Nee, nog nooit.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:06 schreef XL het volgende:
[..]
Leuk! Dat jij die nog niet eerder bent tegengekomen
Maar ze vliegen natuurlijk vooral op minder exotische routes dan waar jij zit. Meer het massa toerisme. Ik had hem zelf dit jaar ook voor de eerste keer. Als je weet waarop je moet letten kunnen twee dingen opvallen:
1) het lijkt alsof hij heel langzaam optrekt bij de start
2) hij is heel stil
Waarbij stil vooral bovendek is, en ook niet stiller dan een dreamliner.
In mei met Emirates naar Bangkok en vorige maand naar Kuala Lumpur. Fantastisch toestel, inderdaad erg stil. Ik herken de opmerking van langzaam optrekken helemaal, ik zat al te stressen dat er iets mis zou zijn, het leek alsof we nooit los zouden komen....quote:Op donderdag 10 september 2015 14:06 schreef XL het volgende:
[..]
Leuk! Dat jij die nog niet eerder bent tegengekomen
Maar ze vliegen natuurlijk vooral op minder exotische routes dan waar jij zit. Meer het massa toerisme. Ik had hem zelf dit jaar ook voor de eerste keer. Als je weet waarop je moet letten kunnen twee dingen opvallen:
1) het lijkt alsof hij heel langzaam optrekt bij de start
2) hij is heel stil
Waarbij stil vooral bovendek is, en ook niet stiller dan een dreamliner.
Air france heeft onder first & economy en boven business & economy. Zorg dat je in de kleine business cabine zit. In de grote zitten zoveel mensen dat het veel te veel lawaai is.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:19 schreef static het volgende:
[..]
Nee, nog nooit.
Het is een vlucht van Hong Kong naar Parijs met AF. Business class, dus geloof sowieso op het bovendek.
Met welke maatschappij vlieg je?quote:Op donderdag 10 september 2015 13:58 schreef static het volgende:
Over een paar weken voor het eerst in een A380, ben benieuwd.
63b, is volgens mij de kleine.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:27 schreef XL het volgende:
[..]
Air france heeft onder first & economy en boven business & economy. Zorg dat je in de kleine business cabine zit. In de grote zitten zoveel mensen dat het veel te veel lawaai is.
Ja, prima! Goede vlucht!quote:
welkom in de derde wereld.quote:Op zaterdag 12 september 2015 05:48 schreef Fretwork het volgende:
Nog geen fan van Abu Dhabi, wat een overvolle wachtruimte is het hier zeg, zelfs om 7 uur in de ochtend... Tipje, bezoek het toilet voor de securitychecks, want de grote toiletten zijn een afgeladen, stinkende en vieze bende.
Misschien ben ik een amateur, maar was ook verbaasd over dat de wachtruimtes voor 8 gates werden leeggehaald voor een extra paspoortcontrole.
Abu Dhabi airport is de reden dat ik geeneens meer naar tickets van Etihad kijk om naar het verre oosten te vliegen. Wat een rampenvliegveld is dat zeg.quote:Op zaterdag 12 september 2015 05:48 schreef Fretwork het volgende:
Nog geen fan van Abu Dhabi, wat een overvolle wachtruimte is het hier zeg, zelfs om 7 uur in de ochtend... Tipje, bezoek het toilet voor de securitychecks, want de grote toiletten zijn een afgeladen, stinkende en vieze bende.
Misschien ben ik een amateur, maar was ook verbaasd over dat de wachtruimtes voor 8 gates werden leeggehaald voor een extra paspoortcontrole.
Volgens mij hangt het er wel vanaf waarmee je vliegt. Eenmaal beneden in een soort van kelder terecht gekomen, en dat was echt de horror.quote:Op zaterdag 12 september 2015 08:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Abu Dhabi airport is de reden dat ik geeneens meer naar tickets van Etihad kijk om naar het verre oosten te vliegen. Wat een rampenvliegveld is dat zeg.
Druk kan het er zeker zijn in de ochtend als vele vluchten uit diverse (Europese) oorden arriveren en ook vele vluchten naar de Aziatische en Europese bestemmingen weer vertrekken.quote:Op zaterdag 12 september 2015 05:48 schreef Fretwork het volgende:
Nog geen fan van Abu Dhabi, wat een overvolle wachtruimte is het hier zeg, zelfs om 7 uur in de ochtend... Tipje, bezoek het toilet voor de securitychecks, want de grote toiletten zijn een afgeladen, stinkende en vieze bende.
Misschien ben ik een amateur, maar was ook verbaasd over dat de wachtruimtes voor 8 gates werden leeggehaald voor een extra paspoortcontrole.
Nou nou, valt ook wel mee hoor.quote:
Zorg ervoor dat er ergens in of aan je koffer je eigen naam en land en eventueel adres te vinden zijn. Wel zodat het niet makkelijk leesbaar is voor iedereen die daar niets mee te maken heeft.quote:Op zondag 13 september 2015 11:27 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Vraagje: hoe zit het met invullen van kofferlabels als je van tevoren nog geen accommodatie hebt geboekt? Wat kun je dan het beste invullen als bestemming (puur voor het geval dat je je bagage kwijt raakt)? Kun je dan het beste de betreffende airport zelf invullen?
Ik weet dat niet iedereen de bestemmingslocatie invult op het label, maar ik doe het liever toch, mocht er iets mis gaan.....
FB miles kan tegenwoordig wel; je krijgt iets van 500 miles als je één van de duurdere tarieven kiest.quote:Op zondag 13 september 2015 12:10 schreef buzz1291 het volgende:
Ik vind het zo lullig van KLM dat je bij Transavia geen FB level miles kunt sparen. Ik kom er nog een paar te kort dit jaar voor Gold en nu moet ik vlak in de buurt van een vliegveld zijn waar Transavia wel op vliegt (SAW) maar KLM niet. Denk dan dat ik maar gelijk een Air France vlucht met overstap op CDG boek. Iets duurder (voor de baas), gunstigere vliegtijden, maar dan wel gelijk 4 level vluchten erbij.
Dat zijn AWARD miles, geen LEVEL miles. Op mijn miles haal ik zo wie zo geen Gold status vanwege de 25% regeling op goedkope tickets. Dat was vroeger wel anders met een tripje GRU en Platinum status. Had je na een week toch 24000 miles binnen. En dat 10 x per jaar. Tijden veranderen.quote:Op zondag 13 september 2015 12:35 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat kan tegenwoordig wel; je krijgt iets van 500 miles als je één van de duurdere tarieven kiest.
Als je geen business klasse vliegt, kijk even uit dat het economy ticket niet de zogenaamde MINI Tariefklasse is geboekt bij Air France, want dan krijg je geen miles en gelden de segementen niet. (En zo mini hoeft de prijs niet te zijn wil deze in die klasse vallen trouwens).quote:Op zondag 13 september 2015 12:10 schreef buzz1291 het volgende:
Ik vind het zo lullig van KLM dat je bij Transavia geen FB level miles kunt sparen. Ik kom er nog een paar te kort dit jaar voor Gold en nu moet ik vlak in de buurt van een vliegveld zijn waar Transavia wel op vliegt (SAW) maar KLM niet. Denk dan dat ik maar gelijk een Air France vlucht met overstap op CDG boek. Iets duurder (voor de baas), gunstigere vliegtijden, maar dan wel gelijk 4 level vluchten erbij.
Bij KLM ben ik veroordeeld tot vliegen binnen Europa, dus aan segmenten blijf ik wel silver.quote:Op zondag 13 september 2015 14:10 schreef Blik het volgende:
Die 25% regeling is idd echt rot. Retourtje Caribbean dit jaar leverde 3000 miles op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |