SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerstvolgende meet-mogelijkheden:
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Klopt, maja ik vind zelf een Cube of een Focus ten eerste cooler dan een Sensa of een Giant en ten tweede zijn die wel volledig 105/ultegra ipv volledig tiagra met alleen shifters en derrie's ultegra en wielnaven waarin een handje grind is geflikkerd ipv lagerkogels.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:08 schreef muzas het volgende:
Mijn giant was destijds 1300 euro adviesprijs.... kutwielen en kutremmen, en tiagra cassette maar de rest 105.
Overigens zou ik me niet af laten schrikken door een goedkope cassette op een nieuwe fiets, die vervang je toch op den duur. Goedkope kutwielen zijn ook prima, heb je over een jaar of twee winterwielen als je een beter setje koopt.
Of je moet niet "ultegra" willen, maar een 105 groep nemen ipv zo'n mix.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:15 schreef muzas het volgende:
Cube zijn an sich wel mooiere fietsen, maar ik kom ieder rondje minstens 16x dezelfde peloton tegen.
Verder wel met je eens, liever volledig afgemonteerd dan mixgroepen. Maar in deze 'compromis'-prijscategorie ontkom je er niet altijd aan.
Nou dat kan twee kanten op;quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:17 schreef Swaxie het volgende:
Misschien een domme vraag he, maar waarom zou je een fiets niet volledig afgemonteerd hebben met 1 groep? ipv een mix?
Is dat puur prijstechnisch gezien?
In welk opzicht het beste?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:20 schreef Z het volgende:
Was er niet een GCN filmpje waarin de beste mix aan (Shimano) onderdelen besproken werden?
Ik heb niet gezocht maar leef in de veronderstelling dat volledige fietsen onder de 1300 euro met compleet 5800 relatief dun gezaaid zijn. Maar i zou de gene die er zijn inderdaad serieus overwegen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of je moet niet "ultegra" willen, maar een 105 groep nemen ipv zo'n mix.
Beste prijs/kwaliteit technisch was dat geloof ik. Zo was geloof ik een 105 achterderailleur voldoende maar raden ze voor een Dura Ace derailleur aan.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
In welk opzicht het beste?
De beste mix lijkt mij Dura Ace DI2?
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:20 schreef Z het volgende:
Was er niet een GCN filmpje waarin de beste mix aan (Shimano) onderdelen besproken werden?
nope, dat is toch de Giant met een gele voorvork en brooks zadelquote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:02 schreef muzas het volgende:
Heb je wel de grootste cultfiets van het topic. En nog goedkoper uit ook.
• Rear Derailleur: 105 5800quote:
Ze zijn er wel Canyon/Rose of aanbiedingen. Was laatst nog een Propel met volledig 105 volgens mij voor 1300.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:23 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik heb niet gezocht maar leef in de veronderstelling dat volledige fietsen onder de 1300 euro met compleet 5800 relatief dun gezaaid zijn. Maar i zou de gene die er zijn inderdaad serieus overwegen.
Maar die zijn dan weer niet bij een dealer te vinden om ze te passen enzo, wat leonos graag wil. Of je moet naar duitsland rijdenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:37 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ze zijn er wel Canyon/Rose of aanbiedingen. Was laatst nog een Propel met volledig 105 volgens mij voor 1300.
Mijn fiets was ook maar 1300, alleen crank en remmen wijkten af
Ik heb laatst een stokvis fiets in m'n handen gehad. Tering zegquote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:02 schreef muzas het volgende:
Heb je wel de grootste cultfiets van het topic. En nog goedkoper uit ook.
Zouden zipps in een stokvis kunnen?
30 dagen idd.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:42 schreef muzas het volgende:
Maar volgens mij had canyon wel zo'n regeling dat je 'm de eerste zoveel tijd zou mogen omruilen als ie niet paste ofzo?
True, maar van alle fietsen die ik door het rekenmodel gooide sloot deze het best aan bij m'n fietspositiemeting.quote:
Volgens mij meer als retour sturen geld terug krijgen en nieuwe bestellen en weer aantal maanden wachten.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:42 schreef muzas het volgende:
Maar volgens mij had canyon wel zo'n regeling dat je 'm de eerste zoveel tijd zou mogen omruilen als ie niet paste ofzo?
Ze staan niet bekend om hun duurzaamheidquote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:07 schreef Z het volgende:
Slijten Vittoria Open Corsa Evo SC heel snel? Ik wil banden met blanke wangen.
Moet je die Cube toch eens naast een paar andere fietsen uit die prijsklasse zetten, dan is een Cube toch maar een lomp frame. En een Focus duidelijk niet. Rose vind ik ook van die lompe dingen, tot in de duurdere series aan toe. Zo, en nu ga ik aan mijn eerste AVOND rit van dit jaar beginnen, wind in 't hol want due gaat na zevenen toch liggen, dus dubbel voordeel.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:15 schreef muzas het volgende:
Cube zijn an sich wel mooiere fietsen, maar ik kom ieder rondje minstens 16x dezelfde peloton tegen.
Verder wel met je eens, liever volledig afgemonteerd dan mixgroepen. Maar in deze 'compromis'-prijscategorie ontkom je er niet altijd aan.
Ja lees veel gemopper over die levertijden. Echt een nadeel.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:08 schreef ddx het volgende:
[..]
Volgens mij meer als retour sturen geld terug krijgen en nieuwe bestellen en weer aantal maanden wachten.
Thnx. Ik ontdek zojuist ook Grand Bois-banden. Uit Japan, nog nooit van gehoord. Tikkie aan de prijs helaas.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:33 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ze staan niet bekend om hun duurzaamheid
Conti heeft tegenwoordig ook bandjes met zo'n 'retro' look en gaan wat langer mee:
https://www.bike-componen(...)c-Faltreifen-p30102/
https://www.bike-componen(...)I-Faltreifen-p36696/
Gramd Bois is het luxemerk van Panaracer. Let er wel op dat ze vaak geen anti leklaag hebben en wel eens wat ruim willen vallen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:42 schreef Z het volgende:
[..]
Thnx. Ik ontdek zojuist ook Grand Bois-banden. Uit Japan, nog nooit van gehoord. Tikkie aan de prijs helaas.
Duurzaam en een klassiek uiterlijk, dan kom je bij niet te duur uit bij Panaracer Pasela. Nog altijd mijn favoriete band in de 28-32mm range.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:33 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ze staan niet bekend om hun duurzaamheid
Conti heeft tegenwoordig ook bandjes met zo'n 'retro' look en gaan wat langer mee:
https://www.bike-componen(...)c-Faltreifen-p30102/
https://www.bike-componen(...)I-Faltreifen-p36696/
Ja idd. De cranks zijn een makkelijke manier om kosten te besparen aangezien dat een van de duurdere onderdelen van de groep zijn. Wielen ook en eventueel remhoeven. Zo kan al bij al een paar honderd bespaart worden op de afmontage.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:17 schreef Swaxie het volgende:
Misschien een domme vraag he, maar waarom zou je een fiets niet volledig afgemonteerd hebben met 1 groep? ipv een mix?
Is dat puur prijstechnisch gezien?
Het is niet alleen maar prijstechnisch. Soms kun je een bepaald product van de een beter vinden en een ander onderdeel van de ander weer. Ik heb zelden een volledige afmontage van 1 groep op mijn fietsen, het is altijd een mix. Een mix van de onderdelen die op dat moment het beste bij mijn eisen passen en goed te verkrijgen zijn/ik toevallig op voorraad heb.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja idd. De cranks zijn een makkelijke manier om kosten te besparen aangezien dat een van de duurdere onderdelen van de groep zijn. Wielen ook en eventueel remhoeven. Zo kan al bij al een paar honderd bespaart worden op de afmontage.
moah in het geval van die instapmodel racefietsen wel denk ik.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:02 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het is niet alleen maar prijstechnisch. Soms kun je een bepaald product van de een beter vinden en een ander onderdeel van de ander weer. Ik heb zelden een volledige afmontage van 1 groep op mijn fietsen, het is altijd een mix. Een mix van de onderdelen die op dat moment het beste bij mijn eisen passen en goed te verkrijgen zijn/ik toevallig op voorraad heb.
Daar wel, bij opbouwfietsen zijn het vaak andere redenen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
moah in het geval van die instapmodel racefietsen wel denk ik.
Had ik ook al gepost een topic terugquote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:16 schreef Blik het volgende:
Voor 1299 kun je zelfs een fiets met Ultegra kopen... Wel met minieme beschadiging
https://www.mantel.com/trek-emonda-s-6-demo
Daar ben ik te lang voor denkquote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:16 schreef Blik het volgende:
Voor 1299 kun je zelfs een fiets met Ultegra kopen... Wel met minieme beschadiging
https://www.mantel.com/trek-emonda-s-6-demo
Een kettingblad lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Volgens mij viel hij op het vlakke, dus dan rijden die jongens allemaal op het buitenblad. Hoe je je dan wil verwonden aan een van de kettingbladen is mij een raadsel. Freak accident of toch een schijfrem?quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:25 schreef kaasplankje het volgende:
Overigens sta ik aan de kant van Ventoso, ik denk dat wel degelijk die snijwond is veroorzaakt door de scherpe remschijf en niet door een kettingblad. Maar dat kan ws nu niet meer worden bewezen en wordt het juridisch touwtrekken.
Het gaat om het totale financiële belang. De amateur kijkt naar de profs en ze nemen hetzelfde materiaal waar de profs op rijden. De fietsindustrie is er niet bij gebaat dat men niet meer met schijfremmen fietst in de profwereld.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:25 schreef kaasplankje het volgende:
Overigens sta ik aan de kant van Ventoso, ik denk dat wel degelijk die snijwond is veroorzaakt door de scherpe remschijf en niet door een kettingblad. Maar dat kan ws nu niet meer worden bewezen en wordt het juridisch touwtrekken.
En hoe is hij aan de voorkant gewond geraakt als het geen echte valpartij was?quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:39 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een kettingblad lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Volgens mij viel hij op het vlakke, dus dan rijden die jongens allemaal op het buitenblad. Hoe je je dan wil verwonden aan een van de kettingbladen is mij een raadsel. Freak accident of toch een schijfrem?
Ik snap je vraag niet. Waarom zou het geen echte valpartij zijn?quote:Op woensdag 4 mei 2016 11:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En hoe is hij aan de voorkant gewond geraakt als het geen echte valpartij was?
Hij reed tegen zijn voorganger aan. Hoe kan je dan een wond aan de voorkant van je been zijn. En hoe raak je het kettingblad dan.quote:Op woensdag 4 mei 2016 11:11 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik snap je vraag niet. Waarom zou het geen echte valpartij zijn?
Als je je nummer geeft haal ik die van jou ook even.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:06 schreef Oksel het volgende:
Gripper wil geen nuttige Appgroep starten, dus dan maar hier spammen.
- Wie neemt er een hamer mee
- Ik een pomp.
- En ik ga epische capuchino's maken.
Maareh, startnr. , 's avonds ophalen? Of gaat 1 iemand en neemt mee voor de rest?
H2 fit he of wil je je stuur hoger dan je zadel? Want dan kan je net zo goed op de stadsfiets gaan zitten. Je was toch rond de 185?quote:
Achterwiel heeft ook een schijfremquote:Op woensdag 4 mei 2016 11:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij reed tegen zijn voorganger aan. Hoe kan je dan een wond aan de voorkant van je been zijn. En hoe raak je het kettingblad dan.
Best mooi hoor je bent er zo doorheen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 12:58 schreef muzas het volgende:
Mensen die bekend zijn in/om hilversum...? Ben een route aan het tekenen in strava.. en die leidt me er DWARS doorheen.. lijkt me beter/makkelijk kunnen? Terug richting amsterdam/haarlem/heemstede vanuit lage vuursche...
Hij doet nu dit;
[ afbeelding ]
Zou lekker over de heide gaan.quote:Op woensdag 4 mei 2016 12:58 schreef muzas het volgende:
Mensen die bekend zijn in/om hilversum...? Ben een route aan het tekenen in strava.. en die leidt me er DWARS doorheen.. lijkt me beter/makkelijk kunnen? Terug richting amsterdam/haarlem/heemstede vanuit lage vuursche...
Dus om 7:45 verzamelen bij de start ?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
groepsapp nergens voor nodig, ik heb niks te vertellen.
Start om 8 uur sharp, en zorg dat je banden opgepompt zijn.
Hoe?quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:03 schreef ddx het volgende:
[..]
Zou lekker over de heide gaan.
Maar opzich ben je zo door Hilversum heen.
Ik denk dat ik (wij) gewoon om 7:55 komen aanfietsen en direct door...quote:
Lijkt mij prima. Maar 755 ook prima, wordt je niet zo koudquote:
Of eronderdoor via Holandsche Rading, Vliegveld van Hilversum en Loosdrechtse Plassen, zonder onverhardquote:
Dat 'ie tegen zijn voorganger aan is gereden wist ik niet (of niet meer).quote:Op woensdag 4 mei 2016 11:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij reed tegen zijn voorganger aan. Hoe kan je dan een wond aan de voorkant van je been zijn. En hoe raak je het kettingblad dan.
Ok ik ga gewoon 7:50 aanhouden om daar te zijn, zit op paar km van start.quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:34 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Lijkt mij prima. Maar 755 ook prima, wordt je niet zo koud
quote:Op woensdag 4 mei 2016 11:20 schreef muzas het volgende:
Oakley replacement lens kit - 150 euro
Nieuwe bril met dezelfde lens - 180 euro.
Zit er nog wat boeiends in zo'n lenskit? Want anders neem ik voor die 3 tientjes er nog wel een montuur bij.
Ik durf echt niet te zeggen dat we daar precies op tijd zijn hoorquote:Op woensdag 4 mei 2016 14:14 schreef ddx het volgende:
[..]
Ok ik ga gewoon 7:50 aanhouden om daar te zijn, zit op paar km van start.
Gewoon afspreken bij startvak dus ?
Wat is je streefgemiddelde morgen?quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:38 schreef ddx het volgende:
Ander adresje dit keer, maar wel weer via vriendenopdefiets.
Ga vanavond samen met Mark die kant op.
En wacht anders wel even hoor, wel zo gezellig om even elkaar te zien bij de start
De enige plek waar kaas het niet lastig had was op het terras :pquote:Op woensdag 4 mei 2016 15:30 schreef ddx het volgende:
Ik heb 53/36 met 11-28
Kaas had het vorig jaar lastig met 39x27 volgens mij op de Tesney.
Met die training van jou doe je die tesney toch gewoon op de 53.. mss steile stukje ff van de 11 af terug naar de 12.quote:
Volgens mij niet nee, was wel leuke klim.quote:
Hallembaye heb ik al 2 keer opgereden zie ik, alleen net zoals meeste klimmetjes geen idee welke weg het precies is.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:44 schreef MarcoD het volgende:
De hallembaye is nieuw en de chambralles die is ook wel leuk
Die combinatie moet je eigenlijk niet willen rijden dan staat de ketting te scheef.quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:28 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraagje over mijn 11 speed ultagra compact groep. Ik ben wel een echte polderstoemper dus rij meestal vrij zwaar. Maar wilde dat nu wat veranderen door in een wat hogere cadans te rijden. Maar dan begint mijn cassette een beetje een geluid te maken wanneer ik hem achter naar zijn hogere tandwielen schakel. Als ik dan aan het draaidingetje draai op de kabel kan ik dat wel weer herstellen maar dan krijg ik hetzelfde geluid weer als ik hem zwaarder zet. Dus is mijn vraag is er bij een 11 speed wel een afstelling waar je ketting geen geluid maakt bij zijn kleinste verzet en bij zijn grootste verzet achter?
Voor heb ik hem altijd op het grote blad.
Met een compact zit je eigenlijk al snel op die combinatie, omdat er minder overlap is. Je zou misschien een groter binnenblad kunnen monteren voor je vlakke trainingsarbeid.quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:31 schreef Stansfield het volgende:
Stom van me. Dat zou inderdaad misschien een betere optie zijn ja. Bedankt voor de tip.
Hoe lekbestendig zijn die? Ik zoek nog wat nieuws voor onder mijn woon-werk fiets. Zitten nu Schwalbe marathon racers onder. Rij ik bijna nooit lek mee maar zijn ook niet erg licht lopend.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:58 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Duurzaam en een klassiek uiterlijk, dan kom je bij niet te duur uit bij Panaracer Pasela. Nog altijd mijn favoriete band in de 28-32mm range.
Een band moet juist lekker zwaar lopen, liefst aan het asfalt plakken om maximaal door de bocht te kunnen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:35 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Hoe lekbestendig zijn die? Ik zoek nog wat nieuws voor onder mijn woon-werk fiets. Zitten nu Schwalbe marathon racers onder. Rij ik bijna nooit lek mee maar zijn ook niet erg licht lopend.
Chambralles zat vroeger in Tilff-Bastogne-Tilff. Na de Redoute niet rechts de grote weg opdraaien maar oversteken, vervelende afdaling met veel los split en neergekwakt asfalt, brug over, verplicht stoppen want altijd politie daar, en dan vanuit stand de Chambralles op. Dan had je je zakken redelijk vol.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:49 schreef ddx het volgende:
[..]
Hallembaye heb ik al 2 keer opgereden zie ik, alleen net zoals meeste klimmetjes geen idee welke weg het precies is.
Chambralles ken ik nog niet.
Klimclassicquote:Op woensdag 4 mei 2016 19:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Chambralles zat vroeger in Tilff-Bastogne-Tilff. Na de Redoute niet rechts de grote weg opdraaien maar oversteken, vervelende afdaling met veel los split en neergekwakt asfalt, brug over, verplicht stoppen want altijd politie daar, en dan vanuit stand de Chambralles op. Dan had je je zakken redelijk vol.
Succes allemaal morgen, al weet ik niet wat er voor bijzondere tocht op de rol staat, Limburgs Mooiste of zo? Ik doe wel een 120 km rondje Flevo-Harderwijk.
Om de paar 1000km een lekke band. Je moet ze wel goed op spanning houden, de wangen zijn vrij dun. Het enige waar ze echt voor kapituleren zijn veldwegen met scherpe keien.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:35 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Hoe lekbestendig zijn die? Ik zoek nog wat nieuws voor onder mijn woon-werk fiets. Zitten nu Schwalbe marathon racers onder. Rij ik bijna nooit lek mee maar zijn ook niet erg licht lopend.
Dan is de 39 dus je grote blad? Dat lijkt zo klein. Wat voor cassette heb je dan?quote:
Nee, hij bedoelt dat dat zijn kleinste verzet is. 39 voor en 28 achter. Jouw kleinste verzet is dus 34x25quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:15 schreef Z het volgende:
[..]
Dan is de 39 dus je grote blad? Dat lijkt zo klein. Wat voor cassette heb je dan?
Ik fiets in Tecklenburg met 50x34 en 12x25. Maar dat zijn allemaal korte klimmetjes.
Ik rij nu rond met een 30-28. Heerlijk voor de Alpe d'huzes lijkt me, maar ik vond het ook al best prettig bij de LBL toertocht.quote:Op donderdag 5 mei 2016 11:06 schreef Fretwork het volgende:
Ik rijd Tecklenburg met een 34-32
Kreeg ik bij m'n fiets, 12-25 gebruik ik voor plat, maar een 28 hebben in Tecklenburg is toch wel fijn.
LBL is natuurlijk wel steiler, daar heb je er inderdaad nut van. Ik reed vorig jaar met 34-23, dat was behoorlijk pijnlijk.quote:Op donderdag 5 mei 2016 12:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik rij nu rond met een 30-28. Heerlijk voor de Alpe d'huzes lijkt me, maar ik vond het ook al best prettig bij de LBL toertocht.
die krijg ik zwz alquote:Op donderdag 5 mei 2016 17:09 schreef MarcoD het volgende:
Een uitrijdpremie jongejonge nog even en je krijgt een startpremie..
Nee, die kon ik niet vinden.quote:Op donderdag 5 mei 2016 22:27 schreef Tommeke het volgende:
Nog met een roofvogel op de foto geweest?
Ja geschat vermogen op de Redoute van 418wquote:
Doen mensen een keer hun best om gesoigneerd te zijn, is het weer niet goed...quote:Op vrijdag 6 mei 2016 10:10 schreef kaasplankje het volgende:
- De regels (velominati)
[ afbeelding ]
Soigneren beheers je uit jezelf. Niet door regeltjes uit boekjes op te volgen..quote:Op vrijdag 6 mei 2016 10:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Doen mensen een keer hun best om gesoigneerd te zijn, is het weer niet goed...
Sommige mensen kunnen er natuurlijk wel wat hulp bij gebruikenquote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Soigneren beheers je uit jezelf. Niet door regeltjes uit boekjes op te volgen..
Sommigen leren het nooit hoor.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:03 schreef Yankee het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen er natuurlijk wel wat hulp bij gebruiken
Veel te warm voor zo'n inspanning. Ik zou lekker thuis blijven.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:55 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Sommigen leren het nooit hoor.
Maa nu zwaar in dubio of ik een rustdag met beentjes omhoog voor de TV hou of naar Apeldoorn rij om zo'n skitterend bordeaux rood Chianti Classico Giro shirt te scoren.
Maar wel een sjeik shirt hé?quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:58 schreef ratatat het volgende:
[..]
Veel te warm voor zo'n inspanning. Ik zou lekker thuis blijven.
Kan je ook gewoon kopen, scheelt weer zweetquote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar wel een sjeik shirt hé?
[ afbeelding ]
Krijgen? Nergens! Maar wel voor 85 euro te koop in Duitsland en voor 95 euro bij Wiggle.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 13:17 schreef Sloggi het volgende:
Prachtig shirt. Waar kun je dat ding krijgen?
Dat kopen snapte ik wel . Ik vroeg me af waarom je ervoor naar Apeldoorn moet.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 13:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Krijgen? Nergens! Maar wel voor 85 euro te koop in Duitsland en voor 95 euro bij Wiggle.
Ik fiets morgen wel naar Nijmegen om er een te scoren.
En Muzas heeft geen smaak wanneer het NIET over bieren gaat.
quote:Op vrijdag 6 mei 2016 13:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En Muzas heeft geen smaak wanneer het NIET over bieren gaat.
In Apeldoorn kan ik 'm ook passen hé. Ik weet het nooit met Italiaanse shirts L of XL. En weer terugsturen heb ik zo de pest aan. Daarom koop ik ook nooit kleding en schoeisel bij een webshop.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 13:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat kopen snapte ik wel . Ik vroeg me af waarom je ervoor naar Apeldoorn moet.
Belachelijke prijzen natuurlijk voor een wielershirt, maar wie mooi wil zijn...
Heb je ook gelijk in hoor. Ik koop mijn kleren zoveel mogelijk in de uitverkoop. Vorig jaar een Colnago Master-shirtje voor 20 euro gekocht dat eigenlijk 80+ kostte, en vorige maand een Lotto Soudal-shirt van vorig jaar voor drie tientjes. Aan shirts stel ik ook niet zo'n hoge eisen, het moet goed zitten en het moet er een beetje leuk uitzien.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 13:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
In Apeldoorn kan ik 'm ook passen hé. Ik weet het nooit met Italiaanse shirts L of XL. En weer terugsturen heb ik zo de pest aan. Daarom koop ik ook nooit kleding en schoeisel bij een webshop.
En ja, 85 euro is niet echt goedkoop. Ik reed vroeger ook wel in een shirt van 50 GULDEN zo bij Hopmans uit het rek rond. Als je dan geluk had waren het neppers die door Vermarc gemaakt waren, had je pech dan was het een Bioracer product.
Maar tegenwoordig kost een beetje kwaliteits shirt toch ook minstens 70 euro, zolang je niet met de naam van een of andere plaatselijke fietsenmaker rond wilt rijden. Dit natuurlijk uitgezonderd alle clubkleding, maar daar wil ik ook niet dood in gevonden worden dus draag ik die slechts bij een ritje met de club.
Geen telefoon om te tracken?quote:Op vrijdag 6 mei 2016 17:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
Grootste toerder nachtmerrie is waar geworden: m'n Garmin was leeg met de Klimclassic
Was leuk ja, vooral op het einde toen duidelijk werd dat Tom had gewonnenquote:Op vrijdag 6 mei 2016 23:00 schreef Tommeke het volgende:
Altijd telefoon als back-up mee
Vandaag de hele dag in Apeldoorn geweest. Was erg leuk!
's Ochtends nog bij Mantel geweest. Mooie winkel! Helaas geen bak met Force shifters of andere grabbelbakken.
Ik miste sowieso wel scherpe aanbiedingen/koopjes en vond het aanbod qua kleding erg mager. Veel overige schappen hingen ook niet echt vol.
Daarentegen stonden de Cube 2016 modellen wel al met 10% korting in de winkel.
Mantel heeft tegenwoordig altijd maar een zeer beperkt aantal artikelen waar ze mee stunten. Het wordt meer en meer een upscale zaak waar ze wel alles hebben. Een groot verschil met de tijd dat ze net de handel van De Winter hadden overgenomen. Toen werd Mantel ineens van een marginale lokale FM een echt koopjes paradijs. Maar die tijd is allang voorbij. Het blijft uiteraard een prima zaak met een geweldige sortering, vaak beter dan Rose, waar overigens de gratis koffie inmiddels ook vervangen is door een complete snackbar. En ook daar geen knakenbak meer waar je nog wel eens leuk kon scoren.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 23:00 schreef Tommeke het volgende:
Altijd telefoon als back-up mee
Vandaag de hele dag in Apeldoorn geweest. Was erg leuk!
's Ochtends nog bij Mantel geweest. Mooie winkel! Helaas geen bak met Force shifters of andere grabbelbakken.
Ik miste sowieso wel scherpe aanbiedingen/koopjes en vond het aanbod qua kleding erg mager. Veel overige schappen hingen ook niet echt vol.
Daarentegen stonden de Cube 2016 modellen wel al met 10% korting in de winkel.
Bij mij komt Rose de laatste tijd juist vaak als goedkoopste uit de vergelijking kwa onderdelen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 00:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mantel heeft tegenwoordig altijd maar een zeer beperkt aantal artikelen waar ze mee stunten. Het wordt meer en meer een upscale zaak waar ze wel alles hebben. Een groot verschil met de tijd dat ze net de handel van De Winter hadden overgenomen. Toen werd Mantel ineens van een marginale lokale FM een echt koopjes paradijs. Maar die tijd is allang voorbij. Het blijft uiteraard een prima zaak met een geweldige sortering, vaak beter dan Rose, waar overigens de gratis koffie inmiddels ook vervangen is door een complete snackbar. En ook daar geen knakenbak meer waar je nog wel eens leuk kon scoren.
Ik denk dat je nu bij Rose de grootste sortering kleding in diverse prijsklassen hebt en voor alle fietsonderdelen het goedkoopst bij Mantel uit bent. Hopmans is weer een verhaal apart, waar je voor losse onderdelen gewoon de hoofdprijs betaald, maar voor de rest vaak ramsj partijen voor weinig.
Het zal er aan liggen wat je nodig hebt. Een KMC X10SL ketting was bij Mantel onlangs iets goedkoper. En bij Rose pikte ik pas een paar perfecte Roeckle hanndschoenen op voor weinig. Het maakt mij niet zoveel uit want bij beiden rij ik toch regenmatig langs. Maar blijven vergelijken kan nooit kwaad natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 08:55 schreef cafca het volgende:
[..]
Bij mij komt Rose de laatste tijd juist vaak als goedkoopste uit de vergelijking kwa onderdelen.
Ik had genoeg aan zo'n 5 liter.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:56 schreef muzas het volgende:
nationale bidonbijvuldag
denk dat ik zo 10+ bidonnetjes heb leeggezopen
M'n kop was ook een soort van zoutvlakte.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:13 schreef muzas het volgende:
[..]
Verhouding input/output is ook ver uit balans
Moet je ook maar eens normale afstanden gaan rijden ouwe randoneurquote:Op zaterdag 7 mei 2016 16:56 schreef muzas het volgende:
nationale bidonbijvuldag
denk dat ik zo 10+ bidonnetjes heb leeggezopen
Valt wel mee toch? mooi lang duurritje. Mocht wel een keer... zeker met dit weer.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:58 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Moet je ook maar eens normale afstanden gaan rijden ouwe randoneur
Goed hoor! Prima weer voor Had gewild dat ik dat een aantal keer had gedaan voor de klimclassicquote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:01 schreef muzas het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? mooi lang duurritje. Mocht wel een keer... zeker met dit weer.
Moet nu nog 6, op de stadsbarrel... richting een bbq met veel bier
mooi ding toch.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:42 schreef Andyy het volgende:
Leonos heeft toch een Emonda gehaald, alleen wel de alu versie
BBQ'en?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:02 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Had gewild dat ik dat een aantal keer had gedaan voor de klimclassic
Ik heb hem bijna helemaal zittend gedaan, 36x28 was wel prettig.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 09:44 schreef Patroon het volgende:
Dit ding was echt vies, heb hem 2 jaar geleden ook al eens opgereden.
Eigenlijk met 39x28 net te zwaar, moest staan om het verzet nog enigszins rond te krijgen en meerdere keren het voorwiel omhoog wippend. Soort 2 trapsrakket, 2x een strook van 20%
https://www.strava.com/activities/566668509/segments/13735295505
Hij moet wat voor het fok Gran Fondo klassement.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:10 schreef Oksel het volgende:
Die gekke Ddx doet vandaag nog ff een 300.. ik had vandaag al genoeg moeite met 90.
lange duurritten..quote:
400 komend weekend red jij niet in 24u toch ?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 21:46 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hij moet wat voor het fok Gran Fondo klassement.
Op dit parcours zit er een kans in. Het 200 brevet van donderdag reed ik in 12u15, dat met dik 2000hm. De 400 van komend weekend heeft minder hoogtemeters dan de 200 van eergisteren.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:05 schreef ddx het volgende:
[..]
400 komend weekend red jij niet in 24u toch ?
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:42 schreef Andyy het volgende:
Leonos heeft toch een Emonda gehaald, alleen wel de alu versie
quote:
quote:
200km vlak, 100km vals plat en 100km hellingen, moet te doen zijn voor je . Het is de enige 400 die ik voor dit jaar ingepland heb.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:08 schreef ddx het volgende:
Ik wacht weersvoorspellingen nog even af.
Als het droog is kom ik misschien ook die 400 nog even afvinken.
Rijd jij een rode Genesis?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:51 schreef Z het volgende:
Het was behoorlijk warm in Tecklenburg. Ik heb wel lekker gefietst uiteindelijk de 130 gedaan, meer zat er niet in mijn benen. Nieuwe wielen deden het uitstekend. Volgende keer een toch maar een 28 meenemen.
Reed je de Tecklenburg Rundfahrt? Zo ja, dan ben je gespotquote:
Zit vooral in de categorie marktplaats te kijken, fiets was al een tweedehandsje. Carbonreparatie zou ook kunnen.quote:Op zondag 8 mei 2016 09:02 schreef Tommeke het volgende:
Een los frame komt vaak met voorvork. Maar als het pas, waarom niet?
Met de juiste balhoofdlagers zou dat kunnen ja.quote:Op zondag 8 mei 2016 08:53 schreef Fretwork het volgende:
Een vriend is gisteren gevallen en kan z'n frame afschrijven waarschijnlijk. Stel dat de vork en zadelpen nog goed zijn, is het dan makkelijk om een nieuw frame te kopen, is is er een dikke kans dat dat mis gaat met alle passingen?
Pen kan vaak wel gebruikt worden, mits het geen aero ding is. Zijn wel een paar standaarddiameters, moet je even nakijkenquote:Op zondag 8 mei 2016 08:53 schreef Fretwork het volgende:
Een vriend is gisteren gevallen en kan z'n frame afschrijven waarschijnlijk. Stel dat de vork en zadelpen nog goed zijn, is het dan makkelijk om een nieuw frame te kopen, is is er een dikke kans dat dat mis gaat met alle passingen?
Ik zag een rode Genesis met bruin stuurlint en zadel bij het eerste rustpunt. Mooi fietsje.quote:
Thnx, dat zal de mijne zijn. Ben slechts 3 keer een andere Genesis tegengekomen. Dat klimmetje naar het eerste rustpunt was nasty trouwens. Het tweede rustpunt bedoel ik denk ik, bij dat sportveld.quote:Op zondag 8 mei 2016 11:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik zag een rode Genesis met bruin stuurlint en zadel bij het eerste rustpunt. Mooi fietsje.
Dat was smerig inderdaad, maar ik kende hem gelukkig al. Ik verkrampte vol op een klimmetje van 6% .quote:Op zondag 8 mei 2016 11:23 schreef Z het volgende:
[..]
Thnx, dat zal de mijne zijn. Ben slechts 3 keer een andere Genesis tegengekomen. Dat klimmetje naar het eerste rustpunt was nasty trouwens. Het tweede rustpunt bedoel ik denk ik, bij dat sportveld.
Blijft een prachtig gebied ja, voor jou helemaal dichtbij, mooie trainingslocatie om hoogtemeters te maken. Afgelopen week ook 5uur gemountainbiked, walhalla aan singletracks en prachtige afdalingen. Denk dat jij met halfuur rijden er al bent toch? Ik moet ongeveer 50min rijden.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 22:23 schreef Fretwork het volgende:
Nog nooit zoveel kramp gehad als bij de Tecklenburger Rundfahrt vandaag, manmanman wat verschrikkelijk. Combinatie van te vroeg knallen, te weinig mineralen, warm weer en te weinig trainingsuren denk ik. Wel mooi zoals altijd.
Lijkt mij wel een top fiets eigenlijk, zeker met die kortingen voor krasje op de crank een prima koop. Denk dat ik liever zo'n ALR heb dan een S.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:42 schreef Andyy het volgende:
Leonos heeft toch een Emonda gehaald, alleen wel de alu versie
Pas maar op met die Shimano cranks, je ziet wat ermee gebeuren kan. Ik zou er niet meer mee durven sprinten.quote:Op zondag 8 mei 2016 21:01 schreef ratatat het volgende:
[..]
Lijkt mij wel een top fiets eigenlijk, zeker met die kortingen voor krasje op de crank een prima koop. Denk dat ik liever zo'n ALR heb dan een S.
Haha. ik en sprintenquote:Op maandag 9 mei 2016 07:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Pas maar op met die Shimano cranks, je ziet wat ermee gebeuren kan. Ik zou er niet meer mee durven sprinten.
Hmm. Dan moet ik maar eens even kijken wat voor merkje er op mijn crank staat.quote:Op maandag 9 mei 2016 07:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Pas maar op met die Shimano cranks, je ziet wat ermee gebeuren kan. Ik zou er niet meer mee durven sprinten.
Je crank is toch van het merk Sora?quote:Op maandag 9 mei 2016 13:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hmm. Dan moet ik maar eens even kijken wat voor merkje er op mijn crank staat.
fsa maakt geen crankstellen maar kraakstellenquote:Op maandag 9 mei 2016 17:03 schreef MarcoD het volgende:
Zal wel van dat FSA brol zijn dat wil ook nooit los als je het wil..
quote:Op maandag 9 mei 2016 17:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
fsa maakt geen crankstellen maar kraakstellen
Klinkt reuze gezellig, ga ook eens vaker fietsen met de kids.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:09 schreef Gripper het volgende:
Jongons ik heb naar mn werk gefietst vandaag op global bike to work day, echt een aanrader hoor! Dat ga ik vaker doen. Koetjes in de wei, schaapjes erbij vogeltjes die twiet twiet doen Boten op de rivier die pokpokpokpok doen
Oh jahquote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:09 schreef Gripper het volgende:
Jongons ik heb naar mn werk gefietst vandaag op global bike to work day, echt een aanrader hoor! Dat ga ik vaker doen. Koetjes in de wei, schaapjes erbij vogeltjes die twiet twiet doen Boten op de rivier die pokpokpokpok doen
Aan je zadel of aan je broek. Of je hebt zo'n beknelde liesslagader die best vaak schijnt voor te komen bij sporters.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:44 schreef Sirmixalot het volgende:
Hallo,
Ik ben een semi-beginnende wielrenner, heb een Giant Defy 0 uit 2012 met Ultegra afwerking. Toen ik hem heb gekocht hebben ze mij helemaal opgemeten en fiets afgesteld, dit heb ik zo'n anderhalf jaar terug ook nog een keer gedaan.
Maar sinds een maand of 2 heb ik heel erg veel last van een slapende/prikkelende heup/lies/kruis gedeelte. Dit altijd rond de 50KM al. Zouden jullie misschien kunnen vertellen waar dat aan zou kunnen liggen?
Precies.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Aan je zadel of aan je broek. Of je hebt zo'n beknelde liesslagader die best vaak schijnt voor te komen bij sporters.
Check of je zadel recht (waterpas) staat en of je er goed op zit, en overweeg eens een zadeladvies: opmeten van je zitbotjes, en misschien heb je wel een verkeerde zadelbreedte.
Qua broek: altijd de beste en duurste zeem kopen die je je kunt en wilt veroorloven alsd je een gevoelig kontje hebt!
Ik heb het uitgesteld naar donderdag, ging me vandaag qua tijd niet lukken met het werk erbij. Maar ik vind fietsen naar het werk, helemaal met dit weer, ook heerlijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:09 schreef Gripper het volgende:
Jongons ik heb naar mn werk gefietst vandaag op global bike to work day, echt een aanrader hoor! Dat ga ik vaker doen. Koetjes in de wei, schaapjes erbij vogeltjes die twiet twiet doen Boten op de rivier die pokpokpokpok doen
doe ff picca van jezelf op die defy sora, dan kunnen we beter oordelenquote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:44 schreef Sirmixalot het volgende:
Hallo,
Ik ben een semi-beginnende wielrenner, heb een Giant Defy 0 uit 2012 met Ultegra afwerking. Toen ik hem heb gekocht hebben ze mij helemaal opgemeten en fiets afgesteld, dit heb ik zo'n anderhalf jaar terug ook nog een keer gedaan.
Maar sinds een maand of 2 heb ik heel erg veel last van een slapende/prikkelende heup/lies/kruis gedeelte. Dit altijd rond de 50KM al. Zouden jullie misschien kunnen vertellen waar dat aan zou kunnen liggen?
smoothquote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
doe ff picca van jezelf op die defy sora, dan kunnen we beter oordelen
Nice.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 13:09 schreef kaasplankje het volgende:
http://link.marktplaats.nl/m1049281661
Ik hoef niet naar het werk vandaag. Dus maar een rondje over de Sallandse Heuvelrug gedaan.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:09 schreef Gripper het volgende:
Jongons ik heb naar mn werk gefietst vandaag op global bike to work day, echt een aanrader hoor! Dat ga ik vaker doen. Koetjes in de wei, schaapjes erbij vogeltjes die twiet twiet doen Boten op de rivier die pokpokpokpok doen
Jij wil zeker ook een foto van de plek waar 'ie last heeft, ouwe rukker.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
doe ff picca van jezelf op die defy sora, dan kunnen we beter oordelen
nee in tegenstelling tot jou ben ik geen homo.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 13:27 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Jij wil zeker ook een foto van de plek waar 'ie last heeft, ouwe rukker.
Ooeeeeeeh.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 13:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
nee in tegenstelling tot jou ben ik geen homo.
Toch biseksueel?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 13:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
nee in tegenstelling tot jou ben ik geen homo.
Het spijt me voor je, nee ook niet.quote:
Beknelde liesslagader heeft andere symptomen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Aan je zadel of aan je broek. Of je hebt zo'n beknelde liesslagader die best vaak schijnt voor te komen bij sporters.
Check of je zadel recht (waterpas) staat en of je er goed op zit, en overweeg eens een zadeladvieopmeten van je zitbotjes, en misschien heb je wel een verkeerde zadelbreedte.
Qua broek: altijd de beste en duurste zeem kopen die je je kunt en wilt veroorloven alsd je een gevoelig kontje hebt!
ja dan verzuur je heel snel en dat is niet het gevalquote:Op dinsdag 10 mei 2016 14:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Beknelde liesslagader heeft andere symptomen.
Precies. Loopt je been vol omdat het bloed met afvalstoffen niet op tijd weg kan.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 14:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ja dan verzuur je heel snel en dat is niet het geval
krasje op de crank?quote:
Wie? Was het weer Ruud die een borreltje teveel op had en nu ipv een vluchtheuvel paaltje, jouw achterwiel met z'n electrische bolide aantikte?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:24 schreef Andyy het volgende:
Ok net bike to work gedaan, van achter aangereden en achterwiel kapot Veroorzaakt door een ex minister
Mevrouw Vogelaar stak over terwijl ik voorrang had. Moest vol remmen maar kon gelukkig op tijd stoppen (+1 voor schijfremmen) alleen de persoon achter mij had niet zoveel remkracht.. Was wel mijn stadsfiets gelukkig.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wie? Was het weer Ruud die een borreltje teveel op had en nu ipv een vluchtheuvel paaltje, jouw achterwiel met z'n electrische bolide aantikte?
Ik werk op de fietsquote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Kunnen jullie allemaal douchen op het werk dan? Ik zou ook wel naar work willen biken, maar dat kan ik m'n collega's niet aandoen zonder douche
Vogelaar? Die rooie? Die ooit door Rutger helemaal in de zeik gezet werd? Man, man, daar ga je je remmen toch niet op testen..... afijn goed afgelopen dus, want voor hetzelfde geld liep je nu met een gebroken sleutelbeen rond.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:14 schreef Andyy het volgende:
[..]
Mevrouw Vogelaar stak over terwijl ik voorrang had. Moest vol remmen maar kon gelukkig op tijd stoppen (+1 voor schijfremmen) alleen de persoon achter mij had niet zoveel remkracht.. Was wel mijn stadsfiets gelukkig.
[..]
Ik werk op de fiets
Ja die. Denk dat zij net iets betere connecties heeft betreft rechten ed, dus is het maar goed dat ik haar niet heb aangeredenquote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:43 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Vogelaar? Die rooie? Die ooit door Rutger helemaal in de zeik gezet werd? Man, man, daar ga je je remmen toch niet op testen..... afijn goed afgelopen dus, want voor hetzelfde geld liep je nu met een gebroken sleutelbeen rond.
Yep, 8 douches zelfs. We hadden vroeger een kleine sportschool op de bovenste etage en dus ook douche-faciliteiten. De sportschool is weg maar de douches zijn geblevenquote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Kunnen jullie allemaal douchen op het werk dan? Ik zou ook wel naar work willen biken, maar dat kan ik m'n collega's niet aandoen zonder douche
Wauw, dat is cool!quote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Yep, 8 douches zelfs. We hadden vroeger een kleine sportschool op de bovenste etage en dus ook douche-faciliteiten. De sportschool is weg maar de douches zijn gebleven
Ja, dat is idd erg relax. Werk is voor mij iets verder (38 km) met een flinke hoeveelheid stoplichten onderweg, maar 1x in de week op en neer vind ik echt heerlijk als het een beetje weer isquote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:00 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wauw, dat is cool!
Mijn werk is op zich op ideale fietsafstand (30km), maar zonder douchen is dat wel een no-go...
hoezo? je kan toch best een uur fietsen zonder zweten?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:00 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wauw, dat is cool!
Mijn werk is op zich op ideale fietsafstand (30km), maar zonder douchen is dat wel een no-go...
Nee, die memo heb ik volgens mij even gemistquote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
hoezo? je kan toch best een uur fietsen zonder zweten?
Denk dat dames zich al sneller "smerig bezweet en zo kan ik me echt niet vertonen" voelen dan heren. Vanochtend heb ik niet echt hard naar m'n werk gereden, dus een beetje poedelen met een nat handje en handdoek en een goeie lading deo was afdoende.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
hoezo? je kan toch best een uur fietsen zonder zweten?
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:30 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)/fietsbrug_fail.html
HAHAHA
Ik zit op nog minder. Het heeft geen zin om m'n ritje op Strava te zetten, die valt helemaal binnen m'n privé zone.quote:
Stond laatst een artikeltje op Bikeradar dacht ik, waarin werd verklaard waarom het onder de streep sneller is gas te geven op moeilijke stukken (wind tegen, klimmen). Relatief win / verlies je daar veel meer tijd dan door diep te gaan op makkelijke stukken. Het kost daar immers weinig energie om hard te gaan en relatief veel meer om een klein beetje sneller te gaan vanwege de luchtweerstand.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:02 schreef Tommeke het volgende:
Boh, gister tijdritje gereje. Ondanks dat ik dit weekend veel heb gefietst en niet echt uitgerust was ging 't wel lekker. De eerste 6,5 km was wind schuin mee, daarna zo'n 9 km wind tegen en opzij. Laatste stukje weer wind mee.
Besloten om het eerste gedeelte niet vol te gaan zodat ik wind tegen niet stil zou vallen. Dit werkte erg goed. Achteraf gezien op Strava was ik na het stuk wind mee langzamer dan enkele gasten. Maar die gasten waren bij de finish weer langzamer dan ik. Dus die tactiek werkt. Ondanks dat ik niet compleet uitgerust was, kon ik toch best diep gaan.
Met als gevolg dat ik vannacht wakker werd van de pijn in m'n benen
Gewoon blijven rijden, wordt vanzelf minder. Tenzij je in echt rare hoeken zitquote:Op woensdag 11 mei 2016 10:20 schreef Leonos het volgende:
Bizar nekpijn op mijn nieuwe fiets. Schiet niet op zo
goed bezig C_Fquote:Op woensdag 11 mei 2016 11:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
*** DIEETUPDATE **** THE C_F WEEKLY REPORTS ***
Vanavond maar een nieuw gaatje in de riem steken, m'n broek zakt telkens af, maar de riem zit op het korste gaatje. Feest, slingers, geen taart. Gisteren zelfs geen chipje bij het ESF,. Lunchpartners vraten kroketten met mayo, ik een soepje. The Saga Continues. Oh ja, dit weekend twee dagen achter elkaar ge D1'nd op de vakantiefiets, want over drie weken naar de Provence!!!
Het begint te wennen. Vorige week in Londen was natuurlijk wat raar, ontbijten in de pub, en dan de hele dag ons lens sjouwen door Londen, best veel bier gedronken etc, maar sinds het weekend weer streng voor mezelf. En niet aangekomen in Londen! En fietsen op een (voor mijn doen) lege maag was spannend, maar gaat ook best goed. Gisteren twee appels en een stel wortels weggeknaagd op werk, tegen de snaailust, nu net weer aan een appeltje.quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:04 schreef Flipmoehoe het volgende:
Valt het je mee of tegen om een "normaal/ander" eetpatroon aan te houden?
Goed bezig!quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
*** DIEETUPDATE **** THE C_F WEEKLY REPORTS ***
Vanavond maar een nieuw gaatje in de riem steken, m'n broek zakt telkens af, maar de riem zit op het korste gaatje. Feest, slingers, geen taart. Gisteren zelfs geen chipje bij het ESF,. Lunchpartners vraten kroketten met mayo, ik een soepje. The Saga Continues. Oh ja, dit weekend twee dagen achter elkaar ge D1'nd op de vakantiefiets, want over drie weken naar de Provence!!!
Gaan we samen de ventoux op?quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
want over drie weken naar de Provence!!!
Lijkt me wat te vroegquote:
Gewoon doen, je kunt altijd na een paar kilometer stoppen en heerlijk de afdaling ingaan. Ik zit te overwegen of ik niet nog een paar dagen aan mijn Alpe D'Huzes avontuurtje moet plakken om ook nog even de Ventoux te beklimmen. Ben tenslotte toch relatief in de buurt. Even met de vrouw bespreken of ze dit ook een leuk plan lijktquote:Op woensdag 11 mei 2016 12:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Lijkt me wat te vroeg
Maar als ik eerlijk ben...mijn route op de heenweg gaat langs Orange. Afbuigen richting Bedoin, daar een camping pakken, en de volgende dag zonder bepakking dat kreng proberen...oh ja, ik denk er soms over. Maar gezien mijn huidige gewicht en fitheid, lijkt het me best een dom plan. Maar het zou zo'n overwinning op mezelf zijn...oh, laten we er over ophouden. Ik zou op een kwart denk ik al zwarte sneeuw vreten. En de rest an de vakantie met stukke knieen zitten. Volgend jaar is een beter plan.
Met het juiste verzet is de Ventoux voor iedereen te doen. Desnoods doe je er vier uur over.quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Lijkt me wat te vroeg
Maar als ik eerlijk ben...mijn route op de heenweg gaat langs Orange. Afbuigen richting Bedoin, daar een camping pakken, en de volgende dag zonder bepakking dat kreng proberen...oh ja, ik denk er soms over. Maar gezien mijn huidige gewicht en fitheid, lijkt het me best een dom plan. Maar het zou zo'n overwinning op mezelf zijn...oh, laten we er over ophouden. Ik zou op een kwart denk ik al zwarte sneeuw vreten. En de rest an de vakantie met stukke knieen zitten. Volgend jaar is een beter plan.
Goed dat je het volhoud! het word ook steeds leuker als je van die mijlpalen bereikt.. riem nog kleiner, broekmaat een maatje kleiner. En dan voor de gein je oude broek weer is aandoen en zien wat een ruimte je over hebt.. Of pak maar is een zak aardappelen van 5kg vast en sjouw daarmee door de supermarkt.. heb je een idee wat 5 kg isquote:Op woensdag 11 mei 2016 11:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Het begint te wennen. Vorige week in Londen was natuurlijk wat raar, ontbijten in de pub, en dan de hele dag ons lens sjouwen door Londen, best veel bier gedronken etc, maar sinds het weekend weer streng voor mezelf. En niet aangekomen in Londen! En fietsen op een (voor mijn doen) lege maag was spannend, maar gaat ook best goed. Gisteren twee appels en een stel wortels weggeknaagd op werk, tegen de snaailust, nu net weer aan een appeltje.
Nadat ik uit Frankrijk terug ben ga ik m'n racefiets eens helemaal weer in orde brengen, en serieus weer wat kilometers daar op maken, nu train ik op de vakantiefiets. Die is zwaar enzo, maar ik ook, dus dat is in balans....
Staat ideaal voor toerdersquote:Op woensdag 11 mei 2016 12:58 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
ik zou voor de foto toch ff je stuurpen omdraaien
Succes met de verkoop!
Hihi, als wij besluiten na Alpe D'huzes nog naar de Ventoux te gaan dan zouden we daar ook de 4de aankomen. Kunnen we samen omhoog ploeterenquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Jezus, wat maken jullie het me moeilijk, maar dank jullie wel. Als dat een beetje te snappen is.
Ik had net even in m'n spreadsheet gekeken
(ja, dat maak ik voor een trektocht. Nerd. Is nu eenmaal zo. Eenmaal onderweg blijkt er meestal niet van te kloppen, maar ik vind het fijn om gedaan te hebben.),
en ik kom op dag 3 aan in Orange halverwege de dag als ik een beetje normaal rijd.
Van Orange naar Bedoin fietsen, daar de camping op, volgende dag gewoon gaan, en zien hoe ver ik kom. Het kan.
@Muzas, ik ben daar 4-5 juni. Ik begin de 2de vanuit Valence naar het zuiden te fietsen.
oh dan zit ik in de auto naar bovenquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Muzas, ik ben daar 4-5 juni. Ik begin de 2de vanuit Valence naar het zuiden te fietsen
Doen, samen beginnen is altijd leuk!quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:25 schreef Blik het volgende:
. Kunnen we samen omhoog ploeteren
I'll keep you posted
Wanneer ben jij daar dan?quote:
ehh rij maandag 23/5 vanuit houffa naar beneden, en op zaterdag 4/6 weer naar boven.quote:
En z'n stuur rechtzetten.quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:58 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
ik zou voor de foto toch ff je stuurpen omdraaien
Succes met de verkoop!
Dat valt toch wel mee?quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:50 schreef Najieto het volgende:
[..]
En z'n stuur rechtzetten.
Leonos, heb jij nooit last van je handen/armen gehad met fietsen als je stuur zo naar beneden staat gericht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |