Dat hebben we allemaal wel hoor lijkt mequote:Op dinsdag 24 november 2015 13:44 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Weet ik ook wel, maar ben 's ochtends niet echt op mijn best. Excuses voor mijn rant...
quote:Op dinsdag 24 november 2015 13:44 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Weet ik ook wel, maar ben 's ochtends niet echt op mijn best. Excuses voor mijn rant...
Edit: Waar komt die nieuwe stalling dan eigenlijk? Waar is Stationsplein Oost?
Zelfs ik doe dat. Maar over een paar jaar zijn we er allemaal heel blij mee. Oude situatie was ook niet meer houdbaar.quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:57 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat hebben we allemaal wel hoor lijkt me
Ik kan er nu wel zo lyrisch over zijn, maar iedere keer als ik 's ochtends weer ergens om moet rijden loop ik binnensmonds ook het hele project te vervloeken hoor...
Die mogen naar Amsterdam toe.quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:10 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik las ruimte voor terroristen in de thumbnail
Dus eigenlijk het oude busstation van vroeger wordt nu helemaal fietsenstalling?quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:27 schreef Q. het volgende:
Voor de lui mensen onder ons die het filmpje niet willen kijken, ongeveer het hele rode stuk wordt een fietsenstalling van 3 verdiepingen voor 12.500 fietsen:
[ afbeelding ]
En daarom heeft men ruimte nodig.
Er komt nog wel een klein busstation aan de stadskant voor een handjevol lijnen maar halverwege 2016 gaan veruit de meeste bussen naar de Jaarbeurskant. Aan de stadskant komen wel de trams naar de Uithof. Gelukkig heeft POS vandaag een mooi plaatje online gezet waar ik even de toekomstige situatie in het getekend met mijn goede paint-skills:quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:01 schreef Ireth het volgende:
[..]
Dus eigenlijk het oude busstation van vroeger wordt nu helemaal fietsenstalling?
En waar gaat de tram dan nu afbuigen en eindigen? Want ik stond van de week op Busstation jaarbeurszijde en daar komt een hele betonnen baan te liggen?
Pas in een later stadium. In 2018 gaat de Uithoflijn rijden. Die vertrekt dan van de centrumzijde naar de Uithof. Het deel tussen tramstation centrumzijde en tramhalte Jaarbeursplein wordt alleen gebruikt om de (nieuwe) trams naar de remise in Nieuwegein te krijgen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:46 schreef d4v1d het volgende:
En ik snap het nu denk ik, de tram komt vast aan de centrumzijde, niet aan de jaarbeurszijde
En rood wordt ook een busbaan?quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:10 schreef Q. het volgende:
[..]
Er komt nog wel een klein busstation aan de stadskant voor een handjevol lijnen maar halverwege 2016 gaan veruit de meeste bussen naar de Jaarbeurskant. Aan de stadskant komen wel de trams naar de Uithof. Gelukkig heeft POS vandaag een mooi plaatje online gezet waar ik even de toekomstige situatie in het getekend met mijn goede paint-skills:
[ afbeelding ]
In groen de toekomstige busbaan over het Smakkelaarsveld zodra er genoeg nieuwe fietsenstallingen zijn om daar de fietsen weg te kunnen halen. Blauwe lijn wordt het exclusieve domein van de Uithoflijn. De rode lijn geldt vanaf 14 december. Tenminste, het deel aan de Jaarbeurszijde.
Dat dus! Zoveel duidelijk geworden in enkele seconden!quote:
Yes. Gecombineerde bus en trambaan. Behalve het laatste deel vanaf de splitsing bij het Jaarbeursplein. Op busstation jaarbeurs komen alleen bussen.quote:
Huidige idee is zelfde systeem als op Jaarbeursplein. Ik zie alleen nog wat praktische problemen. Maar we gaan het zien.quote:Op dinsdag 24 november 2015 20:45 schreef Wave103 het volgende:
Tof om te zien Q! Weer wat wijzer geworden. Wordt die megastalling eigenlijk betaald; zoals de jaarbeursstalling?
Weet jij waar je kan zien welke bussen bij de centrumzijde blijven? Ben wel benieuwd want dat gaat sowieso voor veel lijnen extra reistijd opleveren denk ik. Alles wat richting neude/ rozenstraat gaat iig.quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:10 schreef Q. het volgende:
[..]
Er komt nog wel een klein busstation aan de stadskant voor een handjevol lijnen maar halverwege 2016 gaan veruit de meeste bussen naar de Jaarbeurskant. Aan de stadskant komen wel de trams naar de Uithof. Gelukkig heeft POS vandaag een mooi plaatje online gezet waar ik even de toekomstige situatie in het getekend met mijn goede paint-skills:
[ afbeelding ]
In groen de toekomstige busbaan over het Smakkelaarsveld zodra er genoeg nieuwe fietsenstallingen zijn om daar de fietsen weg te kunnen halen. Blauwe lijn wordt het exclusieve domein van de Uithoflijn. De rode lijn geldt vanaf 14 december. Tenminste, het deel aan de Jaarbeurszijde.
Het is wel een keer genoemd tijdens een infoavond maar weet het niet meer precies. Handjevol bussen richting Zeist in ieder geval volgens mij. Pin meer niet op vast. Misschien dat Qbuzz / U-OV meer weet maar dat mag je zelf gaan vragen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:11 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Weet jij waar je kan zien welke bussen bij de centrumzijde blijven? Ben wel benieuwd want dat gaat sowieso voor veel lijnen extra reistijd opleveren denk ik. Alles wat richting neude/ rozenstraat gaat iig.
Haha beetje jammer dit , dan gaan we het maar meemaken denk ik!quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is wel een keer genoemd tijdens een infoavond maar weet het niet meer precies. Handjevol bussen richting Zeist in ieder geval volgens mij. Pin meer niet op vast. Misschien dat Qbuzz / U-OV meer weet maar dat mag je zelf gaan vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |