Nah dat valt ook wel weer mee toch. Met een normale auto op LPG zal je iets vaker als met een benzine tanken. Laatst wel 12x getankt in 1 weekend haha.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
LPG kost nu inderdaad weinig. Als je in België komt lach je je helemaal scheel. Maar het comfort is ook wat waard hè. Als ik dagelijks aan de pomp sta is dat dagelijks weggegooide tijd.
Ik heb wel fucking veel handdoeken gespaard op LPGquote:Op woensdag 27 april 2016 23:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep, maar nogmaals: daarom vergelijk ik met diesel en niet met benzine . Actieradius van 400-500km vs krap 1.000km. Dat scheelt. En in het buitenland is diesel bij elke pomp verkrijgbaar; LPG niet (of gebonden aan openingstijden).
Bedoelde ook meer dat je er niet elke dag zal staan En voor 1000km moet je in ieder geval al naar de zuinigere diesels kijken. Mijn 1.9 TDI quattro haalde dat alleen op vakantie (met alleen maar snelweg). Een 6-cilinder zonder grotere tank redt dat niet. Maar uiteraard altijd meer dan LPG. Nogmaals, probeer je ook niet over te halen maar probeer de waarheid over LPG te zeggen.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep, maar nogmaals: daarom vergelijk ik met diesel en niet met benzine . Actieradius van 400-500km vs krap 1.000km. Dat scheelt. En in het buitenland is diesel bij elke pomp verkrijgbaar; LPG niet (of gebonden aan openingstijden).
In Noorwegen na een dag met de cruise op de E6 en voltanken heb ik het bereik bij de 330 eens op 960 km zien staan.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bedoelde ook meer dat je er niet elke dag zal staan En voor 1000km moet je in ieder geval al naar de zuinigere diesels kijken. Mijn 1.9 TDI quattro haalde dat alleen op vakantie (met alleen maar snelweg). Een 6-cilinder zonder grotere tank redt dat niet. Maar uiteraard altijd meer dan LPG. Nogmaals, probeer je ook niet over te halen maar probeer de waarheid over LPG te zeggen.
....
Nice! Maar daar ga je ook niet hard. Als ik de 540i op 90 km/h zet draait 'ie 1500tpm, dan red ik ook wel een stuk meer. Maar wel een mooie route, heb 'm alleen nog maar met een werkbus gereden.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In Noorwegen na een dag met de cruise op de E6 en voltanken heb ik het bereik bij de 330 eens op 960 km zien staan.
Ding geeft nu 800 km aan als bereik na voltanken.
[ afbeelding ]Insert random leasebak
Klopt, 80 constant en tientallen, duidelijk aangegeven, flitskasten. Soms een uur geen tegenligger.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nice! Maar daar ga je ook niet hard. Als ik de 540i op 90 km/h zet draait 'ie 1500tpm, dan red ik ook wel een stuk meer. Maar wel een mooie route, heb 'm alleen nog maar met een werkbus gereden.
Ik zou haast een giertank achter de Jag hangen en die vol tanken.. Maar voor 20 cent verschil kan ik geen 600km rijden.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:23 schreef boegschroef het volgende:
Lpg hier om de hoek (belgie) is nu 28 cent, maar wat verderop zelfs 22 cent
Diesel rond de 95 cent dus lpg is hier ook nog steeds intressant
Ik weet uit ervaring ook hoe LPG rijdt hoor . Met m'n E46 320d haalde ik 900km praktisch altijd, 1000km ook regelmatig. Tank van 63 liter. Vandaar dat ik nu ook weer naar een 320d kijk. Iets kleiner tank, maar 800-900km moet je wel kunnen halen dan.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bedoelde ook meer dat je er niet elke dag zal staan En voor 1000km moet je in ieder geval al naar de zuinigere diesels kijken. Mijn 1.9 TDI quattro haalde dat alleen op vakantie (met alleen maar snelweg). Een 6-cilinder zonder grotere tank redt dat niet. Maar uiteraard altijd meer dan LPG. Nogmaals, probeer je ook niet over te halen maar probeer de waarheid over LPG te zeggen.
In Duitsland is het best goed verkrijgbaar, maar uiteraard niet zo goed als diesel. Ik heb afgelopen weekend niet op benzine hoeven rijden in Duitsland, met een 1500kg zware aanhanger er achter. In Oostenrijk wel, daar is het dungezaaid helaas.
Ja klopt, ik heb zo een app ervoor. Alleen die gaf er 1 aan bij de grens met Oostenrijk, die het mooi niet meer verkocht.. Dus toen een stuk door Oostenrijk op het dure sap moeten rijden. Dat behoort zeker tot de nadelen van LPG. Gelukkig rijd ik het meeste nog in NL en kom er altijd langs 1tje als ik terugkom van werk, dus pomp 'm daar meestal vol.quote:Op donderdag 28 april 2016 18:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik weet uit ervaring ook hoe LPG rijdt hoor . Met m'n E46 320d haalde ik 900km praktisch altijd, 1000km ook regelmatig. Tank van 63 liter. Vandaar dat ik nu ook weer naar een 320d kijk. Iets kleiner tank, maar 800-900km moet je wel kunnen halen dan.
Duitsland is inderdaad geen probleem, ook 's nachts niet (beetje uitzoekwerk vooraf helpt al helemaal). In Zwitserland houdt het niet over. Italië zou LPG-land zijn, maar ik vind het niet geweldig. Een aantal kleine pompen bieden het aan, maar die zijn op zondag, tijdens de lunch en na 19.00u vaak dicht. Ook langs de snelweg is het niet optimaal, al eens een pomp gemist door onduidelijke bewegwijzering en vervolgens 100km op benzine moeten rijden tot de volgende LPG-pomp langs de snelweg. Dus het kan soms prima, maar er zitten ook absoluut nadelen aan.
Da's veel te duur toch? Het is ook nog een preface. Ik heb in het verleden nog weleens naar 330xd's gekeken en die vond ik toen al rond de 10k.quote:Op donderdag 28 april 2016 19:11 schreef Hyperdude het volgende:
Zie op gaspedaal een 2007 330d met handbak, 130K voor ¤17250
Zoveel zou ik er niet voor over hebben.
http://www.autowereld.nl/(...)7245038/details.html
Heb ik ook al eens gehad ja...'oops, toch geen gas'. Dan is het ineens duur poken.quote:Op donderdag 28 april 2016 18:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja klopt, ik heb zo een app ervoor. Alleen die gaf er 1 aan bij de grens met Oostenrijk, die het mooi niet meer verkocht.. Dus toen een stuk door Oostenrijk op het dure sap moeten rijden. Dat behoort zeker tot de nadelen van LPG. Gelukkig rijd ik het meeste nog in NL en kom er altijd langs 1tje als ik terugkom van werk, dus pomp 'm daar meestal vol.
320d is wel een fijne bak inderdaad. Maar een 6-cilinder is wel net even wat lekkerder Maar als je gewoon voor zuinigheid gaat zou ik daar ook lekker voor gaan. Qua kracht kom je toch niks te kort.
E segmenters hebben ook vaak een grotere tank. Mijn 540i heeft een 81 liter tank. Maar helaas pastte er niet meer dan net 51 liter netto in de bak van het reservewiel.quote:Op donderdag 28 april 2016 20:20 schreef boegschroef het volgende:
Ik haal met mijn 530d ook gewoon 1000km op de tank.
Vroeger met mijn 20 jaar oude suburban 6.5tdi en 3000kg ook (met enige moeite). Maar die had ook een tank van 160 liter
Nouuuuu! Had wel al even zitten kijken nadat ik de eerste tank had leeg gereden destijds. Zou wel leuk zijn om 200 liter in de achterbak te hebben + die 51 liter die er al zit haha. Maar goed, voordeel van een station is ook de ruimte en soms heb ik toch de bank plat. Een cilindertank is dan gewoon een groot nadeel. Dus ik moet er maar mee leren leven!quote:Op donderdag 28 april 2016 21:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
Inhoud van de tank speelt ook wel mee natuurlijk ja. Maar goed, feit is dat de actieradius van de gemiddelde diesel groter is dan die van een LPG-bak. C'est ça. Ook niet iets om spannend over te doen .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |