Wordt gesproken over rook in de cabine. Situatie is onder controle in ieder geval, lifeliner is afgemeld.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:50 schreef Gezicht het volgende:
Ben wel benieuwd wat er nu met die A380 aan de hand was om boven Zweden om te keren en weer op Schiphol te landen.
Even http://avherald.com/h?sea(...)earch.x=0&search.y=0 in de gaten houdenquote:Op woensdag 8 juli 2015 17:50 schreef Gezicht het volgende:
Ben wel benieuwd wat er nu met die A380 aan de hand was om boven Zweden om te keren en weer op Schiphol te landen.
Wel of niet kunnen is dichtgetimmerd in de regeltjes, want (bijna) alles is dichtgetimmerd in de luchtvaart:quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:36 schreef flipsen het volgende:
Snap nooit dat er toestellen zijn (en dan zeker zware jongens als deze) die dat niet kunnen.
Verbranden ipv dumpen doen ze om milieu redenen? Boven max landing weight zit nog een marge?quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:37 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat heeft hij wel En als de nood echt aan de man is, dan laat je dat dumpen ook gewoon achterwege uiteraard.
Als je niet hoeft de dumpen moet je het niet doen inderdaad.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:59 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Verbranden ipv dumpen doen ze om milieu redenen? Boven max landing weight zit nog een marge?
Als je halve kist in brand staat snap ik dat het je dan niet uitmaakt dat je door het landingsgestel heen knalt.
Leesvoer van Boeing:quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:59 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Verbranden ipv dumpen doen ze om milieu redenen? Boven max landing weight zit nog een marge?
Als je halve kist in brand staat snap ik dat het je dan niet uitmaakt dat je door het landingsgestel heen knalt.
Kort gezegd is het het dus geen probleem behalve als de flaps niet willen uitklappen en er dus met een te grote snelheid geland moet worden. Of als de flaps met een te hoge snelheid uitgeklapt worden.quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:04 schreef OEM het volgende:
[..]
Leesvoer van Boeing:
Overweight landing? Fuel jettison? What to consider.
The article covers these facets of overweight landings and fuel jettisoning:
Regulatory aspects.
Safety and ecological aspects.
Airplane structural capability.
Airplane performance capability.
Automatic landings.
Overweight landing inspection requirements.
http://www.boeing.com/com(...)07/article_03_1.html
Net niet:quote:Op woensdag 8 juli 2015 16:50 schreef Iemand91 het volgende:
Als dat lang gaat duren ziet het er naar uit dat we morgen dus weer 3 A380's hebben op Schiphol.
Er zijn ook grotere vliegtuigen die niet eens kunnen dumpen. Een airbus330 bijvoorbeeld. In het geval van een terugkeer met een gewicht boven het max landing gewicht kan deze gewoon landen en daar is een mooie procedure voor geschreven.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:47 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Kort gezegd is het het dus geen probleem behalve als de flaps niet willen uitklappen en er dus met een te grote snelheid geland moet worden. Of als de flaps met een te hoge snelheid uitgeklapt worden.
Interessant leesvoer!
Ik zal dit informatie in mindere mate ook nog wel tegen gaan komen in mijn theorie. Het stukje te zwaar stijgen/landen dan.
Vorige les oa speed changes geoefend en daar gaan de flaps gewoon bij uit op 90kts zoals je zelf ook weet.
Jammer dat de A380's niet vaak over de stad gaanquote:Op donderdag 9 juli 2015 00:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Net niet:
Deze kist (B-6137) vertrekt morgen om 12:00 uur.
De andere CZ A380 (B-6136) komt om 04:48 uur binnen en vertrekt weer om 14:50 uur.
De Emirates A380 (A6-EOI) komt om 13:20 uur binnen en vertrekt om 15:20 uur.
De CZ kist van gisteren vertrekt dus net te vroeg, of de Emirates kist komt te laat binnen; net hoe je het bekijkt.
Half waar.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:16 schreef The_stranger het volgende:
Er zijn ook grotere vliegtuigen die niet eens kunnen dumpen. Een airbus330 bijvoorbeeld.
Pretty much.quote:Daarnaast als je van een baan weg kan met max gewicht, kun je er ook op landen.
Ligt aan de aanvliegroutes. Die van de Oostbaan en baan 24 (Kaagbaan richting het zuiden) komen over Amsterdam, en laat dat nou de banen zijn waarop de A380 niet mag landen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 12:24 schreef donroyco het volgende:
Jammer dat de A380's niet vaak over de stad gaan
Verschil is wel dat bij de landing, tenzij hij extreem gladjes verloopt, meer krachten op het landing gear komen dan bij de start.quote:Elk vliegtuig kan @ MTOW met alleen de wielremmen stoppen @ V1 snelheid.
Als dat kan; kan het ook op dezelfde baan landen.
Afhankelijk van type toestel is dat geen probleem of erg genoeg om even in de hangar te zetten voor controle.quote:Op donderdag 9 juli 2015 19:48 schreef inkjet het volgende:
Verschil is wel dat bij de landing, tenzij hij extreem gladjes verloopt, meer krachten op het landing gear komen dan bij de start.
quote:Op maandag 29 juni 2015 12:50 schreef Iemand91 het volgende:
Min of meer hetzelfde is nu gebeurd op een vlucht van Delta Airlines; vlucht 159 van Detroit naar Seoul werd op 16 juni niet door de Chinese ATC om slecht weer geleid en vloog vlak voor landing ook door een hagelstorm.
Met dit als gevolg:
Daar lijkt het op:quote:Het verschil met de KLM vlucht is dat die werd uitgevoerd door een gloednieuwe 747 (PH-BFC: slechts 3 maanden eerder aan KLM geleverd en de 3e 747-400 voor KLM; PH-BFA en -BFB werden eerder dat jaar geleverd) en dit door N664US; een 747 die ongeveer rond dezelfde tijd werd gebouwd en nu dus net geen 26 jaar oud is met 108.000 vlieguren.
Daarom werd PH-BFC wél gerepareerd (ten koste van zo'n $80 miljoen) en N664US hoogstwaarschijnlijk niet.
Haar laatste rotatie voor de vlucht naar Seoul was Atlanta - Amsterdam - Detroit. De volgende dag vloog het naar Seoul.
Die kist staat nog steeds in Seoul; verwachting is dat deze zover wordt opgelapt dat het een ferry-flight kan maken rechtstreeks naar de woestijn. Deze zal waarschijnlijk geen passagiers meer vervoeren...
twitter:flightradar24 twitterde op vrijdag 10-07-2015 om 12:01:21 Delta's hail-damaged 747 is on its way to the Arizona desert—possibly its final resting place. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |