abonnement Unibet Coolblue
pi_159309719
Volgens Marij is iedereen die arm is ook zielig en is het allemaal de schuld van externe factoren. En dan ben je een lul als je zegt dat er wellicht ook iets aan die mensen hun keuzes ligt. #teamtim
standaarddrinker
pi_159309906
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 17:37 schreef DrDentz het volgende:
Volgens Marij is iedereen die arm is ook zielig en is het allemaal de schuld van externe factoren. En dan ben je een lul als je zegt dat er wellicht ook iets aan die mensen hun keuzes ligt. #teamtim
Precies dit :) maar dan vooral door met een grote bek en intimiderend kijken, je punt willen verduidelijken. Zeer onprettig... (en tis een manwijf :{w ) ja vrouwen mogen dat zeggen.
pi_159309954
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Aflevering 1. Leeftijd weet ik niet. Vrouw, alleenstaande moeder, meerder hbo diploma's, lukt het maar niet een baan te vinden. Kwam idd maar ff snel voorbij maar was er wel.
Je hebt het stuk even gemist dat dat een actrice was? Net zoals zo ongeveer de rest.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_159310014
Oh wacht, ik reageer op ouder1 :')
Laat maar zitten
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2016 @ 17:52:45 #275
43556 miss_dynastie
pi_159310031
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ben het grotendeels met je eens hoor, maar het punt dat ook Ouder1 wilde maken is dat je 'niet willers' heel moeilijk kunt onderscheiden van personen die gewoon 'in between jobs' zijn en het nog niet lukt om aan het werk te komen.
Nee hoor. De niet willers zijn de mensen die zich te goed voelen om om kwart over zeven achter de lopende band te staan, want ze waren ooit directeur. De Marij's van deze wereld. En de vraag is ook hoelang je 'in between jobs' kunt blijven hangen terwijl je wacht op je droombaan. Gedurende je WW, soit, dat recht heb je zelf opgebouwd. Maar je kan toch niet verwachten dat de gemeenschap je leventje gaat financieren terwijl jij wacht op je droombaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Die persoon bepaalt toch zelf of hij wel of niet zijn huis daarvoor wil verkopen, er staat geen geweer tegen zijn hoofd aan bij verkoop of wel soms.

En zeker als je een executieveilig misbruikt om je huurders eruit te krijgen.
Heb ook de andere kant meegemaakt: Lekker een jaar (!) lang je hypotheek niet betalen en intussen wel huurders in je huis trappen en huur vangen en na een jaar komt het huis in de executieverkoop. Tja moet ik dan medelijden hebben met de verkoper?
Gedurende een executieveiling feitelijk wel natuurlijk. En wat ik bijvoorbeeld ook niet zo netjes vond, was dat de bank het overschot tussen de opbrengst op de veiling en de hypotheek (zo'n 20k) niet uitkeerde aan mijn voormalige verhuurder, maar voor zichzelf hield onder het mom van 'veilingkosten'. In ruil daarvoor werden diverse kosten niet bij de veilingkoper in rekening gebracht, waar dat wel was aangekondigd. Helemaal netjes vond ik de bank dus ook niet, maar goed, mijn verhuurder had e.e.a. op kunnen lossen door gewoon netjes te betalen, dus medelijden hoef je er zeker niet mee te hebben :P
pi_159310226
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 17:52 schreef miss_dynastie het volgende:

Nee hoor. De niet willers zijn de mensen die zich te goed voelen om om kwart over zeven achter de lopende band te staan, want ze waren ooit directeur. De Marij's van deze wereld. En de vraag is ook hoelang je 'in between jobs' kunt blijven hangen terwijl je wacht op je droombaan. Gedurende je WW, soit, dat recht heb je zelf opgebouwd. Maar je kan toch niet verwachten dat de gemeenschap je leventje gaat financieren terwijl jij wacht op je droombaan.
[..]
En voor hoeveel van de mensen die in uitkeringssituatie zitten gaat dit op? Erg weinig volgens mij.

Sowieso denk ik dat er maar erg weinig mensen op een droombaan wachten. De meesten zullen echt wel alles willen aanpakken (alles beter dan een uitkering namelijk, ook financieel gezien).

Maar er zijn nog altijd 7 keer zoveel werklozen (pakweg 600.000) dan vacatures (pakweg 90.000), en een aantal daarvan zijn zelfs 'spookvacatures' waarbij er bovendien niet eens alle werklozen zijn meegeteld.

Dus zelfs al zou je alle vacatures ingevuld krijgen, dan nog blijf je met meer dan 500.000 werklozen zitten waarvan een groot deel wel wilt maar 'in between jobs' blijft hangen omdat er onvoldoende werkaanbod is.

Dus kortom, blijft het punt staan dat het lastig te beoordelen valt wie van die groep een 'niet willer' is en wie het gewoon nog niet is gelukt om aan het werk te komen.

Al is dit een discussie die slechts zijdelings met dit onderwerp te maken heeft. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_159310229
Zita zou in plaats van bedelen nog eventueel haar lichaam kunnen verkopen daar achter het station.
standaarddrinker
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2016 @ 18:16:18 #278
43556 miss_dynastie
pi_159310450
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:02 schreef Tomatenboer het volgende:

Sowieso denk ik dat er maar erg weinig mensen op een droombaan wachten. De meesten zullen echt wel alles willen aanpakken (alles beter dan een uitkering namelijk, ook financieel gezien).
Maar die lieten ze niet zien in het programma. Wel een man die niet wil werken, want hij kan niet tegen een baas die hem vertelt wat 'ie moet doen. Een man die kinderen opvoeden als baan betitelt, want dat is zoooo belangrijk en de kinderen hebben StuFi. Dus ja, ik denk echt dat er een hele grote club niet-willers is. Je zou al eens kunnen beginnen met papier prikken. Dan pik je de niet-willers (Marij) er zo uit.
pi_159311976
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar die lieten ze niet zien in het programma. Wel een man die niet wil werken, want hij kan niet tegen een baas die hem vertelt wat 'ie moet doen. Een man die kinderen opvoeden als baan betitelt, want dat is zoooo belangrijk en de kinderen hebben StuFi. Dus ja, ik denk echt dat er een hele grote club niet-willers is. Je zou al eens kunnen beginnen met papier prikken. Dan pik je de niet-willers (Marij) er zo uit.
De kans om in armoede te komen is met deze mentaliteit gewoon enorm groot. Mensen die alle goed in orde hebben, leven met structuur en de financien strak in orde hebben hebben de kleinste kans om in armoede te komen en die kom je dus ook bijna niet tegen en zijn moeilijk te vinden. Tevens lopen die er ook niet mee te koop.
Wat dat betreft hebben die 2 mannen in het programma wel redelijk gelijk, hoewel natuurlijk iedereen in armoede kan komen, kan je de kans wel verkleinen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_159312024
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

En voor hoeveel van de mensen die in uitkeringssituatie zitten gaat dit op? Erg weinig volgens mij.

Sowieso denk ik dat er maar erg weinig mensen op een droombaan wachten. De meesten zullen echt wel alles willen aanpakken (alles beter dan een uitkering namelijk, ook financieel gezien).

Maar er zijn nog altijd 7 keer zoveel werklozen (pakweg 600.000) dan vacatures (pakweg 90.000), en een aantal daarvan zijn zelfs 'spookvacatures' waarbij er bovendien niet eens alle werklozen zijn meegeteld.

Dus zelfs al zou je alle vacatures ingevuld krijgen, dan nog blijf je met meer dan 500.000 werklozen zitten waarvan een groot deel wel wilt maar 'in between jobs' blijft hangen omdat er onvoldoende werkaanbod is.

Dus kortom, blijft het punt staan dat het lastig te beoordelen valt wie van die groep een 'niet willer' is en wie het gewoon nog niet is gelukt om aan het werk te komen.

Al is dit een discussie die slechts zijdelings met dit onderwerp te maken heeft. :)
Je kan ook bedenken dat er voor iedere werkloze dus 600.000 banen zijn :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_159328001
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:23 schreef monkyyy het volgende:
Dorpstraat 936 te assendelft, verkocht op die veiling voor ¤70,000, staat nu voor anderhalve ton te koop. 8)7

http://www.keemakelaars.n(...)ft/?objectId=3074630
Dat vind ik echt niet normaal. :{
pi_159328671
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:42 schreef MPC60 het volgende:
Die Marije is de enige die het snapt. En hulde voor de joduka, stelt de juiste vragen.
pi_159328686
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Is ook makkelijk gezegd hé. Bekenden moeten ook maar net plek hebben en permanent plek hebben.

Bovendien moet je je afvragen wat een dergelijke situatie met je motivatie en je psychische gesteldheid doet.
Dit ook inderdaad. Dat zoveel daklozen ook alcoholisten zijn komt denk ik ook door hun erbarmelijke omstandigheden. Ik snap heel goed dat je je leven dan heeft liefst wegdrinkt.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:22 schreef maryen65 het volgende:
Die Erik echt een kakker, en dan afhaken wat een looser. Respect voor Marij en Zita
Helemaal mee eens. Wat een fucking watje. Die Tim en Erik kunnen het niet aan omdat het niet met hun wereldbeeld strookt. :')

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2016 15:17:50 ]
  † In Memoriam † zaterdag 23 januari 2016 @ 15:22:40 #284
43556 miss_dynastie
pi_159328828
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:34 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat vind ik echt niet normaal. :{
Maar vergis je niet, er zit zo 10k tot 20k veilingkosten op. Overdrachtsbelasting over de aanschaf- en veilingkosten is dan ook zo 1,5 tot 1,8k. Alles is gestukt, geschilderd, nieuwe plavuizen, nieuwe tegels in de badkamer, da's ook zo 10k. Vraagprijs is nog geen verkoopprijs, je geld zit een tijdje 'vast', het lijkt heel snel 80k pakken, maar dat is het niet. Bovendien kan je ook heel erg veel pech hebben en een woning zonder keuken, badkamer en weet ik veel wat treffen. Dat risico zit ook in de prijs inbegrepen.
pi_159329074
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:02 schreef DrDentz het volgende:
Zita zou in plaats van bedelen nog eventueel haar lichaam kunnen verkopen daar achter het station.
Die kan gewoon achter het raam hoor. Er is een ernstig tekort aan jonge blonde Nederlandse meisjes.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_159329719
Die smerige dikke oma :r
  zaterdag 23 januari 2016 @ 18:58:56 #287
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_159334390
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe de omstandigheden waren en waarom hij geen recht had op die uitkering.
Feit is wel dat zolang het UWV claimt dat je recht hebt op een uitkering, je geen recht hebt op bijstand. En dan? Al zou het je lukken die WW uitkering stil te zetten.. dan heb je geen inkomen want de gemeente stuurt je linea recta terug naar het UWV.. Maar dan zet je het op een spaarrekening terwijl je blijft proberen de boel stop te zetten.. dat bedrag groeit tot ¤10.000.- en dan worden ze eindelijk eens wakker en beamen dat je al die tijd gelijk hebt gehad. Zonder tussenkomst van een rechter wordt dan gesteld dat je fraudeert (honderden malen aan de bel getrokken.. maar goed..) en krijg je er een boete van 100% overheen. Moet je dus ¤20.000.- terug betalen terwijl je maar ¤10.000.- op die spaarrekening hebt gezet. Extra addertje onder het gras is ook nog dat je als fraudeur niet de schuldhulpverlening in kunt...
Voor wat ik er van begrepen had hij nog wel inkomen waardoor het verviel. Ik heb zelf ook met het uwv te maken het is eenvoudig aanvragen en het is eenvoudig stop te zetten. Dan geef je desnoods aan dat je een baan gevonden hebt dan stopt die uitkering. En als jij van het uwv een bericht krijgt geen recht op een uitkering te hebben dan neem je dat mee naar je gemeente geeft aan wat je inkomen per maand is gaan zij na of je recht hebt op bijstand.
pi_159335979
Godverdomme wie zie ik nou net voorbij komen als "Eigenaar van Swingmarkt" (een voedselbank waar je zelf keuze hebt) bij RTL Nieuws, onze eigen Marij :D Dat mens runt gewoon haar eigen voedselbank en nog op een innovatieve manier ook.

Edit: Naam is wat ongelukkig gekozen als je er op Googled _O- _O- _O-
No amount of money ever bought a second of time.
  Eindredactie Games zaterdag 23 januari 2016 @ 19:55:49 #289
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_159336160
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:50 schreef TigerXtrm het volgende:
Godverdomme wie zie ik nou net voorbij komen als "Eigenaar van Swingmarkt" (een voedselbank waar je zelf keuze hebt) bij RTL Nieuws, onze eigen Marij :D Dat mens runt gewoon haar eigen voedselbank en nog op een innovatieve manier ook.

Edit: Naam is wat ongelukkig gekozen als je er op Googled _O- _O- _O-
ik hoef daar niet voor the Googlen hoor :9
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zaterdag 23 januari 2016 @ 19:57:07 #290
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_159336208
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 15:35 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Die kan gewoon achter het raam hoor. Er is een ernstig tekort aan jonge blonde Nederlandse meisjes.
zita is geen natuurlijk blondje hoor
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_159336228
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:57 schreef donald_dick het volgende:

[..]

zita is geen natuurlijk blondje hoor
jammer dan.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_159337676
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:50 schreef TigerXtrm het volgende:
Godverdomme wie zie ik nou net voorbij komen als "Eigenaar van Swingmarkt" (een voedselbank waar je zelf keuze hebt) bij RTL Nieuws, onze eigen Marij :D Dat mens runt gewoon haar eigen voedselbank en nog op een innovatieve manier ook.

Edit: Naam is wat ongelukkig gekozen als je er op Googled _O- _O- _O-
Zijn Tim en Erik daar welkom als ze aan lager wal geraakt zijn?
standaarddrinker
pi_159341253
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 20:36 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Zijn Tim en Erik daar welkom als ze aan lager wal geraakt zijn?
Komt Erik in z'n station Mercedes even een kratje boodschappen halen. :Y)
pi_159343517
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:50 schreef TigerXtrm het volgende:
Godverdomme wie zie ik nou net voorbij komen als "Eigenaar van Swingmarkt" (een voedselbank waar je zelf keuze hebt) bij RTL Nieuws, onze eigen Marij :D Dat mens runt gewoon haar eigen voedselbank en nog op een innovatieve manier ook.

Edit: Naam is wat ongelukkig gekozen als je er op Googled _O- _O- _O-
Wow, dat is wel goed van haar zeg. :o
  zaterdag 23 januari 2016 @ 23:19:53 #295
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_159344875
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:27 schreef Jaeder het volgende:

Eigenlijk zou iedereen die in de bijstand komt verplicht op een budget-cursus moeten. Dat zou zaken kunnen voorkomen.
Je gaat er dus vanuit dat iedereen die jn de bijstand komt niet met geld om kan gaan, Dat is wel erg generaliserend.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zaterdag 23 januari 2016 @ 23:23:43 #296
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_159345040
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:50 schreef TigerXtrm het volgende:
Godverdomme wie zie ik nou net voorbij komen als "Eigenaar van Swingmarkt" (een voedselbank waar je zelf keuze hebt) bij RTL Nieuws, onze eigen Marij :D Dat mens runt gewoon haar eigen voedselbank en nog op een innovatieve manier ook.

Edit: Naam is wat ongelukkig gekozen als je er op Googled _O- _O- _O-
Ik zou eigenlijk wel willen weten wanneer dit programma is opgenomen.
Vindt het wel heel toevallig dat deze dame in dit programma zit en 1 dag na de laatse uitzending volop in het nieuws vanwege de winkel die ze heeft opgezet.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zaterdag 23 januari 2016 @ 23:28:28 #297
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_159345251
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:52 schreef MCH het volgende:

[..]

Komt Erik in z'n station Mercedes even een kratje boodschappen halen. :Y)
En opbellen of ze na 19:00 nog open zijn, omdat ie ´s middags nog een zakelijke bespreking had. Bellend binnenlopen, `Is goed Roderick, de aanbetaling voor de nieuwe hardhouten parketvloer van 7000 euro's heb ik zojuist overgemaakt`
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_159347439
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 23:28 schreef monkyyy het volgende:

[..]

En opbellen of ze na 19:00 nog open zijn, omdat ie ´s middags nog een zakelijke bespreking had. Bellend binnenlopen, `Is goed Roderick, de aanbetaling voor de nieuwe hardhouten parketvloer van 7000 euro's heb ik zojuist overgemaakt`
Ambtenaren werken niet na 5en.
  zondag 24 januari 2016 @ 19:48:27 #299
101188 Jaeder
Int. wl. zt. int. disc.pr.
pi_159363864
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 23:19 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:Je gaat er dus vanuit dat iedereen die jn de bijstand komt niet met geld om kan gaan, Dat is wel erg generaliserend.
Je kunt natuurlijk ook wachten tot het misgaat en dan alsnog de cursus geven... (beetje laat).

En het hoeft ook niet voor iedereen hetzelfde, gewoon iets met modules of zo.
pi_159373557
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 15:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]

Helemaal mee eens. Wat een fucking watje. Die Tim en Erik kunnen het niet aan omdat het niet met hun wereldbeeld strookt. :')
Het was eerder het beeld van een echte introvert wiens inputbuffer overbelast is geraakt.

Je ziet gewoon dat die tim op een bepaald moment door vermoeidheid de continue stroom van ervaringen niet meer krijgt verwerkt. Hij zei dit ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')