abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 februari 2016 @ 11:03:47 #226
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160141318
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:21 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zijn daar regels voor?
Ja. Overweg vrijmaken als de lichten gaan knipperen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 23 februari 2016 @ 11:05:51 #227
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160141372
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:40 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]


Meende overigens zelfs en deel van de bovenleiding door de cabine te zien lopen. Zie ik dit nu verkeerd of loopt ie er inderdaad door?
Nee, volgens mij is dat gezichtsbedrog.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 11:09:11 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160141474
Nog even een foto opgezocht, dit is de onderzijde van de kop van een Arriva E-GTW van de Vechtdallijnen:

Het echt stevige deel zijn de buffers, en als die precies tussen het onderstel van de hoogwerker en de rest komen kun je het wel schudden....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 23 februari 2016 @ 11:12:17 #229
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160141555
Hoe hoog zitten de buffers ongeveer t.o.v. de grond/spoor?
  Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 11:12:43 #230
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160141570
RTLnieuws twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 11:11:09 Liveblog Dalfsen: nieuwe info over het aantal gewonden: twee mensen naar het ziekenhuis, vier ter plekke behandeld https://t.co/FelcyjER8j reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 11:15:05 #231
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160141628
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:12 schreef boriq het volgende:
Hoe hoog zitten de buffers ongeveer t.o.v. de grond/spoor?
Van https://de.wikipedia.org/wiki/Puffer_%28Bahn%29:
quote:
Die Puffermitte europäischer Eisenbahnfahrzeuge darf zwischen 940 und 1065 mm über der Schienenoberkante liegen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 23 februari 2016 @ 11:16:23 #232
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
  dinsdag 23 februari 2016 @ 11:29:39 #233
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160141991
Ondertussen ligt Somda ook stil door een hack en gaat pas in de loop van de week weer online
  Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 11:50:09 #234
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160142537
Bijzonder: er zijn bussen van Syntus ingezet
Syntus twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 10:14:42 Vanwege het ongeval op het spoor bij Dalfsen is besloten om met onze bussen te pendelen tussen Dalfsen en Ommen. reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_160142689
Bijzonder? Het lijkt me duidelijk dat dit een gevalletje; allemaal ff de schouders eronder is.
Bier.
pi_160142757
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bijzonder? Het lijkt me duidelijk dat dit een gevalletje; allemaal ff de schouders eronder is.
En, naast South West Tours, is Syntus Raalte behoorlijk dichtbij...
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_160142805
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bijzonder? Het lijkt me duidelijk dat dit een gevalletje; allemaal ff de schouders eronder is.
Het personeel is aardig van slag. En geheel terecht! Ik heb al teksten voorbij zien komen van oud-collega's waar je spontaan kippenvel van krijgt. Ze zijn allen compleet aangeslagen. Iets was je ook verwacht in zo'n kleine hechte groep machinisten en stewards op dat baanvak.
pi_160142831
De weinige Arriva-personeelsleden die ik net in Zwolle zag lopen zagen er niet florisant uit, en heel begrijpelijk.
Bier.
  Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 12:02:28 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160142873
Persconferentie begint nu, Pier zit er ook: http://nos.nl/livestream/2088588-persconferentie-in-dalfsen.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 12:06:15 #240
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160142967
Hoogwerker was niet aan het werk bij het spoor
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_160142981
Valt me op dat ze ernstig benadrukken dat de hoogwerker absoluut niet voor het spoor bezig was & dat de overweg beveiligd was.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 13:08:50 #242
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_160144597
Even de precieze plek opgezocht. Net aan het eind van een bochtje met een bosje in de binnenbocht. Machinist had het totaal niet kunnen zien aankomen..
doei
pi_160145146
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:06 schreef b2py het volgende:
Valt me op dat ze ernstig benadrukken dat de hoogwerker absoluut niet voor het spoor bezig was & dat de overweg beveiligd was.
zal wel met de ongevallen met onbeveiligde overwegen te maken hebben..
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 23 februari 2016 @ 13:31:09 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160145262
Iemand al iets van Mono gehoord? Die rijdt daar toch niet? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_160145273


Oei oei oei
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 13:31:47 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160145283
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand al iets van Mono gehoord? Die rijdt daar toch niet? :?
nee, Mono rijdt rond Groningen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 februari 2016 @ 13:40:05 #247
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160145518
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand al iets van Mono gehoord? Die rijdt daar toch niet? :?
En het was Mono ook niet, kan ik bevestigen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 13:40:07 #248
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160145519
Ik denk trouwens dat bij een wat minder stevige koppeling (een normale schroefkoppeling) niet de hele trein op z'n kant was gegaan. Meer foto's zie http://dennistd.nl/temp/tr/koppelinggtw/

Overigens moet door het ontwerp van een GTW dit wel een gigantisch sterk ding zijn: de bak leunt er immers op.

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_160145605
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:40 schreef dennistd het volgende:
Ik denk trouwens dat bij een wat minder stevige koppeling (een normale schroefkoppeling) niet de hele trein op z'n kant was gegaan. Meer foto's zie http://dennistd.nl/temp/tr/koppelinggtw/

Overigens moet door het ontwerp van een GTW dit wel een gigantisch sterk ding zijn: de bak leunt er immers op.

[ afbeelding ]
Tja, maar je kan er ook vind ik niet vanuit gaan dat men GTW op zn kant gaat leggen :/
het is immers geen hogesnelheidstreinstel...
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 13:58:18 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160145998
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:31 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Oei oei oei
Dat ziet er echt niet best uit, zo zie je echt goed wat er is gebeurd. Wat een klapper moet dat zijn, trein ligt nog meters verder dan die hoogwerker.

Nu snap ik ook waarom het spoor nog een aantal dagen buiten gebruik is.

[ Bericht 5% gewijzigd door derLudolf op 23-02-2016 14:03:38 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 14:00:36 #251
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160146068
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bijzonder? Het lijkt me duidelijk dat dit een gevalletje; allemaal ff de schouders eronder is.
Inderdaad, even die jongens van Arriva wat rust gunnen. Of als ze dat juist niet willen, lekker mee laten draaien rond Zutphen of in Groningen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 23 februari 2016 @ 14:23:04 #252
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160146574
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat ziet er echt niet best uit, zo zie je echt goed wat er is gebeurd. Wat een klapper moet dat zijn, trein ligt nog meters verder dan die hoogwerker.

Nu snap ik ook waarom het spoor nog een aantal dagen buiten gebruik is.
Volgens mij zijn er ook wat bovenleidingspalen meegenomen. Hoe lang duurde Teuge ookalweer?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 23 februari 2016 @ 14:25:42 #253
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_160146638
Een week geloof ik.

En hoe die trein erbij ligt... hoe kun je daar in hemelsnaam 'lichtgewond' uitkomen?
doei
pi_160146688
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 14:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er ook wat bovenleidingspalen meegenomen. Hoe lang duurde Teuge ookalweer?
Dit is er 'maar' 1 zo te zien, en het is 'slechts' enkelspoor
  dinsdag 23 februari 2016 @ 14:31:54 #255
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160146762
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 14:25 schreef Prins_Pils het volgende:
Een week geloof ik.

En hoe die trein erbij ligt... hoe kun je daar in hemelsnaam 'lichtgewond' uitkomen?
Geluk, gok ik. Hoe hard wordt op dat punt gereden?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 23 februari 2016 @ 14:32:21 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160146779
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En het was Mono ook niet, kan ik bevestigen.
Dank je :@ Even goed kan ie wel wat sterkte gebruiken denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 14:41:30 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160146927
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 14:25 schreef Prins_Pils het volgende:
Een week geloof ik.

En hoe die trein erbij ligt... hoe kun je daar in hemelsnaam 'lichtgewond' uitkomen?
Puur geluk denk ik? Je goed vasthouden? Zou die machinist niet de cabine uit kunnen remmen trouwens?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 23 februari 2016 @ 14:43:56 #258
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_160146975
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 14:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Geluk, gok ik. Hoe hard wordt op dat punt gereden?
140 km/h...

Als ik de sporen in het weiland zo zie denk ik dat de trein pas op het laatste moment gekanteld is, met een relatief lage snelheid dus. Ik denk dat dat het geluk van de inzittenden deels verklaart.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 14:45:20 #259
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_160147008
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 14:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zou die machinist niet de cabine uit kunnen remmen trouwens?
Het was net achter een bochtje waar je niet doorheen kunt kijken dus die heeft het pas in de laatste seconden gezien..
doei
  dinsdag 23 februari 2016 @ 14:47:06 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_160147058
ADnl twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 14:15:15 Luchtfoto's van treinongeluk Dalfsen tonen de volledig ontspoorde trein https://t.co/T3f6dAsZda https://t.co/HXjigVzmBi reageer retweet




Wat een ravage :o

Als je de sporen in het weiland ziet lijkt het erop dat de trein pas is gekanteld toen hij bijna tot stilstand was gekomen. Dat verklaart denk ik de lage hoeveelheid slachtoffers. De machinist had echter geen schijn van kans :X
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 14:55:47 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160147250
Je kunt ongeveer inschatten op welke plekken de verschillende treindelen het spoor verlaten hebben ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 15:00:50 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160147374
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 14:47 schreef James1988 het volgende:
ADnl twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 14:15:15 Luchtfoto's van treinongeluk Dalfsen tonen de volledig ontspoorde trein https://t.co/T3f6dAsZda https://t.co/HXjigVzmBi reageer retweet
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat een ravage :o

Als je de sporen in het weiland ziet lijkt het erop dat de trein pas is gekanteld toen hij bijna tot stilstand was gekomen. Dat verklaart denk ik de lage hoeveelheid slachtoffers. De machinist had echter geen schijn van kans :X
Die hele bovenleiding is ook gewoon weg zo te zien :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 23 februari 2016 @ 15:01:54 #263
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_160147403
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 14:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt ongeveer inschatten op welke plekken de verschillende treindelen het spoor verlaten hebben ...
De achterste bak lijkt wel eerst naar rechts te zijn geschoten en dan naar links weer het spoor over.
doei
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 15:04:33 #264
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160147477
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 14:55 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt ongeveer inschatten op welke plekken de verschillende treindelen het spoor verlaten hebben ...
Ja, zal dat hele spoor wat zo schuin loopt van de trein zijn? Niet van de hulpdiensten Ik bedoel, heel veel tonnetjes, op hele smalle wieltjes op een zeiknatte ondergrond.
Dan zou ik verwachten dat je zo stil staat...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 15:06:35 #265
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160147526
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 15:01 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

De achterste bak lijkt wel eerst naar rechts te zijn geschoten en dan naar links weer het spoor over.
Dan kunnen de spoorstaven ook wel bij het oud ijzer denk ik...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160147534
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 15:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die hele bovenleiding is ook gewoon weg zo te zien :o
Die hangt er nog, valt alleen weg tegen de achtergrond..
pi_160147813
Is toch ook wel eens een Plan U zo terechtgekomen? Op de Maaslijn meen ik
pi_160147841
Op hetzelfde traject, maar dan bij Coevorden, is wel eens een Plan V zo terecht gekomen. Was in 2007: http://www.kilroynews.net/special/2007-12/20071205.htm
  dinsdag 23 februari 2016 @ 15:22:58 #269
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160147914
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 15:18 schreef Bitlord het volgende:
Is toch ook wel eens een Plan U zo terechtgekomen? Op de Maaslijn meen ik
En een paar DH's bij Tytsjerk, en ook bij Waterhuizen. En die ICM bij Hoofddorp lag ook deels op zijn kant.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_160148242
Ben benieuwd wat resultaat was geweest als er een degelijke heavy rail had gereden. Plan v of z.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 15:38:39 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160148296
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef Merode32 het volgende:
Ben benieuwd wat resultaat was geweest als er een degelijke heavy rail had gereden. Plan v of z.
Plan V had waarschijnlijk ook op zijn zij gelegen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 15:39:47 #272
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160148321
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef Merode32 het volgende:
Ben benieuwd wat resultaat was geweest als er een degelijke heavy rail had gereden. Plan v of z.
Bij Plan V was de schade natuurlijk nog groter geweest omdat die geen baanruimers heeft :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 23 februari 2016 @ 15:39:52 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_160148323
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef Merode32 het volgende:
Ben benieuwd wat resultaat was geweest als er een degelijke heavy rail had gereden. Plan v of z.
Een Plan V is ongeveer net zo lang als een E-GTW 2/8 en ook even zwaar. Het ontwerp is wel 40 jaar ouder en voldoet dus aan veel mindere strenge botsnormen.

Een Plan V had evenzogoed op z'n zij gelegen en ik denk dat er wel wat meer slachtoffers waren geweest.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 15:40:53 #274
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_160148351
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef Merode32 het volgende:
Ben benieuwd wat resultaat was geweest als er een degelijke heavy rail had gereden. Plan v of z.
Plan V is zo ongeveer het slechtste voorbeeld wat je kan nemen dat spul had helemaal in stukjes gelegen.
pi_160148382
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 15:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Bij Plan V was de schade natuurlijk nog groter geweest omdat die geen baanruimers heeft :Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 15:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Plan V had waarschijnlijk ook op zijn zij gelegen
Ik bedoel meer dat een gtw natuurlijk makkelijker op zijn zij terecht kan komen, door de relatief lage gewicht en de lichte aluminiumconstructie.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 23 februari 2016 @ 15:44:38 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_160148450
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 15:42 schreef Merode32 het volgende:

Ik bedoel meer dat een gtw natuurlijk makkelijker op zijn zij terecht kan komen, door de relatief lage gewicht en de lichte aluminiumconstructie.
Gewicht valt wel mee, een Plan V is even zwaar als een E-GTW 2/8.

Wat misschien een rol kan hebben gespeeld is de plek van apparatuur. Bij een GTW zit één en ander op het dak en is er natuurlijk de relatief zware motorbak in het midden, als die omgaat gaat de rest mee. Bij een Plan V zit dat allemaal onder de vloer.
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 15:48:54 #277
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160148567
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 15:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gewicht valt wel mee, een Plan V is even zwaar als een E-GTW 2/8.

Wat misschien een rol kan hebben gespeeld is de plek van apparatuur. Bij een GTW zit één en ander op het dak en is er natuurlijk de relatief zware motorbak in het midden, als die omgaat gaat de rest mee. Bij een Plan V zit dat allemaal onder de vloer.
Dat scheelt zeker, denk dat van Plan V het zwaartepunt lager ligt.

Tenminste, ik ga er vanuit dat het meeste gewicht in het chassis, de draaistellen en de motoren zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 23-02-2016 15:54:35 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160149317
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef Merode32 het volgende:
Ben benieuwd wat resultaat was geweest als er een degelijke heavy rail had gereden. Plan v of z.
Plan V heeft niet zo'starre koppeling als GTW. Dat zie je ook op die foto van Coevorden: alleen de voorste bak zou waarschijnlijkgegaan en de koppeling naar de andere bak of andere treinstellen zouden finaal zijn afgebroken.

Bij GTW moet die koppeling tussen de bakken zwaar zijn uitgevoerd, alleen al omdat het gewicht daarop rust. SLT contra VIRM heeft de jacobsoplegging van de draaistellen er voor gezorgd dat die SLT inmiddels weer rijdt en de VIRM nog steeds in de kreukels zit.
Bij twijfel: gebruik beton.
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 16:26:59 #279
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160149483
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 16:19 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Plan V heeft niet zo'starre koppeling als GTW. Dat zie je ook op die foto van Coevorden: alleen de voorste bak zou waarschijnlijkgegaan en de koppeling naar de andere bak of andere treinstellen zouden finaal zijn afgebroken.

Bij GTW moet die koppeling tussen de bakken zwaar zijn uitgevoerd, alleen al omdat het gewicht daarop rust. SLT contra VIRM heeft de jacobsoplegging van de draaistellen er voor gezorgd dat die SLT inmiddels weer rijdt en de VIRM nog steeds in de kreukels zit.
Ik vraag me af of deze trein nog weer rijdt
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 16:35:05 #280
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160149696
Oh god, Somda ligt er ook uit ja. Nu weten die nummer fappertjes niet welk treinstel daar ligt :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160149790
Treinstel 520 (Ilse DeLange) ligt daar. Het was mijn favoriet, for what it's worth...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 16:39:54 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160149847
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 16:35 schreef derLudolf het volgende:
Oh god, Somda ligt er ook uit ja. Nu weten die nummer fappertjes niet welk treinstel daar ligt :o
Is ook niet belangrijk vandaag.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 16:42:42 #283
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160149916
Het is natuurlijk wel jammer voor Ilse de Lange..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 16:49:57 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160150092
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 16:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Is ook niet belangrijk vandaag.
Voor hun wel
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 23 februari 2016 @ 16:55:46 #285
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_160150218
We hebben even lopen rekenen (Hier op kantoor) en met het zicht, 250m en baanvaksnelheid van 140km/h had hij 7 seconden om het te zien. No way dat de machinist iets kon zien. Als het van de andere kant was gekomen was er veel vrije baan. Jammer dat het geglorificieerde metro's zijn, die arrivatreinen :(.

Opmerkelijk was ook dat de burgemeester tijdens de conferentie zei dat er 4 bakken waren....
....Ja, nu zijn het er wel 4......
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 16:55:50 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160150220
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 16:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Voor hun wel
Voor een buitenstander is dat vreemd, maar dat is nu eenmaal hoe ze in elkaar zitten
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 februari 2016 @ 16:59:16 #287
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160150296
Maar hoe hard rijdt zo'n hoogwerker nou? Want ik vind het maar een vreemd verhaal dat hij blijkbaar zó langzaam reed dat hij niet eens in een halve minuut vrij van PVR kon komen... Dat haal je slenterend zelfs makkelijk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 17:08:57 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160150453
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 16:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar hoe hard rijdt zo'n hoogwerker nou? Want ik vind het maar een vreemd verhaal dat hij blijkbaar zó langzaam reed dat hij niet eens in een halve minuut vrij van PVR kon komen... Dat haal je slenterend zelfs makkelijk.
0,28m/s volgens deze link
http://www.brinkkraanverh(...)les/10/31_mz90cr.pdf

Binnen anderhalve minuut moet ie dat spoor over kunnen zijn lijkt me....

Misschien ook wel een technisch mankement aan de hoogwerker zelf?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 23 februari 2016 @ 17:16:05 #289
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160150599
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

0,28m/s volgens deze link
http://www.brinkkraanverh(...)les/10/31_mz90cr.pdf

Binnen anderhalve minuut moet ie dat spoor over kunnen zijn lijkt me....

Misschien ook wel een technisch mankement aan de hoogwerker zelf?
Oh, dat is wel serieus traag. Dan moet je je inderdaad gaan afvragen of je met zo'n ding überhaupt de oversteek wil wagen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 23 februari 2016 @ 17:18:13 #290
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_160150643
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

0,28m/s volgens deze link
http://www.brinkkraanverh(...)les/10/31_mz90cr.pdf

Binnen anderhalve minuut moet ie dat spoor over kunnen zijn lijkt me....

Misschien ook wel een technisch mankement aan de hoogwerker zelf?
Die anderhalve minuut is dan ook nog in een rechte lijn, ik kan me voorstellen dat hij ook nog wat tijd verloren heeft bij het manoeuvreren vanwege de scherpe bocht in de weg.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 17:19:20 #291
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_160150660
Hij had daar gewoon nooit moeten oversteken die lamlul.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 17:20:03 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_160150679
België: installatie TBL1+ afgerond, lijn Antwerpen - Athus volledig onder ETCS:
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 17:20:30 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160150686
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Oh, dat is wel serieus traag. Dan moet je je inderdaad gaan afvragen of je met zo'n ding überhaupt de oversteek wil wagen.
Ik weet ook niet of dat nou de maximale snelheid is die je kunt halen als de giek uitgeschoven is.

Lijkt me sterk dat er geen tranportstand op zit. SD weet dat vast wel.

Bulldozers en rupskranen zijn immers ook in staat hogere snelheden te halen.

quote:
14s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 15:03 schreef Sounddragon het volgende:

Lokvoer



Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160150791
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Oh, dat is wel serieus traag. Dan moet je je inderdaad gaan afvragen of je met zo'n ding überhaupt de oversteek wil wagen.
Er is geen andere toegang tot dat erf helaas..
pi_160150803
Iemand zin in een Postdoc in Railway Maintenance Optimization?
  dinsdag 23 februari 2016 @ 17:29:01 #296
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_160150842
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:26 schreef b2py het volgende:

[..]

Er is geen andere toegang tot dat erf helaas..
Er zijn vast wel andere oplossingen? Dat ding is toch ook niet op eigen kracht uit Barneveld komen sukkelen?
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 23 februari 2016 @ 17:30:05 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_160150856
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:26 schreef b2py het volgende:

[..]

Er is geen andere toegang tot dat erf helaas..
Dan concludeer je dat je een andere machine nodig hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 17:30:23 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160150867
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:29 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Er zijn vast wel andere oplossingen? Dat ding is toch ook niet op eigen kracht uit Barneveld komen sukkelen?
Dieplader :?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160150877
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:29 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Er zijn vast wel andere oplossingen? Dat ding is toch ook niet op eigen kracht uit Barneveld komen sukkelen?
Oh absoluut, ik lichtte alleen even toe dat er geen andere mogelijkheid is om op de plek van bestemming te komen dan via die overweg..
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 17:32:11 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160150909
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan concludeer je dat je een andere machine nodig hebt.
Iets op rupsen was blijkbaar het enige geschikte. Het heeft de laatste tijd nogal geregend mocht je dat niet meekregen hebben :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')