Ook jouw laaste les als je maandag slaagtquote:Op donderdag 11 juni 2015 14:29 schreef Catch22- het volgende:
Vanavond 2 uur rijden, heb er lekker weer bij
Jeeeepquote:Op donderdag 11 juni 2015 14:38 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Ook jouw laaste les als je maandag slaagt
Oh nee ik ook niet hoor. Legt ook alles zeer goed uit, ik leer echt van alles.quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:54 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Jeeeep
hoewel ik de lessen niet zo erg vind om eerlijk te zijn. Instructeur is superrelaxt en kiest leuke routes (die het cbr ook rijdt)
Een Fazer 1000 als eerste motor?quote:Op donderdag 11 juni 2015 15:14 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Oh nee ik ook niet hoor. Legt ook alles zeer goed uit, ik leer echt van alles.
Maar toch, lekker op mijn eigen motor rijden heb ik wel zin in.
Mag ook een dag mee als hij avb geeft. Kan ik mijn motor goed leren kennen, en kan hij nog tips geven. Is toch wel andere koek een Fazer 1000 (cc boeit mij niet, mooie sport tour voor een mooie prijs imo)
Ik hoop dat het door je zenuwen kwam. Want het klinkt niet alsof je het voertuig top beheerst. (niet lullig bedoeld)quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:35 schreef Sarasi het volgende:
WOP! GESLAAGD!
Wel even dikke stress. Heb altijd op de verlaagde motor gelest en die bleek opeens vol vermogen te zijn... Instructeur dacht dat ik voor A ging. Eerst de uitwijkoefening gedaan, toen kwam de examinator er opeens mee dat hij even moest overleggen met de instructeur over het vermogen van dat ding. Grafkak, moest ik dus opeens op de hoge, lichte motor. Gelukkig vond de examinator het ook heel vervelend voor me (ik had de vorige keer dezelfde examinator en toen heeft hij er niks van gezegd ) en mocht ik zo lang inrijden als ik wilde.
De uitwijkoefening was blijkbaar goed gegaan die eerste keer, ondanks dat ik 'm halverwege de aanloop in de neutraal trapte en volgens mij geen 50 reed, dus die bleef staan. Vervolgens de snelle slalom, ging goed. Remproef, ging goed. Noodstop (2x zoveel remweg ) vond hij ook voldoende. Vervolgens gelopen met de motor, wat met veel draaien en hijgen en puffen prima ging. Langzame slalom twee keer verprutst, geheel in lijn der verwachting, en toen mocht ik het achtje doen. Stressniveau van slachtvee op dat moment natuurlijk, en naar mijn idee ging het dra-ma-tisch. Geen constante snelheid, niet binnen de lijnen van de pylonnen... Maar hij vond dat ik heel goed afschuinde dus hij was in 1x goed.
Ze konden mijn gilletje langs de zijlijn horen.
Tijdens het oefenen gaat het met twee vingers in de neus en de noodstop was vooral omdat de abs van deze motor veel eerder ingreep dan die van de andere. Ik kan alles behalve de langzame slalom prima, maar ik heb een beetje last van faalangst. Dat opeens mijn lesmotor een zware bleek te zijn hielp niet mee natuurlijk.quote:Op donderdag 11 juni 2015 18:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik hoop dat het door je zenuwen kwam. Want het klinkt niet alsof je het voertuig top beheerst. (niet lullig bedoeld)
Top manquote:Op donderdag 11 juni 2015 18:25 schreef Marco001 het volgende:
Zo, ik heb ook mijn AVB binnen
Superrelaxte examinator, slechts 1 ding over hoeven te doen omdat ik verkeerd keek.
Bij de aanloop voor de uitwijkproef richtte ik op het verkeerde beginpoortje(Stonden 2 snelle proeven naast elkaar). Verder ging alles fijn, Langzame slalom ging stukken beter dan ik had verwacht, achtje ging prima, snelle slalom is sowieso leuk om te doen en beide remproeven(precisie en noodstop) gingen ook wel ok. Wel vol in de abs geremd bij de noodstop.
Ik had het examen in Assen en er was van alles te doen op het circuit, dus ook het wachten was niet saai en tijdens het oefenen had ik genoeg bekijks.
Ligt eraan wat je rechter hand doet hé. Een Fazer heeft een hele mooie afgifte qua power, je beslist zelf hoe hard je gaat. En heb deze zo goedkoop kunnen bemachtigen via een kennis dat ik het niet kon laten. Als ik de motor zat ben kan ik deze gemakkelijk voor diezelfde prijs verkopen of zelfs met een leuke kleine winst.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Een Fazer 1000 als eerste motor?
Eigenlijk zou die 35kW voor iedereen twee jaar moeten gelden.
gefeliciteerdquote:Op donderdag 11 juni 2015 18:25 schreef Marco001 het volgende:
Zo, ik heb ook mijn AVB binnen
Superrelaxte examinator, slechts 1 ding over hoeven te doen omdat ik verkeerd keek.
Bij de aanloop voor de uitwijkproef richtte ik op het verkeerde beginpoortje(Stonden 2 snelle proeven naast elkaar). Verder ging alles fijn, Langzame slalom ging stukken beter dan ik had verwacht, achtje ging prima, snelle slalom is sowieso leuk om te doen en beide remproeven(precisie en noodstop) gingen ook wel ok. Wel vol in de abs geremd bij de noodstop.
Ik had het examen in Assen en er was van alles te doen op het circuit, dus ook het wachten was niet saai en tijdens het oefenen had ik genoeg bekijks.
Een Fazer 1000 ís een agressieve buikschuiver maar dan vermomd zijn gewoon R1's zonder kuip.quote:
das echt niks man. Boven de 100pk wordt t pas spannend.quote:Op donderdag 11 juni 2015 16:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Een Fazer 1000 als eerste motor?
Eigenlijk zou die 35kW voor iedereen twee jaar moeten gelden.
Was ook geen parkeerplaats hoor. Trok het ding makkelijk naar de 130. Tevens op het zelfde terrein met een cbr1000rr van mijn vader (die nu een GS1200 heeft ) gereden, en dat voelt echt gevaarlijker, en zou ik niet nu willen hebben. En ja er zit wat PK in maar de verdeling is een stuk zachter en niet heel "rauw". "Zijn gewoon R1's zonder kuip", nee dat absoluut niet, echt minder koppel in de motor, de verdeling is ook mooier om te touren en voor stads gebruik.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Een Fazer 1000 ís een agressieve buikschuiver maar dan vermomd zijn gewoon R1's zonder kuip.
En dit is waarom ik vind dat iedereen lager zou moeten beginnen. Die 150pk voel je namelijk niet op een parkeerplaats, maar het is wel genoeg om bij een klein foutje van jouw kant onherroepelijk onder je kont vandaan te knallen
Ik wens je er veel plezier mee, daar niet van, maar veel mensen onderschatten echt wat 150pk doet op 200kg. Kun je rustig rijden, een foutje of schrikreactie is zo gemaakt.
Ik zit altijd te zingen danquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:41 schreef sylvesterrr het volgende:
Wat doen jullie als een koekblik voor je niet doorrijdt? Ik begin dan gewoon daarachter te slalommen uit verveling.
Rustig achteraan rijden , geen onverwachte bewegingen maken gezien koekblikkers niet weten wat jij nu wilt (tegenliggend en achterop liggend). Ze schrikken namelijk snel heb ik wel gemerkt als je iets "onverwachts doet".quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:41 schreef sylvesterrr het volgende:
Wat doen jullie als een koekblik voor je niet doorrijdt? Ik begin dan gewoon daarachter te slalommen uit verveling.
Welke? 650 of 800?quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:51 schreef Sarasi het volgende:
En alles meezit komt mijn gs'je binnenkort ook deze kant op, dus kan ik beginnen aan klein onderhoud en bewonderen.
Suzuki GS500H.quote:
Mocht op het terrein gewoon een half uur inrijden, voor betaalt dus had ik recht op. We waren ook eerder dan het examen gepland was. Maar wij oefende altijd al op het officiële examen terrein, dus was daar wel bekend.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat mochten jullie trouwens oefenen en inrijden op je AVB examen?
Veel verschil per CBR dus..
Terrein is van mijn rijschool, en van mijn rijschool mocht ik vanaf negen uur inrijden. Examens begonnen tussen half elf en half twaalf.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat mochten jullie trouwens oefenen en inrijden op je AVB examen?
Veel verschil per CBR dus..
Ik deed examen op de parkeerplaats binnen het TT circuit en heb ingereden op een ander deel van die parkeerplaatsquote:Op donderdag 11 juni 2015 20:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat mochten jullie trouwens oefenen en inrijden op je AVB examen?
Veel verschil per CBR dus..
Schrok al daarom, en geen motor voor vrouwen ziet er gewoon niet mooi uit (mijn mening).quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:59 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Terrein is van mijn rijschool, en van mijn rijschool mocht ik vanaf negen uur inrijden. Examens begonnen tussen half elf en half twaalf.
En nee geen BMW. Ik ben 22, geen 42.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |