abonnement Unibet Coolblue
pi_160585131
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:25 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat is er belachelijk aan haar uitspraken? (Let wel: ik zeg niets over de uitspraken - dat ze wel of niet belachelijk zijn - ik vraag slechts om uitleg, zonder mijn mening te geven.)
Want het grootste deel van die vrouwen waren slaven. Het belachelijke is dat ze slavernij romantiseert. Het is vergelijkbaar met slaveneigenaren die vroeger allerlei "voordelen" opnoemden om slavernij goed te praten. "Het waren wilden en wij hebben ze geciviliceerd".
pi_160585330
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 20:49 schreef George_Zina het volgende:
Vrouw van Erdogan: harem was leerschool

[ afbeelding ]

De vrouw van de Turkse president, Ermine Erdogan, heeft met uitlatingen over de harems in het Ottomaanse Rijk voor opwinding gezorgd. ,,In de harem werden de vrouwen op het leven voorbereid'', zei ze.

,,De harem was een school voor leden van de Ottomaanse dynastie'', citeert het Duitse nieuwsprogramma Tagesschau de presidentsvrouw. Die riep met die uitspraken woedende reacties op social media over zich af.

In de harem golden strenge regels, waaraan ook de sultan zich moest houden. Zo waren er strikte voorschriften over de keuze van het onderwijs aan de haremvrouwen, die werden onderricht in literatuur, muziek en vreemde talen. Dat was allemaal echter uitsluitend omdat ze de sultan moesten vermaken, soms ook seksueel.

President Recep Tayyip Erdogan riep eerder deze week ook al de woede van geëmancipeerde Turken over zich af, toen hij op internationale vrouwendag zei dat een vrouw ,,in eerste plaats een moeder'' is. Hij krijgt al langer het verwijt de samenleving steeds meer islamitische waarden op te leggen en de rechten van vrouwen in te perken.

Bron

Hmm, de uitspraak van de vrouw van Sultan Erdogan bevalt mij wel. Als elke man recht heeft op een harem van 25 vrouwen verkas ik volgende week nog naar Turkije. :7 Dag Broeders. :W I'm on fire!
Ach de meeste mannen kunnen die ene vrouw al niet bevredigen......
Altijd weer die grote bek, die consequent een heel stuk groter is dan die pik of het uithoudingsvermogen, laat staan het verstand. ;(
pi_160585343
http://www.milliyet.com.t(...)ldur-gundem-2207102/.

Even opgezocht wat nou de contex is; waarom zou ze over harems beginnen...

Een ministerie ('Milieu en Ruimtelijke Ordening') heeft een programma georganiseerd; 'De Moeders van Sultans die een spoor hebben achtergelaten in onze geschiedenis' (Tarihimize İz Bırakan Valide Sultanlar).

Op die bijeenkomst heeft zij o.a. gezegd dat de gendergelijkheid uitgebreid moet worden voor een rechtvaardige samenleving. Vrouwen moeten meer kansen krijgen, in de politiek, academische wereld, het bedrijsleven, kunst enzovoorts...

Verder heeft ze gezegd dat geschiedenis een brug vormt tussen het verleden en de toekomst, en heeft ze toen uitspraken gedaan over de inspiratie die je kunt vinden in de sporen van wat vrouwen hebben betekent in de Ottomaanse Rijk. En dat oriëntalisme en oriëntalisten verkeerde beelden hebben geschept over harems, en dat harems een leerschool was en voorbereidde op het leven e.d.
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:34 schreef Peunage het volgende:

[..]

Want het grootste deel van die vrouwen waren slaven. Het belachelijke is dat ze slavernij romantiseert. Het is vergelijkbaar met slaveneigenaren die vroeger allerlei "voordelen" opnoemden om slavernij goed te praten. "Het waren wilden en wij hebben ze geciviliceerd".
Ik ben het helemaal met je eens mocht ze uit het niets hebben aangehaald, en op deze manier heeft geprobeerd te romantiseren... Het ligt echter net even genuanceerder: ze was op een programma dat ging over vrouwen/moeders in de Ottomaanse Rijk, waar ze - volgens haar - een misvattingen (van oriëntalisten) over harems probeerde te corrigeren door aan te geven hoe zij het ziet.

Bij het woordje 'harem' zien de meesten hier meteen een hoerenhuis voor zich. Ik gok zo dat ze dat beeld wilde tegenspreken. Verder, als ze nou ook nog eens zou aangeven dat ze zoiets weer zou willen zien of iets dergelijks, was het ik het nog meer met je eens. Maar zo ver kwam het allemaal niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2016 09:51:59 ]
pi_160585387
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:31 schreef rakotto het volgende:
Waarom worden vrouwen boos als er gezegd wordt dat ze moeders zijn? Zo gek klinkt dat toch niet? :')
Als het belangrijkste aspect van een vrouw haar baarmoeder is, is dat geen compliment.
Zo zou ik bijv. kunnen zeggen dat jij een wandelende zaadzak bent, dat vind je ws ook geen compliment. >:)
pi_160585436
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:16 schreef Peunage het volgende:
En hier onderhandelt Europa mee :')
Haha inderdaad. Wij horen elk uur op de radio via welke websites we onze partners kunnen belazeren, maar dat is natuurlijk anders.
pi_160585460
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 08:39 schreef Melanthi het volgende:

[..]

Het zou krom zijn als hij dat niet denkt. Maar geredeneerd vanuit zijn JOUW perspectief, ga ik hier vanuit.
Fixed!
pi_160585510
Ik zou me ook vereerd voelen als ik de hoogste slet van de andere 24 sletten ben. Wat dat betreft kan ze daar wel trots op zijn :')
pi_160585564
Even helemaal buiten beschouwing laten dat het andere tijden waren, er andere prioriteiten waren, de normen en waarden anders waren... De middeleeuwen waren - gok ik zo - geen plezierige tijden, ik wil dan inderdaad "de hoogste slet van de andere 24 sletten" wel zijn hoor.
pi_160585610
De partije van Erdogan is te vergelijken met de CDU. Alleen zijn ze luidruchtiger en hebben ze de meerderheid.
pi_160586713
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:48 schreef zarGon het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens mocht ze uit het niets hebben aangehaald, en op deze manier heeft geprobeerd te romantiseren... Het ligt echter net even genuanceerder: ze was op een programma dat ging over vrouwen/moeders in de Ottomaanse Rijk, waar ze - volgens haar - een misvattingen (van oriëntalisten) over harems probeerde te corrigeren door aan te geven hoe zij het ziet.

Bij het woordje 'harem' zien de meesten hier meteen een hoerenhuis voor zich. Ik gok zo dat ze dat beeld wilde tegenspreken. Verder, als ze nou ook nog eens zou aangeven dat ze zoiets weer zou willen zien of iets dergelijks, was het ik het nog meer met je eens. Maar zo ver kwam het allemaal niet.
Dit doet voor mij nog steeds niets af aan wat ik zei, ze probeert dus inderdaad een ander beeld te schetsen van harems dan wat mensen nu hebben. Een bijna romantisch beeld.... een leerschool... waar mensen opgesloten zaten. Nee, ze slaat de plank volledig mis, ook binnen de context van dat programma.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Haha inderdaad. Wij horen elk uur op de radio via welke websites we onze partners kunnen belazeren, maar dat is natuurlijk anders.
Dat is inderdaad PRECIES hetzelfde..... :')
pi_160586799
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:19 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dit doet voor mij nog steeds niets af aan wat ik zei, ze probeert dus inderdaad een ander beeld te schetsen van harems dan wat mensen nu hebben. Een bijna romantisch beeld.... een leerschool... waar mensen opgesloten zaten. Nee, ze slaat de plank volledig mis, ook binnen de context van dat programma.

[..]

Dat is inderdaad PRECIES hetzelfde..... :')
Moet het precies hetzelfde zijn dan? We wijzen moralistisch naar andere landen hoe schandalig zaken daar wel niet gaan, dat we er geen zaken mee moeten doen, terwijl hier ook dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. En onze regering doet er ook geen ene kut aan. Anderen veroordelen gaat wat makkelijker als je zelf de zaakjes wel netjes op orde hebt.
pi_160587055
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Moet het precies hetzelfde zijn dan? We wijzen moralistisch naar andere landen hoe schandalig zaken daar wel niet gaan, dat we er geen zaken mee moeten doen, terwijl hier ook dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. En onze regering doet er ook geen ene kut aan. Anderen veroordelen gaat wat makkelijker als je zelf de zaakjes wel netjes op orde hebt.
Ik hoor Maxima nog niet zeggen dat ze die reclamespotjes wel ok vindt..
Racist
  vrijdag 11 maart 2016 @ 11:43:03 #63
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160587199
Oh, daar is de eeuwige verwijzing naar het Ottomaanse Rijk weer. Wat een verrassing. Die Turken hebben een ongezonde fixatie met het verleden, een van de redenen waarom het een puinzooi blijft.

[ Bericht 20% gewijzigd door Twiitch op 11-03-2016 11:49:15 ]
pi_160587311
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Moet het precies hetzelfde zijn dan? We wijzen moralistisch naar andere landen hoe schandalig zaken daar wel niet gaan, dat we er geen zaken mee moeten doen, terwijl hier ook dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. En onze regering doet er ook geen ene kut aan. Anderen veroordelen gaat wat makkelijker als je zelf de zaakjes wel netjes op orde hebt.
Je hele vergelijking slaat als een tang op een varken. De issue met wat deze vrouw zegt is dat ze op een verkapte manier slavernij goedpraat. Op welke manier is dit vergelijkbaar met radiospotjes die je vertellen hoe je vreemd kunt gaan? Op welke manier zijn die gelijk aan elkaar of hebben ze ook maar iets met elkaar te maken. Ik snap het niet, maar misschien ligt het aan mij. 8)7
pi_160594238
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 11:43 schreef Twiitch het volgende:
Oh, daar is de eeuwige verwijzing naar het Ottomaanse Rijk weer. Wat een verrassing. Die Turken hebben een ongezonde fixatie met het verleden, een van de redenen waarom het een puinzooi blijft.
Moeten ze eerst een stuk rijker worden. 75 miljoen inwoners en een economie ter grootte van NL. Tja, grootmacht hoor. Wel een grootmacht tussen die zandarabieren maar daar is niet veel voor nodig. Die snijden elkaar dagelijks de keel door in Bagdad en Damascus. Het woord samenwerking komt niet een seconde in ze op.
pi_160594419
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 10:07 schreef zG. het volgende:
Even helemaal buiten beschouwing laten dat het andere tijden waren, er andere prioriteiten waren, de normen en waarden anders waren... De middeleeuwen waren - gok ik zo - geen plezierige tijden, ik wil dan inderdaad "de hoogste slet van de andere 24 sletten" wel zijn hoor.
Elke dag volgeschoten worden en daarna bij het grofvuil? Wat leerden die vrouwen in het harem behalve de koran reciteren en gehoorzaam zijn naar de man toen. Uiteindelijk komt het naar mijn idee op neer dat de vrouw zich gewoon laat pakken wanneer de Sultan dat wilde. En die Sultan mocht gewoon vrouwen van straat plukken als ze een lekker kontje/smoeltje/boobies hadden. Ik krijg bijna medelijden met Erdogan. Hij had beter absolute alleenheerser kunnen zijn van de USA of China: had hij de macht in handen gehad waar hij werkelijk naar verlangt. Dat gaat niet lukken met de Turkije in deze staat tenzij ze elk jaar een economische groei laten zien van 10% voor de komende 15 jaar. Dan wordt het pas eng/serieus voor de rest van de wereld.

[ Bericht 3% gewijzigd door George_Zina op 11-03-2016 17:23:48 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')