Peterselieman | zondag 29 november 2015 @ 13:31 | |
24 Heures Du Mans 2015 Onderdeel van het FIA World Endurace Championship Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan, en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de wijzingen aan het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken: • Ronderecord (race): 3:19.074 (Peugeot 908 HDi FAP, 2010) • Ronderecord (kwalificatie): 3:18.513 (Peugeot 908 HDi FAP, 2008) • Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) Afbeelding Circuit Circruit inclusief marshall posts Onboard (pole 2013): Nieuw in 2015 • Rode asfaltstroken naast de weg vanaf Mulsanne corner tot Porsche Curves • Nieuw asfalt in de Dunlop chicane • Grotere run-off bij Porsche Curves (o.a. na aanleiding van ongeval Loic Duval vorig jaar) Entry list 2015 (pdf) • Witte koplampen, rode nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:16 (schatting) • 870kg (hybride), 850kg (non-hybride) • 54.2L tank voor diesel, 68.3 voor benzine LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. De grote fabrieksteams van Audi, Porsche, Toyota en Nissan doen mee in deze klasse. Deze fabrieksteams zijn verplicht hun auto uit te rusten met een hybdride systeem (minimaal gewicht 870 kilo). Afhankelijk van het vermogen van het hybride systeem moeten de teams minder brandstof verbruiken. Privé teams mogen ook deelnemen, voor hun is een hybride systeem niet verplicht (min gewicht 850 kilo). Op de circuits waar tot nu toe geracet is zijn deze prototypes sneller dan ooit. Dit jaar staat het ronderecord en het afstandsrecord op de tocht. • Witte koplampen, blauwe nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:36 • 900kg • 75L tank (benzine) • Maximale kosten voor chassis: ¤370,000 (open), ¤450,000 (gesloten). Voor motorblok: ¤80,350 • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van het chassis en van het motorblok. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. • Gele koplampen, groene nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:54 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we grote teams van Aston Martin, Porsche, Ferrari en Corvette. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am • Gele koplampen, oranje cijfers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:57 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) • Minimaal 1 jaar oude auto • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze iets achter kunnen lopen op de LM GTE Pro varianten. In deze categorie vinden we naast Hollywood acteur Patrick Dempsey ook een aantal professionele coureurs waaronder Jeroen Bleekemolen. Zondag 31 mei 9:00-13:00 Test day session 1 14:00-18:00 Test day session 2 Woensdag 10 juni 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 Donderdag 11 juni 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 Zaterdag 13 juni 9:00-9:45 Warm-up 10:05-10:50 Le Mans Legends Race 15:00 Start 24 uren van Le Mans TV • Eurosport zendt de 24 uur volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies en Le Mans Legends race • RTL7 zendt de 24 uur bijna volledig uit (alleen race) Streams • Officiële WEC stream (betaald) • Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) • Eurosport player (betaald) • RTL7 website Live Timing • Officiële live timing • Resultaten Spotter Guide • Spotter Guide, grafische weergave van deelnemersveld (pdf) Overige informatie • Laatste informatie, verslagen en analyses • Weer Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ELMS championship ALMS championship Blancpain Endurance series
| ||
Peterselieman | zondag 29 november 2015 @ 13:32 | |
TT is al voorbereid op 2016, de rest volgt later wel | ||
Fir3fly | zondag 29 november 2015 @ 13:32 | |
Kan de topictitel veranderd worden? Le Mans is pas in Juni weer. | ||
Nattekat | zondag 29 november 2015 @ 15:39 | |
WEC is ook pas weer in maart. Titel is bewust zo gekozen omdat het WEC in het algemeen nog niet zo bekend is. Dit zegt meer. | ||
JimmyManna | zondag 29 november 2015 @ 15:46 | |
Is nog die hele winter doorkomen... | ||
Fir3fly | zondag 29 november 2015 @ 15:51 | |
Boeit me niet wat bekend is. Dit topic gaat over WEC en niet over Le Mans alleen. | ||
Fir3fly | zondag 29 november 2015 @ 22:25 | |
Iemand hier op tegen? Stemmen kan nu! Poll: TT? • WEC #35 • Zo laten Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier | ||
Fir3fly | dinsdag 8 december 2015 @ 14:08 | |
Nieuwe Audi aan het testen op Sebring: | ||
Ferry_76 | dinsdag 22 december 2015 @ 16:37 | |
Minder Porsche en Audi, en helemaal geen Nissan meer:
| ||
TargaFlorio | dinsdag 22 december 2015 @ 16:44 | |
Wat een afgang. | ||
Fir3fly | dinsdag 22 december 2015 @ 17:10 | |
Dat ding was nooit wat geworden. Mooi dat ze dat inzien in ieder geval. Hopelijk komen ze terug met een wat meer performance-gericht programma, dat kunnen ze namelijk echt wel. Zeker nu die schreeuwers Bowlby en Cox eruit gemieterd zijn. | ||
#ANONIEM | dinsdag 22 december 2015 @ 17:13 | |
Jeeeeeezussssss... Nou, dat moet in verhouding wel het duurste autosportproject ooit zijn geweest. | ||
Sinister-D- | dinsdag 22 december 2015 @ 17:21 | |
godver, kutzooi | ||
Sinister-D- | dinsdag 22 december 2015 @ 17:25 | |
alleen Darren Cox is toch weg, Bowlby is er nog gewoon en neemt deels Cox' taken over. | ||
Fir3fly | dinsdag 22 december 2015 @ 17:28 | |
Nee hij heeft een andere 'technische' positie gekregen bij Nissan. Een tijdje geleden al. Er werd iemand anders aangenomen om Cox' taken over te nemen, en het schijnt dat hij degene is die nu de stekker eruit getrokken heeft. Vanaf het eerste moment was het project al gedoemd om te falen. | ||
Sinister-D- | dinsdag 22 december 2015 @ 18:07 | |
nergens gelezen. Bron? Maar dit bericht meldt dan dat Bowlby nog gewoon op top niveau bij het P1 betrokken is: http://www.racer.com/wec-(...)ec-nissan-quits-lmp1 | ||
Fir3fly | dinsdag 22 december 2015 @ 18:17 | |
http://sportscar365.com/l(...)-new-team-principal/ Gerucht gaat dat Bowlby alleen er nog bij betrokken was als 'adviseur' omdat hij het ding in eerste instantie gebouwd heeft, verder had hij geen input meer. | ||
sasquatsch | dinsdag 22 december 2015 @ 20:39 | |
De reden dat ze niet racen op Le Mans is dat ze de auto opnieuw ontworpen hebben (en vooral het hybride systeem) en niet op tijd klaar zijn voor Le Mans met de bouw en test. Dus om te voorkomen dat ze zoals afgelopen jaar nog aan het ontwikkelen zijn tijdens de race besluiten ze om niet te racen. Of ze dat de volgende jaren ook niet doen staat nog niet vast. http://www.autosport.com/news/report.php/id/122324 | ||
TargaFlorio | dinsdag 22 december 2015 @ 21:52 | |
Allemaal pr smoesjes. Het design is gewoon waardeloos. | ||
Fir3fly | dinsdag 22 december 2015 @ 21:56 | |
Klopt. Het was na Le Mans al een redelijke gok om te zeggen dat we dat ding nooit weer zouden zien. En dat is dus het geval. | ||
Alexxxxx | zondag 27 december 2015 @ 17:17 | |
PierreTT | zondag 27 december 2015 @ 17:27 | |
Pink Pig Briljante wagen | ||
Fir3fly | zondag 27 december 2015 @ 17:29 | |
Watermerk is groter dan de foto bijna . Anyway waar heb je die gezien? Mooie vondst. Ook de Porsche Audi IMSA bak zie ik op de achtergrond . | ||
Alexxxxx | zondag 27 december 2015 @ 17:56 | |
Even een uurtje in het Porsche museum in Zuffenhausen geweest vanmiddag, staat nog veel meer leuks. Voor morgen staat Sinsheim op het programma | ||
Alexxxxx | zondag 27 december 2015 @ 22:35 | |
Wertha | maandag 28 december 2015 @ 20:39 | |
Zoals het hoort. Met het vuil en de krassen er nog aan. | ||
Alexxxxx | dinsdag 29 december 2015 @ 10:53 | |
yup | ||
Fir3fly | dinsdag 5 januari 2016 @ 21:25 | |
TargaFlorio | zaterdag 9 januari 2016 @ 16:27 | |
Wertha | zaterdag 9 januari 2016 @ 16:38 | |
Lekkere geluidjes hoor | ||
TargaFlorio | zaterdag 9 januari 2016 @ 16:40 | |
En lekkere dikke bodykitjes die LM GT wagens. Doet toch weer meer denken aan GT1 van een aantal jaren geleden. | ||
Fir3fly | zaterdag 9 januari 2016 @ 16:41 | |
Mooi gefilmd en een mooi overzicht van alle auto's. Die Ford GT . | ||
rubbereend | maandag 11 januari 2016 @ 12:11 | |
Van der Garde in 24 uur van Le Mans | ||
sasquatsch | maandag 11 januari 2016 @ 15:40 | |
Aankomende vrijdag 15 januari begint de 24 uur van Dubai om 11.00 uur Nederlandse tijd. Dit jaar doen er zo'n 40 Nederlandse deelnemers aan mee, met als kanshebbers Jeroen Bleekemolen, Indy Dontje en Yelmer Buurman voor het Black Falcon team. Andere bekende Nederlanders zijn onder andere Peter Kox, Christiaan Frankenhout, Jaap van Lagen, Renger van der Zande en Daniel de Jong. | ||
Fir3fly | maandag 11 januari 2016 @ 17:56 | |
Grappig startveld. Misschien het volgen waard. | ||
TargaFlorio | maandag 11 januari 2016 @ 18:44 | |
Prima team dus zeker kansen voor zeges. | ||
rubbereend | maandag 11 januari 2016 @ 19:37 | |
Verklaart deze Tweet
| ||
sasquatsch | maandag 11 januari 2016 @ 19:42 | |
Vanavond bij Peptalk op Ziggo Sport. | ||
sasquatsch | zaterdag 16 januari 2016 @ 19:14 | |
Goed nieuws voor onze zuiderburen. Belgian Audi Club WRT heeft (met als bekendste coureur Laurens Vanthoor) de 24 uur van Dubai gewonnen. Voormalig winnaar Jeroen Bleekemolen en Yelmer Buurman vielen uit, evenals Peter Kox, wiens team Scuderia Praha Ferrari voor de volgende 12 uurs race op Mugello is uitgesloten, wegens het veroorzaken van een vermijdbare crash met als resultaat enkele gebroken botten voor de andere bestuurder. Andere Nederlanders waren wel succesvol. Christiaan Frankenhout won de A6-Am klasse en Jaap van Lagen de 991 klasse. In die klasse werd Charlie Frijns 2de en Gerwin Schuring 3de. In de TCR klasse werd het team NKPP Racing met Gijs Bessem, Harry Hilders, Roger Grouwels en Bert de Heus derde. Tenslotte in de Cup 1 klasse werd Liesette Braams 3de. | ||
Nattekat | woensdag 20 januari 2016 @ 17:02 | |
Mooie livery van Rebellion | ||
Wertha | woensdag 20 januari 2016 @ 20:09 | |
Boodschappenautootje hoor. | ||
Nattekat | donderdag 21 januari 2016 @ 22:36 | |
Hier moet ik eens heel goed voor gaan zitten | ||
Fir3fly | donderdag 21 januari 2016 @ 22:41 | |
Enigszins offtopic, maar hier is de nieuwe Toyota Prius: Gaat rijden in de GT300 categorie van Super GT. | ||
TargaFlorio | vrijdag 22 januari 2016 @ 11:52 | |
Dit heeft toch niks met een Prius te maken. | ||
Fir3fly | vrijdag 22 januari 2016 @ 12:02 | |
Het is een hybride! | ||
Peterselieman | vrijdag 22 januari 2016 @ 12:04 | |
je mag hopen dat ze er op het circuit wel wat aan hebben, want de meeste hybrides op de weg slepen alleen maar een hoop dood gewicht mee, omdat meer op de snelweg rijden dan in de stad waar ze wel tot hun recht komen. | ||
Fir3fly | zaterdag 23 januari 2016 @ 19:44 | |
Ze wonnen een paar races vorig jaar met hetzelfde systeem dus maak je maar geen zorgen. | ||
Bluurgh | zondag 24 januari 2016 @ 03:25 | |
Over Endurance gesproken, ben op dit moment bezig met de 24 uur van Daytona in iRacing! Nog meer mensen die meedoen? We liggen 4e doordat we wat technische problemen hadden net. Verder goed uit de problemen gebleven, we hadden eerste in onze klasse kunnen liggen (4 rondjes verloren en nu 3 ronden achterstand op de leider), maargoed, nog 11 uur te gaan! | ||
Fir3fly | zondag 24 januari 2016 @ 03:29 | |
Succes! Mijn team doet niet mee dit jaar, we racen morgen in de NEO Endurance series. Nogal kut dat iRacing dit weekend koos voor Daytona . | ||
Bluurgh | zondag 24 januari 2016 @ 03:34 | |
Thanks Dat is idd een beetje een stomme beslissing! | ||
TargaFlorio | zondag 24 januari 2016 @ 13:45 | |
iRacing gaat verder wel goed? Ik lees veel negatieve dingen de laatste paar weken. Ik heb zelf al een tijd niet gespeeld (stuur/pedalen kapot). | ||
Fir3fly | zondag 24 januari 2016 @ 13:48 | |
Wat problemen met de website, ik heb verder nergens last van . | ||
Bluurgh | zondag 24 januari 2016 @ 15:46 | |
Wij hebben eenmaal een bug gehad dat de sim een rijder niet meer toeliet (iets met verkeerde toewijzing van de dag en daarna een 'download additional content' knop die nergens voor nodig was. ofzo, zag iig op het forum dat er meer mensen last van hadden.) en hij herkende mijn knoppen op het stuur niet meer toen ik de laatste stint wilde rijden. Ze werkten prima in het menu en bij de opties enzo, maar ingame kon ik dus niet meer de pitlimiter eraf halen. Dat was dus een tow en een teamgenoot die het overnam. 5 rondjes verloren door die 2 dingen, en uiteindelijk 4e geworden op 7 ronden achterstand. In split 7 van 13 . | ||
Fir3fly | maandag 25 januari 2016 @ 13:37 | |
Jammer van de bugs. Maar een 4e plaats klinkt toch niet gek . Leuk interview met een race engineer van Audi: http://www.motorsport.com(...)ace-engineer-668128/ | ||
sasquatsch | vrijdag 29 januari 2016 @ 16:28 | |
Aankomend weekend is de 24 uur van Daytona, de eerste race van het United Sportscar Championship. Aan deze race doen vier Nederlanders mee: Renger van der Zande in de PC klasse en Jeroen Bleekemolen, Nick Catsberg en Patrick Huisman in de GTD klasse. De race begint zaterdag om 14.00 uur (20.00 Nederlandse tijd). | ||
#ANONIEM | zaterdag 30 januari 2016 @ 16:00 | |
Wordt zeker nergens op tv uitgezonden hè? Ik kon in ieder geval niks vinden. Maar goed, IMSA zal wel een livestream hebben. Staat me iets van bij dat dat voorgaande jaren ook zo was. | ||
Fir3fly | zaterdag 30 januari 2016 @ 16:24 | |
http://www.imsa.com/camera/imsatv Werkt perfect, met commentaar van Radio Le Mans . Ik ben vooral benieuwd wat de nieuwe Ford GT en Ferrari 488 kunnen doen. | ||
#ANONIEM | zaterdag 30 januari 2016 @ 16:30 | |
Als die Fords heel blijven, dan vernederen ze de rest. | ||
Sinister-D- | zaterdag 30 januari 2016 @ 20:26 | |
Hmmm, firstrow heeft ook maar een crap stream op groot scherm en imsa.tv is nog niet gestart | ||
#ANONIEM | zaterdag 30 januari 2016 @ 20:27 | |
Wanneer begint die race nou? 21:00? | ||
Nattekat | zaterdag 30 januari 2016 @ 20:29 | |
Geen acestream? | ||
Sinister-D- | zaterdag 30 januari 2016 @ 20:31 | |
(nog) niet gevonden.... | ||
Sinister-D- | zaterdag 30 januari 2016 @ 20:32 | |
20.40 | ||
#ANONIEM | zaterdag 30 januari 2016 @ 20:32 | |
En we zijn live. | ||
sasquatsch | zaterdag 30 januari 2016 @ 20:41 | |
En we zijn begonnen. | ||
sasquatsch | zaterdag 30 januari 2016 @ 20:55 | |
Legge is lekker bezig in de Deltawing. Van 13 naar 3 in 15 minuten. | ||
Sinister-D- | zaterdag 30 januari 2016 @ 20:56 | |
Dar gaat de Ford #67 al | ||
sasquatsch | zaterdag 30 januari 2016 @ 21:01 | |
En de eerste FCY | ||
Sinister-D- | zaterdag 30 januari 2016 @ 21:28 | |
Hoppa rechtstreekse m3u gevonden van Imsa.tv, zga hd op de tv Ik heb de Deltawing niet meer gevolgd na 't Le Mans debuut, maar heeft dat ding zo'n progressie gemaakt de afgelopen jaren dat ie zelfs mee kan voor podiums tussen de prototypess? | ||
Sinister-D- | zaterdag 30 januari 2016 @ 21:33 | |
Hey, ik zie nu pas dat Tracy Krohn ook mee rijdt dan gaan we weer de nodige pirouettes krijgen | ||
Fir3fly | zaterdag 30 januari 2016 @ 21:46 | |
Nee, de prototypes zijn gewoon langzaam gemaakt. Gelukkig is dat volgend jaar anders als de DPs eindelijk verdwijnen en de top klasse gewoon LMP2 is. | ||
sasquatsch | zaterdag 30 januari 2016 @ 21:57 | |
De Deltawing is wel degelijk doorontwikkeld en er ligt een andere motor in. Geen Nissan meer. Dus sterk verbeterd ten opzichte van een paar jaar terug. | ||
Peterselieman | zaterdag 30 januari 2016 @ 22:05 | |
Ook problemen voor de #66 Ford | ||
Sinister-D- | zaterdag 30 januari 2016 @ 22:32 | |
Koude bandjes en koude remmen voor de #5 | ||
Fir3fly | zaterdag 30 januari 2016 @ 22:53 | |
Maar nauwelijks veranderd sinds 2014. Grappige comment die ik ergens zag: Overigens ben ik alweer gestopt met kijken. Die cautions de hele tijd verpesten de race . | ||
Fir3fly | zaterdag 30 januari 2016 @ 23:36 | |
Deze had ik gemist, maar dat was ook vantevoren onzin. In de test vorige week waren ze al niet de snelste. | ||
Peterselieman | zondag 31 januari 2016 @ 00:24 | |
Deltawing klapt in bocht 1 op een gestrande auto die echt midden in de eerste bocht stond ... | ||
sasquatsch | zondag 31 januari 2016 @ 00:26 | |
Gestrande auto is de auto van Renger van der Zande. | ||
Peterselieman | zondag 31 januari 2016 @ 00:28 | |
imo hadden ze al voor de klap moeten besluiten tot een SC vanwege de positie van de gestrande auto | ||
Fir3fly | zondag 31 januari 2016 @ 00:31 | |
Mwah waarom? Iedereen kon er gewoon omheen. Deze dude negeerde de gele vlaggen gewoon. Eigen schuld. Wel mooi dat de DeltaWing er nu uit is . | ||
sasquatsch | zondag 31 januari 2016 @ 00:45 | |
Waarom? Is een leuke auto en deed het goed. En hij had blijkbaar niet gehoord dat er een auto midden op de weg stond. | ||
Fir3fly | zondag 31 januari 2016 @ 01:23 | |
Gefaald prestige project van Nissan (de zoveelste) die alleen nog maar door Panoz wordt onderhouden om een middelvinger op te steken tegen diezelfde Nissan. Heel veel leuks is er niet aan. Alleen maar omdat hij maar bijna de helft hoeft te wegen van de andere Prototypes. Heeft alles met de BoP te maken en niets met het ding zelf. | ||
#ANONIEM | zondag 31 januari 2016 @ 05:40 | |
Huh? Ik had ergens gelezen dat ze bij de kwalificatie alles en iedereen achter zich hadden gelaten. Maar ik moet toegeven dat ik niet ontzettend goed heb opgelet. | ||
#ANONIEM | zondag 31 januari 2016 @ 10:20 | |
Dat commentaar over Bleekemolen is wel redelijk positief: "Women and children, move away from the fences. Jeroen Bleekemolen is driving. In his last stint he drove from 10 laps down to 6 laps down. An incredible performance." (of zoiets) | ||
TargaFlorio | zondag 31 januari 2016 @ 10:39 | |
#TeamFir3fly in deze. Het is een gedrocht. Overigens zijn al die cautions ook een van de redenen waarom deze race me nooit echt kan interesseren. | ||
JimmyManna | zondag 31 januari 2016 @ 11:18 | |
Is ook een prima allround coureur. En een leuk joch ook nog. Pure liefhebber. | ||
Sinister-D- | zondag 31 januari 2016 @ 11:28 | |
want alle wagens moeten hetzelfde zijn en binnen een bepaald plaatje passen? Juist mooi dat er zo af en toe out-of-the-box concepten mee doen. | ||
#ANONIEM | zondag 31 januari 2016 @ 11:38 | |
Nou ja... 'Joch'... Die man is 35. | ||
TargaFlorio | zondag 31 januari 2016 @ 12:46 | |
Ik ben nog altijd verbaast dat hij nooit fabriekscoureur bij Porsche is geworden. Dus de periode dat hij dominant was in Supercup. | ||
JimmyManna | zondag 31 januari 2016 @ 12:47 | |
Dat zou hij zeker verdiend hebben. In NL hebben we nogal eens de neiging neer te kijken op rijders die de F1 niet hebben gehaald maar dat is niet altijd terecht in mijn ogen. Bleekemolen is echt een geweldige coureur. | ||
JimmyManna | zondag 31 januari 2016 @ 12:48 | |
Dat is flink wat jonger dan ik. Dus ik blijf bij de term 'joch' | ||
#ANONIEM | zondag 31 januari 2016 @ 12:50 | |
Naast Webber in de LMP1. Dat zou wel heel tof geweest zijn. | ||
TargaFlorio | zondag 31 januari 2016 @ 12:53 | |
LMP1 is pas sinds een paar jaar, ik bedoel fabriekscoureur voor GT2/GTE jaren terug. | ||
#ANONIEM | zondag 31 januari 2016 @ 12:54 | |
Ja, snap ik. Maar als dat het geval was geweest, dan was een doorstroom naar LMP1 helemaal niet gek geweest. | ||
Sinister-D- | zondag 31 januari 2016 @ 14:19 | |
En ja, een Krohn in het gras met geel tot gevolg | ||
Sinister-D- | zondag 31 januari 2016 @ 14:50 | |
Derani en Fittipaldi om p1 | ||
sasquatsch | zondag 31 januari 2016 @ 20:33 | |
Na 23 uur en 50 minuten nog een gevecht om de overwinning in de GTLM en GTD klasse. | ||
sasquatsch | zondag 31 januari 2016 @ 20:44 | |
Wat een finish in de GTLM klasse. 0.034 sec tussen nr 1 en 2 na 24 uur. | ||
King_Merc | zondag 31 januari 2016 @ 20:55 | |
Dat was 1 van de meest spannende finishes die ik ooit heb gezien in de Racerij , Ook lekker close in de GTD | ||
sasquatsch | zondag 31 januari 2016 @ 22:35 | |
Angelelli, de nummer 2 overall, is na de race opgenomen in het ziekenhuis na het inademen van uitlaatgassen. | ||
Nieuwschierig | zondag 31 januari 2016 @ 23:08 | |
Weer een diesel natuurlijk | ||
TargaFlorio | maandag 1 februari 2016 @ 10:34 | |
Zijn teamgenoot was eerder al misselijk/ziek afgehaakt vanwege dezelfde reden. | ||
sasquatsch | donderdag 4 februari 2016 @ 11:57 | |
Kobayashi vervangt Wurz bij Toyota, die de nieuwe livery gepresenteerd heeft. De nieuwe auto is pas te zien op 24 maart op Paul Ricard. | ||
TargaFlorio | donderdag 4 februari 2016 @ 17:35 | |
Doet me denken aan de livery die Audi in het verleden gebruikt heeft: | ||
Fir3fly | donderdag 4 februari 2016 @ 17:56 | |
De TS050. Kans is groot dat we dus wel wat meer spyshots te zien krijgen. En Porsche is ook aan het testen: https://www.instagram.com/p/BBRhTaImtI_/ Is het niet heerlijk om geen domme restricties op testen te hebben ? | ||
JimmyManna | donderdag 4 februari 2016 @ 21:24 | |
Uh nee. | ||
Ferry_76 | vrijdag 5 februari 2016 @ 17:11 | |
Inschrijflijst voor Le Mans, inclusief reserves: [ Bericht 7% gewijzigd door Ferry_76 op 05-02-2016 17:18:49 ] | ||
Ferry_76 | vrijdag 5 februari 2016 @ 17:13 | |
En de auto van Giedo: | ||
Ferry_76 | vrijdag 5 februari 2016 @ 17:17 | |
| ||
Ferry_76 | vrijdag 5 februari 2016 @ 17:18 | |
En ook nog even de ELMS series inschrijflijst: | ||
sasquatsch | vrijdag 5 februari 2016 @ 17:39 | |
Ook de inschrijvingslijst voor de 24 uur van Le Mans is bekend. http://www.motorsport.com(...)s-entry-list-671807/ Twee Nederlanders doen mee: Giedo van der Garde en Ho-Pin Tung. Jeroen Bleekemolen staat ergens onder op de reservelijst. | ||
Nattekat | vrijdag 5 februari 2016 @ 17:42 | |
9xLMP1 dus. Valt nog mee eigenlijk, had erger verwacht. | ||
JimmyManna | vrijdag 5 februari 2016 @ 17:47 | |
Jan Magnussen uit Amerika? | ||
Sinister-D- | vrijdag 5 februari 2016 @ 17:55 | |
in volle glorie. http://www.autosport.be/i(...)22d7f4fe7c60470c.jpg Edit: Sasq had 'm al geplaatst dan maar een link... Kobayashi trouwens bevestigd als vervanger van Wurz. | ||
Fir3fly | vrijdag 5 februari 2016 @ 18:26 | |
Dat is de livery. Niet de nieuwe auto. Die zal een 2.7L V6 turbo hebben volgens de laatste berichten trouwens. | ||
Fir3fly | vrijdag 5 februari 2016 @ 18:29 | |
Absoluut wel. | ||
Fir3fly | vrijdag 5 februari 2016 @ 18:29 | |
4x Ford GT . | ||
JimmyManna | vrijdag 5 februari 2016 @ 18:57 | |
Ok. Persoonlijk raak ik niet opgewonden van talloze testkilometers die ik toch niet zien kan, maar ieder zijn ding. | ||
sasquatsch | vrijdag 5 februari 2016 @ 19:04 | |
Hopelijk doen ze het beter dan tijdens de 24 uur van Daytona. | ||
Fir3fly | vrijdag 5 februari 2016 @ 19:05 | |
Het gaat ook niet om jou. Die testkilometers zorgen er juist voor dat er competitie is. En geven teams de kans om dingen uit te proberen. Daarom ziet de nieuwe Audi er radicaal anders uit dit jaar. | ||
Fir3fly | vrijdag 5 februari 2016 @ 19:06 | |
Qua snelheid zat het wel goed, de snelste tijd neergezet in de klasse geloof ik. Betrouwbaarheid valt aan te sleutelen natuurlijk. Maar het lijkt me beter een snelle auto meer betrouwbaar te maken dan andersom. | ||
Fir3fly | vrijdag 5 februari 2016 @ 19:06 | |
De inschrijvingslijst voor WEC 2016:
| ||
Fir3fly | vrijdag 5 februari 2016 @ 19:07 | |
Hierna volgen wat foto's van de Audi aan het testen: | ||
Fir3fly | vrijdag 5 februari 2016 @ 19:08 | |
Fir3fly | vrijdag 5 februari 2016 @ 19:08 | |
Fir3fly | vrijdag 5 februari 2016 @ 19:08 | |
sasquatsch | vrijdag 5 februari 2016 @ 19:11 | |
Alleen kunnen rijke teams meer testen waardoor het verschil tussen de rijke teams en de minder rijke teams nog groter wordt. De beperking zorgt er juist voor dat de kosten niet te hoog oplopen waardoor de minder rijke teams redelijk competitief blijven. | ||
Fir3fly | vrijdag 5 februari 2016 @ 19:16 | |
Leuk geprobeerd maar duidelijk onzin. Toyota heeft veeeeeel minder budget dan Audi en Porsche en de enige reden dat ze überhaupt mee kunnen doen is omdat ze kunnen testen. Nu en tijdens het seizoen. Testen is het goedkoopste dat je kunt doen en geeft ruimte voor innovatie. Dat zien we hier duidelijk. | ||
JimmyManna | vrijdag 5 februari 2016 @ 19:42 | |
Is absoluut geen onzin wat sasquatsch zegt. Hij heeft gelijk en dat is ook bewezen. Het onbeperkte testen van Ferrari in de MS jaren was een groot deel van hun succes. De minder gefortuneerde teams konden daar niet in mee en hadden geen eigen testcircuit. Testen is ook helemaal niet zo relatief goedkoop zoals jij lijkt te beweren, ongelimiteerd testen is ultraduur omdat er dan door de teams veel en veel meer bedacht wordt, om maar even te testen, en als het niks is pleuren we het weer weg. Zonder ongelimiteerde tests gebeurt dat vele malen minder want de weinige testtijd gebruik je voor andere zaken. De kijker heeft verder ook helemaal niks aan al dat getest. Als je ergens makkelijk op kunt bezuinigen is het dus op dat. | ||
sasquatsch | vrijdag 5 februari 2016 @ 20:00 | |
Hierover verschillen we dus van mening. | ||
Fir3fly | vrijdag 5 februari 2016 @ 20:05 | |
Natuurlijk is testen goedkoop. Dan weet je of iets werkt of niet voordat je er geld aan spendeert. Veel goedkoper dan duizenden uren computersimulaties. En veeeeel bruikbaarder. En het zorgt dus voor veel meer innovatie. Niet testen maakt iedereen aartsconservatief en dat is geen bal aan. Bij een verbod wordt het geld dat anders aan testen zou worden uitgegeven in plaats daarvan uitgegeven aan andere zaken die kleinere constructeurs al helemaal niet kunnen betalen. De kijker heeft er alles aan. Daardoor staan er verschillende auto's aan de start die er anders uitzien en verschillende sterktes en zwaktes hebben. Daardoor ontstaat racen. En innovatie. Dus ja, je zit er volledig naast. En dat weten ze in F1 ook waar testen terugkomt en domme limieten eindelijk opgeheven worden. | ||
Fir3fly | vrijdag 5 februari 2016 @ 20:06 | |
De feiten spreken voor zich. Het is geen kwestie van een mening. | ||
JimmyManna | vrijdag 5 februari 2016 @ 20:49 | |
Nee, ik zit er niet naast. Ongelimiteerd testen zorgt voor grotere verschillen. Niet-testen is goedkoper dan wel-testen. Het is heel gek om anders te beweren. Dat is niet alleen zelf te bedenken, het is bewezen. Maar goed, jij mag je eigen mening er op na houden, ook als die niet strookt met de feiten. | ||
Fir3fly | vrijdag 5 februari 2016 @ 21:03 | |
Fout. WEC bewijst het. Alweer fout. WEC is vele malen goedkoper dan F1 waar niet getest mag worden. Ondanks het testverbod zijn alle kleine teams in F1 in de problemen en de grote teams hebben een enorme voorsprong op de rest. Juist dankzij het testverbod en allerlei andere verboden. Het is niet mijn mening, het gaat hier gewoon om de feiten. Dat jij die niet onder ogen wilt zien, prima. Voor F1-fanboys zijn er genoeg F1-topics hier. Dus doei . | ||
JimmyManna | vrijdag 5 februari 2016 @ 21:14 | |
Zeker doei. Als jij zo praat, praat ik niet meer terug. Alles wat je zegt valt te weerleggen maar ik zit hier om normaal te discussiëren, niet om dit. [ Bericht 1% gewijzigd door JimmyManna op 05-02-2016 21:20:16 ] | ||
TargaFlorio | vrijdag 5 februari 2016 @ 22:18 | |
Dit weekend 12 uren van Bathurst. | ||
Nieuwschierig | zaterdag 6 februari 2016 @ 12:41 | |
Die van 2014 was legendárisch. | ||
TargaFlorio | zaterdag 6 februari 2016 @ 13:12 | |
Bathurst 1000 != Bathurst 12 Hours | ||
Fir3fly | woensdag 17 februari 2016 @ 12:16 | |
Wat foto's van de 2L V4 van Porsche: | ||
Fir3fly | woensdag 17 februari 2016 @ 12:16 | |
Fir3fly | woensdag 17 februari 2016 @ 13:45 | |
Nieuw filmpje van Toyota: De TS050 wordt uit de doeken gedaan op 24 maart. Speculatie alom . Laatste nieuws is dat Adrian Sutil vorige week getest heeft en dat ze nu al bezig zijn lange runs op de nieuwe motor (2.5 - 3L V6T) te doen. Spanning . | ||
Fir3fly | woensdag 17 februari 2016 @ 14:33 | |
Porsche in Abu Dahbi: | ||
Sinister-D- | woensdag 17 februari 2016 @ 14:55 | |
Sutil bij Toyota? Hoe is die daar terecht gekomen? | ||
Fir3fly | woensdag 17 februari 2016 @ 15:03 | |
Heeft in 2015 ook al getest. Verder geen idee, hij moet toch wat te doen hebben? | ||
JimmyManna | woensdag 17 februari 2016 @ 17:58 | |
Naja prima rijder verder. | ||
PierreTT | woensdag 17 februari 2016 @ 21:06 | |
Toyota | ||
Ferry_76 | woensdag 17 februari 2016 @ 22:23 | |
Wordt hij straks door Sauber aangeklaagd wegens contractbreuk. | ||
JimmyManna | woensdag 17 februari 2016 @ 22:34 | |
Dat contract was voor een jaar, niet voor twee jaar ;-). | ||
Ferry_76 | donderdag 18 februari 2016 @ 19:35 | |
| ||
JimmyManna | donderdag 18 februari 2016 @ 22:04 | |
Bruut. | ||
Nattekat | donderdag 18 februari 2016 @ 22:18 | |
Is het al 17 april? | ||
Fir3fly | vrijdag 19 februari 2016 @ 14:28 | |
De nieuwe Aston Martin: | ||
JimmyManna | vrijdag 19 februari 2016 @ 17:46 | |
fraaie livery | ||
Sinister-D- | vrijdag 19 februari 2016 @ 19:07 | |
idd mooi gebruik gemaakt van de diverse openingslijnen aan de voorkant. | ||
M90 | woensdag 24 februari 2016 @ 19:39 | |
Positieve financiële resultaten van PSA Peugeot Citroën zorgen her en der tot geruchten over mogelijke terugkeer Peugeot in lmp1 vanaf seizoen 2018. Yes please | ||
TargaFlorio | woensdag 24 februari 2016 @ 20:13 | |
Komend jaar Dakar winnen en dan in 2018 weer naar Le Mans. Zeg ik geen nee tegen. | ||
PierreTT | woensdag 24 februari 2016 @ 20:33 | |
De revival van de 908, zou erg mooi zijn | ||
TargaFlorio | woensdag 24 februari 2016 @ 21:07 | |
Maar moet het eerst zien dan geloven. | ||
Fir3fly | woensdag 24 februari 2016 @ 21:21 | |
Het gaat vooral om wat de regels voor 2018 gaan worden. De ACO is erg huiverig om heel veel te veranderen omdat het nu goed werkt maar wil ook graag zorgen dat de kosten niet al te hoog gaan oplopen. Ze gaan er dus goed over nadenken. In tegenstelling tot andere raceklasses op het moment... | ||
TargaFlorio | vrijdag 26 februari 2016 @ 21:42 | |
Audi semi-fabrieks team WRT: Blancpain Endurance Cup: Laurens Vanthoor/Dries Vanthoor/Frédéric Vervisch Pierre Kaffer/Peter Kox/Adrien De Leener Sergio Jiminez/Rodrigo Baptista/Filipe Albuquerque Stuart Leonard/Michael Meadows/Robin Frijns Blancpain Sprint Series: Laurens Vanthoor/Frédéric Vervisch Robin Frijns/Dries Vanthoor Enzo Ide/Christopher Mies Sergio Jiminez/Rodrigo Baptista Stuart Leonard/Michael Meadows Kox op z'n "oude" dag nog even rijden bij WRT. Frijns gelukkig niet alleen in F-E maar ook nog in GT racerij. Ik had Laurens Vanthoor onderhand wel in DTM verwacht. In toekomst verwacht ik hem wel in de LMP1. | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 februari 2016 @ 09:08 | |
Hmm, Frijns gekoppelt aan een 17 jarige rookie met maar 1 jaar race ervaring. Ik zou kunnen klagen dat het op niets gaat uitdraaien, maar afgelopen jaar is er ergens in een redelijk bekende single seater klasse het tegendeel bewezen | ||
TargaFlorio | zaterdag 27 februari 2016 @ 13:12 | |
Z'n oudere broer Laurens is één van de beste GT rijders ter wereld dus zou Dries niet afschrijven. En verder is het misschien ook gewoon wie betaalt die bepaald. Frijns zal geen geld meebrengen maar wss zelf betaald krijgen. Frijns en Kox moeten blij zijn met deze kans. | ||
Fir3fly | woensdag 2 maart 2016 @ 00:11 | |
| ||
Fir3fly | vrijdag 4 maart 2016 @ 16:18 | |
Nieuwe informatie over de Toyota TS050:Interessant dus. In plaats van een MGU op de uitlaat doet Toyota het met twee keer MGU-K op de voor en achteras. In tegenstelling tot Audi en Porsche die allebei wel een MGU op de turbo hebben. Wat betreft Porsche, die hebben waarschijnlijk de turbo en de MGU-H van elkaar gescheiden. Met een variabel controlesysteem dat regelt welke uitlaatgassen naar welk systeem gaan, de turbo of de MGU-H. Al dit klinkt ingewikkeld maar het belangrijkste is eigenlijk dat geen van dit alles mogelijk is in F1. Daar zijn er geen opties. Dus als er nog eens een keer een artikel komt over hoe geavanceerd de F1 turbomotoren zijn, neem het met een korrel zout. Het is peanuts vergeleken met wat er in WEC P1 gebeurt. | ||
Fir3fly | vrijdag 11 maart 2016 @ 15:54 | |
https://www.instagram.com/p/BCyAr3nmhUr/ | ||
#ANONIEM | vrijdag 11 maart 2016 @ 17:35 | |
Hm. Toch best wel kut dat de financiën het dit jaar niet toelaten om weer naar Spa te gaan voor het WEC. Voor iedereen die het wel overweegt: echt doen. Heel, heel veel race voor heel, heel weinig geld. Vergeleken met de F1 zijn de kaartjes en belachelijk goedkoop, je mag overal komen (inclusief pitwalk!) en deze hybrides klinken, in tegenstelling tot de F1, wél echt fantastisch. Maar ja, reis, hotel en eten erbij en we zitten al snel op dik 500 euro. Woon je dichterbij en kun je gewoon thuis slapen, dan scheelt dat een paar honderd euro. De hotels in Spa rekenen namelijk wel echt de hoofdprijs. | ||
Fir3fly | vrijdag 11 maart 2016 @ 17:57 | |
Dat is jammer inderdaad. Is een camping een optie? Ik ga hopelijk met m'n pa naar de Nurburgring . | ||
Waffle | vrijdag 11 maart 2016 @ 19:24 | |
Lijkt mij ook nog altijd wel erg gaaf om daar eens heen te gaan. Helaas dit jaar tussen de tentamens. Heb pas dinsdag tentamen, dus misschien is het wel mogelijk. Al kan ik waarschijnlijk toch niemand mee krijgen. Helaas leeft wec toch nog niet echt onder de mensen die ik ken. | ||
Fir3fly | vrijdag 11 maart 2016 @ 22:06 | |
https://www.instagram.com/p/BC0jIusGhSF/ En Toyota rijdt maar door en door.... een volledige 24 uurs test met de nieuwe auto. Heerlijk . | ||
TargaFlorio | vrijdag 11 maart 2016 @ 22:08 | |
Ik heb wel vertrouwen in Toyota voor dit seizoen. | ||
Fir3fly | vrijdag 11 maart 2016 @ 22:12 | |
Ik ook. Bovendien vind ik hun aanpak verfrissend. Ze zeiden vorig jaar heel eerlijk: we zijn achterop geraakt. Daarop hebben ze besloten de nieuwe auto een jaar eerder te debuteren, meer geld vrij te maken en in minder dan een jaar tijd een compleet nieuwe auto te bouwen. Die zeer waarschijnlijk (Toyota kennende) gewoon met de Duitsers mee kan doen. En: geen moment gezeur over regels of wat dan ook. Wie doet dat ze na ? | ||
Fir3fly | zondag 13 maart 2016 @ 23:05 | |
JimmyManna | zondag 13 maart 2016 @ 23:44 | |
Beestachtige livery's weer. Maar dit terzijde. | ||
sasquatsch | woensdag 16 maart 2016 @ 11:31 | |
Jeroen Bleekemolen doet toch mee aan de 24 uur van Le Mans.. Dit keer niet met de Dodge Viper (die ergens onderaan de reservelijst staat), maar met een LMP2 wagen van Murphy Prototypes. Teamgenoten zijn dezelfde als in de Viper, namelijk Ben Keating en Marc Goossens. Hiermee komt het aantal Nederlanders in de 24 uur op 4, allemaal in de LMP2. Naast Jeroen Bleekemolen zijn dit Nick de Bruijn (Eurasia), Giedo van der Garde (Jota Sports) en Ho-Pin Tung. (DC Racing). | ||
TargaFlorio | woensdag 16 maart 2016 @ 15:15 | |
Wel onbegrijpelijk dat die Viper niet mee mag doen. | ||
Fir3fly | donderdag 17 maart 2016 @ 21:31 | |
https://twitter.com/Porsche_Team/status/710525887058472960 Dat geluid . | ||
Fir3fly | donderdag 17 maart 2016 @ 23:41 | |
En hij rijdt nog steeds: https://twitter.com/Porsche_Team/status/710594515602698240 | ||
Fir3fly | maandag 21 maart 2016 @ 18:15 | |
Fir3fly | woensdag 23 maart 2016 @ 15:50 | |
En de nieuwe TS050: Helaas nog geen verdere informatie over de motor. http://imgur.com/a/Fav3w | ||
Fir3fly | woensdag 23 maart 2016 @ 15:52 | |
En de nieuwe Porsche 919: http://imgur.com/a/Jl5An 2015 vs 2016: http://i.imgur.com/SHI2X9S.png | ||
Fir3fly | woensdag 23 maart 2016 @ 15:52 | |
En de Audi die we al hadden gezien: https://www.audi-mediacen(...)he-new-audi-r18-5809 Toch iets anders dan wat we in december zagen. | ||
sasquatsch | vrijdag 25 maart 2016 @ 16:49 | |
2,4 liter V6 twinturbo in de 8 megajoule klasse. | ||
Fir3fly | vrijdag 25 maart 2016 @ 16:52 | |
Bedankt, ik wilde het gisteren posten. Ze zijn ook aan het praten over het regelement voor 2018. Veel gaat er waarschijnlijk niet veranderen behalve verdere reductie in brandstofverbruik. Stabiliteit is belangrijk, en daarom is er nog een autofabrikant in gesprek om vanaf 2018 ook mee te doen. Peugeot/Citroën lijkt het meest aannemelijk. | ||
Sinister-D- | vrijdag 25 maart 2016 @ 20:41 | |
enter 908 HDI Fap plz 2 benzine en 2 diesel deelnemers zou ik persoonlijk wel mooi vinden. | ||
PierreTT | vrijdag 25 maart 2016 @ 21:47 | |
Enter Mazda, remake van de 787B | ||
Fir3fly | zaterdag 26 maart 2016 @ 15:33 | |
Ik kan zo gauw even geen tijden vinden maar ik lees overal dat de wagens nu al weer sneller zijn dan bij de test vorig jaar. En dat terwijl ze ongeveer 10% minder brandstof mogen gebruiken ! Porsche, Toyota en Audi zitten heel dicht bij elkaar. | ||
TargaFlorio | zaterdag 26 maart 2016 @ 15:35 | |
Tijden van gisteren: http://www.dailysportscar(...)16-Prologue-PM-1.pdf http://www.dailysportscar(...)6-Prologue-Night.pdf | ||
Fir3fly | zaterdag 26 maart 2016 @ 15:38 | |
Ah, DSC natuurlijk. Dank je. | ||
sasquatsch | zaterdag 26 maart 2016 @ 20:08 | |
En de tijden van vandaag http://www.dailysportscar(...)16-Prologue-AM-2.pdf http://www.dailysportscar(...)16-Prologue-PM-2.pdf | ||
Fir3fly | zaterdag 26 maart 2016 @ 20:12 | |
Belangrijk om nog even op te merken dat de topsnelheid van de Toyota een flink stuk hoger is dan die van Porsche, wat het aannemelijk maakt dat Toyota al in de Le Mans configuratie rijdt. | ||
Fir3fly | zaterdag 26 maart 2016 @ 20:34 | |
Wat videos: (vooral het interview met Mark Webber is de moeite waard) Toyota eerder deze week op Aragon: https://vimeo.com/160217159 Mooi shot: | ||
TargaFlorio | dinsdag 29 maart 2016 @ 19:00 | |
http://www.dailysportscar(...)le-mans-classic.html | ||
Fir3fly | donderdag 31 maart 2016 @ 00:39 | |
Inderdaad zeg ! Komt het ook op TV? En geweldig, Porsche is alweer aan het testen, nu op Spa . http://sportscar-info.de/(...)/?rwgimg=4#gallery-2 | ||
TargaFlorio | donderdag 31 maart 2016 @ 11:24 | |
Volgens mij heeft Motors TV afgelopen jaren wel wat uitgezonden, maar kan ook zijn dat ik met een ander evenement in de war ben. | ||
TargaFlorio | woensdag 6 april 2016 @ 19:25 | |
Komend weekend ronde 1 van de Blancpain Sprint Series op het Italiaanse Misano. Met een indrukwekkende entrylist van maar liefst 40 wagens. Wat betreft Nederlanders staan Robin Frijns, Jeroen Bleekemolen, Jules Szymkowiak, Stef Dusseldorp, Nick Catsburg, Max van Splunteren en Jeroen Mul aan de start. Live te volgend via Youtube. | ||
Sinister-D- | zaterdag 9 april 2016 @ 20:47 | |
Quali race Blancpain nu bezig. | ||
TargaFlorio | zaterdag 9 april 2016 @ 21:00 | |
Wel erg veel Audi's vooraan. | ||
Sinister-D- | zaterdag 9 april 2016 @ 21:07 | |
Frijns heeft het moeilijk.... | ||
TargaFlorio | zaterdag 9 april 2016 @ 21:09 | |
Jep, wel mooi gevecht tussen McLaren, Audi en Ferrari voor plek 2. | ||
heywoodu | zaterdag 9 april 2016 @ 21:11 | |
Als dit de kwali race pas is, hoe lang duurt de hoofdrace dan? Dat is toch geen "Sprint" meer? En is dit nou de hoofdklasse van de Blancpain Series of zijn er nog meer? | ||
TargaFlorio | zaterdag 9 april 2016 @ 21:13 | |
Volgens mij zijn beide races 60 minuten, althans dat was vorig jaar. | ||
Sinister-D- | zaterdag 9 april 2016 @ 21:15 | |
Wat een drukte in de pits | ||
TargaFlorio | zaterdag 9 april 2016 @ 21:15 | |
Je hebt: Blancpain GT Series Sprint Cup : elk evenement 2 races van 60 minuten Blancpain GT Series Endurance Cup : elk evenement 1 race van 3 uur + 24 uur van Spa Zijn 2 losse series, maar je hebt ook een totaal klassement. | ||
heywoodu | zaterdag 9 april 2016 @ 21:17 | |
Leuk om te volgen denk ik, maar dan moet je wel een beeld hebben van wat nou wat is | ||
Sinister-D- | zaterdag 9 april 2016 @ 21:18 | |
Die Bentley de pit in | ||
heywoodu | zaterdag 9 april 2016 @ 21:19 | |
Ik hoorde de naam van Bernd Schneider, gaaf dat hij nog rijdt | ||
TargaFlorio | zaterdag 9 april 2016 @ 21:19 | |
Blancpain, zowel sprint als endurance is mooiste GT kampioenschap. | ||
TargaFlorio | zaterdag 9 april 2016 @ 21:19 | |
Nog gewoon in dienst van Mercedes. | ||
heywoodu | zaterdag 9 april 2016 @ 21:21 | |
Ik lees het nu ja, leuk, kan me niet herinneren dat ik hem nog heb zien racen of überhaupt ergens op heb zien duiken sinds hij jaren geleden in de DTM stopte | ||
TargaFlorio | zaterdag 9 april 2016 @ 21:22 | |
Hier kun je live timing vinden: http://www.blancpain-gt-series.com/live | ||
TargaFlorio | zaterdag 9 april 2016 @ 21:22 | |
Plof! | ||
TargaFlorio | zaterdag 9 april 2016 @ 21:24 | |
Heeft volgens mij ook een aantal jaren niet geraced na DTM maar sinds een jaar of 3 weer voor Mercedes in GT. | ||
heywoodu | zaterdag 9 april 2016 @ 21:24 | |
Jazeman Jafaar en Alvaro Parente ook nog, volgens mij heb ik die na de A1GP ook niet meer gezien. Dat ik dit niet eerder ben gaan volgen zeg, allemaal namen die ik hier totaal niet verwacht had | ||
TargaFlorio | zaterdag 9 april 2016 @ 21:32 | |
Crash van Audi #2. Safety car lijkt me. | ||
heywoodu | zaterdag 9 april 2016 @ 21:33 | |
Professioneel van de baan getikt | ||
Fir3fly | zaterdag 9 april 2016 @ 21:34 | |
Kan iemand even een Blancpain topic openen? Dit is het WEC topic. | ||
TargaFlorio | zaterdag 9 april 2016 @ 21:35 | |
Dit is gewoon het topic voor GT en LMP racen. | ||
Sinister-D- | zaterdag 9 april 2016 @ 21:35 | |
daar kunnen ze bij Audi zelf nog iets van leren.... | ||
heywoodu | zaterdag 9 april 2016 @ 21:35 | |
| ||
heywoodu | zaterdag 9 april 2016 @ 21:38 | |
Daar staat de Audi #3. | ||
TargaFlorio | zaterdag 9 april 2016 @ 21:40 | |
Kom op BMW! | ||
Fir3fly | zaterdag 9 april 2016 @ 21:43 | |
Ben ik het mee oneens. Open maar een nieuw topic, dit gaat over Le Mans. Geen reden om hier dan maar te praten over een compleet ander kampioenschap dat er niets mee te maken heeft. | ||
TargaFlorio | zaterdag 9 april 2016 @ 21:47 | |
Open zelf maar een nieuw topic. Trouwens je hebt zelf in dit topic lopen posten over 24 uren van Daytona. | ||
TargaFlorio | zaterdag 9 april 2016 @ 21:49 | |
Bentley, BMW 1-2 dankzij gele vlag situatie. | ||
TargaFlorio | zaterdag 9 april 2016 @ 21:50 | |
Mooie race. | ||
Sinister-D- | zaterdag 9 april 2016 @ 21:51 | |
Lol 3 trippel pirouettes | ||
TargaFlorio | zaterdag 9 april 2016 @ 21:52 | |
De teammanager van de winnende Bentley moet zich trouwens nog wel melden bij race control. Krijgt misschien dus nog een staartje. | ||
Fir3fly | zaterdag 9 april 2016 @ 21:52 | |
Dan splitsen we als deze vol is. Ook goed. | ||
Fir3fly | dinsdag 12 april 2016 @ 14:43 | |
http://www.motorsport.com(...)re-lmp1-move-686365/Mooi om te zien. Na de desillusie van F1 bloeien deze mensen weer helemaal op . | ||
Fir3fly | donderdag 14 april 2016 @ 14:11 | |
Audi aan het testen op Monza: | ||
sasquatsch | donderdag 14 april 2016 @ 14:25 | |
Leena Gade vertrekt na dit seizoen bij Audi
| ||
Fir3fly | vrijdag 15 april 2016 @ 15:47 | |
FP1:
| ||
TargaFlorio | vrijdag 15 april 2016 @ 17:18 | |
En opgevolgd door een Nederlander. Er zijn veel Nederlanders actief in WEC. http://autosport.nl/klass(...)audi-lm-p1-programma | ||
Fir3fly | vrijdag 15 april 2016 @ 19:43 | |
Porsche #1 met een 1:39.6 nu al sneller dan de pole vorig jaar . | ||
Nattekat | zaterdag 16 april 2016 @ 10:36 | |
Het sneeuwt FP3 vroegtijdig gestopt. | ||
Fir3fly | zaterdag 16 april 2016 @ 12:54 | |
De sneeuw is vervangen door regen inmiddels. Engels weer . | ||
Nattekat | zaterdag 16 april 2016 @ 13:34 | |
Daar gaan de grote jongens | ||
Nattekat | zaterdag 16 april 2016 @ 13:44 | |
Toch wel weer gigantisch jammer dat dit met geen mogelijkheid te volgen is met meer dan enkel een live timing + Twitterfeed. | ||
TargaFlorio | zaterdag 16 april 2016 @ 13:48 | |
ELMS en WEC worden gewoon live uitgezonden door Motors TV en Eurosport zend de laatste 2 uur van WEC uit. Daarnaast zijn er meestal wel live streams te vinden. | ||
Nattekat | zaterdag 16 april 2016 @ 13:51 | |
Kwalificatie wordt niet uitgezonden. | ||
TargaFlorio | zaterdag 16 april 2016 @ 13:52 | |
Kwalificeren is voor een endurance race minder belangrijk. | ||
Fir3fly | zaterdag 16 april 2016 @ 14:08 | |
Via de WEC app. | ||
Nattekat | zaterdag 16 april 2016 @ 14:11 | |
Even lekker de hoofdprijs dokken voor een niet al te belangrijke sessie... dan hou ik het liever bij Twitter. | ||
Fir3fly | zaterdag 16 april 2016 @ 14:17 | |
Iets meer dan 30 euro voor het hele seizoen inclusief Le Mans vind ik niet de hoofdprijs. | ||
Nattekat | zaterdag 16 april 2016 @ 14:20 | |
Ik heb MotorsTV, dus ik betaal dan enkel voor de sessies die ik daar niet op kan kijken. | ||
TargaFlorio | zaterdag 16 april 2016 @ 14:23 | |
Audi op pole. Verrassend, ik had Porsche verwacht.30 Euro is inderdaad prima prijs. Ik las dat Eurosport 100 Euro vraagt voor WTCC. | ||
Fir3fly | zaterdag 16 april 2016 @ 14:28 | |
Dan betaal je min of meer dubbel ja. Ik heb gewoon geen tv meer. | ||
Fir3fly | zaterdag 16 april 2016 @ 15:30 | |
http://www.europeanlemansseries.com/en/live Helemaal gratis, ELMS! Let vooral op het LMP3 veld . | ||
Fir3fly | zaterdag 16 april 2016 @ 15:32 | |
Chaos bij de start . | ||
Fir3fly | zaterdag 16 april 2016 @ 16:37 | |
Het team van Giedo van der Garde leidt trouwens. | ||
TargaFlorio | zaterdag 16 april 2016 @ 19:09 | |
Het laatste half uur maar even kijken. V/d Garde goed bezig. | ||
TargaFlorio | zaterdag 16 april 2016 @ 19:34 | |
V/d Garde en z'n team winnen LMP2 klasse. | ||
Sinister-D- | zaterdag 16 april 2016 @ 19:45 | |
dit is dan wel mooi ironisch van iemand die vorige week aan het klagen was dat dit topic alleen voor WEC zou zijn | ||
Fir3fly | zaterdag 16 april 2016 @ 19:53 | |
Onderdeel van het WEC weekend. Blancpain heeft er totaal niets mee te maken dus dat kan ergens anders. | ||
TargaFlorio | zaterdag 16 april 2016 @ 20:04 | |
24 uren van Daytona hebben er ook niks mee te maken | ||
Fir3fly | zaterdag 16 april 2016 @ 20:05 | |
Zeker wel, een gedeelte van die auto's rijden nu hier en straks op Le Mans. | ||
sasquatsch | zaterdag 16 april 2016 @ 20:29 | |
Het is allemaal endurance, dus kan in dit topic. | ||
TargaFlorio | zondag 17 april 2016 @ 11:34 | |
| ||
Sinister-D- | zondag 17 april 2016 @ 12:31 | |
Hey, WEC live op MotorsTV | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 12:32 | |
Eng Beetje jammer alleen dat horizon die zender niet vrijgeeft, moet ik alsnog naar de tv lopen | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 12:43 | |
Jezus wat een publiek | ||
Sinister-D- | zondag 17 april 2016 @ 12:54 | |
Ik heb zo een crap stream dat ik nog geen gezichten kan herkennen acestream addon van Kodi is kaput (acestream heeft een protocol verandert waardoor er voor veel mensen de links niet meer werken). ik zou de app wel willen kopen, maar ik weet gewoon dat ik maar weinig races kan kijken, en als ik kan kijken is dat maar deels (zoals zometeen). Zonde van het geld dan. En ik kan dan nog niet op de tv kijken, maar alleen op tablet tenzij ik cast naar Google Cast. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 12:56 | |
Acestream voor Android is niet meer gratis, vrees dat er die addon hetzelfde lot ondergaat. Niet dat je er veel aan hebt, er zijn geen acestreams die wel werken. Als ik de middelen gaf, zou ik zo een stream voor je starten. | ||
TargaFlorio | zondag 17 april 2016 @ 12:56 | |
Weer ziet er goed uit, al is een regenbui op z'n tijd niet verkeerd in dit soort lange races. | ||
Fir3fly | zondag 17 april 2016 @ 12:57 | |
http://www.porsche.com/in(...)iawec/livestreaming/ Porsche onboard! | ||
Fir3fly | zondag 17 april 2016 @ 12:58 | |
Ik heb geprobeerd de race te kopen maar dat kan alleen met een creditcard. Dus ik heb ook een stream die op zich wel goed is maar niet fullscreen kan . | ||
TargaFlorio | zondag 17 april 2016 @ 13:00 | |
Geen problemen bij de start. Iedereen goed weg. | ||
Fir3fly | zondag 17 april 2016 @ 13:07 | |
Webber begint in te lopen. | ||
Fir3fly | zondag 17 april 2016 @ 13:11 | |
En naar 2! | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 13:15 | |
Porsche dus sneller nu, ben benieuwd hoe het met het verbruik zit. | ||
Fir3fly | zondag 17 april 2016 @ 13:18 | |
Webber komt steeds dichterbij... | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 13:27 | |
Hoppa, en er voorbij | ||
Peterselieman | zondag 17 april 2016 @ 13:27 | |
en volgens mij nu naar de leiding | ||
Fir3fly | zondag 17 april 2016 @ 13:29 | |
Audi #7 schijnt een probleempje te hebben met de voorbanden... | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 13:29 | |
De witte pixel is de zwarte voorbij | ||
Peterselieman | zondag 17 april 2016 @ 13:32 | |
ik zag vanuit de cockpit van Webber opeens iets dat leek op een achtervleugel van de Audi | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 13:35 | |
| ||
Sinister-D- | zondag 17 april 2016 @ 13:35 | |
prepaid creditcard via PayPal ofzo geen optie. Was mijn optie voor als ik de schijt krijg van Eurosport-reclames, en geen beter alternatief ga vinden. | ||
Fir3fly | zondag 17 april 2016 @ 13:36 | |
Ik kan het ook via de app kopen maar dan is het ineens 5 euro duurder? Wat een dom gedoe . Nog steeds niet super duur voor een heel seizoen maar ze maken het niet makkelijk... | ||
Fir3fly | zondag 17 april 2016 @ 13:37 | |
http://live.fiawec.com/ Live timing btw. | ||
#ANONIEM | zondag 17 april 2016 @ 13:37 | |
Webber had wat tijd nodig om echt goed te worden in de LMP1, maar nu is ie echt wel ongelofelijk lekker bezig. Rijdt gewoon in een kleine 40 minuten een kleine 16 seconden weg van de andere Porsche. | ||
Fir3fly | zondag 17 april 2016 @ 13:42 | |
Audi #8 vroeg naar binnen. | ||
Fir3fly | zondag 17 april 2016 @ 13:43 | |
En #7 ook. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 13:44 | |
Dus trager en minder zuinig. Porsche staat er gigantisch lekker voor dus. | ||
Fir3fly | zondag 17 april 2016 @ 13:46 | |
Trager valt wel mee, de rondetijden verschillen heel erg weinig. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 13:47 | |
Het verschil is er wel, en dat kan nog behoorlijk op gaan tellen. | ||
Peterselieman | zondag 17 april 2016 @ 13:48 | |
Toppers hebben allemaal gepit nu | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 13:50 | |
Bijna een Ferrari uitschakelen | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 14:22 | |
De #12 Rebellion heeft eindelijk aansluiting bij de ByKolles-wagen. | ||
Fir3fly | zondag 17 april 2016 @ 14:24 | |
Die CLM heeft de neus van Audi afgekeken . | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 14:27 | |
Liever goed gejat... Was me eigenlijk nog niet opgevallen | ||
Fir3fly | zondag 17 april 2016 @ 14:29 | |
Probleem voor de #8... | ||
Fir3fly | zondag 17 april 2016 @ 14:30 | |
En Toyota heeft nogal wat problemen met de banden, krijgen de snelheid er niet in volgens de boordradio. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 14:30 | |
? Wat is er met de #8 | ||
Fir3fly | zondag 17 april 2016 @ 14:31 | |
Iets met een probleem met het stuur. Volgens RLM. Lange pitstop maar het lijkt opgelost te zijn. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 14:35 | |
Die loopt idd niet lekker meer | ||
Fir3fly | zondag 17 april 2016 @ 14:40 | |
Problemen met de MGU-K voor bij de Audi #8. | ||
Nattekat | zondag 17 april 2016 @ 14:42 | |
Rebellion met een mazzeltje. ByKolles valt weg... | ||
Fir3fly | zondag 17 april 2016 @ 14:43 | |
#8 Audi gaat waarschijnlijk binnen komen. | ||
Fir3fly | zondag 17 april 2016 @ 14:43 | |
Dicht. | ||
Fir3fly | zondag 17 april 2016 @ 14:44 | |
#7 spint trouwens. |