abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:43:41 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155535314
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:48:43 #2
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_155535480


Only in Ireland :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_155535533
Man + zijn date? :o
dag
  Moderator dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:52:02 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155535583
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:48 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]

Only in Ireland :o
Dacht dat ze daar alleen schapen hadden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155536071
James May en Jeremy Clarkson samen in de bus? Racen ze tegen Richard Hammond in een. ja, wat eigenlijk?
  Moderator zondag 30 augustus 2015 @ 08:19:50 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155669206
Goed, even een eerste telefoon-foto van bussen in Litouwen. Op mijn SLR staan meer foto's, die zullen tzt komen. In een verleden tufte deze bus rondjes door Nederland getuige de stickers nooduitgang en et max aantal passagiers. Van dit type reden er behoorlijk veel rond in Vilnius
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155699430
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 08:19 schreef derLudolf het volgende:
Goed, even een eerste telefoon-foto van bussen in Litouwen. Op mijn SLR staan meer foto's, die zullen tzt komen. In een verleden tufte deze bus rondjes door Nederland getuige de stickers nooduitgang en et max aantal passagiers. Van dit type reden er behoorlijk veel rond in Vilnius
[ afbeelding ]
Leuk joh. ex-Zwn Hoeksewaard bus
  Moderator maandag 31 augustus 2015 @ 09:19:50 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155699576
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 09:06 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Leuk joh. ex-Zwn Hoeksewaard bus
Aha, leuk om te weten :) Hopelijk lukt het me vandaag meer te plaatsen. Zijn trolleybussen ook welkom hier? Er reden trouwens ook veel Nederlandse Volvo (Berkhof??) bussen rond. Die waren meestal wit (geen idee of ze de bussen spuiten voordat ze in dienst komen bij het vervoersbedrijf in Vilnius)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 31 augustus 2015 @ 14:02:13 #9
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_155704457
is er voor Arriva Noord brabant iets van een weekendkaartje of 2 dagenkaartje?
  maandag 31 augustus 2015 @ 14:22:24 #10
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_155704901
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
is er voor Arriva Noord brabant iets van een weekendkaartje of 2 dagenkaartje?
Dalurenkaart is het beste wat ik voor je kan doen, 5,50 na 9 uur doordeweeks onbeperkt Arriva Brabant bussen.

http://www.arriva.nl/abon(...)alurendagkaart-2015/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator woensdag 2 september 2015 @ 23:42:49 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155775643
Wat plaatjes uit Litouwen
Skoda 14 TR(olleybus) in Kaunas


Nog eentje in Kaunas. De meeste reden in dit frisse kleurtje :P


De kleurstelling bij de vervoersbedrijf in Vilnius


Een Ikarus 260 in een museum. In gebruik van 1973 tot 2002


Spartaanse bok, met 'slechts' 6 ton op de teller. Vraag is natuurlijk hoevaak ie rond is geweest.


Bussen van dit type reden veel rond in Vilnius. Gezien de stickers hebben ze eerst dienst gedaan in Nederland


Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 2 september 2015 @ 23:44:25 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155775691
en bij welke vervoerder deze busheeft gereden is niet al te moeilijk :P



[ Bericht 2% gewijzigd door derLudolf op 03-09-2015 08:16:31 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport donderdag 3 september 2015 @ 00:55:23 #13
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155777337
Aan het blauwe shirt te zien heeft die vrouw bij Syntus of OV Regio IJsselmond gereden
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 3 september 2015 @ 07:48:00 #14
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_155778933
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:55 schreef dennistd het volgende:
Aan het blauwe shirt te zien heeft die vrouw bij Syntus of OV Regio IJsselmond gereden
Nou volgens mij heeft ze iets gegeten of gedaan waar ze op het moment van de foto heel veel last van heeft.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator donderdag 3 september 2015 @ 08:18:04 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155779096
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:55 schreef dennistd het volgende:
Aan het blauwe shirt te zien heeft die vrouw bij Syntus of OV Regio IJsselmond gereden
Flauw hoor _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155781188
Ik weet niet welke maatschappij er over haar heen is gereden *)

Die Volvo's lijken mij gezien de gele stangen binnen enzo de Apeldoornse Veolia/Connex bussen die destijds reden
pi_155791783
Nadat er deze week weer eens ten onrechte geld was geïncasseerd van mijn ov-chipkaart bij het reizen binnen een afgekochte zone, kreeg ik vandaag de volgende reactie van de vervoerder:

quote:
Het is wel duidelijk dat er een verkeerde uitstaphalte is geregistreerd bij uw reis.
Dat probleem is waarschijnlijk ontstaan doordat u in een bus reed waarvan de apparatuur niet goed was ingesteld.
Bij aanvang van elke dienst moet er door de bestuurder in de boordcomputer een ritpatroon worden ingevoerd. Als de bestuurder per ongeluk een verkeerd ritpatroon kiest - wat helaas soms gebeurt als er keuze is uit bijvoorbeeld 20 stuks - loopt de boordcomputer niet gelijk met de in- en uitcheckapparatuur in de bus. Daardoor komen er voor u vreemde ritten of verkeerde transacties op uw transactieoverzicht te staan. Per dag rijden er ongeveer 300 bestuurders elk ongeveer 7 ritten, dat is 2100 maal een rit patroon kiezen. Dat dit soms mis gaat is natuurlijk niet de bedoeling en we werken hard aan een automatisch systeem dat het ritpatroon koppelt aan het dienstnummer waardoor dit soort fouten niet meer kunnen worden gemaakt door onze bestuurders en zo deze fouten worden voorkomen.
Ik was in de veronderstelling dat de plaatsbepaling op basis van GPS gebeurde, maar is dit echt iets dat door middel van handmatige acties moet gebeuren? In dat laatste geval zou het me namelijk niets verbazen als dit dagelijks talloze malen tot het in rekening brengen van onjuiste bedrage leidt.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 september 2015 @ 18:45:52 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_155791985
In Leiden is dat wel gewoon zo, daar verschijnt de volgende halte bijna altijd op dezelfde plek. Dacht dat het met die chipkaartlezers wel overal zo was.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Sport donderdag 3 september 2015 @ 19:02:04 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155792378
Is een kwestie van omwentelingen, gecorrigeerd door GPS. De route wordt (in elk geval bij Connexxion en Syntus) bepaald door een omloopnummer dat 's morgens door de eerste chauffeur ingesteld wordt in de boordcomputer.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 september 2015 @ 19:03:49 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_155792439
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 19:02 schreef dennistd het volgende:
Is een kwestie van omwentelingen, gecorrigeerd door GPS. De route wordt (in elk geval bij Connexxion en Syntus) bepaald door een omloopnummer dat 's morgens door de eerste chauffeur ingesteld wordt in de boordcomputer.
En dan rijdt een bus de hele dag hetzelfde traject :?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_155792598
Dit was in Utrecht (alleen dacht de incheckapparatuur dat het Wijk bij Duurstede was).
Is me echt al vaak overkomen overigens, enige verschil was dat hij normaal gesproken bij het uitchecken dan ook nog steeds denkt dat ik in Wijk bij Duurstede ben, dat was nu niet het geval want ik mocht niet uitchecken wegens een te laag saldo (bedrag voor inchecken was 2 euro).
  Redactie Sport donderdag 3 september 2015 @ 19:11:32 #22
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155792703
Nee, maar in de omloop (30351) staat dat de bus om 17.39 op eindpunt Almelo de Taling teruggaat op lijn 22 naar Almelo Centraal. Daar wordt bij aankomst om 17.59u ingesteld dat de bus als lijn 24 naar Almelo Koningshoek gaat. Bij aankomst aldaar weet de computer (aan de hand van het omloopnummer) dat de bus dan weer teruggaat naar Almelo Centraal. Enzovoorts
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 september 2015 @ 19:15:49 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_155792871
En vervolgens weer (via een omweg) naar lijn 22? Dat idee bedoelde ik.

Ik krijg soms het idee dat dat compleet willekeurig gaat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Sport donderdag 3 september 2015 @ 22:10:27 #24
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155800662
Het hangt er helemaal vanaf. De stadsdienst Almelo heeft het vaste patroon 22-24-26-25-22-24-26-25 etc. Lijn 64 keert echter meestal op zichzelf, maar een enkele rit gaat door als lijn 66 naar Delden. De reden is dat de chauffeur ook doorgaat, en de chauffeur anders van bus zou moeten wisselen. Het kan in dit geval ook makkelijk, omdat ook lijn 66 op zichzelf keert.

In Hengelo zit er veel meer willekeur in: lijn 11 en 13 keren op hun noordelijke eindpunt op elkaar (heen als 11, terug als 13 of andersom), maar op het station wordt er soms doorgereden worden als lijn 9 naar Enschede, maar ook terug als 11 of 13. Daar zit er weinig logica in. Ook daar heeft het te maken met waar de chauffeur heen gaat, maar soms ook waar de bus die avond eindigt (de stallingen Hengelo en Oldenzaal hebben geen wasmachine, dus een bus daar weg moet na een dag of 3 wel op een stalling met wasmachine uitkomen).

Kort gezegd heeft het keren op een bepaalde lijn dus 3 redenen:
- de reiziger een overstapvrije verbinding geven
- de chauffeur een buswissel besparen
- de bus aan het eind van de dag op een bepaalde stalling uit te laten komen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 3 september 2015 @ 22:37:13 #25
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_155802373
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
is er voor Arriva Noord brabant iets van een weekendkaartje of 2 dagenkaartje?
Ik weet niet of je alleen reist of met meerdere personen, tegenwoordig heb je ook het Brabants BusTientje. Met 2 tot maximaal 10 personen heel de dag reizen door heel Brabant voor maar 10 euro. Is al snel goedkoper als je met meerdere personen gaat.
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')