abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 12 oktober 2015 @ 22:25:08 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156792641


Na al een paar keer vragen voorbij te hebben zien komen van Fokkers op zoek naar gereedschap is het misschien handig een centraal topic hiervoor te hebben.

Et voila!

Stel; je bent op zoek naar een boormachine, decoupeerzaag of schuurmachine!

Je kunt verschillende dingen doen:

• Je kunt je in de bouwmarkt laten verleiden door de verkoper om te kiezen voor het apparaat waar hij het meeste aan verdient.
• Je kunt het aan de K&W'ers vragen! Dan heb je niet alleen de theorie maar vaak ook nog eens praktijkervaringen :Y

................................................................

---------------------> waar we vrolijk verder gaan met deeltje 4

K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic!
K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 2
K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 3

[ Bericht 6% gewijzigd door Vonkenboer op 18-10-2015 11:44:46 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 12 oktober 2015 @ 22:25:59 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156792667
Als 18V 4.0Ah teveel is neem je hem toch met 2.0ah. Die kun je ook nog es draadloos opladen ;)

Om te beginnen zou ik ook met 18V beginnen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156792690
Is dit wat?

Zoek een hamerboor. Zal niet heel vaak gebruikt worden, maar gewoon af en toe iets ophangen in huis.

http://www.kieskeurig.nl/(...)akita-hr2230/prijzen

Verder nog tips qua boortjes?
Eerst denken, dan typen
  maandag 12 oktober 2015 @ 22:28:41 #4
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156792716
quote:
7s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:27 schreef Piger het volgende:
Is dit wat?

Zoek een hamerboor. Zal niet heel vaak gebruikt worden, maar gewoon af en toe iets ophangen in huis.

http://www.kieskeurig.nl/(...)akita-hr2230/prijzen

Verder nog tips qua boortjes?
Dat is een mooie machine.
SDS boren koop ik altijd bij ecotools.
  Moderator maandag 12 oktober 2015 @ 22:44:31 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156793049
quote:
7s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:27 schreef Piger het volgende:
Is dit wat?

Zoek een hamerboor. Zal niet heel vaak gebruikt worden, maar gewoon af en toe iets ophangen in huis.

http://www.kieskeurig.nl/(...)akita-hr2230/prijzen

Verder nog tips qua boortjes?
Prima machine lijkt mij ^O^
Boortjes heb ik zelf van de merken Rotec en Bosch maar die van Ecotools schijnen ook prima te zijn. Die zijn in elk geval een stuk voordeliger
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156799136
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:25 schreef derLudolf het volgende:
Als 18V 4.0Ah teveel is neem je hem toch met 2.0ah. Die kun je ook nog es draadloos opladen ;)

Om te beginnen zou ik ook met 18V beginnen
Ik denk om eerlijk te zijn dat die 18V machine een beetje teveel van het goede is. Daarbij kun je met die 10.8 accu's ook voordelig andere machines erbij kopen zoals een decoupeerzaag. Wanneer je een decoupeerzaag op 18V wilt kopen, is dat veel duurder.

En ik zie op Amazon veel 1,5Ah accu's en de 4Ah accu's voor de 18V machines, bijna geen 2Ah. Graag bestel ik via Amazon aangezien ik in Oostenrijk woon.

Ik zal sporadisch een klein gat in een muur boren, om er een plug in te zetten, en in lichte houtsoorten te boren/schroeven en heel zelden iets in staal boren.
Lange benen koud hoofd.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:17:34 #7
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156799228
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:11 schreef Volvoman het volgende:

[..]

Ik denk om eerlijk te zijn dat die 18V machine een beetje teveel van het goede is. Daarbij kun je met die 10.8 accu's ook voordelig andere machines erbij kopen zoals een decoupeerzaag. Wanneer je een decoupeerzaag op 18V wilt kopen, is dat veel duurder.

En ik zie op Amazon veel 1,5Ah accu's en de 4Ah accu's voor de 18V machines, bijna geen 2Ah. Graag bestel ik via Amazon aangezien ik in Oostenrijk woon.

Ik zal sporadisch een klein gat in een muur boren, om er een plug in te zetten, en in lichte houtsoorten te boren/schroeven en heel zelden iets in staal boren.
Dan koop je toch een 10v machientje.
Ben dan wel benieuwd hoe snel je dan terug bent voor advies voor een zwaardere :P .
Want gaten boren in muren kan je 100% zeker vergeten met een 10,8v.
Gaten boren groter dan 8mm in hout kan wel, maar soepel gaat het niet.
En staal boren durf ik niet te zeggen.

Maar al met al, een 10v machientje is leuk om voor te boren in licht hout en te schroeven. Niet meer dan dat.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:27:39 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156799382
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:11 schreef Volvoman het volgende:

[..]

Ik denk om eerlijk te zijn dat die 18V machine een beetje teveel van het goede is. Daarbij kun je met die 10.8 accu's ook voordelig andere machines erbij kopen zoals een decoupeerzaag. Wanneer je een decoupeerzaag op 18V wilt kopen, is dat veel duurder.

En ik zie op Amazon veel 1,5Ah accu's en de 4Ah accu's voor de 18V machines, bijna geen 2Ah. Graag bestel ik via Amazon aangezien ik in Oostenrijk woon.

Ik zal sporadisch een klein gat in een muur boren, om er een plug in te zetten, en in lichte houtsoorten te boren/schroeven en heel zelden iets in staal boren.
Voila
http://www.amazon.de/gp/a(...)bdB-vPRwL&ref=plSrch

10.8V decoupeerzaag bestaat niet volgens mij maar een cirkelzaag wel. Volgens mij kun je dan beter een goede handzaag kopen of een 230V cirkelzaag :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156799406
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dan koop je toch een 10v machientje.
Ben dan wel benieuwd hoe snel je dan terug bent voor advies voor een zwaardere :P .
Want gaten boren in muren kan je 100% zeker vergeten met een 10,8v.
Gaten boren groter dan 8mm in hout kan wel, maar soepel gaat het niet.
En staal boren durf ik niet te zeggen.

Maar al met al, een 10v machientje is leuk om voor te boren in licht hout en te schroeven. Niet meer dan dat.
In een baksteen boren is mogelijk, zag ik in een filmpje ;) . Maar ik begrijp wel dat het vermogen niet zo groot is.

Maar ik kwam er net achter dan een nieuw model (EC) al bijna ¤200 kost. Dan is het prijsverschil met een 18V met 4Ah accu's wel erg klein.

Is Wera het beste merk om bits van te kopen, of is zo'n setje van bijvoorbeeld Metabo of Bosch ook goed?
Lange benen koud hoofd.
pi_156799427
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Voila
http://www.amazon.de/gp/a(...)bdB-vPRwL&ref=plSrch

10.8V decoupeerzaag bestaat niet volgens mij maar een cirkelzaag wel. Volgens mij kun je dan beter een goede handzaag kopen of een 230V cirkelzaag :)
Decoupeerzaagje:http://www.amazon.de/Bosc(...)=10.8+stichs%C3%A4ge

Die had ik inderdaad gezien, maar voor ¤40 meer heb je 2 x 4,0Ah accu's.
Lange benen koud hoofd.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:25:26 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156800451
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:29 schreef Volvoman het volgende:

[..]

In een baksteen boren is mogelijk, zag ik in een filmpje ;) . Maar ik begrijp wel dat het vermogen niet zo groot is.

Maar ik kwam er net achter dan een nieuw model (EC) al bijna ¤200 kost. Dan is het prijsverschil met een 18V met 4Ah accu's wel erg klein.

Is Wera het beste merk om bits van te kopen, of is zo'n setje van bijvoorbeeld Metabo of Bosch ook goed?
Wera zijn wel goede bitjes ja, misschien wel de beste.

Bij Bosch heb je 2 smaken, van die 29 delige setjes voor ¤14,99 en bitsets van de Robustline. Die laatste zal ook niet slecht zijn.

Die bitsets van Metabo staan bij Toolmax weergegeven als 'promotion' en de prijs ligt een stuk lager als die Robustline en Werasetjes. Maar verder heb ik met beide geen ervaring
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:27:01 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156800478
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:30 schreef Volvoman het volgende:

[..]

Decoupeerzaagje:http://www.amazon.de/Bosc(...)=10.8+stichs%C3%A4ge

Die had ik inderdaad gezien, maar voor ¤40 meer heb je 2 x 4,0Ah accu's.
Oh dan zou ik dat doen. Heb zelf een GSR18 VE met 4.0Ah. Brute kracht >:)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:05:46 #13
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_156802319
Heren,

Voor mijn vader wil ik een lasapparaat kopen voor zijn verjaardag.
Zal worden gebruikt voor hobby. Dus af en toe.
Laten we als budget 250-300euro zetten.

Voornaamste materiaal wat wordt gelast zal staal zijn. Ik meen dat MIG/MAG apparaat hiervoor geschikt is en ook binnen budget.

Kan iemand mij suggesties geven? En eventueel beargumenteren waarom ik een ander type lasapparaat zou moeten kopen? :)
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:19:54 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156802613
Mig/mag is daarvoor geschikt. Apparaten met gevulde draad zou ik in elk geval niet nemen en ik denk dat je beter een tweede hands kunt kopen voor dat geld.
Deze kwam ik op MP tegen, Esab is een goed merk dacht ik.
http://link.marktplaats.nl/m971527758

Wil je voor dat geld als erbij hebben (gasfles, reduceerventiel, laskap, draad, toorts, massakabel)?

Waarom geen elektroden apparaat? Daar kun je ook staal mee lassen (plaatwerk dan weer niet).
Heeft je pa trouwens een 380V aansluiting?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:39:41 #15
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_156803010
Nee geen 380v aansluiting. Plaatwerk wilt die wel lassen ermee. Hij begon namelijk laatst over iets wat hij had gezien en hijzelf wilde maken.
Las ervaring heeft die, misschien wat weg gezakt maar dat komt wel goed.
Denk dat als het apparaat gewoon goed is voor dat geld, dat de gasfles etc ernaast los kan worden gekocht.
Ik was zelf deze tegengekomen;
https://www.allesvoorlass(...)assen?prod_id=169135

Leek mij wel een redelijke qua prijs en hij kan op 230volt.
Weet alleen niet wat de 150 ampere zeggen. Of dat laag of hoog is. En de rest wat er staat zegt mij eigenlijk ook niks :P
pi_156805055
Het budget voor een nieuw mig apparaat is te laag, maar een goede 2e hands moet wel lukken.
Zoek op esab kemppi lorch en cebora (wel de mindere, meer richting hobby)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:34:54 #17
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_156805191
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 16:29 schreef densmee het volgende:
Het budget voor een nieuw mig apparaat is te laag, maar een goede 2e hands moet wel lukken.
Zoek op esab kemppi lorch en cebora (wel de mindere, meer richting hobby)
Want?
Kan je dan uitleggen waar het verschil tussen de merken zit en de merken die dus wel apparaten voor rond de 300euro worden aangeboden? Ik zie dus dat het voornaamste verschil in de materiaaldikte zit. Ik zie dat duurdere vaak ook dikkere mm kunnen lassen.

Denk dat een materiaaldikte van 5mm ruim voldoende is, dat zeg ik, voor de hobby en sporadisch gebruik. Hij restaureert geen auto of iets dergelijks.
pi_156806470
Het probleem zit erin dat de aandrijving van de lasdraad niet fatsoenlijk werkt, dwz je kunt er nauwelijks fatsoenlijk mee lassen omdat de draad slipt of stottert.
Ook zijn er geen onderdelen te krijgen mocht het apparaat kapot gaan.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:10:21 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156807140
Dat zie je ook in dat apparaat wat jij aanhaalt Maquez. Die heeft maar twee rolletjes om de draad richting de toorts te drukken, terwijl de betere apparaten er vier hebben. Let daar dus op bij aanschaf
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156814469
Gewoon lekker electrode lassen :D
pi_156838938
Ik heb net m'n eerste mooie aankoop gedaan om een goede verzameling gereedschap op te bouwen. Een invalzaag van Bosch heb ik net besteld, een bovenfrees van Bosch is ook aanwezig.

Nu wil ik graag een stofzuiger/alleszuiger zodat het niet zo'n puinhoop wordt wanneer ik binnen bezig ga.

Ik heb deze Kärcher gezien: de MV 3 P. Kost ongeveer ¤90


Er is een automatische inschakelaansluiting op wat ideaal is.
Zijn er mensen met ervaring voor zo'n ding en het gebruik van die zakken/filters en aansluitingen op gereedschap?
Lange benen koud hoofd.
pi_156840368
Ik haal denk ik de bosch gas20, past mooi bij de invalzaag. :p
pi_156845022
iBood heeft bosch blauw in de aanbieding:

http://www.ibood.com/home(...)5/bosch-gereedschap/
pi_156846799
Ben opzoek naar 2 nieuw SDS rammelboortjes

1. Voor mezelf geen specifieke eisen. Huis tuin en keuken gebruik. Budget ca 150,- gebruik nu een skill en dat is al voldoende kwa kracht

Iemand ervaring met Keyang heb nu 1 met 3j slachtkracht gezien voor 100,-

2. Is een kado voor me vader. Zijn metabo klopboor is overleden dus ik zit tedenken aan een SDS met verwisselbare kop zo als de Bosch GBH 2-28 DFV. Zijn er nog meer merken die vergelijkbaar systeem leveren? En wat zijn de bijbehorende toevoegingen aan type nummer? Bij bosch is dat DFV? Toerental lijkt vooral lager dan bij een klopboor.

En zijn ze net zo geschikt als een hamerboor voor allround gebruik? Veder heeft me pa alleen een accu boormachine. De boor zal voornamelijk gebruikt worden voor boren in hout en staal.
Een losse snelspan kop met SDS stiftje is geen optie. Bevalt mij totaal niet voor boren in staal.

[ Bericht 5% gewijzigd door bartos op 15-10-2015 10:06:29 ]
  Moderator donderdag 15 oktober 2015 @ 10:45:44 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156847593
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:59 schreef bartos het volgende:
Ben opzoek naar 2 nieuw SDS rammelboortjes

1. Voor mezelf geen specifieke eisen. Huis tuin en keuken gebruik. Budget ca 150,- gebruik nu een skill en dat is al voldoende kwa kracht

Iemand ervaring met Keyang heb nu 1 met 3j slachtkracht gezien voor 100,-

2. Is een kado voor me vader. Zijn metabo klopboor is overleden dus ik zit tedenken aan een SDS met verwisselbare kop zo als de Bosch GBH 2-28 DFV. Zijn er nog meer merken die vergelijkbaar systeem leveren? En wat zijn de bijbehorende toevoegingen aan type nummer? Bij bosch is dat DFV? Toerental lijkt vooral lager dan bij een klopboor.

En zijn ze net zo geschikt als een hamerboor voor allround gebruik? Veder heeft me pa alleen een accu boormachine. De boor zal voornamelijk gebruikt worden voor boren in hout en staal.
Een losse snelspan kop met SDS stiftje is geen optie. Bevalt mij totaal niet voor boren in staal.

1) Waarom wil je je eigen boorhamer vervangen? Skill is nog onderdeel van Bosch en Keyang klinkt helemaal als no-name meuk. Geen idee of je daar iets mee opschiet.

2) Makita heeft dat ook (heet daar FT. HR2611F en HR2611FT, resp met en zonder verwisselbare kop). Als ik bij Toolmax kijk staan de deWalts dan aangegeven als combiboorhamer.

Het toerental van een hamerboor is inderdaad lager, omdat deze als het ware een gat in de muur slaat en een klopboor een gat 'snijdt'.

Verder lijkt mij een hamerboor niet ideaal voor het boren in hout en staal omdat ze nogal zwaar zijn.

Is je pa perse een hamerboor nodig? Anders zou ik hem gewoon een (accu)(klop)boormachine geven.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156849053
quote:
6s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

1) Waarom wil je je eigen boorhamer vervangen? Skill is nog onderdeel van Bosch en Keyang klinkt helemaal als no-name meuk. Geen idee of je daar iets mee opschiet.

2) Makita heeft dat ook (heet daar FT. HR2611F en HR2611FT, resp met en zonder verwisselbare kop). Als ik bij Toolmax kijk staan de deWalts dan aangegeven als combiboorhamer.

Het toerental van een hamerboor is inderdaad lager, omdat deze als het ware een gat in de muur slaat en een klopboor een gat 'snijdt'.

Verder lijkt mij een hamerboor niet ideaal voor het boren in hout en staal omdat ze nogal zwaar zijn.

Is je pa perse een hamerboor nodig? Anders zou ik hem gewoon een (accu)(klop)boormachine geven.
1) De skill is niet echt van mij maar al lang in bruikleen en moet binnenkort terug. Keyang is een koreaans merk. Wordt veel vergeleken met Makita maar weinig echte ervaring tevinden.

2) De combi machine is bedoeld als vervanger voor zijn Metabo klop boor. Die veel gebruikt werd in de boorstandaard voor 8-10mm in hout en staal. Daar voor leent hij nu mijn Metabo BE 1100.
  Moderator donderdag 15 oktober 2015 @ 12:40:11 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156849537
Een boorhamer past niet in een boorstandaard denk ik.
Bovendien heeft die geen versnellingen en kun je in de standaard dan alleen volgas boren.

Ik zou je pa een sjieke klopboor geven GSB19RE (die heeft twee versnellingen) en dan voor jezelf die GBH2-28 kopen.

Als je beide machines in Duitsland koopt bespaar je denk ik zon ¤50 denk ik (dan heb ik al ¤15 meegerekend voor verzenden)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156850310
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:13 schreef bartos het volgende:
2) De combi machine is bedoeld als vervanger voor zijn Metabo klop boor. Die veel gebruikt werd in de boorstandaard voor 8-10mm in hout en staal. Daar voor leent hij nu mijn Metabo BE 1100.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:40 schreef derLudolf het volgende:
Een boorhamer past niet in een boorstandaard denk ik.
Bovendien heeft die geen versnellingen en kun je in de standaard dan alleen volgas boren.
Dat zal wel passen in een boorstandaard, de boormachine zit vast in de standaard op dat stukje cylindrisch voor aan de boormachine waar normaal het handvat aan vastzit.

Maar volgens mij kan de vader van bartos daar beter een kleine tafelboormachine voor kopen, dat werkt mooier dan een losse boormachine in een standaard.
Soms zie je die tafelboormachines wel eens bij de Aldi voor ¤70 ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 16-10-2015 21:33:03 ]
pi_156882010
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:59 schreef Volvoman het volgende:
Ik heb net m'n eerste mooie aankoop gedaan om een goede verzameling gereedschap op te bouwen. Een invalzaag van Bosch heb ik net besteld, een bovenfrees van Bosch is ook aanwezig.

Nu wil ik graag een stofzuiger/alleszuiger zodat het niet zo'n puinhoop wordt wanneer ik binnen bezig ga.

Ik heb deze Kärcher gezien: de MV 3 P. Kost ongeveer ¤90
[ afbeelding ]

Er is een automatische inschakelaansluiting op wat ideaal is.
Zijn er mensen met ervaring voor zo'n ding en het gebruik van die zakken/filters en aansluitingen op gereedschap?
Ik heb zo'n ding, de WD3500. Lijkt verdacht op die op de afbeelding. Filter hoef je niet aan als je zakken gebruikt. Zakken koop ik op de markt, 10 voor 15 eurie ofzo. De zuigmond past prima op de standaard aansluiting van mijn simpele Bosch groen bovenfrees. Werkt als een trein, het enige dat er naast gaat komt doordat de stofafzuiging op de machine te wensen over laat.

Ik gebruik hem ook als stofzuiger voor de verbouwing, betonbrokjes en stof, steentjes, zaagsel, gipsplaat gruis, you name it. Allemaal geen probleem.

Alleen even opletten bij het opzetten van de motor als je een nieuwe zak erin zet, het filter moet er in zakken en de stofzak moet dus om het filter komen te staan. Dat vergt wat mikken en friemelen afhankelijk van of de zak meewerkt, maar is prima te doen.

Voor het geld een prachtig ding, ik zou hem zo weer kopen. Het enige dat mist is een zuigkracht regeling, maar die heb ik niet nodig :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_156902222
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:55 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik heb zo'n ding, de WD3500. Lijkt verdacht op die op de afbeelding. Filter hoef je niet aan als je zakken gebruikt. Zakken koop ik op de markt, 10 voor 15 eurie ofzo. De zuigmond past prima op de standaard aansluiting van mijn simpele Bosch groen bovenfrees. Werkt als een trein, het enige dat er naast gaat komt doordat de stofafzuiging op de machine te wensen over laat.

Ik gebruik hem ook als stofzuiger voor de verbouwing, betonbrokjes en stof, steentjes, zaagsel, gipsplaat gruis, you name it. Allemaal geen probleem.

Alleen even opletten bij het opzetten van de motor als je een nieuwe zak erin zet, het filter moet er in zakken en de stofzak moet dus om het filter komen te staan. Dat vergt wat mikken en friemelen afhankelijk van of de zak meewerkt, maar is prima te doen.

Voor het geld een prachtig ding, ik zou hem zo weer kopen. Het enige dat mist is een zuigkracht regeling, maar die heb ik niet nodig :)
Ik ben er eerlijk gezegd nog niet helemaal over uit. Op zich klinkt het goed, maar een stofzuiger van Bosch, de GAS 20 is zo'n ¤75 duurder. Dan weet ik in ieder geval dat de aansluiting goed is.
En dan past al het blauw mooi bij elkaar :D
Lange benen koud hoofd.
  Knikkerking zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:04:58 #31
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156902771
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 18:42 schreef Volvoman het volgende:

Ik ben er eerlijk gezegd nog niet helemaal over uit. Op zich klinkt het goed, maar een stofzuiger van Bosch, de GAS 20 is zo'n ¤75 duurder. Dan weet ik in ieder geval dat de aansluiting goed is.
En dan past al het blauw mooi bij elkaar :D
Die GAS 20 is gewoon een leuke bouwstofzuiger, niets speciaals maar doet precies wat het moet doen (en daar is de prijs ook naar). Ik vind hem wel handig omdat'ie redelijk klein en licht is. Zuigkracht verminderd wel duidelijk na een dag flink zagen. Dan moet je toch echt alles een beetje schoon kloppen. Maar dat lijkt me bij andere zuigers uit die (prijs)klasse ook het geval...
pi_156903295
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 18:42 schreef Volvoman het volgende:

[..]

Ik ben er eerlijk gezegd nog niet helemaal over uit. Op zich klinkt het goed, maar een stofzuiger van Bosch, de GAS 20 is zo'n ¤75 duurder. Dan weet ik in ieder geval dat de aansluiting goed is.
En dan past al het blauw mooi bij elkaar :D
Die aansluiting is een standaard maat, daarom krijg je dat getrapte ding er bij. Als het niet de maat van de zuigmond is past het dus altijd omdat dat ding de andere standaard maten heeft :)
Persoonlijk zou ik geen extra geld uitgeven om een kleur als het puur om functionaliteit gaat. Maar dat is jouw keuze natuurlijk. Woon je in de buurt van Almere? Want je komt maar passen hoor :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_156903399
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 18:42 schreef Volvoman het volgende:

[..]

Ik ben er eerlijk gezegd nog niet helemaal over uit. Op zich klinkt het goed, maar een stofzuiger van Bosch, de GAS 20 is zo'n ¤75 duurder. Dan weet ik in ieder geval dat de aansluiting goed is.
En dan past al het blauw mooi bij elkaar :D
Ik heb de GAS 20. Top ding! Stuk beter dan de karcher. Overigens wel met stofzakken: no brand via amazon.de
Dan blijft de zuigkracht totdat de zak vol is op volle sterkte.
pi_156904135
Als je de stofzuiger ook gaat gebruiken in combinatie met een schuurmachine zou ik er een met instelbaar toerental kopen, dat heb ik dus niet gedaan en daar heb ik een beetje spijt van.
pi_156907208
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 19:27 schreef PJ het volgende:

[..]

Ik heb de GAS 20. Top ding! Stuk beter dan de karcher. Overigens wel met stofzakken: no brand via amazon.de
Dan blijft de zuigkracht totdat de zak vol is op volle sterkte.
Oke, mooi dat die bevalt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 19:04 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Die GAS 20 is gewoon een leuke bouwstofzuiger, niets speciaals maar doet precies wat het moet doen (en daar is de prijs ook naar). Ik vind hem wel handig omdat'ie redelijk klein en licht is. Zuigkracht verminderd wel duidelijk na een dag flink zagen. Dan moet je toch echt alles een beetje schoon kloppen. Maar dat lijkt me bij andere zuigers uit die (prijs)klasse ook het geval...
Ik weet wel dat jij een Bosch blauw fan bent, en zo'n beetje alle aankopen van het afgelopen jaar voorbij zien komen ^O^ . Je bent nu in het bezit van een betere versie toch? En hoe gaat het mig lassen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 19:53 schreef usernaamvergeten het volgende:
Als je de stofzuiger ook gaat gebruiken in combinatie met een schuurmachine zou ik er een met instelbaar toerental kopen, dat heb ik dus niet gedaan en daar heb ik een beetje spijt van.
Een schuurmachine zal er op den duur ook wel komen, maar was is het voordeel ervan? Dat je machine niet aan het oppervlak word vast gezogen?
Lange benen koud hoofd.
pi_156915422
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 21:22 schreef Volvoman het volgende:
Een schuurmachine zal er op den duur ook wel komen, maar was is het voordeel ervan? Dat je machine niet aan het oppervlak word vast gezogen?
Precies.
pi_156915550
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 21:22 schreef Volvoman het volgende

Een schuurmachine zal er op den duur ook wel komen, maar was is het voordeel ervan? Dat je machine niet aan het oppervlak word vast gezogen?
In dat geval moet je de Kärcher laten staan en een duurder en uitgebreider alternatief nemen, op de Kärchers zit geen zuigkracht regeling :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 18 oktober 2015 @ 15:11:53 #38
4330 PJ
Tja.....
pi_156921373
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 09:31 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

In dat geval moet je de Kärcher laten staan en een duurder en uitgebreider alternatief nemen, op de Kärchers zit geen zuigkracht regeling :)
Ik gebruik de gas 20 ook icm een excenter schuurmachine van Bosch werkt prima en geen last van stof. Zou niet zo goed weten waarom ik nog de zuigkracht zou moeten kunnen regelen.
pi_156924521
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 15:11 schreef PJ het volgende:

[..]

Ik gebruik de gas 20 ook icm een excenter schuurmachine van Bosch werkt prima en geen last van stof. Zou niet zo goed weten waarom ik nog de zuigkracht zou moeten kunnen regelen.
Om te voorkomen dat je je machine aan het oppervlak vast zuigt, ligt ook een beetje aan de afzuiginrichting op de machine, de grofheid van het papier en zo op gevoel ook het materiaal van het werkstuk.

Als je bereid bent om wat te knutselen zou je een schuifje kunnen maken om bewust valse lucht te kunnen zuigen en zo de zuigkracht aan de machine te kunnen inperken. Maar dan zou ik dus gewoon een uitgebreidere zuiger kopen :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_156925569
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:28 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat is een mooie machine.
SDS boren koop ik altijd bij ecotools.
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Prima machine lijkt mij ^O^
Boortjes heb ik zelf van de merken Rotec en Bosch maar die van Ecotools schijnen ook prima te zijn. Die zijn in elk geval een stuk voordeliger
Beide bedankt.
Zie dat ie nu ook mooi in de aanbieding is bij de Gamma.
Eerst denken, dan typen
  Moderator zondag 18 oktober 2015 @ 21:17:11 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156930438
quote:
7s.gif Op zondag 18 oktober 2015 18:15 schreef Piger het volgende:

[..]


[..]

Beide bedankt.
Zie dat ie nu ook mooi in de aanbieding is bij de Gamma.
Boren daar niet kopen hè, als je dat doet been je het voordeel weer kwijt :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156932061
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Boren daar niet kopen hè, als je dat doet been je het voordeel weer kwijt :+
Heb ik braaf bij ecotools besteld met wat andere meuk. Helaas waren alleen niet alle formaten beschikbaar.
Eerst denken, dan typen
  zondag 18 oktober 2015 @ 22:28:21 #43
4330 PJ
Tja.....
pi_156933150
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 17:20 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Als je bereid bent om wat te knutselen zou je een schuifje kunnen maken om bewust valse lucht te kunnen zuigen en zo de zuigkracht aan de machine te kunnen inperken. Maar dan zou ik dus gewoon een uitgebreidere zuiger kopen :)
Dat knutselen hoeft niet. Er zit al een ingebouwd schuifje op de zuigmond bedoeld voor aansluiting op gereedschap.
  Moderator zondag 18 oktober 2015 @ 22:39:30 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156933602
Een tip voor de mensen die een L-Boxx met bakjes zoeken:
http://m.ebay.de/itm/2-35(...)749817233?nav=SEARCH

Voor ¤40 extra krijg je er een hele zooi goede schroeven bij (2350 stuks)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156935578
100 euro vind ik even te
http://www.gereedschapcen(...)utm_campaign=admarkt

+

http://www.toolstation.nl(...)kop+geel+Torx/p87100

ben je een paar euro duurder uit, maar heb je wel losse bakjes, en als je een beetje zoekt moet het nog wel goedkoper kunnen, beide shops zijn geen prijsvechters
  Moderator maandag 19 oktober 2015 @ 08:08:00 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156938329
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 23:39 schreef akatar het volgende:
100 euro vind ik even te
http://www.gereedschapcen(...)utm_campaign=admarkt

+

http://www.toolstation.nl(...)kop+geel+Torx/p87100

ben je een paar euro duurder uit, maar heb je wel losse bakjes, en als je een beetje zoekt moet het nog wel goedkoper kunnen, beide shops zijn geen prijsvechters
Oh dan is het misschien niet zo voordelig. Jetfast zijn wel goede schroeven, merk wat jij in die link hebt staan zegt mij niets eigenlijk
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 19 oktober 2015 @ 10:06:20 #47
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_156939486
iemand ervaring met een Hitachi boorhamer? Heb er één nodig en neig ernaar deze DH24PG LA te kopen :9

http://www.hornbach.nl/sh(...)8876354/artikel.html

reden aankoop: heb nu een nieuwbouwwoning met bikkelharde betonnen muren en de klopboor is hiervoor uiteraard niet voor geschikt.
pi_156939923
Ik heb een Hitachi boorhamer en dat zijn echt prima dingen. Maar voor kneiterhard beton moet je eigenlijk een hamerboor hebben, dat is een iets ander type boormachine (die je ook beperkt als slaghamer kan gebruiken):



Ik heb ook deze. Deze dingen gaan door beton alsof het boter is, verbaas mij er steeds weer over.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  maandag 19 oktober 2015 @ 11:02:13 #49
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  Moderator maandag 19 oktober 2015 @ 12:19:13 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156941660
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:06 schreef RedFever007 het volgende:
iemand ervaring met een Hitachi boorhamer? Heb er één nodig en neig ernaar deze DH24PG LA te kopen :9

http://www.hornbach.nl/sh(...)8876354/artikel.html

reden aankoop: heb nu een nieuwbouwwoning met bikkelharde betonnen muren en de klopboor is hiervoor uiteraard niet voor geschikt.
Als ik dat zo bekijk, heeft die machine 2 standen: boren en hamerboren. Een beitel stand ontbreekt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 19 oktober 2015 @ 12:23:41 #51
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_156941740
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 12:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als ik dat zo bekijk, heeft die machine 2 standen: boren en hamerboren. Een beitel stand ontbreekt.
Ah ja inderdaad, c/p foutje. Z'n iets grotere broertje heeft wel beitelstand en dat is wel nodig want wil in de toekomst m'n badkamer en wc nog eens verbouwen :P

ik bedoelde dus http://www.hornbach.nl/sh(...).html#artikeldetails 40 euro duurder
  Moderator maandag 19 oktober 2015 @ 12:54:53 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156942292
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 12:23 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ah ja inderdaad, c/p foutje. Z'n iets grotere broertje heeft wel beitelstand en dat is wel nodig want wil in de toekomst m'n badkamer en wc nog eens verbouwen :P

ik bedoelde dus http://www.hornbach.nl/sh(...).html#artikeldetails 40 euro duurder
Dan zou ik die nemen :)
Valt mij trouwens niets tegen van een bouwmarkt, hij is er goedkoper als bij bv Toolmax
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 19 oktober 2015 @ 13:26:30 #53
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_156942949
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 12:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan zou ik die nemen :)
Valt mij trouwens niets tegen van een bouwmarkt, hij is er goedkoper als bij bv Toolmax
nee mij ook niet :) en aangezien ik een Hornbach om de hoek heb rij ik even langs :)

zijn de boren daar ook van enige kwaliteit eigenlijk of is dat beter online ergens te bestellen? lees dat ecotools goedkoop en ook goede boren levert?
  Moderator maandag 19 oktober 2015 @ 13:45:01 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156943356
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 13:26 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

nee mij ook niet :) en aangezien ik een Hornbach om de hoek heb rij ik even langs :)

zijn de boren daar ook van enige kwaliteit eigenlijk of is dat beter online ergens te bestellen? lees dat ecotools goedkoop en ook goede boren levert?
Klopt, zelf geen ervaring mee. Voorraad is een beetje een probleem bij ze. Niet alle maten hebben ze.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156944670
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:28 schreef PJ het volgende:

[..]

Dat knutselen hoeft niet. Er zit al een ingebouwd schuifje op de zuigmond bedoeld voor aansluiting op gereedschap.
Oh echt? Op die van mij niet, dus dan zal dat wel een feature zijn van het nieuwere model ofzo :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  maandag 19 oktober 2015 @ 17:07:16 #56
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_156947874
met betrekking tot de boorhamer: ik kan natuurlijk ook een goedkopere Rockwell of Worx (of weet i kveel wat voor cheapass merk van de P/G/K kopen, die zijn een 100¤ goedkoper. Ben natuurlijk niet wekelijks aan het boren.

Dillema's.... :')
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:17:21 #57
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_157042547
L boxxen koop ik altijd via ebay in duitsland. De lboxx 1 kost daar ongeveer 30 euro en de lboxx 2 kost daar ongeveer 40 euro, zonder inlay.

Dan bestel ik bij kruis . nl de bakjes. Dan heb ik een lboxx1 met bakjes voor ongeveer 50 euro :)
pi_157127139


[ Bericht 100% gewijzigd door Tom_ op 28-10-2015 13:44:10 ]
pi_157179233
Ik ben momenteel aan het kijken naar een nieuwe accuboormachine. Tijd lang een bosch groen gehad, maar die is op. Ik wil een stapje hoger. Qua kracht en kwaliteit. Ik zat zelf naar dit setje te kijken:

http://www.toolmax.nl/bos(...)i-ion-in-l-boxx.html - hoeft natuurlijk niet perse bij deze shop, maar het gaat om de set.

Is dit een goede set voor iemand die over een tijdje veel moet gaan klussen en een stapje meer wil?

En kan iemand mij goed uitleggen waarom ik wel of niet een brushless versie zou moeten nemen? Hij gaat langer mee, maar ga ik dat merken?

[ Bericht 5% gewijzigd door Luuk84 op 29-10-2015 11:19:57 ]
pi_157180106
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:00 schreef Luuk84 het volgende:
Ik ben momenteel aan het kijken naar een nieuwe accuboormachine. Tijd lang een bosch groen gehad, maar die is op. Ik wil een stapje hoger. Qua kracht en kwaliteit. Ik zat zelf naar dit setje te kijken:

http://www.toolmax.nl/bos(...)i-ion-in-l-boxx.html - hoeft natuurlijk niet perse bij deze shop, maar het gaat om de set.

Is dit een goede set voor iemand die over een tijdje veel moet gaan klussen en een stapje meer wil?

En kan iemand mij goed uitleggen waarom ik wel of niet een brushless versie zou moeten nemen? Hij gaat langer mee, maar ga ik dat merken?
Voor hetzelfde geld heb je deze set uit Duitsland: http://www.amazon.de/gp/p(...)i_detailpage_o00_s01

Dat is de EC versie, en 2x 4.0Ah accu's. Of je het verschil merkt weet ik niet, maar het is wel een stapje beter. Bosch blauw staat wel goed bekend, maar iedereen heeft zijn eigen merk voorkeuren natuurlijk.
Lange benen koud hoofd.
pi_157180146
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:56 schreef Volvoman het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld heb je deze set uit Duitsland: http://www.amazon.de/gp/p(...)i_detailpage_o00_s01

Dat is de EC versie, en 2x 4.0Ah accu's. Of je het verschil merkt weet ik niet, maar het is wel een stapje beter. Bosch blauw staat wel goed bekend, maar iedereen heeft zijn eigen merk voorkeuren natuurlijk.
Hoe zit dat dan met garantie? Ik sta overigens ook open voor andere merken, maar 200/250 euro houd het wel op voor mij.
pi_157180176
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:58 schreef Luuk84 het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan met garantie? Ik sta overigens ook open voor andere merken, maar 200/250 euro houd het wel op voor mij.
Dat weet ik niet precies. Op Amazon kan je vaak eenzelfde product bij meerdere verkopers aanschaffen, en in dit geval ook van Amazon zelf. Ik heb wel goede ervaringen over garantieverhalen gelezen van ze, al ging dat niet over gereedschap.

Ook kan je bij Bosch je spullen registreren geloof ik.
Lange benen koud hoofd.
  Moderator donderdag 29 oktober 2015 @ 17:49:38 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157185916
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:00 schreef Volvoman het volgende:


Ook kan je bij Bosch je spullen registreren geloof ik.
Klopt. En in Duitsland gekochte spullen heb ik gewoon kunnen registreren :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 29 oktober 2015 @ 18:13:27 #64
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_157186330
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 17:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Klopt. En in Duitsland gekochte spullen heb ik gewoon kunnen registreren :Y
Bij Makita krijg je zoiets niet klaar; dan moet je echt in Nederland gekochte middelen hebben wil je ze kunnen registreren bij Makita Nederland.
pi_157186955
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 17:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Klopt. En in Duitsland gekochte spullen heb ik gewoon kunnen registreren :Y
Met andere woorden; ik kan veilig deze suggestie bestellen zonder problemen met garantie en dergelijke?

http://www.amazon.de/gp/s(...)psc=1&tag=digidip-21

Zijn er nog meer gelijkwaardige machines die de moeite waard zijn om te noemen?
  Moderator donderdag 29 oktober 2015 @ 18:41:38 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157186998
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 18:40 schreef Luuk84 het volgende:

[..]

Met andere woorden; ik kan veilig deze suggestie bestellen zonder problemen met garantie en dergelijke?

http://www.amazon.de/gp/s(...)psc=1&tag=digidip-21

Zijn er nog meer gelijkwaardige machines die de moeite waard zijn om te noemen?
Jazeker!
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157187501
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 18:40 schreef Luuk84 het volgende:

[..]

Met andere woorden; ik kan veilig deze suggestie bestellen zonder problemen met garantie en dergelijke?

http://www.amazon.de/gp/s(...)psc=1&tag=digidip-21

Zijn er nog meer gelijkwaardige machines die de moeite waard zijn om te noemen?
Deze heb ik zelf laatst ook daar gekocht. Mooie boormachine waar ook grote boren (13mm) inkunnen, goede accu's en een mooie l-boxx :) .
Lange benen koud hoofd.
pi_157198963
Ik kwam deze aanbieding tegen op zo'n versamelsite voor dagaanbiedingen:

http://www.gereedschapcen(...)id=247f6bf5&chan=DAN

Lange benen koud hoofd.
pi_157201580
Goede aanbieding, ga deze gelijk ook maar bestellen. Ben nu toch bezig, zojuist de Bosch Professional GSR 18 V-EC met 2 x4,0mAh besteld ^O^
  Moderator vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:25:04 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157209198
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:33 schreef Volvoman het volgende:
Ik kwam deze aanbieding tegen op zo'n versamelsite voor dagaanbiedingen:

http://www.gereedschapcen(...)id=247f6bf5&chan=DAN

[ afbeelding ]
Geld moet rollen, besteld! :D Bedankt voor de tip.

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 30-10-2015 19:48:35 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:55:39 #72
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157209739
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:07 schreef Luuk84 het volgende:
Goede aanbieding, ga deze gelijk ook maar bestellen. Ben nu toch bezig, zojuist de Bosch Professional GSR 18 V-EC met 2 x4,0mAh besteld ^O^
Daar ga je veel plezier aan beleven.
Echt... Toen ik overstapte van een gare B&D naar Bosch Blauw... Dat is nooit meer goed gekomen :') .
pi_157211080
Welke Amp tang is een goede tang voor professionele installatie's?
Het is niet voor dagelijks gebruik maar voor af en toe een motor of dergelijks aansluiten.
Dit gaat voornamelijk om stuur-bedrading aan te sluiten dus in feite vanaf 0,75 tot 2,5 mm2 geïsoleerde ogen of haken.
Ik heb gehoord dat Crimpex en Kraftwerk goede merken waren, maar deze zijn tegenwoord bijna niet meer te krijgen?
Het liefst zou ik eigenlijk de tang ook met wat hulsen in een assortimenten bak hebben, net als met de adereindehulzen http://canada.newark.com/(...)en_US/65T5309-40.jpg.
Zelf leek mij de set hieronder wel iets. Hier zitten alleen ook niet-geïsoleerde verbindingen, bij waar gebruik je die eigenlijk voor?
https://www.conrad.nl/nl/(...)-05-6-mm-820927.html
Het hoeft dus niet zo'n hele dure tang te zijn omdat het geen dagelijks werk is voor mij, maar de tang moet wel goede verbindingen maken.
pi_157229377
Vanochtend voor het eerst mijn nieuwe Festool OF1010 bovenfrees geprobeerd.



Moest wat scharnieren infrezen welke een wat afwijkende maat hebben (80x76).

Dus eerst maar een mal voor een mal gemaakt waarna ik uiteindelijk de scharnieren kon infrezen...




Wat een ontzettend fijn apparaat!!! :) :) :)
pi_157229706
Strak!

Ik ben wel benieuwd naar hoe dat in zn werk gaat met een mal enzo, zou je dat willen uitleggen?
pi_157229744
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 19:57 schreef jasperve het volgende:
Vanochtend voor het eerst mijn nieuwe Festool OF1010 bovenfrees geprobeerd.

[ afbeelding ]

Moest wat scharnieren infrezen welke een wat afwijkende maat hebben (80x76).

Dus eerst maar een mal voor een mal gemaakt waarna ik uiteindelijk de scharnieren kon infrezen...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wat een ontzettend fijn apparaat!!! :) :) :)
Mooie aankoop! Ik ben ook aan het rondkijken naar een bovenfrees van festool. Ben er alleen nog niet uit of ik een 1010 of 1400 ga aanschaffen.
pi_157229841
Zeker strak gedaan, was dit voor het eerst of heb je al eens eerder met zo'n bovenfrees gewerkt?

Aan de gaten in het kozijn gok ik dat je een houten mal ertegenaan hebt geschroefd, maar ik ben ook wel benieuwd. Heb zelf nog genoeg te doen als ik eenmaal ook zo'n ding heb. :)
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:35:11 #78
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157230406
Hoe maak je eigenlijk zo een houten mal? Lijkt mij niet dat je die freest :P .
pi_157230516
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:35 schreef bleiblei het volgende:
Hoe maak je eigenlijk zo een houten mal? Lijkt mij niet dat je die freest :P .
Jawel, daar maak je dan eerst een mal voor. :+
pi_157230785
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:39 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Jawel, daar maak je dan eerst een mal voor. :+
Wat was er eerder de frees of de mal? :P
pi_157231120
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:35 schreef bleiblei het volgende:
Hoe maak je eigenlijk zo een houten mal? Lijkt mij niet dat je die freest :P .
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:08 schreef Makrolon het volgende:
Strak!

Ik ben wel benieuwd naar hoe dat in zn werk gaat met een mal enzo, zou je dat willen uitleggen?
Uhm, ik kan proberen uit te leggen hoe ik het gedaan heb. Ik hoop alleen dat het te volgen is. :)

De scharnierplaten die ik heb zijn 80mm hoog en 32mm breed en hebben in de afgeronde hoeken een straal van 10mm. Het gat wat ik dus wil frezen in het kozijn is 81mm hoog en 32,5 mm breed. (rekening houdend met verflagen e.d.)

Om precies op een straal van 10mm uit te komen zou ik een freesje van 20mm kunnen gebruiken. Ik wil echter een straal van 10,5 mm zodat ik volledig om het scharnier heen een speling heb van een halve mm.

Ik ben begonnen met een vierkante uitsparing in een plaat te frezen van exact 100mm hoog en 62mm breed. Dit is mijn hoofd mal welke EXACT haaks en rechts moet zijn. Dit heb ik gedaan met een freesmaat van 14mm zodat de hoeken niet al te ver naar binnen toe uitsteken.

Deze mal heb ik op een 18mm dikke plaat geplaatst waarna ik met een kopieerring met een diameter maat van 40mm de contouren heb gevolgd. Deze heb ik 40mm gekozen omdat ik dan geen last heb van de eerder genoemde uitstekende hoeken.

Terwijl ik dit deed zat er een freesje in van 24mm. Het resultaat is dan een vierkante uitsparing met een hoogte van 84mm en een breedte van 46mm. Het belangrijkste hierbij is dan dat de hoeken afgerond zijn met een straal van 12mm (helft van het freesje).

Dit heb ik 3 keer herhaald op dezelfde plaat (voor elk scharnier, op een bepaalde hoogte boven elkaar) zodat ik deze daarna in een keer tegen het kozijn kan schroeven en alle 3 de scharnieren tegelijk kan frezen.

Uiteindelijk wanneer de 2de mal tegen het kozijn zit volg ik de contouren van de mal met een kopieerring maat 17mm waar een freesje in zit van 14mm. Dit zorgt ervoor dat er een uitsparing overblijft van exact 81mm bij 46mm met een bochtstraal van 10,5mm....

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...kan eventueel wel wat foto's toevoegen als dit niet zo is ;)

Laat maar weten!

[ Bericht 5% gewijzigd door jasperve op 31-10-2015 21:06:09 ]
pi_157231319
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:13 schreef Tom_ het volgende:
Zeker strak gedaan, was dit voor het eerst of heb je al eens eerder met zo'n bovenfrees gewerkt?
Thanks. Heb wel vaker met een bovenfrees gewerkt. Dit was alleen een wat oudere met iets minder precisie instellingen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:10 schreef gunpowder het volgende:

[..]

Mooie aankoop! Ik ben ook aan het rondkijken naar een bovenfrees van festool. Ben er alleen nog niet uit of ik een 1010 of 1400 ga aanschaffen.
Dat is een lastige keus. Het ligt er denk ik voornamelijk aan wat je ermee wilt doen.

1400 kan je ook nog wel eens in een freestafel monteren, alhoewel je dan misschien beter de zwaardere 2200 bovenfrees kunt kopen.
pi_157231833
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:58 schreef jasperve het volgende:

[..]

[..]

Uhm, ik kan proberen uit te leggen hoe ik het gedaan heb. Ik hoop alleen dat het te volgen is. :)

De scharnierplaten die ik heb zijn 80mm hoog en 32mm breed en hebben in de afgeronde hoeken een straal van 10mm. Het gat wat ik dus wil frezen in het kozijn is 81mm hoog en 32,5 mm breed. (rekening houdend met verflagen e.d.)

Om precies op een straal van 10mm uit te komen zou ik een freesje van 20mm kunnen gebruiken. Ik wil echter een straal van 10,5 mm zodat ik volledig om het scharnier heen een speling heb van een halve mm.

Ik ben begonnen met een vierkante uitsparing in een plaat te frezen van exact 100mm hoog en 62mm breed. Dit is mijn hoofd mal welke EXACT haaks en rechts moet zijn. Dit heb ik gedaan met een freesmaat van 14mm zodat de hoeken niet al te ver naar binnen toe uitsteken.

Deze mal heb ik op een 18mm dikke plaat geplaatst waarna ik met een kopieerring met een diameter maat van 40mm de contouren heb gevolgd. Deze heb ik 40mm gekozen omdat ik dan geen last heb van de eerder genoemde uitstekende hoeken.

Terwijl ik dit deed zat er een freesje in van 24mm. Het resultaat is dan een vierkante uitsparing met een hoogte van 84mm en een breedte van 46mm. Het belangrijkste hierbij is dan dat de hoeken afgerond zijn met een straal van 12mm (helft van het freesje).

Dit heb ik 3 keer herhaald op dezelfde plaat (voor elk scharnier, op een bepaalde hoogte boven elkaar) zodat ik deze daarna in een keer tegen het kozijn kan schroeven en alle 3 de scharnieren tegelijk kan frezen.

Uiteindelijk wanneer de 2de mal tegen het kozijn zit volg ik de contouren van de mal met een kopieerring maat 17mm waar een freesje in zit van 14mm. Dit zorgt ervoor dat er een uitsparing overblijft van exact 81mm bij 46mm met een bochtstraal van 10,5mm....

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...kan eventueel wel wat foto's toevoegen als dit niet zo is ;)

Laat maar weten!
Ik probeer het hier te begrijpen, maar ik heb er nog nooit mee gewerkt. Ik heb denk ik de foto's nodig om het te snappen. :+

Ik begrijp wel dat je een te ruime mal hebt gemaakt om daarna de 'juiste' mal te maken voor het gebruik met een kleinere frees, maar ik snap bijvoorbeeld het gebruik van de kopieerring niet.

Wat ik wel vermoed is dat al jullie kozijnen dezelfde hoogte zijn, als je 1 lange mal gemaakt hebt. :P
pi_157231856
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:58 schreef jasperve het volgende:

[..]

[..]

tutorial
Geloof dat ik nu een beetje het idee van kopieerringen begrijp! Denk dat het vooral je koppie gebruiken is om de juiste verhoudingen te behouden.
pi_157232447
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 21:20 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Geloof dat ik nu een beetje het idee van kopieerringen begrijp! Denk dat het vooral je koppie gebruiken is om de juiste verhoudingen te behouden.
Je moet het van tevoren even bedenken welke maten je wilt en hoe je precies aan bepaalde afmetingen kan komen. Welke kopieerringen bij welke freesmaatjes passen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 21:20 schreef Tom_ het volgende:

[..]
Wat ik wel vermoed is dat al jullie kozijnen dezelfde hoogte zijn, als je 1 lange mal gemaakt hebt. :P
Mijn kozijnen zijn inderdaad allemaal dezelfde maat. Je kan uiteraard ook gewoon losse mallen gebruiken voor elk scharnier. Het voordeel van een lange mal maken is dat wanneer je deze ook voor de deuren gebruikt de scharnieren exact op dezelfde hoogte zitten als het kozijn.


Onderstaand wat fotos om het te verduidelijken. Ik heb geen foto van de hoofdmal want die ligt in de berging en ik ben te lui om die te gaan halen :)

Wat je ziet is de 2de mal (waarmee je dus freest) en een foto van de kopierring 17 met daarbij freesje 14 waarmee ik uiteindelijk de kozijnen frees.

Maakt dit het duidelijker?

Om het af te maken heb ik ervoor gezorgd dat het gat in de 2de mal precies 8 mm van de rand afzit. Omdat de sponning in mijn kozijn 42mm diep is en mijn scharnierplaat 32mm breed is zorgt dit ervoor dat ik de mal gewoon tegen de zijkant van het kozijn kan drukken en verder niet hoef te meten of het scharnier dan precies op de rand komt of niet.

8mm van de rand en er gaat dus nog 1,5mm af van het gat bij het uiteindelijke frezen wat ervoor zorgt dat je precies een uitsparing krijgt van 32,5 mm breed vanaf de rand van het kozijn. ;)





[ Bericht 12% gewijzigd door jasperve op 31-10-2015 21:48:54 ]
pi_157232625
....
pi_157234157
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 21:41 schreef jasperve het volgende:

[..]

Je moet het van tevoren even bedenken welke maten je wilt en hoe je precies aan bepaalde afmetingen kan komen. Welke kopieerringen bij welke freesmaatjes passen.

[..]

Mijn kozijnen zijn inderdaad allemaal dezelfde maat. Je kan uiteraard ook gewoon losse mallen gebruiken voor elk scharnier. Het voordeel van een lange mal maken is dat wanneer je deze ook voor de deuren gebruikt de scharnieren exact op dezelfde hoogte zitten als het kozijn.

Onderstaand wat fotos om het te verduidelijken. Ik heb geen foto van de hoofdmal want die ligt in de berging en ik ben te lui om die te gaan halen :)

Wat je ziet is de 2de mal (waarmee je dus freest) en een foto van de kopierring 17 met daarbij freesje 14 waarmee ik uiteindelijk de kozijnen frees.

Maakt dit het duidelijker?

Om het af te maken heb ik ervoor gezorgd dat het gat in de 2de mal precies 8 mm van de rand afzit. Omdat de sponning in mijn kozijn 42mm diep is en mijn scharnierplaat 32mm breed is zorgt dit ervoor dat ik de mal gewoon tegen de zijkant van het kozijn kan drukken en verder niet hoef te meten of het scharnier dan precies op de rand komt of niet.

8mm van de rand en er gaat dus nog 1,5mm af van het gat bij het uiteindelijke frezen wat ervoor zorgt dat je precies een uitsparing krijgt van 32,5 mm breed vanaf de rand van het kozijn. ;)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah kijk, ik had over het stuk heengelezen dat je een 2e kopieerring gebruikt. :z Snapte al niet helemaal hoe je met een kopieerring van 40 en een frees van 14 op die maten uitkwam.. :P

quote:
Uiteindelijk wanneer de 2de mal tegen het kozijn zit volg ik de contouren van de mal met een kopieerring maat 17mm waar een freesje in zit van 14mm. Dit zorgt ervoor dat er een uitsparing overblijft van exact 81mm bij 46mm met een bochtstraal van 10,5mm....
Nou snap ik wel dat je van 84mm naar 81mm gaat met gebruik van een kopieerring 17 en frees 14 (17:2-14:2=1,5mm per kant), maar hoe kan het dat je in de breedte dan dezelfde maat als de mal blijft houden? Al maakt de breedte natuurlijk niet zo heel veel uit, zolang je maar die 8mm van de rand afblijft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157234537
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 22:35 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Nou snap ik wel dat je van 84mm naar 81mm gaat met gebruik van een kopieerring 17 en frees 14 (17:2-14:2=1,5mm per kant), maar hoe kan het dat je in de breedte dan dezelfde maat als de mal blijft houden? Al maakt de breedte natuurlijk niet zo heel veel uit, zolang je maar die 8mm van de rand afblijft.
Exact! breedte maakt daarin niet veel uit. Het gat kan gerust wat breder zijn zolang je frees maar genoeg steun heeft.
  zondag 1 november 2015 @ 16:42:13 #89
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_157248223
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geld moet rollen, besteld! :D Bedankt voor de tip.
Je kan je inschrijven voor gereedschapcentrum dagaanbieding he! gaat 7 dagen per week door, altijd handig :P
  zondag 1 november 2015 @ 16:48:48 #90
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_157248395
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 21:20 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Ik probeer het hier te begrijpen, maar ik heb er nog nooit mee gewerkt. Ik heb denk ik de foto's nodig om het te snappen. :+

Ik begrijp wel dat je een te ruime mal hebt gemaakt om daarna de 'juiste' mal te maken voor het gebruik met een kleinere frees, maar ik snap bijvoorbeeld het gebruik van de kopieerring niet.

Wat ik wel vermoed is dat al jullie kozijnen dezelfde hoogte zijn, als je 1 lange mal gemaakt hebt. :P
Zelf heb ik deze zomer een timmerman geholpen om scharnieren in de deuren en kozijnen te maken.
Hij had zoiets als dit:


Op het geplaatste kozijn had die hem geschroefd, zette zonder enige twijfel ze frees erop, frezen die handel (hij deed niet rustig aan maar het resultaat was prachtig) op de deur idem dito. De houten mallen waren bevestigd op een aluminium rail. Hierop kan je de mallen in hoogte verstellen. Ook zat er een 'bodem' stop op. Die deed je aan de onderkant van het kozijn en ook bij de deur, gevolg was dat je op exact de juiste plek de scharnieren infreesde.

Omdat tijdens dit project de scharnieren een afwijkende maat hadden, moest die overal iets van 1-2mm weg halen, dit deed hij met de beitel. Geleerde, ervaren timmerman deed dit behoorlijk snel!

Weet niet wat die freesmal kost, maar volgens mij kost het behoorlijk wat..
  zondag 1 november 2015 @ 17:13:43 #91
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_157249114
iemand ervaring met Bosch GST 90 E decoupeerzaag? Ben op zoek naar een niet al te dure maar wel kwalitaieve decoupeerzaag. Stond op het punt de Makita 4350 te kopen maar kwam er (toch wel tot mijn schrik) achter dat die niet op variabele snelheden in te stellen is |:(

Of iemand die andere tip heeft? Budget om en nabij de 150 euro

welk model raden jullie aan trouwwens?


T-model

of gangbare model?


[ Bericht 18% gewijzigd door RedFever007 op 01-11-2015 19:54:43 ]
pi_157254304
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 21:41 schreef jasperve het volgende:

[..]

Je moet het van tevoren even bedenken welke maten je wilt en hoe je precies aan bepaalde afmetingen kan komen. Welke kopieerringen bij welke freesmaatjes passen.

[..]

Mijn kozijnen zijn inderdaad allemaal dezelfde maat. Je kan uiteraard ook gewoon losse mallen gebruiken voor elk scharnier. Het voordeel van een lange mal maken is dat wanneer je deze ook voor de deuren gebruikt de scharnieren exact op dezelfde hoogte zitten als het kozijn.

Onderstaand wat fotos om het te verduidelijken. Ik heb geen foto van de hoofdmal want die ligt in de berging en ik ben te lui om die te gaan halen :)

Wat je ziet is de 2de mal (waarmee je dus freest) en een foto van de kopierring 17 met daarbij freesje 14 waarmee ik uiteindelijk de kozijnen frees.

Maakt dit het duidelijker?

Om het af te maken heb ik ervoor gezorgd dat het gat in de 2de mal precies 8 mm van de rand afzit. Omdat de sponning in mijn kozijn 42mm diep is en mijn scharnierplaat 32mm breed is zorgt dit ervoor dat ik de mal gewoon tegen de zijkant van het kozijn kan drukken en verder niet hoef te meten of het scharnier dan precies op de rand komt of niet.

8mm van de rand en er gaat dus nog 1,5mm af van het gat bij het uiteindelijke frezen wat ervoor zorgt dat je precies een uitsparing krijgt van 32,5 mm breed vanaf de rand van het kozijn. ;)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik snap het een beetje ja! Thanks.

Hebben ze de maten van die kopieerringen en frezen dan zo gemaakt dat je door te combineren ongeveer elke radius kan krijgen?
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 20:31:50 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157254537
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:13 schreef RedFever007 het volgende:
iemand ervaring met Bosch GST 90 E decoupeerzaag? Ben op zoek naar een niet al te dure maar wel kwalitaieve decoupeerzaag. Stond op het punt de Makita 4350 te kopen maar kwam er (toch wel tot mijn schrik) achter dat die niet op variabele snelheden in te stellen is |:(

Of iemand die andere tip heeft? Budget om en nabij de 150 euro

welk model raden jullie aan trouwwens?

[ afbeelding ]
T-model

of gangbare model?
[ afbeelding ]

T model lijkt mij fijner, maar ik heb daar geen ervaring mee.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157264868
Iemand ervaring met deze accu cirkelzaag: http://www.bosch-professional.com/nl/nl/gks-18-v-li-33395-ocs-p/

Of überhaupt met accucirkelzagen? Ik heb alleen ervaring met een bedrade. Hoe zit het met de power ervan? Hij zal hobbymatig gebruikt gaan worden.
  maandag 2 november 2015 @ 11:47:12 #95
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_157265670
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 10:48 schreef Luuk84 het volgende:
Iemand ervaring met deze accu cirkelzaag: http://www.bosch-professional.com/nl/nl/gks-18-v-li-33395-ocs-p/

Of überhaupt met accucirkelzagen? Ik heb alleen ervaring met een bedrade. Hoe zit het met de power ervan? Hij zal hobbymatig gebruikt gaan worden.
waarom dan geen versie met een snoer? voordeel: doet het altijd, geen gezeik met lege accu's net als je hem nodig hebt. en als je niet erg mobiel bent met dat ding is een snoer toch ook geen probleem? :)
  maandag 2 november 2015 @ 11:47:35 #96
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_157265682
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 20:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

T model lijkt mij fijner, maar ik heb daar geen ervaring mee.
het wordt inderdaad een t model, ligt lekker in de hand inderdaad :Y
pi_157266134
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 11:47 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

waarom dan geen versie met een snoer? voordeel: doet het altijd, geen gezeik met lege accu's net als je hem nodig hebt. en als je niet erg mobiel bent met dat ding is een snoer toch ook geen probleem? :)
Omdat ik altijd ruzie heb met die snoeren :') De vrijheid van geen snoer spreekt me gewoon erg aan. Dat gezeik met lege accu's valt wel mee in mijn geval. En bovendien zijn die nieuwe accu's zo opgeladen. Ik vraag me alleen af of je veel inboet qua power.
  Knikkerking maandag 2 november 2015 @ 12:29:43 #98
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157266493
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:13 schreef RedFever007 het volgende:
iemand ervaring met Bosch GST 90 E decoupeerzaag?

welk model raden jullie aan trouwwens?

Ja ik. Absoluut een fijne/degelijke decoupeerzaag ^O^
En neem idd het T-model ;)

quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 10:48 schreef Luuk84 het volgende:
Iemand ervaring met deze accu cirkelzaag: http://www.bosch-professional.com/nl/nl/gks-18-v-li-33395-ocs-p/
Ja ik. Maar mijn ervaring is daar niet extreem goed.
Ik vind hem wat te "slap". Hij hangt geregeld vast in het hout, bijvoorbeeld bij het doorzagen van pallets. Voor "gewoon" plaatmateriaal, laminaat, schrootjes, lambrisering is hij gewoon goed :Y
Handige is natuurlijk dat hij op accu werkt. (en dat deze bij een 4AH accu best lang mee gaat!)
pi_157267001
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:29 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ja ik. Absoluut een fijne/degelijke decoupeerzaag ^O^
En neem idd het T-model ;)

[..]

Ja ik. Maar mijn ervaring is daar niet extreem goed.
Ik vind hem wat te "slap". Hij hangt geregeld vast in het hout, bijvoorbeeld bij het doorzagen van pallets. Voor "gewoon" plaatmateriaal, laminaat, schrootjes, lambrisering is hij gewoon goed :Y
Handige is natuurlijk dat hij op accu werkt. (en dat deze bij een 4AH accu best lang mee gaat!)
Thx voor de info, is hij slapper als bijvoorbeeld een Bosch groen? Bijvoorbeeld de pks 55? Voornaamste gebruik zal plaatmateriaal zijn. Sporadisch dik hout
  Knikkerking maandag 2 november 2015 @ 13:12:20 #100
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157267319
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 12:57 schreef Luuk84 het volgende:

Thx voor de info, is hij slapper als bijvoorbeeld een Bosch groen? Bijvoorbeeld de pks 55? Voornaamste gebruik zal plaatmateriaal zijn. Sporadisch dik hout
Nee, hij is zeker niet slapper dan een groene variant ;) (18v, 4AH is niet niks he 8-))
Maar hij is gewoon een échte krachtpatser zoals ik zou verwachten/hopen bij Bosch Blauw. Laat ik het zo zeggen: die accu cirkelzaag is het "minste" Bosch Blauw apparaat wat ik heb. Wel tevreden over, maar niet extreem super tevreden (over de rest wel 8-))
pi_157269091
Wil eigenlijk een gevulde gereedschapswagen van Gedore halen, zodat k gelijk zo'n beetje al t handgereedschap heb wat regelmatig nodig is.. Kan t alleen nog niet echt tegenover mezelf verantwoorden om zo'n uitgave te doen nu ik ook druk op zoek ben naar een huis haha.
  Moderator maandag 2 november 2015 @ 15:00:14 #102
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157269544
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 14:37 schreef FranticDJ het volgende:
Wil eigenlijk een gevulde gereedschapswagen van Gedore halen, zodat k gelijk zo'n beetje al t handgereedschap heb wat regelmatig nodig is.. Kan t alleen nog niet echt tegenover mezelf verantwoorden om zo'n uitgave te doen nu ik ook druk op zoek ben naar een huis haha.
Gedore is goed aan de prijs ja, maar er zijn ook goedkopere merken. Zelf hebben ze bijvoorbeeld het merk Carolus.

M'n neef heeft twee karren in de werkplaats en een topbox in zijn auto staan van het merk Sonic. Dat bevalt allemaal goed, de oudste kar is nu 10 jaar ofzo. Ik heb er een paar keer mee gesleuteld en vond het fijn spul, ik heb er zelf ook een koffertje van gekocht
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157270250
Mja, heb al wat gedore materiaal ;) Magoed, miss gewoon zo'n kar leeg kopen en de losse modules halen van wat ik echt gebruik (zodra ik t nodig heb).

T staat natuurlijk wel fancy zo'n grote gevulde kar met 325 stukken gereedschap waarvan je misschien 100stuks niet of nauwelijks gebruikt.
pi_157272578
Ik ben van plan deze klik set te kopen. Deze set komt met een systainer en rail van 80cm wat mij een goede deal lijkt. Ik heb echter geen ervaring met die webshop dus hoor graag of iemand hier daar al eens wat heeft gekocht. Alvast bedankt.
pi_157272664
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:15 schreef gunpowder het volgende:
Ik ben van plan deze klik set te kopen. Deze set komt met een systainer en rail van 80cm wat mij een goede deal lijkt. Ik heb echter geen ervaring met die webshop dus hoor graag of iemand hier daar al eens wat heeft gekocht. Alvast bedankt.
Heb er een tijdje geleden een momentsleutel + dop & ratel van gedore gehaald. Alles is gewoon keurig en vlot geleverd. Ze bezorgen met een koerier en niet met DHL/DPD/PostNL/UPS ofzo. Het is me wel opgevallen dat ze niet zo snel zijn met het toevoegen/bijwerken van nieuwe producten (bij met name festool/gedore is t me opgevallen) aan de webshop. Maar los van dat zou ik er zo weer bestellen. Sommige producten zijn er ook goedkoper dan bij bijv. Toolnation. Bijvoorbeeld een gedore gereedschapkar + set scheelt echt dik knaken.

[ Bericht 6% gewijzigd door FranticDJ op 02-11-2015 17:48:51 ]
  Knikkerking maandag 2 november 2015 @ 17:47:00 #106
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157273077
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:15 schreef gunpowder het volgende:
Ik ben van plan deze klik set te kopen. Deze set komt met een systainer en rail van 80cm wat mij een goede deal lijkt. Ik heb echter geen ervaring met die webshop dus hoor graag of iemand hier daar al eens wat heeft gekocht. Alvast bedankt.
Ik bestel er ook wel vaker: geen problemen mee!
Gewoon een van de betrouwbare shops ;)
pi_157273166
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:20 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Heb er een tijdje geleden een momentsleutel + dop & ratel van gedore gehaald. Alles is gewoon keurig en vlot geleverd. Ze bezorgen met een koerier en niet met DHL/DPD/PostNL/UPS ofzo. Het is me wel opgevallen dat ze niet zo snel zijn met het toevoegen/bijwerken van nieuwe producten (bij met name festool/gedore is t me opgevallen) aan de webshop. Maar los van dat zou ik er zo weer bestellen. Sommige producten zijn er ook goedkoper dan bij bijv. Toolnation. Bijvoorbeeld een gedore gereedschapkar + set scheelt echt dik knaken.
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:47 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik bestel er ook wel vaker: geen problemen mee!
Gewoon een van de betrouwbare shops ;)
Bedankt dan ga ik hier bestellen.
pi_157273616
Benieuwd wat je er mee gaat maken :D

[ Bericht 1% gewijzigd door FranticDJ op 02-11-2015 18:24:08 ]
pi_157274161
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 18:19 schreef FranticDJ het volgende:
Benieuwd wat je er mee gaat maken :D
Mocht ik iets maken wat nog ergens op lijkt dan kom ik dat wel ergens hier in het forum showen :P
  maandag 2 november 2015 @ 19:43:57 #110
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_157275747
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:29 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ja ik. Absoluut een fijne/degelijke decoupeerzaag ^O^
En neem idd het T-model ;)

besteld :D
pi_157276675
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 14:37 schreef FranticDJ het volgende:
Wil eigenlijk een gevulde gereedschapswagen van Gedore halen, zodat k gelijk zo'n beetje al t handgereedschap heb wat regelmatig nodig is.. Kan t alleen nog niet echt tegenover mezelf verantwoorden om zo'n uitgave te doen nu ik ook druk op zoek ben naar een huis haha.
Hoewel ik zelf wel aardig wat van Gedore heb, zou ik het niet aanbevelen om voor gewoon thuisgebruik een complete gevulde Gedore kar te kopen.
Dit is voor thuis een beetje overkill.
pi_157277083
Klopt haha, achja, toch eerst andere aankopen doen (huis :'))
  Knikkerking maandag 2 november 2015 @ 22:41:47 #113
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157281015
quote:
14s.gif Op maandag 2 november 2015 17:52 schreef gunpowder het volgende:

Bedankt dan ga ik hier bestellen.
^O^

quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:43 schreef RedFever007 het volgende:

besteld :D
^O^ 8-) :7
Heb je er een L-boxx bij of niet? Ik had de mijne nét voor mijn L-boxx verslaving O-) gekocht.
Maar in zo'n blauwe koffer zit die ook wel veilig hoor. In ieder geval alvast veel plezier/succes ermee! (maar dat gaat helemaal goedkomen :Y)
  Moderator maandag 2 november 2015 @ 23:12:21 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157281656
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 22:41 schreef Atmoz het volgende:

[..]

^O^

[..]

^O^ 8-) :7
Heb je er een L-boxx bij of niet? Ik had de mijne nét voor mijn L-boxx verslaving O-) gekocht.
Maar in zo'n blauwe koffer zit die ook wel veilig hoor. In ieder geval alvast veel plezier/succes ermee! (maar dat gaat helemaal goedkomen :Y)
Volgens mij zitten zitten alleen de 150 en 160 in een L-Boxx. Ik heb vanmiddag nog zitten kijken naar de GST160CE :7 Zit in Dld op ¤170 ex, misschien even paar daagjes niet voor geld aan het werk :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157285043
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 23:12 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb vanmiddag nog zitten kijken naar de GST160CE :7 Zit in Dld op ¤170 ex, misschien even paar daagjes niet voor geld aan het werk :P
Erg fijne zaag, heb 'm ook :)
pi_157285485
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 20:36 schreef FranticDJ het volgende:
Klopt haha, achja, toch eerst andere aankopen doen (huis :'))
Of eerst alleen een gedore koffertje:
http://www.werkzeugalarm.(...)werkzeugset/a-10770/ Of voor de ander L-Boxx Fanboys :7
pi_157309765
Ik ben bezig met met het kopen van een nieuw huis. Het huis wat we op het oog hebben daar ga ik de hele bovenverdieping van verbouwen. De nok is 4,5 meter hoog dus ik wil er een vliering in gaan leggen en er komen nog wat muren in.

Nu is mijn oude accuboor aan vervanging toe. Ik heb tijdens de verbouwing van mijn huidige huis (zijgevel vervangen) gewerkt met de makita slagschroevendraaier van m'n zwager. Wat een geniaal ding is dat!

Voor het aankomende project heb ik sowieso een hamerboor nodig maar ook een accuboor/slagschroef nodig. Waar zouden jullie voor gaan? Kom ik met alleen een slagschroevendraaier ver genoeg of kom je dan toch te kort in functie voor overige klussen?
  Moderator woensdag 4 november 2015 @ 11:28:04 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157310117
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:02 schreef Zahariac het volgende:
Ik ben bezig met met het kopen van een nieuw huis. Het huis wat we op het oog hebben daar ga ik de hele bovenverdieping van verbouwen. De nok is 4,5 meter hoog dus ik wil er een vliering in gaan leggen en er komen nog wat muren in.

Nu is mijn oude accuboor aan vervanging toe. Ik heb tijdens de verbouwing van mijn huidige huis (zijgevel vervangen) gewerkt met de makita slagschroevendraaier van m'n zwager. Wat een geniaal ding is dat!

Voor het aankomende project heb ik sowieso een hamerboor nodig maar ook een accuboor/slagschroef nodig. Waar zouden jullie voor gaan? Kom ik met alleen een slagschroevendraaier ver genoeg of kom je dan toch te kort in functie voor overige klussen?
Ik zou niet voor alleen een SSD gaan, maar ook voor een accuboor. Boren meer een SSD gaat niet zo goed (vanwege de slag) en bovendien niet je dan boren met bitopname hebben, die zijn duurder. Met een grote klus is twee machines sowieso handig: eentje om te boren en eentje om te schroeven. De meeste merken hebben wel een combiset in hun assortiment.

Wat is je budget?

De meeste merken hebben wel een vergelijkbaar setje zoals onderstaand in hun assortiment

http://www.toolmax.nl/bos(...)xx-4-0ah-accu-s.html
(Als 14.4V kost ie ¤395 mocht je deze te duur vinden)

Wat mij zelf trouwens een mooi apparaat lijkt is de Bosch GDX, dat is slagmoersleutel en SSD in een machine. Bosch is de enige die dit levert
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157310291
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik zou niet voor alleen een SSD gaan, maar ook voor een accuboor. Boren meer een SSD gaat niet zo goed (vanwege de slag) en bovendien niet je dan boren met bitopname hebben, die zijn duurder. Met een grote klus is twee machines sowieso handig: eentje om te boren en eentje om te schroeven. De meeste merken hebben wel een combiset in hun assortiment.

Wat is je budget?

De meeste merken hebben wel een vergelijkbaar setje zoals onderstaand in hun assortiment

http://www.toolmax.nl/bos(...)xx-4-0ah-accu-s.html
(Als 14.4V kost ie ¤395 mocht je deze te duur vinden)

Wat mij zelf trouwens een mooi apparaat lijkt is de Bosch GDX, dat is slagmoersleutel en SSD in een machine. Bosch is de enige die dit levert
Budget heb ik nog niet vastgesteld. Ben meer van eerst kijken wat ik nodig heb en dan kijken wat het kost.

Maar je hebt gelijk dat je inderdaad met alleen een SSD (handig die afkorting!) niet zo ver komt.

We gaan dus inderdaad opzoek naar een combiset. Beter in 1 keer goed dan achteraf lopen kloten.

Thanks!
  woensdag 4 november 2015 @ 13:22:06 #120
439910 NotToBe
Shakespeare
pi_157312234
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik zou niet voor alleen een SSD gaan, maar ook voor een accuboor. Boren meer een SSD gaat niet zo goed (vanwege de slag) en bovendien niet je dan boren met bitopname hebben, die zijn duurder. Met een grote klus is twee machines sowieso handig: eentje om te boren en eentje om te schroeven. De meeste merken hebben wel een combiset in hun assortiment.

Wat is je budget?

De meeste merken hebben wel een vergelijkbaar setje zoals onderstaand in hun assortiment

http://www.toolmax.nl/bos(...)xx-4-0ah-accu-s.html
(Als 14.4V kost ie ¤395 mocht je deze te duur vinden)

Wat mij zelf trouwens een mooi apparaat lijkt is de Bosch GDX, dat is slagmoersleutel en SSD in een machine. Bosch is de enige die dit levert
Uh ff correctie. SSD is iets met geheugen. SDS is het mechanisme voor hamerboormachines. Dit is totaal anders dan een slagschroevendraaier. SDS gebruik je voor boren in beton en heeft een slag in het verlengde van de boor dus de muur in. Een slagschroevendraaier heeft een slag in de draairichting zodat er een grote kracht geleverd kan worden op een in te draaien schroef.

Schroeven met een boormachine met SDS kop is niet ideaal dus beter ga je dan voor een accuboor of een combiset met accuboor en slagschroevendraaier en daarbij voor boren in beton een hamerboormachine en dan geen klopboormachine nemen

Correctie: je afkorting verkeerd gelezen. Nog niet helemaal wakker hier :-/
  Moderator woensdag 4 november 2015 @ 13:26:31 #121
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157312322
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:22 schreef NotToBe het volgende:

[..]

Uh ff correctie. SSD is iets met geheugen. SDS is het mechanisme voor hamerboormachines.
SSD: SlagSchroevenDraaier
SDS: Steck Dreh Sitz. Maar dat heeft hier niets mee te maken

Edit: de vijf stuivers zijn bij jou ook gevallen inmiddels :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157312325
Zit zelf te wachten op de postbode met: http://www.toolnation.nl/(...)dealer-garantie.html

Kan het uiteraard zo duur maken als je zelf wilt ;) Maar ik zou idd ook voor zo'n setje gaan.

(kom er overigens wel achter dat ik bij toolnation niet met paypal moet betalen haha, bestelling wordt pas verwerkt zodra de centen bij hun binnen zijn. Volgende keer ff minder lui zijn en mn edentifier pakken)

@derludolf Solid State Drive(/Disk) :x
pi_157312410
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

SSD: SlagSchroevenDraaier
SDS: Steck Dreh Sitz. Maar dat heeft hier niets mee te maken

Edit: de vijf stuivers zijn bij jou ook gevallen inmiddels :+
Hahaha ik moest ook even twee keer lezen. Dacht ook wat heeft SDS ermee te maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:26 schreef FranticDJ het volgende:
Zit zelf te wachten op de postbode met: http://www.toolnation.nl/(...)dealer-garantie.html

Kan het uiteraard zo duur maken als je zelf wilt ;) Maar ik zou idd ook voor zo'n setje gaan.

(kom er overigens wel achter dat ik bij toolnation niet met paypal moet betalen haha, bestelling wordt pas verwerkt zodra de centen bij hun binnen zijn. Volgende keer ff minder lui zijn en mn edentifier pakken)

@derludolf Solid State Drive(/Disk) :x
Dat is ook een hele mooie set! Ken het merk niet maar zag er wel al meer van voorbij komen op dit forum.
  woensdag 4 november 2015 @ 13:31:25 #124
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157312434
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

SSD: SlaSchroevenDraaier
SDS: Steck Dreh Sitz. Maar dat heeft hier niets mee te maken
Da's voor mij een nieuwe afkorting ;) .

Is dit trouwens geen optie?
http://www.toolnation.nl/(...)dealer-garantie.html
Als budget oneindig is :P .

Wederom, Atmoz heeft er meen ik ook ééntje. Die wil vast wel ervaringen delen.
Heb je alles in 1.
Behalve die "SSD", maar ik heb zo een ding en gebruik die zelden. Alleen als je te lui bent om voor te boren is een slagschroevendraaier wel eens handig. Of om dingen los te draaien, dan wil het ook wel eens helpen :P .
  woensdag 4 november 2015 @ 13:32:14 #125
439910 NotToBe
Shakespeare
pi_157312460
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

SSD: SlagSchroevenDraaier
SDS: Steck Dreh Sitz. Maar dat heeft hier niets mee te maken

Edit: de vijf stuivers zijn bij jou ook gevallen inmiddels :+
Haha komt omdat het geen officiële afkorting is voor de slagschroevendraaier.
Maar ben het met je advies eens verder. Of een combiset of alleen de accuboor
pi_157312666
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:31 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Da's voor mij een nieuwe afkorting ;) .

Is dit trouwens geen optie?
http://www.toolnation.nl/(...)dealer-garantie.html
Als budget oneindig is :P .

Wederom, Atmoz heeft er meen ik ook ééntje. Die wil vast wel ervaringen delen.
Heb je alles in 1.
Behalve die "SSD", maar ik heb zo een ding en gebruik die zelden. Alleen als je te lui bent om voor te boren is een slagschroevendraaier wel eens handig. Of om dingen los te draaien, dan wil het ook wel eens helpen :P .
Nou budget is uiteraard niet oneindig en als het voor minder kan (gebruik het tenslotte prive). En ik had inderdaad al door dat Atmoz een aardige collectie heeft (toevallig in het verleden wel eens op Tweakers tegen gekomen).

Denk overigens dat ik met zo'n set ook wel uit kan: http://www.toolnation.nl/(...)dealer-garantie.html

[ Bericht 8% gewijzigd door Zahariac op 04-11-2015 13:44:51 (Leuk setje gevonden) ]
  Moderator woensdag 4 november 2015 @ 14:18:15 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157313412
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:41 schreef Zahariac het volgende:


Denk overigens dat ik met zo'n set ook wel uit kan: http://www.toolnation.nl/(...)dealer-garantie.html
Ik vind 1,5Ah accu's aan de krappe kant. Bovendien zitten er maar 2 accu's bij. Koop je bij dit setje nog een extra 3 of 4Ah accu zit je weer dichtbij bijvoorbeeld de Bosch combo geleverd met 3*4Ah accu's (weliswaar 14,4Ah maar das ook voldoende)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157313577
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik vind 1,5Ah accu's aan de krappe kant. Bovendien zitten er maar 2 accu's bij. Koop je bij dit setje nog een extra 3 of 4Ah accu zit je weer dichtbij bijvoorbeeld de Bosch combo geleverd met 3*4Ah accu's (weliswaar 14,4Ah maar das ook voldoende)
Ik zat inderdaad eerst ook eerst mee met de 1,5Ah accu's. Maar een voordeel voor mij is dat ik van mijn zwager voor een hele dag klussen makkelijk een paar van zijn accu's kan lenen (heeft een arsenaal van die dingen). En scheelt wel dik ¤ 200,--.
  Moderator woensdag 4 november 2015 @ 15:16:36 #129
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157314642
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:26 schreef Zahariac het volgende:

[..]

Ik zat inderdaad eerst ook eerst mee met de 1,5Ah accu's. Maar een voordeel voor mij is dat ik van mijn zwager voor een hele dag klussen makkelijk een paar van zijn accu's kan lenen (heeft een arsenaal van die dingen). En scheelt wel dik ¤ 200,--.
Als dat geen probleem is lijkt me dat een prima deal
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157315084
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 15:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als dat geen probleem is lijkt me dat een prima deal
Gaan we daar sinterklaas maar eens lief voor aankijken dan. Misschien kan ik hem tussen de cadeautjes van m'n zoontje verstoppen.
  Moderator woensdag 4 november 2015 @ 15:55:36 #131
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157315466
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 15:37 schreef Zahariac het volgende:

[..]

Gaan we daar sinterklaas maar eens lief voor aankijken dan. Misschien kan ik hem tussen de cadeautjes van m'n zoontje verstoppen.
Dan moet de goedheiligman er ook maar zoiets bij doen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157316071
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 15:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan moet de goedheiligman er ook maar zoiets bij doen :+
[ afbeelding ]
Deze is niet blauw }:|
  woensdag 4 november 2015 @ 19:01:24 #133
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_157319432
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 22:41 schreef Atmoz het volgende:

[..]

^O^

[..]

^O^ 8-) :7
Heb je er een L-boxx bij of niet? Ik had de mijne nét voor mijn L-boxx verslaving O-) gekocht.
Maar in zo'n blauwe koffer zit die ook wel veilig hoor. In ieder geval alvast veel plezier/succes ermee! (maar dat gaat helemaal goedkomen :Y)
nope zit ib een gewone koffer :) wilde eerst nog voor de 150 gaan maar budget enzo en het feit dat ik meer niet nodig heb toch voor de 90 gegaan. Hij is binnen, nu nog even iets zagen :D
pi_157337382
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 13:12 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nee, hij is zeker niet slapper dan een groene variant ;) (18v, 4AH is niet niks he 8-))
Maar hij is gewoon een échte krachtpatser zoals ik zou verwachten/hopen bij Bosch Blauw. Laat ik het zo zeggen: die accu cirkelzaag is het "minste" Bosch Blauw apparaat wat ik heb. Wel tevreden over, maar niet extreem super tevreden (over de rest wel 8-))
Die FSN 140 rail die je hebt, althans dat zou ik een voorgaand topic volgens mij, deze paste pas nadat ze van bosch zelf zijn langgewenst? De fsn 1600 past dus helemaal niet als ik het goed begrijp? Beetje raar verhaal dat die rail niet past, op het duitse bosch forum ook al zoiets gelezen, maar een echt antwoord heb ik eigenlijk nog niet; Wat past er nou wel en wat er niet op de GKS 18V
  Knikkerking donderdag 5 november 2015 @ 16:48:42 #135
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157338450
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:31 schreef bleiblei het volgende:

Is dit trouwens geen optie?
http://www.toolnation.nl/(...)dealer-garantie.html
Als budget oneindig is :P .

Wederom, Atmoz heeft er meen ik ook ééntje. Die wil vast wel ervaringen delen.

Ik heb deze (even) gehad inderdaad. Helaas zelf geen ervaringen mee omdat ik hem nooit gebruikt heb. Ik vond hem uiteindelijk te duur. Met zijn minder complete broertje (GSR 18V EC-2) heb ik wel ervaring: een fijne, lichte en degelijke machine ^O^ (een goede allrounder)

quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 13:41 schreef Zahariac het volgende:

Nou budget is uiteraard niet oneindig en als het voor minder kan (gebruik het tenslotte prive). En ik had inderdaad al door dat Atmoz een aardige collectie heeft (toevallig in het verleden wel eens op Tweakers tegen gekomen).
Hehe O-) :P

quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 19:01 schreef RedFever007 het volgende:

nope zit ib een gewone koffer :) wilde eerst nog voor de 150 gaan maar budget enzo en het feit dat ik meer niet nodig heb toch voor de 90 gegaan. Hij is binnen, nu nog even iets zagen :D
Ben benieuwd naar je ervaring :)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 16:01 schreef Luuk84 het volgende:

Die FSN 140 rail die je hebt, althans dat zou ik een voorgaand topic volgens mij, deze paste pas nadat ze van bosch zelf zijn langgewenst? De fsn 1600 past dus helemaal niet als ik het goed begrijp? Beetje raar verhaal dat die rail niet past, op het duitse bosch forum ook al zoiets gelezen, maar een echt antwoord heb ik eigenlijk nog niet; Wat past er nou wel en wat er niet op de GKS 18V
Die FSN140 past inderdaad nadat ze van Bosch zijn langs geweest met een speciale zaag.
Of die op de FSN1600 past weet ik even niet meer (daarvoor gebruik ik die GKS te weinig, en zeker niet met geleider). Zal proberen eraan te denken vanavond, dan kijk ik even :)
  Moderator donderdag 5 november 2015 @ 17:17:01 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157339055
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 16:48 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik heb deze (even) gehad inderdaad. Helaas zelf geen ervaringen mee omdat ik hem nooit gebruikt heb. Ik vond hem uiteindelijk te duur. Met zijn minder complete broertje (GSR 18V EC-2) heb ik wel ervaring: een fijne, lichte en degelijke machine ^O^ (een goede allrounder)

Heb je die ook? Je had toch ook de gewone 18Li? Dan heb je op de 18-2 de hele familie compleet :+


quote:
Die FSN140 past inderdaad nadat ze van Bosch zijn langs geweest met een speciale zaag.
Of die op de FSN1600 past weet ik even niet meer (daarvoor gebruik ik die GKS te weinig, en zeker niet met geleider). Zal proberen eraan te denken vanavond, dan kijk ik even :)
Wat is het verschil dan? De ene is een serie in de honderd andere in de duizend. Voor verschillende toepassingen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking donderdag 5 november 2015 @ 17:33:22 #137
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157339391
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:17 schreef derLudolf het volgende:

Heb je die ook? Je had toch ook de gewone 18Li? Dan heb je op de 18-2 de hele familie compleet :+

Nee, dan heb ik hem niet O-)
Heb maar één zo'n lichte variant (uit de 18v serie) met dat zwart vooraan, de rest is die zware GSR18VE2li + de SSD :P )

quote:
Wat is het verschil dan? De ene is een serie in de honderd andere in de duizend. Voor verschillende toepassingen?
Die 100 serie is de "oude" versie.
Ik gebruik 99,9% de nieuwere serie (met de invalzaag).

De "oude" serie is ook veel scherper, breder en minder handig. Ik vind het maar een onding ;)
(komt misschien ook omdat ik me er eens goed aan verwond heb 8)7)
pi_157345785
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 17:33 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Die 100 serie is de "oude" versie.
Ik gebruik 99,9% de nieuwere serie (met de invalzaag).

De "oude" serie is ook veel scherper, breder en minder handig. Ik vind het maar een onding ;)
(komt misschien ook omdat ik me er eens goed aan verwond heb 8)7)
Past de Gks 18 accu cirkelzaag op de nieuwe 1000 serie? Of direct, of met een adapter?
Ik vind die 100 serie belachelijk duur overigens...

edit: en nog bedankt voor je eerdere ervaringen

[ Bericht 9% gewijzigd door Luuk84 op 06-11-2015 09:04:22 ]
pi_157347734
Heeft iemand een advies voor een schuurmachine?

Geen bandschuurmachine.

We hebben ruim 15 meter aan mooie oude lambrisering die we moeten kaalhalen en opnieuw gronden/verven. Dit is dus bewerkt, met randjes en zo. Ook 8 deuren met deurposten staan op het schema.

We gaan er zowieso vanuit dat we een deel van het priechelwerk handmatig moeten doen, maar waar moeten we opletten of wat is aan te bevelen?
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  Moderator donderdag 5 november 2015 @ 22:03:08 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157347965
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:57 schreef Essebes het volgende:
Heeft iemand een advies voor een schuurmachine?

Geen bandschuurmachine.

We hebben ruim 15 meter aan mooie oude lambrisering die we moeten kaalhalen en opnieuw gronden/verven. Dit is dus bewerkt, met randjes en zo. Ook 8 deuren met deurposten staan op het schema.

We gaan er zowieso vanuit dat we een deel van het priechelwerk handmatig moeten doen, maar waar moeten we opletten of wat is aan te bevelen?
Helemaal kaalhalen of op schuren? Om het helemaal blank te maken zou ik voor een excenter gaan. Hoekjes kun je met een driehoekschuurmachine doen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157348115
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 22:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Helemaal kaalhalen of op schuren? Om het helemaal blank te maken zou ik voor een excenter gaan. Hoekjes kun je met een driehoekschuurmachine doen.
Helemaal kaal vermoed ik. Er hebben oude gietijzeren radiatoren op enkele plekken voorgestaan en de verf is er op die plekken geheel af. Het hout is nog goed, maar we willen het helemaal kaal halen om het te herstellen en deze plekken onzichtbaar te maken.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_157349644
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 22:07 schreef Essebes het volgende:

[..]

Helemaal kaal vermoed ik. Er hebben oude gietijzeren radiatoren op enkele plekken voorgestaan en de verf is er op die plekken geheel af. Het hout is nog goed, maar we willen het helemaal kaal halen om het te herstellen en deze plekken onzichtbaar te maken.
Kaal maken doe je met een verfbrander en een driehoekskrabber, zorg er wel voor dat je deze goed scherp houdt.

Ik heb alleen een delta schuurmachine, de Rupes LS21A. Erg tevreden over, wordt ook door veel schilders gebruikt. Of anders een Festool DTS, ook een goede machine. Wel altijd gehoorbescherming gebruiken als je machinaal schuurt (!), en stofafzuiging of een goed mondkapje voor zowel machinaal als handmatig schuren.

Succes :)
pi_157354202
Ik ben al een tijd op zoek naar een nieuwe accuboormachine. Er is alleen zo veel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil ongeveer ¤150 - ¤200 uitgeven.

Ik ga hem gebruiken voor kleine klussen in huis en af en toe een wat grotere klus. Merk maakt me niet veel uit maar een paar jaar garantie (3) is natuurlijk wel prettig.

Ik heb ook weinig tot geen boortjes en bitjes dus als er wat bij zit zou dat fijn zijn. Ik weet dat dat kwalitatief wat minder is maar zo intensief ga ik hem niet gebruiken.

Iemand hier tips of goede ervaringen?
pi_157354316
Ook als je hem niet intensief gebruikt zijn goedkope boortjes/bitjes kut. Als ze net niet lekker passen in een schroef en je ze dol gaat draaien zul je jezelf vervloeken dat je niet een degelijk setje hebt gekocht.
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:02:03 #145
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_157357701
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:13 schreef RedFever007 het volgende:
iemand ervaring met Bosch GST 90 E decoupeerzaag? Ben op zoek naar een niet al te dure maar wel kwalitaieve decoupeerzaag. Stond op het punt de Makita 4350 te kopen maar kwam er (toch wel tot mijn schrik) achter dat die niet op variabele snelheden in te stellen is |:(

Of iemand die andere tip heeft? Budget om en nabij de 150 euro

welk model raden jullie aan trouwwens?

[ afbeelding ]
T-model

of gangbare model?
[ afbeelding ]

De bosch gst 150 is volgens mij voor 190euro te krijgen. Dat lijkt me een betere optie dan de 90. Weet niet precies meer op welke gebieden die 'beter' is :P
pi_157364083
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 november 2015 09:41 schreef MrDrako het volgende:
Ook als je hem niet intensief gebruikt zijn goedkope boortjes/bitjes kut. Als ze net niet lekker passen in een schroef en je ze dol gaat draaien zul je jezelf vervloeken dat je niet een degelijk setje hebt gekocht.
Oke, ik kan dus beter zoeken naar een accuboormachine waar alleen de lader en accu's bijzitten en dan los je bitjes en boortjes kopen? Wat ben ik ongeveer kwijt voor een setje goede bitjes?
pi_157364143
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:56 schreef stripe het volgende:

[..]

Oke, ik kan dus beter zoeken naar een accuboormachine waar alleen de lader en accu's bijzitten en dan los je bitjes en boortjes kopen? Wat ben ik ongeveer kwijt voor een setje goede bitjes?
voor 30 euro heb je een bit set waar ik al 5-8 jaar mee doe voor flink hobby gebruik

http://www.toolstation.nl(...)0/Wera+bitset/p74302
of voor 15,- een ander bitjes merk:
http://www.toolstation.nl/shop/p59493
pi_157365042
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:59 schreef bartos het volgende:

[..]

voor 30 euro heb je een bit set waar ik al 5-8 jaar mee doe voor flink hobby gebruik

http://www.toolstation.nl(...)0/Wera+bitset/p74302
of voor 15,- een ander bitjes merk:
http://www.toolstation.nl/shop/p59493

Oke, voor bitjes reken ik dan ongeveer 30 euro. Dan heb ik alleen nog een accuboormachine nodig. Ik kijk op dit moment naar Bosch (groen) 14,4v en Metabo BS 14,4v. Verder heb ik geen idee of merken als Makita en Hitachi ook goed zijn, dan kan ik daar eventueel ook naar kijken.
pi_157365136
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 18:43 schreef stripe het volgende:

[..]

Oke, voor bitjes reken ik dan ongeveer 30 euro. Dan heb ik alleen nog een accuboormachine nodig. Ik kijk op dit moment naar Bosch (groen) 14,4v en Metabo BS 14,4v. Verder heb ik geen idee of merken als Makita en Hitachi ook goed zijn, dan kan ik daar eventueel ook naar kijken.
HBM heeft een kleine selectie aan types maar vaak wel de goedkoopste:
https://www.hbm-machines.com/producten/electrisch-gereedschap
pi_157365236
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 18:49 schreef bartos het volgende:

[..]

HBM heeft een kleine selectie aan types maar vaak wel de goedkoopste:
https://www.hbm-machines.com/producten/electrisch-gereedschap
Van het aanbod wat ze nu hebben denk ik dat deze het meest geschikt is: https://www.hbm-machines.(...)gsr18-2-li-in-l-boxx

Lees veel goede dingen over Bosch 'blauw'. Alleen zijn deze accu's maar 1.3Ah.
  Moderator vrijdag 6 november 2015 @ 20:39:14 #151
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157367386
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:56 schreef stripe het volgende:

[..]

Oke, ik kan dus beter zoeken naar een accuboormachine waar alleen de lader en accu's bijzitten en dan los je bitjes en boortjes kopen? Wat ben ik ongeveer kwijt voor een setje goede bitjes?
Ligt er ook aan hoe uitgebreid je die bit en boorset wilt hebben.

Bitset kun je voor ¤20 krijgen.

Heb je genoeg aan zes goede staalboortjes of wil je hout, staal en steenboren in tien maten en complete set speedboren van 12 tot 36mm
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157371362
Anders gewoon bij www.ecotools.nl halen wat je nodig hebt :)
  Moderator vrijdag 6 november 2015 @ 22:36:42 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157371788
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 22:22 schreef FranticDJ het volgende:
Anders gewoon bij www.ecotools.nl halen wat je nodig hebt :)
Houtspiraalboortjes moet je er niet kopen. De ijzerboortjes is niets mis mee dacht ik.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157373008
Ah, weer wat geleerd!

Heb nog een setje houtspiraal liggen bedenk ik me net, geen idee of t nog wat is.

Nagoed veel gaat er hier voorlopig toch nog niet geboord worden. Set is nog niet binnen & over een tweetal weken weer weg voor 2 maanden.
pi_157379337
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 09:33 schreef Volvoman het volgende:
Ik kwam deze aanbieding tegen op zo'n versamelsite voor dagaanbiedingen:

http://www.gereedschapcen(...)id=247f6bf5&chan=DAN

[ afbeelding ]
Het geld wat je bespaard kan je mooi in de bakjes doen. Luxe geldlade. Gelijk ingeschreven om dit soort zaken niet te missen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 19:57 schreef jasperve het volgende:
Vanochtend voor het eerst mijn nieuwe Festool OF1010 bovenfrees geprobeerd.

[ afbeelding ]

Moest wat scharnieren infrezen welke een wat afwijkende maat hebben (80x76).

Dus eerst maar een mal voor een mal gemaakt waarna ik uiteindelijk de scharnieren kon infrezen...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wat een ontzettend fijn apparaat!!! :) :) :)
Zeker mooi apparaat, maar ik vind je schanieren ook mooi. Vanwaar komen ze?
De rails voor de Frees zelf is deze gelijk aan de rails voor een invalzaag van Festool?
Moet op niet al te lange tijd een 8 tal deuren afhangen en zoek nog een zelfcentreer bit/boor. De Woodpecker met zijn Youtube filmpjes gebruikt er een maar ik kan die hier nergens vinden.

Hier zie je welke ik bedoel.
May the force be in your 18V battery.
pi_157379523
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:47 schreef iPadawan het volgende:

[..]

Het geld wat je bespaard kan je mooi in de bakjes doen. Luxe geldlade. Gelijk ingeschreven om dit soort zaken niet te missen.

[..]

Zeker mooi apparaat, maar ik vind je schanieren ook mooi. Vanwaar komen ze?
De rails voor de Frees zelf is deze gelijk aan de rails voor een invalzaag van Festool?
Moet op niet al te lange tijd een 8 tal deuren afhangen en zoek nog een zelfcentreer bit/boor. De Woodpecker met zijn Youtube filmpjes gebruikt er een maar ik kan die hier nergens vinden.

Hier zie je welke ik bedoel. [ afbeelding ]
Heb zelf een setje op aliexpress gekocht:
http://www.aliexpress.com(...)_5,searchweb201560_9

in nl zijn ze ook tekoop wel wat duurder:
http://www.mzsgereedschap(...)boor-set-2-36mm.html
  zaterdag 7 november 2015 @ 13:19:16 #157
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157379814
Die van silverline is waardeloos, zit te veel speling in waardoor je nog steeds niet 100% precies in het midden boort. Heb na dat setje van silverline een losse van Famag gekocht en die zit wel degelijk in elkaar. Setje van aliexpress ken ik niet. Wel mooie prijs :Y .
  Moderator zaterdag 7 november 2015 @ 15:00:33 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157381654
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 12:47 schreef iPadawan het volgende:

[..]

Het geld wat je bespaard kan je mooi in de bakjes doen. Luxe geldlade. Gelijk ingeschreven om dit soort zaken niet te missen.

[..]

Zeker mooi apparaat, maar ik vind je schanieren ook mooi. Vanwaar komen ze?
De rails voor de Frees zelf is deze gelijk aan de rails voor een invalzaag van Festool?
Moet op niet al te lange tijd een 8 tal deuren afhangen en zoek nog een zelfcentreer bit/boor. De Woodpecker met zijn Youtube filmpjes gebruikt er een maar ik kan die hier nergens vinden.

Hier zie je welke ik bedoel. [ afbeelding ]
He, die kende ik nog niet. Met zo'n ding boor je zegmaar in het midden?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 november 2015 @ 01:29:28 #159
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_157394776
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 18:55 schreef stripe het volgende:

[..]

Van het aanbod wat ze nu hebben denk ik dat deze het meest geschikt is: https://www.hbm-machines.(...)gsr18-2-li-in-l-boxx

Lees veel goede dingen over Bosch 'blauw'. Alleen zijn deze accu's maar 1.3Ah.
Voor hobby gebruik zijn die accu's van 1,3ah voldoende hoor. De een is opgeladen voordat de ander leeg is. Ikzelf heb een 4ah en een 6ah accu, nou ik maak ze in geen dag op met schroeven en boren tijdens het klussen... De radio blijft ook bijna 2 dagen luid spelen op zo'n accu. Voor het af en toe klussen is 1,3ah ruimschoots voldoende
  zondag 8 november 2015 @ 01:53:40 #160
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_157394938
Ik zit erover na te denken om een afkortzaag te kopen.

Ik zoek iets van rond de 300 euro. Wil niet een mega apparaat want ruimte is wel een probleem.
Heb naar de dewalt en milwaukee gekeken, dw 770 en ms216 volgens mij, hebben de trekstangen in het apparaat, steken dus niet uit. Zaagbereik iets van 60mm dik bij 270mm breed.

Iemand nog andere suggesties? Hoeft niet perse een zaag te zijn die je uit kan trekken. Ik weet niet precies wat ik er allemaal wil zagen. Steigerhout kan, dan is een met trekfunctie handig, dikke balken is een dikker zaagbereik nodig, hellup?!

ps. Iemand heeft mij een aanbod gedaan om een Bosch gcm 10 j te kopen voor een bedrag wat binnen mijn budget is. Zaagbereik is 89mm dik x 130mm breed. Zit wel te overwegen die te kopen.. Hele gunstige prijs, hoop alleen niet dat ik de breedte mis.. Echter hoop ik bij die dw770 weer niet dat ik de dikte mis... En een grotere zaag is qua budget niet mogelijk EN ik weet totaal niet waar ik dat ding moet stallen.. :(

de bosch en de dewalt

  Moderator zondag 8 november 2015 @ 03:35:16 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157395313
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 01:53 schreef Maquez het volgende:
Ik zit erover na te denken om een afkortzaag te kopen.

Ik zoek iets van rond de 300 euro. Wil niet een mega apparaat want ruimte is wel een probleem.
Heb naar de dewalt en milwaukee gekeken, dw 770 en ms216 volgens mij, hebben de trekstangen in het apparaat, steken dus niet uit. Zaagbereik iets van 60mm dik bij 270mm breed.

Iemand nog andere suggesties? Hoeft niet perse een zaag te zijn die je uit kan trekken. Ik weet niet precies wat ik er allemaal wil zagen. Steigerhout kan, dan is een met trekfunctie handig, dikke balken is een dikker zaagbereik nodig, hellup?!

ps. Iemand heeft mij een aanbod gedaan om een Bosch gcm 10 j te kopen voor een bedrag wat binnen mijn budget is. Zaagbereik is 89mm dik x 130mm breed. Zit wel te overwegen die te kopen.. Hele gunstige prijs, hoop alleen niet dat ik de breedte mis.. Echter hoop ik bij die dw770 weer niet dat ik de dikte mis... En een grotere zaag is qua budget niet mogelijk EN ik weet totaal niet waar ik dat ding moet stallen.. :(

de bosch en de dewalt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Metabo 216 of 254? In Duitsland zijn ze goedkoper trouwens
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking zondag 8 november 2015 @ 07:50:19 #162
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157395598
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 03:35 schreef derLudolf het volgende:

Metabo 216 of 254? In Duitsland zijn ze goedkoper trouwens
Fijne zagen (heb ze gehad), maar het probleem is dat de geleider dus uitsteekt achterop. Tenminste, ik neem aan dat je het KGS model bedoeld? Slim bedacht van DeWalt, om die geleider erin te verwerken :) Ik vond het altijd zo'n lelijke lange bovenkant, maar nu begrijp ik 'm O-)
pi_157396566
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 01:53 schreef Maquez het volgende:
Iemand nog andere suggesties? Hoeft niet perse een zaag te zijn die je uit kan trekken. Ik weet niet precies wat ik er allemaal wil zagen. Steigerhout kan, dan is een met trekfunctie handig, dikke balken is een dikker zaagbereik nodig, hellup?!
Ik vind zelf de trekfunctie erg handig. Ik zaagde vooral planken en kleinere balken (en latjes).
Balken van bijv 44x69 oid zijn prima te doen. Een tafelpoot van 100x100 ging niet, maar heb ik opgelost door de poot steeds een kwartslag te draaien en weer een stukje te zagen. Kan met planken ook natuurlijk: als je het niet in 1x redt, dan draai je de plank om en zaag je de rest. Is dan wel minder nauwkeurig.
Meestal is het zo dat dikke balken minder nauwkeurig hoeven omdat dit ruwbouw is. Kun je ook met de handzaag of decoupeer, of met even draaien op de afkortzaag doen. Kleinere latten en planken wil je vaak wat nauwkeuriger (meubels, plinten, lijstwerk bijv) en dus liever in 1x zagen zonder draaien. In verstek is de zaagafstand nog kleiner!
To zover mijn ervaring ;)
  Moderator zondag 8 november 2015 @ 10:39:18 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157396681
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2015 07:50 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Fijne zagen (heb ze gehad), maar het probleem is dat de geleider dus uitsteekt achterop. Tenminste, ik neem aan dat je het KGS model bedoeld? Slim bedacht van DeWalt, om die geleider erin te verwerken :) Ik vond het altijd zo'n lelijke lange bovenkant, maar nu begrijp ik 'm O-)
Ja die bedoel ik, die lettertjes kon ik op dat tijdstip niet meer voor de geest halen :P

Oh dat wist ik ook niet van DeWalt dat de geleider daar niet uitsteekt.

Ik zou liever die DeWalt hebben trouwens. Daar kun je steigerplanken in een keer mee afkorten, 120mm is daarvoor te weinig. Bovendien, lijkt het me vervelender breedtr tekort te komen voor nauwkeurig werken dan dikte.

Oh en, ik heb maar geaccepteerd dat afkortzagen gewoon lompe onhandelbare dingen zijn :+
Zelf heb ik een Bosch GCM8SJL met een GTA2600 onderstel. De 'bevestigingsstukken' hiervoor laat ik onder de zaag zitten waardoor hij nog iets groter wordt. Het is altijd passen en meten om hem onder de werkbank te parkeren
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157410046
Ik heb nu een EinHel. De grootste. Best tevreden Zeker voor dikke balken, maar als ik op dat moment de euro's zou hebben gehad dan zou ik van deze twee de 'De Walt' kiezen. Zou ik echt een stapel ¤¤ hebben dan zou ik eerder Festool en "de Walt' vergelijken.
May the force be in your 18V battery.
pi_157411862
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 23:15 schreef FranticDJ het volgende:
Ah, weer wat geleerd!

Heb nog een setje houtspiraal liggen bedenk ik me net, geen idee of t nog wat is.

Nagoed veel gaat er hier voorlopig toch nog niet geboord worden. Set is nog niet binnen & over een tweetal weken weer weg voor 2 maanden.
En die zijn miraculeus verdwenen.. Als ecotools' houtspiraalboren niet zo geweldig zijn, waar scoor ik dan een betere bang voor de buck? / wat zijn kwalitatief goede boortjes?
  Moderator zondag 8 november 2015 @ 23:17:22 #167
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157416747
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 21:13 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

En die zijn miraculeus verdwenen.. Als ecotools' houtspiraalboren niet zo geweldig zijn, waar scoor ik dan een betere bang voor de buck? / wat zijn kwalitatief goede boortjes?
Ecotools staalboren?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157416797
Hmm ja ok :+ Dat kan uiteraard ook :P
  zondag 8 november 2015 @ 23:56:29 #169
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_157417651
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 10:28 schreef popvette het volgende:

[..]

Ik vind zelf de trekfunctie erg handig. Ik zaagde vooral planken en kleinere balken (en latjes).
Balken van bijv 44x69 oid zijn prima te doen. Een tafelpoot van 100x100 ging niet, maar heb ik opgelost door de poot steeds een kwartslag te draaien en weer een stukje te zagen. Kan met planken ook natuurlijk: als je het niet in 1x redt, dan draai je de plank om en zaag je de rest. Is dan wel minder nauwkeurig.
Meestal is het zo dat dikke balken minder nauwkeurig hoeven omdat dit ruwbouw is. Kun je ook met de handzaag of decoupeer, of met even draaien op de afkortzaag doen. Kleinere latten en planken wil je vaak wat nauwkeuriger (meubels, plinten, lijstwerk bijv) en dus liever in 1x zagen zonder draaien. In verstek is de zaagafstand nog kleiner!
To zover mijn ervaring ;)
Ik neem aan dat jij de dewalt bedoelt?

Ik kan de bosch gcm 10 j dus voor 250euro nieuw kopen... in doos, met verzegel sticker en wel. Ik zit dus mega te twijfelen door het steigerhout. Echter maak ik de laatste tijd wel wat leuke dingetjes (voornamelijk woondecoratie) en dat zijn geen hele brede planken. Dit zijn vaker wat dikkere latjes of balkjes.

De dikte schilt 29mm (dewalt 60mm bosch 89mm). Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik een dikke balk op de tafelzaag heb verzaagd, inderdaad door hem om te draaien, niet echt ideaal.
Ik denk dat het steigerhout verhaal misschien wel vervalt, voor mijzelf hoef ik het niet te gebruiken, en bij de leverancier hier in de buurt kan ik voor 5euro de afkortzaag (dewalt) een half uur gebruiken. Of ik betaal per zaagsnede maargoed.

Ik neig naar de bosch, vanwege de prijs, en dat ik eigenlijk wel altijd binnen dit bereik zit met zagen.

Ik heb ook naar de metabo kgs 216 en 254 gekeken. Hier zitten inderdaad de stangen aan de achterkant, onhandig vind ik het. De Festool en dus de dewalt dw770 hebben het bijvoorbeeld in de zaag/aan de voorkant. Dat ruimte besparend.

ik zal van de week een foto sturen welke het is geworden... Ik ga woensdag de bosch halen of de dewalt :)
pi_157421130
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 23:56 schreef Maquez het volgende:
Ik neem aan dat jij de dewalt bedoelt?
Ik doelde niet op een specifiek merk. Heb zelf een afkortzaag met trekfunctie van een ander merk. Vrij goedkoop model van de bouwmarkt, groot gevaarte en maakt behoorlijk herrie, maar heb de trekfunctie dus vaak gebruikt. Balken die zo dik waren dat het niet paste heb ik maar 4x gehad (tafelpoten).

Maar het gaat dus om wat je het meest gebruikt. Zaag je veel dik materiaal of zaag je veel planken en hoe nauwkeurig moet dat, dat is de vraag. Hou er wel rekening mee dat je onder een hoek minder zaagbereik hebt!

Bevalt je keuze uiteindelijk niet, dan kun je 'm altijd nog verkopen en de andere kopen, maar dat is financieel wat minder gunstig natuurlijk ;)
pi_157424396
Iemand ervaring met multitools? Er zijn er zo ongelofelijk veel in allerlei prijsklasses. Iemand ervaring voor thuisgebruik met een multitool? Hoeveel verschil zit er in power met een bedrade of draadloze variant? Een paar apparaten die me wel interessant leken:

- Worx Sonicrafter F50/of ander type (geen ervaring met dit merk)
- Bosch GOP 10,8V
- Bosch PMF

Ik vind de bosch blauw relatief gezien goedkoop in vergelijking met de bosch groen. Worx heb ik geen ervaring mee, maar kwam hem vaak tegen. Fein vind ik te duur en ik denk overkill voor mijzelf. Hoelang zou je zo'n apparaat kunnen gebruiken op 1 accu lading (natuurijk afhankelijk van de accu, maar een indicatie zou fijn zijn)?

[ Bericht 14% gewijzigd door Luuk84 op 09-11-2015 14:18:34 ]
pi_157426652
Ik heb er een van de action, ding is van einhell geloof ik. Was 35 euro, prima voor die paar keer per jaar dat ik 'm gebruik. Gebruik 'm wel alleen om te zagen, zaagjes koop ik bij Ecotools.
  maandag 9 november 2015 @ 16:45:24 #173
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_157427960
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 13:54 schreef Luuk84 het volgende:
Iemand ervaring met multitools? Er zijn er zo ongelofelijk veel in allerlei prijsklasses. Iemand ervaring voor thuisgebruik met een multitool? Hoeveel verschil zit er in power met een bedrade of draadloze variant? Een paar apparaten die me wel interessant leken:

- Worx Sonicrafter F50/of ander type (geen ervaring met dit merk)
- Bosch GOP 10,8V
- Bosch PMF

Ik vind de bosch blauw relatief gezien goedkoop in vergelijking met de bosch groen. Worx heb ik geen ervaring mee, maar kwam hem vaak tegen. Fein vind ik te duur en ik denk overkill voor mijzelf. Hoelang zou je zo'n apparaat kunnen gebruiken op 1 accu lading (natuurijk afhankelijk van de accu, maar een indicatie zou fijn zijn)?
Ik weet dat fein verschillende multitools heeft.. volgens mij zit dat tussen de 150 en 400 euro. Accu of snoer en het wattage verschillen. gereedschapcentrum verkoopt verschillende.
Ik zelf heb een keer een multitool gebruik van iemand, de 400watt fein. Fijn apparaat. Heb hem toen ook als delta schuurmachine gebruikt, dan ben je blij dat die met een snoer is. Als je veel moet schuren tenminste.
Accu gebruik tijdsindicatie kan ik niet noemen
  maandag 9 november 2015 @ 16:46:46 #174
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_157427984
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 11:06 schreef popvette het volgende:

[..]

Ik doelde niet op een specifiek merk. Heb zelf een afkortzaag met trekfunctie van een ander merk. Vrij goedkoop model van de bouwmarkt, groot gevaarte en maakt behoorlijk herrie, maar heb de trekfunctie dus vaak gebruikt. Balken die zo dik waren dat het niet paste heb ik maar 4x gehad (tafelpoten).

Maar het gaat dus om wat je het meest gebruikt. Zaag je veel dik materiaal of zaag je veel planken en hoe nauwkeurig moet dat, dat is de vraag. Hou er wel rekening mee dat je onder een hoek minder zaagbereik hebt!

Bevalt je keuze uiteindelijk niet, dan kun je 'm altijd nog verkopen en de andere kopen, maar dat is financieel wat minder gunstig natuurlijk ;)
Oke. Thanks voor de tip. Het hangt inderdaad mega erg af van hetgeen wat je gaat zagen. Ik weet dat de dewalt afkortzagen hun waarde wel enigzins blijven houden. Na een jaar kan je hem alsnog voor 250euro verkopen. Van de Bosch weet ik het niet. Maargoed mocht ik inderdaad de breedte missen, en de Bosch niet voor een gunstige prijs kunnen verkopen, dan moet ik er maar een bijkopen :P
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 16:55:06 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157428169
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:46 schreef Maquez het volgende:

[..]

Oke. Thanks voor de tip. Het hangt inderdaad mega erg af van hetgeen wat je gaat zagen. Ik weet dat de dewalt afkortzagen hun waarde wel enigzins blijven houden. Na een jaar kan je hem alsnog voor 250euro verkopen. Van de Bosch weet ik het niet. Maargoed mocht ik inderdaad de breedte missen, en de Bosch niet voor een gunstige prijs kunnen verkopen, dan moet ik er maar een bijkopen :P
Mwoah, je koopt nu een nieuwe zaag voor de helft. Zoveel zul je daar niet op verliezen toch? En Bosch zal toch niet veel meer waarde verliezen als DeWalt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 9 november 2015 @ 16:58:30 #176
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_157428239
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 16:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mwoah, je koopt nu een nieuwe zaag voor de helft. Zoveel zul je daar niet op verliezen toch? En Bosch zal toch niet veel meer waarde verliezen als DeWalt?
Klopt. Zijn allebei prachtige professionele merken. Maar misschien is de Bosch minder gewild vanwege de mindere breedte die deze kan zagen? Ik zie het wel. Ik neig flink naar de Bosch vanwege de prijs en de dikte die het kan zagen :)
En mocht ik meer breedte willen en de bosch is niet voor een mooie prijs te verkopen, koop ik toch gewoon een dewalt erbij :P
pi_157430119
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:45 schreef Maquez het volgende:

[..]

Ik weet dat fein verschillende multitools heeft.. volgens mij zit dat tussen de 150 en 400 euro. Accu of snoer en het wattage verschillen. gereedschapcentrum verkoopt verschillende.
Ik zelf heb een keer een multitool gebruik van iemand, de 400watt fein. Fijn apparaat. Heb hem toen ook als delta schuurmachine gebruikt, dan ben je blij dat die met een snoer is. Als je veel moet schuren tenminste.
Accu gebruik tijdsindicatie kan ik niet noemen
Festool heeft er ook een (de Vecturo). Weet alleen niet hoe deze zich tegenover een Fein supercut verhoudt.
  maandag 9 november 2015 @ 21:56:14 #178
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157436040
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 18:44 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Festool heeft er ook een (de Vecturo). Weet alleen niet hoe deze zich tegenover een Fein supercut verhoudt.
Vecturo hoor ik geen geweldige verhalen over, schijnt een Fein in een duur grijs groen behuizinkje te zijn.

@luuk, ik heb een Bosch groen multitool en hij doet wat ie moet doen, maar veel gebruik ik hem niet. Vind het geen fijn ding om mee te werken. Ik heb nu zelf een Fein op de wishlist staan, want heb een keer met zo een ding mogen werken, en het is fantastisch O+ .
pi_157437178
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 21:56 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Vecturo hoor ik geen geweldige verhalen over, schijnt een Fein in een duur grijs groen behuizinkje te zijn.

@luuk, ik heb een Bosch groen multitool en hij doet wat ie moet doen, maar veel gebruik ik hem niet. Vind het geen fijn ding om mee te werken. Ik heb nu zelf een Fein op de wishlist staan, want heb een keer met zo een ding mogen werken, en het is fantastisch O+ .
Geen bos groen dus :) Vandaar dat ik ook meer neig naar de bos blauw, de fein vind ik wat aan de dure kant, maar zal ongetwijfeld zijn prijs waard zijn! Alhoewel je ook van fein een instapper hebt...
pi_157437891
Ik heb ook een Bosch groen multitooltje. Meer dan voldoende voor die ene paar keer per jaar dat ik hem nodig heb :)

Ligt er ook een beetje aan wat je ermee van plan bent. Als je hem iedere week een paar keer gaat gebruiken zou ik naar iets uit de profi lijnen omzien inderdaad.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 23:42:11 #181
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157439625
Ik heb een Bosch GOP300 en gebruik hem de laatste tijd best veel. Ik moet zeggen dat ik die snelwissel wel erg fijn vind.

Een GOP 10.8 meer accu's en LSD lader is niet veel goedkoper als een 300 dacht ik? Maar wel meer power
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157440072
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 23:42 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb een Bosch GOP300 en gebruik hem de laatste tijd best veel. Ik moet zeggen dat ik die snelwissel wel erg fijn vind.

Een GOP 10.8 meer accu's en LSD lader is niet veel goedkoper als een 300 dacht ik? Maar wel meer power
De 300 heeft meer power Dan de 10.8 bedoel je? Ik zag wel een mooie aanbieding van de 250, voor ¤129,- Helaas wel zonder l-box ;)
Misschien ga ik daar maar voor, de snelwissel is leuk, maar niet nodig voor mij
  Moderator dinsdag 10 november 2015 @ 00:03:24 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157440194
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 23:58 schreef Luuk84 het volgende:

[..]

De 300 heeft meer power Dan de 10.8 bedoel je? Ik zag wel een mooie aanbieding van de 250, voor ¤129,- Helaas wel zonder l-box ;)
Misschien ga ik daar maar voor, de snelwissel is leuk, maar niet nodig voor mij
Jup, ik heb zelf nog nooit met zo'n ding gewerkt maar ik ken iemand die zo'n 10.8 heeft gehad, maar die vind het maar een slap ding :P

Dat is een leuke deal ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 10 november 2015 @ 00:07:26 #184
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157440282
Ik ga woensdag trouwens maar een beurs in Hannover (Agritechnica, grootste landbouwbeurs ter wereld) maar Bosch Powertools staat niet tussen de standhouders. Jammer.

Vorig jaar bij ik dacht Technolit wat op de stand mogen spelen met een lompe accuboor met grote slangboor en slagschroevendraaiers
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157441977
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 00:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jup, ik heb zelf nog nooit met zo'n ding gewerkt maar ik ken iemand die zo'n 10.8 heeft gehad, maar die vind het maar een slap ding :P

Dat is een leuke deal ^O^
Misschien dan toch maar voor de 250 gaan, de 300 is voor mij wat overkill.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 00:07 schreef derLudolf het volgende:
Ik ga woensdag trouwens maar een beurs in Hannover (Agritechnica, grootste landbouwbeurs ter wereld) maar Bosch Powertools staat niet tussen de standhouders. Jammer.

Vorig jaar bij ik dacht Technolit wat op de stand mogen spelen met een lompe accuboor met grote slangboor en slagschroevendraaiers
Altijd leuke nieuwe spullen bekijken *)
pi_157455532
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 07:46 schreef Luuk84 het volgende:

[..]

Misschien dan toch maar voor de 250 gaan, de 300 is voor mij wat overkill.

Bij de GOP 10,8 mis je inderdaad soms nog wel wat power.
Als je hem gebruikt bij zwaarder werk zijn de accu's ook zo leeg.
Het is dat die bij de combi-pack behoort.
pi_157464252
Thx allen! Ga uiteindelijk toch maar voor de GOP250, goede deal voor ¤120,- lijkt me. De extra's koop ik er wel los bij.
pi_157507560
https://www.klium.nl/kers(...)06&mc_eid=5040f27edb

Klim heeft kerstaanbiedingen online staan. Oa Wera, Knipex, Gedore, Bosch Blauw, Stanley
  vrijdag 13 november 2015 @ 16:16:02 #189
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157515324
Dan kan ik zeker dit setje aanbevelen:
https://www.klium.nl/wera(...)l-05051010001-265367
Erg fijne set :Y .
pi_157515769
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 16:16 schreef bleiblei het volgende:
Dan kan ik zeker dit setje aanbevelen:
https://www.klium.nl/wera(...)l-05051010001-265367
Erg fijne set :Y .
Zeker een aanrader. Helaas heb ik het basissetje met maar 6 schroevendraaiers.

Deze set lijkt mij interessanter trouwens:
http://www.ebay.nl/itm/We(...)1:g:uksAAOSwajVUR7uP

[ Bericht 8% gewijzigd door usernaamvergeten op 13-11-2015 17:03:36 ]
pi_157516847
Bij die andere zit nog wat VDE spul :)

Vind het overigens wel fijn dat ze er van die houders bij leveren, gewoon tegen een schot schroeven en opgeruimd :Y
  Moderator vrijdag 13 november 2015 @ 17:38:11 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157517016
Over Wera gesproken :+

Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157517026
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 09:53 schreef FranticDJ het volgende:
https://www.klium.nl/kers(...)06&mc_eid=5040f27edb

Klim heeft kerstaanbiedingen online staan. Oa Wera, Knipex, Gedore, Bosch Blauw, Stanley
Handig. Dank voor de tip.
pi_157517327
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 17:27 schreef FranticDJ het volgende:
Bij die andere zit nog wat VDE spul :)

Vind het overigens wel fijn dat ze er van die houders bij leveren, gewoon tegen een schot schroeven en opgeruimd :Y
Die set van Ebay heeft ook PZ3, PH3 en torx schroevendraaiers, wat handiger voor mij. Die andere set is ook niet verkeerd hoor :P Misschien wil mijn vader wel mijn 6-delige setje overnemen, dan koop ik die big box.

Die houder hadden ze net zo goed los kunnen verkopen wat mij betreft, ik heb er niet zo veel aan ;)
pi_157517875
Haha ja ach ik wil nog een setje precisieschroevendraaiers enzo, maar zo heb ik nog een hele waslijst..
pi_157540861
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 16:35 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Zeker een aanrader. Helaas heb ik het basissetje met maar 6 schroevendraaiers.

Deze set lijkt mij interessanter trouwens:
http://www.ebay.nl/itm/We(...)1:g:uksAAOSwajVUR7uP

Ik heb ook zo'n set, zelfs die verpakking is ideaal. :+

Ben nog aan het verbouwen en laat dus alles mooi bij elkaar in die doos zitten, op het handvat staat welke schroevendraaier het is dus je grijpt ook nooit mis zo. ^O^
pi_157721434
Ik wil een slagschroevendraaier. De klus erbij verzinnen we nog wel, ik vind het een bruut apparaat en ik moet hem gewoon hebben :P
Omdat ik al een 18v accuboormachine en cirkelzaag van DeWalt heb, met 2x 2Ah en 2x 3Ah accu's, wil ik voor de slagschroevendraaier ook een DeWalt. Hoef ik geen nieuwe accu's te kopen.
Nou viel mijn oog op deze webshop. Is een paar tientjes goedkoper dan elders, iemand ervaringen met die firma?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_157721804
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 18:56 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik wil een slagschroevendraaier. De klus erbij verzinnen we nog wel, ik vind het een bruut apparaat en ik moet hem gewoon hebben :P
Omdat ik al een 18v accuboormachine en cirkelzaag van DeWalt heb, met 2x 2Ah en 2x 3Ah accu's, wil ik voor de slagschroevendraaier ook een DeWalt. Hoef ik geen nieuwe accu's te kopen.
Nou viel mijn oog op deze webshop. Is een paar tientjes goedkoper dan elders, iemand ervaringen met die firma?
lijkt mij,mits betrouwbare webshop,een mooi verjaardagscadeau van je meisje :*
pi_157721869
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:08 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

lijkt mij,mits betrouwbare webshop,een mooi verjaardagscadeau van je meisje :*
:D
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_157721908
Ik heb ook zo een, daar kan meisje mooi schroefjes mee afbreken, dat kan hij heel goed _O-
pi_157722031
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:13 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb ook zo een, daar kan meisje mooi schroefjes mee afbreken, dat kan hij heel goed _O-
Zegt volgens mij ook iets over de kwaliteit van de schroefjes :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  Moderator zaterdag 21 november 2015 @ 19:28:22 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157722265
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:08 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

lijkt mij,mits betrouwbare webshop,een mooi verjaardagscadeau van je meisje :*
Jij bent de vriendin van? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157722304
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jij bent de vriendin van? ;)
zijn vrouw :p anders zou ik het niet zeggen haha
  Moderator zaterdag 21 november 2015 @ 19:45:21 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157722848
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:29 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

zijn vrouw :p anders zou ik het niet zeggen haha
Dan mag hij zich gelukkig prijzen als ie zulke cadeaus krijgt :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157723117
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan mag hij zich gelukkig prijzen als ie zulke cadeaus krijgt :Y
Dat sowieso, maar vorig jaar dus die DCD790. Dus ik klaag helemaal nergens over :D
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_157723125
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:19 schreef Bartholomeus het volgende:
Zegt volgens mij ook iets over de kwaliteit van de schroefjes :P
Vooral bij RVS schroeven, nu breken die sowieso al wat sneller.
Maar met een slagschroevendraaier is het helemaal uitkijken.
pi_157723366
Trouwens, dan moet ik ook nog een beetje impact bitsetje hebben. Hoeft niet de meest uitgebreide en van de allerbeste kwaliteit, ik ga de boel maar incidenteel gebruiken. Tips?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zaterdag 21 november 2015 @ 20:07:28 #208
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_157723574
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 20:00 schreef Bartholomeus het volgende:
Trouwens, dan moet ik ook nog een beetje impact bitsetje hebben. Hoeft niet de meest uitgebreide en van de allerbeste kwaliteit, ik ga de boel maar incidenteel gebruiken. Tips?
Lekker in het trendje van DeWalt, ik heb zelf deze;
http://www.gereedschapcen(...)Lrict7FOUaApFP8P8HAQ

Gebruik ze met een Makita DTD129 slagschroevendraaier, werkt goed en tot nu toe slijtvast en sterk, die platte kop bit verboog me eerder dan dat ie afbrak! Al ben ik natuurlijk maar een hobby bob gebruiker.
Ennuh, zoals je zelf al doorhebt is het wel een vereiste, een niet impact bestendige eindigde zo namelijk: Kapot én dolgedraaid :')


Verder zou ik zelf wel graag die Wera bit houders willen hebben, heb nu wel eens dat het bitje blijft hangen op de schroef én dat de schroef zelf eraf valt ..
Weet van alles een beetje maar net niets.
  Knikkerking zaterdag 21 november 2015 @ 21:16:53 #209
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157725690
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 20:07 schreef -Richard- het volgende:

Verder zou ik zelf wel graag die Wera bit houders willen hebben, heb nu wel eens dat het bitje blijft hangen op de schroef én dat de schroef zelf eraf valt ..
[ afbeelding ]
Die zijn ook echt de bom gewoon! _O_
Heb daar al vaker commentaar van vrienden op gekregen... Dat ik wel een vertegenwoordiger van WERA lijk soms O-) Helemaal uitleggen hoe (fijn) dat wel niet werkt etc :P Maarja 't is wel zo :7
Kan het iedereen aanraden. Kost misschien iets meer, maar is zoooooveel fijner om mee te werken!
  Moderator zaterdag 21 november 2015 @ 22:15:49 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157727569
Wat voor bithouder is dat dan? Ik heb bithouders van ecotools waar ook zo'n klemveer in zit. Wat id hier bijzonder aan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157728368
Is dat de Inpaktor serie?

Waarom zou ik ruim ¤60 aan een wera setje moeten uitgeven en niet ¤30 voor een impact setje van dewalt of een ander merk?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zaterdag 21 november 2015 @ 22:40:43 #212
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157728564
Dat is niet de impaktor serie :N .
Moet zeggen dat ik ook wel fan ben van wera(bit)sets maar heb nooit goede Bosch , DeWalt, Makita bithouders gehad. Alleen die goedkope busjes met een magneetje der in. En dan zijn die klik dingen wel erg fijn. Maar goed, die heb je overal van tegenwoordig.
pi_157729005
Ik moet nog een nieuwe, mijn wera impactor is krom na een val :(

Die hierboven zien er wel handig uit. Al was die met dat grote magneet dat ook.
  Knikkerking zaterdag 21 november 2015 @ 22:59:37 #214
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157729357
We hebben het hier een aantal maanden al eens over gehad. Toen heeft iemand anders van hier mij ook ervan overtuigd. Ik had voor die tijd nog geen bits van Wera. Maar na het ontvangen van m'n eerste setje was ik om. Kijk die Wera bitcheck filmpjes maar eens op Youtube, bijvoorbeeld deze:


_O_

[edit]

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 22:51 schreef Makrolon het volgende:
Ik moet nog een nieuwe, mijn wera impactor is krom na een val :(
Hmzz, ik heb juist weer hele positieve ervaringen met vallen en lompe acties van vrienden. Die andere wat ik vroeger altijd uit de 5 gulden/euro bak graaide vielen meestal vanzelf al uit elkaar, en dat is bij die Wera's dus echt nog nooit gebeurt.

Misschien had je een maandagmorgen-model, of ben je gewoon een lompe hark. Ik denk het eerste ;)
pi_157730785
Goed, maar welke set moet ik nou hebben voor een slagschroevendraaier dan? :?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  Knikkerking zondag 22 november 2015 @ 08:09:57 #216
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157733854
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:46 schreef Bartholomeus het volgende:
Goed, maar welke set moet ik nou hebben voor een slagschroevendraaier dan? :?
http://www.koopjegereedsc(...)68o8kCFcfDcgod6eYMAg
pi_157734951
quote:
Ok, dus toch de impaktor serie. Ik moet zeggen dat ik toch naar die DeWalt set neig voor de helft van het geld. En als ik die ooit verslijt gewoon een nieuwe kopen :P

Dus, vertel nog eens, waarom zou ik dubbel zoveel uit moeten geven dan noodzakelijk is? :D
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  Knikkerking zondag 22 november 2015 @ 11:19:53 #218
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157735175
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 11:02 schreef Bartholomeus het volgende:

Ok, dus toch de impaktor serie. Ik moet zeggen dat ik toch naar die DeWalt set neig voor de helft van het geld. En als ik die ooit verslijt gewoon een nieuwe kopen :P

Dus, vertel nog eens, waarom zou ik dubbel zoveel uit moeten geven dan noodzakelijk is? :D
:P
Je bent ook niet verplicht om dat te doen :+
En die DeWalt set zal ook zeker heel goed zijn.
Ik denk alleen dat die WERA set één van de best v/d aarde is, en dat trekt mij wel.
Bovendien heb ik er zeer goede ervaringen mee, dus dat is de reden dat ik die iemand zou aanraden. Iemand anders is misschien zeer te spreken over een ander merk, maar veel beter dan WERA zal het toch niet worden. Maar daar is de prijs dan ook naar :)
  zondag 22 november 2015 @ 11:20:07 #219
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157735179
De DeWalt set kost ook gewoon 60 euro hoor :) .
http://www.toolsxl.nl/dew(...)Tmo8kCFSQcwwodx3ECUg

En dit setje van DeWalt zou ik niet kopen:
http://www.gereedschapcen(...)mo8kCFZFsGwod6LYHXA#

Want ik zie nergens in de bits en bithouder van het onderste setje waar de kracht van de slagschroevendraaier opgevangen wordt. Dus ik vermoed dat je in no time met een verwrongen bitje je in je bithouder zit die je er alleen met lomp geweld weer uit krijgt waarna je setje afgeschreven is.

Enne, wat Atmoz post, niets moet :) .
  zondag 22 november 2015 @ 11:21:14 #220
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157735194
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 11:19 schreef Atmoz het volgende:

[..]

:P
Je bent ook niet verplicht om dat te doen :+
En die DeWalt set zal ook zeker heel goed zijn.
Ik denk alleen dat die WERA set één van de best v/d aarde is, en dat trekt mij wel.
Bovendien heb ik er zeer goede ervaringen mee, dus dat is de reden dat ik die iemand zou aanraden. Iemand anders is misschien zeer te spreken over een ander merk, maar veel beter dan WERA zal het toch niet worden. Maar daar is de prijs dan ook naar :)
Heb je die verzinkunit van Festool al kunnen gebruiken trouwens? Fijn ding hé? O+
  Knikkerking zondag 22 november 2015 @ 11:25:17 #221
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157735241
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 11:21 schreef bleiblei het volgende:

Heb je die verzinkunit van Festool al kunnen gebruiken trouwens? Fijn ding hé? O+
ZEER fijn ^O^ (wordt misschien vandaag, maar zeker morgen weer vollop gebruikt!!!)
Ik ben ook blij dat je me 'aangestoken' hebt. Niet met Festool an zich, maar met dat specifieke ding _O_
  zondag 22 november 2015 @ 11:26:03 #222
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157735250
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 11:25 schreef Atmoz het volgende:

[..]

ZEER fijn ^O^ (wordt misschien vandaag, maar zeker morgen weer vollop gebruikt!!!)
Ik ben ook blij dat je me 'aangestoken' hebt. Niet met Festool an zich, maar met dat specifieke ding _O_
Haha, niet alles van Festool is heilig, maar dit ding wel :P .
  Knikkerking zondag 22 november 2015 @ 11:29:14 #223
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157735286
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 11:26 schreef bleiblei het volgende:

Haha, niet alles van Festool is heilig, maar dit ding wel :P .
True, true ^O^
(en zelfs de redelijk hoge aanschafprijs meer dan waard ---> tijd = geld :))
pi_157736499
Moet straks in het nieuwe huis een paar honderd meter utp door de loze leidingen gaan trekken. Nu leek het mij wel verstandig hiervoor een goede trekveer aan te schaffen. Nu kun je veel verschillende krijgen, o.a. van metaal of kunststof en met/zonder schroefkop. Met welke hebben jullie de beste ervaringen?
  zondag 22 november 2015 @ 12:40:06 #225
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157736551
Metalen, een kunststoffen trek je snel kapot als ie ergens achter blijft hangen.
pi_157736713
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 11:20 schreef bleiblei het volgende:
De DeWalt set kost ook gewoon 60 euro hoor :) .
http://www.toolsxl.nl/dew(...)Tmo8kCFSQcwwodx3ECUg

En dit setje van DeWalt zou ik niet kopen:
http://www.gereedschapcen(...)mo8kCFZFsGwod6LYHXA#

Want ik zie nergens in de bits en bithouder van het onderste setje waar de kracht van de slagschroevendraaier opgevangen wordt. Dus ik vermoed dat je in no time met een verwrongen bitje je in je bithouder zit die je er alleen met lomp geweld weer uit krijgt waarna je setje afgeschreven is.

Enne, wat Atmoz post, niets moet :) .
De bovenste is voor hetzelfde geld wel uitgebreider, de onderste had ik inderdaad op het oog. Iemand anders hier tipte hem, naar aanleiding van eigen ervaring.

Ik probeer niet bijdehand te doen hoor, ik wil alleen maar ff het verschil weten. Wordt weer een middagen reviews lezen :D
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_157736719
In ieder geval eentje van metaal zoals bleiblei ook al aangeeft. Welke merken goed zijn weet ik niet, maar die van mij is van de bouwmarkt en dat is niet te beste kwaliteit. Overal knikken in... Ik geloof dat die met schroefkop ook uitwisselbaar zijn voor andere hulpstukken, lijkt mij wel handig. Bijvoorbeeld een trekkous voor coax o.i.d.
  zondag 22 november 2015 @ 12:59:23 #228
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157736848
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 12:51 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

De bovenste is voor hetzelfde geld wel uitgebreider, de onderste had ik inderdaad op het oog. Iemand anders hier tipte hem, naar aanleiding van eigen ervaring.

Ik probeer niet bijdehand te doen hoor, ik wil alleen maar ff het verschil weten. Wordt weer een middagen reviews lezen :D
Bovenste zitten 4 bitjes meer in idd. Niet echt een wereldschokkend verschil.
Nadeel van reviews is dat er zelden mensen ervaring hebben met meerdere merken/soorten en de meesten een voorkeur hebben voor een merk.
In de basis kan er niet heel veel mis zijn als je een een setje koopt van een fatsoenlijk merk.
Die van DeWalt zijn echt niet waardeloos. Enige wat ik adviseer is even uit te zoeken hoe de krachten opgevangen worden van de slagschroevendraaier.
Hier wordt het bijv. best helder uitgelegd op de Wera site:
http://www.wera.de/system_impaktor.html?L=1
Maar bij DeWalt hebben ze een vergelijkbaar principe (in die dure set iig.):
http://www.dewalt.nl/impacttorsion/ (alleen ligt die k*tsite eruit).
pi_157737110
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 12:59 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Bovenste zitten 4 bitjes meer in idd. Niet echt een wereldschokkend verschil.
Nadeel van reviews is dat er zelden mensen ervaring hebben met meerdere merken/soorten en de meesten een voorkeur hebben voor een merk.
In de basis kan er niet heel veel mis zijn als je een een setje koopt van een fatsoenlijk merk.
Die van DeWalt zijn echt niet waardeloos. Enige wat ik adviseer is even uit te zoeken hoe de krachten opgevangen worden van de slagschroevendraaier.
Hier wordt het bijv. best helder uitgelegd op de Wera site:
http://www.wera.de/system_impaktor.html?L=1
Maar bij DeWalt hebben ze een vergelijkbaar principe (in die dure set iig.):
http://www.dewalt.nl/impacttorsion/ (alleen ligt die k*tsite eruit).
Je moet aardig door de vooroordelen en persoonlijke voorkeuren heen lezen inderdaad, dat komt goed. Ik ga er niet hele dagen mee liggen beuken, dus ik ben niet per se op zoek naar de allerbeste, maar aan troep heb ik ook niks. Zal eens kijken en vergelijken :)

Thanks voor alle input :Y
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_157737175
Ala iemand ervaringen heeft met deze webshop hoor ik het graag trouwens. Ik ben door de prijs haast een beetje argwanend :D
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 22 november 2015 @ 13:20:41 #231
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157737193
Is alleen de body hé, geen accu's, geen lader en geen koffer. Scheelt al gauw een euro of 300 op de verkoopprijs.
pi_157742096
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 13:20 schreef bleiblei het volgende:
Is alleen de body hé, geen accu's, geen lader en geen koffer. Scheelt al gauw een euro of 300 op de verkoopprijs.
Jup, maar ook de losse body doet toch rond ¤219 bij de geeikte adressen :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_157747721
Mijn huidige set schroevendraaiers komt van de Action en is behoorlijk op aan het raken oO<. Iemand nog een aanrader voor een betaalbare set? :P Hoeft geen rekje oid bij, het komt toch in een doos/koffer te liggen (geen schuur om gereedschap op te hangen). Huidige set is 3x sleufkop en 3x Philips, maar eigenlijk gebruiken we de sleufkop bijna nooit (en daar heb ik bitjes + handbithouder voor). En het is wel handig als de tip magnetisch is.

Ik had zelf dit al gevonden, maar geen idee of dit de 'gangbare' maten zijn? http://www.toolstation.nl(...)vendraaierset/p12615
pi_157747911
Goed setje met gangbare maten inderdaad
Ph voor machine schroeven
Pz voor hout schroeven met een klein kruisje in de kop
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_157748527
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 20:33 schreef densmee het volgende:
Goed setje met gangbare maten inderdaad
Ph voor machine schroeven
Pz voor hout schroeven met een klein kruisje in de kop
Ik weet waar PH (Philips) en PZ (Pozidriv) voor staat, maar ik kan niet zoveel met de '1x 80mm' als maat. Op mijn bitjes (en verpakking van schroeven) staat bijv PZ2 of PH3. Of is 1x80 mm PZ1/PH1?
pi_157748860
Inderdaad en dan is 80 de lengte in mm
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_157749428
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 20:52 schreef densmee het volgende:
Inderdaad en dan is 80 de lengte in mm
Ah duidelijk, dankje :).
  zondag 22 november 2015 @ 21:44:06 #238
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157751380
De tip is alleen niet magnetisch bij dat setje. Kan je ze natuurlijk wel makkelijk maken met een beetje sterke magneet.
pi_157755352
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 23:46 schreef Bartholomeus het volgende:
Goed, maar welke set moet ik nou hebben voor een slagschroevendraaier dan? :?
Het nadeel van bitsets vind ik zelf altijd dat er veel spul inzit wat je niet gebruikt.
Dan lijkt het wel alsof het veel waar voor je geld is, maar als je de helft niet gebruik heb je er niks aan.

Voorbeeldjes: PH (philips) bitjes, in Europa gebruiken we philips schroeven niet voor hout, alleen "parkers" en machineschroeven voor metaal zijn philips, ga je dus waarschijnlijk niet vaak gebruiken en al helemaal niet in een SSD (SlagSchroevenDraaier ;) )
Die PH bitjes die wel in je doosje zitten worden waarschijnlijk dan vaak genoeg "per ongeluk" gepakt waardoor er weer een schroef aan flarden is gedraaid :@

Zelfde met sleufbitjes, schroeven met sleuf zijn aardig zeldzaam tegenwoordig, word meestal alleen nog voor sierbeslag enzo gebruikt, en dat draai je met de hand vast :( :Y
Als je nog wel ergens een houtschroef met sleuf vindt en je zet er een SSD opzet dan draai je zo`n ding heel snel aan flarden waarschijnlijk, of hij "schiet eruit"

Ik gebruik voor hout bijna alleen nog maar Torx schroeven, daarvoor heb ik gewoon een paar losse Torx impact bitjes gekocht.
Op vakantie in de VS ooit gekocht, $2 voor 2 lange torx bitjes 8)7
http://www.homedepot.com/(...)48-32-4985/202653620
Mijn eigen Torx bitjes, omgerekend ¤7,50 alles bij elkaar.....

Ik had ook wel een compleet Impact setje kunnen kopen in de VS, dat kost daar ook geen drol.
Maar ook daar zit dan vaak weer een boel zooi in waar je niks aan hebt: weer de bekende PH bitjes, in de VS kennen ze amper Pozidriv schroeven, bijna alles is daar Philips.
Pozidriv zit in bijna geen enkel setje.
Van die vierkante bitjes (Robertson systeem) zitten er ook altijd wel een paar van in, heb je ook niks aan in Europa.
  Moderator maandag 23 november 2015 @ 00:26:19 #240
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157755885
Dat vind ik ook met die doosjes, in praktijk kun je alles met T15,20,25, 30 en PZ2. Voor het-geval-dat PZ1 en 3 er ook bij en dat maakt de rest overbodig
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157757832
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 20:29 schreef Chicolade het volgende:
Mijn huidige set schroevendraaiers komt van de Action en is behoorlijk op aan het raken oO<. Iemand nog een aanrader voor een betaalbare set? :P Hoeft geen rekje oid bij, het komt toch in een doos/koffer te liggen (geen schuur om gereedschap op te hangen). Huidige set is 3x sleufkop en 3x Philips, maar eigenlijk gebruiken we de sleufkop bijna nooit (en daar heb ik bitjes + handbithouder voor). En het is wel handig als de tip magnetisch is.

Ik had zelf dit al gevonden, maar geen idee of dit de 'gangbare' maten zijn? http://www.toolstation.nl(...)vendraaierset/p12615
PZ1, PZ2, PH1, PH2 en 2x gleuf. Erg fijne schroevendraaiers, heb ze ook. Mis wel de grotere gleufschroevendraaier en PZ3 in dit setje.
pi_157776257
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 23:45 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het nadeel van bitsets vind ik zelf altijd dat er veel spul inzit wat je niet gebruikt.
Dan lijkt het wel alsof het veel waar voor je geld is, maar als je de helft niet gebruik heb je er niks aan.

Voorbeeldjes: PH (philips) bitjes, in Europa gebruiken we philips schroeven niet voor hout, alleen "parkers" en machineschroeven voor metaal zijn philips, ga je dus waarschijnlijk niet vaak gebruiken en al helemaal niet in een SSD (SlagSchroevenDraaier ;) )
Die PH bitjes die wel in je doosje zitten worden waarschijnlijk dan vaak genoeg "per ongeluk" gepakt waardoor er weer een schroef aan flarden is gedraaid :@

Zelfde met sleufbitjes, schroeven met sleuf zijn aardig zeldzaam tegenwoordig, word meestal alleen nog voor sierbeslag enzo gebruikt, en dat draai je met de hand vast :( :Y
Als je nog wel ergens een houtschroef met sleuf vindt en je zet er een SSD opzet dan draai je zo`n ding heel snel aan flarden waarschijnlijk, of hij "schiet eruit"

Ik gebruik voor hout bijna alleen nog maar Torx schroeven, daarvoor heb ik gewoon een paar losse Torx impact bitjes gekocht.
Op vakantie in de VS ooit gekocht, $2 voor 2 lange torx bitjes 8)7
http://www.homedepot.com/(...)48-32-4985/202653620
Mijn eigen Torx bitjes, omgerekend ¤7,50 alles bij elkaar.....
[ link | afbeelding ]
Ik had ook wel een compleet Impact setje kunnen kopen in de VS, dat kost daar ook geen drol.
Maar ook daar zit dan vaak weer een boel zooi in waar je niks aan hebt: weer de bekende PH bitjes, in de VS kennen ze amper Pozidriv schroeven, bijna alles is daar Philips.
Pozidriv zit in bijna geen enkel setje.
Van die vierkante bitjes (Robertson systeem) zitten er ook altijd wel een paar van in, heb je ook niks aan in Europa.
Tot die conclusie was ik inmiddels ook gekomen. Het liefst pak ik ook torx. Ik ben nog niet veel verder gekomen maar het gaat inderdaad iets met een beperkte selectie worden.
Heb voor Sinterklaas vorig jaar een bitset van Makita gehad. Doet het heel aardig, maar het meeste is inderdaad nog ongebruikt.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  Moderator dinsdag 24 november 2015 @ 00:26:32 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157777392
Over impact sets gesproken, wat levert Bosch een belachelijk setje

https://www.gereedschappe(...)3-t25-t30-25-mm.html

3*PZ2, PZ3, 2*PH2 2*T25 en T30, hoe verzin je het 8)7 Als ik dat houdertje bekijk lijken het Wera bits en dat setje is ook in dezelfde prijsklasse.

Edit: bij Wera krijg je voor dat geld een dertig delige set. Oplichters bij Bosch :(

[ Bericht 7% gewijzigd door derLudolf op 24-11-2015 00:33:57 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking dinsdag 24 november 2015 @ 07:26:49 #244
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157778513
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 november 2015 00:26 schreef derLudolf het volgende:
Over impact sets gesproken, wat levert Bosch een belachelijk setje

https://www.gereedschappe(...)3-t25-t30-25-mm.html

3*PZ2, PZ3, 2*PH2 2*T25 en T30, hoe verzin je het 8)7 Als ik dat houdertje bekijk lijken het Wera bits en dat setje is ook in dezelfde prijsklasse.

Edit: bij Wera krijg je voor dat geld een dertig delige set. Oplichters bij Bosch :(
:P

Is wel impaktor én diamond in één he ^O^
Best speciaal c.q. wist eerlijk gezegd niet dat deze bestonden O-)
  dinsdag 24 november 2015 @ 09:36:59 #245
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_157779612
Hellup!

Na 15 jaar de B&D gebruikt te hebben en de afgelopen weken wat Makita's en Bosch' in mijn handen gehad te hebben ben ik overtuigd: ik wil een nieuwe accuboor/schroever! Maar welke..

Ik ben geen prof maar doe wat huiselijk klussen, soms een gipsen muurtje of plafond...ik heb voor het echte boorwerk al een (blauwe) Boschhamer dus het gaat vooral om schroeven en wat 'simpele' boorklussen...ook wil ik dat het apparaat niet te zwaar is aangezien vrouwlief hem ook wil hanteren...

Als ik even van de 18v uit ga, heb ik 3 machines gevonden die mijn aandacht trekken:
Bosch GSR 18 V-EC
http://www.toolnation.nl/(...)dealer-garantie.html

Bosch GSR 18 V-EC FC2
http://www.toolnation.nl/(...)garantie-316354.html

Makita DDF456SP1J
http://www.toolnation.nl/(...)dealer-garantie.html

Welke zouden jullie aanraden en waarom? En is een 14,4v misschien niet genoeg (scheelt ook weer in gewicht)?
pi_157779929
Heb zelf toevallig net de GSR 18 V-EC besteld, heerlijk compact apparaat. Erg tevreden mee. Overigens heb ik hem in Duitsland besteld. Scheelt je ruimt 80 euro. Daarnaast zijn de EC modellen borstelloos, gaan langer mee en doen langer met de accu, maar dit is niet echt een issue voor de DIY-er moet een 4,0Ah accu haha.
  dinsdag 24 november 2015 @ 10:05:51 #247
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_157779981
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:01 schreef Luuk84 het volgende:
Heb zelf toevallig net de GSR 18 V-EC besteld, heerlijk compact apparaat. Erg tevreden mee. Overigens heb ik hem in Duitsland besteld. Scheelt je ruimt 80 euro. Daarnaast zijn de EC modellen borstelloos, gaan langer mee en doen langer met de accu, maar dit is niet echt een issue voor de DIY-er moet een 4,0Ah accu haha.
Ik heb enig vooronderzoek gedaan en daarom kwam ik uit op de EC-serie ;)
Ik zag inderdaad in dit topic wat Amazon.de links...maar eerst maar eens de keuze maken tussen de Bosch & Makita en 18 & 14,4v voordat ik ga kijken waar ik hem ga kopen :P
  Moderator dinsdag 24 november 2015 @ 10:26:10 #248
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157780300
De accu's van Bosch zouden betere cellen (Panasonic) bevatten als Makita, dit was voor mij de reden om voor Bosch te kiezen.

Bestel het inderdaad in Dld, dat scheelt behoorlijk. Via idealo.de billiger.de Amazon.de en eBay.de kun je de goedkoopste leverancier wel vinden.

Wat betreft 18V en 14,4V, zowel in prijs en gewicht scheelt dat niet zoveel. Als je een 14,4V koopt is dat ook al meer dan voldoende.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 24 november 2015 @ 11:11:36 #249
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157781101
Ik heb zelf 14,4v en zou de volgende keer voor 18v gaan.
Reden is dat 14,4v meer dan voldoende voor een accuboor.
Maar 18v is wel handig bij bijv. een accuslijper, decoupeerzaag of reciprozaag.
  dinsdag 24 november 2015 @ 11:34:24 #250
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_157781659
Ik begin langzaam te neigen naar de Bosch GSR 14,4 V-EC:



Gevonden voor 236 op Ebay Duitsland!

Die FC2 is minimaal 100 euro duurder, nog zonder de opzetstukken. Das wel veel geld voor 2 cm korter, 100 gram lichter en de mogelijkheid om tegen een meerprijs om een hoekje te kunnen boren :D
pi_157781904
Persoonlijk zou ik voor de 18V gaan, altijd handig voor later. Ongeveer net zo duur en makkelijk toepasbaar op andere apparaten.

zie bv: http://www.werkzeugalarm.(...)buerstenlos/a-10802/
  dinsdag 24 november 2015 @ 11:47:02 #252
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_157781942
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:44 schreef Luuk84 het volgende:
Persoonlijk zou ik voor de 18V gaan, altijd handig voor later. Ongeveer net zo duur en makkelijk toepasbaar op andere apparaten.

zie bv: http://www.werkzeugalarm.(...)buerstenlos/a-10802/
Wow, das helemaal een mooie prijs! Tnx :)
  Moderator dinsdag 24 november 2015 @ 12:26:15 #253
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157782790
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:44 schreef Luuk84 het volgende:
Persoonlijk zou ik voor de 18V gaan, altijd handig voor later. Ongeveer net zo duur en makkelijk toepasbaar op andere apparaten.

zie bv: http://www.werkzeugalarm.(...)buerstenlos/a-10802/
Super site, de Bosch GST160 voor ¤190 in L Boxx. Gaan we even keer bestellon *)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking dinsdag 24 november 2015 @ 12:51:17 #254
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_157783304
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:44 schreef Luuk84 het volgende:
Persoonlijk zou ik voor de 18V gaan, altijd handig voor later. Ongeveer net zo duur en makkelijk toepasbaar op andere apparaten.
:Y ^O^

quote:
Super site, bestel er zeer geregeld 8-)
  dinsdag 24 november 2015 @ 12:58:07 #255
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_157783443
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:44 schreef Luuk84 het volgende:
Persoonlijk zou ik voor de 18V gaan, altijd handig voor later. Ongeveer net zo duur en makkelijk toepasbaar op andere apparaten.

zie bv: http://www.werkzeugalarm.(...)buerstenlos/a-10802/
Is deze Bosch accuboormachine het kopen waard? Zoek een fatsoenlijke waar ik een tijd mee vooruit kan, en zie deze toevallig hier voorbij komen. :)
  Moderator dinsdag 24 november 2015 @ 12:58:37 #256
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157783453
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 12:51 schreef Atmoz het volgende:

[..]

:Y ^O^

[..]

Super site, bestel er zeer geregeld 8-)
Oh, goed om te weten :Y Hoeveel komt er vaak overheen als je met PayPall betaalt? Heb dat bedrag nog bijna op de PP rekening staan van iets wat ik verkocht had :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 24 november 2015 @ 13:00:36 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157783486
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 12:58 schreef Schild het volgende:

[..]

Is deze Bosch accuboormachine het kopen waard? Zoek een fatsoenlijke waar ik een tijd mee vooruit kan, en zie deze toevallig hier voorbij komen. :)
Dat is zeker een 'fatsoenlijke' machine :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157784210
Het lijkt wel of ik alleen maar deze link plaats :') :

http://www.amazon.de/Bosc(...)ywords=bosch+18+v-ec

Een paar euro minder voor de 18V versie met 2x 4.0Ah accu's.

edit: M'n browser liep een beetje achter }:| .
Lange benen koud hoofd.
  Moderator dinsdag 24 november 2015 @ 13:36:02 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157784266
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 13:33 schreef Volvoman het volgende:
Het lijkt wel of ik alleen maar deze link plaats :') :

http://www.amazon.de/Bosc(...)ywords=bosch+18+v-ec

Een paar euro minder voor de 18V versie met 2x 4.0Ah accu's.

edit: M'n browser liep een beetje achter }:| .
Die link van Luuk84 is nog ¤3 goedkoper hoor :P

Edit: ook mobiel miste ik je aanpassing :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157784351
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 13:33 schreef Volvoman het volgende:
Het lijkt wel of ik alleen maar deze link plaats :') :

http://www.amazon.de/Bosc(...)ywords=bosch+18+v-ec

Een paar euro minder voor de 18V versie met 2x 4.0Ah accu's.

edit: M'n browser liep een beetje achter }:| .
Misschien t vermelden waard, had eerst mijn bestelling bij amazon gedaan, pakket is nooit aangekomen. Niet erg, heb een refund gehad en misschien kan amazon er niks aan doen. Maar op een nieuw exemplaar moest ik 4 weken wachten, terwijl ik hem als nieuwe bestelling binnen 3 dagen in huis zou hebben (ook via amazon). De support medewerkster begreep hier ook niks van, maar was voor mij een reden om hem bij werkzeugalarm te bestellen.

@derLudolf paypal kosten liggen aan de winkel en worden dus niet altijd gerekend.
pi_157786552
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 13:39 schreef Luuk84 het volgende:

[..]

Misschien t vermelden waard, had eerst mijn bestelling bij amazon gedaan, pakket is nooit aangekomen. Niet erg, heb een refund gehad en misschien kan amazon er niks aan doen. Maar op een nieuw exemplaar moest ik 4 weken wachten, terwijl ik hem als nieuwe bestelling binnen 3 dagen in huis zou hebben (ook via amazon). De support medewerkster begreep hier ook niks van, maar was voor mij een reden om hem bij werkzeugalarm te bestellen.

@derLudolf paypal kosten liggen aan de winkel en worden dus niet altijd gerekend.
Oke, kan gebeuren ja. Volgens mij staat Amazon ook wel goed bekend qua aftersales. Ik heb er totaal 5 keer besteld, en tot nu toe geen klachten. Sowieso loont het vaak om bij andere sites te kijken voor de beste prijs.
Lange benen koud hoofd.
pi_157786650
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 15:10 schreef Volvoman het volgende:

[..]

Oke, kan gebeuren ja. Volgens mij staat Amazon ook wel goed bekend qua aftersales. Ik heb er totaal 5 keer besteld, en tot nu toe geen klachten. Sowieso loont het vaak om bij andere sites te kijken voor de beste prijs.
Ja mijn overige ervaringen zijn ook gewoon goed met amazon. Ik vond ze deze keer wat achter blijven qua service. Ik heb al "lang" moeten wachten op mijn pakket (2 weken) omdat ze zeker wilde zijn dat het pakket niet aan zou komen. Kan ik inkomen, maar de nalevering zou dus ook 4 weken op zich laten wachten, dat vond ik wat te gortig worden. Zeker omdat ik er niet zoveel aan kan doen dat het niet geleverd wordt en daarnaast het item gewoon te bestellen is met korte levertijd. De supportmedewerkster kon niet meer voor me doen, en dat stond me een beetje tegen, no big deal, zou er zo weer bestellen, maar ze hadden dit naar mijn mening beter kunnen oplossen. het werd een principe dingetje :@
pi_157896635
Iemand tips voor een metrische draadtap set?
Hoeft niet per se een set te zijn, mits de (prijs/)kwaliteit goed is.
pi_157897015
Völkl zijn super tappen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_157898870
Thanks, ff zoeken!
pi_158007046
Aloha :)

Ik zoek voor max. 150 euro een afkortzaag die tevens afneembaar is om als losse (hand)cirkelzaag te gebruiken. Een tientje of twee meer is ook niet erg, maar dat is ongeveer mijn range.

Wat ik zou willen (eventueel als losse accessoires bij te kopen?):
- Laser
- Verstekzagen in 45 graden bijvoorbeeld
- aluminium? geleide-rail/plank om recht platen af te zagen
- onderstel zodat hij te gebruiken is als tafelzaag?
- Als jullie zelf tips/handige toevoegingen hebben....?

Het is puur huis- tuin en keukengebruik voor planken, balken, laminaat en af en toe eens een plaat(je), dus geen extreme klussen of iets dergelijks. Zeker gezien de BTW-actie van Praxis aankomend weekend lijkt het me wel een goed moment om hem aan te schaffen, maar welk exemplaar? Ik hoor graag van jullie :)
pi_158007406
Jij wilt behoorlijk wat voor dat beperkte budget ;)
Een afkortzaag die ook te gebruiken is als handcirkelzaag heb ik zelf nog nooit gezien, maar misschien dat andere Fokkers wat weten....

[ Bericht 3% gewijzigd door bluemoon23 op 04-12-2015 12:37:15 ]
pi_158007431
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:27 schreef bluemoon23 het volgende:
Jij wilt behoorlijk wat voor dat beperkte budget ;)
Een afkortzaag die ook te gebruiken is als handcirkelzaag heb ik zelf nog nooit gezien, maar dat andere Fokkers wat weten,,,,
Was ook meer een gok, wist niet of er zo'n exemplaar bestond :')

Nja ik zie best veel diversiteit in prijzen, weet niet echt wat gangbaar is.. Als ik concessies moet doen, dan het liefste op het onderstel en de aluminium geleiderail. Daar zou ik zelf nog wel het e.e.a. voor kunnen fabrieken.

Of zijn er andere eisen die het duur maken? :P
pi_158007747
Ik weet dat op Fok de invalzaag met aluminium geleiderailzo,n beetje heilig verklaard is, maar die ga je niet vinden voor dat budget.
Een gewone handcirkelzaag wel, en dat voldoet ook voor heel veel klussen, vroeger hadden ze niet anders.

Misschien een losse afkortzaag erbij
http://www.toolmax.nl/met(...)asercut-p-17061.html
¤150, als je goedkoper wilt dan kom je al bij Ferm, Einhell en Kinzo spul uit......
Maar misschien voldoet dat ook wel voor die paar keer in het jaar.
pi_158007780
Ik dacht met diezelfde actie ik ga eindelijk de Bosch GKS 190 halen bij de Praxis......geen korting op dit artikel |:(

Wel gevonden bij Toolmax voor een goede prijs. Weet iemand nog waar ze een mooie rails verkopen? Die van Bosch zelf zijn zo duur :')
pi_158008762
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:49 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik weet dat op Fok de invalzaag met aluminium geleiderailzo,n beetje heilig verklaard is, maar die ga je niet vinden voor dat budget.
Een gewone handcirkelzaag wel, en dat voldoet ook voor heel veel klussen, vroeger hadden ze niet anders.

Misschien een losse afkortzaag erbij
http://www.toolmax.nl/met(...)asercut-p-17061.html
¤150, als je goedkoper wilt dan kom je al bij Ferm, Einhell en Kinzo spul uit......
Maar misschien voldoet dat ook wel voor die paar keer in het jaar.
Leuk dingetje, maar 120 mm breedte is toch niet zo heel breed? :@
overigens is hij hier wat goedkoper :P http://www.zaagmachinesho(...)WdwskCFSLkwgodZn4G5Q

Ik kwam zijn broertje tegen voor ¤ 179,- wat ik ook nog een acceptabel bedrag vind.. deze kan je bijvoorbeeld uittrekken :P Ook een laserlampje + werkverlichting op stroom i.p.v. batterij...

http://www.redcoon.nl/B56(...)WfwskCFcvpwgodcVQMSw

Is dat wat?

[ Bericht 7% gewijzigd door Thrilled op 04-12-2015 13:54:09 ]
pi_158009035
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:49 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik weet dat op Fok de invalzaag met aluminium geleiderailzo,n beetje heilig verklaard is, maar die ga je niet vinden voor dat budget.
Kijk eens bij Sheppach, past denk ik net in het budget. In ieder geval een stuk goedkoper dan bosch/makita/festool, en toch best aardig voor het geld heb ik begrepen.
pi_158009956
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:44 schreef Thrilled het volgende:
Leuk dingetje, maar 120 mm breedte is toch niet zo heel breed? :@
Ja tuurlijk zijn er wel grotere maar niet voor jou budget ;)
Dan moet je zo`n trekzaag hebben.
Ik heb zelf zijn grotere broertje de KGS254, die zaagt planken tot 305mm.
pi_158010098
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:34 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk zijn er wel grotere maar niet voor jou budget ;)
Dan moet je zo`n trekzaag hebben.
Ik heb zelf zijn grotere broertje de KGS254, die zaagt planken tot 305mm.
En die bevalt prima? Ik heb wat verder zitten googlen maar volgens mij is die ene die ik plaatste best een goeie voor die prijs.. Jouw exemplaar zit beduidend hoger in de prijsrange ;)
pi_158010404
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:59 schreef Thrilled het volgende:
Aloha :)

Ik zoek voor max. 150 euro een afkortzaag die tevens afneembaar is om als losse (hand)cirkelzaag te gebruiken. Een tientje of twee meer is ook niet erg, maar dat is ongeveer mijn range.

Wat ik zou willen (eventueel als losse accessoires bij te kopen?):
- Laser
- Verstekzagen in 45 graden bijvoorbeeld
- aluminium? geleide-rail/plank om recht platen af te zagen
- onderstel zodat hij te gebruiken is als tafelzaag?
- Als jullie zelf tips/handige toevoegingen hebben....?

Het is puur huis- tuin en keukengebruik voor planken, balken, laminaat en af en toe eens een plaat(je), dus geen extreme klussen of iets dergelijks. Zeker gezien de BTW-actie van Praxis aankomend weekend lijkt het me wel een goed moment om hem aan te schaffen, maar welk exemplaar? Ik hoor graag van jullie :)
Een afkortzaag en zaagtafel in 1 bestaat wel:

http://products.einhell.c(...)ws/th-ms-2112-t.html
Lange benen koud hoofd.
pi_158010632
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:55 schreef Volvoman het volgende:
Een afkortzaag en zaagtafel in 1 bestaat wel:
Ja, er zijn wel meer fabrikanten die dat maken, alleen dat werd niet gevraagd..........
pi_158011282
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:05 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, er zijn wel meer fabrikanten die dat maken, alleen dat werd niet gevraagd..........
Een alles in een machine met die eigenschappen bestaat bij mijn weten niet.
Maar er wordt wel gevraagd naar iets dat gebruikt kan worden als afkortzaag en zaagtafel.
Lange benen koud hoofd.
  maandag 7 december 2015 @ 08:04:30 #278
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_158072323
Ik weet niet wat er moet worden gezaagd maar zo'n afkort-tafelzaag dat werkt als tafelzaag best lastig.. Ik zie het vaak bij vloerenleggers die over de lengte dan een plank versmallen, maar voor de rest zie ik nooit iemand het gebruiken. Als je kleine dingen er op wil zagen, is het een prima optie.

Anders kom je bij de flipover zagen met meer 'tafel', meteen ook veel duurder dus dat zal geen optie zijn.
Afhankelijk van wat je allemaal wilt zagen moet je denk ik een keuze maken. Als hetgeen wat je wilt zagen makkelijk vast kan klemmen en dan met een handcirkelzaag kan zagen, adviseer ik je dat te kopen. Ga je leuke kleine dingetjes maken dan is een optie als boven wordt weergeven mogelijk een oplossing.

Je kan (denk ik) niet de 3 wensen vinden voor jou budget. Maar je kan voor dat geld wel een cirkelzaag vinden die ook op een rail te bevestigen is.
Met een handcirkelzaag of tafelzaag kan je ook, met eventueel wat hulp, balken afkorten voor je schutting oid
pi_158155170
Heeft iemand nog advies voor goede gehoorbescherming? Moet zo veel mogelijk dempen en goed / stevig afsluiten. Mag best wat kosten!

http://www.bouwmaat.nl/pr(...)-iii-zwart-rood-35db
Is zoiets wat?
pi_158155488
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 18:22 schreef usernaamvergeten het volgende:
Heeft iemand nog advies voor goede gehoorbescherming? Moet zo veel mogelijk dempen en goed / stevig afsluiten. Mag best wat kosten!

http://www.bouwmaat.nl/pr(...)-iii-zwart-rood-35db
Is zoiets wat?
Die dempen wel goed, maar zodra je in een warme omgeving heb kan je snel last krijgen van zweetoren. Althans, bij mij wel.

Je kunt ook van die op maat gemaakte doppen krijgen met verschillende filters, maar die gaan maar een paar jaar mee doordat je gehoorgang van vorm verandert. En ze zijn duurder dan oorkappen.
Lange benen koud hoofd.
pi_158158204
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 18:34 schreef Volvoman het volgende:

[..]

Die dempen wel goed, maar zodra je in een warme omgeving heb kan je snel last krijgen van zweetoren. Althans, bij mij wel.

Je kunt ook van die op maat gemaakte doppen krijgen met verschillende filters, maar die gaan maar een paar jaar mee doordat je gehoorgang van vorm verandert. En ze zijn duurder dan oorkappen.
Dank voor je reactie. Van warmte heb ik denk ik niet zo'n last, heb ik nu in ieder geval niet. Draag 'm ook niet lang achter elkaar, alleen als ik met een machine bezig ga. De vorige was maar 28dB, wil nu echt wel iets beters. Ik heb inderdaad ook van die op maat gemaakte doppen, maar die zijn met een muziekfilter dus niet bruikbaar.
Morgen maar even naar de Bouwmaat fietsen dan :)
pi_158159332
Ik heb voor m'n werk deze peltors, betere ben ik nog niet tegengekomen.
pi_158159806
Ik heb ook die Optime III. Die zijn ook wel goed betaalbaar. Ze zijn wel best groot, maar geven daardoor wel goede demping. Ze hebben ook de optime 1 en 2 geloof ik. Je kan je keuze baseren op de omgeving waar je werkt of wat voor machines je gebruikt.
Lange benen koud hoofd.
  donderdag 10 december 2015 @ 21:11:52 #284
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_158160273
Ik heb deze

De MSA left/RIGHT High.
Zitten vind ik stukken fijner dan Peltor en kosten ook niet bizar veel.
Of naja, ik vond 25 euro goed te doen :Y .
Ik heb ze regelmatig een halve dag klussen non-stop op zonder last te krijgen.
pi_158160787
Dank voor de adviezen iedereen ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:47 schreef LangeLummel het volgende:
Ik heb voor m'n werk deze peltors, betere ben ik nog niet tegengekomen.
Die zien er ook wel interessant uit ja. Ga ik zeker overwegen!

quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:58 schreef Volvoman het volgende:
Ik heb ook die Optime III. Die zijn ook wel goed betaalbaar. Ze zijn wel best groot, maar geven daardoor wel goede demping. Ze hebben ook de optime 1 en 2 geloof ik. Je kan je keuze baseren op de omgeving waar je werkt of wat voor machines je gebruikt.
I en II heb ik overwogen, maar heb liever wat extra demping. Gebruik ze vooral met tacken (compressor 97dB), zagen en schuren.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 21:11 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb deze
[ afbeelding ]
De MSA left/RIGHT High.
Zitten vind ik stukken fijner dan Peltor en kosten ook niet bizar veel.
Of naja, ik vond 25 euro goed te doen :Y .
Ik heb ze regelmatig een halve dag klussen non-stop op zonder last te krijgen.
Zien er wel lekker stevig uit. Dempen maar 28dB, vind ik toch net wat te weinig.
  donderdag 10 december 2015 @ 21:45:15 #286
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_158161249
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 21:29 schreef usernaamvergeten het volgende:
Dank voor de adviezen iedereen ^O^

[..]

Die zien er ook wel interessant uit ja. Ga ik zeker overwegen!

[..]

I en II heb ik overwogen, maar heb liever wat extra demping. Gebruik ze vooral met tacken (compressor 97dB), zagen en schuren.

[..]

Zien er wel lekker stevig uit. Dempen maar 28dB, vind ik toch net wat te weinig.
33dB dacht ik, maar ik zie nu inderdaad dat op de site van de fabrikant 28 dB staat terwijl gereedschappro 33dB beweert -O- .
  Moderator donderdag 10 december 2015 @ 21:56:28 #287
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158161525
_O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158161635
Zojuist multitool gekocht en helemaal blij
Maar wat er bijgeleverd zit aan tools is beperkt
Waar koop ik het beste accessoires voor weinig :?
En welke acc zijn beslist aan te raden :?
pi_158161710
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 21:45 schreef bleiblei het volgende:

[..]

33dB dacht ik, maar ik zie nu inderdaad dat op de site van de fabrikant 28 dB staat terwijl gereedschappro 33dB beweert -O- .
Ohja, ik zie het... :(

Ben nu wel aan het twijfelen tussen de X series 5 en de Optime III. De Optime is goedkoper en ik kan 'm morgen halen, bij de X5 ziet de hoofdband er beter uit en is de demping beter. Keuzes, keuzes... ;)

quote:
Dat wordt me wat te gek, maar kan me voorstellen dat het erg prettig is als je ze de hele dag moet dragen.
  donderdag 10 december 2015 @ 22:06:02 #290
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_158161742
quote:
6s.gif Op donderdag 10 december 2015 22:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zojuist multitool gekocht en helemaal blij
Maar wat er bijgeleverd zit aan tools is beperkt
Waar koop ik het beste accessoires voor weinig :?
En welke acc zijn beslist aan te raden :?
Ecotools enne, de acc. die je nodig hebt :P . Kan een buitenstaander geen antwoord op geven.
pi_158161780
quote:
Muziek!! En als ze te weinig dempen zet je de muziek gewoon wat harder, hoor je de machine ook niet meer. :+
  Moderator donderdag 10 december 2015 @ 22:11:31 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158161867
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 22:06 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ecotools enne, de acc. die je nodig hebt :P . Kan een buitenstaander geen antwoord op geven.
Kon je met de code MT2015 niet 10% krijgen op multitool toebehoren?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158161869
quote:
6s.gif Op donderdag 10 december 2015 22:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zojuist multitool gekocht en helemaal blij
Maar wat er bijgeleverd zit aan tools is beperkt
Waar koop ik het beste accessoires voor weinig :?
En welke acc zijn beslist aan te raden :?
Zaagjes koop ik altijd bij Ecotools, je krijgt 10% korting op accesoires met code MU3112, geloof ik geldig tot het einde van het jaar. Dat is ook het enige waar ik 'm voor gebruik. Ik zeg kijk eens rond wat ze hebben aan accesoires en probeer wat uit, voor die prijs hoef je het niet te laten. Bedenk je wel dat multitool zaagjes snel bot worden, dus het kan geen kwaad om er een paar extra te kopen :)
  Moderator donderdag 10 december 2015 @ 22:14:16 #294
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158161938
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 22:07 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Muziek!! En als ze te weinig dempen zet je de muziek gewoon wat harder, hoor je de machine ook niet meer. :+
Hele dag met de bosmaaier lopen en NDR1 luisteren is best goed voor je Duits ook :P

Dat was inderdaad mijn tactiek, muziek lekker hard aan en gaan :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158162778
Recent deze accoboormachientje uit erfenis verkregen:



Handzaam en licht. Makkelijk te hanteren. Ik heb al Bosch en Metabo, deze is een mooie aanvulling voor het lichte werk.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_158170195


Uiteindelijk toch maar voor de X5 gekozen, ben benieuwd!
pi_158171102
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 22:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hele dag met de bosmaaier lopen en NDR1 luisteren is best goed voor je Duits ook :P

Dat was inderdaad mijn tactiek, muziek lekker hard aan en gaan :P
Ja fijn he! Behalve dat duits dan :+ ik heb een goedkope van mp geplukt, en dat had ik niet moeten doen... Beter een digitale kunnen kopen. Een tikje tegen de tuning knop aan en de zender is weg.
  Moderator zondag 13 december 2015 @ 00:08:15 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158205942
Adereindhulzen gebruik je toch als je samengestelde draden in een lasklem (of kroonsteen :X ) wilt gebruiken?

Is zo'n setje het geld waard? Misschien wat voor onder de kerstboom anders. Ik heb een waterpomptang van NWS en daar ben ik wel tevreden mee :)
https://www.sandervunderi(...)-spanningzoeker.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 13 december 2015 @ 10:23:35 #299
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_158210572
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 00:08 schreef derLudolf het volgende:
Adereindhulzen gebruik je toch als je samengestelde draden in een lasklem (of kroonsteen :X ) wilt gebruiken?

Is zo'n setje het geld waard? Misschien wat voor onder de kerstboom anders. Ik heb een waterpomptang van NWS en daar ben ik wel tevreden mee :)
https://www.sandervunderi(...)-spanningzoeker.html
Die tang die er bij zit is redelijk kansloos; als je denkt het setje regelmatig te gebruiken bedoel ik dan ;)

Een adereindhulstang met een veersysteem heeft altijd mijn voorkeuze; werkt makkelijker, eenvoudiger, je hoeft minder kracht te zetten, de kwaliteit van de persing is altijd constant :)

https://www.sandervunderi(...)dereindhulstang.html
  Moderator zondag 13 december 2015 @ 10:31:04 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158210622
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 10:23 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Die tang die er bij zit is redelijk kansloos; als je denkt het setje regelmatig te gebruiken bedoel ik dan ;)

Een adereindhulstang met een veersysteem heeft altijd mijn voorkeuze; werkt makkelijker, eenvoudiger, je hoeft minder kracht te zetten, de kwaliteit van de persing is altijd constant :)

https://www.sandervunderi(...)dereindhulstang.html
Nou ik denk hem dus niet regelmatig te gaan gebruiken. Meer kracht moeten zetten is wat dat betreft geen probleem - ik ben nog jong :P

Maar klopt het wat ik zeg over adereindhulzen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 13 december 2015 @ 10:34:51 #301
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_158210656
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 10:31 schreef derLudolf het volgende:
Maar klopt het wat ik zeg over adereindhulzen?
als je samengestelde draden met soepele geleidiers gaat gebruiken dan doe je daar een adereindhuls aan persnen o.a. voor gebruik in kroonstenen en andere soorten klemmen e.d. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')