abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160583833
Waarom schoppen we dat wijf niet in een Harem?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_160583861
Erdogan :')
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_160583921
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 00:31 schreef rakotto het volgende:
Waarom worden vrouwen boos als er gezegd wordt dat ze moeders zijn? Zo gek klinkt dat toch niet? :')
Het is wel gek als er wordt gezegd dat vrouwen in de eerste plaats moeders zijn.
pi_160583945
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 01:11 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Dat je een moeder bent betekent toch niet dat je een 'babyfabriek' bent? Alsof je gelijk 20 kids maakt. Ik ben enigst zoon, maar mijn moeder is ook 'moeder', waarom maak je je druk?
Als je in de eerste plaats moeder bent betekent het dat wel. In de eerste plaats ben je gewoon een individu. Dat je verschillende rollen vervult komt op de tweede plaats.
pi_160583947
Whahaha, mag ze eindelijk iets in het openbaar zeggen, zegt ze dit. "Je kreeg ook nog wel wat te leren in het [sultan only] hoerenhuis".
Erdogan zal 'r die nacht wel flink een veeg uit de pan hebben gegeven en de Turkse media met het mes op de keel gedwongen hebben erover te zwijgen.
Racist
  vrijdag 11 maart 2016 @ 07:55:06 #31
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160584079
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 07:32 schreef Xa1pt het volgende:
Als je in de eerste plaats moeder bent betekent het dat wel. In de eerste plaats ben je gewoon een individu. Dat je verschillende rollen vervult komt op de tweede plaats.
Erdogan denkt daar anders over! O Erdogan, Grote Aap, leid ons over hoge bergen!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 07:58:52 #32
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160584096
Ondertussen troggelen deze mafkezen ons wel miljarden af :N
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 11 maart 2016 @ 08:01:07 #33
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_160584111
I see where this is going...
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_160584119
Heeft Erdogan ook dochters?
pi_160584183
Aangezien de (Nederlandse) media eerder woorden en zinnen verkeerd vertaald heeft overgenomen of zelf verkeerd heeft vertaald, wil ik graag weten wat zij in het Turks heeft gezegd.

Zo ook de hele heisa toen Erdoğan zei dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn; vooral doelend op het fysiek. Mensen die 'gelijk' en 'gelijkwaardig' niet uit elkaar konden houden schreeuwden toen ook heel hard.

Verder is de bedoeling van het topic meteen duidelijk door een totaal ongerelateerd plaatje te posten.

En om het een stukje erger te maken voor jullie: een harem is inderdaad ook (!) een school.

Maar goed, schreeuw vooral in de rondte.

[ Bericht 0% gewijzigd door zG. op 11-03-2016 08:21:22 ]
  vrijdag 11 maart 2016 @ 08:23:39 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160584299
Nou, wijsneus, dan nog een link naar The Guardian: http://www.theguardian.co(...)-as-school-for-women

Merkwaardige strategie overigens:

(1) eerst suggereren dat de vrouw van Erdogan dit helemaal niet heeft gezegd;
(2) en als ze het wel heeft gezegd, dan zou ze verkeerd vertaald zijn uit het Turks;
(3) want waar is de Turkse bron, waar is de Turkse bron?
(4) oh, en stel dat ze het wél zo heeft gezegd zoals het in de krant staat — dan heeft ze historisch gezien nog gelijk ook, you bloody ignorants!
  vrijdag 11 maart 2016 @ 08:28:45 #37
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160584343
Het lijkt de DDR wel, zo'n communicatief mistgordijn.

En ondertussen gewoon "staatsvijandige" journalisten in de bak blijven gooien wegens "belediging van de president", dat dan weer wel.
pi_160584347
Hoe zat het eigenlijk vroeger met die harem's als een ander staatshoofd op bezoek kwam mocht hij dan ook wat lekkers uit de winkel kiezen? :D
pi_160584353
Ik erger me aan die superieure reacties hier. En wat die Zina nou hier probeert te verkondigen is mij een raadsel.
Wat probeer je nou kracht bij te zetten met dit topic?

Wat zegt Erdogan nou verkeerd? Vanuit zijn perspectief / referentiekader is een vrouw in de belangrijkste plaats een moeder en een man een vader. Ondanks dit kunnen vrouwen gewoon studeren in Turkije, en nu ook met een hoofddoek. Zijn dochter heeft ook gestudeerd en zijn vrouw is ook een werkende vrouw. In zijn eigen partij zitten vrouwen. Dat ontneemt hij hun niet.

En ja die harems waren dikke hoerenhuizen. Vele vrouwen waren ontvoerd en gedwongen de vrouw van de sultan. Er waren ook uitzonderingen, want als je daar eenmaal zat had je ook een beter leven.
Het klopt dat die vrouwen ook bijgeleerd werden met literatuur etc. Erdogans vrouw benoemde dit alleen.

Die Erdogan haat is helemaal naar het bolletje gestegen hiero.
Probeer eens dingen los van elkaar te zien.
pi_160584378
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 08:11 schreef zG. het volgende:
Aangezien de (Nederlandse) media eerder woorden en zinnen verkeerd vertaald heeft overgenomen of zelf verkeerd heeft vertaald, wil ik graag weten wat zij in het Turks heeft gezegd.

Zo ook de hele heisa toen Erdoğan zei dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn; vooral doelend op het fysiek. Mensen die 'gelijk' en 'gelijkwaardig' niet uit elkaar konden houden schreeuwden toen ook heel hard.

Verder is de bedoeling van het topic meteen duidelijk door een totaal ongerelateerd plaatje te posten.

Exact.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 08:33:49 #41
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160584400
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 08:29 schreef Melanthi het volgende:
Wat zegt Erdogan nou verkeerd? Vanuit zijn perspectief / referentiekader is een vrouw in de belangrijkste plaats een moeder en een man een vader.
Bron?
Want volgens mij zegt hij dat laatste juist níet. :').
pi_160584440
Het is trouwens totaal niet opvallend dat Nederlandse vrouwen massaal parttime werken zodro ze moeder zijn, want moeder.

Bij een echtscheiding (in Nederland) wordt er in de 1e instantie gekeken of kind eerst bij moeder terecht kan, want moeder.

Kortom, hier in Nederland is een vrouw die moeder wordt ook altijd eerst een moeder. Dat is natuur, dat is normaal.
Doe niet zo krampachtig mensen.
pi_160584454
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 08:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Bron?
Want volgens mij zegt hij dat laatste juist níet. :').
Het zou krom zijn als hij dat niet denkt. Maar geredeneerd vanuit zijn perspectief, ga ik hier vanuit.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 08:39:50 #44
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160584455
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 08:38 schreef Melanthi het volgende:
Het is trouwens totaal niet opvallend dat Nederlandse vrouwen massaal parttime werken zodro ze moeder zijn, want moeder.

Bij een echtscheiding (in Nederland) wordt er in de 1e instantie gekeken of kind eerst bij moeder terecht kan, want moeder.

Kortom, hier in Nederland is een vrouw die moeder wordt ook altijd eerst een moeder. Dat is natuur, dat is normaal.
Doe niet zo krampachtig mensen.
En de man die in de eerste plaats vader is dan?
  vrijdag 11 maart 2016 @ 08:40:33 #45
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160584465
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 08:39 schreef Melanthi het volgende:

Het zou krom zijn als hij dat niet denkt. Maar geredeneerd vanuit zijn perspectief, ga ik hier vanuit.
Dat doe je dan te gemakkelijk.
pi_160584849
En hier onderhandelt Europa mee :')
pi_160584853
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 08:23 schreef Ringo het volgende:
(1) eerst suggereren dat de vrouw van Erdogan dit helemaal niet heeft gezegd;
Dat suggereer ik helemaal nergens. Ik ben/was slechts kritisch over de (Nederlandse) media, zij zijn namelijk wel vaker vergeten de context mee te nemen, waardoor zaken uit hun verband worden gehaald. De Telegraaf (de bron) is wel vaker sensatiebelust...

Erdo en co. hebben wel vaker opmerkelijke uitspraken gedaan en zich wel vaker als tactloze lullen gedragen. Dat het zo nu en dan mafkezen zijn door hun acties ga ik niet tegenspreken; echter betekent dat niet dat ik alles wat de media scrhijft aanneem zonder kritisch te zijn.

quote:
(2) en als ze het wel heeft gezegd, dan zou ze verkeerd vertaald zijn uit het Turks;
Dat is jouw interpretatie; zoiets heb ik noch gesuggesteerd noch bedoeld.

quote:
(3) want waar is de Turkse bron, waar is de Turkse bron?
Ik vraag in dit geval om een Turkse bron, omdat zij haar uitspraken in het Turks doet. Lezen wat zij letterlijk heeft gezegd zorgt ervoor dat er geen 'lost in translation' plaatsvindt.

Het gaat me niet om een Turkse bron, wel om de Turkse tekst.
quote:
wil ik graag weten wat zij in het Turks heeft gezegd.
...
quote:
(4) oh, en stel dat ze het wél zo heeft gezegd zoals het in de krant staat — dan heeft ze historisch gezien nog gelijk ook, you bloody ignorants!
Leuk dat je die woorden in mijn mond legt, maar stel, als zij historisch gezien gelijk zou hebben (zoals jij nu voorstelt), wat is dan zo nieuwswaardig...?
pi_160584883
Het is ook wel grappig eigenlijk; het bericht gaat over de vrouw van Erdoğan, maar in de OP staat een foto van Erdoğan en zijn de reacties vooral gericht op Erdoğan. :'). En dan wordt de EU er ook eventjes bijgehaald.

Jongens, jullie vergeten Cyprus, Armenië en Hatay.
pi_160584932
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:19 schreef zarGon het volgende:
Het is ook wel grappig eigenlijk; het bericht gaat over de vrouw van Erdoğan, maar in de OP staat een foto van Erdoğan en zijn de reacties vooral gericht op Erdoğan. :'). En dan wordt de EU er ook eventjes bijgehaald.

Jongens, jullie vergeten Cyprus, Armenië en Hatay.
Want er is geen relatie tussen Erdogan en.... De vrouw waar hij mee getrouwd is? Dit is ook geen 'incident', dit komt van een lange lijn aan belachelijke uitspraken. Alleen vroeger dachten mensen dat Alleen Erdo dat soort uitspraken kon doen.
pi_160584981
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 09:22 schreef Peunage het volgende:

[..]

Want er is geen relatie tussen Erdogan en.... De vrouw waar hij mee getrouwd is? Dit is ook geen 'incident', dit komt van een lange lijn aan belachelijke uitspraken. Alleen vroeger dachten mensen dat Alleen Erdo dat soort uitspraken kon doen.
Wat is er belachelijk aan haar uitspraken? (Let wel: ik zeg niets over de uitspraken - dat ze wel of niet belachelijk zijn - ik vraag slechts om uitleg, zonder mijn mening te geven.)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2016 09:25:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')