abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 november 2015 @ 21:31:14 #1
378192 -mandy-
I am who I am
pi_157435068
Welkom in het Peutertopic!!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_157435356
KJ is het om de spraak te doen bij Luuk?

Omen, gelukkig haalde ik vanmiddag een HEUL BLIJ kind op vanmiddag bij de noodgastouder *O*
Ze was helemaal in de haleluja. Geknutseld, gekleurd, gedanst .. Kreeg der bijna niet meer mee naar huis :o

Dus dan is dat schuldgevoel ook wat minder aanwezig :Y)
pi_157436061
Luuk is al bekend met logopedie vanaf dat hij 18 maanden is. Hij kon zich toen niet duidelijk maken wat hem zeer veel frustratie opleverde. Uit frustratie ging hij bonken met z'n hoofd. Tegen de muur, kast of grond. Erg naar om te zien. De logopediste heeft vooral ons geleerd hoe we Luuk konden helpen. Zo leerde hij steeds meer woordjes. Hij spreekt nu best goed (vinden wij ). Anderen verstaan hem amper.
Onze oudste is heel erg talig. Zong met 20 maanden al vloeiend ik zag 2 beren broodjes smeren.
We vinden het nu heel lastig om te zien waar Luuk nu staat. Vergeleken bij zn zus loopt ie enorm achter. Maar loopt hij nou achter, liep zij voor? Wij vinden dar ie het heel goed doet, maar is dat ook wel zo? Misschien heeft ie wel meer nodig. Daarom de test. Eerste test is om te kijken wat hij snapt, ze had wat dieren poppetjes en wat blokjes. Hij moest opdrachtjes uitvoeren die steeds wat lastiger werden. "De aap ligt eerst op het huis;, en springt daarna in het gras"
Ze gaat straks ook zn uitspraak testen en ook zn woordenschat. Maar alles op een spelletjes manier.

Ik ben helemaal niet zo voor t testen in het algemeen maar t zou fijn zijn als Luuk zich bij iedereen beter verstaanbaar kan maken. Wij zijn zn ondertiteling, maar we zijn niet altijd bij m.

[ Bericht 3% gewijzigd door kaatjejannie op 09-11-2015 22:27:58 ]
*poef* nu is het weg
pi_157437243
Succes alvast Mandy!

KJ, dat is ook best lastig om te bepalen, je referentiekader wordt dan toch bepaald door je oudste. Hopelijk kunnen jullie verder met de uitslag vn de test.

Hier is het Sinterklaasvirus toegeslagen. Ik heb vandaag wel 12 keer "Toto met de stoomboot" gezien (aflevering van Het Zandkasteel over Sinterklaas), ze zingen de hele dag Sinterklaas Kapoentje en ze hebben met open mond naar het Sinterklaasjournaal gekeken. M heeft op het kdv een stoombootmuts geknutseld en die heeft hij ook de hele avond opgehouden O+

De meiden willen geen cadeautje van Sinterklaas (toch een beetje spannend) maar hij mag wel komen en dan mag hij in de keuken staan. Bij doorvragen wilden ze toch wel een cadeautje, D wil een blauw cadeautje en J een rode. M wil gewoon een trein. Oh, en Sinterklaas is al heel oud. Volgens D wel 5 jaar!

Verder weer wat beddrama's. J wil heel graag bij D in bed slapen maar D wil graag "rustig slapen". Uiteindelijk de bedden tegen elkaar aan geschoven als compromis. Boel gekeet natuurlijk. Horen we op een gegeven moment D roepen "mama, ik heb pijn!" en dan J heel droog "ja, want ik heb je gebeten" :') De bedden staan (op verzoek van D) nu dus weer uit elkaar.
pi_157437963
Kyara! _O- Wat een geweldig stel heb je toch ook O+

Twinkle, lastig he, om ze dan mee naar huis te krijgen ;) Ik heb wel eens gezegd dat ik een klacht in ga dienen dat het *te* leuk is op het kdv. Kost me veel te veel tijd bij het ophalen ;)

Lastig KJ.. vergelijken is bijna onvermijdelijk he?
pi_157438450
KJ, lastig. Goed van die test :*
Hoofd bonken op de grond doet Riley tegenwoordig wel weer als ze echt heel erg boos/verdrietig is. Heel naar om te zien.

Twinkle, fijn dat het goed ging bij de go.

Kyara :D

Hier luisteren we Sinterklaasliedjes. En Riley werd heel emotioneel van 'zachtjes gaan de paardenvoetjes'. Echt trillend bovenlipje en traantjes in haar ogen. Was zo zielig om te zien dat ik ook tranen in mijn ogen kreeg. Dus maar heel veel kusjes gegeven O+
  maandag 9 november 2015 @ 23:13:05 #7
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157438830
Hahaha Kyara wij liggen hier nu allebei dubbel want ik heb t voorgelezen aan mn vriend _O-

Riley O+ wat schattig!
pi_157441144
KJ spannend ook weer maar goed dat je aan de bel trekt

Qua wegbrengen ik zie nu al op tegen morgen, meneer heeft er zo'n beetje een half jaar over gedaan (als het niet langer is) dat ik weg kon zonder dat hij ging huilen
nu is hij 3 wk niet geweest....

Wel fijn dat ze vrolijk zijn als je ze ophaalt
maar een herkenbaar gevoel dus

Kyara ik vind je meiden zo tof hihi
pi_157442712
Kj ik ben benieuwd wat eruit komt. Succes Luuk ^O^

Hier lijkt het kwartje wb sinterklaas ook te vallen. Zo leuk!
Djen is fan van het zandkasteel. Even kijken of ik die aflevering op kan snorren. Nu ik nauwelijks meer werk heb ik veeeeel meer tijd voor de kinders en ik geniet er zo van O+
pi_157442726
Heerlijk die kinderlogica O+
pi_157443209

Wij slaan sinds dit jaar het Sinterklaasjournaal over. De spanning die de feestdagen (en aansluitend zijn verjaardag) met zich mee brengt is voor Oudste echt too much. Resulteerde de laatste twee jaar in twee maanden lang een oververmoeid en overprikkeld kind, echt voor niemand leuk.
pi_157446287
Kyara, lekker stel heb je. Het zal af en toe ook wel pittig zijn, maar wij vermaken ons wel met de tweeling verhalen!

Kaatje, bij ons is het andersom. De jongste doet alles sneller dan de oudste (behalve de zindelijkheid). De oudste sprak met 2 jaar net een 2 woord zin en heeft tot die tijd ook wel met zijn hoofd gekopt van frustratie. Hij was ook slecht verstaanbaar tot we in het logopedie traject zaten ivm klankwisselingen. Ik verstond 90%, anderen 10%.
De jongste deed de woorden combineren met anderhalf al en was direct goed verstaanbaar. Ook motorisch was hij sneller, sociaal heel erg beter, cognitief meer nieuwsgierig en actief ermee etc. Of eigenlijk was de oudste angstig en niet zo actief. Ik zeg ook wel: als ik de kinderen andersom had gehad was de oudste wel in een onderzoek-traject terecht gekomen. Maar nu hebben we dat zelf allemaal opgevangen en gaat het ook prima. Die luxe hadden we ook omdat Daan pas kwam toen Chris 4,5 was. Dus we hadden alle tijd voor hem.

Daan heeft niet zoveel met sinterklaas. Hij wilde alleen gisteren "zwarte pieten style" luisteren. Tijdens het Sinterklaasjournaal was hij nogal afgeleid. En dan grote broer die steeds komt verluisteren dat hij weet dat het nep is, of dat die naam wel erg grappig is :P
pi_157447793
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 09:52 schreef L-E het volgende:

Wij slaan sinds dit jaar het Sinterklaasjournaal over. De spanning die de feestdagen (en aansluitend zijn verjaardag) met zich mee brengt is voor Oudste echt too much. Resulteerde de laatste twee jaar in twee maanden lang een oververmoeid en overprikkeld kind, echt voor niemand leuk.
Heel verstandig. Ik schreef het in het dreumestopic ook al maar mijn vroegste herinneringen hebben voor een groot deel met Sinterklaas te maken en hoe eng ik het allemaal vond. Als kind van 3 - 5 jaar vond ik het helemaal niks, veel te spannend. Denk dat het goed is als ouder om in de gaten te houden of het wel echt leuk is allemaal voor je kind.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157457084
Hier hebben ze vanavond weer met open mond naar het Sinterklaasjournaal zitten kijken. Nu volgen ze de verhaallijn nog niet echt en is het ze vooral te doen om Sinterklaas en de pieten te zien maar ik geloof best dat dat hele verhaal er om heen ook wel voor extra spanning e.d. kan zorgen. Zeker als er op school ook nog op door wordt gegaan en zo.

Tot nu toe wordt om elke afbeelding vn Sinterklaas gegild en krijgen plaatjes kusjes en zo. Het internetfilmpje met je eigen huis vond M heel fascinerend maar de meiden vonden dat wel eng. Ze hebben nu samen besloten dat ze geen cadeautje van Sinterklaas willen. Maar hij mag ze wel neerzetten (en daarna mag hij weer in de keuken gaan staan) en mama moet dan de cadeautjes geven.

Vandaag ook even met mijn drietal een ritje naar de huisarts gemaakt. J heeft klei in haar neus gestopt :') Zelf niet gezien hoeveel maar ik zag wel iets en bij mijn pogingen om haar te laten snuiten haalde ze nog even extra haar neus op. Onderweg moest ze wel niesen en de huisarts kon daarna niets meer in haar neus terug vinden. Ze deed het wel heel goed, netjes stil zitten en geen krimp gegeven terwijl toch met lamp, klem en tang in de neus werd gekeken.
  dinsdag 10 november 2015 @ 21:24:00 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157457324
Agos arme J!! :o Wat een eng idee joh :X

En superknap dat ze dan met alle toeters en bellen laat onderzoeken _O_
Hoe reageerden de andere twee daarop?
pi_157457456
M zei tegen D dat zij de volgende keer naar de dokter mocht. Wat hij was al een keer geweest en nu J dus volgende keer mag D. :')

En D kreeg ik amper mee want ze wilde nog even spelen (bij de huisarts in de spreekkamer dus....).

Oh en M ging meteen tegen de assistente het hele verhaal uit de doeken doen.
  dinsdag 10 november 2015 @ 21:50:22 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157458031
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:27 schreef Kyara het volgende:
M zei tegen D dat zij de volgende keer naar de dokter mocht. Wat hij was al een keer geweest en nu J dus volgende keer mag D. :')
O+! Wat een schat
pi_157458224
O Kyara jouw drietal O+ _O- , never a dull moment!
Sinterklaas vind J wel reuze interessant, we gaan zaterdag(als het weer meedoet)maar even naar de intocht een dorp verderop, vanochtend even een pietenmuts(uiteraard een roze)voor haar gekocht.
Ik was vanmiddag mn net opgevouwen stapel wasgoed kwijt, ze had het vast naar boven gebracht voor me zei ze, bovenaan de trap lag een keurige hoop was :D ze had alles stuk voor stuk naar boven gesjouwd(en dan te bedenken dat we al eens een nachtje in het zh hebben geslapen omdat ze van de trap gedonderd was, maar nu kan ze dat ook veeeeel beter als anderhalf jaar geleden ;( ).
  woensdag 11 november 2015 @ 10:10:39 #19
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157465299
Kyara O+!

Draak is hier helemaal into Sinterklaas. Het Sinterklaasjournaal word gevolgt en ze heeft het halve Intertoys-boek al uitgescheurd met wat ze wil hebben :').

Mijn ouders hebben inmiddels 2 muurkasten vol cadeau's gepropt :@, want ja, de Sint, Draak's verjaardag en Piranha's verjaardag zitten toch wel heel dicht op elkaar.

Wij hebben zometeen het gesprek met de orthopedagoog. Ik vind het toch wel een klein beetje spannend :@.
pi_157466077
NTS, logisch dat het spannend is. Wie weet wat eruit komt. Maar als dat je handvaten geeft is dat ook wel heel fijn!

Goed M, eerlijk spelen eerlijk delen, zelf de huisarts! Dapper dat J goed meewerkte!

Misschien gaan we wel naar er intocht in de stad. Eerst die op tv kijken. En dan kijken wat voor weer het is. Ik ben een mooi-weer Sint intocht kijker :P

Chris heeft vandaag studiedag. Net met Chris zijn lampion geknutseld, nu zijn ze samen op de wii Kirby aan het spelen. Leuk stel O+
pi_157466361
Isa kijkt ook echt nonstop het sinterklaasjournaal. De eerste aflevering vond ze niet zoveel aan, maar ik geloof dat ze de hype nu een beetje van ons mee krijgt omdat wij het zo leuk vinden :@ Zaterdag gaan we uiteraard ook naar de intocht hier in de stad :)

Maar vanavond eerst Sint Maarten! Ze kent al een paar liedjes die ze dan heeeel zachtjes zingt dus ik ben bang dat manlief en ik vanavond de liedjes staan te zingen en Isa snoep ophaalt. We hebben vanochtend besproken dat ze wel TWINTIG snoepjes krijgt vanavond.

Oh en deze foto vind ik toch wel zo stoer, die wil ik nog even met jullie delen. Vorige week zijn we voor het eerst naar de tandarts gegaan. En mevrouw klom hop in de stoel, mond wagenwijd open (doet ze nou nooit als ik haar tanden wil poetsen). Daarna moest Olaf in de stoel. Ik ben zo blij met onze leuke tandarts O+
*weg*

[ Bericht 17% gewijzigd door Spirit82 op 12-11-2015 08:46:18 ]
Sarcasme. Herken het.
pi_157466668
Spirit, wat een stoere dame O+
  woensdag 11 november 2015 @ 13:55:55 #23
348178 NotTheSame
pi_157469017
Spirit wat stoer zeg!

DF fijn dat je mannen zo lekker samen kunnen spelen!

Het gesprek was echt een verademing. We zijn dus echt niet dom, we overschatten haar niet oid, Draak is gewoon écht slim.
Van wat ze nu hebben kunnen observeren functioneert ze cognitief op het niveau van een 5 à 6-jarige, sociaal is ze wel gelijk met haar leeftijdsgenoten maar met wat kleine typische dingen, niks alarmerends en het zou waarschijnlijk te maken hebben met het gebrek aan uitdaging, zowel cognitief als sociaal.
Dus gaan we maar weer met de basisschool in conclaaf, kijken of ze nu toch eerder mag beginnen en welke begeleiding ze eventueel kan krijgen, en anders kunnen we als de wiedeweerga op zoek naar een andere school.
pi_157469904
NTS, fijn dat er duidelijkheid is. Al zal dit wel weer zorgen voor nieuwe uitdagingen :*
pi_157469953
Spirit, fijn dat ze zo makkelijk naar de tandarts gaat!

NTS, ze spelen samen zoals broertjes dat doen.. Mopperend op elkaar, maar toch samen willen blijven spelen..

Heeft het nog veel zin om haar eerder te laten beginnen? Deze periode op school is best druk met Sint en kerst. Dan heeft ze wel de cognitieve uitdaging, maar sociaal is dat wel zwaar. Hier laten ze kindjes ook niet wennen in december als ze pas na de kerstvakantie starten. Dan liever in januari gelijk vol aan de slag, dat lijkt beter te werken dan in zo'n hectische klas kennis maken..
Het is een overweging, maar ik weet niet of ik voor deze paar weken nog moeite zou doen. Maar het is wel belangrijk om te weten of ze iets met het profiel van draakje kunnen qua ondersteuning. Want dat is wel belangrijk als het verschil tussen haar sociale leeftijd en cognitief verschilt.

Ik heb net de uitnodiging voor Daan in de bus, 4 januari aan de slag. Eerst nog even kennismaken, maar dat is makkelijk, ik kan zo eens langs de klas lopen na schooltijd.
pi_157470486
Fijn dat het een goed gesprek was NTS. Ik dacht gister toevallig nog aan jullie en dat gesprek. Zou in elk geval zsm weer met school gaan praten.

Ik heb zelf vorige week een gesprek met school gehad (door mij aangevraagd of over de situatie te praten). En ik vond het zelf heel fijn dat ze alles serieus namen en het ook heel fijn vonden om al helemaal op de hoogte te zijn. En voor zover mogelijk houden ze er ook rekening bij het plaatsen (welke klas en juf).

Ik weet eigenlijk niet wat ze hier doen qua wennen maar ik wil het voor M wel levend houden dus heb wel afgesproken dat zodra hij geplaatst is, de juf meteen contact met ons opneemt.

En 4 januari, meteen vol aan de bak dus? Of laat je hem nog eerst halve dagen of zo gaan? Hoewel hij natuurlijk al veel vertrouwder is met school omdat grote broer er ook zit waarschijnlijk.

Vandaag zouden wij ook een gesprek met de orthopedagoog hebben. Maar helaas werden we opgevangen door de praktijkeigenaar dat ze met een migraineaanval naar huis is gestuurd. Begrijpelijk maar baal wel.
  woensdag 11 november 2015 @ 15:29:11 #27
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_157470599
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:55 schreef NotTheSame het volgende:
Spirit wat stoer zeg!

Het gesprek was echt een verademing. We zijn dus echt niet dom, we overschatten haar niet oid, Draak is gewoon écht slim.
Van wat ze nu hebben kunnen observeren functioneert ze cognitief op het niveau van een 5 à 6-jarige, sociaal is ze wel gelijk met haar leeftijdsgenoten maar met wat kleine typische dingen, niks alarmerends en het zou waarschijnlijk te maken hebben met het gebrek aan uitdaging, zowel cognitief als sociaal.
Dus gaan we maar weer met de basisschool in conclaaf, kijken of ze nu toch eerder mag beginnen en welke begeleiding ze eventueel kan krijgen, en anders kunnen we als de wiedeweerga op zoek naar een andere school.
Fijn dat jullie niet dom zijn ;)
Ik zou in ieder geval het gesprek met school aangaan om te kijken wat ze dergelijke kindjes aan kunnen bieden.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_157470632
Wat fijn dat jullie gevoel bevestigd is NTS!! Ik ben benieuwd hoe de basisschool dit gaat oppakken idd!
pi_157470684
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 09:52 schreef L-E het volgende:

Het hoort hier eigenlijk niet, maar hoe heb je dit besproken (nu ga ik ervan uit dat dat in samenspraak is gegaan, jou kennende ;))? Wij skippen om dezelfde reden nog het Sinterklaasjournaal, maar hij weet niet van het bestaan, mist dus niks. Dat is voor jouw oudste natuurlijk anders.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_157470741
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:55 schreef NotTheSame het volgende:
Spirit wat stoer zeg!

Wat fijn dat jullie erkenning krijgen! Hopelijk hoef je niet nog een andere school te zoeken, dat zou toch jammer zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 11 november 2015 @ 15:43:17 #31
348178 NotTheSame
pi_157470815
Ja het staat er een beetje cru, maar wij werden zo vaak teruggefloten met 'Je verbeeld het je', tot 'Jij doet net of jouw kind méér is als die andere kinderen', ik ben zo blij dat ik nu weet het echt waar is en wij het dus altijd goed gezien hebben :@.

DF daar heb je wel een punt, wat betreft de feestdagen icm school. Dat ga ik zeker in mijn achterhoofd houden.
Wij gaan sowieso eerst om tafel zitten met haar leraressen omte kijken of ze daadwerkelijk de begeleiding kan krijgen die ze nodig heeft, en dan zal het ook wel even duren voordat die begeleiding z'n definitieve vorm heeft, dus ik denk dat volle dagen basisschool sowieso nog geen optie zijn, maar bijvoorbeeld de ochtenden dat ze naar de psz gaat 'inruilen' voor ochtenden basisschool, zou een goed begin zijn.

Kyara fijn dat school zo meedenkend is.
Hier is het de bedoeling dat ze meteen ft aan de gang gaan. Maar ik hou in mijn achterhoofd dat ze met 4 nog niet leerplichtig zijn, en als het niet gaat, dat ik Draak dan rustig in de middag thuis hou.
pi_157470933
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:21 schreef Kyara het volgende:
Fijn dat het een goed gesprek was NTS. Ik dacht gister toevallig nog aan jullie en dat gesprek. Zou in elk geval zsm weer met school gaan praten.

Ik heb zelf vorige week een gesprek met school gehad (door mij aangevraagd of over de situatie te praten). En ik vond het zelf heel fijn dat ze alles serieus namen en het ook heel fijn vonden om al helemaal op de hoogte te zijn. En voor zover mogelijk houden ze er ook rekening bij het plaatsen (welke klas en juf).

Ik weet eigenlijk niet wat ze hier doen qua wennen maar ik wil het voor M wel levend houden dus heb wel afgesproken dat zodra hij geplaatst is, de juf meteen contact met ons opneemt.

En 4 januari, meteen vol aan de bak dus? Of laat je hem nog eerst halve dagen of zo gaan? Hoewel hij natuurlijk al veel vertrouwder is met school omdat grote broer er ook zit waarschijnlijk.

Vandaag zouden wij ook een gesprek met de orthopedagoog hebben. Maar helaas werden we opgevangen door de praktijkeigenaar dat ze met een migraineaanval naar huis is gestuurd. Begrijpelijk maar baal wel.
Ik denk nu, dat ik mijn oudste ook pas laat wennen op school als hij al 4 is. Even afhankelijk van wat de school zelf daarin te zeggen heeft. Het lijkt me zo verwarrend voor hem anders. Eerst wennen op school, dan verjaardag, dan afscheid kdv en dan weer school. Idealiter doen we eerst afscheid kdv, dan verjaardag en dan school. Ik ben van plan om daarvoor ouderschapsverlof op te nemen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_157471018
Ja, alleen moeten er hier nog wel wat stappen ondernomen worden zeg maar..... en bij M zit er ook best wel een gedeelte laksheid in. Dus ik zou het wel fijn vinden als ie even mee gaat draaien om te zien dat er geen luiers verschoond worden, alle kindjes zelf naar het toilet gaan en zelf hun jas aan en uit trekken en zo. In de hoop dat het kwartje gaat vallen zeg maar.
pi_157471221
Ik moet even kijken en overleggen met de juf. Misschien help ik wel even mee de school te versieren voor kerst,dat is onder schooltijd. Dat ik Daan dan een uurtje dat breng. of alleen de eerste woensdag na sinterklaas. Anders gewoon volle bak de 4e. Eerder ophalen hou ik wel rekening mee. Ik ben nu fulltime thuis, dus geen probleem.

Chris is jarig in de zomer. Hij heeft 1 wen ochtend gehad voor de zomervakantie en draaide na de vakantie ook vol mee,zonder problemen, Zeker gezien zijn verlegenheid. Daan is veel makkelijker in nieuwe situaties, dus verwacht weinig problemen..
pi_157473523
Spirit O+

NTS, duidelijkheid. Hoe fijn! Bevestiging dat je het al die tijd goed hebt gezien.

En ik sta er inderdaad ook zo in dat als Djenna naar school mag (over minder dan een jaar :X .. when did that happen?!), en ze he 's middags niet trekt, ze af en toe best even een middag thuis bij mag tanken. Het is me nogal een slapertje. Affijn, over een jaar kan de situatie totaal anders zijn natuurlijk. Maar ik ken zelf weinig 3-jarigen die nog een middagdut nodig hebben van een uurtje of 2.
pi_157474467
Mijn bijna vierjarige slaapt op het kdv ook nog twee uur hoor. Thuis niet, maar dan valt hij wel in slaap zodra hij in de auto zit :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_157479904
Twinkle, M heeft ook nog best lang 's middags geslapen (en ook heel lang) maar daar is ie toch ineens mee gestopt. Soms valt hij nog wel eens in slaap s middags maar hij gaat niet echt meer naar bed. Hier continurooster dus s middags thuishouden betekent ook echt eerder ophalen. Maar of hij ook meteen 5 dagen per week trekt weet ik niet, dat zullen we zien inderdaad.
pi_157480518
Sofie sliep ook nog tot vlak voor ze 4 werd. Eenmaal op school ging t gelijk goed. Ze wilde ook perse de hele dag. Met t wennen moest ze halve dagen maar daar was ze t niet mee eens.
Luuk slaapt niet meer.... Helaas helaas.

Vanavond Sint Maarten. Luuk had een lampionnetje gemaakt op de opvang en ging met z'n grote zus de deuren langs. Zus zong de liedjes en luukkie zong gewoon maar alleen SINT MAARTEN SINT MAARTEN HEBBEN STAARTEN. O+
Hij keek ook al vast de gang in bij mensen of ze de snoepjes al klaar hadden staan.
Op t eind wilde hij wel naar huis.... ikke moe mama naar bedje toe!
*poef* nu is het weg
pi_157482090
Dat Sint Maarten lijkt met echt zo leuk, veel gezelliger dan Halloween. Maar waar ik woon en vandaag kom is het dus helemaal niet bekend helaas.

Hier heeft de oudste nooit gewent en ging direct volle dagen mee in het continu rooster. Dat ging eigenlijk prima, maar hij ging ook 4 dagdelen naar de psz. Misschien speelde dag mee.
Kyan gaat 2 dagdelen, en mag met 3,5 nog een dagdeel naar de verkenners. Ik twijfel alleen nog steeds om hem op de psz te laten. Dus voorlopig laat ik hem nog maar daar.

Middagslaapjes, deze mama zou er soms ook wel 1 willen doen. mijn beide kids vonden 18 maanden een mooie leeftijd om er mee te stoppen. Ach ja het gaf ook wel een hoop vrijheid in je planning.
pi_157489949
Hier werd er sint maarten vanuit het kdv gedaan. Ik zag kaylee haar groep lopen toen ik opweg naar huis was. Wij hebben niet meegedaan omdat het qua werk/oma planning niet lekker uitkwam. Volgend jaar misschien wel.

Kaylee slaapt ook nog zo 3 uur smiddags, maar ook dagen dat ze geen zin heeft om te slapen en dan dus maar gewoon gaat zitten zingen in bed.

We zijn wel met zindelijkheidstraining begonnen!! Gister al een plas bij oma op het potje, en net voor ze naar bed ging een plas en een poep *O*
pi_157500695
OMG, M heeft een klas. En 2 juffen. Het wordt nu echt :o
pi_157500802
Ik vond Sint Maarten een drama. Ongeveer de helft van de mensen deed expres niet open (terwijl we ze wel zagen zitten). Dat je geen zin hebt in zingende kinderen aan je deur snap ik, maar hang dan even een briefje op of zo. Die arme kindjes steeds maar hun best doen en steeds die teleurstelling.. echt niet tof. De moederleeuw in mij wil bij al die mensen een baksteen naar binnen keilen, maar dat schijnt pedagogischerwijs niet aan te raden zijn :+

OMG KYARA JE BABY!
pi_157500864
Oh, dat is ook niet leuk zeg. Hier wel een briefje op de deur gehangen.

Ja, mijn kleine baby..... naar school. WHEN DID THIS HAPPEN?!?!?!
pi_157500904
Wij hadden ook een briefje op de deur, vooral omdat Stick al sliep. En buiten wat lekkers neer gezet, werd ook wel gewaardeerd geloof ik.

Is hij er aan toe denk je?
pi_157500962
Oh dat is wel attent. Hier leeft het sowieso niet echt dus ik vond het wel best. Hier liepen ze rond kinderbedtijd inderdaad.

Ja, hij zit nu wel echt in de "ik ben bijna kleuter en toe aan school en daarom gedraag ik mij nu dusdanig dat mama straks ook toe is aan school" fase.
pi_157500974
quote:
2s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:41 schreef Kyara het volgende:
Oh dat is wel attent. Hier leeft het sowieso niet echt dus ik vond het wel best. Hier liepen ze rond kinderbedtijd inderdaad.

Ja, hij zit nu wel echt in de "ik ben bijna kleuter en toe aan school en daarom gedraag ik mij nu dusdanig dat mama straks ook toe is aan school" fase.
_O- O+
pi_157501797
L-E, niet tof dat ze niet even een briefje ophangen
Hier leeft Sint Maarten niet echt.

Kyara, die fase :D
pi_157502052
Geen Sint Maarten hier in de buurt :) wel worden de eerste pietjes al op de ramen geplakt :)

Wow kleuterschool! Gaat opeens opschieten Kyara! Ik heb m'n vriendje een ultimatum gesteld, dit kalenderjaar heeft hij nog een keuze in de school, anders kies ik :( (hij maakt maar geen afspraak :( )
pi_157506356
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 22:25 schreef Loj het volgende:
Geen Sint Maarten hier in de buurt :) wel worden de eerste pietjes al op de ramen geplakt :)

Wow kleuterschool! Gaat opeens opschieten Kyara! Ik heb m'n vriendje een ultimatum gesteld, dit kalenderjaar heeft hij nog een keuze in de school, anders kies ik :( (hij maakt maar geen afspraak :( )
_O- Ik ben niet verbaasd, sorry. Maar stom is het wel. School is toch hartstikke belangrijk?

M al naar school, wauw Kyara! Hoe denk je dat hij het gaat vinden?

*O* voor Kaylee! Zo ver is Ellie nog niet - die heeft echt nog niks door qua voelen.

DF, wat fijn dat jullie gevoel bevestigd is. Ik kan me voorstellen dat je aan jezelf gaat twijfelen. Hopelijk werkt de school ook mee.

Sint Maarten is hier niet gevierd, dus dat was makkelijk.
We gaan zaterdag wel naar Sinterklaas kijken, en ze weet van Sinterklaas en Zwarte Piet. Maar het Sinterklaasjournaal vergeet ik steeds, hoe laat is dat?

Verder begint er een langzame acceptatie van de psz te ontstaan. Ze is wel gericht op 1 juf: die is haar veilige punt. Als zij er is, is het goed. Zo niet, dan is het brullen. Blijkbaar hebben de andere kindjes dat niet zo sterk, want ik er steeds iets over. Is dat zo vreemd dan?
Home is where the O+ is...
  vrijdag 13 november 2015 @ 08:22:46 #50
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157506613
Cwen, J heeft ook een favoriete juf (wil altijd naast haar zitten etc), maar is verder niet zo moeilijk, vindt vooral de kindjes erg leuk. Hij lijkt ook echt een vriendje gemaakt te hebben O+ Jammergenoeg is dat jochie een jaar ouder, en gaat ie in januari naar school...

L-E, dat is idd niet zo leuk. Hier geen Sint-Maarten, wel Driekoningen in januari. Ben benieuwd of er dan kindjes langskomen. J leert net een beetje zingen, dus we slaan zelf dit jaar nog maar even over...

Kyara, M toe aan school :D.

Wij zijn gisteren met J naar Glow in Eindhoven geweest, want lichtjes O+. Hij vind t supermooi, totdat ie een beetje ziekjes werd van het eten. Eerste keer MacDonalds voor peuter is voorlopig dus ook de laatste keer... (of misschien was een hele HappyMeal toch een beetje te veel van het goede...)

O, en het Sinterklaasjournaal komt om 6 uur op NPO3 ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')