abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:08:39 #1
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152865816
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.


  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:10:03 #2
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152865877
Leuke peuteranekdotes in het vorige deel.

Ik mis Omen trouwens! Wat ben je stil, gaat het wel goed met je?
pi_152866338
Oh Danic wat heftig zeg. Ik hoor hier niet meer dus had het niet meegekregen. Wanneer krijg je de uitslagen?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:39:22 #4
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152866914
Die tweeling van jou Kyara! _O- Ik heb zo'n medelijden met M, die krijgt nog wat te stellen met ze.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:44:15 #5
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152867111
Ja :D hoewel het me ook heel erg meevalt hoe hij met ze om gaat. Meiden hebben nog wel ontzag voor hem als grote broer en zo voelt hij zich ook. Maar daarnaast ook veel samenspelen door het geringe leeftijdsverschil. En ze stimuleren elkaar daarin ook heel erg. De meiden slepen M mee in hun klim- en stoeispellen en M de meiden in de fantasiespelletjes.

Wel sneu is dat als mensen vragen of het een tweeling is, M meteen roept dat ze een drieling zijn. Hij wil er graag bijhoren of zo, beseft dat het iets "speciaals" is en dat hij daar buiten staat.
pi_152867114
Ook hallo allemaal, ik ga vanaf nu weer proberen de draad een beetje op te pakken :9
Leuk dat er nog zoveel actief zijn hier!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:45:48 #7
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152867174
Hoi Xanteh! Leuk dat je je hier ook weer komt melden. Hoe gaat het bij jullie? Hoe is het met C?

Heb ik het goed onthouden dat zij ook wat motorische ontwikkelingsachterstand had? Heeft ze dat helemaal bijgehaald? Of ben ik nu vreselijk in de war en zeg ik hele rare dingen :D
pi_152867327
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:22 schreef ferrari_rood het volgende:
Oh Danic wat heftig zeg. Ik hoor hier niet meer dus had het niet meegekregen. Wanneer krijg je de uitslagen?
Dinsdag bellen voor de bloeduitslagen.
De 25e naar de kinderarts. Als ik dinsdag bel dan ook een vervolgafspraak maken bij de ka. Maar donderdag was er nog geen rooster van juli.
Ik merk wel dat ik er met Eva over kan praten. Bijzonder, maar het lijkt in die zin wel zijn vruchten af te werpen. Ik leg alles uit en ook wat er afgelopen donderdag is besproken/gebeurd.
Ze gaf nu zelf ook aan dat het poepen zeer deed en ze het er niet uit kreeg.
En gezien de stickers die we nu plakken zal ze wel movicolon gaan adviseren denk ik.
Het is voor mij iig ook een goede eye opener.

Ze heeft deze week ook 3x een ongelukje gehad, terwijl ze dat echt maar sporadisch had. Maar dat hou ik nu even op een terugval ivm school. Alles bij elkaar is het echt veel wat er gebeurd.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:51:32 #9
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152867392
Hahaha Kyara, wat een boefjes :D O+

Opstandig, drammerig en dwars. Check!
Momenteel is "dood liggen" zijn ding. Gaat hij zomaar op bijvoorbeeld een druk schoolplein of middenin de supermarkt op zijn rug op de grond liggen met zijn ogen dicht.
De reacties van omstanders zijn wat jammer, maar ik heb ontdekt dat negeren het beste werkt en dat hij dan het snelst weer opstaat. Vaak verzucht hij dan ook nog even "Oooooowkeeee, ik kom al."

Vanmiddag heeft hij boompje geklommen met zijn grote broer.
Hij was er vet goed in :o

Hoi oudgedienden :W
.... met gevoel voor drama....
pi_152867411
Haha, dat heb je goed onthouden Kyara. Ze is een maand of elf geleden begonnen met lopen, ongeveer twee maanden na haar tweede verjaardag. Ze heeft sindsdien een behoorlijke inhaalslag gemaakt gelukkig. Alleen durft ze nog niet van de trap naar beneden (de grote trap thuis), of is dat normaal op deze leeftijd? Of heeft iemand misschien tips?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:54:04 #11
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152867492
Xanteh, en als ze achteruit naar beneden gaat, beentjes eerst?
.... met gevoel voor drama....
pi_152867615
Of zittend op haar billen naar beneden?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:59:34 #13
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152867749
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 21:51 schreef Xanteh het volgende:
Haha, dat heb je goed onthouden Kyara. Ze is een maand of elf geleden begonnen met lopen, ongeveer twee maanden na haar tweede verjaardag. Ze heeft sindsdien een behoorlijke inhaalslag gemaakt gelukkig. Alleen durft ze nog niet van de trap naar beneden (de grote trap thuis), of is dat normaal op deze leeftijd? Of heeft iemand misschien tips?
:D kwam omdat M ook vrij laat was met lopen ;)
Naar beneden aan de leuning durfde M trouwens ook pas toen hij echt groot genoeg was om de leuning vast te houden. Daarvoor ging hij achteruit maar wilde ook nog heel erg vaak gedragen worden.

Heb/had jij ook fysio?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:59:55 #14
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152867772
Kersjes _O-

en bomen klimmen :o dan merk je wel dat hij grote broers heeft :D
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:13:06 #15
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152868249
Ja he? Maar je groeit er in mee. No way dat ik mijn oudste in bomen liet klimmen toen hij 2 jaar oud was.
Maar nu bij nummer 3? Alles gaat zoveel sneller en natuurlijker lijkt het wel.

Kijk nou:
.... met gevoel voor drama....
  Moderator vrijdag 22 mei 2015 @ 22:21:55 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152868578
Even een vraagje voor de peutermama's. Een vriendin van me is net bevallen dus we gaan binnenkort op kraambezoek. Nou heeft ze nog een dochter van 3,5 jaar en ik wil graag ook een klein cadeautje voor haar kopen. Ik weet dat ze helemaal gek is op Frozen en op De Kleine Zeemeermin. Iemand een idee wat zij leuk zou vinden?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_152868831
Wat een heerlijke klimgeit(en) bij kersjes

En ook weer nieuwe oude gezichten, welkom

Danic wat een heftige ochtend maar hopelijk snel duidelijkheid
(Hier inmiddels ander middel als movicolon ondanks ze 2x per dag kan poepen, maar ook hele andere klachten dus eigenlijk geen toegevoegde waarde)

Meneer is vooral boos als zuslief uit school bij iemand afspreekt
dan wil hij ook afspreken, dus zeg ik als jij op school zit mag jij ook afspreken, wat hij dan dolblij met yes! Antwoord

kyara wat een lekker ondeugend stel heb je
pi_152868929
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:21 schreef MaJo het volgende:
Even een vraagje voor de peutermama's. Een vriendin van me is net bevallen dus we gaan binnenkort op kraambezoek. Nou heeft ze nog een dochter van 3,5 jaar en ik wil graag ook een klein cadeautje voor haar kopen. Ik weet dat ze helemaal gek is op Frozen en op De Kleine Zeemeermin. Iemand een idee wat zij leuk zou vinden?
Mijn dochter van 4 kreeg een luisterleesboek van Frozen en een plastic Olaf (die uit elkaar kan) dat vond ze erg leuk. Maar ligt een beetje aan het kind. Ook een stempelset van Frozen kreeg ze en vind ze leuk maar de ander (die is dan wel 2) kan daar totaal niet mee omgaan. Of je moet gekleurde muren leuk vinden :+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:38:35 #19
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152869213
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:21 schreef MaJo het volgende:
Even een vraagje voor de peutermama's. Een vriendin van me is net bevallen dus we gaan binnenkort op kraambezoek. Nou heeft ze nog een dochter van 3,5 jaar en ik wil graag ook een klein cadeautje voor haar kopen. Ik weet dat ze helemaal gek is op Frozen en op De Kleine Zeemeermin. Iemand een idee wat zij leuk zou vinden?
Ik zag van de week bij het Kruidvat speelsets liggen met jonge Anna en Elsa-poppen van Frozen.
Inclusief kleine Olaf. Kosten ¤ 10 en zag er heel cute uit :Y
.... met gevoel voor drama....
  Moderator vrijdag 22 mei 2015 @ 23:03:20 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152870089
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:30 schreef Tally het volgende:

[..]

Mijn dochter van 4 kreeg een luisterleesboek van Frozen en een plastic Olaf (die uit elkaar kan) dat vond ze erg leuk. Maar ligt een beetje aan het kind. Ook een stempelset van Frozen kreeg ze en vind ze leuk maar de ander (die is dan wel 2) kan daar totaal niet mee omgaan. Of je moet gekleurde muren leuk vinden :+
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 22:38 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Ik zag van de week bij het Kruidvat speelsets liggen met jonge Anna en Elsa-poppen van Frozen.
Inclusief kleine Olaf. Kosten ¤ 10 en zag er heel cute uit :Y
Bedankt voor de tips, hier kan ik wel wat mee ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_152885730
Heeft iemand hier Efteling ervaring met eigen buggy? Vast wel toch? Wij gaan volgende week maar onze buggy (Nuna Pepp) was niet zo heel goedkoop :'). Ik ben bang dat ie gejat wordt, terwijl wij leuk. In Carnaval Festival zitten ofzo. Hoe bevallen die wagentjes van de Efteling zelf? Of heeft iemand een tip? Ik At te denken aan m'n kettingslot van de fiets mee te nemen maar dat is misschien wat gortig? Zon dikke schakelketting, weet je wel?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152885764
Je kan daar ook een slot huren. Kost je geloof ik alleen borg.
*poef* nu is het weg
pi_152885900
Oh!! Dat is handig!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zaterdag 23 mei 2015 @ 18:04:59 #25
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152886175
Er staan dure kinderwagens rijen dik. Ik heb mijn dure easywalker er altijd gewoon neer gezet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_152886561
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 18:04 schreef laziness het volgende:
Er staan dure kinderwagens rijen dik. Ik heb mijn dure easywalker er altijd gewoon neer gezet.
Ja. Ongetwijfeld. Maar toch. Zou het erg zonde vinden.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152887284
Ik heb een abonnement en heb de eerste jaren mijn dure bugaboo gewoon geparkeerd. Net als in alle andere pretparken trouwens. Alleen naar Disneyland Parijs had ik destijds een slot meegenomen omdat ik kort ervoor had gehoord dat er een buggyroofbende actief was. Maar na drie keer kloten met dat slot ook maar gewoon erop gegokt dat ze 'm niet zouden stelen ;)
pi_152887673
Die trekwagentjes van de efteling zijn best handig ook :Y. Ik vond het 25 weken zwanger nog best te doen om peuter te trekken daarmee.En peuter vond het fantastisch om erin te zitten (maar probleem bij ons was dat buggy gewoon niet meer paste met 2 volwassenen en 3 kinderen in de auto).

[ Bericht 15% gewijzigd door Phaidra op 23-05-2015 19:29:38 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 23 mei 2015 @ 19:25:31 #29
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152887802
Wij hebben onze buggy (met panterprint >:) ) ook gewoon overal neergezet. Misschien vonden mensen m te lelijk om te jatten, maar hij was er elke keer nog. Mijn ouders gaan regelmatig met J. naar de Efteling en zetten hun buggy ook gewoon overal neer, tot nu toe ook steeds goed gegaan... (maar da's ook een kringlooptweedehandsje)
pi_152888020
Ohhh dat klinkt allemaal wel goed! Ik heb er misschien ook een ehm.. Raar beeld bij dan. Ik wantrouw mensen dan misschien ofzo :D

Thanks ladies! Nu hopen dat Billie het ook leuk vindt.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152888346
Kuukske, ik had vorig jaar dezelfde vraag en kreeg dezelfde antwoorden.
Dus toen hebben we het maar uitgeprobeerd. En het gaat echt goed. Niemand die eraan zit.
Ik zou het echt wel durven gokken hoor. De volgende keer gaat de buggy ook mee en zet ik hem weer niet op slot.

Ga je morgen? Zie je dat zitten in een pinksterweekend? (Lees: DRUK)
pi_152888362
Oh lezen 8)7
Je gaat volgende week
pi_152888948
Ik had een dure kinderwagen en buggy mee.
Het is gewoon goed gekomen, Maarja je weet maar nooit.
Ik heb wel onze kinderwagen in center parcs op slot gezet. Maar dat had er vooral mee te maken dat die week ervoor een paar kinderwagens waren gejat (vertelde ze heel netjes bij de receptie).

[ Bericht 1% gewijzigd door Loj op 23-05-2015 20:22:39 ]
  zaterdag 23 mei 2015 @ 20:25:46 #34
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152889263
Ik heb trouwens wel een slotje voor de buggy, idd gebruikt bij het zwembad van zo'n vakantiepark. Is een dun knaloranje kabelslot van de HEMA (was niet meer dan een tientje geloof ik). Voor een fiets doet t waarschijnlijk niet veel, maar bij een buggy werkt het vast diefstalontmoedigend (zeker als er 10 buggy's naast staan zonder slot ;))
pi_152890119
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 19:49 schreef danic het volgende:
Kuukske, ik had vorig jaar dezelfde vraag en kreeg dezelfde antwoorden.
Dus toen hebben we het maar uitgeprobeerd. En het gaat echt goed. Niemand die eraan zit.
Ik zou het echt wel durven gokken hoor. De volgende keer gaat de buggy ook mee en zet ik hem weer niet op slot.

Ga je morgen? Zie je dat zitten in een pinksterweekend? (Lees: DRUK)
nee volgende week, teamuitje van mans werk.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zaterdag 23 mei 2015 @ 20:51:40 #36
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152890170
Vorig jaar in de Efteling hadden we een karretje dat we halverwege ergens achter gelaten hebben. Verder gewoon alles gelopen en heel eventjes in de drager. M was toen 2,5.
pi_152892766
Wij hebben ook een of ander grijs hemaslotje. Ligt standaard in het mandje van de buggy.
pi_152893095
Hiervoor, voor het vliegtuig, dierentuinen etc, hebben wij er toen een paraplubuggy van 25 euro bij gekocht.
En stiekem gebruik ik die best veel. Lekker makkelijk in de auto enzo.
Alleen die kleine wieltjes zijn zo onhandig in het bos enzo.
Make my day!
pi_152895657
Ik heb nog nooit mijn buggy op slot gezet, parkeren, dierentuinen, huisjes, enz. Maar ik ben heel goed gelovig. Ik geloof niet dat men ze steelt.

Ik vond de karretjes van de efteling niks. Veel te ruim voor mij 2 jarige toen waardoor hij niet lekker zat.

Overigens ben ik nu buggy loos want nadat we ze op de vlucht hebben ingecheckt in het vliegtuig zijn ze spoorloos verdwenen :o
pi_152898758
Zo dan! Dat is lekker :(
Ik begrijp uitje berichtje dat het er twee waren?
En nu? Wordt het uitgezocht?
pi_152908388
Buggt gebruiken we eigenlijk nooit meer, bem ik blij om. Langzamerhand ga je steeds minder zooi meeslepen ;) Voor de Efteling hadden we idd zo'n karretje een maand geleden. Ging ook prima. Al zijn er blijkbaar ook mensen die je karretje 'pikken' 8)7 Dan krijg je wel een nieuwe, maar toch. Onbehoorlijk gedrag.

Wat zuur As! Ik neem aam dat dat wel vergoed wordt?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_152910352
Wij gebruiken de buggy nog heel vaak, voor beide kinderen. Nog nooit ergens op slot gezet, maar goed, wij vinden een simpele chicco buggy prima rijden. Als hij ooit eens gepikt zou worden, hebben we er thuis nog 3:D
  zondag 24 mei 2015 @ 20:19:25 #43
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152925740
Ik heb echt een schurfthekel aan buggy's.
We hebben er wel een, maar voor een dagje Efteling neem ik die echt niet mee!
Er past bijna niks op of aan, en zodra je kind opstaat kukelt hij om. Aaaargghh!

Wij hebben vorig jaar zomer een opvouwbare bolderkar gekocht, en die nemen we altijd mee naar de Efteling (abo ftw *O*)
Neemt opgevouwen in de auto minder plaats in dan de buggy, je kan er meerdere kinderen en 10x zoveel zooi in kwijt en hij blijft altijd overeind staan!
Ideaal.
En toen we vorige zomer pas na middernacht het park verlieten, was dat geen enkel probleem. Peuter lag op een gegeven moment gewoon heerlijk relaxt en languit onder een dekentje in de kar te slapen.
.... met gevoel voor drama....
pi_152925877
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 20:19 schreef Kersjes het volgende:
Ik heb echt een schurfthekel aan buggy's.
We hebben er wel een, maar voor een dagje Efteling neem ik die echt niet mee!
Er past bijna niks op of aan, en zodra je kind opstaat kukelt hij om. Aaaargghh!

Wij hebben vorig jaar zomer een opvouwbare bolderkar gekocht, en die nemen we altijd mee naar de Efteling (abo ftw *O*)
Neemt opgevouwen in de auto minder plaats in dan de buggy, je kan er meerdere kinderen en 10x zoveel zooi in kwijt en hij blijft altijd overeind staan!
Ideaal.
En toen we vorige zomer pas na middernacht het park verlieten, was dat geen enkel probleem. Peuter lag op een gegeven moment gewoon heerlijk relaxt en languit onder een dekentje in de kar te slapen.
Wij hebben ook zo'n bolderkar en iedere keer twijfel ik weer wat nou handiger is om mee te nemen.
Zet je die wel op slot? Of zijn de mensen daar net zo eerlijk mee als met buggy ' s?
pi_152928130
Ik heb een buggy, kinderwagen, draagdoek, draagzak en een duobuggy...
Nu wil ik zo'n bolderkar! :')
Bedankt he :P
pi_152928183
Bolderkar O+ Een bakfiets maar dan zonder fiets, geniaal O+
pi_152928228
Ja met dikkere bandjes. Bolderkar op het strand O+
pi_152928293
Jaja, maak t nog erger...
Ik ben al aan het googelen en marktplaats aan het afspeuren :')
pi_152928389
Toch heb ik nog nooit in mijn leven gedacht: Had ik nu maar een bolderkar gehad! Dus ik koop er geen :7
pi_152928486
Dank je LE, dat moest ik ff horen....
(Maar ik ga nog wel ff door met googelen/marktplaatsen ;) )
pi_152928504
Whehehe ik heb hem voor vaderdag gegeven. Goed excuus :7
pi_152928526
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:21 schreef Loj het volgende:
Ik heb een buggy, kinderwagen, draagdoek, draagzak en een duobuggy...
Nu wil ik zo'n bolderkar! :')
Bedankt he :P
Bij de Multinate was er een opklapbare in de aanbieding voor 59 euro.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_152928622
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:22 schreef L-E het volgende:
Bolderkar O+ Een bakfiets maar dan zonder fiets, geniaal O+
Maar past een opvouwbare bolderkar in een bakfiets, dat is de vraag ... :7
pi_152928634
Een (paraplu)buggy hebben wij nog nooit gehad. Ik gebruik eigenlijk altijd nog de grote Quinny wandelwagen als iets te ver is om te lopen voor Femke. En als een draagdoek niet uitkomt.

