abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 11 april 2015 @ 20:59:17 #51
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151588322
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 14:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik kan zaterdag niet voor de spelletjes meet, we moeten naar een verjaardag van een nichtje (zou eigenlijk dit weekend zijn maar O+ is ziek) en gaan op de heenweg nog een geslachtsbepaling doen
Misschien is het handiger om de hele meet te cancellen? Het lijkt me leuk om af te spreken met een grote groep maar dit schiet natuurlijk niet zo op. En zou de meet niet bij jou thuis zijn? :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:05 schreef Ronderotonde het volgende:
Ik ben moe, misselijk en super emotioneel. Leuke combinatie van symptomen.... Laatste test donderdagochtend negatief. Morgenochtend test ik nog een keer... Dan nadenken over huisarts, want ben overtuigd dat het gewoon weer negatief is.
Je hebt normaal gewone cycli toch? Ik zou dan niet meteen naar de dokter gaan denk ik, die zal je nog niet doorverwijzen lijkt me. Hoewel misschien kan ze wel kijken wat de reden voor deze klachten is. Grappig, mijn huisarts is een vrouw dus ik ga ervan uit dat die van jou dat ook is _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:12 schreef Sara82 het volgende:
Majo, ik moet wel zeggen dat die "positieve" lh-test die je hier toen postte, voor mijn doen niet positief zou zijn. Ik maak ook altijd lh aan, genoeg voor twee strepen. Pas als de test streep net zo donker of donkerder is, issie positief.... (zoals ook in de gebruiksaanwijzing stond bij die van mij.) Daarom vroeg ik al een keer of je nog verder aan het testen was.... maar ga lekker langs de huisarts, want die cycli duren wel lang...!
Ik heb ook wel gehad dat de ovulatietesten spierwit waren, dus het is niet zo dat ik altijd een tweede streepje heb. Destijds werd het na een paar dagen ook lichter, die heb ik toen niet meer gepost. En deze test is van vanochtend he? Ik zal de komende dagen weer gaan testen :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 17:53 schreef Mazou het volgende:

[..]

Ik ben er nog hoor! Maar ik merk dat ik er wat minder mee bezig ben dan voorheen. Dus ik post hier ook wat minder. We klussen nog altijd en mijn cyclus is niet helemaal regelmatig maar het gaat z'n gangetje. Nog altijd geen behoefte om aan ovulatietesten te beginnen.

Ik las dat jouw cyclus ook nog altijd niet regelmatig is? Balen hoor. Ben benieuwd wat de huisarts zegt. En bij rotonde net zo dus... Gedoe allemaal }:|
Moet ik een nieuwe NOD in de OP zetten? Vervelend dat je ook last hebt van wisselende cycli, ik vind het echt steeds vervelender worden -O-

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:36 schreef SilverSjoiis het volgende:
Ik ben weer terug van vakantie O+ :W

Welkom terug *O* Was jij nou naar NYC geweest?Ijsland was het, hoe was het? O+ Al ongesteld geworden?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_151596700
NYC is al weer even geleden ;) het was inderdaad met recht IJs en Sneeuwland! Geweldige vakantie gehad *; maar nog steeds niet ongesteld geworden :'( aanstaande woensdag een echo :Y
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  Moderator zondag 12 april 2015 @ 00:48:21 #53
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151598223
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 23:57 schreef SilverSjoiis het volgende:
NYC is al weer even geleden ;) het was inderdaad met recht IJs en Sneeuwland! Geweldige vakantie gehad *; maar nog steeds niet ongesteld geworden :'( aanstaande woensdag een echo :Y
klinkt goed! Ik zou ooit naar IJsland gaan maar ben toen op het laatste moment afgehaakt wegens vliegangst :@

Fijn dat er nu actie ondernomen wordt, ik ben benieuwd!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 12 april 2015 @ 06:34:35 #54
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_151600598
MaJo, mijn huisarts is ook een vrouw. In het verleden heb ik pcos gehad dus dta zou een reden voor verwijzen kunnen zijn. Ik heb echter een kleine gynaecologische geschiedenis waaruit telkens weer geconcludeerd wordt dat alles er normaal uitziet voor een kinderwens, dus dat zou de boel niet in de weg moeten zitten. Ik wacht het sowieso nog wel even af, maarja, wanneer is het lang genoeg geweest? Zo lastig...

Vergeet het bijna te zeggen, test van zojuist was ook weer negatief.

Oh en IJsland! O+ droomland, wil ik echt supergraag nog eens heen!
Warempel, een drempel.
pi_151603640
O+ Ijsland O+
Wij zijn vorig jaar in de zomer geweest, maar willen zeker nog eens teruggaan als er sneeuw ligt. Hoe was het?

Temperatuur vandaag weer laag, app geeft nu weer geen eisprong aan ;(
  Moderator zondag 12 april 2015 @ 11:14:45 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151604174
Rotonde ik was je voorgeschiedenis even vergeten, dan is het inderdaad wel een ander verhaal. Hoe zit dat eigenlijk met pcos, je kunt daar dus van genezen? Wat heb je er in het verleden voor gekregen? Mijn zus schijnt dus ook pcos te hebben dus wellicht heb ik het ook. Geen idee of het erfelijk is eigenlijk?

Bottoms wat voor app gebruik je?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 12 april 2015 @ 11:20:18 #57
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_151604281
De PCOS was alweer een jaar of drie geleden. PCOS schijnt een samenhang te hebben met overgewicht, hoewel ik niet extreem te zwaar was ben ik wel afgevallen waardoor mijn cycli weer herstelden. Ik woog 64kg (ben 1m60) en nu nog maar 52 a 53kg.
Toen de gyn pcos constateerde (was toen al half jaar niet ongesteld geworden), heb ik een kuurtje Primolut gehad om de boel te 'resetten', daarna is het eigenlijk gewoon goed gegaan. Zoals ik het toen begrepen heb is iedere eisprong eigenlijk gewoon een gok, het kan goed gaan, of het kan weer misgaan met het rijpen van de eitjes en dan springt er niks.

Of het erfelijk is, geen idee, ik heb het toen redelijk van me af laten glijden en gehoopt dat het niet meer zou gebeuren. Dat is dus tot op heden ook niet meer voorgekomen.

En wat er nu aan de hand is, geen idee.... 8 dagen overtijd nu.
Warempel, een drempel.
  zondag 12 april 2015 @ 12:26:23 #58
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_151605853
64 kilo bij 1.60 kun je toch geen overgewicht noemen? Nou mag ik best wat kilo's kwijt, maar dan zou ik kansloos moeten zijn.. :X
Wat dan ook vaak door mijn hoofd gaat.. Vandaag daarom alweer :') de knop om. Als ik het maar vaak genoeg zeg, wordt het misschien vanzelf waar..

Overigens dacht ik ook dat de meet bij jou zou zijn, Cassandra. Is dan misschien wel handig als je thuis bent ;)
  Moderator zondag 12 april 2015 @ 12:39:05 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151606130
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 12:26 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
64 kilo bij 1.60 kun je toch geen overgewicht noemen? Nou mag ik best wat kilo's kwijt, maar dan zou ik kansloos moeten zijn.. :X
Wat dan ook vaak door mijn hoofd gaat.. Vandaag daarom alweer :') de knop om. Als ik het maar vaak genoeg zeg, wordt het misschien vanzelf waar..

Overigens dacht ik ook dat de meet bij jou zou zijn, Cassandra. Is dan misschien wel handig als je thuis bent ;)
Ik wilde hetzelfde zeggen :o Ik weeg 86 kilo bij 1.83 en hoewel dat echt wel te zwaar is voor mijn lengte vind ik het woord overgewicht altijd wat overdreven :X Ik probeer nu ook wat af te vallen aangezien het wel beter schijnt te zijn om slanker te zijn.

En je bent absoluut niet kansloos :* Snap dat gevoel wel, ik heb het ook steeds meer :@

[ Bericht 8% gewijzigd door MaJo op 12-04-2015 12:50:47 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_151606648
Ik ga nu echt niet meer zeggen wat ik weeg. _O-
pi_151608026
Ik heb ook PCOS maar geen overgewicht, ik ben 1.68 en weeg 58 kilo. Toen ik met de pil stopte was ik een stuk zwaarder, toen woog ik 74 kilo en dat vond ik te zwaar. Toen wilde ik voor een zwangerschap afvallen en dat is ook goed gelukt. De PCOS is alleen helaas niet weggegaan. Het hoeft dus niet altijd samen te hangen met overgewicht.
  Moderator zondag 12 april 2015 @ 14:31:30 #62
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151609596
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 13:00 schreef Cygne het volgende:
Ik ga nu echt niet meer zeggen wat ik weeg. _O-
dat hoeft ook helemaal niet :D maar ik zal je er niet om veroordelen hoor, het is maar een nummertje ;)

Fien is het ook niet zo dat je door pcos overgewicht krijgt en niet per se andersom? Zo begreep ik het tenminste :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_151610520
Nee, PCOS komt vaker voor bij mensen die overgewicht hebben. En als je afvalt dan heb je grote kans dat de PCOS weg gaat, bij mij helaas dus niet. Maar ik blijf prima op gewicht. Ik denk dat dat echt een kwestie van discipline is, want ja ik kan de hele dag door wel chocolade eten.. Ik doe het alleen niet omdat ik anders dichtgroei. Het schijnt wel zo te zijn dat je er vreetkicks door kunt krijgen, maar het is dan alsnog aan jezelf of je die weet te onderdrukken of niet (vind ik).
  Moderator zondag 12 april 2015 @ 15:23:34 #64
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_151611215
Wel knap hoor rotonde en fien dat jullie zo afgevallen zijn! Ik was op een gegeven moment ook weer goed op gewicht maar ben toen gestopt met roken en in een jaar weer 12 kilo aangekomen :@ :') dus nu maar weer aan de bak!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 12 april 2015 @ 15:32:22 #65
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_151611483
Sorry, misschien schreef ik het een beetje stom op! Op het moment dat de gyn pcos constateerde, was mijn bmi wel te hoog. Misschien was het stom toeval dat mijn cyclus weer normaal werd toen ik afgevallen was, het afvallen kwam echter niet door zulke fijne redenen (scheiding en stress - toen was ik overigens ook niet bezig met een kinderwens, dat is nu met mijn nieuwe vriend waar ik zielsgelukkig mee ben).

Ik ben tussentijds weer even aan de nuvaring geweest en toen ik daarmee stopte vorig jaar, pakte mijn cyclus het direct keurig op en leek er dus van pcos geen sprake meer. Van de 7 voltooide rondes (zit nu vast in level 8, haha), was het 5x 29 dagen en 2x 30 dagen, dus dat lijkt me heel regelmatig.

Daarom vind ik mijn lichaam nu ook heel stom :( en hoop ik gewoon dat ik nu wel snel ongesteld mag worden. Zolang ik geen bijzondere kwaaltjes heb wacht ik deze week nog af, als er niks gebeurt wil ik ook pas komend weekend nog eens testen, als dat negatief is de week erop naar de huisarts. Mogelijk krijg ik dan wel een vlottere verwijzing vanwege die geschiedenis.
Warempel, een drempel.
  zondag 12 april 2015 @ 15:42:07 #66
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_151611733
Hier zijn we meteen doorgeschoven naar het wachtbankje voor deze ronde, manlief ging vanochtend door z'n rug ;(
Volgens mijn app zou mijn eisprong 2 dagen geleden geweest moeten zijn en gisteren hebben we het nog gezellig gehad, dus Ik hoop dat we onze kans dan alsnog benut hebben...
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_151612353
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 11:14 schreef MaJo het volgende:
Rotonde ik was je voorgeschiedenis even vergeten, dan is het inderdaad wel een ander verhaal. Hoe zit dat eigenlijk met pcos, je kunt daar dus van genezen? Wat heb je er in het verleden voor gekregen? Mijn zus schijnt dus ook pcos te hebben dus wellicht heb ik het ook. Geen idee of het erfelijk is eigenlijk?

Bottoms wat voor app gebruik je?
Ik gebruik fertility friend om mijn temperatuur bij te houden.

Qua gewicht 74 bij 1m71. In januari was ik een paar kilo afgevallen en ineens duurde mijn cyclus langer. Dan maar gestopt met diëten maar dat was ook geen groot succes. Morgen nog maar een poging starten om wat kwijt te raken. Eerst nog aan de lasagne :Y)
  zondag 12 april 2015 @ 17:58:26 #68
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_151616499
Ik had net eindelijk wat bloed na he afvegen, ben zo opgelucht! Hoop dat het doorzet!
Warempel, een drempel.
  zondag 12 april 2015 @ 18:42:17 #69
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_151618028
Dames :* en ik heb de strepen van cygne gemist :o O+ :*

Hier op dag 25 ineens bloed toen ik wakker werd net na mn nachtdienst :6 dus op naar ronde 13... De 1 jaar op 1 juni sluipt nu akelig dichterbij.. Maarja. Mijn NOD mag dus naar 8 mei (als dat nog kan)
Hier ook maar eens een nieuwe poging doen de laatste 5kg nu echt kwijt te raken, en kijken of ik man ook kan motiveren (die moet er eigenlijk wel 15 kwijt... Ben zo bang dat dit mssn ook van invloed is bij hem op zn vruchtbaarheid)

Ik ben iig begonnen met temperaturen want in juni ga ik toch langs de huisarts als ik dan na een jaar niet zwanger ben.
Overigens is mijn cyclus vrij stabiel, wijkt ooit een paar dagen af maar meestal 24/27/28 dagen en qua temperaturen enz lijkt t ook allemaal prima
pi_151621099
Interessant verhaal wel over PCOS, dat het blijkbaar samenhangt met gewicht. Ik had echt geen idee..

Jammer Zoe, maar laten we hopen dat het gezellig genoeg was voor deze maand! :D

Hee sproetjes! :W Jeetje, wat vliegt de tijd ook voorbij.. Wel goed dat je bent begonnen met temperaturen, heeft de huisarts/gynaecoloog ook meteen inzicht!

Rotonde, wat een mooie cycli heb je de afgelopen rondes gehad! Aangezien deze zo afwijkt van de rest zou je toch bijna wel verwachten dat er iets anders aan de hand is ;).

:* voor Stroop en Majo. Ik snap het gevoel echt te goed... Heeft het trouwens al doorgezet bij jou M?

We kunnen eventueel de meet gewoon ergens buiten doen, in een lunchtentje ofzo? Dan zonder spelletjes, maar met koffie/thee!
Ik wil jullie wel bij mij thuis uitnodigen, maar ik woon niet echt centraal zeg maar.. :D

Oh ik zit te wachten tot het gaat doorbreken. Veel te vroeg alweer een huilbui gehad (om niks really) en vandaag een mega opruimbui waar mijn vriend zich heel snel uit de voeten maakte. Het is gewoon veel te vroeg...

Ik begin me nu steeds sterker zorgen te maken dat er iets aan mij mankeert.. Ik wist bijna zeker dat het deze ronde raak moest zijn, het ei had geen kans om te ontsnappen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
/liefdagboek
  zondag 12 april 2015 @ 20:01:10 #71
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_151621714
Bij mij is het helemaal doorgebroken, ik ben ongesteld, 38 dagen ditkeer... Ben blij dat de onzekerheid over is!

KapiteinCupcake, dat gevoel herken ik... Alle vorige voorspelbare cycli dacht ik ook, als het nu niet raak is weet ik het ook niet meer... Zo'n mooi kluspatroon! En dan toch weer ongesteld worden... Bweuh. Wat doen we dan nog fout he? ;(
Warempel, een drempel.
  zondag 12 april 2015 @ 20:02:45 #72
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_151621774
Mijn volgende ei valt zo ongeveer op mijn trouwdag... Hahaha! Dat klinkt als goede timing toch? :p
Warempel, een drempel.
pi_151621875
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 20:01 schreef Ronderotonde het volgende:
Bij mij is het helemaal doorgebroken, ik ben ongesteld, 38 dagen ditkeer... Ben blij dat de onzekerheid over is!

KapiteinCupcake, dat gevoel herken ik... Alle vorige voorspelbare cycli dacht ik ook, als het nu niet raak is weet ik het ook niet meer... Zo'n mooi kluspatroon! En dan toch weer ongesteld worden... Bweuh. Wat doen we dan nog fout he? ;(
:*, aai over de bol en een hiep hoi dat de onzekerheid deze ronde in ieder geval over is. En mooie timing voor je volgende ei! Zou toch een mooi trouwcadeautje zijn :Y

Ik weet t ook niet meer ;(. Moeilijk om optimistisch te blijven momenteel.
pi_151621972
Bij mijn echo wordt van de week ook gekeken naar PCOS ivm overgewicht van mijn kant. Al heb ik geen enkel ander symptoom waarvan de combinatie samen het syndroom PCOS maken.

Het overgewicht is wel de reden waarom ik ook doorverwezen ben naar een dietiste, omdat mijn BMI te hoog is waardoor de kans bestaat dat een eventuele vervolgbehandeling niet gaat starten en dat ik daarvoor eerst moet afvallen. Gelukkig zelf zonder diëtiste al wel wat kilo's kwijt, maar nog lang niet genoeg.

Over IJsland: het was echt een avontuur! Enorm kutweer, wat de omstandigheden bij sommige bezienswaardigheden echt te bar maakte. Maar gelukkig desondanks het weer wel veel gezien en gedaan! Natuurlijk alle bekende dingen zoals Geysir, Gulfoss en Thingvellir National Park, maar ook gewoon met de auto gaan rijden en wel zien wat we tegen komen. Ook in een sneeuwstorm terecht gekomen, waarbij het zicht 1m was en de oranje paaltjes langs de weg ons gered hebben. _O_
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_151622031
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 20:02 schreef Ronderotonde het volgende:
Mijn volgende ei valt zo ongeveer op mijn trouwdag... Hahaha! Dat klinkt als goede timing toch? :p
Kan niet anders dan dat dat hem gaat worden! O+

Spannend joh! Over twee weken is het dus al zo ver! :o
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')