abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 november 2015 @ 21:31:14 #1
378192 -mandy-
I am who I am
pi_157435068
Welkom in het Peutertopic!!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_157435356
KJ is het om de spraak te doen bij Luuk?

Omen, gelukkig haalde ik vanmiddag een HEUL BLIJ kind op vanmiddag bij de noodgastouder *O*
Ze was helemaal in de haleluja. Geknutseld, gekleurd, gedanst .. Kreeg der bijna niet meer mee naar huis :o

Dus dan is dat schuldgevoel ook wat minder aanwezig :Y)
pi_157436061
Luuk is al bekend met logopedie vanaf dat hij 18 maanden is. Hij kon zich toen niet duidelijk maken wat hem zeer veel frustratie opleverde. Uit frustratie ging hij bonken met z'n hoofd. Tegen de muur, kast of grond. Erg naar om te zien. De logopediste heeft vooral ons geleerd hoe we Luuk konden helpen. Zo leerde hij steeds meer woordjes. Hij spreekt nu best goed (vinden wij ). Anderen verstaan hem amper.
Onze oudste is heel erg talig. Zong met 20 maanden al vloeiend ik zag 2 beren broodjes smeren.
We vinden het nu heel lastig om te zien waar Luuk nu staat. Vergeleken bij zn zus loopt ie enorm achter. Maar loopt hij nou achter, liep zij voor? Wij vinden dar ie het heel goed doet, maar is dat ook wel zo? Misschien heeft ie wel meer nodig. Daarom de test. Eerste test is om te kijken wat hij snapt, ze had wat dieren poppetjes en wat blokjes. Hij moest opdrachtjes uitvoeren die steeds wat lastiger werden. "De aap ligt eerst op het huis;, en springt daarna in het gras"
Ze gaat straks ook zn uitspraak testen en ook zn woordenschat. Maar alles op een spelletjes manier.

Ik ben helemaal niet zo voor t testen in het algemeen maar t zou fijn zijn als Luuk zich bij iedereen beter verstaanbaar kan maken. Wij zijn zn ondertiteling, maar we zijn niet altijd bij m.

[ Bericht 3% gewijzigd door kaatjejannie op 09-11-2015 22:27:58 ]
*poef* nu is het weg
pi_157437243
Succes alvast Mandy!

KJ, dat is ook best lastig om te bepalen, je referentiekader wordt dan toch bepaald door je oudste. Hopelijk kunnen jullie verder met de uitslag vn de test.

Hier is het Sinterklaasvirus toegeslagen. Ik heb vandaag wel 12 keer "Toto met de stoomboot" gezien (aflevering van Het Zandkasteel over Sinterklaas), ze zingen de hele dag Sinterklaas Kapoentje en ze hebben met open mond naar het Sinterklaasjournaal gekeken. M heeft op het kdv een stoombootmuts geknutseld en die heeft hij ook de hele avond opgehouden O+

De meiden willen geen cadeautje van Sinterklaas (toch een beetje spannend) maar hij mag wel komen en dan mag hij in de keuken staan. Bij doorvragen wilden ze toch wel een cadeautje, D wil een blauw cadeautje en J een rode. M wil gewoon een trein. Oh, en Sinterklaas is al heel oud. Volgens D wel 5 jaar!

Verder weer wat beddrama's. J wil heel graag bij D in bed slapen maar D wil graag "rustig slapen". Uiteindelijk de bedden tegen elkaar aan geschoven als compromis. Boel gekeet natuurlijk. Horen we op een gegeven moment D roepen "mama, ik heb pijn!" en dan J heel droog "ja, want ik heb je gebeten" :') De bedden staan (op verzoek van D) nu dus weer uit elkaar.
pi_157437963
Kyara! _O- Wat een geweldig stel heb je toch ook O+

Twinkle, lastig he, om ze dan mee naar huis te krijgen ;) Ik heb wel eens gezegd dat ik een klacht in ga dienen dat het *te* leuk is op het kdv. Kost me veel te veel tijd bij het ophalen ;)

Lastig KJ.. vergelijken is bijna onvermijdelijk he?
pi_157438450
KJ, lastig. Goed van die test :*
Hoofd bonken op de grond doet Riley tegenwoordig wel weer als ze echt heel erg boos/verdrietig is. Heel naar om te zien.

Twinkle, fijn dat het goed ging bij de go.

Kyara :D

Hier luisteren we Sinterklaasliedjes. En Riley werd heel emotioneel van 'zachtjes gaan de paardenvoetjes'. Echt trillend bovenlipje en traantjes in haar ogen. Was zo zielig om te zien dat ik ook tranen in mijn ogen kreeg. Dus maar heel veel kusjes gegeven O+
  maandag 9 november 2015 @ 23:13:05 #7
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157438830
Hahaha Kyara wij liggen hier nu allebei dubbel want ik heb t voorgelezen aan mn vriend _O-

Riley O+ wat schattig!
pi_157441144
KJ spannend ook weer maar goed dat je aan de bel trekt

Qua wegbrengen ik zie nu al op tegen morgen, meneer heeft er zo'n beetje een half jaar over gedaan (als het niet langer is) dat ik weg kon zonder dat hij ging huilen
nu is hij 3 wk niet geweest....

Wel fijn dat ze vrolijk zijn als je ze ophaalt
maar een herkenbaar gevoel dus

Kyara ik vind je meiden zo tof hihi
pi_157442712
Kj ik ben benieuwd wat eruit komt. Succes Luuk ^O^

Hier lijkt het kwartje wb sinterklaas ook te vallen. Zo leuk!
Djen is fan van het zandkasteel. Even kijken of ik die aflevering op kan snorren. Nu ik nauwelijks meer werk heb ik veeeeel meer tijd voor de kinders en ik geniet er zo van O+
pi_157442726
Kyara :D
Heerlijk die kinderlogica O+
pi_157443209
Kyara :D

Wij slaan sinds dit jaar het Sinterklaasjournaal over. De spanning die de feestdagen (en aansluitend zijn verjaardag) met zich mee brengt is voor Oudste echt too much. Resulteerde de laatste twee jaar in twee maanden lang een oververmoeid en overprikkeld kind, echt voor niemand leuk.
pi_157446287
Kyara, lekker stel heb je. Het zal af en toe ook wel pittig zijn, maar wij vermaken ons wel met de tweeling verhalen!

Kaatje, bij ons is het andersom. De jongste doet alles sneller dan de oudste (behalve de zindelijkheid). De oudste sprak met 2 jaar net een 2 woord zin en heeft tot die tijd ook wel met zijn hoofd gekopt van frustratie. Hij was ook slecht verstaanbaar tot we in het logopedie traject zaten ivm klankwisselingen. Ik verstond 90%, anderen 10%.
De jongste deed de woorden combineren met anderhalf al en was direct goed verstaanbaar. Ook motorisch was hij sneller, sociaal heel erg beter, cognitief meer nieuwsgierig en actief ermee etc. Of eigenlijk was de oudste angstig en niet zo actief. Ik zeg ook wel: als ik de kinderen andersom had gehad was de oudste wel in een onderzoek-traject terecht gekomen. Maar nu hebben we dat zelf allemaal opgevangen en gaat het ook prima. Die luxe hadden we ook omdat Daan pas kwam toen Chris 4,5 was. Dus we hadden alle tijd voor hem.

Daan heeft niet zoveel met sinterklaas. Hij wilde alleen gisteren "zwarte pieten style" luisteren. Tijdens het Sinterklaasjournaal was hij nogal afgeleid. En dan grote broer die steeds komt verluisteren dat hij weet dat het nep is, of dat die naam wel erg grappig is :P
pi_157447793
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 09:52 schreef L-E het volgende:
Kyara :D

Wij slaan sinds dit jaar het Sinterklaasjournaal over. De spanning die de feestdagen (en aansluitend zijn verjaardag) met zich mee brengt is voor Oudste echt too much. Resulteerde de laatste twee jaar in twee maanden lang een oververmoeid en overprikkeld kind, echt voor niemand leuk.
Heel verstandig. Ik schreef het in het dreumestopic ook al maar mijn vroegste herinneringen hebben voor een groot deel met Sinterklaas te maken en hoe eng ik het allemaal vond. Als kind van 3 - 5 jaar vond ik het helemaal niks, veel te spannend. Denk dat het goed is als ouder om in de gaten te houden of het wel echt leuk is allemaal voor je kind.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157457084
Hier hebben ze vanavond weer met open mond naar het Sinterklaasjournaal zitten kijken. Nu volgen ze de verhaallijn nog niet echt en is het ze vooral te doen om Sinterklaas en de pieten te zien maar ik geloof best dat dat hele verhaal er om heen ook wel voor extra spanning e.d. kan zorgen. Zeker als er op school ook nog op door wordt gegaan en zo.

Tot nu toe wordt om elke afbeelding vn Sinterklaas gegild en krijgen plaatjes kusjes en zo. Het internetfilmpje met je eigen huis vond M heel fascinerend maar de meiden vonden dat wel eng. Ze hebben nu samen besloten dat ze geen cadeautje van Sinterklaas willen. Maar hij mag ze wel neerzetten (en daarna mag hij weer in de keuken gaan staan) en mama moet dan de cadeautjes geven.

Vandaag ook even met mijn drietal een ritje naar de huisarts gemaakt. J heeft klei in haar neus gestopt :') Zelf niet gezien hoeveel maar ik zag wel iets en bij mijn pogingen om haar te laten snuiten haalde ze nog even extra haar neus op. Onderweg moest ze wel niesen en de huisarts kon daarna niets meer in haar neus terug vinden. Ze deed het wel heel goed, netjes stil zitten en geen krimp gegeven terwijl toch met lamp, klem en tang in de neus werd gekeken.
  dinsdag 10 november 2015 @ 21:24:00 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157457324
Agos arme J!! :o Wat een eng idee joh :X

En superknap dat ze dan met alle toeters en bellen laat onderzoeken _O_
Hoe reageerden de andere twee daarop?
pi_157457456
M zei tegen D dat zij de volgende keer naar de dokter mocht. Wat hij was al een keer geweest en nu J dus volgende keer mag D. :')

En D kreeg ik amper mee want ze wilde nog even spelen (bij de huisarts in de spreekkamer dus....).

Oh en M ging meteen tegen de assistente het hele verhaal uit de doeken doen.
  dinsdag 10 november 2015 @ 21:50:22 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157458031
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:27 schreef Kyara het volgende:
M zei tegen D dat zij de volgende keer naar de dokter mocht. Wat hij was al een keer geweest en nu J dus volgende keer mag D. :')
O+! Wat een schat
pi_157458224
O Kyara jouw drietal O+ _O- , never a dull moment!
Sinterklaas vind J wel reuze interessant, we gaan zaterdag(als het weer meedoet)maar even naar de intocht een dorp verderop, vanochtend even een pietenmuts(uiteraard een roze)voor haar gekocht.
Ik was vanmiddag mn net opgevouwen stapel wasgoed kwijt, ze had het vast naar boven gebracht voor me zei ze, bovenaan de trap lag een keurige hoop was :D ze had alles stuk voor stuk naar boven gesjouwd(en dan te bedenken dat we al eens een nachtje in het zh hebben geslapen omdat ze van de trap gedonderd was, maar nu kan ze dat ook veeeeel beter als anderhalf jaar geleden ;( ).
  woensdag 11 november 2015 @ 10:10:39 #19
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157465299
Kyara O+!

Draak is hier helemaal into Sinterklaas. Het Sinterklaasjournaal word gevolgt en ze heeft het halve Intertoys-boek al uitgescheurd met wat ze wil hebben :').

Mijn ouders hebben inmiddels 2 muurkasten vol cadeau's gepropt :@, want ja, de Sint, Draak's verjaardag en Piranha's verjaardag zitten toch wel heel dicht op elkaar.

Wij hebben zometeen het gesprek met de orthopedagoog. Ik vind het toch wel een klein beetje spannend :@.
pi_157466077
NTS, logisch dat het spannend is. Wie weet wat eruit komt. Maar als dat je handvaten geeft is dat ook wel heel fijn!

Goed M, eerlijk spelen eerlijk delen, zelf de huisarts! Dapper dat J goed meewerkte!

Misschien gaan we wel naar er intocht in de stad. Eerst die op tv kijken. En dan kijken wat voor weer het is. Ik ben een mooi-weer Sint intocht kijker :P

Chris heeft vandaag studiedag. Net met Chris zijn lampion geknutseld, nu zijn ze samen op de wii Kirby aan het spelen. Leuk stel O+
pi_157466361
Isa kijkt ook echt nonstop het sinterklaasjournaal. De eerste aflevering vond ze niet zoveel aan, maar ik geloof dat ze de hype nu een beetje van ons mee krijgt omdat wij het zo leuk vinden :@ Zaterdag gaan we uiteraard ook naar de intocht hier in de stad :)

Maar vanavond eerst Sint Maarten! Ze kent al een paar liedjes die ze dan heeeel zachtjes zingt dus ik ben bang dat manlief en ik vanavond de liedjes staan te zingen en Isa snoep ophaalt. We hebben vanochtend besproken dat ze wel TWINTIG snoepjes krijgt vanavond.

Oh en deze foto vind ik toch wel zo stoer, die wil ik nog even met jullie delen. Vorige week zijn we voor het eerst naar de tandarts gegaan. En mevrouw klom hop in de stoel, mond wagenwijd open (doet ze nou nooit als ik haar tanden wil poetsen). Daarna moest Olaf in de stoel. Ik ben zo blij met onze leuke tandarts O+
*weg*

[ Bericht 17% gewijzigd door Spirit82 op 12-11-2015 08:46:18 ]
Sarcasme. Herken het.
pi_157466668
Spirit, wat een stoere dame O+
  woensdag 11 november 2015 @ 13:55:55 #23
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157469017
Spirit wat stoer zeg!

DF fijn dat je mannen zo lekker samen kunnen spelen!

Het gesprek was echt een verademing. We zijn dus echt niet dom, we overschatten haar niet oid, Draak is gewoon écht slim.
Van wat ze nu hebben kunnen observeren functioneert ze cognitief op het niveau van een 5 à 6-jarige, sociaal is ze wel gelijk met haar leeftijdsgenoten maar met wat kleine typische dingen, niks alarmerends en het zou waarschijnlijk te maken hebben met het gebrek aan uitdaging, zowel cognitief als sociaal.
Dus gaan we maar weer met de basisschool in conclaaf, kijken of ze nu toch eerder mag beginnen en welke begeleiding ze eventueel kan krijgen, en anders kunnen we als de wiedeweerga op zoek naar een andere school.
pi_157469904
NTS, fijn dat er duidelijkheid is. Al zal dit wel weer zorgen voor nieuwe uitdagingen :*
pi_157469953
Spirit, fijn dat ze zo makkelijk naar de tandarts gaat!

NTS, ze spelen samen zoals broertjes dat doen.. Mopperend op elkaar, maar toch samen willen blijven spelen..

Heeft het nog veel zin om haar eerder te laten beginnen? Deze periode op school is best druk met Sint en kerst. Dan heeft ze wel de cognitieve uitdaging, maar sociaal is dat wel zwaar. Hier laten ze kindjes ook niet wennen in december als ze pas na de kerstvakantie starten. Dan liever in januari gelijk vol aan de slag, dat lijkt beter te werken dan in zo'n hectische klas kennis maken..
Het is een overweging, maar ik weet niet of ik voor deze paar weken nog moeite zou doen. Maar het is wel belangrijk om te weten of ze iets met het profiel van draakje kunnen qua ondersteuning. Want dat is wel belangrijk als het verschil tussen haar sociale leeftijd en cognitief verschilt.

Ik heb net de uitnodiging voor Daan in de bus, 4 januari aan de slag. Eerst nog even kennismaken, maar dat is makkelijk, ik kan zo eens langs de klas lopen na schooltijd.
pi_157470486
Fijn dat het een goed gesprek was NTS. Ik dacht gister toevallig nog aan jullie en dat gesprek. Zou in elk geval zsm weer met school gaan praten.

Ik heb zelf vorige week een gesprek met school gehad (door mij aangevraagd of over de situatie te praten). En ik vond het zelf heel fijn dat ze alles serieus namen en het ook heel fijn vonden om al helemaal op de hoogte te zijn. En voor zover mogelijk houden ze er ook rekening bij het plaatsen (welke klas en juf).

Ik weet eigenlijk niet wat ze hier doen qua wennen maar ik wil het voor M wel levend houden dus heb wel afgesproken dat zodra hij geplaatst is, de juf meteen contact met ons opneemt.

En 4 januari, meteen vol aan de bak dus? Of laat je hem nog eerst halve dagen of zo gaan? Hoewel hij natuurlijk al veel vertrouwder is met school omdat grote broer er ook zit waarschijnlijk.

Vandaag zouden wij ook een gesprek met de orthopedagoog hebben. Maar helaas werden we opgevangen door de praktijkeigenaar dat ze met een migraineaanval naar huis is gestuurd. Begrijpelijk maar baal wel.
  woensdag 11 november 2015 @ 15:29:11 #27
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_157470599
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:55 schreef NotTheSame het volgende:
Spirit wat stoer zeg!

DF fijn dat je mannen zo lekker samen kunnen spelen!

Het gesprek was echt een verademing. We zijn dus echt niet dom, we overschatten haar niet oid, Draak is gewoon écht slim.
Van wat ze nu hebben kunnen observeren functioneert ze cognitief op het niveau van een 5 à 6-jarige, sociaal is ze wel gelijk met haar leeftijdsgenoten maar met wat kleine typische dingen, niks alarmerends en het zou waarschijnlijk te maken hebben met het gebrek aan uitdaging, zowel cognitief als sociaal.
Dus gaan we maar weer met de basisschool in conclaaf, kijken of ze nu toch eerder mag beginnen en welke begeleiding ze eventueel kan krijgen, en anders kunnen we als de wiedeweerga op zoek naar een andere school.
Fijn dat jullie niet dom zijn ;)
Ik zou in ieder geval het gesprek met school aangaan om te kijken wat ze dergelijke kindjes aan kunnen bieden.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_157470632
Wat fijn dat jullie gevoel bevestigd is NTS!! Ik ben benieuwd hoe de basisschool dit gaat oppakken idd!
pi_157470684
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 09:52 schreef L-E het volgende:
Kyara :D

Wij slaan sinds dit jaar het Sinterklaasjournaal over. De spanning die de feestdagen (en aansluitend zijn verjaardag) met zich mee brengt is voor Oudste echt too much. Resulteerde de laatste twee jaar in twee maanden lang een oververmoeid en overprikkeld kind, echt voor niemand leuk.
Het hoort hier eigenlijk niet, maar hoe heb je dit besproken (nu ga ik ervan uit dat dat in samenspraak is gegaan, jou kennende ;))? Wij skippen om dezelfde reden nog het Sinterklaasjournaal, maar hij weet niet van het bestaan, mist dus niks. Dat is voor jouw oudste natuurlijk anders.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_157470741
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:55 schreef NotTheSame het volgende:
Spirit wat stoer zeg!

DF fijn dat je mannen zo lekker samen kunnen spelen!

Het gesprek was echt een verademing. We zijn dus echt niet dom, we overschatten haar niet oid, Draak is gewoon écht slim.
Van wat ze nu hebben kunnen observeren functioneert ze cognitief op het niveau van een 5 à 6-jarige, sociaal is ze wel gelijk met haar leeftijdsgenoten maar met wat kleine typische dingen, niks alarmerends en het zou waarschijnlijk te maken hebben met het gebrek aan uitdaging, zowel cognitief als sociaal.
Dus gaan we maar weer met de basisschool in conclaaf, kijken of ze nu toch eerder mag beginnen en welke begeleiding ze eventueel kan krijgen, en anders kunnen we als de wiedeweerga op zoek naar een andere school.
Wat fijn dat jullie erkenning krijgen! Hopelijk hoef je niet nog een andere school te zoeken, dat zou toch jammer zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 11 november 2015 @ 15:43:17 #31
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157470815
Ja het staat er een beetje cru, maar wij werden zo vaak teruggefloten met 'Je verbeeld het je', tot 'Jij doet net of jouw kind méér is als die andere kinderen', ik ben zo blij dat ik nu weet het echt waar is en wij het dus altijd goed gezien hebben :@.

DF daar heb je wel een punt, wat betreft de feestdagen icm school. Dat ga ik zeker in mijn achterhoofd houden.
Wij gaan sowieso eerst om tafel zitten met haar leraressen omte kijken of ze daadwerkelijk de begeleiding kan krijgen die ze nodig heeft, en dan zal het ook wel even duren voordat die begeleiding z'n definitieve vorm heeft, dus ik denk dat volle dagen basisschool sowieso nog geen optie zijn, maar bijvoorbeeld de ochtenden dat ze naar de psz gaat 'inruilen' voor ochtenden basisschool, zou een goed begin zijn.

Kyara fijn dat school zo meedenkend is.
Hier is het de bedoeling dat ze meteen ft aan de gang gaan. Maar ik hou in mijn achterhoofd dat ze met 4 nog niet leerplichtig zijn, en als het niet gaat, dat ik Draak dan rustig in de middag thuis hou.
pi_157470933
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:21 schreef Kyara het volgende:
Fijn dat het een goed gesprek was NTS. Ik dacht gister toevallig nog aan jullie en dat gesprek. Zou in elk geval zsm weer met school gaan praten.

Ik heb zelf vorige week een gesprek met school gehad (door mij aangevraagd of over de situatie te praten). En ik vond het zelf heel fijn dat ze alles serieus namen en het ook heel fijn vonden om al helemaal op de hoogte te zijn. En voor zover mogelijk houden ze er ook rekening bij het plaatsen (welke klas en juf).

Ik weet eigenlijk niet wat ze hier doen qua wennen maar ik wil het voor M wel levend houden dus heb wel afgesproken dat zodra hij geplaatst is, de juf meteen contact met ons opneemt.

En 4 januari, meteen vol aan de bak dus? Of laat je hem nog eerst halve dagen of zo gaan? Hoewel hij natuurlijk al veel vertrouwder is met school omdat grote broer er ook zit waarschijnlijk.

Vandaag zouden wij ook een gesprek met de orthopedagoog hebben. Maar helaas werden we opgevangen door de praktijkeigenaar dat ze met een migraineaanval naar huis is gestuurd. Begrijpelijk maar baal wel.
Ik denk nu, dat ik mijn oudste ook pas laat wennen op school als hij al 4 is. Even afhankelijk van wat de school zelf daarin te zeggen heeft. Het lijkt me zo verwarrend voor hem anders. Eerst wennen op school, dan verjaardag, dan afscheid kdv en dan weer school. Idealiter doen we eerst afscheid kdv, dan verjaardag en dan school. Ik ben van plan om daarvoor ouderschapsverlof op te nemen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_157471018
Ja, alleen moeten er hier nog wel wat stappen ondernomen worden zeg maar..... en bij M zit er ook best wel een gedeelte laksheid in. Dus ik zou het wel fijn vinden als ie even mee gaat draaien om te zien dat er geen luiers verschoond worden, alle kindjes zelf naar het toilet gaan en zelf hun jas aan en uit trekken en zo. In de hoop dat het kwartje gaat vallen zeg maar.
pi_157471221
Ik moet even kijken en overleggen met de juf. Misschien help ik wel even mee de school te versieren voor kerst,dat is onder schooltijd. Dat ik Daan dan een uurtje dat breng. of alleen de eerste woensdag na sinterklaas. Anders gewoon volle bak de 4e. Eerder ophalen hou ik wel rekening mee. Ik ben nu fulltime thuis, dus geen probleem.

Chris is jarig in de zomer. Hij heeft 1 wen ochtend gehad voor de zomervakantie en draaide na de vakantie ook vol mee,zonder problemen, Zeker gezien zijn verlegenheid. Daan is veel makkelijker in nieuwe situaties, dus verwacht weinig problemen..
pi_157473523
Spirit O+

NTS, duidelijkheid. Hoe fijn! Bevestiging dat je het al die tijd goed hebt gezien.

En ik sta er inderdaad ook zo in dat als Djenna naar school mag (over minder dan een jaar :X .. when did that happen?!), en ze he 's middags niet trekt, ze af en toe best even een middag thuis bij mag tanken. Het is me nogal een slapertje. Affijn, over een jaar kan de situatie totaal anders zijn natuurlijk. Maar ik ken zelf weinig 3-jarigen die nog een middagdut nodig hebben van een uurtje of 2.
pi_157474467
Mijn bijna vierjarige slaapt op het kdv ook nog twee uur hoor. Thuis niet, maar dan valt hij wel in slaap zodra hij in de auto zit :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_157479904
Twinkle, M heeft ook nog best lang 's middags geslapen (en ook heel lang) maar daar is ie toch ineens mee gestopt. Soms valt hij nog wel eens in slaap s middags maar hij gaat niet echt meer naar bed. Hier continurooster dus s middags thuishouden betekent ook echt eerder ophalen. Maar of hij ook meteen 5 dagen per week trekt weet ik niet, dat zullen we zien inderdaad.
pi_157480518
Sofie sliep ook nog tot vlak voor ze 4 werd. Eenmaal op school ging t gelijk goed. Ze wilde ook perse de hele dag. Met t wennen moest ze halve dagen maar daar was ze t niet mee eens.
Luuk slaapt niet meer.... Helaas helaas.

Vanavond Sint Maarten. Luuk had een lampionnetje gemaakt op de opvang en ging met z'n grote zus de deuren langs. Zus zong de liedjes en luukkie zong gewoon maar alleen SINT MAARTEN SINT MAARTEN HEBBEN STAARTEN. O+
Hij keek ook al vast de gang in bij mensen of ze de snoepjes al klaar hadden staan.
Op t eind wilde hij wel naar huis.... ikke moe mama naar bedje toe!
*poef* nu is het weg
pi_157482090
Dat Sint Maarten lijkt met echt zo leuk, veel gezelliger dan Halloween. Maar waar ik woon en vandaag kom is het dus helemaal niet bekend helaas.

Hier heeft de oudste nooit gewent en ging direct volle dagen mee in het continu rooster. Dat ging eigenlijk prima, maar hij ging ook 4 dagdelen naar de psz. Misschien speelde dag mee.
Kyan gaat 2 dagdelen, en mag met 3,5 nog een dagdeel naar de verkenners. Ik twijfel alleen nog steeds om hem op de psz te laten. Dus voorlopig laat ik hem nog maar daar.

Middagslaapjes, deze mama zou er soms ook wel 1 willen doen. mijn beide kids vonden 18 maanden een mooie leeftijd om er mee te stoppen. Ach ja het gaf ook wel een hoop vrijheid in je planning.
pi_157489949
Hier werd er sint maarten vanuit het kdv gedaan. Ik zag kaylee haar groep lopen toen ik opweg naar huis was. Wij hebben niet meegedaan omdat het qua werk/oma planning niet lekker uitkwam. Volgend jaar misschien wel.

Kaylee slaapt ook nog zo 3 uur smiddags, maar ook dagen dat ze geen zin heeft om te slapen en dan dus maar gewoon gaat zitten zingen in bed.

We zijn wel met zindelijkheidstraining begonnen!! Gister al een plas bij oma op het potje, en net voor ze naar bed ging een plas en een poep *O*
pi_157500695
OMG, M heeft een klas. En 2 juffen. Het wordt nu echt :o
pi_157500802
Ik vond Sint Maarten een drama. Ongeveer de helft van de mensen deed expres niet open (terwijl we ze wel zagen zitten). Dat je geen zin hebt in zingende kinderen aan je deur snap ik, maar hang dan even een briefje op of zo. Die arme kindjes steeds maar hun best doen en steeds die teleurstelling.. echt niet tof. De moederleeuw in mij wil bij al die mensen een baksteen naar binnen keilen, maar dat schijnt pedagogischerwijs niet aan te raden zijn :+

OMG KYARA JE BABY!
pi_157500864
Oh, dat is ook niet leuk zeg. Hier wel een briefje op de deur gehangen.

Ja, mijn kleine baby..... naar school. WHEN DID THIS HAPPEN?!?!?!
pi_157500904
Wij hadden ook een briefje op de deur, vooral omdat Stick al sliep. En buiten wat lekkers neer gezet, werd ook wel gewaardeerd geloof ik.

Is hij er aan toe denk je?
pi_157500962
Oh dat is wel attent. Hier leeft het sowieso niet echt dus ik vond het wel best. Hier liepen ze rond kinderbedtijd inderdaad.

Ja, hij zit nu wel echt in de "ik ben bijna kleuter en toe aan school en daarom gedraag ik mij nu dusdanig dat mama straks ook toe is aan school" fase.
pi_157500974
quote:
2s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:41 schreef Kyara het volgende:
Oh dat is wel attent. Hier leeft het sowieso niet echt dus ik vond het wel best. Hier liepen ze rond kinderbedtijd inderdaad.

Ja, hij zit nu wel echt in de "ik ben bijna kleuter en toe aan school en daarom gedraag ik mij nu dusdanig dat mama straks ook toe is aan school" fase.
_O- O+
pi_157501797
L-E, niet tof dat ze niet even een briefje ophangen
Hier leeft Sint Maarten niet echt.

Kyara, die fase :D
pi_157502052
Geen Sint Maarten hier in de buurt :) wel worden de eerste pietjes al op de ramen geplakt :)

Wow kleuterschool! Gaat opeens opschieten Kyara! Ik heb m'n vriendje een ultimatum gesteld, dit kalenderjaar heeft hij nog een keuze in de school, anders kies ik :( (hij maakt maar geen afspraak :( )
pi_157506356
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 22:25 schreef Loj het volgende:
Geen Sint Maarten hier in de buurt :) wel worden de eerste pietjes al op de ramen geplakt :)

Wow kleuterschool! Gaat opeens opschieten Kyara! Ik heb m'n vriendje een ultimatum gesteld, dit kalenderjaar heeft hij nog een keuze in de school, anders kies ik :( (hij maakt maar geen afspraak :( )
_O- Ik ben niet verbaasd, sorry. Maar stom is het wel. School is toch hartstikke belangrijk?

M al naar school, wauw Kyara! Hoe denk je dat hij het gaat vinden?

*O* voor Kaylee! Zo ver is Ellie nog niet - die heeft echt nog niks door qua voelen.

DF, wat fijn dat jullie gevoel bevestigd is. Ik kan me voorstellen dat je aan jezelf gaat twijfelen. Hopelijk werkt de school ook mee.

Sint Maarten is hier niet gevierd, dus dat was makkelijk.
We gaan zaterdag wel naar Sinterklaas kijken, en ze weet van Sinterklaas en Zwarte Piet. Maar het Sinterklaasjournaal vergeet ik steeds, hoe laat is dat?

Verder begint er een langzame acceptatie van de psz te ontstaan. Ze is wel gericht op 1 juf: die is haar veilige punt. Als zij er is, is het goed. Zo niet, dan is het brullen. Blijkbaar hebben de andere kindjes dat niet zo sterk, want ik er steeds iets over. Is dat zo vreemd dan?
Home is where the O+ is...
  vrijdag 13 november 2015 @ 08:22:46 #50
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157506613
Cwen, J heeft ook een favoriete juf (wil altijd naast haar zitten etc), maar is verder niet zo moeilijk, vindt vooral de kindjes erg leuk. Hij lijkt ook echt een vriendje gemaakt te hebben O+ Jammergenoeg is dat jochie een jaar ouder, en gaat ie in januari naar school...

L-E, dat is idd niet zo leuk. Hier geen Sint-Maarten, wel Driekoningen in januari. Ben benieuwd of er dan kindjes langskomen. J leert net een beetje zingen, dus we slaan zelf dit jaar nog maar even over...

Kyara, M toe aan school :D.

Wij zijn gisteren met J naar Glow in Eindhoven geweest, want lichtjes O+. Hij vind t supermooi, totdat ie een beetje ziekjes werd van het eten. Eerste keer MacDonalds voor peuter is voorlopig dus ook de laatste keer... (of misschien was een hele HappyMeal toch een beetje te veel van het goede...)

O, en het Sinterklaasjournaal komt om 6 uur op NPO3 ;)
pi_157506817
Gisteren gesprek gehad bij psz waar Djenna maandag begint. Het lijkt me een echt toffe plek voor haar. We hebben er zin in *O*

Kyara kleuterschool?! Wat gaat dat hard zeg!
pi_157508624
Cwen, fijn dat het beter gaat op de psz.
Riley heeft ook een favoriete juf. Zo favoriet dat ze heel het kdv naar haar vernoemd. "Vandaag niet naar D toe toch mama?"

MM, wat gezellig zo'n uitje. Sneu dat hij ziek werd van de MacDonalds. :*
pi_157508911
twinkle. Spannend zeg. Ik ben benieuwd hoe ze het vindt.
pi_157510244
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 07:45 schreef Cwen het volgende:

DF, wat fijn dat jullie gevoel bevestigd is. Ik kan me voorstellen dat je aan jezelf gaat twijfelen. Hopelijk werkt de school ook mee.
Ik denk dat je NTS bedoeld.. ;)

quote:
2s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:41 schreef Kyara het volgende:
Ja, hij zit nu wel echt in de "ik ben bijna kleuter en toe aan school en daarom gedraag ik mij nu dusdanig dat mama straks ook toe is aan school" fase.
Ik zei vanochtend hier net, ik geloof dat we de drama maand eindelijk voorbij zijn. Weken langs alles uittesten, weigeren. Ik was er wel klaar mee ook. Nu werkt hij weer prima mee. Dus hopelijk nog gezellig laatste weken ;)

Gistermiddag even naar school geweest. Daan krijgt ook 2 juffen. Over 1,5 week een intake en dan kijken hoe we dat wennen doen. We waren even in de klas om die afspraak te maken en Daan ging gelijk in de keukenhoek spelen. Bij het afscheid nemen zag daan een kastje met cijfers erop. Hij wees ze allemaal aan en benoemde ze. Even zijn kennis tonen :P
pi_157510298
quote:
2s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:41 schreef Kyara het volgende:
Oh dat is wel attent. Hier leeft het sowieso niet echt dus ik vond het wel best. Hier liepen ze rond kinderbedtijd inderdaad.

Ja, hij zit nu wel echt in de "ik ben bijna kleuter en toe aan school en daarom gedraag ik mij nu dusdanig dat mama straks ook toe is aan school" fase.
Waaraan merk je dat, dat hij toe Is aan school? Ik interpreteerde laatst M's buien als 'toe aan school' maar ik weet niet of dat wishful thinking is :') Ben wel benieuwd hoe dat bij jouw M Is.

Fijn dat het beter gaat Cwen! M heeft ook duidelijk favorieten hoor. Invaljuffen heeft hij weinig mee, en het afscheid is echt moeilijker als er iemand op de groep staat die hij niet goed kent of niet zo leuk vindt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 13 november 2015 @ 15:34:21 #56
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157514474
Zo, dat ging snel. Vanmiddag even een van de juffen gesproken, en die zag precies waar het pijnpunt zat. Vanaf maandag gaat Draak ipv naar de PSZ alvast naar de kleutergroep om te wennen :o!
Tot ergernis van psz leidster, want nu zijn ze nog maar met 3 kindjes op maandag (en na 1 januari zelfs met 2), maar die kan me inmiddels wel een dikke vinger vangen.
pi_157514490
Fijn dat het nu wel kan NTS!
pi_157514565
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:36 schreef Clubsoda het volgende:
Waaraan merk je dat, dat hij toe Is aan school? Ik interpreteerde laatst M's buien als 'toe aan school' maar ik weet niet of dat wishful thinking is Ben wel benieuwd hoe dat bij jouw M Is.
Ja nou.... wellicht hier ook wishfull thinking :D

Maar ik merk zelf dat ik hem niet genoeg uitdaging meer kan bieden (en hem ook niet genoeg kan motiveren om iets heel nieuws te proberen) dus hij verveelt zich veel meer en dan gaat hij een beetje rellen. Sowieso heel erg grenzen aftasten en er over heen gaan. Ik interpreteer dat als toe zijn aan een volgende stap. Maar nu ik heb de namen van zijn juffen heb verteld (en op zijn verzoek ook de namen van de kindjes in zijn klas) wordt het ook voor hem wel weer echt en spannend. Dus nu wil hij niet meer :')
pi_157516676
Ah ja, helder. Van die uitdaging bieden merk ik nog niet zoveel. Hij wil wel vreselijk veel weten maar daarmee neemt hij echt nog wel genoegen met. We hebben dinsdag op de fiets zitten boven over het drijfvermogen van allerlei voorwerpen en de kooi van Faraday :+ Zijn intellectuele honger kan ik nog wel even stillen denk ik. En verder is hij dol op allerlei spelen dus vervelen doet hij nog niet echt.

Grenzen opzoeken daarentegen wel :’) Hij is vooral veel boos, wanneer dingen niet precies op zijn manier gaan (en dat ben ik van hem gewend hoor, en dat is ook prima, maar het is nu wel duidelijk meer dan vroeger). En dan vooral ook op mij. Hij geeft ook zelf aan dat hij op papa en opa en oma niet zo boos doet. Zelf heb ik een beetje het gevoel dat ik de enige ben die ‘eisen’ stelt (op tijd de deur uit voor het kdv, speelgoed opruimen) en dat hij daarom zo op me reageert. Ik ben heel benieuwd of hij, als hij straks naar school gaat, wat makkelijker om kan gaan met dit soort vragen.

En och, arme M. Het is ook wat he, groot worden. Ik kan me goed voorstellen dat het eng wordt als het concreter wordt. Maar gelukkig nog even tijd om te wennen daaraan
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_157517146
Oh dat soort uitdagingen bedoel ik ook niet. Zo ver is M ook helemaal niet :D Maar meer met dingen doen. Spelen en zo. Hij is natuurlijk ook 6 dagen per week thuis en op een gegeven moment is hij er dan wel klaar mee.
pi_157519125
Ahh fijn NTS dat het zo kan ^O^
  vrijdag 13 november 2015 @ 20:16:59 #62
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157520522
Oh mensen zijn er nog meer 2,5-jarigen die ineens weer een enorme mama-fase hebben? :o

E lijkt al tijden moemoemoe (voornamelijk thuis, op het kdv merken ze het niet), en wil de helft van de tijd door mij getild worden. Als klap op de vuurpijl moet ik de laatste avonden ook weer bij haar bedje blijven omdat ze helemaal overstuur word als ik haar kamer uitloop :{

Ik kan me allerlei dingen bedenken waardoor ze moe is, maar het zou ook gewoon rust brengen als ik weet dat het weer een fase is ;)
pi_157520727
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:45 schreef Kyara het volgende:
Oh dat soort uitdagingen bedoel ik ook niet. Zo ver is M ook helemaal niet :D Maar meer met dingen doen. Spelen en zo. Hij is natuurlijk ook 6 dagen per week thuis en op een gegeven moment is hij er dan wel klaar mee.
M verveelt zich niet snel met dingen doen. Deels denk ik ook omdat we maar weinig thuis zijn idd. En hij veel uithoudingsvermogen heeft met spelen. Bij zijn papa heeft hij mini Loco, dat vindt geloof ik erg leuk om te doen. Zou dat iets voor de jouwe zijn?

LB, onduidelijke moeheid komt hier ook met fasen :Y net als opeens erg hangerig of bangig zijn. Kan prima een fase zijn! Het is ook best een onrustige tijd in het jaar vind ik.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_157521023
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:16 schreef LadyBlack het volgende:
Oh mensen zijn er nog meer 2,5-jarigen die ineens weer een enorme mama-fase hebben?
:Y
pi_157523221
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:24 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

M verveelt zich niet snel met dingen doen. Deels denk ik ook omdat we maar weinig thuis zijn idd. En hij veel uithoudingsvermogen heeft met spelen. Bij zijn papa heeft hij mini Loco, dat vindt geloof ik erg leuk om te doen. Zou dat iets voor de jouwe zijn?

LB, onduidelijke moeheid komt hier ook met fasen :Y net als opeens erg hangerig of bangig zijn. Kan prima een fase zijn! Het is ook best een onrustige tijd in het jaar vind ik.
Mini loco heeft hij wel ja maar dat vindt hij niet meer leuk. Sowieso spelletjes niet. Bij memory of zo vliegen de kaartjes door de kamer. Spelletjes op de IPad vond hij wel tof maar ja, IPad is kapot :X

LB, ik herken het niet eigenlijk. Hier wel moe om vrijdagen want psz. D wilde vanochtend weer niet uit bed. En zodra ze haar boterham op had is ze weer naar boven gesneakt om in bed te gaan liggen :') Die vrijdagmiddag duurt dan ook ontzettend laaaaaaaaaaang. Moet ik ook nog iets voor verzinnen van halverwege de middag is iedereen klaar met de dag, incl ondergetekende.
  vrijdag 13 november 2015 @ 21:31:38 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157523466
Hier is de middag vaak het moment om even met een stukje marsepein oid aan tafel te gaan zitten, ik met een kopje thee en E met een puzzeltje oid, of een filmpje op te zetten.
pi_157523646
Ja, we hebben vanmiddag geknipt, gekleid, geprikt, 2 films gekeken en in de tuin rondjes gefietst. Maar toen had ik nog steeds een stuk middag over :X
  vrijdag 13 november 2015 @ 21:37:17 #68
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157523794
Ai.... :')
  vrijdag 13 november 2015 @ 21:39:34 #69
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157523881
De truc van mijn vriend: huishoudelijke klusjes :D

Hij gaat altijd met E de was in de wasmachine doen, of ophangen op zolder, en daar staan dan ook een keyboard en de gitaar, dus gaan ze muziek maken en springen op het grote logeerbed. Of soms gaan ze daar gewoon even relaxen. Kan ze een beetje verstoppertje doen onder de dekens, of koprollen oefenen, dat werk. En papa leest ondertussen zn whatsapp bij :')
pi_157524120
Dat werkt inderdaad heel goed met of alleen de meiden of M alleen. Maar tegelijk... :N

(en dan doen ze inderdaad ook precies hetzelfde, verstoppertje, tent maken, koprollen of springen :D)
pi_157525031
NTS, fijn dat het nu kan. Alleen jammer dat het op deze manier moet..

Kyara, hier ging die boze fase nog over voor Daan naar school ging, dus misschien bij jullie ook maar tijdelijk. Met Daan ook wel last van dat stuk middag. Thuis kan hij ook niet alleen spelen. Dan wordt er soms toch wat meer ge-iPad of tv gekeken. Huishoudelijke klusjes wil ook nog wel, maar dat dat met 3 lastig is geloof ik wel.

Daan trekt alleen naar papa. De ene maand iets meer dan de andere, maar mama-buiten heb ik nog niet gehad bij hem.. De oudste had dat ook tot 3,5/4 jaar. En nu is dat echt een mama's kindje, dus misschien komt het met de tweede ook nog goed. We hebben nu allebei een kind :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157547108
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:45 schreef Kyara het volgende:
Oh dat soort uitdagingen bedoel ik ook niet. Zo ver is M ook helemaal niet :D Maar meer met dingen doen. Spelen en zo. Hij is natuurlijk ook 6 dagen per week thuis en op een gegeven moment is hij er dan wel klaar mee.
Ik herken dat bij Billie nu heel erg sinds ik met verlof thuis ben (en die gaat pas eind maart naar school). Hij is ook helemaal door het dolle heen als hij een dagje naar opa en oma mag om daar te spelen/vermaakt te worden.

En de psz vindt ie met de week meer fantastisch en hij heeft het ook al over de grote school. Z'n vriendjes vertrekken zo langzamerhand ook richting groep 1 deze maanden.

Maar goed, een dezer dagen komt z'n broertje dus dat kan twee kanten uit.. of een hele positieve impuls (alles willen weten, helpen etc) of niet zo positief. Ik ben echt heel benieuwd. Hij zit gelukkig in een ik-wil-mama-overal-bij-helpen-fase dus..
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_157555358
Ik hoop het ook Kuukske! Echt zo leuk lijkt me dat! Dat de oudste het al helemaal snapt en begrijpt en mee wil helpen en zo O+

Nog meer peuters into sinterklaas? Wij hebben vandaag de intocht op tv gekeken (nou ja, ik vooral, de kinderen waren er na 10 minuten wel klaar mee. Toen waren de pepernoten op :') ). M heeft bij de peutergym pietengym gehad (op 5 december krijgen ze dan een pietendiploma O+ ). s Middags druk tekeningen gemaakt voor Sinterklaas (M) en zwarte pieten (J & D). s Avonds schoen gezet, J en D flink gezongen, M heeft boven in zijn eentje nog een liedje gezongen O+ En inmiddels zijn de schoentjes gevuld en verstopt om te zorgen dat vroege vogel M ze niet morgenochtend heel vroeg in zijn eentje vindt.
  zaterdag 14 november 2015 @ 22:01:42 #74
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157555655
Ja hier was t ook gezellig O+ Pepernootjes gebakken en uitgedeeld, Sinterklaas op tv gezien samen met vrienden + kindjes, en schoentje gezet *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157555695
Wat schattig LB O+
En mooie kleertjes heeft ze aan!
pi_157555842
Wij zijn naar een Sint en Piet feest geweest, J vond het vooral leuk tijdens de muzikale onderbrekingen want dan kon ze dansen O+ . Sint een hand geven wilde ze niet, en Piet was ok, mits ik haar vasthield. Uiteraard schoentje gezet vanavond en gezongen!
pi_157556258
Deep, gefeliciteerd met de baan van je man.

Kuukse, spannend. Bijna een broertje voor je peuter. O+

Hier vandaag ook na de intocht gekeken. Riley ook ongeveer 10 minuten echt aandachtig gekeken. En ook haar shoentjes (ze wilde er twee neerzetten) gezet en samen gezongen. Cadeautje ligt er al onder O+

Kyara, hoe doe je dat dan? Gaan jullie dan morgen met zijn allen de schoenen zoeken?
pi_157556310
Neuh, ze staan achter het gordijn :D
pi_157556701
Hier een peuter die vanmiddag zijn boterhammetje aan de salontafel mocht eten, intussen kijkend naar de intocht O+ Morgen komt de Sint hier in het dorp, en J heeft er zin in! Schoentje zetten doen we dus pas morgen, want hij is nu nog in Meppel natuurlijk ;)
pi_157556931
Djenna begint het al aardig te begrijpen. Vanmiddag lekker bij mama op schoot de hele intocht gekeken. Ze ging helemaal in de verhaallijn op. Vanavond de schoenen van de hele familie gezet en liedjes gezongen. Ze kent ze nog niet echt dus toen ze net op bed lagen een cd gebrand die de komende weken vast grijs gedraaid wordt. Wij doen hier babygebaren en al die dvds vindt ze super tof. Er zijn ook speciale filmpjes van Sinterklaasliedjes. Vindt ze helemaal het einde.

Ik heb een tijd terug een shitload aan Sinterklaasboeken gekregen. Dus daar zijn we vanavond voor het slapen gaan ook maar mee begonnen. Adhv de plaatjes heb ik haar duidelijk proberen te maken dat sint en piet 's nachts met americo over de daken lopen en dan cadeaus en lekkers via de schoorsteen in de schoentjes stoppen. Ben benieuwd of ze er morgenvroeg aan denkt :D

Van de week effe sneaky wat kleine schoenprulletjes halen nog :@

Morgen komt Sint in ons dorp. Als het weer okay is gaan we samen met andere vrienden en hun kroost kijken.

En volgende week komt ie in het dorp waar mijn schoonouders wonen. Sint kleedt zich altijd bij hun thuis om. Dus dan komen wij zogenaamd toevallig als hij net klaar is. Heeft Djenna even 1 op 1 aandacht.

Ben benieuwd want ze moet niks hebben van wandelende poppen en rare mensen en zulks ☺
pi_157557216
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 08:51 schreef Twinkle20 het volgende:
Gisteren gesprek gehad bij psz waar Djenna maandag begint. Het lijkt me een echt toffe plek voor haar. We hebben er zin in *O*

Kyara kleuterschool?! Wat gaat dat hard zeg!
Ik had deze helemaal over het hoofd gezien. Spannend maandag beginnen! Tof dat ze er zo'n zin in heeft O+ (zij is wel GO/KDV gewend toch?)

Die liedjes leren ze snel genoeg op de psz. Ik heb ze "Sinterklaas Kapoentje" geleerd maar ineens begon Jolijn met "zie ginds komt de stoomboot"
pi_157557430
Ja dus ik verwacht opzich weinig moeilijkheden. Ik heb dan wel een toets die ik echt niet kan skippen ;( . Dus papa gaat mee naar haar eerste echte 'school'dag.

Het zal voor haar alleen wel wennen zijn dat ze nu de aandacht van 2 juffen moet delen met 15 andere peuters. Nu is dat met max. 4 andere kindjes, vaak zijn er minder kinderen.

En ik ben zo benieuwd hoe de psz denkt over haar gedrag/kunnen/etc. Nu laat ze, als ze bv in de rij voor een glijbaan staat, echt alle kindjes voor enzo om maar een voorbeeld te noemen.

Ik moet haar nu echt los laten voor mijn gevoel :X . Ze zal het heus wel redden, maar ik kijk er toch een beetje tegenop :@ . Ik ben niet in de buurt om haar te 'beschermen' als ze eens een keer wordt aangepakt door een leeftijdsgenootje ofzo. Komt goed :D

Ik gok zo dat jullie dat gevoel wellicht herkennen :D
pi_157557540
Oh zeker. Ik stond er toevallig vrijdag naast toen een jongetje letterlijk het speelgoed uit de handen van J trok. En die kijkt dan een beetje beteuterd maar zegt of doet niks. Juf zag het niet dus ik heb er zelf wat van gezegd. Vooral tegen J dan, dat ze dat niet hoeft te pikken. Maar dat soort dingen vind ik ook heel moeilijk. Thuis laten ze echt niet over zich heen lopen en laten ze ook flink van zich horen. Maar buiten de deur.... :N Dus ja, ik hoop ook dat ze dat de komende tijd wat meer zullen leren....
pi_157558213
Heel erg bekend! Nu is Ellie wel een stukje jonger nog dan die van jullie, maar dat loslaten... Zo moeilijk... :X
Home is where the O+ is...
pi_157561694
Oh zo herkenbaar. Riley kan dus ook heel veel kindjes voorlaten bij de glijbaan. Of heel beteuterd kijken als iemand iets van haar afpikt.
Loslaten, (ze zit nu al ruim twee jaar op het kdv) blijf moeilijk :X

Vanmorgen viel het schoencadeautje gelijk op. Ze riep meteen: "Oh, ik ben jarig" :D
Gisteren zijn we naar de verjaardag van een neefje gegaan die allemaal cadeaus kreeg, dus vandaar die link :D
pi_157561722
Ow gaat alleen op de glijbaan als er geen onbekende kinderen op zitten :')

Leuk hoor Twinkle, naar de psz :)

Sinterklaas vond hij helemaal fantastisch, op tv :) de intocht in het dorp iets minder :') "kom mama, gaan weer naar huis". We gaan het trouwens nog moeilijk krijgen met het geloof van Ow. "Waar is de boot/paard/piet van tv? Waar zijn de camera's van de tv, want hij was net nog op tv"
pi_157561762
In dat geval zou ik voor de waarheid gaan.
Zolang mijn kind gelooft in de magie doe ik mee. Zodra de vragen gaan komen, laat ik haar zelf het antwoord bedenken. Maar ga ik geen verhalen verzinnen om de magie levend te houden. Voelt voor mij niet goed :@
pi_157562051
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 07:29 schreef Loj het volgende:
Ow gaat alleen op de glijbaan als er geen onbekende kinderen op zitten :')

Leuk hoor Twinkle, naar de psz :)

Sinterklaas vond hij helemaal fantastisch, op tv :) de intocht in het dorp iets minder :') "kom mama, gaan weer naar huis". We gaan het trouwens nog moeilijk krijgen met het geloof van Ow. "Waar is de boot/paard/piet van tv? Waar zijn de camera's van de tv, want hij was net nog op tv"
Ja hier ook joh! I. blijft maar doorvragen, alsof hij het nu al moeilijk te geloven vindt... Echt lastig om overal een antwoord op te verzinnen :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 15 november 2015 @ 09:04:02 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157562056
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 07:47 schreef Omentielvo het volgende:
In dat geval zou ik voor de waarheid gaan.
Zolang mijn kind gelooft in de magie doe ik mee. Zodra de vragen gaan komen, laat ik haar zelf het antwoord bedenken. Maar ga ik geen verhalen verzinnen om de magie levend te houden. Voelt voor mij niet goed :@
+1 :Y

Maar oh jongens wat vind ik dit leuk O+ Ik lees al een paar weken een (gouden) boekje* voor over de sinterklaasperiode, dus het is nu voor E best herkenbaar allemaal, en ze was zooooo verguld met het varkentje van marsepein in haar schoen *O*

*van Caroline Ellerbeck, het heet "Hij komt!"
pi_157562092
Het voelt niet echt ok idd. Maar ik denk dat hij het ook niet zou snappen als ik nu al uitleg hoe het echt zit. Hij snapt het principe van de sinterklaasviering nog niet, en vraagt van alles omdat hij nieuwsgierig is. Was ook zo bij sint-maarten. Toen we uitlegden wat dan de bedoeling was, zei hij letterlijk: maar we hebben toch al snoepjes in huis? Waarom moet ik dan zingen aan de deuren?? Oprechte verbazing :D. Maar uiteindelijk vond hij het toch ontzettend leuk om te doen. En nu probeert hij erachter te komen hoe de traditie van sinterklaas precies werkt. Waarom komen de pieten alleen 's nachts? Het is toch leuker als ik nog wakker ben? Waarom krijgen we dan pepernoten? Waarom woont sinterklaas in Spanje? Waarom is sinterklaas oud maar zijn er geen oude pieten?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_157562101
Wij hebben dit boek en daar wordt ook veelvuldig uit voorgelezen (en ook Jan en Noortje vieren Sinterklaas en het Dikkie Dik sinterklaas en kerstboek)


M heeft vanochtend toch de schoenen gevonden, alles opgegeten wat er naast lag en alle cadeautjes opengemaakt. Ik had waarschijnlijk niet anders kunnen verwachten maar ik was zo teleurgesteld. Dus al mopperend op M alles weer ingepakt en wat snoepgoed bij elkaar gescharreld om er nog bij te leggen. En ik weet dat het mijn teleurstelling is en dat M daar niets aan kan doen en daar voel ik me dan ook weer lullig om voor hem :')

Gelukkig was iedereen wel blij met de pietenmutsen. En de meiden ook met het bij elkaar geraapte snoepgoed.
pi_157562167
Wij hebben het sinterklaasboek van Charlotte Dematons en van Dikkie Dik idd. En deze week van oma nog Aadje Piraatje en de stoomboot van sinterklaas gehad. Maar toch is het nu 'in het echt' anders dan vanuit de boekjes.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_157562238
Ik kan me je teleurstelling heel goed voorstellen Kyara. Gelukkig kon je het nog opnieuw doen voor de meisjes wakker werden :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_157562286
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 09:25 schreef Phaidra het volgende:
Wij hebben het sinterklaasboek van Charlotte Dematons en van Dikkie Dik idd. En deze week van oma nog Aadje Piraatje en de stoomboot van sinterklaas gehad. Maar toch is het nu 'in het echt' anders dan vanuit de boekjes.
Het is wel anders ja. Maar er is wel herkenning. M was nog geen 2 toen hij zijn schoen mocht zetten en toen hij iets in zijn schoen vond, pakte hij meteen het boek erbij om de schoen in het boek aan te wijzen O+
pi_157562346
Balen Kyara, hij was natuurlijk ook enthousiast. Dan vergeet je de wereld om je heen nog wel eens.. Volgende keer de schoen op jullie slaapkamer zetten?

Daan roept nog steeds als hij uit bed wil. Dus vanochtend gingen de jongens samen met papa naar beneden. Daan had klei en een mini-meetlint. Chris een foam vliegtuigje en een mini meetlint. Allebei een zakje pepernoten en een speculaaspop. Papa had geen kruidnoten, alleen een bakmixen voor kruidnootjes :P

Ik ben tot op zekere hoogte wel meegegaan in het verhaal bij Chris. Nooit hard gelogen, maar soms wel een verhaaltje verzonnen om het Sint verhaal uit te leggen. Dat de Sint hulp-sinten heeft, en dat de hulp sinten hun eigen boot en pieten hebben. Langzaam het verhaal afzwakken eigenlijk..
Vorig jaar, toen was Chris net 7 vroeg hij me in september opeens of ik in Sinterklaas geloofde. Nog even afgehouden met "wat denk jij dat waar is". Maar toen daarop volgde "mama, vertel me het nou maar", Heb ik het verhaal verteld.
Daan gaat zich waarschijnlijk wel afvragen waarom Chris rond Sinterklaas een trekje aan zijn ene oog heeft. Chris knipoogt bij elk Sint dingetje :P
  zondag 15 november 2015 @ 11:20:00 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157563589
quote:
2s.gif Op zondag 15 november 2015 09:13 schreef Kyara het volgende:
Wij hebben dit boek en daar wordt ook veelvuldig uit voorgelezen (en ook Jan en Noortje vieren Sinterklaas en het Dikkie Dik sinterklaas en kerstboek)
[ afbeelding ]

Oooooh die moet ik denk ik ook O+
pi_157564100
Oh dat andere kindjes voorlaten of zelfs alleen op de glijbaan willen als er geen andere kinderen zijn was hier ook altijd!

Was want ik zie daar toevallig de laatste weken opeens verandering in, in die zin dat mijn kat-uit-de-boom-kijk-peuter opeens zelf z'n beurt gaat opeisen. Fijn om te zien dat het redelijk vanzelf ging, want ik vond het altijd een lastig iets. Enerzijds wil graag dat mijn kind iets assertiever wordt dan ik als kind, maar anderzijds is het ook de aard van het beestje en wil ik hem met aansporen niet het signaal geven dat ik zijn verlegen gedrag niet goed vind.
pi_157564442
quote:
2s.gif Op zondag 15 november 2015 09:13 schreef Kyara het volgende:
Wij hebben dit boek en daar wordt ook veelvuldig uit voorgelezen (en ook Jan en Noortje vieren Sinterklaas en het Dikkie Dik sinterklaas en kerstboek)
[ afbeelding ]

M heeft vanochtend toch de schoenen gevonden, alles opgegeten wat er naast lag en alle cadeautjes opengemaakt. Ik had waarschijnlijk niet anders kunnen verwachten maar ik was zo teleurgesteld. Dus al mopperend op M alles weer ingepakt en wat snoepgoed bij elkaar gescharreld om er nog bij te leggen. En ik weet dat het mijn teleurstelling is en dat M daar niets aan kan doen en daar voel ik me dan ook weer lullig om voor hem :')

Gelukkig was iedereen wel blij met de pietenmutsen. En de meiden ook met het bij elkaar geraapte snoepgoed.
In de slaapkamers zetten een optie?
pi_157566723
Ik heb een ziek Pietje naast mij op de bank. Oudste is alleen met haar vader naar de intocht hier kijken.
  zondag 15 november 2015 @ 22:49:22 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_157586132
Sneu FR. Was ze teleurgesteld over het missen van de intocht of viel het wel mee?

Hier vandaag naar de intocht geweest in mijn moeder's dorp. Lekker kleinschalig dus tijd voor een handje en een foto. Ze vonden het wachten op de boot heel spannend. Vooral toen hij aankwam. J vond het wel eng dat Sinterklaas zo dichtbij kwam. Pieten vond ze wel okey, want pepernoten :9 D vond het leuk spannend en M heeft Sinterklaas 3x een handje gegeven, stond bij alles met zijn neus vooraan en heeft flink gezwaaid. Hij heeft echt genoten. Ze hadden alledrie een pietenmuts met hun naam erop en ze werd dan ook door iedereen met hun naam aangesproken. De pieten op de kar in de stoet riepen M ook allemaal, zo leuk om dan dat gezichtje te zien O+ O+ O+

Geslaagde dag, en het was nog droog ook!
  zondag 15 november 2015 @ 22:54:50 #101
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157586342
Ha! Dat laatste was hier in elk geval niet gelukt :')

Klinkt tof Kyara O+

Hier ook een ziek meiske trouwens; ze kijkt al dagen wat ziekig uit dr ogen, viel vanmiddag in slaap tijdens het spelen, en toen ik haar wakker maakte voor het eten was de koek helemaal op en zat ze gloeiend op mn schoot.... t zieltje.
  zondag 15 november 2015 @ 23:00:12 #102
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_157586633
Aah sneu! Beterschap!
pi_157592759
Sac snapt het nog niet helemaal. Alleen als ze paniek hoort gaat ze rondjes rennen door de woonkamer.
  maandag 16 november 2015 @ 08:50:59 #104
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157592994
Beterschap LB!

Sac _O- O+ !

Ik heb zojuist mijn oudste baby naar de basisschool gebracht :o!
pi_157593631
zo eerste deel van de drukke dagen zit erop, sint maarten zingen en de andere sint is weer in het land.
Ik las over goede gesprekken (nts) en meedenkende scholen (kyara), beide fijn!
en ook dat je gevoel gewoon klopt nts.
Dan ook zieke kindjes, beterschap!

Wij hebben de intocht op tv gekeken, en ben met mn meisje (5) naar de kleutervoorstelling van de club van sinterklaas in de bioscoop geweest, daar kwam de beste man ook
en beide schoen gezet natuurlijk.
Meneer zelf vind vooral de cadeautjes intressant maar zo gauw het sinterklaas journaal op staat roept hij ah stom!

Sinds hij weer helemaal beter verklaard is slaapt hij ook tussen de middag niet meer, en ik mis dat zelf wel moet ik zeggen. Maar dat is ook wel wennen en mijn eigen dag (energie) even anders indelen weer.
pi_157597223
Hallo :W

Ik lees nog steeds iedere dag mee maar heb zo'n chaotische tijd achter de rug. Nu maar eens reageren!

Als eerste: wat leuk om al die Sinterklaas verhalen te lezen.

LB, wat sneu van je zieke meisje. Ik hoop dat ze snel opknapt, vertroetel haar maar lekker.

FR, voor jullie ook beterschap. Is ze al een beetje opgeknapt?

Paniekpiet heeft Sac in ieder geval goed naar gekeken :D

NTS, wat gek! Ging het goed? Voor jou ook?

Kyara, je weet dat ik dol ben op je drietal he? O+

Eva heeft vorige week buisjes gekregen en haar neusamandelen zijn verwijderd. Narcose was echt verschrikkelijk, ze was zo overstuur.. En toen ze wakker werd ook -O- na een dag of twee knapte ze wel weer op en lichamelijk is ze weer opgeknapt. Qua slapen en angsten heeft ze er wel een klap aan overgehouden, ze is heel aanhankelijk en bang. Nou ja, knuffelen we maar lekker veel en slapen we voorlopig nog maar samen. En nu hopen dat ze oorontstekingen verleden tijd zijn. Als we zien hoeveel er uit de oren liep afgelopen weekend, dat moet pijn gedaan hebben.
E.
pi_157597259
Arme Eva, hopelijk is ze het ook snel allemaal vergeten.

Sac heeft vooral heel goed naar Ean gekeken. Ze is nog steeds erg verkouden en ik inmiddels ook -O-
pi_157597328
Beterschap! Ik heb het hele weekend in bed doorgebracht met bijna 40 graden koorts, hoofdpijn, spierpijn en koude rillingen. Echt waardeloos -O-
E.
pi_157597369
Heel veel beterschap voor Eva Spark. Wat ontzettend naar dat de narcose zo liep ;( Veel knuffelen O+

Hier gaat alles eigenlijk gewoon goed. Die kleine is zo bijdehand, niet normaal. En ik kan zo lachen om wat die troel allemaal uitkraamt. Zo zaten we vanmiddag in de auto op weg naar huis.
Isa: "Mama, mag ik Monsters kijken?"
"Als we zo thuis zijn, ga je eerst lekker slapen en als je wakker wordt, mag je Monsters kijken."
Isa: "Mag ik Monsters kijken eerst en dan slapen? Afgesproken??"
"Nee, je mag eerst slapen en als je dan wakker wordt, mag je Monsters kijken."
Even stilte..
Isa: "Mama?"
"Ja Isa?"
*diepe zucht* "Ik begrijp het niet!!"

:')
Sarcasme. Herken het.
pi_157597607
Lb, Ferrari en Spark, beterschap :*

Spirit :D

Hier heeft Riley het spelletje 'Peppa, verstoppertje" gekregen. En Peppa roept dan waar ze is.
Dus vanmorgen roept Peppa: "Hier ben ik"
Riley: "Ik heb je vast"

Ik moest zo lachen O+
pi_157598150
ow jee spark wat vervelend dat de narcose zo naar liep en je meisje er zo'n klap aan heeft overgehouden, hopelijk kan ze het snel verwerken en niet meer zo angstig met / voor slapen.

omen wat lief!
pi_157601413
Spirit :D wijsneus inderdaad!

Omen, wat lief. Wij hebben die met Nijntje maar ik denk dat Eva Peppa veel leuker zou vinden.

Angst met slapen is wel even vervelend ja, vooral voor haar hoor. Ze slaapt al een half jaar bij ons in bed omdat haar eigen bed drama is en zelfs bij ons werd ze vaak meerdere keren per nacht huilend wakker. Dat was ook de hoofdreden haar oren na te laten kijken bij de kno na herhaaldelijke oorontstekingen. En het is nog geen week geleden, ze mag best eventjes bang zijn. Mijn dappere wurmpje
http://i63.tinypic.com/33xhl41.jpg
E.
pi_157601585
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 08:50 schreef NotTheSame het volgende:
Ik heb zojuist mijn oudste baby naar de basisschool gebracht !
En hoe ging het? Hoe vond ze het?

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 09:46 schreef 2L het volgende:
Sinds hij weer helemaal beter verklaard is slaapt hij ook tussen de middag niet meer, en ik mis dat zelf wel moet ik zeggen. Maar dat is ook wel wennen en mijn eigen dag (energie) even anders indelen weer.
Heel herkenbaar! Wij zijn ook nog een beetje zoekende wat dat betreft. Ik ben zo gewend om s ochtends iets te doen en s middags rust. Merk dat ik s middags dan echt wel even klaar ben, ook met het voortdurende kindergekwek en zo aan mijn hoofd :@

Spirit :D lekker bijdehante dame O+

Riley :D

Spark, je arme meisje. Hopelijk kan ze het snel een plekje geven en komt er een wat rustigere periode voor jullie :*
pi_157601802
NTS, hoe is het gegaan?
Vanmiddag nog even met Daan een handje geschud bij zijn 2e juf (handig als je toch op het plein staat). Daan wist goed te vertellen dat hij nog 3 was en geen 4 dus nog niet naar deze juf kwam. maar dat hij wel bijna 4 was en dan kwam..

Spark, ik hoop dat het snel beter gaat.. Even bang zijn is niet heel gek inderdaad.

Leuk al die kwebbels. Mooi als dat zo lekker losgaat.

En een portie beterschap voor iedereen die het nodig heeft :*
pi_157601913
Wij hebben vandaag in overleg met kdv besloten dat M vanaf deze week nog een extra ochtendje naar het kdv gaat om wat meer een ritme/routine/structuur op te bouwen. School heeft kdv gebeld en daar ook wat informatie uitgewisseld en kdv heeft ook tips van school gekregen hoe met dingen om te gaan.

Het worden dure maanden zo :')
pi_157602544
Heeft M. moeite met structuur Kyara?

Hier alles rustig. Sticker slaapt in een groot bed, zodat wij bij hem in bed kunnen liggen als hij in slaapt valt (en niet onszelf een nekhernia bezorgen door naast het bed te zitten en ons hoofd op zijn kussen te leggen.. auw :') ) en hij wordt wel heel erg groot zo.

Beterschap voor alle ziekerds! Hier, op een voortdurende snottebel na, geen zieke kindjes (fokwet, fok jou!)
pi_157602637
Jullie hebben geen KOT meer toch Kyara? Dan wordt het prijzig inderdaad.. Hoeveel gaat hij nu? een dag? misschien dat je die in 2 dagdelen op zou kunnen splitsen.. Gelukkig is het volgend jaar lekker goedkoop ;)
(hier vrijwillige bijdrage op school van 40 euro per jaar, voor Daan de helft geloof ik omdat hij in januari begint). Echt maf, het is 2/3e wat ik per maand aan de psz betaal en dat is maar 6 uur in de week..
pi_157602692
Oh jee, wij zouden het kdv echt niet kunnen betalen zonder kot. Volgend jaar wordt het natuurlijk niet goedkoper als je geen kot krijgt ;)
pi_157602711
Kyara, fijn dat er zo meegedacht wordt. Jammer dat het zo duur is :*

L-E, je peuter in een groot bed. Dan worden ze echt groot O+
pi_157602729
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 17:04 schreef L-E het volgende:
Oh jee, wij zouden het kdv echt niet kunnen betalen zonder kot. Volgend jaar wordt het natuurlijk niet goedkoper als je geen kot krijgt ;)
Wel als M dan naar de basisschool gaat. Dan heb je de KOT niet nodig ;)
(Ik dacht dat M maar iets jonger dan Daan was)
pi_157603819
Veel beterschap Spark! Ik hoop ook voor jullie dat het leed vwb de oortjes etc nu een beetje geleden is.

Omen O+ .. Wat een schatje is Riley toch

NTS weer een nieuw tijdperk! Hoe is het bevallen?
  maandag 16 november 2015 @ 18:26:28 #122
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157604548
Ik deed vanmiddag ook de tussenschoolse opvang, dus ik extra op tijd naar school om alvast alles klaar te zetten om haar daarna op te kunnen wachten. Ben ik net klaar daarmee, komt ze al binnen, aan de hand van één van haar klasgenootjes O+.
Maar ze had het heel leuk gehad! Ze deed prima mee in de groep, vertelde in de kring, heeft gegymt en gezongen over Sinterklaas. De juf was zeer tevreden dus volgende week gaan we gewoon weer ^O^ !
pi_157605397
Dat klinkt als een zeer geslaagde 1e dag!

Vanmorgen heeft papa zijn dochter voor het eerst naar PSZ gebracht. Zoals verwacht was ze in eerste instantie wat overrompeld door de hoeveelheid papa's en mama's en kindjes en drukte. Samen met papa opgeruimd, papa naar zijn werk, Djenna aan de hand van de juf meegenomen in de groep. Ze schijnt het super goed gedaan te hebben. Toen ik haar op ging halen zat ze wel heel bedeesd tussen de andere kindjes. Weer al die ouders, weer al die drukte :') .. Tis effe wennen voor der, maar dat komt vast goed! En de glijbaan was blijkbaar heel tof want daar had ze het de hele tijd over O+
pi_157606352
dat klinkt als een hele fijn 1e dag nts

en kyara wat fijn dat school en kdv zo meedenken maar altijd jammer van het prijs kaartje

en ook djenna toch een spannende maar ook fijne ochtend gehad

Spark groot gelijk hoor, nog even lekker bij je houden
(al zou ik het stiekem heel fijn vinden als meneer hier eens in zn eigen bed bleef haha)
pi_157609016
Wat super dat school zo meedenkt Kyara, dat moet een goed gevoel geven. Wel lastig met de kot trouwens..

Ach gossie, wat zijn ze dan weer klein he Twinkle?

NTS, dat klinkt als een geslaagde eerste dag. Heel fijn!

2L, ja, ik ben ook niet zo'n moeder die het fantastisch vindt dat ze iedere nacht tussen ons in slaapt :@ maar goed, als dat is wat ze nu nodig heeft dan geven we naar dat met alle liefde, het gaat wel weer over voor ze 18 is. :+

Wauw LE, ik las dat sticker hele grote stappen heeft gezet de laatste tijd. Wat zal jij trots zijn! Mooi he, hoe ze dat allemaal zelf regelen? Stoere zoon heb je O+
Eva kon tot een paar weken terug ab-so-luut niet zonder flesje voor het slapen en ik vroeg me soms wel eens af of ze die nog jaren wou hebben of dat ik er iets aan moest doen. We zijn hem gewoon blijven geven en ineens was daar laatst de avond dat ze zei geen fles meer te willen. En daarna ook nooit meer eentje hoeven geven, zomaar uit zichzelf :o
E.
pi_157613957
Fijn dat het vandaag zo goed ging NTS en Twinkle! En sticker in zijn grote bed. Dan worden ze ineens weer groot he.

En inderdaad geen KOT hier. Al een tijdje niet meer dus die paar halve dagen tot januari kan ook nog wel. (en idd, M is van 11 januari). Toch maar eens kijken hoeveel het schoolgeld is.... 2x halve dagen wordt praktisch onhandig omdat ik dan de meiden weg moet brengen naar een andere locaties op hetzelfde moment als ik M moet ophalen. En bovendien is er s middags gym en dat is voor hem ook weer goed.

M heeft niet zoveel moeite met structuur (niet meer dan de gemiddelde peuter denk ik) maar omdat het maar 1x per week is, is het steeds weer een beetje wennen zeg maar. Er zit dan geen ritme in. Geen routine. Weet niet hoe ik dit anders moet verwoorden.
pi_157616920
Kyara, Dan is het logischer om 1,5 keer te gaan inderdaad. Hopelijk helpt dat een beetje.
  dinsdag 17 november 2015 @ 09:26:08 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157617749
Ohhhhh Spark, je kleintje in zo'n operatiehemd en zo'n groot bed, pfffff ;( Hopelijk komt ze er met veel knuffels weer goed bovenop. En jullie ook :*

NTS en Twinkle, wat een stappen joh..... en jullie meiden doen t gewoon! En Sticker stapt ook met zevenmijlslaarzen door _O_

Kyara ik denk dat het slim is hoor, even de frequentie iets opvoeren voordat hij ineens alle dagen naar school gaat.
  dinsdag 17 november 2015 @ 09:28:48 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157617778
Hier lijkt de koorts trouwens een voorbode te zijn geweest van een een enorme eczeemuitbraak...... :{ In 2 dagen tijd ineens weer overal grote plekken met bultjes, vuurrood, en vooral dr handjes zien er echt niet uit en doen ook zeer ;(

Maargoed, er scheen ook nog hand/mond/voetziekte rond te gaan, plus dus krentenbaard, dus als het dat niet is heb ik alweer niks te klagen denk ik.
pi_157622012
quote:
2s.gif Op maandag 16 november 2015 23:42 schreef Kyara het volgende:
M heeft niet zoveel moeite met structuur (niet meer dan de gemiddelde peuter denk ik) maar omdat het maar 1x per week is, is het steeds weer een beetje wennen zeg maar. Er zit dan geen ritme in. Geen routine. Weet niet hoe ik dit anders moet verwoorden.
Oh, en dat willen jullie wel? Is dat wenselijk omdat hij naar school toe gaat? (Ik heb het gevoel dat voor iedereen in dit topic heel duidelijk is waarom hij nu meer dagen naar het kdv gaat, behalve voor mij :') :@ ;( )

LB, is het niet zo dat eczeem kan uitbreken als de weerstand even wat lager is en de koorts niet perse een voorbode ervan hoeft te zijn als wel een logische bijkomstigheid (omdat je weerstand lager is wanneer je ziek bent)?
pi_157622469
LB, Volgt de eczeem dan op de koorts, of is de koorts een eerste indicatie van eczeem op komst? Daan heeft weleens plekjes eczeem als hij ziekig is. Dan is de weerstand even te laag.. Gelukkig is dat met een beetje vette zelf wel te verhelen..
Hoop dat het vlot weer overgaat..

NTS, hoe vaak gaat draakje nu naar school dan? ook 2 dagdelen zoals de psz, of vaker?

Daan zit weer op school. Zijn boze fase is echt voorbij, hij sprong zomaar op toen ik zei dat we naar juf A gingen en zei dat hij daar blij van werd..
Beter dat 2 weken geleden toen ik hem nog brullend achterop de fiets bij mijn man zette zonder laarsjes aan })
(eenmaal daar gaat het wel goed, anders had ik niet doorgezet)
  dinsdag 17 november 2015 @ 13:54:41 #132
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157622634
LB wat naar. Eczeem vlamt meestal op bij onvoldoende weerstand is mijn ervaring dus ik denk toch dat ze toch iets onder de leden heeft en de eczeem daardoor getriggert word.

Kyara, wat LE zegt, ik begrijp de strekking ook niet helemaal, maar je zult een goede reden hebben om dit te doen.

DF Draak gaat nu tot de laatste week voor de Kerstvakantie 1 ochtend naar de basisschool en 1 ochtend psz. De laatste week gaat ze wel 2 ochtenden naar de psz om haar verjaardag daar te vieren en voor de Kerstviering.
Ik had gisteren in ieder geval een heel ander kind dan normaal op maandag (psz). Kon zich 's middags prima vermaken en had goede zin. Dus ik tel de dagen af tot na de kerstvakantie ;).
pi_157622841
Dat is nog niet zo vaak dan voor Draakje. Maar het beloofd dan wel goeds voor na de kerstvakantie ;)
pi_157622905
Ik snap het wel geloof ik :Y Op iets frequentere basis wennen aan van huis zijn en meedraaien in een groep. Niet voor niets in de psz ook twee dagdelen in de week en niet één hele dag toch?
Spannend ook, al die (bijna)schoolgaanders! Mijnes heeft van Sinterklaas een prikblok gekregen en heel geconcentreerd zitten prikken O+ (dat is vrijwel alles wat ik me nog herinner van de basisschool, dat prikken). En daarna schreef hij en passant vier letters van zijn naam (in willekeurige volgorde) op de tekening :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:08:24 #135
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157626512
Hm ja zo had ik het nog niet bekeken van die eczeem :')!

Maargoed wat ze dan onder de leden heeft...? We merken het wel. Ze keek vandaag al een stuk beter uit haar ogen, dus is wel naar t kdv gegaan met de vraag om ons te bellen als t niet zou gaan, maar ik heb niks gehoord ^O^
pi_157631219
Jemigdepemig zeg. Hier aan tafel gaf ik Isa een boekje, zegt ze ineens: "Nee, stommeling!" :') Bij doorvragen bedoelde ze dat ze dat boekje niet wilde want dat was stom. Maar goh ik had niet verwacht dat ik nu al een gesprek met mijn peuter zou moeten hebben over woorden die je beter niet kunt gebruiken :@
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 17 november 2015 @ 20:25:42 #137
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157632000
Spirit, herkenbaar. Ik hoorde J laatst Gottedomme zeggen :X Nu maar aan opa gevraagd of ie voortaan op zijn woorden wil letten als J in de buurt is (opa was aan t klussen en deed zichzelf pijn, maar toch). Hij herhaalt alles en slaat alles op :(
pi_157633070
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:03 schreef Spirit82 het volgende:
Jemigdepemig zeg. Hier aan tafel gaf ik Isa een boekje, zegt ze ineens: "Nee, stommeling!" :') Bij doorvragen bedoelde ze dat ze dat boekje niet wilde want dat was stom. Maar goh ik had niet verwacht dat ik nu al een gesprek met mijn peuter zou moeten hebben over woorden die je beter niet kunt gebruiken :@
Mijn oudste begon vanmorgen met: Neeheej kutkind. Ja mama dat kan je ook zeggen als iemand iets doet wat niet mag. Van wie heb je dat geleerd? Op school! :')
Maar verteld dat ik dat niet zo netjes vind en het niet wil horen :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_157633675
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:25 schreef mousemicky het volgende:
Spirit, herkenbaar. Ik hoorde J laatst Gottedomme zeggen :X Nu maar aan opa gevraagd of ie voortaan op zijn woorden wil letten als J in de buurt is (opa was aan t klussen en deed zichzelf pijn, maar toch). Hij herhaalt alles en slaat alles op :(
Dit geldt ook voor mij. :@
Ik mopperde laatst "godver" en Aiden zei: Domme".
Dus ik faal momenteel wel in dat opzicht.
Ik probeer heel erg om niet te vloeken etc. en vooral vervangende woorden te gebruiken.
Bijv. "Goeiedag" te roepen of "Chips"! :')
  dinsdag 17 november 2015 @ 21:39:32 #140
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157634674
Zo heeft Draak een (Duits) liedje op Youtube dat ze helemaal het einde vind. Aan het einde van de clip laten ze een blooper zien en zegt die man 'SH!T'. Tot enkele weken geleden zette ik dat liedje uit nog voor dat bewuste woord viel, maar helaas was ik één keer te laat :'). Vervangen door 'chips' had helaas geen effect, dus nu komt er, als iets fout gaat of niet lukt DAT woord uit, inclusief Duits accent _O-.
pi_157634716
Dat Duitse accent doet het hem dan ook he.

En CS, inderdaad, dat is wat ik bedoelde :Y
pi_157635111
Oh zo, ik snap het Kyara :)
pi_157635119
Iets anders: een intieme vraag (dus voel je vrij om niet te antwoorden): hebben jullie een budget voor de feestdagen? Of kopen jullie gewoon wat een kind het liefst wil hebben, ongeacht de prijs? Hoe gaat zoiets?
  dinsdag 17 november 2015 @ 21:55:59 #144
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157635255
Ik hou me momenteel vooral bezig met de hoeveelheid. Liefst van opa & oma 1 (of evt 2) pakje en van ons ook zoiets. Dat worden nu ws een poppenbuggy, een puzzel van de kringloop en een potje kindernagellak van 10 euro elk oid.

Hele dure dingen koop ik niet gauw, aangezien ik 'grote dingen' vaak van marktplaats trek. Vorig jaar bijvoorbeeld de complete boerderij van Duplo.

Maarrrrr als ze later wat meer wensen krijgt, zal dat budget wel omhoog gaan. Het hele concept verlanglijstje is haar nu nog vreemd, dus dat houden we nog even zo.
pi_157635443
De hoeveelheid inderdaad. Bedrag speelt wat mij betreft pas als ze daar besef van krijgt.

Ik werd echt een beetje chagrijnig op haar verjaardag, ik had iedereen iets gevraagd wat ze echt graag wilde, en alle grootouders en ooms/ tantes hadden daarnaast minimaal twee extra cadeaus bij zich. Zijn er nog manieren om dat op een vriendelijke manier te voorkomen?
pi_157635501
Budget vind ik ook een lastige. Vooral omdat ze vaak allemaal met hetzelfde speelgoed spelen maar je ook niet steeds cadeautjes voor hen samen wil geven. Maar ik denk dat het hier op zo'n 25 euro per kind uitkomt.
  dinsdag 17 november 2015 @ 22:03:25 #147
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157635538
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:00 schreef _Ophelia_ het volgende:
De hoeveelheid inderdaad. Bedrag speelt wat mij betreft pas als ze daar besef van krijgt.

Ik werd echt een beetje chagrijnig op haar verjaardag, ik had iedereen iets gevraagd wat ze echt graag wilde, en alle grootouders en ooms/ tantes hadden daarnaast minimaal twee extra cadeaus bij zich. Zijn er nog manieren om dat op een vriendelijke manier te voorkomen?
Ja ik heb het mijn moeder gewoon heel duidelijk uitgelegd, waaróm ik nu nog niet zoveel wil. Er komen nog genoeg gelegenheden om dat ene toffe ding ook nog te geven.

Mijn moeder is er zo een die elke gelegenheid aangrijpt om een cadeautje mee te nemen, dus dat liep sowieso al de spuigaten uit. Ze heeft nu wel door dat dat beter iets vergankelijks kan zijn zoals knutselpapier of potloden ofzo, maar toch.
pi_157635577
En verder hoeveelheid. En straks zal de grootte ook wel verschil gaan maken :X

Verjaardagen....lastige. Wij vragen heel flauw een financiële bijdrage voor abo dierentuin voor M en dansles voor de meiden.
  dinsdag 17 november 2015 @ 22:05:03 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157635608
Al herken ik mijn moeders neiging trouwens ook wel :')!

Ik wilde al beginnen aan het haken van een stokpaard, een patroon dat ik jaren geleden al op had geslagen. Maar bedacht me nu dat volgend jaar Sinterklaas waarschijnlijk vroeg genoeg is daarvoor :') En dat t poppenbedje dat ik ook wilde kopen, beter voor dr verjaardag kan.....

The suspense..... -O-
pi_157635617
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:03 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn moeder is er zo een die elke gelegenheid aangrijpt om een cadeautje mee te nemen, dus dat liep sowieso al de spuigaten uit. Ze heeft nu wel door dat dat beter iets vergankelijks kan zijn zoals knutselpapier of potloden ofzo, maar toch.
Oh, dat heeft mijn schoonmoeder ook wel een beetje. En het erge vind ik daaraan dat de kinderen nu oma koppelen aan cadeautjes. Komen opa en oma morgen? Oh, dan krijg ik een cadeautje :X
  dinsdag 17 november 2015 @ 22:06:16 #151
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157635655
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

Oh, dat heeft mijn schoonmoeder ook wel een beetje. En het erge vind ik daaraan dat de kinderen nu oma koppelen aan cadeautjes. Komen opa en oma morgen? Oh, dan krijg ik een cadeautje :X
Oh horror ;( ja dat is echt niet leuk. Dat moeten ze zelf toch ook inzien?
pi_157635681
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:05 schreef LadyBlack het volgende:
Al herken ik mijn moeders neiging trouwens ook wel :')!

Ik wilde al beginnen aan het haken van een stokpaard, een patroon dat ik jaren geleden al op had geslagen. Maar bedacht me nu dat volgend jaar Sinterklaas waarschijnlijk vroeg genoeg is daarvoor :') En dat t poppenbedje dat ik ook wilde kopen, beter voor dr verjaardag kan.....

The suspense..... -O-
Ik heb ook al het nodige bij elkaar gespaard de afgelopen maanden :D
Maar dat kan straks ook bij de verjaardagen bijvoorbeeld. Dat ze dat aan elkaar geven. Of cadeautje voor degene(n) die niet jarig zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 17-11-2015 22:14:36 ]
  dinsdag 17 november 2015 @ 22:13:15 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157635887
Oh, cadeautjes aan elkaar geven, dat klinkt lief O+!
pi_157636109
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:03 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja ik heb het mijn moeder gewoon heel duidelijk uitgelegd, waaróm ik nu nog niet zoveel wil. Er komen nog genoeg gelegenheden om dat ene toffe ding ook nog te geven.

Mijn moeder is er zo een die elke gelegenheid aangrijpt om een cadeautje mee te nemen, dus dat liep sowieso al de spuigaten uit. Ze heeft nu wel door dat dat beter iets vergankelijks kan zijn zoals knutselpapier of potloden ofzo, maar toch.
Ja, misschien ook maar gewoon goed uitleggen inderdaad.
pi_157636134
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:05 schreef LadyBlack het volgende:
Al herken ik mijn moeders neiging trouwens ook wel :')!

Ik wilde al beginnen aan het haken van een stokpaard, een patroon dat ik jaren geleden al op had geslagen. Maar bedacht me nu dat volgend jaar Sinterklaas waarschijnlijk vroeg genoeg is daarvoor :') En dat t poppenbedje dat ik ook wilde kopen, beter voor dr verjaardag kan.....

The suspense..... -O-
Otje won van de zomer een verschrikkelijk stokpaard op de kermis en heeft daar best veel mee gespeeld al. Dus nu kan ook best O-)
pi_157636267
Denk dat we qua kerst/Sint rond de 25 á 30 blijven spoken. Zo'n toettoet autogebeuren zit gauw aan die prijs. En/of zo'n autospeelmat, met die wegen erop.
En semi voor ons zelf een leuke klei machine met vormpjes. Dat maakt kleien voor hem en ons nog wat leuker. :P

Andere vraag aan jullie. Welke kinderen dragen 's nachts nog luiers? Aiden is namelijk elke keer echt nat 's morgens.
Of hij daar alleen van wakker wordt weet ik niet. Kan ook gewoon uitgeslapen zijn maar het is wel vervelend voor hem Gelijk lakens verschonen, pyjama in de was en douchen.
Welke maat, merk en soort werkt écht de hele nacht door?
  dinsdag 17 november 2015 @ 22:26:14 #157
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157636329
E draagt de hele dag + nacht nog een luier oO< En dat is dan een maat 6 van Etos of AH.

Maar ze plast gewoon niet zo heel veel 's nachts geloof ik.
pi_157636423
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 21:52 schreef L-E het volgende:
Iets anders: een intieme vraag (dus voel je vrij om niet te antwoorden): hebben jullie een budget voor de feestdagen? Of kopen jullie gewoon wat een kind het liefst wil hebben, ongeacht de prijs? Hoe gaat zoiets?
Wij hebben de 'mazzel' dat mijn schoonouders perse de sintinkopen willen doen. De kleinkinderen mogen een wensenlijstje inleveren. Ik heb met Djenna uit het intertoysboek 4 plaatjes geknipt. Als hrt aan haar lag kocht sinterklaas alles uit het boek :D . Maar pinnige ikke heb 4 naar mijn idee functionele cadeaus opgeplakt.

Wetende dat het er waarschijnlijk een veelvoud van gaat worden want schoonouders :')

Ik doe er niks meer tegen. Mensen snappen blijkbaar ook niet op de verjaardag dat 1 klein cadeautje echt wel okay is ipv 2/3/4 of een heel groot cadeau. Ik vind dat zelf echt onzin en ga ook echt niet onthouden dat ze van die en die persoon zoveel cadeautjes heeft gekregen, zodat wij met eenzelfde aantal over de brug komen op de verjaardag van die persoon ofzo.

Als er een tijd komt dat we zelf voor de sintcadeaus zorgen, dan heb ik niet direct een bedrag in mijn hoofd. Het zal aan de inkomstensituatie liggen grotendeels. Ik geef liever een wat duurder functioneel cadeau dan wat kleine prul wat bij wijze van binnen een week kapot is.
pi_157636523
Otje draagt 's nachts de luierbroekjes van Pampers, die hielden het altijd prima. Tegenwoordig is ze steeds vaker zo goed als droog.
pi_157636599
Venco hier hadden we dat ook een tijd met Djenna. We hebben gezorgd dat ze overdag uiterlijk tot 17 uur genoeg drinken krijgt. Na die tijd niks meer en sindsdien gaat het goed. Sindsdien eet ze ook beter :7
Meestal eten we rond 17.30 en meestal is ze een uur later helemaal afgedraaid dus meestal ligt ze dan voor of rond 19 uur in bed.

Al dat gemeestal :+

Dat zindelijk worden .. ik weet het allemaal effe niet zo goed.

Het liefste heb ik misschien nog wel dat ze op een dag tegen me zegt dat ze geen luier meer hoeft en vanaf dan echt droog is. Maar dat zal wel wishfull thinking zijn :') .. of bestaan die kinderen echt?

Hier maat 5 van aldi of jumbo
pi_157636944
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:32 schreef Twinkle20 het volgende:

Het liefste heb ik misschien nog wel dat ze op een dag tegen me zegt dat ze geen luier meer hoeft en vanaf dan echt droog is. Maar dat zal wel wishfull thinking zijn :') .. of bestaan die kinderen echt?

Nou ... Otje besloot eind augustus dat ze zonder kon en heeft sindsdien op het kdv welgeteld twee ongelukjes gehad en buitenshuis eentje.
Thuis is het een periode helemaal goed gegaan, toen een paar weken bijna dagelijks een ongelukje, maar nu gaat het alweer een hele tijd goed.
pi_157637062
Hier Babylove luiers maat 5. Voor alledrie.
pi_157637352
Dus er is nog hoop voor me ophelia? *O*

Als ik haar thuis in een onderbroek laat lopen gaat het goed. Dan gaat ze zelf op het potje. Wc gaat ze wel op zitten maar doet ze niks op.

Maar als ik haar een onderbroek + broek aan doe plast ze in haar broek. En dat vindt ze vies. En dan wil ze een luier aan.

Ik heb een paar keer succes gehad in die zin dat ze zonder pamper mee naar de speeltuin ging. Paar keer op de wc gezet daar maar ze deed niks. Eenmaal thuis een luier aan gedaan voor haar middagslaapje en die zat toen helemaal vol. Dus het leek wel of ze het al die tijd opgehouden had en dat wil ik eigenlijk toch ook niet.

Ik kan wel pushen maar heb meer het gevoel dat dat alleen maar averechts werkt.

Nu ze op de psz zit neemt ze het voorbeeld van andere zindelijke kindjes misschien wel over. Of niet.

Ach, op haar 18e lachen we erom :7
pi_157637450
Sorry twinkle, ik heb er ook zo eentje! Van het voorjaar het potje neergezet, en eigenlijk was ze direct(op de nacht na) zindelijk :@.
Excuses voor het random reageren trouwens, het gaat fysiek ff niet zo lekker en dan loopt de rest ook nooit zo lekker. Ik lees mee, jullie zijn een fijne afleiding
:* .
pi_157637572
Wij bestelden vanavond bij BOL feestdagenkado's. En ook het verjaardagkado van Oudste al (het is nu 4+1 gratis op speelgoed!) en ik schrok van de prijs :@ Meestal verspreiden we de kosten, nu niet omdat het handig uit komt maar daar gaat ongemerkt toch best veel geld in zitten, zo'n decembermaand en jarig kind in januari. Om mijn geweten te sussen heb ik wel nog een schoenendoos met nodige spullen gevuld voor Edukans, voor een kansarm kindje in Verweggistan, je moet toch wat :')

Venco, Sticker gaat voordat hij gaat slapen nog naar de wc en ligt dan de hele nacht in een Kruidvatluier maat 5, hij lekt nooit door. Is het echt dat hij te veel plast, of is de pasvorm van de luier gewoon niet goed?
pi_157637946
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

Oh, dat heeft mijn schoonmoeder ook wel een beetje. En het erge vind ik daaraan dat de kinderen nu oma koppelen aan cadeautjes. Komen opa en oma morgen? Oh, dan krijg ik een cadeautje :X
Zo ja, dat is herkenbaar! Heeft Eva ook met opa en oma en ze heeft altijd gelijk ook..

Hier ook nog dag en nacht luiers, maat 5. Laatst poging gedaan zonder luier, stond ze naast me te vertellen en hoor ik ineens: psssssssssssjt
En Eva praat gewoon door en loopt daarna weg om ergens anders te gaan spelen :')
Ze wil verder ook nog niet echt...
E.
pi_157638164
Hier is het budget van ons niet zoveel. Wij vieren Sint 2x met 2 cadeautjes per kind van ons. Dat lijkt veel, maar de eerste wordt van beide iets voor in het keukentje (dit is ietsje duurder +/- ¤10,-) en een prikblok/kleurboek voor ¤1,- . De tweede keer wordt het een puzzel voor beide (speelgoedbeurs ¤2,-) en een paraplu voor Ow en slofjes voor Js (ook weer iets duurder, maar nuttig). Als schoencadeautjes heb ik nog etensbordjes, bellenblaas en stickers liggen. De kids krijgen van m'n vader een spel samen. Van m'n moeder kleding en van m'n schoonouders altijd wel wat duurders. Zij hebben echt zo'n vast schema, Sint jaar 1 duplo, jaar 2 gevuld rolkoffertje, jaar 3 tiptoi, jaar 4 storio :@
Ik heb trouwens wel tegen ze gezegd dat tiptoi echt niet hoeft voor Ow, loco bambino setje of een mooi voorleesboek vind ik leuker :@

Hier trouwens ook nog luiers. Maar Ow is nog niet zindelijk... Nouja, hij vertelt het dat hij gaat poepen/plassen. Op het kdv gaat t redelijk vaak goed, maar thuis gaat hij over de rooie als ik hem wijs op het potje/de wc :')

En dat stokpaard (haken) he... Ik kan nog een surprise gebruiken :P

Verder ook alleen de laatste pagina meegelezen... Misschien lees ik vannacht nog wel bij ;)
pi_157641308
Daan hebben we in de herfstvakantie op de wc gezet. Luier gewoon overdag uit. De eerste paar dagen moesten we hem steeds sturen, maar hij pakte het toch langzaam op. Inmiddels is het ca 1 mini ongelukje per dag.
Na een week vond hij dat hij ook wel zonder nachtluier kon. Dat is nu 2,5 week geleden en maar 1 ongelukje gehad. Maar hij had al een half jaar lang regelmatig droge luiers in de ochtend. Daar was hij wel klaar voor..


Mijn ouders en schoonouders geven voor Sint wel genoeg heb ik besloten(samen 80-90 euro, allebei 3 cadeaus). We vieren het daarmee de 29e en de 5e. Dus ook geen mooi moment om nog iets te geven. Dan gebruik ik ons budget liever om iets te kopen dat ze later eens tegenkomen.
Ik had bij mijn ouders voor de oudste een "tekort". Zat tien euro onder budget, maar dat werd niet gewaardeerd. Terwijl ik gezegd had dat hij hier blij mee was. Koopt ze toch nog een boek, had hij die al gelezen. Daarna een dvd, die gaat naar zijn neefjes ivm gezien. Gaat ze mopperen dat hij alles al heeft. Nu heb ik een mini Drone besteld in China. Als ze hem wil verwennen ga ik wel helpen :P
Luxe problemen :@
pi_157641318
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Venco hier hadden we dat ook een tijd met Djenna. We hebben gezorgd dat ze overdag uiterlijk tot 17 uur genoeg drinken krijgt. Na die tijd niks meer en sindsdien gaat het goed. Sindsdien eet ze ook beter :7
Meestal eten we rond 17.30 en meestal is ze een uur later helemaal afgedraaid dus meestal ligt ze dan voor of rond 19 uur in bed.

Al dat gemeestal :+

Dat zindelijk worden .. ik weet het allemaal effe niet zo goed.

Het liefste heb ik misschien nog wel dat ze op een dag tegen me zegt dat ze geen luier meer hoeft en vanaf dan echt droog is. Maar dat zal wel wishfull thinking zijn :') .. of bestaan die kinderen echt?

Hier maat 5 van aldi of jumbo
Niet helemaal vergelijkbaar, want hij kwam er niet zelf mee, maar M was binnen 2 weken na het beginnen met oefenen overdag zindelijk. Ongelukjes had hij alleen de eerste week, daarna nauwelijks. Nacht ging ook meteen goed toen we daar stopten met luiers, maar dat was wel een half jaar later pas. We waren vrij laat maar toen was het ook in 1 keer klaar.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_157641334
Tiptoi lijkt me juist wel leuk. Maar goed, voorlopig niet.

Het gaat hier om zowel budget als hoeveelheid. Ik koop altijd in de speelgoedbeurs, dus dat budget blijft klein. Ze krijgt met Sint 2 cadeautjes van ons voor max ¤10, de rest van m'n schoonouders. Dat is wat meer ;). Maar ik vraag vooral nuttige dingen als kleding, pyjama, sloffen, maillots enzo.
Kerst vieren we met m'n ouders en daar krijgt ze 1 cadeautje van ons (wederom max ¤10) en de rest van m'n ouders. Ook daar weer wat nuttiger dingen als knutselspul, boeken enzo.
Bij de Sint op de psz en ML z'n werk krijgt ze al genoeg speelgoed, dus dat houden we verder klein. Schoen zet ze nog niet.
Niet dat ik niet het halve Intertoysboek zou willen leegkopen hoor... Maar ik begin er gewoon niet aan :@.

Kyara, ik vind het ook logisch. Wennen aan het hele buitenshuis-andere regels - andere dag- gebeuren.

NTS, wat fijn dat ze het zo leuk vond!

Zindelijkheid is nog totaal niet aan de orde. Heel af en toe komt ze het melden als ze heeft gepoept. Maar plassen merkt ze niet, piest in dr blote kont gewoon op de grond.
En wat ze op de psz doet weet ik niet, maar de poep zit daar elke week naast de luier... Thuis nooit. Misschien zit ze erg te schuiven? Bredere luiers?
Ze plast trouwens weinig, dus nat is heir nooit het geval.
Home is where the O+ is...
pi_157641470
Rosalie draagt overdag luierbroekjes maat 4+ en 's nachts een gewone luier maat 5. Van plassen op de wc wil ze niks weten. Volgens mij gemakzucht. Als ze 's avonds in bad gaat, gaat ze van tevoren nog wel op de wc namelijk :')

En budget voor sinterklaas (we doen dan niet of nauwelijks kerst). Mijn ouders houden ¤50,- per kind aan. Mijn zusje en ik voor elkaars kinderen ¤25,- en wij voor onze eigen kinderen ook zo rond de ¤50,-. Maar daar ben ik wat soepeler in.

Ik wilde alleen geen bakken met speelgoed. Mijn moeder heeft dus voor beide meiden 1 cadeau gekocht van zo'n ¤25,- en de andere 2× ¤25,- krijg ik als h&m cadeaubon voor kleding. Vind ik een prima oplossing.
Wij kopen dit jaar het Ikea keukentje. Dat krijgen ze samen. En het budget van mijn zusje gebruiken we dan voor de losse keukenspulletjes. Dus dan blijft de hoeveelheid cadeaus beperkt.
  woensdag 18 november 2015 @ 08:26:02 #172
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_157641487
Twinkle, het is opzich wel goed dat ze het op kon houden tot ze de luier weer aan had toch? Het op kunnen houden is toch een voorwaarde voor het zindelijk kunnen worden? :)
Dat ze nog niet zonder luier wil lijkt me niet zo erg, ze is er dan toch nog niet helemaal aan toe denk ik. Er komt vast een moment dat ze wel dat vertrouwen heeft.

Nora is thuis zindelijk, maar als we de deur uit gaan wil ze een luierbroekje aan. Ze zegt dan ook vaak dat ze gaat plassen, maar dat dat niet erg is omdat ze een luier aan heeft. Ik dacht dat het wel goed zou gaan toen ze gisteren de deur uit wilde zonder luier. Paar keer helpen herinneren dat ze geen luier aan had, maar na 2 keer natte kleertjes en de grond dweilen in de speelotheek, toch maar weer een luierbroekje aangedaan want meer schone kleertjes had ik niet mee :P

Wat ik wel lastig vind is dat ze nog niet op de wc durft. Dus nu sleep ik het potje mee. Op het cb gaven ze aan dat ze het vaak wel leren van de andere kindjes op het kdv. Daar gaat ze idd naar de wc, maar daar hebben ze van die kleine kinder-wc's. Nu zegt ze dus dat ze niet op de grote wc kan, want die zijn voor grote mensen, zij hoort op een kinder-wc.
Afgelopen weekend waren we in Limburg en het hotel had een kinder-wc, echt heel tof! Vond Nora ook en de zindelijkheid ging in het hotel dus behoorlijk goed. Maar ik geloof dat het wel haar idee heeft bevestigd dat kindjes naar een kinder-wc gaan :o

Zindelijkheid 's nachts gaat nog wel even duren denk ik. Ze plast nog heel veel 's nachts, dus dan heeft ze de Pampers Baby Dry maat 5 aan, dat is de enige die het een hele nacht redt. Ook dan nog wel eens lekkage, trouwens. Als ze veel heeft gedronken 's avonds dan verschoon ik de luier 's nachts als ze wakker wordt (wat ze meestal toch wel minstens 1 keer wordt).
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 18 november 2015 @ 08:52:03 #173
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_157641709
Wij hebben niet echt een budget voor Sinterklaas, maar max 3 cadeautjes vind ik meer dan genoeg. En niet al te dure dingen, ben nu onderweg naar de Action voor wat knutselspulletjes.

Nora is tegenwoordig erg van van haartjes kammen en staartjes maken, dus voor Sinterklaas heb ik zo'n kaphoofd gekocht. Ben benieuwd of ze het wat vindt :)

En toen Sinterklaas aan kwam mocht ze haar schoen zetten 's avonds. Daar zat toen een kinderschaartje in. Dus nu houdt ze ook van haartjes knippen :D Gelukkig lukt dat niet met die schaar, ik was net blij dat haar haar eindelijk wat langer wordt :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_157641974
Danic, vind het wel goed klinken zoals jullie het doen qua cadeautjes.

Wij doen niet echt aan budget voor Sinterklaas of kerst. Ik heb gedurende het jaar al dingetjes gekocht (de little people boerderij bijvoorbeeld voor de helft van het geld) en laatst Bambino loco bij een kortingsactie. In de schoen krijgt ze alleen wat kleinigheidjes.
Met kerst doen we met mijn familie lootjes voor 10 euro per persoon, ook voor de kinderen dus.
E.
  woensdag 18 november 2015 @ 10:13:44 #175
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157642676
Ik vond mijn Sint budget laag, maar vergeleken met wat ik hier allemaal opgenoemd zie worden, is het blijkbaar echt enorm veel? Ik heb (denk ik) 60 euro uitgegeven voor 2 kinderen, waarbij maar een heel klein deel voor F is, want daarvoor hebben we wat kado's van zolder gevist. Voor J dus ¤50 denk ik? Voor zijn verjaardag begin januari ongeveer ¤30 (3 kado's).

Verder geven de opa's en oma's (3 sets) en overgrootopa en oma ook kado's hier. Ik had een lijstje gemaakt met zo'n 15 dingen voor verjaardag en Sint, met het idee dat ze dan zouden kunnen kiezen, maar binnen 3 dagen waren alle kado's afgestreept :o. J (en ook F) gaan dus verwend worden, en ik vind het wel prima zo eigenlijk, t is maar 1 maand per jaar. Deden ze vroeger bij mij ook, en ik ben er ook geen verwend kreng van geworden ;).

Opa's en oma's geven hier tussendoor dan geen kado's trouwens. Mijn ouders kopen wel eens 'nieuw' speelgoed (kringloop), maar dat is om daar te gebruiken als ze op J. passen, en soms koopt er iemand iets van kleding.
pi_157642725
Hier is de ervaring dat 3 cadeaus per kind gewoon genoeg is. Daarna is de aandacht weg. Dus dat vind ik dan ook prima. Weinig met verwennen te maken verder. Denk dat ze hier wat dat betreft meer verwend worden met uitjes en dergelijke.
pi_157642742
Geen bijleestijd gehad vannacht. :D
Ik schrik nog steeds als ik 's ochtends wakker word van de wekker... Gaat het wel goed met de jongens ;)

Tiptoi vind ik ook erg leuk, maar het wordt teveel, dus doe maar bij Js straks.

Cwen, wordt er op de psz niet gevraagd naar schoen zetten? Ow had het er al tijden over en mensen om hem heen vragen er ook naar. Hij vroeg maandagavond al waarom hij geen schoen zondagavond had gezet.
(Maar hij is er echt teveel mee bezig hoe het kan. Ik vind hem nu nog te jong, maar als dat volgend jaar ook zo blijft vertel ik hem wel de waarheid.

Het hotel met kinderwc in Limburg, wij komen ook regelmatig in een hotel in Limburg met kinderwc, en daar durft Ow wel op te zitten, Maarja thuis heb ik toxh echt geen kinderwc ;)

Een kaphoofd, O+ wou ik vroeger ook altijd :D
  woensdag 18 november 2015 @ 10:22:58 #178
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157642807
Tja, sinterklaas wordt hier dus 4 ( ;( ) keer gevierd, thuis, en bij alle opa's en oma's. Was vroeger toen ik nog geloofde ook zo, thuis was thuis, en bij opa en oma kwam de Sint voor de hele familie.

Tegenhouden wordt lastig, want a. de oma's luisteren hier helaas niet zo goed b. beide schoonmoeders zijn begin december jarig, dus daar gaan we dan sowieso langs, en dan is 'toevallig' de Sint ook geweest c. mijn ouders passen altijd op vrijdag op, en dan komt de Sint ook 'toevallig' langs.

En zoals ik al zei, dan maar 1 keer per jaar verwend, ik vind dit geen strijd waard :@
pi_157643137
Nee, snap dat het geen strijd waard is. Maar 4x pff.....

Hier vieren we het met oma en opa en oma samen in 1 keer, dat scheelt. En iedereen luistert goed, opa en oma geven gewoon geld en dat kunnen wij zelf besteden. En nog een keer bij het werk van mijn man.
pi_157643141
mm, wij zitten ook rond de 70 per kind voor Sinterklaas, incl schoenkadootjes. En dan krijgen ze dus ieder twee kado's van ons op pakjesavond, en twee keer iets in de schoen.

Dat kan goedkoper, maar we zijn echt zo klaar met de goedkope meuk die na drie keer spelen in de prullenbak belandt. Oudste krijgt Lego en een Batman-badjas, Sticker een spel van Janod en een zelf gemaakt shirt. Van opa en oma en zus en zwager ieder ook 1 kado per stel. Vind ik prima eigenlijk.

Knutselspullen vind ik ook altijd fijn om te geven, maar mijn man vindt dat we daar gewoon in moeten voorzien. Ik weet niet of ik dat ook vind, maar ik sluit me bij hem aan, het geheim van een gelukkig huwelijk O+
pi_157643314
Normaal gesproken staat er met Sinterklaas zo'n 3 a 4 jutte zakken vol. Maar met de verhuizing heb ik ieder eens laten zien hoeveel speelgoed de meiden hebben. En nu hebben we afgesproken dat de Opa's en Oma's 1 kado ieder doen en mijn Oma wil ook wat geven. De rest leggen we bij elkaar voor een abo voor de Efteling. O+ En voor hun verjaardag (pas in April maar hebben we ook meteen afspraken gemaakt met de rest) kopen we van het geld samen een leuk houten speelhuisje in de tuin.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_157643524
quote:
2s.gif Op woensdag 18 november 2015 10:16 schreef Kyara het volgende:
Hier is de ervaring dat 3 cadeaus per kind gewoon genoeg is. Daarna is de aandacht weg. Dus dat vind ik dan ook prima. Weinig met verwennen te maken verder. Denk dat ze hier wat dat betreft meer verwend worden met uitjes en dergelijke.
Ik kan me de 3e Sint van Chris herinneren. Zijn neefje was nog mini, dus lag de halve dag op bed. Daarnaast hij een stapel cadeaus van ons, opa/oma en tante/oom. Samen iets van 8 cadeautjes. Na 3 cadeautjes weigerde hij gewoon. Hij ging lekker met zijn 3 pakjes zitten spelen. Later nog eentje open gemaakt. De andere 4 heeft hij de dag erna rustig opengemaakt. Was voor de familie wel een eyeopener; ze gaven cadeautjes om het kind te zien genieten, dat deed hij nu niet van de cadeautjes. Het jaar erna hadden we 5 cadeautjes, en sindsdien 3 stuks. Dat is precies genoeg ;)
  woensdag 18 november 2015 @ 11:07:58 #183
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_157643590
Ons SinterKerst budget is ongeveer 50 euro per kind. (6 kinderen)

Voor Cristel heb ik wat kleinere kadootjes. Pop, playmobil, kleding

Jordy krijgt een Xbox 360 (2e hands) en dat is dan ook het enige kado wat ie krijgt van ons.
Wesley weten we nog niet.... Die is ook jarig op 5 dec.... Lastig.
pi_157644334
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 07:59 schreef Clubsoda het volgende:
Het liefste heb ik misschien nog wel dat ze op een dag tegen me zegt dat ze geen luier meer hoeft en vanaf dan echt droog is. Maar dat zal wel wishfull thinking zijn .. of bestaan die kinderen echt?
Ja, die bestaan echt! Mijn dochter deed het zo (ze was toen 2 en 11 maanden). Ze is sowieso wel van eerst de kat uit de boom kijken en ik denk dat ze misschien eerder zindelijk was, maar het niet aandurfde en al wat geoefend had met alleen bewust plassen in de luier.
Maar ze zei inderdaad op een dag dat ze geen luier wilde. Toen kreeg ze een onderbroek aan en t is sindsdien alleen 2x misgegaan op KDV. (en helaas in de week erna ook doordat ze diarree kreeg, dat vond ze héél naar, en ik ook)
's nachts heeft ze nog wel een luier aan.
pi_157644762
Sinterklaas, Kerst en haar verjaardag vallen vlak na elkaar sowieso. Dus heel veel cadeaus in korte tijd. Met Sinterklaas krijgt ze dit jaar wel veel cadeaus, omdat we het met meerdere mensen vieren. Ik heb wel een budget voor deze drie dagen.

Venco, Riley is de laatste tijd ook nat bij het wakker worden. En die luiers passen echt nog precies. Ik zit nu te denken om toch maar een andere merk luier te kopen voor de nachten.
Riley krijgt wel nog een flesje melk vlak voordat ze naar bed wil, maar die vraagt ze ook echt nog.
Zindelijk worden worst hier een tienjarenplan. Ze heeft enorme interesse in het toilet, maar niet voor plasjes of poepjes. En ik wil ook het liefst dat het uit haar zelf komt. Maar van buitenaf gaan ze er steeds vaker om vragen ook, want allemaal waren ze al met twee jaar dag en nacht zindelijk
pi_157644779
oh, wat veel cadeaus allemaal met sinterklaas zeg!
Wij zijn sowieso van niet zoveel geven. ook omdat we merken dat ze als er teveel speelgoed ligt ze niet meer goed kunnen kiezen en minder leuk spelen. bovendien, waar laat je t allemaal..
Hier krijgen ze allebei 1 kadootje en 1 boekje van ons en dan nog iets kleins van beide opa en oma's (mijn oude pietenpakje voor peuter geloof ik en dan dus nog iets) Komt neer op 4 (kleine) kadootjes pp. Verder krijgt peuter een prikpen in de schoen en een keer een klein chocoladelettertje, want ze is reuze bezig met welke letter van wie is en zo.

Ben trouwens héél blij dat ze niet ook rond sinterklaas jarig zijn. Want dat lijkt me op 2 punten lastig:1 ze krijgen dan zoveel in december en 2 soms zie je iets dat heel goed bij ontwikkeling past/waar ze héél blij mee zouden zijn. Maar dat moet je dan dus waarschijnlijk zomaar tussendoor geven, want een jaar wachten is soms wel erg sneu..
kerst doen we geen cadeaus gelukkig. Alleen iets kleins voor degene die t organiseert..Wel koekjes bakken van te voren en zo. We hebben al een keer geoefend en peuter en ik zijn helemaal klaar voor het maken van een heleboel kerstkoekjes :)
  woensdag 18 november 2015 @ 12:20:05 #187
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_157645031
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:09 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh, wat veel cadeaus allemaal met sinterklaas zeg!
Wij zijn sowieso van niet zoveel geven. ook omdat we merken dat ze als er teveel speelgoed ligt ze niet meer goed kunnen kiezen en minder leuk spelen. bovendien, waar laat je t allemaal..
Hier krijgen ze allebei 1 kadootje en 1 boekje van ons en dan nog iets kleins van beide opa en oma's (mijn oude pietenpakje voor peuter geloof ik en dan dus nog iets) Komt neer op 4 (kleine) kadootjes pp. Verder krijgt peuter een prikpen in de schoen en een keer een klein chocoladelettertje, want ze is reuze bezig met welke letter van wie is en zo.
Eigenlijk best wel educatief verantwoord, zo'n chocoladeletter! :Y) ;)

quote:
Ben trouwens héél blij dat ze niet ook rond sinterklaas jarig zijn. Want dat lijkt me op 2 punten lastig:1 ze krijgen dan zoveel in december en 2 soms zie je iets dat heel goed bij ontwikkeling past/waar ze héél blij mee zouden zijn. Maar dat moet je dan dus waarschijnlijk zomaar tussendoor geven, want een jaar wachten is soms wel erg sneu..
Daar zat ik toevallig laatst ook aan te denken. Nora is best wel toe aan iets nieuws, dus het komt goed uit dat Sinterklaas nu voor de deur staat.

Ik ben zelf net na Sinterklaas jarig en ik was heel december helemaal hyper met al die feestdagen dan.
Al is Nora ook niet op heel handige dag jarig, zo middenin de zomervakantie. Er is altijd wel iemand op vakantie en voor mezelf is het lastig vrij krijgen van mijn werk in die periode.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_157645212
oh en ze wilde 's nachts ook zonder luier. Maar ze slaapt altijd nog in een slaapzak en krijgt die niet zelf weer aan (uit lukt wel). Dus toen zei ik dat ze zonder luier mocht, maar dat ze dan een pyama kreeg om in te slapen. Maar dat wilde ze niet: "nee mama, ik wil in de saapsak, ik wil geen tiamo!"
pi_157645333
Peuterbuien... Ik had net een ruim een half uur hysterische Ellie. Ze wilde geen jas, beker mocht niet in de tas - wel in de tas - niet in de tas x100, hysterisch op de fiets want ze wilde naar BENEDEN, - ik moest doorrijden - ze wilde eraf. Vervolgens thuis niet eten - WEL eten - niet eten x100...

Nu slaapt ze. Ik begrijp dat ze last heeft van haar hoektanden, haar kiezen en dat het bij de ontwikkeling hoort. Maar ze was echt he-le-maal over de rooie. Bekend?
Home is where the O+ is...
pi_157645911
Cwen, :*

Helemaal niet herkenbaar :+

Maar vooral het wel en het niet willen en daar helemaal over de rooie zijn klinkt zeer bekend. Al moet ik zeggen dat het bij Riley korte explosies zijn die zich wel een hele tijd kunnen herhalen.
Dus echt afwisselen van boos, vrolijk en dan weer boos
pi_157646250
Ja hoor Cwen, dat is typisch Sticker als hij moe is. Zoals vanmorgen, waar hij zoooo boos werd omdat ik mijn armen zo raar hield en naar hem keek, en zo :') Okee whatever dude :')
pi_157646284
Heul herkenbaar :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_157646528
yup, heel herkenbaar :D
pi_157646843
Ja Cwen, ontzettend herkenbaar :Y

En ik snap ook niet dat ik van het kdv allemaal van die ontzettend schattige foto's krijg waarop Femke aan het knutselen, verven, tekenen, plakken, kleien etc is, want thuis doet ze het niet. Kan haar met potloodjes aan tafel zetten, maar dan moet ík iets tekenen, of ík iets kleuren, of ik moet een balletje kleien... maar zelf zoiets doen... :N
pi_157647344
_O- Gelukkig, heel bekend dus.
Ze was een heel relaxte dreumes, dus ik ben dit helemaal niet gewend :D.

Het is een faaaase.
Home is where the O+ is...
pi_157647919
Shandaly, ook zo herkenbaar. Ik zie net op Facebook een foto waar Riley aan het verven is. Helemaal alleen dus :D
  woensdag 18 november 2015 @ 14:52:22 #197
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_157648266
Heel herkenbaar Cwen! Het 'wel, niet, wel, niet willen' is vooral als ze moe is. Maar ze heeft nu ook vaak buien dat ze heeeel boos wordt omdat papa op de verkeerde plaats zit, of omdat ik een ander eet suggestie geef als ze het ene niet wil, of omdat ik naar haar kijk als ze over de grond aan het rollen is van boosheid, etc.
Is voor mij ook even schakelen :P

Ook herkenbaar Shandaly :Y Ze is ook dol op verven ergens anders (speel-o-theek, festivals, kdv etc), ook als ik er bij ben. Ze is ook dol op verven thuis, maar dan alleen op zichzelf en niet op het papier .. En maar max 5 min, want in 5 min heb je wel 91 cm kind ondergeverfd :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_157649712
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:34 schreef Cwen het volgende:
Peuterbuien... Ik had net een ruim een half uur hysterische Ellie. Ze wilde geen jas, beker mocht niet in de tas - wel in de tas - niet in de tas x100, hysterisch op de fiets want ze wilde naar BENEDEN, - ik moest doorrijden - ze wilde eraf. Vervolgens thuis niet eten - WEL eten - niet eten x100...

Nu slaapt ze. Ik begrijp dat ze last heeft van haar hoektanden, haar kiezen en dat het bij de ontwikkeling hoort. Maar ze was echt he-le-maal over de rooie. Bekend?
Joh, totaal niet. :')

Bekend verschijnsel. Vanmorgen zelfde verhaal hier. Chagrijnig wakker, niet in bad willen maar later er niet uit willen.
Gillen, schreeuwen, over de vloer rollen.
Ik heb hem zo zachtjes aan binnenstebuiten moeten keren om hem een broek aan te doen. :')
Ik vind het rot buien want wat moet je er zelf kalm onder blijven.
pi_157650056
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 15:59 schreef vencodark het volgende:

[..]

Joh, totaal niet. :')

Bekend verschijnsel. Vanmorgen zelfde verhaal hier. Chagrijnig wakker, niet in bad willen maar later er niet uit willen.
Gillen, schreeuwen, over de vloer rollen.
Ik heb hem zo zachtjes aan binnenstebuiten moeten keren om hem een broek aan te doen. :')
Ik vind het rot buien want wat moet je er zelf kalm onder blijven.
Herkenbaar. En eerlijk ik kan die buien prima hebben als ik goed in mijn vel zit. Maar vannacht onderbroken nacht gehad ivm werk dus nu moe en dan kan ik er toch echt slecht tegen.

Moet continu samen spelen terwijl hij normaal heel goed zelf kan spelen. En het drama als je nee zegt. Of iets niet lukt. Van 0 naar 100 in een seconde. En terug als je hem wel helpt. Maar soms heeft hij ook echt gewoon pech. Pffff
pi_157650157
Venco, die lekluiers hebben wij ook, ondanks maat 6. Overdag prima, maar 's nachts blijkbaar niet. Hij drinkt en plast vooral de tweede helft van de dag, beetje jammer. Ik geef niet expres geen drinken meer na 1730, maar meer dan een half bekertje drinkt hij dan toch niet meer.
Is A toevallig een buikslaper? Dan zou je de luier andersom aan kunnen doen, heb wel eens gehoord dat dat werkt.

Twinkle, hier een beetje hetzelfde mbt zindelijk worden. Hij komt vertellen wanneer hij een schone luier nodig heeft en zonder luier blijft hij makkelijk een paar uur droog, zowel thuis als elders. Maar op het potje of op de wc wil hij niet. Hij is niet bang, gewoon geen zin en peuterstyle WIL NIET! Laatst een dagje zonder luier geprobeerd, dat resulteerde dus in tig keer schone kleren aantrekken. En het met natte kleding laten rondlopen zorgde er ook niet voor dat hij wel op de wc of potje ging. Tja. Ik wacht dus ook maar op de dag dat hij zelf verkondigt geen luier meer te willen... En we proberen het in de kerstvakantie nog maar eens een keertje zonder luiers.

Sinterklaas: geen echt budget, maar beide kindjes krijgen van ons 3 cadeautjes (waaronder praktische dingen als sloffen of een pyjama, en niks groots. 50 euro totaal denk ik?). Opa en oma zullen ook wel iets doen maar dat loopt de spuigaten niet uit. Hier ook het 'net jarig geweest'-probleem, lastig vind ik dat. Niet alleen om nu weer iets te moeten bedenken, maar vooral om de reden die hierboven wordt genoemd, je ontkomt er dan eigenlijk niet aan om tussendoor dingen te geven die aansluiten op ontwikkeling of interesse.

Oh ja, die peuterbuien, check :)
  woensdag 18 november 2015 @ 16:20:50 #201
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157650184
Ah dagelijkse kost ja. Duurt inmiddels al een jaar. Als ik goed slaap kan ik het handelen. Anders wat minder.

;(
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_157650376
Hier dus in januari jarig. En omdat er in december ook al cadeaus gegeven worden en we ook nog eens 3 kinderen hebben die met hetzelfde speelgoed spelen is het helemaal lastig om dan nog wat te bedenken. Maar het is dan ook wel de reden wat wij voor de verjaardagen zelf eigenlijk niet veel uitgeven. Soms een groot cadeau samen met de opa en oma's (dit jaar willen we een fiets voor ze kopen) of een bijdrage voor dierentuin abo of dansles. En dan dus inderdaad op andere momenten moet er dan toch nog iets gekocht worden.
pi_157661554
quote:
2s.gif Op woensdag 18 november 2015 10:16 schreef Kyara het volgende:
Hier is de ervaring dat 3 cadeaus per kind gewoon genoeg is. Daarna is de aandacht weg. Dus dat vind ik dan ook prima. Weinig met verwennen te maken verder. Denk dat ze hier wat dat betreft meer verwend worden met uitjes en dergelijke.
Ja dat idd ^^. We merkten dat vorig jaar al, en dit jaar moet de aandacht ook nog gedeeld worden met een broertje. We vieren het samen met schoonouders en schoonzus/zwager (zonder kinderen). We willen nu max 1 cadeau per 'huishouden' per kind, dus wij kopen 1 ding voor peuter en 1 voor baby. Schoonouders en schoonzus ook. 3 cadeaus per kind totaal. Wij geven een uitbreiding op de houten treinbaan aan I.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_157661819
M: "mama, toen ik in jouw buik zat, ging ik kralen rijgen. En nu ben ik groot, dus nu kan ik de ketting om"

Fijn om te weten wat hij zoals in mijn buik aan het doen was :')
(ketting is trouwens door mijzelf geregen als kind O+ )
pi_157665099
Kyara, :D O+

Hier waren we al vier uur wakker. Riley had pijn, maar kon niet zeggen waar. Boosheid, groot verdriet en superlief wisselden elkaar heel snel af.
pi_157665285
Ahw Kyara O+

Hier hield mevrouw vanmorgen twee plukken haar tegen mijn wangen "kijk mamma, zo ben je net een nijlpaard" }:|

Riley :* Gaat het ondertussen al beter?
pi_157665476
Kyara, geinig dat hij dat bedacht heeft!

Omen, wat naar die pijn. Geen groeipijnen, of kiezen?

Ophelia, dat is lekker wakker worden als een nijlpaard..

Hier over een uurtje de laatste ronde CB. Maandag nonchalant verteld dat hij een prik ging krijgen. Dat leverde een grote brulbui op. Daarna maar niet meer besproken. Zien het straks wel :{
En vanmiddag met beide jongens naar de huisarts ivm met typische jongensproblemen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157666038
Ik weet niet waar deze vraag past, dus dan maar hier: in 2012 (dacht ik) was er iemand in z&g die draagmoeder was.. enig idee hoe zij heet?
pi_157666070
Dat was sorbootje
*poef* nu is het weg
pi_157666086
Thanks!
pi_157666893
Laatste consultatiebureau bezoekje ook weer gehad. Helemaal goedgekeurd. Voor de stats; 102cm hoog en 16,7 kg. Mooi in verhouding. Bij het prikje riep hij netjes au, maar geen traan gelaten, de stoere bikkel.
pi_157689113
Bijna dezelfde stats als M. Die was 103 cm en 16,2 kg. Fijn dat vaccinatie ook goed ging.
pi_157690956
Dat scheelt niet veel inderdaad..
Vannacht wel last van zijn prik. Toch wat warm en twee keer een grote plas net naast zijn bed, terwijl hij anders nooit wakker wordt om te plassen. Alleen heel soms in de ochtend een paar druppen.
De peuterspeelzaal ging prima vanochtend.
pi_157691788
Aaah sneu. Wel fijn dat de psz goed ging.

Hier 3 flink snotterige kinderen en dito mama. Bleegh.... Maar volgens mij ben ik er het beroerdst van dus dat scheelt.

Extra dag kdv voor M ging heel erg goed. Hij kwam zowaar met verhalen thuis. s Middags nog naar de kerstshow van de intratuin met gratis draaimolen. M is er een keer of 5 in geweest, de meiden durfden niet. M vond de treintjes ed. ook helemaal fantastisch, de meiden vonden het doodeng.

Eigenlijk best raar dat ik dan met M bij een orthopedagoog loop voor zijn angsten :')
  vrijdag 20 november 2015 @ 16:00:54 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157694627
Kyara :D! En ik moet hier ook even de Intratuin checken! Klinkt goed. Ga meestal bij mn moeder in het dorp, maar met meerdere kinderen is denk ik leuker.

Ophelia _O- :')!

Deepfreeze, wat een stoere!
pi_157695317
Intratuin doen wij meestal na de Sint maar dat vinden ze hier ook magisch.

Kyan had dinsdag koorts, moe, pijn en sinds gister blaasjes bij zijn mond en hand. Vandaag nog veel erger. Mond-hand-voet ziekte en hij heeft er flink last van. Steeds huilen/jammeren niet kunnen slapen, nauwelijks eten. Veegt steeds zijm handen aan mijn trui af en zegt dan even de au wegvegen :'(

Vandaag lijkt het beter te gaan. Meer vrolijk dan dipjes, zij dat hij de psz leuk vond :o en eet ook weer.

Toen ik Yaro van school haalde was hij wat warm en had hij vlekjes om zijn mond.

En ik moet nog 5 nachten werken dus ik hoop voor mijn man dat hij een beetje kan slapen.
  vrijdag 20 november 2015 @ 16:50:32 #217
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157695738
Ohnee As, wat naar!! ;(
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:09:51 #218
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157696233
Intratuin *O* J. gaat bijna wekelijks met oma (vestiging in Halsteren, megagroot), en ze komen dan elke keer dezelfde kindjes, ook met hun oma, tegen _O- . De intratuin hier in de stad is echter 3 keer niks, dus het maakt denk ik wel uit welke vestiging je kiest..
pi_157698803
Ophelia _O-

Deep, mooie stats.

Kyara, :D
Intratuin wilde ik vandaag heen, maar Riley was zo erg (vervelend) bezig dat ik dat toch niet durfde. Ik voelde me al ongemakkelijk thuis en het kleine stukje naar de winkel hier in de buurt. :D

As, wat sneu. Beterschap :*
  vrijdag 20 november 2015 @ 20:01:15 #220
448963 SpeesSanta
Helemaal in haar nopjes
pi_157700456
Spees_Eend,
Van harte met je kleine man,
Gewoon alweer 3, hoe dan!?
Wat gaat de tijd toch snel niet?
Gelukkig heb je nog je kleinere griet.
Hoop dat je een leuke dag hebt gehad,
Met veel taart, ballonnen en een bad?
Want dat zag Santa voorbij komen vandaag,
Allemaal kleuren in bad, hoe gaaf.
Nou vrouw,
Tot gauw.
:W
pi_157700654
Oh Ophelia, wat een complimenteuze dochter heb je :D _O-

Oef As, beterschap! Klinkt heel pijnlijk :(

En intratuin scheelt idd wel veel waar je bent. Hier zitten er een paar in de buurt maar ik ga meestal naar 2. Eentje heeft een mooi nieuw restaurant met fijne speelhoek en de ander maakt echt veel werk van de kerstshow (ze adverteren ook met beste kerstshow van Nederland) en dus met gratis draaimolen.

Omen :* ik zou dan ook niet gaan hoor. Voor je het weet hangt er een peuter in de kerstboom :D

Spees, gefeliciteerd met je knappe peuter!
pi_157700855
Ja ik zag de foto's voorbij komen op facebook Kyara.. Zag er gaaf uit zeg!

Spees gefelicitaart met je peuter!

Ik had vandaag een vrije dag want toetsenweek dus veel vrij. Zijn we lekker naar oma en opa geweest om te brunchen. En om naar het bed van Sinterklaas te kijken. Mijn schoonouders hebben een minicamping en groepsaccommodatie. En Sinterklaas kleedt zich daar altijd om voor de intocht van het dorp (da's zondag, dus dan zijn we er zogenaamd per ongeluk weer :s) ). En ja sinterklaas heeft dus een eigen kamertje tijdens deze dagen bij opa en oma. Djenna was helemaal onder de indruk :D .. vind het zo leuk allemaal! En het liegen gaat me steeds beter af :o .. Was de eerste dag nog wat onwennig :D
pi_157700929
As, hopelijk is het snel over! Beterschap!

Hier nog eens bij de tuinland kijken of ze daar ook een winterdorp hebben. De intratuin in de oude stad wel, maar die is hier te ver weg.

Kyara, misschien groeit M er toch langzaam uit. Bij Chris ging het al jojo-end wel langzaam omhoog vanaf de 3,5/4 jaar, qua angsten. Hopelijk raakt M er zo ook overheen.

Twink, leuk om zo het Sinterklaas verhaal mee te geven.
pi_157703181
Dectuinlamd hier in zw wad vorige week bijna klaar met de kerst afdeling.

Mn peuter is ziek... had vannacht een naar hoestje en vanmorgen een stem alsof hij goed was doorgezakt in een rokerige kroeg. Gedurende de dag werd hij hangeriger en zn temp ging omhoog. Arm manneke
*poef* nu is het weg
  vrijdag 20 november 2015 @ 22:02:04 #225
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_157704717
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 20:01 schreef SpeesSanta het volgende:
Spees_Eend,
Van harte met je kleine man,
Gewoon alweer 3, hoe dan!?
Wat gaat de tijd toch snel niet?
Gelukkig heb je nog je kleinere griet.
Hoop dat je een leuke dag hebt gehad,
Met veel taart, ballonnen en een bad?
Want dat zag Santa voorbij komen vandaag,
Allemaal kleuren in bad, hoe gaaf.
Nou vrouw,
Tot gauw.
:W
Zelfs als ik eigenlijk niet mee schrijf krijg ik nog een shout out voor mijn lieve jarige jongen O+

Dankjewel! We hebben zo'n leuke dag gehad en ook even met zn tweetjes zonder zusje op pad geweest O+ met haar erbij is geweldig maar het is soms zo fijn om heel eventjes 100% aandacht voor hem te hebben, merk nog steeds dat hij daar heel relaxed/ontspannen en gelukkig van wordt als we dat zo nu en dan doen. Al moet het voor hem ook nooit te lang duren want dan gaat hij haar missen O+. Wie had dat gedacht, een jaar geleden.

Mn zoon, 3 jaar :o
...
Dat is echt groot :o
  vrijdag 20 november 2015 @ 22:05:34 #226
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157704835
Gefeliciteerd Spees, ik zag ook een awesome badderfoto, wat een supertof idee _O_

En 3 jaar is inderdaad heul groot! :o
pi_157710827
Gefeliciteerd Spees. Klinkt als een gezellige dag O+
pi_157710845
Spees, nog gefeliciteerd met S *O* het klinkt als een fijne dag, wat super dat hij zo geniet van jouw 1 op 1 aandacht O+
E.
pi_157711083
Nog gefeliciteerd Spees! 3 jasr wat oud! Dat gebeurt hier pas volgend jaar gelukkig ;)

Verder wou ik alles ff bijlezen, het is weer weekend. Maar ik hoor alleen maar gehuil beneden dus ga vriendje maar helpen :')

Oh en jullie geloven het nooit, vriendlief heeft een afspraak gemaakt bij een basisschool voor Ow :D
pi_157728100
nog gefeliciteerd spees!
pi_157739424
Spees nog gefeliciteerd.

Wij hadden gisteren Sint van vriend zijn werk in Amersfoort. Mooie dierentuin, sac vond het wel overweldigend nadat ik rond 14:00 haar voetjes had warm gemaakt in het restaurant viel ze zo in de kinderstoel in slaap.
pi_157774749
Aaah, zo moe van alle indrukken O+

Hier ook Sint op werk. M mocht naar voren komen en heeft in de microfoon gepraat. Vorig jaar gaf hij de microfoon nog een kusje, dit jaar zei hij "hallo" op elke vraag van de Sint O+
Meisjes vonden alles eng. Behalve de pepernoten dan.

En mijn meiden zijn vanavond samen in 1 bed gaan liggen en slapen nu nog steeds samen in 1 bed. :o O+ :o O+
pi_157779327
Hebben ze het volgehouden tot vanmorgen Kyara? :D
pi_157781185
Beterschap voor de zieke peutertjes! Spees gefeliciteerd met je driejarige :D.

Billie was van het weekend ook koortsig. Ik denk van alle spanningen rond babybroertje. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_157788273
Kyara kon je eruit vannacht omdat er een uit bed gevallen was?

Beterschap voor Billie
pi_157788759
Beterschap voor Billie Kuukske! Hoe vindt hij zijn broertje? Gaat het goed?

FR, nee niet eens. Alleen een keertje toedekken omdat 1 alle dekens had :') En vanochtend waren ze niet blij en wilden ze ook niet meer samen slapen dus blijkbaar hebben ze toch niet heel goed geslapen (vanmiddag wel nog even samen in ons bed geslapen, maar dat is een lits jumeaux dus dat is wat ruimer :D )
pi_157790053
Sowieso is het bed van je ouders het leukst om in te liggen.

Ik haalde sac vanmorgen uit bed en die riep op mama buik liggen. Helaas voor haar was het opstaan tijd voor mij.
pi_157790546
Je hebt een leuk duo Kyara. :D
Billie vindt het wel oke. Hij heeft soms buien maar over het algemeen wil hij hem wel af en toe aaien, of een kusje of flesje geven etc. heel lief!

Gisteren heeft Billie ook (met wat bijsturen) de kinderwagen door het dorp gereden O+. Ik liep over van verliefdheid. Zo schattig!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_157792204
Ahh wat fijn dat het zo goed gaat Kuuk! Brusjes zijn zo leuk! O+

En dekens jatten O+ ... dussuh vanavond allebei weer in het eigen bedje?

Afgelopen zondag had Djenna haar (zogenaamd) onverwachte meet & greet met Sinterklaas. Een tijd terug was ze nog super bang voor mensen die zich hadden verkleed .. Maar nu :o
Ze zag Sinterklaas buiten staan (kwam uit de accommodatie gelopen) en ze kwam naar ons toe rennen terwijl wij rustig aan de koffie zaten: MAMA SINTERKLAAS MAMA SINTERKLAAS PAPA SINTERKLAAAAHAAAAAAAS!! :D
Dus wij zogenaamd verbouwereerd/verrast met haar mee. Kwamen er nog een stuk of wat pieten uit de accommodatie gelopen .. nou toen was het feest helemaal compleet :D .. Het kind was helemaal onder de indruk .. missie geslaagd!

Haar broertje vond zwarte piet wel interessant maar toen Sinterklaas hem een handje gaf begon ie te brullen :') :D
pi_157796375
Jullie geloven dit nooit!!!'
Ow is gaan slapen zonder speen!!!! :D
Ik denk zomaar dat voor deze mijlpaal piet langskomt vannacht! :D

Oh Kyara, ik zag je foto al op fb, te schattig!
Hoe zijn ze vanavond gaan slapen?

Klinkt tof Twinkle! Ow vindt het reuze interessant, maar bekijkt het liever allemaal op veilige afstand...., wel leuk om te merken dat dat gewoon zijn persoonlijkheid is!
pi_157797698
Beterschap voor billie!

Ik blijf (net als vele) je meiden tof vinden

Wat goed Ow! Zo zonder speen


Trotse moeder hier 10 min gesprek gehad bij de psz, komt erop neer dat hij functioneert op leeftijd 3.5 a 4 jr
hij is sociaal en zorgzaam maar kan ook goed voor zichzelf opkomen

En als je vraagt wat hij van sinterklaas wil zegt hij cadeautjes
pi_157797836
2l das altijd fijn om te horen *O*
Ik ben stiekem ook wel benieuwd naar dat soort observaties. In haar vertrouwde omgeving is ze echt wel aanwezig maar bij anderen c.q. vreemden heel bedeesd en laat ze echt het kaas ban der brood eten. Ben heel benieuwd hoe ze het vooral sociaal-emotioneel gezien doet op de psz. Maar ze zit er net dus die observatie gaat nog wel even duren :+

Djenna wil alles wat in Intertoysboek staat :+

Loj wat goed van de speen!
pi_157798483
Ja, die psz...

Ze hebben mij nu gevraagd of ik haar voorlopig om 11.00 uur ipv 11.30 kom ophalen. De reden? Ze raakt heel overstuur van het buitenspelen. Dat is beangstigend voor haar, ze gaat steeds (hard) huilen.

Ik ben hier niet blij mee.
Ja, Ellie houdt niet van buiten spelen met kindjes - ze houdt helemaal niet zo van andere kindjes - maar het gaat verder heel goed. Er zijn 3 leidsters op 12 kindjes. De meeste kindjes zijn ouder en spelen gewoon. Voor mijn gevoel leert Ellie als ik haar steeds ophaal, dat er inderdaad iets is om bang voor te zijn. En ze mist de dagafsluiting. Op zich niet erg, maar is dat echt nodig zo?
Mijn oplossing was om er van 11 tot 11.30 bij te zijn. Ik ben Ellies veilige haven. Misschien dat ze met mij erbij het vertrouwen wint om buiten te spelen, of in elk geval de situatie kan accepteren.

Maar goed, dat wil de psz niet. Dan 'willen de andere ouders dat ook'. Ja? Waarom?
Nou ja, we moeten het er morgen weer over hebben, maar het zint me totaal niet. Ik vind het erg jammer dat er niet naar me geluisterd wordt en dat ze niet kijken hoe ze het makkelijker voor haar kunnen maken.

Wat zouden jullie doen?
Home is where the O+ is...
pi_157799308
Oei, lastige Cwen. Wat vindt ze vervelend aan het buitenspelen? Heb je daar een idee van? Houdt ze sowieso niet van buitenspelen?
pi_157799330
Lastig Cwen. Vervelend dat ze niet meewillen in jouw oplossing. Vind jij het belangrijk dat ze gaat buitenspelen? Als je dat niet zo belangrijk vindt, dan zou ik haar om 11:00u halen en over een paar maanden (in samenwerking met de leidsters) weer proberen. Wie weet vindt ze het dan beter te doen. Het is ook kutweer nu, natuurlijk. ;)
pi_157799353
Ik heb eigenlijk geen idee of onze psz ook aan observaties/10 minuten gesprekken doet eigenlijk.
pi_157799364
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:12 schreef Limone het volgende:
Lastig Cwen. Vervelend dat ze niet meewillen in jouw oplossing. Vind jij het belangrijk dat ze gaat buitenspelen? Als je dat niet zo belangrijk vindt, dan zou ik haar om 11:00u halen en over een paar maanden (in samenwerking met de leidsters) weer proberen. Wie weet vindt ze het dan beter te doen. Het is ook kutweer nu, natuurlijk. ;)
Ja, dit inderdaad.
pi_157799905
Ik denk dat Limone idd wel een punt heeft. Misschien gaat het over een tijdje wel beter.
Ow wou in het begin op het kdv ook nooit. Hij vond het te druk en was voor iedereen bang. Ze hebben hem toen wel echt begeleid door een leidster met hem te laten spelen en steeds meer los te laten. Nu vindt hij het super en krijg ik juist vaak te horen dat hij boos was als ze naar binnen gaan. (En dat hij nu een reden aangeeft waarom hij dan niet naar buiten wilt).

Ik zou sowieso eens vragen wat de psz heeft geprobeerd om Ellie op haar gemak te krijgen. Ik vind hun oplossing namelijk wel erg "makkelijk".
pi_157800004
Wanneer hebben jullie afspraak op school Loj? Wel fijn dat je man toch zelf een afspraak heeft gemaakt.
pi_157800064
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:31 schreef Kyara het volgende:
Wanneer hebben jullie afspraak op school Loj? Wel fijn dat je man toch zelf een afspraak heeft gemaakt.
8 december :)
Ik heb er echt zin in maar kan me ook niet voorstellen dat ik over iets meer dan een jaar een kind op school heb :D
pi_157800123
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:33 schreef Loj het volgende:

[..]

8 december :)
Ik heb er echt zin in maar kan me ook niet voorstellen dat ik over iets meer dan een jaar een kind op school heb :D
Ik kan me ook nog niet voorstellen dat ik over 1,5 maand een kind op school heb :X
pi_157800676
Cwen, lastig zeg :*

Spannend Loj. Gaan jullie naar meerdere scholen kijken?
pi_157800944
Cwen lastig, ik vind jou oplossing eigenlijk wel oke. Het is een onderdeel van de routine en straks op school zal ze ook dingen moeten doen die ze misschien niet leuk vind. Als jij er bij bent kan je misschien meekijken hoe je het kan ombuigen.

Ik snap dat ze het niet als gewoonte willen, maar misschien kan je een termijn afspreken, bv 5x blijven en dan afbouwen ofzo.

Loj wat goed van ow, gaf hij het zelf aan? Hier slaap Kyan nu ook zonder speen. Wij waren een weekendje weg en waren zijn speen echt kwijt en toen ging hij slapen zonder :o

Kyara spannende tijd schoolgaand kind, maar ik vind het ook heerlijk. De dingen die daar bij horen. gaat M wennen na de vakantie?

Ik moet Kyan ook na de vakantie maar eens gaan inschrijven. Na de zomervakantie gaat hij dan naar de verkenners.
pi_157801054
Ik vind dat "anders willen andere ouders dat ook" zo'n stomme reden... Het zijn toch allemaal volwassen mensen? Die toch gewoon zullen snappen dat zoiets voor één kindje net dat stukje houvast kan geven om het straks zelf te durven?
Ik zou er niet eens aan denken om er zelf ook bij te willen blijven persé omdat ik een andere ouder dat ook zie doen.. :@

Ik hoop dat jullie er uit komen, Cwen :*
pi_157801165
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 23:10 schreef Shandaly het volgende:
Ik vind dat "anders willen andere ouders dat ook" zo'n stomme reden... Het zijn toch allemaal volwassen mensen? Die toch gewoon zullen snappen dat zoiets voor één kindje net dat stukje houvast kan geven om het straks zelf te durven?
Ik zou er niet eens aan denken om er zelf ook bij te willen blijven persé omdat ik een andere ouder dat ook zie doen.. :@

Ik hoop dat jullie er uit komen, Cwen :*
Niet voor de ouders, maar ik kan me voorstellen dat het voor kinderen verwarrend is. Kyan wil ook nog steeds dat ik blijf. Als ik eenmaal weg ben is het goed, ook omdat andere ouders weg zijn / weg gaan. Om die reden kan ik het me voorstellen dat ze het niet willen hebben. Kindje dat huilt omdat papa / mama weg gaat. Kijk die papa/mama gaat ook weg, ze komen straks na het kaakje allemaal terug. Dat "kan" dus niet als er ineens een ouder weg blijft.
  woensdag 25 november 2015 @ 07:37:30 #256
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_157803757
Maar in dit geval blijft de ouder niet, maar komt een half uur eerder terug en blijft dan even tot het eind.
Ik zou iig ook niet blij zijn met de reden. Het is een drogreden, daar kan ik niet zo goed tegen.

Als ze het echt niet willen (en er kan ook geen leidster wat meer 1 op 1 begeleiding geven op dat moment) dan rest er denk ik niks anders dan eerder ophalen en hopen dat het over een paar weken beter gaat, als ze de kindjes nog meer gewend is en er zelf ook weer wat meer vertrouwen in heeft.

Wat goed Loj! Kwam hij er zelf mee?

Oh wauw Kyara, over 1,5 maand al! Je kleine grote O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_157803762
Dat snap ik inderdaad wel. Maar wat Loj ook zegt, deze huidige oplossing vind ik te 'makkelijk'.

Waarom ze niet buiten wil spelen krijgen we er nog niet helemaal uit. Ze vindt het naar eigen zeggen 'niet leuk' door de 'kindjes' want die 'fietsen'. Dus ik vermoed te druk. Ook daarom wil ik observeren: misschien zie ik wat haar bang maakt en kan ik helpen een oplossing te bedenken.

Daarbij vind ik het heel cru gezegd ook gewoon hun werk om kimdjes hierin te begeleiden, in plaats van ze terug te geven als het niet gaat zoals ze willen.
Ik heb nl. ook de reden 'maar de rest is zo druk want Decembertijd' gehoord. Ja, en?

Over een paar maanden proberen zou idd kunnen. Het punt is dat Ellie NOOIT buiten iets met andere kindjes wil (niet overdreven). Sinds ze met 1 jaar en een beetje een eigen idee erover ontdekte, wil ze buiten niets met anderen kinderen doen. Ook 's zomers niet, ook met de buurkinderen niet. En dat terwijl ze heeel graag gaat wandelen en we nu ook heel veel buiten zijn.
Dus ik weet niet zo zeker of tijd de oplossing is. Mijn gevoel zegt dat het meer gewnning zal moeten worden.
Home is where the O+ is...
pi_157804029
Cwen, Chris wilde ook liever niet buiten spelen. Of als hij buiten was, precies aan de andere kant van de speeltuin als alle andere kinderen. Daar hielp tijd, maar ook begeleiden. Vermijden lijkt me ook niet echt de oplossing, dan leert ze het ook niet. Ik zou. Eerst eens vragen wat ze al geprobeerd hebben. Misschien een speelding in een hoekje, of desnoods een half uur aan het handje van juf. Meekijken zou hier niet geholpen hebben, omdat Chris bij mij weer anders reageert, maar dat verschilt per kind..
Ik zou niet zomaar eerder stoppen, tenzij het de hele ochtend een druk erop legt waardoor de hele ochtend moeilijk is. Dan kun je het overwegen, met de afspraak bijv na kerst het weer te proberen?

Loj, fijn nacht gehad?

Kyara, hebben ze vannacht weer in hun eigen bed geslapen? Heeft M niet de neiging om er ook bij te willen zijn?

Daan heeft zijn observatie al gehad bij de PSZ, over 2 weken exit-gesprek. Ze doen de observatie daar 3 keer, als ze net 2 maand begonnen zijn(ruim 2 meestal), met 3 jaar, en met bijna 4. Maar bij daan verwacht ik niks geks.

Vanmiddag om 12:15 intake bij de kleuterjuf. Daan vroeg maandag al of hij mocht blijven spelen, dus misschien maar vaker wennen dan ik bedacht had (1woensdag ivm kerstdrukte).
  woensdag 25 november 2015 @ 09:25:10 #259
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157804588
E heeft de zomer op het kdv doorgebracht op de schommel; hoog en droog, lekker in dr eentje :)

Ik vind t ook opmerkelijk dat ze je vragen om haar eerder op te halen. Het is inderdaad gewoon hun werk om haar te begeleiden :?

Dat jij er (een paar keer) bij wilt zijn om te begeleiden is een heel begrijpelijke en -denk ik- werkbare oplossing. Ik vind die psz in deze echt niet flexibel :N
pi_157805028
Helaas, erbij zijn kan écht niet. Ze zijn daar nogal star in. Ze geven zelf aan dat ze 3 moeilijke buitenspelers hebben, waar ellie er een van is. Er zijn ook drie juffen. Maar er moeten ook kindjes naar de wc enzo. Het lukt ze dus niet om haar steeds een handje van iemand vast te laten houden, waardoor ze zich onveilig voelt en gaat huilen.

Tja, wat dan? Ik kan ze niet dwingen om Ellie bij zich te houden en ik mag niet meekijken. Ik voel me wel een beetje buitenspel gezet zo, eigenlijk....
Home is where the O+ is...
pi_157805088
Jeetje met drie juffen en drie moeilijk buitenspelende kindjes vind ik hun verklaring echt nergens op slaan. Je hebt in totaal 6 handen. Dus als een juf even weg moet om een kindje naar het toilet te brengen heb je nog 4 paar handen over.
ik snap dat je niet tevreden bent op dit punt. :*
pi_157805211
Nou inderdaad, en anders blijft 1 juf lekker binnen met de kinderen die niet buiten willen spelen? Ze verplichten ze toch ook niet om te kleien of zo? En als er 3 kindjes moeilijk buiten spelen, waarom moet die van jou dan eerder opgehaald worden en de andere 2 niet?

Ik zou toch even een gesprek aangaan met psz en aangeven hoe jij je hierbij voelt. En dan liefst even op een ander moment dan bij halen/brengen maar een moment dat er meer rust is.
pi_157805242
Ik zou mijn kind er niet meer met een gerust hart weg brengen. Ik vind dat ze zich er veel te makkelijk vanaf maken met kom dr maar ophalen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_157805730
3 moeilijke buitenspeelkindjes en 3 juffen!
Nou sorry hoor, belachelijk!

Ik heb regelmatig met 3 moeilijke buitenspeelkleuters gestaan in m'n eentje en dan moest ik nog 30 andere kleuters ook in de gaten houden en helpen (oké, niet met naar de wc gaan dan ;) )
Ik creeer dan een veilige plek voor ze, vaak bij mij bij het bankje.

Dus ik vind dit echt belachelijk! :( :( Als je je niet serieus genomen voelt zou ik het aankaarten bij d'r locatiemanager of als jij niet mag observeren een observatie eisen.
Oh en korting eisen. Ze zorgen toch een half uur minder voor je kind!
Zo, loj heeft gezegd ;)

Wij gaan in eerste instantie bij 1 school kijken, eentje van de Stichting waar ik ook zelf bij werk. Ik heb er zelfs ooit eens gesolliciteerd. Ze hebben alleen een paar punten waar ik iets minder enthousiast over ben, dus denk dat ik daarna ook nog bij een tweede optie ga kijken :)
pi_157805853
Het is fijn om jullie reacties te lezen, daardoor heb ik in elk geval het idee dat ik dus niet een of andere halve gare ben die haar kind beter vindt dan de rest, ofzo. Od speciale eisen heeft.

ML denkt er net zo over als jullie. Maar ik vind het gewoon heel erg moeilijk om het aan de juffen uit te leggen. Nou ja, wordt vervolgd...
Home is where the O+ is...
pi_157805983
Kan ML niet mee naar een gesprek bij het kdv?
pi_157806805
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:49 schreef Loj het volgende:


Ik heb regelmatig met 3 moeilijke buitenspeelkleuters gestaan in m'n eentje en dan moest ik nog 30 andere kleuters ook in de gaten houden en helpen (oké, niet met naar de wc gaan dan ;) )
Ik creeer dan een veilige plek voor ze, vaak bij mij bij het bankje.

Dus ik vind dit echt belachelijk! :( :(
Precies dit.
Toen ik nog voor de klas stond kon ik kinderen die iets meer aandacht behoeven ook niet terug geven aan de ouders. Ze zien me al aan komen. Ik moest daar gewoon mee dealen en idd zorgen dat die betreffende kindjes zich op de een of andere manier wel confi voelden.

Dus ik zou de bal idd weer terug spelen
pi_157808753
Nou, het was weer brullen. Zelfs de juf weet het niet meer.
Maar toen wij weg wilden gaan, gingen de andere kindjes weer naar binnen. Toen snapte ze het natuurlijk niet meer en wilde nog spelen. Dus dat was weer huilen en teruglopen. En toen zijn we door de juf met een "Ja, zo maak je het niet duidelijk voor haar." de klas uit gezet.

Ik voel me nogal rot erover nu...
Home is where the O+ is...
pi_157808966
Ik snap hem niet helemaal Cwen, was je weer gebeld?

En wat maak je dan niet duidelijk aan haar? Was je met haar gaan spelen? :@

Trouwens sowieso mag je ze aanspreken op slechte communicatie. Het is een opmerking die je als leidster en juf soms kan/mag maken maar dan tijdens een gesprek en goed beargumenteerd.
pi_157809142
Ja, om 10.55 dat ik haar op moest komen halen.
En nee, ik was niet met haar aan het spelen, ik was aan het uitleggen dat ze mee ging naar huis, dat ik begreep dat ze nog wilde spelen, etc. Dat doe ik rustig, maar blijkbaar had ik haar zonder uitleg gillend mee moeten nemen :(.

[ Bericht 33% gewijzigd door Cwen op 25-11-2015 13:31:50 ]
Home is where the O+ is...
pi_157809846
cwen , moeilijke situatie, vooral heel vervelend dat er niet naar jou geluisterd wordt.
Ik zou idd een gesprek met ze plannen om ideen uit te wisselen en vooral elkaars visie, kan je meteen kijken of je nog bij deze psz wil blijven....

wij krijgen 10 min omdat hij op een vve psz zit misschien ze moeten dus bepaalde dingen observeren. Bij mn meisjes L hadden we het ook al hoor, ze hebben vooral de indicatie op mijn chronisch ziek zijn en manlief zijn opleiding.
Het heeft wel dubbel gevoeld om dan de subsidie van de vve te krijgen, maar nu is het ook praktisch met het schoolgaan te combineren, de psz zit tegenover de school namelijk.
pi_157809878
ow ik lees nu net dat je weer gebeld was,
de leidsters maken het ook niet makkelijk hoor, jij wordt gebeld maar ondertussen kunnen zij het niet aan
succes met een juiste keuze maken....
pi_157810680
Ik denk echt dat het tijd is om een gesprek aan te vragen, met je man erbij en evt ook locatiemanager erbij want zo kun je niet doorgaan. Ik kan me niet voorstellen dat je nu het gevoel hebt dat je Ellie in een veilige omgeving achterlaat op deze manier en dat je vertrouwen in de leidsters ook nogal gedaald is.
pi_157818581
Ik snap er echt niks van.... tegen de tijd dat jij er bent, even de tijd neemt om afscheid te nemen en weg te gaan, gaan de andere kindjes alweer naar binnen.. En dan moet zij toch gewoon naar huis? :? .

De houding van de leidsters en zeker die laatste opmerking zou voor mij denk ik reden zijn om mijn kind er vandaan te halen. Ik zou mij niet gerespecteerd voelen en ook het idee krijgen dat mijn kind alleen als een probleem wordt gezien, dat er liefdeloos wordt omgegaan met een kind dat iets toevallig nogal lastig vindt.

Zoals hier ook al door mensen is aangegeven: als je zelf dit soort werk doet (met kinderen/onderwijs) dan weet je wat het betekent om kinderen te begeleiden. Dat doe je met zorg, aandacht, en in samenwerking met de ouders, waarbij je een gezamenlijk belang en doel hebt, namelijk werken aan de ontwikkeling van het kind, met oog voor het welzijn van het kind. Dat eerste punt is hier aan de orde: voor Ellie's ontwikkeling is het van belang dat zij hierbij begeleiding krijgt en haar angst of schroom kan overwinnen. Dat tweede punt is ook in het geding, want voor Ellie is het vervelend om 'buitengesloten' te worden. Ook al vindt ze het niet leuk om naar buiten te gaan, het gevoel dat ze nu meekrijgt, dat zij weggehaald wordt uit de groep, is pedagogisch gezien ook niet erg verantwoord.
Een oplossing zou kunnen zijn: dat een leidster met de kindjes die buitenspelen lastig vinden, eerder weer naar binnen gaat. Dan zijn ze wel even buiten geweest, om te wennen, maar mogen ze sneller weer terug. Op die manier laat je aan het kind blijken dat je wel verwacht dat het iets doet (ook als het moeilijk of lastig is) maar dat je rekening houdt met het feit dat zij het niet fijn vinden.
Zo kun je werken in stapjes: kijken wat ze wel leuk vinden om buiten te doen, dat stimuleren, de tijd een beetje op gaan rekken, etc.

Nouja, grote woorden misschien allemaal, maar ik maak me hier plaatsvervangend wel druk om. Ik hoop dat je er uitkomt met ze, maar laat je in ieder geval niet onzeker maken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157818980
Ik ga mee met de rest Cwen. Ik krijg ook een vervelend gevoel bij de situatie, niet een liefdevolle veilige plek waar ze goed kan ontwikkelen. Ik zou zeker in gesprek gaan (buiten de reguliere tijden om?) en zorgen dat het uitgesproken wordt.

Daan gaat over 2 weekjes een woensdagochtend wennen op school.. En dan na de kerstvakantie vol aan de bak op maandag. Er beginnen nog 2 jongens en een meisje in december/januari, dus dat is gezellig. Hij ging nu al gelijk lekker spelen. Eens kijken of hij dat nog doet als er 25 kinderen om hem heen dartelen ;)
  woensdag 25 november 2015 @ 20:23:58 #276
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157819274
Ik kan niets anders dan bovenstaande posts beamen. Als zij niet de moeite willen of kunnen nemen om een passende oplossing te vinden waar iedereen zich goed bij voelt, zou ik heel gauw uit gaan kijken naar een andere psz.
pi_157819452
Leuk DF!

M kreeg hier vandaag een kaartje in de bus met de uitnodiging voor as dinsdag. Wel na schooltijd dus zal een gesprekje met de juf(fen) zijn. Ben benieuwd!
pi_157820668
quote:
2s.gif Op woensdag 25 november 2015 14:35 schreef Kyara het volgende:
Ik denk echt dat het tijd is om een gesprek aan te vragen, met je man erbij en evt ook locatiemanager erbij want zo kun je niet doorgaan. Ik kan me niet voorstellen dat je nu het gevoel hebt dat je Ellie in een veilige omgeving achterlaat op deze manier en dat je vertrouwen in de leidsters ook nogal gedaald is.
Dat. Dit is geen emotioneel veilige plek op deze manier. Ik snap echt niet hoe ze tot zo'n reactie komen. :?
pi_157821190
Jeetje Cwen, ik zou haar er ook afhalen denk ik. Hebben ze op haar toekomstige basisschool misschien nog tips voor een andere peuterspeelzaal? Maar wat een kind onvriendelijk beleid zeg, ik kan er niet over uit.
pi_157821583
Dank jullie wel, echt, ik kan niet uitdrukken hoe blij ik even met jullie steun ben :* :'(.
Ik vind het ook helemaal niet fijn voelen, voel me idd ook helemaal niet gerespecteerd of maar gehoord. Ik ga vrijdag, als ze er weer is, een gesprek aanvragen. Krijg ik daarop geen gehoor, dan bel ik die middag nog met de vestigingsmanager.
Komen we er dan niet uit, dan gaat ze daar inderdaad weg. Er zijn meer locaties hier, maar het is wel dezelfde stichting (dorp, hè). Dus of het elders anders gaat, kan ik niet inschatten.
Gelukkig gaat ze dan met 3 al naar de basisschool, dus dat half jaar is te overzien als het zover komt. Maar dat hoop ik niet.

Ze was ook echt over de rooie toen we naar huis gingen, het was overduidelijk dat ze het niet meer snapte. Dus zo gaat het in elk geval niet.

Ik ben zelf ook nogal uit m'n doen ervan. Het zit me behoorlijk dwars.
Home is where the O+ is...
  woensdag 25 november 2015 @ 21:36:47 #281
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157821758
Man man man, wat een gezeur Cwen :{ maar je staat er echt niet gek in hoor, ze doen daar zo te horen gewoon hartstikke moeilijk en onpedagogisch inderdaad :{w
pi_157829582
* Mabawa. schuift dan maar direct hier naar binnen

Onze kleine kletskous is vandaag jarig. We hebben een heuse peuter in huis! *G* Ik kom hier af en toe even langs ;)

pi_157829647
Welkom Mabawa! Gefeliciteerd met je mooie peutermannetje *G*
pi_157830233
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 10:04 schreef Mabawa. het volgende:
* Mabawa. schuift dan maar direct hier naar binnen

Onze kleine kletskous is vandaag jarig. We hebben een heuse peuter in huis! *G* Ik kom hier af en toe even langs ;)

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd met je peuter Mabawa! Mooie dag om jarig te zijn!
*poef* nu is het weg
pi_157832180
Cwen, ik ben het met de rest eens. :*

Deep, leuk dat hij zo ging spelen. O+

Mabawa en KJ, gefeliciteerd met jullie peuters *G*

Hier een ultiem geluksmomentje. Half 6 werd Riley wakker van het hoesten dus bij mij in bed genomen. Ze kwam heel dicht tegen me aan liggen.
Om 8 uur werden we wakker gebeld. Helemaal uitgerust. O+
  donderdag 26 november 2015 @ 14:47:02 #286
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_157834602
Mabawa en KJ gefeliciteerd! *O* *O*

Oh Omen, dat klinkt heerlijk! O+

Ik ben ziek - lange dag vandaag :O
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_157835084
Welkom verse peuters! *O*

Ik krijg zojuist een mail met de informatie voor M's eerste schooldag :o Ik ben niet zo snel weemoedig maar ik vind dit best een stap merk ik. M'n knul op school O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_157835985
School is ook best een grote stap... zodra ze eenmaal naar school gaan, worden ze ook in zo'n rap tempo "groot"!
(Maar het is ook zó gaaf, zo'n groot kind. Om echt hele gesprekken mee te voeren en samen over dingen na te denken enzo O+ )

Goed, back on-topic: Ik ben vandaag met mijn peuter naar het CB geweest. Een extra tussendoor afspraak omdat ik me bij de twee-jaar-afspraak een beetje zorgen maakte over haar spraakontwikkeling (je-weet-wel, die afspraak waar ze een uur later begon met babbelen en inmiddels alles (na)praat)
Hadden ze daar toch in de computer ook gemeld dat er zorgen waren om haar gewicht!! :o :( Dat ik toen vertelde dat ze wel eens drie boterhammen eet voor lunch, en dat dat best veel was etc. Daar heb IK me toen in ieder geval geen zorgen om gemaakt! Maar goed, terecht ook bleek vandaag, want ze was wel in de lengte gegroeid, maar in gewicht vrij gelijk gebleven, dus is hartstikke mooi in verhouding nu.
For the record: 14,9 kg bij 94,5 cm

En haar spraak gaat inmiddels dus inderdaad prima. En wat betreft andere/algemene ontwikkeling liep ze zelfs (flink) voor volgens die CB mevrouw, en volgens haar kon dat wel eens de oorzaak zijn van het nog steeds behoorlijk claimende gedrag van Femke naar mij toe. Ze wil teveel, maar kan het verbaal nog niet goed genoeg uitleggen wat er nu in haar koppie zit. Conclusie: het is een fase :D Een lange in ons geval, maar het blijft een fase, en het gaat over, ooit.
pi_157836555
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 10:41 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je peuter Mabawa! Mooie dag om jarig te zijn!
[ afbeelding ]
O+ Gefeliciteerd met L! *G*
pi_157836647
Ow ja, nog een jarige!
Gefeliciteerd met L, KJ! *G*
pi_157838023
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:48 schreef Shandaly het volgende:
School is ook best een grote stap... zodra ze eenmaal naar school gaan, worden ze ook in zo'n rap tempo "groot"!
(Maar het is ook zó gaaf, zo'n groot kind. Om echt hele gesprekken mee te voeren en samen over dingen na te denken enzo O+ )


Dat idd! Kleuters zijn zo leuk!
*poef* nu is het weg
pi_157838304
Het is vandaag 'peuter-achter-het-behang-plak-dag'. Wie doet er mee? *O* ;(
pi_157839263
Gefeliciteerd KJ en Mabawa *O* *O*

Shandaly dus hopelijk nu geen zorgen meer over je meisje? :D

Ahhh heerlijk Omen! O+
Da's zo lekker he .. dat je die kleintjes ooit nog gewoon lekker bij je in bed kunt nemen en dat ze gewoon weer lekker in slaap vallen O+

Ik had op facebook echt een TE schattig filmpje geplaatst van Djenna en Boaz. Ik merk dat Djenna de laatste tijd heel erg van het rollenspel is. Ik denk dat ze dat van de psz heeft (en wat ook typisch is voor haar leeftijd natuurlijk). In dat filmpje ligt Boaz op de grond. En Djenna dekt hem toe .. beertje erbij .. Dekentje eroverheen .. Geeft hem een kusje .. Zegt: lekker slapen Boeha (Boaz in Djennataal O+ :+ ) en dan drukt ze een fantasielichtknop uit. Te schattig O+
En Boaz liet het gewoon allemaal toe en bleef braaf liggen :D .. Dat vind ik nog het mooiste van alles _O- .. Hij heeft het ongeduld van zijn moeder normaliter :')
pi_157848150
Wat lief zeg twinkle O+

Luuk had vanmiddag in de stad een kluns moment. Hij deed alsof hij een appel al, en beet ontiegelijk hard op z'n vinger. De tandafdrukken stonden in z'n vinger. Sowieso was t niet z'n dag vandaag. Vaak gevallen, tegen deuren opgelopen en gebotst. Ouder worden komt met gebreken. .. maar bij Luuk wel erg vroeg de gebreken :D
*poef* nu is het weg
pi_157852742
Ietsje te laat, maar gefeliciteerd kJ en Mabawa!

Hier een beetje bizarre week, een sprongetje ofzo ;)
Want sinds deze week slaapt Ow zonder speen.
Ging hij zonder huilen naar de 3+ groep
Zingt hij liedjes helemaal alleen
Zat hij op de wc en deed z'n eerste plas daar.
Liet hij zonder huilen z'n tandenpoetsen.

Allemaal sinds maandag! :o :D O+
pi_157854028
Nog van harte gefeliciteerd met jullie peuters Mabawa en KJ *O* *O*
pi_157870264
mabawa welkom en gefeliciteerd nog!

KJ ook hier nog gefeliciteerd!
en wat een pijnlijke aktie zo hard in zn eigen vinger bijten

klinkt als een goede spurt zo loj!
pi_157894813
Zijn er hier meer peuters die kleuren nog niet goed benoemen?
Aiden noemt alleen blauw, groen en zwart op. Alles wat rood is, noemt hij ook blauw. Hij noemt nooit iets op wat rood is en twijfel dus of hij dat ook gewoon niet ziet
Ik wil niet gelijk denken dat hij kleurenblind is maar herkennen jullie dit?
pi_157894855
Venco Djenna is van eind oktober en die noemt rood geel groen blauw maar zit er ook nog wel eens naast.

Ik weet eigenlijk niet goed wanneer ze de kleuren 'moeten' kennenn

Ik blijf gewoon oefenen maar maak me nu nog geen zorgen.
pi_157894963
Ow weet ze goed, maar maakt nog wel eens een foutje.
Dan noemt hij donkerblauw zwart ofzo :)

Ow zei net tegen mij: Ow plasje doen op de wc mama! En het lukte nog ook! *O*
Misschien gaan we toch nog zindelijk worden voor z'n derde verjaardag :D
pi_157895536
Yay Ow! *G*

Hier kent Femke de kleuren best goed, maar als ze er geen zin in heeft noemt ze alles blauw :') :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')