SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerstvolgende meet-mogelijkheden:
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Klopt, maja ik vind zelf een Cube of een Focus ten eerste cooler dan een Sensa of een Giant en ten tweede zijn die wel volledig 105/ultegra ipv volledig tiagra met alleen shifters en derrie's ultegra en wielnaven waarin een handje grind is geflikkerd ipv lagerkogels.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:08 schreef muzas het volgende:
Mijn giant was destijds 1300 euro adviesprijs.... kutwielen en kutremmen, en tiagra cassette maar de rest 105.
Overigens zou ik me niet af laten schrikken door een goedkope cassette op een nieuwe fiets, die vervang je toch op den duur. Goedkope kutwielen zijn ook prima, heb je over een jaar of twee winterwielen als je een beter setje koopt.
Of je moet niet "ultegra" willen, maar een 105 groep nemen ipv zo'n mix.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:15 schreef muzas het volgende:
Cube zijn an sich wel mooiere fietsen, maar ik kom ieder rondje minstens 16x dezelfde peloton tegen.
Verder wel met je eens, liever volledig afgemonteerd dan mixgroepen. Maar in deze 'compromis'-prijscategorie ontkom je er niet altijd aan.
Nou dat kan twee kanten op;quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:17 schreef Swaxie het volgende:
Misschien een domme vraag he, maar waarom zou je een fiets niet volledig afgemonteerd hebben met 1 groep? ipv een mix?
Is dat puur prijstechnisch gezien?
In welk opzicht het beste?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:20 schreef Z het volgende:
Was er niet een GCN filmpje waarin de beste mix aan (Shimano) onderdelen besproken werden?
Ik heb niet gezocht maar leef in de veronderstelling dat volledige fietsen onder de 1300 euro met compleet 5800 relatief dun gezaaid zijn. Maar i zou de gene die er zijn inderdaad serieus overwegen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of je moet niet "ultegra" willen, maar een 105 groep nemen ipv zo'n mix.
Beste prijs/kwaliteit technisch was dat geloof ik. Zo was geloof ik een 105 achterderailleur voldoende maar raden ze voor een Dura Ace derailleur aan.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
In welk opzicht het beste?
De beste mix lijkt mij Dura Ace DI2?
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:20 schreef Z het volgende:
Was er niet een GCN filmpje waarin de beste mix aan (Shimano) onderdelen besproken werden?
nope, dat is toch de Giant met een gele voorvork en brooks zadelquote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:02 schreef muzas het volgende:
Heb je wel de grootste cultfiets van het topic. En nog goedkoper uit ook.
• Rear Derailleur: 105 5800quote:
Ze zijn er wel Canyon/Rose of aanbiedingen. Was laatst nog een Propel met volledig 105 volgens mij voor 1300.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:23 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik heb niet gezocht maar leef in de veronderstelling dat volledige fietsen onder de 1300 euro met compleet 5800 relatief dun gezaaid zijn. Maar i zou de gene die er zijn inderdaad serieus overwegen.
Maar die zijn dan weer niet bij een dealer te vinden om ze te passen enzo, wat leonos graag wil. Of je moet naar duitsland rijdenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:37 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ze zijn er wel Canyon/Rose of aanbiedingen. Was laatst nog een Propel met volledig 105 volgens mij voor 1300.
Mijn fiets was ook maar 1300, alleen crank en remmen wijkten af
Ik heb laatst een stokvis fiets in m'n handen gehad. Tering zegquote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:02 schreef muzas het volgende:
Heb je wel de grootste cultfiets van het topic. En nog goedkoper uit ook.
Zouden zipps in een stokvis kunnen?
30 dagen idd.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:42 schreef muzas het volgende:
Maar volgens mij had canyon wel zo'n regeling dat je 'm de eerste zoveel tijd zou mogen omruilen als ie niet paste ofzo?
True, maar van alle fietsen die ik door het rekenmodel gooide sloot deze het best aan bij m'n fietspositiemeting.quote:
Volgens mij meer als retour sturen geld terug krijgen en nieuwe bestellen en weer aantal maanden wachten.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:42 schreef muzas het volgende:
Maar volgens mij had canyon wel zo'n regeling dat je 'm de eerste zoveel tijd zou mogen omruilen als ie niet paste ofzo?
Ze staan niet bekend om hun duurzaamheidquote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:07 schreef Z het volgende:
Slijten Vittoria Open Corsa Evo SC heel snel? Ik wil banden met blanke wangen.
Moet je die Cube toch eens naast een paar andere fietsen uit die prijsklasse zetten, dan is een Cube toch maar een lomp frame. En een Focus duidelijk niet. Rose vind ik ook van die lompe dingen, tot in de duurdere series aan toe. Zo, en nu ga ik aan mijn eerste AVOND rit van dit jaar beginnen, wind in 't hol want due gaat na zevenen toch liggen, dus dubbel voordeel.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:15 schreef muzas het volgende:
Cube zijn an sich wel mooiere fietsen, maar ik kom ieder rondje minstens 16x dezelfde peloton tegen.
Verder wel met je eens, liever volledig afgemonteerd dan mixgroepen. Maar in deze 'compromis'-prijscategorie ontkom je er niet altijd aan.
Ja lees veel gemopper over die levertijden. Echt een nadeel.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:08 schreef ddx het volgende:
[..]
Volgens mij meer als retour sturen geld terug krijgen en nieuwe bestellen en weer aantal maanden wachten.
Thnx. Ik ontdek zojuist ook Grand Bois-banden. Uit Japan, nog nooit van gehoord. Tikkie aan de prijs helaas.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:33 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ze staan niet bekend om hun duurzaamheid![]()
Conti heeft tegenwoordig ook bandjes met zo'n 'retro' look en gaan wat langer mee:
https://www.bike-componen(...)c-Faltreifen-p30102/
https://www.bike-componen(...)I-Faltreifen-p36696/
Gramd Bois is het luxemerk van Panaracer. Let er wel op dat ze vaak geen anti leklaag hebben en wel eens wat ruim willen vallen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 19:42 schreef Z het volgende:
[..]
Thnx. Ik ontdek zojuist ook Grand Bois-banden. Uit Japan, nog nooit van gehoord. Tikkie aan de prijs helaas.
Duurzaam en een klassiek uiterlijk, dan kom je bij niet te duur uit bij Panaracer Pasela. Nog altijd mijn favoriete band in de 28-32mm range.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:33 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ze staan niet bekend om hun duurzaamheid![]()
Conti heeft tegenwoordig ook bandjes met zo'n 'retro' look en gaan wat langer mee:
https://www.bike-componen(...)c-Faltreifen-p30102/
https://www.bike-componen(...)I-Faltreifen-p36696/
Ja idd. De cranks zijn een makkelijke manier om kosten te besparen aangezien dat een van de duurdere onderdelen van de groep zijn. Wielen ook en eventueel remhoeven. Zo kan al bij al een paar honderd bespaart worden op de afmontage.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:17 schreef Swaxie het volgende:
Misschien een domme vraag he, maar waarom zou je een fiets niet volledig afgemonteerd hebben met 1 groep? ipv een mix?
Is dat puur prijstechnisch gezien?
Het is niet alleen maar prijstechnisch. Soms kun je een bepaald product van de een beter vinden en een ander onderdeel van de ander weer. Ik heb zelden een volledige afmontage van 1 groep op mijn fietsen, het is altijd een mix. Een mix van de onderdelen die op dat moment het beste bij mijn eisen passen en goed te verkrijgen zijn/ik toevallig op voorraad heb.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja idd. De cranks zijn een makkelijke manier om kosten te besparen aangezien dat een van de duurdere onderdelen van de groep zijn. Wielen ook en eventueel remhoeven. Zo kan al bij al een paar honderd bespaart worden op de afmontage.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |