abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 juli 2015 @ 18:58:51 #1
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_154228387
Omdat de andere reeks eigenlijk weinig (meer) voor beginners is en er vooral over marathons, 10km lopen e.d. wordt gesproken en mensen die trots zijn op het volbrengen van Evy les 13 nauwelijks respons krijgen dit topic.

Het topic voor iedereen die begint met hardlopen (of stevig doorwandelen), en nog in de 0-5km fase zit.

Kun jij ook niet zomaar even 45 minuten hardlopen? Is een halve marathon nog verre toekomstmuziek? Ben je net begonnen met Evy? Loop je voor conditie, voor gewichtsverlies of beiden?

Meld hier je vorderingen, je doelstellingen, je trainingen, je pijntjes, je klachten, je emotionele huilbui als endomondo meldt dat je 12 minuten-test je in de onderste 10% van de groep 60-70 jarigen schaart en de beloningen die je voor jezelf hebt gesteld of waar je mee gezondigd hebt.

Danny begint;

quote:
Situatie;
Ik ben 44 jaar, 171cm lang en 112kg. Dat is ruim 40kg te zwaar. Knieproblemen, problemen met m'n rechtervoet, bekkenprobleem waardoor zitten (en daarmee ook bv fietsen) zéér pijnlijk is. Conditie van niks.
Ben 4 weken geleden begonnen met Evy, maar na voor de zesde keer les 1 te hebben moeten doen (want 3 minuten lopen was onhaalbaar) eerst maar eens stevig gaan wandelen. Inmiddels wandel ik flink door met rond de 6 - 6,1 km/uur. We (knorretje en ik) wandelen elke dag minstens een half uur stevig door. Vandaag weer een interval gedaan (zonder evy, maar gewoon op basis van hoeveel lucht en spierkracht ik heb).

Mijn 12 minuten test met Endomondo zet me nu op 1,47km, mijn snelste kilometer was 7m58s.
Hierbij heb ik een aantal keren 1 minuut gerend en 2 - 2,5 min gewandeld. Na 26:42 kon ik 3km afklokken, maar ik ben nog ver verwijderd van daadwerkelijk 3km achter elkaar hard kunnen lopen. Morgen weer wandelen. Zondag ws ook wandelen en dan ma - wo en vr weer hardlopen, waarbij ik hoop binnenkort toch wel 3 minuten aaneen hard te kunnen lopen.
O, en mocht dit een LMK topic zijn dan zakt-ie vanzelf omlaag :)

[ Bericht 50% gewijzigd door motorbloempje op 13-07-2015 17:39:00 ]
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  vrijdag 10 juli 2015 @ 18:59:43 #2
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_154228410
Wil een mod misschien de OP terug zetten? Er ging iets mis.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_154228485
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 18:57 schreef zeefje het volgende:
Ikvind het wel makkelijk dat evy zegt Wanneer je tijd voorbij is. En ook hoeveel je hebt gelopen O+
Ik heb het schema van runnersweb in runkeeper gezet. Die geeft dan idd ook aan wanneer je tijd voorbij is en wat je volgende interval gaat zijn. Dat is wel erg makkelijk idd! :Y
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  vrijdag 10 juli 2015 @ 19:04:51 #4
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_154228544
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:02 schreef MissStevie het volgende:

[..]

Ik heb het schema van runnersweb in runkeeper gezet. Die geeft dan idd ook aan wanneer je tijd voorbij is en wat je volgende interval gaat zijn. Dat is wel erg makkelijk idd! :Y
Kan dat :o how?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2015 @ 19:13:08 #5
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_154228757
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:02 schreef MissStevie het volgende:

[..]

Ik heb het schema van runnersweb in runkeeper gezet. Die geeft dan idd ook aan wanneer je tijd voorbij is en wat je volgende interval gaat zijn. Dat is wel erg makkelijk idd! :Y
Zo moeilijk vind ik die stappen niet. Ik gebruik gewoon de tijdklok van mijn mobiel.
Deze week loop ik 12-12-4 met steeds 1 minuut pauze.
Je weet dan niet de afstand die je hebt gelopen, maar die vind ik ook niet belangrijk. Ik loop in mijn eigen tempo en het gaat mij erom dat ik de tijd volhoud, dat ik de conditie verhoog. Als ik snel wil gaan, koop ik wel een brommer. :P


:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_154231962
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:04 schreef zeefje het volgende:

[..]

Kan dat :o how?
als je op het beginscherm zit dan kun je klikken op training.. als je daarin zit kun je klikken op eenmalig en kun je je eigen trainingen invoeren. Ik heb wandelen staan als langzaam en rennen als constant. Hij roept dan steeds het begin en het einde van een interval om. super handig :D
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:13 schreef bazbo het volgende:

[..]

Zo moeilijk vind ik die stappen niet. Ik gebruik gewoon de tijdklok van mijn mobiel.
Deze week loop ik 12-12-4 met steeds 1 minuut pauze.
Je weet dan niet de afstand die je hebt gelopen, maar die vind ik ook niet belangrijk. Ik loop in mijn eigen tempo en het gaat mij erom dat ik de tijd volhoud, dat ik de conditie verhoog. Als ik snel wil gaan, koop ik wel een brommer. :P

:X
Nee je hebt gelijk, maar het feit dat ik statisstiekjes heb en ook vooruitgang daadwerkelijk kan zien, maakt wel dat ik gemotiveerder blijf om mezelf te verbeteren :D dat werkt voor mij persoonlijk gewoon veel beter. Maar met een tijdsklok of stopwatch kan ook prima idd :)
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_154245676
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:02 schreef MissStevie het volgende:

[..]

Ik heb het schema van runnersweb in runkeeper gezet. Die geeft dan idd ook aan wanneer je tijd voorbij is en wat je volgende interval gaat zijn. Dat is wel erg makkelijk idd! :Y
Op die manier raak je ook niet verkikkerd op de aanmoedigingen van Evy... :@ :')

Ik denk dat als ik 5 km kan lopen met Evy, ik voor 10 km met Evy ga lopen want een eigen playlist samenstellen, daar ben ik niet goed in. Ik raak snel verveeld van muziek en de muziek van Evy is op enkele tracks na best aardig. :Y

Maar goed, eerst maar beter worden. Keelpijn is omgeslagen in flinke verkoudheid. Op zijn vroegst kan ik maandag weer hardlopen.
pi_154291698
Vandaag staat les 20 op het programma. Ben er eigenlijk een beetje bang voor, want ik heb Evy ooit 6 of 7 jaar terug ook gelopen en toen was dit de enige les die ik niet volhield. Vorige met 5,6,7,8 ging prima, maar nu dus 4 x 8 minuten lopen, is best een sprong vooruit. Naja, ga er vanavond gewoon aan beginnen en we zien wel, gelukkig is het niet warm.
  maandag 13 juli 2015 @ 17:37:37 #9
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_154304520
Edit: nevermind :)

[ Bericht 14% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 13-07-2015 17:57:37 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 13 juli 2015 @ 22:02:07 #10
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_154312976
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 09:05 schreef Polenbatser het volgende:
Vandaag staat les 20 op het programma. Ben er eigenlijk een beetje bang voor, want ik heb Evy ooit 6 of 7 jaar terug ook gelopen en toen was dit de enige les die ik niet volhield. Vorige met 5,6,7,8 ging prima, maar nu dus 4 x 8 minuten lopen, is best een sprong vooruit. Naja, ga er vanavond gewoon aan beginnen en we zien wel, gelukkig is het niet warm.
En gelukt?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_154322879
Hoi iedereen, ik meld me ook hier aan. Ik ben nu zo'n twee jaar bezig met Evy, met (lange) tussenpozen. Ik heb net les 27 gedaan. Waarschijnlijk ben ik supersloom, maar dat maakt niet uit. Net liep ik 4.13 km in 39 minuten, dat is dan 2 keer 13 minuten en 1 keer 8 minuten rennen met 2 minuten wandelen ertussen. Deze week hoop ik dan aan een stuk door te rennen. Dat heb ik al eerder gehaald, dus dat moet lukken. Dit jaar wil ik de 10 km halen. Doel is fitter worden en eerlijk gezegd ook mijn buikje eraf trainen.
Ik loop nu 2 keer in de week. Verder doe ik alles te voet (heb slecht evenwicht) en ik zit af en toe op mijn hometrainer. Moet de intensiteit van de bweging wat opvoeren, zodat ik ook echt afval. Ik ben in 5 jaar tijd 10 kilo aangekomen, dus dat moet er weer af, aangezien alles op mijn buik terechtkomt. Ik let daarom ook wel op mijn eten, maar dat zal vast nog wel beter kunnen.
pi_154322888
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 22:02 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

En gelukt?
Ja! *O* Maar niet overtuigend. Op een gegeven moment liep ik niet zo snel meer, voelde me net dat paard van Anky van Grunsven die van die pasjes op de plaats maakt. :P Maar toch, wel volgehouden qua tijd. En Evy liegt! Ze zegt dat je 2 minuten rusttijd hebt na het tweede loopstukje, maar dat is echt maar 1 minuut.

Maar ben jij ook beginner? Je UI ziet er professioneel uit. :P Of kom je gezellig de beginners aanmoedigen. :)
  dinsdag 14 juli 2015 @ 10:53:28 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_154323420
Ok... Ook maar eens hier melden.

Door de omstandigheden waar ik nu in zit heb ik me voorgenomen om mezelf een doel te stellen om me de komende tijd op te richten. Soort van afleiding zeg maar. Mijn keuze is gevallen om de Ajax Foundation Run, 25 oktober dit jaar, te gaan lopen. En dan de 5 km.

Ervaring met hardlopen? Neuh, af en toe op de loopband in de sportschool, meer niet.....

Dus wat is nu wijsheid als ik daar naartoe wil trainen? Evy? Een random schema van internet plukken? Gewoon op de loopband gaan en wat later pas echt buiten?

De tijd die ik kan investeren is niet onbeperkt. Ik denk dat ik maximaal 3x per week kan trainen, en dan nog niet eens alleen voor het hardlopen (dus ook combi met sportschool). Mijn wensdagen zijn dinsdag, donderdag en dan een dag in het weekend. Al zou het kunnen voorkomen dat ik een keer in het weekend niet kan ivm de kinderen.

Iemand tips hierover?

Ik heb hardloopschoenen, maar zal een extra paar moeten aanschaffen omdat ik deze eigenlijk gebruik in de sportschool. Verder heb ik wel een shortje, maar nog geen echte hardloopbroek. Iemand hiervoor ook tips (niet te duur svp).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 10:55:07 #14
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_154323456
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:29 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Ja! *O* Maar niet overtuigend. Op een gegeven moment liep ik niet zo snel meer, voelde me net dat paard van Anky van Grunsven die van die pasjes op de plaats maakt. :P Maar toch, wel volgehouden qua tijd. En Evy liegt! Ze zegt dat je 2 minuten rusttijd hebt na het tweede loopstukje, maar dat is echt maar 1 minuut.

Maar ben jij ook beginner? Je UI ziet er professioneel uit. :P Of kom je gezellig de beginners aanmoedigen. :)
Ik loop al weer wat jaartjes ;) Sta op de "vooravond" om te beginnen met m'n marathonschema voor de marathon van Eindhoven in Oktober. Ik kwam inderdaad even hier kijken hoe het gaat. Iedereen is ooit bij 0 begonnen :)

Mijn UI is gemaakt tijdens de Ekiden. Dat is een estafette-wedstrijd waarbij je met een groepje samen de 42,2 Km loopt. Dus iemand 5, iemand 10, iemand 5, iemand 10, iemand 5 en de laatste 7,195. Daar doen we in het nu iets meer gevorderden topic elk jaar aan mee met zoveel mogelijk lopers.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:53 schreef sanger het volgende:
Ok... Ook maar eens hier melden.

Door de omstandigheden waar ik nu in zit heb ik me voorgenomen om mezelf een doel te stellen om me de komende tijd op te richten. Soort van afleiding zeg maar. Mijn keuze is gevallen om de Ajax Foundation Run, 25 oktober dit jaar, te gaan lopen. En dan de 5 km.

Ervaring met hardlopen? Neuh, af en toe op de loopband in de sportschool, meer niet.....

Dus wat is nu wijsheid als ik daar naartoe wil trainen? Evy? Een random schema van internet plukken? Gewoon op de loopband gaan en wat later pas echt buiten?

De tijd die ik kan investeren is niet onbeperkt. Ik denk dat ik maximaal 3x per week kan trainen, en dan nog niet eens alleen voor het hardlopen (dus ook combi met sportschool). Mijn wensdagen zijn dinsdag, donderdag en dan een dag in het weekend. Al zou het kunnen voorkomen dat ik een keer in het weekend niet kan ivm de kinderen.

Iemand tips hierover?

Ik heb hardloopschoenen, maar zal een extra paar moeten aanschaffen omdat ik deze eigenlijk gebruik in de sportschool. Verder heb ik wel een shortje, maar nog geen echte hardloopbroek. Iemand hiervoor ook tips (niet te duur svp).
Je hebt een mooi doel gesteld waarvoor je nog mooi een poos kan trainen. Hardlopen doe ik zelf altijd in een sportbroekje en sportshirt (als het maar vocht afvoert) en op een stel goed aangemeten schoenen. (dit is het meest belangrijk Note: Deze kunnen duur zijn maar een blessure is niet wenselijk en een fysio is duurder)

Ik weet niet hoever je van de sportschool afwoont maar wellicht kun je dit combineren door er heen te rennen met b.v Evy of een internetschema. En dan gewoon terug wandelen. Als dat niet kan zou ik, gezien je wil rennen op de sportschooldagen, lekker na afloop van het sporten een schema of evy doen. Je hebt dan al mooi wat calorieën verbrandt met het krachttrainen zodat je met de cardio nog wat vet extra verbrandt. (als je dat niet wil of hebt draai het om ;) )

Op de loopband hardlopen kan ook, maar persoonlijk vind ik dat niks aan. Als je het doet, zet dan de stijging op 1% om de weerstand van de weg te simuleren.

[ Bericht 20% gewijzigd door Daywalk3r op 14-07-2015 11:04:36 ]
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_154323722
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:55 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ik loop al weer wat jaartjes ;) Sta op de "vooravond" om te beginnen met m'n marathonschema voor de marathon van Eindhoven in Oktober. Ik kwam inderdaad even hier kijken hoe het gaat. Iedereen is ooit bij 0 begonnen :)

Mijn UI is gemaakt tijdens de Ekiden. Dat is een estafette-wedstrijd waarbij je met een groepje samen de 42,2 Km loopt. Dus iemand 5, iemand 10, iemand 5, iemand 10, iemand 5 en de laatste 7,195. Daar doen we in het nu iets meer gevorderden topic elk jaar aan mee met zoveel mogelijk lopers.

Ik dacht al, dat kan nooit een beginner zijn. ;) Maar wel leuk dat je hier even komt kijken. Ik heb net even op Googlemaps gekeken en het rondje wat ik gisteren gedaan heb is 5,2 km zegt hij. Dat is dan nog wel met rustpauzes erin, maar niet verkeerd! Eigenlijk wil ik als ik straks klaar ben met Evy ook meedoen aan een 5km. :)
pi_154324106
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:07 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Ik dacht al, dat kan nooit een beginner zijn. ;) Maar wel leuk dat je hier even komt kijken. Ik heb net even op Googlemaps gekeken en het rondje wat ik gisteren gedaan heb is 5,2 km zegt hij. Dat is dan nog wel met rustpauzes erin, maar niet verkeerd! Eigenlijk wil ik als ik straks klaar ben met Evy ook meedoen aan een 5km. :)
Hoi :W De Ekiden was vorige week afgelast vanwege de warmte, in september komt er waarschijnlijk een herkansing. Als je zin hebt kun je aanmelden om de 5km te lopen. (Opgeven bij Pijll). Ik heb vorig jaar meegedaan, toen liep ik net een jaar, inmiddels alweer 3 HM's verder. Met een beetje regelmatig trainen (en jezelf vooral niet stuk lopen) gaat zo'n opbouw best snel.
pi_154324731
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:24 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Hoi :W De Ekiden was vorige week afgelast vanwege de warmte, in september komt er waarschijnlijk een herkansing. Als je zin hebt kun je aanmelden om de 5km te lopen. (Opgeven bij Pijll). Ik heb vorig jaar meegedaan, toen liep ik net een jaar, inmiddels alweer 3 HM's verder. Met een beetje regelmatig trainen (en jezelf vooral niet stuk lopen) gaat zo'n opbouw best snel.
Hee! Ah dat vind ik eigenlijk heel tof, maar ik woon in Tsjechië, dus het wordt lastig om eraan mee te doen :(. Ooo dat heb je idd snel gedaan. Ik wil na deze eerste reeks van Evy eigenlijk ook de 5-10km reeks doen, dan zit je op een uur lopen aan het einde. Mag ik vragen hoe je dat met de training voor de HM doet i.c.m. werk? Want dan is het meteen een avondvullende training of niet? Ik denk dat voor mij door de week een uur trainen toch wel ongeveer de max is (twee of drie avonden dan), weekend zou meer kunnen zijn. Maar goed, zo ver ben ik nog lang niet. Eerst maar eens deze serie afmaken (alhoewel ik daar wel vertrouwen in heb) en dan zie ik wel verder :).
  dinsdag 14 juli 2015 @ 11:55:20 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_154324773
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 10:55 schreef Daywalk3r het volgende:
Je hebt een mooi doel gesteld waarvoor je nog mooi een poos kan trainen. Hardlopen doe ik zelf altijd in een sportbroekje en sportshirt (als het maar vocht afvoert) en op een stel goed aangemeten schoenen. (dit is het meest belangrijk Note: Deze kunnen duur zijn maar een blessure is niet wenselijk en een fysio is duurder).
Maakt het nog verschil of je schoenen buiten of binnen gebruikt? De schoenen die ik nu binnen gebruik bevallen namelijk prima :) Alhoewel ze niet duur waren.

quote:
Ik weet niet hoever je van de sportschool afwoont maar wellicht kun je dit combineren door er heen te rennen met b.v Evy of een internetschema. En dan gewoon terug wandelen. Als dat niet kan zou ik, gezien je wil rennen op de sportschooldagen, lekker na afloop van het sporten een schema of evy doen. Je hebt dan al mooi wat calorieën verbrandt met het krachttrainen zodat je met de cardio nog wat vet extra verbrandt. (als je dat niet wil of hebt draai het om ;) )
De sportschool doe ik met name om vet te verbranden dus combi is zeker wel mogelijk. Afstand is een ruime 2 km, dus op zich mooie trainingsafstand.

quote:
Op de loopband hardlopen kan ook, maar persoonlijk vind ik dat niks aan. Als je het doet, zet dan de stijging op 1% om de weerstand van de weg te simuleren.
Is de belasting ongeveer gelijk voor de spieren en gewrichten?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_154325200
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 11:52 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Hee! Ah dat vind ik eigenlijk heel tof, maar ik woon in Tsjechië, dus het wordt lastig om eraan mee te doen :(. Ooo dat heb je idd snel gedaan. Ik wil na deze eerste reeks van Evy eigenlijk ook de 5-10km reeks doen, dan zit je op een uur lopen aan het einde. Mag ik vragen hoe je dat met de training voor de HM doet i.c.m. werk? Want dan is het meteen een avondvullende training of niet? Ik denk dat voor mij door de week een uur trainen toch wel ongeveer de max is (twee of drie avonden dan), weekend zou meer kunnen zijn. Maar goed, zo ver ben ik nog lang niet. Eerst maar eens deze serie afmaken (alhoewel ik daar wel vertrouwen in heb) en dan zie ik wel verder :).
Nee, dat wordt lastig als je in Tsjechië woont.
Als je eenmaal op de 10 zit kun je langzamerhand je lange duurloop gaan uitbreiden. Ik train ook meestal 3x per week, soms lukte zelfs 2x maar ivm drukte op het werk. Ik loop op woensdag vaak een rondje van een km of 6/7 of ik doe interval: een stuk wat rondjes van 400 meter met 200 rust ertussen. Op zaterdag loop ik 5 kwartier met een loopgroep, daar doen we meestal interval en loopscholing, soms een wat langer stuk met versnellingen. Op zondag loop ik mijn lange duurloop, ik loop elke week ongeveer een kilometer meer als het lekker gaat, als het moeizaam gaat doe ik een stapje terug. Ik heb niet echt een vast schema, dat probeer ik wel maar er komt altijd wat tussendoor :P
Alleen op zondag kost het dus aardig wat tijd, de rest van de week valt dat wel mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:16:45 #20
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_154325278
Oh, en iemand ene linkje naar een goed schema?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_154325357
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:16 schreef sanger het volgende:
Oh, en iemand ene linkje naar een goed schema?
LIF / [Hardlopen] #1025 - Trailen = verdwalen In de openingspost ;)
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:31:02 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_154325586
quote:
Thanks, leek me hier meer op zijn plaats :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_154325697
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:31 schreef sanger het volgende:

[..]

Thanks, leek me hier meer op zijn plaats :P
volgens mij staan daar zo een beetje alle opties tussen ja :Y :D

van het weekend opgestaan met enorme pijn midden op mijn knie ;( Dit is niet van het hardlopen o.i.d. Lopen en bukken is al geen optie, dus heb gister en vandaag ook nog niet durven hardlopen. Maar eens kijken hoe het vandaag op het werk gaat en hopelijk kan ik morgen gewoon weer lopen.. ;(

[ Bericht 46% gewijzigd door MissStevie op 14-07-2015 12:57:25 ]
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_154328495
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:13 schreef Angel-A het volgende:

[..]

Nee, dat wordt lastig als je in Tsjechië woont.
Als je eenmaal op de 10 zit kun je langzamerhand je lange duurloop gaan uitbreiden. Ik train ook meestal 3x per week, soms lukte zelfs 2x maar ivm drukte op het werk. Ik loop op woensdag vaak een rondje van een km of 6/7 of ik doe interval: een stuk wat rondjes van 400 meter met 200 rust ertussen. Op zaterdag loop ik 5 kwartier met een loopgroep, daar doen we meestal interval en loopscholing, soms een wat langer stuk met versnellingen. Op zondag loop ik mijn lange duurloop, ik loop elke week ongeveer een kilometer meer als het lekker gaat, als het moeizaam gaat doe ik een stapje terug. Ik heb niet echt een vast schema, dat probeer ik wel maar er komt altijd wat tussendoor :P
Alleen op zondag kost het dus aardig wat tijd, de rest van de week valt dat wel mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh dat valt wel mee nog. Je hoeft dus niet elke keer 2 uur te trainen, maar met interval dan versnel je neem ik aan? Naja, zo ver ben ik nog niet. Ik heb geen endomondo trouwens. Heb wel even gekeken op de site, maar je moet er echt een smartphone voor hebben neem ik aan en ik leef nog in 1990. :P Heb wel een tablet, maar om die nou mee te sjouwen elke keer, dat rent niet fijn denk ik.
pi_154329669
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:23 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Oh dat valt wel mee nog. Je hoeft dus niet elke keer 2 uur te trainen, maar met interval dan versnel je neem ik aan? Naja, zo ver ben ik nog niet. Ik heb geen endomondo trouwens. Heb wel even gekeken op de site, maar je moet er echt een smartphone voor hebben neem ik aan en ik leef nog in 1990. :P Heb wel een tablet, maar om die nou mee te sjouwen elke keer, dat rent niet fijn denk ik.
Ik loop met een hardloophorloge en zet de logjes dan in Endomondo via de pc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')