Mooi gesignaleerd. Veel is al gepasseerd en we kunnen daarbij concluderen dat het een neerwaartse spiraal is. Vooral het spelen met getallen en daarbij blijven oprekken van condities heeft een breekgrens.quote:
Niet raar als je medewerkers de boel saboterenquote:Op woensdag 6 januari 2016 20:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Voor Scapino is inmiddels ook uitstel van betaling verleend door de rechtbank. En mooi nog even een nieuwsbrief sturen, online bestellingen vanaf 50 euro met 15 euro korting. Nou kun je daar wel achteraf betalen, maar het lijkt me toch niet handig
Ben bang dat er nog wel een aantal andere winkels/ketens gaan volgen
Verdommequote:Op woensdag 6 januari 2016 21:32 schreef Maraca het volgende:
[..]
Niet raar als je medewerkers de boel saboteren
[ afbeelding ]
Dit kan gewoon niet tochquote:Op woensdag 6 januari 2016 21:32 schreef Maraca het volgende:
[..]
Niet raar als je medewerkers de boel saboteren
[ afbeelding ]
Is dit echt??quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:32 schreef Maraca het volgende:
[..]
Niet raar als je medewerkers de boel saboteren
[ afbeelding ]
Ahold en La Place werken in Amerika al samen in horecaconcept. Zou niet gek zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:27 schreef Zelfscanner het volgende:
Ahold voor LaPlace lijkt mij ook wel een leuke. Al je XL's met een LaPlace uitrusten. Het gebeurd al in Zoetermeer en een kiosk in Rotterdam Alexandrium.
DAF is er weer bovenop gekomen en draait prima. En onderdelen van Fokker ook.quote:Op donderdag 7 januari 2016 09:44 schreef polderturk het volgende:
Is het wel verstandig dat de PvdA de V&D wil steunen? Hier zullen de concurrenten niet blij mee zijn. De V&D levert niks speciaals. Er zijn tientallen zaken in hetzelfde segment die het beter doen. We hadden beter DAF kunnen steunen. De enige echte Nederlandse autofabrikant hebben we failliet laten gaan. Vliegtuigfabrikant Fokker hebben we ook niet gesteund.
Maar de autodivisie van DAF en de vliegtuigproductiedivisie van Fokker zijn weg. Ze hebben alleen de winstgevende delen behouden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 09:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
DAF is er weer bovenop gekomen en draait prima. En onderdelen van Fokker ook.
quote:De juridische afwikkeling van het faillissement duurde 19 jaar.
In 2012 werd de zaak definitief afgewikkeld en was daarmee een van de langlopende zaken in Nederland.
Aan ruim 1100 schuldeisers werd in totaal 500 miljoen euro uitgekeerd en dat was ongeveer 10% van hun vorderingen op DAF
Dat is volgens mij niet zo. Ik meen mij diverse kapitaalinjecties te herinneren...quote:Op donderdag 7 januari 2016 09:44 schreef polderturk het volgende:
Vliegtuigfabrikant Fokker hebben we ook niet gesteund.
Vergeet niet dat in 96 de economie enorm is gaan groeien, natuurlijk enorm goed voor de verkoop van vrachtwagens.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:04 schreef bluemoon23 het volgende:
De autodivisie van Daf was al veel langer weg, het faillisement van de vrachtwagendivisie was in de jaren 93, daarna zijn ze doorgestart.
Pas na de overname door Paccar in 96 ging het echt veel beter.
Van Wikipedia:
[..]
Heel begrijpelijk, want het vertrouwen in Sun Capital is helemaal weg.quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:29 schreef W00fer het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)t_Sun_Capital__.html
Vergeet niet dat Fokker als opleidingsinstituut enorm belangrijk was, een prachtig voorbeeld van opleiding binnen een bedrijf. Toen Fokker failliet ging stonden de bedrijven te springen om deze mensen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 09:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
DAF is er weer bovenop gekomen en draait prima. En onderdelen van Fokker ook.
Ze mogen hun handjes dichtknijpen als er uberhaupt een investeerder komt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:41 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk, want het vertrouwen in Sun Capital is helemaal weg.
Pcies, Fokker/DAF (onderdelen) konden o.a. doorstarten op basis van extreem goed en gemotiveerd personeel. Moet zeggen dat deze unieke kwaliteiten (m.i.) niet meer aanwezig zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Fokker als opleidingsinstituut enorm belangrijk was, een prachtig voorbeeld van opleiding binnen een bedrijf. Toen Fokker failliet ging stonden de bedrijven te springen om deze mensen.
Dat is om klanten een hele tocht langs de andere artikelen te laten maken en dan hopen dat ze nog meer dingen kopen. Dat gebeurt wel bij meer winkels dat populaire artikelen op een positie staan dat je als consument een flinke wandeltocht moet maken. Zie de ikea waar je vaak eerst door de hele winkel moet voordat je in het zelfbediening magazijn terecht kan komen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 19:30 schreef W00fer het volgende:
Het gekke is dat 1 van de verdiepingen die er nog het beste uitziet, kinderkleding, op de bovenste etage zit. Juist terwijl er altijd kinderen worden geboren en ik links en rechts kinderkleding boetiekjes zie die nog prima zaken doen. Die kunnen niet op tegen het assortiment van V&D. Waarom dan op de hoogste etage?
Net zoals de oud technische medewerkers van philips die hun bedrijfsschool hadden doorlopen ook gewilde krachten waren. Dat waren wel bedrijven die een lange termijn visie hadden toendertijd, maar tegen de neoliberale korte termijn boekhouders mentaliteit is niet te vechten.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Fokker als opleidingsinstituut enorm belangrijk was, een prachtig voorbeeld van opleiding binnen een bedrijf. Toen Fokker failliet ging stonden de bedrijven te springen om deze mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |