abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 maart 2016 @ 23:50:45 #1
6941 APK
Factual, I think.
pi_160381925
Ik Vertrek
Serie reportages waarin Nederlanders, die hun geluk in het buitenland gaan beproeven, worden gevolgd. Om uiteenlopende redenen vertrekken steeds meer mensen uit Nederland. De zon, de vrijheid, de mentaliteit of ouderwets ondernemersschap spelen een rol in de verstrekkende beslissing om je voorgoed in het buitenland te vestigen en hier huis en haard op te zeggen. Ook dit seizoen volgen we uiteenlopende gezinnen en stellen. Waar gaan ze naar toe? Waarom en wat laten ze achter? We zien de laatste voorbereidingen in Nederland, het emotionele afscheid van vrienden en familie en de eerste onzekere stappen in het land van bestemming. Van alle voorspoed en tegenslag is de kijker direct getuige gedurende de eerste spannende maanden in het nieuwe thuisland.



Elke zaterdag vanaf uur 21:10 op Nederland 1.
Vorige topics: Topicreeks: Ik vertrek

De Ik Vertrek-bingokaart: https://bingobaker.com/play/111385
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 2 maart 2016 @ 23:53:52 #2
6941 APK
Factual, I think.
pi_160381987
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 14:10 schreef Snoopyfrl het volgende:
A.s. zaterdag! Is dit een nieuwe?



Maikel de Groot (42) zit vast met gouden handboeien. Het salaris dat hij als accountant verdient, zorgt voor een onbezorgd bestaan, waar je niet zo makkelijk afscheid van neemt. Samen met zijn vrouw Britt (36) en kinderen Mike (6) en Mikki (4) leven ze volop het Gooische leven. Totdat Britt haar baan kwijtraakt en in een depressie belandt.

Wat zou haar nu echt gelukkig maken? ‘Een grote berg sneeuw en een blauwe lucht’, zo ziet ze het op een dag helder in. En zo komt het dat de hele familie naar het Oostenrijkse Mülbach am Hochköning vertrekt. Hier willen ze luxe appartementen bouwen en uiteindelijk verhuren. Na de ski-tochten die ze zelf zullen begeleiden, moet er in de eigen ice-bar flink worden geaprès-skied.

Eenmaal daar blijkt echter dat de Oostenrijkse autoriteiten kritisch zijn als het om het uitdelen van vergunningen gaat. En dat betekent heel lang wachten. Negen maanden na de geplande opening wil het stel dan eindelijk hun eerste gasten ontvangen. Maar: ze zijn nog niet klaar. De deuren passen niet, de matrassen worden niet geleverd en de stress slaat toe…
Aanstaande zaterdag dus een nieuwe aflevering!
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator / Miss SHO woensdag 2 maart 2016 @ 23:58:03 #3
22592 crew  Ole
pi_160382049
Dat werd wel weer eens tijd *O*
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  roze donderdag 3 maart 2016 @ 00:07:14 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_160382199
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 23:58 schreef Ole het volgende:
Dat werd wel weer eens tijd *O*
Your beauty never ever scared me.
pi_160384428
Leuk!
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_160386609
Die gozer dacht dus een soort van beeld te laten schetsen als dat echtpaar dat naar Italie ging en het blijkt een typische Ik vertrek aflevering te zijn geworden?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_160387208
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 23:58 schreef Ole het volgende:
Dat werd wel weer eens tijd *O*
pi_160421773
Als dit gaat over wie ik denk (bij bron staat een foto, maar weet het niet zeker) dan vond ik hem al echt een mongool.

quote:
Samen met zijn grote liefde Jacqueline gaat de ervaren horecaman Luuk Klinkert zijn geluk over de grens beproeven.' Met die zwijmelende toon begon de uitzending van 'Ik vertrek' van 10 maart 2012.
Klinkert had zijn drie restaurants de Middelburg in Voorst, de Vier Seizoenen in Twello en het Hof van Bussloo verkocht om met zijn vriendin een hotel in een Duits wintersportgebied te gaan runnen. Wat op dat moment buiten beeld bleef was dat de rechtbank Luuk Klinkert twee jaar eerder had verplicht zijn vroegere partner, Willemien Schreurs, 130.000 euro uit te keren. Zij werkte in zijn eethuizen, ze woonden 22 jaar samen en hadden twee kinderen.

Het avontuur met nieuwe vriendin Jacqueline in Duitsland ging allerminst soepel, registreerden de camera's. Klinkert ontkwam niet aan de gebruikelijke aaneenschakeling van ellende: de incapabele klusjesman, de gemeente die geen vergunningen verstrekt, de verkoper die zaken als verstopte riolen heeft verzwegen. Toen het geld bijna op was kwam het toch nog goed.

Costa Brava
Voor even dan, want in een terugblik van 'Ik vertrek' in januari 2015 bleek dat Klinkert en zijn vriendin Duitsland hadden verlaten. Het was keihard werken en ze verdienden geen cent, vertelden ze. Nu probeerden ze het in Spanje, met een restaurantje aan de Costa Brava. Ook daar was de start niet soepel: allerlei dingen gingen weer eens niet zoals ze was voorgehouden. 'Ik heb nog duizend euro op de rekening staan, we kunnen het nog net twee weken vol houden', zei Klinkert op zeker moment.

Ex-vriendin
In Apeldoorn werden beide uitzendingen tandenknarsend bekeken door ex-vriendin Willemien Schreurs. Ze leidt een sober bestaan, nadat haar vroegere partner de betaling van haar aandeel in de vroegere restaurants heeft gestaakt. Na 60.000 euro met veel vertraging te hebben overgemaakt staakte Klinkert vorig jaar de betalingen en was hij onbereikbaar voor zijn ex en haar advocaat.

Gijzelen
Zo kwam het dat die gisteren getweeën in de Zwolse rechtbank verschenen, met het verzoek om Klinkert te laten gijzelen. Hij zou een week in de cel moeten worden gezet om het verschuldigde geld over te maken. Verzaakt hij dan nog, dan zou hij twee weken de gevangenis in moeten. Blijft zijn betalingsgedrag andermaal ondermaats, dan dient hij drie weken opgesloten te worden, enzovoorts.


Onbereikbaar
Klinkert kon niet reageren, want hij was niet op komen dagen. De advocaat van Schreurs had wekenlang tevergeefs geprobeerd hem te bereiken. Maandag belde de oud-Deventenaar ineens op, om te zeggen dat hij in Italië zat en geen gsm en geen e-mail had. Uiterst onwaarschijnlijk, vond de raadsman: wie heeft nu geen telefoon, zeker als je een restaurant runt?

De kortgedingrechter vond het daarom geen probleem om zonder Klinkert aan de zaak te beginnen. In vijf minuten was die alweer voorbij, want de feiten spraken voor zich: de rechter van Zutphen had Klinkert destijds verplicht 130.000 euro te betalen aan zijn gewezen partner en die stelt daar hogelijk prijs op. Binnen twee weken doet hij uitspraak, beloofde rechter Hidma.

Onvindbaar
Schreurs hoopt dat het justitie lukt om Klinkert op te sporen, zei ze na afloop van de rechtszaak. "En dan moet ik nog maar hopen dat ik het geld kan krijgen. Hij heeft alles wat hij aan bezittingen had op naam van zijn vriendin gezet."Dat heel Nederland kon zien hoe hij bakken met geld in een niet levensvatbaar hotel stak deed haar pijn, erkende de Apeldoornse. "Hij zat met het geld waar ik recht op had mooie dingen te doen."

http://www.destentor.nl/r(...)-geld-zien-1.5789800
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 21:09:50 #9
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_160449202
nog 3 kwartier *O*
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 21:14:34 #10
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160449366
Ik ben me ook al aan het warmzitten! *O*
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 21:40:30 #11
414827 Wave103
It's not pop music
pi_160450332
Eindelijk weer _O_
pi_160450582
Het begint zo :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_160450627
Best een knappe vrouw.
Oostenrijk is veelal wel erg saai/suffig :@
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 21:48:12 #14
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160450644
Blaricum. Hoe kon het ook anders. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160450674
Aan geld geen gebrek.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 21:49:08 #16
414827 Wave103
It's not pop music
pi_160450692
Partner bij BDO waren we achter toch?
pi_160450711
Die vrouw gaat voor het eerst echt werken?

Van shoppen naar poetsen? :P
pi_160450716
Maikel en Britt.... dan denk je aan een stelletje uit een Haagse achterstandswijk ofzo _O-
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 21:49:59 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160450740
Mike en Mikkie, de kinderen van Maikel :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 21:50:15 #20
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160450751
42 en binnen. Netjes. Kan ik niet zeggen. :@
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160450794
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 21:50 schreef Cynix ® het volgende:
42 en binnen. Netjes. Kan ik niet zeggen. :@
Of een hoog inkomen en nog hogere schulden :P
pi_160450827
Rijke lui. Geld zat en dus waarschijnlijk minder interessant dit.
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2016 @ 21:52:21 #23
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_160450864
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 21:50 schreef Cynix ® het volgende:
42 en binnen. Netjes. Kan ik niet zeggen. :@
ik ook niet O-)
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  zaterdag 5 maart 2016 @ 21:52:34 #24
414827 Wave103
It's not pop music
pi_160450872
Lekker uitbesteden _O-
pi_160450900
Bij deze lui verwacht je ook niet dat het gaat falen eigenlijk. Ben benieuwd of er toch adders onder het gras blijken te zitten...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')