Precies, helemaal mee eens. Voor mijn is dan mn pc mn main console. ps4 vind ik gewoon te duur voor tga en god of war.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:01 schreef Bananenpap het volgende:
Nintendo is voor mij langzamerhand een 'bij'console geworden die je naast een Playstation of Xbox hebt. Nintendo heeft leuke games, maar qua hardware loopt het gewoon enkele jaren achter. Nintendo heeft de 'fun-factor' en de andere consoles hebben de 'cool-factor'. Ik verwacht bij de NX niet een apparaat waar je de nieuwste Fifa, Call of Duty, Assassin's Creed of GTA kunt spelen. Dat heeft Nintendo nu een paar keer geprobeerd, maar het werkt gewoon niet, althans niet voor mij. Je zou je kunnen afvragen of dat ook wel nodig is. Ik hoef naast de PS4 en XBO niet nog een derde console met het zelfde aanbod games.
Ik verwacht van Nintendo wel weer een gimmick-console, daar moet ze het inmiddels van hebben. Bij de Wii en DS is dat ontzettend goed uitgepakt, bij de WiiU en 3DS iets minder.
Ik denk dat het weinig met de besturing te maken heeft, zelfs de échte Nintendo spellen maken niet eens gebruik van alle mogelijkheden van de gamepad. Games als Assassin's Creed, Fifa en Call of Duty zijn veel te krachtig voor Nintendo. Ik denk dat die bedrijven gewoon geen zin hebben om die games te downgraden voor de WiiU.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Volgens mij zorgt de gimmick besturing ervoor dat Nintendo zulke slechte third party support heeft omdat dit een obstakel vormt voor ontwikkelaars om makkelijk hun games naar de Nintendo console te kunnen porten. Als ze een console met een vergelijkbare architectuur als de PS4 bouwen dan zie ik geen reden waarom de EA's van deze wereld Nintendo links zouden laten liggen. Een Nintendo console met een normale besturing, competitieve specs, third party support en de bekende first party franchises zou extreem succesvol kunnen zijn. Ze moeten zich denk ik beseffen dat hun doelgroep 30 plussers zijn want Super Mario en consorten zijn totaal niet rullevant meer bij de kids van tegenwoordig.
neem dan even AC 4 runt prima op de wiiu.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:15 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik denk dat het weinig met de besturing te maken heeft, zelfs de échte Nintendo spellen maken niet eens gebruik van alle mogelijkheden van de gamepad. Games als Assassin's Creed, Fifa en Call of Duty zijn veel te krachtig voor Nintendo. Ik denk dat die bedrijven gewoon geen zin hebben om die games te downgraden voor de WiiU.
AC 4 is niet echt een next-gen game, die kwam ook voor de PS3 uit en daardoor prima op de WiiU te runnen. Bij de meest recente AC (syndicate) zou je de game flink moeten downgraden om hem op de WiiU te kunnen draaien. Ik denk dat de besturing niet de drempel voor de thirdparty bedrijven is. De graphics en de grootte van zo'n spel wel.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:22 schreef tailfox het volgende:
[..]
neem dan even AC 4 runt prima op de wiiu.
De wiiu heeft alleen als probleem dat de game altijd 2 keer gestuurd (en dus 2 keer draait) een keer onder de game pad en een keer onder wiiu. Omdat er zo weinig games voor zijn heeft niemand echt geleerd hoe de gamepad werkt.
Call of Duty werkt er nog het beste mee. Als je met ze 2e speelt kan je zo splitscreen doen maar je kan ook normaal splitscreen. De wiiu is zo krachtig door de gamepad.
Ofscreen play bij co-op is daar een van.
alles wat op de xbox360 kan ook op de wiiu. Alleen moet je de game echt gaan aanpassen aan de wiiu gamepad.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:28 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
AC 4 is niet echt een next-gen game, die kwam ook voor de PS3 uit en daardoor prima op de WiiU te runnen. Bij de meest recente AC (syndicate) zou je de game flink moeten downgraden om hem op de WiiU te kunnen draaien. Ik denk dat de besturing niet de drempel voor de thirdparty bedrijven is. De graphics en de grootte van zo'n spel wel.
Wie heeft het over de Xbox360? Dat ding is toch al helemaal gedateerd? We zitten momenteel met de Xbox One en PS4. Een hoogstaande game als bijv. Uncharted 4 (misschien slecht voorbeeld, want PS-exclusive) zal nooit op de WiiU gedraaid kunnen worden, daar heeft de WiiU de kracht niet voor.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:31 schreef tailfox het volgende:
[..]
alles wat op de xbox360 kan ook op de wiiu. Alleen moet je de game echt gaan aanpassen aan de wiiu gamepad.
dat kost geen rekenkracht denk je?quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:37 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Wie heeft het over de Xbox360? Dat ding is toch al helemaal gedateerd? We zitten momenteel met de Xbox One en PS4. Een hoogstaande game als bijv. Uncharted 4 (misschien slecht voorbeeld, want PS-exclusive) zal nooit op de WiiU gedraaid kunnen worden, daar heeft de WiiU de kracht niet voor.
Ik geloof niet dat de gamepad een drempel is, want in feite is het gewoon een enorme Playstation- of Xboxcontroller met een scherm in het midden, wat door de meeste games niet eens actief wordt gebruikt. Alleen maar passief door precies hetzelfde te weergeven als wat er op de tv gebeurt.
Je leest totaal niet wat ik schrijf.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:39 schreef tailfox het volgende:
[..]
dat kost geen rekenkracht denk je?
de hardware is matig maar als de ontwikkelaars de hele wiiu gamepas niet hadden hoeven te gebruiken is de wiiu krachtig zat om ports te spelenquote:Op donderdag 17 maart 2016 11:42 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je leest totaal niet wat ik schrijf.
Natuurlijk is het geen kwestie van knippen en plakken, maar dat is de drempel niet. Games worden toch zo vaak geport van de Playstation naar de Pc en Xbox en visa versa. De Wii U wordt daar echt niet in buiten gesloten omdat die controller héél anders werkt. De kracht van de WiiU staat gewoon niet gelijk aan een PS4 en XBO, of wilde je dat soms ontkennen?
Wat maakt zo'n gamepad dan zo anders dan bijv. een Playstation- of Xboxcontroller?quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:45 schreef tailfox het volgende:
[..]
de hardware is matig maar als de ontwikkelaars de hele wiiu gamepas niet hadden hoeven te gebruiken is de wiiu krachtig zat om ports te spelen
het schermquote:Op donderdag 17 maart 2016 11:49 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Wat maakt zo'n gamepad dan zo anders dan bijv. een Playstation- of Xboxcontroller?
Dat in 9 van de 10 games niet gebruikt wordt? Je houdt jezelf voor de gek als je denkt dat een WiiU krachtig genoeg is om een port van de PS4 of XBO te draaien. Daarvoor moeten heel wat aanpassingen gedaan worden en de controller is wel de minste van die aanpassingen.quote:
Inderdaad. Zoals de SNES destijds was.quote:Op donderdag 17 maart 2016 10:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Een Nintendo console met een normale besturing, competitieve specs, third party support en de bekende first party franchises zou extreem succesvol kunnen zijn.
bij alle games die ik heb woord de hele game gescalled en daarop gestuurdquote:Op donderdag 17 maart 2016 12:01 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dat in 9 van de 10 games niet gebruikt wordt? Je houdt jezelf voor de gek als je denkt dat een WiiU krachtig genoeg is om een port van de PS4 of XBO te draaien. Daarvoor moeten heel wat aanpassingen gedaan worden en de controller is wel de minste van die aanpassingen.
Nee je hebt helemaal gelijk, dat is dé reden dat er zo weinig thirdparty games voor de WiiU uitkomen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:18 schreef tailfox het volgende:
[..]
bij alle games die ik heb woord de hele game gescalled en daarop gestuurd
de rede is sws niet hardware.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:21 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Nee je hebt helemaal gelijk, dat is dé reden dat er zo weinig thirdparty games voor de WiiU uitkomen.
Waarom komt er dan een nieuwe console? Volgens jou volstaat een nieuwe controller al. Als dat zo is kunnen ze er toch voor kiezen om de pro-controller te gebruiken? Maar goed, je bent waarschijnlijk een ongelooflijke fanboy, anders zou je het wel iets realistischer bekijken. We agree to disagree.quote:
de rede is omdat 1 de wiiu een sales flop is.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:38 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Waarom komt er dan een nieuwe console? Volgens jou volstaat een nieuwe controller al. Als dat zo is kunnen ze er toch voor kiezen om de pro-controller te gebruiken? Maar goed, je bent waarschijnlijk een ongelooflijke fanboy, anders zou je het wel iets realistischer bekijken. We agree to disagree.
Je draait oorzaak en gevolg om. Het is een sales flop mede doordat er te weinig thirdpartygames voor uitkomen. De Wii was een enorm succes, maar had totaal andere games dan de PS3 en XB360. Het succes van de Wii zorgde er niet voor dat thirdparty masaal in de rij stonden om iets te ontwikkelen voor de Wii.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:51 schreef tailfox het volgende:
[..]
de rede is omdat 1 de wiiu een sales flop is.
Kan best meespelen, maar is niet de grootste drempel. De reden dat de nieuwste Call of Duty niet uitkomt op de Wii U is omdat de WiiU het simpelweg gewoon niet aankan. Daarvoor hoef je nog niet eens alle hardware voor op een rij te zetten. Een simpele leek ziet al dat een PS4 game gewoon veel krachtiger is dan een game op de WiiU.quote:2 veel tijd om een game er op uit te brengen door de gimmick controller.
Kan best zijn, maar ik geloof niet dat dat zo doorslaggevend is. Nintendo heeft genoeg samenwerkingen gehad.quote:3 Nintendo schijnt een bitch te zijn tegenover third party
Face it, de WiiU heeft gewoon niet de kracht van de PS4 en XBO waardoor veel third parties afhaken. Dat heeft echt niks te maken met de controller. De WiiU is gewoon niet next-gen genoeg en was financieel een tegenvaller, vandaar dat er nu een NX komt. Je houdt jezelf echt voor de gek als je denkt dat een WiiU qua hardware tegen een PS4 is opgewassen.quote:Nou 3 redenen waarom een dev niet voor de wiiu koos. Het hardware is echt de minst probleem op de wii waren wel genoeg games.
De Wii was wel een succes, maar ook daar stonden de third parties niet voor in de rij. Omdat de Wii zich qua hardware niet kon meten aan de PS3 en 360 en in feite een generatie achterliep, wat nu ook het geval is bij de WiiU. Natuurlijk spelen sales een enorme rol, maar de technische mogelijkheden zijn zeker doorslaggevend.quote:Op donderdag 17 maart 2016 13:22 schreef videonatic het volgende:
Even tussendoor in jullie mooie discussie, dat extra scherm in de controller kost echt null extra tijd in ontwikkeling. Dat er weinig 3rd party games naar de Wii U komen heeft ook niks met de hardware te maken maar met het feit dat het je geen stuiver oplevert om een game te maken omdat er amper sales zijn.
Heeft allemaal te maken met geld verdienen , niks met technische mogelijkheden.
het argument hardware te slecht slaat ook nergens op .als het winstgevend is voor Cod om op de wiiu te gaan dan gooi je zo je game door de blender en dan werkt het. Maar wiiu is niet winstgevendquote:Op donderdag 17 maart 2016 13:22 schreef videonatic het volgende:
Even tussendoor in jullie mooie discussie, dat extra scherm in de controller kost echt null extra tijd in ontwikkeling. Dat er weinig 3rd party games naar de Wii U komen heeft ook niks met de hardware te maken maar met het feit dat het je geen stuiver oplevert om een game te maken omdat er amper sales zijn.
Heeft allemaal te maken met geld verdienen , niks met technische mogelijkheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |