abonnement Unibet Coolblue
pi_153868842
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 14:16 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Wat ben je dan ook ongelovelijk dom als cockpitcrew zijnde..

Dat je iemand in de cockpit laat is tot daar aan toe, maar daadwerkelijk flightcontrols (hoe onschuldig en ongevaarlijk ook) laten bedienen EN het laten filmen :')
Denken met de knuppel... Euhhhh yoke. ;) :P

Terecht ontslagen, net als die lamzak die met 4 bier op wou vliegen. Mis je toch een stukje verantwoordingsgevoel.

Vanmiddag op EHGG leuke foto's gemaakt vanuit de cessna. Zal er morgen hier wel ff wat leuke dropen.

Stall oefeningen. ^O^
  zaterdag 27 juni 2015 @ 00:08:26 #177
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153872247
TUI lijkt massaal vliegtuigen naar Enfidha te sturen.

Inmiddels zijn vanuit Brussel de OO-JBG en OO-JNL ter plaatse. De OO-JEM is nog onderweg vanuit Oostende. Vanuit Manchester komt o.a. G-OBYE en vanaf London Gatwick vertrekken ook nog twee toestellen.

Tevens vanuit Doncaster.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fred op 27-06-2015 00:34:08 ]
So we just called him Fred
  zaterdag 27 juni 2015 @ 11:53:53 #178
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_153878022
Iemand een idee welke vliegtuigen er van Miami Air dit seizoen bij Arke ingezet worden?
  zaterdag 27 juni 2015 @ 11:59:12 #179
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_153878131
Arke zal de komende zomer de volgende vliegtuigen leasen:
- 737-800 van Miami Air (N739MA)
- 737-800 van Jet Time
- 737-300 van Jet Time (OY-JTD)
- 737-400 van Cello Aviation (G-RAJG)
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_153879830
Heuj 2 chinooks boven Dordrecht, op een zaterdag... Is het oorlog?
  zaterdag 27 juni 2015 @ 13:41:33 #181
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_153879873
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Heuj 2 chinooks boven Dordrecht, op een zaterdag... Is het oorlog?
Ik denk Nationale Veteranendag ;)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 27 juni 2015 @ 13:43:37 #182
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153879912
Jep, ogen open houden, misschien kom je de rest ook nog tegen

Veteranendag 2015 deelnemers:

Hawker Hunter T8C G-BWGL / N-321 'Hawker1'

'BeechFormation', Beech D18S PH-KHV, Harvard PH-LSK vloog later met de Catalina in formatie.

TB-25N Mitchell 'PHXXV' PH-XXV
Spitfire 'PHOUQ' PH-OUQ

Chinook 'GrizzlyFormation (Grizzly 1 & 2)' D-890, D-892
Cougar 'WildcatFormation (Wildcat 3 & 4)' S-445, S-459
Apache 'RedskinFormation (Redskin 5 & 6)' Q-01, Q-14

Also airborne: Cessna 172 'PHGRH' PH-GRH

Overige deelnemers Fly-Past Den Haag:
Politie AW.139 'Police25' PH-PXY
NH-90 'Windmill7' N-324
Catalina 'PHPBY' PH-PBY
  zaterdag 27 juni 2015 @ 13:58:58 #183
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_153880207


Genoeg beelden.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_153880347
Ohja dat was ook nog, niet aan gedacht!
pi_153880398
Geen KDC10 of Hercules helaas deze keer.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 27 juni 2015 @ 18:33:55 #186
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153885878
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 11:59 schreef mar456 het volgende:
Arke zal de komende zomer de volgende vliegtuigen leasen:
- 737-800 van Miami Air (N739MA)
- 737-800 van Jet Time
- 737-300 van Jet Time (OY-JTD)
- 737-400 van Cello Aviation (G-RAJG)
Dat is inmiddels al iets bijgesteld:
1x Boeing 737-800 van Miami Air (N739MA) (juli/augustus/september)
1x Boeing 737-300 van Jettime (OY-JTD) (juli/augustus/september)
1x Boeing 737-800 van TUI Nordic (SE-DZV) (juni/juli/augustus/september/oktober)
1x Boeing 737-400 van Cello Aviation (G-RAJG) (juli/augustus)

Transavia heeft twee toestellen van GOL rondvliegen, PH-GUA en PH-GUB, beide makkelijk te herkennen door de oranje motoren en wingtips.

Corendon Dutch Airlines heeft dit jaar de CS-TQU van Euro Atlantic weer geleased, aangevuld met toestellen van Corendon Airlines waar nodig. Corendon Airlines heeft ook extra toestellen deze zomer: ES-SAK, ES-SAL en ES-SAM. (die dus incidenteel ook voor CND vliegen)

Binnen enkele dagen komt de PH-CDG aan, het derde toestel van CND onder Nederlandse vlag.
So we just called him Fred
  zaterdag 27 juni 2015 @ 19:06:57 #187
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_153886624
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 18:33 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is inmiddels al iets bijgesteld:
1x Boeing 737-800 van Miami Air (N739MA) (juli/augustus/september)
1x Boeing 737-300 van Jettime (OY-JTD) (juli/augustus/september)
1x Boeing 737-800 van TUI Nordic (SE-DZV) (juni/juli/augustus/september/oktober)
1x Boeing 737-400 van Cello Aviation (G-RAJG) (juli/augustus)

Transavia heeft twee toestellen van GOL rondvliegen, PH-GUA en PH-GUB, beide makkelijk te herkennen door de oranje motoren en wingtips.

Corendon Dutch Airlines heeft dit jaar de CS-TQU van Euro Atlantic weer geleased, aangevuld met toestellen van Corendon Airlines waar nodig. Corendon Airlines heeft ook extra toestellen deze zomer: ES-SAK, ES-SAL en ES-SAM. (die dus incidenteel ook voor CND vliegen)

Binnen enkele dagen komt de PH-CDG aan, het derde toestel van CND onder Nederlandse vlag.
Dit had ik inderdaad op wikipedia gevonden, maar ik vond de site van arke zelf een betere bron. Als dit zo is mogen ze hun eigen site wel eens up to date gaan houden :')
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  zaterdag 27 juni 2015 @ 21:20:44 #188
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153889610
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 19:06 schreef mar456 het volgende:

[..]

Dit had ik inderdaad op wikipedia gevonden, maar ik vond de site van arke zelf een betere bron. Als dit zo is mogen ze hun eigen site wel eens up to date gaan houden :')
Arke (of eigenlijk de hele TUI groep) is erg spaarzaam met het verstrekken van informatie over hun vliegtuigen. Aan de ene kant moeten ze wel omdat ze goed geld verdienen aan het online inchecken en stoel reserveren. Maar aan de andere kant willen ze het liefst alleen maar vertellen waar en wanneer het vliegtuig klaar staat.

Jetairfly heeft al wat meer over hun vliegtuigen online staan, maar daar staat nu bij hun 767-300ER een foto van de OO-JAP, de configuratie van de OO-TUC. Terwijl ze nu vliegen met de OO-JNL die ze van Arke hebben overgenomen.
So we just called him Fred
  zaterdag 27 juni 2015 @ 22:31:40 #189
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_153891096
De PH-TFL doet het niet zo best de laatste dagen. Vandaag alweer een uitwijking naar Goose Bay gehad toen het op weg was naar Miami. De laatste week eigenlijk op elke vlucht vertraging gehad.De PH-TFK heeft ook een aantal dagen veel problemen gehad met op tijd vliegen.

Het gaat niet echt top met de Dreamliner bij Arke.
  zondag 28 juni 2015 @ 04:50:04 #190
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153896942
Valt toch wel mee?

PH-TFK:
Na het herstel van het incidentje met de slides vliegt-ie sinds de 23e weer zo goed als op tijd.

PH-TFL:
Heeft inderdaad dag al een tijdje niet. Vorige week vrijdag is de ellende begonnen en sindsdien vliegt-ie de routes van de PH-TFM. Met vertraging uiteraard. Door o.a. het gedoe met de PH-TFK ook weining gelegenheid om de vertraging in te lopen.

PH-TFM:
Vliegt sinds vorige week vrijdag nagenoeg probleemloos de routes van de PH-TFL

Over TUI gesproken, vraag me toch echt af wat ze de afgelopen twee maanden met de OO-JNL hebben uitgespookt. Had op zijn minst toch wel een mooie dreamwave verwacht, zoals bij de 767's van Arke en Thomson. Maar hij is van de week zo uit de hangar komen rollen:
So we just called him Fred
pi_153897331
quote:
Transavia heeft twee toestellen van GOL rondvliegen, PH-GUA en PH-GUB, beide makkelijk te herkennen door de oranje motoren en wingtips.

Corendon Dutch Airlines heeft dit jaar de CS-TQU van Euro Atlantic weer geleased, aangevuld met toestellen van Corendon Airlines waar nodig. Corendon Airlines heeft ook extra toestellen deze zomer: ES-SAK, ES-SAL en ES-SAM. (die dus incidenteel ook voor CND vliegen)
Transavia heeft er drie van GOL, je vergat de GGX. Alle drie waren er vorig jaar ook (naast de GGW en GGZ). De ES-SAK vliegt vanaf Brussel tot nu toe.
--
  zondag 28 juni 2015 @ 21:39:20 #192
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153912412
Morgen weer eens richting Schiphol, hopen/bidden/smeken dat ik ein-de-lijk een Martinair MD11 ga spotten.

Zo te zien vliegen alleen de MCY/U & W nog rond. Als ik de routes zo zie heb ik weinig hoop dat er morgen eentje op Schiphol zal landen, maar who knows.

Dan moet ik maar genoegen nemen met de CS & Emirates A380's en de Qatar 787 :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 28 juni 2015 @ 21:48:15 #193
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_153912739
quote:
6s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:39 schreef Blistering het volgende:
Morgen weer eens richting Schiphol, hopen/bidden/smeken dat ik ein-de-lijk een Martinair MD11 ga spotten.

Zo te zien vliegen alleen de MCY/U & W nog rond. Als ik de routes zo zie heb ik weinig hoop dat er morgen eentje op Schiphol zal landen, maar who knows.

Dan moet ik maar genoegen nemen met de CS & Emirates A380's en de Qatar 787 :7
Vorig jaar de MD11 gespot.



Bonus:
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 28 juni 2015 @ 21:51:02 #194
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153912836
quote:
7s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:48 schreef donroyco het volgende:

[..]

Vorig jaar de MD11 gespot.

[ afbeelding ]

Bonus:
[ afbeelding ]
Nice, schitterend vliegtuig is het.

Nog even bedenken of ik morgen langs de Polderbaan ga campen, of gewoon het panoramaterras ga opzoeken :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 28 juni 2015 @ 22:01:53 #195
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153913186
quote:
6s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:39 schreef Blistering het volgende:
Zo te zien vliegen alleen de MCY/U & W nog rond. Als ik de routes zo zie heb ik weinig hoop dat er morgen eentje op Schiphol zal landen, maar who knows.
Lijkt erop dat MCW wel in de loop van de middag in AMS aankomt? Die doet (gok ik zo) nu het rondje Zuid-Amerika (Bogota/Aguadilla).
  zondag 28 juni 2015 @ 22:07:11 #196
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153913387
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 22:01 schreef OEM het volgende:

[..]

Lijkt erop dat MCW wel in de loop van de middag in AMS aankomt? Die doet (gok ik zo) nu het rondje Zuid-Amerika (Bogota/Aguadilla).
Ik zie het nu. Die route heeft de MCU vorige week gevlogen. Miami > Bogota > Aguadilla > Londen > Amsterdam waar die dan morgen rond 15:00 uur zou moeten landen.

Dan zou ik dus als ik de A380's wil zien opstijgen, en daarnaast de MD11 wil spotten, op het panoramaterras moeten gaan staan. Er vanuitgaande dat de Kaag & Aalsmeerbaan voor uitgaande vluchten gebruikt worden. De MD11 moet daar passeren om naar de cargo terminal te gaan gok ik.

Maar even heel goed m'n Flightradar in de gaten houden morgen, en blijven checken welke banen er in gebruik zijn.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153918922
quote:
6s.gif Op zondag 28 juni 2015 21:39 schreef Blistering het volgende:
Morgen weer eens richting Schiphol, hopen/bidden/smeken dat ik ein-de-lijk een Martinair MD11 ga spotten.

Zo te zien vliegen alleen de MCY/U & W nog rond. Als ik de routes zo zie heb ik weinig hoop dat er morgen eentje op Schiphol zal landen, maar who knows.
-MCP vliegt ook nog rond, maar de laatste dagen niet. Staat waarschijnlijk op Schiphol?

Verder heb je dus -MCS en -MCR in hangar 32 staan. Vanaf de openbare weg moeten die ook wel op de foto te zetten zijn.

-MCY: staat nu op Schiphol. Zal morgen wel weer vertrekken in de loop van de dag.

-MCU is op dit moment op weg naar het Oosten (zit op moment van schrijven boven Azerbeidzjan) naar onbekende bestemming. Dus die is morgen niet op Schiphol.

-MCW: Staat nu in Bogota. Gaat straks door naar Puerto Rico, Londen Stansted en dan Amsterdam waar het rond 17:00 uur verwacht word. (wat jullie al zeggen dus)

Dus bewegende MD-11's heb je tegen het einde van de dag dus de meeste kans.
quote:
6s.gif Op zondag 28 juni 2015 22:07 schreef Blistering het volgende:
Maar even heel goed m'n Flightradar in de gaten houden morgen, en blijven checken welke banen er in gebruik zijn.
Dat sowieso.

Als jouw middel van vervoer dat toestaat zou ik toch een rondje Schiphol doen. (langs de banen; Schiphol-Oost voor -MCS en -MCR en waarschijnlijk dus -MCP).
Zie je tenminste ook nog wat van dichtbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 29-06-2015 10:49:15 ]
pi_153920358
Zijn er al in het tijdperk aanbeland waarin het echt zeldzaam is geworden om een MD11 te spotten? :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_153921548
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 09:06 schreef Thetallguy het volgende:
Zijn er al in het tijdperk aanbeland waarin het echt zeldzaam is geworden om een MD11 te spotten? :P
Als er nog maar 4 stuks van rondvliegen die op Amsterdam komen en aangezien het vrachtkisten zijn (die daarom dus niet elke dag komen en gaan) wordt het aardig zeldzaam ja.
Helaas...
pi_153923639
Kennen we vlucht 867 van KLM nog? Dit was een vlucht op 15 december 1989 dat onderweg was van Amsterdam naar Tokio, via Anchorage.
Vlak voor Anchorage kwam het in een hagelstorm terecht waarbij alle motoren uitvielen.
Uiteindelijk kon men veilig landen maar niet zonder gevolgen:



Iets meer info in mijn geschiedenispost van geschiedenispost van 15 december 2014.

Min of meer hetzelfde is nu gebeurd op een vlucht van Delta Airlines; vlucht 159 van Detroit naar Seoul werd op 16 juni niet door de Chinese ATC om slecht weer geleid en vloog vlak voor landing ook door een hagelstorm.
Met dit als gevolg:





Het verschil met de KLM vlucht is dat die werd uitgevoerd door een gloednieuwe 747 (PH-BFC: slechts 3 maanden eerder aan KLM geleverd en de 3e 747-400 voor KLM; PH-BFA en -BFB werden eerder dat jaar geleverd) en dit door N664US; een 747 die ongeveer rond dezelfde tijd werd gebouwd en nu dus net geen 26 jaar oud is met 108.000 vlieguren.
Daarom werd PH-BFC wél gerepareerd (ten koste van zo'n $80 miljoen) en N664US hoogstwaarschijnlijk niet.

Haar laatste rotatie voor de vlucht naar Seoul was Atlanta - Amsterdam - Detroit. De volgende dag vloog het naar Seoul.
Die kist staat nog steeds in Seoul; verwachting is dat deze zover wordt opgelapt dat het een ferry-flight kan maken rechtstreeks naar de woestijn. Deze zal waarschijnlijk geen passagiers meer vervoeren...

Gisteren werd N671US uit storage gehaald vanuit Marana naar Minneapolis. Deze werd hier op 30 september 2014 hier opgeslagen. Deze wordt momenteel gereed gemaakt voor directe intreding bij de vloot en kunnen we dus ook verwachten op Schiphol van/naar Atlanta en Detroit.



Rechtsonder:


Deze kist vervangt N664US.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')