abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 23 april 2016 @ 17:01:50 #1
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161652315


pzf twitterde op donderdag 21-04-2016 om 18:52:03 BREAKING NEWS: Musician Prince has died at age of 57.https://t.co/AsNzvxavrI https://t.co/xuDjbca2F2 reageer retweet

quote:
Prince overleden

De website TMZ was de eerste die meldde dat de legendarische zanger [b]Prince op 57-jarige leeftijd was gestorven. Zijn management heeft het treurige feit inmiddels bevestigd aan persbureau AP. Onduidelijk is wat er precies is gebeurd.[/b]

De website TMZ was de eerste die meldde dat de legendarische zanger Prince op 57-jarige leeftijd was gestorven. Zijn management heeft het treurige feit inmiddels bevestigd aan persbureau AP. Onduidelijk is wat er precies is gebeurd.

Een paar minuten eerder werd al gemeld dat hulpdiensten naar zijn landgoed Paisley Park, Minnesota, waren geroepen wegens "een stoffelijk overschot" dat die ochtend (Amerikaanse tijd) door medewerkers van Prince was aangetroffen.

Noodlanding
Een week geleden moest het privvliegtuig van de kleine 57-jarige zanger een noodlanding maken omdat hij onwel was geworden en met spoed in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Ook toen was lange tijd onduidelijk wat er aan de hand was, pas uren later maakte zijn management bekend dat Prince leed aan griep en daarom onderzocht moest worden, maar dat hij het goed maakte en alweer uit het ziekenhuis ontslagen was.


De volgende dag verscheen hij gewoon weer tijdens een concert en verzekerde zijn fans dat hij in orde was. Hij zegde eerder al twee optredens af wegens "gezondheidsproblemen".

Prince werd in 1982 een internationale superster na zijn doorbraak met het album '1999'. Na zijn grote doorbraak zou hij zeven Grammy's in de wacht slepen.

His Royal Badness
Prince, ook bekend als His Royal Badness, TAFKAP (the artist formerly known as Prince) en onder diverse andere bijnamen, had grote hits met nummers als When Doves Cry, Let's Go Crazy, Controversy, Purple Rain en 1999. Het album Purple Rain wordt algemeen beschouwd als een van de gedenkwaardigste albums aller tijden. Prince verkocht meer dan 100 miljoen platen.

De lijst van artiesten met wie Prince in de afgelopen tientallen jaren heeft samengewerkt, is eindeloos. Van George Clinton, Madonna en Chaka Khan tot Patti LaBelle, Sheena Easton, de Nederlandse saxofoniste Candy Dulfer n de Nederlandse groep Lois Lane.

De artiest was twee keer getrouwd. De eerste keer met zijn back-up danseres Mayte Garcia. Ze gingen in 2000 uit elkaar. Daarna trouwde hij met Manuela Testolini: dat huwelijk eindigde in 2006.

Bron: Telegraaf

quote:
Een superster van het soort dat niet meer gemaakt wordt

Speciaal om zijn fans gerust te stellen betrad de Amerikaan daags na de noodlanding nog het podium. Door twee andere concerten was wel een streep gezet, waardoor ongerustheid rondom zijn gezondheid was ontstaan. Inmiddels is nog steeds niet duidelijk waar Prince precies last van had, maar wel dus dat het hem fataal werd.

Prince is niet de eerste grote ster dit jaar die heen gaat. Begin januari stierf David Bowie, daarna volgden Earth, Wind & Fire's Maurice White, Glenn Frey van The Eagles en onlangs nog countrylegende Merle Haggard. Van dit stel was Prince wel verreweg de jongste.

Zanger, multi-instrumentalist, componist, arrangeur, producer: Prince Roger Nelson was een man die elke pet wel paste binnen de muziek. Een superster in al zijn hoedanigheid en van een soort dat niet meer gemaakt wordt, zoals men dat zo mooi kan zeggen.

Hij was nog maar een broekie toen hij midden jaren 70 zijn eerste stapjes zette bij de band 94 East. Niet lang daarna stond hij letterlijk op eigen benen: voor zijn debuutalbum For you uit 1978 nam hij alle instrumenten zelf op. Zoals hij dat later vaker zou doen.

Het grote publiek maakte begin jaren 80 pas kennis met dit uitzonderlijke talent. Hitsingle 1999 brak de ban. Purple rain bevestigde het mondiale vermoeden met een artiest van de buitencategorie te maken te hebben. Purple rain is immers de volmaakte drietrapsraket: ten eerste is het een dijk van een nummer, zeker de volledige versie van bijna negen minuten. Ten tweede is er dat album, dat over de volle breedte fantastisch is. En ten derde is die plaat ook nog de soundtrack van een gelijknamige film. Toegegeven: het acteerwerk van Prince daarin is niet het beste, maar wie maalt daarom met zulke onvergetelijke muziek als ook nog When doves cry en Let's go crazy?

Commercieel gezien was Prince midden jaren 80 al op zijn hoogtepunt, maar fans zijn hem hondstrouw gebleven in de decennia de volgden. Omdat hun held een vernieuwer was, zoals de grootste sterren dat uiteindelijk allemaal zijn. Maar ook omdat er weinig spannender was dan de vaak zo volstrekt onnavolgbare Prince volgen.

Neem alleen al zijn naam. Prince was het, is en blijft het, maar in de tussenliggende jaren liet hij zich ook The Purple One noemen, Christoher, Jamie Starr, Alexander Nevermind, Joey Coco, The Artist Formerly Known as Prince (TAFKAP). Nog gekker was natuurlijk O(+>, of dat andere onuitspreekbare liefdessymbool.

Eveneens voer voor een schematisch overzichtje is zijn begeleidingsband. Begin jaren 80 begon het met The Time, waarna hij Purple Rain maakte met The Revolution. In de jaren 90 omringde hij zich vervolgens met The New Power Generation, waarin ook onze eigen Candy Dulfer haar opwachting maakte. In 2013 verraste hij vriend en vijand nog door met de geheel vrouwelijk band 3rdeyegirl de bhne op te gaan.

Waar en wanneer hij dat deed was vaak een verrassing. Prince liet hele hordes mensen voor niks wachten bij zalen waar hij wellicht zou opduiken. Soms kwam hij dan wel, vaak ook niet. Maar als hij op laatste moment aankondigde ergens te zijn was dat eigenlijk altijd goed voor vuurwerk.

Last but not least was Prince n van de eerste artiesten die zich niet liet ringeloren door een platenmaatschappij. De Amerikaan deinsde er niet voor terug om in de openbaarheid te verschijnen met het woord 'slaaf' op zijn wang toen midden jaren 90 bleek dat hij geen zeggenschap had over zijn eigen muziek. Platenmaatschappij Warner capituleerde snel. Maar zelfs een nieuwe handtekening van zijne koninklijke hoogheid in 2014 bleek geen enkele garantie, zijn laatste album Hit n Run Phase One van vorig jaar verscheen exclusief bij streamingdienst Tidal. Prince' wegen waren vaak ondoorgrondelijk.

De Amerikaan, die twee keer trouwde in zijn leven, verkocht in totaal ruim honderd miljoen platen, won zeven Grammy's, een Oscar en een Golden Globe en mag zich sinds 2004 al lid van de Rock and Roll Hall of Fame noemen. Geen discussie daarom over de grootheid die hij was en het gapende gat dat zijn heen gaan slaat in de wereldwijde muziekindustrie.

Bron: Telegraaf
quote:
Prince vorige week behandeld voor overdosis

De Amerikaanse popartiest Prince werd enkele dagen voor zijn dood behandeld voor een overdosis. Dat meldt de Amerikaanse website TMZ op basis van meerdere bronnen.

Op 15 april maakte het privvliegtuig van Prince een tussenlanding in Illinois wegens een medische noodsituatie. De zanger werd toen naar een ziekenhuis vervoerd. Daar zou hij zijn behandeld voor een ernstige griep. Volgens TMZ zou Prince echter in het ziekenhuis een injectie hebben gekregen die normaal wordt gebruikt om de effecten van drugs te verzachten.

Prince werd geadviseerd om 24 uur in het ziekenhuis te blijven. Toen er echter geen privkamer beschikbaar bleek, vertrok de artiest na drie uur met zijn gevolg en vloog verder naar zijn landgoed Paisley Park in Minnesota. Daar werd donderdag het levenloze lichaam van de popster aangetroffen in een lift.

Bron: Telegraaf

http://edition.cnn.com/

De hele dag Prince op Studio Brussel: https://stubru.be/live ^O^

Doe mee met MUZ / Fok Prince Top 100 Allertijden ^O^
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_161652373
En morgen op Cultura24 om 19.00. Niet vergeten! HET concert in Dortmund!
  zaterdag 23 april 2016 @ 17:13:13 #3
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161652458
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:05 schreef bloodymary1 het volgende:
En morgen op Cultura24 om 19.00. Niet vergeten! HET concert in Dortmund!
dank voor de tip
pi_161654449
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_161654483
Interview met Sheila E over het overlijden van Prince:

https://www.yahoo.com/tv/(...)-pain-201700318.html

Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_161655343
Haha, ik zie ze al pingpongen samen.
pi_161655552
Die Larry Graham is gewoon een achterbakse gluiperd hij heeft Prince naar de klote smerige tering jehova :r :r :r
pi_161655973
Ok, even vloeken in de kerk.. Ik zal nu veel fans tegen de tenen stoten, en ja: Prince was muzikaal extreem goed maar ben ik de enige hem niet tot de llergrootsten rekende (hoogstens daar net onder)? Het feit dat ik toch een beetje naar hem kijk als: 'die grote artiest uit de jaren '80' zegt me toch best wel veel. Wat heeft ie sinds 2000 voor vernieuwends gedaan? Hij heeft goede muziek gemaakt en was best veelzijdig maar was niet echt tijdsloos. Toch teveel uit beeld geraakt.

Hij zou de laatste 10 jaar misschien nog een Ziggo Dome uitverkopen, maar ik denk dat 80 % van z'n fans overgebleven fans uit de jaren '80 zijn. Waar Michael Jackson b.v. vlak voor z'n dood nog een wereldtournee wou gaan doen die qua grootsheid te vergelijken was als met de tournees van de grote pop-artiesten van nu, en ook nog steeds hits bleef scoren was dat bij Prince veel minder.

Met alle respect deze post trouwens hoor, maar ik was een klein beetje verbaast over de gigantische shock in de muziekwereld.
  zaterdag 23 april 2016 @ 20:30:14 #9
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_161656534
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:04 schreef Roland010 het volgende:
Ok, even vloeken in de kerk.. Ik zal nu veel fans tegen de tenen stoten, en ja: Prince was muzikaal extreem goed maar ben ik de enige hem niet tot de llergrootsten rekende (hoogstens daar net onder)? Het feit dat ik toch een beetje naar hem kijk als: 'die grote artiest uit de jaren '80' zegt me toch best wel veel. Wat heeft ie sinds 2000 voor vernieuwends gedaan? Hij heeft goede muziek gemaakt en was best veelzijdig maar was niet echt tijdsloos. Toch teveel uit beeld geraakt.

Hij zou de laatste 10 jaar misschien nog een Ziggo Dome uitverkopen, maar ik denk dat 80 % van z'n fans overgebleven fans uit de jaren '80 zijn. Waar Michael Jackson b.v. vlak voor z'n dood nog een wereldtournee wou gaan doen die qua grootsheid te vergelijken was als met de tournees van de grote pop-artiesten van nu, en ook nog steeds hits bleef scoren was dat bij Prince veel minder.

Met alle respect deze post trouwens hoor, maar ik was een klein beetje verbaast over de gigantische shock in de muziekwereld.
Alsof Jackson nou zo relevant was in de laatste 15 jaar van z'n leven. Maakt ook helemaal geen flikker uit. Ik zie nu veel minder getalenteerde artiesten meer publiek trekken, maar zegt dat iets over de kwaliteit van de artiest? De helft van de show wordt geplaybackt, iets wat we trouwens te danken hebben aan MJ. Hij was degene die show belangrijker maakte dan zang en muziek. Kanye fucking West heeft meer Grammy's gewonnen dan Prince en MJ samen. :{

Volgens jouw redenatie zou Madonna een meer getalenteerde artiest zijn dan Prince en Bowie samen en is Paul McCartney niks bijzonders want wat heeft hij nou de afgelopen 30 jaar gepresteerd? :')
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  zaterdag 23 april 2016 @ 20:49:33 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161656941
Prince is (was :'() de koning van de hitsige funk. Muziek die tegen je kuiten aanrijdt. Niet echt mijn kopje thee, maar een genie wassie zeker.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_161656957
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:04 schreef Roland010 het volgende:
Ok, even vloeken in de kerk.. Ik zal nu veel fans tegen de tenen stoten, en ja: Prince was muzikaal extreem goed maar ben ik de enige hem niet tot de llergrootsten rekende (hoogstens daar net onder)? Het feit dat ik toch een beetje naar hem kijk als: 'die grote artiest uit de jaren '80' zegt me toch best wel veel. Wat heeft ie sinds 2000 voor vernieuwends gedaan? Hij heeft goede muziek gemaakt en was best veelzijdig maar was niet echt tijdsloos. Toch teveel uit beeld geraakt.

Hij zou de laatste 10 jaar misschien nog een Ziggo Dome uitverkopen, maar ik denk dat 80 % van z'n fans overgebleven fans uit de jaren '80 zijn. Waar Michael Jackson b.v. vlak voor z'n dood nog een wereldtournee wou gaan doen die qua grootsheid te vergelijken was als met de tournees van de grote pop-artiesten van nu, en ook nog steeds hits bleef scoren was dat bij Prince veel minder.

Met alle respect deze post trouwens hoor, maar ik was een klein beetje verbaast over de gigantische shock in de muziekwereld.
Wat een kneus ben jij ga je nou maar lekker masturberen op een poster van lil wayne :{
pi_161657053
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:04 schreef Roland010 het volgende:
Ok, even vloeken in de kerk.. Ik zal nu veel fans tegen de tenen stoten, en ja: Prince was muzikaal extreem goed maar ben ik de enige hem niet tot de llergrootsten rekende (hoogstens daar net onder)? Het feit dat ik toch een beetje naar hem kijk als: 'die grote artiest uit de jaren '80' zegt me toch best wel veel. Wat heeft ie sinds 2000 voor vernieuwends gedaan? Hij heeft goede muziek gemaakt en was best veelzijdig maar was niet echt tijdsloos. Toch teveel uit beeld geraakt.

Hij zou de laatste 10 jaar misschien nog een Ziggo Dome uitverkopen, maar ik denk dat 80 % van z'n fans overgebleven fans uit de jaren '80 zijn. Waar Michael Jackson b.v. vlak voor z'n dood nog een wereldtournee wou gaan doen die qua grootsheid te vergelijken was als met de tournees van de grote pop-artiesten van nu, en ook nog steeds hits bleef scoren was dat bij Prince veel minder.

Met alle respect deze post trouwens hoor, maar ik was een klein beetje verbaast over de gigantische shock in de muziekwereld.
Prince < MJ & Prince < Madonna idd.

Prince was, zoals nu blijkt, al vanaf het begin een gevoelige maar angstige drugsverslaafde, een junk. Z'n creativiteit en 'sexy'' uitstraling kwamen, zoals zo vaak, dus ook gewoon weer uit een potje/spuitje. Je kon dat altijd al zien aan hem, maar veel dames kunnen daar nu eenmaal niet doorheen kijken (zoals veel mannen dan weer moeite hebben om door make-up bij vrouwen heen te kijken).

Prince was een hele goede artiest, maar vooral ook heel erg over-hyped door de hordes gillende jongedames die achter hem aan liepen.
  zaterdag 23 april 2016 @ 20:55:19 #13
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161657080
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:04 schreef Roland010 het volgende:
Ok, even vloeken in de kerk.. Ik zal nu veel fans tegen de tenen stoten, en ja: Prince was muzikaal extreem goed maar ben ik de enige hem niet tot de llergrootsten rekende (hoogstens daar net onder)? Het feit dat ik toch een beetje naar hem kijk als: 'die grote artiest uit de jaren '80' zegt me toch best wel veel. Wat heeft ie sinds 2000 voor vernieuwends gedaan? Hij heeft goede muziek gemaakt en was best veelzijdig maar was niet echt tijdsloos. Toch teveel uit beeld geraakt.

Hij zou de laatste 10 jaar misschien nog een Ziggo Dome uitverkopen, maar ik denk dat 80 % van z'n fans overgebleven fans uit de jaren '80 zijn. Waar Michael Jackson b.v. vlak voor z'n dood nog een wereldtournee wou gaan doen die qua grootsheid te vergelijken was als met de tournees van de grote pop-artiesten van nu, en ook nog steeds hits bleef scoren was dat bij Prince veel minder.

Met alle respect deze post trouwens hoor, maar ik was een klein beetje verbaast over de gigantische shock in de muziekwereld.
Dan weet je weinig van hem ;) Ik heb jaren lang gebruik gemaakt van zijn FTP server om muziek te downloaden. Net als een +- 200.000 andere gebruikers ;)

Overigens: 2008. 21 concerten in London waren zo snel uitverkocht. Hij had er zo 50 kunnen doen.
En daar liep niet alleen jaren 80 volk rond. Echt niet. (oh en dat is de op 1 na hoogste omzet gemaakt in de UK: 22 miljoen. Alleen de spice girls deden het met 17 shows + 33m beter).

Zo slecht deed hij het niet na 2000 ;)

De 2015 US tour was ook volledig uitverkocht. -ondanks- dat hij geen hits maakte (en dan hits voor de grote muziekbazen) trok hij volle zalen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_161657758
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:30 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Alsof Jackson nou zo relevant was in de laatste 15 jaar van z'n leven.
Niet meer zo relevant als z'n hoogtijdagen in de jaren '80, maar hij was eigenlijk constant 'aanwezig'/zichtbaar (meer dan dat). Je zag in de jaren nadat ie overleed ook zo enorm veel van die 'remakes' met de pop-artiesten van dat moment. Z'n muziek paste eigenlijk (in een modern jasje gestoken) zo makkelijk in elk decennium. Geremasterde nummers, collabs, (dance-)remixes.. Terwijl, nogmaals met alle respect, nummers als 'kiss' en 'purple rain' zijn gewoon goed, maar voor mij teveel gekoppeld aan de jaren '80.
quote:
Maakt ook helemaal geen flikker uit. Ik zie nu veel minder getalenteerde artiesten meer publiek trekken, maar zegt dat iets over de kwaliteit van de artiest? De helft van de show wordt geplaybackt, iets wat we trouwens te danken hebben aan MJ. Hij was degene die show belangrijker maakte dan zang en muziek. Kanye fucking West heeft meer Grammy's gewonnen dan Prince en MJ samen. :{
Daar heb je wel een punt. Hoewel voor een rapper Kanye West wel echt ver buiten het hip-hop genre durft te komen constant... het is een arrogante dwaas maar geen hele slechte muzikant.. echter ook weer geen briljante die meer grammy's dan MJ hoort te hebben. Als ie wat minder show rondom z'n muziek zou maken zou ie als muzikant denk ik iets meer gewaardeerd worden.

quote:
Volgens jouw redenatie zou Madonna een meer getalenteerde artiest zijn dan Prince en Bowie samen
Ik heb het niet puur over talent he? Prince was extreem getalenteerd, maar hij is buiten de jaren '80 in mijn ogen te weinig invloedrijk geweest om in dat rijtje te horen.
quote:
en is Paul McCartney niks bijzonders want wat heeft hij nou de afgelopen 30 jaar gepresteerd? :')
Grappig dat je Paul McCartney noemt overigens, want die heeft onlangs nog een giga-hit met (jawel) mr. Kanye West gescoord ;) (Om even m'n punt te onderbouwen dat Kanye West wel degelijk een muzikant met enig talent is die ver buiten z'n genre komt.. En McCartney werkt echt niet met elke prutser samen) Niet dat het alleen om hits scoren gaat, maar als in de jaren '60 alle jongeren platen van je kopen en je 50 (!) jaar later misschien niet meer voorop loopt qua vernieuwing, maar nog steeds makkelijk mee kunt met de muziek van dat decennium, dan ben je tijdsloos. Hij heeft niet alleen direct en indirect de hele popmuziek van nu benvloedt maar is er nog steeds onderdeel van.

Madonna is een ander verhaal overigens. Buiten dat ze als muzikant gewoon niet extreem getalenteerd is probeert die het t hard om voorop te lopen en loopt ze steeds net achter de feiten aan.
pi_161657832
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:50 schreef cofox het volgende:

[..]

Wat een kneus ben jij ga je nou maar lekker masturberen op een poster van lil wayne :{
Oeh, volgens mij is er een fanboy op z'n teentjes getrapt :') Volwassen reactie man. Als je goed leest, zie je duidelijk dat ik het een zeer getalenteerd muzikant vind maar dat ik de reacties vanuit de muziekwereld (en daarbuiten) slechts wat nuanceer. Dat Obama er een verklaring voor naar buiten brengt gaat mij net wat te ver.
pi_161658045
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:53 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Prince < MJ & Prince < Madonna idd.

Prince was, zoals nu blijkt, al vanaf het begin een gevoelige maar angstige drugsverslaafde, een junk. Z'n creativiteit en 'sexy'' uitstraling kwamen, zoals zo vaak, dus ook gewoon weer uit een potje/spuitje. Je kon dat altijd al zien aan hem, maar veel dames kunnen daar nu eenmaal niet doorheen kijken (zoals veel mannen dan weer moeite hebben om door make-up bij vrouwen heen te kijken).
Dit vind ik dan weer wat te ver gaan. Drugs hielpen misschien hoogstens wat om het talent 'er uit' te krijgen en optimaal te benutten, maar Prince was gewoon een enorm groot talent. Alleen al hoeveel verschillende instrumenten hij kon bespelen... Daarbij: noem eens een grote muzikant die GEEN drugs gebruikte?
quote:
Prince was een hele goede artiest, maar vooral ook heel erg over-hyped door de hordes gillende jongedames die achter hem aan liepen.
Ik denk dat zo'n horde gillende jongedames eerder in je nadeel werkt om serieus genomen te worden als muzikant dan dat je er 'overhyped' door raakt.

En ooit beelden van een concert van Elvis of The Beatles gezien? Daar stonden ook alleen maar gillende tiener-meisjes vooraan. Echter daarachter (letterlijk en figuurlijk) stond nog een fanbase van miljoenen muziekliefhebbers.
  zaterdag 23 april 2016 @ 21:36:24 #17
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161658102
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 21:23 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Niet meer zo relevant als z'n hoogtijdagen in de jaren '80, maar hij was eigenlijk constant 'aanwezig'/zichtbaar (meer dan dat). Je zag in de jaren nadat ie overleed ook zo enorm veel van die 'remakes' met de pop-artiesten van dat moment. Z'n muziek paste eigenlijk (in een modern jasje gestoken) zo makkelijk in elk decennium. Geremasterde nummers, collabs, (dance-)remixes.. Terwijl, nogmaals met alle respect, nummers als 'kiss' en 'purple rain' zijn gewoon goed, maar voor mij teveel gekoppeld aan de jaren '80.

Ik heb het niet puur over talent he? Prince was extreem getalenteerd, maar hij is buiten de jaren '80 in mijn ogen te weinig invloedrijk geweest om in dat rijtje te horen,

En dat was dan ook nooit -zijn- bedoeling. De hele reden voor around the world in a day was nu net om een complete breuk te maken met Purple Rain en alles wat er voor was gemaakt.

Daar zat ook de crux: hij wilde muziek maken om het maken van muziek. Hij wilde albums uitbrengen en verder met een volgende album. Het interesseerde hem niks of een album een hit werd, miljoenen opleverde en prijzen opleverde. Wat hij vervelend vond was dat het publiek altijd albums achter lag dus dat het publiek de nummers wilde horen die hij al 6 maanden achter zich had liggen.

Hij wilde waardering van -andere- muzikanten. Niet van journalisten of magazines.

Nee. Prince is niet te vergelijken met MJ. Of een Madonna. Beiden doen het voor het geld en de roem. Niks anders. Die stonden geen 20 jaar 20 uur per dag in een studio muziek te maken. Of te jammen minden in de nacht. stond MJ ooit te jammen met wie dan ook? Of cassette bandjes uit te delen van opnames van zo'n sessie aan willekeurige voorbijgangers (en ja daar zijn er 100den van).

Sorry ja ik ben zo'n jaren 80, 90 fan. Na 2000 ongeveer heb ik wel altijd de muziek gekocht maar veel heb ik de nummers niet gespeeld. Gedeeltelijk kan ik jouw mening wel zien maar alleen als Prince een normale muzikant was geweest. Maar hij was toch echt meer.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zaterdag 23 april 2016 @ 21:43:41 #18
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_161658305
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 21:26 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Oeh, volgens mij is er een fanboy op z'n teentjes getrapt :') Volwassen reactie man. Als je goed leest, zie je duidelijk dat ik het een zeer getalenteerd muzikant vind maar dat ik de reacties vanuit de muziekwereld (en daarbuiten) slechts wat nuanceer. Dat Obama er een verklaring voor naar buiten brengt gaat mij net wat te ver.
Dat je denkt dat je zijn talent en invloed op de muziek beter in kan schatten dan de gemiddelde muziekliefhebber kan ik nog wel begrijpen, maar eigenlijk denk je het beter te weten dan alle andere grote artiesten die hem wl als n van de allergrootsten zien. :D

Ik zal straks als ik achter m'n pc zit ook nog even op je lange post reageren.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_161658417
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:55 schreef wdn het volgende:

[..]

Dan weet je weinig van hem ;) Ik heb jaren lang gebruik gemaakt van zijn FTP server om muziek te downloaden. Net als een +- 200.000 andere gebruikers ;)

Overigens: 2008. 21 concerten in London waren zo snel uitverkocht. Hij had er zo 50 kunnen doen.
Kijk, zo kun je als goede fan ook reageren i.p.v. direct op je teentjes getrapt te zijn :) Ik wil ook absoluut niet beweren dat ie geen miljoenen fans had en dat het geen grote artiest was. 21 concerten is idd veel, maar dan praten we niet over het Wembley enzo lijkt me.
En als je concerten geeft waar de 2 a 3 nummers die hoogstwaarschijnlijk het hardst meegezongen werden uit midden jaren '80 en dus 30 jaar oud zijn (de tijd dat ik geboren werd n.b.) en je daarna geen echte hoogtepunten meer hebt: ben je dan nog steeds een van de allergrootsten der aarde?
quote:
En daar liep niet alleen jaren 80 volk rond. Echt niet. (oh en dat is de op 1 na hoogste omzet gemaakt in de UK: 22 miljoen. Alleen de spice girls deden het met 17 shows + 33m beter).

Zo slecht deed hij het niet na 2000 ;)
De 2015 US tour was ook volledig uitverkocht. -ondanks- dat hij geen hits maakte (en dan hits voor de grote muziekbazen) trok hij volle zalen.
Toch wel interessante cijfers, en eerlijk gezegd veel meer dan ik dacht. Ik ben dan wel weer benieuwd waar de nieuwe aanwas gedurende jaren '90 en '00 vandaan kwam. Goede muziek blijft altijd fans trekken natuurlijk, maar als je je zo lang een beetje 'buiten' de popmuziek houdt dan zou je zeggen dat de massale nieuwe aanwas toch een beetje wegblijft. Veel jongeren luisteren toch vooral naar de muziek van de periode waarin ze opgroeien.
  zaterdag 23 april 2016 @ 21:48:42 #20
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161658425
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 21:33 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Dit vind ik dan weer wat te ver gaan. Drugs hielpen misschien hoogstens wat om het talent 'er uit' te krijgen en optimaal te benutten, maar Prince was gewoon een enorm groot talent. Alleen al hoeveel verschillende instrumenten hij kon bespelen... Daarbij: noem eens een grote muzikant die GEEN drugs gebruikte?
Hij deed niet aan -drugs- (in de VS vallen alle pillen onder drugs).

Die rommel waar ze het over hadden waren medicijnen/pijnstillers.

Na de dood van
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 21:26 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Oeh, volgens mij is er een fanboy op z'n teentjes getrapt :') Volwassen reactie man. Als je goed leest, zie je duidelijk dat ik het een zeer getalenteerd muzikant vind maar dat ik de reacties vanuit de muziekwereld (en daarbuiten) slechts wat nuanceer. Dat Obama er een verklaring voor naar buiten brengt gaat mij net wat te ver.
Amerikaanse artiest. Dus Obama heeft dan best het recht er iets over te zeggen

Die reacties uit de muziekwereld hoor je juist niet te nuanceren. Dat zijn nu net de enige reacties die echt zijn (behalve die van Joling) Wat wel rekening mee gehouden moet worden: het kwam onverwacht en dat kan de reacties misschien wat kleuren.
Bij Bowie was het bekend dat hij relatief snel zou gaan sterven.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zaterdag 23 april 2016 @ 22:01:58 #21
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161658843
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 21:48 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Kijk, zo kun je als goede fan ook reageren i.p.v. direct op je teentjes getrapt te zijn :) Ik wil ook absoluut niet beweren dat ie geen miljoenen fans had en dat het geen grote artiest was. 21 concerten is idd veel, maar dan praten we niet over het Wembley enzo lijkt me.
En als je concerten geeft waar de 2 a 3 nummers die hoogstwaarschijnlijk het hardst meegezongen werden uit midden jaren '80 en dus 30 jaar oud zijn (de tijd dat ik geboren werd n.b.) en je daarna geen echte hoogtepunten meer hebt: ben je dan nog steeds een van de allergrootsten der aarde?

[..]
21x de O2 arena ;) enne

"The O2 Arena has the second-highest seating capacity of any indoor venue in the UK, behind the Manchester Arena, but took the crown of the world's busiest music arena from New York's Madison Square Garden in 2008.[5] The closest underground station to the venue is the North Greenwich station on the Jubilee line."

"Despite The O2 Arena being open for only 200 days per year (the equivalent of seven months), the venue sold over 1.2 million tickets in 2007, making it the third most popular venue in the world for concerts and family shows narrowly behind the Manchester Arena (1.25 million) and Madison Square Garden in New York City (1.23 million). By 2008 it had become the world's busiest venue with sales of more than two million, taking the crown from MEN Arena"

Er passen iets van 20000 man in de O2. Dus dik 400.000 man in totaal.

Maar het was niet alleen 2008 in de UK he. De US tour van 2015 was ook een megaseller.

Oh en veel werd meegezongen ;) Ook de wat nieuwere nummers. Dat zul je van me moeten geloven. Overigens speelde hij ook echt nieuwe nummers dus die waren ook echt nieuw voor iedereen ja ;)

Prince was vanaf 2010 ofzo gewoon een podium artiest geworden. Oh en dat was ook wat hij wilde: dan kon hij zijn muziek spelen en wanneer hij dat wilde. Purple rain, kiss speelde hij ook af en toe wel maar het was niet een gegeven dat hij het speelde. Vaak als een gedeelte van een medley. De nieuwere nummers kregen vaak meer aandacht. Of de oudere, minder bekendere nummers.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zaterdag 23 april 2016 @ 22:02:18 #22
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161658854
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_161658909
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 21:36 schreef wdn het volgende:

[..]

En dat was dan ook nooit -zijn- bedoeling. De hele reden voor around the world in a day was nu net om een complete breuk te maken met Purple Rain en alles wat er voor was gemaakt.
Maar is dat volgens jou gelukt?
quote:
Daar zat ook de crux: hij wilde muziek maken om het maken van muziek. Hij wilde albums uitbrengen en verder met een volgende album. Het interesseerde hem niks of een album een hit werd, miljoenen opleverde en prijzen opleverde.
En dat is in principe niet verkeerd. Al helemaal dat je muziek voor geld laat gaan. Maar ik zou wel invloed willen (blijven) hebben op de muziek. Ook ver buiten 'mijn' genre, oftewel: andere genres en dus de muziek in het algemeen willen veranderen. Heeft Prince (ondanks dat ie van de soul, jazz en blues-muziek was) ooit de samenwerking met b.v. een rapper of een muzikant uit de elektronische (dance)hoek gezocht? Je bent pas echt een grote-grote als je aan het plafond van je eigen genre zit en andere genres gaat benvloeden.
quote:
Wat hij vervelend vond was dat het publiek altijd albums achter lag dus dat het publiek de nummers wilde horen die hij al 6 maanden achter zich had liggen.

Hij wilde waardering van -andere- muzikanten. Niet van journalisten of magazines.

Nee. Prince is niet te vergelijken met MJ. Of een Madonna. Beiden doen het voor het geld en de roem. Niks anders. Die stonden geen 20 jaar 20 uur per dag in een studio muziek te maken. Of te jammen minden in de nacht. stond MJ ooit te jammen met wie dan ook? Of cassette bandjes uit te delen van opnames van zo'n sessie aan willekeurige voorbijgangers (en ja daar zijn er 100den van).
Hiermee doe je MJ echt tekort. En dan ben ik niet eens echt een fan van hem.
quote:
Sorry ja ik ben zo'n jaren 80, 90 fan. Na 2000 ongeveer heb ik wel altijd de muziek gekocht maar veel heb ik de nummers niet gespeeld. Gedeeltelijk kan ik jouw mening wel zien maar alleen als Prince een normale muzikant was geweest. Maar hij was toch echt meer.
Ik heb het nu niet over de kwaliteit van Prince he? Je zou mijn mening misschien zelfs een beetje kunnen interpreteren als: hij was zo goed dat ie ondanks z'n toch al redelijk grote status nog niet eens echt alles uit z'n carierre heeft gehaald.
pi_161659222
Prince was de laatste jaren ook nog volop aanwezig hoor. Hij schreef en produceerde voor vele artiesten, iets wat veel mensen vergeten.
  zaterdag 23 april 2016 @ 22:22:11 #25
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161659447
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:04 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Maar is dat volgens jou gelukt?
Ja dat denk ik wel.
Enige wat mij laat twijfelen: 57 is gewoon te jong. Hij had wat hij nu doet best mogen doen tot zijn 100ste.
quote:
[..]

En dat is in principe niet verkeerd. Al helemaal dat je muziek voor geld laat gaan. Maar ik zou wel invloed willen (blijven) hebben op de muziek. Ook ver buiten 'mijn' genre, oftewel: andere genres en dus de muziek in het algemeen willen veranderen. Heeft Prince (ondanks dat ie van de soul, jazz en blues-muziek was) ooit de samenwerking met b.v. een rapper of een muzikant uit de elektronische (dance)hoek gezocht? Je bent pas echt een grote-grote als je aan het plafond van je eigen genre zit en andere genres gaat benvloeden.
Via Paisley Park voornamelijk. Prince was een genre op zichzelf :+

quote:
[..]

Hiermee doe je MJ echt tekort. En dan ben ik niet eens echt een fan van hem.
Nee, dat ging alleen om het geld en de roem. Alleen al de tijd die tussen de albums zaten zegt al genoeg. Daar zat een ""marketingplan"" en een ""strategie"" achter. Gewoon zoveel mogelijk singles op een album dumpen. Een conceptalbum bijvoorbeeld heb ik MJ niet op kunnen betrappen.

"Paisley Park" laat zien wat Prince wilde: een centrum voor het maken van muziek.
Hoeveel muzikanten zijn er die op zo'n manier een studio hebben opgezet?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_161659716
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:01 schreef wdn het volgende:

[..]

21x de O2 arena ;) enne

"The O2 Arena has the second-highest seating capacity of any indoor venue in the UK, behind the Manchester Arena, but took the crown of the world's busiest music arena from New York's Madison Square Garden in 2008.[5] The closest underground station to the venue is the North Greenwich station on the Jubilee line."

"Despite The O2 Arena being open for only 200 days per year (the equivalent of seven months), the venue sold over 1.2 million tickets in 2007, making it the third most popular venue in the world for concerts and family shows narrowly behind the Manchester Arena (1.25 million) and Madison Square Garden in New York City (1.23 million). By 2008 it had become the world's busiest venue with sales of more than two million, taking the crown from MEN Arena"

Er passen iets van 20000 man in de O2. Dus dik 400.000 man in totaal.

Maar het was niet alleen 2008 in de UK he. De US tour van 2015 was ook een megaseller.

Oh en veel werd meegezongen ;) Ook de wat nieuwere nummers. Dat zul je van me moeten geloven. Overigens speelde hij ook echt nieuwe nummers dus die waren ook echt nieuw voor iedereen ja ;)

Prince was vanaf 2010 ofzo gewoon een podium artiest geworden. Dan zien de niet fans je niet meer denk ik :D Of er moet echt iets speciaals gebeuren. MAAR Prince in Nederland was altijd megagroot nieuws. En de aftershows ook.
Misschien onderschat ik toch wel z'n aantal fans toch nogal dan. Ik geloof je hoor ;)
Ik ben halverwege de jaren '80 geboren (precies tijdens zijn grootste hits) en gedurende mijn jeugd zag ik (en de meeste mensen van m'n leeftijd denk ik) namen als U2, Bowie, Madonna en Michael Jackson constant op de voorgrond in de muziekwereld. En via onze ouders hoorden en zagen we dan de Beatles en de Stones. Van Prince kende ik z'n 2 a 3 bekendste nummers (Purple Rain natuurlijk z'n bekendste) maar z'n zichtbare invloed gedurende de 20 jaar daarna was voor mij echt duidelijk veel minder.

Maar wellicht ligt dat toch aan mij. Zonder arrogant te zijn: ik heb een redelijk brede smaak/kennis wat betreft oude en nieuwe popmuziek (ik kan zo minimaal elk 5 nummers van Elvis, The Beatles, Bowie, U2, Michael Jackson en zelfs Madonna uit m'n hoofd meezingen) maar dat Prince bij mij eigenlijk bijna bekender was dan van z'n 300 naamswijzigingen dan van wat ie na 1990 uitbracht vond ik wel wat zeggen.

Maar nogmaals: je cijfers daarentegen zijn ook overtuigend hoor. En de shock in de muziekwereld deze week ook. Ik begreep het alleen niet 100 %.
pi_161659727
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:14 schreef Poepz0r het volgende:
Prince was de laatste jaren ook nog volop aanwezig hoor. Hij schreef en produceerde voor vele artiesten, iets wat veel mensen vergeten.
Interessant :) heb je voorbeelden? Ben benieuwd.
pi_161659917
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:31 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Interessant :) heb je voorbeelden? Ben benieuwd.
Bijvoorbeeld Lois Lane
pi_161660009
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:38 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld Lois Lane
dat was ruim 25 jaar geleden
  zaterdag 23 april 2016 @ 22:43:31 #30
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161660082
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:30 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Misschien onderschat ik toch wel z'n aantal fans toch nogal dan. Ik geloof je hoor ;)
Ik ben halverwege de jaren '80 geboren (precies tijdens zijn grootste hits) en gedurende mijn jeugd zag ik (en de meeste mensen van m'n leeftijd denk ik) namen als U2, Bowie, Madonna en Michael Jackson constant op de voorgrond in de muziekwereld. En via onze ouders hoorden en zagen we dan de Beatles en de Stones. Van Prince kende ik z'n 2 a 3 bekendste nummers (Purple Rain natuurlijk z'n bekendste) maar z'n zichtbare invloed gedurende de 20 jaar daarna was voor mij echt duidelijk veel minder.

Maar wellicht ligt dat toch aan mij. Zonder arrogant te zijn: ik heb een redelijk brede smaak/kennis wat betreft oude en nieuwe popmuziek (ik kan zo minimaal elk 5 nummers van Elvis, The Beatles, Bowie, U2, Michael Jackson en zelfs Madonna uit m'n hoofd meezingen) maar dat Prince bij mij eigenlijk bijna bekender was dan van z'n 300 naamswijzigingen dan van wat ie na 1990 uitbracht vond ik wel wat zeggen.

Maar nogmaals: je cijfers daarentegen zijn ook overtuigend hoor. En de shock in de muziekwereld deze week ook. Ik begreep het alleen niet 100 %.
Die naamswijziging was ook alleen maar om onder een contract uit te komen ;)
Hij moest X albums afleveren, pakte X x20 nummers en meende daarmee X albums klaar te hebben :D Maar Warner vond dat -zij- mochten bepalen wat die nummers zouden moeten zijn (aka. potentiele hits).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zaterdag 23 april 2016 @ 22:48:40 #31
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161660262
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:31 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Interessant :) heb je voorbeelden? Ben benieuwd.
Janelle Monae is er 1 die ik zo uit mijn hoofd ken. Is ook al 2013.
Amy Whinehouse (2006? 2007?).

Maar volgens mij deed hij eigenlijk alleen maar touren de laatste paar jaren.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_161660459
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:22 schreef wdn het volgende:

[..]

Ja dat denk ik wel.
Enige wat mij laat twijfelen: 57 is gewoon te jong. Hij had wat hij nu doet best mogen doen tot zijn 100ste.
Sowieso voor iedereen te jong en voor zo'n goede muzikant al helemaal.

quote:
Via Paisley Park voornamelijk. Prince was een genre op zichzelf :+

Nee, dat ging alleen om het geld en de roem. Alleen al de tijd die tussen de albums zaten zegt al genoeg. Daar zat een ""marketingplan"" en een ""strategie"" achter. Gewoon zoveel mogelijk singles op een album dumpen. Een conceptalbum bijvoorbeeld heb ik MJ niet op kunnen betrappen.
Er zat zeker een enorme marketing achter MJ, dat zal ik niet ontkennen. Maar dat er marketing achter iets zit, wil niet perse zeggen dat het product niet (steen)goed kan zijn.

Plus, jij weet ook wel hoe marketing in de muziek werkt: elke x jaar een nieuw jong vers gezicht lanceren op de markt. Alleen de allergrootsten kun je 30+ jaar lang blijven 'verkopen'. MJ werd notabene ook nog eens ernstig van pedofilie beschuldigd: je talent en status moeten wel echt gigantisch zijn wil je dat overleven als superster. Het was voor de muziekmaatschappijen 10 keer makkelijker geweest om in die jaren nieuwe (jonge, niet-'pedofiele') popsterretjes te blijven lanceren.

Tevens: Jackson was idd zeer commercieel, maar vergeet niet: hij stak een groot deel van die miljoenen ook direct in z'n shows. Meer dan welke artiest ook. Het was een extreme perfectionist. Om het geld hoefde die het na Thriller niet meer te doen hoor, alleen de royalties al.
quote:
"Paisley Park" laat zien wat Prince wilde: een centrum voor het maken van muziek.
Hoeveel muzikanten zijn er die op zo'n manier een studio hebben opgezet?
Ik ben te weinig bekend met dat 'concept' om daar wat van te kunnen zeggen :) Dus ik geloof je maar op je woord.
  zaterdag 23 april 2016 @ 22:54:09 #33
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161660467
http://www.rollingstone.c(...)tale-20160422?page=2

Ingrid Chavez over Lovesexy en Graffity Bridge.

Prince de romanticus :D

"Prince, Chavez tells Rolling Stone, inspired her to put her poetry to music, which led to her writing Madonna's sultry hit "Justify My Love" with Lenny Kravitz. We spoke to Chavez about her collaborations with the late legend."

En een directe link met Madonna :)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_161660579
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 21:36 schreef wdn het volgende:

[..]

Nee. Prince is niet te vergelijken met MJ. Of een Madonna. Beiden doen het voor het geld en de roem. Niks anders. Die stonden geen 20 jaar 20 uur per dag in een studio muziek te maken. Of te jammen minden in de nacht. stond MJ ooit te jammen met wie dan ook? Of cassette bandjes uit te delen van opnames van zo'n sessie aan willekeurige voorbijgangers (en ja daar zijn er 100den van).

Dit gaat echt nergens over. Dat je een mening hebt is allemaal leuk en aardig maar dit slaat compleet door. Michael Jackson was niet 24/7 bezig met muziek? Grapjas, die man was een perfecctionist van de ergste soort. Het deuntje van Billy Jean heeft hij in zijn hoofd gecomponeerd om het vervolgens te vertalen naar een compleet liedje.

Hij was zo obsessed dat hij letterlijk elke muzikant vertelde welke sound hij wilde horen uit welk instrument dan ook. Samen met Quincy Jones heeft hij nachten doorgebracht om nummers te perfectioneren. Zijn stem heeft hij altijd geoefend en op een hoog niveau behouden. Een absolute topsporter van een muzikant. Zonde altijd dat fanboys andere grootheden kleiner willen maken om een punt te maken. Dat komt niet bepaald sterk over.
pi_161660953
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:43 schreef wdn het volgende:

[..]

Die naamswijziging was ook alleen maar om onder een contract uit te komen ;)
Hij moest X albums afleveren, pakte X x20 nummers en meende daarmee X albums klaar te hebben :D Maar Warner vond dat -zij- mochten bepalen wat die nummers zouden moeten zijn (aka. potentiele hits).
Misschien kan dat zangeresje Kesha hem even bellen voor advies dan :D :') (al hoop ik niet voor hem dat Prince ook aangerand werd door z'n producer :X :{ )

Waarom niet gewoon dubbel-CD's dan? CD1: 'hit-materiaal'/keuze platenmaatschappij , CD2: al het overige. Zal er niet minder op verkopen, integendeel. Toch iets makkelijker dan je eigen voornaam niet meer mogen gebruiken ;)
pi_161661107
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:48 schreef wdn het volgende:

[..]

Janelle Monae is er 1 die ik zo uit mijn hoofd ken. Is ook al 2013.
Amy Whinehouse (2006? 2007?).
Amy O+
Over (veels) te vroeg gestorven top-muzikanten gesproken :'(
quote:
Maar volgens mij deed hij eigenlijk alleen maar touren de laatste paar jaren.
En dat is eigenijk best zonde dan toch?
pi_161661848
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:57 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dit gaat echt nergens over. Dat je een mening hebt is allemaal leuk en aardig maar dit slaat compleet door. Michael Jackson was niet 24/7 bezig met muziek? Grapjas, die man was een perfecctionist van de ergste soort. Het deuntje van Billy Jean heeft hij in zijn hoofd gecomponeerd om het vervolgens te vertalen naar een compleet liedje.

Hij was zo obsessed dat hij letterlijk elke muzikant vertelde welke sound hij wilde horen uit welk instrument dan ook. Samen met Quincy Jones heeft hij nachten doorgebracht om nummers te perfectioneren. Zijn stem heeft hij altijd geoefend en op een hoog niveau behouden. Een absolute topsporter van een muzikant. Zonde altijd dat fanboys andere grootheden kleiner willen maken om een punt te maken. Dat komt niet bepaald sterk over.
Hier sluit ik me volledig bij aan, en ik ben niet eens echt een superfan van hem ofzo. Het was misschien wel de grootste perfectionist in de muziekwereld ooit (zo erg dat het hem fataal is geworden). Hij had voor 10 keer makkelijkere wegen kunnen kiezen als ie alleen maar miljoenen wou scoren.

Zoals ik al zei: hij was een flink in de war zijnde zwarte 40-plusser die van pedofilie en (door sommige mensen) van het 'verraden van z'n ras' beschuldigd werd en met een neus die letterlijk van z'n gezicht afviel. Meer kun je het niet tegen hebben eigenlijk. Dan nog je status als absolute wereldster redelijk in tact houden, dan moet je wel gigantisch zijn en niet een commercieel wegwerpbaar zangertje. Er zijn sterren voor 100 keer minder uitgekotst :')
pi_161662215
De voormalige drugsdealer van Prince heeft in een interview openhartig gesproken over de verslavingsproblemen die de zanger volgens hem had. Het popicoon kocht jarenlang drugs bij 'Doctor D', en spendeerde dan zo'n 40.000 Dollar (ruim 35.600 Euro) per keer.
“Veel artiesten vechten tegen hun spanningen met behulp van drugs, maar Prince was veruit de ergste.” De zanger zocht volgens de dealer geen hulp omdat hij een fobie voor artsen had.
http://www.telegraaf.nl/p(...)ar_verslaafd___.html
pi_161662266
Maar beetje off-topic allemaal dit, klaar ;) Ik wou verder geen Prince-fans beledigen of ontkennen dat het een hele goede muzikant was. Alleen maar zeggen dat het me enigzins verbaasde hoe gigantisch groot de shock in de hele wereld was (tot tienduizenden mensen op straat, paars verlichte overheidsgebouwen en Obama die er wat van zei aan toe) omdat het voor mij een muzikant was die al een heleboel jaartjes een beetje uit beeld was in de popmuziek. Bij MJ of Bowie begreep ik het goed maar hier wat minder. Excuus dus :)
pi_161662445
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 23:42 schreef Loekie1 het volgende:
De voormalige drugsdealer van Prince heeft in een interview openhartig gesproken over de verslavingsproblemen die de zanger volgens hem had. Het popicoon kocht jarenlang drugs bij 'Doctor D', en spendeerde dan zo'n 40.000 Dollar (ruim 35.600 Euro) per keer.
“Veel artiesten vechten tegen hun spanningen met behulp van drugs, maar Prince was veruit de ergste.” De zanger zocht volgens de dealer geen hulp omdat hij een fobie voor artsen had.
http://www.telegraaf.nl/p(...)ar_verslaafd___.html
Voor 35.000 euro 'per keer' drugs inkopen? Wtf kocht/gebruikte hij, NZT ofzo? :{ En hoezo bleef ie er ook nog 15 jaar jonger uitzien dan ie was i.p.v. er als Keith Richard bij te lopen?
  zondag 24 april 2016 @ 00:31:13 #41
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161663759
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:57 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dit gaat echt nergens over. Dat je een mening hebt is allemaal leuk en aardig maar dit slaat compleet door. Michael Jackson was niet 24/7 bezig met muziek? Grapjas, die man was een perfecctionist van de ergste soort. Het deuntje van Billy Jean heeft hij in zijn hoofd gecomponeerd om het vervolgens te vertalen naar een compleet liedje.

Hij was zo obsessed dat hij letterlijk elke muzikant vertelde welke sound hij wilde horen uit welk instrument dan ook. Samen met Quincy Jones heeft hij nachten doorgebracht om nummers te perfectioneren. Zijn stem heeft hij altijd geoefend en op een hoog niveau behouden. Een absolute topsporter van een muzikant. Zonde altijd dat fanboys andere grootheden kleiner willen maken om een punt te maken. Dat komt niet bepaald sterk over.
Je kunt niet met kleine kinderen bezig zijn en dan 24/7 met muziek bezig zijn ;)
Maar dan nog: ik ben niet in een topic waar het over Prince gaat begonnen met vergelijken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 23:42 schreef Loekie1 het volgende:
De voormalige drugsdealer van Prince heeft in een interview openhartig gesproken over de verslavingsproblemen die de zanger volgens hem had. Het popicoon kocht jarenlang drugs bij 'Doctor D', en spendeerde dan zo'n 40.000 Dollar (ruim 35.600 Euro) per keer.
“Veel artiesten vechten tegen hun spanningen met behulp van drugs, maar Prince was veruit de ergste.” De zanger zocht volgens de dealer geen hulp omdat hij een fobie voor artsen had.
http://www.telegraaf.nl/p(...)ar_verslaafd___.html
Je kent het verschil tussen drugs en medicijnen? (niet dat de hoeveelheden -geen- reden tot zorg zijn en je daar niet ook verslaafd aan kunt worden). Die Doctor D heeft hem dus de dood in geholpen. Net als MJ. Ik hoop dat ze die gast oppakken mocht dit waar zijn.

quote:
15s.gif Op zaterdag 23 april 2016 23:48 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Voor 35.000 euro 'per keer' drugs inkopen? Wtf kocht/gebruikte hij, NZT ofzo? :{ En hoezo bleef ie er ook nog 15 jaar jonger uitzien dan ie was i.p.v. er als Keith Richard bij te lopen?
Fentanyl, hydromorphone en morfinomimeticum volgens het bericht.

Dat zijn zware medicijnen maar als die niet met mate genomen worden kunnen ze ook dodelijk zijn.

Als je heupen kapot zijn van die hoge hakken en het springen en je van je geloof geen operatie mag ondergaan (want dat er dan een kans is dat er een bloedtransfusie nodig is) kan ik me voorstellen dat je zware medicijnen nodig hebt als je dan op het podium gewoon door wil gaan.
Maar ... dat speelt vanaf 2010/2008. Niet 1984.

Als dit waar is van die medicijnen (en ook nog eens vanaf 1984) is ook hier (net als met MJ en Amy) een hoop fout gegaan. Zonde. Doodzonde. Vraag me ook af hoe het kan dat hier nooit iets over naar buiten is gekomen. Dat zou op prince.org zeker wel eens iets van naar boven zijn gekomen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_161663814
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:58 schreef Funksoldier het volgende:

[..]

Het eerste deel van zijn carriere vond ik het totaal niet in de weg zitten maar zelfs wat toevoegen. Kijk naar zijn concerten, en luister zijn muziek. Bijvoorbeeld de Purple Rain tour, hele mooie toevoegingen zoals zijn "gesprek" met God. Maar sinds hij Larry Graham ontmoette ging het fout. Die idioot heeft hem echt gebrainwashed, en uiteindelijk misschien zelfs het leven gekost want was hij geen jehova geworden had hij, zoals het er nu uitziet, zich laten opereren aan zijn heup en dus waarschijnlijk geen overdosis pijnstillers genomen.
Zoals die/dat Nederlandse soapie (naam vergeten, het ging om een meisje wat veel te jong overleed) die zich niet liet behandelen aan kanker totdat het veel te laat was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 24-04-2016 00:39:00 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161663830
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 00:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zoals die\dat Nederlandse soapie (naam vergeten, het ging om een meisje wat veel te jong overleed) die zich niet liet behandelen aan kanker totdat het veel te laat was.
Guusje Nederhorst.
pi_161663867
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 00:31 schreef wdn het volgende:
Als dit waar is van die medicijnen (en ook nog eens vanaf 1984) is ook hier (net als met MJ en Amy) een hoop fout gegaan. Zonde. Doodzonde. Vraag me ook af hoe het kan dat hier nooit iets over naar buiten is gekomen. Dat zou op prince.org zeker wel eens iets van naar boven zijn gekomen.
En dan te bedenken dat apothekers in Nederland vaak ten onrechte middelen weigeren terwijl die notabene net zijn voorgeschreven door een arts (omdat ze niet in een dossier over jou kunnen kijken) en dat ook nog eens bij patinten die zelf over aardig wat biologische en medische kennis beschikken. :')
In beide gevallen is er sprake van compleet doorslaan: betutteling van iedereen om een kleine minderheid te beschermen tegen stommiteiten van zichzelf (of misschien wel meer om zichzelf te beschermen tegen juridische zaken met die juridisering van onze maatschappij :{) vs. het totaal geen toezicht houden op medicatiegebruik.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 24 april 2016 @ 00:37:55 #45
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161663895
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 00:34 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Guusje Nederhorst.
Dat weet ik niet maar ik had het over Sylvia Millecam of zoiets, geen idee wat die precies deed maar zij weigerde om zich te laten behandelde, rommelde aan met alternatieve zaken totdat het zo erg gevorderd was dat er niets meer viel te doen. Het was het begin van het einde van Jomanda/Yomanda haar carrire.

Wat is dat toch met al die artiesten die voortijdig overlijden? FM door AIDS, anderen door drugs, Michael Jackson, Prince...
Mick Jagger en Paul McCartney leven daarentegen nog en stonden kort geleden nog op het podium.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161664115
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 23:06 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon dubbel-CD's dan? CD1: 'hit-materiaal'/keuze platenmaatschappij , CD2: al het overige. Zal er niet minder op verkopen, integendeel. Toch iets makkelijker dan je eigen voornaam niet meer mogen gebruiken ;)
Hij mocht zijn eigen voornaam wel gebruiken, hij wilde hem niet gebruiken.
Verder bepaalde WB hoe de cd's werden samengesteld. Als Prince zijn zin had gehad was sign o the times bijv. een 5 cd set geworden. Het werd echter een dubbelalbum.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_161664133
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 23:42 schreef Loekie1 het volgende:
De voormalige drugsdealer van Prince heeft in een interview openhartig gesproken over de verslavingsproblemen die de zanger volgens hem had. Het popicoon kocht jarenlang drugs bij 'Doctor D', en spendeerde dan zo'n 40.000 Dollar (ruim 35.600 Euro) per keer.
“Veel artiesten vechten tegen hun spanningen met behulp van drugs, maar Prince was veruit de ergste.” De zanger zocht volgens de dealer geen hulp omdat hij een fobie voor artsen had.
http://www.telegraaf.nl/p(...)ar_verslaafd___.html
Beetje vreemd verhaal van een telegraafniveau.
De genoemde middelen helpen bijv. niet bepaald tegen plankenkoorts voor een show en zijn geen drugs maar reguliere medicatie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_161664145
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_161664164
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 00:31 schreef wdn het volgende:
Je kent het verschil tussen drugs en medicijnen? (niet dat de hoeveelheden -geen- reden tot zorg zijn en je daar niet ook verslaafd aan kunt worden). Die Doctor D heeft hem dus de dood in geholpen. Net als MJ. Ik hoop dat ze die gast oppakken mocht dit waar zijn.
Niet helemaal mee eens. Het was een dealer als ik het zo lees. Als Prince serieuze psychische problemen in de vorm van een ernstige angst-stoornis e.d. had, had hij daarvoor naar een reguliere arts moeten gaan. Zelf met zware medicatie gaan kloten staat gewoon gelijk aan drugs gebruiken.

quote:
Fentanyl, hydromorphone en morfinomimeticum volgens het bericht.

Dat zijn zware medicijnen maar als die niet met mate genomen worden kunnen ze ook dodelijk zijn.
Onbegrijpelijk. Maar dergelijke zware pijnstillers zijn zo enorm verslavend dat een prive-arts of een reguliere arts ze nooit in de doses zou toedienen als waarin Prince ze (na jarenlang gebruik) wou hebben. Waarschijnlijk in eerste instantie dus via de reguliere zorg ermee in aanraking gekomen en daarna zelf gaan regelen. Maar goed, dat is slechts een (sterk) vermoeden.

quote:
Als je heupen kapot zijn van die hoge hakken en het springen en je van je geloof geen operatie mag ondergaan (want dat er dan een kans is dat er een bloedtransfusie nodig is) kan ik me voorstellen dat je zware medicijnen nodig hebt als je dan op het podium gewoon door wil gaan.
Maar ... dat speelt vanaf 2010/2008. Niet 1984.

Als dit waar is van die medicijnen (en ook nog eens vanaf 1984) is ook hier (net als met MJ en Amy) een hoop fout gegaan. Zonde. Doodzonde. Vraag me ook af hoe het kan dat hier nooit iets over naar buiten is gekomen. Dat zou op prince.org zeker wel eens iets van naar boven zijn gekomen.
1984, Prince begon al aan die shit toen ik geboren moest worden :{
Maar idd bizar dat zoiets discreet blijft.

Amy was (helaas) gewoon een ordinaire junk die zelfs hele liedjes zong dat ze geen zin had om af te kicken en die je binnen enkele jaren tijd zichtbaar af zag takelen. Iedereen wist het, maar bij MJ en Prince was het een stuk minder zichtbaar en ging het idd fout onder zelfs (falende) medische begeleiding.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')