Yup. En gaan meer inzetten op online. Dat laatste vind ik wat laat...quote:
naast wtfquote:Op woensdag 20 januari 2016 19:57 schreef Zelfscanner het volgende:
En er kunnen beter blokkers verdwijnen. Of Bart Smit die naast de Intertoys zit. (Amstelveen )
Action heeft geen webshopquote:Op woensdag 20 januari 2016 19:14 schreef F1gamer het volgende:
Ze hadden toch net online webshop opgezet
Maar ja daar was xenos rijkelijk te laat mee
Behoeven ze die dan?quote:
Niet eenvoudigquote:Op woensdag 20 januari 2016 19:27 schreef Godshand het volgende:
Rare actie van Blokker. Beter sluit je de verliesgevende filialen van Xenos.
Volgens mij zijn er genoeg Xenos winkels die wel goed draaien. In de Randstad zie ik op zaterdag altijd drukke gevulde Xenos filialen... En qua boventallig moet mee vallen. Je moet net geen vergrootglas gebruiken om een medewerker te vinden...
Ik denk dat hij bedoelt dat veel winkels een omzetdaling wijten aan het shoppen op internet. Action laat zien dat een winkelketen ook succesvol kan zijn zonder webshop.quote:
Er gaan er ook een aantal dicht.quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:27 schreef Godshand het volgende:
Rare actie van Blokker. Beter sluit je de verliesgevende filialen van Xenos.
Webshop zou ook geen verplichting moeten zijn, je kunt beter geen webshop hebben dan een slechte.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:55 schreef Soho het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat veel winkels een omzetdaling wijten aan het shoppen op internet. Action laat zien dat een winkelketen ook succesvol kan zijn zonder webshop.
Is het een verplichting dan?quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:16 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Webshop zou ook geen verplichting moeten zijn, je kunt beter geen webshop hebben dan een slechte.
Ik merk dat het wel een verwachting is van veel mensen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is het een verplichting dan?
quote:Couturier Mart Visser (47) heeft op eigen initiatief zijn overeenkomst met V&D beëindigd. De modemaker die ruim vijf jaar zijn confectie exclusief verkocht in de fysieke en digitale winkels van het warenhuis, gaat zelfstandig verder met zijn webwinkel martvisser.nl.
,,Het contract met V&D zou in juli dit jaar aflopen,” vertelt Mart Visser. ,,Maar het plotselinge faillissement van het warenhuis en het steeds wisselende bestuur, drie in vierenhalf jaar tijd, heeft mij ertoe gezet om het proces te versnellen en op eigen kracht verder te gaan.”
In twee weken stelde Visser een team samen om zijn nieuwe platform gestalte te geven. “Kijk, ik ben ontwerper. Ik wil creëren en mijn werk op mensen zien. Op een gegeven moment vond ik dat ik te hard moest vechten om de collecties in de winkels van V&D en ook Karstadt te houden. Daarom heb ik besloten om zelf, zonder investeerder verder te gaan.”
,,Ik ben een gezond bedrijf, had genoeg vlees op het bot”, vervolgt hij. ,,Als er vervolgens zoiets groots als een faillissement gebeurt waarbij je voor 2.5 ton het schip in gaat, krijg je zakelijk een knauw. Voor de eerste keer in de 23 jaar dat ik mijn modehuis run, heb ik een boekjaar met een negatief saldo afgesloten. Dat raakt je.”
Maar in plaats van bij de pakken neer te zitten, ontwierp Visser een volledig nieuwe collectie bestaande uit suède jurken, leren jasjes en sierlijke rokken die vanaf 15 maart via zijn site te koop is. ,,De huidige collectie valt onder de V&D-inboedel en ligt onder curatele, daar kan ik naar fluiten. Gelukkig heb ik een groot netwerk en kon ik me beroepen op leveranciers, ateliers en agenten die me hebben geholpen.”
Visser zegt voldoende kennis te hebben om zijn confectie zelf aan de man te brengen. ,,In de vierenhalf jaar dat ik samen met V&D heb gewerkt heb ik veel geleerd over retail en weet ik ook hoe kleding online geladen moet worden. Wel ben ik anders gaan ontwerpen.
Voor het warenhuis moest ik er steeds rekening mee houden hoe een kledingstuk op de hanger eruit zag en heb ik pakketten zoals een rok met een topje ontworpen. Nu kan ik ook dat ene mooie jurkje maken, omdat ik het op de site kan laten zien hoe het beweegt.”
Zijn beslissing heeft geen invloed op zijn couturehuis. Visser: “Dat staat los van elkaar. De haute couture collectie show ik op 6 maart in Amsterdam.”
Klopt en wat die ketens stuk voor stuk zijn vergeten is heel simpel: De Klant!quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mediamarkt, BCC, scheer en foppen, telecomwinkels, Bruna, Hema, Sting, Kijkshop, er zijn nog zat winkels die nu al problemen hebben of nog kunnen krijgen.
BCC ben ik al een hele tijd niet binnen geweest. Het zit op een industrie terrein en daar kom ik eigenlijk nooit.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:56 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Klopt en wat die ketens stuk voor stuk zijn vergeten is heel simpel: De Klant!
En die klant heeft inmiddels voldoende alternatieven en is er wel klaar mee. Terecht.
Neem bijvoorbeeld een BCC. Niemand helpt je, niemand geeft advies waar je iets aan hebt of vertelt je iets wat je niet zelf al op de doos had gelezen, niemand wéét ook maar iets van de producten die ze verkopen, aanbod is matig en de prijzen hoog.
Hun belofte dat ze de prijzen dagelijks aan de concurrent aanpassen is een leugen. Bovendien voert BCC vrijwel uitsluitend nét weer even andere typenummers dan bijvoorbeeld de Mediamarkt, zodat ze vrijwel nooit prijsverlagingen hoeven door te voeren.
Tsja, dan komt de rekening een keer.
Ja heb nachtenlang wakker gelegenquote:Op woensdag 20 januari 2016 12:08 schreef KingRadler het volgende:
'Bankroet V&D drukt stemming consumenten'
Het faillissement van winkelketens als V&D, drogist DA en schoenengigant Macintosh zet de stemming van consumenten stevig onder druk. Volgens ING heeft het Nederlandse consumentenvertrouwen een 'flinke tik' gekregen.
[..]
Da's altijd de reactie als er wat verdwijnd. Hetzelfde hier toen kenmerkende boekhandel op omvallen stond.quote:
De halve winkelstraat hier staat volgens mij op omvallen. December was net als vorig jaar belabberd en toen ik er gisteravond was, helemaal uitgestorven.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 07:56 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Da's altijd de reactie als er wat verdwijnd. Hetzelfde hier toen kenmerkende boekhandel op omvallen stond.
'och, zo zonde... da's zo'n mooie/leuke winkel'
'kocht je er ooit wat?'
'nee, ik haal alles bij bol,da's goedkoper'
'...'
Boeken zijn bij BOL niet goedkoper, er is in NL boekprijsbinding.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 07:56 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Da's altijd de reactie als er wat verdwijnd. Hetzelfde hier toen kenmerkende boekhandel op omvallen stond.
'och, zo zonde... da's zo'n mooie/leuke winkel'
'kocht je er ooit wat?'
'nee, ik haal alles bij bol,da's goedkoper'
'...'
boekprijsbinding mogen ze van mij afschaffen goed voor concurrentiequote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Boeken zijn bij BOL niet goedkoper, er is in NL boekprijsbinding.
Eens, ook goed voor de lezer. In de UK is geen boekprijsbinding en er wordt veel meer gelezen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:54 schreef KingRadler het volgende:
[..]
boekprijsbinding mogen ze van mij afschaffen goed voor concurrentie
Goed, boeken en bol was geen goed voorbeeld qua prijs.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Boeken zijn bij BOL niet goedkoper, er is in NL boekprijsbinding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |