Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway/AR/anders zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.
Hikers Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset). Jaguargeile kastknuffelaar met een voorliefde voor duiken en zijn Ducati 600SS (1995). CruisinDen, hiker regio Amsterdam DireStraits7, hiker regio Hilversum Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip. Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) qua111, hiker regio Leiden Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen. trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014) Wave103, hiker regio Utrecht yosander, hiker regio Groningen (Autoreset) McAwesome, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Nucleass, hiker regio Groningen (Autoreset)
Hojdhopper, ex-hiker regio Utrecht irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord. joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak. DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht RTS91, ex-privéchauffeur regio Utrecht
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Regiotaxi Chauffeur regio Utrecht - Citroen Xsara (2000) Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven - Peugeot 308 (2008).
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Op dinsdag 17 november 2015 19:13 schreef SytseH het volgende: Kreeg net een sms'je binnen, morgenochtend privechauffeuren, Audi a5 2.7 diesel. Wel om half 7 opstaan
Om half 7 opstaan is bijna uitslapen voor een ochtendrit als PC
Om half 7 opstaan is bijna uitslapen voor een ochtendrit als PC
Ach, toen ik eenmaal wakker was was het wel te doen. De klant sprak de magische woorden "we gaan wel lekker door Duitsland" dus het eerste deel van de rit ging lekker met 170. De rest helaas met 20 in de file want het was bij duisburg drama, uiteindelijk 50 minuten te laat op de bestemming maar dat was geen probleem. Zit nu op Eindhoven centraal op m'n trein te wachten.
Ach, toen ik eenmaal wakker was was het wel te doen. De klant sprak de magische woorden "we gaan wel lekker door Duitsland" dus het eerste deel van de rit ging lekker met 170. De rest helaas met 20 in de file want het was bij duisburg drama, uiteindelijk 50 minuten te laat op de bestemming maar dat was geen probleem. Zit nu op Eindhoven centraal op m'n trein te wachten.
Op woensdag 18 november 2015 12:54 schreef RacerDKB het volgende: Vanochtend vóór half tien al gebeld voor werk voor morgen! Ik word vaak vroeg gebeld maar nu lag ik zelfs nog op één oor
Als ik even terug lees, een echte hikers mentaliteit dus.
Als ik even terug lees, een echte hikers mentaliteit dus.
Als ik ga hiken dan moet ik vrijwel altijd om 08:00 de auto ophalen, dat is me vroeg genoeg. Maar op niet-werkdagen ben ik lui inderdaad.
Privéchauffeurs hebben het maar makkelijk, je moet weliswaar vroeg opstaan maar daarna zit je toch in een wagen met automatische bak en een comfortabele stoel. Als je net wakker bent en je in een 107 moet wurmen om file te gaan rijden, zulks inspanning.
[ Bericht 20% gewijzigd door pfefferkatze op 18-11-2015 13:17:09 ]
[..] Privéchauffeurs hebben het maar makkelijk, je moet weliswaar vroeg opstaan maar daarna zit je toch in een wagen met automatische bak en een comfortabele stoel. Als je net wakker bent en je in een 107 moet wurmen om file te gaan rijden, zulks inspanning.
Zo makkelijk hebben de PCs het niet, wij moeten altijd allert en formeel blijven, ook tijdens pauzes van 8 uur moet je altijd je telefoon aan hebben en beschikbaar zijn mocht de klant toch eerder weg willen. Ben je net in slaap aan het vallen in je massagestoel, word je in ene keer wakker gebeld, dat is echt zwaar vervelend.
Op donderdag 19 november 2015 13:09 schreef SytseH het volgende: Morgen even afkicken, na Audi A5 als PC gisteren, morgen weer hiken in een fiesta en een Clio. Van die laffe 3-cilindertjes
1.0 Ecoboost in de Fiesta? Daar hoor ik best goede verhalen over
Op donderdag 19 november 2015 15:15 schreef RacerDKB het volgende: Afleveren om 17:00, ben nu al in de buurt. Dat wordt anderhalf uur boek lezen met als achtergrondmuziek: regen
Even bakkie op de Maltaweg gedaan. Toffe XJ zag ik daar staan.
Pendelbusje naar Sloterdijk om de regen even te ditchen. Was een mooie Megane sportuitvoering. Op de oprit naar de A2/N2 in Eindhoven bij het Evoluon heb je zo'n mooie S-bocht (ofja, stoplichten links die oprit op die dan een glooiende bocht naar rechts maakt.
Lekker dagje vandaag. De Clio bleek een 1.3 turbo die goed was uitgerust, de fiesta had pas 5000 op de teller en had navigatie. Het dashboard van die auto blijft afzien maar het reed niet verschrikkelijk. En ben zelfs even bij het station afgezet door de dealer
Op vrijdag 20 november 2015 12:52 schreef SytseH het volgende: Lekker dagje vandaag. De Clio bleek een 1.3 turbo die goed was uitgerust, de fiesta had pas 5000 op de teller en had navigatie. Het dashboard van die auto blijft afzien maar het reed niet verschrikkelijk. En ben zelfs even bij het station afgezet door de dealer
Op vrijdag 20 november 2015 20:43 schreef Amoeba het volgende: Vandaag even voor incasso bureau gespeeld. Even een auto meenemen van iemand die zijn rekeningen niet betaalde.
Gelukkig ging dat allemaal relatief vlotjes. Betrof overigens Venlo - Lijnden (bij Amsterdam) per VW Transporter
Ik denk dat je een deurwaarder bedoelt Een incassobureau int vorderingen, een deurwaarder kan beslag leggen op oa registergoederen zoals auto's
Dit gemist, maar ik heb twee van mijn speakerzuilen in status reparatie staan met ofwel: - defecte cross-overs (3-way) - defecte tweeter
Bij het eerste moet je zelf iets gaan knutselen, kun je gewoon erop solderen en klaar. Het tweede kost pesos dus ik weet niet waar ik gelukkiger van word.
Verder de eerste 50 dus in die Benz gegooid. Luchtbehandelingskast vervangen. De volgende 20 staan ook alweer klaar, tellerkabel is waarschijnlijk toch rot. Had dat net zo goed direct kunnen doen enzo, maargoed, ik hoopte dat het tellerhuis even nalopen de klus zou klaren omdat hij steeds versprong. Maar ik heb het idee dat hij er steeds uitschiet, hij heeft het namelijk wel een paar kilometer fatsoenlijk gedaan.
Laatste klusje dat voor de winter moet gebeuren is de roest weghalen bij de wielkast, opvullen, grondlak, metallic bijspuiten en klaar. Heb dat toen bij die Opel ook gedaan, is een karweitje wat in een ochtendje gebeurt is en dan binnen even laten drogen. Moet ook voor de winter gebeuren.
Laatste punt: - Motor staat zonder benzine. Eigenlijk is dat niet zo erg, ga 'm toch niet meer gebruiken denk ik. - Auto staat ook bijna op reserve
Dit gemist, maar ik heb twee van mijn speakerzuilen in status reparatie staan met ofwel: - defecte cross-overs (3-way) - defecte tweeter
Bij het eerste moet je zelf iets gaan knutselen, kun je gewoon erop solderen en klaar. Het tweede kost pesos dus ik weet niet waar ik gelukkiger van word.
Verder de eerste 50 dus in die Benz gegooid. Luchtbehandelingskast vervangen. De volgende 20 staan ook alweer klaar, tellerkabel is waarschijnlijk toch rot. Had dat net zo goed direct kunnen doen enzo, maargoed, ik hoopte dat het tellerhuis even nalopen de klus zou klaren omdat hij steeds versprong. Maar ik heb het idee dat hij er steeds uitschiet, hij heeft het namelijk wel een paar kilometer fatsoenlijk gedaan.
Laatste klusje dat voor de winter moet gebeuren is de roest weghalen bij de wielkast, opvullen, grondlak, metallic bijspuiten en klaar. Heb dat toen bij die Opel ook gedaan, is een karweitje wat in een ochtendje gebeurt is en dan binnen even laten drogen. Moet ook voor de winter gebeuren.
Laatste punt: - Motor staat zonder benzine. Eigenlijk is dat niet zo erg, ga 'm toch niet meer gebruiken denk ik. - Auto staat ook bijna op reserve
Je weet. Ik stond in drachten, bleek de auto in sneek Te staan. Dus alles 2 uren opgeschoven, derhalve loop ik nu nog in Groningen vanaf de wismarweg. Laatste trein naar Franeker, 12 uur s thuis. Morgen 08:30 weer in wiuwert wezen
Ik zal mij even kort voorstellen, ik ben 19 jaar, woonachtig in Hoofddorp. Morgen heb ik mijn eerste werkdag als hiker bij AR (regio Amsterdam). Ik heb alles doorgenomen, mezelf voorbereid voor morgen en de nodige dingen aangeschaft. Ik heb nog 1 vraag, morgen moet ik een auto afleveren bij een car terminal. Zo'n terminal dat is natuurlijk mega huge en vroeg ik mij beetje af hoe dat in zijn werk gaat en waar ik mezelf moet melden etc.
Sorryyy voor dat ene vraagje
[ Bericht 0% gewijzigd door drkroepoek op 24-11-2015 00:50:11 ]
Ik zal mij even kort voorstellen, ik ben 19 jaar, woonachtig in Hoofddorp. Morgen heb ik mijn eerste werkdag als hiker bij AR (regio Amsterdam). Ik heb alles doorgenomen, mezelf voorbereid voor morgen en de nodige dingen aangeschaft. Ik heb nog 1 vraag, morgen moet ik een auto afleveren bij een car terminal. Zo'n terminal dat natuurlijk mega huge en vroeg ik mij beetje af hoe dat in zijn werk gaat en waar ik mezelf moet melden etc.
Sorryyy voor dat ene vraagje
Maltaweg? Bij de slagboom naar binnen rijden, auto neerzetten en dat hokje binnen. Daar word je alles wel uitgelegd . Als het goed is gaat er ook een pendelbusje naar Sloterdijk dus dat scheelt een stuk lopen!
Maltaweg? Bij de slagboom naar binnen rijden, auto neerzetten en dat hokje binnen. Daar word je alles wel uitgelegd . Als het goed is gaat er ook een pendelbusje naar Sloterdijk dus dat scheelt een stuk lopen!
Je weet. Ik stond in drachten, bleek de auto in sneek Te staan. Dus alles 2 uren opgeschoven, derhalve loop ik nu nog in Groningen vanaf de wismarweg. Laatste trein naar Franeker, 12 uur s thuis. Morgen 08:30 weer in wiuwert wezen
Zometeen mijn eerste ritje naar Almere! Één vraagje: klopt het dat je geen schadeformulier hoeft in te vullen voor die A vestiging in Almere? Er staat dit namelijk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 24 november 2015 12:39 schreef wihehin het volgende: Zometeen mijn eerste ritje naar Almere! Één vraagje: klopt het dat je geen schadeformulier hoeft in te vullen voor die A vestiging in Almere? Er staat dit namelijk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon het goede formulier gebruiken en invullen, maar verder geen schades noteren.
Op dinsdag 24 november 2015 12:39 schreef wihehin het volgende: Zometeen mijn eerste ritje naar Almere! Één vraagje: klopt het dat je geen schadeformulier hoeft in te vullen voor die A vestiging in Almere? Er staat dit namelijk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij EW staat gewoon precies hoe het PDF bestand heet dat je moet kiezen. Bij A hoef je idd geen schades te controleren, tenzij je naar Nijmegen of Nieuwegein moet, dan weer wel, maar dan staat er ook een ander formulier van.
En het is een transportformulier, geen schadeformulier Die wil je zo min mogelijk invullen.
Ja alles is goed gekomen, bedankt allen voor jullie hulp. Het ging allemaal een stuk makkelijker dan verwacht: hier is de sleutel, rij maar naar Almere en geef daar de sleutel af. De verwarring bij mij kwam door de instructiefilm over schades controleren, waardoor ik dacht dat je dat bij elke rit moest doen.
Op dinsdag 24 november 2015 19:32 schreef wihehin het volgende: Ja alles is goed gekomen, bedankt allen voor jullie hulp. Het ging allemaal een stuk makkelijker dan verwacht: hier is de sleutel, rij maar naar Almere en geef daar de sleutel af. De verwarring bij mij kwam door de instructiefilm over schades controleren, waardoor ik dacht dat je dat bij elke rit moest doen.
Mooiste ritten zijn zonder mooi snel klaar, en gas geven
Morgen weer PC'en, zelfde klant als vorige week dus is kennelijk goed bevallen. Audi A5 2.7 diesel, lekkere auto. En lekker 3,5 uur terug treinen, dus genoeg tijd om te studeren
Vandaag eerst een Octavia van Nijmegen naar Oss gereden, vervolgens lekker file gereden van Nijmegen naar de Maltaweg in een A4 met automaat (thank god in de file).
Tot slot het neusje van de zalm van de dag: BMW 528i touring. Heerlijk uitgevoerde wagen (adaptieve cruise control, head up display etc) en behoorlijk veel power!
Een van de beste dagen uit m'n nog redelijk korte AR-carrière.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op dinsdag 24 november 2015 23:07 schreef SytseH het volgende: Morgen weer PC'en, zelfde klant als vorige week dus is kennelijk goed bevallen. Audi A5 2.7 diesel, lekkere auto. En lekker 3,5 uur terug treinen, dus genoeg tijd om te studeren
Van waar naar waar rijden? hoeft de klant niet terug gereden Te worden dan?
Op woensdag 25 november 2015 11:09 schreef Dimitri_ het volgende: Godver.. Zijn we 2 uur onderweg (van de 8) wordt de meeting gecancelled. Nu al einde werkdag ipv vannacht.
Van waar naar waar rijden? hoeft de klant niet terug gereden Te worden dan?
Hij moet vast wel terug, maar niet door mij in ieder geval. Ik reed vorige week, en deze week weer, een enkeltje Enschede-Eindhoven. En hij nam afscheid met een vriendelijk "tot volgende week" dus ik gok dat mijn woensdagen de komende tijd volgepland zitten
Ik dus een Sharing Benefits-kaart in de brievenbus gevonden. Moet ik me eerst registreren, voordat ik kan zien welke winkels er precies meedoen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op woensdag 25 november 2015 17:14 schreef DireStraits7 het volgende: Ik dus een Sharing Benefits-kaart in de brievenbus gevonden. Moet ik me eerst registreren, voordat ik kan zien welke winkels er precies meedoen.
Alle auto's waren kut Het is koud Bus in Oosterhout had vertraging Ik weet nooit welke bussen ik op dat busstation moet pakken Zit nu dus in de 326 naar Breda Waarschijnlijk pas tegen 7 uur thuis
Morgen elektrisch Nissanbusje (VN200) van Hengelo naar Duiven en een Opel Zafira van Dinxperlo naar Zwolle. Heeft iemand al eens eerder zo'n elektrisch busje gehad? Hoe rijdt dat? In de ritgegevens staat dat je alle auto's met benzine af moet leveren, zal ik gewoon het accucompartiment voltanken?
Vandaag heb ik mijn auto van de zaak gekocht (lees: werkgever koopt de auto, ik lease hem van het bedrijf). Het is een zo goed als nieuwe Punto Multijet geworden uit 2014. Bleek uiteindelijke toch de beste keus met het budget dat ik kreeg (ik wilde perse een diesel vanwege mijn kilometrage en nog wat opties zoals cruise control). Daarnaast heb ik nog 4 jaar 14% bijtelling .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 26 november 2015 18:34 schreef SytseH het volgende: Morgen elektrisch Nissanbusje (VN200) van Hengelo naar Duiven en een Opel Zafira van Dinxperlo naar Zwolle. Heeft iemand al eens eerder zo'n elektrisch busje gehad? Hoe rijdt dat? In de ritgegevens staat dat je alle auto's met benzine af moet leveren, zal ik gewoon het accucompartiment voltanken?
die auto moest ik laatst ophalen bij de jaarbeurs. De actieradius is ongeveer 100km als je niet harder dan 100 km/uur rijdt, anders nog veel korter. Je moet dus onderweg de auto bijladen bij een snellaadstation. Dat kost ongeveer 20 minuten. Het beste kun je de link in de ritinfo gebruiken om op google maps alle snellaadpunten in NL te bekijken. Verwarming gebruikt ook heel veel stroom. Ik vond het een leuke ervaring, maar erg praktisch is het niet voor de lange afstand. Ik kreeg een pas mee die alleen geldig was bij bepaalde laadpunten (geen fastned bijv.) dus daar moet je even op letten. Op het schermpje van de laadpaal kun je zien hoever de accu is opgeladen. Tot 75% gaat vrij snel, daarna duurt het opladen ineens veel langer.
Ik heb die auto ook gehad van Duiven naar het westen. Zorg ervoor dat je een laadpas hebt. Serieus, ga niet rijden en hopen dat je het gaat halen, want je haalt het niet. worst. day. ever.
Op donderdag 26 november 2015 21:17 schreef DrSnuggle het volgende: Ik heb die auto ook gehad van Duiven naar het westen. Zorg ervoor dat je een laadpas hebt. Serieus, ga niet rijden en hopen dat je het gaat halen, want je haalt het niet. worst. day. ever.
Op donderdag 26 november 2015 20:20 schreef RTS91 het volgende: Vandaag heb ik mijn auto van de zaak gekocht (lees: werkgever koopt de auto, ik lease hem van het bedrijf). Het is een zo goed als nieuwe Punto Multijet geworden uit 2014. Bleek uiteindelijke toch de beste keus met het budget dat ik kreeg (ik wilde perse een diesel vanwege mijn kilometrage en nog wat opties zoals cruise control). Daarnaast heb ik nog 4 jaar 14% bijtelling .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede keuze. Punto is echo belachelijk goedkoop in vergelijking met concurrenten en zeker met 14% zit je dan echt goed. Vind het ook een mooie auto.
Op donderdag 26 november 2015 21:17 schreef DrSnuggle het volgende: Ik heb die auto ook gehad van Duiven naar het westen. Zorg ervoor dat je een laadpas hebt. Serieus, ga niet rijden en hopen dat je het gaat halen, want je haalt het niet. worst. day. ever.
ugh, daar was ik al een beetje bang voor. Gelukkig hoef ik maar 90km.
Geen pasje, na wat telefoontjes uiteindelijk met het pasje van het bedrijf (startadres) bij de Ikea in de buurt een half uur opgeladen. Daarna op pad gegaan, al snel erachter gekomen dat het krap gaat worden omdat het bereik wel erg snel zakte. Daarom zonder radio en airco met 90km/u achter een vrachtwagen gereden om 10km voor het eindadres toch te stranden bij een laadpaal, zonder laadpas dus. Alles en iedereen vervloekt omdat je op geen enkel andere manier kan opladen dan met een laadpas. Na een aantal telefoontjes en een paar uur wachten is de opdrachtgever met een pasje aan komen zetten. Ipv een werkdag van zo'n 4 uur had ik 10+ uur kunnen schrijven.
Geen pasje, na wat telefoontjes uiteindelijk met het pasje van het bedrijf (startadres) bij de Ikea in de buurt een half uur opgeladen. Daarna op pad gegaan, al snel erachter gekomen dat het krap gaat worden omdat het bereik wel erg snel zakte. Daarom zonder radio en airco met 90km/u achter een vrachtwagen gereden om 10km voor het eindadres toch te stranden bij een laadpaal, zonder laadpas dus. Alles en iedereen vervloekt omdat je op geen enkel andere manier kan opladen dan met een laadpas. Na een aantal telefoontjes en een paar uur wachten is de opdrachtgever met een pasje aan komen zetten. Ipv een werkdag van zo'n 4 uur had ik 10+ uur kunnen schrijven.
Ik had een keer zo'n volledig elektrische Up! van Eindhoven naar Oss. Al snel sukkelde ik ook met 90 op de rechterbaan. Was ook even billenknijpen. Normaal kun je makkelijk 130-140 rijden op de A50.
Ik had laatst een Fiat Ducato Maxi (flinke bestelbus dus van 2,5t) op CNG mee van Groningen naar Lijnden (bij Schiphol). Nou de CNG was op toen ik de A9 opdraaide, toen ging die over op benzine, maar toen was die begrensd op 90km/h . CNG is trouwens ook echt nog nergens te tanken
Nou, alles viel mee. Het was een diesel. Bleek een gewone NV200, geen eNV200 te zijn. Nog steeds geen prettige auto maar een stuk minder gezeik. Nu in het ov op weg naar die Zafira.
Twee ritjes gehad vandaag. Eerste was naar Deventer in een gloednieuwe Peugeot 308, Jezus wat rijd die lekker! Daarna van Apeldoorn naar Haarlem in een Kia Picanto dat is dus echt helemaal kut. Nu iig lekker onderweg naar huis. Nog niets gehoord voor maandag..
Net werd ik gebeld door AR, ik neem op, zie ik opeens "verbinding verbroken". Paniek! Ik terugbellen, gelukkig werd er meteen opgenomen Groningen - Breda met een Passat, en Breda - Amsterdam met een Audi A1 Ben wel benieuwd hoe zo'n kleine Audi rijdt, lijkt me een leuke leaseauto als starter ( )
Op vrijdag 27 november 2015 18:35 schreef underground1009 het volgende: Net werd ik gebeld door AR, ik neem op, zie ik opeens "verbinding verbroken". Paniek! Ik terugbellen, gelukkig werd er meteen opgenomen Groningen - Breda met een Passat, en Breda - Amsterdam met een Audi A1 Ben wel benieuwd hoe zo'n kleine Audi rijdt, lijkt me een leuke leaseauto als starter ( )
Prima bakkie, wel eens mee gehad.
Ik heb dat ook wel eens gehad, ze belden me voor werk, denderde de Intercity net door de spoortunnel van Best. 3 gemiste oproepen natuurlijk maar de ritten waren voor mij bewaard
Op vrijdag 27 november 2015 15:14 schreef Rockiejj het volgende: Twee ritjes gehad vandaag. Eerste was naar Deventer in een gloednieuwe Peugeot 308, Jezus wat rijd die lekker! Daarna van Apeldoorn naar Haarlem in een Kia Picanto dat is dus echt helemaal kut. Nu iig lekker onderweg naar huis. Nog niets gehoord voor maandag..
Was die 308 zon station? Ik hoorde ook dat ze lekkere stoelen hebben is dat ook zo?
Signature: Maximaal 4 regels Maximaal 250 tekens (te kort? neem een abonnement)
Op vrijdag 27 november 2015 15:14 schreef Rockiejj het volgende: Twee ritjes gehad vandaag. Eerste was naar Deventer in een gloednieuwe Peugeot 308, Jezus wat rijd die lekker! Daarna van Apeldoorn naar Haarlem in een Kia Picanto dat is dus echt helemaal kut. Nu iig lekker onderweg naar huis. Nog niets gehoord voor maandag..
In die Picanto ben je volledig overgeleverd aan de elementen. Toen ik dat karretje had danste ie helemaal over de weg. Het waaide best hard, maar ik heb eens eerder een storm getrotseerd in een Seat Mii en dat ging toch heel wat beter.
Ik vond de Seat Leon ST die ik vandaag had een erg fijne auto. Eigenlijk gewoon een Golf in Seat-verpakking natuurlijk, maar het design van de Seat spreekt me wat meer aan. Zat ook Apple CarPlay in. Leuk even geprobeerd te hebben en het werkt goed, maar het voegt op het moment niet echt iets nieuws toe. Eigenlijk zijn het gewoon de features die al op de standaard software van de autofabrikant zitten in een Apple-jasje. Spotify integratie is dan wel weer echt top!
Vito van vandaag had nog maar 16 km op de klok, dus ik had de eer om de eerste daadwerkelijke kilometers erop te zetten! Wel vervelend dat er dan een toerenbegrenzer zit op 2500 tpm vanwege het 'inrijden' van de motor. Blijf je schakelen en trek je tergend langzaam op...
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
In die Picanto ben je volledig overgeleverd aan de elementen. Toen ik dat karretje had danste ie helemaal over de weg. Het waaide best hard, maar ik heb eens eerder een storm getrotseerd in een Seat Mii en dat ging toch heel wat beter.
Ik vond de Seat Leon ST die ik vandaag had een erg fijne auto. Eigenlijk gewoon een Golf in Seat-verpakking natuurlijk, maar het design van de Seat spreekt me wat meer aan. Zat ook Apple CarPlay in. Leuk even geprobeerd te hebben en het werkt goed, maar het voegt op het moment niet echt iets nieuws toe. Eigenlijk zijn het gewoon de features die al op de standaard software van de autofabrikant zitten in een Apple-jasje. Spotify integratie is dan wel weer echt top!
Vito van vandaag had nog maar 16 km op de klok, dus ik had de eer om de eerste daadwerkelijke kilometers erop te zetten! Wel vervelend dat er dan een toerenbegrenzer zit op 2500 tpm vanwege het 'inrijden' van de motor. Blijf je schakelen en trek je tergend langzaam op...
Echt zo'n toerenbegrenzer? Unlockt dat zichzelf dan na zoveel km? Of hoe werkt dat?
Echt zo'n toerenbegrenzer? Unlockt dat zichzelf dan na zoveel km? Of hoe werkt dat?
Ik weet niet precies hoe het in een vito zit maar bij sommige motoren gaat hij bijv. bij 50 draaiuren van de begrenzer af. Het zal eerder draaiuren dan km's zijn.
Signature: Maximaal 4 regels Maximaal 250 tekens (te kort? neem een abonnement)
Ik weet niet precies hoe het in een vito zit maar bij sommige motoren gaat hij bijv. bij 50 draaiuren van de begrenzer af. Het zal eerder draaiuren dan km's zijn.
Ik weet het ook niet, kan allebei. Geloof dat Mercedes de 'running in' kilometers vaststelt op 1000, bij bijvoorbeeld AMG's moet er dan ook al nieuwe olie in. Je merkte bij mij echt dat ie niet verder ging dan 2500 toeren, reed niet heel fijn moet ik zeggen. Eenmaal op de snelweg ging het natuurlijk prima maar het optrekken was een crime met de bakverhoudingen van dat ding. Eigenlijk moet je gewoon door kunnen naar de 3000 om een beetje lekker op te kunnen trekken. Jammer, want de V-klasse rijdt voor zo'n bus verder echt goed!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Zo, lekker weekendje gewerkt wel. 3 dagen lang in een prima auto rond mogen rijden door Amsterdam, vips vervoeren. Afbeeldingen in de spoiler, trek vooral het kenteken niet na
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Autoweek bleek nog een paar dagen terug in mijn auto te hebben gereden:
Op zondag 29 november 2015 20:31 schreef Sjouveur het volgende: Zo, lekker weekendje gewerkt wel. 3 dagen lang in een prima auto rond mogen rijden door Amsterdam, vips vervoeren. Afbeeldingen in de spoiler, trek vooral het kenteken niet na
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Autoweek bleek nog een paar dagen terug in mijn auto te hebben gereden:
Mooi dagje gehad met echter wel veel, heel veel tegen Vanochtend een Passat waarbij ik per ongeluk bij de verkeerde garage stond Toen dus maar een twintig minuten aan de wandel naar de goeie locatie Leren bekleding, stoelverwarming, een panoramadak, noem maar op, het zat in deze auto. Daarmee rustig aan naar Breda gereden waarna ik na een prachtige stadsrondrit een A1 op mocht halen Tijdens die rit begon het pas echt te hozen, vooral tijdens het rijden op de A2 en de ring Amsterdam. Gelukkig de auto veilig afgeleverd en inmiddels in de trein op vertrek naar het hoge noorden aan het wachten
Op maandag 30 november 2015 19:21 schreef underground1009 het volgende: Morgen een wissel met verschillende bestemmingen, Grunn - Zwolle met een C1 en Zwolle - Dordrecht met een Fiesta
Meet? Ik moet morgen om 9u een auto ophalen aan de Bornholmstraat in Groningen
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Werd vandaag om half 12 gebeld dat de persoon die een Corsa van Oldenzaal-Rotterdam zou rijden niet was komen opdagen, niks van zich had laten horen en niet bereikbaar was. Dus die rit maar op me genomen (met een hoop file), en ik denk dat ik binnenkort minder concurrentie in de regio heb..
Morgen een 308SW van Hengelo-Woerden en een Renault Megane van Alphen a/d Rijn naar Amersfoort, prima dagje dus. Die Franse stations bevallen me wel, rijd vaker vanuit Hengelo van die 308's en dat is zeker geen straf.
Ik verwacht morgen ook weer een sms'je om woensdagochtend te gaan PC'en, als die niet komt heb ik denk ik iets fout gedaan vorige week..
Op maandag 30 november 2015 22:10 schreef SytseH het volgende: Werd vandaag om half 12 gebeld dat de persoon die een Corsa van Oldenzaal-Rotterdam zou rijden niet was komen opdagen, niks van zich had laten horen en niet bereikbaar was. Dus die rit maar op me genomen (met een hoop file), en ik denk dat ik binnenkort minder concurrentie in de regio heb..
Morgen een 308SW van Hengelo-Woerden en een Renault Megane van Alphen a/d Rijn naar Amersfoort, prima dagje dus. Die Franse stations bevallen me wel, rijd vaker vanuit Hengelo van die 308's en dat is zeker geen straf.
Ik verwacht morgen ook weer een sms'je om woensdagochtend te gaan PC'en, als die niet komt heb ik denk ik iets fout gedaan vorige week..
Vraagje: mijn eindstation is geen busstation, maar een eindstation (van de bus). Kan ik dat gewoon als eindstation invullen. Of moet je je strict aan die lijst van wikipedia houden. Hoop het niet, want 2x 30 min met de bus is toch wel tijd die je graag betaald krijgt.
Sorry voor deze noob vraag, maar alle liefde is voor degene met een passend antwoord <3
Ik heb de afgelopen 4 jaar 140EC gehaald, dus dit jaar maar 40 en dan heb ik m'n bachelor binnen. Heb er vorig kwartiel 15 gehaald, laatste semester doe ik er 20 dus dit kwartiel maar 5. Kost me hooguit 10 uur per week dus werk nu 3 dagen per week
quote:
Op maandag 30 november 2015 23:21 schreef PizzametKebab het volgende: Vraagje: mijn eindstation is geen busstation, maar een eindstation (van de bus). Kan ik dat gewoon als eindstation invullen. Of moet je je strict aan die lijst van wikipedia houden. Hoop het niet, want 2x 30 min met de bus is toch wel tijd die je graag betaald krijgt.
Sorry voor deze noob vraag, maar alle liefde is voor degene met een passend antwoord <3
zit er een van die stations van de lijst in jouw woonplaats? Zo nee mag je je busstation gebruiken, anders moet het het treinstation zijn.
Nou daar gaat m'n ochtend werken. Om 8 uur Peugeot 308SW ( ) opgehaald in Hillegom om in Eindhoven af te leveren. Zou vanaf daar de oude auto van de klant mee krijgen, een Volkswagen Polo GTE, maar deze moest tussen 13:00 en 14:00 worden opgehaald.. In Eindhoven aangekomen blijkt dat de klant dus echt pas om 14:00 komt. EW gebeld, mag nu twee uur naar huis OV'en..
Op dinsdag 1 december 2015 10:57 schreef Rockiejj het volgende: Nou daar gaat m'n ochtend werken. Om 8 uur Peugeot 308SW ( ) opgehaald in Hillegom om in Eindhoven af te leveren. Zou vanaf daar de oude auto van de klant mee krijgen, een Volkswagen Polo GTE, maar deze moest tussen 13:00 en 14:00 worden opgehaald.. In Eindhoven aangekomen blijkt dat de klant dus echt pas om 14:00 komt. EW gebeld, mag nu twee uur naar huis OV'en..
Vreemd dat ze je niet laten wachten in Eindhoven, lijkt me toch goedkoper dan iemand anders een paar uur later op te laten draven.
Op dinsdag 1 december 2015 10:53 schreef Sjouveur het volgende: Van 3 dagen genieten in een 750Li naar een transport van een Jaguar XJ, dit kun je haast geen werk meer noemen zo, mazzel met de ritjes!
Die nieuwe 750Li is wel echt de beste auto in die klasse die ik ooit heb gereden, wat een droomwagen was dat zeg.
Wat raar inderdaad, kunnen ze beter jou een paar uur laten wachten..
Ik heb net ruim een uur in een café in Alphen aan de Rijn gezeten, nu in de bus naar Koudekerk, mocht hem pas vanaf 13:00 ophalen dus dan doen we dat netjes
Vreemd dat ze je niet laten wachten in Eindhoven, lijkt me toch goedkoper dan iemand anders een paar uur later op te laten draven.
Kon maar tot 15:00 werken, zou anders pas om 14:00 de Polo ophalen, 1.5 uur rijden en rond 15:30 afleveren, dan nog naar school.. Dat zou hem niet worden.
Op dinsdag 1 december 2015 10:57 schreef Rockiejj het volgende: (...) Zou vanaf daar de oude auto van de klant mee krijgen, een Volkswagen Polo GTE, maar deze moest tussen 13:00 en 14:00 worden opgehaald.. (...) EW gebeld, mag nu twee uur naar huis OV'en..
Als je moest wachten op een Polo GTE kon dat ook nog wel een tijdje duren
Een vraagje: ik ben de heenweg niet met de trein maar alleen maar bus naar het afhaaladres gegaan. De halte waar ik begon is niet een zogenaamd "busstation". Vanaf wanneer moet ik mijn werktijd in laten gaan?
De werktijd in laten gaan vanaf het afhaaladres lijkt me niet logisch, daar ik dik een uur heb moeten reizen (met de bus was het het snelste).
Op woensdag 2 december 2015 15:18 schreef wihehin het volgende: Een vraagje: ik ben de heenweg niet met de trein maar alleen maar bus naar het afhaaladres gegaan. De halte waar ik begon is niet een zogenaamd "busstation". Vanaf wanneer moet ik mijn werktijd in laten gaan?
De werktijd in laten gaan vanaf het afhaaladres lijkt me niet logisch, daar ik dik een uur heb moeten reizen (met de bus was het het snelste).
Ben je onderweg langs een (bus)station gekomen buiten jouw woonplaats? Dan dat station gebruiken als startpunt
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Uurtje tot anderhalf uur, nou nou. Echt volgens mij heb je als programmeur een fulltime baan bij AR om dat achterhaalde systeem van ze eens te herbouwen. Ik zal 't even voordoen:
Input: klant stuurt transport in l = getLicense(); a = getDate(); for(i < transports[a].size()){ if(l = transports[a][i].getLicense()){ melding; } else{ i++ } }
Je kunt toch even een loopje laten runnen om die dubbele transporten er in één klap uit te filteren als dat kenteken bekend is. Dat kun je gewoon automatiseren hoor
Morgen Groningen - Amsterdam en Rotterdam - Amsterdam (Maltaweg). In de instructies staat iets over niet de auto bij de portier afleveren, maar bij de zij-ingang (en vanaf daar gaat ook de pendelbus). Is dit nieuw? Ben al maanden niet bij de Maltaweg geweest
Op woensdag 2 december 2015 17:11 schreef yosander het volgende: Morgen Groningen - Amsterdam en Rotterdam - Amsterdam (Maltaweg). In de instructies staat iets over niet de auto bij de portier afleveren, maar bij de zij-ingang (en vanaf daar gaat ook de pendelbus). Is dit nieuw? Ben al maanden niet bij de Maltaweg geweest
Ja dat is nieuw en het spreekt voor zich als je aankomt, gewoon richting de normale poort rijden en alles wijst zichzelf.
Op donderdag 3 december 2015 16:07 schreef yosander het volgende: Tegenwoordig rijdt er ook een pendelbusje in Nijkerk kreeg ik te horen in het pendelbusje naar Sloterdijk
Mocht helaas gisteren niet opnieuw in de A5 PC'en, maar ben wel gebeld voor volgende week woensdag. Opnieuw de klant voor wie ik mijn eerste rit heb ge-PC'd, in de XC60. Hij heeft mij na die eerste rit opgegeven als voorkeurschauffeur, dus als hij een rit aanvraagt word ik als eerste gevraagd. Superchill!
Op donderdag 3 december 2015 23:51 schreef SytseH het volgende: Mocht helaas gisteren niet opnieuw in de A5 PC'en, maar ben wel gebeld voor volgende week woensdag. Opnieuw de klant voor wie ik mijn eerste rit heb ge-PC'd, in de XC60. Hij heeft mij na die eerste rit opgegeven als voorkeurschauffeur, dus als hij een rit aanvraagt word ik als eerste gevraagd. Superchill!
Misschien was het een nieuwe klant en is hij de eerste privéchauffeur geweest voor hem? En omdat het beviel gelijk voorkeur aangegeven.
Als de klant al jarenlang klant is en SytseH dus een hele lijst aan andere PC's heeft verslagen moet ie echt exceptioneel comfortabel kunnen rijden en mag ie mij ook wel eens oppikken voor een ritje
AFAIK was hij al langer klant van mijn werkgever, en er was geen exceptionele klik. Het was prima, maar niet heel bijzonder. Denk dat ik gewoon echt supecomfortabel rijd
Eerste rit verviel, de 308SW's worden teruggeroepen.. Fijn. Nu dus niet met de auto naar Hoorn maar met het OV. Ben er ook achter gekomen dat lutjebroek een dorp is.. Dat was een eye-opener!
Oh ja, benzine is hier ook 1,60 per liter. Maar wel in dirham, dus dat is ongeveer 40 eurocent per liter. Krijg bijna de neiging een jerrycannetje mee te nemen.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen.
Maandag de zesde nieuwe Peugeot binnen 30 dagen Vijf daarvan 308(SW) dus iets anders is ook wel leuk af en toe.
Gelukkig hebben ze een schitterende koffiemachine staan die espresso waarbij je de sterkte zelf kan bepalen uitsputtert. Ben er inmiddels aardig kind aan huis, zijn prettige mensen om samen mee te werken.
Op vrijdag 4 december 2015 22:52 schreef RacerDKB het volgende: Maandag de zesde nieuwe Peugeot binnen 30 dagen Vijf daarvan 308(SW) dus iets anders is ook wel leuk af en toe.
Gelukkig hebben ze een schitterende koffiemachine staan die espresso waarbij je de sterkte zelf kan bepalen uitsputtert. Ben er inmiddels aardig kind aan huis, zijn prettige mensen om samen mee te werken.
De 14% knaller van dit jaar he... Dus verwacht er nog maar een paar haha
Op vrijdag 4 december 2015 22:52 schreef RacerDKB het volgende: Maandag de zesde nieuwe Peugeot binnen 30 dagen Vijf daarvan 308(SW) dus iets anders is ook wel leuk af en toe.
Gelukkig hebben ze een schitterende koffiemachine staan die espresso waarbij je de sterkte zelf kan bepalen uitsputtert. Ben er inmiddels aardig kind aan huis, zijn prettige mensen om samen mee te werken.
Persoonlijk kijk ik altijd direct even op de EW-website of alles klopt bij de ritten, zodat ik gelijk terug kan bellen als er iets niet handig gepland is. Zeker als ik op vrijdag gebeld zou worden voor werk voor maandag, dus bij deze geef ik je dit als tip. Al is het maar even een minuutje op je telefoon kijken.
Overigens kan ik de hele dag werken en verwacht ik om 11:15 in Almere te eindigen 08:30 in Hillegom halen naar Amersfoort, dan een ruim half uurtje met het OV naar Soest om op te halen voor de tweede en laatste rit, en die wagen afleveren in Almere. Dus als alles meezit kan EW jouw tweede rit naar mij doorschuiven.
[ Bericht 1% gewijzigd door pfefferkatze op 06-12-2015 13:49:54 ]
Persoonlijk kijk ik altijd direct even op de EW-website of alles klopt bij de ritten, zodat ik gelijk terug kan bellen als er iets niet handig gepland is. Zeker als ik op vrijdag gebeld zou worden voor werk voor maandag, dus bij deze geef ik je dit als tip. Al is het maar even een minuutje op je telefoon kijken.
Overigens kan ik de hele dag werken en verwacht ik om 11:15 in Almere te eindigen 08:30 in Hillegom halen naar Amersfoort, dan een ruim half uurtje met het OV naar Soest om op te halen voor de tweede en laatste rit, en die wagen afleveren in Almere. Dus als alles meezit kan EW jouw tweede rit naar mij doorschuiven.
Dat zou voor hun wel mooi zijn. Ik ga voor een spoedje na 11 uur. Goede tip ook trouwens! Bedacht me vanmiddag eigenlijk pas om eens te kijken wat ik moet doen..
Je kan zeggen wat je wil over Brabant, maar de mensen zijn wel aardig en nu lekker in de buurtbus naar Breda om een Insignia naar de Maltaweg te brengen
Vandaag een nieuwe 308 afgeleverd bij een ex-hikert Naar mijn weten voor mij de eerste keer, hij zei iets van tien - vijftien jaar geleden bij EW gewerkt te hebben.
Zo zie je maar, wij hikers hebben nog kans om carrière te maken.
Even schaamteloos mezelf quoten. Ik ben echt een oetlul vandaag.
Ik moest dus naar VDU dus ik zat al in bus 18 toen ik zag dat ik, binnen Eindhoven, naar een andere locatie moest (Pisanostraat). Dat is zo ongeveer precies de andere kant op dus daar ging ik al.
Daarna nog even gestoord lang mogen wachten omdat ineens een bus besluit 20 minuten vroeger te vertrekken (ja wat), dat was dus in Tilburg ipv Nijmegen, en toen ik eindelijk in Nijkerk kwam en alle verbodsborden daar negeerde om die auto achter de loods te zetten werd ik door de meneer aan de innamedesk vriendelijk gevraagd of ik blind ben.
De vorige keer dat ik daar was moesten alle auto's ineens helemaal naar de andere kant zodat ze direct de wasstraat binnengerold kunnen worden maar nu dus blijkbaar direct voor het gebouw.
Amoeba, soms komt het voor dat de 9292 app zegt "bus is al vertrokken", maar dan komt hij alsnog netjes op de juiste tijd aan, weet je zeker dat hij al weg was? 20 minuten te vroeg is namelijk wel heel extreem.
De komende dagen is het weer tijd voor een paar valet opdrachten, altijd leuk
Op woensdag 9 december 2015 10:47 schreef Sjouveur het volgende: Amoeba, soms komt het voor dat de 9292 app zegt "bus is al vertrokken", maar dan komt hij alsnog netjes op de juiste tijd aan, weet je zeker dat hij al weg was? 20 minuten te vroeg is namelijk wel heel extreem.
De komende dagen is het weer tijd voor een paar valet opdrachten, altijd leuk
Geen idee, andere bus gepakt en op een busstation bleek dat de bus de andere kant op dus ook 20 minuten eerder vertrokken was. Toen na 2x 15 minuten wachten maar besloten om de benenwagen te pakken, muziek standje maximaal en lekker door het park gewandeld.
W.b. Nijkerk, ik kan me daar niet zo druk om maken. Die kerel werkte ook voor AR dus er zal wel weinig op volgen.
Deze jongen had mazzel. Ik lag veels te laat in bed dus toen ik om 11u wakker werd gebeld of ik ff naar Oldenzaal kon had deze boi daar niet zo'n probleem mee.
Even wat timen, ging perfect lukken. Shirt in m'n tas gefrot en zodra ik de handtekening had, weekend! Ajax shirt aan en op naar de ArenA
Nu op weg naar Amsterdam voor een rit naar Arnhem. Bekende klant, maar nu met een nieuwe audi a6. Ik heb al zo'n twee maanden niet gewerkt dus heb er wel weer zin in. Voor EW zijn het ook drukke tijden, gisteren om 18:30 gebeld, ze waren nog druk bezog met plannen. Vandaag om 19:30 nog een mail met 5 ritten... :|
Gisteren en vandaag samen 21 uur geprivechauffeurd, was net om 7 uur eindelijk thuis, nog niet gebeld door EW dus had me ingesteld op een heerlijke vrije dag morgen, word ik om kwart voor 8 nog een keer gebeld met ritten voor morgen. Ze zullen het wel druk hebben bij EW.
Maarja, morgen om 9 uur in Enter beginnen, kwart over 7 de bus dus weer veel te vroeg opstaan. Morgenochtend Volvo V40, smiddags een VW Up.
Op donderdag 10 december 2015 21:06 schreef yosander het volgende: Vanmiddag een vrij nieuwe BMW 118i naar hartje Utrecht (wat een hel om daar te rijden ) gereden, wat een heerlijk bakkie
Nice. Werkzaamheden maken het ook niet makkelijker om in Utrecht centrum te rijden, maar die zijn wel overal.
Ik had vandaag als tweede rit een Seat Leon uit het jaar 2000. Oudste auto die ik als hiker heb gereden tot nu toe.
Zat een mooie barst in de voorruit aan de bestuurderszijde en na 20 minuten snelweg gaf de auto twee korte kuchjes waarna de toerenteller besloot er mee op te houden en het vermogen af leek te nemen Olielampje ging knipperen, bleek op minimale niveau te zitten. Lag gelukkig een aangebroken fles achterin dus even bijgevuld en toen was ie weer in orde.
Vandaag is niet mijn dag.. Volvo afgeleverd bij een schadebedrijf, kwartier lopen naar de bushalte. Na 5 minuten begint het te regenen en besef ik dat ik m'n paraplu daar heb laten staan. Dus ik loop terug, haal m'n paraplu op, loop naar de bushalte, wacht een kwartier op m'n bus en wil dan inchecken. Grijp naar m'n achterzak om m'n portemonnee te pakken, verdwenen. Kut. Dus ik loop weer een kwartier heen en een kwartier terug naar her schadebedrijf om m'n portemonnee uit de Volvo te halen.
Ben nu dan daadwerkelijk echt op weg naar Arnhem. Gelukkig hoef ik de Up pas om 12 uur op te halen
Mijn dag begon ook slecht. Verslapen waardoor ik een bus van een half uur later pas kon pakken, vervolgens mis ik mijn overstap dus kon weer een halfuur later de bus pakken. Vervolgens rij ik net een paar minuten op de ring...drie kwartier erover gedaan om Groningen uit te komen! Gelukkig zag ik op tijd dat de A10 zuid vaststond dus snel de A9 gepakt Als nu niets meer tegenzit ben ik nog op tijd voor mijn tweede rit ook
Oh mijn god ik ben zo'n enorme drol. Sta hier in Deventer bij de bushalte, komt net de bus langs, sta ik kennelijk aan de verkeerde kant van de weg. Deze kant gaat inderdaad ook naar 'station', maar wel naar Colmschate en niet naar centraal. Ik moet echt beter opletten >.<
Dit is niet mijn dag.
quote:
Op vrijdag 11 december 2015 12:43 schreef yosander het volgende: Mijn dag begon ook slecht. Verslapen waardoor ik een bus van een half uur later pas kon pakken, vervolgens mis ik mijn overstap dus kon weer een halfuur later de bus pakken. Vervolgens rij ik net een paar minuten op de ring...drie kwartier erover gedaan om Groningen uit te komen! Gelukkig zag ik op tijd dat de A10 zuid vaststond dus snel de A9 gepakt Als nu niets meer tegenzit ben ik nog op tijd voor mijn tweede rit ook
Geen issues bij je eerste adres omdat je te laat was?
Op vrijdag 11 december 2015 13:55 schreef SytseH het volgende: Oh mijn god ik ben zo'n enorme drol. Sta hier in Deventer bij de bushalte, komt net de bus langs, sta ik kennelijk aan de verkeerde kant van de weg. Deze kant gaat inderdaad ook naar 'station', maar wel naar Colmschate en niet naar centraal. Ik moet echt beter opletten >.<
Dit is niet mijn dag.
[..]
Geen issues bij je eerste adres omdat je te laat was?
En 't is niet eens vrijdag de 13e :p
Noop! Had gelukkig genoeg tijd voor m'n eerste rit. In Heerenveen kreeg ik gelukkig een lift naar het station. Haalde onderweg nog een collega in zag ik
Op vrijdag 11 december 2015 06:29 schreef SytseH het volgende: Ik vind dat model van de Leon wel erg fraai, met die hoge kont. Daar de 1.8 20vt of 3.2 V6 van zou ik nog wel een keer willen hebben.
Die reed je toch zelf al?
Maar goed, het kan niet vaak genoeg benadrukt worden: 1.8 20vt
Vandaag een 308SW naar de klant gebracht een Opel Corsa terug gereden.. die Corsa was prima alleen had de klant in 14 dagen tijd die auto helemaal naar de tyfus gereden. Knap hoor.
Op zaterdag 12 december 2015 20:47 schreef Rockiejj het volgende: Vandaag een 308SW naar de klant gebracht een Opel Corsa terug gereden.. die Corsa was prima alleen had de klant in 14 dagen tijd die auto helemaal naar de tyfus gereden. Knap hoor.
Hoe naar de tyfus? En was het niet gewoon een voorloop die al jaren gebruikt werd?
Ondertussen wel? Ik hing vanochtend 09:45 al weer aan de lijn voor vier ritjes voor maandag.
[..]
Is die uitvoering zo bijzonder of sexy? vriend van me heeft die variant uit 2003, ook wel aantal keer in gereden.
Is gewoon een bazenblok. Ding staat bekend als 1 van de meeste betrouwbare motoren die VAG ooit gebouwd heeft en er is relatief makkelijk (veel) meer vermogen uit te krijgen dan waar ie standaard mee komt. Maar in de meest tamme versie is het ook al een blok waar je heel wat autootjes mee zoek rijdt.
Planning van AR maakt gebruik van postcodes (dacht ik? )
Ik denk dat ze daar bij EW ook wel een systeem voor hebben, want het is voor hen goedkoper om iemand uit Joure naar Steenwijk te sturen dan iemand uit Franeker. Laatstgenoemde is bijna twee keer zo lang onderweg. En tijd is geld.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ik denk dat ze daar bij EW ook wel een systeem voor hebben, want het is voor hen goedkoper om iemand uit Joure naar Steenwijk te sturen dan iemand uit Franeker. Laatstgenoemde is bijna twee keer zo lang onderweg. En tijd is geld.
Hoe naar de tyfus? En was het niet gewoon een voorloop die al jaren gebruikt werd?
Matje van de bestuurder was helemaal gesloopt, het stonk naar dooie kat en er zat een schimmel op de bijrijdersstoel in allerlei vrolijke kleurtjes.. Auto was gloednieuw, was 350 kilometer mee gereden..
Matje van de bestuurder was helemaal gesloopt, het stonk naar dooie kat en er zat een schimmel op de bijrijdersstoel in allerlei vrolijke kleurtjes.. Auto was gloednieuw, was 350 kilometer mee gereden..
Wees blij dat je die dan niet op schade etc hoefde te controleren
Op dinsdag 15 december 2015 00:46 schreef Ordinateur het volgende: Was het niet stiekem de dagteller die op 350 stond? Dat soort slijtage en viezigheid krijg je er in zo'n korte tijd toch niet op..
Nee, heb het 2 keer nagekeken en de klant zei zelf ook; "Ja heb er maar 300 kilometer mee gereden, was wel leuk zo'n gloednieuwe auto!" waardoor ik nog hoop had..
Op vrijdag 11 december 2015 12:43 schreef yosander het volgende: Mijn dag begon ook slecht. Verslapen waardoor ik een bus van een half uur later pas kon pakken, vervolgens mis ik mijn overstap dus kon weer een halfuur later de bus pakken. Vervolgens rij ik net een paar minuten op de ring...drie kwartier erover gedaan om Groningen uit te komen! Gelukkig zag ik op tijd dat de A10 zuid vaststond dus snel de A9 gepakt Als nu niets meer tegenzit ben ik nog op tijd voor mijn tweede rit ook
Zo zie je dus wat de gevolgen zijn als aan het begin al niet goed loopt ongeacht de reden..
Ik had mijn wekker om 09:00 staan dus toen ik zonder spijt mijn bed om 11:30 verliet had ik ook al een gemist telefoontje van AR. Ik had de hele dag voor die rit (en ook net zonder problemen uitgevoerd) dus ze hadden me vast in willen plannen voor een vervolgritje.
Boeiend toch geen zin. Twee verslagen inleveren deze week en een tentamen dus ik ga in isolatie.
Ibiza staat bij de garage met een gebroken veer bij het rechtervoorwiel
Wanneer komt ons loon trouwens normaliter? Vorige maand was het de 15e maar ik heb nog niks gezien vandaag
Ford Focus met 1.0 ecoboost
M'n pa heeft de stationwagon versie van de Focus met ecoboost, ik mocht een week geleden in de hatchback met ecoboost rijden, reed heerlijk.
maarja ik ben sowieso een Ford fanboy, rij zelf ook een Focus van de eerste generatie, wel met 1.6 motor zonder turbo
Alhoewel ik me wel enorm afvraag hoe de motor er aan toe is na 150.000 kilometer, en ik denk dat als je je auto vollaadt het ook "minder prettig" rijdt..
Op dinsdag 15 december 2015 18:35 schreef Sarasi het volgende: Vooralsnog weer geen werk voor morgen. Begint voorspelbaar te worden dit, al ben ik ook wel weinig beschikbaar dit studieblok.
Vandaag niks gehad en voor morgen ook nog niks. Leef de laatste tijd op spoedjes
Morgen mijn 2de ritje weer een 308je, maar nou vraag ik me af, ik kom niet langs een grote station (sterker nog ik kan net zo goed lopend of fietsend erheen vanaf mijn huis) wat moet ik als mijn start tijd noteren? Gewoon mijn aankomst tijd?
Op dinsdag 15 december 2015 22:14 schreef ongelovigethomas het volgende: Morgen mijn 2de ritje weer een 308je, maar nou vraag ik me af, ik kom niet langs een grote station (sterker nog ik kan net zo goed lopend of fietsend erheen vanaf mijn huis) wat moet ik als mijn start tijd noteren? Gewoon mijn aankomst tijd?
Trouwens wel een super relaxed bijbaantje
Weet niet bij welk bedrijf jij zit, maar bij Easyway moet je inderdaad de tijd aangeven dat je aankomt op de afhaallocatie.
Nah rond de 16e. Kan een dagje eerder of later zijn. Maar als nog niemand het heeft ontvangen is het in ieder geval een geruststelling dat er niks mis is gegaan bij de administratie van je persoonlijke ritbonnen.
Gisteren eindelijk op sollicitatie geweest voor hiker, en na een lange proefrit aangenomen . Omgeving Leeuwarden en vanaf de jaarwisseling actief. Ik lees al een paar weken al deze topics door en ik kan nu eindelijk ook participeren!
Gisteren eindelijk op sollicitatie geweest voor hiker, en na een lange proefrit aangenomen . Omgeving Leeuwarden en vanaf de jaarwisseling actief. Ik lees al een paar weken al deze topics door en ik kan nu eindelijk ook participeren!
Dus hebben jullie nog bruikbare tips?
Gefeliciteerd! Welk bedrijf werk je voor? Qua tips is dat weten wat handiger om daadwerkelijk iets nuttigs te zeggen, in plaats van tank geen benzine in een diesel, enzovoort
Gefeliciteerd! Welk bedrijf werk je voor? Qua tips is dat weten wat handiger om daadwerkelijk iets nuttigs te zeggen, in plaats van tank geen benzine in een diesel, enzovoort
Easy Way! Haha, zulke tips kreeg ik gisteren wel bij de sollicitatie. Waar de meeste tankdoppen zitten, hoe je weet wat voor brandstof je rijdt, enzovoorts .
Easy Way! Haha, zulke tips kreeg ik gisteren wel bij de sollicitatie. Waar de meeste tankdoppen zitten, hoe je weet wat voor brandstof je rijdt, enzovoorts .
Op je dashboard bij het brandstof metertje kan je bijna altijd zien welke kant je tankdop zit
Vandaag is AR lekker vroeg, kreeg zonet een mailtje met 3 ritjes. Groningen > Groningen > Almere > Diemen > Groningen
Op woensdag 16 december 2015 14:27 schreef Nucleass het volgende: Op je dashboard bij het brandstof metertje kan je bijna altijd zien welke kant je tankdop zit
Bij mijn sollicitatie/proefrit vertelde ik dit aan de instructeur en die had hier nog nooit van gehoord Sommige merken doen het wel, anderen niet.
Ik krijg morgen ook een Audi A7 moet naar Nijkerk gereden worden. Een A7 Sportback (2.0 liter benzine 252pk) uit 2015.
Gisteren eindelijk op sollicitatie geweest voor hiker, en na een lange proefrit aangenomen . Omgeving Leeuwarden en vanaf de jaarwisseling actief. Ik lees al een paar weken al deze topics door en ik kan nu eindelijk ook participeren!
Dus hebben jullie nog bruikbare tips?
Ontslag nemen niet in mijn regio werken
Oké edit: welkom.
[ Bericht 4% gewijzigd door Drowzz op 16-12-2015 15:20:06 ]
Nah rond de 16e. Kan een dagje eerder of later zijn. Maar als nog niemand het heeft ontvangen is het in ieder geval een geruststelling dat er niks mis is gegaan bij de administratie van je persoonlijke ritbonnen.
Nou, mocht ruim 240 euro aftikken bij de garage voor de nieuwe veer van de Ibi. Gelukkig kwam het salaris van MDNL vandaag al wel binnen, heb nu nog 12 euro op de rekening staan. Hoop echt dat EW morgen uitbetaalt, het wordt wel een beetje krap zo..
De ritten vandaag waren echt de twee uitersten van het spectrum. Die Focus was prima, geen gezeik gehad, 7km op de teller. Het busje was drama. 60k op de teller, maar de versnellingsbak was compleet naar z'n grootje, overal deuken, pitjes en krassen dus het innemen was ook een bitch, en m'n telefoon verbinden was ook geen optie. Verder waren de verstelknoppen van de buitenspiegels stuk en stond de rechter zo hard op de bus zelf gericht dat ik een dode hoek van ongeveer één vrachtwagen had. Geen binnenspiegel uiteraard want de bus was dichtgebouwd. Afzien dus.
Op woensdag 16 december 2015 18:09 schreef SytseH het volgende: Nou, mocht ruim 240 euro aftikken bij de garage voor de nieuwe veer van de Ibi. Gelukkig kwam het salaris van MDNL vandaag al wel binnen, heb nu nog 12 euro op de rekening staan. Hoop echt dat EW morgen uitbetaalt, het wordt wel een beetje krap zo..
De ritten vandaag waren echt de twee uitersten van het spectrum. Die Focus was prima, geen gezeik gehad, 7km op de teller. Het busje was drama. 60k op de teller, maar de versnellingsbak was compleet naar z'n grootje, overal deuken, pitjes en krassen dus het innemen was ook een bitch, en m'n telefoon verbinden was ook geen optie. Verder waren de verstelknoppen van de buitenspiegels stuk en stond de rechter zo hard op de bus zelf gericht dat ik een dode hoek van ongeveer één vrachtwagen had. Geen binnenspiegel uiteraard want de bus was dichtgebouwd. Afzien dus.
Levensgevaarlijk
Hebben mensen hier eigenlijk wel eens geweigerd een auto te vervoeren?
Hebben mensen hier eigenlijk wel eens geweigerd een auto te vervoeren?
Jep. Audi waarvan ze me bij de garage al vreemd aankeken dat ik 'm kwam ophalen zonder trailer, maar wel de sleutels van meegaven. Toen ik 'm startte klonk het ding als een koe met buikpijn en gingen er allemaal alarmerende lampjes branden op het dashboard. No way dat ik daarmee ging rijden; garage raadde me dat ook sterk af. Hij hoefde maar 20km verderop te zijn en die vent daar vroeg zich oprecht af of ik dat nog zou redden. Dus AR gebeld, gezegd dat ik die auto sowieso niet mee zou nemen. Die hebben de opdrachtgever gebeld en het bleek dat die vergeten waren te specificeren dat hij met een trailer opgehaald moest worden.
En ik heb ook wel een paar keer een auto zonder APK gereden, dan zorgde ik ervoor dat ik vooraf zwart op wit (e-mail) had staan dat opdrachtgever van de rit volledig aansprakelijk was.
Jep. Audi waarvan ze me bij de garage al vreemd aankeken dat ik 'm kwam ophalen zonder trailer, maar wel de sleutels van meegaven. Toen ik 'm startte klonk het ding als een koe met buikpijn en gingen er allemaal alarmerende lampjes branden op het dashboard. No way dat ik daarmee ging rijden; garage raadde me dat ook sterk af. Hij hoefde maar 20km verderop te zijn en die vent daar vroeg zich oprecht af of ik dat nog zou redden. Dus AR gebeld, gezegd dat ik die auto sowieso niet mee zou nemen. Die hebben de opdrachtgever gebeld en het bleek dat die vergeten waren te specificeren dat hij met een trailer opgehaald moest worden.
En ik heb ook wel een paar keer een auto zonder APK gereden, dan zorgde ik ervoor dat ik vooraf zwart op wit (e-mail) had staan dat opdrachtgever van de rit volledig aansprakelijk was.
Als de politie je staande houdt krijg jij de bekeuring, ik weet niet in hoeverre zo'n verklaring rechtsgeldig is.
Ik check zelf altijd via de RDW-app of er geen problemen zijn (verlopen apk, gestolen, WOK-melding, onverzekerd) en als dat het geval is zou ik zonder groene platen iig niet gaan rijden ;-)
Vandaag begon met de Skoda Octavia met automaat, reed voor geen meter. De bak was net vervangen (na 100.000 km...) en moest nog worden ingeleerd.. De A7 reed stukken beter, wel een wat muffe lucht van binnen.
Als de politie je staande houdt krijg jij de bekeuring, ik weet niet in hoeverre zo'n verklaring rechtsgeldig is.
Ik check zelf altijd via de RDW-app of er geen problemen zijn (verlopen apk, gestolen, WOK-melding, onverzekerd) en als dat het geval is zou ik zonder groene platen iig niet gaan rijden ;-)
Vandaag begon met de Skoda Octavia met automaat, reed voor geen meter. De bak was net vervangen (na 100.000 km...) en moest nog worden ingeleerd.. De A7 reed stukken beter, wel een wat muffe lucht van binnen.
En ik heb dan zwart op wit staan dat de bekeuring vervolgens voor de opdrachtgever is. Mijn vertrouwen in AR is nog wel zodoende dat ik geloof dat ze me daarin dan heus wel zouden bijstaan. Zeker aangezien ze zelf geen (financieel) risico lopen in dat geval.
En ik heb dan zwart op wit staan dat de bekeuring vervolgens voor de opdrachtgever is. Mijn vertrouwen in AR is nog wel zodoende dat ik geloof dat ze me daarin dan heus wel zouden bijstaan. Zeker aangezien ze zelf geen (financieel) risico lopen in dat geval.
Mwoah ik zou het zelf niet doen, maar ieder z'n ding.
Ik zou zelf ook geen kopie van m'n rijbewijs achterlaten bij een opdrachtgever terwijl anderen dat geen probleem vinden.
Mwoah ik zou het zelf niet doen, maar ieder z'n ding.
Ik zou zelf ook geen kopie van m'n rijbewijs achterlaten bij een opdrachtgever terwijl anderen dat geen probleem vinden.
Ach ja, ook wel een paar keer zonder apk gereden. Kon gewoon volgens ew, als het binnen een maand na verlopen was duidelijk gevraagd of t risico bij de opdrachtgever ligt, en dat was zo.
Morgen weer gezellig naar Amstelveen. Staat er in de ritomschrijving: Indien je een auto moet afleveren bij [bedrijf] dien je met het OV op te stappen bij metrostation Westwijk, dat is ongeveer 15 min lopen.
Ja, hardlopend zeker!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op woensdag 16 december 2015 22:05 schreef underground1009 het volgende: Ik heb morgen voor het eerst deze week werk, een Focus van Sneek naar Grunn. Morgen dus beginnen met anderhalf uur ov
Sneek is zo lekker bereikbaar vanuit Grunn, Kolenbranderstraat ?
Morgen weer bij abc op het terrein werken, gegarandeerd 11.5 uur werk. Derde keer deze maand daar. Opzich prima aangezien ik de eerste twee keer precies m'n college in Eindhoven kon halen. Drilboor al even niet meer gezien. Loopt die daar nog wel eens rond?
Verder deze maand nog een aantal dagen gewoon ritjes gehad, maar niks bijzonders.
Als de politie je staande houdt krijg jij de bekeuring, ik weet niet in hoeverre zo'n verklaring rechtsgeldig is.
Ik check zelf altijd via de RDW-app of er geen problemen zijn (verlopen apk, gestolen, WOK-melding, onverzekerd) en als dat het geval is zou ik zonder groene platen iig niet gaan rijden ;-)
Vandaag begon met de Skoda Octavia met automaat, reed voor geen meter. De bak was net vervangen (na 100.000 km...) en moest nog worden ingeleerd.. De A7 reed stukken beter, wel een wat muffe lucht van binnen.
En ik heb dan zwart op wit staan dat de bekeuring vervolgens voor de opdrachtgever is. Mijn vertrouwen in AR is nog wel zodoende dat ik geloof dat ze me daarin dan heus wel zouden bijstaan. Zeker aangezien ze zelf geen (financieel) risico lopen in dat geval.
En dit. Jij bent sowieso als werknemer niet aansprakelijk, zolang je aan kunt tonen dat je ofwel niet op de hoogte was ofwel de verantwoordelijkheid bij iemand anders ligt is er niks aan de hand.
Mwoah ik zou het zelf niet doen, maar ieder z'n ding.
Ik zou zelf ook geen kopie van m'n rijbewijs achterlaten bij een opdrachtgever terwijl anderen dat geen probleem vinden.
Eens. Ze boeken zelf dat transport in, legitimatie laten zien is geen probleem maar ik heb verder niet de behoefte om een of andere verplichting aan te gaan. Ik wil ook nog best een afgiftebewijs, namens AR, tekenen in welke staat ik die auto meeneem maar daar houdt het dan ook al ernstig op.
Anderzijds, als ik op m'n strepen moet gaan staan dan bind ik wel in. Ik ga de planning niet lastigvallen om een kopietje van mijn rijbewijs, je BSN staat daar immers toch niet op.
Anderzijds, als ik op m'n strepen moet gaan staan dan bind ik wel in. Ik ga de planning niet lastigvallen om een kopietje van mijn rijbewijs, je BSN staat daar immers toch niet op.
Je BSN staat op de achterkant, linksboven. Daarnaast staat op de voorkant alsnog het documentnummer en je pasfoto. Een medewerker van een autobedrijf heeft helemaal niets te doen met een kopie van mijn documenten.
Als hij twijfelt of ik überhaupt een rijbewijs heb, dan laat ik die aan hem zien. Als hij twijfelt of ik wel écht de hiker ben, dan belt hij Easyway maar op met de vraag of het klopt dat Gerard_Geit vandaag de Audi A7 op komt halen, Easyway bevestigt het dan.
Als hij het dan nog niet vertrouwt gaat het transport niet door.
Als ik geïnteresseerd ben in een auto en er een proefrit mee ga maken vraag ik ook altijd het kopie rijbewijs terug ;-)
Als de APK verlopen is krijgt de kentekenhouder toch geheel automatisch een boete thuis? Ik heb me iig nooit druk gemaakt om een verlopen APK eerlijk gezegd.
Vandaag mocht ik weer eens de A27 over. Daar bij Meerkerk uiteraard weer 100 aan het rijden, omdat 2-baans en allemaal inhalende vrachtwagens.
Denkt een of andere pannenkoek in een Audi dat hij me rechts in kan gaan halen. Ik dus dat gat dichtrijden, komt 'ie vast te zitten achter een vrachtwagen. En vervolgens naar mij kijken. Ik heb volgens mij nog nooit iemand recht in zijn gezicht uitgelachen. Wat denkt hij zelf?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ik had een keer voor onze vrienden uit Almere een Kia Picanto opgehaald bij een Pools uitzendbureau, de bekleding van de achterbank was gescheurd, het dashboard en stuur zaten onder de krassen en er hing een sterke wietlucht in de auto, ook geen pretje
Ik had een spoedritje gefixt in mijn eerste zomer, bleek het een renault espace die nét van een lange rit terug was. Er lag nog heel veel duplo achterin, soepstengels die verpulverd waren en zand in ieder hoekje. Gelukkig was Meerkerk snel bereikt.
Heb nooit een auto geweigerd, wel vaak gebeld over het een en ander, zoals een missende spiegel etc.
Mensen op FB werden helemaal leip met dat ze geen loonstrook hadden gehad van het loon. Lezen is ook zo moeilijk als er staat dat het 2 of 3 dagen na je loon op de mail staat.
Op donderdag 17 december 2015 20:21 schreef Gliderfighter het volgende: Mensen op FB werden helemaal leip met dat ze geen loonstrook hadden gehad van het loon. Lezen is ook zo moeilijk als er staat dat het 2 of 3 dagen na je loon op de mail staat.
Ik weet even niet meer welke mail ze bedoelen met de inloggegevens voor het online loonstrookje, van welke afzender was die? Dan kan ik hem even opzoeken.
Ik weet even niet meer welke mail ze bedoelen met de inloggegevens voor het online loonstrookje, van welke afzender was die? Dan kan ik hem even opzoeken.
Op donderdag 17 december 2015 22:44 schreef Volluto het volgende: morgen Boxtel-Heerenveen en Leeuwarden-Kerkrade. Die laatste met een opel insignia sw 325 pk.
Pfff had ik beter die laatste kunnen hebben, ik moet nu eerst vanaf Leeuwarden naar Groningen, dan naar Utrecht. Om vervolgens in kerkrade een auto te halen naar Leeuwarden anders had t mooi wissel geweest
Pfff had ik beter die laatste kunnen hebben, ik moet nu eerst vanaf Leeuwarden naar Groningen, dan naar Utrecht. Om vervolgens in kerkrade een auto te halen naar Leeuwarden anders had t mooi wissel geweest
Ik mag die auto pas om 3 uur ophalen, dus dat zal de reden wel zijn. Hopelijk niet al teveel files morgen vanwege de kerstvakantie, want 330 km kan dan lang duren. Tevens m'n langste rit binnen nl voor ew tot nu toe.
Ik mag die auto pas om 3 uur ophalen, dus dat zal de reden wel zijn. Hopelijk niet al teveel files morgen vanwege de kerstvakantie, want 330 km kan dan lang duren. Tevens m'n langste rit binnen nl voor ew tot nu toe.
Dat moet t zijn ach, 330km in dat ding is noproblemo
Thanks, nog nooit een mail van gehad maar dit wordt ook pas de eerste keer dat ik mijn loon krijg dus zal het wel over twee dagen krijgen
Nee je hebt toen je begon met werken als het goed is een mail ontvangen van Hof Groep namens EW met een link om je account te activeren. Check je wel het e-mailadres dat je bij EW hebt opgegeven?
Ik had deze bij mijn sollicitatie echter nooit ontvangen en ook geen salaris, dus moest er zelf achteraan (personeelszaken gemaild).
Nee je hebt toen je begon met werken als het goed is een mail ontvangen van Hof Groep namens EW met een link om je account te activeren. Check je wel het e-mailadres dat je bij EW hebt opgegeven?
Ik had deze bij mijn sollicitatie echter nooit ontvangen en ook geen salaris, dus moest er zelf achteraan (personeelszaken gemaild).
Ja, zeker weten het goede e-mailadres aangezien ik al het andere contact met EW ook via deze mail krijg. Ik heb salaris noch activatiemail gekregen, dus ik ga er ook maar even achteraan denk ik
Trouwens, hoe ik sommige hikers zie rijden vind ik persoonlijk echt belachelijk. Laatst reed er iemand met gierende banden een parkeergarage uit om vervolgens lekker tot de toerenbegrenzer door te gaan met een koude motor. Prima als je dat met je eigen auto doet maar met andermans auto mag je toch wel wat rustiger doen hoor...
Op vrijdag 18 december 2015 15:56 schreef wihehin het volgende: Trouwens, hoe ik sommige hikers zie rijden vind ik persoonlijk echt belachelijk. Laatst reed er iemand met gierende banden een parkeergarage uit om vervolgens lekker tot de toerenbegrenzer door te gaan met een koude motor. Prima als je dat met je eigen auto doet maar met andermans auto mag je toch wel wat rustiger doen hoor...
Ik begrijp niet hoe je überhaupt op het idee komt om dat te doen... Sowieso ga je netjes om met andermans spullen, maar als je nog in de parkeergarage bij een klant staat dan doe je dit al helemaal niet.
Ik zit lekker in de trein terug vanaf Almere. Werd net gebeld met ritten voor maandag, golf GTE en Seat Leon. Wordt een lekker dagje dus
Op vrijdag 18 december 2015 16:59 schreef Sarasi het volgende: Gisteren mijn motor neergelegd dus ik kan wel even wat geld gebruiken. Hopelijk bellen ze nog voor maandag.
Veel schade?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Valt mee, relatief. Zelf in ieder geval alleen een hele stijve nek, wat blauwe plekken en een knallende hoofdpijn. En ik moet een nieuwe helm hebben. Motor moet een nieuw stuur en nieuwe tellersetbehuizing, heeft blikschade op de tank, door alle lagen heen helaas en schuifschade op het motorblok. Gezien dat ik 70km/h reed toen ik begon met remmen valt dat allemaal ontzettend mee.
LET OP: ZEER BELANGRIJK: VOOR DEZE OPDRACHTGEVER DIENT DE DECLARTATIE VAN UREN/KOSTEN VAN UITGEVOERDE RITEN BINNEN 1 WEEK NA UITVOEREN VAN DE RIT BIJ AUTORESET BEKEND ZIJN! KOMT DE DECLARATIE LATER BINNEN, DAN KAN DEZE HELAAS NIET MEER IN BEHANDELING WORDEN GENOMEN!!!!!!!!!!!!
Betekent dit nou dat we niet meer betaald krijgen als we niet binnen een week declareren?