abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 december 2015 @ 15:33:35 #1
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_158081491
quote:
'Teeven sloot miljoenendeal met drugscrimineel'
Crimineel hield geen 1,25 miljoen gulden aan deal over maar bijna 5 miljoen ... Opstelten zegt bonnetjes kwijt te zijn, maar Nieuwsuur achterhaalde ze ... Kamer reageert verbijsterd

Vijftien jaar geleden sloot Justitie een deal met drugscrimineel Cees H. Hij zou de staat 750.000 gulden betalen en mocht in ruil daarvoor zijn drugsmiljoenen houden. Dit scheelt de staat lange procedures en zo haalde ze toch geld van een crimineel binnen. H. zou er hooguit 1,25 miljoen gulden aan overhouden, zei minister Opstelten. Maar de details zei hij niet te kunnen achterhalen. Nieuwsuur kon dat wel en volgens dit onderzoek hield H. bijna 5 miljoen gulden aan de door destijds officier van Justitie Fred Teeven gesloten deal over, in plaats van 1,25 miljoen.
De Belastingdienst werd buiten de deal gehouden, zo blijkt uit bronnen van Nieuwsuur. Maar dat is niet hoe dit juridisch instrument toegepast diende te worden.
Minister Opstelten zal zich nu moeten verantwoorden: waarom zei hij de bonnetjes niet te kunnen vinden, terwijl deze informatie bij Justitie gewoon bekend was? En wat zijn de gevolgen voor Fred Teeven, nu staatssecretaris van Veiligheid en Justitie? De deals uit die tijd vallen onder de politieke verantwoordelijkheid van minister Opstelten, maar Teeven zal wel moeten uitleggen of hij niet op de hoogte was van het hogere bedrag.
Nieuwsuur meldt op haar website:
In de Tweede Kamer is met verbijstering gereageerd op nieuwe details over de "Teevendeal". (...)
Opstelten heeft de Kamer altijd voorgehouden dat hij niet de exacte bedragen kon vertellen die met de deal gemoeid waren. Oppositiepartijen willen nu snel opheldering van de minister en een debat. Het hangt van regeringspartij PvdA af of dat debat nog voor de verkiezingen zal plaatsvinden.

Vorig jaar onthulde Nieuwsuur al een document waaruit bleek dat Teeven over de schikking "volstrekte geheimhouding", voor "nationale en/of internationale belastingdiensten en/of fiscale autoriteiten" belooft. Dat het bedrag dat H. aan vermogen overhield nu hoger blijkt te zijn, betekent dat de Belastingdienst nog meer geld is misgelopen.
http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/31071/

Hoe is het mogelijk dat ik op mijn eerlijk verdiende geld 50% belasting moet aftikken, terwijl crimineel drugsgeld met effectief (750/5750) 13% "belasting" hoeft te betalen?

Het is toch gewoon een crimineel en dat geld is toch drugsgeld? Waarom niet gewoon 100% confisceren en die vent de bak in? Van dat geld kun je hem nogal een tijdje opsluiten.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 7 december 2015 @ 15:37:11 #2
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_158081573
'Rol Dijkhoff en Van der Steur in Teeven-deal mogelijk groter dan bekend'
quote:
Een spannende week voor de VVD. Woensdag verschijnt het rapport van de commissie-Oosting, die onderzoek heeft gedaan naar de omstreden Teeven-deal.

"Het rapport is vooral pijnlijk voor de VVD omdat het vol met vingerafdrukken van VVD'ers zal staan", vertelt politiek verslaggever Joost Vullings. "Ook heb ik van meerdere bronnen vernomen dat de rol van staatssecretaris Dijkhoff en minister Van der Steur groter is dan nu bekend."

Vingers tussen de deur

"Bekend was dat Dijkhoff en Van der Steur aanwezig waren op het ministerie op de dag van het aftreden. Maar nu blijkt uit het feitenrelaas dat zij ook op avond van de Nieuwsuur-uitzending over het gevonden bonnetje op het ministerie zijn geweest."

"Vraag is wat zij daar hebben gehoord en gezien. En belangrijker: hebben ze meebeslist om te ontkennen dat het bedrag van Nieuwsuur weleens zou kunnen kloppen? Als dat zo is, zitten ook deze heren met hun vingers tussen de deur."

Volgens Vullings zijn er naast Teeven, Opstelten en premier Rutte meer VVD'ers betrokken. "Zo is er Kamervoorzitter Van Miltenburg, die een brief van een klokkenluider over deze kwestie door de versnipperaar haalde. En laten we Eerste Kamerlid Ben Swagerman niet vergeten. Hij sloot destijds samen met Teeven de deal."

De commissie heeft verder de cultuur op het ministerie van Veiligheid en Justitie onder de loep genomen. Premier Rutte wil daarnaast graag weten wie er heeft gelekt naar Nieuwsuur.

"De conclusies van het rapport kent nog niemand", zegt Vullings. "Maar het feitenrelaas dat nu circuleert in Den Haag is al pijnlijk genoeg voor de VVD."
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_158081675
Het lijkt me trouwens wel erg dom als vd Steur en Dijkhoff hebben meebeslist over het vergeten van het bonnetje. Maar gezien de arrogantie van Opstelten, Teeven en het hele ministerie van V&J lijkt het me ook niet onwaarschijnlijk.
pi_158084345
Deze beerput stinkt.
  maandag 7 december 2015 @ 20:32:06 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158089515
Oh oh oh.... de kamervoorzitter die een brief van een klokkenluider door de shredder doet :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158090728
Heerlijk dit, maar vraag me wel af wie ze spaak gezeten hebben, dat dit aan de klok komt te hangen?
Zou het waar zijn?

Zelfs een bericht of artikel van de NOS?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2015 21:48:54 ]
pi_158099995
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 20:32 schreef Leandra het volgende:
Oh oh oh.... de kamervoorzitter die een brief van een klokkenluider door de shredder doet :X
Blijkbaar is dat procedure voor anonieme brieven. Bijzonder en ik ben ook benieuwd hoe selectief die procedure wordt nageleefd.
pi_158100472
Dat krijg je als de meest corrupte partij van Nederland zich een ministerie toeeigent om stoer mee te doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158125572
http://nos.nl/artikel/207(...)r-de-teevendeal.html

Vanmiddag om half 3 is de presentatie van commissie-Oosting. :Y)
  woensdag 9 december 2015 @ 11:47:27 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158125816
spannend!
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 9 december 2015 @ 11:57:43 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_158126028


Het werd dus meer geld naar criminelen. _O-
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_158128471
Politiek24.nl/NPO1

Live presentatie is nu.
pi_158128527
Er is zelfs een extra journaal ingelast.
pi_158128630
Wat wist Opstelten en Rutte over het bedrag. Hebben zij die informatie achtergehouden.
Is dit de ouverture voor de val van Rutte II ?
  woensdag 9 december 2015 @ 14:41:48 #15
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_158128634
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 20:32 schreef Leandra het volgende:
Oh oh oh.... de kamervoorzitter die een brief van een klokkenluider door de shredder doet :X
Zo blij dat wij in degelijk Nederland wonen. Waar fatsoen, nuchterheid en transparantie voorop staan, waar democratie echt democratie is en niet van corruptie, achterkamers en wat al niet meer doordrongen is.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_158128663
Teeven had de deal nooit mogen sluiten.
  woensdag 9 december 2015 @ 14:48:56 #17
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_158128754
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Teeven had de deal nooit mogen sluiten.
BOOM gaat hier ook niet vrij uit.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_158128835
Mooi. Weer een mogelijkheid om Rutte II te slopen. *O*
pi_158128868
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:48 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

BOOM gaat hier ook niet vrij uit.
Miltenburg heeft geshredderd
Rutte en Teeven zeiden beiden dat er niets mis met de deal was.

Maar ik denk/gok dat het vooral over het OM zelf gaat en niet de polletiek. Vind het zelf ook wel vrij wrang dat je het volk gaat vertellen dat er niets mis was met de deal (straatje schoonvegen) en nu gezellig onder de volksvertegenwoordigers in de kamer dansen.
  woensdag 9 december 2015 @ 14:55:20 #20
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_158128873
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:53 schreef Infection het volgende:
Mooi. Weer een mogelijkheid om Rutte II te slopen. *O*
Wishfull thinking. Weer een mogelijkheid om elkaar de hand boven het hoofd te houden zou je beter kunnen zeggen.

Alles om de coalitie te redden. zelfs de geloofwaardigheid
pi_158128884
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:53 schreef Infection het volgende:
Mooi. Weer een mogelijkheid om Rutte II te slopen. *O*
Die blijven wel zitten hoor. Beiden partijen staan er nu zo slecht voor in de peilingen dat ze echt niet eerder verkiezingen gaan uitschrijven dan strikt noodzakelijk is.
pi_158128885
'Met de deal is helemaal niets mis. Dat is gebeurd voor volk en vaderland.' (Teeven, 9 maart)

pi_158128900
quote:
19s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:55 schreef Gunner het volgende:

[..]

Wishfull thinking. Weer een mogelijkheid om elkaar de hand boven het hoofd te houden zou je beter kunnen zeggen.

Alles om de coalitie te redden. zelfs de geloofwaardigheid
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die blijven wel zitten hoor. Beiden partijen staan er nu zo slecht voor in de peilingen dat ze echt niet eerder verkiezingen gaan uitschrijven dan strikt noodzakelijk is.
Dromen mag toch?
  woensdag 9 december 2015 @ 14:56:48 #24
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_158128906
quote:
9s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:56 schreef Infection het volgende:

[..]

[..]

Dromen mag toch?
Ik droom met je mee
pi_158128942
quote:
9s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:56 schreef Infection het volgende:

[..]

[..]

Dromen mag toch?
Vind het momenteel belangrijker dat het politieke proces doorgang vindt in plaats van dat Politiek Den Haag een paar weken plat ligt. Pittige tijden atm.
pi_158128989
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:58 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Vind het momenteel belangrijker dat het politieke proces doorgang vindt in plaats van dat Politiek Den Haag een paar weken plat ligt. Pittige tijden atm.
Die pittige tijden blijven nog wel even. Rond de verkiezingen zullen die er ook nog wel zijn. Dus naar mijn mening mag het kabinet nu ook gewoon vallen, het zal niet zoveel verschil maken.
  woensdag 9 december 2015 @ 15:04:28 #27
165633 eriksd
The grand facade...
pi_158129053
quote:
19s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:55 schreef Gunner het volgende:

[..]

Wishfull thinking. Weer een mogelijkheid om elkaar de hand boven het hoofd te houden zou je beter kunnen zeggen.

Alles om de coalitie te redden. zelfs de geloofwaardigheid
Hier moet inderdaad een kabinet over vallen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 9 december 2015 @ 15:04:54 #28
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_158129062
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:54 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Miltenburg heeft geshredderd
Rutte en Teeven zeiden beiden dat er niets mis met de deal was.

Maar ik denk/gok dat het vooral over het OM zelf gaat en niet de polletiek. Vind het zelf ook wel vrij wrang dat je het volk gaat vertellen dat er niets mis was met de deal (straatje schoonvegen) en nu gezellig onder de volksvertegenwoordigers in de kamer dansen.
BOOM (het bureau dat het OM adviseert over ontnemingsschikkingen) stuurde destijds haar goedkeuringsbrief direct aan de ondertekenaars van de deal: Teeven en waarnemend hoofdofficier in Amsterdam Ben Swagerman, terwijl deze brief juist naar het College van Procureurs-Generaal moet.

quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:53 schreef Infection het volgende:
Mooi. Weer een mogelijkheid om Rutte II te slopen. *O*
Nederland is voorzitter EU volgend jaar, ze gaan nimmer nooit vallen zolang ze dat voorzitterschap hebben.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_158129066
Wordt er nou weggezapt bij de leuke vragen? :(
pi_158129082
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:05 schreef Stranger het volgende:
Wordt er nou weggezapt bij de leuke vragen? :(
Weggezapt? Gewoon hier kijken:

http://www.npo.nl/live/npo-politiek
  woensdag 9 december 2015 @ 15:09:17 #31
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_158129135
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hier moet inderdaad een kabinet over vallen.
Het electoraat moet vertrouwen in zijn of haar volksvertegenwoordigers kunnen hebben. Nu geven ze een signaal af dat criminaliteit loont. Van Rijn zit immers ook nog steeds ferm op z'n plek ondanks z'n nog steeds voortdurende geblunder met de PGB's die ook nog eens de zwaksten in de samenleving treffen.

Op een gegeven moment is de maat vol.

Maar goed, Teeven is degene die weg zou moeten. helaas is hij diegene die het kabinet juist bij elkaar houdt. zonder hem is er geen meerderheid.
  woensdag 9 december 2015 @ 15:14:28 #32
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_158129229
quote:
19s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:09 schreef Gunner het volgende:

[..]

Het electoraat moet vertrouwen in zijn of haar volksvertegenwoordigers kunnen hebben. Nu geven ze een signaal af dat criminaliteit loont. Van Rijn zit immers ook nog steeds ferm op z'n plek ondanks z'n nog steeds voortdurende geblunder met de PGB's die ook nog eens de zwaksten in de samenleving treffen.

Op een gegeven moment is de maat vol.

Maar goed, Teeven is degene die weg zou moeten. helaas is hij diegene die het kabinet juist bij elkaar houdt. zonder hem is er geen meerderheid.
Laatste keer dat ik keek was Fredje Crimefighter Teeven al opgerot?
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  woensdag 9 december 2015 @ 15:15:19 #33
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_158129238
Is Miltenburgje nou al opgestapt?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 9 december 2015 @ 15:15:24 #34
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_158129241
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:14 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik keek was Fredje Crimefighter Teeven al opgerot?
Hij zit nog steeds in de kamer voor de VVD
  woensdag 9 december 2015 @ 15:16:03 #35
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_158129249
quote:
19s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:15 schreef Gunner het volgende:

[..]

Hij zit nog steeds in de kamer voor de VVD
Dat is een wezenlijk verschil met het zijn van een kabinetslid.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  woensdag 9 december 2015 @ 15:24:12 #36
165633 eriksd
The grand facade...
pi_158129359
quote:
19s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:09 schreef Gunner het volgende:

[..]

Het electoraat moet vertrouwen in zijn of haar volksvertegenwoordigers kunnen hebben. Nu geven ze een signaal af dat criminaliteit loont. Van Rijn zit immers ook nog steeds ferm op z'n plek ondanks z'n nog steeds voortdurende geblunder met de PGB's die ook nog eens de zwaksten in de samenleving treffen.

Op een gegeven moment is de maat vol.

Maar goed, Teeven is degene die weg zou moeten. helaas is hij diegene die het kabinet juist bij elkaar houdt. zonder hem is er geen meerderheid.
Ah, Van Rijn is crimineel.
Jij opereert ook op LOM-2 niveau, of niet?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 9 december 2015 @ 15:26:07 #37
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_158129397
quote:
10s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:24 schreef eriksd het volgende:
Jij opereert ook op LOM-2 niveau, of niet?
Ja zodoende kom ik ook op Fok. is een beetje van datzelfde niveau.

(overigens heb ik nergens gezegd dat Van Rijn een crimineel is, dat maak je er zelf van)
  woensdag 9 december 2015 @ 15:36:19 #38
165633 eriksd
The grand facade...
pi_158129558
quote:
16s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:26 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja zodoende kom ik ook op Fok. is een beetje van datzelfde niveau.

(overigens heb ik nergens gezegd dat Van Rijn een crimineel is, dat maak je er zelf van)
Moet je maar niet na een opmerking dat criminaliteit loont met een zin komen waar immers (dus illustratief) in staat.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_158130062
Dit is gewoon het gevaar van een heel ministerie jarenlang in handen geven van één partij, zodat die lekker stoere taal uit kan slaan. Dan helpt het natuurlijk ook niet dat de minister een demente bejaarde was en zijn staatssecretaris een simpel buffelaartje met oogkleppen, en het is ook nog eens extra gevaarlijk doordat die partij zo corrupt is als de neten en de leden een diepe verachting voor de rechtsstaat voelen en ook in de hoedanigheid van bewindspersoon de wettelijke regels voortdurend aan hun laars lappen. Maar CDA en PvdA hadden zelf ook gewoon nee moeten zeggen de mogelijkheid van partij-onderonsjes in de top van een departement, geen enkel departement, maar in het bijzonder justitie niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 9 december 2015 @ 16:42:33 #40
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_158131021
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:16 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Dat is een wezenlijk verschil met het zijn van een kabinetslid.
Leg me het eens uit dan? De coalitie heeft een minimale meerderheid met 76 zetels verdeeld over PVDA en VVD. Als Teeven moet vertrekken blijven er 75 over en is er geen meerderheid meer in de Tweede Kamer.
pi_158131058
  woensdag 9 december 2015 @ 17:12:12 #42
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_158131614
quote:
19s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:42 schreef Gunner het volgende:

[..]

Leg me het eens uit dan? De coalitie heeft een minimale meerderheid met 76 zetels verdeeld over PVDA en VVD. Als Teeven moet vertrekken blijven er 75 over en is er geen meerderheid meer in de Tweede Kamer.
Het kabinet bestaat alleen uit de ministers en hun staatssecretarissen, de kamer heeft hier niks mee te maken (en ja, dit is wellicht mierenneuker op je begripsgebruik, maar ik ben werkzaam in dezelfde branche als eriksd en dat is daar gewoon nodig).

Afin, hij kan er voor kiezen zelf op te stappen en de zetel terug te geven aan de VVD, de volgende pop in de lijst krijgt dan die zetel. Hij kan ook uit de fractie gezet worden en gedoogsteun geven aan de coalitie en dus de zetel bewaren. Als hij gelijk geroyeerd wordt uit de VVD is het mogelijk dat de zetel leeg blijft of wordt gegeven aan de partij aan de hand van het parlementaire restzetels-systeem. Voor de rest weet ik heel weinig van de Kieswet, ben alles behalve staatsrechtelijk geschoold. Mocht iemand het beter weten, tell me.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_158132895
quote:
19s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:42 schreef Gunner het volgende:

[..]

Leg me het eens uit dan? De coalitie heeft een minimale meerderheid met 76 zetels verdeeld over PVDA en VVD. Als Teeven moet vertrekken blijven er 75 over en is er geen meerderheid meer in de Tweede Kamer.
Teeven heeft zich op een lijst laten zetten, de VVD-lijst namelijk, zodat alle stemmen op die lijst doortellen naar de volgende op de lijst telkens als de kiesdeler gehaald is. Vertrekt een kamerlid dat op een lijst staat, om wat voor reden dan ook, dan vallen die stemmen toe aan de volgende op de lijst. In dit geval betekent dat dus dat de volgende omhooggevallen corrupte patjepeeer met veel stoere praatjes en weinig hersens die plek mag innemen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 9 december 2015 @ 18:35:54 #44
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_158133092
Nu rest de vraag, wanneer zien een Fred in Amsterdam op de straat liggend?
pi_158133235
Fred Teeven is en blijft een baas.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_158134956
Ondertussen pleit de JOVD (Jongerorganisatie van de VVD) al voor het opsplitsen van het Ministerie van Veiligheid en Justitie:

quote:
Het megaministerie voor Veiligheid en Justitie is mislukt

In 2010 ijverde de VVD voor het fuseren van enkele ministeries. De overheid moest kleiner, het aantal ministeries dus ook. Gevolg was het samenvoegen van politie en justitie in één superministerie. Dit zou de coördinatie tussen diverse diensten, van de politie tot en met de rest van de justitiële keten en van vreemdelingenzaken tot en met terrorismebestrijding, moeten verbeteren. Nu, vijf jaar later, zijn de puinhopen groot: het ministerie van Veiligheid & Justitie is verworden tot een oncontroleerbaar monsterministerie.

V&J, zoals het ministerie in de Haagse wandelgangen wordt genoemd, wordt al vanaf zijn geboorte geteisterd door tegenslagen. Waar het niet of beperkt informeren van de bewindspersonen aanvankelijk als incidenteel werd afgedaan, blijkt de informatievoorziening binnen het ministerie structureel chaotisch te verlopen. Dit werd eerder al duidelijk ten tijde van onder meer de affaire rondom de afgesproken foto met Volkert van der G. Toenmalig minister Opstelten kende slechts 'de optie van een foto', maar werd niet geïnformeerd over de uiteindelijke beslissing en de publicatie. Voor de rest hielden ambtenaren van het Openbaar Ministerie deze politiek zeer gevoelige kwestie in eigen hand, waardoor het ministerie later in een kwaad daglicht kwam te staan.

Ook de Commissie-Oosting, die onderzoek deed naar de affaire omtrent het verdwenen bonnetje van de deal met drugshandelaar Cees H., oordeelde hard over de informatievoorziening binnen zowel het OM als het ministerie van Veiligheid & Justitie: 'het heeft de minister van Veiligheid en Justitie Opstelten grote moeite gekost om tijdig de juiste informatie beschikbaar te krijgen. Hierdoor is hij uiteindelijk onvoldoende in staat geweest om zijn politieke verantwoordelijkheid waar te maken.'

Het ontstane beeld? Een kafkaësk departement dat niet door de politiek, maar door ambtenaren geregeerd wordt.

Onoverzichtelijk
De bovenstaande gebeurtenissen staan niet op zichzelf. Naast de affaires over de Teevendeal en de foto van Volkert van der G., troffen ook diverse andere plagen het ministerie. Zo verschijnen er regelmatig berichten over die situatie bij de Nationale Politie. Bijna wekelijks schrijven kranten over de bezorgde agenten, de gespannen werksfeer en verontrustende signalen over de kwaliteit van deze dienst. Dieptepunt was de ontmaskering van politiemol Mark M. Zijn verhaal kent gelijkenissen met het plot van een misdaadthriller. In ieder geval heeft de politie fouten gemaakt door hem te snel de toegang tot vertrouwelijke informatie te verstrekken of die juist te laat te ontnemen.

Het lijkt er, kortom, op dat het binnen het megaministerie van Veiligheid en Justitie voor een bewindspersoon bijna onmogelijk is om het overzicht te bewaren en de touwtjes volledig in handen te houden. Dit heeft inmiddels tot het aftreden van twee bewindspersonen, Ivo Opstelten en Fred Teeven, en één secretaris-generaal, Pieter Cloo geleid. Ook deze personele wijzigingen mochten niet baten: het ministerie bleef oncontroleerbaar en schandaaltjes zijn nog altijd aan de orde van de dag.

Binnen zo'n enorm ministerie ligt onoverzichtelijkheid al gauw op de loer: bijna de helft van de rijksambtenaren is bij Veiligheid en Justitie betrokken. Daarbij komen de botsende belangen tussen de onderliggende overheidsdiensten. Waar in het verleden het ene ministerie oog had voor de politie en het andere voor de rechterlijke macht, zijn deze botsingen nu in één departement te voelen. Dat maakt een organisatie ontzettend moeilijk te besturen.

Veiligheid en rechtsstaat
Een ander nadeel van deze interne botsingen is het rechtsstatelijke gevolg. De situatie waarin de veiligheid en de rechtsstaat door verschillende departementen in het oog gehouden werden, levert een gezonde verhouding op. Het is een goed rechtsstatelijk principe om checks and balances in de staatsorganisatie aan te brengen. Veiligheid en rechtsstaat zijn beide immers geen bedrijfstaak waarbij efficiëntie de boventoon dient te voeren. De twee vormen een begrippenpaar waarin een zorgvuldige balans gevonden moet worden tussen veiligheid en rechtsbescherming.

Vijf jaar na het optuigen van het megaministerie voor Veiligheid en Justitie moet de politiek ook eerlijk durven zijn. Het ministerie is te groot, de politieke leiding heeft na al die jaren nog altijd amper grip op het departement en de noodzakelijke rechtstatelijke checks and balances ontbreken. Verandering is daarom noodzakelijk. Het is aan de VVD, geestelijk vader van het mislukte megaministerie, om orde op zaken te stellen en dit probleem niet door te schuiven, maar aan te pakken: geef de politie terug aan Binnenlandse Zaken en laat de top van het ministerie opnieuw op sollicitatie komen. De V&J-pilot is mislukt.

Matthijs van de Burgwal en Jim van Mourik zijn Landelijk Voorzitter en Vicevoorzitter van de JOVD, de jongerenorganisatie van de VVD.

http://www.volkskrant.nl/(...)is-mislukt~a4204696/
pi_158169511
kamervoorzitter van Miltenburg ontving een brief van een klokkenluider .
Zij zegt dat ze die brief nooit had gezien totdat Nieuwsuur haar die voorlegde.
Lees de brief hier:
https://twitter.com/Sywert/status/674594606164627456
pi_158256446
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:21 schreef Bluesdude het volgende:
kamervoorzitter van Miltenburg ontving een brief van een klokkenluider .
Zij zegt dat ze die brief nooit had gezien totdat Nieuwsuur haar die voorlegde.
Lees de brief hier:
https://twitter.com/Sywert/status/674594606164627456
Waarom worden Fredje en Ivo niet aangeklaagd?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_158256834
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 11:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Waarom worden Fredje en Ivo niet aangeklaagd?
Omdat hun partij het ministerie van klassenjustitie heeft gekaapt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158258540
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 11:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Waarom worden Fredje en Ivo niet aangeklaagd?
Waarom word er alleen maar van negatieve uitgegaan, het was een goede deal, het geld van Johan Verhoek kon op die manier gevorderd worden, enige detail was dat dat niet zo makkelijk ging. Zelf denk ik dat Helman misschien onderhands een deal heeft gemaakt met Verhoek. Helman beschuldigt Verhoek, samen splitten ze de poet, en Verhoek zorgt ervoor dat zijn geld niet te vinden is. Aan andere kant heeft Verhoek honderden miljoenen verdiend, en zat niet zo op dit soort gedoe te wachten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')