abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 mei 2015 @ 15:32:42 #151
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_152491328
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:

[..]

Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Hij had wel last van meer bandenslijtage dan gepland. De middelste run was wat kort, waardoor de laatste run vrij lang werd. Wellicht dat ze daarom weer hard hadden gemonteerd zodat ze niet nog een keer moesten stoppen.

Ik kan me ook niet voorstellen dat dit van te voren zo gepland was. Hij zat wel regelmatig in wat verkeer, wat z'n bandenslijtage ook niet verbeterde.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  maandag 11 mei 2015 @ 15:32:53 #152
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_152491333
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:

[..]

Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Max had in de vrije training al aangegeven dat de auto voor hem lekkerder reed met de harde compound en dat hij met de medium band de balans niet helemaal lekker kreeg.
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 11 mei 2015 @ 15:55:41 #153
65918 IBAZ
broeinest
pi_152492003
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 14:36 schreef Beach het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat bedoel je?
  maandag 11 mei 2015 @ 16:18:20 #154
65918 IBAZ
broeinest
pi_152492715
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 14:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik ben bang dat Verstappen opzij gaat moeten voor de kampioenschapsaspiraties van Sainz inderdaad
Ja, in Nederland is iedereen super enthousiast. En dat begrijp ik wel. Maar nu blijkt gewoon dat Max een man is met twee handen en twee voeten. Net als de rest van het veld.
pi_152493599
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 15:28 schreef twiFight het volgende:

[..]

Viel me wel op dat Sky daar geen opmerking over maakte, maar ik heb vooralsnog geen verklaring gezien/gehoord waarom Max weer hard kreeg. Had hij daar zelf om gevraagd omdat de auto beter aanvoelde met hard, misschien? Volgens mij hoefde hij het om de bandenslijtage niet te doen.
Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed.... ;)
  maandag 11 mei 2015 @ 17:58:54 #156
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_152496211
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 16:40 schreef Marks het volgende:

[..]

Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed.... ;)
Niet iedereen heeft toegang tot Sport 1.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  dinsdag 12 mei 2015 @ 09:12:01 #157
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152514972
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 16:40 schreef Marks het volgende:

[..]

Tja, misschien moeten jullie dan eens afstappen van het ´´kijk mij eens stoer naar de Engelsen kijken´´ idee, want Olav Mol heeft mooi uitgelegd waarom Max deed wat hij deed.... ;)
Ik heb geen keus. Live kijken kan ik alleen op de BBC en anders moet ik downloaden (de BBC samenvatting vind ik niet toerijkend) en dan is Sky al snel de enige keus, op soms een ierse of braziliaanse download na. En het commentaar en de pre/post show van Sky zijn prima.

Maar ik ben blij dat je in ieder geval zo behulpzaam bent om de rest van ons ook te informeren waarom Max op hard reed.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:05:22 #158
65918 IBAZ
broeinest
pi_152517417
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 17:58 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft toegang tot Sport 1.
Waarom geen R1200GS?
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:10:25 #159
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_152517547
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:05 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Waarom geen R1200GS?
Lekker offtopic! :o

Te duur helaas... zeker aangezien ze door het gebruik in winterweer wat sneller afschrijven. -O-
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:12:53 #160
65918 IBAZ
broeinest
pi_152517611
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:10 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Lekker offtopic! :o

Te duur helaas... zeker aangezien ze door het gebruik in winterweer wat sneller afschrijven. -O-
Jammer, het rijdt heerlijk, kan ik je vertellen.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 19:53:21 #161
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_152535173
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 09:12 schreef twiFight het volgende:

[..]

Maar ik ben blij dat je in ieder geval zo behulpzaam bent om de rest van ons ook te informeren waarom Max op hard reed.
Was ook erg verbaasd dat hij voor de 3e stint op hard reed, maar volgens mij heeft hij in q3 2 snelle rondes gereden en 2 sets medium verstookt en Carlos maar 1. Had geen verse mediums meer en carlos wel in de race , achteraf had hij beter op oude mediums stint 3 kunnen rijden.
Feyenoord!!! * Barça
pi_152537532
Volgens mij had Max last van overstuur en snelle slijtage van de achterbanden op medium.
.
pi_152621163
Formula 1 bosses have agreed to bring back refuelling in 2017 as part of a range of measures aimed at making the sport more exciting.
There will also be higher revving and louder engines and changes aimed at making cars "five to six seconds a lap faster", governing body the FIA said.
For 2016, bosses have approved a plan to allow teams free choice of the four available tyre compounds for each race.
The changes still need to be approved by two further legislative stages.

Meer: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/32751118
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:27:42 #164
56724 Wombcat
rent wiel
pi_152621201
Dan krijg je weer van die sprintraces :r En blijven ze er weer achter hangen om brandstof te sparen en als de ander pit er twee snelle rondjes uit te persen :(
Hoewel het de vraag is of dat met de huidige banden ook precies zo gaat werken.
in a crowd you lose humanity
pi_152621328
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:27 schreef Wombcat het volgende:
Dan krijg je weer van die sprintraces :r En blijven ze er weer achter hangen om brandstof te sparen en als de ander pit er twee snelle rondjes uit te persen :(
Hoewel het de vraag is of dat met de huidige banden ook precies zo gaat werken.
Dit dus. Het slechtste wat ze hadden kunnen doen. In plaats van meer excitement krijg je juist minder excitement (om Will Buxton aan te halen) omdat er minder op de baan wordt ingehaald. Dat zal dan net zoals in de jaren 1994-2009 vooral in de pits gebeuren. Ik vond het juist sinds 2010 beter dan ervoor omdat er meer op de baan werd ingehaald (ook al voordat DRS zijn introductie deed).

Ik vraag me überhaupt af hoe je 'higher revving' en 'louder engines' krijgt zonder de fuel flow restricties aan te pakken. Die restricties zorgen er juist voor dat teams niet boven de 12000 toeren komen (van de toegestane 15000).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_152621429
T.a.v. fuel flow restrictions:

NobleF1 twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 14:31:02 F1 chiefs also agree to keep current turbo V6 engines but will likely lift restrictions on fuel flow to make them more powerful and louder reageer retweet
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:46:51 #167
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152621694
Eindelijk. Het is hard nodig om de weg die in 2009 is ingezet achter ons te laten, vooral qua aerodynamica. Nu nog de banden beter maken en die belachelijke regel dat je beide compounds moet gebruiken weggooien en we zijn weer op de goede weg *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:48:24 #168
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152621739
Klinkt goed, als we dus meer power en meer geluid krijgen.
Bijtanken komt er weer aan.
En die banden is ook een goede regel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:53:13 #169
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152621864
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:46 schreef Fir3fly het volgende:
Eindelijk. Het is hard nodig om de weg die in 2009 is ingezet achter ons te laten, vooral qua aerodynamica. Nu nog de banden beter maken en die belachelijke regel dat je beide compounds moet gebruiken weggooien en we zijn weer op de goede weg *O*.
Dat je nu mag kiezen vind ik al een voorruit gang.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:58:37 #170
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_152621989
Grappig dat er regels teruggedraaid gaan worden die toentertijd ingevoerd zijn om de sport interessanter te maken. Maar met de eeuwige roze bril is men de saaiheid van toen al lang vergeten natuurlijk. Nog even een race cherry picken op youtube en men is weer helemaal overtuigd dat vroeger alles beter was.

Ik kan me de tijden nog goed herinneren dat je zat te duimen voor een motorplof, omdat het enige was dat de hele race kon gebeuren.

Tank stops hoeven van mij niet. Ja, het is een extra factor tijdens de pitstop, maar het maakt de race saaier om te kijken.
Meer toeren en luidere motoren veranderen m.i. weinig aan het karakter van de sport. Zie sasquatsch zijn signature voor een betere verwoording.
Vrije bandenkeuze... ik zie het voordeel nog niet direct, maar laat maar gebeuren, we merken het wel. Uiteindelijk denk ik dat de beste bandenkeuze, die elk team toch in den treure doorrekent, niet veel zal verschillen tussen teams.
Fuel flow aanpassen maakt de sport m.i. ook weer saaier. Leuk dat de ene zijn fuel er doorheen jast en de ander spaart, maar dan heb je dus geen race, maar 20 individuen die over de baan karren. Overigens is die fuel flow limit er mede op aandringen van de teams gekomen.
DRS vind ik een noodzakelijk kwaad maar het verschilt erg per baan hoe goed het uitpakt.

M.i. zouden ze in moeten zetten op het mogelijk maken van dicht op elkaar kunnen racen. Dan heb je ten eerste DRS al bijna niet meer nodig en je krijgt gewoon harde gevechten die 10+ rondes kunnen duren.

Maar aan het einde van de dag ben ik blij dat ze iets proberen. Niets is zo funest (en laf) als helemaal niet veranderen.

Qua kijkersaantallen denk ik overigens dat de regels maar een hele kleine invloed hebben. Regels zijn er altijd geweest. Kijkersaantallen moet je meer in de decoder en circuitprijzen hoek zoeken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:03:42 #171
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152622146
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:58 schreef twiFight het volgende:
Grappig dat er regels teruggedraaid gaan worden die toentertijd ingevoerd zijn om de sport interessanter te maken.
Dat komt omdat die regels gefaald hebben, dat is wel duidelijk.

Terug naar het verleden ben ik absoluut geen fan van, maar sommige dingen waren 'vroeger' beter dan nu. Zoals dus bijtanken en vrijere bandenkeuze. Er zijn ook nieuwe dingen bijgekomen die mijninsziens wel goed werken, zoals bijvoorbeeld DRS. Dat is ook meteen de oplossing voor het niet achter elkaar kunnen rijden. Daar heb je geen halfbakken Pirelli's voor nodig.

Vooruitgang door experimenteren. Het experiment 2009-2014 heeft duidelijk gefaald. Tijd voor het volgende tijdperk *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:05:57 #172
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152622202
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat komt omdat die regels gefaald hebben, dat is wel duidelijk.

Terug naar het verleden ben ik absoluut geen fan van, maar sommige dingen waren 'vroeger' beter dan nu. Zoals dus bijtanken en vrijere bandenkeuze. Er zijn ook nieuwe dingen bijgekomen die mijninsziens wel goed werken, zoals bijvoorbeeld DRS. Dat is ook meteen de oplossing voor het niet achter elkaar kunnen rijden. Daar heb je geen halfbakken Pirelli's voor nodig.

Vooruitgang door experimenteren. Het experiment 2009-2014 heeft duidelijk gefaald. Tijd voor het volgende tijdperk *O*.
2010 en 2012 waren prima seizoenen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:08:35 #173
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_152622288
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:05 schreef nils7 het volgende:

[..]

2010 en 2012 waren prima seizoenen.
Ja en de rest dus niet (2012 was geen goed seizoen by the way). Maar dat geldt voor alle tijdperken. Het punt is dat dit experiment gestart is om de sport 'interessanter' of wat dan ook te maken. Maar eigenlijk is er vrij weinig veranderd, behalve dat door die nieuwe regels de sport als geheel achteruit is gegaan in plaats van vooruit. Dus is er geen reden om door te blijven gaan op deze voet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:11:17 #174
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_152622370
Vind het voornamelijk fijn dat er nu minder bespaard hoeft te worden.
Gewoon gassen en wie dat het beste kan wint ipv wie nu het beste kan besparen.
Sparen levert bij de bank ook niks meer op dus waarom in de F1 nog wel.

De keuze aan banden is prima ga je in de race voor compounds die dichtbij elkaar liggen of kies je voor een groter gat er tussen.
Met bijtanken krijg je het zo dat de auto's lichter en sneller gaan.
En door minder restricties op de fuel flow dat de motoren meer power en geluid hebben.
En een goed hybrid systeem levert misschien wel minder fuel op dus die ontwikkeling staat het niet in de weg.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 mei 2015 @ 15:13:02 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_152622415
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:37 schreef Freudie het volgende:
T.a.v. fuel flow restrictions:

NobleF1 twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 14:31:02 F1 chiefs also agree to keep current turbo V6 engines but will likely lift restrictions on fuel flow to make them more powerful and louder reageer retweet
Will likely ja. Dus het is nog lang niet zover. Sterker nog, als je het statement van de FIA leest staat er niets over in, behalve meer toeren en luider maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')