In de praktijk komt het er op neer dat dat alleen op maandag is, als we naar het zwembad gaan. Want daar is het wel een handig parkeerplekje voor Femke als ik mezelf nog af moet drogen en aankleden.
Heb er al wel over zitten denken om te proberen 'm te verkopen en dan zo'n buggy aan te schaffen... maar dat zou dan alleen zijn om wat meer ruimte in de auto over te houden. Verder lijkt een buggy me eigenlijk alleen maar onhandig. Beetje vanwege de argumenten van Kersjes...
  zondag 24 mei 2015 @ 21:41:35 #55
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152928913
Fuk. Nu wil ik ook een bolderkar. Vooral een opvouwbare. Passen daar 3 peuters in?
pi_152928952
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:34 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Maar past een opvouwbare bolderkar in een bakfiets, dat is de vraag ... :7
En waarom is er nog geen opvouwbare bakfiets ontworpen? oO<
  zondag 24 mei 2015 @ 21:45:08 #57
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152929029
Ik haat buggy's. Wij hebben er een enkele voor M (gekocht omdat ik de mutsy niet meer in de auto kreeg met mega zwangere buik). We hadden ooit ook een duobuggy maar dat is dus een buggy maar dan 2x zo erg. De meiden wilden er ook net in dus die verkocht. Nu gebruik ik de duo nog wel regelmatig, vooral ook omdat isnu eenmaal niet 3 kinderen tegelijk kan dragen (been there, done that :X).

We hebben nu wel besloten om geen wagen mee te nemen op vakantie. Hooguit een enkele buggy

Of een opvouwbare bolderkar....
pi_152929049
Hoi allemaal! Eva en ik komen ons hier officieel melden. Donderdag is ze twee geworden, vrijdag vierden ze het op de opvang en vandaag thuis. Het was heerlijk! Ze straalde van oor tot oor O+

We gingen van een prachtige baby


Naar een heerlijke dreumes


Naar een ontzettend wijze en kletsgrage peuter




Ik ben zo verliefd op haar O+
E.
  zondag 24 mei 2015 @ 21:46:12 #59
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_152929062
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:31 schreef Tally het volgende:

[..]

Bij de Multinate was er een opklapbare in de aanbieding voor 59 euro.
Daar vond ik die stok zo raar van. Waar je de kar aan trekt zegmaar. Anders dan bij de duurdere .

En ja. Ik wil ook zo'n ding 😂
pi_152929084
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:41 schreef Kyara het volgende:
Fuk. Nu wil ik ook een bolderkar. Vooral een opvouwbare. Passen daar 3 peuters in?
Ja. Mijn meiden passen nu nog net naast elkaar. Daar kan peuter 3 tegenover. Ideaal ding. Gebruik het echt vaak. Past perfect in de auto. Vandaag nog slapende dames het strand mee af gereden.
Of voor een dagje weg om alle spullen in de doen. Zo handig.
Met een meidenkwartet
pi_152929163
Welkom Sparks!
pi_152929168
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:41 schreef Kyara het volgende:
Fuk. Nu wil ik ook een bolderkar. Vooral een opvouwbare. Passen daar 3 peuters in?
Makkelijk! Zou wel een beetje een goede nemen, niet zo'n vouwding van de Praxis dan want die gaat het niet houden ben ik bang. Wij hebben deze http://www.beachtrekker.de/products/beachtrekker-life
Echt een fijn ding, lekker groot, heel stevig, goede banden die ook makkelijk over het strand rijden bijvoorbeeld en klein op te vouwen, stuk kleiner dan een kinderwagen iig :).
pi_152929212
Welkom met je peuter Spark! :)
pi_152929234
Ik gebruik nog regelmatig de wandelwagen van Joolz. Winkelen is met een loslopende peuter alles behalve handig en ontspannend. :P
Meestal vind hij het ook geen probleem, geloof ik.
Maar wie weet is zo'n kar wel een optie, later als ie echt te groot is voor de wandelwagen. Al vind ik die opvouwbare wel afzichtelijk en of zo'n ding in mijn auto past, betwijfel ik ook. :)

En hij zegt eindelijk "opa". :P *O*
pi_152929344
Wij hebben een niet-opklapbare bolderkar. Hout, luchtbanden. Je weet wel. Horror. Nooit gebruikt, staat lelijk in de weg. Buh.

Zon opklapbare lijkt me stukken handiger! Zeker met stranddagjes enzo!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152929391
Ik vind eerlijk gezegd winkelen met een wandelwagen ook vreselijk... Dat je altijd maar op zoek moet naar de lift om bij een andere verdieping te komen...
Wie heeft het trouwens verzonnen dat *als* een kledingwinkel meer dan 1 verdieping heeft, dat ze de kinderkleding *altijd* boven plannen? Dat juist de mensen met wandelwagens die die dingen nodig hebben er moeilijk kunnen komen?
pi_152929478
Winkelen met kinderen is gewoon kut. Kinderwagen is onhandig omdat je nergens doorheen past en afhankelijk bent van lift of roltrap. Draagzak/doek is onhandig omdat je dan niet je kleding kan passen. En zo'n kind laten lopen is leuk als je niets wil kopen en de tijd en energie hebt om alles wat hij uit het rek haalt weer geduldig terug te zetten (we weten allemaal dat we het nu niet over slechts 4 items hebben ;( )

Er bekruipt me steeds vaker het gevoel dat het heul niet handig is om kinderen te hebben :')
pi_152929512
met een buggy op de roltrap wil gelukkig nog wel..

Maar ik ben groot fan van online shoppen voor kleding enzo :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_152929544
Handig niet nee, tof wel! (Meestal ;) )

Zo dubbel ook: áls ik dat lekker handig in mijn eentje aan het winkelen ben, ben ik wel jaloers op andere mensen die hun (kleine) kindjes bij zich hebben. Alsof ik dan eigenlijk wil laten weten dat ik ook wel echt twee van die mooie mensjes op de wereld heb gezet, maar niemand dat aan mij kan zien :@
pi_152929652
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:00 schreef Shandaly het volgende:
Handig niet nee, tof wel! (Meestal ;) )

Zo dubbel ook: áls ik dat lekker handig in mijn eentje aan het winkelen ben, ben ik wel jaloers op andere mensen die hun (kleine) kindjes bij zich hebben. Alsof ik dan eigenlijk wil laten weten dat ik ook wel echt twee van die mooie mensjes op de wereld heb gezet, maar niemand dat aan mij kan zien :@
Dat heb ik echt nooit. Ik ben zelden tot nooit zonder kind, maar als wel dan kijk ik vol medelijden naar die ouders die hun best doen de kinderschare in het gareel te krijgen en ook nog te 'genieten' van een lekker middagje winkelen. Ik benijd ze niet. Echt, niet.
  zondag 24 mei 2015 @ 22:06:24 #71
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152929722
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:48 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Makkelijk! Zou wel een beetje een goede nemen, niet zo'n vouwding van de Praxis dan want die gaat het niet houden ben ik bang. Wij hebben deze http://www.beachtrekker.de/products/beachtrekker-life
Echt een fijn ding, lekker groot, heel stevig, goede banden die ook makkelijk over het strand rijden bijvoorbeeld en klein op te vouwen, stuk kleiner dan een kinderwagen iig :).
Binnenkort keertje afspreken? Kan jij mijn Tula testen en ik jouw bolderkar?

Hoewel, ik zie nu de prijs.... :X is hier iets boven budget :D

Zo'n praxis ding kan voor op vakantie nog best wel een idee zijn. Ga er niet mee boodschappen doen of zo.

[ Bericht 15% gewijzigd door Kyara op 24-05-2015 22:11:45 ]
pi_152929752
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:03 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat heb ik echt nooit. Ik ben zelden tot nooit zonder kind, maar als wel dan kijk ik vol medelijden naar die ouders die hun best doen de kinderschare in het gareel te krijgen en ook nog te 'genieten' van een lekker middagje winkelen. Ik benijd ze niet. Echt, niet.
Nee, dat heb ik inderdaad alleen met de moeders met kleine kindjes die rustig/slapend in een wagentje of doek zitten. De zen-gevallen ;) Bij de stressende denk ik vooral "hah, dat heb ik vandaag toch slimmer aangepakt ;) "

Vanmiddag zijn we een eindje wezen rijden (nieuwe auto moest uitgelaten worden ;) ) en we zijn uiteindelijk terecht gekomen bij een tentje waar Speeseend me ooit eens voor getipt had. Zo tof! Kruising tussen ontzettend gezellig restaurantje en Ballorig. Lars en Femke ging helemaal uit hun bol, terwijl wij heerlijk achter goede koffie met heerlijke appeltaart zaten.
En Lars was weer zo lief voor z'n zusje... O+ O+ Hij heeft z'n halve ijsje aan haar gevoerd. En in het peutergedeelte stond geschreven "als je dit kunt lezen, mag je hier niet in. t/m 3 jaar", dus hij bleef buiten... maar wilde eigenlijk ook wel heel graag met Femke spelen. Dus toen heb ik hem maar gezegd dat als ie voorzichtig deed met de kleine kindjes dat hij dan best z'n zusje mocht helpen bij het glijbaantje enzo. Trots als een pauw stapte hij erin, want hij ging als grote broer zijn zusje helpen O+ O+
  zondag 24 mei 2015 @ 22:08:20 #73
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152929772
Als ik ga winkelen dan zet ik ze alledrie in een AH karretje en dan scheuren we het winkelcentrum door. Inderdaad niet stil blijven staan bij kledingrekken of zo want dan zit je karretje nog voller :')
pi_152929845
quote:
2s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:06 schreef Kyara het volgende:

[..]

Binnenkort keertje afspreken? Kan jij mijn Tula testen en ik jouw bolderkar?
Yes!
pi_152929860
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:03 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat heb ik echt nooit. Ik ben zelden tot nooit zonder kind, maar als wel dan kijk ik vol medelijden naar die ouders die hun best doen de kinderschare in het gareel te krijgen en ook nog te 'genieten' van een lekker middagje winkelen. Ik benijd ze niet. Echt, niet.
Dat heb ik ook altijd ja :D ik kan echt genieten van even winkelen zonder Eva erbij hoor, als ze wel meegaat dan kan ik haar weer tussen de kledingrekken vandaan trekken of honderd keer zeggen dat ze ergens niet aan mag komen en heb ik eind van de dag nog niet waarvoor ik ging.

Een bolderkar lijkt me trouwens ook wel wat. Een buggy hebben we ook maar gebruiken we alleen als we met de auto weg gaan. Eva wil tegenwoordig voornamelijk zelf lopen en de Bugaboo gaat vanuit huis nog mee voor als ze moe is.
E.
pi_152929944
Spark gefeliciteerd! *O*

Ik ga met Otje gerust lopend (even) winkelen, ze geeft heel lief een handje, wijst aan wat ze leuk vindt (maar accepteert net zo goed een nee) en vindt roltrappen een groot feest O+
pi_152929972
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:42 schreef L-E het volgende:

[..]

En waarom is er nog geen opvouwbare bakfiets ontworpen? oO<
Jaah, een vouwbakfiets, eentje die in de trein mee kan (niet die halfbakken oplossing van Gazelle).
pi_152929988
Sticker kreeg een loopfiets voor zijn verjaardag. Een supertoffe, want wij zijn tof en hij ook, dus ja.

Maar hij wil het huis niet meer verlaten zonder dat ding. Dus elke keer dat we ergens heen gaan waar de loopfiets niet mee kan is het Grootsch Drama, huilen, gillen, de stervende zwaan x 1 miljoen. Volgend jaar krijg hij iets ontofs voor zn verjaardag. Een barbie ofzo ;(
pi_152930022
Ik ben niet zo'n winkelaar eigenlijk... meestal spaar ik het op totdat ik echt bepaalde dingen nodig heb, en dan ga ik dus in mijn eentje met een heel lijstje de stad in. Dat is zonder kinderen (en man btw) een stuk efficienter. Overigens begin ik ook meer en meer het online shoppen te waarderen...
pi_152930069
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:15 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Jaah, een vouwbakfiets, eentje die in de trein mee kan (niet die halfbakken oplossing van Gazelle).
MET EEN INGEBOUWDE MACHINE AAN HET STUUR WAAR CHOCOLADEVLA MET SLAGROOM UIT KOMT OMFG *O*
pi_152930098
Bolderkar om de loopfiets in mee te nemen L-E :Y)

quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:18 schreef L-E het volgende:

[..]

MET EEN INGEBOUWDE MACHINE AAN HET STUUR WAAR CHOCOLADEVLA MET SLAGROOM UIT KOMT OMFG *O*
Vla? Slush puppies jah. (snOtje heeft ook een keer een hapje gehad rond pasen en verklaart sindsdien bijna dagelijks dat ze die dingen lust)
pi_152930130
Slush puppies zijn voor mietjes jonguh.
pi_152930211
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:20 schreef L-E het volgende:
Slush puppies zijn voor mietjes jonguh.
Mijn kind mag geen koeiemelk Ik vind vla goor dus slush puppies roelen. :{w
pi_152930242
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:23 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Mijn kind mag geen koeiemelk dus slush puppies roelen. :{w
Die chocoladevla-inbouw-dinges zit er toch niet voor de kinderen, gekkie
pi_152930294
Zie edit :+

En nu ga ik nog braaf even een naald in mezelf steken voor ik m'n bed in kruip.
pi_152930298
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 23:17 schreef danic het volgende:
Zo dan! Dat is lekker :(
Ik begrijp uitje berichtje dat het er twee waren?
En nu? Wordt het uitgezocht?
Ja allebei de buggy's.

We hebben nu het vervolg formulier ingevuld met hoe oud ze zijn en prijs enz. Maar ja dan de vraag hoeveel je er voor terug krijgt.

Ik ga denk ik geen buggy meer kopen. Want we hebben een opvouwbare bolderkar en dragers.
Maar nu afwachten of we dat ook zo redden.

We gebruikten ze alleen bij lange dagjes uit maar toch irritant dat ze nu weg zijn.
pi_152930360
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
Zie edit :+

En nu ga ik nog braaf even een naald in mezelf steken voor ik m'n bed in kruip.
*Naaldinsteekboks* (waarom eigenlijk?)
pi_152930597
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:27 schreef L-E het volgende:

[..]

*Naaldinsteekboks* (waarom eigenlijk?)
IUI, hopelijk een broertje of zusje voor de muppet. O+
pi_152930665
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:33 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

IUI, hopelijk een broertje of zusje voor de muppet. O+
Aaahhh, tof! O+ Succes!

(Veel leukere reden dan mijn naalden :( )
pi_152930792
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:35 schreef L-E het volgende:

(Veel leukere reden dan mijn naalden :( )
Dat vermoedde ik al, waarom mag jij precies?
pi_152930864
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:38 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dat vermoedde ik al, waarom mag jij precies?
Ivm een longembolie in het verleden moet ik tot 6 weken na elke bevalling bloedverdunners prikken.
pi_152931138
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:40 schreef L-E het volgende:

[..]

Ivm een longembolie in het verleden moet ik tot 6 weken na elke bevalling bloedverdunners prikken.
Some people have all the luck ... -O-
pi_152931251
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:47 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Some people have all the luck ... -O-
Ach nee, ik vind het niet erg. Nog twee weken, dan is het klaar :)
pi_152932154
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:00 schreef Shandaly het volgende:
Handig niet nee, tof wel! (Meestal ;) )

Zo dubbel ook: áls ik dat lekker handig in mijn eentje aan het winkelen ben, ben ik wel jaloers op andere mensen die hun (kleine) kindjes bij zich hebben. Alsof ik dan eigenlijk wil laten weten dat ik ook wel echt twee van die mooie mensjes op de wereld heb gezet, maar niemand dat aan mij kan zien :@
Een hele dikke +1 :D :@
pi_152932326
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:25 schreef As1981 het volgende:

[..]

Ja allebei de buggy's.

We hebben nu het vervolg formulier ingevuld met hoe oud ze zijn en prijs enz. Maar ja dan de vraag hoeveel je er voor terug krijgt.

Ik ga denk ik geen buggy meer kopen. Want we hebben een opvouwbare bolderkar en dragers.
Maar nu afwachten of we dat ook zo redden.

We gebruikten ze alleen bij lange dagjes uit maar toch irritant dat ze nu weg zijn.
Ook al een bolderkar :D

Nou zie hier: indien peuter aanwezig in huishouden, bolderkar noodzakelijk :+

Maar hoeveel ervoor terug.......gaat dat ook niet via je reisverzekering? Je bagage is dan toch meeverzekerd? Of heb je een eigen risico?
We gaan deze zomer voor het eerst vliegen sinds 4 jaar dus geen idee hoe dat met maatschappijen en kwijtgeraakte buggy's werkt hoor.
pi_152937964
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:16 schreef L-E het volgende:
Sticker kreeg een loopfiets voor zijn verjaardag. Een supertoffe, want wij zijn tof en hij ook, dus ja.

Maar hij wil het huis niet meer verlaten zonder dat ding. Dus elke keer dat we ergens heen gaan waar de loopfiets niet mee kan is het Grootsch Drama, huilen, gillen, de stervende zwaan x 1 miljoen. Volgend jaar krijg hij iets ontofs voor zn verjaardag. Een barbie ofzo ;(
Werkt uitleggen niet? Werkt bij Jan vrij goed soms drama

hier was de loopfiets verdwenen... Dus snel een nieuwe gekochtgekocht die is binnen, dag later vind mn man met hond uit laten de loopfiets terugterug.. Hij is een week weg geweest.

Hij kwam er achter dat de "brommer" weg was dus moest het vertellen hij keek zo beteuterdbeteuterd.... Dat hij een nieuwe kreeg was ^O^ samen besteld online, krijgt hij van opa een oma ook nog de kruitvat aanbieding.... Dus nu heb ik er 3 -O-

De ene boven weg gezet die is met een ruim half jaar ofzo voor Teun...

Maar loopfiet Is hier ook hot hot hot! De normale fiets ook by the way...

pi_152938265
Normale fiets met trappers? Muppet racet lekker op haar loopfiets, maar zo ver zijn we echt nog niet.
pi_152938280
Loopfiets!
Ow vindt het super :)
Wij hebben er twee, maar eentje is nog te hoog voor Ow. Dus over een jaar hebben ze er allebei een :)
pi_152938375
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 08:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
Normale fiets met trappers? Muppet racet lekker op haar loopfiets, maar zo ver zijn we echt nog niet.
Jep! Hij rijd op alles tractor, skelter, 12 inch fiets driewieler, loopfiets...hij zat met ruim anderhalf al op een 2 wielerige loopfiets hij is snel met alles



pi_152938425
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 08:48 schreef Loj het volgende:
Loopfiets!
Ow vindt het super :)
Wij hebben er twee, maar eentje is nog te hoog voor Ow. Dus over een jaar hebben ze er allebei een :)
Ik heb ook een lagere loopfiets zat hij met ruim anderhalf op, staat nu op de middelste stand, voor teun heb ik ook eentje al staan dus dat is ook zo'n lagere

pi_152938461
Welkom Spark *O*

Ik vind een bolderkar ook tof, maar voor maar 1 kindje wat in principe best een eind zelf kan lopen een beetje overdreven -O-

Winkelen doe ik meestal als M bij zijn vader is. Als ik weet wat ik moet hebben dan is het wel te doen, maar het is niet echt ontspannen. We doen wel elke woensdag samen de weekboodschappen en daar wil meneer natuurlijk _niet_ in een karretje dus dat is ook altijd een uitdaging :') Goddank is aan het einde een speelhoek, daar kan ik hem dan even neerzetten om mijn lijstje na te lopen.

Bij zo'n bericht:

quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:14 schreef _Ophelia_ het volgende:
Spark gefeliciteerd! *O*

Ik ga met Otje gerust lopend (even) winkelen, ze geeft heel lief een handje, wijst aan wat ze leuk vindt (maar accepteert net zo goed een nee) en vindt roltrappen een groot feest O+
sta ik wel even zo :o te kijken, een kind wat je hand vasthoudt en meeloopt zonder moord en brand te schreeuwen :o :o Het klinkt wel heel knuf O+ En succes met de spuiten dames!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_152938540
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:42 schreef L-E het volgende:

[..]

En waarom is er nog geen opvouwbare bakfiets ontworpen? oO<
Ik zag laatst een advertentie voor een bakfiets die in een paar handelingen omgebouwd kon worden tot wandelwagen! Slechts 3000 dollar! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152939116
Welkom Sprak, wat heb je daar een leuk peutermeisje!

Dagelijkse / wekelijkse boodschappen gaat prima met de kindjes. Wel met veel geduld en aandacht (laten helpen spullen in het mandje doen, zelfscannen). Maar shoppen voor kleding, dat doe ik niet met peuter erbij. Dat duurt hem gewoon te lang en heb ik mijn aandacht ook te veel nodig bij uitzoeken, passen, etc. Werkt niet idd :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152939362
Wat knap goitske! Ik zette Eva laatst op een loopfiets met twee wielen en die donderde meteen om! :D

Wat vind ik dit een leuke leeftijd jongens. Ze is zo wijs en kletst ons de oren van het hoofd. Van de week wou ze een banaan en zit ze hardop te denken: 'nog naan, mama vagen mag wel' O+
En laatst zocht ze een kleivormpje die nergens te vinden was en zegt ze: 'auto weg...... Jammer' :')
Soms moeten we echt heel erg lachen om haar uitspraken, heerlijk!
E.
pi_152940723
Heerlijk dat geklets Sparks, kan niet wachten tot Femke ook wat meer zegt. Er komen wel steeds meer losse woordjes, maar combinaties en zinnetjes zijn nog ver weg.

De (week)boodschappen doe ik overigens ook meestal mét de kindjes. Kwestie van iets meer tijd voor uittrekken, en vooral niet proberen te haasten. Lars is vaak de scanmeester, hij loopt met de zelfscanner rond. En als Femke niet rondloopt, maar in het karretje zit, dan stopt zij de (niet-breekbare ;) ) boodschappen in de tas.
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 09:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik zag laatst een advertentie voor een bakfiets die in een paar handelingen omgebouwd kon worden tot wandelwagen! Slechts 3000 dollar! :D
Er zijn toch wel van die fietskarren die je ook al wandelwagen kunt gebruiken?

Zoiets bijvoorbeeld:
pi_152943419
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 09:03 schreef Goitske het volgende:

[..]

Jep! Hij rijd op alles tractor, skelter, 12 inch fiets driewieler, loopfiets...hij zat met ruim anderhalf al op een 2 wielerige loopfiets hij is snel met alles
Oh wacht, zijwieltjes. Helemaal niet bij nagedacht dat dat ook een optie was. Denk dat Otje daar ook wel mee uit de voeten kan inderdaad. neefjes en nichtjes gingen met een jaar of drie allemaal naadloos van de loopfiets naar de normale fiets, nooit over zijwieltjes nagedacht
pi_152943553
We gingen vanmorgen naar het peutertheaterfestival. Ze was eerst zo aan het genieten met de knuffels en al het speelgoed, maar van de voorstelling hebben we maar een minuut of tien gezien, knuistjes strak om haar konijn heen en ze zat gewoon te trillen zo eng vond ze het. Gelukkig daarna nog even gespeeld, geschminkt en lekker een groot glas vruchtensap, maar ik baal er nu wel van dat ik net die voorstelling had gekozen. Hij leek op papier zo rustig, lief en knus.

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 09:14 schreef Clubsoda het volgende:
sta ik wel even zo :o te kijken, een kind wat je hand vasthoudt en meeloopt zonder moord en brand te schreeuwen :o :o Het klinkt wel heel knuf O+ En succes met de spuiten dames!
Het kan nog misgaan hier natuurlijk ;) maar Otje is ook gewoon heel rustig, en hoe vreemd het ook mag klinken voor een peuter, heel redelijk. Ik kan echt afspraken met haar maken, en ze weet dat ik heel ver met haar mee ga zo lang zij naar mij luistert.
  maandag 25 mei 2015 @ 13:51:48 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152944046
Spark, was een leuke foto's!

En Shandaly, klinkt als een heerlijke ochtend. En Lars O+ zo lief!

Kletsende kindjes, heerlijk! O+

Ik doe de tussendoor boodschappen wel eens met 3 kinderen. Meer kan ik ook niet meenemen omdat mijn wagentje dan vol kinderen zit dus alles moet in een boodschappentas. De wekelijkse boodschappen doet mijn man met M, dat is prima te doen.

Ophelia, welke voorstelling ben je geweest? Wij gaan volgende week..... hopelijk niet naar enge voorstelling want M is daar ook nogal gevoelig voor.

Nog meer mensen naar de Open Boerderijendag geweest? Wij waren bij een ijsboerderij. Op zich wel leuk. Kindjes hebben lekker gespeeld en op de trampoline gesprongen, ijsje gegeten en geschminkt.
In de auto moest Jolijn huilen omdat ze een Dora koek wilde (heeft ze ook ooit een keer gehad :X ). Op een gegeven moment zei M: "En nu is het klaar met huilen. Waarom moet je huilen? Maar we hebben geen dora koek in huis, dus dat kan nu niet. Thuis gaan we een boterhammetje eten" _O-
pi_152944951
Deze was het Kyara, ik had ook echt bewust deze gekozen met dezelfde reden.

Goed bezig M. :D
  maandag 25 mei 2015 @ 14:26:02 #110
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152945093
Aaah okey, wij gaan naar het peuterfestival in het kabouterbos. Maar weet even niet meer welke voorstelling want er zijn er 3 :')
pi_152946246
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:51 schreef Kyara het volgende:
Spark, was een leuke foto's!

En Shandaly, klinkt als een heerlijke ochtend. En Lars O+ zo lief!

Kletsende kindjes, heerlijk! O+

Ik doe de tussendoor boodschappen wel eens met 3 kinderen. Meer kan ik ook niet meenemen omdat mijn wagentje dan vol kinderen zit dus alles moet in een boodschappentas. De wekelijkse boodschappen doet mijn man met M, dat is prima te doen.

Ophelia, welke voorstelling ben je geweest? Wij gaan volgende week..... hopelijk niet naar enge voorstelling want M is daar ook nogal gevoelig voor.

Nog meer mensen naar de Open Boerderijendag geweest? Wij waren bij een ijsboerderij. Op zich wel leuk. Kindjes hebben lekker gespeeld en op de trampoline gesprongen, ijsje gegeten en geschminkt.
In de auto moest Jolijn huilen omdat ze een Dora koek wilde (heeft ze ook ooit een keer gehad :X ). Op een gegeven moment zei M: "En nu is het klaar met huilen. Waarom moet je huilen? Maar we hebben geen dora koek in huis, dus dat kan nu niet. Thuis gaan we een boterhammetje eten" _O-
JD is vorige week bij de boerderij hier in het dorp geweest. Billie vond het machtig, de koeien, de tractor, het hooi. Hij heeft het er drie dagen over gehad O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 25 mei 2015 @ 15:15:19 #112
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152946299
Ja,ik vind het echt zo leuk!

Meiden wilden dit keer ook geschminkt, voor het eerst. En dan ook all the way. Wit met koeievlekken. Meestal laat ik bij M een soort light versie doen maar die wilde nu ook helemaal :D Ze waren ook helemaal trots dat ze nu koetjes waren O+
pi_152946634
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:28 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Oh wacht, zijwieltjes. Helemaal niet bij nagedacht dat dat ook een optie was. Denk dat Otje daar ook wel mee uit de voeten kan inderdaad. neefjes en nichtjes gingen met een jaar of drie allemaal naadloos van de loopfiets naar de normale fiets, nooit over zijwieltjes nagedacht
Jan was 2 jaar 3 maanden dat hij begon te fietsen, kon er net via de bagagedrager op klimmen, voeten konden nog niet aan de grond dus zijwielen moest wel hij is nu 2 1/2
pi_152946978
Eva kreeg een 12 inch fiets met zijwieltjes op haar derde verjaardag. Daar stapte ze op En reed weg. Driewielers snappen ze allebei niet. Hoewel Rosalie nu wel probeert maar de kracht lijkt te missen (of de logica van het rondtrappen)

En pffff de beruchte week is hier weer gestart. Normaal verga ik die dag van de hoofdpijn, maar aangezien ik vrij ben heb ik er maar eens aan toegegeven. Ik heb tot 14.00 liggen slapen :o :@
pi_152947624
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:48 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Makkelijk! Zou wel een beetje een goede nemen, niet zo'n vouwding van de Praxis dan want die gaat het niet houden ben ik bang. Wij hebben deze http://www.beachtrekker.de/products/beachtrekker-life
Echt een fijn ding, lekker groot, heel stevig, goede banden die ook makkelijk over het strand rijden bijvoorbeeld en klein op te vouwen, stuk kleiner dan een kinderwagen iig :).
Dat gaat toch niet op het strand met die kleine wielen?
pi_152947706
Lekker Danic!

Kyara, klinkt als een leuk uitje! Wij waren zaterdag al op de kinderboerderij, we zagen wel dat het zondag schapenscheerdag was met activiteiten, maar gister was I. Zo leuk in de tuin aan het spelen dat we het maar gelaten hebben.

Peuter krijgt een loopfietsje volgende maand al hij 3 wordt. We hebben er nu 1 van de speelotheek geleend en hij snapt het wel een beetje, maar gaat nog niet heel hard. Hij is ook redelijk klein, hij last er echt nog maar net op.

Sneu voor Otje! I. vond de voorstelling van de gruffalo ook erg spannend, hoewel hij het boekje uit zijn hoofd kent ongeveer. Hij was wel 1 van de jongsten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_152948201
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
We gingen vanmorgen naar het peutertheaterfestival. Ze was eerst zo aan het genieten met de knuffels en al het speelgoed, maar van de voorstelling hebben we maar een minuut of tien gezien, knuistjes strak om haar konijn heen en ze zat gewoon te trillen zo eng vond ze het. Gelukkig daarna nog even gespeeld, geschminkt en lekker een groot glas vruchtensap, maar ik baal er nu wel van dat ik net die voorstelling had gekozen. Hij leek op papier zo rustig, lief en knus.

[..]

Het kan nog misgaan hier natuurlijk ;) maar Otje is ook gewoon heel rustig, en hoe vreemd het ook mag klinken voor een peuter, heel redelijk. Ik kan echt afspraken met haar maken, en ze weet dat ik heel ver met haar mee ga zo lang zij naar mij luistert.
Jammer dat ze de voorstelling zo eng vond.

Met Luc gaat het sinds hij 2 is zoveel beter, we maken inderdaad ook afspraken en dat werkt hier ook heel goed. Winkelen met Luc gaat ook prima en houdt ook altijd zonder zeuren mijn hand vast. Hij weet waar hij los mag lopen en waar niet en dat werkt hier gelukkig prima.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_152948359
Ik val weer eens binnen.
Ik mis soms echt 'het makkelijke'. Mijn tweetal is nu ook super leuk, maar het is minder relaxed om in m'n eentje met ze op pad te gaan. Lukt allemaal wel, maar is toch heel anders. Alleen met ze gaan lukt ook niet vaak genoeg met man die amper thuis is. Wel jammer. Maar afgezien daarvan: wat is dit een super leuke tijd!! (2,5 zijn ze nu).
Met een meidenkwartet
pi_152948855
Bij een dure speciaalzaak schoenen voor je dochter kopen a ¤ 100,- want alleen het beste is goed genoeg voor haar.

En er dan drie weken later achter komen dat ze niet zo goed tegen de wasmachine kunnen .. je wilde ze even wassen omdat ze een spuitluier had want ziek.

:{ :'( :')

Ik wilde er ook heel graag op uit o.a. de boerendag. Maar aangezien iedereen hier al sinds woensdag ziek, zwak en misselijk is, is ons hele weekend in het water gevallen. :{

Baal er gruwelijk van want dit zijn de spaarzame momentjes die ik momenteel met ze heb.

Gelukkig heb ik over 5 weken zomervakantie. Komt er iets meer rust in de tent.

[ Bericht 28% gewijzigd door Twinkle20 op 25-05-2015 17:06:25 ]
pi_152949178
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:32 schreef .Sparkling. het volgende:
Wat knap goitske! Ik zette Eva laatst op een loopfiets met twee wielen en die donderde meteen om! :D

Wat vind ik dit een leuke leeftijd jongens. Ze is zo wijs en kletst ons de oren van het hoofd. Van de week wou ze een banaan en zit ze hardop te denken: 'nog naan, mama vagen mag wel' O+
En laatst zocht ze een kleivormpje die nergens te vinden was en zegt ze: 'auto weg...... Jammer' :')
Soms moeten we echt heel erg lachen om haar uitspraken, heerlijk!
Hij dus echt niet, het is motorisch heel sterk, wel handig met een broer die anderhalf jaar jonger is maar gevolg is wel dat soms wordt hij ouder geschat en denken mensen dat hij meer kan en geestelijk ook verder is maja hij is gewoon 2 1/2
pi_152949196
Beterschap twinkel!
Hier 1 dag samen mn man heeft gewoon hele weekend moeten werken
pi_152950797
Bijna 2,5.... Hij is zooooo leuk!
pi_152951766
Terug van een weekje vakantie. Was erg gezellig. Veel gedaan met peuter en bijna elke nacht heeft ze bij me in bed geslapen O+
pi_152953209
We misten je al Omen :W

Twinkle Beterschap. En balen van die schoenen zeg! Daar zou ik goed ziek van zijn!
pi_152954014
Wat balen zeg Twinkle. Ik baalde ook zo toen mn oudste dr schoenen op dag 3 al krassen op de neus van de schoenen had.

Klinkt goed Omen!


Mijn (morgen precies) 2,5 jarige ging vandaag voor het aller eerst met de trein. Hij vond t helemaal geweldig! O+ O+
*poef* nu is het weg
  maandag 25 mei 2015 @ 22:12:30 #126
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152959474
Wat balen Twinkle! En beterschap :*

Ik vind het knap Goitske!

Omen, welkom terug!

Wat leuk KJ! Hij vindt het echt helemaal geweldig he :D

Wij hadden vandaag voor de eerste keer een poepje op het potje. Van D. En ze was heul erg trots. Was ook nog eens op eigen initiatief. Hopelijk doet goed voorbeeld, goed volgen....
pi_152966091
Kj pretletter *O*

Trein gaan we van de zomer ook een keertje doen!

Hoop het ook voor je Kyara *O* . Wat knap!

Zo.. afgelopen nacht geen kots of diarree gezien.. geen bedden verschonen. Geen kindjes onder de douche hoeven te zetten. Dus hopelijk zijn ze aan de betere hand *O*
pi_152967657
KJ dat snoetje O+

Goed bezig D. ^O^
pi_152968022
Klinkt positief Twinkle ^O^
pi_152983583
KJ, wat een gave foto O+
En al 2,5 jaar *O*

Kyara, knap van D *O*

Twinkle, gelukkig dat de kindjes aan de betere hand zijn :*
pi_152983844
Gisteren zat ik mijn vakantiefoto's terug te kijken en kwam ik een foto tegen waar je zo goed ziet hoe temperamentvol Riley is en ik raakte daar zo ontroerd van. Het maakte me toen zo gelukkig dat ik zo'n temperamentvol kindje heb.
Op momenten dat Riley zo bezig is, kan het mij zo onzeker maken of ik het allemaal wel goed doe (er zijn trouwens ook momenten dat ik weet dat ik,het goed doe hoor).
Maar die foto liet mij beseffen dat ik haar gewoon zo geweldig vind O+
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:09:07 #132
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152986226
Sparkling nog gefeliciteerd met je mooie dame O+

En dan zag ik nog leuke jommetjes voorbij komen van Goitske en KJ O+

Wij hadden een drukke dag gisteren, heerlijk naar het strand geweest en ook nog bij de Open boerderij dag. Dame wilde perse op het witte paard en dat was niet de kleinste :X
Plaatje bij het praatje en gewoon ff spammen ;) Omdat het kan. :P



:P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_152986287
Och wat een pretletter Susie :)
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:47:29 #134
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152990627
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:58 schreef Omentielvo het volgende:
Gisteren zat ik mijn vakantiefoto's terug te kijken en kwam ik een foto tegen waar je zo goed ziet hoe temperamentvol Riley is en ik raakte daar zo ontroerd van. Het maakte me toen zo gelukkig dat ik zo'n temperamentvol kindje heb.
Op momenten dat Riley zo bezig is, kan het mij zo onzeker maken of ik het allemaal wel goed doe (er zijn trouwens ook momenten dat ik weet dat ik,het goed doe hoor).
Maar die foto liet mij beseffen dat ik haar gewoon zo geweldig vind O+
Prachtig stuk. Nu wil ik de foto zien :D
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:47:56 #135
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152990654
Leuke foto's Susie! Wat wordt ze groot! En held op dat paard!
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:49:08 #136
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152990715
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Och wat een pretletter Susie :)
Op het strand was haar broek op een gegeven moment natuurlijk nat, dus die uit en vervolgens ging ze in haar onderbroek (nog met jas etc aan) in de zee zitten :X Pretletter inderdaad :Y
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_152991075
Wat een vrolijkerd KJ! Je kan zien dat hij echt geniet van de treinreis.

Susie, wat heeft ze lang haar O+ En ook al zo'n pretletter!

Kyara, wat superknap!!

Hoi Omen , welkom terug van vakantie. Ik zag dat je prachtige foto's had op Facebook O+

Twinkle, schoon en fris gebleven? :+
E.
pi_152991204
Ik heb een fikse oorontsteking te pakken en krijg spontaan medelijden met al die kleine kindjes die dat zo vaak hebben. Ik ben geen watje maar deze pijn is behoorlijk afschuwelijk.
Gelukkig kan ik Eva al wel veel uitleggen en begrijpt ze al heel veel. Ze zei vandaag eerst: 'mama dokter weest'.
Al zei ze vanavond: 'Ava pijn oor' mevrouw de papegaai heeft ook wat opgevangen 😂
E.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:01:49 #139
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_152991312
Pff net even boos na het lezen van flints schriftje van het kinderdagverblijf.
Flint praat op het kdv gewoon niet.
Hij vertikt het gewoon
Zelf denk ik dat dit komt omdat hij vanalles te doen heeft en omdat de groep soms groot is met vooral oudere kindjes.
Thuis praat hij veel en heel duidelijk en herhaald alles wat je zegt....
Staat er in zijn schriftje dat ze zijn taalontwikkeling meer gaan stimuleren. Opzich prima maar dit is niet overlegd met mij toen ik hem kwam halen. Ik wil eerst weten hoe! Want ik ken flint, als hij iets echt moet en hij heeft geen zin wordt het alleen een groter drama! Bovendien mag hij van mij ook best gewoon kind zijn die gewoon lekker speelt op zijn manier... Als ze dit vanmiddag hadden gezegd toen ik hem kwam halen had ik om uitleg kunnen vragen en dingen kunnen toelichten
Want hij gaat op dit moment juist thuis super hard met praten ( veilige plek) morgen toch eens bespreken....

Oh susie wat fijn! Wij nog 69 dagen en dan een week aan het strand kan niet wachten!!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:09:21 #140
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152991675
Op zich niet zo verkeerd toch dat ze daar aandacht aan besteden? Ik begrijp geloof ik het probleem niet zo maar misschien ben ik daarin weer te makkelijk. Hij zal toch geen schade oplopen als ze wat woordjes met hem oefenen lijkt me?
pi_152991832
Eens met kyara, al kan ik me wel voorstellen dat je liever had gehad dat ze het ook even persoonlijk besproken hadden.
E.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:15:57 #142
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152991998
Ik denk dat het meer "boosheid" is over het feit dat ze het in het schriftje moet lezen en het niet mondeling is besproken. Lijkt mij ook niet meer dan logisch dat ze dat met je bespreken eigenlijk?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:16:53 #143
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_152992042
Ik had het graag toegelicht zodat ik bijvoorbeeld kon vertellen dat hij heel erg graag leest daar daag je hem mee uit en vindt hij leuk.
Moet geen " verplicht " riedeltje worden want dan gooit hij zn kont tegen de krib...
( boos is ook een groot woord baalde er vooral van dat ze mij niet even mee laten denken is misschien betere omschrijving)
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:18:45 #144
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152992146
Ik vind het alleen maar goed dat ze een mogelijke taalachterstand signaleren en daarop acteren. Als je dat soort dingen niet wilt moet je je kind niet naar een kdv brengen, die hebben namelijk allemaal een pedagogisch beleid waarin dit soort dingen staan beschreven.
Dat de communicatie te wensen overlaat staat buiten discussie.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152992148
Ik denk dat ze hem ook niet op een stoel zetten en woorden laten opdreunen ;) ze doen dat, neem ik aan, op zo'n manier dat hij denkt dat ze spelen maar in werkelijkheid leert hij ook nog eens wat extra taal.
Ik kan me wel goed voorstellen dat je baalt van de communicatie, zou ik ook hebben.
E.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:19:15 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152992173
Ik zou t ook niet leuk vinden als ze zoiets in een schriftje schrijven. Moet idd gewoon even mondeling. Dat ze er mee willen oefenen (mits op een speelse manier) is opzich alleen maar goed natuurlijk :Y

En haaaai :W ik hou t niet bij hier!
pi_152992218
Heeee LB! Hoe is het met jouw mooie E?
E.
pi_152992232
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:16 schreef Ereshkigal het volgende:
Ik had het graag toegelicht zodat ik bijvoorbeeld kon vertellen dat hij heel erg graag leest daar daag je hem mee uit en vindt hij leuk.
Moet geen " verplicht " riedeltje worden want dan gooit hij zn kont tegen de krib...
( boos is ook een groot woord baalde er vooral van dat ze mij niet even mee laten denken is misschien betere omschrijving)
Een echte peuter dus. :D kont tegen de krib, zo nu en dan.
Maar ze hadden het even mondeling toe kunnen lichten, ben ik het mee eens.
Make my day!
pi_152992237
*spam*

die MED voor de regels :)

[ Bericht 85% gewijzigd door Kyara op 26-05-2015 22:28:24 ]
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:22:18 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152992327
E vindt het de laatste tijd best moeilijk / spannend om naar het kdv gebracht te worden. Ze zit nu een maand op de peutergroep. maar het is blijkbaar toch nog niet zo vertrouwd als de babygroep. Ze is ook bekaf aan het eind van de dag :') Al krijg ik haar dan niet mee naar huis omdat ze zo lekker aan het spelen is, dus ze heeft het er wel leuk.

Maar ze is sowieso een beetje wiebelig momenteel, herkennen de moeders van leeftijdsgenootjes dit? Snel huilen, soms huilend wakker (nachtmerrie?), snel moe (maar soms na een uurtje middagslaap al weer wakker :X ) etc etc....
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:23:39 #151
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_152992402
Nou van taalachterstand is naar mijn idee geen sprake van omdat hij thuis wel volop praat en duidelijk
Ik denk zelf dat hij zich niet " vrij" genoeg voelt op de groep door misschien de grote van de groep. Hij oogt ook altijd erg verlegen terwijl hij thuis en buiten huis juist super vrij is
Dit denk ik omdat hij een tijd terug er was en weinig kindjes en hij dan wel ineens praat!
Dan heb je denk ik een ander soort probleem dan niet willen/ kunnen praten!
Morgen ga ik sowieso even navragen hoe en wat.
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:23:40 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152992405
Verder gaat ze onverminderd als een speer :o Er komen hele volzinnen uit, ze heeft vandeweek mijn kleren uitgezocht (stond voor de kast: "Deze? Neeee. Deze dan? Nee ook niet. Wil je deze aan mama? Ja? :') O+ )
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:24:39 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152992450
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:23 schreef Ereshkigal het volgende:
Nou van taalachterstand is naar mijn idee geen sprake van omdat hij thuis wel volop praat en duidelijk
Ik denk zelf dat hij zich niet " vrij" genoeg voelt op de groep door misschien de grote van de groep. Hij oogt ook altijd erg verlegen terwijl hij thuis en buiten huis juist super vrij is
Dit denk ik omdat hij een tijd terug er was en weinig kindjes en hij dan wel ineens praat!
Dan heb je denk ik een ander soort probleem dan niet willen/ kunnen praten!
Morgen ga ik sowieso even navragen hoe en wat.
E praatte op het kdv ook veel minder dan thuis geloof ik hoor :Y Nu staat het mondje zelden meer stil, maar het duurde daar veel langer voor ze haar hoorden praten.
pi_152992519
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:23 schreef Ereshkigal het volgende:
Nou van taalachterstand is naar mijn idee geen sprake van omdat hij thuis wel volop praat en duidelijk
Ik denk zelf dat hij zich niet " vrij" genoeg voelt op de groep door misschien de grote van de groep. Hij oogt ook altijd erg verlegen terwijl hij thuis en buiten huis juist super vrij is
Dit denk ik omdat hij een tijd terug er was en weinig kindjes en hij dan wel ineens praat!
Dan heb je denk ik een ander soort probleem dan niet willen/ kunnen praten!
Morgen ga ik sowieso even navragen hoe en wat.
Het KDV zegt dus dat hij nooit praat. Hoe lang zit hij nu al in die groep? En heb je de indruk dat hij het er wel op zijn gemak is?
Make my day!
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:28:52 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152992644
Ja kut, moest een spammert editen, is mijn eigen post weg.

Echt, mod zijn is zwaar.
pi_152992697
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:24 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

E praatte op het kdv ook veel minder dan thuis geloof ik hoor :Y Nu staat het mondje zelden meer stil, maar het duurde daar veel langer voor ze haar hoorden praten.
Hier ook zo ja, lijkt me wel normaal.

Wat knap van E joh! Al zo goed praten O+

We zijn vorige week trouwens weer met Eva bij de kinderarts geweest, ze was weer iets aangekomen dus dat is fijn! Ze weegt 11,5 kilo met kleren aan en is 87,5 cm.
De Movicolon die ze heeft voorgeschreven gekregen twee maanden terug doet zijn werk goed want momenteel komt er vrijwel dagelijks ontlasting. We moeten het nog zes weken dagelijks geven en dan kijken of het lukt om hem om de dag te geven. Als dat ook goed gaat na een paar weken helemaal stoppen. Gaat het niet moeten we terug komen en worden er verdere onderzoeken in gang gezet. De kinderarts denkt aan een zware obstipatie die een keer goed opgelost moet worden maar wij geloven er niet zo heel erg in, het speelt al twee jaar tenslotte en eerder zat ze ook aan de Movicolon. Maar we proberen het wel, als we ook maar de indruk krijgen dat het weer vastloopt hangen we meteen weer aan de telefoon.
E.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:31:06 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152992768
Eresh, de communicatie verdient geen schoonheidsprijs, ik dacht ook dat je pislink was nav je eerste post, begrijp nu je nuance beter. Maar ze zullen waarschijnlijk spelenderwijs beetje met hem gaan oefenen, zou me daar niet te druk om maken.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:34:00 #158
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_152992905
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:26 schreef agter het volgende:

[..]

Het KDV zegt dus dat hij nooit praat. Hoe lang zit hij nu al in die groep? En heb je de indruk dat hij het er wel op zijn gemak is?
Vanaf september vorig jaar
Overgang was erg lastig voor hem
Als ik hem kom halen speelt hij wel maar is hij zo anders als thuis ( terughoudend) hij is ook een van de jongste daar op de groep.
Ligt er ook enorm aan wie er op de groep is trouwens ja...meneer heeft voorkeur haha...buiten dat gaat hij super graag er naar toe en krijg ik hem amper mee naar huis dus dat zit wel goed...hij kijkt wat meer de kat uit de boom zeg maar
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_152993063
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:34 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

Vanaf september vorig jaar
Overgang was erg lastig voor hem
Als ik hem kom halen speelt hij wel maar is hij zo anders als thuis ( terughoudend) hij is ook een van de jongste daar op de groep.
Ligt er ook enorm aan wie er op de groep is trouwens ja...meneer heeft voorkeur haha...buiten dat gaat hij super graag er naar toe en krijg ik hem amper mee naar huis dus dat zit wel goed...hij kijkt wat meer de kat uit de boom zeg maar
Klinkt niet vreemd hoor.
meer alsof ie wat moeite heeft zijn plek in de groep in te nemen.
Make my day!
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:39:34 #160
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_152993210
Daarom denk ik dat taal geen prioriteit heeft maar meer plek in de groep? Al weet ik zeker dat als ze gaan lezen hij dit geweldig vindt...Hopelijk weten ze waar ze aan beginnen dan wil hij niks anders meer boekenwurm :)
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_152993307
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:39 schreef Ereshkigal het volgende:
Daarom denk ik dat taal geen prioriteit heeft maar meer plek in de groep? Al weet ik zeker dat als ze gaan lezen hij dit geweldig vindt...Hopelijk weten ze waar ze aan beginnen dan wil hij niks anders meer boekenwurm :)
Hopelijk gaat het hand in hand: als hij zich meer verbaal uit, hij zijn plekje beter in kan nemen.
Make my day!
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:42:32 #162
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152993360
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:29 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Hier ook zo ja, lijkt me wel normaal.

Wat knap van E joh! Al zo goed praten O+

We zijn vorige week trouwens weer met Eva bij de kinderarts geweest, ze was weer iets aangekomen dus dat is fijn! Ze weegt 11,5 kilo met kleren aan en is 87,5 cm.
De Movicolon die ze heeft voorgeschreven gekregen twee maanden terug doet zijn werk goed want momenteel komt er vrijwel dagelijks ontlasting. We moeten het nog zes weken dagelijks geven en dan kijken of het lukt om hem om de dag te geven. Als dat ook goed gaat na een paar weken helemaal stoppen. Gaat het niet moeten we terug komen en worden er verdere onderzoeken in gang gezet. De kinderarts denkt aan een zware obstipatie die een keer goed opgelost moet worden maar wij geloven er niet zo heel erg in, het speelt al twee jaar tenslotte en eerder zat ze ook aan de Movicolon. Maar we proberen het wel, als we ook maar de indruk krijgen dat het weer vastloopt hangen we meteen weer aan de telefoon.
Oef, wel fijn dat het nu werkt, maar ik hoop dat dat met afbouwen ook zo blijft!

En verder vind ik die overeenkomst tussen onze Evaatjes zo mooi :D O+ Mijne woog de dag na dr verjaardag 11,9 kilo bij 88 cm :D
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:55:35 #163
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152993944
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:23 schreef LadyBlack het volgende:
Verder gaat ze onverminderd als een speer :o Er komen hele volzinnen uit, ze heeft vandeweek mijn kleren uitgezocht (stond voor de kast: "Deze? Neeee. Deze dan? Nee ook niet. Wil je deze aan mama? Ja? :') O+ )
O+

En was het wat? Gecombineerd met regenlaarzen?

Peuters en regenlaarsjes <3
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:57:09 #164
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_152994018
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:55 schreef Kyara het volgende:

[..]

O+

En was het wat? Gecombineerd met regenlaarzen?

Peuters en regenlaarsjes <3
Liefst alleen romper en regenlaarzen ;-)
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:58:48 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152994088
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:57 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

Liefst alleen romper en regenlaarzen ;-)
ja :D

liefst nog zonder romper.

Maar wel vlindervleugels, ketting en een haarspeldje
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:00:13 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152994147
Oh deze moet ik even delen. Haal hem zo weer weg dus svp niet quoten

*knip*

[ Bericht 47% gewijzigd door Kyara op 27-05-2015 00:05:45 ]
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:00:43 #167
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_152994169
Vergeet de veel te grote zonnebril niet
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:01:52 #168
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152994218
en de handtas. Want "schappetjes" doen. O+
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:15:53 #169
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_152994779
Aaah M. GE-WEL-DIG weer _O- !

Oh hai, ik hier? Ja ik lees nog mee, maar maak weinig spannends mee met mijn bijna-kleuter die d'r oren door het doucheputje gespoeld heeft :').
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:27:19 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152995211
Aaaah, vertel eens wat meer NTS!!!

en bijna-kleuter :X (vooral figuurlijk dan toch)
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:44:43 #171
37306 Ereshkigal
ereshkigal
pi_152995764
Oh...shit...
Ik had gehoopt dat zodra ze kleuter worden die oren wel ineens zn werk zouden doen...:|
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:48:43 #172
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_152995877
Ze is sinds Piranha in het zkh gelegen heeft amper meer te handelen. En nu Piranha 'iets' meer aandacht vraagt dan gemiddeld is het helemaal bal. Van pannekoek op de tv smeren tot je duurste badolie leegknijpen in de wc, 2 minuten geen ogen op haar is vragen om ellende.
Dus mijn moeder is nu semi-permanent in huis om o.a. als collega-politieagent op treden.

Morgen gesprek op de basisschool over de mogelijkheid tot overdracht, waarschijnlijk start ze na de zomervakantie al.
  woensdag 27 mei 2015 @ 00:05:01 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152996331
Oh ja, draak gaat eerder starten he. Spannend! Hopelijk krijg je het allemaal geregeld.

Het zijn wel een heleboel spannende dingen hoor ;) Nee, maar wel heftige periode zo. Hopelijk brengt school straks meer uitdaging maar ook rust en structuur :*
pi_152998205
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:48 schreef NotTheSame het volgende:
Ze is sinds Piranha in het zkh gelegen heeft amper meer te handelen. En nu Piranha 'iets' meer aandacht vraagt dan gemiddeld is het helemaal bal. Van pannekoek op de tv smeren tot je duurste badolie leegknijpen in de wc, 2 minuten geen ogen op haar is vragen om ellende.
Dus mijn moeder is nu semi-permanent in huis om o.a. als collega-politieagent op treden.

Morgen gesprek op de basisschool over de mogelijkheid tot overdracht, waarschijnlijk start ze na de zomervakantie al.
Omg! Wat een gedoe vond 2x een sudo incident al irritant genoeg!
Fijn dat ze eerder kan starten hopelijk brengt dat haar meer rust en uitdaging
pi_152998329
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:44 schreef Ereshkigal het volgende:
Oh...shit...
Ik had gehoopt dat zodra ze kleuter worden die oren wel ineens zn werk zouden doen...:|
Oost Indisch doof blijven ze :+ (hoewel toen mijn kleuter echt niet luisterende bleken zijn oren echt kapot te zijn ;))

En wat een drukte hier! Leuk!
Ik heb alles gelezen, maar ben de helft vergeten :@
Las iets over extra taal stimulatie. De manier waarop is een beetje jammer gegaan idd. Wel fijn dat ze het signaleren en misschien met wat extra stimulatie durft ie ook meer te praten daar, gewoon door de extra aandacht.

Praten gaat hier wel goed :') haar bijnaam is scheepstoeter, alles moet een een volume gezegd worden pfff. Kleuter zegt ook regelmatig tegen haar dat ze niet moet schreeuwen :') maar het is vaak enthousiasme van haar. Dramaqueen in de dop is het wel. Een echt meisje ool wel :D
Vrijdag zijn ze bij kleuter op school samen op de foto geweest. Ben heel benieuwd naar hoe de foto geworden is :D

En ze blijft maar groot worden...
  woensdag 27 mei 2015 @ 08:14:00 #176
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152998646
Sonnetje wat wordt ze alweer groot! O+

Hier ook een die niet goed luistert, of hoort eigenlijk, want 18 juni worden er buisjes geplaatst. Hopelijk luistert ze daarna dus beter ;)

En 15 juni heb ik al een kennismakingsgesprek met de directrice van de basisschool :X Alleen omdat ik had gemaild of ze in de berengroep geplaatst kom worden en hoe het straks gaat met de wendagen. Ze pakt lekker door in ieder geval :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 27 mei 2015 @ 09:41:50 #177
171422 LadyBlack
paint it black
pi_152999807
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:55 schreef Kyara het volgende:

[..]

O+

En was het wat? Gecombineerd met regenlaarzen?

Peuters en regenlaarsjes <3
_O-

Nee ze had een uiterst charmante jurk voor me uitgezocht. Met een zwarte maillot, en dat wou ze dan zelf ook aan graag oO<
pi_153000620
Susie, wat een leuke dame O+

quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:47 schreef Kyara het volgende:

[..]

Prachtig stuk. Nu wil ik de foto zien :D
Bij deze. Ze was het er even niet mee eens :D



Spark, beterschap :*
Fijn dat de movicolon zijn wek goed doet.
Grappig dat jouw E en LB haar E zo gelijk opgaan qua lengte en gewicht O+

Eres, niet een nette manier om het alleen in het schriftje te zetten en het niet te overleggen met jou. Maar wel fijn dat ze zo letten op de taalontwikkeling van de kinderen

LB, haai :W
En heel herkenbaar dat wiebelige. Ik heb haar sinds haar tweede al vaker een nachtje in mijn bed gehad dan de eerste twee jaar opgeteld.
Leuk dat ze zo goed praat O+
En kleding helpen uitzoeken. Hoe lief O+ . Riley helpt me niet met uitzoeken, maar als ik dan een jurkje aantrek krijg ik wel haar volle goedkeuring: "Mooi, mama"

Kyara, :* voor het zware leven van een mod

quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:00 schreef Kyara het volgende:
Oh deze moet ik even delen. Haal hem zo weer weg dus svp niet quoten

*knip*
Aaah. Gemist -O-

Peuters met regenlaarzen O+
Ze doet ze zelf aan hier. Vaak wel aan de verkeerde voet. Zelf schoenen aandoen gaat hier steeds beter. Maar dus wel 9 van de 10 keer verkeerde voet

NTS, :W
Hopelijk komen jullie gauw in rustiger vaarwater. Lief dat je moeder wel meehelpt. :*

Sonnetje, wat is jouw meisje al groot. O+
  woensdag 27 mei 2015 @ 12:38:29 #179
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153004079
Dacht inderdaad al dat je die bedoelde. Geweldige foto O+

Regenlaarsjes doen ze hier ook zelf aan. Soms ook verkeerde voet inderdaad. Gewone schoenen gaan wat lastiger maar willen ze ook perse zelf doen }:| Uit gaat dan weer iets te makkelijk. (in een winkelwagentje schoen uittrekken en weggooien. En dat je daar dan pas bij de auto achterkomt en vervolgens weer alle winkels langs kan om die schoen te zoeken }:| Volgende keer duct tape.
pi_153005039
Oh schoen uittrekken. Hier dus ook. Zodra we ergens stil staan, gaan die dingen uit :D
Of in de auto. Staan we bij de afslag naar de winkel en doet zij ze uit. Uitleg dat we er bijna zijn, wordt gewoon genegeerd :D
  woensdag 27 mei 2015 @ 13:21:42 #181
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153005323
Ja, of er vliegt ineens een schoen door de auto :X

De meiden zitten in een beleefde fase. "papa, mag ik een slokje water drinken?" "mama, mag ik even buiten spelen?" (ja, inclusief het slokje en het even :') ). Stond laatst in de rij bij de kassa met de kinderen en we moesten beetje lang wachten dus ik gaf ze zo'n alfabetkoekje. Hoor je zo in 3-voud "dank je wel mama!" en dan J en nog even achteraan "dank je wel lieve mama" O+

(dat was ook een gevalletje, doen ze anders noooooooooit :') )
pi_153005794
Sommige fases mogen best lang duren he?

Femke kan in haar autostoel niet bij haar voetjes, en zo te horen is dat maar goed ook ;) Ze heeft ook iets tegen haar slabbertje trouwens. En ze heeft zelf ontdekt hoe ze dat strikje daarvan loskrijgt, dus tijdnes het eten moeten we regelmatig opnieuwe het slabbertje strikken. Al vraag ik me soms ook wel eens af waarom, want ze veegt haar handjes sowieso regelmatig af onder haar slab... of in haar haren :X
Afgelopen weekend had ik wentelteefjes gebakken, lekker met een beetje suiker erover... Na de lunch zag ze er zelf ook uit als een wentelteefje ;) met suikerkorreltjes óveral!

Prachtige foto Omen, O+
en Sonnetje ook, jee wat wordt ze al groot! :o

NTS :*
pi_153006014
Beleefde peuters O+
Op de camping moest mijn zus laatst niesen 's avonds. Hoorden we uit de de slaapkamer: "Sondheid" :D

Shandaly, hier eet ze ook zonder slabbetje. Slabbetjes zijn voor baby's :{w
En een wentelteefje Femke. Hoe lief klinkt dat O+
pi_153006278
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2015 13:21 schreef Kyara het volgende:
Ja, of er vliegt ineens een schoen door de auto :X

De meiden zitten in een beleefde fase. "papa, mag ik een slokje water drinken?" "mama, mag ik even buiten spelen?" (ja, inclusief het slokje en het even :') ). Stond laatst in de rij bij de kassa met de kinderen en we moesten beetje lang wachten dus ik gaf ze zo'n alfabetkoekje. Hoor je zo in 3-voud "dank je wel mama!" en dan J en nog even achteraan "dank je wel lieve mama" O+

(dat was ook een gevalletje, doen ze anders noooooooooit :') )
Wat een welopgevoede peutertjes zeg. :+
  woensdag 27 mei 2015 @ 13:54:32 #185
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153006345
Zonder slab eten :o
Avondeten gaat misschien nog wel. Maar yoghurt zonder slab? :N :N :N
pi_153006358
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:55 schreef Kyara het volgende:

[..]

O+

En was het wat? Gecombineerd met regenlaarzen?

Peuters en regenlaarsjes <3
Aiden is gek op z'n regenlaarsjes. En ze passen precies bij zijn jas (waar hij ook gek op is) en de laarsjes geven licht tijdens het lopen. 8-)
pi_153007098
Ik heb echt nog nooit een slab gebruikt bij het avondeten. Wat een ondingen zeg. Dan maar alles onder.

En dat beleefde heerlijk he. Gister had ik overleg op school en moesten ze daar even spelen o.a. bij de andere juf. Zegt kyan dankje voor het spelen juf kelly O+

En dan de andere kant. Net gooit hij alles in de put. Gelukkig had ik het door voor hij er echt iets belangrijks in gooide.
pi_153007110
Oh en Riley en Elise ♡
pi_153020353
Liever toch een slab dan 3 keer per dag omkleden... zo leuk vind ik de wasmachine nou ook weer niet ;)
En momenteel hebben we sowieso een probleem... Schijnbaar zit heel Eindhoven en een deel van de omgeving zonder water. Er komt geen druppel meer uit de kraan... :'( Ik hoop maar dat het snel is opgelost.

Femmetje is een beetje ziekjes vandaag... dacht eerst dat ze zo hangerig was omdat ze geen middagdutje had gedaan, maar toen ons bouwvakkertje ook niet wilde eten merkten we toch dat er meer aan de hand was. 39+ koorts :(
Hopelijk wordt ze niet misselijk... als ze gaat spugen hebben we een groot probleem zo zonder water
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:22:56 #190
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153021072
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:17 schreef As1981 het volgende:
Ik heb echt nog nooit een slab gebruikt bij het avondeten. Wat een ondingen zeg. Dan maar alles onder.

En dat beleefde heerlijk he. Gister had ik overleg op school en moesten ze daar even spelen o.a. bij de andere juf. Zegt kyan dankje voor het spelen juf kelly O+

En dan de andere kant. Net gooit hij alles in de put. Gelukkig had ik het door voor hij er echt iets belangrijks in gooide.
Hier ook nooit een slab. Bij geen van de kinderen. Vreselijk. Ook mensen die hun kind er de hele dag mee laten lopen, echt vreselijk.
Bram zegt bij alles wat hij krijgt dankoewel. Een kassameisje moest er laatst heel erg om lachen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_153021450
Luc kwijlt (nog steeds ;( ) zo erg dat hij wel zo'n kwijlslabbetje om moet anders is zijn shirt de hele dag zeiknat :(
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 27 mei 2015 @ 22:05:25 #192
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153023191
E krijgt alleen een slab om als ze er om vraagt, of als ze pasta met tomatensaus eet en mooie kleren aan heeft oO< Maar over het algemeen eet ze echt netjes genoeg om zonder te doen. Gelukkig maar, want ook zij kan ze zelf afkrijgen :')

Oh en ik moet nog even O+ O+ O+ voor de meisjes van Susie, Sonnetje en Omen! Zo leuk, die plaatjes in actie O+
  woensdag 27 mei 2015 @ 22:07:34 #193
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_153023275
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:05 schreef LadyBlack het volgende:
E krijgt alleen een slab om als ze er om vraagt, of als ze pasta met tomatensaus eet en mooie kleren aan heeft oO< Maar over het algemeen eet ze echt netjes genoeg om zonder te doen. Gelukkig maar, want ook zij kan ze zelf afkrijgen :')

Oh en ik moet nog even O+ O+ O+ voor de meisjes van Susie, Sonnetje en Omen! Zo leuk, die plaatjes in actie O+
Tomatensaus bleekt eruit in de zon.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 27 mei 2015 @ 22:12:32 #194
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153023487
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Tomatensaus bleekt eruit in de zon.
Goeie tip ^O^

Maar toch vind ik voorkomen nog beter dan genezen oO<
pi_153025280
Hier ook geen slabben meer. Ze blieven geen saus, dus dat probleem hebben we niet. En appelmoes gaat er wel uit in de was :+
pi_153025643
Ik heb geen slab meer gebruikt sinds ze 1 is :D. Het is wel veel wassen, maar ik heb een hekel aan slabs wassen!

Maar ik ga weer... Nog 3 maanden, als hoort ze al meer hier dan in het dreumestopic.
Home is where the O+ is...
pi_153027378
Ik haat wassen en ben daarom fan van de Ikea verfschorten als slab. Werkt perfect en simpel schoon te maken met een doekje.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_153027423
Wij hebben maar 1 slab: zo'n neopreen ding. Wordt dagelijks gebruikt en gaat gewoon de vaatwasser mee in. Ideaal. :)
Make my day!
pi_153030000
Sonnetje, wat een grote dame al!

NTS, het klinkt behoorlijk pittig :*

Omen, ze kijkt inderdaad alsof ze het ergens Heel Erg niet mee eens is :D

Kyara :o wat praten jouw dames al goed joh! En nog beleefd ook, keurig :D

Beterschap Shandaly! Is ze nog gaan spugen?

Eva vond vanochtend 5.15 een mooie tijd wakker te worden. Verdomde kiezen :( ze zitten haar al een paar weken te irriteren en er zitten grote bulten maar doorkomen, ho maar..
Tijd voor koffie :Y)
E.
pi_153030079
Hier ook al heel lang geen slab meer. Shirts zijn na een dag toch wel vies. Alleen voor tomatensaus op een licht shirt nog een enkele keer het ikeaschort. Maar dat laat hij wel gewoon zitten gelukkig :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_153030172
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 06:48 schreef .Sparkling. het volgende:
Beterschap Shandaly! Is ze nog gaan spugen?

Eva vond vanochtend 5.15 een mooie tijd wakker te worden. Verdomde kiezen :( ze zitten haar al een paar weken te irriteren en er zitten grote bulten maar doorkomen, ho maar..
Tijd voor koffie :Y)
Gelukkig niet. Had ook echt niet geweten wat ik dan had moeten doen zonder water uit de kraan. Had alleen nog 2 flessen spa rood in de kelder staan als mogelijke vervanging. En gelukkig was het na een uurtje ofzo ook weer opgelost, ipv dat het tot 5:00u vanochtend zou duren zoals BrabantWater eerst voorspelde...
Wat is dat toch een bijzonder iets eigenlijk he... water uit de kraan. Stroomstoringen zijn ook vervelend, maar volgens mij stiekum toch beter te hebben dan watergebrek...

Ze heeft vannacht op zich prima geslapen trouwens. Zal haar zo eens wakker maken om te kijken hoe het er mee gaat...
Update-edit: 37,2 en dwarse peutermaniertjes, niets aan de hand dus! *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door Shandaly op 28-05-2015 07:53:53 ]
pi_153030326
Fijn dat ze opgeknapt is!

Hier gebruiken we ook al heel lang geen slab meer. Ze trok ze iedere keer zelf af dus het had helemaal geen zin meer. Gelukkig eet ze redelijk netjes, al is het eind van de dag wel nodig dat haar kleren in de was gaan. :')
E.
  donderdag 28 mei 2015 @ 08:25:32 #203
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153030596
Hier dus wel een slab, die gaat pas om bij het toetje want ze gaan er echt mee knoeien. En met slab kan kleding soms nog een dagje langer aan :)

Hier hebben ze er geen hekel aan en ik ook niet.

Shandaly, hopelijk snel weer water.
pi_153030987
Bij de oudste heel lang een slab gebruikt. Bij de jongste nooit. Die vond het maar niets.
En netjes eten dat lukt dr nog steeds niet. Als ze klaar is gaat alles in dr haar (en romper).
Nou ja daar is de douche en wasmachine goed voor :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_153032090
Hier dus ook een hekel aan de slab. En ook geen nette eter. Bij toetjes of pasta doe ik haar truitje of jurkje uit. Ik vind het zo zonde als een jurkje of truitje niet meer schoon te krijgen zou zijn. Rompers boeien mij niet zo :@

Spark, dat is erg vroeg :*

Shandaly, fijn dat ze weer haarzelf is. En dat de waterstoring opgelost is *O*
pi_153032177
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:47 schreef Omentielvo het volgende:
Hier dus ook een hekel aan de slab. En ook geen nette eter. Bij toetjes of pasta doe ik haar truitje of jurkje uit. Ik vind het zo zonde als een jurkje of truitje niet meer schoon te krijgen zou zijn. Rompers boeien mij niet zo :@
Dat is ook nog wel een idee eigenlijk... wat slim!
pi_153032732
Hier wel een slab, het vangt wel de ernstigste vlekken op. En als het echt chaos gaat worden, dan idd gewoon de bovenkleding uit. Zelfs mijn man doet zijn mooie overhemd uit als het etenstijd is :')
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:37:01 #208
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153043957
E werd gisteravond om 23:00 gíllend wakker, dus ik vloog naar boven, zat ze helemaal in een hoekje van haar bed, en toen ik haar had opgepakt bleef ze maar zeggen dat ze was geschrokken van de leeuw ;(

Heb haar -als een aapje aan me vastgeklemd- maar meegenomen naar mijn bed.

Vind t zo sneu, ze wordt steeds vaker wakker met iets van een nachtmerrie... En daarnaast had ze ook een enorme opvlamming van dr eczeem dit weekend dus bleuh -O- zieltje...
pi_153049848
Aw E'tje :* nachtmerries zijn waardeloos en jeuk is nog erger.
pi_153050250
Het is hier nog nooit gelukt om kinderen 2 dagen lang hetzelfde aan te doen...en dan heeft de kleinste nog wel eens een slab.
  donderdag 28 mei 2015 @ 21:02:36 #211
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153051018
Aaah wat sneu LB -O-
pi_153051680
Lb, wat sneu :*

XM, alvast welkom met je mooie peuter O+ *O*
  donderdag 28 mei 2015 @ 21:47:39 #213
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_153052682
Dankjewel! En hallo :W

We hebben vandaag een fijne verjaardag gehad. Mup is flink verwend en kan zowat een eigen speelgoedwinkel beginnen :').



Ga proberen wat aan te haken, maar ben niet heel actief op het moment, dus zal met vlagen zijn :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 28 mei 2015 @ 21:55:51 #214
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153053009
Oooooooh kiek nou dat blije snoetje en die mooie jurk!! O+!
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:00:30 #215
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153053196
Aah, kijk ze eens blij zijn O+ Mooi meisje, mooie feestjurk! En een echte peuter!

Welkom!
  vrijdag 29 mei 2015 @ 08:27:45 #216
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_153062361
Gefeliciteerd met je peuter XM. Wat een leuke peuter ook! O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_153062528
Welkom XM! Volgens mij viel haar feestje in de smaak, ze kijkt zo blij :D

LB, wat sneu zeg..

Gisteren deed ik Eva in bad en toen ik het bad leeg liet lopen en zij opstond om uit bad te gaan zegt ze ineens heel verschrikt en met benauwd gezichtje: 'poep!'
Om heel iets later heel blij te kijken en te zeggen: 'neeeee, heetje!' (Scheetje :'))

En we zijn bezig overdag de speen af te bouwen dus ik vraag haar de speen en zeg: 'een speen is voor een baby en Eva is al een peuter'.
Haar antwoord: 'neeeeee, Ava is jomme!' :(
E.
pi_153062817
Gefeliciteerd met je peuter XM!

Weten jullie nog dat ik informeerde naar buggy's in de Efteling? :'). Peuter houdt niks binnen, dus ik heb zo'n vermoeden dat we morgen niet naar het uitje kunnen ;(. Balen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 29 mei 2015 @ 09:26:23 #219
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_153063308
Gefeliciteerd XM

Lol sparkling, dat zegt de mijne ook (maar dan als ze een staartje in moet of dr gezicht wassen )

Ah gos, wat zielig LB

Wij hebben hier al heel lang geen slabbers meer, want ze trok ze elke keer af.... ik laat haar meestal gewoon dr kleren aanhouden. Of het moet echt iets duurs of supernieuw zijn ..dan niet . Maar verder jammer dan als er een vlek in zit hoor. Ik heb een wasmachine en als ik het er niet meer uitkrijg en het is echt te erg pleur ik t wel weg....
pi_153064132
XM, mooie spam O+

Hihi Spark O+

Kuukse,,hopelijkmkan het hitje morgen doorgaan. Beterschap voor je peuter :*

Hier gaan we straks naar de dierentuin. Alleen een beetje miscommunicatie met Riley. We hadden uitgelegd dat we naar de dierentuin gaan als we terug waren van de markt. Alleen vergeten uit te leggen dat we nog even broodjes moeten smeren. Dus terecht een verdrietige peuter. :+
pi_153075066
Hoe was de dierentuin? :)

Billie is alweer aan het spelen en volop praatjes. Toch vind ik het mwoah om morgen met hem de Efteling in te duiken, of ben ik nou zo voorzichtig?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_153075477
Ik zou het gewoon doen, Kuukske, maar als jij zelf twijfelt.. jij kent je kind het best :*
Volgens mij zijn kinderen hartstikke flexibel, ene moment hoge koorts bijvoorbeeld, volgende ochtend niets meer aan de hand. Als je morgen thuis blijft en er is heel de dag niets aan de hand, heb je spijt dat je niet gegaan bent. Als je wel gaat, en hij heeft er toch niet genoeg energie voor, dan ga je toch lekker weer naar huis? (Het was een werkuitje, toch? Niet zelf duur betaald?)

Wij hebben zondag een feestje van vrienden van ons. 12,5 jaar getrouwd, in die fase zijn we alweer aanbeland ;) We gaan een boottochtje maken over de Maas. Dit gaat de eerste keer worden voor mijn kindjes op een boot, en aangezien ik zelf nogal snel wagen-/zeeziek ben, vind ik het best spannend...
(sterker nog, ik ben vandaag al heel de dag thuis... vanochtend een uurtje op kantoor geweest, maar knallende koppijn en misselijkheid hebben me toch maar naar huis gestuurd. Blegh)

Welkom XM! Wat een prachtig jarig peutermeisje heb je daar O+

Sparks O+ Wat een heerlijke praatjes, zo schattig!

Ik zag op fb alweer prachtige foto's van Omen voorbij komen O+ Je gebruikt je nieuwe camera goed!
pi_153085782
Kuise, dierentuin was erg leuk. We hebben veel gezien. En het is zo leuk om te zien hoe Riley die beesten ook echt zie en daarvan geniet. Oceanium en olifanten zijn favoriet bij haar.

Ik zou naar de Efteling gaan. Zelfde reden als Shandaly al zei :*

Shandaly, beterschap :*
En spannend zeg voor zondag.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 21:25:45 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153086004
aaah, daar is Omen's autocorrect weer *;
pi_153086807
Haha. Ik,had het hem nog niet eens gezien. Vervloek de t9 op mijn iPad :o
pi_153086973
:D!!

Ja, we kijken het morgenochtend aan. Ik moet bekennen dat ik ook altijd een beetje bang ben dat we na Billie ook zelf nog een rondje wc pot mogen knuffelen. :@. Maar dat is mijn issue :+.

Fijn dat Riley zo geniet van de dierentuin! O+
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 29 mei 2015 @ 21:47:30 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153087024
Ik zou even afwachten hoe hij morgen wakker wordt en als hij enigszins zichzelf lijkt zou ik ook gewoon gaan. En verder ook met de (financiële) overwegingen van Shandaly en het feit dat je ook niet heel Nederland door hoeft mocht het toch niet gaan (toch?).

Beterschap Shandaly :* Hopelijk valt het mee op de boot. For whats worth it, ik heb best wel last van wagenziekte maar niet echt veel last op een boot (nou ja, alleen een keer op echt ruwe zee).

Heerlijke praatjes Spark O+ Ook al zo'n kletskous O+

Fijn dat het leuk was Omen!
  vrijdag 29 mei 2015 @ 21:48:57 #228
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153087098
Welkom XM met je blije peuter!

Slabbetjes gebruiken we hier ook niet zo veel meer, we leggen nog wel altijd een hydrofiellap over zijn benen.

Leuk om de updates van iedereen ook weer te lezen hier.

Dinsdag hebben we de 2 jaar-afspraak bij het CB, toch een beetje spannend aangezien D nog niet echt duidelijk praat.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_153094726
Jullie hebben gelijk. Billie heeft zitten bunkeren vanmorgen :+. Effe aankijken, het uitje is inderdaad gratis!

Gebeurt het bij jullie vaak dat de kinderen ziek zijn en jullie dan ook?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_153095356
Veel plezier vandaag, Kuukske! Zonnetje schijnt al!

We zijn eigenlijk alleen altijd allemaal enigszins tegelijk verkouden, en dan ook weken, maandenlang omdat we elkaar blijven aansteken.
Zeeziekte is bij mij toch meestal wel erg aanwezig... kan me nog boottochtjes op vakantie (Curaçao en Turkije enzo) herinneren, waar ik eigenlijk alleen lijkbleek en doodstil op een bankje in de schaduw gehangen heb, wachtend tot het over was en we weer aan land waren...
pi_153095576
Veel plezier Kuukse! Fijn dat hij is opgeknapt.

Hier zijn we qua verkoudheid wel eigenlijk altijd allemaal tegelijk. Doorlopend inderdaad, heel irritant.
Bij buikgriep ook, al ben ik de laatste keer overgeslagen. Eva en mijn man waren flink ziek.

Ik geef je niet echt moed he? :@

Wat fijn dat Riley zo genoten heeft in de dierentuin.

Vanochtend ben ik vroeg opgestaan met Eva terwijl mijn man nog uit lag te slapen. Heb ik liedjes opgezet en hebben we samen door de kamer gedanst O+ Eva zei erna: 'dansen leuk mama' met een heel blij gezichtje O+
E.
pi_153098664
Mandy, kreeg je automatisch die oproep voor 2 jaar controle? Wij hebben helemaal niks ontvangen, nu ik erover nadenk.

Hier ook meestal wel tegelijkertijd ziek, hoewel de laatste keer echt alweer een maanden geleden is, gelukkig!

Oh jongens, Isa ligt te slapen, in haar grote bed O+ Ik heb het bedje vanochtend toen ze onder de douche stond met ml in elkaar gezet en zodra het zag, moest ze erin. Afgelopen week bij de ikea kroop ze ook al steeds in alle bedjes. Ze is zo trots op haar grote bed. De slaapzak wilde ze ook meteen niet meer aan. En nu ligt ze dus in haar grote bed, maar wel nog als mijn kleine baby met haar speentje en werkelijk ALLE knuffels die ze kon vinden om haar heen O+
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 19:18:58 #233
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153108371
Die oproep kreeg ik idd automatisch een paar weken geleden.

Isa in het grote bed! Spannend! Wat worden ze dan groot he.

D is wil ook wel graag een groot bed, gaat niets liever dan in grote broer zijn bed liggen. Maar dat doen we nog maar even niet. Hij slaapt nog prima in zijn ledikantje en klimt er nog niet uit. Eind dit jaar gaan we wel overstappen ivm lengte.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_153109836
Bij ons zeiden ze ook dat ze de uitnodiging gewoon zouden sturen, maar aangezien het CB hier in hetzelfde spilcentrum zit als de basisschool en Femke's opvang, kom ik de assistente regelmatig tegen. Laatst bij een praatje maar gewoon een afspraak gemaakt, we mogen ergens in juni....

De overgang naar een groter bed stel ik hier nog lekker even uit. Ze past nog prima, ze klimt er nog niet uit, en als ze 's ochtends wakker wordt, blijft ze lekker in haar ledikantje spelen. Bij een groter bed vrees ik dat dat spelen wat uitgebreider wordt en ik weer een stuk vroeger mijn bed uit moet ;)

Sparks en Eva aan het dansen O+ Heerlijk he?
Ik ben vanochtend met Femke boodschappen wezen doen, en vanmiddag met Lars naar de bieb geweest. Gezellig met beide even alleen.

Kuukske, hoe was het in de Efteling?
pi_153111615
Leuk he zon kleintje in een groot bed O+. Dan zijn ze weer zo klein :D

De Efteling was leuk! Lekker weer gehad. Hij vond het wel spannend soms.. Carnaval Festival was aftasten in het begin maar daarna wou hij er nog een keer in. Hetzelfde bij de traptreintjes en de Oude Tuffer.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_153111629
En de buggy stond er telkens nog. :P
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_153111893
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:15 schreef Kuukske het volgende:
Lekker weer gehad.
Ik vond de eerste helft van de dag knap nat/ wisselvallig :D Wij besloten 's morgens dat we zin hadden in wat leuks en geen zin in de Beekse Bergen dus wij waren er ook.
Tof dat hij een leuke dag heeft gehad. ^O^ Otje is helemaal weg van de draaimolens en Droomvlucht.
pi_153112585
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:56 schreef Spirit82 het volgende:
Mandy, kreeg je automatisch die oproep voor 2 jaar controle? Wij hebben helemaal niks ontvangen, nu ik erover nadenk.

Hier ook meestal wel tegelijkertijd ziek, hoewel de laatste keer echt alweer een maanden geleden is, gelukkig!

Oh jongens, Isa ligt te slapen, in haar grote bed O+ Ik heb het bedje vanochtend toen ze onder de douche stond met ml in elkaar gezet en zodra het zag, moest ze erin. Afgelopen week bij de ikea kroop ze ook al steeds in alle bedjes. Ze is zo trots op haar grote bed. De slaapzak wilde ze ook meteen niet meer aan. En nu ligt ze dus in haar grote bed, maar wel nog als mijn kleine baby met haar speentje en werkelijk ALLE knuffels die ze kon vinden om haar heen O+
Isa O+

Hier kreeg ik cb uitnodiging afgelopen vrijdag. Ze was 16 april jarig.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 22:02:49 #239
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153112810
Groot bed O+

Denk dat wij eind van de zomer over gaan. Tegen die tijd hebben ze wel onder de knie hoe ze er uit moeten klimmen vrees ik en dan hoef ik voor J ook niet te klooien met toch een slaapzak aan als het kouder wordt (die slaapt nu zonder). Maar vrees wel een beetje het uit bed komen. Hopelijk gaan ze dan maar gewoon elkaar lastig vallen :')
pi_153112864
Kyara, Sticker is motorisch niet heel snel, zoals we allemaal weten :P maar hij klimt al een half jaar zelf in en uit bed hoor, komt vast goed :)
pi_153112924
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 22:04 schreef L-E het volgende:
Kyara, Sticker is motorisch niet heel snel, zoals we allemaal weten :P maar hij klimt al een half jaar zelf in en uit bed hoor, komt vast goed :)
Ik vrees dat ze niet bang is voor het niet eruit kúnnen klimmen, maar vooral het keten buiten bed tijdens slaaptijden ;)
  zaterdag 30 mei 2015 @ 22:06:44 #242
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153112947
In dit geval was het niet echt hopen hoor ;)

Grote peuter is motorisch niet zo handig. Die kan alleen in ledikant klimmen maar er niet uit. Maar die slaapt in een groot bed en daar kan hij prima uit. En dat doet hij dan ook veelvuldig.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 22:16:01 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153113217
Zo, goeienavond! Ik had vanmiddag / vanavond 3 peuters in huis! * zweet van voorhoofd wist en buiging voor Kyara maakt :D

Zoontjes van een vriendin logeren hier. 3,5 en 2 jaar oud, en wát een verschil tussen die kinderen zeg! Twee denderende jongens vs mijn behoedzame meisje, mijn bootwerkertje tegenover 2 jochies die argwanend in een bordje met -naar het schijnt- hun lievelingseten zitten te roeren, en 2 jongetjes die helemaal hyper bij elkaar op de kamer zijn gelegd en toch binnen een halfuur slapen vs mijn nachtuiltje dat rustig 2 uur later pas sliep :')
pi_153113341
mooi he die verschillen.
pi_153113605
Riley klimt nog niet uit de ledikant :D

Shandaly, leuk even me-time voor je beide kids O+

Kuukse, fijn dat de Efteling zo leuk was.

LB, drie peuters in huis. O+
Leuk die verschillen tussen de kinderen O+
Vandaag waren we met Riley naar de speeltuin en waren er ook twee andere kindjes. Eentje net peuter en de andere echt nog een dreumes. en daar vielen de verschillen tussen mijn peuter en die andere peuter ook zo op.
Ook zo'n smeltmomentje. Die peuter gaf knuffels aan de dreumes en was een beetje erg ruw. Ook toen ze Riley een knuffel gaf ging dat wat ruw. Riley keek het even aan. Pakte het meisje haar hand en vroeg: "gijbaan?" Om vervolgens hand in hand naar de glijbaan te lopen O+
pi_153113725
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 22:02 schreef Kyara het volgende:
Groot bed O+

Denk dat wij eind van de zomer over gaan. Tegen die tijd hebben ze wel onder de knie hoe ze er uit moeten klimmen vrees ik en dan hoef ik voor J ook niet te klooien met toch een slaapzak aan als het kouder wordt (die slaapt nu zonder). Maar vrees wel een beetje het uit bed komen. Hopelijk gaan ze dan maar gewoon elkaar lastig vallen :')
Wij hebben een slaaptrainer wekker werkt redelijk smorgens boeit hem die wekker op het moment niet.. Maja hij is 2 1/2 dus is nu meer leren omgaan met de wekker
  zaterdag 30 mei 2015 @ 22:40:56 #247
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153113827
Och Omen dat klinkt wel superlief zeg. Wat kun je dan trots zijn op je eigen kind he O+
  zaterdag 30 mei 2015 @ 22:43:29 #248
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153113903
Ja, hier zijn ze dan dus ook 2,5 en ik verwacht niet dat ze dan braaf blijven liggen tot het van de wekker mag :D

Misschien gaan ze wel bij elkaar in bed kruipen *;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 22:44:48 #249
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153113941
Wat lief Omen!

En LB, 3 kinderen waarvan 2 logees lijkt me ook best heftig eigenlijk. Is toch heel anders en aftasten en zo. Heb hier nog nooit een kind te logeren gehad eigenlijk.
pi_153113968
Vanmiddag slapen ging echt supergoed en vanavond is ze ook heel makkelijk in slaap gevallen. Vanmiddag lag ze, net als in het ledikant, te roepen toen ze wakker was O+ Ben benieuwd wanneer ze door krijgt dat ze er zelf uit kan (in en uit klimmen doet ze prima) en midden in de nacht bij me aan het bed staat :+
Sarcasme. Herken het.
pi_153114016
Oh dat dreumesen peuters onder elkaar vind ik trouwens ook zo bijzonder. We kwamen laatst in de supermarkt een ander dreumesje peutertje tegen. Isa en het andere meisje vonden elkaar erg interessant, gaven elkaar een klapzoen op de mond en gingen toen allebei weer braaf met mama mee :D O+
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 22:48:51 #252
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153114045
:D! Ja dat is natuurlijk ook nog iets Spirit, ze moet t wel even bedenken inderdaad!

Wat voor bedje heb je voor haar? Ik ben echt hellbent op de MINNEN van ikea O+ maar ik krijg m er hier niet door bij mn vriend vrees ik :')

Maarrrrr misschien heb ik zojuist op Pinterest een toffere optie gevonden (via elamanilo _O_ ): een matras (op lattenbodem / pallet) op de grond, en dan een stellage eromheen zodat ze een bedhemel of een tent kan maken O+!
pi_153114087
Spirit, ik ben ook benieuwd wanneer jouw peutertje het doorheeft. Maar super dat het bedje haar bevalt.
Dat is bij mij een van de redenen dat ik nog niet overga. Ze past nog prima daar en slaapt meestal prima daar. Ik denk dat ik na de zomer overga. Maar kan nig veranderen hoor :D

Een klapzoen O+
pi_153114218
Mijn peuter heeft ook nooit bedacht dat je wel uit een ledikant zou kunnen klimmen. In ieder geval niet voor hij over was naar een peuterbed :D. Hij ging daarentegen wel altijd direct huilen als hij wakker werd. Nu met groot bed blijft hij de ene keer alsnog huilen in zijn bedje, maar de andere keer staat hij opeens voor je neus. Ik vind dat nog wel wennen hoor, ik schrik me elke keer het leplazarus :').

Hij heeft een nieuw stopzinnetje:
Heb je je pijn gedaan? Nee hoor, dat niet.

Ik merk sowieso dat zijn taal een stuk complexer wordt (na een periode van heel irritant ( :@) stotteren).
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 30 mei 2015 @ 23:02:26 #255
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153114375
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 22:56 schreef Phaidra het volgende:
Hij heeft een nieuw stopzinnetje:
Heb je je pijn gedaan? Nee hoor, dat niet.

Ik merk sowieso dat zijn taal een stuk complexer wordt (na een periode van heel irritant ( :@) stotteren).
_O- dat stopzinnetje :') zo lekker wijs.....

Ik heb ook een periode gestotterd trouwens, dan wilde ik gewoon teveel te snel zeggen :) koppie ging sneller dan t mondje.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 23:20:57 #256
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153114815
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 22:48 schreef LadyBlack het volgende:
:D! Ja dat is natuurlijk ook nog iets Spirit, ze moet t wel even bedenken inderdaad!

Wat voor bedje heb je voor haar? Ik ben echt hellbent op de MINNEN van ikea O+ maar ik krijg m er hier niet door bij mn vriend vrees ik :')

Maarrrrr misschien heb ik zojuist op Pinterest een toffere optie gevonden (via elamanilo _O_ ): een matras (op lattenbodem / pallet) op de grond, en dan een stellage eromheen zodat ze een bedhemel of een tent kan maken O+!
Die willen wij wil ik ook inderdaad :Y Maar ik denk wel dat ik hem er door krijg eigenlijk. Dat wil zeggen, ik wilde hem eigenlijk gewoon gaan kopen :@ :')

Maar goed, moet dus eerst even op je pinterest gaan snuffelen O+
pi_153115459
Super lief bedje!!
Die Minnen dus.

Ik heb bij allebei een zijkant uit het ledikant. Omdat ik ze niet meer hoef te tillen dan (rug issues) en ook omdat ik op vakantie geen campingbedjes meer mee wil nemen. Het gaat verrassend goed.
Lijkt me super schattig als ze bij elkaar gaan liggen O+

Wij gaan eind dit jaar voor Life Time bedden. Super tevreden over. Hebben mijn oudsten ook. Maar wel eerst even sparen (ai).
Maar goed, dan hoeven we maar 1x een bed voor ze te kopen.


Edit: huh, er ging iets verkeerd met quoten.
Met een meidenkwartet
pi_153115734
Rosalie slaapt ook in dat minnen bedje. Mijn buren hadden een verandering van de kinderkamers en stonden net hun auto vol te laden voor de stort toen ik thuis kwam. En toen hadden ze dat bedje in hun hadden. Of ik misschien interesse had anders ging het naar de stort. Nou graag O+

Ze blijft er wel braaf in liggen, maar dat komt ook omdat ze nog een rekje heeft om te voorkomen dat ze eruit valt. Daardoor moet ze echt over die stalen krullen klimmen en dat doet ze alleen als de poef ernaast staat. Dus we moeten erop letten dat we die een metertje opschuiven als ze naar bed gaat :D

Ik was vandaag een dagje naar Antwerpen met mijn moeder en de kindjes bij mijn schoonouders. Ik kreeg vanavond een appje dat Rosalie op het potje had gepoept *O*
Ze vertelde aan oma dat ze 'harde poep' voelde en toen had schoonmoeders gezegd dat het makkelijker poepte als ze het op het potje deed. En dat wilde ze wel proberen. Stoer kind van me O+
(*duimt dat dit eva ook helpt*)
pi_153116944
Wat knap Danic! Ik hoop voor jullie dat het Eva ook helpt, heb wat meegelezen en wat een sneu verhaal vind ik het..

Ik heb denk ik een hele brave peuter want die doet echt geen pogingen in of uit bed te klimmen. En ook niet om haar slaapzak uit te trekken. Ik leg haar neer en ze gaat meteen slapen of nog even kletsen en dan slapen. En als ze wakker wordt blijft ze luilakken en daarna roept ze om mij of haar vader en wacht tot wij haar komen haken. Ideaal kind eigenlijk :+
E.
pi_153119409
Alleen de jongste had nog wel eens de neiging uit het ledikant te klimmen. Toen hebben we maar een ander bed voor de oudste gekocht. Ze ging ook steeds in zijn bed liggen als ze ging slapen (heeft nog 2 maanden ofzo geduurd voor ze echt over ging :'))
Oudste heeft nog nooit een poging gedaan trouwens.

Oh en oudste heeft ook zo'n wekker, maar dat was alleen in her begin een succes :p
Hoewel het de laatste tijd iets beter gaat weer. Ik was het 6 uur wakker worden een beetje zat :+ nu is het een half uur tot uur later. Je merkt toch wel dat ie dan iets beter uitgeslapen is.
Tegenwoordig maken ze elkaar ook wakker s ochtends. Dan hoor ik een deur open gaan en daarna nog een deur en dan allemaal geklets :D
Vanochtend ging oudste plassen. En zijn zus moest ook zei ze. Hoor je: heb je dat al aan mama gevraagd? Komt ze naar mij toe, mag ik niet helpen (en uiteindelijk moet ik toch wel helpen). En ze gingen in elkaars kamers spelen zeiden ze. Uiteindelijk gingen ze.toch naar beneden :D
Wel echt heel leuk zo O+
pi_153119511
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:27 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik vond de eerste helft van de dag knap nat/ wisselvallig :D Wij besloten 's morgens dat we zin hadden in wat leuks en geen zin in de Beekse Bergen dus wij waren er ook.
Tof dat hij een leuke dag heeft gehad. ^O^ Otje is helemaal weg van de draaimolens en Droomvlucht.
Wij wonen dichtbij dus even de buien afgewacht :D. Waren er net toen die hagelbui losbarstte :'), nog even in de auto gebleven.

Draaimolen vond ie niks :'). En Droomvlcuht zijn we niet meer aan toe gekomen. Fata Morgana leek me ook leuk voor hem.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_153119915
Fata morgana vond eva vorig jaar helemaal niks. Te donker en te spannend denk ik.
We gaan aanstaande zaterdag weer eens een keertje, heb er echt zo'n zin in! Vorige keer was ze zo druk met de atracties dat we niet eens aan het sprookjesbos zijn toegekomen :D

En Son O+ dat klinkt echt geweldig zo. Je kleine, grote kinderen die het allemaal zelf regelen.
  zondag 31 mei 2015 @ 10:16:33 #263
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_153120205
Spark, zo gaat het hier ook hoor, muv de slaapzak, maar die doen we nu dicht met een veiligheidsspeld door het oogje van de rits. En sindsdien geen probleem meer. Uit bed klimmen heeft ze ook nog nooit gedaan. We zijn dus ook totaal niet bezig met een groot bed nog. Dan voorzie ik echt dat we de alles tot reikhoogte weg kunnen leggen en de commode regelmatig leeggehaald gaat worden. En daar heb ik nog geen zin in :@.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 31 mei 2015 @ 16:52:58 #264
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_153130694
Net de loopfiets uitgeprobeerd. Omg. Traumatisch geloof ik. Krijsen. Blèren. Gillen. Geen succes dus.
Nog maar paar keer proberen, maar ik vrees.. -O-.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 31 mei 2015 @ 17:10:49 #265
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153131473
Of gewoon even laten staan tot ze zelf interesse heeft?

Wij zijn vandaag naar het peuterfestival geweest. Was heel erg leuk. Voorstelling van Dikkie Dik en de taart. Die hadden M en D al op het Kiindfestival gezien maar ik geloof niet dat ze dat nog wisten :D M en J zaten al snel samen vooraan, D heeft vanaf papa's schoot gekeken. Vooraf spelen in het kabouterbos in de lobby vonden ze ook prachtig.



Nu willen graag naar een "echte" voorstelling. Ze zijn hier alledrie nogal fan van Het Zandkasteel en nu is deze voorstelling in september in de buurt. Het is alleen een 3+ voorstelling. Dus nu twijfel ik een beetje voor mijn meiden. Op dezelfde dag is ook Woezel en Pip en die is 2+, maar weet niet of M W&P beetje te pruimen vindt. /fwp.
pi_153132627
Ik vond het zandkasteel heel leuk. Er waren volgens mij ook best nog wel wat jongere kindjes. En het was afwisselend. De konijntjes die je op tv ook ziet kwamen er ook elke keer tussendoor als onderbreking.
  zondag 31 mei 2015 @ 17:51:08 #267
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153132704
Klinkt goed. Die konijntjes zijn favoriet O+

Het is met 5 personen nog best een boel geld dus vandaar ook mijn twijfels.
pi_153138058
Phaedra, dat stopzinnetje O+

Danic, wat knap van Rosalie *O*
Hoe was het shoppen?

XM, ik ben het met Kyara eens. Gewoon even laten staat, totdat ze er zelf interesse in heeft.

Kyara, leuke foto's. En super dat ze het zo leuk vonden.
pi_153148047
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 10:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Spark, zo gaat het hier ook hoor, muv de slaapzak, maar die doen we nu dicht met een veiligheidsspeld door het oogje van de rits. En sindsdien geen probleem meer. Uit bed klimmen heeft ze ook nog nooit gedaan. We zijn dus ook totaal niet bezig met een groot bed nog. Dan voorzie ik echt dat we de alles tot reikhoogte weg kunnen leggen en de commode regelmatig leeggehaald gaat worden. En daar heb ik nog geen zin in :@.
Wat heb je eigenlijk op reikhoogte liggen? Loopfiets is hier ook nog mopperen, trouwens.

Hier is ze al een paar maanden nu over, maar net als bij Spark is mama roepen veel handiger dan eruit klimmen. Of je krast lekker met je nagels over de muur :X

Maar ik wilde iets vragen, dus. Welke kindjes gaan naar de psz en zijn niet eerder naar opvang geweest? Hoe was dat wennen en hoe heb je hem/haar voorbereid?
Ellie mag in september beginnen en ik vind 't heel goed voor haar, maar ook heel spannend :D.

[ Bericht 12% gewijzigd door Cwen op 01-06-2015 08:20:54 ]
Home is where the O+ is...
  maandag 1 juni 2015 @ 08:30:41 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153148180
Cwen, mijn meiden gaan ook in de september starten met psz en gaan ook niet naar opvang (zijn ze 1,5 maand geweest). Nu scheelt het wel dat ze hier natuurlijk met z'n tweetjes zijn.
pi_153148395
Billie vond het in het begin wel overweldigend, nu is ie goed gewend en vindt ie het hartstikke leuk!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_153149010
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 08:15 schreef Cwen het volgende:

[..]

Wat heb je eigenlijk op reikhoogte liggen? Loopfiets is hier ook nog mopperen, trouwens.

Hier is ze al een paar maanden nu over, maar net als bij Spark is mama roepen veel handiger dan eruit klimmen. Of je krast lekker met je nagels over de muur :X

Maar ik wilde iets vragen, dus. Welke kindjes gaan naar de psz en zijn niet eerder naar opvang geweest? Hoe was dat wennen en hoe heb je hem/haar voorbereid?
Ellie mag in september beginnen en ik vind 't heel goed voor haar, maar ook heel spannend :D.
Beide kids wel psz geen opvang. We hebben het er over (school) meer voorbereiding niet eigenlijk.

Yaro ging direct zonder problemen. Die kreeg later wel een week dat hij ineens moest huilen.

Kyan zal het lastiger vinden zonder mij maar vind spelen met andere wel heel leuk en wil nu al steeds naar school dus komt vast ook goed.

Dus eigenlijk niks bijzonders.
  maandag 1 juni 2015 @ 10:23:10 #273
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_153149574
Cwen, haar kamer is de oude studeerkamer en daar staat een maatwerk boekenkast. En die is van vloer tot plafond met allemaal vakken. Daar hebben we op sommige plaatsen deurtjes voor laten maken, zodat we m nu deels als kledingkast kunnen gebruiken. Maar ze kan daar dus bij van alles en nog wat :{.

En iets anders, hoe lang duurt de genezing van de waterpokken? Korstjes zijn weg maar het zijn nu allemaal donkere vlekjes/littekens. Ik hoop echt dat dat nog wegtrekt... het is nu net alsof ze nog de pokken heeft.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 1 juni 2015 @ 10:41:26 #274
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153149858
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 10:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
En iets anders, hoe lang duurt de genezing van de waterpokken? Korstjes zijn weg maar het zijn nu allemaal donkere vlekjes/littekens. Ik hoop echt dat dat nog wegtrekt... het is nu net alsof ze nog de pokken heeft.
J had met pasen waterpokken, niet veel, maar wel een paar grote/diepe. Je ziet nu nog steeds wat vlekjes. Ze worden wel steeds lichter, en trekken wel weg, maar ik denk dat t toch even kan duren. Zijn toch littekens :{


Loopfiets wil J. trouwens meestal ook niet op. We zetten m nu gewoon af en toe in de tuin, en vragen dan of ie wil fietsen. Heel soms volgt daar een JA op.

Vreemde is dat ie t op t KDV wel blijkt te doen, maar verschil is misschien dat dat driewielers (met trappers) zijn, wij hebben een 'tweewieler'. De driewieler bij oma daarentegen wil ie ook niet :?
  maandag 1 juni 2015 @ 11:35:32 #275
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153150976
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 10:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
En iets anders, hoe lang duurt de genezing van de waterpokken? Korstjes zijn weg maar het zijn nu allemaal donkere vlekjes/littekens. Ik hoop echt dat dat nog wegtrekt... het is nu net alsof ze nog de pokken heeft.
D zal helemaal onder, zo erg dat ik me wel even zorgen heb gemaakt of alles nog wel weg zou trekken of dat ze er levenslange littekens aan over zou houden. Ook omdat het inderdaad nog even bleef zitten.Maar na een maandje of zo was alles wel weg, weet niet meer precies wanneer maar er is in elk geval helemaal niks meer van te zien.
  maandag 1 juni 2015 @ 12:13:16 #276
426379 elamanilo
elämänilo
pi_153152101
Cwen, wij hebben (een beetje) ervaring daarmee :)
De eerste keer zijn wij erbij gebleven, ze vond het erg leuk en heeft fijn gespeeld. De tweede keer was ze heel blij om er heen te gaan en zijn we na een half uurtje zelf weggegaan. Ze heeft heerlijk gespeeld en het ging perfect!
Maar toen was het koningedag en daarna twee weken vakantie..
De eerste keer na de vakantie vond ze het weer heel spannend, ze was toen drie weken niet geweest. Wij zijn er een tijd weer bijgebleven en met wat snikken is ze fijn gaan spelen en zijn wij weggegaan. Maar toen waren we per ongeluk iets te laat met ophalen (ik voel me daar nu nog zo schuldig over!). Ze was daar echt heel erg verdrietig van :'(
De week erna (vorige week) was het Pinksteren en dus vandaag was ze voor de vierde keer.
Deze keer was eigenlijk de minst leuke tot nu toe.. Ze was moe en wilde alleen maar heel dicht bij mij zitten. Soms tussendoor ging ze even spelen, maar telkens werd ze dan toch verdrietig en kwam ze weer knuffelen. Uiteindelijk heb ik haar weer meegenomen naar huis, het was echt haar dag niet.

Eigenlijk dus een behoorlijk afglijdende lijn, we gaan het volgende week weer met frisse moed proberen. Maar als ze het echt niet leuk vindt, dan hoeft ze natuurlijk niet.

Ze was wel echt heel moe, we kwamen om 11 uur thuis en ze wilde meteen in bed en ligt nu dus te slapen. Normaal begint ze haar middagslaapje niet voor 1 uur, meestal zelfs pas tegen half 3 ;)
  maandag 1 juni 2015 @ 12:25:57 #277
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_153152510
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 08:15 schreef Cwen het volgende:

Maar ik wilde iets vragen, dus. Welke kindjes gaan naar de psz en zijn niet eerder naar opvang geweest? Hoe was dat wennen en hoe heb je hem/haar voorbereid?
Ellie mag in september beginnen en ik vind 't heel goed voor haar, maar ook heel spannend :D.
Daan is ook nooit naar de oppas geweest voordat hij naar de PSZ ging. Hij is begonnen in januari, toen was hij net een week 2. Voor de kerst wel een intake en even gespeeld met mij erbij. Bij het eerste echte afscheid was hij zo aan het spelen en waar ik bedacht had even te blijven stond ik in 5 minuten op de stoep.
Bij zijn nieuwe PSZ (ivm verhuizing) liep hij ook zo naar binnen en ging zijn gang. Maar ja, dat is Daan en hij is daar heel makkelijk in.
Daan zijn vriendje daar heeft nog wel 2 maandjes lopen sippen bij het afscheid en tijdens het spelen.
Mijn oudste is alleen naar het kdv geweest, maar heeft bijna tot het eind moeite gehouden met het afscheid. Op de basisschool ging dat gelukkig al beter.

Gewoon proberen en hopen op het beste ;)
  maandag 1 juni 2015 @ 12:26:27 #278
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_153152532
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2015 11:35 schreef Kyara het volgende:

[..]

D zal helemaal onder, zo erg dat ik me wel even zorgen heb gemaakt of alles nog wel weg zou trekken of dat ze er levenslange littekens aan over zou houden. Ook omdat het inderdaad nog even bleef zitten.Maar na een maandje of zo was alles wel weg, weet niet meer precies wanneer maar er is in elk geval helemaal niks meer van te zien.
Hmm we zitten nu op drie weken erna, maar echt nog geen teken van wegtrekken. Maar ik las dat het wel tot een jaar kan duren. Het zit gelukkig vooral op haar rug en buik, dus niet direct in het zicht.

Edit. Zo ziet het er dus uit, op haar buik. Rug zitten er ook zulke, maar iets minder. Je voelt ze dus niet meer. Zit echt in de huid.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door XcUZ_Me op 01-06-2015 13:10:55 ]
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_153154792
Geef het wat (meer) tijd, die littekentjes trekken echt wel bij. Die jonge huid kan een boel hebben hoor, ben er zelf wel eens jaloers op.

Hier geen psz aangezien ze allebei al drie dagen naar een kdv gingen. En zeker nu het kdv in het spilcentrum zit bij de psz, volgens mij gaan de oudere kindjes bij de kdv regelmatig spieken bij de psz ;) En Femke is ook vaak bij de bso te vinden, dan is ze Lars gaan zoeken, en spelen ze samen daar verder. Samen spelen gaat daar een stuk beter dan thuis geloof ik :{
pi_153155136
XM, ziet er zielig uit :*
Hier nog geen ervaring met waterpokken.

Hier ook kdv en dus geen psz

Riley vindt het leuk om te vertellen welk geluid dieren maken. Alleen paardje vergist ze zich nog in. Die doen 'hop' :D
  maandag 1 juni 2015 @ 14:07:42 #281
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_153155456
XM, Anouk had ook zulke rode plekken en je ziet er straks echt niks meer van. Alleen die grote in het midden van de foto, dat zou een klein kuiltje kunnen blijven, Anouk heeft er eentje op haar voorhoofd, vlak boven de wenkbrauw.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 1 juni 2015 @ 14:27:43 #282
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153155888
XM, D had nog duidelijkere plekken. Ook in haar gezicht (dat was op een gegeven moment bijna misvormd door zwellingen bij ogen, neus en mond :'( ). Het is allemaal weggetrokken. Pin me niet vast op die maand, kan best langer hebben geduurd (geloof wel dat het in haar gezicht redelijk snel weg is getrokken gelukkig) maar een jaar duurde het zeker niet.
  maandag 1 juni 2015 @ 14:39:41 #283
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_153156165
Bedankt voor de reacties! Ik heb weer wat hoop :+. En op haar voorhoofd heeft ze ook twee van die kuiltjes idd. Op haar rug ook een paar. Maar dat vind ik toch minder erg dan die vlekken..
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_153156345
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 12:13 schreef elamanilo het volgende:
Cwen, wij hebben (een beetje) ervaring daarmee :)
De eerste keer zijn wij erbij gebleven, ze vond het erg leuk en heeft fijn gespeeld. De tweede keer was ze heel blij om er heen te gaan en zijn we na een half uurtje zelf weggegaan. Ze heeft heerlijk gespeeld en het ging perfect!
Maar toen was het koningedag en daarna twee weken vakantie..
De eerste keer na de vakantie vond ze het weer heel spannend, ze was toen drie weken niet geweest. Wij zijn er een tijd weer bijgebleven en met wat snikken is ze fijn gaan spelen en zijn wij weggegaan. Maar toen waren we per ongeluk iets te laat met ophalen (ik voel me daar nu nog zo schuldig over!). Ze was daar echt heel erg verdrietig van :'(
De week erna (vorige week) was het Pinksteren en dus vandaag was ze voor de vierde keer.
Deze keer was eigenlijk de minst leuke tot nu toe.. Ze was moe en wilde alleen maar heel dicht bij mij zitten. Soms tussendoor ging ze even spelen, maar telkens werd ze dan toch verdrietig en kwam ze weer knuffelen. Uiteindelijk heb ik haar weer meegenomen naar huis, het was echt haar dag niet.

Eigenlijk dus een behoorlijk afglijdende lijn, we gaan het volgende week weer met frisse moed proberen. Maar als ze het echt niet leuk vindt, dan hoeft ze natuurlijk niet.

Ze was wel echt heel moe, we kwamen om 11 uur thuis en ze wilde meteen in bed en ligt nu dus te slapen. Normaal begint ze haar middagslaapje niet voor 1 uur, meestal zelfs pas tegen half 3 ;)
Mijn tip zou zijn om vooral te stimuleren dat je kind bij een leidster gaat zitten die haar geruststelt en haar een veilig gevoel kan geven. Zodat ze ook ziet/voelt dat jullie haar toevertrouwen aan die ander. Ik praat bijvoorbeeld vaak met I over de leidsters van het kdv. Hoe lief en aardig ze zijn en als we naar het kdv toegaan, noem ik ook altijd hun namen en dat ze vandaag bij hen zal zijn.

En natuurlijk een knuffeltje mee van huis. Wat ook goed werkt hier: op het kdv hangen foto's van ons, zodat I ons wel altijd kan zien. Ze gaat er ook vaak naar toe, en wijst dan papa en mama aan en zichzelf. O+ . Wellicht kan zoiets daar ook.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 1 juni 2015 @ 17:18:58 #285
426379 elamanilo
elämänilo
pi_153160917
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2015 14:47 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Mijn tip zou zijn om vooral te stimuleren dat je kind bij een leidster gaat zitten die haar geruststelt en haar een veilig gevoel kan geven. Zodat ze ook ziet/voelt dat jullie haar toevertrouwen aan die ander. Ik praat bijvoorbeeld vaak met I over de leidsters van het kdv. Hoe lief en aardig ze zijn en als we naar het kdv toegaan, noem ik ook altijd hun namen en dat ze vandaag bij hen zal zijn.

En natuurlijk een knuffeltje mee van huis. Wat ook goed werkt hier: op het kdv hangen foto's van ons, zodat I ons wel altijd kan zien. Ze gaat er ook vaak naar toe, en wijst dan papa en mama aan en zichzelf. O+ . Wellicht kan zoiets daar ook.
Dankje voor de tips!

Dat vertellen over de leidsters en dat ze haar ook heel lief vinden en zelf lief zijn, dat doe ik ook. Maar op een of andere manier is mijn dochter best wel bang voor andere volwassenen. In de speeltuin bijvoorbeeld, dan speelt ze heel blij en onbevangen met andere kindjes, maar zodra er een papa of mama aankomt, rent ze bijna hysterisch huilend meteen naar ons toe :'( Hetzelfde op straat, ze loopt lekker met ons mee, tot er een andere volwassenen naar haar kijkt, dan klimt ze meteen langs mijn been omhoog, liefst in mij!
Ik heb dus zelf stiekem het idee dat juist dat de leidsters haar telkens gerust willen stellen, een beetje averechts werkt. Ze wil best gaan spelen, maar dan komt de juf en die zegt iets en dan is ze weer helemaal in paniek en komt ze bij mij huilen :'(
Toch ga ik nog wel nog meer proberen om haar dus vertrouwt te maken met de leidsters, zodat ze die ook aardig vindt ;)
Het is trouwens ook met mijn ouders bijv, waar ze heel vertrouwt mee is en waar ze ook heerlijk kan spelen als ik er niet bij ben, maar als die binnenkomen zelfs dan verstopt ze zich eerst nog achter mijn been..

De andere tips neem ik mee! Vooral die van de foto's daar <3 Ik denk dat dat heel veel kan helpen.
En haar knuffeltje nemen we volgende keer ook (weer) mee, de eerste keer hadden we dat ook, dat helpt ook een heleboel <3
pi_153161963
Ach wat ziet ze er sneu uit met die vlekken nog XM. Verder geen ervaring nog dus ik weet het niet..

Ook nog geen ervaring met psz, wel met een bijna tweejarige die voor het eerst naar een gastouder ging na nooit opvang gehad te hebben. Ze vond het heel spannend maar ondertussen gaat ze zonder huilen en wil ze nooit meer mee naar huis.
Ela, klinkt wel sneu zeg.. Ik was zelf ook zo toen ik klein was (nog steeds eigenlijk, vreemde mensen vind ik niet zo leuk) en ik ben altijd een beetje angstig dat Eva ook zo bang gaat worden voor vreemden. Ze kijkt heel erg de kat uit de boom en daar vind ik niets mis mee, ik zou het alleen zo jammer vinden als ze nooit op een punt komt dat ze vrijer wordt zeg maar. Tips heb ik ook nog niet echt, we merken wel verbetering sinds ze naar de gastouder gaat.
Misschien helpt het wel om met de leidsters te bespreken dat ze naar eerst even alleen moeten laten ontdekken en haar pas na een tijdje moeten benaderen? Ik weet van Eva onderhand dat als we schoenen moeten kopen bijvoorbeeld en er duikt direct een verkoopster op ons af die haar voeten gaat meten en begint te kwebbelen, dat het dan zeker meten mislukt. Als de verkoopster op afstand blijft en haar eerst even laat wennen aan de omgeving en de mensen, dan lukt het wel. Misschien werkt het voor N op de psz ook een beetje op die manier?
E.
pi_153163593
Oh LB dat bedje is zo schattig ja O+ Wij hebben het Ikea bedje met schaapjes, tweedehands via Fok. Isa paste ook nog prima in de ledikant en klom er niet uit, maar onze oppas heeft rugklachten en mag haar niet tillen en die komt woensdag omdat wij naar een bruiloft moeten. En ik vond het zelf ook flink zwaar worden :@
Sarcasme. Herken het.
pi_153165008
Ik wilde L graag naar de psz doen, maar er is geen plek -O-
Bij de gastouder zijn vooral wat oudere kindjes (4 tot 6 jaar). Maar dat is nu zo vertrouwd dat ik hem niet naar een kdv wil doen en hem daar dus weghalen.

Ik ben nu aan het kijken of hij dan een ochtend als ik vrij ben naar het kdv kan maar dat moet financieel wel kunnen.
pi_153165287
ela, is dat een antroposofische peuterspeelzaal? Wat zijn jullie overwegingen om haar daarheen te brengen (en dan niet waarom antroposofisch, maar waarom een psz)? :)
pi_153165318
(Ik heb die vraag echt al vaker gesteld, maar al vanaf zijn geboorte worstel ik met het vraagstuk Doen we ons kind wel of niet naar een psz, en ik ben er na 25 maanden nog steeds niet over uit, sorry hoor :') )
pi_153165919
Nog bedankt voor de tips over trap lopen (naar beneden). Zittend durft ze nu wel, mits ik haar een beetje help :)

Psz geen ervaring mee. C is al heel lang ingeschreven en kon vorig jaar november er heen, maar er is nog steeds geen plek. Laatst contact opgenomen en ze zeiden dat mijn opleidingsniveau te hoog was en dat kinderen met ouders met een lager opleidingsniveau voorrang krijgen. Vind het allemaal maar een beetje vreemd..
  maandag 1 juni 2015 @ 20:06:31 #292
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153165996
Hier geen kdv, en vanaf half augustus 2 dagdelen naar de psz.

Over dat grote bed dus. Tref ik na zijn slaapje vandaag een peuter aan met slaapzak uit, en met een been over de rand van zijn ledikantje. Dat gaat niet zo lang duren vooraleer hij er uit gaat klimmen :{
Bed van grote broer is al een paar maanden je van het. D kan het niet laten, om te laten zien dat hij ook best in een groot bed kan slapen.
Alleen zien wij dat niet zo zitten met het oog op in-en-uit-bed tijdens de slaapuren.

Nog geen ervaring met waterpokken gelukkig.

Leuk bed LB!

Wat een byzondere redenatie van jullie psz Xanthe, ieder kind is gelijk toch?
Hier in de wijk is een wachttijd van ca 4 maanden

Wij hebben als groot bed evt deze Hemnes op het oog.
Verklaar me maar voor gek, maar ik zie niets in het fenomeen peuterbed. Ik ben een voorstander van een groot bed, met uitvalrand van Ikea of dergelijke.

[ Bericht 7% gewijzigd door -mandy- op 01-06-2015 20:16:08 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  maandag 1 juni 2015 @ 21:00:58 #293
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_153168648
Ik hoor hier nog niet de komende 1,5 maand, maar wilde even reageren op de Hemnes ;)

Ik heb ook naar de Hemnes gekeken, ik wil ook een peuterbed overslaan en deze vind ik wel leuk en handig met die lades eronder. Maar vind het wat lastig dat het een afwijkende matrasmaat heeft, namelijk 80x200 ipv 90x200. Ik wilde eigenlijk elders dan Ikea een goed matras kopen, maar dat is wel wat lastiger met die maat. En ik vraag me af of standaard hoeslaken er wel goed omheen blijven zitten dan.

Ben wel benieuwd of iemand er ervaring mee heeft?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 1 juni 2015 @ 21:14:55 #294
378192 -mandy-
I am who I am
pi_153169363
Da's een goeie idd, ik had nog geeneens naar de matrasmaat gekeken. |:(

Deze van Leenbakker is vergelijkbaar. Alleen met bedlade ipv 3 aparte lades.

Het lijkt mij dat gewone hoeslakens er niet mooi omheen zitten.

[ Bericht 39% gewijzigd door -mandy- op 01-06-2015 21:26:13 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  maandag 1 juni 2015 @ 21:26:26 #295
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153169909
Ik begrijp je standpunt wel over een peuterbed :Y
Voor ons is het wel handig want tussenoplossing voor ze bijvoorbeeld in een stapelbed kunnen. In de kamer van de meiden kunnen we nu niet 2 1 persoonsbedden kwijt dus eea is ook weer afhankelijk of ze tzt bij elkaar blijven of uit elkaar gaan.

L-E, hier een hele bewuste keuze voor psz. Meiden hangen heel veel aan mij en aan elkaar en ik denk dat het goed is als ze af en toe even weg zijn van mij. Daarnaast vind ik het sociale aspect belangrijk: andere kindjes.

Psz is hier pas vanaf 2,5 dus als tussenoplossing doen we nu peuterdans. Ik ben er dan wel gewoon bij maar wel met andere kindjes en "opdrachtjes" uitvoeren etc.
pi_153170296
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:26 schreef Kyara het volgende:
Ik begrijp je standpunt wel over een peuterbed :Y
Voor ons is het wel handig want tussenoplossing voor ze bijvoorbeeld in een stapelbed kunnen. In de kamer van de meiden kunnen we nu niet 2 1 persoonsbedden kwijt dus eea is ook weer afhankelijk of ze tzt bij elkaar blijven of uit elkaar gaan.

Life time bedden. Je koopt 2 1persoonsbedden. En tzt kun je een ombouw set er bij kopen om er een stapelbed van te maken. Of, en dat doen wij, een hoek stapelbed.

Maar snap je, het moet wel passen. Bij ons passen pas grote bedden als de commode er uit is.

En ik vind die peuter bedjes super leuk, maar de praktische man wint.
Met een meidenkwartet
  maandag 1 juni 2015 @ 21:43:33 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153170613
Ja precies. Maar de commode gaat hier nooit weg vrees ik. Daar is de kledingkast net iets te klein voor.

Als ze samen willen blijven zullen we tzt wel van kamer ruilen denk ik.

Hoe gaat jet met jouw meiden Cathmar?
pi_153170935
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2015 21:43 schreef Kyara het volgende:
Ja precies. Maar de commode gaat hier nooit weg vrees ik. Daar is de kledingkast net iets te klein voor.

Als ze samen willen blijven zullen we tzt wel van kamer ruilen denk ik.

Hoe gaat jet met jouw meiden Cathmar?
Hier blijven ze wel samen. Of ze moeten echt ooit enorme bonje krijgen.

Ze gaan heel hard en ze groeien als kool. Ze zijn typisch 2,5. Dol op buitenspelen, kinderboerderij, knutselen en alle spullen van de grote zussen waar ze niet aan mogen zitten. En Paw Patrol. En ik heb onwijs veel zin in onze zomer op het strand. Of zoals ze het zelf noemen: de grote zandbak 0+

En hier geen psz wegens niet te betalen. Belachelijk duur in onze gemeente. En ik heb al 30 uur pw oppas in huis.
Met een meidenkwartet
  maandag 1 juni 2015 @ 21:58:13 #299
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_153171202
Wij hebben de commode er met de verhuizing uit gedaan. We zitten nu op de vloer te verschonen. Het matje doen we onder zijn peuterbed. Voor de kleding heeft hij een grote Pax kast. Eentje op de groei ;)
We hebben dat peuterbed van Chris is, en dat was omdat we in zijn babykamer geen 2 meter bed kwijt konden. Anders waren we misschien wel direct overgestapt.
Er is op deze kamer genoeg ruimte voor een gewoon bed en evt een bureautje. Chris kreeg dat met 4 jaar, dus Daan ook maar over een maand of 7..


Bij ons PSZ krijgen kinderen met een stempel van het cb wel voorrang. vaak zijn dat kinderen met taalproblemen. Vaak kinderen van allochtone ouders, ook wel laag opgeleide ouders. Die kinderen hebben deels "les" met de gewone groepen en hun eigen middagen met minder kinderen per juf.
Nou was Daan zijn 1e psz zo populair daar was een wachtlijst van een dik jaar, gelukkig kwam ik daar vroeg achter. Was specifiek montessori, dus veel ouders van die school wilden wel.
Bij zijn nieuwe kdv was het amper een maand wachten. Wel op iets minder gewilde tijden, maandag en vrijdagmiddag. Maar voor mij geen probleem.
pi_153171347
Wij hebben het hemnes bed voor eva. En idd matras is 80x200. Spullen dus allemaal bij Ikea gekocht. Ze hebben geen moltons met zo'n plastic laag, maar een stoffen matrasbeschermer die je met elastieken om de hoeken van het matras haakt.
Hoeslakens en moltons (zonder plastic deel) in 90x200 past wel, maar is niet echt ideaal omdat je 10 cm stof overhoudt. De hoeken zitten dan vooral niet echt lekker. De rest moffel je gewoon weg onder het matras. Het kan dus wel, maar voor het mooie kun je beter alles 80x200 kopen
  maandag 1 juni 2015 @ 22:06:20 #301
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153171525
Veel volwassenen hebben ook twee 80x200cm matrassen in hun 1.60m bed liggen. Gewoon bij de hema te koop hoeslakens en moltons ed in die maat.
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')