Heel verstandig. Ik schreef het in het dreumestopic ook al maar mijn vroegste herinneringen hebben voor een groot deel met Sinterklaas te maken en hoe eng ik het allemaal vond. Als kind van 3 - 5 jaar vond ik het helemaal niks, veel te spannend. Denk dat het goed is als ouder om in de gaten te houden of het wel echt leuk is allemaal voor je kind.quote:Op dinsdag 10 november 2015 09:52 schreef L-E het volgende:
Kyara
Wij slaan sinds dit jaar het Sinterklaasjournaal over. De spanning die de feestdagen (en aansluitend zijn verjaardag) met zich mee brengt is voor Oudste echt too much. Resulteerde de laatste twee jaar in twee maanden lang een oververmoeid en overprikkeld kind, echt voor niemand leuk.
quote:Op dinsdag 10 november 2015 21:27 schreef Kyara het volgende:
M zei tegen D dat zij de volgende keer naar de dokter mocht. Wat hij was al een keer geweest en nu J dus volgende keer mag D.
Fijn dat jullie niet dom zijnquote:Op woensdag 11 november 2015 13:55 schreef NotTheSame het volgende:
Spirit wat stoer zeg!
DF fijn dat je mannen zo lekker samen kunnen spelen!
Het gesprek was echt een verademing. We zijn dus echt niet dom, we overschatten haar niet oid, Draak is gewoon écht slim.
Van wat ze nu hebben kunnen observeren functioneert ze cognitief op het niveau van een 5 à 6-jarige, sociaal is ze wel gelijk met haar leeftijdsgenoten maar met wat kleine typische dingen, niks alarmerends en het zou waarschijnlijk te maken hebben met het gebrek aan uitdaging, zowel cognitief als sociaal.
Dus gaan we maar weer met de basisschool in conclaaf, kijken of ze nu toch eerder mag beginnen en welke begeleiding ze eventueel kan krijgen, en anders kunnen we als de wiedeweerga op zoek naar een andere school.
Het hoort hier eigenlijk niet, maar hoe heb je dit besproken (nu ga ik ervan uit dat dat in samenspraak is gegaan, jou kennendequote:Op dinsdag 10 november 2015 09:52 schreef L-E het volgende:
Kyara
Wij slaan sinds dit jaar het Sinterklaasjournaal over. De spanning die de feestdagen (en aansluitend zijn verjaardag) met zich mee brengt is voor Oudste echt too much. Resulteerde de laatste twee jaar in twee maanden lang een oververmoeid en overprikkeld kind, echt voor niemand leuk.
Wat fijn dat jullie erkenning krijgen! Hopelijk hoef je niet nog een andere school te zoeken, dat zou toch jammer zijn.quote:Op woensdag 11 november 2015 13:55 schreef NotTheSame het volgende:
Spirit wat stoer zeg!
DF fijn dat je mannen zo lekker samen kunnen spelen!
Het gesprek was echt een verademing. We zijn dus echt niet dom, we overschatten haar niet oid, Draak is gewoon écht slim.
Van wat ze nu hebben kunnen observeren functioneert ze cognitief op het niveau van een 5 à 6-jarige, sociaal is ze wel gelijk met haar leeftijdsgenoten maar met wat kleine typische dingen, niks alarmerends en het zou waarschijnlijk te maken hebben met het gebrek aan uitdaging, zowel cognitief als sociaal.
Dus gaan we maar weer met de basisschool in conclaaf, kijken of ze nu toch eerder mag beginnen en welke begeleiding ze eventueel kan krijgen, en anders kunnen we als de wiedeweerga op zoek naar een andere school.
Ik denk nu, dat ik mijn oudste ook pas laat wennen op school als hij al 4 is. Even afhankelijk van wat de school zelf daarin te zeggen heeft. Het lijkt me zo verwarrend voor hem anders. Eerst wennen op school, dan verjaardag, dan afscheid kdv en dan weer school. Idealiter doen we eerst afscheid kdv, dan verjaardag en dan school. Ik ben van plan om daarvoor ouderschapsverlof op te nemen.quote:Op woensdag 11 november 2015 15:21 schreef Kyara het volgende:
Fijn dat het een goed gesprek was NTS. Ik dacht gister toevallig nog aan jullie en dat gesprek. Zou in elk geval zsm weer met school gaan praten.
Ik heb zelf vorige week een gesprek met school gehad (door mij aangevraagd of over de situatie te praten). En ik vond het zelf heel fijn dat ze alles serieus namen en het ook heel fijn vonden om al helemaal op de hoogte te zijn. En voor zover mogelijk houden ze er ook rekening bij het plaatsen (welke klas en juf).
Ik weet eigenlijk niet wat ze hier doen qua wennen maar ik wil het voor M wel levend houden dus heb wel afgesproken dat zodra hij geplaatst is, de juf meteen contact met ons opneemt.
En 4 januari, meteen vol aan de bak dus? Of laat je hem nog eerst halve dagen of zo gaan? Hoewel hij natuurlijk al veel vertrouwder is met school omdat grote broer er ook zit waarschijnlijk.
Vandaag zouden wij ook een gesprek met de orthopedagoog hebben. Maar helaas werden we opgevangen door de praktijkeigenaar dat ze met een migraineaanval naar huis is gestuurd. Begrijpelijk maar baal wel.
quote:Op donderdag 12 november 2015 21:41 schreef Kyara het volgende:
Oh dat is wel attent. Hier leeft het sowieso niet echt dus ik vond het wel best. Hier liepen ze rond kinderbedtijd inderdaad.
Ja, hij zit nu wel echt in de "ik ben bijna kleuter en toe aan school en daarom gedraag ik mij nu dusdanig dat mama straks ook toe is aan school" fase.
quote:Op donderdag 12 november 2015 22:25 schreef Loj het volgende:
Geen Sint Maarten hier in de buurtwel worden de eerste pietjes al op de ramen geplakt
Wow kleuterschool! Gaat opeens opschieten Kyara! Ik heb m'n vriendje een ultimatum gesteld, dit kalenderjaar heeft hij nog een keuze in de school, anders kies ik(hij maakt maar geen afspraak
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |