Bron: IGNquote:Mass Effect 3 is an upcoming action role-playing game developed by BioWare and published by Electronic Arts for Microsoft Windows, Xbox 360 and PlayStation 3.[4] Officially announced on December 11, 2010,[5][6] the game is scheduled for a March 6, 2012 release[7] and will mark the final chapter in the Mass Effect trilogy of videogames, completing the story of Commander Shepard.[8][9]
Gameplay in Mass Effect 3 will be influenced by decisions from Mass Effect and Mass Effect 2 and have settings throughout the galaxy, including Earth and Mars. Combat has been changed and refined; in particular, the cover system has been improved, there will be more options for moving around the battlefield, instant melee kills and more conventional grenades will be introduced as well as improved artificial intelligence.
Mass Effect 3 will follow from the events of the Mass Effect 2 DLC expansion Arrival and follow Commander Shepard as he/she tries to save the galaxy from the Reapers by rallying civilizations of the galaxy together, while also having to deal with Cerberus, who have decided to turn against him/her.
SPOILER: Trailers:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ScreenshotsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reviews:
* IGN!
* Gamespot!
* Edge!
* Eurogamer!
* Gamekings!
FOK!kers met net zoveel swag op Origin :
Drizzt - Moredhel83
Hans1988 - Fluffeltje
ElmarO - EcVo
jebentzelfeenfiets. - Wubcake
Smoofie - Smoofiee
Athcom - Verzijl
PirE - KaiaiaiaDingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
quote:Op vrijdag 18 december 2015 02:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heuj, mijn Shepard is gay met Kaidan
Wel apart dat ik dat voor mekaar kreeg, aangezien ik aan het einde van deel 2 Miranda nog aan m'n paarsgepunte lans reeg.
Die hoodie heb ik ookquote:Op vrijdag 18 december 2015 04:38 schreef OMG het volgende:
Vandaag een Mass Effect loot crate ontvangen;
[ afbeelding ]
De hoodie alleen was 't geld al waard, toffe shot glaasjes (op die linker staat Afterlife), een knuffel Volus, een rugzak die ik nooit zal gebruiken, Paragon/Renegade sokken, een comic, embleem voor op de auto, best leuk.
Jonge je bent zelf de catcher.quote:Op vrijdag 18 december 2015 06:52 schreef 2Happy4U het volgende:
Ik gok dat Drizzt de catcher is van de twee.
Je klikte vanwege de gaysex?quote:
Waarom gebruik jij niet de patch waarmee je van die onlineverplichting af geraakt?quote:Op zaterdag 19 december 2015 23:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zeu, heb alle war assets en ga wat potjes online doen om de readiness op 100% te krijgen. Daarna de basis van de Illusive Man binnenvallen
Is daar een patch voor? Gaat je readiness dan meteen naar 100% of niet?quote:Op zaterdag 19 december 2015 23:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarom gebruik jij niet de patch waarmee je van die onlineverplichting af geraakt?
Ik ben nu weer bezig met ME2. Ik blijf het jammer vinden dat ik niet met de F-knoppen direct mijn wapen kan kiezen (nu moet je elke keer dat menuutje openen en met de muis op het wapen klikken, nog een geluk dat dat tenminste werkt want in ME3 werkt dat niet altijd als je een power selecteert). Ik vind het ook een beetje jammer dat je de scrollknop van de muis niet kan gebruiken om te scrollen in het menu en bij tekstschermpjes. Waarom vergeten ze aan zulke details te werken terwijl er zat mensen zijn die het spel hebben getest op elk platform?
Vanaf een bepaalde update gaat die naar 100% van wat je aan "war assets" hebt verdiend, ja. Het wordt ingame niet aangegeven maar het wordt wel zo verwerkt en dat blijkt uit het einde wat je krijgt. Zo heb ik steeds het 'perfecte' einde met een officiëlege grr. van 60-70% of zo (inclusief DLC's).quote:Op zaterdag 19 december 2015 23:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Is daar een patch voor? Gaat je readiness dan meteen naar 100% of niet?
destroyquote:Op zondag 20 december 2015 15:25 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heb vannacht de readiness naar 70% geschopt en was het toen wel beu. Basis aangevallen, Kai Leng dood, Illusive Man weten te overtuigen dat 'ie geïndoctrineerd was en daarna uiteraard Destroy gekozen. Op het einde haalde Shepard nog adem, dus mission accomplished
Jammer dat ze niet laten zien dat zijn vrienden hem oplappen en zo, ik ga er wel van uit dat het zo afloopt. Dat er in de toekomst een nieuw soort reaper kan ontstaan interesseert me niet, het is niet omdat die Leviathans die fout maakten dat anderen daarom ook zo onnozel zijn. Eerder domineerde 1 ras het hele melkwegstelsel, dat is ook niet meer het geval, dus hoeft dit ook niet zo te zijn.quote:Op zondag 20 december 2015 15:25 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heb vannacht de readiness naar 70% geschopt en was het toen wel beu. Basis aangevallen, Kai Leng dood, Illusive Man weten te overtuigen dat 'ie geïndoctrineerd was en daarna uiteraard Destroy gekozen. Op het einde haalde Shepard nog adem, dus mission accomplished
Ik ook, en dat met een paragon-run (ja, ik weet dat je dan voor control moet kiezen, ik kan het niet opbrengen). Sorry EDI maar het offer moet worden gemaakt. We kunnen je wellicht weer oplappen.quote:
Control is the way.quote:Op zondag 20 december 2015 21:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ook, en dat met een paragon-run (ja, ik weet dat je dan voor control moet kiezen, ik kan het niet opbrengen). Sorry EDI maar het offer moet worden gemaakt. We kunnen je wellicht weer oplappen.
Als je er niet je leven en je ziel voor zou moeten opgeven, ja. Ik heb er geen zin in om gedurende honderden miljoenen jaren voort te leven als aanstuurder van de Reapers. Destroy is het mooiste einde, het is jammer dat je EDI uitschakelt maar uiteindelijk is ze maar een ontwikkelde machine en geen sapient. Bovendien werkte je toe naar het vernietigen van de Reapers, niet naar een van die twee andere opties die door de vijand zelf zijn aangedragen.quote:
Watquote:
Holy shit, is dat de voice actor van Jack? Wat een babequote:Op maandag 21 december 2015 20:26 schreef Sejt het volgende:
Minuut 7:45. Garrus
En Jack is Nora natuurlijk.
Van ME3? Die heb ik van het weekend uitgespeeldquote:Op maandag 21 december 2015 21:08 schreef inslagenreuring het volgende:
Drizzt. Ik verwachtte een update
quote:Op zondag 20 december 2015 15:25 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heb vannacht de readiness naar 70% geschopt en was het toen wel beu. Basis aangevallen, Kai Leng dood, Illusive Man weten te overtuigen dat 'ie geïndoctrineerd was en daarna uiteraard Destroy gekozen. Op het einde haalde Shepard nog adem, dus mission accomplished
Andromedaquote:Op maandag 21 december 2015 21:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Van ME3? Die heb ik van het weekend uitgespeeld
[..]
De indoctrinatietheorie is plausibel, maar geldt niet voor mijn Shep omdat ik ze allemaal opgeblazen hebquote:Op maandag 21 december 2015 21:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Andromeda
Wacht op herspelen van DE trilogie tot backwards compatability.
Overigens, geloof je in de shepard indoctrinatie theorie?
Plausibel ja maar erg abstract. Voelt een beetje bedacht om het matige einde recht te breien.quote:Op maandag 21 december 2015 21:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
De indoctrinatietheorie is plausibel, maar geldt niet voor mijn Shep omdat ik ze allemaal opgeblazen heb
edit: ik heb de theorie nog eens gelezen en vind het interessant om te zien dat "destroy" ertoe leidt dat het geïndoctrineerde deel van je gedachten vernietigd wordt, waarna je buiten wakker wordt en weet dat het laatste stuk allemaal een droom/hallucinatie was
Mijn neger.quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:14 schreef 2Happy4U het volgende:
Al het synthetisch tuig hoort vernietigd te worden!
Legionquote:Op dinsdag 22 december 2015 18:14 schreef 2Happy4U het volgende:
Al het synthetisch tuig hoort vernietigd te worden!
Was al dood door het uploaden van de reaper codequote:
Destroy, altijd destroyquote:Op maandag 21 december 2015 22:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
En nu geloof ik weer in de theorie. Destroy is de enige logische keuze. Iedereen die synthesis of control koos is geïndoctrineerd.
Klopt maar het was alsnog zieligquote:Op dinsdag 22 december 2015 18:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Was al dood door het uploaden van de reaper code
Sterfte _!quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb een fout ontdekt in de bekende flowchart van Bioware voor de zelfmoordmissie. Ik stuurde een loyale Grunt als assistent van de bemanningsleden (die ontvoerd waren). Volgens de flowchart zou hij het moeten overleven aangezien hij loyaal was. Hij ging echter wel dood, hij kwam doorheen de deur maar sterfte doordat hij teveel verwondingen had.
Aiaiai, dat is een pijnlijke.quote:
je haalt m uit zn tank en je zet m meteen voor de groep....quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Aiaiai, dat is een pijnlijke.
Dat komt doordat die vervoeging weinig wordt gebruikt, meestal gebruiken mensen "overleed".
Ik maakte een foutje, Grunt was de leider van het tweede team, hij hoorde inderdaad te overlijden. Je zou denken dat zo'n sterke oorlogszuchtige krogan met fortification wel tegen een stootje kan.
Dit dus Die dikke is amper een jaar oud en je geeft hem de leiding?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:01 schreef numero_uno het volgende:
[..]
je haalt m uit zn tank en je zet m meteen voor de groep....
Garrus for the win!
Hij is een krogan, hij heeft superieure genen en hij vecht heel erg graag. Hij zou het aan moeten kunnen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:01 schreef numero_uno het volgende:
[..]
je haalt m uit zn tank en je zet m meteen voor de groep....
Garrus for the win!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Dikke? Dat is een en al spieren. Superiuere genen, een hard pantser, drievoudige organen en bloodrage, hij verslaat in ME3 in zijn eentje een groot aantal Rachni.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dit dus Die dikke is amper een jaar oud en je geeft hem de leiding?
Waarom koos jij dan niet voor het paragon- of renegade-antwoord?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:44 schreef Sejt het volgende:
Bij mij ging Tali dood, doordat ze niet loyaal was - en dat was, volgens mij, omdat ik haar verdedigde. (en haar vader dus ten schande maakte)
Hij hoeft geen leider te zijn, hij hoeft slechts de ultieme soldaat te zijn, in dat andere team zit heus wel iemand die de leiding kan nemen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Grunt is geen leider, einde discussie
Maar als je hem leider van het grote team maakt gaat er nou eenmaal wat foutquote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij hoeft geen leider te zijn, hij hoeft slechts de ultieme soldaat te zijn, in dat andere team zit heus wel iemand die de leiding kan nemen.
Of Shepard heeft als de ultieme alliance-officier haar mannen en vrouwen zo goed gevormd dat de natuurlijke leider automatisch opstaat.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Maar als je hem leider van het grote team maakt gaat er nou eenmaal wat fout
Ik was volledig renegade, maar bij die keuze waren er geen opties. Alleen het wel of niet steunen van Tali. Heb ik niet eerder gehad bij andere play throughs.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarom koos jij dan niet voor het paragon- of renegade-antwoord?
Je moet toch een van de twee hebben kunnen kiezen? Ik heb de andere opties ook uitgeprobeerd maar gewoon om te zien wat er zou gebeuren, daarna direct weer herladen.
Ik speelde het bijna volledig paragon, er zijn een paar uitzonderingen: Shepard geeft een kopstoot aan die krogan (het past op dat moment, de Krogans waarderen het juist ), ze geeft een uitbrander aan die quarian-admiraal voor het niet afwachten of dat ze heelhuids terugkwamen, ze uploadde de intel (die ze vond bij het recruteren van Samara of de drell) en er nog een vierde renegade-actie die ik me niet herinner.
Ik neem aan dat het als volgt wordt bepaald of dat de optie wordt geactiveerd:quote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:04 schreef Sejt het volgende:
[..]
Ik was volledig renegade, maar bij die keuze waren er geen opties. Alleen het wel of niet steunen van Tali. Heb ik niet eerder gehad bij andere play throughs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij gaat nu ook moeten kiezen wie jij opoffert: de Quarians of de Geth. Een lastige keuze. De Geth zijn geavanceerde computers maar de quarians zijn degenen die de oorlog niet willen staken terwijl de geth op dat moment enkel zichzelf verdedigen. Die geavanceerde computers (andere dan de Geth) zijn er verantwoordelijk voor dat al het ontwikkelde organische leven eens in de zoveel tijd wordt uitgeroeid. Zelf koos ik de eerste keer voor de Geth (niet wetende dat de Quarians uitgeroeid zouden worden), daarna hoefde ik niet meer te kiezen.quote:Nu zit ik in ME3, en zal ik de geniale dronken Tali moeten missen.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het als volgt wordt bepaald of dat de optie wordt geactiveerd:
- aantal renegade/paragon-punten
- verhouding renegade/paragon-punten
Bij mij is typisch minstens de vierde paragonbalk helemaal vol terwijl voor de renegade een halve balk volk is wanneer ik deze missie doe.je hoeft ook niet te kiezen.... Als je t goed speelt kan je beide partijen redden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Jij gaat nu ook moeten kiezen wie jij opoffert: de Quarians of de Geth. Een lastige keuze. De Geth zijn geavanceerde computers maar de quarians zijn degenen die de oorlog niet willen staken terwijl de geth op dat moment enkel zichzelf verdedigen. Die geavanceerde computers (andere dan de Geth) zijn er verantwoordelijk voor dat al het ontwikkelde organische leven eens in de zoveel tijd wordt uitgeroeid. Zelf koos ik de eerste keer voor de Geth (niet wetende dat de Quarians uitgeroeid zouden worden), daarna hoefde ik niet meer te kiezen.
Mijn ideale team hangt af van wat ik tegen ga komen in me3. Cerberus of de Reapers. Meestal neem ik sowieso Ashley mee maar daarnaast of Liara voor Cerberus en Garrus voor de Reapers- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
Moet je wel voldoende paragon- of renegadepunten hebben, anders gaat één ras dood.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:23 schreef numero_uno het volgende:
[..]
je hoeft ook niet te kiezen.... Als je t goed speelt kan je beide partijen redden.
Mijn ideale team hangt af van wat ik tegen ga komen in me3. Cerberus of de Reapers. Meestal neem ik sowieso Ashley mee maar daarnaast of Liara voor Cerberus en Garrus voor de Reapers
Ik let er nauwelijks op in ME3 hoe nuttig de squadmates zijn, ik neem meestal de squadmates die ik het leukst vind en ik varieer een beetje voor de dialoogjes. Het kan wat gemakkelijke zijn met de juiste squadmates maar dat maakt me niet uit. Ik speel altijd op insanity. Met twee stukjes van het spel heb ik nog problemen:quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:23 schreef numero_uno het volgende:
Mijn ideale team hangt af van wat ik tegen ga komen in me3. Cerberus of de Reapers. Meestal neem ik sowieso Ashley mee maar daarnaast of Liara voor Cerberus en Garrus voor de Reapers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben ook begonnen aan Crysis 2 (3 had ik wel al gespeeld): wat een gigantisch verschil in graphics terwijl het spel slechts 1 jaar later uitkwam. Twee DirectX-versies verschil en een veel modernere engine. Het meest opvallende: met Crysis 2 haal ik rond de 60 FPS met gemiddelde instellingen en rond de 50 met de beste instellingen (van de 3 standaardopties), bij ME zit ik gemiddeld rond de 120. De complexiteit van de graphics ligt veel meer dan 2 keer zo hoog (relatief simpele graphics bij ME, geen AA, hele lage resoluties van schaduws, hele simpele belichting, weinig reflectie etc.), toch scheelt de FPS maar een factor 2. Al moet ik zeggen dat ik vind dat ze het water in de Leviathan-DLC wel aardig hebben gedaan.Tja de meeste games die nu uitkomen zien er nog steeds minder uit als de Crysis-gamesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klopt, de Crytek-engine is heel erg goed (Frostbyte 2 mag er ook wezen en Unreal 4 lijkt me veelbelovend). Volgens mij is er een andere reden: de meeste spellen worden gemaakt met het oog op de consoles en daarna wordt in het beste geval gekeken hoe je het spel optimaal op de PC laat draaien, Crysis 2 en 3 zijn primair gemaakt voor de PC en daarna werd gekeken hoe je het op de console kon laten draaien (niet fatsoenlijk als ik het goed heb begrepen, gelukkig kunnen de XBox One en de PS4 het wel redelijk draaien).quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:35 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Tja de meeste games die nu uitkomen zien er nog steeds minder uit als de Crysis-games
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, als je eerst ME2 speelt en direct daarna Crysis dan merk je nogal wat verschillen.
Niet dat ik een graphicshoer ben, als de gameplay goed is dan ben ik tevreden. Het zou echter wel fijn zijn als ze bij het maken van de spellen wat meer zouden kunnen schalen bij het ontwerp zodat ook de PC-spelers spellen krijgen die profiteren van de krachtigere (en meer up to date) hardware.
[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 07-01-2016 19:44:53 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Ik ben nooit echt fan van de crysis serie geweest. Het kwam op mij altijd heel erg over van ''he kijk wat voor een mooie graphics wij kunnen produceren''. Vond het nooit echt heel lekker spelenquote:Op donderdag 7 januari 2016 19:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat klopt, de Crytek-engine is heel erg goed (Frostbyte 2 mag er ook wezen en Unreal 4 lijkt me veelbelovend). Volgens mij is er een andere reden: de meeste spellen worden gemaakt met het oog op de consoles en daarna wordt in het beste geval gekeken hoe je het spel optimaal op de PC laat draaien, Crysis 2 en 3 zijn primair gemaakt voor de PC en daarna werd gekeken hoe je het op de console kon laten draaien (niet fatsoenlijk als ik het goed heb begrepen).
Maar goed, als je eerst ME2 speelt en direct daarna Crysis dan merk je nogal wat verschillen.
Op welke hardware heb jij het gespeeld? Ik vermoed dat jij een lage FPS haalde, dan speelt het inderdaad niet lekker. Met 60 FPS speelt het erg lekker, ik vind het qua controle van de karakters, hoe responsief het is (lag tussen input en reactie) en hoe fel de actie is (snelheid waarmee alles gebeurt) aanzienlijk beter spelen dan ME, bij ME3 hebben ze dat trouwens wel flink verbeterd in vergelijking met ME2. Bij Crysis 3 heb je 1 stuk wat notoir slecht draait op de PC, het eerste deel waarbij je de regen hebt. De framerate dropt daar bij mijn systeem naar 20 FPS. Uit een analyse (van anderen) bleek dat het modelleren van de touwen die daar hangen veel te veel rekenwerk vergde voor niet-zichtbaar resultaat. Ik weet dankzij dat stuk hoe het spel speelt met een lage framerate, dat is inderdaad niet fijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:43 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Ik ben nooit echt fan van de crysis serie geweest. Het kwam op mij altijd heel erg over van ''he kijk wat voor een mooie graphics wij kunnen produceren''. Vond het nooit echt heel lekker spelen
Ik heb 1 en Warhead op de pc gespeeld. Ik vond 1 in het begin erg boeiend omdat het een heel mysterieus sfeertje had. Zodra de aliens echter in beeld kwamen verloor het spel al haar charme en veranderde het eigenlijk in een rechttoe rechtaan shooter met als enige verschil dat je in dit spel voor een kort aantal seconden onzichtbaar kon worden. Ik vond het hele schietsysteem gewoon niet lekker aanvoelen en kon er maar niet aan wennen. Het uitschakelen van zo een outpost voelde ook altijd zo repetitief aan. Plus het verhaal wist me gewoon nooit te boeien.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Op welke hardware heb jij het gespeeld? Ik vermoed dat jij een lage FPS haalde, dan speelt het inderdaad niet lekker. Met 60 FPS speelt het erg lekker, ik vind het qua controle van de karakters, hoe responsief het is (lag tussen input en reactie) en hoe fel de actie is (snelheid waarmee alles gebeurt) aanzienlijk beter spelen dan ME, bij ME3 hebben ze dat trouwens wel flink verbeterd in vergelijking met ME2. Bij Crysis 3 heb je 1 stuk wat notoir slecht draait op de PC, het eerste deel waarbij je de regen hebt. De framerate dropt daar bij mijn systeem naar 20 FPS. Uit een analyse (van anderen) bleek dat het modelleren van de touwen die daar hangen veel te veel rekenwerk vergde voor niet-zichtbaar resultaat. Ik weet dankzij dat stuk hoe het spel speelt met een lage framerate, dat is inderdaad niet fijn.
Bottomline: als jij het op de consoles hebt gespeeld of op een PC die er niet geschikt voor was, geef het spel dan nog een kans op de PS4 of op een krachtigere PC.
Als ik een punt van kritiek moet geven op het spel dan is het dat de herspeelwaarde beperkt is, als je eenmaal weet hoe je het moet spelen dan is de uitdaging weg. Dat is het leuke en briljante van ME: verschillende dialogen, verschillende reacties van karakters op basis van wat je eerder hebt gedaan en verschillende speelstijlen doordat je verschillende krachten gecombineerd kan gebruiken. En in het algemeen (laten we het niet over de journaliste in ME3 hebben die voor ING werkt ) hele goede voice-acting en goede muziek.
Ik heb 1 nooit gespeeld, in 2 en 3 komt er naar mijn mening wat meer bij kijken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:00 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Ik heb 1 en Warhead op de pc gespeeld. Ik vond 1 in het begin erg boeiend omdat het een heel mysterieus sfeertje had. Zodra de aliens echter in beeld kwamen verloor het spel al haar charme en veranderde het eigenlijk in een rechttoe rechtaan shooter met als enige verschil dat je in dit spel voor een kort aantal seconden onzichtbaar kon worden. Ik vond het hele schietsysteem gewoon niet lekker aanvoelen en kon er maar niet aan wennen. Het uitschakelen van zo een outpost voelde ook altijd zo repetitief aan. Plus het verhaal wist me gewoon nooit te boeien.
Dat is inderdaad een heel sterk element van het spel, naar mijn overtuiging met dank aan goede schrijvers (karakters, operkingen) en vooral het goede geluid (stemmen en muziek). De graphics lopen ver achter, ik hoop dat ze voor 4 die inhaalslag maken. Het is veel gevraagd (erg duur in verband met de voice acting) maar ik zou het geweldig vinden als ze de dialogen ook nog zouden uitbreiden, bij ME2 en ME3 zijn de dialogen op een gegeven moment op als je X keer na de missie met je karakters hebt gesproken, in ieder geval heeft Mordin dan nog een aantal opmerkingen (als de dialogen al op zijn) maar de andere karakters blijven dan steed hetzelfde zeggen en doen. Crysis is veel immersie qua graphics, ME is meer immersief qua karakters en geluid.quote:Dat is juist één van de sterke punten van Mass Effect (om weer offtopic te gaan ), ik zat gewoon na één missie helemaal in het verhaal en kon er bijna niet meer stoppen.
mocht je de eerste renegade / paragon check niet halen kan je die partij later weer loyal krijgen Door weer er mee te praten maar dan tegen een lagere puntencheck.. Weet t niet helemaal meer zeker ik haal m altijd sowiesoquote:Op donderdag 7 januari 2016 18:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Moet je wel voldoende paragon- of renegadepunten hebben, anders gaat één ras dood.
Was deze mafketel helemaal vergeten...quote:Op maandag 8 februari 2016 01:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
http://www.buzzfeed.com/h(...)uve-played-mas-1j0yc
Of ik nou Paragon of Renegade ben, ik zeg altijd "charge..."quote:Op maandag 8 februari 2016 01:32 schreef Dragonetti het volgende:
[..]
Was deze mafketel helemaal vergeten...
[ afbeelding ]
In geheel paragon style had ik z'n leven maar gespaard..."kater" was al genoeg straf vond ik
Hmm, niet dat ik weet, heb het ook nergens voorbij zien komen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 20:49 schreef Dragonetti het volgende:
Is het ergens mogelijk om een ME trilogy inclusief alle DLC te halen voor de pc?
Tot nu toe wat ik heb ik gezien is de trilogy met DLC voor alleen deel 1.
Ik heb gegoogeld ernaar, en het blijkt niet verkrijgbaar te zijn.
Maar ik dacht laat ik het hier ook maar vragen voor het geval ik iets gemist heb...
Zit daar helaas niet bij.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:23 schreef Typisch het volgende:
Waar kan ik de keys een beetje cheap fixxen voor deze games? Ik wil ze weer eens opnieuw spelen en dit maal op de PC.
Edit:
Ah, nevermind.
Een tientje voor de hele trilogy.
http://www.allkeyshop.com(...)-key-compare-prices/
Weten jullie of daar alle DLC bij zit?
Inderdaad, vind het zelf ook erg raar. En helaas is die DLC ook zelden (of misschien wel nooit) in de aanbieding.quote:
Ik zie het ja.quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:01 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Inderdaad, vind het zelf ook erg raar. En helaas is die DLC ook zelden (of misschien wel nooit) in de aanbieding.
Dat scheelt inderdaad, maar het is toch zonde dat het zo duur blijft op de PC. Ach, wie weet gooien ze die DLC wel in de aanbieding tijdens het event wat EA heeft voor de E3.quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:06 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik zie het ja.
Gelukkig heb ik bijna alle DLC al wel eens gespeeld.
En anders check ik het wel op youtube. Volgens mij heb ik alleen die met de Levithian nog nooit gespeeld.quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat scheelt inderdaad, maar het is toch zonde dat het zo duur blijft op de PC. Ach, wie weet gooien ze die DLC wel in de aanbieding tijdens het event wat EA heeft voor de E3.
https://www.reddit.com/r/(...)t_andromeda_from_e3/quote:EA Play Trailer
-The new ship is called the Tempest. It's small enough to land on planets
-Asari, Salarians, Krogan etc are all in Andromeda
-The Mako has a boost feature
-Biotics are back
-You can switch shoulders during combat
-Facial animations are smoother/more detailed
-There is more than one Ark
-Before leaving, the Arks were located above Earth
-Passengers on the Ark have been kept in some kind of stasis during the journey. Female character is first to wake up
Mac Walters (YouTube Live at E3)
-Characters are a huge focus, Frostbite allows them to create more detailed characters
-The dialogue system will be familiar but they want to push the envelope with new mechanics
-There will be an 'evolution' of the morality system
-The protagonist's name is Ryder
-The woman at the end of the EA Play video is a FemRyder
-The goal of this game is to move forward. There will be callbacks to the trilogy however
-Ryder has a family. This family ties into the storyline (Maybe siblings, parents etc)
-ME3 multiplayer was a surprising success but they understand that fans didn't like how it tied into the single player, aims to improve this
-Development in the game is in the final stretch, they only want to show stuff that's totally finished and polished
-The Mako is the only vehicle in the game
Polygon and IGN interviews with Mac Walters/Aaryn Flynn
-Mass Effect 3's ending and your decisions won't affect Andromeda
-Relationships and romances will be more realistic
-Friendships and romances will take into account character temperaments. Some may be harder to talk to.
-Romance won't be limited to checking in a few times, then getting a romance scene.
-Mass Effect Andromeda is a story about becoming a hero
-The characters will be much younger and untested, drawing from themes of feeling out of depth or like an outcast
-Humanity are the aliens this time, it's the story of a stranger in a strange land
-BioWare are aiming for a character that is more than just a typical space marine, someone who recognises the impact their presence is having
-Instead of your character already knowing a lot about the Galaxy like Shepard, you're going to be discovering all of this stuff with them
-You won't have the kind of support Shepard would have. You're not exactly a Spectre this time
-The story of the game will be more personal this time, even though the scale is still grand
-The trilogy will act as a foundational background, but won't be a focus. There will be explainations for new players on what Krogans are, what mass effect field are etc.
-The trilogy was about a cinematic, grand, space opera with a titular character. With Andromeda they want to move away from this
-Instead of saying "You are this person" it's about saying "This is your role and this is the way you can play it"
-Andromeda will still be a human centric story, as it gives the player a foothold in the alien narrative
-In ME1, humans found themselves to be the underdogs in a larger galaxy, and this is ultimately a core theme of Mass Effect, not just the trilogy
-BioWare kept trying to solve the vehicle problem in the trilogy, but this time they've made it a core focus and tried to fix it early in development
-The online component will have no impact on the main story this time. There will be more positive ties between the singleplayer and multiplayer
-The core elements of branching dialogue, relationship building, exploration etc will remain intact
-Andromeda will feel like you're playing Mass Effect for the first time, as the setting/characters are new and unfamiliar, yet nostalgic to returning fans
Yanick Roy
-RPG elements are of course still there, allowing the player to control the story their way
-BioWare aren't worried about moving on from Shepard, they believe that as long as all the core elements of Mass Effect are there, people will play it
-There will be companions with 'loyalty' missions and new ways to get to know them
-The multiplayer will be similar to ME3's but with more freedom, dynamic gameplay and 'chaos'
-There will be more customisation than we've seen before. We can "own" our environments
-Andromeda is their biggest game ever. Exploration is a major factor, similar to what they tried to achieve in ME1
-Planets will have essentially one biome, inspired by planets from things like Star Wars
-There will be different ways to communicate with the races of Andromeda. Diplomacy, aggressiveness, combat etc
-The order in which you do quests/talk to people may also influence opinion of you and humanity
-We will be able to choose male/female, but they want to go a little bit further with this. More details to come soon
-The female Ryder isn't exactly the default face. There is a bit of a twist this time around but they can't say more yet
-The protagonist's role will be vast, their goal is to find a new home for humanity and the other races accompanying them, requiring a character of many qualities
-There will be references to the trilogy, but not so much as to flood new players with information
-The way the translators will understand the languages of the Andromeda species will be explained
Aaryn Flynn (PlayStation Access and Inside Playstation)
-The trip to Andromeda has taken a really really long time (hundereds of years)
-The game draws parallels to today's space exploration advancements/themes
-The N7 character has nothing to do with Shepard
-New species. Some old, some new, some completely mysterious
-Choices will affect the species you encounter
-Planetary exploration is essentially the same mechanic as ME1, but much MUCH bigger/better with more freedom
-There's much more to the Tempest than meets the eye
-The 'Ark' is a huge part of the story, not just where Ryder wakes up
-Main character will be human, you can choose to play as a male/female Ryder
-There is a sense of continuity in the Mass Effect universe, despite starting fresh in a new Galaxy
-Mass Effect Andromeda is story/characters first, then with a large focus on seamless loading, exploration
-Frostbite has forced them to rebuild everything from the ground up, it's a clean slate in more ways than one
-Mass Effect VR is a possibility
Apologies if a lot of this has already been said before. That said, if you hear anything else, let me know. Cheers!
EDIT: New Info (Various Sources such as Twitter and news websites)
-Same-Sex romances are still there
-Info about the collectors edition is coming this fall
-As the game runs Frostbite, the PC hardware requirements will be similar to that of Battlefront and Inquisition
-More news may be coming in weeks instead of months.
-Codex entries will be detailed and in-depth as usual.
-Armour/Prop references should be coming soon.
Keep an eye on @GambleMike's and @ConalPierse's Twitter feeds
Maak me maar wakker wanneer de trilogie ook alle DLC bevat.quote:Op zondag 19 juni 2016 16:15 schreef Dragonetti het volgende:
Voor een korte tijd de Mass Effect Trilogy:
http://www.kinguin.net/pr(...)ilogy-origin-cd-key/
10,49¤
Inderdaad. Het is belachelijk dat ze nu nog steeds niet alle DLC's erin hebben opgenomen. Het gaat om een zeer oud spel in een nog oudere en primitieve engine. Man, wat ben ik blij dat we van de UR3-engine af zijn. Al heeft ME er voor deel 3 wel redelijk wat uitgehaald.quote:Op maandag 8 augustus 2016 13:43 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Maak me maar wakker wanneer de trilogie ook alle DLC bevat.
Nog steeds geen trilogie met DLC
Waarom dat?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hell, zonder die ene DLC waarbij de asteroïde op een ME-relay stort kan je niet eens het begin van ME3 volgen.
Het is hier zeker geen spoiler?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je krijgt ook niet de volledige content van ME3 als je niet alle DLC's van ME2 hebt, dta vind ik eigenlijk ook best wel een groot minpunt. Wat dat betreft raad ik zeker aan om ME3 ook eens te spelen met een safegame waarin wel de status van alle DLC's van ME2 is opgeslagen. Je mist hele aardige delen zonder dat, niet van hetzelfde niveau als de 3 betere DLC's in 3 maar toch...
Terzijde, ben ik de enige die Hackett een übercool karakter vind in ME3? Damn, ik zou graag zo'n krasse oude knar zijn in de toekomst.
Op die screenshot zie je waarom ik stelde dat ze veel uit de UR3-engine hebben gehaald. Vergelijk dit plaatje maar eens met wat je bij Borderlands 2 ziet bij de karakters, ME3 ziet er veel beter uit wat dat betreft. BL2 draait zwaarder vanwege postbewerking, zwarte lijntjes, wat lichteffecten en natuurlijk PhysX maar als je puur naar de karakters en de animaties van die karakters (robotachtig maar wel veel beter) kijkt dan wint ME3 met een gigantisch verschil. Ik vond trouwens de 'geheime' opening van ME2 ook best wel kicken. Ik stel me voor dat het spel er zo had kunnen uitzien als de hardware in die tijd zo krachtig zou zijn geweest als dat het nu is.
Hopelijk lukt dat voor de nieuwe ME. Als die er grafisch zo uit zou zien (met wat modernisering zoals het haarwerk van AMD aangezien dat die performancehit reuze meevalt op een PC) dan ben ik erg tevreden.
[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 09-08-2016 10:32:21 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is hier zeker geen spoiler?
Voor het geval dat...Ah, ja, tuurlijk. Ik zat met de Bring Down the Sky DLC in mijn hoofd, en dacht dat je doelde op het feit dat Balak een kleine rol heeft in ME3. Maar die ging over een asteroïde op een menselijke kolonie, niet een ME-relay.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je krijgt ook niet de volledige content van ME3 als je niet alle DLC's van ME2 hebt, dta vind ik eigenlijk ook best wel een groot minpunt. Wat dat betreft raad ik zeker aan om ME3 ook eens te spelen met een safegame waarin wel de status van alle DLC's van ME2 is opgeslagen. Je mist hele aardige delen zonder dat, niet van hetzelfde niveau als de 3 betere DLC's in 3 maar toch...
Was de Arrival DLC al bijna vergeten, vond dat ook de minste van de ME2 DLC's.
quote:If importing a Mass Effect 2 save in which Arrival was not completed, the Alpha Relay will still be destroyed. However, responsibility will shift from Commander Shepard to the Alliance's 103rd Marine Division. In the process, the 103rd will suffer casualties, lowering their corresponding war asset by 50 points. This will also alter dialogue in several places, such as with Balak during Citadel: Batarian Codes (provided he survived Bring Down the Sky), with Ghorek during Citadel: Wounded Batarian, and with Admiral Anderson in the game's opening cinematic.
Ik vond die DLC eigenlijk nog wel aardig, althans op de hoogste moeilijkheidsgraad (niet op een lagere gespeeld, ik hou van een beetje uitdaging). Er zitten wat pittige gevechten met Geth in die DLC op het moment dat je die explosieven moet laten afgaan en in zo'n arena. Die maken het voor mij wel leuk. De DLC duurt aan het einde wel wat te lang (terwijl er dan te weinig gebeurt).quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:31 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Ah, ja, tuurlijk. Ik zat met de Bring Down the Sky DLC in mijn hoofd, en dacht dat je doelde op het feit dat Balak een kleine rol heeft in ME3.
Was de Arrival DLC al bijna vergeten, vond dat ook de minste van de ME2 DLC's.
Dat is waar, dat was ik even vergeten. Nu weet ik waarom Anderson zijn zin verandert ("More than one." vs. "You don't owe me."), dat wist ik nog niet. Ik interpreteerde die eerste zin als vijandig maar dat was het dus juist niet, hij was een van de mensen (samen met Hackett natuurlijk) die voorkwam dat Shepard werd uitgeleverd aan de Bartarians.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:37 schreef Racerblade het volgende:
Trouwens, volgens de Mass Effect wikia is het ME3 begin anders als je Arrival niet hebt gespeeld:
[..]
Ik zit er al 1-2 jaar op te wachten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 11:02 schreef wvsnl het volgende:
Ben zo gek op de Mass Effect trilogie. Kan ook niet wachten ol andromeda, vooral daarvoor een xbox one gekocht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat zou mooi zijn. Het is een andere ervaring met een goede FPS. Op mijn computer haal je gemiddeld boven de 100 en ik heb ongeveer dezelfde grafishce kaart als die in de PS4 zit (HD 7850). Een van de redenen dat ik ME3 graag speel (naast de dialogen, de stemmen en de muziek) is omdat de actie zo lekker is omdat het zo soepel draait als je de VSync uit zet. Het maakt echt veel verschil.quote:Ik hoop echt dat deel 2 en 3 snel backwards compatible worden gemaakt. Voelt als een gigantisch gemis dat ik die spellen nu niet kan spelen.Arme Kaiden. Na al die verhalen die hij Femshep vertelde over zijn verleden wordt hij opgeofferd...quote:Ik weet nog dat ik in 2011 mass effect 1 kreeg, en poeh die plot twist op Virmire, geweldig.
Sorry Kaiden, ik heb een zwak voor Ashley. Ze is in het begin nog wat kortzichtig en ruw maar wat doe je eraan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Bram_van_Loon op 09-08-2016 11:23:56 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is hier zeker geen spoiler?
Voor het geval dat...BaRtarians? Slechte ervaringen mee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Juist niet. Hetzelfde met betrekking tot de beslissingen die je neemt in ME2, die dus niet terugkomen in ME3 als je aan ME3 begint zonder de eerste delen gespeeld te hebben. Je kreeg toen je aan ME3 begon in 2012 precies dat waarvoor je betaald hebt. En kregen spelers die dus echt een investering hadden in de serie de beste opties en hun eigen specifieke context, zoals 't hoort. Het was alleen zonde voor mensen die hun savegames kwijt waren en geen tijd hadden om ME1 en 2 opnieuw te spelen.quote:Je krijgt ook niet de volledige content van ME3 als je niet alle DLC's van ME2 hebt, dta vind ik eigenlijk ook best wel een groot minpunt.
Neemt niet weg dat het al een aantal jaren tijd is voor Ultimate Editions voor ME2, ME3, DA2 en ook DA:I.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 11:25 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
BaRtarians? Slechte ervaringen mee?Het is niet mijn favoriete karakter (en naam) in het spel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind ze een beetje saai. Een foutje die er vanaf het begin hardnekkig in is geslopen. Geef mij maar de 4 hoofdsoorten, naast de mens.Die logica volg ik niet. Je stopt 'extra' ontwikkelingskosten in ME3 die je betaalt van de opbrengsten van ME3, betaald door alle mensen die het spelen, maar alleen de mensen die de eerdere spellen met DLC's hadden gekocht krijgen die extra content terwijl de opbrengsten van die DLC's niet samen hangen met het budget van ME3.quote:Juist niet. Hetzelfde met betrekking tot de beslissingen die je neemt in ME2, die dus niet terugkomen in ME3 als je aan ME3 begint zonder de eerste delen gespeeld te hebben. Je kreeg toen je aan ME3 begon in 2012 precies dat waarvoor je betaald hebt. En kregen spelers die dus echt een investering hadden in de serie de beste opties en hun eigen specifieke context, zoals 't hoort.
Niet dat het een groot probleem is, gelukkig kan je savegames downloaden.
We moeten het er niet al te veel over hebben maar heel dat DLC-circus mag van mij wel fors minder. Zoals Valve dat deed met HL (dat wordt als de start van de DLC gezien) is prima (precies in verhouding), het doel was om sneller een nieuw spel uit te brengen (tussen de hoofdspellen in) die kleiner zijn maar ook evenredig minder kosten. DLC's worden de laatste >5 jaar teveel als melkkoe gebruikt waarbij ook bewust content die tot het hoofspel behoort uit het spel wordt gehaald en in DLC's wordt gestopt. Het is in mijn ogen een slechte ontwikkeling voor gaming.De PC-versie op de consoles en dit natuurlijk met een FPS van minstens 60? Sterker nog, ik vind dat je die gratis moet krijgen als je het spel voor een eerdere generatie hebt gekocht. Tenzij de console dat niet aankan of je het nog wat verder wil verfraaien, in dat geval mogen ze natuurlijk evenredig de kosten doorrekenen. Zoiets moet een service t.o.v. loyale klanten zijn, geen melkkoe.quote:Neemt niet weg dat het al een aantal jaren tijd is voor Ultimate Editions voor ME2, ME3, DA2 en ook DA:I.
Dan houd je je klanten ook. De laatste jaren merk je dat nogal wat consolegamers cynisch zijn geworden door al die 'ultimate' edities.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Ik ga denk een playthrough spelen met een xenofobische Shepherd. Alleen de loyalty missies van mensen doen, Wrex laten neerschieten. Mensen council installeren. make humanity great again.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 11:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik had trouwens ook wat grote foutjes gemaakt waardoor de Quarians, Garrus en de vrouwelijke Krogan doodgingen. Oeps. Vooral het dood zijn van Garrus was even slikken.
Cortez en Ashley/Liara (onder die wagen) waren ook een keer de lul aan het einde van het spel, dat was wel een mooie verrassing, het gaf wat variatie aan het einde.
Aangezien ik met ME3 begon ging Miranda ook dood.
Ik heb het overwogen maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen. Ik ben te soft.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 11:51 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik ga denk een playthrough spelen met een xenofobische Shepherd. Alleen de loyalty missies van mensen doen, Wrex laten neerschieten. Mensen council installeren. make humanity great again.
Ik snap ook niet echt waarom de quarians redelijk populair zijn. Het is dat ik ze beide kon redden, maar als ik moest kiezen kon Tali de pleuris krijgen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 11:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik had trouwens bewust de Quarians opgeofferd toen ik moest kiezen, ik gaf hen meer de schuld van het conflict met de Geth dan de Geth. De Geht probeerden vrede te krijgen, de Quarians kwamen een soort van xenofoob (hoe moeten we dat noemen? ) over. Bovendien hadden de Quarians het conlfict gestart, ze deden het zichzelf aan. Fuck them.
Is dat renegade?
Was al bang dat de hint niet over zou komen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 11:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is niet mijn favoriete karakter (en naam) in het spel.
Ik vind ze een beetje saai. Een foutje die er vanaf het begin hardnekkig in is geslopen. Geef mij maar de 4 hoofdsoorten, naast de mens.
Verder zijn ze niet saai, ze zijn in de game-serie gewoon onderbelicht.quote:BaRtarian? Slechte ervaringen mee?
Er is dan ook een verschil tussen dlc en uitbreidingen. Uitbreidingen bestaan al langer. In de C&C serie bijvoorbeeld: The Covert Operations (C&C), Counterstrike en The Aftermath (RA), Firestorm (TS), Yuri's Revenge (RA2) e.d. Dat het nu 'dlc' genoemd wordt, komt door dit digitale tijdperk. De episodes van HL2 vallen onder 'uitbreidingen'. Hetzelfde geldt voor Overlord, Lair o/t Shadowbroker, Leviathan, Omega e.d. Waar je gewoon voor moet betalen, ondanks dat ze gemaakt zijn met geld 'verdient door de verkoop van de originele game'.quote:Die logica volg ik niet. Je stopt 'extra' ontwikkelingskosten in ME3 die je betaalt van de opbrengsten van ME3, betaald door alle mensen die het spelen, maar alleen de mensen die de eerdere spellen met DLC's hadden gekocht krijgen die extra content terwijl de opbrengsten van die DLC's niet samen hangen met het budget van ME3.
We moeten het er niet al te veel over hebben maar heel dat DLC-circus mag van mij wel fors minder. Zoals Valve dat deed met HL (dat wordt als de start van de DLC gezien) is prima (precies in verhouding), het doel was om sneller een nieuw spel uit te brengen (tussen de hoofdspellen in) die kleiner zijn maar ook evenredig minder kosten. DLC's worden de laatste >5 jaar teveel als melkkoe gebruikt waarbij ook bewust content die tot het hoofspel behoort uit het spel wordt gehaald en in DLC's wordt gestopt. Het is in mijn ogen een slechte ontwikkeling voor gaming.
Wat die gast op z'n twitter gooit, moet hij lekker zelf weten. Zo lang het maar niet in de game komt. Hoe dit met BioWare in het algemeen te maken heeft, is me ook niet helemaal duidelijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:59 schreef The_Substitute het volgende:
Via Reddit: https://heatst.com/cultur(...)s-the-world-to-know/
Bioware daalt weer een stukje verder af...
Die optie heb ik niet eens verkend, zo vanzelfsprekend was het voor mij dat je dat niet deed.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:29 schreef wvsnl het volgende:
Zo heb ik al enorm veel moeite met Veetor aan Cerberus overhandigen in het begin van deel 2.
Sommige van de wrede opties vind ik eigenlijk juist wel weer leuk maar dat zijn de momenten waarop Shepeard terecht pissed is of wanneer het zij of de ander is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:45 schreef Rikketik het volgende:
Meestal zorg ik gewoon dat ik beide kan redden, maar ik heb wel een één of twee playthroughs waarin ik de geth boven de quarians verkies. Ik heb moeite met de echt (nodeloos) wrede renegade options, maar met deze had ik geen problemen.
AAA-bedrijven hebben normaal gezien een policy waarin hun werknemers gevraagd wordt hun mening voor henzelf te houden. Voor 't voorkomen van reputatieschade en mogelijke lagere inkomsten. Dus waarom ze hem zo openlijk z'n gang laten gaan zonder er wat van te zeggen...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:06 schreef Rikketik het volgende:
Wat die gast op z'n twitter gooit, moet hij lekker zelf weten. Zo lang het maar niet in de game komt. Hoe dit met BioWare in het algemeen te maken heeft, is me ook niet helemaal duidelijk.
Een paar zinnen dialoog, prima (dat vind ik ook logisch). Je mist echter ook complete missies zonder de DLC van 2. Dat je ze niet standaard krijgt vind ik ook geen probleem maar het was wel aardig geweest als je een savegame uit 2 in 3 kan maken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:29 schreef The_Substitute het volgende:
Maar, weer ontopic, de dlc bij ME vallen binnen de (nog altijd) rpg-context, waar de game zich op verschillende aanpast aan wat de speler gekozen heeft, wat je wel of niet gedaan hebt, wat voor klasse je speelt, en ook welke dlc je wel of niet hebt gekocht. Zoals je hierboven al doorhad, al heb je bepaalde dlc niet, past de game zich daaraan aan. Heb jij LotS nooit gespeeld, dan heeft Liara alleen een paar regels over dat het 'nogal wat moeite kostte om de Shadowbroker te worden', en heb je verder geen verwijzingen ernaar. Heb je 't wel gespeeld krijg je dus een aantal punten waar ernaar gerefereerd wordt, plus war assets e.d.. Dat is de manier waarop je loyaliteit beloont, als developer. En het is ook een goede business-instelling om nieuwe spelers te motiveren om de eerdere games ook mee te pakken, als ze merken dat ze heel wat context missen.
Welke missies?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een paar zinnen dialoog, prima (dat vind ik ook logisch). Je mist echter ook complete missies zonder de DLC van 2. Dat je ze niet standaard krijgt vind ik ook geen probleem maar het was wel aardig geweest als je een savegame uit 2 in 3 kan maken.
Misschien niet een hele missie (ik zou het moeten opzoeken of opnieuw moeten spelen) maar wel aanzienlijke stukken dialoog met veel leukere twitst. Kaisumi bijvoorbeeld. Of Wrex in de Citadel-DLC. Ik denk dat ik dat verwarde met hele missies, voor mijn gevoel miste je best wel wat in ME3 zonder die stukjes .quote:
Bioware of EA?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:59 schreef The_Substitute het volgende:
Via Reddit: https://heatst.com/cultur(...)s-the-world-to-know/
Bioware daalt weer een stukje verder af...
Ik vind dat het er ook een beetje vanaf hangt waar het over gaat. Ik zou het prachtig vinden als zo'n medewerker bijvoorbeeld zou aangeven dat hij Sanders/Stein steunt aangezien de DNC door en door corrupt handelde. Als dat je een paar klanten kost, prima, het is het waard (het grotere goed).quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:20 schreef The_Substitute het volgende:
AAA-bedrijven hebben normaal gezien een policy waarin hun werknemers gevraagd wordt hun mening voor henzelf te houden.
Dat gevoel heb je, omdat jij ME1 en 2 wel gespeeld hebt. Iemand die ze niet gespeeld heeft en begint met ME3, kent Wrex niet en mist hem dus ook niet. Hetzelfde voor Kasumi en Zaeed, Thane en noem ze op. Ze missen voor hun gevoel niets. Tot dat ze horen (via fora) dat als ze met ME1 waren begonnen, de opeenvolgende games heel anders zouden kunnen lopen. En dat is, nogmaals, geen oneerlijke gang van zaken. Dat is aan de ene kant hun experiment met de savegames, waarin ze spelers de kans gaven hun eigen specifieke ervaring mee te nemen naar het volgende deel. En aan de andere kant een manier om nieuwe spelers te motiveren om ook die oudere delen eens te spelen. Wat me ook best logisch lijkt, als het om een game gaat waarbij het verhaal met elk nieuw deel verder gaat.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Misschien niet een hele missie (ik zou het moeten opzoeken of opnieuw moeten spelen) maar wel aanzienlijke stukken dialoog met veel leukere twitst. Kaisumi bijvoorbeeld. Of Wrex in de Citadel-DLC. Ik denk dat ik dat verwarde met hele missies, voor mijn gevoel miste je best wel wat in ME3 zonder die stukjes .
Voor zo ver ik kan zien, gaat dit om Bioware Montreal. Ik heb geen idee tot in hoe ver EA hier over gaat.quote:
Mag je vinden. Ik ben van mening dat die romance-opties niets aan het verhaal en gameplay toevoegen. Er waren geen verschillen in de arcs of je ze nou te vriend hield of er een romance mee begon. Alleen bij Jack vond ik het echt een beetje deel worden van haar arc. Maar doen alsof het zo belangrijk is, voor zo'n onbelangrijk deel van de game, voelt gewoon zeer onoprecht aan. Het voelt zeker niet als 'vooruitgang'. Vooral tegenwoordig niet, met al die feministen en sjw's die dit soort dingen eisen, i.p.v. developers lekker zelf te laten bepalen (zonder dwang) wat ze schrijven.quote:Een van de mooie aspecten van ME2 en ME3 was dat je ook homosex kon hebben (nadruk op kon, het werd niet opgedrongen, in het echt gebeurt dat ook dus het is goed dat dat een optie is)
In elke rpg die Bioware tot dan toe gemaakt had, kon je een vrouwelijk karakter spelen. Dit was alleen de eerste serie met voice-acting. Da's het enige verschil. Denken dat het belangrijk is voor meisjes/vrouwen om vrouwelijke karakters op gamehoezen te zien, is precies dat soort gedachtegoed dat aansluit op die identiteitspolitiek. Waar we het toch hopelijk over eens zijn dat het nergens op slaat.quote:en dat je een goede vrouwelijke protagonist had. Het was dan wel weer jammer dat ze haar niet op de doos zetten aangezien Femshep duidelijk veel beter is ingesproken.
Waarom is dat belangrijk? Keith David (Anderson) deed prima werk in vooral ME1 en 3 (te kleine rol in ME2). Wat heeft zijn huidskleur en Anderson's huidskleur daarmee te maken? Het gaat toch puur om het karakter? Dit riekt weer naar identiteitspolitiek. Is dit ook het idee dat african-americans elkaar in zulke rollen, banen moeten zien, om het 'gevoel' te krijgen dat zij het ook kunnen? Of dat het zo prachtig divers is om meerdere mensen met verschillende huidskleuren aan een project te zien werken? Hoewel we dat al een aantal decennia zien, maar we constant verteld worden dat racisme nog zooo veel voorkomt, terwijl het vooral in het westen op het laagste punt ooit is? Maar de reden dat je weinig bruine gezichten e.d. ziet, is omdat we in het westen simpelweg voor de meerderheid blank zijn?quote:Je kan zeggen wat je wil (Ashley) maar er zaten toch aardig wat donkergekleurde mensen in de cast die een mooie rol hadden, zowel qua voiceacting als qua karakter. Anderson was na Shepard de grote held.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit wat hij doet, is ronduit racisme. En Bioware doet er niets mee.quote:Ik vind dat het er ook een beetje vanaf hangt waar het over gaat. Ik zou het prachtig vinden als zo'n medewerker bijvoorbeeld zou aangeven dat hij Sanders/Stein steunt aangezien de DNC door en door corrupt handelde. Als dat je een paar klanten kost, prima, het is het waard (het grotere goed).
Je moet er wel voorzichtig mee zijn.
Kan je je voorstellen als dit werd gezegd over zwarten? De wereld zou dan te klein geweest zijn.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Als er iets niet klopt aan mijn verhaal, voel je vrij om dat aan te geven. Zo niet, is het nogal een valse vergelijking.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 01:09 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb een hekel aan identity politics als ieder ander persoon met gezond verstand maar dit soort geneuzel is net zo erg . Wat een drek.
Het is niet zo zeer dat het anders is, het gaat mij er meer om dat het leuker is geschreven. En dat komt niet alleen doordat je al een band met de karakters hebt. Een simpel voorbeeld de komst van Wrex in de Citadel-DLC, of dat jij wel of niet ME2 hebt gespeeld, het is sterk. Ook als ik nooit ME2 zou hebben gespeeld zou ik dat mooi vinden. Daarnaast heb je inderdaad nog het element dat bijvoorbeeld de council anders reageert afhankelijk van of dat je hen wel of niet gered hebt. Er zijn als ik het goed heb 3 scenario's: dezelfde drie, andere councilmembers maar wel met verschillende rassen en enkel mensen. Ja, daarvoor maakt het niet uit dat je bij ME3 1 standaard scenario krijgt, die zijn gelijkwaardig aan elkaar en juist het ontdekken van de verschillen is een groot deel van de fun.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 21:31 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dat gevoel heb je, omdat jij ME1 en 2 wel gespeeld hebt. Iemand die ze niet gespeeld heeft en begint met ME3, kent Wrex niet en mist hem dus ook niet. Hetzelfde voor Kasumi en Zaeed, Thane en noem ze op. Ze missen voor hun gevoel niets. Tot dat ze horen (via fora) dat als ze met ME1 waren begonnen, de opeenvolgende games heel anders zouden kunnen lopen. En dat is, nogmaals, geen oneerlijke gang van zaken. Dat is aan de ene kant hun experiment met de savegames, waarin ze spelers de kans gaven hun eigen specifieke ervaring mee te nemen naar het volgende deel. En aan de andere kant een manier om nieuwe spelers te motiveren om ook die oudere delen eens te spelen. Wat me ook best logisch lijkt, als het om een game gaat waarbij het verhaal met elk nieuw deel verder gaat.
Dat klopt volgens mij. Het zit hem meer in wat grappige en ontroerende extra scenes en dialoog.quote:Wat betreft die missies, volgens mij kon je ze gewoon nog steeds doen, alleen maakten Kasumi enz. er gewoon geen deel van uit. Dus al had je de Kasumi ME2-dlc niet, of was ze dood gegaan gedurende de suicide mission, maakte ze er dus geen deel van uit. Maar kreeg je gewoon nog die spectre die jou om hulp vroeg.
Is de romance diep uitgewerkt? Nee. Dat kunnen we Bioware niet echt kwalijk nemen, dat is de consequentie van het feit dat er zoveel verschillende scenario's zijn. 5 keer twee mogelijkheden voor 1 variabele en je hebt al 32 mogelijkheden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 00:58 schreef The_Substitute het volgende:
Mag je vinden. Ik ben van mening dat die romance-opties niets aan het verhaal en gameplay toevoegen. Er waren geen verschillen in de arcs of je ze nou te vriend hield of er een romance mee begon. Alleen bij Jack vond ik het echt een beetje deel worden van haar arc. Maar doen alsof het zo belangrijk is, voor zo'n onbelangrijk deel van de game, voelt gewoon zeer onoprecht aan. Het voelt zeker niet als 'vooruitgang'. Vooral tegenwoordig niet, met al die feministen en sjw's die dit soort dingen eisen, i.p.v. developers lekker zelf te laten bepalen (zonder dwang) wat ze schrijven.
Als dat de reden zou zijn wel, ik vind dat zij op de hoes had moeten staan omdat de voice-acting voor Femshep toevallig beter was, dat feminazigeneuzel (Anita Sarkeezian en zo) interesseert me niet. Het is vermakelijk (je kan er goed mee lachen als je er eens naar luistert ) maar ik moet er niets van hebben.quote:In elke rpg die Bioware tot dan toe gemaakt had, kon je een vrouwelijk karakter spelen. Dit was alleen de eerste serie met voice-acting. Da's het enige verschil. Denken dat het belangrijk is voor meisjes/vrouwen om vrouwelijke karakters op gamehoezen te zien, is precies dat soort gedachtegoed dat aansluit op die identiteitspolitiek. Waar we het toch hopelijk over eens zijn dat het nergens op slaat.
Dat ze meer presteren en meer falen heeft waarschijnlijk ook te maken met dat ze maar 1 X-chromosoom hebben en dat ze daardoor voor bepaalde genen maar 1 allel hebben.quote:Het enige waar het mee te maken heeft, is dat vrouwen meer geneigd zijn te denken in de wij-vorm (collectief), met als hun (incorrecte) conclusie daaruit dat het daarom belangrijk is dat er meer vrouwelijke karakters op hoezen te zien moeten zijn, zodat meisjes 'het gevoel' krijgen dat ze ook zulke dingen kunnen doen, 'net zoals mannen'. Waar dat helemaal nooit opging voor mannen. Mannen namen simpelweg risico's en déden dingen en hadden niemand nodig om hen te vertellen wat ze wel en niet konden doen. En presteerden daardoor meer en faalden daardoor ook meer.
Ja, toevallig konden ze voor de man niet een stemacteur van hetzelfde kaliber krijgen, dat maakt het verschil. Ik vond haar in de breedte beter, wat jij ervaart als over the top in intensere scenes (ik kan het me voorstellen maar ik heb het niet) vond ik juist wel lekker en ik vond het wel passen gezien de stakes.quote:Wat betreft het verschil in voice-acting - Mwah, het is gewoon het verschil tussen mannen en vrouwen waar je het over hebt. Mannenstemmen zijn vaker wat vlakker, maar hebben daardoor vaker wat meer autoriteit. In de wat meer intense scenes vind ik dus male shep overtuigender. Maar in de normale conversaties is het femshep die betere intonatie heeft en daarin wat beter overkomt. Jennifer Hale is niet voor niets een van de betere stemacteurs, maar ik vind haar in de intensere scenes vaak geforceerd overkomen. Ik waardeer dus de een niet echt boven de ander.
Niet. Mijn punt is juist dat ik de indruk had dat ze juist niet keken naar wat politiek correct is maar gewoon deden wat goed werkte.quote:Waarom is dat belangrijk?
Voor mij wel.quote:Het gaat toch puur om het karakter? Dit riekt weer naar identiteitspolitiek.
Jij weet nu hoe ik denk over affirmative action. Ik vind het nogal meevallen met het aantal rollen wat zwarte acteurs krijgen. Dat wil niet zeggen dat er geen racisme is in de USA, die is er zeker, bij de Oscar en bij de politie bijvoorbeeld.quote:Is dit ook het idee dat african-americans elkaar in zulke rollen, banen moeten zien, om het 'gevoel' te krijgen dat zij het ook kunnen? Of dat het zo prachtig divers is om meerdere mensen met verschillende huidskleuren aan een project te zien werken? Hoewel we dat al een aantal decennia zien, maar we constant verteld worden dat racisme nog zooo veel voorkomt, terwijl het vooral in het westen op het laagste punt ooit is? Maar de reden dat je weinig bruine gezichten e.d. ziet, is omdat we in het westen simpelweg voor de meerderheid blank zijn?
Het tweede uiteraard. Ik vond het trouwens nogal teleurstellend dat die transsexueel het ESF won in plaats van de Lange en Waylon.quote:Panel 1 - 4 personen, een Afrikaanse vrouw, Europese homoseksueel, Aziatische moslim en een Zuid-Amerikaanse trans-vrouw, maar ze hebben alle 4 dezelfde mening.
Panel 2 - 4 blanke mannen, maar van links naar rechts ( ) is de één een marxist, de volgende een sociaal-liberaal, die daarnaast een libertariër, en de laatste een religieus conservatief.
Vraag: Welk panel is meer divers?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Hoe oneens ik het ook met jou ben, ik zal tot aan mijn dood jouw recht verdedigen om jouw mening te uiten. “Ik ken het artikel niet maar ik ben eens met de stelling dat affirmative action juist discriminatie, waaronder racisme (ook vrouwen), kan doen toenemen. Je moet het daarom niet proberen te forceren, wijs liever op de voordelen als die er zijn, wijs erop dat het zonde is om talenten niet te benutten, maar laat mensen vrij kiezen.quote:En daar komt dus bij dat ze racisme weer aanmoedigen, door het langzaam maar zeker legaal te maken om te discrimineren naar blanken. Zie dit voorbeeld, wat betreft stageplekken bij de BBC.
We zijn het over veel meer eens dan dat jij denkt. Niet over alles waar we het nu over hebben gehad, maar wel over veel.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Ik dus ook wat betreft feminazi's, politieke correctheid en affirmative action, maar niet wat betreft het spel.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 03:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ben het met Substitute eens.
Mijn vriendin is een jaar of 4 geleden begonnen en ze zit nog ergens halverwege Mass Effect 2.quote:Op zondag 21 augustus 2016 22:11 schreef Typisch het volgende:
Al met al een mooie opwarmer voor Mass Effect Andromeda, want voordat ze klaar is met alle drie de delen is het denk ik bijna nieuwjaar.
Ja, dat zie ik hier ook wel gebeuren. Maar we houden hoop. En anders knal ik er in februari zelf wel even doorheen denk ik.quote:Op maandag 22 augustus 2016 12:51 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Mijn vriendin is een jaar of 4 geleden begonnen en ze zit nog ergens halverwege Mass Effect 2.
Ondertussen zitten we al op Ilos. En ze vindt het fantastisch. Haar LI is, uiteraard, Liara.quote:Op maandag 22 augustus 2016 13:32 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ja, dat zie ik hier ook wel gebeuren. Maar we houden hoop. En anders knal ik er in februari zelf wel even doorheen denk ik.
Blijft een heerlijk universum om in rond te lopen.
Ga er maar niet van uit dat het mogelijk is om saves over te zetten. Je mag al blij zijn als het mogelijk gaat zijn om een paar details (einde, geslacht...) over te zetten over te zetten of in te voeren zodat er nog een terugblikje op Shepard haar/zijn lot komt of iets dergelijks. Bioware is er volstrekt duidelijk over geweest dat ME4 los staat van de vorige spellen, het is simpelweg niet mogelijk om alle beslissingen mee te nemen omdat je dan voor veel te veel scenario's moet programmeren, dialogen moet opnemen, animaties moet tekenen etc.quote:Op maandag 22 augustus 2016 13:40 schreef Kokoswater het volgende:
Hopelijk komt die HD trilogy eraan, vooral voor de PS4. De belangrijkste reden dat ik die wil is dat ik anders geen save heb om over te zetten naar ME4 (mocht dat mogelijk zijn). De originele trilogie speelde ik namelijk op de PC, maar die is lang niet goed genoeg meer voor Andromeda.
Ben ik de enige die de meeste posts van deze user maar gewoon niet meer leest?quote:Op donderdag 1 september 2016 14:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ga er maar niet van uit dat het mogelijk is om saves over te zetten. Je mag al blij zijn als het mogelijk gaat zijn om een paar details (einde, geslacht...) over te zetten over te zetten of in te voeren zodat er nog een terugblikje op Shepard haar/zijn lot komt of iets dergelijks. Bioware is er volstrekt duidelijk over geweest dat ME4 los staat van de vorige spellen, het is simpelweg niet mogelijk om alle beslissingen mee te nemen omdat je dan voor veel te veel scenario's moet programmeren, dialogen moet opnemen, animaties moet tekenen etc.
3 => 9 => 27 => 81 , dat loopt al snel uit de hand. Ze kregen er al hoofdpijn van om uit twee vorige spellen alle beslissingen mee te moeten nemen en ze gaven aan dat het onwaarschijnlijk is dat ze dat nog een keer gaan doen.
De beste reden om het op de PS4 of de PC te spelen: veel betere gameplay.
>= 60 fps zonder VSync vs. 20-30 FPS met VSync maakt gigantisch veel verschil voor hoe fijn het speelt. Het is een actiespel, daarvoor heb je dat gewoon heel erg hard nodig. Het is mede om die reden dat bijvoorbeeld Crysis veel populairder was op de PC dan op de consoles. De PS3 en de X360 waren te zwak voor dit spel, wat nogal ironisch is aangezien voor de PC het spel juist veel te licht was (lees: ze hadden het spel veel mooier kunnen maken qua graphics, effecten, NPC's etc. , het slagroom op de taart bij een spel).
Ja.quote:Op donderdag 1 september 2016 14:58 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ben ik de enige die de meeste posts van deze user maar gewoon niet meer leest?
Vast niet, maar het is prima als niet iedereen iedereen zijn reacties leest, het is zeker niet mijn doel dat iedereen mijn reacties leest. Ik lees ook lang niet iedereen zijn/haar reacties.quote:Op donderdag 1 september 2016 14:58 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ben ik de enige die de meeste posts van deze user maar gewoon niet meer leest?
Zonder DLC.quote:Op zondag 4 september 2016 16:27 schreef Typisch het volgende:
Voor twee tientjes (?) heb je de trilogie op Origin, elke matige laptop kan die games wel draaien.
Inderdaad. De omgeving zag er ook best generic alien uit. Tevens hoop ik dat dat niet de standaard Shepard Ryder is. Wát een saaie kop zegquote:Op donderdag 8 september 2016 12:47 schreef Semisane het volgende:
Was weinig gameplay aan...beetje rondlopen, boost-jumpen en klaar. Zegt niks over combat, questen, dialoog etc. Dit hadden ze net zo goed niet hoeven tonen. En idd warm word ik er ook niet van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Dat komt vaker voor in een game-subforum.quote:
Heb die game toen per ongeluk op de kop getikt en de eerste keer zelfs weg gelegd omdat ik het niks vond.quote:Op woensdag 2 november 2016 10:39 schreef wvsnl het volgende:
Ik ga mijzelf denk ik niet aanmelden, wil niet teveel info meekrijgen. Wacht N7 day af en sluit ik mij af voor ME nieuws. Ging Mass Effect 1 blind in en dat was mijn allerbeste spelervaring ooit.
Hiermee heb je eigenlijk wel een heel goed punt.quote:Op woensdag 2 november 2016 10:39 schreef wvsnl het volgende:
Ik ga mijzelf denk ik niet aanmelden, wil niet teveel info meekrijgen. Wacht N7 day af en sluit ik mij af voor ME nieuws. Ging Mass Effect 1 blind in en dat was mijn allerbeste spelervaring ooit.
Ik vanwege een killer review in de pu. Tweede hands opgepikt hier in de buurt toen. Wat een game was dat.quote:Op woensdag 2 november 2016 10:39 schreef wvsnl het volgende:
Ik ga mijzelf denk ik niet aanmelden, wil niet teveel info meekrijgen. Wacht N7 day af en sluit ik mij af voor ME nieuws. Ging Mass Effect 1 blind in en dat was mijn allerbeste spelervaring ooit.
Ik kocht ME2 op aanraden van m'n beste vriend en heb pas twee jaar later deel 1 echt gespeeld. Duurde een paar keer voordat ik deel 1 echt ging waarderen, mede door de soms vervelende combatquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:35 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik vanwege een killer review in de pu. Tweede hands opgepikt hier in de buurt toen. Wat een game was dat.
Ik vond het ook fantastische spellen, maar ook wel een beetje stroperig aan doen tegenwoordig.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:44 schreef bjorntju het volgende:
Toen Mass Effect 1 uitkwam en ik hem had uitgespeeld was het echt instant mijn nr. 1 game. Maar na het spelen van deel 2 en 3 kan ik echt niet meer door deel 1 spelen. De combat is zo gigantisch verouderd. Verhaal blijft wel geweldig, maar na deel 1 4x uitgespeeld te hebben weet ik dat onderhand wel
Ben nog steeds boos over het einde.quote:Op zondag 6 november 2016 02:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Mooi ook hoe onze Heppie zo'n lul was aan het begin van de reeks Ik hou van die vent.
quote:Op zondag 6 november 2016 06:09 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ben nog steeds boos over het einde.
Zal zeer waarschijnlijk morgen worden aangekondigd. Op de andromeda site staat nu early 2017. Dus soonquote:Op zondag 6 november 2016 13:11 schreef Geralt het volgende:
Is er al een betrouwbare releasedate voor deze?
Er is een gerucht dat hij 21 maart uit gaat komen, omdat dan ook de artbook van ME:A verschijnt:quote:Op zondag 6 november 2016 13:11 schreef Geralt het volgende:
Is er al een betrouwbare releasedate voor deze?
quote:Op zondag 6 november 2016 06:09 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ben nog steeds boos over het einde.
Achja jongens en meisjes uiteraard, het is echt tijd om dat los te laten. Ik heb de destroy extended cut ending met wat headcanon leren accepteren. Je ontzegt jezelf zoveel plezier door aan dat einde blijven te denken.quote:
twitter:thessianqueen twitterde op donderdag 03-11-2016 om 15:49:53 @macwalterslives can we expect any type of ME Andromeda special edition (Collector's edition?) in the near future? :,) reageer retweet
Noice Die komt er hier wel in. Heb van deel 1,2 en 3 de CE Dan kan die van Andromeda niet ontbreken natuurlijk!twitter:macwalterslives twitterde op donderdag 03-11-2016 om 18:46:25 I feel like I've said this before -- But stay tuned for #N7Day https://t.co/JYJgHBjmLz reageer retweet
Meh, wordt niet warm of koud van dat autootje.quote:Op maandag 7 november 2016 17:27 schreef bjorntju het volgende:
CE:
[ afbeelding ]
https://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B01MREH4H2/3535232-20/
RC versie is ¤100 duurder:
[ afbeelding ]
https://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B01M2CQ490/3535232-20/
Had liever zoiets gezien als de ME 1,2, en 3 CE's. Ga hem waarschijnlijk wel halen om mijn collectie compleet te hebben maar dan niet de RC versie
Backwards compatiblequote:
Bakkes dicht en spelen jij!quote:Op maandag 7 november 2016 19:48 schreef wvsnl het volgende:
Ja toch nog snel even. Maar doel daarmee op de Xbox One. Mass effect 2 en 3 zijn sinds vandaag dus backwards compatible. Dus speelbaar op de Xbox One
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Warning: Possibly a spoiler...
Maar gelukkig gingen ze naar Andromeda omdat men dan helemaal los kon gaan m.b.t. tot animaties.Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
quote:Op zaterdag 19 november 2016 09:48 schreef Semisane het volgende:
Yay! Collectors 2.0Edward Snowden heeft meegewerkt aan Andromeda?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Warning: Possibly a spoiler...
Maar gelukkig gingen ze naar Andromeda omdat men dan helemaal los kon gaan m.b.t. tot animaties."The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
quote:Op zaterdag 19 november 2016 09:48 schreef Semisane het volgende:
Yay! Collectors 2.0Ik vind ze er ook veels te veel op lijken.... erg jammer(lijk)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Warning: Possibly a spoiler...
Maar gelukkig gingen ze naar Andromeda omdat men dan helemaal los kon gaan m.b.t. tot animaties.Tails tell tales
Eerste voorproefje dat inderdaad ergens op lijkt. Eindelijk wat gameplay en dat ziet er prima uit. Een openachtige wereld zoals DA:I en hopelijk hebben de quests wat diephang.quote:Op vrijdag 2 december 2016 08:34 schreef Mystikvm het volgende:
Ik kan hier wel enthousiast van worden.
Nou, ik ook wel zeg... ziet er echt wel heel vet uit!quote:Op vrijdag 2 december 2016 08:34 schreef Mystikvm het volgende:
Ik kan hier wel enthousiast van worden.
*fapfapfap*quote:Op vrijdag 2 december 2016 08:34 schreef Mystikvm het volgende:
Ik kan hier wel enthousiast van worden.
Volgens mij is deze specifieke missie door de mensheid ingezet?quote:Op vrijdag 2 december 2016 18:20 schreef Semisane het volgende:
Waar ik enkel de draad een beetje kwijt ben is waarom er kennelijk fracties bestaan met mensen aan het hoofd? Typisch als de mens er pas net aan komt?
Ja, fuck. Ik ook heel erg. Op zich...quote:
Ik vind 'm vet, maar hier wel mee eens ja. Juist dat "meer" was ook altijd de grote kracht van de vorige games. Deze trailer geeft wel de indruk dat er ook veel aandacht naar ontdekken, verzamelen en ''craften' zal uitgaan.quote:Op vrijdag 2 december 2016 19:52 schreef InFrA-WiZ het volgende:
Wel tof filmpje idd, al wat dit voor mij meer een combat- dan gameplay trailer.
Ben echt benieuwd naar het Andromeda universe en wat er nog meer te doen is dan met aliens vechten.
Koop je toch voor een (tweede hands?) Xbox One of PS4 voor nog geen 300 euro?quote:Op vrijdag 2 december 2016 20:07 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, fuck. Ik ook heel erg. Op zich...
Ik roep echter al jaren dat ik mijn PC moet upgraden/vervangen en dat komt er maar niet van en dat zal om deze game te kunnen spelen toch echt nodig zijn.
Tijd en geld is het probleem niet zo, maar ik kan geen keuze maken en het feit dat de PC alleen maar voor gamen/design dient te worden geupgrade en voor de rest nog hartstikke goed functioneert helpt niet. Ik ben wel een gamer, maar alleen bij vlagen.
Ik ben benieuwd of deze game (al bij 'release') verandering gaat brengen in het bovenstaande... Dacht eigenlijk dat de nieuwste Deus Ex mij al over de streep zou trekken...
[..]
Ik vind 'm vet, maar hier wel mee eens ja. Juist dat "meer" was ook altijd de grote kracht van de vorige games. Deze trailer geeft wel de indruk dat er ook veel aandacht naar ontdekken, verzamelen en ''craften' zal uitgaan.
Oh, nee... ik wil echt geen consolequote:Op vrijdag 2 december 2016 21:05 schreef Typisch het volgende:
[..]
Koop je toch voor een (tweede hands?) Xbox One of PS4 voor nog geen 300 euro?
Ben je klaar en kun je prima op gamen.
Omdat?quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:07 schreef Forbry het volgende:
[..]
Oh, nee... ik wil echt geen console
Dan moet je niet zeuren en upgraden.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:07 schreef Forbry het volgende:
[..]
Oh, nee... ik wil echt geen console
Vooral om te spelen met je vrienden die geen goede pc hebben.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Consoles lijken me alleen relaxed voor vechtspellen en racespellen.
quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:10 schreef Typisch het volgende:
[..]
Vooral om te spelen met je vrienden die geen goede pc hebben.
quote:
Baasquote:
Heb toch iets liever gameplay beelden dan pre-rendered, hoewel het een aardige clip is.quote:
Tja, waarom wél een console? Alles aan een console is gewoon (veel) minder vind ik. Grafisch/technisch veel minder, veel minder geschikte titels, geen mogelijkheid voor mods enzo en de meeste games (nee, niet allemaal) speel ik veel liever met keyboard + muis dan met een joystick (sterker nog, games zoals ME kán ik niet met een joystick spelen ). Sowieso, ik wil op zich best graag een goede PC (ook voor photoshop, design, etc.) en heb er ook wel het geld voor, dus dan vind ik een console simpelweg overbodig. Een console vind ik alleen wel aardig voor als je veel met anderen gamet, maar ik game -doorgaans- het liefst alleen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:09 schreef MAHL het volgende:
[..]
Omdat?
Game liever zelf ook op de PC hoor, maar console is soms ook erg fijn
Het was niet echt als zeuren bedoeld. Nou ja, wel... maar over mijn luiheid en 'keuzestress' in dezen, niet over het gebrek aan een geschikte PC. Als ik echt, écht een geupgrade PC wil hebben, komt die er ook wel. Het is meer dat ik het tot nu toe blijkbaar nog geen echte, échte 'must' vind en ik gewoon erg benieuwd ben of deze game de 'trigger' gaat zijn of, zoals bij de nieuwste Deus Ex het geval was, (voorlopig) tóch niet...quote:Op vrijdag 2 december 2016 21:09 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dan moet je niet zeuren en upgraden.
Ik heb vier jaar terug een bak van ~1000 euro gebouwd en ben toch blij dat ik er gewoon een console naast heb.
Hmmm, hier ben ik toch wat minder enthousiast over. Op zich wel heel leuk, dat hele 'soort-van-moederschip'-idee, maar als ik kijk naar hoe eea er uitziet, vind ik het -vooralsnog- veels te veel op de Citadel lijken...quote:
Hmm, moet wel ja. Eens zien of er iets aan te doen is, al mis ik geen characters en heb er ook niks bijgekregen.quote:
Kaputt maken die flikkers.quote:Op woensdag 14 december 2016 02:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zo, uitgespeeld. Heb uiteraard Destroy gekozen, zoals het hoort.
Instant buy hier.quote:Op woensdag 4 januari 2017 19:44 schreef MAHL het volgende:
Hmm. Leuk, maar wacht toch nog maar even op de reviews + de eerste patches
quote:By Aaryn Flynn, General Manager of BioWare
On behalf of our teams across Montreal, Edmonton and Austin, I'm excited to announce that Mass EffectTM: Andromeda will be launching in North America on Tuesday, March 21, 2017 and beginning Thursday, March 23, 2017 in Europe. We appreciate your patience (and in fact, even your lack of patience in some instances) as we've been focused on completing the game. Here's a little bit of context into how we've gotten here.
Mass Effect: Andromeda is our most ambitious Mass Effect game to date. We're telling completely new stories, creating new characters, new planets, new species, and introducing new gameplay systems. And for the first time, we're bringing Mass Effect to the FrostbiteTM game engine, an incredible engine that's delivering a tremendous graphical jump from the trilogy to Mass Effect: Andromeda. To deliver on this, we're taking all the time we can to make sure you're getting the best possible experience.
Over this holiday break, developers at BioWare took home a version of the game in what we call the "holiday build". This is a longstanding studio tradition that goes back to the early days of the original Mass Effect. Many load up a PC or console and go home to play as much as possible at their leisure. Coming back from holiday, the feedback has been great. Getting the endorsement from members of our studio, many of whom played key roles on the original trilogy, was definitely a key factor in helping us lock in on the date.
Even more exciting for us over the last couple of months has been seeing the excitement build in the community as we've started to share more about the game. The passion you have for the franchise continues to drive us. And now, we're just a couple of months away from delivering a brand new Mass Effect experience to you for the first time in five years - richer, deeper and ready for exploration. We're excited about how far we are going with the franchise, and we hope you find it's been worth the wait.
See you in Andromeda,
Aaryn
Ik heb de demo van DA2 gespeeld. Na 10 minuten was ik het kotsbeuquote:Op donderdag 5 januari 2017 00:14 schreef inslagenreuring het volgende:
Als het maar geen "offline mmorpg" als dragonage wordt. Wat een vreselijke Let off was dat spel.
Is dat serieus al weer 5 jaar geleden deel 3 ja?quote:Op woensdag 4 januari 2017 20:33 schreef bjorntju het volgende:
And now, we're just a couple of months away from delivering a brand new Mass Effect experience to you for the first time in five years
Ik heb Arrival van het weekend gezien. Mind Blown. Sowieso de beste film van 2016 voor mij. De manier waarop de aliens in beeld zijn gebracht is inderdaad geweldig.quote:Op woensdag 4 januari 2017 20:38 schreef Typisch het volgende:
Wat ik wel hoop is dat het niet aanvoelt als een paar extra planeetjes met nieuwe aliens. Dit is een ander universum waar we in terecht komen.
Ik wil aliens zien als in Arrival bijvoorbeeld: .
Voor wie hem nog niet gezien heeft: geniale film.
quote:MASS EFFECT: ANDROMEDA IS 30FPS 1080P ON PS4, 900P ON XBOX ONE
Is dit werkelijk verrassend? De beperkingen van de consoles zijn nu toch wel een keer bekent?quote:Op zondag 8 januari 2017 03:31 schreef superniger het volgende:
http://www.oneangrygamer.(...)p-on-xbox-one/20658/
[..]
En dan op het einde: NOT ACTUAL GAMEPLAY.quote:
Wat een monster.quote:I'm replaying the trilogy with one goal in mind. Cause as much death as possible. I'll split this into 3 parts for each game.
Mass Effect
Kill Ashley on Virmire. Kaiden seems like a nice guy, so we shoot him in 3.
Kill the Feros colony
DO NOT kill Wrex. It's more satisfying to kill him after ensuring the extinction of his species in 3.
Let the Council die.
Kill Rana Thanoptis.
Let Kirrahe die.
Keep Conrad alive. Make him give his life for me in 3.
Do not do Bring Down the Sky.
Mass Effect 2
Recruit EVERYBODY
Do not do loyalty missions except Samara's and Legion's
Kill the heretics and Samara
Keep Conrad alive again.
Do not do Arrival or Shadow Broker
Do Overlord but let David stay
No ship upgrades
Immediately go through the Omega Relay and save the crew.
Don't give them an escort. lol
Make sure the only people that survive are ones who die in 3. I prefer Tali and Mordin so I can shoot one in the back and commit the genocide of the other's people. lol again
Destroy the collector base.
Mass Effect 3
Do not do side missions at all
Kill any loose strings from the previous game(e.g. Tali, Mordin, Legion, etc.)
Do not cure the genophage and then shoot Wrex in the face
Let the Salarian councilor die
Then shoot Kaiden in the face. lol
Let Conrad die
Choose Geth over Quarian
Have very little EMS and don't bring EDI or Javik on the final mission
See Liara and Vega die
Have Javik touch the shard so he wants to commit suicide
Choose the Destroy ending and watch everyone on the Normandy die.
As well as the Geth.
Zat zelf aan een human supremacist playthrough te denken. Enkel loyalty missies voor de mensen etc. en een bitch zijn tegen niet-mensen.quote:
Brutalquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
meh, mislukte turiansquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:15 schreef Typisch het volgende:
omg omgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje, kunnen ze met een compleet schone lei beginnen en dat met een wereld die onwijs veel mogelijkheden biedt als het gaat om fantasie en creativiteit en dan is dit ook weer iets wat verdomd veel lijkt op wat we al kennen. Wat padlarf ook zegt, dit lijkt toch hartstikke veel op een Turian?quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:15 schreef Typisch het volgende:
omg omgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 9 februari 2017 19:15 schreef Vault-Boy het volgende:
Vanavond weer eens beginnen met Mass Effect 1. Kreeg er ineens heel veel zin in en daarbij komt het nieuwe deel ook bijna
quote:Op donderdag 9 februari 2017 19:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Als wat ga je spelen? Deel 1 is hier standaard maleshep, paragonrenegade, vanguardsoldier.
quote:Op donderdag 9 februari 2017 21:22 schreef Vault-Boy het volgende:
Even kijken nog. Maar damn die main menu music. Brengt meteen weer herinneringen van heel de serie weer naar boven. Man wat een tijden waren dat zeg.
Waar ik me bij Oblivion het meest aan erger zijn de koppen van de npc's (ik noem bijv. een bosmer met een enorm dikke kop) en het feit dat er heel weinig stemacteurs waren, waardoor zelfs orcs als imperials klonkenquote:Op vrijdag 10 februari 2017 14:15 schreef Vault-Boy het volgende:
maleshep, paragon, soldier. Niks bijzonders dus
Moet wel zeggen dat ondanks dit spel uit 2007 is het toch nog steeds mee kan hoor. Ik vind het zeker niet gedateerd aan voelen. Pas geleden was ik ook begonnen aan Oblivion, maar dat kon ik na een tijd echt niet meer verder spelen. Dat voelde echt heel gedateerd aan.
Zo die bedelaars inderdaad . Toen ik dat hoorde had ik al meteen zoiets van laat maar zitten. Echt zo slecht gedaan. De game is wel uit 2006, maar toch waren dingen echt te slecht hoor.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 14:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Waar ik me bij Oblivion het meest aan erger zijn de koppen van de npc's (ik noem bijv. een bosmer met een enorm dikke kop) en het feit dat er heel weinig stemacteurs waren, waardoor zelfs orcs als imperials klonken
Ook erg: een bedelaar vraagt met een typische bedelstem om wat geld, en zodra je dat hem hebt gegeven spreekt hij als een edele
Dit. Zo hard dit. Ben er echt bang voor dat ze een DAI met guns gecreëerd hebben.quote:Op donderdag 5 januari 2017 00:14 schreef inslagenreuring het volgende:
Als het maar geen "offline mmorpg" als dragonage wordt. Wat een vreselijke Let off was dat spel.
Dan heb je waarschijnlijk te weinig firepower achtergelaten bij het grote teamquote:Op woensdag 15 februari 2017 10:35 schreef Rezania het volgende:
Heb gisteren ME2 weer eens uitgespeeld. Iedereen loyaliteit, alles goed gepland, valt Mordin alsnog dood neer. Sukkel. Dus, hem maar meegenomen voor het laatste gevecht, dat overleefde ie dan weer wel.
Nu ME3 met EGM en MEHEM. Mis alleen nog ALOT, maar die is hidden atm helaas.
quote:
Tofquote:Op zaterdag 11 februari 2017 23:02 schreef bjorntju het volgende:
Ik weet niet of deze fan made trailer al ooit is gepost, maar ik kwam hem net tegen. Erg goed gemaakt
Oh, dat zou wel kunnen. Had al de heavyweights meegenomen of weggestuurd.quote:Op woensdag 15 februari 2017 12:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk te weinig firepower achtergelaten bij het grote team
[..]
[..]
Tof
Man man manquote:Op woensdag 15 februari 2017 13:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, dat zou wel kunnen. Had al de heavyweights meegenomen of weggestuurd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |