Erdogan is een religieuze despoot, iemand die dit nog betwijfeld moet onmiddellijk naar de dokter.quote:Op donderdag 10 maart 2016 20:49 schreef George_Zina het volgende:
Vrouw van Erdogan: harem was leerschool
[ afbeelding ]
De vrouw van de Turkse president, Ermine Erdogan, heeft met uitlatingen over de harems in het Ottomaanse Rijk voor opwinding gezorgd. ,,In de harem werden de vrouwen op het leven voorbereid'', zei ze.
,,De harem was een school voor leden van de Ottomaanse dynastie'', citeert het Duitse nieuwsprogramma Tagesschau de presidentsvrouw. Die riep met die uitspraken woedende reacties op social media over zich af.
In de harem golden strenge regels, waaraan ook de sultan zich moest houden. Zo waren er strikte voorschriften over de keuze van het onderwijs aan de haremvrouwen, die werden onderricht in literatuur, muziek en vreemde talen. Dat was allemaal echter uitsluitend omdat ze de sultan moesten vermaken, soms ook seksueel.
President Recep Tayyip Erdogan riep eerder deze week ook al de woede van geëmancipeerde Turken over zich af, toen hij op internationale vrouwendag zei dat een vrouw ,,in eerste plaats een moeder'' is. Hij krijgt al langer het verwijt de samenleving steeds meer islamitische waarden op te leggen en de rechten van vrouwen in te perken.
Bron
Hmm, de uitspraak van de vrouw van Sultan Erdogan bevalt mij wel. Als elke man recht heeft op een harem van 25 vrouwen verkas ik volgende week nog naar Turkije.Dag Broeders.
I'm on fire!
Dat is alleen voor de Sultan en misschien bereid Erdogan z'n vrouw daar alvast op voor.quote:Op donderdag 10 maart 2016 20:49 schreef George_Zina het volgende:
Vrouw van Erdogan: harem was leerschool
[ afbeelding ]
De vrouw van de Turkse president, Ermine Erdogan, heeft met uitlatingen over de harems in het Ottomaanse Rijk voor opwinding gezorgd. ,,In de harem werden de vrouwen op het leven voorbereid'', zei ze.
,,De harem was een school voor leden van de Ottomaanse dynastie'', citeert het Duitse nieuwsprogramma Tagesschau de presidentsvrouw. Die riep met die uitspraken woedende reacties op social media over zich af.
In de harem golden strenge regels, waaraan ook de sultan zich moest houden. Zo waren er strikte voorschriften over de keuze van het onderwijs aan de haremvrouwen, die werden onderricht in literatuur, muziek en vreemde talen. Dat was allemaal echter uitsluitend omdat ze de sultan moesten vermaken, soms ook seksueel.
President Recep Tayyip Erdogan riep eerder deze week ook al de woede van geëmancipeerde Turken over zich af, toen hij op internationale vrouwendag zei dat een vrouw ,,in eerste plaats een moeder'' is. Hij krijgt al langer het verwijt de samenleving steeds meer islamitische waarden op te leggen en de rechten van vrouwen in te perken.
Bron
Hmm, de uitspraak van de vrouw van Sultan Erdogan bevalt mij wel. Als elke man recht heeft op een harem van 25 vrouwen verkas ik volgende week nog naar Turkije.Dag Broeders.
I'm on fire!
Als hij de kans krijgt wordt hij Sultan, dat is helaas geen grap.quote:Op donderdag 10 maart 2016 21:29 schreef ChrisCarter het volgende:
En daar hebben al die mensen dan massaal op gestemd
Je krijgt als volk dus inderdaad de leider die je verdient, jeetje zeg
Jammer. Genoeg kamers in het Paleis van Erdogan. Een kamer minder zal hij niet merken.quote:Op donderdag 10 maart 2016 21:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat is alleen voor de Sultan en misschien bereid Erdogan z'n vrouw daar alvast op voor.
Nee, dan Europa met hun a-democratische regentenkliek.quote:Op donderdag 10 maart 2016 21:09 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Erdogan is een religieuze despoot, iemand die dit nog betwijfeld moet onmiddellijk naar de dokter.
Hoe de Turkse bevolking dit heeft laten gebeuren is mij een raadsel, but then again: het grootste gedeelte van het volk is echter compleet politiek apathisch en laat zich leiden door politici met de mooiste praatjes.
Inderdaad, al die krantenredacties die in de EU van staatswege worden gesloten, al die journalisten met jarenlange gevangenisstraffen, al die betogingen tegen de EU-regering die keihard worden neergeslagen, al die islamitische wetgeving die er in Europa door wordt gedrukt. Het is werkelijk schandalig.quote:Op donderdag 10 maart 2016 21:41 schreef Grems het volgende:
Nee, dan Europa met hun a-democratische regentenkliek.
Ik zal mij eens verdiepen in het Ottomaanse tijdperk. Weet echt belachelijk weinig van af.quote:Op donderdag 10 maart 2016 21:46 schreef Beathoven het volgende:
Eigenlijk heeft de oude Ottomaanse harem een vrij grijze historie. Je kunt zoiets te zwart afschilderen en te wit zoals mw. Erdogan hier doet. Iedereen kan een loopje met de geschiedenis nemen. Het heeft nogal wat Sultans zien komen en gaan, en er zullen Sultans bij gezeten hebben die hier veel gebruik van maakten en die hier erg weinig gebruik van maakten. In het laatste geval leefden ze als een God in Frankrijk, welliswaar in een gouden kooi. Het was ook meer dan de wallen. Het was ook idd een instituut daarnaast.
En of er sprake was van gedwongen prostitutie vraag ik me ook af, er zullen vast een heleboel mensen in de rij gestaan hebben om voor de Koning / Sultan te werken. Ik weet niet of het als straf werd ervaren.
De 'hoge' prostitutie van vandaag de dag betaald goed en volgens mij is dat ook geen straf voor de meiden (en mannen ook) die daarin werken.
Hoe dat echt was valt het beste op te maken uit verschillende verslagen van haremleden.
Ze heeft niks gezegd dus ?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 00:42 schreef TeenWolf het volgende:
NIKS hierover in de Turkse media gelezen, propaganda nieuws weer.
Lees de tekst nog eens. Ik zou ook niet blij worden als iemand mij als een soort babyfabriek neerzet.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 00:31 schreef rakotto het volgende:
Waarom worden vrouwen boos als er gezegd wordt dat ze moeders zijn? Zo gek klinkt dat toch niet?
Dat weet ik niet, maar heb er niets over gelezen of gehoord.quote:
De tekst is een leugen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 01:05 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Lees de tekst nog eens. Ik zou ook niet blij worden als iemand mij als een soort babyfabriek neerzet.
Dat je een moeder bent betekent toch niet dat je een 'babyfabriek' bent? Alsof je gelijk 20 kids maakt. Ik ben enigst zoon, maar mijn moeder is ook 'moeder', waarom maak je je druk?quote:
Klopt. Erdogan zegt niks verkeerd.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 01:11 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dat je een moeder bent betekent toch niet dat je een 'babyfabriek' bent? Alsof je gelijk 20 kids maakt. Ik ben enigst zoon, maar mijn moeder is ook 'moeder', waarom maak je je druk?
Wat snap je niet aan ''in eerste plaats''?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 01:11 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dat je een moeder bent betekent toch niet dat je een 'babyfabriek' bent? Alsof je gelijk 20 kids maakt. Ik ben enigst zoon, maar mijn moeder is ook 'moeder', waarom maak je je druk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |