Het is wel gek als er wordt gezegd dat vrouwen in de eerste plaats moeders zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 00:31 schreef rakotto het volgende:
Waarom worden vrouwen boos als er gezegd wordt dat ze moeders zijn? Zo gek klinkt dat toch niet?
Als je in de eerste plaats moeder bent betekent het dat wel. In de eerste plaats ben je gewoon een individu. Dat je verschillende rollen vervult komt op de tweede plaats.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 01:11 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dat je een moeder bent betekent toch niet dat je een 'babyfabriek' bent? Alsof je gelijk 20 kids maakt. Ik ben enigst zoon, maar mijn moeder is ook 'moeder', waarom maak je je druk?
Erdogan denkt daar anders over! O Erdogan, Grote Aap, leid ons over hoge bergen!quote:Op vrijdag 11 maart 2016 07:32 schreef Xa1pt het volgende:
Als je in de eerste plaats moeder bent betekent het dat wel. In de eerste plaats ben je gewoon een individu. Dat je verschillende rollen vervult komt op de tweede plaats.
Exact.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 08:11 schreef zG. het volgende:
Aangezien de (Nederlandse) media eerder woorden en zinnen verkeerd vertaald heeft overgenomen of zelf verkeerd heeft vertaald, wil ik graag weten wat zij in het Turks heeft gezegd.
Zo ook de hele heisa toen Erdoğan zei dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn; vooral doelend op het fysiek. Mensen die 'gelijk' en 'gelijkwaardig' niet uit elkaar konden houden schreeuwden toen ook heel hard.
Verder is de bedoeling van het topic meteen duidelijk door een totaal ongerelateerd plaatje te posten.
Bron?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 08:29 schreef Melanthi het volgende:
Wat zegt Erdogan nou verkeerd? Vanuit zijn perspectief / referentiekader is een vrouw in de belangrijkste plaats een moeder en een man een vader.
Het zou krom zijn als hij dat niet denkt. Maar geredeneerd vanuit zijn perspectief, ga ik hier vanuit.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 08:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Bron?
Want volgens mij zegt hij dat laatste juist níet..
En de man die in de eerste plaats vader is dan?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 08:38 schreef Melanthi het volgende:
Het is trouwens totaal niet opvallend dat Nederlandse vrouwen massaal parttime werken zodro ze moeder zijn, want moeder.
Bij een echtscheiding (in Nederland) wordt er in de 1e instantie gekeken of kind eerst bij moeder terecht kan, want moeder.
Kortom, hier in Nederland is een vrouw die moeder wordt ook altijd eerst een moeder. Dat is natuur, dat is normaal.
Doe niet zo krampachtig mensen.
Dat doe je dan te gemakkelijk.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 08:39 schreef Melanthi het volgende:
Het zou krom zijn als hij dat niet denkt. Maar geredeneerd vanuit zijn perspectief, ga ik hier vanuit.
Dat suggereer ik helemaal nergens. Ik ben/was slechts kritisch over de (Nederlandse) media, zij zijn namelijk wel vaker vergeten de context mee te nemen, waardoor zaken uit hun verband worden gehaald. De Telegraaf (de bron) is wel vaker sensatiebelust...quote:Op vrijdag 11 maart 2016 08:23 schreef Ringo het volgende:
(1) eerst suggereren dat de vrouw van Erdogan dit helemaal niet heeft gezegd;
Dat is jouw interpretatie; zoiets heb ik noch gesuggesteerd noch bedoeld.quote:(2) en als ze het wel heeft gezegd, dan zou ze verkeerd vertaald zijn uit het Turks;
Ik vraag in dit geval om een Turkse bron, omdat zij haar uitspraken in het Turks doet. Lezen wat zij letterlijk heeft gezegd zorgt ervoor dat er geen 'lost in translation' plaatsvindt.quote:(3) want waar is de Turkse bron, waar is de Turkse bron?
...quote:wil ik graag weten wat zij in het Turks heeft gezegd.
Leuk dat je die woorden in mijn mond legt, maar stel, als zij historisch gezien gelijk zou hebben (zoals jij nu voorstelt), wat is dan zo nieuwswaardig...?quote:(4) oh, en stel dat ze het wél zo heeft gezegd zoals het in de krant staat — dan heeft ze historisch gezien nog gelijk ook, you bloody ignorants!
Want er is geen relatie tussen Erdogan en.... De vrouw waar hij mee getrouwd is? Dit is ook geen 'incident', dit komt van een lange lijn aan belachelijke uitspraken. Alleen vroeger dachten mensen dat Alleen Erdo dat soort uitspraken kon doen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 09:19 schreef zarGon het volgende:
Het is ook wel grappig eigenlijk; het bericht gaat over de vrouw van Erdoğan, maar in de OP staat een foto van Erdoğan en zijn de reacties vooral gericht op Erdoğan.. En dan wordt de EU er ook eventjes bijgehaald.
Jongens, jullie vergeten Cyprus, Armenië en Hatay.
Wat is er belachelijk aan haar uitspraken? (Let wel: ik zeg niets over de uitspraken - dat ze wel of niet belachelijk zijn - ik vraag slechts om uitleg, zonder mijn mening te geven.)quote:Op vrijdag 11 maart 2016 09:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Want er is geen relatie tussen Erdogan en.... De vrouw waar hij mee getrouwd is? Dit is ook geen 'incident', dit komt van een lange lijn aan belachelijke uitspraken. Alleen vroeger dachten mensen dat Alleen Erdo dat soort uitspraken kon doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |