Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway/AR/anders zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.
Hikers Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset). Jaguargeile kastknuffelaar met een voorliefde voor duiken en zijn Ducati 600SS (1995). CruisinDen, hiker regio Amsterdam DireStraits7, hiker regio Hilversum Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip. Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) qua111, hiker regio Leiden Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen. trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014) Wave103, hiker regio Utrecht yosander, hiker regio Groningen (Autoreset) McAwesome, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Nucleass, hiker regio Groningen (Autoreset)
Hojdhopper, ex-hiker regio Utrecht irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord. joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak. DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht RTS91, ex-privéchauffeur regio Utrecht
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Regiotaxi Chauffeur regio Utrecht - Citroen Xsara (2000) Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven - Peugeot 308 (2008).
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Op dinsdag 17 november 2015 19:13 schreef SytseH het volgende: Kreeg net een sms'je binnen, morgenochtend privechauffeuren, Audi a5 2.7 diesel. Wel om half 7 opstaan
Om half 7 opstaan is bijna uitslapen voor een ochtendrit als PC
Om half 7 opstaan is bijna uitslapen voor een ochtendrit als PC
Ach, toen ik eenmaal wakker was was het wel te doen. De klant sprak de magische woorden "we gaan wel lekker door Duitsland" dus het eerste deel van de rit ging lekker met 170. De rest helaas met 20 in de file want het was bij duisburg drama, uiteindelijk 50 minuten te laat op de bestemming maar dat was geen probleem. Zit nu op Eindhoven centraal op m'n trein te wachten.
Ach, toen ik eenmaal wakker was was het wel te doen. De klant sprak de magische woorden "we gaan wel lekker door Duitsland" dus het eerste deel van de rit ging lekker met 170. De rest helaas met 20 in de file want het was bij duisburg drama, uiteindelijk 50 minuten te laat op de bestemming maar dat was geen probleem. Zit nu op Eindhoven centraal op m'n trein te wachten.
Op woensdag 18 november 2015 12:54 schreef RacerDKB het volgende: Vanochtend vóór half tien al gebeld voor werk voor morgen! Ik word vaak vroeg gebeld maar nu lag ik zelfs nog op één oor
Als ik even terug lees, een echte hikers mentaliteit dus.
Als ik even terug lees, een echte hikers mentaliteit dus.
Als ik ga hiken dan moet ik vrijwel altijd om 08:00 de auto ophalen, dat is me vroeg genoeg. Maar op niet-werkdagen ben ik lui inderdaad.
Privéchauffeurs hebben het maar makkelijk, je moet weliswaar vroeg opstaan maar daarna zit je toch in een wagen met automatische bak en een comfortabele stoel. Als je net wakker bent en je in een 107 moet wurmen om file te gaan rijden, zulks inspanning.
[ Bericht 20% gewijzigd door pfefferkatze op 18-11-2015 13:17:09 ]
[..] Privéchauffeurs hebben het maar makkelijk, je moet weliswaar vroeg opstaan maar daarna zit je toch in een wagen met automatische bak en een comfortabele stoel. Als je net wakker bent en je in een 107 moet wurmen om file te gaan rijden, zulks inspanning.
Zo makkelijk hebben de PCs het niet, wij moeten altijd allert en formeel blijven, ook tijdens pauzes van 8 uur moet je altijd je telefoon aan hebben en beschikbaar zijn mocht de klant toch eerder weg willen. Ben je net in slaap aan het vallen in je massagestoel, word je in ene keer wakker gebeld, dat is echt zwaar vervelend.
Op donderdag 19 november 2015 13:09 schreef SytseH het volgende: Morgen even afkicken, na Audi A5 als PC gisteren, morgen weer hiken in een fiesta en een Clio. Van die laffe 3-cilindertjes
1.0 Ecoboost in de Fiesta? Daar hoor ik best goede verhalen over
Op donderdag 19 november 2015 15:15 schreef RacerDKB het volgende: Afleveren om 17:00, ben nu al in de buurt. Dat wordt anderhalf uur boek lezen met als achtergrondmuziek: regen
Even bakkie op de Maltaweg gedaan. Toffe XJ zag ik daar staan.
Pendelbusje naar Sloterdijk om de regen even te ditchen. Was een mooie Megane sportuitvoering. Op de oprit naar de A2/N2 in Eindhoven bij het Evoluon heb je zo'n mooie S-bocht (ofja, stoplichten links die oprit op die dan een glooiende bocht naar rechts maakt.
Lekker dagje vandaag. De Clio bleek een 1.3 turbo die goed was uitgerust, de fiesta had pas 5000 op de teller en had navigatie. Het dashboard van die auto blijft afzien maar het reed niet verschrikkelijk. En ben zelfs even bij het station afgezet door de dealer
Op vrijdag 20 november 2015 12:52 schreef SytseH het volgende: Lekker dagje vandaag. De Clio bleek een 1.3 turbo die goed was uitgerust, de fiesta had pas 5000 op de teller en had navigatie. Het dashboard van die auto blijft afzien maar het reed niet verschrikkelijk. En ben zelfs even bij het station afgezet door de dealer
Op vrijdag 20 november 2015 20:43 schreef Amoeba het volgende: Vandaag even voor incasso bureau gespeeld. Even een auto meenemen van iemand die zijn rekeningen niet betaalde.
Gelukkig ging dat allemaal relatief vlotjes. Betrof overigens Venlo - Lijnden (bij Amsterdam) per VW Transporter
Ik denk dat je een deurwaarder bedoelt Een incassobureau int vorderingen, een deurwaarder kan beslag leggen op oa registergoederen zoals auto's
Dit gemist, maar ik heb twee van mijn speakerzuilen in status reparatie staan met ofwel: - defecte cross-overs (3-way) - defecte tweeter
Bij het eerste moet je zelf iets gaan knutselen, kun je gewoon erop solderen en klaar. Het tweede kost pesos dus ik weet niet waar ik gelukkiger van word.
Verder de eerste 50 dus in die Benz gegooid. Luchtbehandelingskast vervangen. De volgende 20 staan ook alweer klaar, tellerkabel is waarschijnlijk toch rot. Had dat net zo goed direct kunnen doen enzo, maargoed, ik hoopte dat het tellerhuis even nalopen de klus zou klaren omdat hij steeds versprong. Maar ik heb het idee dat hij er steeds uitschiet, hij heeft het namelijk wel een paar kilometer fatsoenlijk gedaan.
Laatste klusje dat voor de winter moet gebeuren is de roest weghalen bij de wielkast, opvullen, grondlak, metallic bijspuiten en klaar. Heb dat toen bij die Opel ook gedaan, is een karweitje wat in een ochtendje gebeurt is en dan binnen even laten drogen. Moet ook voor de winter gebeuren.
Laatste punt: - Motor staat zonder benzine. Eigenlijk is dat niet zo erg, ga 'm toch niet meer gebruiken denk ik. - Auto staat ook bijna op reserve
Dit gemist, maar ik heb twee van mijn speakerzuilen in status reparatie staan met ofwel: - defecte cross-overs (3-way) - defecte tweeter
Bij het eerste moet je zelf iets gaan knutselen, kun je gewoon erop solderen en klaar. Het tweede kost pesos dus ik weet niet waar ik gelukkiger van word.
Verder de eerste 50 dus in die Benz gegooid. Luchtbehandelingskast vervangen. De volgende 20 staan ook alweer klaar, tellerkabel is waarschijnlijk toch rot. Had dat net zo goed direct kunnen doen enzo, maargoed, ik hoopte dat het tellerhuis even nalopen de klus zou klaren omdat hij steeds versprong. Maar ik heb het idee dat hij er steeds uitschiet, hij heeft het namelijk wel een paar kilometer fatsoenlijk gedaan.
Laatste klusje dat voor de winter moet gebeuren is de roest weghalen bij de wielkast, opvullen, grondlak, metallic bijspuiten en klaar. Heb dat toen bij die Opel ook gedaan, is een karweitje wat in een ochtendje gebeurt is en dan binnen even laten drogen. Moet ook voor de winter gebeuren.
Laatste punt: - Motor staat zonder benzine. Eigenlijk is dat niet zo erg, ga 'm toch niet meer gebruiken denk ik. - Auto staat ook bijna op reserve
Je weet. Ik stond in drachten, bleek de auto in sneek Te staan. Dus alles 2 uren opgeschoven, derhalve loop ik nu nog in Groningen vanaf de wismarweg. Laatste trein naar Franeker, 12 uur s thuis. Morgen 08:30 weer in wiuwert wezen
Ik zal mij even kort voorstellen, ik ben 19 jaar, woonachtig in Hoofddorp. Morgen heb ik mijn eerste werkdag als hiker bij AR (regio Amsterdam). Ik heb alles doorgenomen, mezelf voorbereid voor morgen en de nodige dingen aangeschaft. Ik heb nog 1 vraag, morgen moet ik een auto afleveren bij een car terminal. Zo'n terminal dat is natuurlijk mega huge en vroeg ik mij beetje af hoe dat in zijn werk gaat en waar ik mezelf moet melden etc.
Sorryyy voor dat ene vraagje
[ Bericht 0% gewijzigd door drkroepoek op 24-11-2015 00:50:11 ]
Ik zal mij even kort voorstellen, ik ben 19 jaar, woonachtig in Hoofddorp. Morgen heb ik mijn eerste werkdag als hiker bij AR (regio Amsterdam). Ik heb alles doorgenomen, mezelf voorbereid voor morgen en de nodige dingen aangeschaft. Ik heb nog 1 vraag, morgen moet ik een auto afleveren bij een car terminal. Zo'n terminal dat natuurlijk mega huge en vroeg ik mij beetje af hoe dat in zijn werk gaat en waar ik mezelf moet melden etc.
Sorryyy voor dat ene vraagje
Maltaweg? Bij de slagboom naar binnen rijden, auto neerzetten en dat hokje binnen. Daar word je alles wel uitgelegd . Als het goed is gaat er ook een pendelbusje naar Sloterdijk dus dat scheelt een stuk lopen!
Maltaweg? Bij de slagboom naar binnen rijden, auto neerzetten en dat hokje binnen. Daar word je alles wel uitgelegd . Als het goed is gaat er ook een pendelbusje naar Sloterdijk dus dat scheelt een stuk lopen!
Je weet. Ik stond in drachten, bleek de auto in sneek Te staan. Dus alles 2 uren opgeschoven, derhalve loop ik nu nog in Groningen vanaf de wismarweg. Laatste trein naar Franeker, 12 uur s thuis. Morgen 08:30 weer in wiuwert wezen
Zometeen mijn eerste ritje naar Almere! Één vraagje: klopt het dat je geen schadeformulier hoeft in te vullen voor die A vestiging in Almere? Er staat dit namelijk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 24 november 2015 12:39 schreef wihehin het volgende: Zometeen mijn eerste ritje naar Almere! Één vraagje: klopt het dat je geen schadeformulier hoeft in te vullen voor die A vestiging in Almere? Er staat dit namelijk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon het goede formulier gebruiken en invullen, maar verder geen schades noteren.
Op dinsdag 24 november 2015 12:39 schreef wihehin het volgende: Zometeen mijn eerste ritje naar Almere! Één vraagje: klopt het dat je geen schadeformulier hoeft in te vullen voor die A vestiging in Almere? Er staat dit namelijk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij EW staat gewoon precies hoe het PDF bestand heet dat je moet kiezen. Bij A hoef je idd geen schades te controleren, tenzij je naar Nijmegen of Nieuwegein moet, dan weer wel, maar dan staat er ook een ander formulier van.
En het is een transportformulier, geen schadeformulier Die wil je zo min mogelijk invullen.
Ja alles is goed gekomen, bedankt allen voor jullie hulp. Het ging allemaal een stuk makkelijker dan verwacht: hier is de sleutel, rij maar naar Almere en geef daar de sleutel af. De verwarring bij mij kwam door de instructiefilm over schades controleren, waardoor ik dacht dat je dat bij elke rit moest doen.
Op dinsdag 24 november 2015 19:32 schreef wihehin het volgende: Ja alles is goed gekomen, bedankt allen voor jullie hulp. Het ging allemaal een stuk makkelijker dan verwacht: hier is de sleutel, rij maar naar Almere en geef daar de sleutel af. De verwarring bij mij kwam door de instructiefilm over schades controleren, waardoor ik dacht dat je dat bij elke rit moest doen.
Mooiste ritten zijn zonder mooi snel klaar, en gas geven
Morgen weer PC'en, zelfde klant als vorige week dus is kennelijk goed bevallen. Audi A5 2.7 diesel, lekkere auto. En lekker 3,5 uur terug treinen, dus genoeg tijd om te studeren
Vandaag eerst een Octavia van Nijmegen naar Oss gereden, vervolgens lekker file gereden van Nijmegen naar de Maltaweg in een A4 met automaat (thank god in de file).
Tot slot het neusje van de zalm van de dag: BMW 528i touring. Heerlijk uitgevoerde wagen (adaptieve cruise control, head up display etc) en behoorlijk veel power!
Een van de beste dagen uit m'n nog redelijk korte AR-carrière.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op dinsdag 24 november 2015 23:07 schreef SytseH het volgende: Morgen weer PC'en, zelfde klant als vorige week dus is kennelijk goed bevallen. Audi A5 2.7 diesel, lekkere auto. En lekker 3,5 uur terug treinen, dus genoeg tijd om te studeren
Van waar naar waar rijden? hoeft de klant niet terug gereden Te worden dan?
Op woensdag 25 november 2015 11:09 schreef Dimitri_ het volgende: Godver.. Zijn we 2 uur onderweg (van de 8) wordt de meeting gecancelled. Nu al einde werkdag ipv vannacht.
Van waar naar waar rijden? hoeft de klant niet terug gereden Te worden dan?
Hij moet vast wel terug, maar niet door mij in ieder geval. Ik reed vorige week, en deze week weer, een enkeltje Enschede-Eindhoven. En hij nam afscheid met een vriendelijk "tot volgende week" dus ik gok dat mijn woensdagen de komende tijd volgepland zitten
Ik dus een Sharing Benefits-kaart in de brievenbus gevonden. Moet ik me eerst registreren, voordat ik kan zien welke winkels er precies meedoen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op woensdag 25 november 2015 17:14 schreef DireStraits7 het volgende: Ik dus een Sharing Benefits-kaart in de brievenbus gevonden. Moet ik me eerst registreren, voordat ik kan zien welke winkels er precies meedoen.
Alle auto's waren kut Het is koud Bus in Oosterhout had vertraging Ik weet nooit welke bussen ik op dat busstation moet pakken Zit nu dus in de 326 naar Breda Waarschijnlijk pas tegen 7 uur thuis
Morgen elektrisch Nissanbusje (VN200) van Hengelo naar Duiven en een Opel Zafira van Dinxperlo naar Zwolle. Heeft iemand al eens eerder zo'n elektrisch busje gehad? Hoe rijdt dat? In de ritgegevens staat dat je alle auto's met benzine af moet leveren, zal ik gewoon het accucompartiment voltanken?
Vandaag heb ik mijn auto van de zaak gekocht (lees: werkgever koopt de auto, ik lease hem van het bedrijf). Het is een zo goed als nieuwe Punto Multijet geworden uit 2014. Bleek uiteindelijke toch de beste keus met het budget dat ik kreeg (ik wilde perse een diesel vanwege mijn kilometrage en nog wat opties zoals cruise control). Daarnaast heb ik nog 4 jaar 14% bijtelling .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 26 november 2015 18:34 schreef SytseH het volgende: Morgen elektrisch Nissanbusje (VN200) van Hengelo naar Duiven en een Opel Zafira van Dinxperlo naar Zwolle. Heeft iemand al eens eerder zo'n elektrisch busje gehad? Hoe rijdt dat? In de ritgegevens staat dat je alle auto's met benzine af moet leveren, zal ik gewoon het accucompartiment voltanken?
die auto moest ik laatst ophalen bij de jaarbeurs. De actieradius is ongeveer 100km als je niet harder dan 100 km/uur rijdt, anders nog veel korter. Je moet dus onderweg de auto bijladen bij een snellaadstation. Dat kost ongeveer 20 minuten. Het beste kun je de link in de ritinfo gebruiken om op google maps alle snellaadpunten in NL te bekijken. Verwarming gebruikt ook heel veel stroom. Ik vond het een leuke ervaring, maar erg praktisch is het niet voor de lange afstand. Ik kreeg een pas mee die alleen geldig was bij bepaalde laadpunten (geen fastned bijv.) dus daar moet je even op letten. Op het schermpje van de laadpaal kun je zien hoever de accu is opgeladen. Tot 75% gaat vrij snel, daarna duurt het opladen ineens veel langer.
Ik heb die auto ook gehad van Duiven naar het westen. Zorg ervoor dat je een laadpas hebt. Serieus, ga niet rijden en hopen dat je het gaat halen, want je haalt het niet. worst. day. ever.
Op donderdag 26 november 2015 21:17 schreef DrSnuggle het volgende: Ik heb die auto ook gehad van Duiven naar het westen. Zorg ervoor dat je een laadpas hebt. Serieus, ga niet rijden en hopen dat je het gaat halen, want je haalt het niet. worst. day. ever.
Op donderdag 26 november 2015 20:20 schreef RTS91 het volgende: Vandaag heb ik mijn auto van de zaak gekocht (lees: werkgever koopt de auto, ik lease hem van het bedrijf). Het is een zo goed als nieuwe Punto Multijet geworden uit 2014. Bleek uiteindelijke toch de beste keus met het budget dat ik kreeg (ik wilde perse een diesel vanwege mijn kilometrage en nog wat opties zoals cruise control). Daarnaast heb ik nog 4 jaar 14% bijtelling .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede keuze. Punto is echo belachelijk goedkoop in vergelijking met concurrenten en zeker met 14% zit je dan echt goed. Vind het ook een mooie auto.
Op donderdag 26 november 2015 21:17 schreef DrSnuggle het volgende: Ik heb die auto ook gehad van Duiven naar het westen. Zorg ervoor dat je een laadpas hebt. Serieus, ga niet rijden en hopen dat je het gaat halen, want je haalt het niet. worst. day. ever.
ugh, daar was ik al een beetje bang voor. Gelukkig hoef ik maar 90km.
Geen pasje, na wat telefoontjes uiteindelijk met het pasje van het bedrijf (startadres) bij de Ikea in de buurt een half uur opgeladen. Daarna op pad gegaan, al snel erachter gekomen dat het krap gaat worden omdat het bereik wel erg snel zakte. Daarom zonder radio en airco met 90km/u achter een vrachtwagen gereden om 10km voor het eindadres toch te stranden bij een laadpaal, zonder laadpas dus. Alles en iedereen vervloekt omdat je op geen enkel andere manier kan opladen dan met een laadpas. Na een aantal telefoontjes en een paar uur wachten is de opdrachtgever met een pasje aan komen zetten. Ipv een werkdag van zo'n 4 uur had ik 10+ uur kunnen schrijven.
Geen pasje, na wat telefoontjes uiteindelijk met het pasje van het bedrijf (startadres) bij de Ikea in de buurt een half uur opgeladen. Daarna op pad gegaan, al snel erachter gekomen dat het krap gaat worden omdat het bereik wel erg snel zakte. Daarom zonder radio en airco met 90km/u achter een vrachtwagen gereden om 10km voor het eindadres toch te stranden bij een laadpaal, zonder laadpas dus. Alles en iedereen vervloekt omdat je op geen enkel andere manier kan opladen dan met een laadpas. Na een aantal telefoontjes en een paar uur wachten is de opdrachtgever met een pasje aan komen zetten. Ipv een werkdag van zo'n 4 uur had ik 10+ uur kunnen schrijven.
Ik had een keer zo'n volledig elektrische Up! van Eindhoven naar Oss. Al snel sukkelde ik ook met 90 op de rechterbaan. Was ook even billenknijpen. Normaal kun je makkelijk 130-140 rijden op de A50.
Ik had laatst een Fiat Ducato Maxi (flinke bestelbus dus van 2,5t) op CNG mee van Groningen naar Lijnden (bij Schiphol). Nou de CNG was op toen ik de A9 opdraaide, toen ging die over op benzine, maar toen was die begrensd op 90km/h . CNG is trouwens ook echt nog nergens te tanken
Nou, alles viel mee. Het was een diesel. Bleek een gewone NV200, geen eNV200 te zijn. Nog steeds geen prettige auto maar een stuk minder gezeik. Nu in het ov op weg naar die Zafira.
Twee ritjes gehad vandaag. Eerste was naar Deventer in een gloednieuwe Peugeot 308, Jezus wat rijd die lekker! Daarna van Apeldoorn naar Haarlem in een Kia Picanto dat is dus echt helemaal kut. Nu iig lekker onderweg naar huis. Nog niets gehoord voor maandag..
Net werd ik gebeld door AR, ik neem op, zie ik opeens "verbinding verbroken". Paniek! Ik terugbellen, gelukkig werd er meteen opgenomen Groningen - Breda met een Passat, en Breda - Amsterdam met een Audi A1 Ben wel benieuwd hoe zo'n kleine Audi rijdt, lijkt me een leuke leaseauto als starter ( )
Op vrijdag 27 november 2015 18:35 schreef underground1009 het volgende: Net werd ik gebeld door AR, ik neem op, zie ik opeens "verbinding verbroken". Paniek! Ik terugbellen, gelukkig werd er meteen opgenomen Groningen - Breda met een Passat, en Breda - Amsterdam met een Audi A1 Ben wel benieuwd hoe zo'n kleine Audi rijdt, lijkt me een leuke leaseauto als starter ( )
Prima bakkie, wel eens mee gehad.
Ik heb dat ook wel eens gehad, ze belden me voor werk, denderde de Intercity net door de spoortunnel van Best. 3 gemiste oproepen natuurlijk maar de ritten waren voor mij bewaard
Op vrijdag 27 november 2015 15:14 schreef Rockiejj het volgende: Twee ritjes gehad vandaag. Eerste was naar Deventer in een gloednieuwe Peugeot 308, Jezus wat rijd die lekker! Daarna van Apeldoorn naar Haarlem in een Kia Picanto dat is dus echt helemaal kut. Nu iig lekker onderweg naar huis. Nog niets gehoord voor maandag..
Was die 308 zon station? Ik hoorde ook dat ze lekkere stoelen hebben is dat ook zo?
Signature: Maximaal 4 regels Maximaal 250 tekens (te kort? neem een abonnement)
Op vrijdag 27 november 2015 15:14 schreef Rockiejj het volgende: Twee ritjes gehad vandaag. Eerste was naar Deventer in een gloednieuwe Peugeot 308, Jezus wat rijd die lekker! Daarna van Apeldoorn naar Haarlem in een Kia Picanto dat is dus echt helemaal kut. Nu iig lekker onderweg naar huis. Nog niets gehoord voor maandag..
In die Picanto ben je volledig overgeleverd aan de elementen. Toen ik dat karretje had danste ie helemaal over de weg. Het waaide best hard, maar ik heb eens eerder een storm getrotseerd in een Seat Mii en dat ging toch heel wat beter.
Ik vond de Seat Leon ST die ik vandaag had een erg fijne auto. Eigenlijk gewoon een Golf in Seat-verpakking natuurlijk, maar het design van de Seat spreekt me wat meer aan. Zat ook Apple CarPlay in. Leuk even geprobeerd te hebben en het werkt goed, maar het voegt op het moment niet echt iets nieuws toe. Eigenlijk zijn het gewoon de features die al op de standaard software van de autofabrikant zitten in een Apple-jasje. Spotify integratie is dan wel weer echt top!
Vito van vandaag had nog maar 16 km op de klok, dus ik had de eer om de eerste daadwerkelijke kilometers erop te zetten! Wel vervelend dat er dan een toerenbegrenzer zit op 2500 tpm vanwege het 'inrijden' van de motor. Blijf je schakelen en trek je tergend langzaam op...
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
In die Picanto ben je volledig overgeleverd aan de elementen. Toen ik dat karretje had danste ie helemaal over de weg. Het waaide best hard, maar ik heb eens eerder een storm getrotseerd in een Seat Mii en dat ging toch heel wat beter.
Ik vond de Seat Leon ST die ik vandaag had een erg fijne auto. Eigenlijk gewoon een Golf in Seat-verpakking natuurlijk, maar het design van de Seat spreekt me wat meer aan. Zat ook Apple CarPlay in. Leuk even geprobeerd te hebben en het werkt goed, maar het voegt op het moment niet echt iets nieuws toe. Eigenlijk zijn het gewoon de features die al op de standaard software van de autofabrikant zitten in een Apple-jasje. Spotify integratie is dan wel weer echt top!
Vito van vandaag had nog maar 16 km op de klok, dus ik had de eer om de eerste daadwerkelijke kilometers erop te zetten! Wel vervelend dat er dan een toerenbegrenzer zit op 2500 tpm vanwege het 'inrijden' van de motor. Blijf je schakelen en trek je tergend langzaam op...
Echt zo'n toerenbegrenzer? Unlockt dat zichzelf dan na zoveel km? Of hoe werkt dat?
Echt zo'n toerenbegrenzer? Unlockt dat zichzelf dan na zoveel km? Of hoe werkt dat?
Ik weet niet precies hoe het in een vito zit maar bij sommige motoren gaat hij bijv. bij 50 draaiuren van de begrenzer af. Het zal eerder draaiuren dan km's zijn.
Signature: Maximaal 4 regels Maximaal 250 tekens (te kort? neem een abonnement)
Ik weet niet precies hoe het in een vito zit maar bij sommige motoren gaat hij bijv. bij 50 draaiuren van de begrenzer af. Het zal eerder draaiuren dan km's zijn.
Ik weet het ook niet, kan allebei. Geloof dat Mercedes de 'running in' kilometers vaststelt op 1000, bij bijvoorbeeld AMG's moet er dan ook al nieuwe olie in. Je merkte bij mij echt dat ie niet verder ging dan 2500 toeren, reed niet heel fijn moet ik zeggen. Eenmaal op de snelweg ging het natuurlijk prima maar het optrekken was een crime met de bakverhoudingen van dat ding. Eigenlijk moet je gewoon door kunnen naar de 3000 om een beetje lekker op te kunnen trekken. Jammer, want de V-klasse rijdt voor zo'n bus verder echt goed!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Zo, lekker weekendje gewerkt wel. 3 dagen lang in een prima auto rond mogen rijden door Amsterdam, vips vervoeren. Afbeeldingen in de spoiler, trek vooral het kenteken niet na
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Autoweek bleek nog een paar dagen terug in mijn auto te hebben gereden:
Op zondag 29 november 2015 20:31 schreef Sjouveur het volgende: Zo, lekker weekendje gewerkt wel. 3 dagen lang in een prima auto rond mogen rijden door Amsterdam, vips vervoeren. Afbeeldingen in de spoiler, trek vooral het kenteken niet na
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Autoweek bleek nog een paar dagen terug in mijn auto te hebben gereden:
Mooi dagje gehad met echter wel veel, heel veel tegen Vanochtend een Passat waarbij ik per ongeluk bij de verkeerde garage stond Toen dus maar een twintig minuten aan de wandel naar de goeie locatie Leren bekleding, stoelverwarming, een panoramadak, noem maar op, het zat in deze auto. Daarmee rustig aan naar Breda gereden waarna ik na een prachtige stadsrondrit een A1 op mocht halen Tijdens die rit begon het pas echt te hozen, vooral tijdens het rijden op de A2 en de ring Amsterdam. Gelukkig de auto veilig afgeleverd en inmiddels in de trein op vertrek naar het hoge noorden aan het wachten
Op maandag 30 november 2015 19:21 schreef underground1009 het volgende: Morgen een wissel met verschillende bestemmingen, Grunn - Zwolle met een C1 en Zwolle - Dordrecht met een Fiesta
Meet? Ik moet morgen om 9u een auto ophalen aan de Bornholmstraat in Groningen
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Werd vandaag om half 12 gebeld dat de persoon die een Corsa van Oldenzaal-Rotterdam zou rijden niet was komen opdagen, niks van zich had laten horen en niet bereikbaar was. Dus die rit maar op me genomen (met een hoop file), en ik denk dat ik binnenkort minder concurrentie in de regio heb..
Morgen een 308SW van Hengelo-Woerden en een Renault Megane van Alphen a/d Rijn naar Amersfoort, prima dagje dus. Die Franse stations bevallen me wel, rijd vaker vanuit Hengelo van die 308's en dat is zeker geen straf.
Ik verwacht morgen ook weer een sms'je om woensdagochtend te gaan PC'en, als die niet komt heb ik denk ik iets fout gedaan vorige week..
Op maandag 30 november 2015 22:10 schreef SytseH het volgende: Werd vandaag om half 12 gebeld dat de persoon die een Corsa van Oldenzaal-Rotterdam zou rijden niet was komen opdagen, niks van zich had laten horen en niet bereikbaar was. Dus die rit maar op me genomen (met een hoop file), en ik denk dat ik binnenkort minder concurrentie in de regio heb..
Morgen een 308SW van Hengelo-Woerden en een Renault Megane van Alphen a/d Rijn naar Amersfoort, prima dagje dus. Die Franse stations bevallen me wel, rijd vaker vanuit Hengelo van die 308's en dat is zeker geen straf.
Ik verwacht morgen ook weer een sms'je om woensdagochtend te gaan PC'en, als die niet komt heb ik denk ik iets fout gedaan vorige week..
Vraagje: mijn eindstation is geen busstation, maar een eindstation (van de bus). Kan ik dat gewoon als eindstation invullen. Of moet je je strict aan die lijst van wikipedia houden. Hoop het niet, want 2x 30 min met de bus is toch wel tijd die je graag betaald krijgt.
Sorry voor deze noob vraag, maar alle liefde is voor degene met een passend antwoord <3
Ik heb de afgelopen 4 jaar 140EC gehaald, dus dit jaar maar 40 en dan heb ik m'n bachelor binnen. Heb er vorig kwartiel 15 gehaald, laatste semester doe ik er 20 dus dit kwartiel maar 5. Kost me hooguit 10 uur per week dus werk nu 3 dagen per week
quote:
Op maandag 30 november 2015 23:21 schreef PizzametKebab het volgende: Vraagje: mijn eindstation is geen busstation, maar een eindstation (van de bus). Kan ik dat gewoon als eindstation invullen. Of moet je je strict aan die lijst van wikipedia houden. Hoop het niet, want 2x 30 min met de bus is toch wel tijd die je graag betaald krijgt.
Sorry voor deze noob vraag, maar alle liefde is voor degene met een passend antwoord <3
zit er een van die stations van de lijst in jouw woonplaats? Zo nee mag je je busstation gebruiken, anders moet het het treinstation zijn.