• Pings begin april gedetecteerd blijken niet van de black boxes afkomstig te zijn. Het kan dus goed zijn dat er niet in het goede gebied wordt gezocht. • Satelliet data Inmarsat is vrijgegeven voor publiek: http://www.dca.gov.my/mai(...)unication%20Logs.pdf • Zoektocht in de Indische Oceaan tijdelijk gestaakt, hangende het onderzoek
12 april
'Co-piloot MH 370 probeerde nog te bellen' De copiloot van vlucht MH 370 heeft nog geprobeerd een telefoontje te plegen vlak voordat de Boeing 777 van Malaysian Airlines van de radar verdween.
Dat hebben bronnen rondom het politieteam tegen de Maleisische krant New Straits Times gezegd.
Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken.
''De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte'', aldus de insiders.
Het laatste telefoongesprek dat Hamid wél voerde, was twee uur voor de vlucht van Kuala Lumpur richting Beijing. Hij belde toen met iemand die hij veel vaker telefonisch sprak, blijkt uit onderzoek.
Vlak voordat hij aan boord ging, stuurde hij nog een Whatsapp-berichtje en gezien het gebrek aan signaal daarna heeft hij toen waarschijnlijk zijn telefoon uitgeschakeld. Vlak bij de zendmast bij Penang gaf het toestel ineens weer een teken van leven.
nu.nl
11 april
"It [the search area] has been very much narrowed down because we've now had a series of detections, some for quite a long period of time,'' Mr Abbott said.
"Nevertheless, we're getting to the stage where the signal from the black box is starting to fade."
He also said that officials were confident that they knew "the position of the black box flight recorder to within some kilometres".
"Still, confidence in the approximate position of the black box is not the same as recovering wreckage from almost 4.5km (2.6 miles) beneath the sea or finally determining all that happened on that flight."
24 maart - 15:00: De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
============================================================= Klik hier om naar de OP te gaan waar je onderin kunt zien waar Fok'ers denken dat de MH370 terecht is gekomen.
hier schreef kensei: haha komen hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
Zoveel 777's zijn er nog niet neergestort. En degenen die zijn neergestort, lagen respectievelijk een stukje voor de landingsbaan van SFO, en in een veld in Oekraïne. Dus als dit vliegtuigonderdeel van een 777 is lijkt het me duidelijk.
Waarom ben jij er zo zeker van dat het van een 777 moet zijn?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Wordt dit dus nu ineens plausibel? Is er destijds gezocht in die hoeken?
Op iéder eiland werd op dat moment wel door iémand iets gezien. In de dagen na het verdwijnen van MH370 regende het ooggetuigenverslagen uit alle hoeken van de Indische Oceaan, dus de kans dat er 1 daadwerkelijk iets gezien heeft is aanwezig, maar er is niks onbetrouwbaarder dan een ooggetuigenverslag...
Op iéder eiland werd op dat moment wel door iémand iets gezien. In de dagen na het verdwijnen van MH370 regende het ooggetuigenverslagen uit alle hoeken van de Indische Oceaan, dus de kans dat er 1 daadwerkelijk iets gezien heeft is aanwezig, maar er is niks onbetrouwbaarder dan een ooggetuigenverslag...
Daar had ik niet aan gedacht, goed punt, ... al had ik het idee dat dit verslag pas later kwam omdat het van zon afgelegen gebied kwam.
Maar is er ook daadwerkelijk (onder water) gezocht in het stuk tussen de Malediven en Madagascar?
Er zijn daar zeestromingen dus het kan ook van daar na maandenlange erosie afbreken en daarheen drijven?
Er is heel erg gekeken naar mogelijke signalen, maar wat ik me afvraag is of men ook juist zaken uitgesloten heeft? Dus plekken waar het vliegtuig zeker op radar/sateliet had gestaan, iemand info?
Wel vreemd dat er nu pas brokstukken aanspoelen als ze daadwerkelijk van de MH-370 zouden zijn. Je zou zeggen dat het maar een paar dagen/weken zou duren.
Op donderdag 30 juli 2015 14:28 schreef Infection het volgende: Wel vreemd dat er nu pas brokstukken aanspoelen als ze daadwerkelijk van de MH-370 zouden zijn. Je zou zeggen dat het maar een paar dagen/weken zou duren.
Dat is helemaal niet vreemd. Voorwerpen kunnen tientallen jaren later nog aanspoelen.
Wat een zaak ..... nog steeds niks bekend over dat vliegtuig. Die piloot moet toch lachen in zijn graf, want neem aan dat dit zijn doel was geweest. Hopelijk komen nu voor de nabestaanden DE feiten boven tafel
De klep van de vliegtuigvleugel die gisteren aanspoelde op het eiland Réunion is zeer waarschijnlijk van een Boeing 777, schrijft de Maleisische premier Najib Razak op zijn Facebookpagina. Hij trekt die voorlopige conclusie na een eerste onderzoek van de vleugel. Het is volgens Razak echter nog te vroeg om te speculeren of die afkomstig is van de vermiste vlucht MH370.
Het brokstuk wordt naar de Franse stad Toulouse verscheept, waar het door een gespecialiseerd onderzoeksinstituut wordt bekeken. Maleisië heeft een onderzoeksteam gestuurd naar zowel Toulouse als het Franse eiland Réunion, in de buurt van Madagaskar.
Het gebied waar nu naar wrakstukken van het vermiste vliegtuig wordt gezocht, ligt 4000 kilometer ten oosten van het Franse eiland. Mogelijk is het brokstuk door de zeestroming naar het eiland gevoerd.
Waarom nu pas?
Nabestaanden reageren cynisch op de vondst van het wrakstuk. Een Chinese vrouw die haar man verloor, zegt tegen The Guardian dat ze het nieuws niet gelooft. "Het gaat om 370 mensen. Waar zijn de andere spullen zoals de stoelen en de vracht?" Een andere nabestaande voegt daaraan toe: "Het is meer dan een jaar geleden, waarom vinden ze nu pas iets en waarom maar een klein stuk van een vleugel?"
De Chinese overheid is net zo sceptisch als nabestaanden en zegt de situatie "nauwgezet te volgen". Wel zegt Peking "geen tijd te verspillen aan het verkrijgen en controleren van de informatie".
Het ontgaat me waarom ze dat niet niet gewoon in de eerste beste airbus stoppen die ze tegenkomen en die naar Frankrijk vliegt. Nee, het wordt verscheept.
Ik vind de reactie van de nabestaanden ook wat vreemd, eigenlijk. Los van dat 370 mensen wel verkeerd vertaald zal zijn.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Er zijn daadwerkelijk nabestaanden die denken dat hun geliefden gewoon 'vermist' zijn en ergens bivakkeren. De werkelijkheid komt dan hard aan en dan is het makkelijker sceptisch te zijn.
Het ontgaat me waarom ze dat niet niet gewoon in de eerste beste airbus stoppen die ze tegenkomen en die naar Frankrijk vliegt. Nee, het wordt verscheept.
Ik vind de reactie van de nabestaanden ook wat vreemd, eigenlijk. Los van dat 370 mensen wel verkeerd vertaald zal zijn.
Nabestaanden zijn in het begin niet zo netjes behandeld door MA. En er is zeker vanuit de MA gelogen en gegoocheld met de waarheid. Daarom lees je zo vaak dat de nabestaanden negatief op nieuws reageren
Het ontgaat me waarom ze dat niet niet gewoon in de eerste beste airbus stoppen die ze tegenkomen en die naar Frankrijk vliegt. Nee, het wordt verscheept.
Ik vind de reactie van de nabestaanden ook wat vreemd, eigenlijk. Los van dat 370 mensen wel verkeerd vertaald zal zijn.
Verscheept zal als uitdrukking zijn . Dat gaat gewoon per vliegtuig.
Er zijn daadwerkelijk nabestaanden die denken dat hun geliefden gewoon 'vermist' zijn en ergens bivakkeren. De werkelijkheid komt dan hard aan en dan is het makkelijker sceptisch te zijn.
Op donderdag 30 juli 2015 14:28 schreef Infection het volgende: Wel vreemd dat er nu pas brokstukken aanspoelen als ze daadwerkelijk van de MH-370 zouden zijn. Je zou zeggen dat het maar een paar dagen/weken zou duren.
Juist niet. Dat er nu wat aanspoelt op Réunion komt overeen met de geschatte verdwijnplek en de stroming die daar heerst.
Ik blijf het een raar verhaal vinden, nu vind ik complottheorieen sowieso vaak toch wel leuk, maar een deel van een vleugel dat een jaar verder opeens in Afrika ergens aankomt, misschien zelfs een deel van een koffer, dat wat werd verwacht gebeurde ook om het rustig te zeggen.
Op donderdag 30 juli 2015 22:36 schreef Slaro het volgende: Ik blijf het een raar verhaal vinden, nu vind ik complottheorieen sowieso vaak toch wel leuk, maar een deel van een vleugel dat een jaar verder opeens in Afrika ergens aankomt, misschien zelfs een deel van een koffer, dat wat werd verwacht gebeurde ook om het rustig te zeggen.
Daar is niks raars aan.. oceaanstromingen dit dat.. Na de tsunami in Japan spoelde een jaar ernaa ook nog van alles aan op de kusten van Amerika en Canada
Daar is niks raars aan.. oceaanstromingen dit dat.. Na de tsunami in Japan spoelde een jaar ernaa ook nog van alles aan op de kusten van Amerika en Canada
Oceaanstromingen die zijn er inderdaad maar wat dat nou zegt, en dan komt het weer net een behoorlijk intact deel met serienummer aan op een strand waar het vrijwel sowieso gevonden zal worden, na die Tsunami's werd er wel wat meer de zee in gesleurd en meer kapot gemaakt dan alleen een vliegtuig.
[ Bericht 0% gewijzigd door Slaro op 31-07-2015 00:20:28 ]
Oceaanstromingen die zijn er inderdaad maar wat dat nou zegt, en dan komt het weer net een behoorlijk intact deel met serienummer aan op een strand waar het vrijwel sowieso gevonden zal worden, na die Tsunami's werd er wel wat meer de zee in gesleurd en meer kapot gemaakt dan alleen een vliegtuig.
Ieder boutje en moertje op een vliegtuig is voorzien van partnummer/batchummer/certificering, praktisch ieder onderdeel van een vliegtuig is geregistreerd en dus te herleiden. Het klinkt alsof je vooral graag op zoek gaat naar een complot...
Ieder boutje en moertje op een vliegtuig is voorzien van partnummer/batchummer/certificering, praktisch ieder onderdeel van een vliegtuig is geregistreerd en dus te herleiden. Het klinkt alsof je vooral graag op zoek gaat naar een complot...
Dat maakt het argument niet minder valide, een intact deel op een strand waar het vrijwel zeker gevonden zal worden, een jaar later als het allemaal wat gezakt en bijna vergeten is, natuurlijk kan het in theorie als de theorie klopt waar het vliegtuig is gevonden, maar het is ook op basis van omvang van de oceaan, omvang van het vliegtuig, ook vreemd.
Was ook een foto van, er was niet zoveel van het ding over.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
Dat maakt het argument niet minder valide, een intact deel op een strand waar het vrijwel zeker gevonden zal worden, een jaar later als het allemaal wat gezakt en bijna vergeten is, natuurlijk kan het in theorie als de theorie klopt waar het vliegtuig is gevonden, maar het is ook op basis van omvang van de oceaan, omvang van het vliegtuig, ook vreemd.
feit dat er diverse dingen op 1 plek aanspoelen omstreeks hetzelfde tijdstip is heel logisch, het zit in dezelfde stroming. ongetwijfeld hebben er nog vele tientallen andere voorwerpen dezelfde route afgelegd maar zijn eerder gezonken of gestrand.
Was gisteren een interessant interview met een oceanograaf bij Nieuwsuur. Op basis van zeestromingen is de vindplek en tijdsduur logisch, alleen de kans dat er nog veel wrakstukken bij elkaar drijven is klein.
quote:
Volgens Erik van Sebille, oceanograaf bij het Imperial College London, is het goed mogelijk dat de oceaanstromingen een wrakstuk van een vliegtuig hebben meegevoerd dat 17 maanden geleden duizenden kilometers naar het oosten is neergestort.
"De oceaan is zo turbulent en zo groot dat het niet makkelijk zal zijn nog een stuk te vinden", denkt hij. "Ik heb een experiment gedaan met boeien met GPS. Die hebben we op 13 meter van elkaar in de oceaan gelaten en al binnen een paar dagen lagen die boeien honderden kilometers uit elkaar."
Op donderdag 30 juli 2015 22:36 schreef Slaro het volgende: Ik blijf het een raar verhaal vinden, nu vind ik complottheorieen sowieso vaak toch wel leuk, maar een deel van een vleugel dat een jaar verder opeens in Afrika ergens aankomt, misschien zelfs een deel van een koffer, dat wat werd verwacht gebeurde ook om het rustig te zeggen.
Nu nog uitzoeken hoe de regeringen het voor elkaar krijgen om flessenpost na jaren aan de andere kant van de wereld te laten aanspoelen (is ook een complot!!) en je wint een nieuw aluhoedje
hier schreef kensei: haha komen hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
Och heden. De complotwappies laten weer eens hun gebrek aan kennis zien.
Mensen, als je iets niet kan verklaren betekent dit dat je gewoon slecht ingelezen bent, niet dat er een samenzwering van een wereldoverheid achter zit.
Op het eiland Réunion in de Indische Oceaan zijn vrijdag aan de kust twee plastic flesjes gevonden, een uit China en een uit Indonesië. De vondst is gedaan bij de plek aan de noordoostkust van het eiland waar woensdag een stuk van een vleugel van een vliegtuig aanspoelde.
Korte tijd later is er ook een stuk van een koffer gevonden. Het wrakstuk is mogelijk van een in maart vorig jaar verdwenen Maleisische Boeing 777. Die verdween op een vlucht van Maleisië naar China met veel Chinezen aan boord. Met het vliegtuig zijn 239 mensen spoorloos verdwenen.
Het waterflesje is van een Chinees merk mineraalwater. De andere fles is groter, bevatte een schoonmaakmiddel en komt waarschijnlijk uit Indonesië, meldde de nieuwssite Linfo.re. Op die website staan ook foto's van de gevonden flesjes. http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)eld-op-Reunion.dhtml
KUALA LUMPUR - Er wordt voorlopig nog verder gezocht naar het vorig jaar verdwenen vliegtuig van Malaysia Airlines. Het zoekgebied van vlucht MH370 wordt verdubbeld naar 120.000 vierkante kilometer.
Australië, China en Maleisië hebben dat donderdag in de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur besloten. Als er geen spoor wordt gevonden van de Boeing 777-200ER in het huidige zoekgebied, wordt nog eens 60.000 vierkante kilometer zeebodem extra onderzocht. Dat kan een jaar duren.
Het vliegtuig verdween op 8 maart 2014 van de radar tijdens een vlucht van de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur naar de Chinese hoofdstad Peking. Mogelijk is het toestel neergestort in de Indische Oceaan ten westen van Australië.
Dat gebeurt pas echt als dit inderdaad een onderdeel is van een 777 maar niet van vlucht MH370
En wat gebeurd er als het een stuk van MH17 is?
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
SAINT-DENIS (ANP) - Op het Franse eiland Réunion is vrijdag een vulkaan uitgebarsten. Plaatselijke media meldden dat de vulkaan, de Piton de la Fournaise (Top van de Oven), lava en rook uitstoot. De uitbarsting zou het zoeken naar wrakstukken van een vliegtuig waarvan woensdag een stuk vleugel op het eiland aanspoelde, kunnen bemoeilijken, bijvoorbeeld als helikopters aan de grond moeten blijven.
De vulkaan, in onbewoond gebied in het zuidoosten van het eiland, is een van de actiefste ter wereld en barst al voor de derde keer dit jaar uit. De uitbarstingen in februari en in mei duurden enkele dagen.
Het wrakstuk van een vliegtuig dat langs de kust van Réunion is gevonden, is afkomstig van een Boeing 777, heeft een Maleisische onderminister tegenover persbureau AFP bekendgemaakt.
Woensdag werd een deel van een vleugel gevonden op het Franse eiland. Direct werd er gespeculeerd over de mogelijkheid dat het wrakstuk afkomstig is van MH370, het vliegtuig van Malaysia Airlines dat op 8 maart 2014 spoorloos verdween boven de Indische Oceaan met 239 mensen aan boord.
Maar daarover hebben de Maleisische autoriteiten geen uitspraken gedaan.
A computer model developed by Erik van Sebille, an oceanographer at the Imperial College in London, uses historical ocean currents data to predict the probable paths that objects could take drifting through the ocean over the course of several months. This map shows the model's predictions for an object washing up on the island of Réunion. Orange circles show where van Sebille's model predicts an object could have originated if it washed up on Réunion after drifting on ocean currents for a year and four months. Larger circles are more likely areas of origin.
Madagaskar is een stuk groter. Je hebt best wel kans dat daar binnen een maand ook nog dingen gaan aanspoelen. Of aan de oostkust van het vaste land van Afrika.
Hiermee wordt het zo goed als zeker dat het om een onderdeel gaat van de Boeing 777 van Malaysia Airlines die op 8 maart 2014 van de radar verdween. Sindsdien werd er anderhalf jaar zonder resultaat gezocht naar vlucht MH370.
Op vrijdag 31 juli 2015 20:21 schreef Chokeme het volgende: Nu nog steeds niet zeker dan? Zo moeilijk moet het toch niet zijn om serienummers e.d. te checken?
Ik snap dat het niet heel makkelijk is misschien maar ik ben het met je eens dat het relatief lang duurt. Als naaste heb je nu toch wel redelijk een knoop in je maag 2 dagen lang.
Een Frans eiland dus. Maar waarom gaat dat onderdeel eigenlijk naar Frankrijk zelf, het is een Boeing en geen Airbus. Er waren ook maar 4 mensen uit Frankrijk aan boord. Het land heeft geen groot 'belang' hierbij, het is geen nationale tragedie. Zouden ze volgens traditioneel Franse koppigheid en nationalisme het niet uit handen willen geven aan Amerikanen (Boeing)?
❤ Rozen zijn rood ❤ ❤ Viooltjes zijn blauw ❤ ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
Op vrijdag 31 juli 2015 20:21 schreef Chokeme het volgende: Nu nog steeds niet zeker dan? Zo moeilijk moet het toch niet zijn om serienummers e.d. te checken?
Op vrijdag 31 juli 2015 20:58 schreef __Saviour__ het volgende: Een Frans eiland dus. Maar waarom gaat dat onderdeel eigenlijk naar Frankrijk zelf, het is een Boeing en geen Airbus. Er waren ook maar 4 mensen uit Frankrijk aan boord. Het land heeft geen groot 'belang' hierbij, het is geen nationale tragedie. Zouden ze volgens traditioneel Franse koppigheid en nationalisme het niet uit handen willen geven aan Amerikanen (Boeing)?
Ik denk omdat het de simpelste en meest logische route is, als het al naar de VS zou moeten. En naar Boeing moet het al helemaal niet want die hebben er belang bij dat het geen technische oorzaak is. Blijft over de NTSB in Washington maar die zullen zich zelf wel bij de Fransen melden omdat het made in USA is.
Ik denk omdat het de simpelste en meest logische route is, als het al naar de VS zou moeten. En naar Boeing moet het al helemaal niet want die hebben er belang bij dat het geen technische oorzaak is. Blijft over de NTSB in Washington maar die zullen zich zelf wel bij de Fransen melden omdat het made in USA is.
De NTSB bemoeit zich er altijd mee als er een Boeing bij betrokken is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Volgens nu.nl is er geschreven en getekend op de deur.
Edit; Volgens de dailymail (niet de meest betrouwbare bron, ik weet het) staan er teksten in het chinees en maleisisch op de deur. En zeggen eilandbewoners dat ze in mei al een vliegtuigstoel, koffers en een vleugel hebben gevonden, maar dat allemaal verbrand hebben aangezien de meeste eilandbewoners niet op de hoogte zijn van MH370.
[ Bericht 80% gewijzigd door Mula op 02-08-2015 10:24:12 ]
Edit; Volgens de dailymail (niet de meest betrouwbare bron, ik weet het) staan er teksten in het chinees en maleisisch op de deur. En zeggen eilandbewoners dat ze in mei al een vliegtuigstoel, koffers en een vleugel hebben gevonden, maar dat allemaal verbrand hebben aangezien de meeste eilandbewoners niet op de hoogte zijn van MH370.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg [quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende: Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Edit; Volgens de dailymail (niet de meest betrouwbare bron, ik weet het) staan er teksten in het chinees en maleisisch op de deur. En zeggen eilandbewoners dat ze in mei al een vliegtuigstoel, koffers en een vleugel hebben gevonden, maar dat allemaal verbrand hebben aangezien de meeste eilandbewoners niet op de hoogte zijn van MH370.
Het wordt nu wel heel idioot...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
De man die spullen van het strand heeft verbrand had het alleen over een stoel en koffers. De vleugel is door een vrouw gezien. Ik had het een beetje onhandig neergezet.
Geschreven op de deur.. "We zitten op een eilandje, kom ons redden". Dat zou echt de happening van de eeuw zijn, media er vol op, als we op zoek gaan naar dat eilandje, en dan worden ze gevonden, in levend gehouden door elkaars pis en 2 vrijwillig gekannibaliseerde passagiers.
Op zondag 2 augustus 2015 11:05 schreef Scrummie het volgende: Geschreven op de deur.. "We zitten op een eilandje, kom ons redden". Dat zou echt de happening van de eeuw zijn, media er vol op, als we op zoek gaan naar dat eilandje, en dan worden ze gevonden, in levend gehouden door elkaars pis en 2 vrijwillig gekannibaliseerde passagiers.
Edit; Volgens de dailymail (niet de meest betrouwbare bron, ik weet het) staan er teksten in het chinees en maleisisch op de deur. En zeggen eilandbewoners dat ze in mei al een vliegtuigstoel, koffers en een vleugel hebben gevonden, maar dat allemaal verbrand hebben aangezien de meeste eilandbewoners niet op de hoogte zijn van MH370.
Er staat in het bericht van de daily mail dat er wreckage with Indonesian and Chinese markings is. Verderop in het artikel gaat het om een waterflesje met Chinese tekens en een schoonmaakmiddel met Indonesische teksten. Of lees ik het nu verkeerd?
SAINT-DENIS - Op het eiland Réunion in de Indische Oceaan is opnieuw een vermoedelijk wrakstuk van een vliegtuig aangespoeld. Dat heeft de politie zondag gemeld. Eerder deze week werd op het Franse eiland een stuk van een vleugel gevonden dat mogelijk afkomstig is van de vermiste vlucht MH370.
Het zou gaan om een vliegtuigdeur, melden de Britse media BBC en Sky News. Die zou zijn ontdekt op een andere plek op het eiland dan waar de zogeheten flaperon (stuurvlak) die eerder werd aangetroffen. Dat vleugelonderdeel is zaterdag in Frankrijk aangekomen. Een speciaal team onderzoekt of het inderdaad afkomstig is van de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines. De hoop is dat het verweerde, ongeveer twee meter lange vleugelonderdeel meer aanwijzingen oplevert over het lot van vlucht MH370. De Boeing 777 van Malaysia Airlines met 239 mensen aan boord verdween in maart 2014 spoorloos http://www.telegraaf.nl/b(...)370_gevonden___.html
Als die onderdelen daar tegelijk aanspoelen moet dat toch iets zeggen over de stroming.
Op zondag 2 augustus 2015 11:05 schreef Scrummie het volgende: Geschreven op de deur.. "We zitten op een eilandje, kom ons redden". Dat zou echt de happening van de eeuw zijn, media er vol op, als we op zoek gaan naar dat eilandje, en dan worden ze gevonden, in levend gehouden door elkaars pis en 2 vrijwillig gekannibaliseerde passagiers.
Zou je iets aan de binnenkant van een vliegtuigdeur kunnen krassen? Want dat lijkt me de enige mogelijkheid dat het nu nog zichtbaar is.
Op zich vind ik het nog niet eens zo gek klinken. Als dat vliegtuig urenlang heeft rondgevlogen in de verkeerde richting, moeten de mensen iets doorgehad hebben..
Op vrijdag 31 juli 2015 20:58 schreef __Saviour__ het volgende: Een Frans eiland dus. Maar waarom gaat dat onderdeel eigenlijk naar Frankrijk zelf, het is een Boeing en geen Airbus. Er waren ook maar 4 mensen uit Frankrijk aan boord. Het land heeft geen groot 'belang' hierbij, het is geen nationale tragedie. Zouden ze volgens traditioneel Franse koppigheid en nationalisme het niet uit handen willen geven aan Amerikanen (Boeing)?
Het gaat ongeveer zo:
Officieel is nog onbekend wat voor onderdeel het is. Gevonden op Frans grondgebied dus de BEA (= de Franse NTSB) gaat er mee aan de slag in Toulouse. Mocht het onderdeel van een Airbus komen, dan raakt het onderdeel op mysterieuze wijze kwijt. Over een half jaar maken ze bekend dat het van een Boeing 777 komt. Mocht het van een 777 van Air France of Air Austral komen, dan raakt het onderdeel op mysterieuze wijze kwijt. Over een jaar wordt dan duidelijk dat het een onderdeel van MH370 is. Dan komen ze er achter dat deze flaperon gemaakt is door een Spaans bedrijf dat bij Airbus hoort en voor de zekerheid raakt het onderdeel alsnog op mysterieuze wijze kwijt.
Ondertussen zit die arme vent die het strand schoon houdt al in de gevangenis wegens vernietigen van bewijsmateriaal en zal een of andere onderhoudsmonteur van MH aangeklaagd zijn omdat het zijn schuld is dat MH370 de flaperon is verloren en daardoor gecrashd is.
Dat is wel een beetje hoe BEA en Frankrijk in elkaar zitten.
[ Bericht 0% gewijzigd door OEM op 02-08-2015 11:20:11 ]
Er staat in het bericht van de daily mail dat er wreckage with Indonesian and Chinese markings is. Verderop in het artikel gaat het om een waterflesje met Chinese tekens en een schoonmaakmiddel met Indonesische teksten. Of lees ik het nu verkeerd?
Een speciaal team onderzoekt of het inderdaad afkomstig is van de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines. Volgens deskundigen kan het bijna niet missen dat het inderdaad om het vliegtuig gaat, dat al bijna anderhalf jaar wordt vermist. Ook de Maleisische onderminister van Transport is overtuigd: ,,De oplossing van het mysterie lijkt nabij. Het serienummer op het wrakstuk blijkt afkomstig van een Boeing 777 en van dat type is maar één vliegtuig vermist.
Zoiets moet toch max 4 uur na ontdekking van dit serienummer bekend zijn? Zodra het serienummer bij Boeing bekend is, gooien ze dit toch met een search door hun database en komen ze er direct achter in welk vliegtuig dit is gegaan, wanneer dit onderdeel gemonteerd is, naar welke maatschappij dat toestel is gegaan etc. Ze zullen vast en zeker ook nog registreren welke monteur bij Boeing dit heeft gemonteerd.
Ik begrijp werkelijk waar niet dat er over zoiets dagen heen gaat. Volgens mij heb ik het serienummer ook al op een plaatje voorbij zien komen. Ik ben heel benieuwd welke extreem vertragende reden hier achter zit.
Recordhouder aantal posts op één dag. 4045 onlogisch
Dat maakt het argument niet minder valide, een intact deel op een strand waar het vrijwel zeker gevonden zal worden, een jaar later als het allemaal wat gezakt en bijna vergeten is, natuurlijk kan het in theorie als de theorie klopt waar het vliegtuig is gevonden, maar het is ook op basis van omvang van de oceaan, omvang van het vliegtuig, ook vreemd.
Misschien (zeg maar: vrijwel zeker) spoelen er ook wel stukken aan op plekken waar ze niet gevonden worden. Maar die vinden we niet, dus daar horen we niets van,
Zoiets moet toch max 4 uur na ontdekking van dit serienummer bekend zijn? Zodra het serienummer bij Boeing bekend is, gooien ze dit toch met een search door hun database en komen ze er direct achter in welk vliegtuig dit is gegaan, wanneer dit onderdeel gemonteerd is, naar welke maatschappij dat toestel is gegaan etc. Ze zullen vast en zeker ook nog registreren welke monteur bij Boeing dit heeft gemonteerd.
Ik begrijp werkelijk waar niet dat er over zoiets dagen heen gaat. Volgens mij heb ik het serienummer ook al op een plaatje voorbij zien komen. Ik ben heel benieuwd welke extreem vertragende reden hier achter zit.
Wellicht omdat ze het niet zoveel kan boeien om alles in de media te gooien? Die mensen werken niet voor jouw interesse he.
Zoiets moet toch max 4 uur na ontdekking van dit serienummer bekend zijn? Zodra het serienummer bij Boeing bekend is, gooien ze dit toch met een search door hun database en komen ze er direct achter in welk vliegtuig dit is gegaan, wanneer dit onderdeel gemonteerd is, naar welke maatschappij dat toestel is gegaan etc. Ze zullen vast en zeker ook nog registreren welke monteur bij Boeing dit heeft gemonteerd.
Ik begrijp werkelijk waar niet dat er over zoiets dagen heen gaat. Volgens mij heb ik het serienummer ook al op een plaatje voorbij zien komen. Ik ben heel benieuwd welke extreem vertragende reden hier achter zit.
Ik zou zeggen: probeer Boeing of Airbus of welke fabrikant dan ook eens te bellen met een part/serialnumber om te vragen waar het vandaan komt. Als je ze al aan de lijn krijgt, dan krijg je echt geen antwoord. Dit gaat gewoon via de officiele kanalen en dus via een onderzoeksteam. 100% zekerheid voordat er iets officieels bekend gemaakt wordt (itt die Maleisische minister die maar wat roept). Voor de snelheid helpt het natuurlijk niet mee dat Reunion in een uithoek ligt en het helpt al helemaal niet mee dat BEA dit afhandelt.
Zoiets moet toch max 4 uur na ontdekking van dit serienummer bekend zijn? Zodra het serienummer bij Boeing bekend is, gooien ze dit toch met een search door hun database en komen ze er direct achter in welk vliegtuig dit is gegaan, wanneer dit onderdeel gemonteerd is, naar welke maatschappij dat toestel is gegaan etc. Ze zullen vast en zeker ook nog registreren welke monteur bij Boeing dit heeft gemonteerd.
Ik begrijp werkelijk waar niet dat er over zoiets dagen heen gaat. Volgens mij heb ik het serienummer ook al op een plaatje voorbij zien komen. Ik ben heel benieuwd welke extreem vertragende reden hier achter zit.
Die reden is zorgvuldigheid en te doorlopen procedures. Vrij logisch ook gezien de gevoeligheid van de kwestie.
Ik zou zeggen: probeer Boeing of Airbus of welke fabrikant dan ook eens te bellen met een part/serialnumber om te vragen waar het vandaan komt. Als je ze al aan de lijn krijgt, dan krijg je echt geen antwoord. Dit gaat gewoon via de officiele kanalen en dus via een onderzoeksteam. 100% zekerheid voordat er iets officieels bekend gemaakt wordt (itt die Maleisische minister die maar wat roept). Voor de snelheid helpt het natuurlijk niet mee dat Reunion in een uithoek ligt en het helpt al helemaal niet mee dat BEA dit afhandelt.
En dat die weer wachten op een Maleisisch team wat pas woensdag in Frankrijk kan beginnen.
Die reden is zorgvuldigheid en te doorlopen procedures. Vrij logisch ook gezien de gevoeligheid van de kwestie.
Nee het moet allemaal extreem snel gaan zodat de nieuwsgierige internetforumbezoekers niet lang hoeven te wachten!!!!! Kosten noch moeite mogen gespaard worden om de vaart in dit topic te houden!!!!!
Nee het moet allemaal extreem snel gaan zodat de nieuwsgierige internetforumbezoekers niet lang hoeven te wachten!!!!! Kosten noch moeite mogen gespaard worden om de vaart in dit topic te houden!!!!!
Haha aan de andere kant levert het dan wel weer extra voer op voor BNW.
Wellicht omdat ze het niet zoveel kan boeien om alles in de media te gooien? Die mensen werken niet voor jouw interesse he.
Nou ja, gezien de gevoeligheid van dit onderwerp lijkt het mij zaak hier snel duidelijkheid over te verschaffen. En mijn inziens kan dat redelijk snel. 4 uur is wellicht wat gechargeerd, maar binnen een dag moeten er wel dingen uitgesloten kunnen zijn met een serienummer.
Ik zou zeggen: probeer Boeing of Airbus of welke fabrikant dan ook eens te bellen met een part/serialnumber om te vragen waar het vandaan komt. Als je ze al aan de lijn krijgt, dan krijg je echt geen antwoord. Dit gaat gewoon via de officiele kanalen en dus via een onderzoeksteam. 100% zekerheid voordat er iets officieels bekend gemaakt wordt (itt die Maleisische minister die maar wat roept). Voor de snelheid helpt het natuurlijk niet mee dat Reunion in een uithoek ligt en het helpt al helemaal niet mee dat BEA dit afhandelt.
Ik bedoel ook niet de eerste de beste Jan Lul die even belt naar Airbus en/of Boeing. Ik ga er vanuit dat er een onderzoeksteam is. Dat soort lui zullen heel makkelijk in contact kunnen komen met de juiste mensen (lees, geen receptioniste) bij Boeing.
Die reden is zorgvuldigheid en te doorlopen procedures. Vrij logisch ook gezien de gevoeligheid van de kwestie.
Natuurlijk is zorgvuldigheid een extreem belangrijk aspect. Hier wil je geen fouten mee maken. Maar een serienummer liegt niet. Match of geen match. Het zal ook allemaal wel logisch zijn in het bureaucratische web waarin dit soort taferelen zich afspelen, ik verbaas me er alleen altijd zo over.
Nee het moet allemaal extreem snel gaan zodat de nieuwsgierige internetforumbezoekers niet lang hoeven te wachten!!!!! Kosten noch moeite mogen gespaard worden om de vaart in dit topic te houden!!!!!
Ok Hans.
Recordhouder aantal posts op één dag. 4045 onlogisch
Dat serienummer moet op de juiste wijze worden vastgesteld en onderzocht. Daarnaast moet alles erg goed gedocumenteerd worden voor onderzoek naar bv de oorzaak van de crash. Gewoon een beetje geduld leren opbrengen.