Beetje halte verlagen is niet zoveel moeite. Is ook maar eenmalig. Ze gaan meteen wat verbeteringen aanbrengen, zo wordt in IJsselstein de halte Hooge Waerd verplaatst naar de Europalaan zodat hij niet meer tegen Clinkhoef aan zit.quote:Op maandag 23 november 2015 06:35 schreef d4v1d het volgende:
[..]
En omdat de nieuwe trams laagvloers zijn kan elke tramhalte opnieuw toch
De comlpete baan loopt er al hè? Ik weet niet hoe vaak jij bij het station komt, maar als je om je heen kijkt zie je hem dat hele traject al maken. Ze zijn nu enkel nog de bak aan het gieten richting de bestaande tramhalte en en het stuk aan de andere kant over het fietspad moet er nog komen.quote:
Wat ik nu zie is dat die tot het Jaarbeursplein komt. Niet echt vast aan het stationquote:Op maandag 23 november 2015 09:32 schreef zatoichi het volgende:
[..]
De comlpete baan loopt er al hè? Ik weet niet hoe vaak jij bij het station komt, maar als je om je heen kijkt zie je hem dat hele traject al maken. Ze zijn nu enkel nog de bak aan het gieten richting de bestaande tramhalte en en het stuk aan de andere kant over het fietspad moet er nog komen.
Die brug na de sijpestijntunnel is ook de trambaan BTW.
Je kan het hier niet heel best op zien, maar dit is een foto in een eerder stadium genomen vanaf waar je ongeveer nu fietst. Je ziet dat de tram omhoog gaat en de S bocht om parallel aan de sporen te gaan lopen.quote:Op maandag 23 november 2015 19:34 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Wat ik nu zie is dat die tot het Jaarbeursplein komt. Niet echt vast aan het station
Stond ie verkeerd geparkeerd? Dan staat ie in het depot...quote:Op maandag 23 november 2015 21:29 schreef larry_flynt het volgende:
Godverdomme kom net van studie is mn fiets weg bij smokkelaars veld. Twee sloten vast net gekocht voor dikke 200 euro... Iemand tips?
Ja maar staat geen foto op de website. Bij gevonden...quote:Op maandag 23 november 2015 22:04 schreef Neelix het volgende:
[..]
Stond ie verkeerd geparkeerd? Dan staat ie in het depot...
Duurt even, kan ik uit ervaring vertellenquote:Op maandag 23 november 2015 23:30 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Ja maar staat geen foto op de website. Bij gevonden...
Volgens mij heb ik net op jou gereageerd op FBquote:Op maandag 23 november 2015 21:29 schreef larry_flynt het volgende:
Godverdomme kom net van studie is mn fiets weg bij smokkelaars veld. Twee sloten vast net gekocht voor dikke 200 euro... Iemand tips?
Kan heel goed hahaquote:Op maandag 23 november 2015 23:48 schreef Ireth het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik net op jou gereageerd op FB
Ik hoop het zie op deze site wel al fietsen van vandaag staan...quote:Op maandag 23 november 2015 23:32 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Duurt even, kan ik uit ervaring vertellen
Die zag ik ook. Pas een dag later ook mn eigen fiets.quote:Op maandag 23 november 2015 23:58 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Ik hoop het zie op deze site wel al fietsen van vandaag staan...
https://www.verlorenofgevonden.nl/gevonden-voorwerpen
Er komen nog extra plekken bij het Willemsviaduct, in de oude snelweg.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:17 schreef bierjoost het volgende:
Komen er na 30 november ergens extra fietsenstallingen nabij Centrum, als gedeelte onder traverse dichtgaat?
Was idd ook mijn plekje.
Ik vind het wel echt kut geregeld hoor. Er is echt te weinig plek aan Centrumzijde dichtbij het station. Ze willen (of kunnen) niet snappen dat 90 procent van de mensen hun fiets het liefst op het perron kwakt in plaats van in een supersonische ondergrondse fietsenstalling waar het 10 minuten kost om in en uit te gaan.
Het kost mij 3 minuten om langs de tramhalte te fietsen, naar de fietsenstalling, in te checken, één verdieping naar boven te lopen, fiets weg te zetten, één verdieping naar beneden, weer omhoog, naar de tramhalte lopen, in te checken en in de tram te gaan zitten.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:17 schreef bierjoost het volgende:
Komen er na 30 november ergens extra fietsenstallingen nabij Centrum, als gedeelte onder traverse dichtgaat?
Was idd ook mijn plekje.
Ik vind het wel echt kut geregeld hoor. Er is echt te weinig plek aan Centrumzijde dichtbij het station. Ze willen (of kunnen) niet snappen dat 90 procent van de mensen hun fiets het liefst op het perron kwakt in plaats van in een supersonische ondergrondse fietsenstalling waar het 10 minuten kost om in en uit te gaan.
Jaarbeurszijde wellicht wel. Dan nog is het onlogisch of op zijn minst irritant voor de gebruiker dat je je fiets niet gewoon naast de tramhalte kan zetten.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:02 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Het kost mij 3 minuten om langs de tramhalte te fietsen, naar de fietsenstalling, in te checken, één verdieping naar boven te lopen, fiets weg te zetten, één verdieping naar beneden, weer omhoog, naar de tramhalte lopen, in te checken en in de tram te gaan zitten.
Ik vind de fietsenstalling bij het station (jaarbeurszijde) echt uitstekend opgezet wat dat betreft.
Ik ben geen planoloog, maar ik ben iig nog niet overtuigd van het voordeel van een megastalling tov de huidige (of iig de vorige situatie). Ik vind het ook maar irritant dat in het Centrum er steeds meer grotere fietsenstallingen komen ipv fietsenrekken. Maar ben blijkbaar niet zo in de meerderheid als ik dacht. (Je fiets stallen waar je moet zijn, anders was ik wel met de auto gegaan)quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:54 schreef Vanyel het volgende:
Weinig aan te snappen, er is niet genoeg plek op het perron dus moeten ze wel andere oplossingen verzinnen.
Ben ik nou echt de enige die dit te ver lopen vind voor het station? Als je naar het achterste spoor moet ben je echt tien minuten aan het lopen. Het is zonder Rabobrug ook niet te doen om aan de andere aan de Jaarbeurszijde te komen vanaf Centrum.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:31 schreef Q. het volgende:
[..]
Er komen nog extra plekken bij het Willemsviaduct, in de oude snelweg.
Weet ik ook wel, maar ben 's ochtends niet echt op mijn best. Excuses voor mijn rant...quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:21 schreef Q. het volgende:
Joehoe! Vanaf de nieuwe stalling op Stationsplein Oost loop je zometeen echt in no-time naar je trein. Ding wordt ook aangesloten op de middentunnel. Echt sneller kan het echt niet tenzij je op het perron gaat parkeren. Maar tot die open is hebben ze gewoon ruimte nodig om te bouwen. Dat kan gewoon echt niet anders nu. Dus even doorbijten. En van een paar minuten extra lopen ga je echt niet dood hoor.
Dat hebben we allemaal wel hoor lijkt mequote:Op dinsdag 24 november 2015 13:44 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Weet ik ook wel, maar ben 's ochtends niet echt op mijn best. Excuses voor mijn rant...
quote:Op dinsdag 24 november 2015 13:44 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Weet ik ook wel, maar ben 's ochtends niet echt op mijn best. Excuses voor mijn rant...
Edit: Waar komt die nieuwe stalling dan eigenlijk? Waar is Stationsplein Oost?
Zelfs ik doe dat. Maar over een paar jaar zijn we er allemaal heel blij mee. Oude situatie was ook niet meer houdbaar.quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:57 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat hebben we allemaal wel hoor lijkt me
Ik kan er nu wel zo lyrisch over zijn, maar iedere keer als ik 's ochtends weer ergens om moet rijden loop ik binnensmonds ook het hele project te vervloeken hoor...
Die mogen naar Amsterdam toe.quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:10 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik las ruimte voor terroristen in de thumbnail
Dus eigenlijk het oude busstation van vroeger wordt nu helemaal fietsenstalling?quote:Op dinsdag 24 november 2015 16:27 schreef Q. het volgende:
Voor de lui mensen onder ons die het filmpje niet willen kijken, ongeveer het hele rode stuk wordt een fietsenstalling van 3 verdiepingen voor 12.500 fietsen:
[ afbeelding ]
En daarom heeft men ruimte nodig.
Er komt nog wel een klein busstation aan de stadskant voor een handjevol lijnen maar halverwege 2016 gaan veruit de meeste bussen naar de Jaarbeurskant. Aan de stadskant komen wel de trams naar de Uithof. Gelukkig heeft POS vandaag een mooi plaatje online gezet waar ik even de toekomstige situatie in het getekend met mijn goede paint-skills:quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:01 schreef Ireth het volgende:
[..]
Dus eigenlijk het oude busstation van vroeger wordt nu helemaal fietsenstalling?
En waar gaat de tram dan nu afbuigen en eindigen? Want ik stond van de week op Busstation jaarbeurszijde en daar komt een hele betonnen baan te liggen?
Pas in een later stadium. In 2018 gaat de Uithoflijn rijden. Die vertrekt dan van de centrumzijde naar de Uithof. Het deel tussen tramstation centrumzijde en tramhalte Jaarbeursplein wordt alleen gebruikt om de (nieuwe) trams naar de remise in Nieuwegein te krijgen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:46 schreef d4v1d het volgende:
En ik snap het nu denk ik, de tram komt vast aan de centrumzijde, niet aan de jaarbeurszijde
En rood wordt ook een busbaan?quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:10 schreef Q. het volgende:
[..]
Er komt nog wel een klein busstation aan de stadskant voor een handjevol lijnen maar halverwege 2016 gaan veruit de meeste bussen naar de Jaarbeurskant. Aan de stadskant komen wel de trams naar de Uithof. Gelukkig heeft POS vandaag een mooi plaatje online gezet waar ik even de toekomstige situatie in het getekend met mijn goede paint-skills:
[ afbeelding ]
In groen de toekomstige busbaan over het Smakkelaarsveld zodra er genoeg nieuwe fietsenstallingen zijn om daar de fietsen weg te kunnen halen. Blauwe lijn wordt het exclusieve domein van de Uithoflijn. De rode lijn geldt vanaf 14 december. Tenminste, het deel aan de Jaarbeurszijde.
Dat dus! Zoveel duidelijk geworden in enkele seconden!quote:
Yes. Gecombineerde bus en trambaan. Behalve het laatste deel vanaf de splitsing bij het Jaarbeursplein. Op busstation jaarbeurs komen alleen bussen.quote:
Huidige idee is zelfde systeem als op Jaarbeursplein. Ik zie alleen nog wat praktische problemen. Maar we gaan het zien.quote:Op dinsdag 24 november 2015 20:45 schreef Wave103 het volgende:
Tof om te zien Q! Weer wat wijzer geworden. Wordt die megastalling eigenlijk betaald; zoals de jaarbeursstalling?
Weet jij waar je kan zien welke bussen bij de centrumzijde blijven? Ben wel benieuwd want dat gaat sowieso voor veel lijnen extra reistijd opleveren denk ik. Alles wat richting neude/ rozenstraat gaat iig.quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:10 schreef Q. het volgende:
[..]
Er komt nog wel een klein busstation aan de stadskant voor een handjevol lijnen maar halverwege 2016 gaan veruit de meeste bussen naar de Jaarbeurskant. Aan de stadskant komen wel de trams naar de Uithof. Gelukkig heeft POS vandaag een mooi plaatje online gezet waar ik even de toekomstige situatie in het getekend met mijn goede paint-skills:
[ afbeelding ]
In groen de toekomstige busbaan over het Smakkelaarsveld zodra er genoeg nieuwe fietsenstallingen zijn om daar de fietsen weg te kunnen halen. Blauwe lijn wordt het exclusieve domein van de Uithoflijn. De rode lijn geldt vanaf 14 december. Tenminste, het deel aan de Jaarbeurszijde.
Het is wel een keer genoemd tijdens een infoavond maar weet het niet meer precies. Handjevol bussen richting Zeist in ieder geval volgens mij. Pin meer niet op vast. Misschien dat Qbuzz / U-OV meer weet maar dat mag je zelf gaan vragen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:11 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Weet jij waar je kan zien welke bussen bij de centrumzijde blijven? Ben wel benieuwd want dat gaat sowieso voor veel lijnen extra reistijd opleveren denk ik. Alles wat richting neude/ rozenstraat gaat iig.
Haha beetje jammer dit , dan gaan we het maar meemaken denk ik!quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is wel een keer genoemd tijdens een infoavond maar weet het niet meer precies. Handjevol bussen richting Zeist in ieder geval volgens mij. Pin meer niet op vast. Misschien dat Qbuzz / U-OV meer weet maar dat mag je zelf gaan vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |