abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 19 november 2015 @ 22:51:53 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_157681305
Moet vuurwerk verboden worden? Ja of nee?
Discussieer er hier over.

[ Bericht 84% gewijzigd door smegmanus op 15-12-2015 12:32:49 ]
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  donderdag 19 november 2015 @ 22:53:46 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_157681360
Triester kan het niet
pi_157681368
8)7
Moeten zij weten
pi_157681388
Je laat je afschrikken door IS? Dat is juist wat ze willen. Honoreren aan het geluid dat is gegeven geeft aan dat je bereid bent je eigen vrijheid op te geven.

Welkom in '40-'45.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 19 november 2015 @ 22:56:24 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_157681447
Ik word er helemaal kriebelig van. Laat mensen vrij...
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 19 november 2015 @ 23:00:37 #6
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_157681591
De knallen van vuurwerk doen me denken aan de aanslagen in Parijs ;(
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_157681637
In werkelijkheid willen ze het gewoon verbieden voor die vluchtelingen :').
  donderdag 19 november 2015 @ 23:02:52 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_157681664
Als je zo graag alles verboden ziet, dan kun je beter in het kalifaat gaan wonen.
pi_157683264
Geeft de auteur hier ook nog een goede reden voor naast "het herinnert me aan..".

Geef niet toe aan angst, dat gebeurt als genoeg na Parijs. Dat is exact wat ze willen.
Have you tried turning it off and on again?
pi_157686110
Vuurwerk was juist oorspronkelijk bedoeld om het kwade af te schrikken. Lekker houden dus :) Mits je er natuurlijk wel verstandig mee omgaat.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 20 november 2015 @ 13:59:56 #11
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_157691841
Eens!

Sowieso ben ik helemaal voor een verbod op vuurwerk.
  vrijdag 20 november 2015 @ 14:16:14 #12
409478 Christiaan023
That's what I said
pi_157692196
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:59 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Eens!

Sowieso ben ik helemaal voor een verbod op vuurwerk.
Dat je voor een verbod bent kan, maar welke beweegredenen heb je dan?
Als het je gaat om allerlei dingen die afgelopen jaren werden aangevoerd, ga je gang. Houd die mening :)

Maar wanneer je het doet ivm de aanslagen, slecht bezig. Dat is vluchten voor het Terreurspook.
Have you tried turning it off and on again?
  vrijdag 20 november 2015 @ 14:38:36 #13
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_157692701
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:16 schreef Christiaan023 het volgende:

[..]

Dat je voor een verbod bent kan, maar welke beweegredenen heb je dan?
Als het je gaat om allerlei dingen die afgelopen jaren werden aangevoerd, ga je gang. Houd die mening :)

Maar wanneer je het doet ivm de aanslagen, slecht bezig. Dat is vluchten voor het Terreurspook.
Ik heb gewoon altijd al een schijthekel aan vuurwerk gehad. Ik schrik snel en ik raak bij het idee van vuurwerk al helemaal in de stress. Nog wel meer mensen die dat hebben hoor, en veel dieren ook.
pi_157693584
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:38 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Ik heb gewoon altijd al een schijthekel aan vuurwerk gehad. Ik schrik snel en ik raak bij het idee van vuurwerk al helemaal in de stress. Nog wel meer mensen die dat hebben hoor, en veel dieren ook.
Laten we dan maar snel ook alles verbieden waar ik een schijthekel aan heb.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 20 november 2015 @ 15:18:26 #15
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_157693612
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Laten we dan maar snel ook alles verbieden waar ik een schijthekel aan heb.
Ik ben er gewoon ongelooflijk bang voor oké. :') :(
  vrijdag 20 november 2015 @ 15:21:45 #16
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_157693689
Angst bij dieren: De Partij voor de Dieren wil graag een vuurwerkverbod enkel omdat dieren veel hinder van vuurwerk ondervinden. Voor diereneigenaren is het afsteken van vuurwerk erg vervelend als hun dier er bang voor is. Zij moeten soms hele trainingen volgen om hun dier goed door de vuurwerktraditie heen geloodst te krijgen of een veilig heenkomen zoeken in een vakantiepark. Omdat de meerderheid graag leuk vuurwerk wil afsteken, zijn anderen verplicht een vakantie te boeken op een rustige plek. Dat is op zijn minst heel vreemd. Hoewel een verbod voor dieren en eigenaren daarvan erg prettig zou zijn, is deze reden alleen niet voldoende om een verbod in te voeren. Maar er zijn nog veel meer redenen voor een verbod.

Angst bij mensen: Minder bekend maar zeker aanwezig is de angst van mensen voor vuurwerk. Zij moeten ieder jaar een rustige plek zoeken voor oud en nieuw of hebben simpelweg een verschrikkelijke jaarwisseling. Zij kunnen zelf werken aan deze angst, maar ook hierbij is het op zijn minst vreemd dat alleen omdat anderen vuurwerk afsteken leuk vinden, deze mensen een nare jaarwisseling hebben.

Gewonden: Vooral door het aantal gewonden dat valt, staat de vuurwerktraditie onder druk. elke Nieuwjaarsochtend zitten de ziekenhuizen vol met gewonden met oogletsel of zwaar gehavende ledematen. Soms vallen er zelfs doden. Vorig jaar kwamen er twee jongeren om. Mensen worden hierdoor steeds minder tolerant tegenover vuurwerk. Oogartsen pleiten om deze reden voor een verbod. Der afgelopen drie jaar zijn er ruim 300 mensen die blijvende schade aan hun ogen hebben opgelopen. 65 mensen werden blind en bij 30 mensen waren de ogen niet meer te redden en moesten operatief verwijderd worden! Het weten dat deze verwonding onnodig is, kan zeer moeilijk te verkroppen zijn voor de slachtoffers.

Toename vandalisme: Elk jaar weer is er schade aan brievenbussen, gebouwen etcetera. De schade wordt alleen maar erger doordat er veel meer illegaal, zwaar en gevaarlijk vuurwerk wordt afgestoken. Burgemeester zijn deze schade rond de jaarwisseling zat. Het toch al schaarse geld gaat zo nog sneller op.

Onkosten 10 miljoen: De onkosten door schade zijn enorm hoog om nog maar te zwijgen over de kosten om alles te beveiligen en manschappen op de been te krijgen om ongeregeldheden aan te pakken. In de huidige tijd waarin zwaar bezuinigd moet worden, moeten we dit niet willen. Iedereen klaagt over de bezuinigen en houdt de hand op de knip. Met de jaarwisseling blijkt er ineens wel geld te zijn en geeft Nederland 65 miljoen uit. De overheid moet er nog 10 miljoen extra opgooien om de rommel weer op te ruimen en te herstellen. Al deze kosten worden bespaard wanneer er een vuurwerk verbod is.

Bedreiging hulpdiensten: Hulpdiensten krijgen het in het algemeen steeds zwaarder. Rond de jaarwisseling worden ze nu ook bedreigd met vuurwerk. Voor diegenen die vuurwerk anar hulpdiensten gooien, is een verbod het enige juiste. Hulpdiensten zijn dit nodeloze gevaar zat.

Milieuvervuiling : Vuurwerk is erg milieuvervuilend. Rond Nieuwjaar is de concentratie van fijn stof, dat zware metalen bevat en diep in de longen doordringt, wel 40 keer zo hoog als normaal. Toch beslaat de milieuvervuiling maar 0,4 procent van de jaarlijkse vervuiling door fijn stof. Dat is geen groot aandeel en het zou daarom niet nagelaten hoeven te worden. Maar in een land waar iedereen van de overheid rekening moet houden met het milieu, is dit op zijn minst een vreemde conclusie. Het aandeel wat wij als consumenten leveren aan het milieu door milieubewuster te handelen is maar heel klein. Waarom heeft de overheid er dan geen moeite mee om deze tijdelijke grote vervuiling toe te staan? Alle beetjes helpen toch?

Illegaal vuurwerk: Er wordt vaak groots vuurwerk ingekocht en illegaal vuurwerk neemt de laatste jaren toe. Vlak over de grens in Duitsland of België is makkelijk veel zwaarder vuurwerk te verkrijgen dan is toegestaan in Nederland. Ook het zelf maken van vuurwerkbommen is steeds meer aan de orde. Zwaar vuurwerk bestellen via internet in bijvoorbeeld Tsjechië en Polen is ook steeds makkelijker. Risico’s worden hierdoor groter wat een verbod op den duur onvermijdelijk maakt.
  vrijdag 20 november 2015 @ 15:24:51 #17
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_157693784
Vroeger, zo'n vijftien jaar geleden bestond er in ons mooie landje nog iets als tolerantie. Je vond niet altijd alles even fijn, maar dat accepteerde je van een ander. En is het nou echt zo erg, 1 avond in het jaar?

Nee, natuurlijk niet. Het is een egoïstische individualistische maatschappij geworden waarin iedereen maar doet waar hij zin in heeft en anderen mogen dat ook, 'als ik er maar geen last van heb' :r
Dat is geen tolerantie, je tolereert immers helemaal niks van een ander.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 20 november 2015 @ 15:45:54 #18
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_157694293
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:21 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Angst bij dieren: De Partij voor de Dieren wil graag een vuurwerkverbod enkel omdat dieren veel hinder van vuurwerk ondervinden. Voor diereneigenaren is het afsteken van vuurwerk erg vervelend als hun dier er bang voor is. Zij moeten soms hele trainingen volgen om hun dier goed door de vuurwerktraditie heen geloodst te krijgen of een veilig heenkomen zoeken in een vakantiepark. Omdat de meerderheid graag leuk vuurwerk wil afsteken, zijn anderen verplicht een vakantie te boeken op een rustige plek. Dat is op zijn minst heel vreemd. Hoewel een verbod voor dieren en eigenaren daarvan erg prettig zou zijn, is deze reden alleen niet voldoende om een verbod in te voeren. Maar er zijn nog veel meer redenen voor een verbod.

Angst bij mensen: Minder bekend maar zeker aanwezig is de angst van mensen voor vuurwerk. Zij moeten ieder jaar een rustige plek zoeken voor oud en nieuw of hebben simpelweg een verschrikkelijke jaarwisseling. Zij kunnen zelf werken aan deze angst, maar ook hierbij is het op zijn minst vreemd dat alleen omdat anderen vuurwerk afsteken leuk vinden, deze mensen een nare jaarwisseling hebben.

Gewonden: Vooral door het aantal gewonden dat valt, staat de vuurwerktraditie onder druk. elke Nieuwjaarsochtend zitten de ziekenhuizen vol met gewonden met oogletsel of zwaar gehavende ledematen. Soms vallen er zelfs doden. Vorig jaar kwamen er twee jongeren om. Mensen worden hierdoor steeds minder tolerant tegenover vuurwerk. Oogartsen pleiten om deze reden voor een verbod. Der afgelopen drie jaar zijn er ruim 300 mensen die blijvende schade aan hun ogen hebben opgelopen. 65 mensen werden blind en bij 30 mensen waren de ogen niet meer te redden en moesten operatief verwijderd worden! Het weten dat deze verwonding onnodig is, kan zeer moeilijk te verkroppen zijn voor de slachtoffers.

Toename vandalisme: Elk jaar weer is er schade aan brievenbussen, gebouwen etcetera. De schade wordt alleen maar erger doordat er veel meer illegaal, zwaar en gevaarlijk vuurwerk wordt afgestoken. Burgemeester zijn deze schade rond de jaarwisseling zat. Het toch al schaarse geld gaat zo nog sneller op.

Onkosten 10 miljoen: De onkosten door schade zijn enorm hoog om nog maar te zwijgen over de kosten om alles te beveiligen en manschappen op de been te krijgen om ongeregeldheden aan te pakken. In de huidige tijd waarin zwaar bezuinigd moet worden, moeten we dit niet willen. Iedereen klaagt over de bezuinigen en houdt de hand op de knip. Met de jaarwisseling blijkt er ineens wel geld te zijn en geeft Nederland 65 miljoen uit. De overheid moet er nog 10 miljoen extra opgooien om de rommel weer op te ruimen en te herstellen. Al deze kosten worden bespaard wanneer er een vuurwerk verbod is.

Bedreiging hulpdiensten: Hulpdiensten krijgen het in het algemeen steeds zwaarder. Rond de jaarwisseling worden ze nu ook bedreigd met vuurwerk. Voor diegenen die vuurwerk anar hulpdiensten gooien, is een verbod het enige juiste. Hulpdiensten zijn dit nodeloze gevaar zat.

Milieuvervuiling : Vuurwerk is erg milieuvervuilend. Rond Nieuwjaar is de concentratie van fijn stof, dat zware metalen bevat en diep in de longen doordringt, wel 40 keer zo hoog als normaal. Toch beslaat de milieuvervuiling maar 0,4 procent van de jaarlijkse vervuiling door fijn stof. Dat is geen groot aandeel en het zou daarom niet nagelaten hoeven te worden. Maar in een land waar iedereen van de overheid rekening moet houden met het milieu, is dit op zijn minst een vreemde conclusie. Het aandeel wat wij als consumenten leveren aan het milieu door milieubewuster te handelen is maar heel klein. Waarom heeft de overheid er dan geen moeite mee om deze tijdelijke grote vervuiling toe te staan? Alle beetjes helpen toch?

Illegaal vuurwerk: Er wordt vaak groots vuurwerk ingekocht en illegaal vuurwerk neemt de laatste jaren toe. Vlak over de grens in Duitsland of België is makkelijk veel zwaarder vuurwerk te verkrijgen dan is toegestaan in Nederland. Ook het zelf maken van vuurwerkbommen is steeds meer aan de orde. Zwaar vuurwerk bestellen via internet in bijvoorbeeld Tsjechië en Polen is ook steeds makkelijker. Risico’s worden hierdoor groter wat een verbod op den duur onvermijdelijk maakt.
Laten we samen strijden tegen vuurwerk *;
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  vrijdag 20 november 2015 @ 19:24:00 #19
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_157699504
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 23:02 schreef BasEnAad het volgende:
Als je zo graag alles verboden ziet, dan kun je beter in het kalifaat gaan wonen.
_O_
  vrijdag 20 november 2015 @ 19:35:34 #20
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_157699788
rot toch op joh
  zaterdag 21 november 2015 @ 08:33:07 #21
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_157711021
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 19:35 schreef Vlinderbom het volgende:
rot toch op joh
:') Nou je naam en ondertitel zeggen iig genoeg.
  zaterdag 21 november 2015 @ 08:35:19 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157711033
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:24 schreef BasEnAad het volgende:
Vroeger, zo'n vijftien jaar geleden bestond er in ons mooie landje nog iets als tolerantie. Je vond niet altijd alles even fijn, maar dat accepteerde je van een ander. En is het nou echt zo erg, 1 avond in het jaar?

Nee, natuurlijk niet. Het is een egoïstische individualistische maatschappij geworden waarin iedereen maar doet waar hij zin in heeft en anderen mogen dat ook, 'als ik er maar geen last van heb' :r
Dat is geen tolerantie, je tolereert immers helemaal niks van een ander.
Maar je zou maar het slachtoffer zijn van iemand die vuurwerk in jou oog schiet? Valt dat ook onder die tolerantie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_157711683
Vuurwerk hoort leuk en gezellig te zijn, ik heb er an sich helemaal niets op tegen. Echter, hier in het westland zie je het gebruik, of beter gezegd: misbruik, van vuurwerk steeds vaker voorkomen.
Het is dan ook niet leuk of gezellig meer als er vuurwerk door je brievenbus wordt gedeponeerd, of in het achterwerk van je lieftallige maatje (huisdier) wordt geduwd (en ja, dat soort trieste dingen gebeuren hier echt), simpelweg omdat bepaald licht getint tuig dit 'leuk' vind.
Deze tendens lijkt hier met de jaren erger te worden.

Hoe leuk en gezellig ik vuurwerk ook vind, de afgelopen jaren denk ook ik vaak: van mij mogen ze het zachtjesaan gaan verbieden of in ieder geval beperken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Anne op 04-12-2015 12:40:23 ]
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_157712757
Ik geef niks om vuurwerk. Kost te veel geld..
Maar om het te verbieden terwijl er toch mensen er plezier aan beleven, gaat ook wel erg ver...

Maar gasten die er rottigheid me uitvoeren, hard aanpakken. Zij verpesten het voor de anderen.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_157780754
De schade door vuurwerk is voor mij de voornaamste reden waarom vuurwerk verboden mag worden. Elk jaar belanden veel mensen in het ziekenhuis door vuurwerk, maar ook bedrijven zijn de dupe. Een bedrijf als TNT moet elk jaar alle brievenbussen in NL dichtplakken omdat anders alles vernield wordt. Eigenlijk vind ik het heel triest dat het zo ver is gekomen, maar blijkbaar kunnen we onze kinderen niet meer opvoeden of vergeten we in elk geval door te geven dat vernielen niet oké is. Of hipper, dat vernielen niet "je ding" is. De oplossing ligt voor de hand: georganiseerde vuurwerkshows! Is 1: veel mooier dan het standaard vuurwerk en 2: veel veiliger.
pi_157780827
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:53 schreef Foppinho het volgende:
De schade door vuurwerk is voor mij de voornaamste reden waarom vuurwerk verboden mag worden. Elk jaar belanden veel mensen in het ziekenhuis door vuurwerk, maar ook bedrijven zijn de dupe. Een bedrijf als TNT moet elk jaar alle brievenbussen in NL dichtplakken omdat anders alles vernield wordt. Eigenlijk vind ik het heel triest dat het zo ver is gekomen, maar blijkbaar kunnen we onze kinderen niet meer opvoeden of vergeten we in elk geval door te geven dat vernielen niet oké is. Of hipper, dat vernielen niet "je ding" is. De oplossing ligt voor de hand: georganiseerde vuurwerkshows! Is 1: veel mooier dan het standaard vuurwerk en 2: veel veiliger.
Laten we fietsers dan ook verbieden, enig idee hoeveel fietsers gewond raken in het verkeer?
pi_157781110
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:58 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Laten we fietsers dan ook verbieden, enig idee hoeveel fietsers gewond raken in het verkeer?
Fietsen heeft nut, je wil van A naar B. Vuurwerk afsteken is een ceremonieel iets. Een traditie, iets zonder doel. En fietsen proberen we ook veiliger te maken: door aparte fietspaden bijv.
pi_157781259
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:12 schreef Foppinho het volgende:

[..]

Fietsen heeft nut, je wil van A naar B. Vuurwerk afsteken is een ceremonieel iets. Een traditie, iets zonder doel. En fietsen proberen we ook veiliger te maken: door aparte fietspaden bijv.
Vuurwerk heeft tot doel de geesten te verjagen.
pi_157781901
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:18 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Vuurwerk heeft tot doel de geesten te verjagen.
En als je op een bepaalde manier danst begint het ook te regenen...
pi_157781930
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:44 schreef Foppinho het volgende:

[..]

En als je op een bepaalde manier danst begint het ook te regenen...
ja?

Er is een verschil tussen vuurwerk, en misbruik van vuurwerk he. Alleen omdat een paar het verkloten moet de rest ook maar gestraft worden?

Gaan we Sinterklaas als traditie maar ook verbieden dan? Omdat een paar aanstoot nemen aan zwarte piet?
pi_157785589
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:46 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

ja?

Er is een verschil tussen vuurwerk, en misbruik van vuurwerk he. Alleen omdat een paar het verkloten moet de rest ook maar gestraft worden?

Gaan we Sinterklaas als traditie maar ook verbieden dan? Omdat een paar aanstoot nemen aan zwarte piet?
Eens, er is een verschil tussen. Alleen als de maatschappelijke schade zo groot is zoals bij vuurwerk, moet je dan als overheid niet ingrijpen? Dat doen we toch ook bij hooligans?

Ik kwam met de optie van vuurwerkshows, hoe zou jij het oplossen? Hoe zou jij ervoor zorgen dat er minder slachtoffers komen?
pi_157786108
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 14:30 schreef Foppinho het volgende:

[..]

Eens, er is een verschil tussen. Alleen als de maatschappelijke schade zo groot is zoals bij vuurwerk, moet je dan als overheid niet ingrijpen? Dat doen we toch ook bij hooligans?

Ik kwam met de optie van vuurwerkshows, hoe zou jij het oplossen? Hoe zou jij ervoor zorgen dat er minder slachtoffers komen?
Niet. Slachtoffers komen door verkeerd gebruik van vuurwerk. Net als verkeerd gebruik van auto's er ongelukken kunnen komen.. Als jij de aanwijzingen opvolgt op de verpakking is er niets aan de hand

Al het vuurwerk is CE gekeurd. Als jongetjes dit gaan misbruiken: Eigen schuld. Dan moet je het product niet gaan aanpakken maar die kutjeugd en hun ouders. Zwaardere straffen op bezit van illegaal vuurwerk, en daarnaast op naleving van de regels (afsteektijden)

Bij verkeerd gebruik van een mes kan je ook mensen verwondden, dan maar alle messen verbieden?
pi_157788164
ALLES VERBIEDEN!!

RELIGIE, VUURWERK, SINTERKLAAS, KERST, PASEN, VAKANTIES, AUTO RIJDEN, TREINEN.

IEDEREEN VERPLICHT BINNEN BLIJVEN!!

Dan gebeuren er ook geen ongelukken!
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_157788206
Stelletje josti's!

Ik heb ook last van mensen die niet opschieten in het verkeer, of roken in mijn nabijheid. Verbieden!

Ik vind hoofdoekjes en moskeeën aanstootgevend, verbieden!
Ik vind kerst saai, verbieden!
Kerstverlichting verhogen de kans op brand, verbieden!
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_157788990
@Aiciu: dat je een mening hebt, prima, maar wil je wel even een beetje je gemak houden? De 'josti's' (behoorlijk respectloos btw), zoals jij ze noemt, uiten hun mening tenminste op een volwassen manier, iets waar jij duidelijk nog van kunt leren.

Of neem anders nog een pilletje...
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_157790158
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:51 schreef KillerBee4ever het volgende:
@Aiciu: dat je een mening hebt, prima, maar wil je wel even een beetje je gemak houden? De 'josti's' (behoorlijk respectloos btw), zoals jij ze noemt, uiten hun mening tenminste op een volwassen manier, iets waar jij duidelijk nog van kunt leren.

Of neem anders nog een pilletje...
En dat zeg je op het FOK forum? :') kijk eens om je heen. Stel je aan zeg....ben je niet te laat voor de kerkdienst ofzo?
pi_157791781
Je krijgt in elk geval een dikke voldoende voor kortzichtigheid en tunnelvisie! ^O^
Want o wee als je een andere mening hebt, lol!

:')
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_157793293
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 18:46 schreef KillerBee4ever het volgende:
Je krijgt in elk geval een dikke voldoende voor kortzichtigheid en tunnelvisie! ^O^
Want o wee als je een andere mening hebt, lol!

:')
Meer het feit dat je over het woord josti valt. Hier wordt dagelijks met ziektes gestrooid en jij maakt je daar druk om :')
  dinsdag 24 november 2015 @ 19:52:15 #39
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_157794252
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:16 schreef Christiaan023 het volgende:

[..]

Dat je voor een verbod bent kan, maar welke beweegredenen heb je dan?
Als het je gaat om allerlei dingen die afgelopen jaren werden aangevoerd, ga je gang. Houd die mening :)

Maar wanneer je het doet ivm de aanslagen, slecht bezig. Dat is vluchten voor het Terreurspook.
Ik kan maar 1 goede reden bedenken: er is een grote kans dan bepaalde mensen vurwerk naar andere mensen gaan gooien. En eerlijk gezegd denk ik dat de kans dat het gebeurd groter is dan dat het niet gebeurd.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_157794297
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 19:52 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik kan maar 1 goede reden bedenken: er is een grote kans dan bepaalde mensen vurwerk naar andere mensen gaan gooien. En eerlijk gezegd denk ik dat de kans dat het gebeurd groter is dan dat het niet gebeurd.
Dan moet je die mensen aanpakken. niet het product
  User die overal opduikt 2022 woensdag 25 november 2015 @ 10:27:16 #41
186611 Haags
pi_157805403
Nee, vuurwerk moet niet verboden worden!
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 26 november 2015 @ 12:43:16 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_157832300
gewoon vuurwerk voor 2x de prijs en dat geld gebruiken om de schade van het vuurwerk te betalen :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_157833149
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 19:52 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik kan maar 1 goede reden bedenken: er is een grote kans dan bepaalde mensen vurwerk naar andere mensen gaan gooien. En eerlijk gezegd denk ik dat de kans dat het gebeurd groter is dan dat het niet gebeurd.
Sneeuwballen daarom ook verbieden.
En waterballonnen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_157968007
Pleur een eind op TS.
pi_158188879
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nee, vuurwerk moet niet verboden worden!
Klopt want hoe jaag je anders de boze geesten het oude jaar uit? ;)
  maandag 14 december 2015 @ 17:06:47 #46
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_158239812
vuurwerk is geweldig. bovendien zal een pistoolschot niet zo opvallen dan
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
  dinsdag 15 december 2015 @ 12:28:48 #47
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_158257385
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:18 schreef Aiciu het volgende:
ALLES VERBIEDEN!!

RELIGIE, VUURWERK, SINTERKLAAS, KERST, PASEN, VAKANTIES, AUTO RIJDEN, TREINEN.

IEDEREEN VERPLICHT BINNEN BLIJVEN!!

Dan gebeuren er ook geen ongelukken!
Amen.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  dinsdag 15 december 2015 @ 12:31:25 #48
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_158257428
Een normale discussie is wenselijk, al is dat wel lastig met deze TS.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2010 23:19 schreef Paul het volgende:
Ik zie als ik in de spiegel kijk altijd een klapmongool
:*

Tevens de OP aangepast, sorry TS.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  dinsdag 15 december 2015 @ 12:34:44 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158257492
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:31 schreef smegmanus het volgende:
Een normale discussie is wenselijk, al is dat wel lastig met deze TS.

[..]

:*

Tevens de OP aangepast, sorry TS.
Kijk eens in je browserbalk: Staat daar forum.eo.nl? Nee? daar staat iets met 'fok.nl' he? Hoe kun je dan in godesnaam denken dat een normale discussie mogelijk is??
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_158257507
Wat een treurnis,

verbieden
verbieden
verbieden
verbieden

Mogen we nog ademen of ook niet meer?
pi_158257538
Nee gewoon niet verbieden.

Maar dat is gewoon mijn mening
  dinsdag 15 december 2015 @ 12:38:46 #52
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_158257565
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Kijk eens in je browserbalk: Staat daar forum.eo.nl? Nee? daar staat iets met 'fok.nl' he? Hoe kun je dan in godesnaam denken dat een normale discussie mogelijk is??
Voor jou lijkt me dat inderdaad knap lastig.
Nu ontopic graag.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_158259854
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:38 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Voor jou lijkt me dat inderdaad knap lastig.
Nu ontopic graag.
Hij heeft gewoon gelijk hoor.
pi_158259963
Dit land zakt steeds meer af. Zwarte Piet die door leugens wordt aangepast. Carnaval waar maskers met varkenskoppen ineens niet meer mogen en dan nu ook vuurwerk dat wordt gereguleerd op grond van... }:| Ik zeg je:



[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2015 15:06:43 ]
pi_158356836
Steeds meer organisaties zijn voor een vuurwerkverbod

Steeds meer organisaties spreken zich uit voor een verbod op consumentenvuurwerk. Dat blijkt uit een online manifest dat vandaag is gelanceerd. Vorig jaar ondertekenden negen organisaties het pleidooi, dit jaar zijn het er 18.

Voornamelijk artsen- en patiëntenverenigingen scharen zich achter het vuurwerkmanifest. Onder meer het Nederlands Oogheelkundig Gezelschap, de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde en de Hoornvlies Patiënten Vereniging willen een vuurwerkverbod.

Ook GroenLinks, initiatiefnemer van het vandaag weer geopende meldpunt vuurwerkoverlast, steunt het initiatief.
18 organisaties steunen het manifest:

• Nederlands Oogheelkundig Gezelschap
• VISION 2020 Netherlands
• Artsen Jeugdgezondheidszorg Nederland (AJN)
• Optometristen Vereniging Nederland
• Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie (NVPC)
• Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde (NVK)
• Hoornvlies Patienten Vereniging
• Algemene Nederlandse Vereniging ter voorkoming van Blindheid (ANVVB)
• Het Oogziekenhuis Rotterdam
• GroenLinks
• Meldpunt Vuurwerkoverlast
• Het Oogzorgnetwerk
• European Society of Ophthalmology
• Oogfonds
• Oogvereniging
• Koninklijke Visio
• Nederlandse Vereniging voor Spoedeisende Hulpartsen (NVSHA)
Tjeerd de Faber, oogarts en initiatiefnemer van het manifest ziet ieder jaar veel slachtoffers van consumentenvuurwerk. "Ondanks het halveren van de tijd dat men vuurwerk mag afsteken, hebben wij oogartsen vorig jaar maar een daling van slecht 14 procent gezien wat betreft oogletsels."

De organisaties willen met dit initiatief een signaal afgeven naar de politiek. Het liefst zouden ze zien dat consumentenvuurwerk in 2016 verboden wordt.

Wel professionele shows

Toch is het manifest niet geheel tegen vuurwerk. De organisaties zien professionele vuurwerkshows wel zitten. "Zo kan iedereen op een veilige manier genieten van vuurwerk. Daarnaast blijft de traditie op die manier behouden."

Naast dat het aantal oogletsels af is genomen, was er vorig jaar ook minder schade aan gemeentelijke eigendommen, blijkt uit een rondgang van het Reformatorisch Dagblad. In heel het land was er met gemiddeld ruim 10.000 euro per gemeente een kwart minder schade door vuurwerk dan vorig jaar.

http://nos.nl/artikel/207(...)-vuurwerkverbod.html
pi_158357640
Ik moet hier zo verschrikkelijk erg van huilen :'(
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 19 december 2015 @ 19:45:44 #57
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_158362215
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 december 2015 15:45 schreef aloa het volgende:
Steeds meer organisaties zijn voor een vuurwerkverbod

Steeds meer organisaties spreken zich uit voor een verbod op consumentenvuurwerk. Dat blijkt uit een online manifest dat vandaag is gelanceerd. Vorig jaar ondertekenden negen organisaties het pleidooi, dit jaar zijn het er 18.

Voornamelijk artsen- en patiëntenverenigingen scharen zich achter het vuurwerkmanifest. Onder meer het Nederlands Oogheelkundig Gezelschap, de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde en de Hoornvlies Patiënten Vereniging willen een vuurwerkverbod.

Ook GroenLinks, initiatiefnemer van het vandaag weer geopende meldpunt vuurwerkoverlast, steunt het initiatief.
18 organisaties steunen het manifest:

• Nederlands Oogheelkundig Gezelschap
• VISION 2020 Netherlands
• Artsen Jeugdgezondheidszorg Nederland (AJN)
• Optometristen Vereniging Nederland
• Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie (NVPC)
• Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde (NVK)
• Hoornvlies Patienten Vereniging
• Algemene Nederlandse Vereniging ter voorkoming van Blindheid (ANVVB)
• Het Oogziekenhuis Rotterdam
• GroenLinks
• Meldpunt Vuurwerkoverlast
• Het Oogzorgnetwerk
• European Society of Ophthalmology
• Oogfonds
• Oogvereniging
• Koninklijke Visio
• Nederlandse Vereniging voor Spoedeisende Hulpartsen (NVSHA)
Tjeerd de Faber, oogarts en initiatiefnemer van het manifest ziet ieder jaar veel slachtoffers van consumentenvuurwerk. "Ondanks het halveren van de tijd dat men vuurwerk mag afsteken, hebben wij oogartsen vorig jaar maar een daling van slecht 14 procent gezien wat betreft oogletsels."

De organisaties willen met dit initiatief een signaal afgeven naar de politiek. Het liefst zouden ze zien dat consumentenvuurwerk in 2016 verboden wordt.

Wel professionele shows

Toch is het manifest niet geheel tegen vuurwerk. De organisaties zien professionele vuurwerkshows wel zitten. "Zo kan iedereen op een veilige manier genieten van vuurwerk. Daarnaast blijft de traditie op die manier behouden."

Naast dat het aantal oogletsels af is genomen, was er vorig jaar ook minder schade aan gemeentelijke eigendommen, blijkt uit een rondgang van het Reformatorisch Dagblad. In heel het land was er met gemiddeld ruim 10.000 euro per gemeente een kwart minder schade door vuurwerk dan vorig jaar.

http://nos.nl/artikel/207(...)-vuurwerkverbod.html
_O_
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zaterdag 19 december 2015 @ 21:04:38 #58
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_158364371
quote:
Meer dan tweeduizend meldingen over vuurwerkoverlast op zaterdag.

Het valt hier wel mee, maar idd als ze knallen dan zijn het echt zware knallen :{
pi_158386600
Laten we iets verbieden zodat de overlast stopt, terwijl afsteken het gehele jaar al verboden is.
Reacties als; 'Afschaffen die zooi' zijn ook ontzettend kortzichtig.
Men denkt dus dat als dit verbod er eindelijk door heen is na een paar jaar roepen en lobbyen er geen vuurwerk overlast meer is?

Nederland is al bijzonder streng in de regels, al doet de anti-vuurwerk club je dit anders geloven. Het verschil is echter dat ze er in andere landen wat 'relaxter' mee om gaan. In veel landen is het gehele jaar verkoop, en dan ook nog wel wat zwaarder vaak. Daar hoor je echter nauwelijks vuurwerk, en met oud en nieuw kopen sommige mensen wat potjes of pijlen.

Tevens is de wetgeving op dit moment zeer krom. Er is een Europese wet, die bepaalde eisen aan het vuurwerk stelt. Daar heeft Nederland dan een eigen, strengere regelgeving op toegepast.

De beruchte 'Cobra Bommen granaat dingen' die overal als zeer gevaarlijk worden beschreven, beschikken gewoon over een CE keurmerk en worden gewoon legaal in Italië gemaakt/ingevoerd. Dus we kunnen nu zelf onze regels weer gaan aanpassen, maar we kunnen ook wachten tot 2017(nieuwe regelgeving EU) en goede voorlichting/opvoeding geven.
Lost meer op dan dit geneuzel
pi_158432943
quote:
Je kunt beter melding doen bij de politie. Wellicht kunnen ze dan eens actief achter de overlast veroorzakers aan gaan. Maar nee, met gaat liever naar een GroenLinks ( :') ) initiatief om schuimbekkend melding te maken van een knal. Sowieso, hoeveel van die meldingen komen van 1 persoon? :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_158567075
Overigens hebben mensen vooral last van mensen die vroegtijdig afsteken bijvoorbeeld. Dit zijn vaak mensen die illegaal vuurwerk afsteken. Dit vuurwerk is al verboden.

Als heel Nederland alleen echt legaal vuurwerk zou afsteken is het een stuk rustiger overal. Ik hoop dat mensen die voor een verbod zijn dit ook in acht nemen.
pi_158575190
Dit topic zorgt voor schade. Ik sla alles kort en klein door dit topic.

VERBIEDEN :( !!!
  maandag 28 december 2015 @ 00:38:14 #64
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_158592881
Vuurwerk moet helemaal niet verboden worden want er wordt in dit land al genoeg op grond van allerlei drogredenen e.e.a. afgeschaft dan wel aangepast. }:|
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 30 december 2015 @ 14:42:22 #66
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_158671738
Er komen steeds meer mensen die tegen vuurwerk zijn. Denk nog een paar jaar en we zijn er vanaf
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  woensdag 30 december 2015 @ 16:07:11 #67
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_158675253
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:42 schreef Paul het volgende:
Er komen steeds meer mensen die tegen vuurwerk zijn. Denk nog een paar jaar en we zijn er vanaf
Zag gister een item op het nieuws toen mensen om 0600 's morgens vuurwerk gingen halen :')

Er waren lui die voor 1000 euro aan spul hadden liggen 8)7
pi_158701703
Niet verbieden, maar een alternatief bieden en een wat subtieler reglement. Mijn voorstel: Een vergunning voor amateurpyrotechnicus. (op basis van VOG) Verkoop van zwaar vuurwerk volgens Europese norm. Binnen de bebouwde kom alleen sier, daarbuiten mag licht knalvuurwerk en op aangewezen plaatsen mag je helemaal los met zwaar spul.
Alles op eigen risico of een verplichte verzekering.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_158706130
Tsja, het vuurwerk waar ik me aan erger is al verboden, die halve granaten waarvan m'n hond en ikzelf bijna een hartinfarct van krijgen en m'n ramen van trillen.
Legaal vuurwerk hoeft van mij niet verboden te worden maar ik zou willen dat het in bezit hebben van illegaal vuurwerk harder aangepakt zou kunnen worden.

Dat gezegd hebbende, ik zou er absoluut niet mee zitten als het verboden wordt. In dit aso dorp waar ik woon zijn er een gigantische hoeveelheid kapotte verkeersborden en prullenbakken en de meeste mensen vinden het niet nodig hun vuurwerk de volgende dag weer op te ruimen.
Ik zou het niet missen. /chaggo bejaarde modus
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  donderdag 31 december 2015 @ 11:46:06 #70
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158706781
sterretjes hoeven van mij niet verboden te worden. Alleen het knalvuurwerk. Want daarmee sponsor je terrorisme.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_158706872
Ik had net mijn buurman voor de deur, of ik dit jaar ergens anders mijn vuurwerk kan afsteken _O-
  donderdag 31 december 2015 @ 11:52:07 #72
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158707007
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:48 schreef Canopus het volgende:
Ik had net mijn buurman voor de deur, of ik dit jaar ergens anders mijn vuurwerk kan afsteken _O-
'Oke, ik steek het wel in jouw tuin af'
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 31 december 2015 @ 11:53:28 #73
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_158707047
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:48 schreef Canopus het volgende:
Ik had net mijn buurman voor de deur, of ik dit jaar ergens anders mijn vuurwerk kan afsteken _O-
Als je daar aan gaat beginnen...
pi_158707168
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:26 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Tsja, het vuurwerk waar ik me aan erger is al verboden, die halve granaten waarvan m'n hond en ikzelf bijna een hartinfarct van krijgen en m'n ramen van trillen.
Legaal vuurwerk hoeft van mij niet verboden te worden maar ik zou willen dat het in bezit hebben van illegaal vuurwerk harder aangepakt zou kunnen worden.

Dat gezegd hebbende, ik zou er absoluut niet mee zitten als het verboden wordt. In dit aso dorp waar ik woon zijn er een gigantische hoeveelheid kapotte verkeersborden en prullenbakken en de meeste mensen vinden het niet nodig hun vuurwerk de volgende dag weer op te ruimen.
Ik zou het niet missen. /chaggo bejaarde modus
Altijd die granaten vergelijking :')
pi_158707839
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:56 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Altijd die granaten vergelijking :')
Hey, hey, hey, HALVE granaten, hè! o|O
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158708067
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:46 schreef Maanvis het volgende:
sterretjes hoeven van mij niet verboden te worden. Alleen het knalvuurwerk. Want daarmee sponsor je terrorisme.
Ik dacht dat ik alle achterlijke opmerkingen al wel voorbij heb zien komen, maar deze spant toch wel de kroon.
  donderdag 31 december 2015 @ 12:46:03 #77
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158708778
quote:
10s.gif Op donderdag 31 december 2015 12:25 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik alle achterlijke opmerkingen al wel voorbij heb zien komen, maar deze spant toch wel de kroon.
lijkt me logisch dat als je knallen niet erg vindt dat Isis er dan ook mee weg komt. Ze kunnen gewoon met een ak47 de dam bestormen want niemand hoort het toch door het knallen heen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_158709059
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

'Oke, ik steek het wel in jouw tuin af'
Leuk gaan we samen de lontjes aansteken ^O^
pi_158709110
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 12:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

lijkt me logisch dat als je knallen niet erg vindt dat Isis er dan ook mee weg komt. Ze kunnen gewoon met een ak47 de dam bestormen want niemand hoort het toch door het knallen heen.
Daar ben ik ook bang voor. Ik zal ook niet met nieuwjaarsdag drukke menigten bezoeken.

Kan zomaar uitkomen wat je net zegt :{
  donderdag 31 december 2015 @ 12:57:59 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158709174
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 12:56 schreef Canopus het volgende:

[..]

Daar ben ik ook bang voor. Ik zal ook niet met nieuwjaarsdag drukke menigten bezoeken.

Kan zomaar uitkomen wat je net zegt :{
volgens mij houden de isissers daar juist rekening mee en gaan ze huis aan huis om mensen neer te schieten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_158709639
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 12:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

volgens mij houden de isissers daar juist rekening mee en gaan ze huis aan huis om mensen neer te schieten.
Het valt uiteraard wel op als er mensen met Kalasjnikovs over straat lopen
  donderdag 31 december 2015 @ 13:14:21 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158709669
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:13 schreef Canopus het volgende:

[..]

Het valt uiteraard wel op als er mensen met Kalasjnikovs over straat lopen
Mwah, in Nederland kan alles toch zomaar? Vuurwerk? DOEN! Zeiken op moslims? DOEN! Dus een kalashnikovje kan ook :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_158709810
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 12:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

lijkt me logisch dat als je knallen niet erg vindt dat Isis er dan ook mee weg komt. Ze kunnen gewoon met een ak47 de dam bestormen want niemand hoort het toch door het knallen heen.
Dat houdt nog niet in dat je terrorisme sponsort wanneer je zwaar vuurwerk afsteekt. :')
  donderdag 31 december 2015 @ 13:19:53 #84
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158709872
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:18 schreef Infection het volgende:

[..]

Dat houdt nog niet in dat je terrorisme sponsort wanneer je zwaar vuurwerk afsteekt. :')
Waar denk je dat dat vuurwerk vandaan komt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_158709904
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waar denk je dat dat vuurwerk vandaan komt?
Uit België en Polen. Wat is je punt?
  donderdag 31 december 2015 @ 13:21:37 #86
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158709952
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:20 schreef Infection het volgende:

[..]

Uit België en Polen. Wat is je punt?
Dat het geld dat je daarvoor betaalt in de zakken van IS verdwijnt..
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_158710004
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat het geld dat je daarvoor betaalt in de zakken van IS verdwijnt..
Wat is dit voor onzin? Hoe verdwijnt het in de zakken van IS als je je vuurwerk in een winkel in België of Polen koopt? :')

Dan zeg je dus eigenlijk dat als je vuurwerk in de EU (en dus ook Nederland) koopt je IS financiert? Godverdomme... _O-
  donderdag 31 december 2015 @ 13:24:11 #88
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158710056
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:22 schreef Infection het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin? Hoe verdwijnt het in de zakken van IS als je je vuurwerk in een winkel in België of Polen koopt? :')

Dan zeg je dus eigenlijk dat als je vuurwerk in de EU (en dus ook Nederland) koopt je IS financiert? Godverdomme... _O-
Bewijs jij eens dat het niet zo is dan :r
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_158710188
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Bewijs jij eens dat het niet zo is dan :r
Ik hoef niks te bewijzen want je kraamt onzin uit. Je kunt zelf niet eens met bewijzen komen.
  donderdag 31 december 2015 @ 13:28:58 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158710252
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat het geld dat je daarvoor betaalt in de zakken van IS verdwijnt..
Vergeet de pedofielen niet, opbrengsten van vuurwerk worden gebruikt om het kindmisbruik te promoten. Echt hoor.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 31 december 2015 @ 13:29:33 #91
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158710277
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:27 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik hoef niks te bewijzen want je kraamt onzin uit. Je kunt zelf niet eens met bewijzen komen.
http://www.ibtimes.co.uk/(...)rorism-fears-1535457
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_158710365
quote:
En wat heeft dit er mee te maken? Kun je eigenlijk wel lezen?

Het evenement is geannuleerd omdat grote groepen mensen zich verzamelen en dus een doelwit voor een terroristische actie kan zijn. Dit heeft niets maar dan ook niets met vuurwerk te maken.

Maar ik ga hier niet verder op in, want je bent duidelijk aan het trollen. :W
  donderdag 31 december 2015 @ 13:32:02 #93
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158710376
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:31 schreef Infection het volgende:

[..]

En wat heeft dit er mee te maken? Kun je eigenlijk wel lezen?

Het evenement is geannuleerd omdat grote groepen mensen zich verzamelen en dus een doelwit voor een terroristische actie kan zijn. Dit heeft niets maar dan ook niets met vuurwerk te maken.

Maar ik ga hier niet verder op in, want je bent duidelijk aan het trollen. :W
lees eens tussen de regels door, nitwit :r
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_158710400
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

lees eens tussen de regels door, nitwit :r
_O- _O-

Dat je mij een nitwit durft te noemen. Het zieligste is nog dat je waarschijnlijk nog serieus bent ook.
  donderdag 31 december 2015 @ 13:48:40 #95
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158710904
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:32 schreef Infection het volgende:

[..]

_O- _O-

Dat je mij een nitwit durft te noemen. Het zieligste is nog dat je waarschijnlijk nog serieus bent ook.
Droeve toeter je kent me echt niet he!!!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_158714193
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Droeve toeter je kent me echt niet he!!!
Ga je pilletje eens innemen ofzo.
pi_158718744
Vuurwerk verbieden is de grootst mogelijke onzin. Hoe zien mensen dat dan voor zich? Wat denk je dat de politie nu al doet tegen vuurwerkoverlast? Antwoord: niet veel, het is gewoon geen prioriteit. Ja, mensen die garages vol illegaal vuurwerk hebben, of kutkinderen die op heterdaad betrapt worden bij een brievenbus. Maar iedereen die dat meldpunt gebruikt, verspilt zijn tijd. Wat verwachten mensen dan van een vuurwerkverbod?
  donderdag 31 december 2015 @ 22:20:23 #98
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_158725764
In bijna geen enkel land in Europa zijn de regels zo streng als in Nederland.
Als je kijkt naar landen als Tjechie, Polen, Italie en zelfs Belgie. Daar is veel minder geklaag, gezeur en gezeik. Terwijl daar veel zwaarder vuurwerk is te krijgen en afgestoken mag worden.
Nederland is een land vol zeikerds en zanikers geworden. Betutteling ten top, niks mag meer. En verdraagzaamheid is ver te zoeken.

Ik heb ook een hekel aan dat blije carnaval, kutmuziek, blije mensen, overlast door herrie en confetti meuk. Afschaffen? Pffff, wat maakt mij het uit. Laat die mensen toch lekker hun ding doen.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 28 december 2016 @ 20:47:37 #99
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_167685800
Vuurwerk moet nog steeds verboden worden :(
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_167685841
quote:
19s.gif Op woensdag 28 december 2016 20:47 schreef Paul het volgende:
Vuurwerk moet nog steeds verboden worden :(
Steek een fakkel af in je kont.
  woensdag 28 december 2016 @ 22:29:12 #101
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167690679
quote:
19s.gif Op woensdag 28 december 2016 20:47 schreef Paul het volgende:
Vuurwerk moet nog steeds verboden worden :(
Dit soort topics moet verboden worden.
365,667 dagen in dit jaar is het verboden, en dan gaan zeiken over die paar uur dat het wel afgestoken mag worden. Beter maak je je druk om belangrijkere dingen.
pi_167690856
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:29 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dit soort topics moet verboden worden.
365,667 dagen in dit jaar is het verboden, en dan gaan zeiken over die paar uur dat het wel afgestoken mag worden. Beter maak je je druk om belangrijkere dingen.
Ik weet niet waar jij woont, maar hier zijn ze al even bezig. :{w
  woensdag 28 december 2016 @ 22:35:47 #103
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167690998
quote:
2s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:33 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij woont, maar hier zijn ze al even bezig. :{w
Dus? Het mag niet, een eventueel verbod lost daar dus niks aan op.
Legaal vuurwerk is nog niet eens te krijgen, de verkoop start morgen pas.
pi_167691193
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:35 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dus? Het mag niet, een eventueel verbod lost daar dus niks aan op.
Legaal vuurwerk is nog niet eens te krijgen, de verkoop start morgen pas.
Morgen gaat de hel helemaal los :{w
Ik heb niks tegen vuurwerk, maar hou het beperkt tot de tijd dat het mag...en dat schijnt helaas nogal moeilijk te zijn.
  woensdag 28 december 2016 @ 22:43:57 #105
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167691395
quote:
2s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:39 schreef aloa het volgende:

[..]

Morgen gaat de hel helemaal los :{w
Ik heb niks tegen vuurwerk, maar hou het beperkt tot de tijd dat het mag...en dat schijnt helaas nogal moeilijk te zijn.
Maar een algeheel verbod lost daar niks aan op. Sterker nog, de handel in illegaal vuurwerk zal dan alleen maar groter worden. Waar er nu een redelijk goed alternatief in Nederland voor handen is, ben je als vuurwerkliefhebber dan aangewezen op het buitenland.
Als je er last van hebt, vraag je vriendelijk aan degene die het afsteken, het elders te doen. Doen ze dat niet, dan zeg je dat je de politie gaat inlichten.
pi_167691611
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:43 schreef tja77 het volgende:

[..]

Maar een algeheel verbod lost daar niks aan op. Sterker nog, de handel in illegaal vuurwerk zal dan alleen maar groter worden. Waar er nu een redelijk goed alternatief in Nederland voor handen is, ben je als vuurwerkliefhebber dan aangewezen op het buitenland.
Als je er last van hebt, vraag je vriendelijk aan degene die het afsteken, het elders te doen. Doen ze dat niet, dan zeg je dat je de politie gaat inlichten.
De illegale handel is er altijd al geweest. Komt gewoon omdat het altijd harder moet.
Als je de vlinderbommen gaat toestaan, gaan ze in de illegale handel op zoek naar nog hardere knallen.
  donderdag 29 december 2016 @ 13:36:04 #107
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_167705277
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:53 schreef BasEnAad het volgende:
Triester kan het niet
Dit dus.
  donderdag 29 december 2016 @ 14:16:53 #108
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167706577
quote:
2s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:49 schreef aloa het volgende:

[..]

De illegale handel is er altijd al geweest. Komt gewoon omdat het altijd harder moet.
Als je de vlinderbommen gaat toestaan, gaan ze in de illegale handel op zoek naar nog hardere knallen.
Vlinderbommen?
Is dat hetzelfde als nitraatgranaten?
Tevens gaat het illegale vuurwerk binnenkort ook lastiger worden om te regelen. Alles boven de 5 gram wordt straks in Polen e.d. ook illegaal. Nu mag dat daar nog gewoon.
pi_167707872
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 14:16 schreef tja77 het volgende:

[..]

Vlinderbommen?
Is dat hetzelfde als nitraatgranaten?
Tevens gaat het illegale vuurwerk binnenkort ook lastiger worden om te regelen. Alles boven de 5 gram wordt straks in Polen e.d. ook illegaal. Nu mag dat daar nog gewoon.
  donderdag 29 december 2016 @ 15:04:06 #110
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167708273
quote:
Dat 1 of andere malloot het zo noemt, wil niet zeggen dat het kreng ook echt zo heet.
Sowieso vuurwerk bommen noemen _O-
Het is vuurwerk en het knalt, dat maakt het nog geen bom.
pi_167710058
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 15:04 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat 1 of andere malloot het zo noemt, wil niet zeggen dat het kreng ook echt zo heet.
Sowieso vuurwerk bommen noemen _O-
Het is vuurwerk en het knalt, dat maakt het nog geen bom.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlinderbom_(vuurwerk)

;)
  donderdag 29 december 2016 @ 17:46:50 #112
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167714210
quote:
Wikipedia... _O-

Kijk hier, een gigananonslagvlinderbom
http://www.geenstijl.nl/m(...)door_gigakanons.html
pi_167714245
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 17:46 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wikipedia... _O-
:')
  donderdag 29 december 2016 @ 17:48:51 #114
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_167714295
Hier in de buurt ook wat hersenloze tokkies vuurwerk aan het afsteken nu.
Dat ze maar vingers kwijt mogen raken.
pi_167714333
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 17:48 schreef PreiKaas het volgende:
Hier in de buurt ook wat hersenloze tokkies vuurwerk aan het afsteken nu.
Dat ze maar vingers kwijt mogen raken.
Best wel sneu idd :')
  donderdag 29 december 2016 @ 17:52:34 #116
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167714411
quote:
2s.gif Op donderdag 29 december 2016 17:50 schreef aloa het volgende:

[..]

Best wel sneu idd :')
Wat onschuldige knalletjes bommen noemen, dat is pas sneu.
pi_167714478
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 17:52 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wat onschuldige knalletjes bommen noemen, dat is pas sneu.
Haha :)
  donderdag 29 december 2016 @ 17:58:52 #118
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167714672
quote:
10s.gif Op donderdag 29 december 2016 17:54 schreef aloa het volgende:

[..]

Haha :)
Nu lach je nog, als er straks een paar knalletjes net iets te dichtbij komen, begin je weer te piepen en te jammeren. Gosjeposje...
pi_167714738
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2016 17:58 schreef tja77 het volgende:

[..]

Nu lach je nog, als er straks een paar knalletjes net iets te dichtbij komen, begin je weer te piepen en te jammeren. Gosjeposje...
Doei :W
  donderdag 29 december 2016 @ 18:02:06 #120
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167714804
quote:
2s.gif Op donderdag 29 december 2016 18:00 schreef aloa het volgende:

[..]

Doei :W
Daaaaaag :W
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 29 december 2016 @ 19:09:38 #121
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_167716798
Het is begonnen :(
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  donderdag 29 december 2016 @ 19:16:33 #122
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_167717032
quote:
19s.gif Op donderdag 29 december 2016 19:09 schreef Paul het volgende:
Het is begonnen :(
Jaaaaa *O* *O* *O*
pi_167717608
Vuurwerk is al verboden. Alleen tijdens de laatste 3 dagen van het jaar mag het verkocht worden. Op 31 december vanaf 18 uur tot 1 januari 02 uur mag er afgestoken.

Zou een vuurwerkverbod helpen? Nee! Bijna alle overlast van vuurwerk komt van illegaal vuurwerk.

Waarom is een verbod niet te handhaven? De politie moet een persoon op heterdaad betrappen wanneer hij vuurwerk af steekt. Kortom politie is altijd te laat.

Hoe komt het illegale vuurwerk Nederland binnen? Simpel, dankzij Schengen. Politie en douane kunnen niet zomaar lukraak voertuigen controleren. De kmar controleert nog wel wat echter zij controleren op de vreemdelingenwet. Onlangs nog ophef over de kmar omdat zij de wetgeving mbt Schengen overtraden. Aantal verdachten zijn vrijuit gegaan omdat de kmar geen wettelijke bevoegdheid had om een voertuig te controleren. Zij mochten niet de goederen controleren, immers daar heb je de douane voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')