abonnement Unibet Coolblue
pi_160732617
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:01 schreef Bananenpap het volgende:
Nintendo is voor mij langzamerhand een 'bij'console geworden die je naast een Playstation of Xbox hebt. Nintendo heeft leuke games, maar qua hardware loopt het gewoon enkele jaren achter. Nintendo heeft de 'fun-factor' en de andere consoles hebben de 'cool-factor'. Ik verwacht bij de NX niet een apparaat waar je de nieuwste Fifa, Call of Duty, Assassin's Creed of GTA kunt spelen. Dat heeft Nintendo nu een paar keer geprobeerd, maar het werkt gewoon niet, althans niet voor mij. Je zou je kunnen afvragen of dat ook wel nodig is. Ik hoef naast de PS4 en XBO niet nog een derde console met het zelfde aanbod games.

Ik verwacht van Nintendo wel weer een gimmick-console, daar moet ze het inmiddels van hebben. Bij de Wii en DS is dat ontzettend goed uitgepakt, bij de WiiU en 3DS iets minder.
Precies, helemaal mee eens. Voor mijn is dan mn pc mn main console. ps4 vind ik gewoon te duur voor tga en god of war.
Gegroet!
pi_160732664
Volgens mij zorgt de gimmick besturing ervoor dat Nintendo zulke slechte third party support heeft omdat dit een obstakel vormt voor ontwikkelaars om makkelijk hun games naar de Nintendo console te kunnen porten. Als ze een console met een vergelijkbare architectuur als de PS4 bouwen dan zie ik geen reden waarom de EA's van deze wereld Nintendo links zouden laten liggen. Een Nintendo console met een normale besturing, competitieve specs, third party support en de bekende first party franchises zou extreem succesvol kunnen zijn. Ze moeten zich denk ik beseffen dat hun doelgroep 30 plussers zijn want Super Mario en consorten zijn totaal niet rullevant meer bij de kids van tegenwoordig.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_160733624
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Volgens mij zorgt de gimmick besturing ervoor dat Nintendo zulke slechte third party support heeft omdat dit een obstakel vormt voor ontwikkelaars om makkelijk hun games naar de Nintendo console te kunnen porten. Als ze een console met een vergelijkbare architectuur als de PS4 bouwen dan zie ik geen reden waarom de EA's van deze wereld Nintendo links zouden laten liggen. Een Nintendo console met een normale besturing, competitieve specs, third party support en de bekende first party franchises zou extreem succesvol kunnen zijn. Ze moeten zich denk ik beseffen dat hun doelgroep 30 plussers zijn want Super Mario en consorten zijn totaal niet rullevant meer bij de kids van tegenwoordig.
Ik denk dat het weinig met de besturing te maken heeft, zelfs de échte Nintendo spellen maken niet eens gebruik van alle mogelijkheden van de gamepad. Games als Assassin's Creed, Fifa en Call of Duty zijn veel te krachtig voor Nintendo. Ik denk dat die bedrijven gewoon geen zin hebben om die games te downgraden voor de WiiU.
pi_160733765
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:15 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik denk dat het weinig met de besturing te maken heeft, zelfs de échte Nintendo spellen maken niet eens gebruik van alle mogelijkheden van de gamepad. Games als Assassin's Creed, Fifa en Call of Duty zijn veel te krachtig voor Nintendo. Ik denk dat die bedrijven gewoon geen zin hebben om die games te downgraden voor de WiiU.
neem dan even AC 4 runt prima op de wiiu.
De wiiu heeft alleen als probleem dat de game altijd 2 keer gestuurd (en dus 2 keer draait) een keer onder de game pad en een keer onder wiiu. Omdat er zo weinig games voor zijn heeft niemand echt geleerd hoe de gamepad werkt.

Call of Duty werkt er nog het beste mee. Als je met ze 2e speelt kan je zo splitscreen doen maar je kan ook normaal splitscreen. De wiiu is zo krachtig door de gamepad.
Ofscreen play bij co-op is daar een van.
pi_160733903
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:22 schreef tailfox het volgende:

[..]

neem dan even AC 4 runt prima op de wiiu.
De wiiu heeft alleen als probleem dat de game altijd 2 keer gestuurd (en dus 2 keer draait) een keer onder de game pad en een keer onder wiiu. Omdat er zo weinig games voor zijn heeft niemand echt geleerd hoe de gamepad werkt.

Call of Duty werkt er nog het beste mee. Als je met ze 2e speelt kan je zo splitscreen doen maar je kan ook normaal splitscreen. De wiiu is zo krachtig door de gamepad.
Ofscreen play bij co-op is daar een van.
AC 4 is niet echt een next-gen game, die kwam ook voor de PS3 uit en daardoor prima op de WiiU te runnen. Bij de meest recente AC (syndicate) zou je de game flink moeten downgraden om hem op de WiiU te kunnen draaien. Ik denk dat de besturing niet de drempel voor de thirdparty bedrijven is. De graphics en de grootte van zo'n spel wel.
pi_160733989
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:28 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

AC 4 is niet echt een next-gen game, die kwam ook voor de PS3 uit en daardoor prima op de WiiU te runnen. Bij de meest recente AC (syndicate) zou je de game flink moeten downgraden om hem op de WiiU te kunnen draaien. Ik denk dat de besturing niet de drempel voor de thirdparty bedrijven is. De graphics en de grootte van zo'n spel wel.
alles wat op de xbox360 kan ook op de wiiu. Alleen moet je de game echt gaan aanpassen aan de wiiu gamepad.
pi_160734154
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:31 schreef tailfox het volgende:

[..]

alles wat op de xbox360 kan ook op de wiiu. Alleen moet je de game echt gaan aanpassen aan de wiiu gamepad.
Wie heeft het over de Xbox360? Dat ding is toch al helemaal gedateerd? We zitten momenteel met de Xbox One en PS4. Een hoogstaande game als bijv. Uncharted 4 (misschien slecht voorbeeld, want PS-exclusive) zal nooit op de WiiU gedraaid kunnen worden, daar heeft de WiiU de kracht niet voor.

Ik geloof niet dat de gamepad een drempel is, want in feite is het gewoon een enorme Playstation- of Xboxcontroller met een scherm in het midden, wat door de meeste games niet eens actief wordt gebruikt. Alleen maar passief door precies hetzelfde te weergeven als wat er op de tv gebeurt.
pi_160734184
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:37 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Wie heeft het over de Xbox360? Dat ding is toch al helemaal gedateerd? We zitten momenteel met de Xbox One en PS4. Een hoogstaande game als bijv. Uncharted 4 (misschien slecht voorbeeld, want PS-exclusive) zal nooit op de WiiU gedraaid kunnen worden, daar heeft de WiiU de kracht niet voor.

Ik geloof niet dat de gamepad een drempel is, want in feite is het gewoon een enorme Playstation- of Xboxcontroller met een scherm in het midden, wat door de meeste games niet eens actief wordt gebruikt. Alleen maar passief door precies hetzelfde te weergeven als wat er op de tv gebeurt.
dat kost geen rekenkracht denk je?
pi_160734256
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:39 schreef tailfox het volgende:

[..]

dat kost geen rekenkracht denk je?
Je leest totaal niet wat ik schrijf. :')
Natuurlijk is het geen kwestie van knippen en plakken, maar dat is de drempel niet. Games worden toch zo vaak geport van de Playstation naar de Pc en Xbox en visa versa. De Wii U wordt daar echt niet in buiten gesloten omdat die controller héél anders werkt. De kracht van de WiiU staat gewoon niet gelijk aan een PS4 en XBO, of wilde je dat soms ontkennen?
pi_160734358
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:42 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Je leest totaal niet wat ik schrijf. :')
Natuurlijk is het geen kwestie van knippen en plakken, maar dat is de drempel niet. Games worden toch zo vaak geport van de Playstation naar de Pc en Xbox en visa versa. De Wii U wordt daar echt niet in buiten gesloten omdat die controller héél anders werkt. De kracht van de WiiU staat gewoon niet gelijk aan een PS4 en XBO, of wilde je dat soms ontkennen?
de hardware is matig maar als de ontwikkelaars de hele wiiu gamepas niet hadden hoeven te gebruiken is de wiiu krachtig zat om ports te spelen
pi_160734459
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:45 schreef tailfox het volgende:

[..]

de hardware is matig maar als de ontwikkelaars de hele wiiu gamepas niet hadden hoeven te gebruiken is de wiiu krachtig zat om ports te spelen
Wat maakt zo'n gamepad dan zo anders dan bijv. een Playstation- of Xboxcontroller?
pi_160734586
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:49 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Wat maakt zo'n gamepad dan zo anders dan bijv. een Playstation- of Xboxcontroller?
het scherm
pi_160734708
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 11:55 schreef tailfox het volgende:

[..]

het scherm
Dat in 9 van de 10 games niet gebruikt wordt? Je houdt jezelf voor de gek als je denkt dat een WiiU krachtig genoeg is om een port van de PS4 of XBO te draaien. Daarvoor moeten heel wat aanpassingen gedaan worden en de controller is wel de minste van die aanpassingen.
  donderdag 17 maart 2016 @ 12:04:12 #64
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_160734758
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 10:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Een Nintendo console met een normale besturing, competitieve specs, third party support en de bekende first party franchises zou extreem succesvol kunnen zijn.
Inderdaad. Zoals de SNES destijds was.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_160735061
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 12:01 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat in 9 van de 10 games niet gebruikt wordt? Je houdt jezelf voor de gek als je denkt dat een WiiU krachtig genoeg is om een port van de PS4 of XBO te draaien. Daarvoor moeten heel wat aanpassingen gedaan worden en de controller is wel de minste van die aanpassingen.
bij alle games die ik heb woord de hele game gescalled en daarop gestuurd
pi_160735162
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2016 12:18 schreef tailfox het volgende:

[..]

bij alle games die ik heb woord de hele game gescalled en daarop gestuurd
Nee je hebt helemaal gelijk, dat is dé reden dat er zo weinig thirdparty games voor de WiiU uitkomen. :W
pi_160735263
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 12:21 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Nee je hebt helemaal gelijk, dat is dé reden dat er zo weinig thirdparty games voor de WiiU uitkomen. :W
de rede is sws niet hardware.
pi_160735594
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 12:25 schreef tailfox het volgende:

[..]

de rede is sws niet hardware.
Waarom komt er dan een nieuwe console? :') Volgens jou volstaat een nieuwe controller al. Als dat zo is kunnen ze er toch voor kiezen om de pro-controller te gebruiken? Maar goed, je bent waarschijnlijk een ongelooflijke fanboy, anders zou je het wel iets realistischer bekijken. We agree to disagree.
pi_160735944
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 12:38 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Waarom komt er dan een nieuwe console? :') Volgens jou volstaat een nieuwe controller al. Als dat zo is kunnen ze er toch voor kiezen om de pro-controller te gebruiken? Maar goed, je bent waarschijnlijk een ongelooflijke fanboy, anders zou je het wel iets realistischer bekijken. We agree to disagree.
de rede is omdat 1 de wiiu een sales flop is.
2 veel tijd om een game er op uit te brengen door de gimmick controller.
3 Nintendo schijnt een bitch te zijn tegenover third party
Nou 3 redenen waarom een dev niet voor de wiiu koos. Het hardware is echt de minst probleem op de wii waren wel genoeg games.
pi_160736014
Dus hopen dat veel mensen de NX willen en dat het niet een nintendo Wiiu NX gaat heten. Maar dat het meteen duidelijk is dat het een nieuwe console is.
pi_160736413
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 12:51 schreef tailfox het volgende:

[..]

de rede is omdat 1 de wiiu een sales flop is.
Je draait oorzaak en gevolg om. Het is een sales flop mede doordat er te weinig thirdpartygames voor uitkomen. De Wii was een enorm succes, maar had totaal andere games dan de PS3 en XB360. Het succes van de Wii zorgde er niet voor dat thirdparty masaal in de rij stonden om iets te ontwikkelen voor de Wii.

quote:
2 veel tijd om een game er op uit te brengen door de gimmick controller.
Kan best meespelen, maar is niet de grootste drempel. De reden dat de nieuwste Call of Duty niet uitkomt op de Wii U is omdat de WiiU het simpelweg gewoon niet aankan. Daarvoor hoef je nog niet eens alle hardware voor op een rij te zetten. Een simpele leek ziet al dat een PS4 game gewoon veel krachtiger is dan een game op de WiiU.

quote:
3 Nintendo schijnt een bitch te zijn tegenover third party
Kan best zijn, maar ik geloof niet dat dat zo doorslaggevend is. Nintendo heeft genoeg samenwerkingen gehad.

quote:
Nou 3 redenen waarom een dev niet voor de wiiu koos. Het hardware is echt de minst probleem op de wii waren wel genoeg games.
Face it, de WiiU heeft gewoon niet de kracht van de PS4 en XBO waardoor veel third parties afhaken. Dat heeft echt niks te maken met de controller. De WiiU is gewoon niet next-gen genoeg en was financieel een tegenvaller, vandaar dat er nu een NX komt. Je houdt jezelf echt voor de gek als je denkt dat een WiiU qua hardware tegen een PS4 is opgewassen. :')
pi_160736688
Even tussendoor in jullie mooie discussie, dat extra scherm in de controller kost echt null extra tijd in ontwikkeling. Dat er weinig 3rd party games naar de Wii U komen heeft ook niks met de hardware te maken maar met het feit dat het je geen stuiver oplevert om een game te maken omdat er amper sales zijn.

Heeft allemaal te maken met geld verdienen , niks met technische mogelijkheden.
pi_160737697
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:22 schreef videonatic het volgende:
Even tussendoor in jullie mooie discussie, dat extra scherm in de controller kost echt null extra tijd in ontwikkeling. Dat er weinig 3rd party games naar de Wii U komen heeft ook niks met de hardware te maken maar met het feit dat het je geen stuiver oplevert om een game te maken omdat er amper sales zijn.

Heeft allemaal te maken met geld verdienen , niks met technische mogelijkheden.
De Wii was wel een succes, maar ook daar stonden de third parties niet voor in de rij. Omdat de Wii zich qua hardware niet kon meten aan de PS3 en 360 en in feite een generatie achterliep, wat nu ook het geval is bij de WiiU. Natuurlijk spelen sales een enorme rol, maar de technische mogelijkheden zijn zeker doorslaggevend.
pi_160738003
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 13:22 schreef videonatic het volgende:
Even tussendoor in jullie mooie discussie, dat extra scherm in de controller kost echt null extra tijd in ontwikkeling. Dat er weinig 3rd party games naar de Wii U komen heeft ook niks met de hardware te maken maar met het feit dat het je geen stuiver oplevert om een game te maken omdat er amper sales zijn.

Heeft allemaal te maken met geld verdienen , niks met technische mogelijkheden.
het argument hardware te slecht slaat ook nergens op .als het winstgevend is voor Cod om op de wiiu te gaan dan gooi je zo je game door de blender en dan werkt het. Maar wiiu is niet winstgevend
pi_160739128
Alle genoemde factoren spelen een rol.
Snap niet waarom jullie zon welles niettes spelletje spelen in alles zit wel een kern van waarheid.
Ik begrijp ook de frustratie maar ik zie het echt niet gebeuren dat de NX een krachtige console gaat worden, past gewoon niet bij nintendo.

Volgens mij was de laatste relatief krachtige console de gamecube en toen hebben ze het verpest door er geen dvd speler in de zetten. De wii's op de E3 destijds waren gewoon opgevoerde gamecubes. al meerdere nintendo officials hebben aangegeven niet te willen concureren met de andere consoles en dat ze inspelen op innovatie. Daarnaast heeft volgens mij meneer miyamoto himself in een interview aangegeven dat het gaat om de games en niet om de hardware.
Gegroet!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')