Ja. Overweg vrijmaken als de lichten gaan knipperen.quote:
Nee, volgens mij is dat gezichtsbedrog.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:40 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Meende overigens zelfs en deel van de bovenleiding door de cabine te zien lopen. Zie ik dit nu verkeerd of loopt ie er inderdaad door?
twitter:RTLnieuws twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 11:11:09 Liveblog Dalfsen: nieuwe info over het aantal gewonden: twee mensen naar het ziekenhuis, vier ter plekke behandeld https://t.co/FelcyjER8j reageer retweet
Van https://de.wikipedia.org/wiki/Puffer_%28Bahn%29:quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:12 schreef boriq het volgende:
Hoe hoog zitten de buffers ongeveer t.o.v. de grond/spoor?
quote:Die Puffermitte europäischer Eisenbahnfahrzeuge darf zwischen 940 und 1065 mm über der Schienenoberkante liegen.
Dank!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Van https://de.wikipedia.org/wiki/Puffer_%28Bahn%29:
[..]
twitter:Syntus twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 10:14:42 Vanwege het ongeval op het spoor bij Dalfsen is besloten om met onze bussen te pendelen tussen Dalfsen en Ommen. reageer retweet
En, naast South West Tours, is Syntus Raalte behoorlijk dichtbij...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bijzonder? Het lijkt me duidelijk dat dit een gevalletje; allemaal ff de schouders eronder is.
Het personeel is aardig van slag. En geheel terecht! Ik heb al teksten voorbij zien komen van oud-collega's waar je spontaan kippenvel van krijgt. Ze zijn allen compleet aangeslagen. Iets was je ook verwacht in zo'n kleine hechte groep machinisten en stewards op dat baanvak.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bijzonder? Het lijkt me duidelijk dat dit een gevalletje; allemaal ff de schouders eronder is.
zal wel met de ongevallen met onbeveiligde overwegen te maken hebben..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:06 schreef b2py het volgende:
Valt me op dat ze ernstig benadrukken dat de hoogwerker absoluut niet voor het spoor bezig was & dat de overweg beveiligd was.
nee, Mono rijdt rond Groningenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand al iets van Mono gehoord? Die rijdt daar toch niet?
En het was Mono ook niet, kan ik bevestigen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand al iets van Mono gehoord? Die rijdt daar toch niet?
Tja, maar je kan er ook vind ik niet vanuit gaan dat men GTW op zn kant gaat leggen :/quote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:40 schreef dennistd het volgende:
Ik denk trouwens dat bij een wat minder stevige koppeling (een normale schroefkoppeling) niet de hele trein op z'n kant was gegaan. Meer foto's zie http://dennistd.nl/temp/tr/koppelinggtw/
Overigens moet door het ontwerp van een GTW dit wel een gigantisch sterk ding zijn: de bak leunt er immers op.
[ afbeelding ]
Dat ziet er echt niet best uit, zo zie je echt goed wat er is gebeurd. Wat een klapper moet dat zijn, trein ligt nog meters verder dan die hoogwerker.quote:
Inderdaad, even die jongens van Arriva wat rust gunnen. Of als ze dat juist niet willen, lekker mee laten draaien rond Zutphen of in Groningen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bijzonder? Het lijkt me duidelijk dat dit een gevalletje; allemaal ff de schouders eronder is.
Volgens mij zijn er ook wat bovenleidingspalen meegenomen. Hoe lang duurde Teuge ookalweer?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat ziet er echt niet best uit, zo zie je echt goed wat er is gebeurd. Wat een klapper moet dat zijn, trein ligt nog meters verder dan die hoogwerker.
Nu snap ik ook waarom het spoor nog een aantal dagen buiten gebruik is.
Dit is er 'maar' 1 zo te zien, en het is 'slechts' enkelspoorquote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er ook wat bovenleidingspalen meegenomen. Hoe lang duurde Teuge ookalweer?
Geluk, gok ik. Hoe hard wordt op dat punt gereden?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:25 schreef Prins_Pils het volgende:
Een week geloof ik.
En hoe die trein erbij ligt... hoe kun je daar in hemelsnaam 'lichtgewond' uitkomen?
Dank je Even goed kan ie wel wat sterkte gebruiken denk ik.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En het was Mono ook niet, kan ik bevestigen.
Puur geluk denk ik? Je goed vasthouden? Zou die machinist niet de cabine uit kunnen remmen trouwens?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:25 schreef Prins_Pils het volgende:
Een week geloof ik.
En hoe die trein erbij ligt... hoe kun je daar in hemelsnaam 'lichtgewond' uitkomen?
140 km/h...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Geluk, gok ik. Hoe hard wordt op dat punt gereden?
Het was net achter een bochtje waar je niet doorheen kunt kijken dus die heeft het pas in de laatste seconden gezien..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zou die machinist niet de cabine uit kunnen remmen trouwens?
twitter:ADnl twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 14:15:15 Luchtfoto's van treinongeluk Dalfsen tonen de volledig ontspoorde trein https://t.co/T3f6dAsZda https://t.co/HXjigVzmBi reageer retweet
Die hele bovenleiding is ook gewoon weg zo te zienquote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:47 schreef James1988 het volgende:[ afbeelding ]twitter:ADnl twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 14:15:15 Luchtfoto's van treinongeluk Dalfsen tonen de volledig ontspoorde trein https://t.co/T3f6dAsZda https://t.co/HXjigVzmBi reageer retweet
[ afbeelding ]
Wat een ravage
Als je de sporen in het weiland ziet lijkt het erop dat de trein pas is gekanteld toen hij bijna tot stilstand was gekomen. Dat verklaart denk ik de lage hoeveelheid slachtoffers. De machinist had echter geen schijn van kans
De achterste bak lijkt wel eerst naar rechts te zijn geschoten en dan naar links weer het spoor over.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt ongeveer inschatten op welke plekken de verschillende treindelen het spoor verlaten hebben ...
Ja, zal dat hele spoor wat zo schuin loopt van de trein zijn? Niet van de hulpdiensten Ik bedoel, heel veel tonnetjes, op hele smalle wieltjes op een zeiknatte ondergrond.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt ongeveer inschatten op welke plekken de verschillende treindelen het spoor verlaten hebben ...
Dan kunnen de spoorstaven ook wel bij het oud ijzer denk ik...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:01 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
De achterste bak lijkt wel eerst naar rechts te zijn geschoten en dan naar links weer het spoor over.
Die hangt er nog, valt alleen weg tegen de achtergrond..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die hele bovenleiding is ook gewoon weg zo te zien
En een paar DH's bij Tytsjerk, en ook bij Waterhuizen. En die ICM bij Hoofddorp lag ook deels op zijn kant.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:18 schreef Bitlord het volgende:
Is toch ook wel eens een Plan U zo terechtgekomen? Op de Maaslijn meen ik
Plan V had waarschijnlijk ook op zijn zij gelegenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef Merode32 het volgende:
Ben benieuwd wat resultaat was geweest als er een degelijke heavy rail had gereden. Plan v of z.
Bij Plan V was de schade natuurlijk nog groter geweest omdat die geen baanruimers heeftquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef Merode32 het volgende:
Ben benieuwd wat resultaat was geweest als er een degelijke heavy rail had gereden. Plan v of z.
Een Plan V is ongeveer net zo lang als een E-GTW 2/8 en ook even zwaar. Het ontwerp is wel 40 jaar ouder en voldoet dus aan veel mindere strenge botsnormen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef Merode32 het volgende:
Ben benieuwd wat resultaat was geweest als er een degelijke heavy rail had gereden. Plan v of z.
Plan V is zo ongeveer het slechtste voorbeeld wat je kan nemen dat spul had helemaal in stukjes gelegen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef Merode32 het volgende:
Ben benieuwd wat resultaat was geweest als er een degelijke heavy rail had gereden. Plan v of z.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bij Plan V was de schade natuurlijk nog groter geweest omdat die geen baanruimers heeft
Ik bedoel meer dat een gtw natuurlijk makkelijker op zijn zij terecht kan komen, door de relatief lage gewicht en de lichte aluminiumconstructie.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Plan V had waarschijnlijk ook op zijn zij gelegen
Gewicht valt wel mee, een Plan V is even zwaar als een E-GTW 2/8.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:42 schreef Merode32 het volgende:
Ik bedoel meer dat een gtw natuurlijk makkelijker op zijn zij terecht kan komen, door de relatief lage gewicht en de lichte aluminiumconstructie.
Dat scheelt zeker, denk dat van Plan V het zwaartepunt lager ligt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gewicht valt wel mee, een Plan V is even zwaar als een E-GTW 2/8.
Wat misschien een rol kan hebben gespeeld is de plek van apparatuur. Bij een GTW zit één en ander op het dak en is er natuurlijk de relatief zware motorbak in het midden, als die omgaat gaat de rest mee. Bij een Plan V zit dat allemaal onder de vloer.
Plan V heeft niet zo'starre koppeling als GTW. Dat zie je ook op die foto van Coevorden: alleen de voorste bak zou waarschijnlijkgegaan en de koppeling naar de andere bak of andere treinstellen zouden finaal zijn afgebroken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef Merode32 het volgende:
Ben benieuwd wat resultaat was geweest als er een degelijke heavy rail had gereden. Plan v of z.
Ik vraag me af of deze trein nog weer rijdtquote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:19 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Plan V heeft niet zo'starre koppeling als GTW. Dat zie je ook op die foto van Coevorden: alleen de voorste bak zou waarschijnlijkgegaan en de koppeling naar de andere bak of andere treinstellen zouden finaal zijn afgebroken.
Bij GTW moet die koppeling tussen de bakken zwaar zijn uitgevoerd, alleen al omdat het gewicht daarop rust. SLT contra VIRM heeft de jacobsoplegging van de draaistellen er voor gezorgd dat die SLT inmiddels weer rijdt en de VIRM nog steeds in de kreukels zit.
Is ook niet belangrijk vandaag.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:35 schreef derLudolf het volgende:
Oh god, Somda ligt er ook uit ja. Nu weten die nummer fappertjes niet welk treinstel daar ligt
Voor hun welquote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is ook niet belangrijk vandaag.
Voor een buitenstander is dat vreemd, maar dat is nu eenmaal hoe ze in elkaar zittenquote:
0,28m/s volgens deze linkquote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar hoe hard rijdt zo'n hoogwerker nou? Want ik vind het maar een vreemd verhaal dat hij blijkbaar zó langzaam reed dat hij niet eens in een halve minuut vrij van PVR kon komen... Dat haal je slenterend zelfs makkelijk.
Oh, dat is wel serieus traag. Dan moet je je inderdaad gaan afvragen of je met zo'n ding überhaupt de oversteek wil wagen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
0,28m/s volgens deze link
http://www.brinkkraanverh(...)les/10/31_mz90cr.pdf
Binnen anderhalve minuut moet ie dat spoor over kunnen zijn lijkt me....
Misschien ook wel een technisch mankement aan de hoogwerker zelf?
Die anderhalve minuut is dan ook nog in een rechte lijn, ik kan me voorstellen dat hij ook nog wat tijd verloren heeft bij het manoeuvreren vanwege de scherpe bocht in de weg.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
0,28m/s volgens deze link
http://www.brinkkraanverh(...)les/10/31_mz90cr.pdf
Binnen anderhalve minuut moet ie dat spoor over kunnen zijn lijkt me....
Misschien ook wel een technisch mankement aan de hoogwerker zelf?
Ik weet ook niet of dat nou de maximale snelheid is die je kunt halen als de giek uitgeschoven is.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh, dat is wel serieus traag. Dan moet je je inderdaad gaan afvragen of je met zo'n ding überhaupt de oversteek wil wagen.
quote:
Er is geen andere toegang tot dat erf helaas..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh, dat is wel serieus traag. Dan moet je je inderdaad gaan afvragen of je met zo'n ding überhaupt de oversteek wil wagen.
Er zijn vast wel andere oplossingen? Dat ding is toch ook niet op eigen kracht uit Barneveld komen sukkelen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Er is geen andere toegang tot dat erf helaas..
Dan concludeer je dat je een andere machine nodig hebt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Er is geen andere toegang tot dat erf helaas..
Diepladerquote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:29 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Er zijn vast wel andere oplossingen? Dat ding is toch ook niet op eigen kracht uit Barneveld komen sukkelen?
Oh absoluut, ik lichtte alleen even toe dat er geen andere mogelijkheid is om op de plek van bestemming te komen dan via die overweg..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:29 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Er zijn vast wel andere oplossingen? Dat ding is toch ook niet op eigen kracht uit Barneveld komen sukkelen?
Iets op rupsen was blijkbaar het enige geschikte. Het heeft de laatste tijd nogal geregend mocht je dat niet meekregen hebbenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan concludeer je dat je een andere machine nodig hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |