abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf maandag 7 september 2015 @ 02:16:34 #101
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155888076
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 03:25 schreef vannelle het volgende:

[..]

Soms.
Heb ik ook wel eens. Soms heb ik een ongeluk.
Disclaimer: meestal niet. :+

Maar zo flauw wil ik niet zijn, iedereen maakt wel eens een foutje, daar ben je mens voor toch?
Het enige wat je kunt doen is proberen fouten te voorkomen dus altijd op blijven letten, ook op die lui achter je.
Als men dát nou eens zou snappen.....

Jij snapt me wel denk ik, het hele verkeer is niet alleen voor je maar ook achter en naast je en ook dat moet je in de gaten houden.
Velen zien inderdaad niet in dat ze zelf ook fouten maken. Helaas.

Helaas zijn velen zich totaal niet bewust van het feit dat ze ook het verkeer dat zich op een ander punt dan de 20 meter voor hun motorkap bevindt, in de gaten moeten houden. Vandaag ook zo'n pareltje: Ik moet invoegen, lange invoegstrook, motor nog niet warm. Ik ben op zo'n 75-80% van de invoegstrook als ik een auto met caravan voldoende voorbij ben om er niet strak voor te sturen. Daar wil ik voor, want erachter reed nog een bus. Ik rijd zo'n 115-120 km/h en versnel nog iets, als een inhaler besluit om hem naast mij te zetten, vanaf links. Tsja, formeel doet ie niets fout, maar het getuigt niet van verkeersinzicht (ik verwacht niet dat mensen ruimte voor mij maken, maar bestaande ruimte beschikbaar laten is soms best wel handig), hij reed wat harder en moet mij gezien hebben als ie zijn schoudercheck had gedaan (en daarvoor ook al als ie een breder blikveld had gehad). 2 opties, of ik hang hem in de ankers en ga tussen auto en caravan auto, kleine ruimte. Niet mijn voorkeur. Optie 2: Ik geef hem maar even extra de sporen en jaag het koude motorblok hoger de toeren in dan mij lief is. Met deze auto heb ik die reserves, dus moet het maar. Helaas. Echter zal iemand met een klein autotje of een 14% ecodieseltje het behoorlijk moeilijker krijgen en het daarmee ook de caravanauto en bus moeilijker moeten maken.
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 12:54 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik ben 1.84. Ik kreeg gewoon last van m'n knieën van het opgevouwen zitten.

En ik betrap me weleens op eerst richting aangeven en dan spiegelen, maar dat heeft dezelfde reden als die jij geeft. Ik zorg dat ik altijd een overzicht heb en daardoor is het spiegelen minder noodzakelijk. Maar toch wil ik het goed doen, dus op zo'n moment voelt het gewoon verkeerd.
1,84 valt toch wel mee? Ja, voor een vrouw bovengemiddeld, maar zelfs dan niet extreem ofzo. Gewoon nominaal. Maar opgevouwen, is zo'n Alto dan zo klein? Met mijn 1,94 heb ik weinig problemen met bijv. een 106. Ja, ik kan niet zo languit zitten als in een grotere auto en met langer haar en gel daarin raak ik het plafond, maar pijn en opgevouwen heb ik nooit zo ervaren.

quote:
Ik snap dat nooit zo. Mijn moeder rijdt ook zo. Niet heel ver voor je kijken en dan op het laatste moment hard moeten remmen als er iets gebeurt.
Terwijl ik het al ver van tevoren zie aankomen en het kan oplossen door simpelweg gas los te laten. Ik probeer ook altijd door de auto's voor me heen te kijken. Bij een SUV of auto met geblindeerde ramen lukt dat niet altijd, maar verder kun je vaak wel zien wat er voor de auto voor je gebeurt, en soms zelfs nog dáárvoor. Dan zie je al van tevoren aankomen dat je moet afremmen en kun je het gas loslaten, in plaats van pas de rem intrappen als de remlichten van de auto voor je gaan branden.
Het rijdt ook veel rustiger en je zit niet zo gespannen in de auto.
Zelfs bij een busje of SUV kan je meestal nog wel links erlangs kijken en zo verder dan die ene wagen kijken. Ideaal, gewoon alvast gas los als ze verderop remmen.

quote:
Je moet er wel rekening mee houden dat niet alle auto's hetzelfde zijn. Ik denk dat een 105 uit 1994 (bedoel je niet een 106 trouwens?) een andere gewichts-vermogen verhouding heeft dan een Alto uit 2000. En misschien is het ook wel een kwestie van smaak. Ik vond het niet fijn dat ik moest trappen om op een passende snelheid in te voegen, en dat ik eigenlijk geen vermogen over had voor het geval ik wou inhalen. Het duurde al een tijdje om op de 120 te komen. Laat staan de 150. Uiteindelijk hebben we met wind mee wel op de 165 op de teller gezeten, dat viel me mee van dat kleintje.
Zo'n ding zal je vaker boven de 4000 toeren moeten hebben dan een grote bak. En een keertje terugschakelen is ook vaker noodzakelijk. Alhoewel je met de doorsnee Nederlandse 14% bak niet eens rare 0-100 tijden neer zal zetten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_155888419
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 11:10 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het zou goed zijn als je bij t verlengen van je rijbewijs een zeer kort theorieexamen zou moeten afleggen. Dat stimuleert mensen om eens per tien jaar een beetje te kijken naar de (nieuwe) regels. Van mijn part tien vraagjes, waarvan je er zeven goed moet hebben ofzo.
Dat wordt helemaal niet want los van het feit dat niemand het haalt omdat ze van te voren geen moeite doen zal zoiets 400 euro gaan kosten terwijl het voor 10 euro ook kan
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_155888425
- Doei -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sounddragon op 07-09-2015 12:45:29 ]
pi_155892502
Op de ringweg van Groningen wordt ter hoogte van Noorderhogebrug een heel stuk verbouwd. Je kunt daar nog wel de ring op, maar die oprit heeft een hele korte invoeger en vanaf daar is er nog een heel stuk ingericht met gele belijning. Ik reed daar gisteravond in de regen achter een mooie rode auto. Ik hield opzettelijk wat extra afstand, want erg zelfverzekerd reed deze bestuurder al niet. Hij voegde met veel moeite in op de ringweg, ik hing er een flink stuk achter. Vrijwel direct na het invoegen maakt de ringweg een bocht naar rechts, en komt er een nieuwe afrit bij. De bestuurder van de rode auto ging op de uitvoegstrook rijden bij het inzetten van de bocht, maar zonder knipperlicht. Aangezien de gele belijning lastig te zien is in de combinatie donker en regen, bleef ik er maar mooi (wel op mijn eigen baan) een flink stuk achter hangen. Pas toen de uitvoeger al was overgegaan op vluchtstrook en voor zich de rijbaan geblokkeerd zag, had hij door dat er iets fout zat. Direct een baan naar links opgeschoven en met vijftig verder gesukkeld.

Goddank dat die vluchtstrook er was na de bocht, anders was hij wellicht zo op de vangrail geklapt. :{ De irritatie is vooral dat je daar prima je eigen rijstrook kunt volgen, als je een beetje gezond verstand bezit.
Your opinion of me is none of my business.
pi_155893078
A2, vijf stroken, het is 100, in het midden rijdt een ei 90. Waarom.
Plotseling wordt ie wakker, gaat ie scheuren, iemand inhalen, twee stroken naar rechts en vol op de rem terwijl er niemand voor hem rijdt.

Ander punt: ik moet ritsen, ruimte zat, goed kijken, mooi ik mag ertussen, richting aangeven, nog eens kijken... hey, hij haalt me rechts in en knalt het gat dicht O+ Lul.
Tap tap tap
pi_155893519
Mensen die in hun autootje zitten te roken en dan hun peuken uit het raam mikken, tegen het vizier van mijn helm aan :r

Als je zo ver heen bent dat je zelfs dat stukje autorijden 's ochtends niet zonder sigaret kunt, prima, eigen schuld dikke bult. Hou de boel dan wel lekker in je eigen auto, want als ik mijn vizier gewoon open had staan kreeg ik dat smeulende geval mooi in mijn helm, puur en alleen omdat jij te lui bent dat ding in je asbak te dumpen.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_155893859
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 12:42 schreef Tunafish het volgende:
Mensen die in hun autootje zitten te roken en dan hun peuken uit het raam mikken, tegen het vizier van mijn helm aan :r

Als je zo ver heen bent dat je zelfs dat stukje autorijden 's ochtends niet zonder sigaret kunt, prima, eigen schuld dikke bult. Hou de boel dan wel lekker in je eigen auto, want als ik mijn vizier gewoon open had staan kreeg ik dat smeulende geval mooi in mijn helm, puur en alleen omdat jij te lui bent dat ding in je asbak te dumpen.
Vaak zijn het diegenen waarvan de partner (m/v) niet mag weten dat hij/zij rookt. Eigenlijk is dat nog triester...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155894143
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Vaak zijn het diegenen waarvan de partner (m/v) niet mag weten dat hij/zij rookt. Eigenlijk is dat nog triester...
Groei dan een paar ballen ipv een gezwel. Ik kan dat volk echt niet uitstaan :')
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  † In Memoriam † maandag 7 september 2015 @ 13:35:02 #109
231686 budvar
budvar
pi_155894576
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 12:42 schreef Tunafish het volgende:
Mensen die in hun autootje zitten te roken en dan hun peuken uit het raam mikken, tegen het vizier van mijn helm aan :r

Als je zo ver heen bent dat je zelfs dat stukje autorijden 's ochtends niet zonder sigaret kunt, prima, eigen schuld dikke bult. Hou de boel dan wel lekker in je eigen auto, want als ik mijn vizier gewoon open had staan kreeg ik dat smeulende geval mooi in mijn helm, puur en alleen omdat jij te lui bent dat ding in je asbak te dumpen.
Best aso inderdaad maar volgens mij moet je er wel aardig dicht achterop rijden wil je een peuk tegen of in je helm krijgen.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_155894650
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Vaak zijn het diegenen waarvan de partner (m/v) niet mag weten dat hij/zij rookt. Eigenlijk is dat nog triester...
Wat vind jij vaak?
pi_155894731
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:15 schreef Tunafish het volgende:
Groei dan een paar ballen
Precies. Peuk terug werpen het autointerieur in.
pi_155894753
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 13:35 schreef budvar het volgende:

[..]

Best aso inderdaad maar volgens mij moet je er wel aardig dicht achterop rijden wil je een peuk tegen of in je helm krijgen.
Ik was laatst ook iemand aan het inhalen en kreeg mooi een peuk tegen de voorruit :')
Tap tap tap
pi_155894801
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat vind jij vaak?
Geen idee, maar als je je peuk niet in een asbak wilt uitdrukken is dat een teken dat de asbak op een of andere manier schoon moet blijven. Los van bestuurders die geen eigenaar zijn van de auto waar ze in zitten kan ik geen andere reden bedenken waarom men de peuken uit het raam smijt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_155894855
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 13:35 schreef budvar het volgende:

[..]

Best aso inderdaad maar volgens mij moet je er wel aardig dicht achterop rijden wil je een peuk tegen of in je helm krijgen.
Of ernaast. Die dingen gaan ook zijwaarts, en een beetje wind doet wonderen.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_155894870
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:45 schreef Ridocar het volgende:
je je peuk niet in een asbak wilt uitdrukken is dat een teken dat de asbak op een of andere manier schoon moet blijven. Los van bestuurders die geen eigenaar zijn van de auto waar ze in zitten kan ik geen andere reden bedenken waarom men de peuken uit het raam smijt.
Ik heb geen asbak in m'n auto. ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_155895021
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:45 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Geen idee, maar als je je peuk niet in een asbak wilt uitdrukken is dat een teken dat de asbak op een of andere manier schoon moet blijven. Los van bestuurders die geen eigenaar zijn van de auto waar ze in zitten kan ik geen andere reden bedenken waarom men de peuken uit het raam smijt.
Ah ik begrijp je gedachten er achter, geen gekke redenering maar ik geloof er niet in. Dit omdat vooral één ding stinkt en dat zijn de restantjes sigaret en dat wil ook meningeen roker kwijt plus een rooklucht raak je niet kwijt aan de auto, oftewel dan zou de roker net snel betrapt worden door zijn partner.

Sommige mensen zijn gewoon asociaal, flikkeren alles zo maar in het openbaar weg, zoals flesjes of ander afval ;(
pi_155895383
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:48 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik heb geen asbak in m'n auto. ;(
Zet er een bekertje oid in. ^O^
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155895618
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 13:54 schreef opgebaarde het volgende:
Dit omdat vooral één ding stinkt en dat zijn de restantjes sigaret
Ja hoor. Geweldige redenatie. Rokers die voor de deur staan beantworoden mijn vraag of ze verderop willen gaan staan steevast met "je hebt er toch geen last van"
Maar zelf niet in de rookruimte willen roken of een peuk in de asbak doen. Omdat het stinkt?

Tzeeuzz: http://www.scientias.nl/rokers-zijn-dommer/
pi_155896729
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zet er een bekertje oid in. ^O^
Yup, meestal gooi ik ze in een leeg blikje ;)
Maar ALS ik ze dan uit het raam kiep (yup, schuldig), check ik altijd eerst of er niet een motorrijder in de buurt is. Ik ben bang dat zo'n peuk anders precies in het (open) vizier van zo'n motorrijder waait met alle gevolgen van dien.

quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:19 schreef ambertje90 het volgende:
Rokers die voor de deur staan beantworoden mijn vraag of ze verderop willen gaan staan steevast met "je hebt er toch geen last van"
Als rookster snap ik totaal deze reactie niet. Ik rook, maar vind het zelf ook stinken. Ik probeer zo min mogelijk mensen tot last te zijn. Als ik een niet-roker in de auto heb, rook ik niet in de auto. Als ik ergens met een sigaret loop en er komt een kind(erwagen) voorbij, houd ik m'n sigaret omhoog, etc.

Wat betreft rookruimtes; Het probleem is niet de 'stank', maar de benauwdheid. Zeker op bijv. luchthavens en/of pauzes van bedrijven staat zo'n hok helemaal wit van de rook. Dat is voor een roker net zo benauwd als voor een niet-roker. Die afzuiging is gewoon niet goed genoeg als er een kwartier (of langer) 4+ mensen staan te paffen. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_155896835
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:19 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ja hoor. Geweldige redenatie. Rokers die voor de deur staan beantworoden mijn vraag of ze verderop willen gaan staan steevast met "je hebt er toch geen last van"
Maar zelf niet in de rookruimte willen roken of een peuk in de asbak doen. Omdat het stinkt?

Tzeeuzz: http://www.scientias.nl/rokers-zijn-dommer/
Tsja, dat is een domme en m.i. asociale reactie van hen.
Maar er is wel een verschil tussen sigarettenrook en de geur van een uitgedrukte sigaret en zeker in een afgeslote kleine ruimte (auto)
  FOK!fotograaf maandag 7 september 2015 @ 16:32:17 #121
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_155898505
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:14 schreef Messina het volgende:
Als rookster snap ik totaal deze reactie niet. Ik rook, maar vind het zelf ook stinken. Ik probeer zo min mogelijk mensen tot last te zijn. Als ik een niet-roker in de auto heb, rook ik niet in de auto. Als ik ergens met een sigaret loop en er komt een kind(erwagen) voorbij, houd ik m'n sigaret omhoog, etc.
Ben jij dus iemand die wel kan roken. Ik verbaas mij er zo vaak over, staat er ergens een abri op een meter of 20 van de ingang. Abri, 3 kanten dicht, bankje erbij, lamp, wat wil je nog meer. Staat er voor de deur op een muur een bordje: "Zone voor niet rokers", zie je de rokers, leunend tegen het bordje, lekker staan paffen. En iedereen die niet rookt kan door die walm (want het is natuurlijk al een stukje overdekt voor zo'n ingang, dus het blijft lekker hangen) naar binnen.

Maargoed, een beetje offtopic. Poging on topic te komen: Kleine klacht: Drempels in 50 wegen waar je met 30 nog met de bumper tegen de grond aan zit. ;(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_155899749
Geachte lul met je Toyota met je ggggrrrristenvisje*. Hartelijk bedankt voor je remtest toen je hem er gewoon voor gooide, vlak voor mijn neus. Ik zag je gelukkig al aankomen toen je rechts inhaalde, anders zat ik nu over je te klikken bij jouw schepper. Die tweede remtest zag ik niet aankomen, dus daar had je me bijna, haha! Ik begrijp dus geheel jouw tevreden lachende gezichtje toen ik op mijn voorhoofd wees. Ik vind dat ik wel een beloning verdiend heb voor het onderdrukken van de neiging om voor het eerst in mijn leven een welverdiende middelvinger op te steken. Doe je een goed woordje voor me daarboven als je jezelf binnen afzienbare tijd om zeep helpt met je rijstijl? Hopelijk neem je niemand met je mee... :(

*Irrelevant detail, weet ik, maar als je zo ostentatief je geloof wilt uitdragen dan hoort daar m.i. een set normen en waarden bij. Tot twee keer toe bewust bijna een ongeluk veroorzaken past daar vast niet in en aldus het rode-lap-effect op mij.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_155899858
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 16:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ben jij dus iemand die wel kan roken. Ik verbaas mij er zo vaak over, staat er ergens een abri op een meter of 20 van de ingang. Abri, 3 kanten dicht, bankje erbij, lamp, wat wil je nog meer. Staat er voor de deur op een muur een bordje: "Zone voor niet rokers", zie je de rokers, leunend tegen het bordje, lekker staan paffen. En iedereen die niet rookt kan door die walm (want het is natuurlijk al een stukje overdekt voor zo'n ingang, dus het blijft lekker hangen) naar binnen.

Maargoed, een beetje offtopic. Poging on topic te komen: Kleine klacht: Drempels in 50 wegen waar je met 30 nog met de bumper tegen de grond aan zit. ;(
Dat ligt ook een beetje aan je auto.
Ik kan met mijn auto de meeste drempels op volle snelheid nemen, maar dan zie ik degene achter mij in de problemen raken omdat ze te weinig afstand houden.

Met de brommer rijd ik er bij voorkeur langs....levensgevaarlijk, die smalle drempels. :X
Professioneel gifmenger.
pi_155901332
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 15:14 schreef Messina het volgende:

[..]

Yup, meestal gooi ik ze in een leeg blikje ;)
Maar ALS ik ze dan uit het raam kiep (yup, schuldig), check ik altijd eerst of er niet een motorrijder in de buurt is. Ik ben bang dat zo'n peuk anders precies in het (open) vizier van zo'n motorrijder waait met alle gevolgen van dien.

Gewoon niet uit het raam kieperen, staat ook minder tokkie :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 7 september 2015 @ 18:37:52 #125
66083 Platina
78th Element
pi_155901581
Pff, net een aanrijding weten te voorkomen. Ik kom aan bij een wegversmalling waar ik voorrang heb. Scooterrijder komt tegemoet met voor hem wen fietser. Weg was breed genoeg voor fietser en mijn auto maar niet voor de scooter en mijn auto. Scooter geeft vol gas bij en kan nog net tussen mij en de fietser slalommen. Dit kwam doordat ik vol op de rem trapte. Normaal rem ik niet maar aangezien de oude man dan de dupe zou worden heb ik dat toch maar gedaan. Mijn vooroordelen over scooterrijders werden nogmaals bevestigd. Klootjesvolk :r

[ Bericht 0% gewijzigd door Platina op 07-09-2015 18:52:07 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')