abonnement Unibet Coolblue
pi_157786276
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 13:44 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Weet ik ook wel, maar ben 's ochtends niet echt op mijn best. Excuses voor mijn rant... :')

Dat hebben we allemaal wel hoor lijkt me :)

Ik kan er nu wel zo lyrisch over zijn, maar iedere keer als ik 's ochtends weer ergens om moet rijden loop ik binnensmonds ook het hele project te vervloeken hoor...
pi_157787199
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 13:44 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Weet ik ook wel, maar ben 's ochtends niet echt op mijn best. Excuses voor mijn rant... :')

Edit: Waar komt die nieuwe stalling dan eigenlijk? Waar is Stationsplein Oost?
For great justice!
pi_157787224
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 14:57 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Dat hebben we allemaal wel hoor lijkt me :)

Ik kan er nu wel zo lyrisch over zijn, maar iedere keer als ik 's ochtends weer ergens om moet rijden loop ik binnensmonds ook het hele project te vervloeken hoor...
Zelfs ik doe dat. :7 Maar over een paar jaar zijn we er allemaal heel blij mee. *O* Oude situatie was ook niet meer houdbaar.
For great justice!
pi_157787983
quote:
Ik las ruimte voor terroristen in de thumbnail :')
pi_157788281
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:10 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik las ruimte voor terroristen in de thumbnail :')
Die mogen naar Amsterdam toe. :7
For great justice!
pi_157788392
Voor de lui mensen onder ons die het filmpje niet willen kijken, ongeveer het hele rode stuk wordt een fietsenstalling van 3 verdiepingen voor 12.500 fietsen:



En daarom heeft men ruimte nodig.
For great justice!
pi_157788690
En voor de mensen die het nog niet kenden, het Plan Feuchtinger uit 1958 waarbij men van plan was alle singels te dempen en te vervangen door lekker moderne autowegen en rotondes:



Ambitie had men wel! :7
For great justice!
  dinsdag 24 november 2015 @ 17:01:59 #83
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_157789188
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:27 schreef Q. het volgende:
Voor de lui mensen onder ons die het filmpje niet willen kijken, ongeveer het hele rode stuk wordt een fietsenstalling van 3 verdiepingen voor 12.500 fietsen:

[ afbeelding ]

En daarom heeft men ruimte nodig.
Dus eigenlijk het oude busstation van vroeger wordt nu helemaal fietsenstalling?

En waar gaat de tram dan nu afbuigen en eindigen? Want ik stond van de week op Busstation jaarbeurszijde en daar komt een hele betonnen baan te liggen?
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_157789353
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:01 schreef Ireth het volgende:

[..]

Dus eigenlijk het oude busstation van vroeger wordt nu helemaal fietsenstalling?

En waar gaat de tram dan nu afbuigen en eindigen? Want ik stond van de week op Busstation jaarbeurszijde en daar komt een hele betonnen baan te liggen?
Er komt nog wel een klein busstation aan de stadskant voor een handjevol lijnen maar halverwege 2016 gaan veruit de meeste bussen naar de Jaarbeurskant. Aan de stadskant komen wel de trams naar de Uithof. Gelukkig heeft POS vandaag een mooi plaatje online gezet waar ik even de toekomstige situatie in het getekend met mijn goede paint-skills:



In groen de toekomstige busbaan over het Smakkelaarsveld zodra er genoeg nieuwe fietsenstallingen zijn om daar de fietsen weg te kunnen halen. Blauwe lijn wordt het exclusieve domein van de Uithoflijn. De rode lijn geldt vanaf 14 december. Tenminste, het deel aan de Jaarbeurszijde.
For great justice!
pi_157789424
Als je wat beter inzoomt kan je trouwens het eerste deel van de fietsenstalling in aanbouw zien op de plek van het oude bus/tramstation:

For great justice!
pi_157790105
Q. _O_
pi_157790129
En ik snap het nu denk ik, de tram komt vast aan de centrumzijde, niet aan de jaarbeurszijde :@
pi_157790507
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:46 schreef d4v1d het volgende:
En ik snap het nu denk ik, de tram komt vast aan de centrumzijde, niet aan de jaarbeurszijde :@
Pas in een later stadium. In 2018 gaat de Uithoflijn rijden. Die vertrekt dan van de centrumzijde naar de Uithof. Het deel tussen tramstation centrumzijde en tramhalte Jaarbeursplein wordt alleen gebruikt om de (nieuwe) trams naar de remise in Nieuwegein te krijgen.

De huidige oude sneltrams gaan nooit verder rijden dan Jaarbeursplein, die kunnen de bochten niet halen. Die zullen niet voor 2020 vervangen gaan worden (trambouwer CAF heeft pas dan weer capaciteit om meer trams te bouwen en er is nog geen budget voor), pas dan kunnen de tramlijnen aan elkaar gekoppeld worden. Tot die tijd zijn er eigenlijk twee losse tramlijnen met wel rails er tussen maar daar gaan pas na 2020 passagiers over. Oh ja, de nieuwe trams hebben een lage vloer en de oude een hoge vloer dus die passen niet aan dezelfde perrons. Volgens mij zijn de nieuwe trams ook smaller.


Nieuwe trams naar de Uithof, deze zullen in een later stadium ook worden aangeschaft voor de lijn naar Nieuwegein/IJsselstein


Huidige oude trams (bouwjaar 1983) naar Nieuwegein / IJsselstein

Duidelijk? :7

[ Bericht 11% gewijzigd door Q. op 24-11-2015 18:12:20 ]
For great justice!
pi_157793905
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:10 schreef Q. het volgende:

[..]

Er komt nog wel een klein busstation aan de stadskant voor een handjevol lijnen maar halverwege 2016 gaan veruit de meeste bussen naar de Jaarbeurskant. Aan de stadskant komen wel de trams naar de Uithof. Gelukkig heeft POS vandaag een mooi plaatje online gezet waar ik even de toekomstige situatie in het getekend met mijn goede paint-skills:

[ afbeelding ]

In groen de toekomstige busbaan over het Smakkelaarsveld zodra er genoeg nieuwe fietsenstallingen zijn om daar de fietsen weg te kunnen halen. Blauwe lijn wordt het exclusieve domein van de Uithoflijn. De rode lijn geldt vanaf 14 december. Tenminste, het deel aan de Jaarbeurszijde.
En rood wordt ook een busbaan?
  Moderator dinsdag 24 november 2015 @ 19:53:26 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157794300
Q wat weet je toch veel _O_
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 24 november 2015 @ 19:57:33 #91
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_157794468
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 19:53 schreef MaJo het volgende:
Q wat weet je toch veel _O_
Dat dus! Zoveel duidelijk geworden in enkele seconden! ^O^
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_157794815
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 19:43 schreef 16meter het volgende:

[..]

En rood wordt ook een busbaan?
Yes. Gecombineerde bus en trambaan. Behalve het laatste deel vanaf de splitsing bij het Jaarbeursplein. Op busstation jaarbeurs komen alleen bussen.
For great justice!
pi_157794821
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 19:53 schreef MaJo het volgende:
Q wat weet je toch veel _O_
:7
For great justice!
  dinsdag 24 november 2015 @ 20:45:53 #94
414827 Wave103
It's not pop music
pi_157796379
Tof om te zien Q! Weer wat wijzer geworden. Wordt die megastalling eigenlijk betaald; zoals de jaarbeursstalling?
pi_157798989
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:45 schreef Wave103 het volgende:
Tof om te zien Q! Weer wat wijzer geworden. Wordt die megastalling eigenlijk betaald; zoals de jaarbeursstalling?
Huidige idee is zelfde systeem als op Jaarbeursplein. Ik zie alleen nog wat praktische problemen. Maar we gaan het zien.
For great justice!
pi_157799301
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:10 schreef Q. het volgende:

[..]

Er komt nog wel een klein busstation aan de stadskant voor een handjevol lijnen maar halverwege 2016 gaan veruit de meeste bussen naar de Jaarbeurskant. Aan de stadskant komen wel de trams naar de Uithof. Gelukkig heeft POS vandaag een mooi plaatje online gezet waar ik even de toekomstige situatie in het getekend met mijn goede paint-skills:

[ afbeelding ]

In groen de toekomstige busbaan over het Smakkelaarsveld zodra er genoeg nieuwe fietsenstallingen zijn om daar de fietsen weg te kunnen halen. Blauwe lijn wordt het exclusieve domein van de Uithoflijn. De rode lijn geldt vanaf 14 december. Tenminste, het deel aan de Jaarbeurszijde.
Weet jij waar je kan zien welke bussen bij de centrumzijde blijven? Ben wel benieuwd want dat gaat sowieso voor veel lijnen extra reistijd opleveren denk ik. Alles wat richting neude/ rozenstraat gaat iig.
pi_157799494
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:11 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Weet jij waar je kan zien welke bussen bij de centrumzijde blijven? Ben wel benieuwd want dat gaat sowieso voor veel lijnen extra reistijd opleveren denk ik. Alles wat richting neude/ rozenstraat gaat iig.
Het is wel een keer genoemd tijdens een infoavond maar weet het niet meer precies. Handjevol bussen richting Zeist in ieder geval volgens mij. Pin meer niet op vast. Misschien dat Qbuzz / U-OV meer weet maar dat mag je zelf gaan vragen. :P
For great justice!
pi_157799697
Je kan trouwens al goed zien hoe groot de fietsenstalling wordt, helemaal aan het begin van de nieuwe passage buiten de stationshal om. Deze foto is van 7 november, ze zijn inmiddels al een stuk verder. Waar nu de bus rijdt (tussendoor) wordt ook nog fietsenstalling. Er zit ook nog een verdieping onder de grond.

For great justice!
pi_157807783
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:17 schreef Q. het volgende:

[..]

Het is wel een keer genoemd tijdens een infoavond maar weet het niet meer precies. Handjevol bussen richting Zeist in ieder geval volgens mij. Pin meer niet op vast. Misschien dat Qbuzz / U-OV meer weet maar dat mag je zelf gaan vragen. :P
Haha beetje jammer dit ;), dan gaan we het maar meemaken denk ik!
  woensdag 25 november 2015 @ 23:51:48 #100
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_157825760
Waarom wordt de jaarbeursstalling eigenlijk niet op de middentunnel aangesloten?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')