TheStigsDutchCousin | donderdag 11 februari 2016 @ 11:52 |
Topicreeks: Irritaties op de weg We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles. Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee. * Maar hou het wel gezellig aub! Leerzame informatie • De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje: Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan. Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden. Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan. | |
Nattekat | donderdag 11 februari 2016 @ 11:53 |
Ik steek pas over als ik zeker weet dat ik niet voor de sokken gereden kan worden. Zelfs als je gezien wordt ben je nog niet veilig. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 11 februari 2016 @ 11:55 |
Anderzijds zijn er bijvoorbeeld fietsen die haaientanden hebben en dan toch snel oversteken als je er al bijna bent. Vooral scholieren en moeders met kinderen merk ik. | |
Nattekat | donderdag 11 februari 2016 @ 11:58 |
Stiekem ben ik van mening dat fietsers gewoon altijd voorrang op voetgangers moeten hebben. Van 20 naar 0 en dan weer naar 20 kost veel meer moeite dan als voetganger twee tellen wachten. | |
CherryLips | donderdag 11 februari 2016 @ 11:58 |
Gister nog, rotonde buiten de bebouwde kom, auto's hebben voorrang, fietsers hebben haaientanden. Ik vind het zo'n kloterotonde, heb er al meerdere keren in de ankers gemoeten omdat fietsers gewoon doorkarren. Maar als je als automobilist langzamer gaat rijden om extra te checken dat de fietser ook stil blijft staan, zien ze dat als teken dat ze door mogen rijden (ook al sta je nog niet stil). Probleem is dat de auto achter je het niet verwacht, omdat je in principe voorrang hebt. Het is net als remmen voor groen, dat verwacht je ook niet. | |
ambertje90 | donderdag 11 februari 2016 @ 12:00 |
Hoeveel stroken zijn er dan wel niet? | |
#ANONIEM | donderdag 11 februari 2016 @ 12:02 |
5 | |
CherryLips | donderdag 11 februari 2016 @ 12:07 |
en het liefst dan nog even iemand afsnijden | |
Ridocar | donderdag 11 februari 2016 @ 12:10 |
Ik denk dat 'ie bedoelt: "...die hem, vanaf de eerste, vijf rijstroken naar rechts gooien..." | |
#ANONIEM | donderdag 11 februari 2016 @ 12:19 |
4 dan | |
Pizza_Boom | donderdag 11 februari 2016 @ 12:30 |
Met piepende banden tot stilstand komen en toeteren lijkt wel eens effect te hebben. | |
Nattekat | donderdag 11 februari 2016 @ 12:32 |
Oja, toeteren. Was ik vanmorgen vergeten Al zag ik het van 10km al aankomen dat dat mens niet leek te gaan stoppen en de schrik ontbrak. Jammer dat ik niet aan het dashcammen was op dat moment | |
Sounddragon | donderdag 11 februari 2016 @ 12:33 |
Gaat ook op voor automobilisten die een fietser voorrang moeten geven. Tis een beetje bewegen met je voetjes, zó veel moeite is het niet. | |
ambertje90 | donderdag 11 februari 2016 @ 12:36 |
Ik zal je vertellen, dat hebben ze. Tenminste, voetgangers doen niet mee aan vboorrang, dus dan zal de fietser dat wel hebben. Je moet ze wel voorlaten bij bijvoorbeeld een zebra of bij "rechtdoor op dezelfde weg" | |
#ANONIEM | donderdag 11 februari 2016 @ 12:37 |
Als ik me aan iemand irriteer en als een gek op de rem moet denk ik er geeneens aan om te gaan toeteren, vind remmen dan toch iets belangrijker. Boos zijn komt achteraf wel | |
#ANONIEM | donderdag 11 februari 2016 @ 12:39 |
Vind ik nogsteeds gek eigenlijk. Voetganger steekt dan eigenlijk alsnog altijd over, moet de stoep af enzo. | |
Sounddragon | donderdag 11 februari 2016 @ 12:39 |
Same here; ik denk dat ik de claxon in mijn auto een factortje 10 vaker gebruik om te groeten als dat ik hem gebruik om in het verkeer een punt te maken. | |
#ANONIEM | donderdag 11 februari 2016 @ 12:41 |
of als je favoriete voetbalclub wint en je 10 rondjes door de woonwijk gaat maken. Om 11 uur 's avonds. Ook zoiets achterlijks dat [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2016 12:41:34 ] | |
ambertje90 | donderdag 11 februari 2016 @ 12:53 |
Irriteren is niet wederkerend hoor, maar overgankelijk. Dat is pas asociaal. | |
#ANONIEM | donderdag 11 februari 2016 @ 12:58 |
SD is een toeterturk [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2016 12:58:34 ] | |
ambertje90 | donderdag 11 februari 2016 @ 13:00 |
Geen grote blij. | |
dick_laurent | donderdag 11 februari 2016 @ 13:04 |
In het kader van, ik reed dit keer beschaafd en iets boven toegestane snelheid. Word ik vanmorgen hier: https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=en (ik reed gewoon rechts waar de gekleurde bus rijdt ongeveer) rechts door een Porsche ingehaald die echt langs mij zoeft met een enorm snelheidsverschil (je mag hier 70, ik reed rond de 75) en nog net voor de afslag naar links gaat en verder gast. Volgens mij doe ik iets verkeerd. Ik moet misschien ook maar vmax +30 gaan rijden en met dat soort snelheden mensen rechts gaan inhalen? | |
Pizza_Boom | donderdag 11 februari 2016 @ 13:06 |
Je reed blijkbaar onnodig links... Gewoon rechts blijven rijden werkt ook hoor. Oh, wacht, er zit een invoeg of uitvoegstrook daar... Tsja, lekker laten gaan en niet teveel van aantrekken? | |
dick_laurent | donderdag 11 februari 2016 @ 13:16 |
Sure, ik heb ook niks gedaan verder. Maar valt me wel op dat men de laatste tijd echt flink hard rijdt overal. Ik vind van mezelf dat ik niet echt een slomo ben (al ben ik dat uiteindelijk altijd wel in de ogen van iemand die heel hard rijdt). Ik hou meestal iets boven de vmax aan zowel binnen als buiten bebouwde kom. Maar dan nog word ik best wel vaak door mensen ingehaald met flink wat snelheidsverschil... Kweenie, zal wel aan mij liggen, misschien ben ik te braaf | |
Sounddragon | donderdag 11 februari 2016 @ 13:19 |
Weet je wat nóg minder sociaal is? Dat het me zó aan mijn anus kan oxideren wat jij vindt Sowieso stel jij, die altijd van het op de letter fileren van andermans teksten is, nu dat mijn vriendelijke pêp-pêp als ik ergens wegrijd asociaal IS.. Terwijl het iets is wat jij asociaal VINDT. En dat is vast niet de generale mening van het Neerlandsche volk | |
Nattekat | donderdag 11 februari 2016 @ 13:20 |
In Leiden is er een plek waar iedereen steevast 60 à 65 rijdt op een 50 weg. Als je daar 55 gaat rijden word je aan alle kanten ingehaald | |
dick_laurent | donderdag 11 februari 2016 @ 13:27 |
Ik rijd dus ook al heel vaak rond de 60/65 waar ik 50 mag hier in Utrecht, maar dan nog word ik regelmatig ingehaald door mensen die 75/80 rijden.... Zelfde als vanmorgen, ik reed rond de 75, misschien zelfs richting 80 waar je 70 mag, en ik word met 100 ingehaald. | |
ambertje90 | donderdag 11 februari 2016 @ 13:32 |
Naast rvv artikel 28 dan bedoel je? | |
CherryLips | donderdag 11 februari 2016 @ 13:33 |
Nou ja, lekker laten inhalen, moeten zij weten. | |
Sounddragon | donderdag 11 februari 2016 @ 13:39 |
Doe eens bukken? dan zal ik dat artikel eventjes op een passende wijze opbergen | |
ambertje90 | donderdag 11 februari 2016 @ 13:42 |
Zo verbolgen dat het dus wel de democratische wil van het Nederlandse volk is? | |
Pizza_Boom | donderdag 11 februari 2016 @ 13:46 |
Ach, ik heb hier ook wegen waar ik op de teller consequent tussen de 95 en 110 zit terwijl je er 80 mag en dan net lekker met het verkeer mee rijdt. | |
Sounddragon | donderdag 11 februari 2016 @ 14:11 |
Jij bent goed met het wetboek. Zoek eens op wanneer we ook alweer een wet in het grote boek van Ambertje hebben bijgepend die bij volksstemming (want dat is democratie) is aangenomen? De laatste keer dat we mochten stemmen over een wet was dat die geweldige EU grondwet, toen hebben we met bijna 70% geloof ik TEGEN gestemd, en die kregen we een jaar (of waren het er 2?) later gewoon alsnog door onze strot geramd, en op die blaren zitten we nu nog steeds dagelijks. De democratie is al een tijdje pakôt hier. Je kletst. | |
ambertje90 | donderdag 11 februari 2016 @ 15:18 |
Het is een misvatting dat democratie inhoudt dat jij overal direct wat over te zeggen hebt. En daar ben ik wel blij mee, stel je voor dat dat <insert eufemisms> kortzichtige volk zijn mening zou kunnen doordrukken. Land binnen de kortste keren naar de kloten. Dus ja, er is democratisch bepaald dat toeteren om afscheid te nemen asociaal is. Daarbij is het ook wel een beetje dom natuurlijk. Ik bedoel: ben je het afscheid bij de deur dan zo snel al vergeten? | |
Sounddragon | donderdag 11 februari 2016 @ 15:47 |
Jaja, je lult er lekker overheen. Let's go ontopic, want we ontaarden weer in de zoveelste nutteloze Ambertje discussie en tegen papieren tijgers is het slecht lullen. | |
ambertje90 | donderdag 11 februari 2016 @ 16:17 |
Niks hoor, ik beledig de intelligentie van de irritantie afscheidtoeteraars. Lijkt me precies on topic. Dus wat gaat er in zo'n hoofd om? Ik moet de mensen laten weten dat ik nog steeds aan ze denk tijdens het rijden? Of moet de hele buurt weten dat ze weer vrij zijn? Denk je dat die lui die in de deuropening staan te zwaaien een terugzwaai niet begrijpen,moet er echt een audiohint bij? Als ze het leuk zouden vinden dan drukten ze vast nog wel een paar keer op hun eigen deurbel om afscheid van jou te nemen. Of ze pakken hun luchthoorn, een vuvuzela of wellicht bongo's. Maar nee dat doen ze niet he? Ze staan een beetje schaapachtig te zwaaien met hun gezicht in een geforceeerde grimas. Het is donker dus je kunt toch niet zien dat ze alleen maar opgelucht zijn dat die vervekende luidruchtige gast die hun wijnvoorraad gedecimeerd heeft eindelijk weg is. Snel die duer dicht voor de buren zien dat die toeteridioot bij hun vandaan kwam. | |
BigSmurf | donderdag 11 februari 2016 @ 16:20 |
Jij hebt echt issues. | |
kiekjesdief | donderdag 11 februari 2016 @ 16:38 |
Maar in aanleg wel gelijk. | |
Baas_bas | donderdag 11 februari 2016 @ 18:45 |
Mensen die met heel veel moeite snel voor je invoegen vanuit een uitrit of zo zodat jij moet remmen en dat ze dan langzaam gaan rijden als je geen haast hebt waarom moet je dan wel zo nodig voor me? | |
Ridocar | donderdag 11 februari 2016 @ 21:09 |
Dan kun je je lol op, want jij hebt natuurlijk de meeste intelligentie hier. Ik heb de vraag al eens eerder gesteld, maareh, wat doe jij eigenlijk voor de kost dat jouw intelligentie die van ons allemaal overstijgt? | |
JackLucifer | donderdag 11 februari 2016 @ 21:32 |
Ik irriteer me mateloos aan figuren die asociaal hard op rotondes af komen rijden en op het laatste ogenblik dan flink moeten remmen. Het is nog nooit fout gegaan maar je schrikt je soms de pleuris als je op die rotonde rijdt. | |
ambertje90 | donderdag 11 februari 2016 @ 21:36 |
| |
JackLucifer | donderdag 11 februari 2016 @ 21:39 |
Nou en | |
Vijzel | donderdag 11 februari 2016 @ 21:40 |
Ja, dat. Ook als men een uitrit uitkomt (met haaientanden) en dan pas op t laatste moment remt. Vaak ben ik dan ook al aan het remmen om een aanrijding te voorkomen. | |
Ridocar | donderdag 11 februari 2016 @ 21:44 |
Beter dat dan gewoon door karren. Hoe vaak er van die mongolen zijn die denken dat een aanrijding gerechtvaardigd is als je voorrang hebt... Ik rem dan ook. | |
Vijzel | donderdag 11 februari 2016 @ 21:46 |
Ik rij een scooter. Ik heb geen kreukelzone, ik bén de kreukelzone. | |
ambertje90 | donderdag 11 februari 2016 @ 22:25 |
Een uitrit met haaientanden? | |
Gezicht | vrijdag 12 februari 2016 @ 00:38 |
Aan de bestuurder van de Prius die het vanmiddag nodig vond om me op de A58 een remtest te geven toen je je met 90 voor me gooide terwijl ik amper 30 meter achter je met 130 kwam aanrijden, ik hoop dat je van m'n groot licht hebt genoten. | |
S95Sedan | vrijdag 12 februari 2016 @ 00:55 |
Maak het hier bij de haven ook genoeg meer inderdaad, veel mensen gaan rechtdoor terwijl ik linksaf driekwart moet richting huis en dan kom je er ook zat tegen die pas remmen als je inderdaad niet voor ze stopt. En dan 1m achter je bumper ook weer de rotonde opdraaien omdat ze anders te lang moeten wachten | |
Mark031 | vrijdag 12 februari 2016 @ 01:54 |
Ik rij in een auto die niet zo snel optrekt en ik merk redelijk vaak hoe snel auto's achter mij meteen naar links opschuiven, mij inhalen en dan weer naar rechts gaan Wat schieten ze daarmee op? Bij het volgende stoplicht staan we toch weer achter elkaar. Echt niet normaal hoeveel gehaaste en gestresste automobilisten er rondrijden. | |
Ridocar | vrijdag 12 februari 2016 @ 02:50 |
Zojuist op de A4, dikke mist, maar het zicht was nog wel 100-150 meter. En dan heb je zo'n schoolmeester die met het achtermistlicht begint te knipperen. Rot op, ga dan bij de politie werken als je graag belerend wilt doen. | |
Ridocar | vrijdag 12 februari 2016 @ 02:58 |
Bij motorrijlessen vertellen ze hetzelfde. Je moet dan superdefensief rijden. | |
Ridocar | vrijdag 12 februari 2016 @ 03:06 |
Als de eigenaar of beheerder van de uitrit deze ter verduidelijking heeft aangebracht zou het kunnen. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 12 februari 2016 @ 06:26 |
Dat ga je inderdaad ook doen. Je krijgt als het ware overal ogen en gaat overal op letten. Wat wel nodig is soms | |
ambertje90 | vrijdag 12 februari 2016 @ 07:55 |
nee dat kan niet. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 12 februari 2016 @ 08:11 |
Dat kan wel. http://www.gratistheorie.(...)vv/haaientanden.html | |
ambertje90 | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:09 |
Nee dat kan niet. | |
CherryLips | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:10 |
O jongens. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:23 |
Dan wil ik daar graag onderbouwing van zien | |
Pizza_Boom | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:27 |
Rond Alkmaar was het her en der wel wat dikker. En dan mensen zonder verlichting. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:29 |
Mensen zonder verlichting, zij het mist of als het donker is... je zou ze bijna vogelvrij willen verklaren. Vooral op onverlichte wegen is het raak. | |
Pizza_Boom | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:30 |
Gister rond 12 uur 's nachts op de ring ook, eentje met alleen stadslichtjes aan... Euh, je valt een beetje weg tegen de rest van het verkeer. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:33 |
Of mensen die gewoon geen verlichting aanhebben als ze auto rijden. En dan ga je seinen en seinen ze overdreven terug... en laten ze alsnog hun lampen uit | |
Pizza_Boom | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:33 |
Overdag rijd ik ook vaak zat zonder licht... Maarja, mijn waggel is niet grijs... En met tegenzon, schemer of wat dan ook gaat de verlichting aan (net als in de spits, omdat dan iedereen met licht aan rijdt). | |
dick_laurent | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:35 |
Och, ik had van de week rond 18:30 toen ik naar huis reed van werk een poos een Twingo achter me rijden met geen enkele verlichting aan en ja het was hartstikke donker | |
Jihawti | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:35 |
Ooit fietste ik ergens, komt er een auto aanstuiven vanuit een uitrit plus haaientanden en omdat hij niet leek te gaan remmen remde ik dus. Ging ie op het laatst toch op de rem, draait zijn raampje open, steekt sarcastisch zijn duim op en gilt iets à la "Je hebt toch voorrang, stomme trut! Moet ik het je godverdomme komen uitleggen?! Nou dan? Nou!?" Zelfreflectie: afwezig | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:37 |
De mijne is wel grijs en ik heb altijd mijn licht aan overdag. Automatisme denk ik. En als ik met mijn motor wegga (die ook grijs is) gaan de lampen al bij het omzetten van het contact aan En wat zei je terug? | |
Pizza_Boom | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:37 |
Volgende keer antwoorden dat jij ongehinderd je weg moet kunnen vervolgen als hij voorrang moet verlenen en dat nu niet kon. | |
Jihawti | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:40 |
Ja niks, ik stond daar als vrouw op een beetje afgelegen plek met dat opgefokte stuk vreten en heb dus mijn hand maar opgestoken en ben doorgefietst, hopend dat ie me niet achterna zou komen. Ben niet bang aangelegd maar zoek het gevaar ook niet op | |
dick_laurent | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:42 |
Verbazingwekkend hoe dit soort gefrustreerde figuren bestaan. Ook mensen die voor het minste of geringste gaan schreeuwen en je allerlei ziektes toe gaan wensen op straat. Zo vaak al gezien en meegemaakt. Best wel walgelijk de mentaliteit van veel Nederlanders | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:44 |
Behoorlijk. Toegeven van je eigen fouten is zo not done, dan maar flink schelden en tieren | |
Hyaenidae | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:44 |
Dat verklaart dus alle die motorrijders met veiligheidsvestje die met geknepen billen door de bocht sukkelen. Ik kom er gewoon teveel tegen, terwijl imo het voordeel van een motor juist is dat je overal knetterhard kunt rijden en tussendoor kunt glippen. Dat geeft juist de kick! | |
Jihawti | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:45 |
Ja, ik had er een paar maanden terug ook zo eentje. Hij komt van links uit een uitrit vliegen in een smal straatje. Ik rem op tijd en hij ook dus we staan neusje neusje. Ik, vriendelijk als altijd, zie dat hij behoorlijk meer moeite gaat krijgen om terug te draaien achteruit dan ik, dus ik lach vriendelijk en zet hem in zijn achteruit. Krijg ik alsnog allemaal gebaren en geschreeuw. Dusss: fuck it/you en m weer in zijn vooruit gezet en hem erlangs gedwongen zodat ie alsnog achteruit moest. Dahag | |
Pizza_Boom | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:46 |
| |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:47 |
Rijd je zelf motor? | |
Hyaenidae | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:50 |
Ja, maar steeds minder om het risico van eraf ketsen te verkleinen. Teveel medeweggebruikers die een motor gewoon totaal niet aan zien komen, in de auto voel ik me wat dat betreft een stuk veiliger. Maar de snelheidsbeleving is dan ook een stuk minder. En als ik op de motor zit dan wil ik er ook vol gas voor gaan, daar heb ik dat ding voor gekocht immers. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:55 |
Op stukken waar het kan trek ik ook wel lekker door. Maar op plekken waar ik niet of nauwelijks kom rijd ik wel voorzichtiger. En altijd met een hestje aan | |
JohnnyKnoxville | vrijdag 12 februari 2016 @ 09:58 |
Vanuit de auto probeer ik altijd zoveel mogelijk rekening te houden met motorrijders die tussendoor willen in files, al komen sommigen met zoveel snelheidsverschil aan dat je ze inderdaad eigenlijk te laat opmerkt. Wat me nog opvalt trouwens dat steeds meer motoren ook alarmknipperlichten hebben, sinds wanneer is dat? Vroeger hadden motoren toch alleen links of rechts knipperlicht als knopje? | |
opgebaarde | vrijdag 12 februari 2016 @ 10:07 |
Misschien "miste" hij niet een paar lampjes bij jou maar had hij last van die andere lampen die je voerde | |
fathank | vrijdag 12 februari 2016 @ 10:17 |
Zo'n hesje helpt toch geen donder. Dat motorrijders nog wel eens over het hoofd gezien worden heeft te maken met hoe je hersenen het beeld verwerken. Heb dat wel eens gezien op NatGeo in zo'n Brain Game-achtig programma. Je hersenen verwachten geen motor op de een of andere manier dus dat wordt er voor je uitgefilterd als het ware. Daar verandert een hesje niks aan. Al trek je een dieren-onesie van de Primark aan . | |
ambertje90 | vrijdag 12 februari 2016 @ 10:19 |
Lees de link die je zelf gaf eens, het is niet mijn favoriete bron maar deze keer staat het er goed. http://www.gratistheorie.(...)vv/haaientanden.html Als je haaientanden plaatst dan is het geen uitrit meer. | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 12 februari 2016 @ 10:57 |
Kan een mod die hele haaietand-discussie even uit dit topic verwijderen? Heeft namelijk helemaal niets met irritaties te maken, maar dat schijnen de discussierende mensen niet helemaal door te hebben. (De discussie zelf is trouwens wel een irritatie) | |
ambertje90 | vrijdag 12 februari 2016 @ 11:44 |
Dit hele topic staat vol irritante foute beweringen. Misschien moet ik die inderdaad niet meer weerleggen, anders heeft het geen bestaansrecht meer. | |
dick_laurent | vrijdag 12 februari 2016 @ 11:46 |
Jongens jongens toch.... De waarheid, ligt zoals altijd.... in het midden | |
ambertje90 | vrijdag 12 februari 2016 @ 11:56 |
En waarom moet ik die waarheid dan altijd oprapen? Dat kan die ander toch ook wel eens doen? | |
dick_laurent | vrijdag 12 februari 2016 @ 12:05 |
Niks moet, je komt hier uit vrije wil | |
Tijn | vrijdag 12 februari 2016 @ 13:30 |
Dit topic is dan ook met name voor mensen die hun irritaties kwijt willen, ze komen hier niet voor theorieles of de wegenverkeerswet. | |
ambertje90 | vrijdag 12 februari 2016 @ 14:32 |
Deden ze dat maar! Het fietsexamen van de kampioen is ook weer een bron van ergernissen! Oh ja? heeft een wit kruis een betekenis dan? Dus dan mag ik niet zo staan? En dit dan? Wat is nou weer een verplichte fietsstrook? Ze staat in het verkeerde vak, maar mag best in het linkervak voor linksaf voorsorteren. | |
Ridocar | vrijdag 12 februari 2016 @ 14:36 |
Ik heb je pohi nog niet teruggelezen, maar ik denk dat je in deze reeks nog maar heel weinig een eigen ervaring of ontopic irritatie hebt gepost. Zelfs zo weinig dat ik de indruk krijg dat je je niet eens in het verkeer begeeft. | |
Ridocar | vrijdag 12 februari 2016 @ 14:44 |
Lijkt me stug. De verlichting controleer in voor vertrek, en issues met "dynamische" verlichting, zoals remlichten, mistlichten en richtingaanwijzers krijg ik door op de boordcomputer of raw-indicatoren. | |
Ridocar | vrijdag 12 februari 2016 @ 14:46 |
Dat zijn die midlifecrisisfiguren die ooit een motorrijbewijs hebben gehaals en nu persé met zo'n ding op pad willen gaan. Dan gaat het niet zo snel. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 12 februari 2016 @ 14:53 |
Oh ja, van die chopper-opa's | |
dick_laurent | vrijdag 12 februari 2016 @ 14:53 |
Mijn schoonvader is er zo een volgens mij | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 12 februari 2016 @ 14:54 |
Die spoed ik wel voorbij dan | |
Pizza_Boom | vrijdag 12 februari 2016 @ 15:06 |
Gewoon in je vrachtwagen als iemand zoiets doet een keertje grootlicht bijzetten... Vooral als je zo'n halve kerstboom hebt voorop | |
vannelle | vrijdag 12 februari 2016 @ 20:02 |
Edit: Ik reageerde terwijl ik nog op pagina 1 aan het lezen was. Niet meer relevant dus. | |
Sounddragon | vrijdag 12 februari 2016 @ 20:10 |
We gaan vanaf nu weer ontopic, we gaan niet meer reageren op bullshit van ambertje, en ambertje gaat stoppen met het posten van regeltjes en quotes uit het grote gheyle RVV boek, want dat valt onder het uitlokken van verdediging van degenen die hier wél ontopic posten, en dat staat specifiek omschreven in de topicpointer. Irritaties in het verkeer, dingen uit eigen ervaring, en anders; opbokken. | |
matthias24 | vrijdag 12 februari 2016 @ 20:27 |
tijdje terug heeft een vrachtwagenchauffeur dat ook een keer bij mij gedaan. | |
vannelle | vrijdag 12 februari 2016 @ 21:19 |
Waarom? | |
matthias24 | vrijdag 12 februari 2016 @ 21:21 |
ik heb geen idee..... meschien om aandacht te treken ofzo, ik heb werkelijk geen idee. | |
Ridocar | vrijdag 12 februari 2016 @ 21:53 |
Je bent niet even bij jezelf te rade gegaan of je iets miste? (of hebt gemist) | |
matthias24 | vrijdag 12 februari 2016 @ 21:59 |
nee had ik geen zin in. | |
Fer | vrijdag 12 februari 2016 @ 22:00 |
Purmerend was denk 300-400m genoeg om 120 te gaan vond ik. Komt achter mij eentje met 140 aanstormen. Ga ik dus zo naar rechts en voor me reed verder niemand, maar op zich was de weg nog weg enigsinds zichtbaar. Maar echt pas toen ie naast mij reed, was hem het ook opgevallen dat het zicht wat beperkt was en ging ie helemaal van het gas om als een mietje achter me te rijden. Vreemd, aangezien de hoeveelheid mist al een hele tijd hetzelfde was en met een pasr auto's voor hem durfde hij nog wel hard te gaan. | |
vannelle | vrijdag 12 februari 2016 @ 23:32 |
Misschien seinde hij alleen maar naar een tegemoetkomende collega... Maar ik vind wel dat als je het idee hebt dat er naar jou geseind wordt je best even alles bij je eigen voertuig mag controleren. Tenzij het je geen moer interesseert maar dan kun je je afvragen wat je eigenlijk op de weg doet. | |
matthias24 | zaterdag 13 februari 2016 @ 00:33 |
het intereseerd mij wel hoor......waarom denk je dat het mij niet boeit? | |
matthias24 | zaterdag 13 februari 2016 @ 00:34 |
oeps klein foutje gemaakt met het quoten. | |
Ridocar | zaterdag 13 februari 2016 @ 01:01 |
Omdat:
| |
vannelle | zaterdag 13 februari 2016 @ 01:47 |
Ridocar snapt wat ik bedoel. Het lijkt me ook niet meer dan logisch dat ook al heb je maar het idee dat iemand je ergens op wijst je voor jezelf ff checkt of alles wel klopt. Alhoewel "geen zin" uiteraard een uitstekend argument is om dat niet te doen. Trouwens, je gebruikt iedere keer dezelfde smiley, probeer je daarmee een signature te kweken? | |
Jihawti | zaterdag 13 februari 2016 @ 14:00 |
Net een klaphark in een Volvo die hem gewoon een voorrangsweg op gooide terwijl er auto's aankwamen...die aan het slepen waren met alarmlichten en al. Ben je dan een eikel of niet? Ging net goed... | |
Ridocar | zaterdag 13 februari 2016 @ 15:22 |
Gebeurt overigens vaak dat mensen die zichzelf als uitzonderlijk vervoer beschouwen ook uitzonderlijk voorrang schijnen te hebben. Vroeger reed ik ook wel eens met 3 tot 3,5 meter breed (zwaailicht, convoi exceptionnel, piketauto), maar dat zwaailicht betekent niet dat je 'm gewoon overal doorheen moet persen omdat "kijk mij groot zijn en ik heb alle ruimte nodig...". Verkeersregels blijven nog steeds gelden, ook al word je gesleept/rij je met een aanhanger/ben je (te) zwaar/hoog/breed/lang beladen. | |
AdoraBelle | zaterdag 13 februari 2016 @ 16:22 |
Ik moet toegeven dat ik weleens een enorme blunder ben begaan op die manier. Ik was onderweg naar huis, nadat ik voor een meid het halve land door was gereden. Het was een lange rit, en aan het begin scheen nog behoorlijk de zon waardoor ik m'n zonnebril had opgedaan en daardoor een aantal uur later niet opmerkte dat de zon redelijk was verdwenen en het al schemerig begon te worden, omdat het met een zonnebril op sowieso al wat donkerder is. Ik heb wel af en toe even die zonnebril omhoog gedaan, maar door mijn gevoelige ogen was het licht dan nog steeds aardig fel. Toen op een gegeven moment allerlei mensen liepen te seinen en gek liepen te doen had ik zoiets van: wtf is er mis met jullie? Het zicht is prima. Uiteindelijk heb ik na een tijdje maar wel de lichten aan gedaan, maar ik voel me er echt zo stom over dat dit gebeurd is... Tegenwoordig rijd ik standaard met de lichten aan, want ik erger me er zelf ook altijd aan wanneer mensen in de schemering of het donker geen lichten aan hebben. En omdat ik niet weer zoiets wil meemaken . | |
padlarf | zaterdag 13 februari 2016 @ 17:10 |
Ik fietste ter hoogte van de rode pijl: de grijze auto naast mij was een groen busje, en die drukt hem zo over het fietspad, echt centimers voor mij achter auto twee langs naar rechts. Ik wilde gewoon rechtdoor. Nu vraag ik mij af, wie is hier de aso? Ik omdat hem niet voor wilde laten gaan terwijl hij richting naar rechts aangeeft? Of hij, die mij afsnijdt en over het fietspad naar rechts gaat? edit: geen doorgetrokken streep dus negeer het over het fietspad gedeelte. [ Bericht 7% gewijzigd door padlarf op 13-02-2016 17:16:08 ] | |
Light | zaterdag 13 februari 2016 @ 18:05 |
Hij slaat af en jij gaat rechtdoor, dus hij hoort jou voor te laten gaan. Maar als ik die kaart nog eens bekijk, vraag ik me af of je wel rechtdoor kunt of dat dat eigenlijk linksaf is. | |
padlarf | zaterdag 13 februari 2016 @ 19:00 |
Je hebt gelijk, dat is eigenlijk naar links. Er zit daar wel een stukje fietspad waardoor het lijkt alsof je als fietser rechtdoor gaat, maar eigenlijk is het links en direct rechts. Maakt het verder niet uit dat je 3 meter verder rechtdoor moet om de weghelft over te steken? | |
Fer | zaterdag 13 februari 2016 @ 20:21 |
Dat heet toch gewoon invoegen. Dit is gewoon geven en nemen, jij kunt als fietser al best afremmen voor de kruising en die man erlangs laten of ieder geval rekening ermee houden, dat hij het weleens zo zal gaan doen. | |
CherryLips | zaterdag 13 februari 2016 @ 20:42 |
Moet je er wel oo kunnen anticiperen als fietser, als hij hem er zo voor drukt krijg je die kans niet. | |
Fer | zaterdag 13 februari 2016 @ 20:51 |
Anticiperen is van tevoren al inschatten dat hij zo'n actie gaat uitvoeren en op je hoede zijn. Ik neem aan dat hij richting aaangaf. | |
vannelle | zaterdag 13 februari 2016 @ 21:10 |
Dan nog hoort dat busje de fietser voorrang te verlenen. | |
CherryLips | zaterdag 13 februari 2016 @ 21:14 |
O ik had het idee dat het busje hem even snel inhaalde en toen afsneed. | |
vannelle | zaterdag 13 februari 2016 @ 21:22 |
Ik ook. | |
Jihawti | zaterdag 13 februari 2016 @ 22:14 |
Ja, maar dat was hier niet aan de orde! Volvo knalt hem zo van een uitrit op een 80-km weg, vlak voor een reeks auto's (ik was vierde in de reeks). De voorste twee zaten aan elkaar vast met een sleepkabel, dus extra link als die moeten remmen. | |
padlarf | zaterdag 13 februari 2016 @ 22:25 |
Het busje stond er al en ik kwam aanrijden. Daarom postte ik het ook als vraag, en niet als "die idioot sneed me af". Ik vind dat Fer op zich wel een punt heeft. En daarbij, als zwakke verkeersdeelnemer heb ik het grootste probleem als we tot een botsing komen. Achteraf gezien had ik hem beter voor kunnen laten gaan, of hij nu fout zat of niet. | |
Vijzel | zaterdag 13 februari 2016 @ 22:27 |
Jij haalde rechts in? En dan vraag je hier wie de aso is? | |
CherryLips | zaterdag 13 februari 2016 @ 22:29 |
Als ik rechtsaf wil slaan en ik zie een fietser aankomen, dan wacht ik ook altijd Ook uit zelfbescherming anders ben ik weer de boeman die een fietser aanrijd. | |
Maegrim | zaterdag 13 februari 2016 @ 22:29 |
Dat doen fietsers wel vaker in de stad, stuk voor stuk aso's | |
Vijzel | zaterdag 13 februari 2016 @ 22:30 |
knipper aan, toeteren? | |
CherryLips | zaterdag 13 februari 2016 @ 22:31 |
Bij het kruispunt waar ik altijd overheen moet als ik wegga, sla ik rechtsaf en dan zit je dus ook met (trage) fietsers die rechtdoor willen (of alsnog rechts afslaan zonder een klauw uit te steken). In het begin zette ik de auto dan zo dicht mogelijk langs de stoep zodat ze erachter moesten blijven Maar dan gingen ze gewoon over de stoep, links om me heen om voor me te gaan staan of ze gaven gewoon een tik tegen de auto | |
Vijzel | zaterdag 13 februari 2016 @ 22:35 |
Ja, zo heb ik het ook geleerd op rijles. Blokkeren. Maar fietsers denken dat ze recht hebben op ongehinderde doorgang. | |
Light | zaterdag 13 februari 2016 @ 22:36 |
Als fietser mag je andere bestuurders rechts inhalen. En als afslaande bestuurder moet je rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg voor laten gaan. Maar dat wil niet zeggen dat het altijd slim is om als fietser rechts in te halen, zeker niet vlakbij een kruising als een auto al richting aangeeft om rechtsaf te gaan. | |
CherryLips | zaterdag 13 februari 2016 @ 22:37 |
Over een doorgetrokken streep mag het dan niet, maar dit punt heeft helemaal geen specifiek aangegeven fietspad langs de weg. | |
CherryLips | zaterdag 13 februari 2016 @ 22:38 |
Ik zal het van de week weer eens proberen, kijken wat er gebeurt Het is ook bergopwaarts, dus als je op een fietser moet wachten dan rij ik al door oranje, zijn de mensen achter me ook zo blij mee. | |
padlarf | zaterdag 13 februari 2016 @ 22:44 |
Onzin, ik fietste gewoon over het fietspad. Er staat daar altijd een rij van minstens 10 auto's, moet ik daar dan maar achter gaan staan? | |
Vijzel | zaterdag 13 februari 2016 @ 22:46 |
Ik zag jaren geleden een (snor)scooter die een vrachtwagen met richtingaanwijzer aan nog even dacht rechts in te halen. Die wist blijkbaar niet van de dode hoek enzo. Vrachtwagenchauffeur heeft heel hard geremd toen hij hem zag - het ging net goed. Maar ik zou dat dus bij een personenauto ook niet doen. Hoeveel automobilisten kijken er braaf over hun schouder? | |
Vijzel | zaterdag 13 februari 2016 @ 22:47 |
Als ze allemaal rechtsaf willen, lijkt mij dat handig ja. | |
padlarf | zaterdag 13 februari 2016 @ 22:55 |
Waarom ligt er dan überhaupt een fietspad? | |
Light | zaterdag 13 februari 2016 @ 23:01 |
Er ligt een fietsstrook, geen fietspad. | |
padlarf | zaterdag 13 februari 2016 @ 23:14 |
Ok. Ik blijf er gewoon "rechts inhalen", maar zal beter opletten en niet verbaasd en geïrriteerd zijn als iemand me niet ziet of expres afsnijdt. | |
Pizza_Boom | zondag 14 februari 2016 @ 02:07 |
Afgaande op de foto is het een fietssuggestiestrook. Oftewel, 0 juridische waarde. Daarop mag je parkeren als je dat zou willen (en dat mag op een fietsstrook niet). | |
Sounddragon | zondag 14 februari 2016 @ 02:14 |
Ik spiegel zeker 50 meter voor ik ga afslaan al, en ik ga niet zeggen dat ik ALTIJD over mijn schouder kijk, maar als ik niet 100% zeker weet dat ik alles heb gezien wat er te zien valt, kijk ik op zeker. Nog nooit mis gegaan in vele honderdduozenden kilometers, óók met allerlei incourante dingen als vrachtwagens, kranen, trekkers, BE combi's, auto met flinke aanhangers en motorfietsen. | |
vannelle | zondag 14 februari 2016 @ 03:01 |
Als het busje stil stond is het geen rechts inhalen maar voorbij rijden en dat is een belangrijk verschil. Hoe dan ook had je voorrang moeten krijgen dus voel je niet schuldig. Maar je hebt wel gelijk dat wachten soms beter is om een ongeluk te voorkomen, geen enkel weldenkend mens riskeert lijf en leden om maar "gelijk" te krijgen. | |
eRKa | zondag 14 februari 2016 @ 10:15 |
Gisteren avond, donker, en ik zag die fietser van links pas laat. Niet té laat want hij kon er nog met gemak voor langs. En schelden en gebaren naar me maken..... De auto verderop even langs de kant gezet en hem verteld dat ik een fietser lastig zie doordat: - Hij geen licht voerde - Hij zwarte kleding droeg - De fiets zwart is - Meneer door rood ging - Die kruising ook nog eens slecht verlicht is Had meneer de fietsert geen begrip voor....Schelden en dreigen. Lekker, soms heb je spijt van je daden (mss had ik niet moeten remmen) | |
Ridocar | zondag 14 februari 2016 @ 11:35 |
Als je over je schouder moet kijken ben je al te laat. Ik sla mezelf zowat voor m'n kop als ik ergens niet op heb gelet en mij daar bewust van word. Gelukkig overkomt mij dat zelden. | |
Sounddragon | zondag 14 februari 2016 @ 12:16 |
Whehe, hebben wij dezelfde instructeur gehad ofzo? Dát heb ik vaak gehoord met lessen Ik moest ook altijd melden wat ik zag in mijn spiegels of als er iets wijzigde achter me; auto die van rijstrook veranderde of afsloeg, fietsers en bromfietsers, álles. | |
Fer | zondag 14 februari 2016 @ 12:49 |
Met al die aparte fietspaden, die minstens twee meter naast de weg liggen, soms nog een rij geparkeerde auto's ertussen en scooters die achter je uit een zijstraatje dat fietspad opduiken om vervolgens met 35-40 schuin achter je te rijden, ontkom ik er soms niet aan deze figuren pas te zien als ik over mijn schouder kijk. Maar ik zie het per situatie. Soms kijk ik niet, soms is het nodig om helemaal naar voor te leunen en te kijken. | |
Piles | zondag 14 februari 2016 @ 12:57 |
Dat zal, maar als ik niet zeker ben kijk ik gewoon nog een keer. Dan maar 3 seconden later thuis. | |
Vijzel | zondag 14 februari 2016 @ 13:04 |
Ter controle kijk ik altijd nóg een keer. En ik herken op een bepaald punt automobilisten die dat niet doen. Die hebben mij op het paralelle fietspad zien rijden, willen rechtsaf en gaan dan op mij staan wachten. Maar tien meter voor de afslag moeten bromfietsers de rijbaan op. Dus dan sta ik achter ze, soort van op mijzelf te wachten. | |
Fer | zondag 14 februari 2016 @ 13:21 |
Of zoals ik zei, stoep/berm tussen weg en fietspad is wat breder en als je daar dan een beetje rechtsaf gedraaid staat te wachten, is opeens die (brom)fietser weg. De eerste gedachte is, zal wel in een dooie hoek zitten, komt zo tevoorschijn. En blijk diegene opeens achter je de weg op, of achter je linksaf overgestoken is. Of je ziet die snorfiets op het fietspad en gaat erop wachten, blijkt deze een keer echt maar 25 te rijden. Sta je weer te wachten. Hier zit trouwens ook zo'n punt waar ze de weg op moeten, dat bord valt verder niet op als automobilist, maar nu ik het weet, ga ik toch iedere keer opletten, of ze hem niet zonder omkijken de weg op knallen. | |
#ANONIEM | maandag 15 februari 2016 @ 14:25 |
Precies dat ze zich niet aan de verkeersregels hoeven te houden. Ik ben er klaar mee en laat tegenwoordig automatisch een dashboard camera meelopen als ze ooit worden aangereden om te laten zien hoe aso ze gewoon blijven met hun koptelefoons op hun harses en mobieltje in de hand wanneer ze aan het verkeer deelnemen. 9 van 10 keer zijn het scholieren/studenten. Aparte wetgeving voor dat tuig. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2016 14:26:08 ] | |
ambertje90 | maandag 15 februari 2016 @ 14:41 |
Maar niet vlak voor een voetgangersoversteekplaats!!! Dat is onlangs uit de wet mulder gehaald omdat de officier van justitie deze asociale overtredingen wil opslaan in je strafblad. Ja inderdaad deze valt onder het wetboek van strafrecht. | |
matthias24 | maandag 15 februari 2016 @ 14:43 |
maar over je schouder kijken moet wel hoor. anders zou je iets over het hoofd kunnen zien. | |
jatochneetoch | maandag 15 februari 2016 @ 14:43 |
Beschermde bestuurders, dus gewoon beter uit kijken in je stinkende plofbak | |
Ridocar | maandag 15 februari 2016 @ 17:03 |
Als ik over m'n schouder kijk zie ik een bed dat net zo comfortabel is als een baal stro. | |
Ridocar | maandag 15 februari 2016 @ 17:10 |
Ook zo'n weinig vergevingsgezinde instructeur... Daar leer je wel het meeste van. En dan had je vaak van die momenten dat je dacht, zo nu gaat het best goed, maar dan word je meteen weer teruggefloten. Niet achterover zakken, vier uur volle aandacht. Wel een verschil met tegenwoordig, nu ik de meeste tijd op de snelweg doorbreng, dan hoef je alleen af en toe te spelen met de cc en 'm tussen de lijntjes te houden. | |
matthias24 | maandag 15 februari 2016 @ 17:10 |
ooh oke....................... zijn bedden tegenwoordig ook al deelnemer in het verkeer? dat wist ik nog niet. | |
Maegrim | maandag 15 februari 2016 @ 17:14 |
(hij rijdt vrachtwagen) | |
matthias24 | maandag 15 februari 2016 @ 17:15 |
sorry dat ik het toch ff vraag maar bedoelde je nou dat ridocar vrachtwagen chaufeur is? | |
Sounddragon | maandag 15 februari 2016 @ 17:46 |
Ja dat, of hij rijdt voor de BeterBed | |
matthias24 | maandag 15 februari 2016 @ 17:50 |
ja dat zou idd ook nog kunnen. wel goed bedacht van je sounddragon. ik zou nooit op dat idee gekomen zijn. toch blijf ik het zegen dat het zoiezo altijd verstandig is om ook over je schouder te kijken bij het afslaan. zomige vinden dat juist niet maar ik denk dat het juist wel veiliger is. | |
Sounddragon | maandag 15 februari 2016 @ 17:51 |
Als je rijdt zoals je typt kun je idd beter gewoon standaard over je schouder kijken | |
matthias24 | maandag 15 februari 2016 @ 17:55 |
bedankt voor de tip sounddragon. | |
Nattekat | maandag 15 februari 2016 @ 18:12 |
Mensen die stil gaan staan op de linker-rijbaan vlak na een bocht waar je met 40 doorheen kan Hartslag 200 en blij dat er geen bumperklevers achter me zaten. | |
Light | maandag 15 februari 2016 @ 18:42 |
Je mag niet inhalen vlak voor of op een voetgangersoversteekplaats, dat klopt (en dat geldt voor alle bestuurders, niet alleen voor fietsers). Maar dat staat gewoon in het RVV 1990 (art. 12), niet in het wetboek van strafrecht. | |
Baas_bas | maandag 15 februari 2016 @ 19:03 |
Alles ging goed vandaag Mag ook wel eens gezegd worden | |
Baas_bas | maandag 15 februari 2016 @ 19:04 |
Oh een binnenspiegel Echt het enige nut ervan is om te kijken of er geen politie achter je zit als je te hard rijdt Dat ding hangt echt alleen maar in de weg eigenlijk, zeker als je ook nog eens lang bent. Echt een nutteloze dode hoek. Ok het is misschien een beetje handig bij het wisselen van rijstrook of zo maar zelfs dan zouden je zijspiegels genoeg moeten zijn | |
Fer | maandag 15 februari 2016 @ 19:52 |
Totdat je in een auto zonder rechter spiegel stapt. Ik heb trouwens nog echt zonder leren rijden in 1999, wanneer zijn ze overgestapt op lessen met rechter spiegel? Niet dat ik hem echt gebruik in het dagelijkse verkeer.ee | |
Jihawti | maandag 15 februari 2016 @ 20:15 |
Vreselijk! Dat zijn mensen die gewoon echt geen benul hebben van hun situatie. Hartklepverscheurend Laatst ook zo iemand: midden in de spits gaat ie op de rem staan, snijdt het fietspad half op (nog steeds de nauwe rijbaan half blokkerend) en gaat daar zijn vrouw staan afzetten bij het winkelcentrum...waar gewoon een ruime parkeerplaats is waar hij op had kunnen rijden om haar zonder iemand te hinderen af te zetten. Maar nee, 25 fietsers afsnijden (waarvan de voorste twee er bijna onder lagen) en laten wachten, 25 auto's in de ijzers dwingen (waarvan de voorste twee bijna op hem en elkaar zaten) want mevrouw moest even een bloemkool scoren. Opeens. En dan verbaasd en geïrriteerd doen als iedereen begint te toeteren en schelden he. Echt to-taal geen benul. | |
Platina | maandag 15 februari 2016 @ 20:35 |
Wordt tijd dat die regel aangepast wordt. Misschien allerm beschermde bestuurders indien jonger dan 18 jaar. | |
ambertje90 | maandag 15 februari 2016 @ 20:37 |
Dat is juist. Echter stond de straf voor het overtreden ervan tot, ik meen, 2015 in de WAHV (wet Mulder) en nu dus niet meer, het valt nu onder strafrecht waardoor de overtredingen geregistreerd kunnen worden. (Net zoals het rijden over de vluchtstrook of een rood kruis negeren) | |
padlarf | maandag 15 februari 2016 @ 22:54 |
Wat is vlak voor? 10 meter? 5 meter? 50? Naar inzicht van de agent die er toevallig bij staat? Ik vind het allemaal leuk en aardig, maar dan kun je als fietser gewoon maar beter helemaal niet op dat punt komen. Is er überhaupt sprake van inhalen als iedereen daar in een rijtje staat te wachten om af te kunnen slaan? voor de volledigheid de locatie: https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656 [ Bericht 12% gewijzigd door padlarf op 15-02-2016 23:05:23 ] | |
Pizza_Boom | dinsdag 16 februari 2016 @ 01:42 |
Waar de hell ben je mee bezig als je: bij het verlaten van de bebouwde kom niet eens aan de 70 komt... Richting aan geeft in een bocht waar je niet kan afslaan... Vervolgens richting naar links aan geeft voor een rotonde om hem op een kwart naar rechts aan te doen en hem na 1/3e te verlaten... We vervolgens binnen bebouwde kom een tunneltje hebben waar ik daal met 70 en je nog van me weg loopt terwijl jij alweer klimt... Om daarna in een bocht waar je wel richting moet aangeven omdat je ook andere kanten op kan, niets te doen... | |
ambertje90 | dinsdag 16 februari 2016 @ 06:02 |
In ieder geval zodanig dat je op tijd kunt stoppen. En aangezien vroeger voetgangers niet binnen 30 meter van een zebra mochten oversteken zou ik dat een mooie afstand vinden. Hoe zou je het anders willen noemen? | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 16 februari 2016 @ 07:59 |
Die is met heeeeeel veel dingen tegelijk bezig! Maar autorijden is er niet een van waarschijnlijk | |
BMWK111RS | dinsdag 16 februari 2016 @ 09:08 |
De fietser gebruikt de fietsstrook en mag dus rechts passeren. Hoe kom jij op rechts inhalen?? De auto is de aso, afslaand verkeer hoort ten allen tijde rechtdoorgaand verkeer dat zich naast danwel dicht achter hem bevindt voor te laten gaan. | |
ambertje90 | dinsdag 16 februari 2016 @ 11:05 |
- weg - [ Bericht 99% gewijzigd door Sounddragon op 16-02-2016 12:04:21 ] | |
Vijzel | dinsdag 16 februari 2016 @ 12:07 |
Lees anders even de verdere discussie ook terug. | |
ambertje90 | dinsdag 16 februari 2016 @ 12:27 |
Op een T-spitsing rijd ik rechtdoor en er komt een fietser van rechts. Die fietser boos dat ik gewoon mijn voorrang neem. | |
kiekjesdief | dinsdag 16 februari 2016 @ 12:29 |
Verkeer van rechts heeft toch ook voorrang | |
Nattekat | dinsdag 16 februari 2016 @ 12:30 |
En terecht, want jij hebt geen voorrang. | |
Sounddragon | dinsdag 16 februari 2016 @ 12:30 |
Voorrang héb je en dat moet verleend worden door medeweggebruikers, voorrang némen mag niet. | |
ambertje90 | dinsdag 16 februari 2016 @ 12:45 |
Oh? Nou bedankt voor de uitleg dan. | |
Ridocar | dinsdag 16 februari 2016 @ 13:15 |
Dit is juist waar al die fanatieke dashcammers de fout in gaan. Je hebt geen recht op een aanrijding. Ik heb het vaker gepost, voorrang neem je niet, voorrang krijg je. Anders gezegd, je hebt geen recht op voorrang, je hebt wel de plicht om voorrang te verlenen. Het is ook de reden dat hulpdiensten altijd langzaam het kruispunt voorbij rijden in plaats van volgas door te rijden. Buiten dat het gevaarlijk is, is laatstgenoemde rijstijl onverantwoord, hoeveel gelijk je ook hebt als chauffeur van zo'n hulpdienst. | |
Ridocar | dinsdag 16 februari 2016 @ 13:17 |
"Sorry, ik zat ernaast" zit vast niet in je zinnenpakket. | |
ambertje90 | dinsdag 16 februari 2016 @ 13:33 |
Sounddragon, zou jij die even voor me willen beantwoorden. | |
vannelle | dinsdag 16 februari 2016 @ 13:53 |
Als de rest stil staat heet het voorbij rijden en geen inhalen. Ik zou het dus voorbij rijden noemen. | |
ambertje90 | dinsdag 16 februari 2016 @ 14:02 |
Dus als er een voertuig voor een zebra stilstaat mag je die gewoon "voorbijrijden"? De wetgever heeft dus eigenlijk bedoeld dat je alleen rijdende voertuigen op een zebra niet mag inhalen. Als iemand al stilstaat dan is het veilig en legaal om die voorbij te rijden? Hmmmm. Nee, ik zie daar de logica niet van in. | |
derLudolf | dinsdag 16 februari 2016 @ 14:06 |
Als één van deze er niet staat heeft die fietser groot gelijk | |
ambertje90 | dinsdag 16 februari 2016 @ 14:11 |
"Sorry, ik zat ernaast" | |
Pinnenmutske | dinsdag 16 februari 2016 @ 14:12 |
Een tijdje geleden reed ik op de Putsesteenweg in Kalmthout. Komt er een trut van haar oprit gevlogen en ik moest alles dichtgooien. Als ik op haar knots, ben ik dan in fout? | |
ambertje90 | dinsdag 16 februari 2016 @ 14:17 |
Nee, meneer van der Bent, dat is alleen op de Leidsestraatweg te Wassenaar. | |
vannelle | dinsdag 16 februari 2016 @ 14:21 |
Ik heb geen zin in weer eindeloze discussies over wetgeving dus het laatste wat ik er over zeg is dit: Het gaat dan om filevorming of als iemand anders om een niet verkeersgerelateerde reden (laden/lossen, in-/uit laten stappen of bijvoorbeeld pech) stil staat. Jij kent alle regeltjes dus je weet vast wel wat ik bedoel. En meer ga ik er niet over zeggen. | |
Ridocar | dinsdag 16 februari 2016 @ 14:42 |
Alleen als je een royal bent. Dat vond ik trouwens een rare verzekeringskwestie. Normaal gesproken is de schuldvraag duidelijk als er eentje van een uitrit komt, maar blijkbaar was die vraag heel moeilijk als een Bepaalde Argentijnse Vrouw bij betrokken is. | |
Ridocar | dinsdag 16 februari 2016 @ 14:46 |
Excuses bij proxy vind ik voldoende. Het was al meer dan ik verwachtte. | |
BMWK111RS | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:02 |
Net gedaan, verandert niets. Het gaat om het moment van afslaan van de auto. De wet zegt duidelijk dat afslaand verkeer álle verkeer dat zich rechts of links, naast of dicht erachter bevindt vrije doorgang moet verlenen. | |
ambertje90 | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:13 |
Oh je dacht echt dat ik bestuurders van rechts niet voorliet? | |
Vijzel | dinsdag 16 februari 2016 @ 15:19 |
Je mag ook wat gezond verstand bij de fietser verwachten. | |
Blind_Guardian | dinsdag 16 februari 2016 @ 19:37 |
Nieuw ergernisje zonder dat medeweggebruikers er iets aan kunnen doen: Knooppunt Pooierhol Hooipolder . Welke verkeerskneus verzint het om een snelwegknooppunt van het type Haarlemmermeeraansluiting te maken? 's Ochtends gaat het nog wel vanaf Gorinchem naar Waalwijk, maar 's middags kan je rustig een half uurtje uittrekken op de weg terug, terwijl je fuck nog an toe alleen maar rechtsaf hoeft! Zorg dan tenminste dat rechtsafslaand verkeer altijd door kan rijden over een aparte strook. Bonus-ergernisje: van Tilburg naar Utrecht over de A65/A2 is ook geen overdonderend succes | |
Fer | dinsdag 16 februari 2016 @ 19:42 |
Die mensen hebben geen idee. Die reizen dagelijks met de trein naar het provinciehuis, dit soort onzin te bedenken. | |
Pizza_Boom | dinsdag 16 februari 2016 @ 20:45 |
Ik moest lachen... | |
Vijzel | dinsdag 16 februari 2016 @ 20:50 |
Ja, ik verwacht teveel... | |
Pizza_Boom | dinsdag 16 februari 2016 @ 21:10 |
Irritatie nu het zo koud is: afdekschermen voor auto's die allemaal te klein zijn. Waarom zijn er geen grotere die op een grotere wagen passen. Is vast ook bij busjesrijders en dergelijke behoefte aan. | |
Vijzel | dinsdag 16 februari 2016 @ 22:12 |
Is het materiaal los te koop? | |
Messina | dinsdag 16 februari 2016 @ 22:21 |
https://www.vidaxl.nl/p/4(...)voor-autos-tot-515cm http://www.autohoezenonline.nl/hoes-bestelbus | |
Pizza_Boom | dinsdag 16 februari 2016 @ 22:35 |
Lekker met dit weer door de polder, overal zand en en zout op je wagen en dan gaan schuiven met zo'n ding... Weet niet... | |
Vijzel | dinsdag 16 februari 2016 @ 22:38 |
Kun je er geen twee aan elkaar plakken/naaien? | |
Straatcommando. | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:12 |
https://www.google.nl/map(...)A!2e0!7i13312!8i6656 Dit stuk. Ik laat even aan jullie over wat je denkt dat er elke keer mis gaat (in de spits)ik word er in ieer geval ram gek van. | |
Jiang153 | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:16 |
Vrachtwagens die over de doorgetrokken streep van rijstrook verwisselen en steeds de weg blokkeren waardoor jij weer langer moet wachten voordat je eindelijk bij de mac arriveert voor je dagelijkse McMuffin? | |
Straatcommando. | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:17 |
De mac is de andere kant op grapjas. Maar, deels. Deels. Het is sowieso een dom knelpunt waar iedereen maar wat doet, van de meest linkse baan naar de meest rechtse baan (ja ) en alles ertussenin, maar het meest vervelende vind ik mensen die flink afremmen en bij de doorgetrokken streep of nét erna zichzelf er tussen wurmen want oeh jee straks lukt het niet meer. | |
Jiang153 | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:20 |
Je moet twee keer van rijstrook verwisselen om rechtdoor te gaan naar de KFC en mensen die hier eraf moeten weer naar rechts en dus blokkeert iedereen elkaar? | |
Straatcommando. | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:20 |
eikel maar op de kfc na heb je gelijk | |
Sounddragon | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:21 |
bij de eksion hebben ze ze in verschillende maten volgens mij. Anne heeft er eentje voor de Yarig, en die is flink oversized | |
derLudolf | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:32 |
Mijn irritatie, vadsige papzakken die door de mcdrive zijn gereden in hun golf 3 en het afval uit het raam flikkeren | |
Jiang153 | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:34 |
Zolang het maar niet in mijn kar zit vind ik het best. | |
Straatcommando. | dinsdag 16 februari 2016 @ 23:47 |
http://www.dumpert.nl/med(...)kfiles_ontstaan.html | |
Pizza_Boom | woensdag 17 februari 2016 @ 00:37 |
Ik was bij de Praxis, daar hadden ze 1 maat. Bleken van die zomerdingen te zijn die je zomers aan de binnenkant plakt met 2 zuignappen. Afijn, voorlopig helpt het. Eigenlijk zou je op zo'n stuk 3 rijbanen moeten hebben, telkens door een vangrail gescheiden: 2 rijstroken rechtdoor aan de linkerkant, 2 rijstroken rechtsaf aan de rechterkant en in het midden van beide wegdelen 1 rijstrook dat een weefvak wordt. | |
Sounddragon | woensdag 17 februari 2016 @ 01:47 |
Ik gebruikte vroeger altijd een oude deken, die pakte precies de kachelinlaat, voorruit, zijruiten en spiegels mee. Enige nadeel is dat nat, nat is, dus je moet hem ergens kunnen drogen, anders vriest hij de volgende dag aan ja ruit vast, dan ben je niet blij Het allerfijnste is natuurlijk domweg een carport, of nog beter: ... een verwarmde garage | |
Sounddragon | woensdag 17 februari 2016 @ 01:52 |
Nee, het is asociaal. Je zou voor de leut eens met 100 over een zak met van die drekzooi heen moeten banjeren op een motor | |
BMWK111RS | woensdag 17 februari 2016 @ 08:00 |
Vreemde redenering. De fietser heeft wettelijk gezien recht op vrije doorgang en mag er dus van uit gaan dat hij/zij dat krijgt. Nu wil jij de wereld op zijn kop zetten door te stellen dat de fietser er maar rekening mee moet houden dat de automobilist zich daar wel eens niets van aan kan trekken en deze dus maar voor moet laten gaan. | |
matthias24 | woensdag 17 februari 2016 @ 08:19 |
ja maar fietsers zijn de wat zwakkere weggebruikers. dus als automobielist moet je daar altijd extra rekening mee houden. | |
Ridocar | woensdag 17 februari 2016 @ 09:12 |
Dat is de hele essentie van defensief rijden. Dat leer je niet zo heel erg bij je gewone B-rijbewijs, maar als je dit niet als tweede natuur ontwikkelt bij A of C(E), dan gaat het zeker niet goed komen. (En ja, ik heb bovengenoemde categorieën, dus ik denk dat ik er wel iets over te vertellen heb) | |
ambertje90 | woensdag 17 februari 2016 @ 09:15 |
De fietser verliest zijn recht op doorgang als hij zich niet regulier gedraagt. Een fietser die van rechts uit een eenrichtingsweg komt heeft geen voorrang, een fietser die de rotonde rechtsom neemt heeft geen voorrang. | |
RealBizkit666 | woensdag 17 februari 2016 @ 09:17 |
En toch ben je de pineut als je hem aanrijdt. Als automobilist moet je namelijk kunnen bewijzen dat je absoluut niet meer kon stoppen of uitwijken. En dat wordt best lastig. | |
Ridocar | woensdag 17 februari 2016 @ 09:21 |
Ik ben benieuwd waar dit staat (serieus). Bij mijn weten is het niet interessant of een weggebruiker zich niet aan de regels houdt, maar is het belangrijk dat jij dat wel doet. Voorbeeld: gelijkwaardige kruising, van rechts komt een fietser die aan het begin van de straat bord C2 heeft genegeerd. Toch moet je de fietser voorlaten. Als je toch besluit de fietser (al dan niet per ongeluk) aan te rijden ligt de schuld niet bij fietser. Die kan hooguit een prent krijgen voor het negeren van C2, maar jouw verzekering mag betalen. Noot: C2 is dus deze ---> | |
BMWK111RS | woensdag 17 februari 2016 @ 09:29 |
Waar haal je dit nu weer vandaan. Ik heb het over de situatie op de foto waar de zilverkleurige auto rechtsaf slaat en de fietser rechtdoor de weg wil oversteken. | |
ambertje90 | woensdag 17 februari 2016 @ 09:47 |
Sorry, ik mag niet meer met artikelnummers of jurisprudentie strooien. Je zal me op mijn mooie bruine ogen en schattige gezichtje moeten geloven. | |
matthias24 | woensdag 17 februari 2016 @ 10:42 |
hahahaha. | |
DrMarten | woensdag 17 februari 2016 @ 10:43 |
gaat het hier nou nog steeds over De tering zeg, open er een apart topic over als het jullie zo enorm bezig houdt, of ga lekker dm'en maar kap hier eens met die discussie. | |
Anne | woensdag 17 februari 2016 @ 10:57 |
Hadden mijn woorden kunnen zijn. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 17 februari 2016 @ 11:52 |
Oh, met de vorst van de afgelopen dagen heb ik er weer eentje: Mensen die maar een klein stukje van hun autoruit krabben dat nog kleiner is dan een kaboutertestikel. | |
dick_laurent | woensdag 17 februari 2016 @ 12:15 |
ik moest lachen | |
Ridocar | woensdag 17 februari 2016 @ 12:57 |
Maar ondertussen wel een DM met, hoe verrassend, artikelnummers en jurisprudentie mijn kant op sturen. Hoe schattig. | |
Ridocar | woensdag 17 februari 2016 @ 12:57 |
Ah, de burka. Zo'n rechthoekje waar ze net doorheen kunnen kijken. | |
Tunafish | woensdag 17 februari 2016 @ 13:08 |
Vanmorgen kwam ik op de A50 een auto tegen die wel de voorruit aardig goed schoon had gekrabd en ook de zijruiten ijsvrij, maar haar spiegels waren nog helemaal bedekt met ijs. Toch net niet helemaal de bedoeling, lijkt mij | |
ambertje90 | woensdag 17 februari 2016 @ 13:17 |
Daar vroeg je toch om? | |
Fer | woensdag 17 februari 2016 @ 14:09 |
Waarschijnlij bij een zeilmaker, maar niet goedkoop. Ondanks de kou trekt het lentezonnetje voldoende dagjesvolk en oudjes de weg op. Niet weten hoe een spitsstrook werkt, geen snelheid kunnen houden, met 80 invoegen nog voor het eerste blokje. | |
BigSmurf | woensdag 17 februari 2016 @ 16:39 |
Ja, die spitsstrook blijft echt een dingetje. Vooral op de A13, echt ie-der-een blijft daar op strook 2 en 3 rijden met 95. Alleen vrachtwagens en een enkele uitzondering rijdt op de spitsstrook, wat maakt dat je net na de spits soms 10 auto's rechts inhaalt met 105 op de CC. | |
Baas_bas | woensdag 17 februari 2016 @ 16:47 |
ja wat is dat nou weer buitenspiegels heb je sowieso nodig | |
dick_laurent | woensdag 17 februari 2016 @ 16:50 |
Dit heb ik ook echt vaak al meegemaakt ja! Wat is dat toch? Een spitsstrook angst syndroom? En als je dan mensen rechts inhaalt omdat ze stoïcijns 95 op de middelste baan blijven rijden ben jij degene die een dikke boete riskeert.... hoe krom wil je het hebben | |
CherryLips | woensdag 17 februari 2016 @ 16:51 |
Ja, waren er maar meer mensen die ze gebruikten op de weg vandaag, nondeju, ben twee keer van de weg gedrukt door iemand die ineens naar links kwam terwijl ik hem inhaalde. Stekeblind die lui. | |
Jihawti | woensdag 17 februari 2016 @ 17:46 |
Dank je, nu heb ik die associatie elke keer als ik weer zo'n nono zie rijden met een vorstboerka. | |
CherryLips | woensdag 17 februari 2016 @ 17:47 |
M'n voorruit zat vanmorgen ook aan de binnenkant vol ijs | |
Fer | woensdag 17 februari 2016 @ 18:32 |
Een bezoek aan Utrecht blijft mij verbazen. Hier een straat, dit is dus een bushalte. Stopt de bus, is het hele straatje geblokkeerd. Stapt er nog een waggelende jostie uit de bus ook, extra langzaam. En wat ze hier dachten? Van twee stroken op de brug naar maar liefst 7 stroken richting de snelweg... Er komen ook echt geen zijwegen nog bij. [ Bericht 1% gewijzigd door Fer op 17-02-2016 20:34:23 ] | |
Maegrim | woensdag 17 februari 2016 @ 20:04 |
blijkbaar kreeg de bus nooit voorrang | |
Vijzel | woensdag 17 februari 2016 @ 20:12 |
Fer, je plaatjes doen het bij mij niet. Vandaag een irritatie terwijl ik vervoerd werd: chauffeur ging eerst zitten sms-en (en slingeren) en daarna ook nog bellen "nee, ik rij nog, ik bel je zo terug..... Nee, daar ligt het niet aan. Ik rij nog. ..... Nee, tot zo" etc. Hang dan gewoon op. | |
Tunafish | woensdag 17 februari 2016 @ 20:49 |
Waarschijnlijk durven ze niet over de doorgetrokken streep | |
Piles | woensdag 17 februari 2016 @ 21:09 |
Ga er eens in de ochtendspits kijken of na een evenement in de jaarbeurs. Dan snap je misschien het nut van zoveell opstelstroken. Het is niet zo dat 7 stroken naar 1 richting gaan, maar naar 4 richting enn. | |
karr-1 | woensdag 17 februari 2016 @ 22:09 |
Vanmorgen op de a27, iemand stopt op de vluchtstrook om naast de auto in de berm te gaan pissen of zo. Vervolgens instappen en dan proberen vol gas weer in te voegen binnen 10 meter. Dat ging dus mis waardoor er 100 meter voor mij een botsing ontstond en we drie kwartier in de file stonden.... Zucht.... En het aantal matrixborden boven de a15 en a27 die op random tijden aan en uitgaan blijft een constante ergernis. En wie verzint het om een driebaanssnelwe aan de linkerkant een strook weg te halen met borden over zoveel meter ritsen etc en dan tegelijkertijd van rechts mensen te laten invoegen. Dat is toch vragen om ellende? | |
BMWK111RS | donderdag 18 februari 2016 @ 07:30 |
Die matrixborden is inderdaad een ramp. Je hebt vaak het idee dat ze aangezet worden om het drukke verkeer te regelen, maar dat steevast vergeten wordt om ze weer uit te zetten, waardoor je nog lang kan "genieten" van de opgelegde lagere snelheden. En daarbij: twee rijstroken afkruisen vanwege een auto met pech op de vluchtstrook is toch wel wat overdreven. | |
Blind_Guardian | donderdag 18 februari 2016 @ 08:32 |
Maar diegene die de botsing had veroorzaakt heeft tenminste wel even goed kunnen pissen Contra-irritatie vandaag: De A2 Utrecht - 's Hertogenbosch reed wel heel erg door vanochtend. De blauwen hadden flink kunnen cashen, de helft reed 140+ | |
matthias24 | donderdag 18 februari 2016 @ 08:57 |
ja echt he. en weetje wat ik nog het ergste vind? dat zoige matrixborden plotseling 50 km per uur aangeven. dat is vervelend want daarna volgt er altijd een enorme file. en hoe dat precies komt weet ik echt niet. | |
Sounddragon | donderdag 18 februari 2016 @ 09:18 |
Gelukkig dan maar dat ze daar gespecialiseerde mensen voor in dienst hebben he? | |
matthias24 | donderdag 18 februari 2016 @ 09:22 |
ja dat vraag ik mij soms af. ik zou het zelf heel anders geregeld hebben namelijk. | |
Rauw. | donderdag 18 februari 2016 @ 09:33 |
Slaaprijder in de Passat die vanmorgen niet opmerkte dat ik achter een inhalende vrachtwagen reed en zichzelf bijna met 40/50km/u verschil achterin mij boorde. (en nog net op tijd uitweek) Je bent vergeven hoor, het knipperen met je koplampen kwam ietwat agressief over, maar het zou wel een excuses zijn geweest. | |
dick_laurent | donderdag 18 februari 2016 @ 09:44 |
Stoplichten die veel te snel op rood gaan ook al is er haast geen kruisend verkeer. Dat overkomt mij hier echt té vaak. Hieerrrrrrr: https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=en Vervolgens zijn alle stoplichten zo afgesteld dat als je deze dus op rood hebt gehad, alle volgende stoplichten ook net op rood gaan tegen de tijd dat je komt aangereden en je dus in een grote ellende belandt. Echter, als je dit stukje weg eventjes lekker aso 70 rijdt ipv 50 dan haal je 'm vaak nét wel waardoor alle volgende stoplichten een soort van groene golf worden. Stupide, maar waar. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 18 februari 2016 @ 09:47 |
Slaaprijders, automobelisten... allemaal een pot nat. En dan doen alsof het jouw schuld is en niet die van hen. Bah. | |
Nattekat | donderdag 18 februari 2016 @ 09:51 |
Is hier ook zo'n mooi voorbeeld van. In de spits altijd maar 2 à 3 auto's doorgelaten, terwijl het een T-kruispunt is waarbij er maar twee oversteken voor fietsers en voetgangers zijn. Enkel het verkeer uit de binnenstad en de fietsers krijgen regelmatig groen, de rest mag hopen dat er snel een Q-liner komt die de stoplichten op groen zet. https://goo.gl/maps/rPTRMRqiZjK2 | |
dick_laurent | donderdag 18 februari 2016 @ 10:32 |
Wat is een Q-liner? Sowieso fascinerend punt.... heb het plaatje echt meerdere keren rond gekeken om alle splitsingen/wegen te analyseren. Erg interessant gebouwd daar allemaal. | |
Nattekat | donderdag 18 februari 2016 @ 10:35 |
Een blauwe bus die bovengemiddeld lekkere stoelen heeft en overal groen krijgt. Voor mij is het gewoon een normale T-splitsing met irritante stoplichten Ik zie nu ook dat ze tijdens de Kermis langs zijn geweest | |
Fer | donderdag 18 februari 2016 @ 13:27 |
Gewoon met een lus in de weg. Rijden er een paar auto's langzaam, gaat op het bord erachter 50 knipperen en het bord daarachter 70. (Gezien in de rijrichting) achter = achter de auto. | |
JDude | donderdag 18 februari 2016 @ 14:44 |
Dit dus. Het is vooral bedoeld als filestaartbeveiliging; voorkomen dat iemand op een reeds ontstane file rijdt. Files er mee voorkomen lukt vaak niet, de meeste experimenten met variabele snelheden en dergelijke zijn geen doorslaand succes geworden. | |
Baas_bas | donderdag 18 februari 2016 @ 20:05 |
Ligt het aan mij of zijn mensen asocialer dan een paar jaar geleden? Ik zie toch steeds vaker mensen echt op een Russische manier inhalen in files. Echt over in/uitvoegstroken en benzinestations. Niet wetende dat ze het daarmee alleen maar erger maken. | |
Fer | donderdag 18 februari 2016 @ 20:10 |
Het lijkt meer op dat figuren zonder enig inzicht of inschattngsvermogen, toch proberen "door" ter rijden. Terwijk ze duidelijk de capaciteiten niet hebben om dit vloeiend of op een handige manier te doen. Ofwel dom lomp en hard. | |
dick_laurent | vrijdag 19 februari 2016 @ 10:29 |
Echt te bizar voor woorden dat sommige auto's in zicht van minder dan 100 meter nog steeds het voor elkaar krijgen om zonder enige verlichting te rijden?? Vanmorgen een josti in zijn peugeotje die ik pas op het laatste moment zag omdat ie gewoon in zeer dichte mist het niet nodig vond om zijn lampen aan te zetten... #hoeishetmogelijk | |
Sounddragon | vrijdag 19 februari 2016 @ 10:38 |
Die automobilist compenseerde waarschijnlijk voor al die paniko's die bij het eerste veegje mist het meteen nodig vinden om alles wat er maar aan extra verlichting kan branden in de fik te gooien. Rijdt er net eentje door de straat hier trouwens | |
JDude | vrijdag 19 februari 2016 @ 10:50 |
Traject A16 Ridderkerk > Dordrecht is wel een genot wat dit betreft. Daar kun je 9 km. langs de file rollen zonder één regel te overtreden . Altijd handig als de Drechttunnel weer eens een storing heeft of zo. | |
karr-1 | vrijdag 19 februari 2016 @ 10:56 |
| |
dick_laurent | vrijdag 19 februari 2016 @ 10:59 |
Ok fair enough, ik had mijn mistlichten overigens niet aan (twijfelde wel even heel eerlijk gezegd want het zicht was op dat moment echt heul slecht) Maar géén licht bij een zicht van rond de 100m? | |
Martijn137 | vrijdag 19 februari 2016 @ 11:36 |
uberhaupt niet altijd gewoon je dimlicht aan hebben | |
Sounddragon | vrijdag 19 februari 2016 @ 11:38 |
Daar in de regio zijn sowieso tig manieren om om ellende heen te rijden. Je kunt vanaf Ridderkerk naar Sliedrecht zonder ook maar een snippertje snelweg aan te raken, en als je weet dat het een zooitje is en je komt vanaf 010 kun je ook nog de pont pakken naar Alblasserdam en dan domweg de dijk uitrijden naar de A2/A27 of door de polder naar de A15. Vanaf de andere kant kun je vanaf Ring zuid ook de boel omzeilen en dan door de toltunnel. Opties genoeg daar | |
ambertje90 | vrijdag 19 februari 2016 @ 11:52 |
Is de N915 sneller als de A15 vast staat, dan? | |
matthias24 | vrijdag 19 februari 2016 @ 11:56 |
ik word de laaste tijd gepest op de weg. steeds iedere keer harder rijden als ik wil inhalen. of soms word ik zelf ingehaald en dan rijd ie voor me en vertraagd zijn snelheid. en wat ik trouwens ook heel storend vidn is dat veel mensen links blijven rijden en onder de maximumsnelheid blijven rijden. | |
Sounddragon | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:01 |
Dat ligt uiteraard aan een aantal factoren, maar ik verkies zelf vaak binnendoor rijden met de bijbehorende drukte boven domweg stilstaan en naar de kont van mijn voorganger staren Als ik vanuit Rotterdam of Capelle kom en ik zie op de app dat het hommeles is bij de tunnel rijd ik naar de N210 en dan hops ik de pont op bij Krimpen aan de Lek of desnoods Bergambacht, en dan kun je daarna zo'n beetje zelf kiezen waar je weer gaat deelnemen aan de polonaise. | |
Tunafish | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:08 |
En in meer dan de helft van de gevallen zijn het dan figuren met een aanhanger die vijf kilometer verderop een afslag naar links moeten hebben, en daarom alvast 'voorsorteren'. Afschieten die lui. | |
ambertje90 | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:39 |
Niks mis met rechts inhalen toch? | |
Fer | vrijdag 19 februari 2016 @ 15:42 |
Ik had ook vanochtend ook mistlicht voor aan. Niet dat je iets aan hebt boven de 50km/u, maar gewoon omdat het kan. Maar met automatische verlichting kijk je de rest van de dag niet meer naar die knop, dus net nog bij helderblauwe hemel met rondgereden met twee gloeiende pitjes onder mijn led kermis. | |
Jihawti | vrijdag 19 februari 2016 @ 16:39 |
Tja, is vaak ook uit ervaring geboren omdat ze de x keer hiervoor netjes vlak van tevoren naar links wilden, maar iedereen daar al reed en ze er niet tussen liet. Ik heb ook een afslag naar links op mijn dagelijkse route waar ik vaak ver van tevoren "onnodig" links ga rijden (en overigens netjes vmax rijd) omdat ik net iets te vaak last kreeg van iemand met asfaltterritoriumdrift met gaatjesdichtrijderitis | |
Sounddragon | vrijdag 19 februari 2016 @ 16:44 |
Psies.. het verkeer is net als het leven, een kwestie van geven en nemen. De garp is, dat als na een tijdje blijkt dat er veel mensen niet 'geven', er ook steeds meer mensen gaan 'nemen', en dan kun je vanzelf wel raden welke groep er begint te mauwen | |
Fer | vrijdag 19 februari 2016 @ 16:47 |
Diegene die nooit genomen worden? | |
vannelle | vrijdag 19 februari 2016 @ 17:27 |
| |
LangeTabbetje | zondag 21 februari 2016 @ 11:40 |
Hebben ze niet eens een tijdje op de zakjes van de mcdrive het kenteken geschreven ? Toen was het snel afgelopen met die aso's die alles maar in de berm flikkeren | |
ambertje90 | zondag 21 februari 2016 @ 11:40 |
Hmm, dat was toch "geven en genomen worden"? | |
vannelle | zondag 21 februari 2016 @ 13:32 |
Met het huidige boetebeleid word je ook nog eens genaaid dus denk dat jouw uitspraak wel aardig klopt. | |
Ridocar | zondag 21 februari 2016 @ 14:51 |
Als de uitzonderingsgronden van toepassing zijn, dan wel. | |
FritzWepper | zondag 21 februari 2016 @ 14:56 |
Belg -knip- die me een breaktest gaf door bijna tot stilstand af te remmen terug hoogte van afrit Nuth, vraag je af waarom je trachtte mij en m'n 36 weken zwangere vriendin te laten verongelukken. Is het omdat ik niet sneller naar rechts ging voor je toen je knipperend achter me kwam? Gaat zo lastig met een vrachtwagen naast je. Maar ja, je blijft een Belg hè. [ Bericht 3% gewijzigd door Sounddragon op 21-02-2016 15:32:55 (niet nodig.) ] | |
Maegrim | zondag 21 februari 2016 @ 15:28 |
breaktest hou het maar bij nederlands | |
FritzWepper | zondag 21 februari 2016 @ 15:34 |
Is er een duidelijke Nederlandse benaming voor? | |
Martijn137 | zondag 21 februari 2016 @ 15:36 |
remtest ? en anders is het nog steeds brake-test | |
#ANONIEM | zondag 21 februari 2016 @ 15:42 |
Bestuurders die - onnodig mensen rechts inhalen - geen knipperlichten gebruiken - mensen afsnijden. - met 0,1 km per uur harder dan jij je gaat inhalen terwijl je al onder de maximale snelheid rijd haal gewoon in dan. Mensen die naast je zitten die - schreeuwen hier naar rechts. Geef het of 150 meter van te voren aan of zet de navigatie aan - het allemaal beter weten. (ik trek liever op in zijn 4 dan in zijn 6.) en dat bedoel ik van 50 naar 120. -überhaupt ineens onduidelijk zijn.(Hier naar rechts!!!, hier naar rechts he!!. * chauffeur gaat naar rechts dat is een tram baan wat doe je nu. Jezus als je toch navigatie gaat spelen wees dan duidelijk. En ga niet wijzen op routes waar ik niet mag rijden. | |
Maegrim | zondag 21 februari 2016 @ 15:46 |
jij hebt geen auto met een 6bak, mooi gejat | |
#ANONIEM | zondag 21 februari 2016 @ 15:49 |
Volvo V40 diezel. | |
Vijzel | zondag 21 februari 2016 @ 15:50 |
Remtest? | |
FritzWepper | zondag 21 februari 2016 @ 15:51 |
Oja, dat is wel een gruwelijke fout. | |
Pizza_Boom | zondag 21 februari 2016 @ 15:52 |
Dat betekent dat een ander nog veel onnodiger te links op de weg zit. | |
#ANONIEM | zondag 21 februari 2016 @ 15:54 |
was bij een 3 baans weg. Linker was vrij. Dus onnodig | |
Vijzel | zondag 21 februari 2016 @ 15:55 |
Jij reed zinloos in het midden en verwacht dat je achterliggers twee banen opschuiven? | |
#ANONIEM | zondag 21 februari 2016 @ 15:58 |
ik reed niet. onnodig links rijden is ook vreselijk | |
Pizza_Boom | zondag 21 februari 2016 @ 16:25 |
Rechts was ook vrij... Dus onnodig links. | |
JDude | zondag 21 februari 2016 @ 16:33 |
Geen bensine? | |
#ANONIEM | zondag 21 februari 2016 @ 17:53 |
onnodig links is altijd vreslijk. onnodig rechts inhalen ook | |
#ANONIEM | zondag 21 februari 2016 @ 17:54 |
nope | |
Ridocar | zondag 21 februari 2016 @ 17:55 |
Nee, "nobe" | |
derLudolf | zondag 21 februari 2016 @ 17:56 |
Nog nooit gehoord. Zouden ze mogen doen ja. |