abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 juni 2015 @ 22:53:51 #276
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_153817263
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 22:48 schreef Fer het volgende:

[..]

Tja ook dat kon mij weinig boeien eigenlijk. Een team dat telkens de sneltste setup beste engineer had en won van start tot finish.
fixed.

De eerste 3 jaren werd het kampioenschap gewonnen door het team waarvan de auto geprepareerd werd door DAMS. Wilt wat zeggen hè.

Ik heb het trouwens alleen het eerste jaar gezien, gewoon om te weten wat het is. Na de race op Zandvoort in het 2de jaar ben ik afgehaakt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_153817376
Ik heb dat seizoen met de bleek nog enigszins gevolgd maar daarna afgehaakt...
pi_153818200
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 22:04 schreef Meike26 het volgende:

[..]


[..]

Ik blijf het van de zotte vinden dat Bernie betaald krijgt door de organisaties van de banen ipv andersom. Het is de omgekeerde wereld.
Bernie en zijn sport horen een locatie te huren en kunnen vervolgens zelf gaan uitvogelen wat zij dat GP weekeinde op die locatie allemaal gaan uitvoeren om inkomsten te genereren. Dan zal hij ook eerder gemoeid zijn met het aantal verkochte kaartjes ipv de soms schrikbarend hoge prijzen van de kaartjes.

Enige nadeel is hiervan dat de support-klasses in voorprogramma van de F1 er minder van mee kunnen profiteren.

Of nee, ik vergeet iets. Het ging om de poen, niet om de sport.. Stom van me.
Kwestie van vraag en aanbod. Zolang de circuits dat bereid zijn te betalen blijft het in stand. Het wordt pas een probleem als er niet genoeg Europese / Noord-Amerikaanse circuits dat geld meer willen betalen omdat er een contract is met de teams dat tenminste de helft van de races hier gehouden wordt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_153818418
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 22:57 schreef Smacked_Actor het volgende:
Ik heb dat seizoen met de bleek nog enigszins gevolgd maar daarna afgehaakt...
Ik vond de A1GP altijd prima voer om de winter door te komen.

Gezellig op zondag met een paar vrienden en wat bakken bier erbij racen kijken en daarna door naar de kroeg :)

Met Sjeik maktoum al maktoemi al maktoem maktoemer al maktoemi maktoem ofzoiets dergelijks :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 25 juni 2015 @ 08:11:59 #280
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153823544
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juni 2015 23:21 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik vond de A1GP altijd prima voer om de winter door te komen.

Gezellig op zondag met een paar vrienden en wat bakken bier erbij racen kijken en daarna door naar de kroeg :)

Met Sjeik maktoum al maktoemi al maktoem maktoemer al maktoemi maktoem ofzoiets dergelijks :D
Concept was leuk dat eerste jaar, toen hadden ze meteen die Ferrari's moeten hebben.

Denk best dat er ruimte is voor een alternatieve raceklasse (geen opstapklasse).
Als ik zie dat er voor de Worldseries het erg druk is (vaak wel gratis maar goed).

Denk dat de Formula E best wat kan worden nu meer fabrikanten er in gaan.

Alleen moet dat ook op gewone circuits gaan plaats vinden.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_153823740
Leuke van Formula E vind ik ook wel dat begin van het seizoen nog niet bekend was waar er alleemaal geraced werd. Moskou, Berlijn en London zijn achteraf pas toegevoegd (zo leek het althans).

De pest is dat je met Formula E geen geluid hebt. Het is daarintegen wel apart om auto's die zo snel zo stil te zien. Ik denk dat dat op een circuit doodslaat. Op zo'n kunstmatig stratencircuit is het allemaal wat krapper en staan de barrieres dichter op de baan, dan lijkt het ook harder te gaan.
Rotterdam City Racing zou toch eens naar hun format moeten kijken en voor een echt straten circuit gaan. Dat word dan waarschijnlijk wel ergens anders (Ahoy of Feyenoord) dan dwars door het centrum, maar ik zou gaan ^O^
  donderdag 25 juni 2015 @ 08:47:57 #282
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153823865
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:34 schreef Meike26 het volgende:
Leuke van Formula E vind ik ook wel dat begin van het seizoen nog niet bekend was waar er alleemaal geraced werd. Moskou, Berlijn en London zijn achteraf pas toegevoegd (zo leek het althans).

De pest is dat je met Formula E geen geluid hebt. Het is daarintegen wel apart om auto's die zo snel zo stil te zien. Ik denk dat dat op een circuit doodslaat. Op zo'n kunstmatig stratencircuit is het allemaal wat krapper en staan de barrieres dichter op de baan, dan lijkt het ook harder te gaan.
Rotterdam City Racing zou toch eens naar hun format moeten kijken en voor een echt straten circuit gaan. Dat word dan waarschijnlijk wel ergens anders (Ahoy of Feyenoord) dan dwars door het centrum, maar ik zou gaan ^O^
Ze hebben daar nooit een circuit toen van gemaakt omdat anders ambulance niet in het "infield" kon komen.

Maar die paar keer dat ik er ben geweest heb ik toch wel tunnels gezien dat je er echt wel onder door kan.

Hier in Brabant hebben we een vliegveld wat af en toe dienst doet als racebaantje, daar kunnen ze wel iets mee.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 25 juni 2015 @ 08:58:25 #283
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153824009
Formule E is van FIA dus daar schiet je niets mee op. Zodra die een dreiging gaan vormen voor Formule 1 dan verplaatst al het kutte aan F1 gewoon naar F-E.

Daarnaast vind ik die fan boosts de kanker van de racesport. Voor je het weet krijg je van die "bij 100.000 likes mag ik een plaatsje omhoog op de grid" onzin.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153824307
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:58 schreef twiFight het volgende:
Formule E is van FIA dus daar schiet je niets mee op. Zodra die een dreiging gaan vormen voor Formule 1 dan verplaatst al het kutte aan F1 gewoon naar F-E.

Daarnaast vind ik die fan boosts de kanker van de racesport. Voor je het weet krijg je van die "bij 100.000 likes mag ik een plaatsje omhoog op de grid" onzin.
Die fan-boosts zijn echt te erg voor woorden. Ergens snap ik het wel dat ze dit uitproberen, kijken hoe populair de sport is.. Word veel over internet gekeken en dan weten ze niet exact het aantal kijkers. Met die fanboost kunnen ze aardig inschatten hoe de Formula E leeft bij de autosport fan (en de families van coureurs die F-E zijn gaan rijden).
Maar ik mag toch hopen dat dat na dit jaar wel afgelopen is.

Dan zie ik nog eerder een MarioKart achtige manier van powerboosts, op de circuits zijn witte vierkantjes her en der geschilderd en met augment reality in het vizier (en op tv) kunnen ze powerboosts oppakken gedurende de race.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 25 juni 2015 @ 10:00:09 #285
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_153824988
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 09:17 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Die fan-boosts zijn echt te erg voor woorden. Ergens snap ik het wel dat ze dit uitproberen, kijken hoe populair de sport is.. Word veel over internet gekeken en dan weten ze niet exact het aantal kijkers. Met die fanboost kunnen ze aardig inschatten hoe de Formula E leeft bij de autosport fan (en de families van coureurs die F-E zijn gaan rijden).
Maar ik mag toch hopen dat dat na dit jaar wel afgelopen is.

Dan zie ik nog eerder een MarioKart achtige manier van powerboosts, op de circuits zijn witte vierkantjes her en der geschilderd en met augment reality in het vizier (en op tv) kunnen ze powerboosts oppakken gedurende de race.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan met zijn alle vol op elkaar klappen omdat iemand zo nodig met een onmogelijk move die turboboost wilde pakken. :D
pi_153826241
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 10:00 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

En dan met zijn alle vol op elkaar klappen omdat iemand zo nodig met een onmogelijk move die turboboost wilde pakken. :D
Dat was ook direct het idee dat ik had toen ik dit idee in mijn kop kreeg.. Komt de collegealiteit tussen de coureurs niet ten goede.
  donderdag 25 juni 2015 @ 12:46:57 #287
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_153828417
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juni 2015 23:21 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik vond de A1GP altijd prima voer om de winter door te komen.

Gezellig op zondag met een paar vrienden en wat bakken bier erbij racen kijken en daarna door naar de kroeg :)

Met Sjeik maktoum al maktoemi al maktoem maktoemer al maktoemi maktoem ofzoiets dergelijks :D
Heb jij nog een lever ?
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
pi_153828609
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:46 schreef HerrFritz het volgende:

[..]

Heb jij nog een lever ?
Jazeker. Tenminste dat denk ik. Ik heb er nooit last van. Dus het zal hendig. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2015 @ 12:59:18 #289
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153828678
A1GP, goede oude tijd :P

Ben nog bij de laatste race op Zandvoort geweest in 2009. Het jaar erop viel het helaas uit elkaar -O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_153830125
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 08:11 schreef nils7 het volgende:

[..]
Denk dat de Formula E best wat kan worden nu meer fabrikanten er in gaan.

Alleen moet dat ook op gewone circuits gaan plaats vinden.
Nee, want dan zie je hoe langzaam die wagens eigenlijk zijn.
Het zijn namelijk helemaal geen bijzondere racewagens.
0 - 100 in 3 seconden en een topsnelheid van 225km/h...

Als je dat op een circuit zet waar fans (ook bij de F1) warm voor zouden lopen, zoals Zandvoort, Monza, Spa Francorchamps, enz, dan kun je beter niks doen, want dat ziet er uit alsof je nog harder kan lopen.

Nee, dat kunnen ze beter op stratencircuits houden. Maar ook daar kunnen we in NL wel wat mee. In Utrecht zijn inmiddels alle vluchtheuvels op de straten waar de tour rijdt verwijderd, dus wat mij betreft plempen ze daar een circuitje neer.
  donderdag 25 juni 2015 @ 14:04:50 #291
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153830163
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 14:02 schreef TagForce het volgende:

[..]

Nee, want dan zie je hoe langzaam die wagens eigenlijk zijn.
Het zijn namelijk helemaal geen bijzondere racewagens.
0 - 100 in 3 seconden en een topsnelheid van 225km/h...

Als je dat op een circuit zet waar fans (ook bij de F1) warm voor zouden lopen, zoals Zandvoort, Monza, Spa Francorchamps, enz, dan kun je beter niks doen, want dat ziet er uit alsof je nog harder kan lopen.

Nee, dat kunnen ze beter op stratencircuits houden. Maar ook daar kunnen we in NL wel wat mee. In Utrecht zijn inmiddels alle vluchtheuvels op de straten waar de tour rijdt verwijderd, dus wat mij betreft plempen ze daar een circuitje neer.
Deze cijfers die je noemt daar is menig getuned bakkie jaloers op!
En dit is pas jaar 1 dat ze het doen, zodra er wat competitie is zullen ze wel rapper worden.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_153830223
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 14:04 schreef nils7 het volgende:

[..]

Deze cijfers die je noemt daar is menig getuned bakkie jaloers op!
En dit is pas jaar 1 dat ze het doen, zodra er wat competitie is zullen ze wel rapper worden.
Menig getuned bakkie heeft geen vleugels, open wielen, en sloffen die breder zijn dan mijn onderarm lang is. :)
  donderdag 25 juni 2015 @ 14:10:26 #293
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153830300
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 14:07 schreef TagForce het volgende:

[..]

Menig getuned bakkie heeft geen vleugels, open wielen, en sloffen die breder zijn dan mijn onderarm lang is. :)
Sure

N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_153830407
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 14:10 schreef nils7 het volgende:

[..]

Sure

1 uit 3... Alleen een achtervleugel. Geen open wielen, en de banden lijken mij 225 (anders steken ze uit de wielkasten).
Daarnaast gok ik dat deze sneller is dan een F-E wagen.
pi_153830947
Willekeurige Super 7 of Donkervoort of iets. Zijn ook net zo snel denk ik. Ongeveer dan.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 25 juni 2015 @ 16:24:44 #296
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153833222
Een stratencircuit in Utrecht, ik ben voor! Ik kan uit mijn raam de start/finish zien van de tour :+ .
Formula E op een groot circuit gaat idd niet zo snel werken. Tenzij je extreme close racing doet zoals de touring car classes, maar F-E is open wheel dus dat eindigt in drama :P

Als batterijen ooit nog eens een stuk beter worden kan het grootschaliger. Wel zullen ze dan ook betere banden moeten krijgen, want mijn fiets heeft nog dikkere banden dan F-E.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153836067
IndyCar Europe tour dan?
.
  donderdag 25 juni 2015 @ 20:20:19 #298
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153839024
Als je een nieuwe klasse zou doen, zou ik een "Formula 0" opzetten en dan staat de 0 voor zero emission.
Ja lijkt op Formule E, maar dat is puur elektrisch(/accupakket) en ik zou graag de manier van aandrijving vrij geven.
Al rijdt iemand met solarpanels als ie daarmee sneller denkt te zijn, al plant iemand een klein fusion reactortje erin be my guest. Ook waterstof valt hieronder wat mij betreft.

Maar ik denk dat je hiermee te sterk tegen de Formula E aan zit.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_153841481
Mwah nee, ook niet echt. Gewoon zoals de A1GP was, mooie klasse, iedereen gelijk materiaal en alleen finetuning vrij laten tijdens het gp weekend.
Wat A1GP vooral de das heeft omgedaan is het gebrek aan talent. Voornamelijk ervaren brokkenpiloten die zich iets te veel in de kijker willen rijden.
pi_153842239
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:49 schreef Meike26 het volgende:
Mwah nee, ook niet echt. Gewoon zoals de A1GP was, mooie klasse, iedereen gelijk materiaal en alleen finetuning vrij laten tijdens het gp weekend.
Wat A1GP vooral de das heeft omgedaan is het gebrek aan talent. Voornamelijk ervaren brokkenpiloten die zich iets te veel in de kijker willen rijden.
Wat daar ook mooi was en wat bijvoorbeeld ook de Indycar zo aantrekkelijk maakt, was de keuze voor de circuits.
A1 GP had in eerste jaar oa Eastern Creek, Zandvoort, Estoril, Brands Hatch, BRNO, Circuits inderdaad met hoofdletter C.
Daar kan zo goed als geen enkele F1 baan aan tippen.
Indycar heeft naast de ovals ook de geweldige stratencircuits waar fouten worden AFGESTRAFT, en bijvoorbeeld Mid-Ohio staat daar nog op de planning binnenkort.
En de ironie is en blijft dat zelfs de F1 rijders zeggen dat de banen en auto´s gevaarlijker mogen, maar daar wordt niet naar geluisterd... :N
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')