Was wel een benieuwd hoeveel verschillende treinen (uitgezonderd goederenwagons) er nu eigenlijk rondrijden in Nederland. Bij elkaar opgeteld blijkt het toch om een behoorlijk lijstje te gaan. Dat wist ik ook niet hoor...quote:Op zondag 28 februari 2016 01:26 schreef OEM het volgende:
[..]
Mjah, de treinenspotter heeft het in Nederland ook vrij zwaar denk ik. Zat laatst nog foto's te bekijken wat er vroeger allemaal voorbij kwam in Hoek van Holland. De tranen schieten je in je ogen als je kijkt wat voor eenheidsworst er nu in NL rondrijdt.
Crew heeft gewoon een tikfoutje gemaakt bij het invoeren van hun callsign.quote:Op zondag 28 februari 2016 07:20 schreef spapaars het volgende:
KKM?
Ook Google kon mij niet helpen.
[ afbeelding ]
Het was vroeg opstaan voor hun.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Crew heeft gewoon een tikfoutje gemaakt bij het invoeren van hun callsign.
Er staan veel routepunten in de computer, dan is het een kwestie van selecteren.quote:Maar beter geen tikfoutje maken met de navigatie
Moet je op Moskou vliegen. Alleen parfum en alcoholquote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Waarom zou je de vakantie niet door willen laten gaan omdat je met de PH-OYI vliegt ipv een 787?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:36 schreef FredvZ het volgende:
Over begin mei gesproken: Ik heb net een vakantie geboekt die ik bijna niet door had laten gaan omdat het toestel op de heenreis me niet bevalt
Voor het gemak ging ik er vanuit dat TUI op alle dagen naar de Caribbean met een 787 vliegt, maar ik was even vergeten dat ze begin mei onderhoud hebben aan de 787's en de PH-OYI (767-300 met winglets) een aantal slagen overneemt van de PH-TFM (787-8) en dat is precies op de dag dat ik vertrek... Maar de prijs was goed, vertrektijden ideaal: vroeg weg van Schiphol, laat weg van de vakantieaccomodatie. Zowel heen als terug non-stop: Dus toch maar geboekt
Nu begint dus het grote "FredvZ wil op rij1 zitten"-circus weer. Vorig jaar was het wisselend succesvol, in juni op tijd gereserveerd en ook gekregen (zelfs met een refund voor de terugweg omdat de steoelen nét iets anders waren). In oktober rampzalig, op tijd gereserveerd, maar door de beslissing van TUI hun toestellen níét om te bouwen trok ik als alleen reizende reiziger weer eens aan het kortste eind. Hopelijk gaat het dit keer beter.
Ik vind het nogal gechargeerd. Wanneer je 2 meter lang bent met wat overgewicht op de koop toe, zul je overal en bij iedere maatschappij wel krap zitten. Wachten moet je je gewoon op instellen, vertraging ook. Je kunt gaan lopen stressen maar uiteindelijk helpt het geen ene moer. En die winkels, zeker op Schiphol, vallen best wel mee hoor, moet je wel alleen naar de aanbiedingen kijken, zowel in merkkleding als electronica, en dan kun je er als veel reiziger soms de leukste dingen uitpikken met een aardige korting. En dat verkort ook de tijd van het wachten weer hé.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:26 schreef Bitlord het volgende:
En wat vinden jullie van het vliegen zelf? Dus als passagier? Het brengt je overal ter wereld maar ik vind het altijd verschrikkelijk. Niet dat ik vliegangst heb enzo, maar ik zit klem en dat wachten altijd is zo boring. Winkels op airports zijn altijd reteduur en buiten toblerones altijd onaantrekkelijk. Veel van die nietszeggende merkwinkels waar van die verveelde medewerkers tevergeefs op kopende klanten wachten.
Het is inderdaad een prima toestel, ik heb er al eens in gevlogen. Het heeft maar 1 minpunt: het is geen 787. Vooral het klimaat en stoelen vind ik een enorme vooruitgang.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:54 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarom zou je de vakantie niet door willen laten gaan omdat je met de PH-OYI vliegt ipv een 787?
De PH-OYI is een prima toestel.
Een 737, 747, 757,777 is ook geen 787... Met welk toestel je vliegt zou voor mij niet uitmaken naar wat mijn bestemming of reisperiode wordt.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het is inderdaad een prima toestel, ik heb er al eens in gevlogen. Het heeft maar 1 minpunt: het is geen 787. Vooral het klimaat en stoelen vind ik een enorme vooruitgang.
Ik hou er wel rekening mee. Het is een samenspel tussen reisperiode, bestemming, aantal tussenstops, prijs, stoeltype en toesteltype. En als ik voor hetzelfde bedrag in een leuker toestel kan vliegen of een betaalbare upgrade naar Premium Economy of Business Class op een andere datum moet reizen dan neem ik dat zeker in overweging.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:37 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Een 737, 747, 757,777 is ook geen 787... Met welk toestel je vliegt zou voor mij niet uitmaken naar wat mijn bestemming of reisperiode wordt.
Fixedquote:Op zondag 28 februari 2016 13:57 schreef FredvZ het volgende:
Nergens voor nodig, zo'n neuswiel camara met fatsoenlijke resolutie:
Ik wacht altijd zo lang mogelijk met boarden, tot de laatste 10 man ofzo.quote:Op zondag 28 februari 2016 00:24 schreef airportmadness het volgende:
Noem maar eens het boarden, zodra er een omroep wordt gemaakt om iemand te roepen of om de instap procedure te vertellen staat iedereen al in de startblokken omdat ze bang zijn om niet mee te kunnen. Nee geef mij maar de yankees of aziaten, die weten wel hoe het werkt met instappen die gaan keurig in de rij staan en boarden wanneer hun zone wordt geroepen.
Idd, die stoel is toch al gereserveerd.quote:Op zondag 28 februari 2016 14:43 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik wacht altijd zo lang mogelijk met boarden, tot de laatste 10 man ofzo.
Het wachten bij de gate is comfortabeler dan dat gedram in het gangpad van het vliegtuig.
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:37 schreef donroyco het volgende:
Awesome. Nieuwe bureaubladachtergrond.
quote:Op zondag 28 februari 2016 13:34 schreef El_Grando101 het volgende:
Ik heb ook een nieuw bureaublad achtergrond dankzij Iemand91!
Boeing, United Airlines en het Museum of Flight hebben het moment aangegrepen om een fotoshoot te maken tussen deze eerst gebouwde Boeing 727 (die dus ook ooit voor United heeft gevlogen) en hun nieuwste aanwinst; een 787-9 (N27965).quote:Op zondag 28 februari 2016 01:26 schreef FredvZ het volgende:
Zoals Iemand91 in het vorige topic al postte:
Vlucht staat vooralsnog gepland voor 2 maart, 10:30 PTZ, 19:30 CET
De vlucht wordt hier live gestreamed:
https://www.museumofflight.org/727/watch-live
Thanks. Ik ken nog wel iemand met meer bereik dan 210mm.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:06 schreef Blistering het volgende:
Mooie foto's Iemand91.
Nu de mm's nog
quote:As we previously announced, TriStar History and Preservation acquired the ex-Flying Hospital L-1011 and we now know that their intention is to ferry this aircraft (re-registered N910TE) to Kansas City.
The aircraft has been readied at Tucson for the ferry flight and it seems there is already a Special Flight Permit approved.
The Flying Hospital was a project established by Mercy Airlift using the largest fully equipped surgical hospital ever constructed inside an aircraft, to provide medical services and humanitarian aid.
Thanks voor de tip.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:19 schreef Iemand91 het volgende:
En nog een tip voor de liefhebbers; de luchthaven van Sint Maarten heeft een live webcamfeed vanaf Maho Beach. Inclusief geluid, hier te zien: http://mahobeachcam.com/
[ afbeelding ]
Was volgens mij prima vliegweer.quote:Op zondag 28 februari 2016 23:57 schreef airportmadness het volgende:
Vandaag weer heerlijk gevlogen naar Texel!
Wie ow wie raad de plaats [ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |