abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_160919012
Is de dood van James Allisons' vrouw Rebecca hier al voorbij gekomen?

quote:
Our colleague James Allison has suffered the sudden loss of his beloved wife Rebecca. We at Ferrari are united with him and his family during this period of profound sorrow.


[ Bericht 41% gewijzigd door Fer op 25-03-2016 19:18:13 ]
.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 12:48:06 #227
37887 Dauthi
Progressive
pi_160930664
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 19:57 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Voor hem misschien, maar Button kan er nog steeds 4 krijgen.

Daarbij las ik dat zijn motor de crash overleefd heeft, dus misschien dat die later nog ingezet kan worden.

http://www.grandprix247.c(...)-survived-melbourne/
Daar kunnen ze nog niets over zeggen de motor is voor onderzoek in Japan en ze weten nog niet of de motor inderdaad nog bruikbaar is. Daarom krijgt Alonso in Bahrein een nieuwe motor het is niet makkelijk om alles na te lopen en te controleren en te testen, het is makkelijker en volgens mij goedkoper om een nieuwe motor te bouwen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:16:02 #228
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160935182
Weet niet of dit al voorbij gekomen was:

http://www.gpupdate.net/n(...)and-prix-van-monaco/

Hoe zit dat eigenlijk met teams die Q3 halen en dan de snelste tijd rijden op ultrasoft? Dan moet je toch ook op ultrasoft starten?
UI Made bij VanilleKwark.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:19:53 #229
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_160935288
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:16 schreef RingBewoner het volgende:
Weet niet of dit al voorbij gekomen was:

http://www.gpupdate.net/n(...)and-prix-van-monaco/

Hoe zit dat eigenlijk met teams die Q3 halen en dan de snelste tijd rijden op ultrasoft? Dan moet je toch ook op ultrasoft starten?
Dat klopt..., dus dan is de afweging doe ik ultra soft of supersoft.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:20:49 #230
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160935317
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:19 schreef WEST het volgende:

[..]

Dat klopt..., dus dan is de afweging doe ik ultra soft of supersoft.
Is er al een indicatie hoelang de ultra meegaat op Monaco? Rondje of 5?
UI Made bij VanilleKwark.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:25:23 #231
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_160935427
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:20 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Is er al een indicatie hoelang de ultra meegaat op Monaco? Rondje of 5?
Volgens mij ging de supersoft al een rondje of 40 mee. Dus denk dat de ultra soft wel 10/15 laps mee gaan.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:25:57 #232
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160935440
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:25 schreef WEST het volgende:

[..]

Volgens mij ging de supersoft al een rondje of 40 mee. Dus denk dat de ultra soft wel 10/15 laps mee gaan.
Dan hoop ik dat het nog een beetje interessant wordt.
UI Made bij VanilleKwark.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:26:58 #233
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_160935477
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_160935485
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:16 schreef RingBewoner het volgende:
Weet niet of dit al voorbij gekomen was:

http://www.gpupdate.net/n(...)and-prix-van-monaco/

Hoe zit dat eigenlijk met teams die Q3 halen en dan de snelste tijd rijden op ultrasoft? Dan moet je toch ook op ultrasoft starten?
Nee, op de banden waar in Q2 de snelste tijd is opgezet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:32:53 #235
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_160935647
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:27 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, op de banden waar in Q2 de snelste tijd is opgezet.
Dankje. Dat dacht ik eigenlijk al.
UI Made bij VanilleKwark.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 18:48:17 #236
37887 Dauthi
Progressive
pi_160938570
Kwalificatie zal in Bahrein hetzelfde zijn als in Australië.
De FIA had tijdens de stemming maar een mogelijk optie gegeven, een gereviseerde versie van het kwalificatie systeem in Australië.
Red Bull en McLaren hebben hier tegen gestemd, omdat ze terug willen naar het systeem van vorig jaar en niet gedwongen willen worden een nieuw systeem te accepteren.
http://www.motorsport.com(...)mpromise-682248/?s=1

Het is allemaal vrij triest hoe de FIA dit speelt. Nog triester is hoe deze regelgeving ramp zich al 10 jaar voltrekt... En dan verwachten ze van de fans in GB dat ze gaan betalen om deze ramp in stand te houden.
Ik vraag me af wat de coureurs gaan doen. Misschien dat een boycot oid, wel wat los kan maken. Op dit moment lijkt het heel erg op trekken aan een dood paard.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_160939271
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 20:43 schreef Fer het volgende:
Is de dood van James Allisons' vrouw Rebecca hier al voorbij gekomen?

[..]

Zou de afwezigheid van James Allison nog veel uitmaken in deze periode denken jullie? De Ferrari is snel, maar verre van "af".
.
pi_160940269
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:48 schreef Dauthi het volgende:
Kwalificatie zal in Bahrein hetzelfde zijn als in Australië.
De FIA had tijdens de stemming maar een mogelijk optie gegeven, een gereviseerde versie van het kwalificatie systeem in Australië.
Red Bull en McLaren hebben hier tegen gestemd, omdat ze terug willen naar het systeem van vorig jaar en niet gedwongen willen worden een nieuw systeem te accepteren.
http://www.motorsport.com(...)mpromise-682248/?s=1

Het is allemaal vrij triest hoe de FIA dit speelt. Nog triester is hoe deze regelgeving ramp zich al 10 jaar voltrekt... En dan verwachten ze van de fans in GB dat ze gaan betalen om deze ramp in stand te houden.
Ik vraag me af wat de coureurs gaan doen. Misschien dat een boycot oid, wel wat los kan maken. Op dit moment lijkt het heel erg op trekken aan een dood paard.
Force India was tegen teruggaan naar het oude systeem dus was er sowieso geen andere optie dan het huidige systeem in stand te houden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 25 maart 2016 @ 20:19:05 #239
37887 Dauthi
Progressive
pi_160941039
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:54 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Force India was tegen teruggaan naar het oude systeem dus was er sowieso geen andere optie dan het huidige systeem in stand te houden.
Ah ook lekker handig... Dus de kwalificatie is de rest van het seizoen gegijzeld in een politieke impasse.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  vrijdag 25 maart 2016 @ 20:50:38 #240
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160942232
quote:
Dan moet elk circuit zoveel meter asfalt stroken hebben en hier kunnen ze vlot met 340 km/h tegen de vangrail aan tetsen :')
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 maart 2016 @ 21:36:59 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160944505
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 20:50 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dan moet elk circuit zoveel meter asfalt stroken hebben en hier kunnen ze vlot met 340 km/h tegen de vangrail aan tetsen :')
Willen we meer of minder uitloopstroken?

Minder, minder, minder

Nou, dan gaan we dat regelen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160958083
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 20:19 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ah ook lekker handig... Dus de kwalificatie is de rest van het seizoen gegijzeld in een politieke impasse.
Als Bahrein weer zo'n drama wordt zie ik de FIA echt niet zomaar vasthouden aan dit systeem, de teams kunnen net zo goed Q3 "gijzelen" en de laatste 4 minuten niet rijden.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 15:08:25 #243
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_160958291
Ik snap niet dat ze mijn idee van een Q4 met een extra setje banden voor de top 3 van Q3 niet gaan inzetten.
Wie dit leest is gek
  zaterdag 26 maart 2016 @ 15:16:15 #244
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160958437
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 20:19 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ah ook lekker handig... Dus de kwalificatie is de rest van het seizoen gegijzeld in een politieke impasse.
Scherp, maar dit geldt voor de F1 als geheel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 26 maart 2016 @ 20:49:04 #245
37887 Dauthi
Progressive
pi_160964792
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:56 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Als Bahrein weer zo'n drama wordt zie ik de FIA echt niet zomaar vasthouden aan dit systeem, de teams kunnen net zo goed Q3 "gijzelen" en de laatste 4 minuten niet rijden.
De FIA liet ook GP van Amerika van start gaan met slechts 6 auto's. De FIA regeert meestal in een vrij absolute vorm en dan krijg je dit soort onzin. Om de een of andere moest er een nieuw kwalificatie systeem komen, dat is op het laatste moment en zonder er überhaupt over na te denken door heen geramd, het blijkt niet te werken en in plaats van een pas op de plaats te maken wordt er maar door gedringd.

quote:
6s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 15:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Scherp, maar dit geldt voor de F1 als geheel.
Dat klopt, maar dat is ook de natuur van de sport als je 4 partijen laat meebeslissen over de regelgeving en uitbating.
Maar de manier waarop het nu gebeurd is toch vooral iets recents. Het is echt iets van de afgelopen 10 jaar, ironisch genoeg is dat begonnen toen men aan de kwali begon te sleutelen om de dominantie van Ferrari en Schumacher wat op te leuken.
En dit is toch wel het hoogtepunt in het langslepende debacle.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  zaterdag 26 maart 2016 @ 20:52:25 #246
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160964888
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:49 schreef Dauthi het volgende:

Maar de manier waarop het nu gebeurd is toch vooral iets recents. Het is echt iets van de afgelopen 10 jaar, ironisch genoeg is dat begonnen toen men aan de kwali begon te sleutelen om de dominantie van Ferrari en Schumacher wat op te leuken.
En dit is toch wel het hoogtepunt in het langslepende debacle.
Helemaal correct. Dat is ook de insteek hier. De enige manier om een race een beetje interessant te maken is door Mercedes niet vooraan te laten starten (of een slechte start te laten krijgen, maar dat zal ze niet overal gebeuren). De enige races die een beetje leuk waren vorig jaar was omdat een Mercedes andere auto's moest inhalen. Met andere woorden, er een beetje moeite voor moet doen. F1 'fans' zijn zo hongerig naar welke inhaalactie dan ook dat ze daar genoegen mee nemen. En dan zijn de structurele problemen weer wat verborgen onder de hossana van de dag.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 26 maart 2016 @ 21:07:13 #247
37887 Dauthi
Progressive
pi_160965266
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 20:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Helemaal correct. Dat is ook de insteek hier. De enige manier om een race een beetje interessant te maken is door Mercedes niet vooraan te laten starten (of een slechte start te laten krijgen, maar dat zal ze niet overal gebeuren). De enige races die een beetje leuk waren vorig jaar was omdat een Mercedes andere auto's moest inhalen. Met andere woorden, er een beetje moeite voor moet doen. F1 'fans' zijn zo hongerig naar welke inhaalactie dan ook dat ze daar genoegen mee nemen. En dan zijn de structurele problemen weer wat verborgen onder de hossana van de dag.
Tja, dat was vorig jaar. De kwalificatieveranderingen in 2003 deden ook niets aan de hegemonie van Ferrari, die werd doorbroken in 2005 door technische vooruitgang van de competitie. Ook in de eerste race zag je dat mits de zaken volgens plan verlopen, Ferrari een knuppel in het hoenderhok kan gooien.
Het belangrijkste is dat de teams de vrijheid krijgen om te ontwikkelen. Zolang de FIA geen budget plafond instelt, zijn zij wat mij betreft de hoofdverantwoordelijken voor de economische wapenwedloop.

Volgend seizoen ook met de nieuwe regels staat het hele veld weer op zijn kop, maar dat kost ook weer een hoop geld, zeker meer dan een doorontwikkeling van de huidige auto kost.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  zaterdag 26 maart 2016 @ 21:10:46 #248
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160965351
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 21:07 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Tja, dat was vorig jaar. De kwalificatieveranderingen in 2003 deden ook niets aan de hegemonie van Ferrari, die werd doorbroken in 2005 door technische vooruitgang van de competitie. Ook in de eerste race zag je dat mits de zaken volgens plan verlopen, Ferrari een knuppel in het hoenderhok kan gooien.
Het belangrijkste is dat de teams de vrijheid krijgen om te ontwikkelen. Zolang de FIA geen budget plafond instelt, zijn zij wat mij betreft de hoofdverantwoordelijken voor de economische wapenwedloop.

Volgend seizoen ook met de nieuwe regels staat het hele veld weer op zijn kop, maar dat kost ook weer een hoop geld, zeker meer dan een doorontwikkeling van de huidige auto kost.
Het belangrijkste is variatie. Het meer vrijgeven van de bandenkeuze helpt al, dat zag je in Australië. Het vrijgeven van motorontwikkeling zonder die belachelijke tokens ( :') ) gaat ook helpen. Meer aerodynamische vrijheid ook.

Maar om de problemen te verhelpen zal die lijn doorgetrokken moeten worden. De domme brandstofregels moeten worden herzien, die dienen geen enkel nut. De restrictie-campagne die gevoerd wordt sinds 2009 moet een halt worden toegeroepen en men moet eindelijk eens toegeven dat die strategie niet werkt. Dan kunnen we verder, maar ik heb zo'n vermoeden dat er voor het einde van dit jaar nog geen overeenstemming is voor de technische 2017 regels.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 26 maart 2016 @ 21:22:54 #249
37887 Dauthi
Progressive
pi_160965663
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 21:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het belangrijkste is variatie. Het meer vrijgeven van de bandenkeuze helpt al, dat zag je in Australië. Het vrijgeven van motorontwikkeling zonder die belachelijke tokens ( :') ) gaat ook helpen. Meer aerodynamische vrijheid ook.

Maar om de problemen te verhelpen zal die lijn doorgetrokken moeten worden. De domme brandstofregels moeten worden herzien, die dienen geen enkel nut. De restrictie-campagne die gevoerd wordt sinds 2009 moet een halt worden toegeroepen en men moet eindelijk eens toegeven dat die strategie niet werkt. Dan kunnen we verder, maar ik heb zo'n vermoeden dat er voor het einde van dit jaar nog geen overeenstemming is voor de technische 2017 regels.
Ben ik het mee eens. En ik zou ook graag meer banden zien in kwalificatie, maar goed blijkbaar is het belangrijk om de nadruk te leggen op het draaien van simulaties.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_160966304
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 21:10 schreef Fir3fly het volgende:
Het vrijgeven van motorontwikkeling zonder die belachelijke tokens ( :') ) gaat ook helpen.
Het is dan natuurlijk ook volslagen achterlijk dat een Sport die zich "The Pinnacle of Motorsport" noemt een dergelijke regel heeft. Dan heb je iets supergoed bedacht waarmee je zeker gaat winnen, maar dan kan je het niet uitvoeren want je hebt niet genoeg tokens.

:r }:| :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')