Dat hebben we allemaal wel hoor lijkt mequote:Op dinsdag 24 november 2015 13:44 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Weet ik ook wel, maar ben 's ochtends niet echt op mijn best. Excuses voor mijn rant...
quote:Op dinsdag 24 november 2015 13:44 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Weet ik ook wel, maar ben 's ochtends niet echt op mijn best. Excuses voor mijn rant...
Edit: Waar komt die nieuwe stalling dan eigenlijk? Waar is Stationsplein Oost?
Zelfs ik doe dat.quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:57 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat hebben we allemaal wel hoor lijkt me
Ik kan er nu wel zo lyrisch over zijn, maar iedere keer als ik 's ochtends weer ergens om moet rijden loop ik binnensmonds ook het hele project te vervloeken hoor...
Die mogen naar Amsterdam toe.quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:10 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik las ruimte voor terroristen in de thumbnail
Dus eigenlijk het oude busstation van vroeger wordt nu helemaal fietsenstalling?quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:27 schreef Q. het volgende:
Voor de lui mensen onder ons die het filmpje niet willen kijken, ongeveer het hele rode stuk wordt een fietsenstalling van 3 verdiepingen voor 12.500 fietsen:
[ afbeelding ]
En daarom heeft men ruimte nodig.
Er komt nog wel een klein busstation aan de stadskant voor een handjevol lijnen maar halverwege 2016 gaan veruit de meeste bussen naar de Jaarbeurskant. Aan de stadskant komen wel de trams naar de Uithof. Gelukkig heeft POS vandaag een mooi plaatje online gezet waar ik even de toekomstige situatie in het getekend met mijn goede paint-skills:quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:01 schreef Ireth het volgende:
[..]
Dus eigenlijk het oude busstation van vroeger wordt nu helemaal fietsenstalling?
En waar gaat de tram dan nu afbuigen en eindigen? Want ik stond van de week op Busstation jaarbeurszijde en daar komt een hele betonnen baan te liggen?
Pas in een later stadium. In 2018 gaat de Uithoflijn rijden. Die vertrekt dan van de centrumzijde naar de Uithof. Het deel tussen tramstation centrumzijde en tramhalte Jaarbeursplein wordt alleen gebruikt om de (nieuwe) trams naar de remise in Nieuwegein te krijgen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:46 schreef d4v1d het volgende:
En ik snap het nu denk ik, de tram komt vast aan de centrumzijde, niet aan de jaarbeurszijde
En rood wordt ook een busbaan?quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:10 schreef Q. het volgende:
[..]
Er komt nog wel een klein busstation aan de stadskant voor een handjevol lijnen maar halverwege 2016 gaan veruit de meeste bussen naar de Jaarbeurskant. Aan de stadskant komen wel de trams naar de Uithof. Gelukkig heeft POS vandaag een mooi plaatje online gezet waar ik even de toekomstige situatie in het getekend met mijn goede paint-skills:
[ afbeelding ]
In groen de toekomstige busbaan over het Smakkelaarsveld zodra er genoeg nieuwe fietsenstallingen zijn om daar de fietsen weg te kunnen halen. Blauwe lijn wordt het exclusieve domein van de Uithoflijn. De rode lijn geldt vanaf 14 december. Tenminste, het deel aan de Jaarbeurszijde.
Dat dus! Zoveel duidelijk geworden in enkele seconden!quote:
Yes. Gecombineerde bus en trambaan. Behalve het laatste deel vanaf de splitsing bij het Jaarbeursplein. Op busstation jaarbeurs komen alleen bussen.quote:
Huidige idee is zelfde systeem als op Jaarbeursplein. Ik zie alleen nog wat praktische problemen. Maar we gaan het zien.quote:Op dinsdag 24 november 2015 20:45 schreef Wave103 het volgende:
Tof om te zien Q! Weer wat wijzer geworden. Wordt die megastalling eigenlijk betaald; zoals de jaarbeursstalling?
Weet jij waar je kan zien welke bussen bij de centrumzijde blijven? Ben wel benieuwd want dat gaat sowieso voor veel lijnen extra reistijd opleveren denk ik. Alles wat richting neude/ rozenstraat gaat iig.quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:10 schreef Q. het volgende:
[..]
Er komt nog wel een klein busstation aan de stadskant voor een handjevol lijnen maar halverwege 2016 gaan veruit de meeste bussen naar de Jaarbeurskant. Aan de stadskant komen wel de trams naar de Uithof. Gelukkig heeft POS vandaag een mooi plaatje online gezet waar ik even de toekomstige situatie in het getekend met mijn goede paint-skills:
[ afbeelding ]
In groen de toekomstige busbaan over het Smakkelaarsveld zodra er genoeg nieuwe fietsenstallingen zijn om daar de fietsen weg te kunnen halen. Blauwe lijn wordt het exclusieve domein van de Uithoflijn. De rode lijn geldt vanaf 14 december. Tenminste, het deel aan de Jaarbeurszijde.
Het is wel een keer genoemd tijdens een infoavond maar weet het niet meer precies. Handjevol bussen richting Zeist in ieder geval volgens mij. Pin meer niet op vast. Misschien dat Qbuzz / U-OV meer weet maar dat mag je zelf gaan vragen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:11 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Weet jij waar je kan zien welke bussen bij de centrumzijde blijven? Ben wel benieuwd want dat gaat sowieso voor veel lijnen extra reistijd opleveren denk ik. Alles wat richting neude/ rozenstraat gaat iig.
Haha beetje jammer ditquote:Op dinsdag 24 november 2015 22:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is wel een keer genoemd tijdens een infoavond maar weet het niet meer precies. Handjevol bussen richting Zeist in ieder geval volgens mij. Pin meer niet op vast. Misschien dat Qbuzz / U-OV meer weet maar dat mag je zelf gaan vragen.
Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen: geen geld. En geen prioriteit.quote:Op woensdag 25 november 2015 23:51 schreef Andromache het volgende:
Waarom wordt de jaarbeursstalling eigenlijk niet op de middentunnel aangesloten?
Wij doen ook gewoon ons werk homo... als je liever een agent met bonnenboekje wil kan dat ook lijer...quote:Op donderdag 26 november 2015 08:22 schreef d4v1d het volgende:
Gefrustreerde verkeersregelaars voor de jaarbeursstallingje hebt echt een behoorlijk kutleven als je daar de hele tijd "afstappen" moet gaan schreeuwen
Ja jij ook goedemorgenquote:Op donderdag 26 november 2015 08:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wij doen ook gewoon ons werk homo... als je liever een agent met bonnenboekje wil kan dat ook lijer...
Die verkeersregelaar die heel enthousiast stond te doen wel sympathiek eigenlijk. Toen ik er langs liep stapte iemand net voor de stoep op en hij riep heel enthousiast "bijna! nog 2 meter en je was er geweest!"quote:Op donderdag 26 november 2015 17:59 schreef d4v1d het volgende:
Net, ik loop de jaarbeursstalling uit, zonder na te denken spring ik op de fiets, verkeersregelaar vraagt netjes of ik wil afstappen. Prima, doe ik. Ik zit fout en dat was ik ff vergeten
De verkeersregelaar verderop zag het hele tafereel gebeuren, ik ben 5 meter van de stoeprand verwijderd en die gast zovan: "ja bijna, nog 5 meter en dan mag je weer je gang gaan... JAA, ga maar. Veel plezier"Ik vraag je toch niet om bijdehand en grappig te gaan doen
![]()
Was dat Nielsch toevallig
Nu word ik juist super chagrijnigquote:Op zondag 29 november 2015 13:38 schreef Neelix het volgende:
[..]
Die verkeersregelaar die heel enthousiast stond te doen wel sympathiek eigenlijk. Toen ik er langs liep stapte iemand net voor de stoep op en hij riep heel enthousiast "bijna! nog 2 meter en je was er geweest!"
Beter dan zo'n super chagrijnige idioot die in de weg gaat lopen en je dan gaat uitschelden.
http://www.duic.nl/nieuws(...)t&utm_medium=twitterquote:Het anderhalf jaar oude cultuurgebouw TivoliVredenburg in Utrecht ontving gisteravond tijdens een concert van Golden Earring haar miljoenste bezoeker.
De vijftienjarige Ricardo Kronenburg uit Nieuwegein bezocht samen met zijn ouders het concert en was de gelukkige. De jongen werd door directeur Frans Vreeke en bandleden Barry Hay en Cesar Zuiderwijk gefeliciteerd met bloemen en champagne. Verder krijgt Kronenburg een geheel verzorgde concertavond bij TivoliVredenburg naar keuze.
TivoliVredenburg wordt geplaagd door een chronisch geldgebrek. Zo maakte de Rekenkamer begin deze maand bekend dat het gloednieuwe muziekcentrum is uitgelopen op een financiële flop en dat exploitatie onmogelijk is als er niks verandert. Utrecht zou daarbij grote risico’s lopen. De bezoekersaantallen zijn daarentegen wel een stuk hoger dan verwacht. Er was gerekend op een half miljoen bezoekers per jaar, maar dat aantal was al veel eerder bereikt. Na nog geen anderhalf jaar zijn er dus al een miljoen kaartjes verkocht. Reden voor een feestje.
Met biertjes voor 3,80 lijkt het me dat ze dat verlies wel inhalen. Belachelijk duur.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
http://www.duic.nl/nieuws(...)t&utm_medium=twitter
Slaat toch nergens opbijna 2x zoveel bezoekers als verwacht en niet rond kunnen komen. Ze doen echt iets drastisch fout. Het is ook nog steeds een grote chaos tijdens gelijktijdige concerten (minutenlang bij de jassen staan, ellenlange rijen bij de drankjes). Alleen tijdens festivals als LeGuessWho ofzo is het echt goed geregeld. Volgens mij missen ze echt hard op drank-inkomsten omdat het zo waardeloos is geregeld.
Wat? Is een biertje 3,80?quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:33 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Met biertjes voor 3,80 lijkt het me dat ze dat verlies wel inhalen. Belachelijk duur.
Te bizar voor woorden inderdaad. Überhaupt is een exploitatietekort wel redelijk gênant voor zo'n zwaar gesubsidieerd project, lijkt me.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
http://www.duic.nl/nieuws(...)t&utm_medium=twitter
Slaat toch nergens opbijna 2x zoveel bezoekers als verwacht en niet rond kunnen komen. Ze doen echt iets drastisch fout. Het is ook nog steeds een grote chaos tijdens gelijktijdige concerten (minutenlang bij de jassen staan, ellenlange rijen bij de drankjes). Alleen tijdens festivals als LeGuessWho ofzo is het echt goed geregeld. Volgens mij missen ze echt hard op drank-inkomsten omdat het zo waardeloos is geregeld.
Wat is dan een groter biertje, 0.4 liter? Dan is het nog een redelijk prijs, maar anders is het gewoon duur.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:03 schreef Norrage het volgende:
Mwah, je krijgt wel een groter biertje dan normaal. Ik vind die prijs niet zo vreemd. (wel verschrikkelijk hoog, maar niet substantieel hoger dan op andere plekken). Bivoorbeeld Leffe blond is 3.80 (krijg je kleiner glas dan een normale bier) en dat is in Paradiso ook zoiets.
Al doet dit iets anders vermoeden. Dat het te duur is is een feit
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ar-nog-duurder.dhtml
Wat ook zou helpen is dat mensen alleen moeten kunnen pinnen ofzo. Dat wisselen van geld kost zoveel tijd. Laatst stond ik ook weer achter een of andere idioot die met een hondertje betaalde ofzo en toen had de bar niet goed wisselgeld etc...
Als ze muntjes invoeren ga ik uberhaupt niet meer naar Tivoli zeg. Meest kansloze ooit. Doe dan alleen pinnen ofzo. (gaat ook snel zeker nu met dat contact-pinnen).quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat is dan een groter biertje, 0.4 liter? Dan is het nog een redelijk prijs, maar anders is het gewoon duur.
