Hij had wel last van meer bandenslijtage dan gepland. De middelste run was wat kort, waardoor de laatste run vrij lang werd. Wellicht dat ze daarom weer hard hadden gemonteerd zodat ze niet nog een keer moesten stoppen.quote:Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Max had in de vrije training al aangegeven dat de auto voor hem lekkerder reed met de harde compound en dat hij met de medium band de balans niet helemaal lekker kreeg.quote:Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Ja, in Nederland is iedereen super enthousiast. En dat begrijp ik wel. Maar nu blijkt gewoon dat Max een man is met twee handen en twee voeten. Net als de rest van het veld.quote:Op maandag 11 mei 2015 14:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben bang dat Verstappen opzij gaat moeten voor de kampioenschapsaspiraties van Sainz inderdaad
Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed....quote:Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Niet iedereen heeft toegang tot Sport 1.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:40 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed....
Ik heb geen keus. Live kijken kan ik alleen op de BBC en anders moet ik downloaden (de BBC samenvatting vind ik niet toerijkend) en dan is Sky al snel de enige keus, op soms een ierse of braziliaanse download na. En het commentaar en de pre/post show van Sky zijn prima.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:40 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed....
Waarom geen R1200GS?quote:Op maandag 11 mei 2015 17:58 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft toegang tot Sport 1.
Lekker offtopic!quote:
Jammer, het rijdt heerlijk, kan ik je vertellen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:10 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Lekker offtopic!
Te duur helaas... zeker aangezien ze door het gebruik in winterweer wat sneller afschrijven.
Was ook erg verbaasd dat hij voor de 3e stint op hard reed, maar volgens mij heeft hij in q3 2 snelle rondes gereden en 2 sets medium verstookt en Carlos maar 1. Had geen verse mediums meer en carlos wel in de race , achteraf had hij beter op oude mediums stint 3 kunnen rijden.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:12 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar ik ben blij dat je in ieder geval zo behulpzaam bent om de rest van ons ook te informeren waarom Max op hard reed.
Dit dus. Het slechtste wat ze hadden kunnen doen. In plaats van meer excitement krijg je juist minder excitement (om Will Buxton aan te halen) omdat er minder op de baan wordt ingehaald. Dat zal dan net zoals in de jaren 1994-2009 vooral in de pits gebeuren. Ik vond het juist sinds 2010 beter dan ervoor omdat er meer op de baan werd ingehaald (ook al voordat DRS zijn introductie deed).quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:27 schreef Wombcat het volgende:
Dan krijg je weer van die sprintraces En blijven ze er weer achter hangen om brandstof te sparen en als de ander pit er twee snelle rondjes uit te persen
Hoewel het de vraag is of dat met de huidige banden ook precies zo gaat werken.
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 14:31:02 F1 chiefs also agree to keep current turbo V6 engines but will likely lift restrictions on fuel flow to make them more powerful and louder reageer retweet
Dat je nu mag kiezen vind ik al een voorruit gang.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:46 schreef Fir3fly het volgende:
Eindelijk. Het is hard nodig om de weg die in 2009 is ingezet achter ons te laten, vooral qua aerodynamica. Nu nog de banden beter maken en die belachelijke regel dat je beide compounds moet gebruiken weggooien en we zijn weer op de goede weg .
Dat komt omdat die regels gefaald hebben, dat is wel duidelijk.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:58 schreef twiFight het volgende:
Grappig dat er regels teruggedraaid gaan worden die toentertijd ingevoerd zijn om de sport interessanter te maken.
2010 en 2012 waren prima seizoenen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat komt omdat die regels gefaald hebben, dat is wel duidelijk.
Terug naar het verleden ben ik absoluut geen fan van, maar sommige dingen waren 'vroeger' beter dan nu. Zoals dus bijtanken en vrijere bandenkeuze. Er zijn ook nieuwe dingen bijgekomen die mijninsziens wel goed werken, zoals bijvoorbeeld DRS. Dat is ook meteen de oplossing voor het niet achter elkaar kunnen rijden. Daar heb je geen halfbakken Pirelli's voor nodig.
Vooruitgang door experimenteren. Het experiment 2009-2014 heeft duidelijk gefaald. Tijd voor het volgende tijdperk .
Ja en de rest dus niet (2012 was geen goed seizoen by the way). Maar dat geldt voor alle tijdperken. Het punt is dat dit experiment gestart is om de sport 'interessanter' of wat dan ook te maken. Maar eigenlijk is er vrij weinig veranderd, behalve dat door die nieuwe regels de sport als geheel achteruit is gegaan in plaats van vooruit. Dus is er geen reden om door te blijven gaan op deze voet.quote:
Will likely ja. Dus het is nog lang niet zover. Sterker nog, als je het statement van de FIA leest staat er niets over in, behalve meer toeren en luider maken.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:37 schreef Freudie het volgende:
T.a.v. fuel flow restrictions:twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 14:31:02 F1 chiefs also agree to keep current turbo V6 engines but will likely lift restrictions on fuel flow to make them more powerful and louder reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |