abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 30 november 2015 @ 23:35:17 #251
9859 crew  Karina
Woman
pi_157935951
Zijn jullie hier nou nog over bezig :')

quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2015 23:33 schreef Joezi het volgende:
Zijn jullie nou zo dom of ben ik zo slim?
Ik ben niet zo slim hoor. Misschien wel lekker rustig soms.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_157935965
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 23:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Tenenkrommend slecht interview van Humberto Tan en geen wederhoor. Die Amerikaanse zeurpiet is ook niet serieus te nemen. Hij spreekt geen Nederlands, kent de Nederlandse cultuur niet en is slecht geïnformeerd.
Nederlanders zijn zo liberaal en tolerant dat blackface hier gewoon kan (kon) en uberhaupt geen beledigende bedoeling heeft. Is voor een Amerikaan heel moeilijk te begrijpen.. die hebben er een onuitwisbare racistische connotatie bij maar die gaat niet op hier in Nederland. Jammer dat hij dat niet ziet en dat de anti-Pieten (Gario & co) deze visie uit Amerika proberen te importeren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 1 december 2015 @ 00:00:26 #253
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_157936504
Ik snap de hele discussie niet zo. Zwarte piet is een onderdeel van Nederland, is al jaren zo en dat heb je maar te accepteren. Nederland geeft andere tradities ook de ruimte en is daar tolerant in. Dat moet vind ik dan ook kunnen. Staat het je niet aan? Prima, vier je het niet.

Men ziet kennelijk niet in dat dit alleen maar nadeliger kan uitpakken. Er komt een moment van wij tegen hun. Wij geen zwarte piet meer? Top! Jullie geen eigen tradities meer :W aanpassen of oprotten Gedachte. En de opmerking "jullie hebben ons hier zelf heen gehaald in de slavernij tijd" zal beantwoord worden met, dat klopt en nu schoppen wij jullie er weer uit naar je 3de wereld landje toedeloe :W

Laat het zo ver niet komen, dat moet niemand willen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_157936564
Ik snap best dat je Zwarte Piet wel of niet leuk kunt vinden. Het enige wat ik niet snap is dat er blijkbaar een discussie moet zijn. Ik vind Zwarte Piet leuk. Anderen niet. Nou en? Ik hoef niemand te overtuigen van mijn mening en mijn mening kan ook niet veranderd worden door anderen. Let's agree to disagree on this one.
standaarddrinker
  dinsdag 1 december 2015 @ 00:09:24 #255
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_157936693
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 00:03 schreef DrDentz het volgende:
Ik snap best dat je Zwarte Piet wel of niet leuk kunt vinden. Het enige wat ik niet snap is dat er blijkbaar een discussie moet zijn. Ik vind Zwarte Piet leuk. Anderen niet. Nou en? Ik hoef niemand te overtuigen van mijn mening en mijn mening kan ook niet veranderd worden door anderen. Let's agree to disagree on this one.
Precies en dat hele slaven gedoe, houd toch op. Ik heb sinterklaas nog nooit zwarte piet zien slaan met een zweep, sterker nog, als je als kind stout bent, krijg je met de roe van zwarte piet! En nee, zwarte piet heeft ook geen maand vrij van de katoen plantage. Verder dan een katoene trui brengen zullen ze niet komen....

Zielig schreeuw om aandacht, meer is het niet!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_157936721
Nou, als je je echt druk zou maken om slavernij.. er zijn heden ten dage nog meer slaven wereldwijd dan in de gouden eeuw. India heeft alleen al 14 miljoen slaven.
standaarddrinker
  dinsdag 1 december 2015 @ 00:17:29 #257
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_157936847
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 00:10 schreef DrDentz het volgende:
Nou, als je je echt druk zou maken om slavernij.. er zijn heden ten dage nog meer slaven wereldwijd dan in de gouden eeuw. India heeft alleen al 14 miljoen slaven.
Helemaal mee eens, maar dat zal vast een te ver van hun bed show zijn... Liever maken ze zich drukker over iets dat niet meer te veranderen valt dan over de echte wereld problematiek.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_157937052
Waarom niet allerlei kleuren pieten? Niet geel of rood etc maar huidskleuren. Opgelost. Slotje. Trusten. Is het al 6 december? :Z
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_157937420
:') Die verslaggeefster had even niets meer te zeggen na die scene met die geschiedenisleraar
LIJST 11 BAZENPARTIJ AKA IK LUL JE DER UIT
pi_157939204
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 00:54 schreef ReV66 het volgende:
:') Die verslaggeefster had even niets meer te zeggen na die scene met die geschiedenisleraar
Zij zat er even ongemakkelijk bij idd. Heel stellig vertellen dat het van de moren komt....
pi_157939283
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 00:09 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Precies en dat hele slaven gedoe, houd toch op. Ik heb sinterklaas nog nooit zwarte piet zien slaan met een zweep, sterker nog, als je als kind stout bent, krijg je met de roe van zwarte piet! En nee, zwarte piet heeft ook geen maand vrij van de katoen plantage. Verder dan een katoene trui brengen zullen ze niet komen....

Zielig schreeuw om aandacht, meer is het niet!
Zwarte piet is wel oorspronkelijk een kindslaaf, er zijn schilderijen van vroeger daarover te zien in museums. Er is ook een historicus die in de docu dat laat zien. Maar goed ik vond het wel sterk wat Humberto zei op het einde. Mensen moeten leren zich in elkaar in te leven, van beide kanten. Alleen dat is erg lastig voor sommige type mensen. Die snappen niet dat er mensen zijn die zich gekwetst voelen of nare ervaringen hebben gehad door zwarte piet (ik persoonlijk niet maar kan me wel inleven in die mensen). Uiteindelijk is het een kinderfeest, en met wat aanpassingen maakt een kind het geen fuck uit hoe Piet eruit ziet. Op sommige basisscholen is het al afgeschaft. Kinderen zullen er denk ik echt niks van voelen, en dat is wel de essentie van heel het feest. Dat de kinderen een leuke tijd hebben.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_157939325
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 23:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Nederlanders zijn zo liberaal en tolerant dat blackface hier gewoon kan (kon) en uberhaupt geen beledigende bedoeling heeft. Is voor een Amerikaan heel moeilijk te begrijpen.. die hebben er een onuitwisbare racistische connotatie bij maar die gaat niet op hier in Nederland. Jammer dat hij dat niet ziet en dat de anti-Pieten (Gario & co) deze visie uit Amerika proberen te importeren.
Niet alleen VS, ik heb een vak gevolgd met 30 buitenlandse studenten uit de hele wereld en geen 1 begreep zwarte piet. Zij kijken er gewoon heel anders tegenaan
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_157939389
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 00:09 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Precies en dat hele slaven gedoe, houd toch op. Ik heb sinterklaas nog nooit zwarte piet zien slaan met een zweep, sterker nog, als je als kind stout bent, krijg je met de roe van zwarte piet! En nee, zwarte piet heeft ook geen maand vrij van de katoen plantage. Verder dan een katoene trui brengen zullen ze niet komen....

Zielig schreeuw om aandacht, meer is het niet!
volgens mij ben jij degene die hier schreeuwt
een beetje verdieping kan ook geen kwaad niet iedere slaaf werd geslagen en niet alle slaveneigenaren gebruikten geweld als middel van onderdrukking
pi_157939536
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 09:25 schreef ntm het volgende:

[..]

Niet alleen VS, ik heb een vak gevolgd met 30 buitenlandse studenten uit de hele wereld en geen 1 begreep zwarte piet. Zij kijken er gewoon heel anders tegenaan
Ze hoeven het ook niet begrijpen?! Ik begrijp een hoop andere tradities ook niet! Hoeft ook niet want het zijn niet MIJN tradities!
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  Forum Admin dinsdag 1 december 2015 @ 11:20:36 #265
232445 crew  Specularium
pi_157940990
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 09:21 schreef ntm het volgende:

[..]

Zwarte piet is wel oorspronkelijk een kindslaaf, er zijn schilderijen van vroeger daarover te zien in museums. Er is ook een historicus die in de docu dat laat zien. Maar goed ik vond het wel sterk wat Humberto zei op het einde. Mensen moeten leren zich in elkaar in te leven, van beide kanten. Alleen dat is erg lastig voor sommige type mensen. Die snappen niet dat er mensen zijn die zich gekwetst voelen of nare ervaringen hebben gehad door zwarte piet (ik persoonlijk niet maar kan me wel inleven in die mensen). Uiteindelijk is het een kinderfeest, en met wat aanpassingen maakt een kind het geen fuck uit hoe Piet eruit ziet. Op sommige basisscholen is het al afgeschaft. Kinderen zullen er denk ik echt niks van voelen, en dat is wel de essentie van heel het feest. Dat de kinderen een leuke tijd hebben.
Wat ook klopte was dat die kerel zei dat dit gezeik over Zwarte Piet en het een racistische draai willen geven het feest meer schade toebrengt dan Zwarte Piet ooit heeft gedaan.
pi_157947088
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 11:20 schreef Specularium het volgende:

[..]

Wat ook klopte was dat die kerel zei dat dit gezeik over Zwarte Piet en het een racistische draai willen geven het feest meer schade toebrengt dan Zwarte Piet ooit heeft gedaan.
Ligt eraan waar je de schade zoekt. Mensen hebben de neiging iets alleen schade te noemen wanneer het hen raakt. Zie ook in het allochtonendebat. Marokkanen zijn kut, omdat ze crimineel zijn. Dit gaat echter over straatcriminaliteit waar 'we' wat van merken. Chinezen die andere Chinezen afpersen is een structureel probleem, maar daar hebben veel mensen niet eens weet van.

Surinamers waren in principe ok, maar nu er een puntje is rondom zwarte piet lijkt het wel alsof ze geen mening mogen hebben.

Een redenatie als deze is er dan ook een van de onderste plank:

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 00:03 schreef DrDentz het volgende:
Ik snap best dat je Zwarte Piet wel of niet leuk kunt vinden. Het enige wat ik niet snap is dat er blijkbaar een discussie moet zijn.
Alsof er geen maatschappelijk element aan vast zit zeker? Of moeten die mensen hun kinderen ook maar weghouden van de televisie en van school?

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 00:10 schreef DrDentz het volgende:
Nou, als je je echt druk zou maken om slavernij.. er zijn heden ten dage nog meer slaven wereldwijd dan in de gouden eeuw. India heeft alleen al 14 miljoen slaven.
Ten eerste gaat het niet om slavernij maar om een denigrerende karikaturale weergave van een neger. Verder zijn misstanden elders op de wereld niet een reden om misstanden hier maar te negeren. Het gegeven dat het hun eigen land is, is best wel relevant in deze.

Die onzin over dat het cultuur is en dat 'anderen' (donkere mensen uit Nederland zijn geen 'anderen', ondanks dat velen dat wel zo zien) daar niets over mogen zeggen kunnen moslims ook roepen over het dragen van een burka. En die houden het dan ook nog eens in een eigen groep en denigreren een ander groep niet. Maar dergelijke achterstandigheid moet de norm gewoon niet zijn. Zowel native achterstandige zaken als uitheemse zaken die geïmporteerd zijn.
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:23:18 #267
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_157947513
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 09:34 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

volgens mij ben jij degene die hier schreeuwt
een beetje verdieping kan ook geen kwaad niet iedere slaaf werd geslagen en niet alle slaveneigenaren gebruikten geweld als middel van onderdrukking
Wijs even aan waar ik schreeuw volgens jou? En ik geef enkel de sstandaard vooroordelen van slaven drijven. Meer niet, de slavernij is een zwarte bladzijde in de geschiedenis van Nederland en mag nooit meer gebeuren! Feit is wel dat niemand van de huidige genaratie het heeft mee gemaakt. Waarom je zelf dan aangesproken voelen?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_157947624
Een BN'er die anti-zwarte piet is :O
SOONY
pi_157957454
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:28 schreef DKUp het volgende:
Een BN'er die anti-zwarte piet is :O
pi_157957817
Inb4 Badr Hari geneuzel. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_157957869
Meteen negatief beginnen. :')
Hoemberto :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator dinsdag 1 december 2015 @ 23:00:33 #272
9859 crew  Karina
Woman
pi_157957879
Potverdorie die Remy is toch wel een lekker ding hoor.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_157957909
Vechtershart. :')
Rot op met die onzin. :r
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_157957977
Terechte klacht van Remy.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_157957979
God, wat is die Lange Frans dom. Wist hij niet dat Holleeder een grote crimineel is?
Gezellig koffie mee drinken joh. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')