En als ik je zo hoor dan mogen ze idd wel wat kijken naar hun processen. Je weet dat ze enorme piektijden hebben in zo'n tent, dus dan moet je je bar daarop inrichten. Waarom hebben ze in zo'n tent bijvoorbeeld geen muntjes? 2,50 per muntje en klaar. Biertje is 1, wijn is 1.5. mixjes is 2+
Ja, het is kansloos ja. Wat dat artikel ook zegt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
¤3,75 voor 0,33 liter is omgerekend ¤2,85 voor 0,25. Terwijl het je juist korting verwacht bij meer bier.
50 cent te duur dus. En het zou inderdaad korting moeten opleveren. Dus eigenlijk vragen ze 70 cent te veel. Te achterlijk voor woorden.quote:Als de prijs evenredig verhoogd zou worden, was 3.30 euro op zijn plaats geweest.
Ik was een maand of twee geleden in Tivioli voor een concert in de ronda. Ik heb me nog nooit zo geïrriteerd aan barpersoneel als daar. Er stonden maximaal 10 mensen voor me en ik heb serieus 20 minuten staan wachten tot ik eindelijk kon bestellen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
http://www.duic.nl/nieuws(...)t&utm_medium=twitter
Slaat toch nergens opbijna 2x zoveel bezoekers als verwacht en niet rond kunnen komen. Ze doen echt iets drastisch fout. Het is ook nog steeds een grote chaos tijdens gelijktijdige concerten (minutenlang bij de jassen staan, ellenlange rijen bij de drankjes). Alleen tijdens festivals als LeGuessWho ofzo is het echt goed geregeld. Volgens mij missen ze echt hard op drank-inkomsten omdat het zo waardeloos is geregeld.
Het personeel is inderdaad echt tergend langzaam. Daar ligt ook een fout. Hoe dat komt, geen idee.quote:Op dinsdag 1 december 2015 15:59 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik was een maand of twee geleden in Tivioli voor een concert in de ronda. Ik heb me nog nooit zo geïrriteerd aan barpersoneel als daar. Er stonden maximaal 10 mensen voor me en ik heb serieus 20 minuten staan wachten tot ik eindelijk kon bestellen.
Ondanks de drukte was het personeel vooral met elkaar bezig en was de snelheid van handelen vergelijkbaar van die van de UFO-piloot na een verse shot heroïne. De riekend uitziende kuthipsters hebben duidelijk nog nooit een dag gewerkt voor een commerciële instelling en wisten totaal niet wat ze nu eigenlijk aan het doen waren.
Ik hoop dat ze kapot gaan.
als jij met je vriendin uit eten gaat, ga je zeker naar de mac?quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:45 schreef Q. het volgende:
Horecapersoneel is in heel Utrecht dramatisch slecht, dat is niet typisch iets Utrechts. Je moet ze bijna smeken of ze alsjeblieft je geld willen aannemen.
Dat klopt dus niet Norrieborrie.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
http://www.duic.nl/nieuws(...)t&utm_medium=twitter
Slaat toch nergens opbijna 2x zoveel bezoekers als verwacht
Die berekening maak je vooraf ja. En ik neem aan dat bezoekersaantallen een belangrijke factor zijn. Als de verwachte bezoekersaantallen ruimschoots worden overschreden, en er is een enorm te kort, dan moet er dus op vele andere gebieden hard gefaald worden.quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:22 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet Norrieborrie.
2 keer zoveel in anderhalf keer zoveel tijd, dus 1 1/3 keer zoveel bezoekers als verwacht (er vanuitgaande dat het over die gehele periode een beetje gelijkmatig is).
Heb het artikel niet gelezen, maar ik neem aan dat het komt door de gigantische kosten van het pand. TivoliVredenburg is natuurlijk een zeer duur pand geweest om te bouwen, en als je dan gaat berekenen hoeveel ze moeten omzetten om quitte te draaien is het niet realistisch om dat met allerlei andere panden te vergelijken.
Ds de keuze is gewoon aan de bezoeker: wil je naar een evenement in die dure doos? dan moet je betalen.
quote:Op woensdag 2 december 2015 13:17 schreef Nielsch het volgende:
Kijk nu toch eens wat voor beroepsplucheplakker GroenLinks in onze stad dumpt. Komt na zijn leugens in Amsterdam natuurlijk helemaal nergens meer aan de bak, behalve bij GroenLinks Utrecht. Zijn "verlaten van de politiek" was door ongetwijfeld tegenvallende resultaten als zelfstandig consultant in de zorg helaas van korte duur.
http://politiek.tpo.nl/20(...)roenlinks-wethouder/
![]()
Heet jij in het echte leven Christian?quote:Christian Vellinga
Ideaal toch: nog maar een paar stapje en Volkert wordt daar wethouder.
Dat vonden ze in Argentinie nou ook: links hoeft niet altijd ongelijk te hebben maar als je ze ruimte geeft worden ze politieke misdadigers. Toen trokken ze een blik rechtse misdadigers open en de rest is dat wij een prachtkoningin hebben.
Goed, er zat nog wat tussen wat niet goed was. Maar dat "onmatig zijn en daardoor gevaarlijk worden" als uitlokking van tegen-agressie blijf ik bij.
GroenLinks schurkt tegen oorlogsdaad aan.
pff toen bedachten ze al net zulke kromme verkeerssituaties als wat ze nu doenquote:Op dinsdag 24 november 2015 16:38 schreef Q. het volgende:
En voor de mensen die het nog niet kenden, het Plan Feuchtinger uit 1958 waarbij men van plan was alle singels te dempen en te vervangen door lekker moderne autowegen en rotondes:
[ afbeelding ]
Ambitie had men wel!
?quote:Op woensdag 2 december 2015 15:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Heet jij in het echte leven Christian?
Dat is het idee ookquote:Op woensdag 2 december 2015 15:59 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
pff toen bedachten ze al net zulke kromme verkeerssituaties als wat ze nu doen
Utrecht vind ik de enige stad die ik echt klote vind om in te rijden met de auto....
uiteraard, dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 2 december 2015 15:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die berekening maak je vooraf ja. En ik neem aan dat bezoekersaantallen een belangrijke factor zijn. Als de verwachte bezoekersaantallen ruimschoots worden overschreden, en er is een enorm te kort, dan moet er dus op vele andere gebieden hard gefaald worden.
Kluisje?quote:Op donderdag 3 december 2015 10:00 schreef d4v1d het volgende:
Kan je in de stationshal nergens je postnl pakketje kwijt?en dus doorlopen naar Hoog Catherijne?
Op een perron? Wordt het een verdacht pakketje.quote:Op donderdag 3 december 2015 10:00 schreef d4v1d het volgende:
Kan je in de stationshal nergens je postnl pakketje kwijt?en dus doorlopen naar Hoog Catherijne?
quote:Op donderdag 3 december 2015 10:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Op een perron? Wordt het een verdacht pakketje.
Enige plek die ik zou kunnen bedenken is de Bruna die in de stationshal zat. Geen idee of die er nu nog steeds zit trouwens.quote:Op donderdag 3 december 2015 11:18 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik formuleer het fout.
Ik wil een pakketje versturen... Of kan dat enkel op hoog Catherijne
Ja, hier in Ondiep ook en mensen bevragen Stedin er al over op Twitterquote:Op vrijdag 4 december 2015 11:18 schreef dud0r het volgende:
Stroomstoring op randje zuilen, bij station. Andere delen daar ook plat? Vroeg naar huis vandaag dus. Kan toch niet werken zonder stroom
Bazenquote:
Het oude stadsbusstation wordt een fietsenstalling ja.quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:01 schreef Ireth het volgende:
[..]
Dus eigenlijk het oude busstation van vroeger wordt nu helemaal fietsenstalling?
Gebeurt wel vaak de laatste tijd.quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:18 schreef dud0r het volgende:
Stroomstoring op randje zuilen, bij station. Andere delen daar ook plat? Vroeg naar huis vandaag dus. Kan toch niet werken zonder stroom
Kanaleneiland doet de straatverlichting het.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:46 schreef zatoichi het volgende:
Nu geen straatverlichting in heel Utrecht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |