abonnement Unibet Coolblue
pi_152215562
Ik praat ook altijd op m'n werk over welke medicijnen voor welke kwaaltjes ik het weekend weer heb genomen.
Conscience do cost.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 20:16:19 #227
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_152215604
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:14 schreef ems. het volgende:
Ik praat ook altijd op m'n werk over welke medicijnen voor welke kwaaltjes ik het weekend weer heb genomen.
Dat is toch net wat Japie aangeeft in zijn laatste post?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_152216005
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 19:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ja maar ik heb het dus niet over een paar keer per jaar xtc. Je moet het vergelijken met hoe vaak mensen een antidepresivia slikken. Weet niet hoe vaak je zo'n pil moet slikken maar iedere dag gok ik zo? Dus dan moet je dat vergelijken met mensen die iedere dag xtc slikken.
Een antidepressiva krijg je als je zo depressief of angstig bent dan goed voor je. En ja, de farmacokinetiek vereist dat je een spiegel opbouwt. Dat is dus heel anders dan op eigen initiatief, voor je lol xtc nemen. Wat maakt precies dat je het verschil niet begrijpt tussen een middel nemen tegen een ziekte of voor de lol?

Daarnaast is het nadeel van vaak xtc nemen dat je zulke serotonine-explosies maakt, dat het niet meer bijgebeent kan worden en dan kan je alsnog depressief worden. Nee, niet bij iedereen, want elke roker heeft wel een opa van 90 die twee pakjes shag per dag wegpuft en nog marathons loopt, maar de statistiek wijst anders uit.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 20:37:42 #229
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_152216233
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:29 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Een antidepressiva krijg je als je zo depressief of angstig bent dan goed voor je. En ja, de farmacokinetiek vereist dat je een spiegel opbouwt. Dat is dus heel anders dan op eigen initiatief, voor je lol xtc nemen. Wat maakt precies dat je het verschil niet begrijpt tussen een middel nemen tegen een ziekte of voor de lol?

Daarnaast is het nadeel van vaak xtc nemen dat je zulke serotonine-explosies maakt, dat het niet meer bijgebeent kan worden en dan kan je alsnog depressief worden. Nee, niet bij iedereen, want elke roker heeft wel een opa van 90 die twee pakjes shag per dag wegpuft en nog marathons loopt, maar de statistiek wijst anders uit.
Dus wat je zegt is dat een antidepressivium een soort van xtc is zonder de dip die je daarna krijgt? Wat maakt precies dat jij niet snapt dat er in feite geen verschil is tussen drugs en medicijnen? Het effect verschilt per drug of medicijn maar verder zijn ze in feite hetzelfde. De een neemt drugs om zicht meer happy te voelen en de ander een antidepressivium.
Feyenoord!
  zaterdag 2 mei 2015 @ 20:43:30 #230
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_152216419
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:29 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Een antidepressiva krijg je als je zo depressief of angstig bent dan goed voor je. En ja, de farmacokinetiek vereist dat je een spiegel opbouwt. Dat is dus heel anders dan op eigen initiatief, voor je lol xtc nemen. Wat maakt precies dat je het verschil niet begrijpt tussen een middel nemen tegen een ziekte of voor de lol?

Daarnaast is het nadeel van vaak xtc nemen dat je zulke serotonine-explosies maakt, dat het niet meer bijgebeent kan worden en dan kan je alsnog depressief worden. Nee, niet bij iedereen, want elke roker heeft wel een opa van 90 die twee pakjes shag per dag wegpuft en nog marathons loopt, maar de statistiek wijst anders uit.
De bekende dinsdag-dip na xtc, na wat vitamine de komende dagen en goed slapen kom je daar wel overheen. Chronisch depressief word je bij frequent gebruik. Pillen voorgeschreven door artsen daar raken mensen sneller aan verslaafd en deze cijfers stijgen alleen maar. Maar goed dat dient een goed doel moeten we maar denken toch?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_152216506
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:37 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dus wat je zegt is dat een antidepressivium een soort van xtc is zonder de dip die je daarna krijgt? Wat maakt precies dat jij niet snapt dat er in feite geen verschil is tussen drugs en medicijnen? Het effect verschilt per drug of medicijn maar verder zijn ze in feite hetzelfde. De een neemt drugs om zicht meer happy te voelen en de ander een antidepressivium.
Zucht, je kan echt niet begrijpend lezen. Chemisch is er weinig verschil, in idee geval met morfine of heroïne, daar heb ik je ook nergens ongelijk in gegeven. Het verschil zit hem in een sociaal fenomeen, namelijk recreatief gebruik vs noodzaak. Dat jij niet begrijpt dat er een verschil is tussen het intenser beleven van een feestje, of de deur niet uit durven of niet eten en slapen en nergens van genieten... Het gaat om het verschil tussen je high voelen of niet kortademig, niet kapot gaan van de pijn. Wat maakt dat je dat niet begrijpt?
Nu heb ik me toch herhaald, shit.

Qua werking, dynamiek en structuur is er uiteraard veel verschil tussen ritalin, mdma, ssri en andere hier bedoelde middelen. Voor het weer uit z'n verband gerukt wordt.
pi_152217969
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:37 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dus wat je zegt is dat een antidepressivium een soort van xtc is zonder de dip die je daarna krijgt? Wat maakt precies dat jij niet snapt dat er in feite geen verschil is tussen drugs en medicijnen? Het effect verschilt per drug of medicijn maar verder zijn ze in feite hetzelfde. De een neemt drugs om zicht meer happy te voelen en de ander een antidepressivium.
Laat me raden, je zegt tegen iemand met depressieve klachten tobt dat ze "Gewoon een beetje vorlijker moeten doen." Je snapt duidelijk niets van hoe een depressie werkt.

Antidepressiva neem je niet voor de lol, je slikt zoiets dagelijks voor langere tijd en ze hebben behoorlijk wat bijwerkingen. Een veelvoorkomende is de beperking van je emotie-bandbreedte, je voelt je dan wel minder depressief, je hebt ook een limiet aan hoe vrolijk je jezelf kan voelen. Daar moet je dan een afweging in maken: in hoeverre is die afvlakking van emoties en andere nadelen het waard om weer gewoon te kunnen functioneren.

Om vanuit mijn eigen ervaring te spreken, ik kamp zelf met depressieve klachten. Ik ben gelukkig geen zwaar geval, maar het is erg genoeg dat ik er in het dagelijks leven last van heb en er hulp voor heb gezocht. Op mijn slechtste periode heb ik vrij nadrukkelijk aangestuurd op antidepressiva, maar ben toch de therapiekant op gewezen. Vooral omdat een pilletje wellicht een makkelijke oplossing lijkt maar er ook een boel nadelen aan kleven.

TL;DR: ik ben door een medische professional omgepraat om een relatief korte psychotherapie te doen in plaats van langdurig aan de antidepressiva te gaan. Met als doel dat ik nieuwe vaardigheden leer waardoor ik mijn depressieve klachten blijvend de baas kan
  zondag 3 mei 2015 @ 00:07:17 #233
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_152222752
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:46 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Zucht, je kan echt niet begrijpend lezen. Chemisch is er weinig verschil, in idee geval met morfine of heroïne, daar heb ik je ook nergens ongelijk in gegeven. Het verschil zit hem in een sociaal fenomeen, namelijk recreatief gebruik vs noodzaak. Dat jij niet begrijpt dat er een verschil is tussen het intenser beleven van een feestje, of de deur niet uit durven of niet eten en slapen en nergens van genieten... Het gaat om het verschil tussen je high voelen of niet kortademig, niet kapot gaan van de pijn. Wat maakt dat je dat niet begrijpt?
Nu heb ik me toch herhaald, shit.

Qua werking, dynamiek en structuur is er uiteraard veel verschil tussen ritalin, mdma, ssri en andere hier bedoelde middelen. Voor het weer uit z'n verband gerukt wordt.
O ik snap dat sociale fenomeen wel. Alleen snap jij de dunne lijn waar we het hier over hebben misschien niet. Als mensen drugs gebruiken doen ze het ook vaak omdat ze niet happy zijn. Misschien ook wel zo ongelukkig dat ze anders kapot gaan van de pijn. Het enige verschil is is dat er bij het gebruik van medicijnen er een labeltje op geplakt is. En ik wil niet zeggen dat dat voor iedereen geld maar iedereen die een of andere vorm van drugs gebruikt probeert deze belachelijke fucked up wereld voor eventjes te ontsnappen. Of dat dan gebeurt door een glaasje alcohol waar je je even lekkerder door voelt of antidepressiva waar je je lekkerder door voelt is wel een verschil maar het verschil is niet zo groot om aan de ene kant strafbaar (of vieze junks) te noemen en aan de andere kant prima en fijn dat die middelen er zijn.

Zijn we het eens?
Feyenoord!
pi_152223068
Je snapt echt niet wat depressief zijn betekent hè?
  zondag 3 mei 2015 @ 00:34:53 #235
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_152223505
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 00:18 schreef Fixers het volgende:
Je snapt echt niet wat depressief zijn betekent hè?
Ow ik weet er genoeg van. Trek het je niet zo persoonlijk aan. Wist je dat xtc bv eerst als afslankmiddel officieel werd voorgeschreven?
Feyenoord!
  zondag 3 mei 2015 @ 01:35:07 #236
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_152224794
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Precies. Weet niet hoe het tegenwoordig is maar vroeger gebruikte toch zeker 80% van de mensen hard drugs op zulk soort feestjes.

Alleen hebben we het hier maar over een extreem klein gedeelte van de bevolking. Ga maar eens in de vriendenkring van Opstelten vragen hoe daar over drugs gedacht word.
Tegenwoordig gebeurd dat nog steeds en niet zo'n beetje ook, ik houd zelf niet van die muziek maar ga wel eens met mijn vriendin mee, en als je merkt hoe makkelijk overal aan te komen is.. je hoeft geen eens te zoeken..


Nou ehm genoeg eigenlijk, oud huisgenoot zat in Aruba behoorlijk aan de coke en heeft me precies verteld hoe hij er aan kwam, andere oud huisgenoot heeft alle soorten softdrugs wel eens geprobeerd.

Andere vrienden van mij hebben veel soorten hard drugs geprobeerd.
Momenteel help ik een vriendin met het afkicken van pillen en ook weer coke, schrikbarend eigenlijk hoe makkelijk daar aan te komen valt.

Als ik even uitreken ken ik persoonlijk zon 12 mensen die wel eens hard drugs hebben gebruikt en ken eigenlijk maar 3 personen die ZEKER weten nooit softdrugs hebben gebruikt.

Ik kan zo wel even door gaan, En nou was dat niet van feestjes maar gewoon gebruik.

Nou houd ik het zelf gewoon bij blowen, 1x in de 2 maand of zo..
Woonde zelf 5 jaar tegenover een coffeeshop.

Dus ja de meesten zijn er heel open over, en tja ik ken eigenlijk maar 1 persoon die abosluut geen alcohol drinkt!

Wij tukkers doen daar gewoon heel nuchter over!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_152225865
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:05 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nee hoor dat verbaast me niet, ik ben ook wel wat gewend maar over het algemeen kun je daar niet mee aankomen op werk e.d. als ze je vragen wat heb je dit weekend gedaan. Maatschappelijk gezien is alcohol meer geaccepteerd.
Precies als met medicijnen is het net hoe je jezelf opstelt. Ik ben open over mijn matige drugsgebruik, zelfs op het werk.

Dat alcohol maatschappelijk "geaccepteerder" is dan een blowtje, pilletje of paddo'tje is toch echt niet mijn probleem.

Net zo met medicijnen die je niet hoeft te slikken. Eigen keuze, waar anderen geen reedt mee te maken hebben.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152227904
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 00:07 schreef Japie77 het volgende:

[..]

O ik snap dat sociale fenomeen wel. Alleen snap jij de dunne lijn waar we het hier over hebben misschien niet. Als mensen drugs gebruiken doen ze het ook vaak omdat ze niet happy zijn. Misschien ook wel zo ongelukkig dat ze anders kapot gaan van de pijn. Het enige verschil is is dat er bij het gebruik van medicijnen er een labeltje op geplakt is. En ik wil niet zeggen dat dat voor iedereen geld maar iedereen die een of andere vorm van drugs gebruikt probeert deze belachelijke fucked up wereld voor eventjes te ontsnappen. Of dat dan gebeurt door een glaasje alcohol waar je je even lekkerder door voelt of antidepressiva waar je je lekkerder door voelt is wel een verschil maar het verschil is niet zo groot om aan de ene kant strafbaar (of vieze junks) te noemen en aan de andere kant prima en fijn dat die middelen er zijn.

Zijn we het eens?
Wat denk je zelf, we zijn het niet eens. Als het drugscircuit een alternatief moet kunnen zijn voor zieke mensen, doen we iets fout. Zieke mensen hebben recht op behandeling en/of middelen waardoor ze beter gaan functioneren, via een professional.
  zondag 3 mei 2015 @ 09:24:53 #239
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_152228069
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 00:34 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ow ik weet er genoeg van. Trek het je niet zo persoonlijk aan. Wist je dat xtc bv eerst als afslankmiddel officieel werd voorgeschreven?
Xtc (mdma) werd in the 50s ook gebruikt door het Amerikaanse leger als waarheidsserum. Ik heb ook ergens gelezen dat LSD gebruikt werd door de CIA in MK Ultra experimenten.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_152228598
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 00:34 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ow ik weet er genoeg van. Trek het je niet zo persoonlijk aan. Wist je dat xtc bv eerst als afslankmiddel officieel werd voorgeschreven?
Het boeit niet waarvoor xtc allemaal wel niet voorgeschreven werd. Je vergelijkt mensen die antidepressiva gebruiken om nog enigszins te kunnen functioneren met partygangers die zaterdagnacht een lijntje coke snuiven of een pilletje xtc slikken. Waarmee je bewijst je niet snapt wat een (zware) depressie inhoudt.
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 08:57 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wat denk je zelf, we zijn het niet eens. Als het drugscircuit een alternatief moet kunnen zijn voor zieke mensen, doen we iets fout. Zieke mensen hebben recht op behandeling en/of middelen waardoor ze beter gaan functioneren, via een professional.
Om daar aan toe te voegen: zieke mensen krijgen via die professional middelen van conistente kwaliteit, in gecontroleerde doses, en met de juiste controle op bijwerkingen.
  zondag 3 mei 2015 @ 16:20:13 #241
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_152236237
Extreem voorbeeldje van die prachtige Oosterse wijsheden.

http://scienceblogs.com/i(...)el-form-of-quackery/
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator zondag 3 mei 2015 @ 16:23:25 #242
249559 crew  Lavenderr
pi_152236318
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 10:22 schreef Fixers het volgende:

[..]

Het boeit niet waarvoor xtc allemaal wel niet voorgeschreven werd. Je vergelijkt mensen die antidepressiva gebruiken om nog enigszins te kunnen functioneren met partygangers die zaterdagnacht een lijntje coke snuiven of een pilletje xtc slikken. Waarmee je bewijst je niet snapt wat een (zware) depressie inhoudt.

[..]

Om daar aan toe te voegen: zieke mensen krijgen via die professional middelen van conistente kwaliteit, in gecontroleerde doses, en met de juiste controle op bijwerkingen.
Dat dus. Op maat en gecontroleerd.
  maandag 4 mei 2015 @ 17:18:40 #243
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_152268491
Is pseudowetenschap aan het eind van zijn bestaan?
http://www.newrepublic.com/article/121704/decline-pseudoscience

(met een focus op voedselmythes)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_152270086
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:18 schreef oompaloompa het volgende:
Is pseudowetenschap aan het eind van zijn bestaan?
http://www.newrepublic.com/article/121704/decline-pseudoscience

(met een focus op voedselmythes)
Ik denk eerder, op naar de volgende hype :)
  dinsdag 5 mei 2015 @ 15:58:55 #245
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_152299994
Niet echt big pharma, maar het meest hieraan gerelateerd en zeker BNW zou ik denken:

Report: American Psychological Association secretly helped justify torture under George W. Bush

American Psychological Association (APA) professionals worked with senior members of the Bush administration to find legal and ethical justifications for the administration's continued use of torture in prisoner interrogations, according to a new report released by a group of dissident health professionals and human rights activists asserts.

http://www.businessinside(...)n-and-torture-2015-4


Stuk met meer achtergron & details:


EMAILS REVEAL CLOSE RELATIONSHIP BETWEEN PSYCHOLOGY GROUP AND CIA

Yet over 10 years earlier, relations between the CIA and the association seemed close: In 2003, the APA and CIA even cohosted a conference on "The Science of Deception," which was attended by Hubbard, Mitchell, Jessen and other Bush administration staffers, according to a report on the conference. The topics covered included "research challenges," such as the reliability of lie-detecting technology, what pharmacological agents were "known to affect apparent truth-telling behavior," and "how might we overload the system or overwhelm the senses and see how it affects deceptive behaviors?"

In an email, Hubbard groused about his budget for the conference to the APA's director of science policy, Geoffrey Mumford. "I can't stay in the hotel with you guys without violating a half dozen regulations," he writes. "I can spend several million dollars with no questions asked, but if I stay at hotel for $300 bucks I would rank right in there with pedophiles."

Mumford replies, "have I got a deal for you ... as a special promotion for APA members, who also work in CIA Ops AND are willing to share their last names, I will pull that pawltry (poultry?) room fee out of my policy budget and put you up for the night. This is the very least APA can do given the remarkable generosity your agency has shown in supporting the workshop."

https://firstlook.org/the(...)sychology-group-cia/

[ Bericht 28% gewijzigd door oompaloompa op 05-05-2015 16:11:09 ]
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 5 mei 2015 @ 16:39:52 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152301411
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 09:24 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Xtc (mdma) werd in the 50s ook gebruikt door het Amerikaanse leger als waarheidsserum. Ik heb ook ergens gelezen dat LSD gebruikt werd door de CIA in MK Ultra experimenten.
Grappig dat je dit soort middelen gemaakt door criminelen geweldig vind, maar gecontroleerde medicamenten wantrouwt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator dinsdag 5 mei 2015 @ 16:43:49 #247
249559 crew  Lavenderr
pi_152301544
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Grappig dat je dit soort middelen gemaakt door criminelen geweldig vind, maar gecontroleerde medicamenten wantrouwt.
Daar verbaas ik me ook over.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 16:57:39 #248
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152302005
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar verbaas ik me ook over.
Recreatief gebruik van middelen is blijkbaar belangrijker dan vaccinatie tegen ziektes of antibiotica tegen infecties.
XTC criminelen die hun giftige afval dumpen en de jeugd uitbuiten zijn eerzamer dan mensen die farmacologie of medicijnen gestudeerd hebben om mensen te genezen.
Ik kan niet anders dan concluderen dat zijn uitspraken nogal onder invloed van realiteit veranderende middelen worden gedaan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 17:11:20 #249
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_152302445
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Grappig dat je dit soort middelen gemaakt door criminelen geweldig vind, maar gecontroleerde medicamenten wantrouwt.
Ik heb nergens beweerd dat ik drugs gemaakt door criminelen geweldig vind of dit toejuich. Ik ben van mening dat de mensen die recreatief drugs gebruiken beter af zijn dan de mensen die gebruiken op voorschrift van een arts en elke dag paar pillen naar binnen gooien om te kunnen functioneren. Er zullen mensen zijn die het nodig hebben maar het wordt te snel voorgeschreven. De groep medicijnverslaafden stijgt niet voor niets schrikbarend. Weet nog ff geleden dat één of andere upper/downer niet meer vergoed werd, ik schrok hoeveel mensen illegaal gingen zoeken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 17:15:16 #250
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152302551
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 17:11 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik heb nergens beweerd dat ik drugs gemaakt door criminelen geweldig vind of dit toejuich. Ik ben van mening dat de mensen die recreatief drugs gebruiken beter af zijn dan de mensen die gebruiken op voorschrift van een arts en elke dag paar pillen naar binnen gooien om te kunnen functioneren. Er zullen mensen zijn die het nodig hebben maar het wordt te snel voorgeschreven. De groep medicijnverslaafden stijgt niet voor niets schrikbarend. Weet nog ff geleden dat één of andere upper/downer niet meer vergoed werd, ik schrok hoeveel mensen illegaal gingen zoeken.
Ik denk dat je geen idee hebt waar je het over hebt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')