abonnement Unibet Coolblue
pi_160183263
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Leuke aflevering, maar ik mis wel een beetje dat charmant-stuntelige van meester Visser. Ook vond ik meester Reid op locatie erg moeilijk te verstaan, het was eerder de mompelende dan de Rijdende Rechter. In de studio was het beter, maar het klonk wel nog een beetje ingestudeerd.

Ook de conclusie mbt het dakraam vond ik vreemd. Waarom mogen ramen geen uitzicht bieden op de tuin van de buren? Dan kan iedereen alle ramen op de eerste en hogere verdiepingen van zijn huis wel met folie gaan afplakken. In de zaak van meneer Nekbaard speelde ook zoiets, en het staat me bij dat die regel mbt die ramen alleen ging over ramen die in muren zaten die zich binnen een x-aantal meter van de erfgrens bevonden, en dat het bovendien moest gaan om een rechtstreeks uitkijken. In de zaak van gisteren bood het raam alleen rechtstreeks uitzicht op het rieten dak van de buren, en om in hun tuin te kunnen kijken moest je half uit het raam hangen, en dan zag je uiterst links nog net een stukje van het zwembad.
Zal wel met het type huis te maken hebben. Misschien dat als je wat extra betaald dat je recht hebt om in alle vrijheid in je blootje door de tuin te rennen zonder dat iemand je kan zien.
pi_160183432
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:11 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik vond dit weer een mooi voorbeeld van hoe het fout kan gaan. Had de familie Leuverink niet zo moeilijk gedaan over die carport, dan was er denk ik niks aan de hand geweest. Dure inschattingsfout van Leuverink geweest.
Die oude baas had zich beter moeten inlezen.
BlaBlaBla
pi_160188258
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:11 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik vond dit weer een mooi voorbeeld van hoe het fout kan gaan. Had de familie Leuverink niet zo moeilijk gedaan over die carport, dan was er denk ik niks aan de hand geweest. Dure inschattingsfout van Leuverink geweest.
Ik denk niet dat meester Visser het dak had laten afbreken. Het dak was er al toen de nieuwe buurman het huis kocht. Ik ben benieuwd of we nog meer van dit soort zaken krijgen.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Ook de conclusie mbt het dakraam vond ik vreemd. Waarom mogen ramen geen uitzicht bieden op de tuin van de buren? Dan kan iedereen alle ramen op de eerste en hogere verdiepingen van zijn huis wel met folie gaan afplakken.
Omdat het raam binnen twee meter van de erfafscheiding zit. Ik vind het ook wel een apparte regel want dan mag je op de voor en achtergevel ook pas een raam plaatsen na twee meter (geen een huis heeft dat volgens mij)
Onder deze lijn niet schrijven
pi_160188419
-

[ Bericht 99% gewijzigd door marzman op 24-02-2016 22:02:13 (dubbel) ]
Onder deze lijn niet schrijven
pi_160189907
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Leuke aflevering, maar ik mis wel een beetje dat charmant-stuntelige van meester Visser. Ook vond ik meester Reid op locatie erg moeilijk te verstaan, het was eerder de mompelende dan de Rijdende Rechter. In de studio was het beter, maar het klonk wel nog een beetje ingestudeerd.

Ook de conclusie mbt het dakraam vond ik vreemd. Waarom mogen ramen geen uitzicht bieden op de tuin van de buren? Dan kan iedereen alle ramen op de eerste en hogere verdiepingen van zijn huis wel met folie gaan afplakken. In de zaak van meneer Nekbaard speelde ook zoiets, en het staat me bij dat die regel mbt die ramen alleen ging over ramen die in muren zaten die zich binnen een x-aantal meter van de erfgrens bevonden, en dat het bovendien moest gaan om een rechtstreeks uitkijken. In de zaak van gisteren bood het raam alleen rechtstreeks uitzicht op het rieten dak van de buren, en om in hun tuin te kunnen kijken moest je half uit het raam hangen, en dan zag je uiterst links nog net een stukje van het zwembad.
quote:
Artikel 5:50 lid 1 BW geeft regels voor wat betreft uitzicht op het naburig erf. Het is verboden om binnen twee meter vanaf de grens van het naburig erf vensters of andere muuropeningen, dan wel balkons of soortgelijke werken te hebben, voor zover deze uitzicht op het naburig erf geven (de visuele privacy). Dat verbod geldt niet wanneer de eigenaar van het naburige erf daartoe toestemming heeft gegeven. Artikel 5:51 BW bepaalt dat in muren, staande binnen de genoemde afstand van twee meter steeds lichtopeningen mogen worden gemaakt, mits zij van vaststaande en ondoorzichtige vensters worden voorzien.

pi_160192264
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:47 schreef opreis het volgende:

[..]

Zal wel met het type huis te maken hebben. Misschien dat als je wat extra betaald dat je recht hebt om in alle vrijheid in je blootje door de tuin te rennen zonder dat iemand je kan zien.
Meester Visser zou iemand heen en weer laten lopen om te zien wat er te gluren valt.
5 Ferrari's op videoband!
  donderdag 25 februari 2016 @ 01:22:43 #282
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_160194452
Een reactie van de website Eerste hulp bij Recht:

quote:
[...] jammer dat mr Visser die Jetske niet ook heeft meegenomen naar SBS; de manier waarop zij vaak nog olie op het het vuur gooit ("ik zie dat u enorm boos bent, u staat te koken, hoe komt dat nou?" Hypocriet, zoiets vragen vlak nadat alles in detail opnieuw is opgelaaid, en de mensen alweer helemaal overstuur zijn!). Of dat ze zich van de domme houdt, zoals vanavond, als de één een ietwat 'bargoense' uitdrukking hanteerde, zgn niet wetende wat ermee bedoeld werd, omdat ze daar schijnbaar veel te ver boven staat om bekend te zijn met zulk taalgebruik, bah, eng, eng. Mieke was 100 keer beter als mediating presentator..
100 procent eens. In haar eerste zin begon ze direct alweer te zuigen en hengelen naar emoties. Er valt zoveel meer te maken van dat praatje in die zaal dan zij eruit haalt. Zonde.

Verder vond ik dat 'de enige echte Rijdende Rechter' een onnodige sneer naar mr. Visser en de nieuwe rechter zelf wat ongemakkelijk overkomen. Maar volgens mij gaat hij nog wel groeien in zijn rol. Komt vast goed.
Stop the world, I want to get out.
  donderdag 25 februari 2016 @ 01:26:20 #283
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_160194495
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 23:39 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Meester Visser zou iemand heen en weer laten lopen om te zien wat er te gluren valt.
Hij wist er wel wat meer show in te gooien inderdaad. Soms ietsje teveel trouwens, maar de sfeer voelde bij hem wel wat losser en meer ontspannen
Stop the world, I want to get out.
pi_160196674
Het is stuitend hoe reid arrogant kwam aanrijden in zijn landrover, zich in bond style voorstelde en vervolgens zichzelf edelachtbare noemde.

Meester visser had een vreselijke hekel aan dat woord.....
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_160197164
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:50 schreef Merode32 het volgende:
Het is stuitend hoe reid arrogant kwam aanrijden in zijn landrover, zich in bond style voorstelde en vervolgens zichzelf edelachtbare noemde.

Meester visser had een vreselijke hekel aan dat woord.....
Wat had je dan gewild? Een slap aftreksel van Mr Visser.
pi_160197339
Hij kan moeilijk hetzelfde gaan doen met een hoedje. Beter dat hij gewoon zichzelf is, hij zal vast nog wel wat groeien in die rol.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_160197445
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:50 schreef Merode32 het volgende:
Het is stuitend hoe reid arrogant kwam aanrijden in zijn landrover, zich in bond style voorstelde en vervolgens zichzelf edelachtbare noemde.

Meester visser had een vreselijke hekel aan dat woord.....
hater gespot
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_160198641
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 01:22 schreef Lkw het volgende:
Een reactie van de website Eerste hulp bij Recht:

[..]

100 procent eens. In haar eerste zin begon ze direct alweer te zuigen en hengelen naar emoties. Er valt zoveel meer te maken van dat praatje in die zaal dan zij eruit haalt. Zonde.

Verder vond ik dat 'de enige echte Rijdende Rechter' een onnodige sneer naar mr. Visser en de nieuwe rechter zelf wat ongemakkelijk overkomen. Maar volgens mij gaat hij nog wel groeien in zijn rol. Komt vast goed.
Lijkt me dat ze gewoon opdracht krijgt om een beetje te zuigen en hengelen naar emoties. Dat zou met een andere presentatrice niet anders zijn denk ik. En dat zich van de domme houden hoort bij televisie, niet elke kijker zal snappen wat er bedoeld wordt, dus wordt er gevraagd dat even uit te leggen. Niets mis mee. :)
  Moderator donderdag 25 februari 2016 @ 12:09:46 #289
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_160199459
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:50 schreef Merode32 het volgende:
Het is stuitend hoe reid arrogant kwam aanrijden in zijn landrover, zich in bond style voorstelde en vervolgens zichzelf edelachtbare noemde.

Meester visser had een vreselijke hekel aan dat woord.....
Hij maakte anders nog wel een mooie blunder met de deur van die landrover _O-
Ik vond het ook wat patserig, zo van "even dat klootjesvolk helpen".
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_160199532
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:24 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat had je dan gewild? Een slap aftreksel van Mr Visser.
Nee maar het programma is bedoeld voor laagdrempelige zaken, zaken die over het algemeen niet zo snel bij de burgerechter komen en toch leiden tot veel ruzie.

Ik snap dan niet waarom de nadruk gelegd moet worden op de pc hoofdtractor van reid? Kon hij niet gewoon in een middelklasse auto rijden met chauffeur?

En dan jezelf meteen maar aankondigen als edelachtbare dat brengt de burger niet dichterbij de rechter maar verder af.

Wat ik altijd knap vond van meester visser is dat hij altijd communiceerde op het niveau van de deelnemers, iedereen mocht hem noemen zoals je wilde, frank, meneer visser, meester visser, rijdende rechter.
Hij gooide toenertijd een hoop poespas aan de kant, de deelnemers hoefde niet netjes gekleed,nooit wenste hij met edelachtbare aangesproken te worden, vrije woord, geen togas, en andere gerechtelijke onzin, en juist dat was zijn kracht hij verbond jan met de pet met de rechtspraak.

Reid maakte tijdens de hoorzitting meteen een opmerking dat hij een edelachtbare is en daarmee creert hij een ongemakkelijke sfeer en maakt hij de afstand groter.

Los van het feit dat reid geen rechter is in deze.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:21:54 #291
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_160199760
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:12 schreef Merode32 het volgende:

[..]


Los van het feit dat reid geen rechter is in deze.
Hoe bedoel je dat
pi_160200001
quote:
5s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:21 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat
De rijdende rechter werkt met vaststellingsovereenskomst waarin is vastgelegd dat een onafhankelijke derde beslist wat er moet gebeuren. Het besluit over het twistpunt word dus vrijwillig overgrdragen aan de oafhankelijke derde.

Zo onafhankelijke derde kan iedereen zijn van de burgemeester tot de koning, zowel reid als mr visser hebben dus nooit in hun rol als rechter meegedaan maar altijd als onafhankelijke derde.

De rr doet ook geen vonnis uitspreken maar een uitspraak, deze is uitspraak heeft geen executoriale titel en is dus wel bindend maar in beginsel niet afdwingbaar.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_160200536
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 01:26 schreef Lkw het volgende:

[..]

Hij wist er wel wat meer show in te gooien inderdaad. Soms ietsje teveel trouwens, maar de sfeer voelde bij hem wel wat losser en meer ontspannen
Wachten op Mr. Visser bij SBS, met nog meer campingvolk _O_
5 Ferrari's op videoband!
  donderdag 25 februari 2016 @ 13:14:55 #294
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_160201116
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:31 schreef Merode32 het volgende:

[..]

De rijdende rechter werkt met vaststellingsovereenskomst waarin is vastgelegd dat een onafhankelijke derde beslist wat er moet gebeuren. Het besluit over het twistpunt word dus vrijwillig overgrdragen aan de oafhankelijke derde.

Zo onafhankelijke derde kan iedereen zijn van de burgemeester tot de koning, zowel reid als mr visser hebben dus nooit in hun rol als rechter meegedaan maar altijd als onafhankelijke derde.

De rr doet ook geen vonnis uitspreken maar een uitspraak, deze is uitspraak heeft geen executoriale titel en is dus wel bindend maar in beginsel niet afdwingbaar.
Ach so, ja dat wist ik. Ik dacht dat je stelde dat hij geen rechter is, nu begrijp ik je 'in deze'.
pi_160201241
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:12 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Ik snap dan niet waarom de nadruk gelegd moet worden op de pc hoofdtractor van reid? Kon hij niet gewoon in een middelklasse auto rijden met chauffeur?

En dan jezelf meteen maar aankondigen als edelachtbare dat brengt de burger niet dichterbij de rechter maar verder af.
Een terreinwagen is te pompeus, maar een chauffeur niet?

En die opmerking over edelachtbare was een kwinkslag om de burgemeester te introduceren. Ik zag daar helemaal niets anders in.
A mind with a heart of it's own
pi_160201536
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 13:20 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Een terreinwagen is te pompeus, maar een chauffeur niet?

En die opmerking over edelachtbare was een kwinkslag om de burgemeester te introduceren. Ik zag daar helemaal niets anders in.
Meester visser reeed altijd met de secretaris als chauffeur, het gaat er niet zozeer om wie er rijdt maar meer om de patserige bak/houding.

Hij kon ook zeggen: en ook de burgemeester is aanwezig onder ons. Hij legt nu de nadruk op zijn eigen titel.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_160203493
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:50 schreef Merode32 het volgende:
Het is stuitend hoe reid arrogant kwam aanrijden in zijn landrover, zich in bond style voorstelde en vervolgens zichzelf edelachtbare noemde.

Meester visser had een vreselijke hekel aan dat woord.....
Het enige stuitende aan zijn aanrijden actie vond ik het dat hij z'n auto midden op de weg parkeerde. ;(
pi_160205759
Volgens mij maakte Reid die opmerking edelachtbare inderdaad over de burgemeester, en vond hij deze maar sensatiebelust :+
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_160207121
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 16:28 schreef roos85 het volgende:
Volgens mij maakte Reid die opmerking edelachtbare inderdaad over de burgemeester, en vond hij deze maar sensatiebelust :+
Hij legde de nadruk op: ik ben niet de enige edelachtbare hier.
pi_160208234
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 14:39 schreef MCH het volgende:

[..]

Het enige stuitende aan zijn aanrijden actie vond ik het dat hij z'n auto midden op de weg parkeerde. ;(
Dat was bij Meester Visser niet anders.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')