mensen die denken dat hardware uberhaupt belangrijk isquote:Op donderdag 17 maart 2016 15:07 schreef Zspirit het volgende:
Alle genoemde factoren spelen een rol.
Snap niet waarom jullie zon welles niettes spelletje spelen in alles zit wel een kern van waarheid.
Ik begrijp ook de frustratie maar ik zie het echt niet gebeuren dat de NX een krachtige console gaat worden, past gewoon niet bij nintendo.
Volgens mij was de laatste relatief krachtige console de gamecube en toen hebben ze het verpest door er geen dvd speler in de zetten. De wii's op de E3 destijds waren gewoon opgevoerde gamecubes. al meerdere nintendo officials hebben aangegeven niet te willen concureren met de andere consoles en dat ze inspelen op innovatie. Daarnaast heeft volgens mij meneer miyamoto himself in een interview aangegeven dat het gaat om de games en niet om de hardware.
Maar hiermee zeg je het zelf. Natuurlijk kun je de meest recente CoD op de WiiU uitbrengen, maar dan moeten ze het compleet downscalen ten opzichte van de PS4-versie. Kijk alleen al naar de graphics, dat zou de WiiU gewoon niet aankunnen. Het kost teveel tijd en het levert te weinig op om zo'n game beschikbaar te maken voor de WiiU. En dan is het al helemaal de vraag of zulke games wel aansluiten qua doelgroep bij een console als Nintendo.quote:Op donderdag 17 maart 2016 14:17 schreef tailfox het volgende:
[..]
het argument hardware te slecht slaat ook nergens op .als het winstgevend is voor Cod om op de wiiu te gaan dan gooi je zo je game door de blender en dan werkt het. Maar wiiu is niet winstgevend
De gamepad is ook hardware, dus je spreekt jezelf ontzettend tegen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 16:15 schreef tailfox het volgende:
[..]
mensen die denken dat hardware uberhaupt belangrijk is
Dat is natuurlijk heel mooi gezegd van Nintendo, maar ze hebben ook gewoon de middelen niet dus moeten ze het wel van hun innovatie hebben. Wat natuurlijk logisch is, want in feite concurreren ze tegen Sony en Microsoft.quote:Op donderdag 17 maart 2016 15:07 schreef Zspirit het volgende:
Alle genoemde factoren spelen een rol.
Snap niet waarom jullie zon welles niettes spelletje spelen in alles zit wel een kern van waarheid.
Ik begrijp ook de frustratie maar ik zie het echt niet gebeuren dat de NX een krachtige console gaat worden, past gewoon niet bij nintendo.
Volgens mij was de laatste relatief krachtige console de gamecube en toen hebben ze het verpest door er geen dvd speler in de zetten. De wii's op de E3 destijds waren gewoon opgevoerde gamecubes. al meerdere nintendo officials hebben aangegeven niet te willen concureren met de andere consoles en dat ze inspelen op innovatie. Daarnaast heeft volgens mij meneer miyamoto himself in een interview aangegeven dat het gaat om de games en niet om de hardware.
Welke middelen heeft Nintendo niet?quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:06 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk heel mooi gezegd van Nintendo, maar ze hebben ook gewoon de middelen niet dus moeten ze het wel van hun innovatie hebben. Wat natuurlijk logisch is, want in feite concurreren ze tegen Sony en Microsoft.
Als ze CoD voor de Wii U door de blender doen, komt het spel sowieso later uit en is de kans groot dat mensen het spel al voor een andere console of pc gekocht hebben. Dan kunnen beter voor een exclusive gaan. Niet dat Activision dat gaat doen, maar met Splatoon werd wel duidelijk dat ook Nintendofans shooters kunnen waarderen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 14:17 schreef tailfox het volgende:
[..]
het argument hardware te slecht slaat ook nergens op .als het winstgevend is voor Cod om op de wiiu te gaan dan gooi je zo je game door de blender en dan werkt het. Maar wiiu is niet winstgevend
Dat is ook echt zoveel werk. stel de wiiu verkocht veel beter dan hadden third party die moeiteecht wel genomen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:03 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Maar hiermee zeg je het zelf. Natuurlijk kun je de meest recente CoD op de WiiU uitbrengen, maar dan moeten ze het compleet downscalen ten opzichte van de PS4-versie. Kijk alleen al naar de graphics, dat zou de WiiU gewoon niet aankunnen. Het kost teveel tijd en het levert te weinig op om zo'n game beschikbaar te maken voor de WiiU. En dan is het al helemaal de vraag of zulke games wel aansluiten qua doelgroep bij een console als Nintendo.
[..]
De gamepad is ook hardware, dus je spreekt jezelf ontzettend tegen.
in dat geval mario kart runt op 1080p en 60 Fps dus beter als de XBO.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Welke middelen heeft Nintendo niet?
Ze kiezen bewust voor mindere specs en oudere hardware omdat dit goedkoper is. De laatste keer dat ze voor specs gingen werden ze derde (GameCube) en ook powerhouse N64 werd weggevaagd door PlayStation.
Wii was anderhalve GameCube en dat was een succes.
Nu is de denkwijze van Nintendo wat kort door de bocht, maar ik begrijp de denkwijze wel.
Een N64 met discs en een GameCube met dvd-speler was al beter geweest. De grootste uitdaging zit 'm echter altijd in de third party relaties. Tijdens NES/SNES was Nintendo nagenoeg alleenheerser en dat betekende dat ze veel licentiekosten konden vragen. Sony was vele malen goedkoper met hun PlayStation, ook vanwege discs vs cartridges en toen stapte men massaal over. Dat is daarna nooit meer goed gekomen.
Als je kijkt naar PS4 vs XBO verschillen die qua hardware nauwelijks, tuurlijk draait XBO soms op 900p en PS4 op 1080p maar dat verschil is verwaarloosbaar voor de gewone consument. Het grote probleem van MS is het imago dat is blijven hangen na hun eerste aankondigingen over game sharing en altijd online.
Sony is qua marketing over het algemeen gewoon beter, met als grote uitzondering de eerste twee jaar van PS3. Toen waren ze te duur en hadden ze een kut-presentatie op E3. Dat heeft ze lang achtervolgd.
Als dev wil je als eerste op het best verdiende platform.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:43 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Als ze CoD voor de Wii U door de blender doen, komt het spel sowieso later uit en is de kans groot dat mensen het spel al voor een andere console of pc gekocht hebben. Dan kunnen beter voor een exclusive gaan. Niet dat Activision dat gaat doen, maar met Splatoon werd wel duidelijk dat ook Nintendofans shooters kunnen waarderen.
Waarom deden ze die moeite dan niet voor de Wii? Dat was immers een uiterst succesvolle console.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:17 schreef tailfox het volgende:
[..]
Dat is ook echt zoveel werk. stel de wiiu verkocht veel beter dan hadden third party die moeiteecht wel genomen.
ik weet niet waarom je denkt dat ze dat niet gedaan hebben?quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:29 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Waarom deden ze die moeite dan niet voor de Wii? Dat was immers een uiterst succesvolle console.
Nauwelijks. De Wii moest het net zoals de WiiU vooral van haar eigen games hebben.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:30 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik weet niet waarom je denkt dat ze dat niet gedaan hebben?
quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:33 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Nauwelijks. De Wii moest het net zoals de WiiU vooral van haar eigen games hebben.
Ja sorry, ik doel op de third party games die op de PS3 en 360 uitkwamen die volgens jouw blender theorie heel eenvoudig op de Wii geport hadden kunnen worden.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:38 schreef tailfox het volgende:
[..]
wii had meer games dan psn 4 en xbo nu hebben
Was wel een passioneel spelquote:Op donderdag 17 maart 2016 18:42 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ja sorry, ik doel op de third party games die op de PS3 en 360 uitkwamen die volgens jouw blender theorie heel eenvoudig op de Wii geport hadden kunnen worden.
Niet de Laura Passies die je voor een euro bij de Lidl kon kopen.
Precies dit.quote:Op donderdag 17 maart 2016 17:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ze kiezen bewust voor mindere specs en oudere hardware omdat dit goedkoper is. De laatste keer dat ze voor specs gingen werden ze derde (GameCube) en ook powerhouse N64 werd weggevaagd door PlayStation.
Wii was anderhalve GameCube en dat was een succes.
Nu is de denkwijze van Nintendo wat kort door de bocht, maar ik begrijp de denkwijze wel.
De third Party support was op de Wii vele maler groter dan op de Wii U. Alleen was er minder van bekend. GTA is niet voor de Wii gekomen, maar een Manhunt 2 of Metal Slug bijvoorbeeld weer wel. En natuurlijk grote bekende series zoals Need for Speed, Fifa en CoD.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:33 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Nauwelijks. De Wii moest het net zoals de WiiU vooral van haar eigen games hebben.
en de dozijnen aan shovelware...quote:Op donderdag 17 maart 2016 22:49 schreef Morrigan het volgende:
[..]
De third Party support was op de Wii vele maler groter dan op de Wii U. Alleen was er minder van bekend. GTA is niet voor de Wii gekomen, maar een Manhunt 2 of Metal Slug bijvoorbeeld weer wel. En natuurlijk grote bekende series zoals Need for Speed, Fifa en CoD.
klopt, maar Nintendo heeft volgens mij ook niet echt de moeite genomen om het voor ontwikkelaars makkelijk te maken. Als ontwikkelaar wordt het namelijk wel echte moeite als de hardware ver achterloopt qua hoeveelheid geheugen bijvoorbeeld. Als jij een game-levelniet kunt laden omdat er gewoonweg te weinig geheugen in hangt, dan kost het veel tijd om specifiek voor een specifiek platform te gaan optimaliseren.quote:Op donderdag 17 maart 2016 18:17 schreef tailfox het volgende:
[..]
Dat is ook echt zoveel werk. stel de wiiu verkocht veel beter dan hadden third party die moeiteecht wel genomen.
1 aprilquote:
Ik krijg nu al kramp in m'n handen als ik naar die controller kijk Ziet er alles behalve ergonomisch uit.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |