quote:Our colleague James Allison has suffered the sudden loss of his beloved wife Rebecca. We at Ferrari are united with him and his family during this period of profound sorrow.
Daar kunnen ze nog niets over zeggen de motor is voor onderzoek in Japan en ze weten nog niet of de motor inderdaad nog bruikbaar is. Daarom krijgt Alonso in Bahrein een nieuwe motor het is niet makkelijk om alles na te lopen en te controleren en te testen, het is makkelijker en volgens mij goedkoper om een nieuwe motor te bouwen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor hem misschien, maar Button kan er nog steeds 4 krijgen.
Daarbij las ik dat zijn motor de crash overleefd heeft, dus misschien dat die later nog ingezet kan worden.
http://www.grandprix247.c(...)-survived-melbourne/
Dat klopt..., dus dan is de afweging doe ik ultra soft of supersoft.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:16 schreef RingBewoner het volgende:
Weet niet of dit al voorbij gekomen was:
http://www.gpupdate.net/n(...)and-prix-van-monaco/
Hoe zit dat eigenlijk met teams die Q3 halen en dan de snelste tijd rijden op ultrasoft? Dan moet je toch ook op ultrasoft starten?
Is er al een indicatie hoelang de ultra meegaat op Monaco? Rondje of 5?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:19 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat klopt..., dus dan is de afweging doe ik ultra soft of supersoft.
Volgens mij ging de supersoft al een rondje of 40 mee. Dus denk dat de ultra soft wel 10/15 laps mee gaan.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:20 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Is er al een indicatie hoelang de ultra meegaat op Monaco? Rondje of 5?
Dan hoop ik dat het nog een beetje interessant wordt.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:25 schreef WEST het volgende:
[..]
Volgens mij ging de supersoft al een rondje of 40 mee. Dus denk dat de ultra soft wel 10/15 laps mee gaan.
Nee, op de banden waar in Q2 de snelste tijd is opgezet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:16 schreef RingBewoner het volgende:
Weet niet of dit al voorbij gekomen was:
http://www.gpupdate.net/n(...)and-prix-van-monaco/
Hoe zit dat eigenlijk met teams die Q3 halen en dan de snelste tijd rijden op ultrasoft? Dan moet je toch ook op ultrasoft starten?
Dankje. Dat dacht ik eigenlijk al.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, op de banden waar in Q2 de snelste tijd is opgezet.
Zou de afwezigheid van James Allison nog veel uitmaken in deze periode denken jullie? De Ferrari is snel, maar verre van "af".quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:43 schreef Fer het volgende:
Is de dood van James Allisons' vrouw Rebecca hier al voorbij gekomen?
[..]
Force India was tegen teruggaan naar het oude systeem dus was er sowieso geen andere optie dan het huidige systeem in stand te houden.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:48 schreef Dauthi het volgende:
Kwalificatie zal in Bahrein hetzelfde zijn als in Australië.
De FIA had tijdens de stemming maar een mogelijk optie gegeven, een gereviseerde versie van het kwalificatie systeem in Australië.
Red Bull en McLaren hebben hier tegen gestemd, omdat ze terug willen naar het systeem van vorig jaar en niet gedwongen willen worden een nieuw systeem te accepteren.
http://www.motorsport.com(...)mpromise-682248/?s=1
Het is allemaal vrij triest hoe de FIA dit speelt. Nog triester is hoe deze regelgeving ramp zich al 10 jaar voltrekt... En dan verwachten ze van de fans in GB dat ze gaan betalen om deze ramp in stand te houden.
Ik vraag me af wat de coureurs gaan doen. Misschien dat een boycot oid, wel wat los kan maken. Op dit moment lijkt het heel erg op trekken aan een dood paard.
Ah ook lekker handig... Dus de kwalificatie is de rest van het seizoen gegijzeld in een politieke impasse.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Force India was tegen teruggaan naar het oude systeem dus was er sowieso geen andere optie dan het huidige systeem in stand te houden.
Dan moet elk circuit zoveel meter asfalt stroken hebben en hier kunnen ze vlot met 340 km/h tegen de vangrail aan tetsenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:26 schreef WEST het volgende:
https://www.bakucitycircuit.com/event-guide/virtual-tour/lores
rondje Baku
Willen we meer of minder uitloopstroken?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:50 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dan moet elk circuit zoveel meter asfalt stroken hebben en hier kunnen ze vlot met 340 km/h tegen de vangrail aan tetsen
Als Bahrein weer zo'n drama wordt zie ik de FIA echt niet zomaar vasthouden aan dit systeem, de teams kunnen net zo goed Q3 "gijzelen" en de laatste 4 minuten niet rijden.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:19 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ah ook lekker handig... Dus de kwalificatie is de rest van het seizoen gegijzeld in een politieke impasse.
Scherp, maar dit geldt voor de F1 als geheel.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:19 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ah ook lekker handig... Dus de kwalificatie is de rest van het seizoen gegijzeld in een politieke impasse.
De FIA liet ook GP van Amerika van start gaan met slechts 6 auto's. De FIA regeert meestal in een vrij absolute vorm en dan krijg je dit soort onzin. Om de een of andere moest er een nieuw kwalificatie systeem komen, dat is op het laatste moment en zonder er überhaupt over na te denken door heen geramd, het blijkt niet te werken en in plaats van een pas op de plaats te maken wordt er maar door gedringd.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:56 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Als Bahrein weer zo'n drama wordt zie ik de FIA echt niet zomaar vasthouden aan dit systeem, de teams kunnen net zo goed Q3 "gijzelen" en de laatste 4 minuten niet rijden.
Dat klopt, maar dat is ook de natuur van de sport als je 4 partijen laat meebeslissen over de regelgeving en uitbating.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Scherp, maar dit geldt voor de F1 als geheel.
Helemaal correct. Dat is ook de insteek hier. De enige manier om een race een beetje interessant te maken is door Mercedes niet vooraan te laten starten (of een slechte start te laten krijgen, maar dat zal ze niet overal gebeuren). De enige races die een beetje leuk waren vorig jaar was omdat een Mercedes andere auto's moest inhalen. Met andere woorden, er een beetje moeite voor moet doen. F1 'fans' zijn zo hongerig naar welke inhaalactie dan ook dat ze daar genoegen mee nemen. En dan zijn de structurele problemen weer wat verborgen onder de hossana van de dag.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:49 schreef Dauthi het volgende:
Maar de manier waarop het nu gebeurd is toch vooral iets recents. Het is echt iets van de afgelopen 10 jaar, ironisch genoeg is dat begonnen toen men aan de kwali begon te sleutelen om de dominantie van Ferrari en Schumacher wat op te leuken.
En dit is toch wel het hoogtepunt in het langslepende debacle.
Tja, dat was vorig jaar. De kwalificatieveranderingen in 2003 deden ook niets aan de hegemonie van Ferrari, die werd doorbroken in 2005 door technische vooruitgang van de competitie. Ook in de eerste race zag je dat mits de zaken volgens plan verlopen, Ferrari een knuppel in het hoenderhok kan gooien.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 20:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Helemaal correct. Dat is ook de insteek hier. De enige manier om een race een beetje interessant te maken is door Mercedes niet vooraan te laten starten (of een slechte start te laten krijgen, maar dat zal ze niet overal gebeuren). De enige races die een beetje leuk waren vorig jaar was omdat een Mercedes andere auto's moest inhalen. Met andere woorden, er een beetje moeite voor moet doen. F1 'fans' zijn zo hongerig naar welke inhaalactie dan ook dat ze daar genoegen mee nemen. En dan zijn de structurele problemen weer wat verborgen onder de hossana van de dag.
Het belangrijkste is variatie. Het meer vrijgeven van de bandenkeuze helpt al, dat zag je in Australië. Het vrijgeven van motorontwikkeling zonder die belachelijke tokens ( ) gaat ook helpen. Meer aerodynamische vrijheid ook.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:07 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Tja, dat was vorig jaar. De kwalificatieveranderingen in 2003 deden ook niets aan de hegemonie van Ferrari, die werd doorbroken in 2005 door technische vooruitgang van de competitie. Ook in de eerste race zag je dat mits de zaken volgens plan verlopen, Ferrari een knuppel in het hoenderhok kan gooien.
Het belangrijkste is dat de teams de vrijheid krijgen om te ontwikkelen. Zolang de FIA geen budget plafond instelt, zijn zij wat mij betreft de hoofdverantwoordelijken voor de economische wapenwedloop.
Volgend seizoen ook met de nieuwe regels staat het hele veld weer op zijn kop, maar dat kost ook weer een hoop geld, zeker meer dan een doorontwikkeling van de huidige auto kost.
Ben ik het mee eens. En ik zou ook graag meer banden zien in kwalificatie, maar goed blijkbaar is het belangrijk om de nadruk te leggen op het draaien van simulaties.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het belangrijkste is variatie. Het meer vrijgeven van de bandenkeuze helpt al, dat zag je in Australië. Het vrijgeven van motorontwikkeling zonder die belachelijke tokens ( ) gaat ook helpen. Meer aerodynamische vrijheid ook.
Maar om de problemen te verhelpen zal die lijn doorgetrokken moeten worden. De domme brandstofregels moeten worden herzien, die dienen geen enkel nut. De restrictie-campagne die gevoerd wordt sinds 2009 moet een halt worden toegeroepen en men moet eindelijk eens toegeven dat die strategie niet werkt. Dan kunnen we verder, maar ik heb zo'n vermoeden dat er voor het einde van dit jaar nog geen overeenstemming is voor de technische 2017 regels.
Het is dan natuurlijk ook volslagen achterlijk dat een Sport die zich "The Pinnacle of Motorsport" noemt een dergelijke regel heeft. Dan heb je iets supergoed bedacht waarmee je zeker gaat winnen, maar dan kan je het niet uitvoeren want je hebt niet genoeg tokens.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:10 schreef Fir3fly het volgende:
Het vrijgeven van motorontwikkeling zonder die belachelijke tokens ( ) gaat ook helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |