abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 mei 2015 @ 19:23:02 #276
17328 methodmich
Nummer 10
pi_152188136
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:32 schreef Z het volgende:
Maar de eerste toch het beste.
Eens, hebben ze wat mij betreft ook nooit meer overtroffen. Daar zat een soort emotionele laag in, misschien wel juist doordat het zo lo-fi was. Bij At Dawn was dat al minder, hoewel ik dat ook nog wel een fijne plaat vind. Daarna vond ik het eigenlijk steeds minder interessant worden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_152188772
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Spotify werkt niet op mijn Ipod Classic en ik heb geen smart-phone. Ik blijf lekker downloaden.
Sowieso zou ik van dat 10tje voor spotify liever eens in de twee maanden een concertkaartje kopen.
En sowieso vind ik het wel prima om zoveel mogelijk muziek die ik zelf leuk vind in mijn bezit te hebben.
Anders gaat het me waarschijnlijk veel $$ kosten wanneer de prijzen van muziekstreaming omhoog gaan.
Dat zijn toch gewoon slappe smoesjes om geen geld aan muziek uit te hoeven geven en illegaal te blijven downloaden? Zeker die laatste, 'wanneer de prijzen omhoog gaan'. Ja, dan wel ja. Maar dat lijkt voorlopig niet het geval.

En 'in mijn bezit', het zijn mp3's man :P
  vrijdag 1 mei 2015 @ 20:11:00 #278
39793 Moody
el moody
pi_152189600
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 20:07 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Dat klopt niet nee :D Hier dan:
Ik vond de neplink beter eigenlijk.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  vrijdag 1 mei 2015 @ 20:28:47 #279
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_152190169
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 19:20 schreef Zocalo het volgende:
Voor onderweg is Spotify ideaal. Thuis speel ik alles van mijn tv af, omdat mn boxen daarop zijn aangesloten, en die kent Spotify niet.
Mijn tv staat aangesloten op mijn stereo en die kent spotify wel :7 c_/ en alles te bedienen vanop de gsm. Maar meestal doe ik het via bluetooth op die stereo, anders werkt de last.fm plug niet meer. En in de auto net zo. Geen geklungel meer met cd's achter het stuur...

Ik was altijd enorme voorstander van het kopen van albums, zat als enige nog met een discman op de trein, want dat verhuis met mp3s bleef zo'n gedoe. Maar nu streaming zo makkelijk geworden is, zie ik de zin er niet meer van in om (op een paar uitzonderingen na) nog veel albums te kopen.
pi_152190869
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 19:43 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Dat zijn toch gewoon slappe smoesjes om geen geld aan muziek uit te hoeven geven en illegaal te blijven downloaden? Zeker die laatste, 'wanneer de prijzen omhoog gaan'. Ja, dan wel ja. Maar dat lijkt voorlopig niet het geval.

En 'in mijn bezit', het zijn mp3's man :P
Ik kan mijn geld maar een keer uitgeven net als iedereen. Maar ik heb in ieder geval niks over. Waar ik op zou kunnen besparen is voornamelijk concertbezoek. Heb niet het idee dat iemand daar wijzer van word. Denk ook niet dat spotify beter het geld zo geweldig zal verdelen.
Het lijkt me verder onvermijdelijk dat de prijzen op een gegeven moment omhoog gaan. Een 10tje per maand wat het nu is is toch vrijwel zeker minder dan je per jaar aan muziek uitgaf voor spotify? Zo'n spotify is geen liefdadigheidsinstelling. Zodra ze een groot genoeg marktaandeel hebben ga ik er vanuit dat ze grootgebruikers en dergelijke wel voor meer aan zullen slaan.
Daarbij krijg ik ook geen geld voor werk dat ik bijvoorbeeld een jaar of misschien wel 50 eerder heb gedaan.
Dat verdienen muzikanten wat mij betreft ook niet, zo'n album moet je gewoon zien als promotie.

En nou ja ik bezit natuurlijk niet de rechten. Maar wel een paar TB aan lossless materiaal waar ik verder mee kan doen wat ik wil.
pi_152191806
Ik snap dat je als arme student bijv. misschien geen geld hebt voor albums/spotify, maar het lijkt vervolgens een beetje alsof je het probeert goed te praten met argumenten die imo weinig stand houden :P

- Als ik X koop, kan ik Y niet kopen. Mag je Y daarom dan maar 'stelen'? Boeiend dat X en Y hier in dezelfde hoek liggen.
- Nu kost Spotify een tientje per maand, dus tot het omhoog gaat, kun je er wel gebruik van maken.
- Er zijn genoeg artiesten waar ik wel naar luister maar niet ga zien. 'Zie het als promotie' is een beetje makkelijk gedacht af en toe. Niet iedereen kan gaan touren.

Ik veroordeel niet dat je het doet, heb het zelf ook tijden gedaan. Maar als ik een film download snap ik ook wel dat de makers ervan er gewoon nul beter van worden. Niks. Hoogstens zeg ik tegen iemand dat het een goeie film is en betalen zij er wel voor.

Maargoed aan de andere kant zegt Kevin Parker:
quote:
Eh.... I feel like music will be free sooner or later, and i think I'm all for it. There's all this talk of music needing a monetary value, this ownership of music, even that it needs a physical form. But intrinsically... it's MUSIC, it should be better than that. Some of my most important musical experiences were from a burnt CD with songs my friend downloaded for me at a terrible digital quality... I didn't care... it changed my life all the same. For me the value of music is the value you extract from it. You want to know a story? Up until recently, from all of tame impala's record sales outside of australia I had received.... zero dollars. Someone high up spent the money before it got to me. I may never get that money. Then Blackberry and some tequila brand or something put my song in an ad. Then I bought a house and set up a studio. I know what you're thinking... "wait so...when I bought an album I was helping some businessman pay for his mansion on an island somewhere, and when some dude bought a mobile phone he was helping to pay an artist? WHHHYY?" I'll tell you why, IT'S MONEY. It doesn't always go where you want it to go. It's like a shopping trolley with a bung wheel. As far as I'm concerned the best thing you can do for an artist is LISTEN to the music...fall in love with it.......talk about it.........get it however you can get it....Let the corporations pay for. This is just my brain rambling remember, I'm sure there are holes in my theories... for example I realise not everyone's music is suited to a mobile phone ad, and it would be lame if artists tailored their music for that purpose.
Maar als niemand betaalt voor muziek kan het natuurlijk niet blijven bestaan. En dan komen we weer in die discussie terecht :P
pi_152193057
Ik denk dat de wereld gewoon beter zou zijn zonder copyrights, geld ook voor universiteiten en andere bedrijven. Laat ze maar gewoon lekker hun artikelen open source uitbrengen. Niet krampachtig geld proberen te verdienen aan het creëren van kunstmatige schaarste maar zoveel mogelijk kennis/entertainment delen.

Dat downloaden stelen is = gewoon framing van de industrie. Niemand verliest iets aan wat ik nu aan het luisteren ben. Maar mijn leven word er wel door verbeterd. Vind het nogal inhalig als er bands zijn die per se moeten verdienen aan wat we beide tof vinden.
Ik denk wel dat de makers er beter van kunnen worden er zijn zat vrienden die ik toffe bands aan heb gepraat die ze vervolgens gaan zien of een shirt van kopen enzovoort.
Als je niet kan of wilt touren, zal je van mij niks krijgen maar je doet dan natuurlijk ook niet echt moeite om aan je muziek te verdienen.

Ben het opzich dat het wel netter is dat je gewoon muziek koopt, maar ik doe liever niet mee aan dat systeem. Wat bands wat mij betreft het beste zouden kunnen doen is hun album gewoon laten betalen door een kickstarter en daarna free to use online zetten.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 22:00:57 #283
39793 Moody
el moody
pi_152194104
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 21:10 schreef Xrenity het volgende:
Maar als niemand betaalt voor muziek kan het natuurlijk niet blijven bestaan. En dan komen we weer in die discussie terecht :P
Vroeger waren artiesten afhankelijk van platenzaken. Kleinere artiesten verkopen nu juist meer albums dan voorheen dankzij het internet. Deze artiesten verkopen platen aan mensen die ze ontdekken via een stream of download. Zouden die er niet zijn, dan kunnen ze wel stoppen.

Of doorgaan, want muziek maken is toch een hobby? Oh nee wacht.

Over grote artiesten hebben we het al helemaal niet. Als die gaan jammeren dat hun albumverkoop achterblijft, moeten ze iets meer hun best doen om een goed album te maken en zorgen dat mensen naar hun optredens komen. Back to basics, wees maar creatief om je zakken te vullen. Dat moet de bakker om de hoek ook.

Ik blijf er lekker op los downloaden. Als ik een album goed vind, koop ik hem....of ik ga naar het optreden. Muziekliefhebbers blijven voldoende geld in de bizniz pompen. Het verschil is dat anno 2015 de consument aan zet is en minder de platenbaas of radiozender.

[ Bericht 1% gewijzigd door Moody op 01-05-2015 22:08:45 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  vrijdag 1 mei 2015 @ 22:22:11 #284
39793 Moody
el moody
pi_152194886

Waarom houden ze het nummer niet gewoon klein? Dan is het prima. Door weer te versnellen en de gebruikelijke climax in te gaan, maak je jezelf als band ongeloofwaardig. Kan me niet voorstellen dat ze dit zelf mooi vinden.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  vrijdag 1 mei 2015 @ 22:25:27 #285
13973 ranja
image means nothing
pi_152195012
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 22:00 schreef Moody het volgende:

[..]

Vroeger waren artiesten afhankelijk van platenzaken. Kleinere artiesten verkopen nu juist meer albums dan voorheen dankzij het internet. Deze artiesten verkopen platen aan mensen die ze ontdekken via een stream of download. Zouden die er niet zijn, dan kunnen ze wel stoppen.

Of doorgaan, want muziek maken is toch een hobby? Oh nee wacht.

Over grote artiesten hebben we het al helemaal niet. Als die gaan jammeren dat hun albumverkoop achterblijft, moeten ze iets meer hun best doen om een goed album te maken en zorgen dat mensen naar hun optredens komen. Back to basics, wees maar creatief om je zakken te vullen. Dat moet de bakker om de hoek ook.

Ik blijf er lekker op los downloaden. Als ik een album goed vind, koop ik hem....of ik ga naar het optreden. Muziekliefhebbers blijven voldoende geld in de bizniz pompen. Het verschil is dat anno 2015 de consument aan zet is en minder de platenbaas of radiozender.
dat is wel heel on-indie gedacht :D
  vrijdag 1 mei 2015 @ 22:31:28 #286
39793 Moody
el moody
pi_152195236
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 22:25 schreef ranja het volgende:

[..]

dat is wel heel on-indie gedacht :D
Mwah, vind ik niet. De "indie-gedachte" is juist dat je jezelf moet redden. Onafhankelijk van platenbazen, radiozenders of iTunes. Gewoon zelf je broek ophouden, zoals andere mensen met een baan. Lekker spelen en geld verdienen.

Daarbij bezoek ik optredens van bands die ik nooit had leren kennen door niet eerst hun album te downloaden op een indieblog :)

Kan me niet voorstellen dat je een album eerst moet kopen voordat je er een oordeel over kunt hebben. Meestal zijn dan de gigs al geweest.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  vrijdag 1 mei 2015 @ 22:33:10 #287
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_152195273
Waarom zoveel aandacht voor die band ( M&S ) als iedereen het er blijkbaar over eens is dat het volkomen ruk is? Daar snap ik dan weer niks van.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 1 mei 2015 @ 22:35:23 #288
39793 Moody
el moody
pi_152195334
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 22:33 schreef DO2 het volgende:
Waarom zoveel aandacht voor die band als iedereen het er blijkbaar over eens is dat het volkomen ruk is? Daar snap ik dan weer niks van.
Mumford bedoel je?
De aandacht snap ik, want het is inmiddels een wereldact. Eerste album vond ik best plezierig en fris. Daarna zijn ze zichzelf kwijt geraakt....of heb ik me vergist in hun intentie/kwaliteit.
Maar goed, dat is niet nieuw toch?

Muse was ook een leuke band destijds, zelfde met Coldplay. Het stekelige is gladgestreken.
Gebeurde ook met bijv. Queen of Bowie, maar die herstelden zich. Time will tell.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  vrijdag 1 mei 2015 @ 22:43:10 #289
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_152195578
Oh, jij vond ze ooit goed. Ok, dat kan.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_152195701
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 22:43 schreef DO2 het volgende:
Oh, jij vond ze ooit goed. Ok, dat kan.
Nee, dat kan niet.
Moody toch. M&S zijn nooit goed geweest :r Kutbanjo
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 1 mei 2015 @ 22:48:16 #291
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_152195753
Ik ben dus gewoon bietje fan van M&S, maar nu word ik zeker voor gek verklaard hier. Anders moet ik maar naar de bavo gaan.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 1 mei 2015 @ 22:49:03 #292
39793 Moody
el moody
pi_152195773
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 22:43 schreef DO2 het volgende:
Oh, jij vond ze ooit goed. Ok, dat kan.
Ja, ik vond ze in 2009 best leuk ja.
Heb ze in 2009 live gezien op een festival en dat was best aardig en puur. Alleen de eerste paar rijen zongen de nummers mee, de rest was benieuwd wie ze waren....dat is leuk.

Pas geleden op Rock Werchter was het al een heel stuk minder. Alles hangt af van de songwriting. Die was destijds best aardig, maar tegenwoordig vrij belabberd.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_152195781
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 22:25 schreef ranja het volgende:

[..]

dat is wel heel on-indie gedacht :D
Maar daar is sowieso veel te veel van :P
Ik wil nog steeds een lijstje maken van de albums/eps die ik het tofst vind dit jaar maar er komen gewoon meer nieuwe platen die me interessant lijken uit dan ik kan terugluisteren.
Zit dit jaar alweer op 84 uur nieuwe muziek.

Dit album ook een aanrader bijvoorbeeld
  vrijdag 1 mei 2015 @ 22:50:44 #294
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_152195823
Nu ja, het is natuurlijk volstrekt onbegrijpelijk, Nor. Maar het kan, blijkbaar.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 1 mei 2015 @ 22:53:34 #295
39793 Moody
el moody
pi_152195919
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 22:46 schreef Norrage het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet.
Moody toch. M&S zijn nooit goed geweest :r Kutbanjo
Dust Bowl Dance staat als enige nummer in de playlist. Kan me ook niet echt een fan noemen :P
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  Moderator vrijdag 1 mei 2015 @ 22:56:46 #296
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_152196015
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 22:53 schreef Moody het volgende:

[..]

Dust Bowl Dance staat als enige nummer in de playlist. Kan me ook niet echt een fan noemen :P
Dat is gewoon een goed nummer. Niks mis mee.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 22:56:53 #297
13973 ranja
image means nothing
pi_152196019
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 22:31 schreef Moody het volgende:

[..]

Mwah, vind ik niet. De "indie-gedachte" is juist dat je jezelf moet redden. Onafhankelijk van platenbazen, radiozenders of iTunes. Gewoon zelf je broek ophouden, zoals andere mensen met een baan. Lekker spelen en geld verdienen.

Daarbij bezoek ik optredens van bands die ik nooit had leren kennen door niet eerst hun album te downloaden op een indieblog :)

Kan me niet voorstellen dat je een album eerst moet kopen voordat je er een oordeel over kunt hebben. Meestal zijn dan de gigs al geweest.
Toch zijn er steeds meer bands en artiesten die via crowdfunding nieuwe albums uitbrengen. Weg van de grote labels en meer DIY inderdaad, heel erg independent dus, maar dus juist wel met de bedoeling dat de fans het plaatwerk kopen.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 22:58:13 #298
39793 Moody
el moody
pi_152196055
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 22:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dat is gewoon een goed nummer. Niks mis mee.
Pas op voor agent Norrage (8>
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  vrijdag 1 mei 2015 @ 23:00:20 #299
39793 Moody
el moody
pi_152196114
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 22:56 schreef ranja het volgende:

[..]

Toch zijn er steeds meer bands en artiesten die via crowdfunding nieuwe albums uitbrengen. Weg van de grote labels en meer DIY inderdaad, heel erg independent dus, maar dus juist wel met de bedoeling dat de fans het plaatwerk kopen.
En als ik die plaat goed vind, koop ik hem ook :)

Wat is de lol om een plaat te kopen die je niet goed vindt? Hoeveel denk je dat goede speakers kosten? Of een goede koptelefoon?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  vrijdag 1 mei 2015 @ 23:01:06 #300
13973 ranja
image means nothing
pi_152196146
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 23:00 schreef Moody het volgende:

[..]

En als ik die plaat goed vind, koop ik hem ook :)

Wat is de lol om een plaat te kopen die je niet goed vindt? Hoeveel denk je dat goede speakers kosten? Of een goede koptelefoon?
nee natuurlijk koop je niks wat je niet goed vindt :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')