abonnement Unibet Coolblue
pi_157497128
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 17:28 schreef -Spring het volgende:

[..]

Fijn is dat!

R pakte tot vandaag ook de fles niet. Ik denk dat het komt omdat ze melk die ingevroren is geweest niet lekker vindt, want verse uit een flesje drinkt ze dus wel blijkt.

Maar ze zal er vroeg of laat toch aan moeten, want ik moet weer aan het werk. Vandaag tussen de voedingen door 300 cc gekolfd en ingevroren, dus R heeft even een balansdagje. :+
Wauw, 300!
Hoe vaak heb je daarvoor gekolfd? Ik wil ook een voorraadje opbouwen maar ik kolf steeds maar van die kleine beetjes. 30 meestal, hooguit 50 ml per keer.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_157497702
quote:
11s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:09 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Wauw, 300!
Hoe vaak heb je daarvoor gekolfd? Ik wil ook een voorraadje opbouwen maar ik kolf steeds maar van die kleine beetjes. 30 meestal, hooguit 50 ml per keer.
Twee keer. Maar ik kolf volgens mij wel meer dan gemiddeld, hoor.
pi_157498056
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 18:05 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ja, ik moet een kant per drie uur geven, en ik kan een tsr wegkolfen en als toetje geven of zelf wat kolven en dat geven, het is de bedoeling om vanavond de andere kant leeg te kolven en dat op te sparen. Ik had net de kolf en fles gesteriliseerd dus ik dacht laat ik eens proberen..
Maar nu heb ik een overstrekkende baby tussen het hazenslaapje door die niet weet hoe hij moet liggen. Nu is dat wel vaker zo maar ik ga gelijk weer twijfelen of ik de fles verkeerd heb gegeven ;( en volgens mij drinkt hij sowieso wel, hoeveel ik ook geef. Hoeveel mogen ze hebben?

Moet nog wel aan die biological nurturing houding wennen, G. Duikt met zijn neusje in mijn borst en als ik zijn neusje vrij maak laat hij los. Hij vindt t zelf ook hard werken haha
Hoeveelheid is afhankelijk van het gewicht. Ik zou denken iets van 100-120? Maar dat is een gok. :P

Tips die ik kreeg: Zorg bij de fles dat hij zelf gaat zoeken naar de speen (beetje langs zijn bovenlip en zo strijken tot hij gaat happen) en baby een beetje rechtop houden en de fles meer horizontaal. Dan moet hij er net iets meer moeite voor doen. En goed laten boeren, erna en evt tussendoor ook eens.
Ik heb ook een dr browns
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157498486
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:32 schreef -Spring het volgende:

[..]

Twee keer. Maar ik kolf volgens mij wel meer dan gemiddeld, hoor.
:o
Ik ben jaloers :D
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_157498603
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:45 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hoeveelheid is afhankelijk van het gewicht. Ik zou denken iets van 100-120? Maar dat is een gok. :P

Tips die ik kreeg: Zorg bij de fles dat hij zelf gaat zoeken naar de speen (beetje langs zijn bovenlip en zo strijken tot hij gaat happen) en baby een beetje rechtop houden en de fles meer horizontaal. Dan moet hij er net iets meer moeite voor doen. En goed laten boeren, erna en evt tussendoor ook eens.
Ik heb ook een dr browns
tnx!we gaan het van de week proberen
pi_157498657
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:56 schreef Rawedni het volgende:
Ik lees goeie dingen over de Ameda. Denk dat ik die eens ga huren om te proberen. Bedankt voor jullie meedenken.
Mijn advies:
Ik heb een tijdje fulltime gekolfd en de Medela Swing (of vergelijkbaar) is daarvoor inderdaad lang niet toereikend. Je zou er daar vier van moeten hebben op zijn minst om fulltime te kunnen kolven. Anders help je je productie ontzettend om zeep. Dus als je echt fulltime gaat kolven, zou ik echt voor een professionele, zware kolf gaan en niet gaan klooien met simpelere dingen :)
De Ameda ken ik niet overigens.
pi_157499316
Mijn verloskundige had zelf met een ameda gekolfd en zou hem niemand aanraden zei ze.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157499417
Ik heb zelf tot nu toe alleen met de medela symphony gekolfd. Dat is een professionele, hele krachtige, niet draagbare kolf, als je 2000 euro hebt liggen zou ik die zeker aanraden ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157499443
quote:
11s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:27 schreef MissBliss het volgende:
Nog even een update over mijn flesweigeraar: de dr. Brownfles was idd de oplossing! *O* Bijzonder hoor, ik hoor dat van wel meer mensen dat ze die fles dan ineens wél pakken.
Dat hadden we bij de oudste ook. Nu maar meteen weer die fles gekocht
pi_157499680
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:08 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Mijn advies:
Ik heb een tijdje fulltime gekolfd en de Medela Swing (of vergelijkbaar) is daarvoor inderdaad lang niet toereikend. Je zou er daar vier van moeten hebben op zijn minst om fulltime te kunnen kolven. Anders help je je productie ontzettend om zeep. Dus als je echt fulltime gaat kolven, zou ik echt voor een professionele, zware kolf gaan en niet gaan klooien met simpelere dingen :)
De Ameda ken ik niet overigens.
Hoezo help je je productie om zeep dan? :@
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 12 november 2015 @ 20:58:34 #86
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_157499809
Met de meeste kolven haal je er niet genoeg uit, minder dan je kind nodig heeft, dus daalt je productie geleidelijk.

Hier de Medela swing maxi, maar dat motortje lijkt me echt niet sterk genoeg voor fulltime kolven.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157500742
quote:
11s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:52 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Hoezo help je je productie om zeep dan? :@
Fulltime nog niet eens halve bak kolven doet je opbrengst geen goed :) Het beste is een live drinkend kind natuurlijk, daarna is goed en fatsoenlijk kolven een goede tweede. Maar dan met een kolf die nog niet eens de helft doet aan kracht van wat je kindje zou kunnen, maakte bij mij dat mijn productie achteruit holde.
pi_157500848

Hier doe ik het voor O+ kind ligt heerlijk tevreden te slapen bovenop mij, compleet verzadigd en minimale krampjes. Zou het toch beter gaan nu? O+
  vrijdag 13 november 2015 @ 00:36:57 #89
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157505173
Oh cassandra O+

Nou dames, bedankt voor alle adviezen. Assistenten zijn soms echt stoorzenders ja. Het is dat ik jullie heb als ervaringsdeskundigen en Back-up anders had ik het al laaaaaaang opgegeven.

Morgen heb ik een telefonisch consult met de lk én een afspr op het cb. Moet dus helemaal goed komen.

Had vannacht ro in ons bed laten slapen en elke keer dat ik of zij wakker werd haar aan gelegd. Dat was dus even sabbelen. Soms drinken en dan heerlijk in slaap vallen.
Vanmorgen dus mega opbrengst van 200cc. I heart it.

Ik kolf nu 3 dagen op vaste tijden en zie mijn opbrengst weer omhoog gaan. Hoop zo dat dit het antwoord is!
Half 1, 17:00 uur en 22:30. Vooral 22:30 vind ik lastig, want het liefst slaap ik dan al.
Ik kom net terug van de ouderavond en had weer mega opbrengst. 175 cc.
Daar wil ik best eventjes wat langer voor opblijven O+


Die medela symphony is toch ook voor zeer schappelijke tarieven te huren?
Ik dacht iets van 7 euro per week ofzo?
Zelf zou ik dat de investering dus wel waard vinden als ik fulltime zou gaan kolven. Je kunt dan echt erop vertrouwen dat het goed zit.

Maar goed.. Ik ben echt pro bv.
Ik merk dat ik steeds makkelijker m'n tiet uit m'n jurk trek om ro aan te leggen.
Pic or it didnt happen..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_157506040
Klinkt goed, faptist! En wat een schatje op de foto :). Het huren van de Symphony kost hier EUR 2,50 per dag. En je moet zo'n starterset kopen, die was geloof ik EUR 35, maar ik weet niet of je die al ooit hebt aangeschaft?
pi_157506696
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 04:54 schreef Hupje het volgende:
Klinkt goed, faptist! En wat een schatje op de foto :). Het huren van de Symphony kost hier EUR 2,50 per dag. En je moet zo'n starterset kopen, die was geloof ik EUR 35, maar ik weet niet of je die al ooit hebt aangeschaft?
Ja hier ook 2,50 per dag. :Y maar Rawedni woont in het buitenland. Dus dat is voor haar geen optie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Estrys op 13-11-2015 08:39:04 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157506770
mijn productie is gelukkig niet om zeep geholpen met het kolven van een normale elektrische kolf (ardo calypso). De productie is eerder toegenomen dan afgenomen :) Ok, ik speel vals. S. krijgt zo'n 50-80% van de dag kunstvoeding en voor de rest borstvoeding en ik slik domperidon. Mijn productie blijft minimaal, maar alles wat S. binnenkrijgt aan borstvoeding is mooi meegenomen. Vandaag 12 weken (gedeeltelijk) borstvoeding. Dat had ik nooit verwacht na de kraamweek. Hopelijk komen er nog héél veel weken bij!

Is het al 10.00 uur? Dan mag ik weer kolven. Enorme ploftieten, om vervolgens wel even in totaal 100cc te kunnen kolven. En daar hebben mijn borsten dan 14 uur over gedaan om aan te vullen.
pi_157507022
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:37 schreef Estrys het volgende:
Mijn verloskundige had zelf met een ameda gekolfd en zou hem niemand aanraden zei ze.
Ik heb een bedrijf gevonden die hem verhuurd met optie tot kopen :) (We zijn regelmatig in NL). Dus ik ga het gewoon proberen! Inmiddels kolf ik immers ook fulltime met een handkolfje :') En die krijgt er meer uit dan mijn dochter ;(
pi_157507052
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:34 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Fulltime nog niet eens halve bak kolven doet je opbrengst geen goed :) Het beste is een live drinkend kind natuurlijk, daarna is goed en fatsoenlijk kolven een goede tweede. Maar dan met een kolf die nog niet eens de helft doet aan kracht van wat je kindje zou kunnen, maakte bij mij dat mijn productie achteruit holde.
Hoe snel merkte jij dat je productie achteruit ging? Ik merk zelfs dat het nu na een week beter en makkelijker gaat dan in het begin. Ik kolf rond 9.00 150 ml, dan rond 13.00 weer 150, rond 18.00 weer 150, om 21.30 weer 150 ml en dan de nacht baby aanleggen en als ze maar 1 stuwtiet wil kolf ik die ander ook nog eens af en haal daar met gemak 100 ml uit. Wel aardig voor een handkolfje toch?
  vrijdag 13 november 2015 @ 09:25:06 #95
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157507195
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 08:44 schreef coccinelle het volgende:
mijn productie is gelukkig niet om zeep geholpen met het kolven van een normale elektrische kolf (ardo calypso). De productie is eerder toegenomen dan afgenomen :) Ok, ik speel vals. S. krijgt zo'n 50-80% van de dag kunstvoeding en voor de rest borstvoeding en ik slik domperidon. Mijn productie blijft minimaal, maar alles wat S. binnenkrijgt aan borstvoeding is mooi meegenomen. Vandaag 12 weken (gedeeltelijk) borstvoeding. Dat had ik nooit verwacht na de kraamweek. Hopelijk komen er nog héél veel weken bij!

Is het al 10.00 uur? Dan mag ik weer kolven. Enorme ploftieten, om vervolgens wel even in totaal 100cc te kunnen kolven. En daar hebben mijn borsten dan 14 uur over gedaan om aan te vullen.
Maar met een professionele kolf had je waarschijnlijk nu een hogere productie gehad. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je dat niet hebt gedaan.
Overigens wel heel fijn dat je wel gedeeltelijk borstvoeding kan geven, en inderdaad alles wat hij binnenkrijgt is mooi meegenomen! ^O^

[ Bericht 8% gewijzigd door Mariposas op 13-11-2015 09:30:17 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157507302
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 20:41 schreef Estrys het volgende:
Ik heb zelf tot nu toe alleen met de medela symphony gekolfd. Dat is een professionele, hele krachtige, niet draagbare kolf, als je 2000 euro hebt liggen zou ik die zeker aanraden ;)
Ik heb ze wel ns zien staan op mp :o vraag me altijd af of mensen die dan echt gekocht hebben. Bizarre aanschaf wel, aan de andere kant wel prima geregeld.

Ik moest hier verplicht kolven omdat ze de intake enz nauwkeurig bij wilden houden. Hij moest 80cc per voeding krijgen, ik kolf met die medela symphony minstens het dubbele. Een meestal vind jk mn tsr lang niet vergelijkbaar met wanneer A. live drinkt. Ik snap iig wel dat ie met een paar minuten klaar is met live drinken :') :D
kolf hier in t ziekenhuis is wel netjes geregeld. Gratis en setjes ook gratis, wel verplicht elke dag een nieuwe ivm hygiëne geloof ik. Whatever. Niet vergeten mn flesjes mee naar huis te nemen vandaag of morgen. Ze hebben ze maar ingevroren want de ruimte op t plankje was nodig :D
:)
pi_157507433
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 09:25 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Maar met een professionele kolf had je waarschijnlijk nu een hogere productie gehad. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je dat niet hebt gedaan.
Overigens wel heel fijn dat je wel gedeeltelijk borstvoeding kan geven, en inderdaad alles wat hij binnenkrijgt is mooi meegenomen! ^O^
Ik vind het nu wel best zo :Y in mijn verlof heb ik erg weinig kunnen kolven om productie te verhogen omdat S. steeds zo veel moest huilen. Met professioneel elektrisch was het waarschijnlijk ook niet gelukt. Huilen betekende acuut geen drup meer kunnen kolven :+ .
  vrijdag 13 november 2015 @ 09:53:30 #98
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157507555
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 09:33 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik heb ze wel ns zien staan op mp :o vraag me altijd af of mensen die dan echt gekocht hebben. Bizarre aanschaf wel, aan de andere kant wel prima geregeld.

Ik moest hier verplicht kolven omdat ze de intake enz nauwkeurig bij wilden houden. Hij moest 80cc per voeding krijgen, ik kolf met die medela symphony minstens het dubbele. Een meestal vind jk mn tsr lang niet vergelijkbaar met wanneer A. live drinkt. Ik snap iig wel dat ie met een paar minuten klaar is met live drinken :') :D
kolf hier in t ziekenhuis is wel netjes geregeld. Gratis en setjes ook gratis, wel verplicht elke dag een nieuwe ivm hygiëne geloof ik. Whatever. Niet vergeten mn flesjes mee naar huis te nemen vandaag of morgen. Ze hebben ze maar ingevroren want de ruimte op t plankje was nodig :D
Ja, je hebt mensen die echt fulltime kolven, exclusive pumpers, las er laatst iets over in zo'n 1 of ander moeder-blad. Je hebt dan ook speciale kolf-rugzakjes daarvoor. :D Respect hoor, het lijkt me veel gedoe.

Kolf was inderdaad goed geregeld toen L in het ziekenhuis lag. Verder wel een beetje een zoek-het-maar-uit-houding wat borstvoeding betreft, vond ik wel. Lactatiekundigen van het ziekenhuis met vakantie, jammer dan. Heb er toen maar zelf 1 ingeschakeld.
Fijn wel dat je al een voorraadje hebt!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157507694
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 09:53 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja, je hebt mensen die echt fulltime kolven, exclusive pumpers, las er laatst iets over in zo'n 1 of ander moeder-blad. Je hebt dan ook speciale kolf-rugzakjes daarvoor. :D Respect hoor, het lijkt me veel gedoe.

Kolf was inderdaad goed geregeld toen L in het ziekenhuis lag. Verder wel een beetje een zoek-het-maar-uit-houding wat borstvoeding betreft, vond ik wel. Lactatiekundigen van het ziekenhuis met vakantie, jammer dan. Heb er toen maar zelf 1 ingeschakeld.
Fijn wel dat je al een voorraadje hebt!
Ja als je echt gaat voor fulltime en je wil ook voor een jaar gaan ofzo dan is het best een goede investering denk ik, maar toch, forse aanschaf wel haha

En ja dat hoor ik wel vaker, in heel veel ziekenhuizen is dat helaas zo. Ze doen allemaal hun best maar t is t vaak net niet, ook qua onderlinge communicatie. En helemaal als er dan ook nog tijdsdruk is. Ik heb gelukkig alleen die kolf nodig gehad en geen hulp bij opstarten bv ofzo, als je wel van die hulp afhankelijk bent is het wel gewoon heel naar.
:)
pi_157507757
Bij ons ziekenhuis hebben ze die medela symphony op een standaard met wieltjes. Misschien een idee voor in huis ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')