Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.
Hikers Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset). Jaguargeile kastknuffelaar met een voorliefde voor duiken en zijn Ducati 600SS (1995). CruisinDen, hiker regio Amsterdam DireStraits7, hiker regio Hilversum Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip. Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) qua111, hiker regio Leiden Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen. trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014) Wave103, hiker regio Utrecht yosander, hiker regio Groningen (Autoreset) McAwesome, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Nucleass, hiker regio Groningen (Autoreset)
irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord. joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak. DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht
Wtf, brandstof in de kofferbak? Zat er niet gewoon een gat in de zijkant van de auto, ofzo?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ik neem aan dat de brandstof die hij in de kofferbak gegooid heeft een omhulsel van jerrycan had?
quote:
Op dinsdag 23 juni 2015 09:42 schreef DireStraits7 het volgende: Wtf, brandstof in de kofferbak? Zat er niet gewoon een gat in de zijkant van de auto, ofzo?
Niet zoals ze het vrijdag vertelden. Deze persoon had de brandstofslang gepakt en het zo in de koffer 'gespoten'. Maar meer weet ik ook niet.
Ik denk dat ze zich op kantoor doodlachen: "hij gelooft het nog ook!"
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op dinsdag 23 juni 2015 11:42 schreef DeMuur het volgende: Kan me echt niet voorstellen dat je dat doet, dan moet je wel echt last hebben van een zieke brainfart..
Verdomme
Meer serieus, ik geloof het verhaal gewoon niet op deze manier, dat kan gewoon niet. ^^
[ Bericht 4% gewijzigd door DrSnuggle op 23-06-2015 12:30:04 ]
Niet zoals ze het vrijdag vertelden. Deze persoon had de brandstofslang gepakt en het zo in de koffer 'gespoten'. Maar meer weet ik ook niet.
Die bus hebben wij als het goed is daarna gereinigd. Er zat aan de andere kant een gat voor een extra tank, maar die extra tank zat er niet waardoor alles wat je erin gooide in de achtercabine terecht kwam. Was nog een behoorlijk duur geintje voor onze klant om dat schoon te maken.
Die bus hebben wij als het goed is daarna gereinigd. Er zat aan de andere kant een gat voor een extra tank, maar die extra tank zat er niet waardoor alles wat je erin gooide in de achtercabine terecht kwam. Was nog een behoorlijk duur geintje voor onze klant om dat schoon te maken.
Kijk, hier wordt het verhaal wel direct een stuk geloofwaardiger van.
Die bus hebben wij als het goed is daarna gereinigd. Er zat aan de andere kant een gat voor een extra tank, maar die extra tank zat er niet waardoor alles wat je erin gooide in de achtercabine terecht kwam. Was nog een behoorlijk duur geintje voor onze klant om dat schoon te maken.
Kijk, hier wordt het verhaal wel direct een stuk geloofwaardiger van.
En logischer! Ik zou er ook niet bij nadenken als ik gewoon een bus moest tanken.
OT: Keer op keer blijf ik me verbazen over sommige hikers. Ik kom tegelijk met een andere hiker van EW aan bij de snelweglocatie in Meerkerk, ik groet, krijg niets terug en nog geen minuut later is 'ie weg. Sommige lopen blijkbaar liever 20 min alleen.
Maakt niet uit, maar als je zo bent weet je wel echt dat dit een geschikt baantje is voor je.
En logischer! Ik zou er ook niet bij nadenken als ik gewoon een bus moest tanken.
OT: Keer op keer blijf ik me verbazen over sommige hikers. Ik kom tegelijk met een andere hiker van EW aan bij de snelweglocatie in Meerkerk, ik groet, krijg niets terug en nog geen minuut later is 'ie weg. Sommige lopen blijkbaar liever 20 min alleen.
Maakt niet uit, maar als je zo bent weet je wel echt dat dit een geschikt baantje is voor je.
Bij Meerkerk een keer een liftje gekregen, onderweg kwamen we nog een hiker tegen. Die sloeg beleefd af. Like, whut? Waarom zou je liever in je uppie gaan lopen? Ieder z'n ding natuurlijk, maar die vent van de LM en ik keken elkaar wel even heel raar aan.
Zolang ze in Meerkerk zelf niets regelen, moeten wij als hikers maar solidair zijn. Jammer genoeg kom ik bijna nooit iemand tegen als ik moet lopen in Meerkerk. Ja, andere mensen die ook moeten lopen.
Zelf ook pas één keer iemand meegenomen en ik ben best wel vaak in Meerkerk geweest. Er komen tientallen chauffeurs op een dag, maar blijkbaar allemaal op een andere tijdstip. :|
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op dinsdag 23 juni 2015 15:53 schreef DireStraits7 het volgende: Zolang ze in Meerkerk zelf niets regelen, moeten wij als hikers maar solidair zijn. Jammer genoeg kom ik bijna nooit iemand tegen als ik moet lopen in Meerkerk. Ja, andere mensen die ook moeten lopen.
Zelf ook pas één keer iemand meegenomen en ik ben best wel vaak in Meerkerk geweest. Er komen tientallen chauffeurs op een dag, maar blijkbaar allemaal op een andere tijdstip. :|
Ik stond bij de bushalte van 14:00 tot 14:36 vandaag
Ik stond bij de bushalte van 14:00 tot 14:36 vandaag
Bustijden afstemmen op je aankomsttijd. Ik hou liever een kwartier 'pauze' bij een tankstation dan een half uur wachten na 20 min te hebben gelopen bij een bushalte zonder bushokje, in de regen.
Bustijden afstemmen op je aankomsttijd. Ik hou liever een kwartier 'pauze' bij een tankstation dan een half uur wachten na 20 min te hebben gelopen bij een bushalte zonder bushokje, in de regen.
Deze man weet
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Bustijden afstemmen op je aankomsttijd. Ik hou liever een kwartier 'pauze' bij een tankstation dan een half uur wachten na 20 min te hebben gelopen bij een bushalte zonder bushokje, in de regen.
Had zelfs al een broodje gegeten bij tankstation en ben bij Lexmond eraf gegaan om binnendoor te rijden. Reed niet op navigatie dus tijd een beetje verkeerd ingeschat.
Ik heb vanavond een privechauffeur naar Arnhem. Donderdag weer rijles, dus niet beschikbaar, maar hopelijk wel werk voor vrijdag. Gisteren en vandaag ook al niet gebeld.
Morgen voor het eerst naar Meerkerk, en ik lees een hoop over "de bushalte bij de A27". Waar zit die precies, want ik krijg 'm op maps niet gevonden, wel de bushaltes in Meerkerk zelf.
Op dinsdag 23 juni 2015 17:45 schreef tvdl het volgende: Morgen voor het eerst naar Meerkerk, en ik lees een hoop over "de bushalte bij de A27". Waar zit die precies, want ik krijg 'm op maps niet gevonden, wel de bushaltes in Meerkerk zelf.
De halte aan de kant van de Mac Donalds is richting Utrecht. Voor de richting Dordrecht moet je onder de snelweg door lopen. In 9292 is de halte ook onvindbaar, maar je kunt de vertrektijden vinden op arriva.nl
Ik vind het laatste mailtje van EW "Feedback nav klantbezoek" maar een beetje raar.
Ze willen dat je, bij klanten waar dat nodig is, én het formulier invult op blabla.nl/autotransport én de scan/foto van het transportformulier stuurt naar transportinfo@blabla.nl
Terwijl als ik online dat formulier invul en daar de scan van mijn transportformulier upload, het systeem automatisch een kopie van dat mailtje stuurt naar transportinfo@blabla.nl met daarop netjes overzichtelijk alle gegevens en als bijlage de scan met de bestandsnaam hernoemd naar klantnaam+kenteken+datum.
Waarom willen ze dan dat je los een mailtje stuurt met alleen de scan van transportformulier? Dan ontvangen ze hem dus twee keer in de transportinfo@blabla.nl-inbox, één keer netjes met alle gegevens en één keer een losse bijlage waar ze verder geen eisen aan stellen welke gegevens je er bij geeft.
[ Bericht 0% gewijzigd door pfefferkatze op 23-06-2015 19:15:07 ]
De halte aan de kant van de Mac Donalds is richting Utrecht. Voor de richting Dordrecht moet je onder de snelweg door lopen. In 9292 is de halte ook onvindbaar, maar je kunt de vertrektijden vinden op arriva.nl
Ik zou die halte lekker vermijden omdat je daar amper reisopties hebt, dus als je wat mist zit je daar 55 minuten te wachten. In het dorp Meerkerk zijn meer reisopties en kan je nog even naar de Plus/bakker gaan.
Mocht je hem toch willen gebruiken; op de arriva.nl website heb ik vorige keer ook intens lang gezocht naar de vertrektijden maar niet een fatsoenlijk actueel overzicht kunnen vinden. In de Android app "OVinfo" kwam ik die halte echter wel tegen plus realtime vertrektijden.
Op dinsdag 23 juni 2015 17:45 schreef tvdl het volgende: Morgen voor het eerst naar Meerkerk, en ik lees een hoop over "de bushalte bij de A27". Waar zit die precies, want ik krijg 'm op maps niet gevonden, wel de bushaltes in Meerkerk zelf.
Op 9292 ga je hem niet vinden, op de website van Arriva zoeken op lijn 388 en dan halte P+R A27, als je toch die bus wilt nemen. Zou ik alleen doen bij de snelweglocatie trouwens, bij die andere kan je beter in Meerkerk zelf zijn.
De halte aan de kant van de Mac Donalds is richting Utrecht. Voor de richting Dordrecht moet je onder de snelweg door lopen. In 9292 is de halte ook onvindbaar, maar je kunt de vertrektijden vinden op arriva.nl
Ja ik vind het mailtje ook een beetje vreemd. Is dit één algemeen bericht of heeft iedereen een mailtje met dingen die voor hem/haar van toepassing zijn? Ik kan me namelijk he-le-maal niet vinden in de opmerkingen: ik vul altijd alles dezelfde dag, soms ook onderweg, alvast in. Ook de foto in de bijlage, met de kilometerstanden herken ik niet. Overigens is voor deze klant niet altijd meer een transportformulier nodig...
Op dinsdag 23 juni 2015 17:08 schreef Sarasi het volgende: Ik heb vanavond een privechauffeur naar Arnhem. Donderdag weer rijles, dus niet beschikbaar, maar hopelijk wel werk voor vrijdag. Gisteren en vandaag ook al niet gebeld.
Vanochtend zelfs direct door NL gebeld maar had al 2 ritten
Op dinsdag 23 juni 2015 19:18 schreef tvdl het volgende: Ja ik vind het mailtje ook een beetje vreemd. Is dit één algemeen bericht of heeft iedereen een mailtje met dingen die voor hem/haar van toepassing zijn? Ik kan me namelijk he-le-maal niet vinden in de opmerkingen: ik vul altijd alles dezelfde dag, soms ook onderweg, alvast in. Ook de foto in de bijlage, met de kilometerstanden herken ik niet. Overigens is voor deze klant niet altijd meer een transportformulier nodig...
Die ritten gaan wel gewoon via AR dan. Ze hebben het trouwens wel aan me gevraagd of ze mijn nummer mochten hebben en bellen in het geval van een spoedje. Zo ben ik eens gebeld voor een ritje die 's avonds nog moesten worden uitgevoerd (AR kon niemand meer vinden toen, terwijl ik die dag gewoon beschikbaar en aan het werk was ).
Op dinsdag 23 juni 2015 23:37 schreef Amoeba het volgende: Ja als het met AR overlegd is, is het prima. Beetje jammer dat AR zoiets dan niet aan ons vertelt.
NL wil alleen mensen uit groningen hiervoor, voor als AR niemand voor ze kan regelen. Dan proberen ze het zelf met hun privé bestand.
Op woensdag 24 juni 2015 10:41 schreef Plofkonijn het volgende: De rit van Maastricht naar de Zuidas (BMW 5 serie 2014) zit erop, vanmorgen om 6:00 in de trein en nu weer terug
Dat is zeker zo, rustig op de weg dus lekker door kunnen rijden.
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 11:02 schreef Fiorano het volgende: Ik begin een steeds diepere haat te ontwikkelen tegen Portfolio's. Godzijdank is het m'n laatste,
Hebben ze bij de vogel op de Europalaan jouw nummer niet?
Uhm, weet ik niet. Maar ze hebben me in ieder geval nog nooit gebeld.
Maar ik heb daar ook al tijden geen locatiewerk meer gedaan. Zo af en toe nog eens sporadisch een rit voor de verhuurmaatschappij, maar tegenwoordig kom ik daar alleen nog maar bij die Renault dealer.
Op woensdag 24 juni 2015 11:02 schreef Fiorano het volgende: Ik begin een steeds diepere haat te ontwikkelen tegen Portfolio's. Godzijdank is het m'n laatste,
Fuck reflecties inderdaad. Moet er nu ook weer een schrijven over een project.
Mooie is dat als je die PRV verkloot (plannen en organiseren + reflecteren), of één van de twee, dan haal je direct het hele vak niet. Mag je die PRV weer gaan lopen herkansen.
Ooit voor Lineare Algebra 1 met de pet lopen zwaaien naar zo'n PRV (Professionele Vaardigheden) Schrijven 1, moest ik die PRV herkansen anders kon ik het vak volgend jaar opnieuw doen. En ja, ik had het tentamen gewoon gehaald.
Fuck reflecties inderdaad. Moet er nu ook weer een schrijven over een project.
Mooie is dat als je die PRV verkloot (plannen en organiseren + reflecteren), of één van de twee, dan haal je direct het hele vak niet. Mag je die PRV weer gaan lopen herkansen.
Ooit voor Lineare Algebra 1 met de pet lopen zwaaien naar zo'n PRV (Professionele Vaardigheden) Schrijven 1, moest ik die PRV herkansen anders kon ik het vak volgend jaar opnieuw doen. En ja, ik had het tentamen gewoon gehaald.
Godver das kansloos
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Balen man, morgen een BMW 5 serie (nog zonder kenteken) van Hilversum naar Den Dolder.
Daarna alleen een Nissan Primaster naar Meerkerk.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Kritische zelfreflectie enzo. 10 HES competentie's kunnen verklaren dat jij ze hebt. Hoop gedoe, weinig nut.
[..]
Godver das kansloos
Ja die PRV was nog wel zinnig, je kreeg een opgave en het doel was dat je de uitwerking van het probleem als een 'article' schreef, inleiding, probleembeschrijving, uitwerking en dat alles in .
Nu moet je een planning inleveren voor een project en ook nog reflecteren op die planning en op het maatschappelijk nut vh project.
Kennen jullie dat gevoel als je na 2 uur en 50 minuten zweten in de tentamenruimte denkt dat je zo tussen de 5 en de 6 hebt, dan in de laatste 5 minuten nog even een opgave zwart op wit zet en daarmee de glorie veilig stelt?
Op dinsdag 23 juni 2015 18:15 schreef RacerDKB het volgende: Ik vind het laatste mailtje van EW "Feedback nav klantbezoek" maar een beetje raar.
Ze willen dat je, bij klanten waar dat nodig is, én het formulier invult op blabla.nl/autotransport én de scan/foto van het transportformulier stuurt naar transportinfo@blabla.nl
Dit geldt alleen voor "een aantal klanten". Indien dit het geval is, staat dat ook duidelijk in je ritomschrijving.
@/autotransport: "De gegevens uit de link ‘autotransport’ gaat namelijk de dag erop naar onze klant"
@/transportinfo: "Van een aantal klanten moet je dezelfde dag/avond het transportformulier doorsturen naar ons:"
Het verschil is dus dat bij de eerste het de dag erop gebeurt en bij de ander dezelfde dag/avond.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ik zou die halte lekker vermijden omdat je daar amper reisopties hebt, dus als je wat mist zit je daar 55 minuten te wachten. In het dorp Meerkerk zijn meer reisopties en kan je nog even naar de Plus/bakker gaan.
Waarom zou je 20-25 minuten naar het dorp gaan lopen, als je ook 15 minuten naar de snelweghalte kan lopen en een veel grotere kans hebt opgepikt te worden door een vriendelijke passant?
Bovendien ben je vanuit de snelweglocatie zo'n 20-30 minuten sneller op Utrecht Centraal, omdat die dus over de snelweg gaat en niet binnendoor via Lexmond etc.
Voor de liefhebbers, de vertrektijden ri. Utrecht: 08:06 08:36 09:30 10:30 11:28 12:28 13:28 14:28 15:32 16:02 16:32 17:01 17:32 18:02 18:33 19:03 http://www.arriva.nl/uw-reis/dienstregeling-per-lijn/ Met bus/Meerkerk/Lijn 388 naar Utrecht/P+R A27
edit: Screenshotje is net zo makkelijk:
[ Bericht 8% gewijzigd door DireStraits7 op 24-06-2015 18:48:25 ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Bustijden afstemmen op je aankomsttijd. Ik hou liever een kwartier 'pauze' bij een tankstation dan een half uur wachten na 20 min te hebben gelopen bij een bushalte zonder bushokje, in de regen.
Bij die in Meerkerk kan je beter in de kantine gaan zitten. Gratis thee/koffie, Cup-a-Soup, wifi, wc op drie meter en gewoon chill op een stoel.
Kan je ondertussen even je tijden doorgeven en hoef je dat thuis/onderweg ook niet meer te doen. Met een beetje geluk kom je nog een hiker tegen die jou naar het dorp kan brengen. 8)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Weet niet of er mensen bekend mee zijn, maar ik had net mijn eerste wisselrit. Moest 3 formulieren inleveren met op elk forumulier handtekening van klant. Dit ben ik echter op 1 vergeten, ze zouden AR inlichten. Kan ik de zak verwachten? of is er nog hoop
Op donderdag 25 juni 2015 11:33 schreef Grunn57 het volgende: Weet niet of er mensen bekend mee zijn, maar ik had net mijn eerste wisselrit. Moest 3 formulieren inleveren met op elk forumulier handtekening van klant. Dit ben ik echter op 1 vergeten, ze zouden AR inlichten. Kan ik de zak verwachten? of is er nog hoop
Op donderdag 25 juni 2015 11:33 schreef Grunn57 het volgende: Weet niet of er mensen bekend mee zijn, maar ik had net mijn eerste wisselrit. Moest 3 formulieren inleveren met op elk forumulier handtekening van klant. Dit ben ik echter op 1 vergeten, ze zouden AR inlichten. Kan ik de zak verwachten? of is er nog hoop
Bijna vier uur gedaan per OV naar mijn tweede rit. Eerst vertraging bij ophaallocatie rit één, daardoor bus/trein gemist. Daarna vertraging bij Hilversum en daardoor overstap gemist op Amersfoort. Vervolgens wederom vertraging en zodoende miste ik mijn bus op Apeldoorn, waardoor ik helemaal via Deventer naar Zwolle om moest rijden om de bus de andere kant op te nemen.
En dat allemaal voor zo'n schijtbusje naar Meerkerk. Hij reed overigens niet slecht en nu lekker in het zonnetje naar huis.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ik heb het juist veel te druk, gisteren naar Luxemburg geweest om daar mensen op te halen, nu vandaag de hele dag in Brussel aan het doorbrengen (zit er nog steeds), morgen ook weer in ritje. Ik jou het weekend vrij, maar anders had ik dan ook nog opdrachten kunnen doen.
Vandaag lekker stukje gereden met de Punto, dat TwinAir motortje blijft leuk. Gretig dingetje. Overigens wel een bijna-crash gehad. Reed langs een vrachtwagen met een open laadklep en de chauffeur die stond te lossen laat het steekkarretje schieten waardoor hij half van de laadklep af rolde en bijna op mijn auto. Mijn hart heeft toen redelijk wat te verduren gehad denk ik
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Voor maandag twee ritjes voor NL, Groningen - Heerenveen en terug. Up! afleveren en een 520d terugbrengen
Ik haat bussen en het scheelde maar 20min ofzo. Dus nee. Ik wil ook nog wel werk voor maandag, maar het is nog vroeg dus ik heb nog hoop.
Morgen nog even aan de motor knutselen en de gp kijken en dan maar weer eens aan de studie. Maandag over een week heb ik m'n laatste tentamen. Dinsdag nog rijles, woensdag werken op de universiteit en vrijdag een dagje werken voor een praktijk in Drenthe. Dus ik mag van mezelf alleen maandag werken voor AR, en geen spoedjes.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sarasi op 26-06-2015 16:15:44 ]
Ik haat bussen en het scheelde maar 20min ofzo. Dus nee. Ik wil ook nog wel werk voor maandag, maar het is nog vroeg dus ik heb nog hoop.
Morgen nog even aan de motor knutselen en de gp kijken en dan maar weer eens aan de studie. Maandag over een week heb ik m'n laatste tentamen. Dinsdag nog rijksr, woensdag werken op de universiteit en vrijdag een dagje werken voor een praktijk in Drenthe. Dus ik mag van mezelf alleen maandag werken voor AR, en geen spoedjes.
Net de kwalificaties zitten kijken. Valentinoooo *Moebs gaat morgen ook aan de motor knutselen*
Flink wat kilometers gemaakt afgelopen tijd. Maar als ze expliciet melden dat je netjes eruit moet zien in de gegevens, letten ze er bij die adressen dan meer op dan in de ritgegevens waar dat niet zo aangegeven is? Soms is het niet haalbaar om in een pantalon en nette schoenen te lopen.
Op vrijdag 26 juni 2015 17:34 schreef WichRakley het volgende: Flink wat kilometers gemaakt afgelopen tijd. Maar als ze expliciet melden dat je netjes eruit moet zien in de gegevens, letten ze er bij die adressen dan meer op dan in de ritgegevens waar dat niet zo aangegeven is? Soms is het niet haalbaar om in een pantalon en nette schoenen te lopen.
Op vrijdag 26 juni 2015 17:34 schreef WichRakley het volgende: Flink wat kilometers gemaakt afgelopen tijd. Maar als ze expliciet melden dat je netjes eruit moet zien in de gegevens, letten ze er bij die adressen dan meer op dan in de ritgegevens waar dat niet zo aangegeven is? Soms is het niet haalbaar om in een pantalon en nette schoenen te lopen.
Ik zou niet direct inzien waarom dat dat niet haalbaar is? Oké, met 30 graden is het misschien minder aangenaam maar kan wel
Op vrijdag 26 juni 2015 17:53 schreef Sarasi het volgende: Want boodschappen doen in pantalon is een doodzonde natuurlijk. Stel je voor dat je vrienden erachter komen dat je je ook netjes kunt kleden!
Autisten doen geen boodschappen, die laten ze bezorgen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op vrijdag 26 juni 2015 17:56 schreef WichRakley het volgende: Was gewoon redelijk vraag hoor mensen, niet zo arrogant ineens... Ik ga wel netjes gekleed, maar vroeg me het gewoon af.
Nee een stomme vraag. Zelfde als vragen of je altijd in je voetbalkleding moet verschijnen als je een wedstrijd moet spelen ofzo.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op vrijdag 26 juni 2015 17:56 schreef WichRakley het volgende: Was gewoon redelijk vraag hoor mensen, niet zo arrogant ineens... Ik ga wel netjes gekleed, maar vroeg me het gewoon af.
'Goh, er staat nog eens vermeld dat ik echt netjes gekleed moet gaan. Bovenop het feit dat dat sowieso al de policy is van EW natuurlijk. Zou het dan echt moeten?'
Redelijke vraag ja. Je maakte het helemaal af met dat het soms gewoon niet mogelijk zou zijn omdat je ervoor 'iets' hebt.
Op vrijdag 26 juni 2015 17:34 schreef WichRakley het volgende: Flink wat kilometers gemaakt afgelopen tijd. Maar als ze expliciet melden dat je netjes eruit moet zien in de gegevens, letten ze er bij die adressen dan meer op dan in de ritgegevens waar dat niet zo aangegeven is? Soms is het niet haalbaar om in een pantalon en nette schoenen te lopen.
Je haf zeker ook moeite met netjes kleden op je sollicitatie ?
Op vrijdag 26 juni 2015 17:34 schreef WichRakley het volgende: Flink wat kilometers gemaakt afgelopen tijd. Maar als ze expliciet melden dat je netjes eruit moet zien in de gegevens, letten ze er bij die adressen dan meer op dan in de ritgegevens waar dat niet zo aangegeven is? Soms is het niet haalbaar om in een pantalon en nette schoenen te lopen.
Ik snap je vraag wel, feit is echter gewoon dat er bij dit baantje altijd van je verwacht wordt dat je er representatief uit ziet. Het is wel zo dat wanneer in de instructie staat dat je er netjes uit moet zien, dat er bij die adressen inderdaad meer op gelet wordt. Ik heb er zelf gelukkig niet zo'n moeite mee, ik kleed me altijd wel vrij netjes. Verder is het gewoon een kwestie van goed inplannen met je kleding denk ik, altijd even wat paraat hebben voor het geval je moet werken. Het lijkt me dat het dan ook geen enkel probleem is om aan de eisen te voldoen.
En ja, ik snap soms ook niet waarom ik in een half verrotte bus niet gewoon een nette (lees: ongerafelde) spijkerbroek aan mag hebben. Maar ja, de regels zijn heel duidelijk.
[ Bericht 0% gewijzigd door McAwesome op 26-06-2015 20:51:32 ]
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Ik haat bussen en het scheelde maar 20min ofzo. Dus nee. Ik wil ook nog wel werk voor maandag, maar het is nog vroeg dus ik heb nog hoop.
Morgen nog even aan de motor knutselen en de gp kijken en dan maar weer eens aan de studie. Maandag over een week heb ik m'n laatste tentamen. Dinsdag nog rijles, woensdag werken op de universiteit en vrijdag een dagje werken voor een praktijk in Drenthe. Dus ik mag van mezelf alleen maandag werken voor AR, en geen spoedjes.
Gelukkig is het pas de derde keer dat mijn laatste gesprek op stage uitgesteld is. Van woensdag naar vrijdag naar dinsdag naar woensdag. Door wat miscommunicatie had ik vandaag ook vrij gehouden.
Afgelopen vrijdag nog twee spoedjes kunnen krijgen. Hopelijk krijg ik vandaag ook nog wat.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Jullie hebben over 2 weekjes een vakantie van een week of 8-10, ik heb over 6 weken een vakantie van 3 weken. Dus hou op met klagen gaarne.
Over twee weken "vakantie" hebben. Oftewel, een weekje vrij om daarna 4 weken vakantiewerk te doen om hopelijk daarna nog een weekje vrij te kunnen hebben. Oh nee, dan mag ik weer voorbereiden op een nieuw jaar...
Inmiddels halverwege de rit Eindhoven - Hoogeveen - Emmen - Assen - Eindhoven, voor de auto hoef je 't niet te laten, 2.2L 185pk, 9-trapsautomaat. (even foto geleend van internet)
Donderdag gewerkt, vrijdag gewerkt, vandaag gewerkt en morgen ook alweer werk gehad.
Volgens mij heb ik nog nooit 4 dagen op rij gewerkt voor EW.
Vandaag had ik een Peugeot 508 RXH; prima wagentje.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
ik ben mijn portomonnee en dus tankpas verloren tijdens werk vandaag Is dit een reden om het noodnummer te bellen, of morgenochtend gelijk even de hikerlijn bellen?
Op maandag 29 juni 2015 19:48 schreef nuckythompson het volgende: ik ben mijn portomonnee en dus tankpas verloren tijdens werk vandaag Is dit een reden om het noodnummer te bellen, of morgenochtend gelijk even de hikerlijn bellen?
Ik denk niet dat het noodnummer bellen zin heeft omdat je dan toch iemand thuis belt en die zal waarschijnlijk nu 's avonds niets kunnen doen er aan.
Ik zou morgenochtend bellen om hem te laten blokkeren.
Op maandag 29 juni 2015 15:39 schreef Plofkonijn het volgende: Inmiddels halverwege de rit Eindhoven - Hoogeveen - Emmen - Assen - Eindhoven, voor de auto hoef je 't niet te laten, 2.2L 185pk, 9-trapsautomaat. (even foto geleend van internet) [ afbeelding ]
Range Rover Evoque full option
Wat voor kleur had de range rover? Dacht een biker te zien vlakbij Eindhoven in een rode evoque.
Vandaag zelf een spoedje gekregen rond 16:00 in een VW Caddy (Groningen - Hapert) . Zit nu in de trein en hopelijk rond 1:00 thuis
Zo, wat zijn die mensen in Nijmegen (dan weten de insiders genoeg?) toch vaak chagrijnig. Kan nooit een lachje vanaf.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op dinsdag 30 juni 2015 11:28 schreef DireStraits7 het volgende: Zo, wat zijn die mensen in Nijmegen (dan weten de insiders genoeg?) toch vaak chagrijnig. Kan nooit een lachje vanaf.
De grote in Almere in Nijmegen?
Ik ben er één keer geweest en ging heel makkelijk daar. Sleutels gekregen, alvast een handtekening op het formulier zodat ik niet weer naar binnen hoefde. Ik kon zo vertrekken
Nog easywayers die naar de grote A in Almere moeten? Zoja, ze staan er weer hoor : De beruchte EW Gestapo :p. Blikje cola en mentos gekregen, aardige gozer die instructeur!
Op dinsdag 30 juni 2015 13:08 schreef A_Valbuena het volgende: Nog easywayers die naar de grote A in Almere moeten? Zoja, ze staan er weer hoor : De beruchte EW Gestapo :p. Blikje cola en mentos gekregen, aardige gozer die instructeur!
Zullen wel denken, goed warm weer, maar s even zien
Op dinsdag 30 juni 2015 11:28 schreef DireStraits7 het volgende: Zo, wat zijn die mensen in Nijmegen (dan weten de insiders genoeg?) toch vaak chagrijnig. Kan nooit een lachje vanaf.
Over het algemeen vind ik het best meevallen, bij de autobedrijven is het personeel vaak erg vriendelijk. Er zijn inderdaad een aantal locaties waarbij ik te werk ga volgens het 'inpakken en wegwezen' principe.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Om 20 voor 6 nog gebeld voor een ritje, zo zei J. het letterlijk , van Wieuwerd naar Venray voor morgen.
Wel met een Polo slowmotion uit 2010, maar zolang dat ding airco en cc heeft, ben ik tevreden. De korte broek en t-shirt maar mee in de tas voor de terugweg. Ik ga niet ruim 4 uur in het OV terug in m'n EW kloffie natuurlijk
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op dinsdag 30 juni 2015 18:10 schreef trolley het volgende: Om 20 voor 6 nog gebeld voor een ritje, zo zei J. het letterlijk , van Wieuwerd naar Venray voor morgen.
Wel met een Polo slowmotion uit 2010, maar zolang dat ding airco en cc heeft, ben ik tevreden. De korte broek en t-shirt maar mee in de tas voor de terugweg. Ik ga niet ruim 4 uur in het OV terug in m'n EW kloffie natuurlijk
Ik had vorige week een Polo zonder airco, cc en radio
Op dinsdag 30 juni 2015 13:08 schreef A_Valbuena het volgende: Nog easywayers die naar de grote A in Almere moeten? Zoja, ze staan er weer hoor : De beruchte EW Gestapo :p. Blikje cola en mentos gekregen, aardige gozer die instructeur!
Ze kunnen beter reisformaat busjes deodorant uitdelen.
Over het algemeen vind ik het best meevallen, bij de autobedrijven is het personeel vaak erg vriendelijk. Er zijn inderdaad een aantal locaties waarbij ik te werk ga volgens het 'inpakken en wegwezen' principe.
Valt inderdaad best mee, vaak zijn ze wel vriendelijk. Wel enorm contrast tussen bedrijven maar de schadebedrijven zijn wel echt het minst vriendelijk. Boeit me gelukkig vrij weinig maar ben wel eens binnengekomen, ik groette gewoon, werd kort aangekeken en na een halve minuut krijg ik met een enorme zucht en een zure kop te horen: 'Kom met dat formulier dan, ik wacht er op hoor.' Meer dan ' ' kon ik niet opbrengen maar hey, aan het werk dus netjes blijven.
Valt inderdaad best mee, vaak zijn ze wel vriendelijk. Wel enorm contrast tussen bedrijven maar de schadebedrijven zijn wel echt het minst vriendelijk. Boeit me gelukkig vrij weinig maar ben wel eens binnengekomen, ik groette gewoon, werd kort aangekeken en na een halve minuut krijg ik met een enorme zucht en een zure kop te horen: 'Kom met dat formulier dan, ik wacht er op hoor.' Meer dan ' ' kon ik niet opbrengen maar hey, aan het werk dus netjes blijven.
Precies, ben het volledig met je eens wat betreft de schadebedrijven. De situatie die je schetst heb ik zelf ook een aantal keer meegemaakt bij dergelijke bedrijven. Inderdaad gewoon professioneel blijven, ik ben dan altijd maar blij dat ik zelf wel plezier heb met mijn leven en in mijn werk!
Vandaag trouwens een zeer lange tijd moeten wachten voordat de klant arriveerde. Na vele telefoontjes over en weer bleek dat mevrouw in de file stond, en dat het nog wel even ging duren. Ben dus maar op een bankje gaan zitten (gelukkig had ik wat studiemateriaal mee) en na een tijdje kwam de klant aan. Mevrouw was erg vriendelijk, bedankte me uitgebreid voor het wachten en gaf me nog allerlei drinken mee voor onderweg. Ik was knap chagrijnig door het lange wachten (niet op mevrouw hoor, kan ze niks aan doen) maar zulke dingen maken het dan weer helemaal goed wat mij betreft! Daarnaast was het weer ook niet onaardig
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Alle openstaande declaraties van voor 1 juli moeten voor 5 juli ingevoerd zijn, anders gaan ze zelf je uren 'schatten'. Ivm verhoging wettelijk minimumloon.
ze verzenden er ook 2 per jaar ofzo Vorige keer wel gehad.
Kijk eens op intranet bij nieuwsbrieven staan ze netjes van iedere maand Daar las ik ze dus ook altijd maar ik werd nu verrast met een nieuwsbrief in m'n inbox
Vandaag lekker 135 km gereden in een heerlijk schone VW Polo. Lekker wagentje, goed uitgerust ook, en het grootste deel van de route was 130 dus ik kon lekker doorrijden.
Zelf overigens geen AR-nieuwsbrief gehad. Declaraties voer ik gelukkig altijd dezelfde avond nog in, dus daar heb ik niet zo'n probleem mee. Fijn trouwens dat we nu naar startkabels mogen zoeken! Ik had ook net een hele lading nieuwe formulieren geprint. Die kunnen dus allemaal de vuilnismand in...
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Voor morgen de opdrachten ook alweer binnen. VW Transporter van Uden naar Veghel, vervolgens van Wijchen naar Amsterdam in een Hyundai ix35 en tot slot van Oostzaan naar Amersfoort in een Ford Galaxy.
Wordt weer lekker zweten
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Vandaag een dagje voor de universiteit gewerkt, morgen een dagje UB doen en vrijdag een dag werken voor een gecombineerde praktijk van psychologen in een boerderij in Drenthe. Lekker in m'n uppie het archief in duiken, wat knuffelen met de immense witte herder die daar rondloopt en ijsjes eten in het zonnetje. En dan eens kijken wanneer ik volgende week weer kan werken want maandag is mijn laatste tentamen.
Op woensdag 1 juli 2015 18:33 schreef Sarasi het volgende: Vandaag een dagje voor de universiteit gewerkt, morgen een dagje UB doen en vrijdag een dag werken voor een gecombineerde praktijk van psychologen in een boerderij in Drenthe. Lekker in m'n uppie het archief in duiken, wat knuffelen met de immense witte herder die daar rondloopt en ijsjes eten in het zonnetje. En dan eens kijken wanneer ik volgende week weer kan werken want maandag is mijn laatste tentamen.
Je beseft je dat je je agenda voor de komende week dagelijks met ons deelt?
Op woensdag 1 juli 2015 20:41 schreef Dudeweiser het volgende: morgen en vrijdag locatiewerk bij Ster in Hoofddorp Ga ik nog mensen van hier tegenkomen dan?
Morgen 400 km in twee boodschappenkarretjes. Ik denk dat ik gewoon een lange boxer aandoe. Vlak na ophaaladres de kleren uit en en vlak vóór afleveren de kleren weer aan. Alle ramen open. Misschien dat ik het dan overleef.
Ik ben overigens wel benieuwd wat de vrouwelijke hikers aandoen met deze temperaturen, je wordt al snel niet meer serieus genomen als je te weinig aandoet denk ik. Maar aan de andere kant, echt koel kleden en nog een beetje formeel overkomen is ook lastig.
Op donderdag 2 juli 2015 19:13 schreef cucked het volgende: Ik ben overigens wel benieuwd wat de vrouwelijke hikers aandoen met deze temperaturen, je wordt al snel niet meer serieus genomen als je te weinig aandoet denk ik. Maar aan de andere kant, echt koel kleden en nog een beetje formeel overkomen is ook lastig.
Op donderdag 2 juli 2015 19:13 schreef cucked het volgende: Ik ben overigens wel benieuwd wat de vrouwelijke hikers aandoen met deze temperaturen, je wordt al snel niet meer serieus genomen als je te weinig aandoet denk ik. Maar aan de andere kant, echt koel kleden en nog een beetje formeel overkomen is ook lastig.
Ik denk dat zij het juist makkelijker hebben en zich 'luchtiger' kunnen kleden dan mannen. Een rokje en blousje vs. een chino/pantalon en overhemd, daarbij kunnen zij nog vrij open schoenen dragen.
Tevens zit ik op dit moment in de trein in pak met mijn jasje in mn hand. Wees blij dat je dat niet aan hoeft te trekken
Op donderdag 2 juli 2015 19:13 schreef cucked het volgende: Ik ben overigens wel benieuwd wat de vrouwelijke hikers aandoen met deze temperaturen, je wordt al snel niet meer serieus genomen als je te weinig aandoet denk ik. Maar aan de andere kant, echt koel kleden en nog een beetje formeel overkomen is ook lastig.
Gewoon een blousje of een effen hemdje (tank) met een rokje/luchtige broek, of een jurkje.
Vandaag heb ik gewoon de hele dag in pak rondgelopen en was eigenlijk prima te doen. Op de fiets was het even warm maar in de auto niet meer. Op locatie gewacht en ook daar was het koel. Als je je niet te druk maakt om de warmte is het (voor je gevoel) vaak ook een stuk minder warm.
Dan even iets anders:
Is er nog steeds animo voor een meet? Dan wil ik dat evt. wel organiseren.
Dus als je daar bij wilt zijn en een leuk idee hebt om te doen, laat dat dan weten
Op donderdag 2 juli 2015 20:59 schreef stripe het volgende: Vandaag heb ik gewoon de hele dag in pak rondgelopen en was eigenlijk prima te doen. Op de fiets was het even warm maar in de auto niet meer. Op locatie gewacht en ook daar was het koel. Als je je niet te druk maakt om de warmte is het (voor je gevoel) vaak ook een stuk minder warm.
Dan even iets anders:
Is er nog steeds animo voor een meet? Dan wil ik dat evt. wel organiseren.
Dus als je daar bij wilt zijn en een leuk idee hebt om te doen, laat dat dan weten
Op donderdag 2 juli 2015 20:59 schreef stripe het volgende: Vandaag heb ik gewoon de hele dag in pak rondgelopen en was eigenlijk prima te doen. Op de fiets was het even warm maar in de auto niet meer. Op locatie gewacht en ook daar was het koel. Als je je niet te druk maakt om de warmte is het (voor je gevoel) vaak ook een stuk minder warm.
Dan even iets anders:
Is er nog steeds animo voor een meet? Dan wil ik dat evt. wel organiseren.
Dus als je daar bij wilt zijn en een leuk idee hebt om te doen, laat dat dan weten
Vandaag twee van de drie auto's een schuifdak (Transporter en ix35)! Ook voor het eerst dat ik die optie tegenkom op een VW Transporter. Zo'n open dakje is toch wel lekker met stadsverkeer, beetje zon in de auto.
Ook nog 10 minuten lopen uitgespaard omdat een man op een scooter langs kwam rijden die me even een lift aanbood tot een bepaald punt. Mensen kwamen vandaag ook veel aanzetten met flesjes water en dergelijke. Toch leuk om te zien dat ze met je meeleven als ze zien dat je aan komt zetten met je pantalon en overhemd
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op donderdag 2 juli 2015 20:59 schreef stripe het volgende: Vandaag heb ik gewoon de hele dag in pak rondgelopen en was eigenlijk prima te doen. Op de fiets was het even warm maar in de auto niet meer. Op locatie gewacht en ook daar was het koel. Als je je niet te druk maakt om de warmte is het (voor je gevoel) vaak ook een stuk minder warm.
Dan even iets anders:
Is er nog steeds animo voor een meet? Dan wil ik dat evt. wel organiseren.
Dus als je daar bij wilt zijn en een leuk idee hebt om te doen, laat dat dan weten
De heenreis naar de klant bestond al uit regen- en hagelbuien die ik net heb kunnen ontlopen. Maar vervolgens de klant in een VW Polo dsg7 (wist niet dat dat bestond ) naar huis moeten brengen. De hele rit hebben we een lichtshow voor onze neus gehad, overal waar je keek bliksem. Maar het was nog aardig droog. Tot zo'n 30km voor de eindbestemming, het brak compleet los. Een regen en onweer en hagel en bliksem, alles! Op een gegeven moment maar in een treintje 70 gereden op de snelweg want het was echt zwemmen over het water. het sturen ging opeens ook erg licht en één keer een broekpoepmoment gehad dat de auto z'n eigen weg wilde leiden. 😄 gelukkig is alles goed gegaan en is de klant veilig thuis gekomen en ben ik in die stromende regen naar de bushalte gelopen.
Op vrijdag 3 juli 2015 11:25 schreef TommieAH het volgende: Easyway is begonnen met de meest karigste actie tot nu toe. Zorg dat 3 mensen bij EasyWay gaan werken en krijg een VVV bon van 25 euro.
Geef mij meer werk en ze krijgen een vvv bon van mij niks werven haha
Op vrijdag 3 juli 2015 11:25 schreef TommieAH het volgende: Easyway is begonnen met de meest karigste actie tot nu toe. Zorg dat 3 mensen bij EasyWay gaan werken en krijg een VVV bon van 25 euro.
Ha! Dat heb je mooi verkeerd. Vroeger kreeg je namelijk 1 uur extra uitbetaald als je iemand aandroeg
Ik had vrijdag een rit van Duiven naar Ridderkerk in een VW crafter L3 met luchtgeveerde stoel. Echt prima busjes zijn dat, vooral als je over golvend wegdek rijdt, zoals op sommige plaatsen op de a15. Daarna ook nog in een fiat 500 gereden, maar ik rijd dan toch veel liever in een VW up, hoewel het wel een leuke auto is om te zien.
Als je 22 jaar of ouder bent was dat een betere actie dan de huidige. Meer geld en gewoon in geldvorm en niet een VVV-bon.
Maar lijkt me ook een beetje onmogelijk om drie mensen te refereren die ook daadwerkelijk aangenomen gaan worden.
Precies dit, ja. Alsof ik drie mensen ken zonder bijbaan die nog werkzoekende zijn op mijn leeftijd.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Je kunt toch gewoon zomerse kleding nemen voor de terugreis?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op vrijdag 3 juli 2015 18:03 schreef yosander het volgende: Ritje Den Haag - Almere ging niet door omdat mijn contactpersoon een personeelsuitje had en de auto gister al opgehaald had moeten worden .
Maar ik heb mijn goedmakertje voor maandag al binnen: een Audi A6 allroad quatro 3.0 tdi
Echt een ziek motorblok is dat
Net terug van een (lang) weekend Luxemburg met de studentenmotorclub. Moeilijk hard door bochten jagen, kampvuren en BBQ's. Traditiegetrouw gaat er altijd wel mensen op hun bek maar de enige 'bocht' die ik niet haalde kwam uit op even offroaden in een graanveld. Heel m'n kuip lag vol graan enzo. Wel mazzeltje dat ik niet ergens in dat graanveld op m'n bek ging.
Net terug van een (lang) weekend Luxemburg met de studentenmotorclub. Moeilijk hard door bochten jagen, kampvuren en BBQ's. Traditiegetrouw gaat er altijd wel mensen op hun bek maar de enige 'bocht' die ik niet haalde kwam uit op even offroaden in een graanveld. Heel m'n kuip lag vol graan enzo. Wel mazzeltje dat ik niet ergens in dat graanveld op m'n bek ging.
Het wordt echt eens tijd dat jij door het CBR opgeroepen wordt om te kijken of jij mentaal wel in staat bent een motorvoertuig te besturen.
Gast, ik neem bewust een risico door hard te gaan rijden in Luxemburg. Die shit kan gebeuren en dat weet ik. Big deal dat ik een doodswens heb en jij niet. Maar het is niet alsof ik uit de bocht vloog cq crashte. Ik haalde die bocht niet, remde af en ging rechtdoor. Door een graanveldje ploegen en terug de weg op. Hallelujah.
Gast, ik neem bewust een risico door hard te gaan rijden in Luxemburg. Die shit kan gebeuren en dat weet ik. Big deal dat ik een doodswens heb en jij niet.
Gast, ik neem bewust een risico door hard te gaan rijden in Luxemburg. Die shit kan gebeuren en dat weet ik. Big deal dat ik een doodswens heb en jij niet. Maar het is niet alsof ik uit de bocht vloog cq crashte. Ik haalde die bocht niet, remde af en ging rechtdoor. Door een graanveldje ploegen en terug de weg op. Hallelujah.
Gast, ik neem bewust een risico door hard te gaan rijden in Luxemburg. Die shit kan gebeuren en dat weet ik. Big deal dat ik een doodswens heb en jij niet. Maar het is niet alsof ik uit de bocht vloog cq crashte. Ik haalde die bocht niet, remde af en ging rechtdoor. Door een graanveldje ploegen en terug de weg op. Hallelujah.
Wel een big deal dat je dus ook bewust het risico neemt een automobilist het trauma van z'n leven op te laten lopen of een andere motorrijder uit je groep mee te nemen in je wens. En het aller beroerdste is nog dat je NOG STEEDS niet begrijpt waarom wij die niet ook cool of geweldig of stoer vinden.
Wel een big deal dat je dus ook bewust het risico neemt een automobilist het trauma van z'n leven op te laten lopen of een andere motorrijder uit je groep mee te nemen in je wens. En het aller beroerdste is nog dat je NOG STEEDS niet begrijpt waarom wij die niet ook cool of geweldig of stoer vinden.
Te hard rijden, tegelijkertijd met je vizier kloten voor een bocht, "gewoon even niet opletten" en daardoor de bocht uitvliegen, en het dan hier als een oorlogsverhaal komen vertellen. Sorry, maar dat is gewoon zwakbegaafd.
Op zondag 5 juli 2015 22:37 schreef Sarasi het volgende: Te hard rijden, tegelijkertijd met je vizier kloten voor een bocht, "gewoon even niet opletten" en daardoor de bocht uitvliegen, en het dan hier als een oorlogsverhaal komen vertellen. Sorry, maar dat is gewoon zwakbegaafd.
Ik reed niet te hard. Je mocht daar 90 en ik reed 70 ofzo. Ik zag die bocht wat te laat, knal met 40 ofzo dat graanveld in en rijd terug naar de weg. Big deal.
Ik reed niet te hard. Je mocht daar 90 en ik reed 70 ofzo. Ik zag die bocht wat te laat, knal met 40 ofzo dat graanveld in en rijd terug naar de weg. Big deal.
Je rijdt TE hard als je de bocht uit vliegt. Sorry hoor, maar van alle berichten die ik hier lees van jou moet ik zeggen dat ik je echt een idioot vind. Ooit komt er een dag dat het echt fout gaat, dat moet je je realiseren
Ik weet niet wat ik gevaarlijker vindt. Te hard rijden of niet opletten op een weg waar je weet dat iedereen te hard rijdt.
Daarom: CBR
Dit was niet zo'n bergweg he, gewoon zo'n glooiend dalletje. Ik liep te kloten met dat vizier, dat was losgeschoten en had ik net vastgezet. Ik zie een flauw bochtje wat laat, anticipeer door af te remmen en maar dat veld in te rijden. Ik legde hem niet plat ofzo, gewoon beheerst rechtdoor. What the fuck snappen jullie niet.
Die gozer die achter mij reed zei ook al, waarom pak je die bocht niet gewoon, met jouw snelheid was dat echt geen probleem.
Ik vind het echt geen probleem. Ik koos bewust voor dat veld. Wat wel een big deal is als je in zo'n haarspeldbocht te wijd uitkomt. Ja dan kun je een tegenligger koppen. Alsof dit 'gevaarlijk' was. Het ergste wat kon gebeuren was dat mijn voorwiel blokkeerde ofzo en ik m'n eigen motor kon oprapen.
Dit was niet zo'n bergweg he, gewoon zo'n glooiend dalletje. Ik liep te kloten met dat vizier, dat was losgeschoten en had ik net vastgezet. Ik zie een flauw bochtje wat laat, anticipeer door af te remmen en maar dat veld in te rijden. Ik legde hem niet plat ofzo, gewoon beheerst rechtdoor. What the fuck snappen jullie niet.
Die gozer die achter mij reed zei ook al, waarom pak je die bocht niet gewoon, met jouw snelheid was dat echt geen probleem.
[..]
Je was er toch niet bij? Je kon daar gemakkelijk 90. Ik zei toch dat het de meest flauwe bocht was die je kon bedenken?
En toch vloog je eruit, dus blijkbaar deed je toch iets verkeerd. Je bent gewoon een gevaar op de weg als je niet oplet, zeker als je daardoor een fucking bocht niet haalt en een graanveld in moet racen. Sorry hoor, maar de volgende keer gebeurt het in een bocht waar je vol op een tegenligger knalt, die je niet gezien hebt want je was niet aan het opletten. Hoe is dat in fucksnaam 'no big deal'?
Je kan jezelf nu gaan verdedigen wat je wilt, maar feit is dat het er niet beter op wordt mede gezien door jouw 'historie' en je stoere praat wat daarbij hoort.
Op zondag 5 juli 2015 22:46 schreef joppie_saus het volgende: Je kan jezelf nu gaan verdedigen wat je wilt, maar feit is dat het er niet beter op wordt mede gezien door jouw 'historie' en je stoere praat wat daarbij hoort.
Ik heb nooit anderen serieus in gevaar gebracht. Ik rem godverdomme wel voor oversteekplaatsen, stoplichten, frot me er niet tussen op rotondes. Ik geef er geen fuck om om mezelf in gevaar te brengen ofzo. Dat jij dat 'stoere praat' vindt interesseert me verder echt niks, ik ga niet naar Luxemburg om keurig bochtjes te maken die ik met m'n fiets ook kan maken. En ja dan kan het gebeuren dat je na 1500 km je concentratie verslapt. Fucking kut dat ik een graanveld inrijd, volledig met je eens, maar ik ga me daar echt niet druk om maken verder.
Kreeg trouwens net een bericht dat er iemand met 120 km/u op de snelweg onderuit was geklapt. Dat is een 'big deal'.
En toch vloog je eruit, dus blijkbaar deed je toch iets verkeerd. Je bent gewoon een gevaar op de weg als je niet oplet, zeker als je daardoor een fucking bocht niet haalt en een graanveld in moet racen. Sorry hoor, maar de volgende keer gebeurt het in een bocht waar je vol op een tegenligger knalt, die je niet gezien hebt want je was niet aan het opletten. Hoe is dat in fucksnaam 'no big deal'?
Je studeert toch psychologie? Je snapt toch ook wel dat je juist op de gevaarlijke momenten (dus die bochten waar jij het over hebt) alert bent? Dit was een glooiend weggetje, links naar beneden, een shitload overzicht, vandaar dat ik met dat vizier aan het kutten was. Ik zag het wel maar anticipeerde te laat. Het is geen verdediging maar gewoon de waarheid. Verder rijd jij ook niet zo perfect dus blaat maar niet te hard.
Ik lees je overlijdensadvertentie wel in het lokale sufferdje van Eindje. Zal aan je denken.
Stoer man.
Wat maakt het uit als ik een motor total loss rijd of een arm breek ofzo. Nu zoek ik echt de limieten niet zo ver op (ik rijd echt niet als hardste, ik houd de voorrijder meestal niet bij), en zeker met weinig rijervaring op de motor kan dat gewoon gebeuren dat je een fout maakt. Dan kan ik me echt niet drukmaken om een keer de motor wassen omdat ik door een godsvergeten graanveld bonjour. Komop zeg.
Ik heb nooit anderen serieus in gevaar gebracht. Ik rem godverdomme wel voor oversteekplaatsen, stoplichten, frot me er niet tussen op rotondes. Ik geef er geen fuck om om mezelf in gevaar te brengen ofzo. Dat jij dat 'stoere praat' vindt interesseert me verder echt niks, ik ga niet naar Luxemburg om keurig bochtjes te maken die ik met m'n fiets ook kan maken. En ja dan kan het gebeuren dat je na 1500 km je concentratie verslapt. Fucking kut dat ik een graanveld inrijd, volledig met je eens, maar ik ga me daar echt niet druk om maken verder.
Kreeg trouwens net een bericht dat er iemand met 120 km/u op de snelweg onderuit was geklapt. Dat is een 'big deal'.
[..]
Je studeert toch psychologie? Je snapt toch ook wel dat je juist op de gevaarlijke momenten (dus die bochten waar jij het over hebt) alert bent? Dit was een glooiend weggetje, links naar beneden, een shitload overzicht, vandaar dat ik met dat vizier aan het kutten was. Ik zag het wel maar anticipeerde te laat. Het is geen verdediging maar gewoon de waarheid. Verder rijd jij ook niet zo perfect dus blaat maar niet te hard.
Ja, ik studeer psychologie, dus ik weet dat je in de eerste instantie absoluut geen onderscheid maakt tussen beide situaties, maar het 'oh fuck' moment en de verhoogde alertheid pas hebt als het al te laat is. Te laat anticiperen gebeurt heus niet alleen in glooiende kutweggetjes naar links. En als je nou verder een goede chauffeur was geweest met enig inzicht was het anders geweest, maar je laat keer op keer weer zien dat je gewoon het intelligentieniveau van een dode garnaal hebt, dat je consequenties slecht overziet en dat je de reactie van anderen slecht kunt inschatten. Als we het dan toch over mijn studie hebben, autisme much. Misschien even een keuring doen bij het CBR binnenkort.
Ik vind het echt geen probleem. Ik koos bewust voor dat veld. Wat wel een big deal is als je in zo'n haarspeldbocht te wijd uitkomt. Ja dan kun je een tegenligger koppen. Alsof dit 'gevaarlijk' was. Het ergste wat kon gebeuren was dat mijn voorwiel blokkeerde ofzo en ik m'n eigen motor kon oprapen.
"Ik koos bewust voor dat veld"
Dan zou ik gewoon dat hele rijbewijs maar inleveren. Of wat dacht jij? Die ouwe Duc zou ook best wel eens leuk kunnen zijn offroad?
Mja. Dit is ook een manier om je onder die debiliteit uit te lullen ja.
Ik snap wel wat je bedoelt. Ik anticipeerde te laat. Ik dacht dat mijn snelheid te hoog was en dat ik hem dan onderuit zou leggen. In feite was mijn snelheid meer dan prima, maar ik remde af en kwam in dat veld tot stilstand. Stond daar een vangrail had ik echt wel ingestuurd en was het gewoon goed gegaan. Vol op een vangrail of een mooi graanveld sturen is natuurlijk wel een subtiel verschil dat je keuze zou kunnen beïnvloeden, nietwaar?
Welkom op Fok! Iemand die zegt dat die, tijdens werk, 250 ofzo in Duitsland met een Porsche, van meer dan een ton waard, knalt is tof en dan zijn we allemaal jaloers.
Maar oh oh als die jongen een bocht op een motorvakantie verkeerd inschat is het een gevaarlijke debiel.
Ik moet ook wel eens lachen om z'n ongelukjes/roekeloze dingen als ik in dit topic lurk maar laten we niet allemaal de moraalridder uit gaan hangen.
Ik snap wel wat je bedoelt. Ik anticipeerde te laat. Ik dacht dat mijn snelheid te hoog was en dat ik hem dan onderuit zou leggen. In feite was mijn snelheid meer dan prima, maar ik remde af en kwam in dat veld tot stilstand. Stond daar een vangrail had ik echt wel ingestuurd en was het gewoon goed gegaan. Vol op een vangrail of een mooi graanveld sturen is natuurlijk wel een subtiel verschil dat je keuze zou kunnen beïnvloeden, nietwaar?
Heb je de boer nog opgezocht om hem te compenseren voor zijn verliezen of was je daar ook te stoer voor?
Ik snap wel wat je bedoelt. Ik anticipeerde te laat. Ik dacht dat mijn snelheid te hoog was en dat ik hem dan onderuit zou leggen. In feite was mijn snelheid meer dan prima, maar ik remde af en kwam in dat veld tot stilstand. Stond daar een vangrail had ik echt wel ingestuurd en was het gewoon goed gegaan. Vol op een vangrail of een mooi graanveld sturen is natuurlijk wel een subtiel verschil dat je keuze zou kunnen beïnvloeden, nietwaar?
Maar goed, die vangrail stond er niet.
En als je niet in staat bent in te schatten of je met snelheid X een, naar jouw zeggen flauwe, volledig overzichtelijke bocht door komt, dan rijd je óf véél en véél te hard, of je had nooit een motorrijbewijs moeten halen omdat je te achterlijk bent om de weg te lezen.
Op zondag 5 juli 2015 23:12 schreef CruisinDen het volgende: Welkom op Fok! Iemand die zegt dat die, tijdens werk, 250 ofzo in Duitsland met een Porsche, van meer dan een ton waard, knalt is tof en dan zijn we allemaal jaloers.
Maar oh oh als die jongen een bocht op een motorvakantie verkeerd inschat is het een gevaarlijke debiel.
Ik moet ook wel eens lachen om z'n ongelukjes/roekeloze dingen als ik in dit topic lurk maar laten we niet allemaal de moraalridder uit gaan hangen.
Van die gozers die ook denken dat ik niet geschrokken was ofzo. Ik kan er achteraf wel mee lachen maar dat mag blijkbaar niet.
Op zondag 5 juli 2015 23:12 schreef CruisinDen het volgende: Welkom op Fok! Iemand die zegt dat die, tijdens werk, 250 ofzo in Duitsland met een Porsche, van meer dan een ton waard, knalt is tof en dan zijn we allemaal jaloers.
Maar oh oh als die jongen een bocht op een motorvakantie verkeerd inschat is het een gevaarlijke debiel.
Ik moet ook wel eens lachen om z'n ongelukjes/roekeloze dingen als ik in dit topic lurk maar laten we niet allemaal de moraalridder uit gaan hangen.
Het gaat een beetje om hoe iemand het brengt en 'leert' van een fout ook natuurlijk he. Had hij gezegd: 'Mooie vakantie gehad, wel een bocht compleet verkeerd ingeschat omdat ik zat te kutten met m'n vizier, daardoor een graanveld ingestuurd. Flink van geschrokken, gebeurt me niet weer. ' hadden wij allemaal hooguit uiterst verbaasd van zoveel zelfinzicht gereageerd. Maar nee, meneer brengt het als 'TROLOLOLOL graanveld ingereden met de motor want ik was niet echt aan het opletten en dat kon daar best vond ik want ik reed langzamer dan de maximum snelheid en iedereen rijdt daar hard en er was geen vangrail, maar daardoor ben ik wel soort van uit de bocht gevlogen een graanveld in. Ach, no biggie mensen, gebeurt iedereen weleens! Yolo, ik kies bewust voor mijn doodswens! '
Het gaat een beetje om hoe iemand het brengt en 'leert' van een fout ook natuurlijk he. Had hij gezegd: 'Mooie vakantie gehad, wel een bocht compleet verkeerd ingeschat omdat ik zat te kutten met m'n vizier, daardoor een graanveld ingestuurd. Flink van geschrokken, gebeurt me niet weer. ' hadden wij allemaal hooguit uiterst verbaasd gereageerd van zoveel zelfinzicht. Maar nee, meneer brengt het als 'TROLOLOLOL graanveld ingereden met de motor want ik was niet echt aan het opletten en dat kon daar best vond ik want ik reed langzamer dan de maximum snelheid en iedereen rijdt daar hard en er was geen vangrail, maar daardoor ben ik wel soort van uit de bocht gevlogen een graanveld in. Ach, no biggie mensen, gebeurt iedereen weleens! Yolo, ik kies bewust voor mijn doodswens! '
Alsof hier ook maar een kern van waarheid inzit. Telkens als mij iets overkomt legt een of andere gozer hier het onder een microscoop en blaast het op. Alsof ik dat veld ook daadwerkelijk als circuit zie, want oja, 40 km/u is 'racen'.
Alsof hier ook maar een kern van waarheid inzit. Telkens als mij iets overkomt legt een of andere gozer hier het onder een microscoop en blaast het op. Alsof ik dat veld ook daadwerkelijk als circuit zie, want oja, 40 km/u is 'racen'.
Dat je met 40 kilometer per uur uit een flauwe bocht vliegt maakt het niet beter.
Godverdomme man, met een klein beetje oefening kun je een rotonde nemen met 40
Dat je met 40 kilometer per uur uit een flauwe bocht vliegt maakt het niet beter.
Godverdomme man, met een klein beetje oefening kun je een rotonde nemen met 40
Ik kwam met 70 aanrijden ging rechtdoor, remde af naar 40, stuiterde dat grasveld in en kwam tot stilstand. Ik dacht dat ik met 70 te hard ging voor die bocht maar dat was niet zo.
Ik kwam met 70 aanrijden ging rechtdoor, remde af naar 40, stuiterde dat grasveld in en kwam tot stilstand. Ik dacht dat ik met 70 te hard ging voor die bocht maar dat was niet zo.
En als je niet in staat bent in te schatten of je met snelheid X een, naar jouw zeggen flauwe, volledig overzichtelijke bocht door komt, dan rijd je óf véél en véél te hard, of je had nooit een motorrijbewijs moeten halen omdat je te achterlijk bent om de weg te lezen.
Neem het nou maar van me aan. Ik heb áltijd gelijk als jij de discussie over motorrijden probeert aan te gaan. Of moeten we het ook nog even over het achterstallig onderhoud van die ketting van je hebben?
Alsof hier ook maar een kern van waarheid inzit. Telkens als mij iets overkomt legt een of andere gozer hier het onder een microscoop en blaast het op. Alsof ik dat veld ook daadwerkelijk als circuit zie, want oja, 40 km/u is 'racen'.
De frequentie van je incidentjes speelt ook een rol, denk ik zo. Hoe lang is het nou geleden dat je met de Jag de bocht niet haalde? Een maandje of twee misschien?
Op zondag 5 juli 2015 23:25 schreef Amoeba het volgende: Gozer ik was afgeleid. Hoe vaak moet ik het nog herhalen. Ik was helemaal niet met die bocht bezig of wat dan ook.
Ga nou niet door lopen janken over dingen die ik al 20x gezegd heb. Alsof ik niet weet dat je gewoon je koppie erbij moet houden.
Maar je had nog wel tijd genoeg om af te remmen van 70 naar 40, waarna je alsnog die bocht niet door kwam, en je tussendoor nog te bedenken dat het met 70 ook wel gekund had?
Afgeleid zijn, daardoor een bocht niet zien, je snelheid verkeerd inschatten, onnodig afremmen en ondanks dat alles alsnóg een graanveld induiken. Dan moet je gewoon je motorrijbewijs inleveren.
De frequentie van je incidentjes speelt ook een rol, denk ik zo. Hoe lang is het nou geleden dat je met de Jag de bocht niet haalde? Een maandje of twee misschien?
Het was toen niet echt mijn intentie om lomp te rijden.
Maar je had nog wel tijd genoeg om af te remmen van 70 naar 40, waarna je alsnog die bocht niet door kwam, en je tussendoor nog te bedenken dat het met 70 ook wel gekund had?
Afgeleid zijn, daardoor een bocht niet zien, je snelheid verkeerd inschatten, onnodig afremmen en ondanks dat alles alsnóg een graanveld induiken. Dan moet je gewoon je motorrijbewijs inleveren.
[..]
Dat zal het zijn ja
You know I'm right.
Bocht niet eens geprobeerd. Niet ingestuurd, rechtdoor gegaan (insturen gaf paaltjes = pijn) afgeremd (70 naar 40 is 1 seconde ofzo? Wild guess hoor, ik ging echt niet hard dat kutveld in.) Terug de weg opgedraaid, drie teugen adem genomen en achteraf gehoord van die gozer die achter mij reed dat ik gewoon die bocht had moeten pakken.
Gast ik heb die ketting gewoon schoongemaakt en in het vet gezet hoor. Maar ik heb in de winter wat te veel doorgereden en met name ook met vorst. Maar ik weet niet hoe oud die ketting al was want zolang heb ik die motor niet. Kan toch gebeuren dat die shit kapot gaat.
Je had gelijk met die hele set vervangen. Hallelujah. Trouwens ik ben er achter wat het probleem met die gashendel is, Ducati heeft van die aluminium stuurdoppen voor de eckte eckte sier aan de zijkant. het rubber van dat handvat komt daar overheen (paar mm) als je die doppen goed aandraait. Moeilijk kut, want om dat te zien moet je dus het snuggere idee hebben gehad om eens heel dat handvat eraf te halen ipv alleen die gaskabel (usual suspect) te vervangen. Dus binnenkort m'n stuur maar eens verbouwen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Amoeba op 06-07-2015 09:38:29 ]
Nou ja, ook toen maakte je een inschattingsfout én deed je er lacherig over in dit topic. Ik zie een trend.
Ik vond dat met die auto wel oprecht kut. Ondanks dat er niks kapot aan was, was dat gewoon echt niet de bedoeling. Dit is m'n eigen motor dus dan ben ik niet andermans zooi aan het slopen.
Ik vond dat met die auto wel oprecht kut. Ondanks dat er niks kapot aan was, was dat gewoon echt niet de bedoeling. Dit is m'n eigen motor dus dan ben ik niet andermans zooi aan het slopen.
Het gaat een beetje om hoe iemand het brengt en 'leert' van een fout ook natuurlijk he. Had hij gezegd: 'Mooie vakantie gehad, wel een bocht compleet verkeerd ingeschat omdat ik zat te kutten met m'n vizier, daardoor een graanveld ingestuurd. Flink van geschrokken, gebeurt me niet weer. ' hadden wij allemaal hooguit uiterst verbaasd van zoveel zelfinzicht gereageerd. Maar nee, meneer brengt het als 'TROLOLOLOL graanveld ingereden met de motor want ik was niet echt aan het opletten en dat kon daar best vond ik want ik reed langzamer dan de maximum snelheid en iedereen rijdt daar hard en er was geen vangrail, maar daardoor ben ik wel soort van uit de bocht gevlogen een graanveld in. Ach, no biggie mensen, gebeurt iedereen weleens! Yolo, ik kies bewust voor mijn doodswens! '
Is toch goed gegaan? Hij heeft er ongetwijfeld van geleerd. Het ding is dat hij alles in dit topic gooit. We hebben allemaal vast wel, ook tijdens werk, van die close calls gehad.
(Zelf wel eens in de binnenbocht van de A27 naar de A6 richting de grote in Almere. Kan makkelijk met een redelijke snelheid in een polo, word toch eng in een lege sprinter. )
Even 3x adem halen en door. Leer je alleen maar van.
Zal ik ondertussen maar even ontopic melden dat ik net een spoedje heb gehad van wat volgens het kenteken een BMW 3-serie schijnt te zijn? Helemaal in het zuiden ophalen en brengen naar A. in Almere.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Vakantie! Morgen even lekker uitslapen en ontspannen, daarna fulltime beschikbaar om te hiken.
Vandaag ook nog een liftje gegeven aan een hiker die een keer een Audi total loss heeft gereden. Wel gezellig. Denk alleen niet dat 'ie voldeed aan de kledingeisen.
[ Bericht 31% gewijzigd door Schaafkaas op 06-07-2015 18:59:27 ]
Op maandag 6 juli 2015 17:18 schreef Schaafkaas het volgende: Vakantie! Morgen even lekker uitslapen en ontspannen, daarna fulltime beschikbaar om te hiken.
Vandaag ook nog een liftje gegeven aan een hiker die een keer een Audi total loss heeft gereden. Wel gezellig. Denk alleen niet dat 'ie voldeed aan de kledingeisen.
Echt ik was nog nooit op die locatie geweest in Barneveld (De Landweer), maar kwam toch 4 andere hikers tegen. Maar 2 ervan hadden autisme en die 2 senioren was ik snel kwijt.
Echt een kutlocatie nu al. Ik sta daar bij die portier, moet ik weer terug om het kenteken te halen. Zet dat dan in de ritgegevens of spijker dat aan een lantaarnpaal ofzo. Die bustijden zijn ook echt absurd daar. Tussen 9-13 geen bus en dus een grafeind wandelen.
Nog een spoedje Huis ter Heide - Barneveld gekregen. Zo kom je er nooit en nu 2x achter elkaar.
Maar ik heb geen haast. Even wat tomatensoep bij de grote LM van Breukelen gescoord, die lekker opdrinken en dan maar eens naar station Breukelen rollen.
Op dinsdag 7 juli 2015 11:05 schreef Amoeba het volgende: Nog een spoedje Huis ter Heide - Barneveld gekregen. Zo kom je er nooit en nu 2x achter elkaar.
Maar ik heb geen haast. Even wat tomatensoep bij de grote LM van Breukelen gescoord, die lekker opdrinken en dan maar eens naar station Breukelen rollen.
Hoe was de Peugeot 207 SW 1.6HDiF 90 Blue Lease ??
Leeg. Ik dacht die 31km op de reservetank te kunnen halen. Hij begon net voor het eerste tankstation hard te piepen dus er maar even diesel ingegooid.
Echt asociaal hoe leeg mensen hun auto soms inleveren.
Ik word er ook altijd verdrietig van als ik instap in een auto en zie dat het metertje van de tank al in het rood staat. Ik moest een keer ruim 200 km rijden met een Audi A4, het tankstation was 2,5 km van het ophaaladres, ik geloof dat ik dat nog maar net heb gehaald aangezien de boordcomputer geen range meer kon aangeven (zo leeg was de tank). Nu zit er altijd wel wat marge op, maar ik kneep hem wel even. Als je een diesel leeg rijdt, dan ben je nog lang niet jarig namelijk... Uiteindelijk 20 euro aan diesel erin gegooid, en de eindbestemming ruimschoots gehaald.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Ik word er ook altijd verdrietig van als ik instap in een auto en zie dat het metertje van de tank al in het rood staat. Ik moest een keer ruim 200 km rijden met een Audi A4, het tankstation was 2,5 km van het ophaaladres, ik geloof dat ik dat nog maar net heb gehaald aangezien de boordcomputer geen range meer kon aangeven (zo leeg was de tank). Nu zit er altijd wel wat marge op, maar ik kneep hem wel even. Als je een diesel leeg rijdt, dan ben je nog lang niet jarig namelijk... Uiteindelijk 20 euro aan diesel erin gegooid, en de eindbestemming ruimschoots gehaald.
Precies! Ik dacht ook, fuck it, ik ga wel tanken. Als ik dat dieselblok kapot draai dan heb ik het helemaal verkloot.
En inderdaad, gisteren nog een spoedje Groningen-Almere en Wageningen-Stadskanaal gehad. Zo'n Picanto is leuk! Vooral in de file of in de stad. Ideaal dingetje, heeft nog best veel pit ook.
Ik moest de eerste auto (Caddy) wel aftanken... 70 euro kwijt. Dat soort voorschotten zijn niet grappig meer, eigenlijk.
Precies! Ik dacht ook, fuck it, ik ga wel tanken. Als ik dat dieselblok kapot draai dan heb ik het helemaal verkloot.
een diesel blok draai je dan echt niet direct stuk hoor. . Enige wat je wel moet doen is even ontluchten, maar daarvoor zit er als het goed is een knijp balg onder de motorkap.
Gister geen spoedje gekregen. Net wel gebeld voor Groningen - Wijk bij Duurstede voor een insignia Altijd een leuk stukje lopen naar de Vogel in Grunn als lijn 12 niet rijdt
een diesel blok draai je dan echt niet direct stuk hoor. . Enige wat je wel moet doen is even ontluchten, maar daarvoor zit er als het goed is een knijp balg onder de motorkap.
Ja ik weet het. Dan nog staat het niet goed als je AR moet bellen met dat je zonder diesel staat en een tankstation genegeerd hebt.
Kreeg vanochtend zowaar een lift naar de bushalte van de CP in Amstelveen, waar je normaal 25 minuten moet lopen. Daarna nog een rit gedaan van Amsterdam naar Vianen en hopelijk is er morgen ook wat te doen. Gelukkig schijnt de zon weer, want met regen is het toch een stuk minder leuk om te werken.
Op donderdag 9 juli 2015 17:36 schreef Drowzz het volgende: Morgen een VW golf cabrio uit 1989 van wiuwert naar Amsterdam haha dat zijn nog eens ritjes
Op donderdag 9 juli 2015 17:36 schreef Drowzz het volgende: Morgen een VW golf cabrio uit 1989 van wiuwert naar Amsterdam haha dat zijn nog eens ritjes
zal wel een lang ritje worden. Ik ken iemand met zo'n golf 1 cabriolet. Zijn niet bepaald snel .
Morgen een Peugeot 508 en een VW Golf, Groningen - Lisserbroek en Zwaag - Groningen. Geen cabrio dus, maar niks te klagen dacht ik zo. 508 heb ik nog niet eerder gereden, ben benieuwd.
En aangezien het ophaaladres en afleveradres in Groningen vlakbij elkaar zitten (Driebond) pak ik lekker de auto daarnaartoe.
Op donderdag 9 juli 2015 22:25 schreef stripe het volgende: Deze week 4(!) dagen beschikbaar geweest, niet één keer werk gekregen. Laatste kans is een spoedje morgen, maar ga er niet meer van uit.
Vakantie, wen eraan.
Ik vind dat wel echt verneukt dat je ook speciaal overdag vrijhoudt en dan gewoon niks hebt. Lekker nutteloos op de bank liggen.
[ Bericht 9% gewijzigd door Amoeba op 10-07-2015 00:02:53 ]
Overigens staat voor mijn ritje nog het oude adres van het bedrijf in de rit info. Voor de zesde maatschappij. Ik ga wel gewoon naar hun nieuwe adres want zover ik weet zijn ze volledig verhuisd en anders is het gemakkelijker om alsnog naar het oude adres te gaan dan andersom. Acht uur ophalen dus AR kan ik er ook niet meer over bellen morgen. Ach, soit.
Op donderdag 9 juli 2015 23:58 schreef Sarasi het volgende: Overigens staat voor mijn ritje nog het oude adres van het bedrijf in de rit info. Voor de zesde maatschappij. Ik ga wel gewoon naar hun nieuwe adres want zover ik weet zijn ze volledig verhuisd en anders is het gemakkelijker om alsnog naar het oude adres te gaan dan andersom. Acht uur ophalen dus AR kan ik er ook niet meer over bellen morgen. Ach, soit.
Ik kan je zeggen dat op het oude adres alleen nog een truck rental zit. Paar maanden geleden kwam ik daar achter omdat ze het oude adres nog hadden ingevoerd, maar dat kwam door de vestiging die de opdracht gaf. AR en beide vestigingen ingelicht, slecht dat ze het nog niet op orde hebben, want de verbinding tussen beide vestigingen is best slecht .
Ik kan je zeggen dat op het oude adres alleen nog een truck rental zit. Paar maanden geleden kwam ik daar achter omdat ze het oude adres nog hadden ingevoerd, maar dat kwam door de vestiging die de opdracht gaf. AR en beide vestigingen ingelicht, slecht dat ze het nog niet op orde hebben, want de verbinding tussen beide vestigingen is best slecht .
Maar geniet van je cabrio
Haha, dit is gewoon van zes naar zes dus echt gaar dat ze het oude adres er nog hebben staan. Maar bedankt voor de bevestiging, en dat genieten komt wel goed!