Enigszins waar. Formule 1 kijk je sowieso niet omdat je de sport interessant vindt. Op dit moment is F1 het slechtste voorbeeld van autosport. Iedereen klaagt en zeurt over gebrek aan inhalen en dergelijke maar klasses op ongeveer hetzelfde niveau waar wel veel ingehaald wordt kijken ze dan niet naar. Zelfs niet als daar een Nederlander het goed doet.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 12:27 schreef Kaas- het volgende:
Ook niks mis mee trouwens, het is nou eenmaal leuker om sporten te kijken waar we goed in zijn.
Pardon?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 12:53 schreef Fir3fly het volgende:
Formule 1 kijk je sowieso niet omdat je de sport interessant vindt.
Vooruit, dat geldt voor de meeste mensen. De diehards zijn uitzonderingen.quote:
Assetto Corsaquote:
Wat mij stoort zijn teksten als dat de NOS altijd de gemotoriseerde sport en F1 links heeft laten liggen, en ze dus "aan het gas kunnen." Dit klopt gewoon niet. Ze hebben jarenlang samenvattingen van 10+ minuten uitgezonden, via de radio uitgezonden, ruimte vrijgemaakt in het sportjournaal (helft ging soms over Verstappen sr.). Ze hebben ook jarenlang motercross laten zien en zelfs live MotoGP.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 12:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het feit dat dit hele gedoe pas begon toen Verstappen een race won zegt genoeg. Er is genoeg autosport behalve F1 (ook met Nederlands succes) maar daar wordt nooit een seconde aan besteed.
Het is helemaal geen 'projectie'. Jij bent een van de voornaamste representanten van 'ressentiment-rechts' op dit forum. Evenals bluemoon. Ik weet waar ik over praat.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 19:16 schreef Fir3fly het volgende:
Tjonge. Wat een verzameling stropoppen. Ik zeg alleen maar dat de NOS autosport nooit interessant gevonden heeft. En dat klopt.
De rest is allemaal projectie van jouw kant. Het zal me aan mijn reet roesten of Champions League of F1 op de NOS te zien is of niet.
Het is nogal moeilijk om mezelf te verdedigen als jij mij standpunten toedicht die ik niet heb . Nogmaals, het maakt mij helemaal niets uit wat er op de NOS wordt getoond en wat niet. Ik kijk er toch niet naar.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 19:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is helemaal geen 'projectie'. Jij bent een van de voornaamste representanten van 'ressentiment-rechts' op dit forum. Evenals bluemoon. Ik weet waar ik over praat.
Wel man, nu Singapore er jaren terug is bijgekomen en ze dit jaar in Baku rond de 340 halen tussen de betonnenmurenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Maar geen uitloop stukken. Monaco zou vandaag de dag nooit meer in overweging worden genomen. Het is de historie die er voor zorgt dat dat circuit op de kalender blijft staan.
Qua bedrag zou dat wel kunnen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 15:21 schreef antiderivative het volgende:
Zag toevallig dit topic toen ik wat buitenlandse nieuwssites aan het doornemen was:
F1 set to announce £100m 5-year global Heineken deal & potentially a Dutch Grand Prix
Ten eerste steun je dan vooral de buitenlandse autoindustrie.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:51 schreef MakkieR het volgende:
De regering zou daar zeker goed aan doen, al heb ik wel het gevoel dat de meeste Nederlanders en zeker ook de regering geen benul heeft hoe groot Max Verstappen aan het worden is. Alleen al hoe bizar het is dat hij als jongste coureur ooit debuterend in een nieuwe team de GP van Barcelona wint is bijna niet te beschrijven. En de landen waar het formule 1 echt leeft spreken al van een ongelooflijke coureur die je maar eens in de 100 jaar ziet. De jonge Max wordt nu al groter gezien dan Senna, Schumacher en Hamilton bij elkaar
Het oranje voetbal elftal is aan zijn retour, laten we dat geld investeren in het Formule 1 racen Daar staan we aan het begin van een prachtige periode van misschien wel 20 jaar die aanbreekt. Net als de rechten voor de komende seizoenen. betaal dat met de rechten van het EK of WK voetbal waar we niks meer hebben te zoeken. Wil je voetbal kijken zet je zender dan maar lekker op een Belgische tv zender
Ik heb het niet over voetbal de breedtesport, maar ik heb het over voetbal de topsport, daar zijn de collectieve voordelen echt niet zo groot meer, Sterker het zorgt voor een en al ergernis. Laat de clubs en de internationals eerst maar eens presteren. In de Autosport en dan met name de F1 is juist een hele andere ontwikkeling gaande. Daar gaat de steun echt niet alleen naar de buitenlandse auto-industrie, maar hebben juist Nederlandse bedrijven er ook profijt van, wanneer de uitzendrechten op de Nederlandse televisie te zien zijn. Een open kanaal betekent immers het bereiken van een veel groter doelgroep voor sponsoren en bedrijvenquote:Op woensdag 25 mei 2016 23:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ten eerste steun je dan vooral de buitenlandse autoindustrie.
Ten tweede zijn de collectieve voordelen nog niet half zo groot als bij voetbal.
En juist met die 2 "kleine dingen" hebben zo`n beetje alle bestaande circuits in Europa al problemen meequote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:35 schreef nils7 het volgende:
Buiten het weekje van de F1 moet het voldoende mensen trekken om exploitabel te maken.
Daarnaast heb je nog de geluids- en Milieuclubs die je moet overtuigen of om de tuin moet leiden.
Kijk dat bedoel ik.quote:Op donderdag 26 mei 2016 00:11 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik heb het niet over voetbal de breedtesport, maar ik heb het over voetbal de topsport, daar zijn de collectieve voordelen echt niet zo groot meer, Sterker het zorgt voor een en al ergernis. Laat de clubs en de internationals eerst maar eens presteren. In de Autosport en dan met name de F1 is juist een hele andere ontwikkeling gaande. Daar gaat de steun echt niet alleen naar de buitenlandse auto-industrie, maar hebben juist Nederlandse bedrijven er ook profijt van, wanneer de uitzendrechten op de Nederlandse televisie te zien zijn. Een open kanaal betekent immers het bereiken van een veel groter doelgroep voor sponsoren en bedrijven
Als Max verstappen echt zo groot wordt als iedereen in de wereld dat voorspelt, dan moet je als regering er niet achterna lopen, maar juist voorop. Want voor je het weet loop je de boot mis. Er gaat namelijk veel geld om in de auto industrie en auto bedrijven kunnen zich hier ook gaan vestigen, als er daadwerkelijk een Nederlands F1 circuit komt. Formule 1 is namelijk niet racen alleen, het is ook ontwikkelen van nieuwe technologie voor de massa-industrie, waar Nederland op in zou moet haken. Elk bedrijf wil zich met de naam Verstappen identificeren en bedrijven zijn er gek op. Als je als land dit laat verwaarlozen dan kun je wel eens heel veel geld en werkgelegenheid mislopen.
Nederland is te klein, en te bekrompen, voor dit soort grappen. En geen taak voor De Staat.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik.
Nederland moet investeren, het verdient zichzelf uiteindelijk weer terug
Auto bedrijven gaan er echt niet opeens vestigen omdat er een F1 circuit is hoorquote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik.
Nederland moet investeren, het verdient zichzelf uiteindelijk weer terug
Het zou idd belachelijk zijn als de overheid hiervoor geld betaald, net zo belachelijk als het hele overheids sportbeleid.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 09:53 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)020_haalbaar___.html
Zou echt belachelijk zijn als de VVD hier de geldbuidel voor wil trekken.
Waarom investeer jij het dan niet, als je er winst mee maakt?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik.
Nederland moet investeren, het verdient zichzelf uiteindelijk weer terug
Ik heb geen geldquote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom investeer jij het dan niet, als je er winst mee maakt?
weet je het zeker?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Auto bedrijven gaan er echt niet opeens vestigen omdat er een F1 circuit is hoor
Richt een stichting of een bv op en zoek investeerders.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:38 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik heb geen geld
Misschien kan jij het doen
Wow, wat een hoop niet onderbouwde aannames.quote:Op donderdag 26 mei 2016 00:11 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik heb het niet over voetbal de breedtesport, maar ik heb het over voetbal de topsport, daar zijn de collectieve voordelen echt niet zo groot meer, Sterker het zorgt voor een en al ergernis. Laat de clubs en de internationals eerst maar eens presteren. In de Autosport en dan met name de F1 is juist een hele andere ontwikkeling gaande. Daar gaat de steun echt niet alleen naar de buitenlandse auto-industrie, maar hebben juist Nederlandse bedrijven er ook profijt van, wanneer de uitzendrechten op de Nederlandse televisie te zien zijn. Een open kanaal betekent immers het bereiken van een veel groter doelgroep voor sponsoren en bedrijven
Als Max verstappen echt zo groot wordt als iedereen in de wereld dat voorspelt, dan moet je als regering er niet achterna lopen, maar juist voorop. Want voor je het weet loop je de boot mis. Er gaat namelijk veel geld om in de auto industrie en auto bedrijven kunnen zich hier ook gaan vestigen, als er daadwerkelijk een Nederlands F1 circuit komt. Formule 1 is namelijk niet racen alleen, het is ook ontwikkelen van nieuwe technologie voor de massa-industrie, waar Nederland op in zou moet haken. Elk bedrijf wil zich met de naam Verstappen identificeren en bedrijven zijn er gek op. Als je als land dit laat verwaarlozen dan kun je wel eens heel veel geld en werkgelegenheid mislopen.
Wat overheidsgeld? Dat gaat om vele tientallen miljoenen voor een uurtje rondjes rijden. Laat dat lekker bij rijke sjeiks.quote:Op donderdag 23 november 2017 11:03 schreef Hexagon het volgende:
Deze discussie maar eens een zwieper geven.
https://nos.nl/artikel/22(...)r-maar-kostbaar.html
Het schijnt haalbaar te zijn maar ik vermoed dat er wel wat overheidsgeld bij moet
Er rijdt ook een trein naar het strand aldaarquote:Op zondag 15 mei 2016 21:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Je staat daar al twee uur in de file als de eerste lentezon zich laat zien.
https://nos.nl/op3/artike(...)erland-nog-meer.htmlquote:Ook sta je als bezoeker bij drukte al snel in de file. "Maar daar kun je creatief mee omgaan", zegt Vergeer. "Leg bijvoorbeeld een monorail aan. Als er echt een Grand Prix komt, dan raad ik iedereen aan om met de trein te gaan."
Ik ben met je eens dat we er geen tientallen miljoenen belastinggeld in moeten gooien.quote:Op donderdag 23 november 2017 11:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat overheidsgeld? Dat gaat om vele tientallen miljoenen voor een uurtje rondjes rijden. Laat dat lekker bij rijke sjeiks.
Ik zou een terugkeer van de F1 in Nederland fantastisch vinden maar niet als er tientallen miljoenen aan overheidsgeld in moet, daar is het een te beperkt evenement voor.quote:Op donderdag 23 november 2017 11:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat we er geen tientallen miljoenen belastinggeld in moeten gooien.
Maar ik vermoed dat dat wel voorwaarde is in die haalbaarheidsstudie
Dat is natuurlijk allemaal modulair opgebouwd en qua afmetingen zijn het "gewone" vrachtwagens.quote:Op donderdag 23 november 2017 22:37 schreef Fer het volgende:
Is het terrein eigenlijk groot genoeg om de hele hospitality caravan van alle teams en hoofdsponsors te huisvesten? Hoeveel trucks is het hele circus eigenlijk en past dat allemaal door de rotonde van Overveen of langs de basisschool in Heemstede?
*HGV is "Heavy Goods Vehicle" trekker/trailer combinatie van 18m lang.quote:The McLaren motorhome alone requires 17 HGV trucks to move it and that will require 51 drivers.
And to complicate matters further for McLaren, the last piece of the motorhome to be dismantled, the floor, is the first piece that needs to go down in the build, so the trucks carry those components need to arrive first at Silverstone.
Because of the distance involved, there is no margin for error for the 300 or so HGVs, which make up the F1 convoy, heading for Calais and the Channel ferry crossing.
zou leuk zijn.quote:Op donderdag 23 november 2017 11:03 schreef Hexagon het volgende:
Deze discussie maar eens een zwieper geven.
https://nos.nl/artikel/22(...)r-maar-kostbaar.html
Het schijnt haalbaar te zijn maar ik vermoed dat er wel wat overheidsgeld bij moet
Het hangt ook een beetje af van hoeveel geld en of het structureel is. Een paar miljoen co-financiering eenmalig om dat circuit te moderniseren zou ik prima vinden. Dat is de investering wel waard imo.quote:Op donderdag 23 november 2017 11:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou een terugkeer van de F1 in Nederland fantastisch vinden maar niet als er tientallen miljoenen aan overheidsgeld in moet, daar is het een te beperkt evenement voor.
Heh, ik liep vroeger gewoon van het treinstation naar Zandvoort in de tijd dat er nog F1 races waren daar
Ecclestone is er niet meer, Hexagon, wel een beetje bijblijven De moedermaatschappij van Ziggo, Liberty Global, is de baas nu.quote:Op donderdag 23 november 2017 23:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het hangt ook een beetje af van hoeveel geld en of het structureel is. Een paar miljoen co-financiering eenmalig om dat circuit te moderniseren zou ik prima vinden. Dat is de investering wel waard imo.
Maar als het een jaarlijkse begrotingspost moet worden die direct de zakken van Ecclestone in glijdt dan laat maar zitten.
Hoeveel publiek geld is er wel niet in de Eredivisie gepompt ter ondersteuning van bepaalde clubs?quote:Op vrijdag 24 november 2017 02:44 schreef Nielsch het volgende:
De gemeente Utrecht heeft 15,6 miljoen betaald voor de start van de Tour de France in 2015. Het evenement heeft 23 miljoen opgeleverd voor de stad.
De gemeentes Zandvoort en Amsterdam kunnen toch prima samen investeren in dit evenement? Van mij mogen ze. Probleem hier is dat er 20 miljoen voor dat circuit nodig is zonder zekerheid dat die race er komt. Tsja, ga dat maar eens uitleggen aan je burgers mocht de race er uiteindelijk niet komen.
Voetbalclubs zijn het hele jaar door geintegreerd met de identiteit en de economie van een stad, op een een-keer-per-jaar terugkerend dance-feest, of sowieso een eenmalig dance-feest, kan je geen verdienmodel bouwen. Mocht het de strategie zijn van een gemeente om meer van dit soort feesten te organiseren en dit met de lokale economie te integreren heeft het zin voor de gemeente om er meer geld in te stoppen. Overigens zullen er ook voor eenmalige en eens-per-jaar-terugkerende evenementen ongetwijfeld subsidiepotjes of budgetten te vinden zijn, wat betreft Formule 1 is dat natuurlijk een jaarlijks terugkerend evenement dat ontzettend veel kost en niet per se meer oplevert dan een heel groot dance-feest (waarvan de organisatie ongetwijfeld een stuk goedkoper zal zijn). Dit soort evenementen dragen echter wel weer bij aan de PR van regio en land, en heeft indirect ongetwijfeld gunstige effecten, ik zou het ervoor over hebben en ik zou het er als gemeente en land zelfs voor over hebben om meer geld in voetbal te stoppen. De teloorgang van het Nederlandse voetbal op dit moment gaat ook zijn effect hebben op ons imago in het buitenland en daarmee handelsrelaties. Je kan wel elke keer Gullitt en Hiddink laten opdraven maar je zal er ook iets in moeten investeren wil je nieuwe helden vinden op den duur.quote:Op vrijdag 24 november 2017 07:55 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoeveel publiek geld is er wel niet in de Eredivisie gepompt ter ondersteuning van bepaalde clubs?
En wordt er nog in gepompt. Politie optreden tijdens voetbalwedstrijden betalen jij en ehm niet ik want ik woon gelukkig niet in een stad met zo'n club. Maar als je een dance-feest wil organiseren in zo'n zelfde evenementlocatie dan moet je dat wel zelf betalen als organisatie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |