abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Games donderdag 2 april 2015 @ 21:11:43 #1
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_151309101
Link naar het vorige topic: Deel 34

Nuttige cavialinks:

Informatie:
- http://www.knoevel.net
- http://www.degrotecavia.nl
- http://www.caviarassen.nl

Caviafora, voor raad, advies en cavia's vinden
- http://www.caviagids.nl
- http://www.knoevel.nl/forum
- http://www.eccforum.nl
- http://www.nhdp.nl/caviaforum3

Caviashops:
- http://www.knoevelshop.nl (tip!)
- http://www.cafepress.com/cavycomic
- http://www.fretten.nl (let op, niet alles hier is geschikt voor cavia's, maar bv wel kooien en huisjes)

Caviaopvang:
- www.kuufke.com
- www.knoevel.net
- www.stichtingcavia.nl

Korte caviatips:

Huisvesting

- 1 cavia heeft een kooi van min 80x50 nodig. Twee cavia’s 100x50. Per cavia kun je ongeveer 20 cm in totaal erbij meten. Altijd geldt: hoe meer ruimte, hoe beter.
- Op de bodem moet een laag bodembedekking. Niet geschikt zijn kattengrind, stro en kranten. Wel geschikt zijn o.a. zaagsel, aubiose, beukensnippers, houtkorrels en hemparade.
- Het hok moet op een tochtvrije plaats in huis staan. Niet direct tegen een verwaming aan. Liefst op een verhoging, omdat anders álles wat beweegt direct boven de diertjes gebeurt. Omdat de grootste vijand van wilde cavia’s van boven komt (de roofvogel), worden cavia’s erg schrikachtig hierdoor.
- De meest geschikte en meest voorkomende kooien zijn dunabakken (met doorzichtige plastic bovenkap) en traliekooien (onder plastic, boven tralies). De ondergrond van het hok mag niet uit tralies bestaan, maar uit egaal materiaal (zoals kunststof of hout), omdat tralies de pootjes kunnen beschadigen.

Inrichting

- In het hok kan een nachthuisje staan. Het ligt helemaal aan het baasje of de cavia hier schuw van blijft. Als je ze er regelmatig uithaalt wennen ze vanzelf. Omdat cavia’s prooidieren zijn voelen ze zich veilig in een huisje.
- Een cavia heeft een zwaar etensbakje nodig wat niet om kan klappen.
- Een drinkflesje, liefst met een inhoud van 300 ml of groter.
- Hooi is een primaire levensbehoefte en moet altijd in het hok aanwezig zijn. Dit kan los op de bodem of bv in een hooibal.
- een knaagsteen hoort NIET in een caviakooi thuis. Deze levert verhoogde risico’s op blaasproblemen op. Om aan te knagen bieden takken van wilgenbomen of fruitbomen een uitkomst.
- Speelgoed is niet nodig. Cavia’s spelen niet graag, ze verwonden zich makkelijk aan klein speelgoed.

Eten en drinken

- Het hardvoer bestaat uit voer verrijkt met vitamine C. Bekende merken voor caviakorrel zijn Kasper Faunafoods, Garvo, Teurlings en Hope Farms (deze laatste is het meest verkrijgbaar in dierenwinkels en zeer geschikt). Gemengd voer is bijvoorbeeld van XtraVital, Gerty guinea pig of Evert.
- Aanvullend op het hardvoer heeft een cavia altijd hooi nodig: nooit mag dit ontbreken in de kooi. Vrijwel ieder verkrijgbaar hooi is geschikt. Er bestaat ook kruidenhooi dat gegeven kan worden. Let wel op dat als je terug wilt stappen op normaal (goedkoper) hooi, sommige cavia’s te verwend zijn en er minder van eten.
- Een cavia is gek op groenvoer en dient hier iedere dag wat van te krijgen. Vitamine C rijke groentes als witlof en paprika zijn geschikt. Andere groentes (slechts een greep uit de mogelijkheden) zijn andijvie, komkommer, winterpeen, bospeen (mét loof), spinazie, tomaat, suikermais en peterselie. Goedkoper (maar minder vitamine C rijk) zijn gras en paardenbloembladeren. Koolsoorten mogen wel, maar met mate, omdat hier snel gasvorming door ontstaat.
- Snoepjes (yoghurtdrops, knaagstengels…) zijn overbodig, maar moge met mate gegeven worden.
- Cavia’s drinken na hun eerste 4 weken moedermelk niets anders meer dan schoon water. Gooi hier geen vitamine C druppels in: de vitamine C vervliegt razendnsel en je houdt vies drinkwater over. Geef liever iedere dag een vitamine C tabletje, zoals Roter met citroensmaak en Kruidvat met sinaasappelsmaak (gewoon voor mensen).

Cavia’s

- Mannetjes heten beren, vrouwtjes heten zeugen.
- Een cavia kan tussen de 4 (gemiddeld) en 8 (hoogbejaard) jaar oud worden
- Een normaal gewicht voor een pasgeboren cavia licht tussen de 60 en de 130 gram. Een volwassen zeug weegt gemiddeld tussen de 900 en 1500 gram, een beer tussen de 1000 en 1600 gram. Dit varieert echt enorm per cavia: het gewicht moet gewoon bij het dier passen.
- Cavia’s zijn vanaf 4 weken vruchtbaar (zowel beren als zeugen). Zij zijn dan echter nog véél te jong om al in verwachting te raken. Zeugjes mogen pas gedekt worden rond de 5 maanden met een minimaal gewicht van ca. 700 gram. Ook moeten zij voor hun eerste jaar een nestje gehad hebben, in verband met het verharden van het bekken.
- Cavia’s leven graag in een groep. Wie cavia’s gaat aanschaffen, wordt dan ook geadviseerd altijd minimaal twéé dieren aan te schaffen.
- Een goede combinatie is twee zeugen, twee beren (óf allebei jong, óf één oud en één jong, maar zelden tot nooit twee oude beren die niet eerder samenzaten) of een gecastreerde beer bij een zeug. Meer beren bij 1 of meer zeugen gaat vrijwel altijd fout.

Geslachten

Een duidelijke site met veel voorbeeldfoto’s is http://cavyspirit.com/sexing.htm . Kijk daar als je twijfelt over het geslacht van je cavia.

Gedrag

- Cavia’s staan bekend om hun vrolijke geluid, dat ookwel whiepen genoemd wordt. Een duidelijke engelstalige site waar alle geluiden en betekenissen opstaan is http://www.treenspigs.com/fun/media.html .
- Cavia’s die net gekoppeld zijn vertonen vaak dominantiegedrag. Dit lijkt op het gedrag dat een beer naar een zeug vertoond wanneer hij haar wil berijden. Dit gedrag bestaat voornamelijk uit lange, lage ‘prrrrrrrrts’ laten horen, wiebelen met het achterwerk en het berijden van de andere cavia(‘s). Dit gedrag kan, als uiting van dominantie, óók bij zeugjes voorkomen.
- Zeker beertjes willen soms wel eens ruzie maken en mopperen op elkaar, vooral in het begin of als ze sterk zeugjes ruiken. Beren kun je altijd samen laten zitten totdat er bloed vloeit. Ze kunnen aardig wat verdragen, en een beetje happen is ook niet verkeerd als ze elkaar nog moeten leren kennen, maar als er wondjes ontstaan is het het teken dat dit duo niet samengaat.
- Cavia’s hebben vaak ‘de gekke vijf minuten’, wat ook wel popcornen wordt genoemd. Hierbij rennen ze door het dolle heel rondjes door het hok, waarbij het zaagsel alle kanten op vliegt. Dit is geen gek gedrag, dit is alleen maar een teken dat ze het naar hun zin hebben.
- Cavia’s eten hun eigen keutels. Dit is normaal: in de keutels blijven nuttige voedinsstoffen achter die pas bij een tweede keer opgenomen worden door het lichaam.

Wanneer naar de dierenarts?

Cavia’s zijn kampioen in pijn verbergen. Vaak merk je pas dat ze ziek zijn als ze écht al behoorlijk ziek zijn. Hou afwijkend gedrag nauwlettend in de gaten! Een zieke cavia kan de volgende symptonen hebben:

- Stil in een hoekje zitten, weinig geluid maken, slecht reageren op omgeving.
- De vacht staat omhoog
- Troebele oogjes, vieze neus (verkoudheid)
- Eén oogje vochtig met een blauw waasje (ontsteking, makkelijk te verhelpen met een zalfje)
- De cavia valt af. Altijd belangrijk om in de gaten te houden: afvallen gebeurt NOOIT zonder reden. Tot 20 gram is het niet zorgwekkend, gaat het harder en niet meer omhoog is er vaak een diepliggender probleem.
- De cavia eet niet meer of minder.
- De cavia heeft diarree, stinkende keutels of juist helemaal geen ontlasting meer.
- De cavia piept of kreunt bij het plassen, en/of heeft een rood gekleurd plasje (blaas of nierproblemen)
- De cavia heeft vreemde bultjes of bobbels.
- De huid is droog, schilferig en/of vertoond wondjes (schurft/schimmel)
- Er zitten witte of zwarte stippen in de vacht (luis)

Bij ieder gedrag dat je niet herkent van je cavia is contact met de DA voor ten minste telefonisch overleg geen overbodige luxe.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_151309130
Dank je :*
Tap tap tap
pi_151309606
@ CL misschien heeft je caaf pijn?

@ DD leuke foto van swiffer (heet echt zo?) :') ik noem neuf ook weleens swiffer, maar alle langharigen zijn swiffers voor mij :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Eindredactie Games donderdag 2 april 2015 @ 21:36:53 #4
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_151310787
Ik heb Swiffer verlede week vrijdag naar de DA gebracht om te laten castreren. Uiteraard kon ik de nacht daarvoor er niet van slapen ;( Gelukkig ging alles goed! Het stroom bleef gelukkig aan bij de DA :P Maar hij at al direct na de operatie zonder dwang dus dat was oke.

Eenmaal thuis gekomen begon Scruf meteen aan zijn reet te snuffelen alsof ie wist dat er wat gebeurt was. Hij moest een paar uur niets van Swiffer weten, maar gelukkig ging hij niet vechten met hem. Ondertussen wilde Swiffer niets eten en alleen maar tukken. Achteraf niet zo gek, als je net heel veel stres hebt gehad (andere ruimte, andere mensen, operatie, de weg heen en terug). Maarja, hij moet toch eten. Dus ik had maar zoveel mogelijk lekkers in zijn hok gegooid. Scruf had de dag van zijn leven, want die vrat alles op :P

Maar het werd later en later en Swiffer at nog steeds niet goed. Dus ik ben maar de hele nacht opgebleven om hem om de twee uur wakker te maken en hem maar op schoot genomen om hem te laten eten. Dus maar Netflix opgezet omop de bank films te kijken, wekkertje gezet en hopen dat ik niet in slaap viel. Nou heb ik geen kinderen, maar ik snapte ineens wat moeders en vaders meemaken als ze net een pasgeboren baby hebben :')

Maar om 5 uur 's nachts begon hij uit zichzelf weer te eten en zijn dagelijkse caafdingen doen, zoals popcornen door de bak heen en bovenop zijn huisje zitten. Om 7 uur begon hij alweer te bedelen om eten dus toen kon ik eindelijk rustig slapen :)

Ik heb overigens hem maar 1 dag op handdoeken laten lopen. Achteraf was het niet eens nodig geweest, het hechtwerk van de DA was prima. En een verandering in het hok leverde bij beide overigs niet zoveel stress op. Scruf gaf er in ieder geval niets om.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games donderdag 2 april 2015 @ 21:38:21 #5
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_151310874
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 21:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

@ DD leuke foto van swiffer (heet echt zo?) :') ik noem neuf ook weleens swiffer, maar alle langharigen zijn swiffers voor mij :D
Jup, onze eerste Periviaantje.

En ondertussen ook een kiloknallercaaf!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 2 april 2015 @ 21:38:58 #6
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_151310906
Gekantelde foto's }:|
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 2 april 2015 @ 21:46:44 #7
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_151311446




Twee recente foto's van mijn cavia's, vaak wat verlegen, wel erg nieuwsgierig en altijd hongerig.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_151311512
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2015 21:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Twee recente foto's van mijn cavia's, vaak wat verlegen, wel erg nieuwsgierig en altijd hongerig.
Hahahaha, die onderste foto! Geweldig! O+ Ik hou van die cavia bekkies!
pi_151312119
Ik heb dus weer een moeilijke caaf die het vertikt om te gaan vreten :( ik mocht hem ook niet om de drie uur ofzo dwangvoeren want anders zat ie vol en at ie sowieso niet.
Tap tap tap
pi_151314288
Zit ik een of ander ranzig drabje te maken met brokjes, Olvarit, peterselie en water, ik word niet goed van de lucht, leg andijvie in de kooi voor de rest van de hooligans, wil ik Pietertje pakken om die hem die drek te voeren... Zit ie andijvie te eten *O* heel voorzichtig maar hij knabbelt er in ieder geval een beetje aan. Hij toont dus in ieder geval initiatief :D
Dus nu wachten tot ie uitgegeten is :')

Moet je zien dat ie morgen dood in het hok ligt, laatste opleving ofzo.

Update: Knofje heeft de andijvie afgepakt. Er ligt een halve krop in het hok maar nee, ze miet dat ene magische blaadje hebben. Vanmiddag zat ze ook al de pijnstiller uit z'n bek te likken, de kleine junk.
En ik had Pietertje vanavond een beetje Olvarit gegeven en had Otje het spuitje voorgehouden, want ik weet dat ze dat lekker vindt, en toen rende ze er met de spuit vandoor.
Hooligans ;(
Daarom hou ik van ze O+

[ Bericht 28% gewijzigd door CherryLips op 02-04-2015 22:47:50 ]
Tap tap tap
  donderdag 2 april 2015 @ 23:32:17 #11
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_151316587
Hooligans, vind ik wel een goede!
Hoop dat je caaf snel opknapt, CherryLips!

Hier zie ik dat ook vaak, moet Saartje precies dat ene blaadje hebben wat Oekie heeft (en vice versa).

@Donald, leuke foto.

@Roy, wat een schatjes.
pi_151317830
Ja
Al ligt er een kilo andijvie in het hok.. Dat ene blaadje van de collega-caaf is toch lekkerder :|W
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Eindredactie Games dinsdag 7 april 2015 @ 19:08:05 #13
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_151457496


Owww haaaaiiiiii
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games dinsdag 7 april 2015 @ 19:08:46 #14
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_151457525
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 00:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja
Al ligt er een kilo andijvie in het hok.. Dat ene blaadje van de collega-caaf is toch lekkerder :|W
duh, die is al goedgekeurd, dus die moet wel lekker zijn. Zo gaat dat ook met speelgoed en kleine kinderen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:10:10 #15
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_151457582
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:08 schreef donald_dick het volgende:
[ afbeelding ]

Owww haaaaiiiiii
Ik moest even goed kijken hoe deze in elkaar zit, maar ik zag een oog! :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Eindredactie Games dinsdag 7 april 2015 @ 19:10:57 #16
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_151457619
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:10 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik moest even goed kijken hoe deze in elkaar zit, maar ik zag een oog! :D
Hij is inderdaad superfluffie.....
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 7 april 2015 @ 20:23:13 #17
52016 Lyssa
music <3
pi_151461282
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:08 schreef donald_dick het volgende:
[ afbeelding ]

Owww haaaaiiiiii
Wat een heerlijk koppie! Ik vind peruufjes echt zo tof!

Hier is mijn peruuf:


Al 6,5 jaar oud, wat last van traanoogjes, maar verder prima in orde!
  Eindredactie Games dinsdag 7 april 2015 @ 22:27:30 #18
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_151467707
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:23 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Wat een heerlijk koppie! Ik vind peruufjes echt zo tof!

Hier is mijn peruuf:
[ afbeelding ]

Al 6,5 jaar oud, wat last van traanoogjes, maar verder prima in orde!
krijst die van jouw ook zo als je hem moet kammen? Dit is mijn eerste peruuf dus ik moet ff wennen aan het feit dat ik mijn caaf vaker kam dan mijzelf :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:40:44 #19
52016 Lyssa
music <3
pi_151468455
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:27 schreef donald_dick het volgende:

[..]

krijst die van jouw ook zo als je hem moet kammen? Dit is mijn eerste peruuf dus ik moet ff wennen aan het feit dat ik mijn caaf vaker kam dan mijzelf :P
Ik kam haar eigenlijk niet zoveel, ik hou de kont relatief kort met knippen en de rest klit eigenlijk niet. Eens in de zoveel tijd krijgt ze een knipbeurt voor de haren aan de zijkant en onderkant ;)
  dinsdag 7 april 2015 @ 23:07:19 #20
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_151469868
Een dezer dagen worden er in onze 'stal' weer jonkies geboren.
Foto's volgen :)
  dinsdag 7 april 2015 @ 23:26:16 #21
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_151470666
Mijn dames houden absoluut niet van gekamd worden, daarom knip Ik heb ook regelmatig een in de zomer van ze extreem kort.
pi_151474893
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:08 schreef donald_dick het volgende:

[..]

duh, die is al goedgekeurd, dus die moet wel lekker zijn. Zo gaat dat ook met speelgoed en kleine kinderen :P
_O- Ja idd..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_151474910
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:27 schreef donald_dick het volgende:

[..]

krijst die van jouw ook zo als je hem moet kammen? Dit is mijn eerste peruuf dus ik moet ff wennen aan het feit dat ik mijn caaf vaker kam dan mijzelf :P
Neuf piept niet, maar draait zich zo snel om dat menig westernpaard er jaloers op zou zijn.
Ben altijd bang dat ik met mijn schaar in haar oog zit ofzo.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_151475074
Ik kan Pieter alleen met zo'n soort snoeischaar knippen, zo dik is dat haar. En leuk dat ie het vindt... :{
Tap tap tap
pi_151476018
Ik gebruik een kappersschaar, dat werkt prima, maar het haar van Liz is niet zo heel dik, maar leuk vindt ze het ook weer niet.
pi_151476738
Ik zal die van mij ook weer eens op de foto zetten. Wil eigenlijk ook eens 'professionele' foto's van ze laten maken want ik krijg ze niet normaal op de foto.
Tap tap tap
  woensdag 8 april 2015 @ 10:38:01 #27
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_151476990
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 10:28 schreef CherryLips het volgende:
Ik zal die van mij ook weer eens op de foto zetten. Wil eigenlijk ook eens 'professionele' foto's van ze laten maken want ik krijg ze niet normaal op de foto.
Als ze niet normaal zijn, moet je ze ook niet normaal op de foto zetten ;)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_151581856
Wist helemaal niet dat er een caviatopic was :) maar mijn cavia is vorig weekend overleden (6 jr, 3 mnd). Zojuist twee nieuwe kleintjes opgehaald O+



Ze zijn nog naamloos, iemand suggesties ;) (zeugjes)
  zaterdag 11 april 2015 @ 18:32:18 #29
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_151583831
Zelda en Peach :7
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_151585114
Pieter O+



Schaap O+



Knofje O+



Ollie O+



Otje O+



Tap tap tap
pi_151596559
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 17:19 schreef Trusten het volgende:
Wist helemaal niet dat er een caviatopic was :) maar mijn cavia is vorig weekend overleden (6 jr, 3 mnd). Zojuist twee nieuwe kleintjes opgehaald O+

[ afbeelding ]

Ze zijn nog naamloos, iemand suggesties ;) (zeugjes)
Wat een schatjes O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_151596579
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:18 schreef CherryLips het volgende:
Pieter O+

[ link | afbeelding ]

Schaap O+

[ link | afbeelding ]

Knofje O+

[ link | afbeelding ]

Ollie O+

[ link | afbeelding ]

Otje O+

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Pieter O+ :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 11 april 2015 @ 23:54:23 #33
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_151596613
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 19:18 schreef CherryLips het volgende:
Pieter O+

[ link | afbeelding ]

Schaap O+

[ link | afbeelding ]

Knofje O+

[ link | afbeelding ]

Ollie O+

[ link | afbeelding ]

Otje O+

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Wat een diva's allemaal :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_151596734
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 17:19 schreef Trusten het volgende:
Wist helemaal niet dat er een caviatopic was :) maar mijn cavia is vorig weekend overleden (6 jr, 3 mnd). Zojuist twee nieuwe kleintjes opgehaald O+

[ afbeelding ]

Ze zijn nog naamloos, iemand suggesties ;) (zeugjes)
Ze passen nog op je hand O+
Tap tap tap
pi_151600871
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 17:19 schreef Trusten het volgende:

Ze zijn nog naamloos, iemand suggesties ;) (zeugjes)
Bonnie & Clyde?
Racist
pi_151645058
Ik moest nog even doorgeven aan de dierenarts hoe het met Pieter was, dus ik geef m'n adres door: 'ooh Pietertje!' Staat ie ook echt als Pietertje in het systeem :D O+

En m'n bestelde kruiden zijn vandaag bezorgd, Aristomix, paardenbloembladeren, dillesteeltjes, rozenbottels, peterselie en maïsblad. Alsof ze nooit te eten krijgen. Hoezo proeven wat je voorgeschoteld krijgt, gewoon meteen wegwerken.

[ Bericht 25% gewijzigd door CherryLips op 13-04-2015 14:42:15 ]
Tap tap tap
  woensdag 15 april 2015 @ 18:20:47 #37
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_151716010
Vandaag zitten we op dag 69 van de zwangerschap :D
Ik denk dat het vanavond dan wel morgen toch gaat gebeuren.. Ontsluiting is op zijn max en ze zit nu ook wat afgezonderd.
Ik verwacht minimaal 3 maar misschien wel 5 jongen. Ze is de dikste die we hebben gehad tot nu toe.

pi_151716157
Ik ben benieuwd :)
Tap tap tap
pi_151717992
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 18:20 schreef Mubassie het volgende:
Vandaag zitten we op dag 69 van de zwangerschap :D
Ik denk dat het vanavond dan wel morgen toch gaat gebeuren.. Ontsluiting is op zijn max en ze zit nu ook wat afgezonderd.
Ik verwacht minimaal 3 maar misschien wel 5 jongen. Ze is de dikste die we hebben gehad tot nu toe.

[ afbeelding ]
Ik wil ook caviababy's :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_151718108
Neuf zit in de ziekenboeg.

Heeft al een onbehandelbare melkkliertumor en nu dus een soort ontsteking/tumor achter het oog. Het oog wordt naar buiten gedrukt :{

Ze heeft flink koorts en zit nu op een scala van medicijnen.

Als ze vrijdag niet opgeknapt is dan zit ik er hard over na te denken om haar in te laten slapen. Een oogoperatie wil ik haar besparen, zeker icm de onbehandelbare tumor.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 15 april 2015 @ 19:34:37 #41
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_151718437
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Neuf zit in de ziekenboeg.

Heeft al een onbehandelbare melkkliertumor en nu dus een soort ontsteking/tumor achter het oog. Het oog wordt naar buiten gedrukt :{

Ze heeft flink koorts en zit nu op een scala van medicijnen.

Als ze vrijdag niet opgeknapt is dan zit ik er hard over na te denken om haar in te laten slapen. Een oogoperatie wil ik haar besparen, zeker icm de onbehandelbare tumor.
Wat sneu.. Hoe oud is ze?

As we speak.. De bevalling is begonnen en het eerste jong is er uit *O*
pi_151718584
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:34 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Wat sneu.. Hoe oud is ze?

As we speak.. De bevalling is begonnen en het eerste jong is er uit *O*
Neufje wordt in september 4

Oehhh spannend *O*
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 15 april 2015 @ 19:52:08 #43
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_151719082
Hè dat is minder.. 4 is ook nog niet echt oud. Maarja je doet wat je kunt toch..
  woensdag 15 april 2015 @ 19:52:55 #44
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_151719112
Het zijn er 3!
Foto's volgen straks als alles weer rustig is ^O^
pi_151719391
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:52 schreef Mubassie het volgende:
Hè dat is minder.. 4 is ook nog niet echt oud. Maarja je doet wat je kunt toch..
Nee nog hartstikke jong eigenlijk, maar durf een operatie niet aan :@

Zometeen wel pics van het jonge grut he? :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_151719647
Aww vier pas ;(
Tap tap tap
  woensdag 15 april 2015 @ 20:18:21 #47
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_151720110
Als ze al ziek is moet je idd uitkijken met zware ingrepen.. Lastige keuzes maken :{

Hier de eerste foto, beetje wazig.. Allemaal driekleuren. Meer foto's later.

pi_151721181
Frummels O+
Als het aan mij lag had ik wel tien cavia's O+
Tap tap tap
  woensdag 15 april 2015 @ 21:18:10 #49
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_151723241
Mooie beestjes he! Wij hebben er nu 8.
Heerlijk is dat, wat leven in huis en tuin :)

Nou hier zijn ze:




Alledrie over de 110gram dus redelijk zwaar.
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 21:22:40 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_151723452
Meteen altijd al helemaal af he. Ik vind dat zo bijzonder!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_151723494
De rechter O+
Tap tap tap
  woensdag 15 april 2015 @ 21:31:13 #52
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_151723922
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:18 schreef Mubassie het volgende:
Mooie beestjes he! Wij hebben er nu 8.
Heerlijk is dat, wat leven in huis en tuin :)

Nou hier zijn ze:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Alledrie over de 110gram dus redelijk zwaar.
Kun je er iets naast leggen om het formaat te vergelijken. Ze zien er al zo groot uit, maar 110 gram is bijna niets :D

Ik ben nog steeds een beetje cavia-noob :@
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 15 april 2015 @ 21:33:37 #53
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_151724061
quote:
19s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:31 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Kun je er iets naast leggen om het formaat te vergelijken. Ze zien er al zo groot uit, maar 110 gram is bijna niets :D

Ik ben nog steeds een beetje cavia-noob :@
Ze passen op een kinderhandje om maar iets te noemen :D
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 21:36:50 #54
155227 crew  Guppy
dus
pi_151724231
Banana for scale? :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_151725628
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:18 schreef Mubassie het volgende:
Mooie beestjes he! Wij hebben er nu 8.
Heerlijk is dat, wat leven in huis en tuin :)

Nou hier zijn ze:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Alledrie over de 110gram dus redelijk zwaar.
Ze zitten al in de blisterverpakking zie ik, even sealen en ze kunnen in 't schap van de dierenwinkel. :+
Wat een schatjes ! Piepen deze nu ook een octaafje hoger dan moeders?
Racist
  woensdag 15 april 2015 @ 22:07:24 #56
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_151725665
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Banana for scale? :D
:D
  woensdag 15 april 2015 @ 22:08:19 #57
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_151725717
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:06 schreef Toga het volgende:

[..]
Piepen deze nu ook een octaafje hoger dan moeders?
Nog niet, maar dat gaat zeker komen :D
pi_151725763
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:07 schreef CherryLips het volgende:
Aww vier pas ;(
Ja en hartstikke schuw, al heb ik het idee dat bijna alle langhaartjes daar wel wat meer last van hebben dan borstels :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_151725811
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:18 schreef Mubassie het volgende:
Mooie beestjes he! Wij hebben er nu 8.
Heerlijk is dat, wat leven in huis en tuin :)

Nou hier zijn ze:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Alledrie over de 110gram dus redelijk zwaar.
O+ O+ O+

*smelt
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 22:16:41 #60
155227 crew  Guppy
dus
pi_151726179
Mini's O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 22 april 2015 @ 13:40:11 #61
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_152051113
Hoe is het nu met Neuf en komen er nog meer babyfotos? O+
Tap tap tap
pi_152063918
zo lag otje gisteravond op een gegeven moment naast me op de bank O+

Tap tap tap
pi_152075629
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 20:26 schreef CherryLips het volgende:
Hoe is het nu met Neuf en komen er nog meer babyfotos? O+
Ja, meer babyfoto's graag O+

Neuf is nu ineens stil going strong, eet/ fluit en beukt andere caafs weer omver als vanouds.

Heel raar..
Ze heeft antibiotica gehad van de dierenarts en het oog is niet minder gezwollen, maar ze lijkt geen pijn te hebben, aangezien ze eet als een bootwerker *O*
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_152075652
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 09:46 schreef CherryLips het volgende:
zo lag otje gisteravond op een gegeven moment naast me op de bank O+

[ link | afbeelding ]
Ahwww lief

Vind het ook altijd zo leuk als caafs zich gaan wassen als ze op schoot zitten
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 27 april 2015 @ 18:11:47 #66
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_152076169
Otje ligt erbij alsof ze een heel zwaar leven heeft. ;)

@4ever, nou, leuk.. zowel Oekie als Saartje doen dat het liefst als ze op mn arm of borst liggen, waardoor het een balanceer-act wordt. ;)
  donderdag 14 mei 2015 @ 10:41:36 #67
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_152586052
Sinds vorige week een nieuwe beer er bij :)




Vond 'm wel grappig met zijn kuif en spitse snuit.
pi_152588034
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 17:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ahwww lief

Vind het ook altijd zo leuk als caafs zich gaan wassen als ze op schoot zitten
Nou vlak voor ik deze foto maakte had ze dus allemaal keutels op zitten eten, kwam ze naast m'n gezicht zitten (ik lag half op de bank) en moest ze vervolgens geeuwen.

De lucht.
Tap tap tap
pi_152588065
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 10:41 schreef Mubassie het volgende:
Sinds vorige week een nieuwe beer er bij :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vond 'm wel grappig met zijn kuif en spitse snuit.
O+
Al vind ik zelf bolle toetjes leuker.
Ik heb ook weer zulke leuke caafs gezien, maar dan moet er een kooi bij en dat vertik ik. Ik heb blijkbaar een zwak voor lichte coronetjes :') Maar dat komt waarschijnlijk doordat Otje zo'n dotje is.
Tap tap tap
  donderdag 14 mei 2015 @ 12:16:11 #70
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_152588382
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

O+
Al vind ik zelf bolle toetjes leuker.
Ik heb ook weer zulke leuke caafs gezien, maar dan moet er een kooi bij en dat vertik ik. Ik heb blijkbaar een zwak voor lichte coronetjes :') Maar dat komt waarschijnlijk doordat Otje zo'n dotje is.
Buiten een flatje bouwen :P
pi_152588458
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:16 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Buiten een flatje bouwen :P
Dat vind ik niet gezellig buiten :) Al zou het voor de geur in huis wel fijn zijn :@
Tap tap tap
pi_152615255
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 12:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou vlak voor ik deze foto maakte had ze dus allemaal keutels op zitten eten, kwam ze naast m'n gezicht zitten (ik lag half op de bank) en moest ze vervolgens geeuwen.

De lucht.
:') _O-

Als ik Neuf op schoot heb, kruipt ze in mn nek en vervolgens draait ze zich om met haar kont in mn gezicht.
Ook niet echt heel fris.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Eindredactie Games donderdag 21 mei 2015 @ 16:30:28 #73
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_152825381
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 10:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:') _O-

Als ik Neuf op schoot heb, kruipt ze in mn nek en vervolgens draait ze zich om met haar kont in mn gezicht.
Ook niet echt heel fris.
Moet je ook hun kont niet likken :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_152849293
quote:
4s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:30 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Moet je ook hun kont niet likken :P
:')

Neuf haar oogje is trouwens weer helemaal genezen.

Ongelooflijk.. het was echt totaal onstoken (wit, pussig en bah) en als je het oogje nu ziet is het net alsof er nooit iets is gebeurd *O*
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_152849391
Ik stond vanmorgen fruit enzo te snijden voor m'n smoothie. Aardbeien, appel, banaan. Ik zat ergens anders met m'n gedachten en hoorde op een gegeven moment wat gerommel uit de kooi komen. Draai ik me om, staan ze dus een paar meter verderop in het hoekje van de kooi, zo dicht bij de keuken als mogelijk was, met z'n drieën voor dat plexiglas te dringen en te wachten :') Mutsen.
Tap tap tap
  vrijdag 22 mei 2015 @ 19:39:24 #76
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_152862992
Hahaha, geweldig!
Hier gaan ze meteen in de hangmat (die dienst doet als voedermat) hangen zodra ik beneden kom. Das een soort hint dat het daarin moet. Alsof ik ze ooit vergeten ben.
pi_152864089
Als ik vlees bak begint het fluitconcert.
Het lijkt namelijk op het ritselen van een plastic zakje ...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 23:07:48 #78
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_153204514
Vandaag weer 2 jonkies geboren!
Flinke caafjes, 125 en 134 gram :)

Zijn erg mooie vind ik.
Ene foto is met flits, andere zonder.



pi_153204844
O+ tof!
Tap tap tap
pi_153239946
Wat leuk! Flinke baby's haha. Wij kochten ooit eens twee cavia's bij een dierenwinkel en een daarvan bleek zwanger te zijn (nog maar een paar weken oud dus) en de baby's die zij kreeg waren maar 50 gram, heel zielig.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 16:41:49 #81
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_153277186
Hee en wat doen we aan die hitte vandaag? Lekker pootje baden *O*

Hond jaloers :D



  dinsdag 16 juni 2015 @ 21:41:48 #82
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_153594835
Ziet er comfortabel uit ;)

Oekie is ziek. :'(
Maandag bij de dierenarts geweest, ze is waarschijnlijk verkouden. Ze heeft twee prikken gekregen en medicatie mee.
Tot nu toe knapt ze allesbehalve op. Ze eet wel, maar niet zoals normaal en met minder enthousiasme. Straks maar een beetje Science Selective weken en met een spuitje geven. Morgen even afwachten en anders weer terug.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:45:11 #83
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_153597223
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:41 schreef NijntjesUk het volgende:
Ziet er comfortabel uit ;)

Oekie is ziek. :'(
Maandag bij de dierenarts geweest, ze is waarschijnlijk verkouden. Ze heeft twee prikken gekregen en medicatie mee.
Tot nu toe knapt ze allesbehalve op. Ze eet wel, maar niet zoals normaal en met minder enthousiasme. Straks maar een beetje Science Selective weken en met een spuitje geven. Morgen even afwachten en anders weer terug.
Heb je al gechecked of ze een verdikte tong heeft?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:53:53 #84
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_153597563
Volgens mij niet. Wat zou dat kunnen betekenen dan?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 23:58:28 #85
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_153599880
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 22:53 schreef NijntjesUk het volgende:
Volgens mij niet. Wat zou dat kunnen betekenen dan?
Ik heb een cavia gehad die ook niet of nauwelijks at. Ik kwam er (te laat) achter dat haar tong helemaal opgezwollen was en ze dus helemaal niet kon eten.
Ik weet nog steeds niet wat het geweest is maar ik denk een ontsteking ofzo..
  woensdag 17 juni 2015 @ 00:03:22 #86
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_153599954
Wat naar!
De dierenarts heeft dr helemaal nagekeken (dus ook in dr bekkie), dat zag er op t eerste oog goed uit.
  woensdag 17 juni 2015 @ 16:31:02 #87
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_153614193
Ze is vanmiddag bij de dierenarts overleden. Ze bleek inmiddels onderkoeld (maandag was dr temperatuur nog oké). Dat in combinatie met stress is haar waarschijnlijk teveel geworden.
  woensdag 17 juni 2015 @ 16:38:48 #88
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_153614405
Aww! Dat is toch nog snel gegaan. Sterkte!
pi_153614681
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 16:31 schreef NijntjesUk het volgende:
Ze is vanmiddag bij de dierenarts overleden. Ze bleek inmiddels onderkoeld (maandag was dr temperatuur nog oké). Dat in combinatie met stress is haar waarschijnlijk teveel geworden.
Ach gossie ;(
Veel sterkte :* :*
Tap tap tap
  donderdag 18 juni 2015 @ 11:39:29 #90
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_153635025
Bedankt! Ik baal ook zo dat ik er niet bij was. T gebeurde toen de dierenarts een röntgenfoto wilde maken.

Nu zit Saartje alleen. :'(
Wil wel weer een maatje voor haar erbij, maar dat kan niet direct (ivm vakantie en rustig kunnen koppelen).
Hoe snel hebben jullie dat eerder gedaan?
pi_153635227
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:39 schreef NijntjesUk het volgende:
Bedankt! Ik baal ook zo dat ik er niet bij was. T gebeurde toen de dierenarts een röntgenfoto wilde maken.

Nu zit Saartje alleen. :'(
Wil wel weer een maatje voor haar erbij, maar dat kan niet direct (ivm vakantie en rustig kunnen koppelen).
Hoe snel hebben jullie dat eerder gedaan?
Otje heeft een week alleen gezeten, en toen heb ik even een week lang een cavia uit een andere kooi erbij gezet omdat ik het te lang vond duren :@ Ik wilde m'n castraat ophalen in Limburg maar die opvang was alleen op dinsdag en zaterdag open dus het duurde even wat langer ;(
Otje trok meteen helemaal naar mij toe in die paar dagen, die stond de helft van de tijd tegen het plexiglas aan alsof ze ergens op wachtte.
Tap tap tap
  donderdag 18 juni 2015 @ 11:52:34 #92
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_153635421
Ik ben afhankelijk van anderen qua vervoer en zie in de regio alleen een gecastreerd beertje maar die mag pas na 10 juli weg (en ik ben tot de 18e weg). Vind ik zo lang..
  donderdag 18 juni 2015 @ 12:05:36 #93
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_153635814
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 11:52 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik ben afhankelijk van anderen qua vervoer en zie in de regio alleen een gecastreerd beertje maar die mag pas na 10 juli weg (en ik ben tot de 18e weg). Vind ik zo lang..
Waar woon je? Anders mag je er bij mij wel eentje komen halen
pi_153638021
Wat naar zeg, sterkte!
Cavia's laten pas merken dat ze ziek zijn als ze écht ziek zijn, en vaak ben je dan te laat. Je hoeft jezelf geen verwijten te maken. Eén van onze cavia´s had ooit cystes aan haar eierstok. Toen we het opmerkten (ze ademde lastig) en naar de dierenarts gingen, is ze ook overleden toen men foto's wilde nemen.
We hebben de andere cavia in die periode heel veel op schoot genomen zodat deze genoeg aandacht kreeg. Ik zou er inderdaad wel zo snel mogelijk weer een nieuwe cavia bij uitzoeken. Ik weet niet in welke regio je woont, maar caviafokkers noemen zichzelf vaak caviastal. Als je googlet op caviastal en je eigen regio, dan vind je vast meer fokkers dan dat ene beertje. Desnoods kan ik ook even aan een bekende van mij weten of zij iets weet in jouw regio.
pi_153638491
Castraat en zeugje is altijd wel een leuke combinatie, heb je minder last van dat getrut bij sommige zeugjes onderling.
Tap tap tap
  Moderator donderdag 18 juni 2015 @ 13:38:14 #96
155227 crew  Guppy
dus
pi_153638561
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 12:05 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Waar woon je? Anders mag je er bij mij wel eentje komen halen
Inderdaad, misschien kunnen we hier iets voor je betekenen :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 18 juni 2015 @ 18:03:35 #97
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_153644611
Wat lief allemaal!

Ik woon in de regio van Rotterdam.
Grutsk, ik hoef niet persé een jonkie, asiel/opvangcavia vind ik prima. :)
  donderdag 18 juni 2015 @ 20:30:02 #98
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_153648682
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 18:03 schreef NijntjesUk het volgende:
Wat lief allemaal!

Ik woon in de regio van Rotterdam.
Grutsk, ik hoef niet persé een jonkie, asiel/opvangcavia vind ik prima. :)
Aii dat is een eindje, ik woon zo'n 20 km van Eindhoven
  donderdag 18 juni 2015 @ 20:41:25 #99
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_153649050
Ik denk niet dat mijn 'vervoerder' dat fijn vindt. Helaas..
pi_153652270
En de opvangen die ik ken zitten in Eindhoven, Limburg en Friesland -O-
Tap tap tap
  donderdag 18 juni 2015 @ 22:26:34 #101
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_153652662
In Den Haag zit Het Knagertje, daar komen mijn twee caafs vandaan. :)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 18 juni 2015 @ 22:28:43 #102
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_153652735
Ik ben al blij dat jullie zo meeleven en denken!
  zondag 21 juni 2015 @ 11:45:11 #103
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_153712704
Saartje lijkt Oekie te zoeken. (Of dat is mijn verbeelding)
Weet niet zo goed wat ik nu moet doen.
Natuurlijk krijgt ze nu nog meer aandacht, maar ik kan geen vriendinnetje vervangen. In opvangen in de regio zit geen geschikte kandidaat, via Marktplaats zie ik advertenties waarbij ik geen goed gevoel heb.
  zondag 21 juni 2015 @ 11:48:21 #104
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_153712776
Ik zie nu pas jouw post, Notorious Roy!
Helaas (maar eigenlijk gelukkig) zitten daar zo te zien 'maar' twee cavia's en die zijn een setje. En een stuk ouder dan Saartje. Ik heb begrepen dat dat sowieso geen goed idee is.
pi_153716452
Probeer eens zelf een oproep op fok en marktplaats te zetten. Dat werkte goed voor mij toen ik een maatje voor mijn chinchilla zocht.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_153721628
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:48 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik zie nu pas jouw post, Notorious Roy!
Helaas (maar eigenlijk gelukkig) zitten daar zo te zien 'maar' twee cavia's en die zijn een setje. En een stuk ouder dan Saartje. Ik heb begrepen dat dat sowieso geen goed idee is.
t knaaghof in Rijswijk een idee?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 21 juni 2015 @ 19:27:33 #107
62419 CherryLips
chocoholic
pi_153725177
Of hobbyfokkers op het caviaforum?
Tap tap tap
pi_153729816
Ik heb wonderbaarlijk genoeg nog nooit problemen gehad met het koppelen
We nemen altijd de huidige caafs mee en laten dan kennis maken op neutraal terrein met de nieuwe caaf.

Bij een van de koppelingen dacht Noir dat (wijlen) Carmita een bijzettafeltje was in plaats van een nieuwe hokgenoot :{ ze ging gewoon op Carmita staan met haar voorpoten :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Eindredactie Games dinsdag 30 juni 2015 @ 23:44:35 #109
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_153966488
Ik heb mijn cavia geknipt, vanwege de warmte..



en na de knipbeurt...



En ik heb een verfrollerbak nu in de kooi gezet zodat ze in inloop zwembadje hebben.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_153967738
Ik heb die van mij ook allemaal geknipt, wat een bende. Water haten ze dus ik laat ze gewoon zoveel mogelijk met rust me dit weer.
Tap tap tap
  woensdag 1 juli 2015 @ 06:52:26 #111
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_153970726
Wordt dat niet een bende zo'n bak water? Bodembedekking, drollen en hooi, vermengd met water? :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_153973591
Ik moet Neuf ook nog knippen..

Gisteren heb ik ze even vrij op de grond laten lopen, omdat Oreo rondjes aan het rennen was in het hok :{

Ik kweek gras, dus ze hebben lekker gras mogen smikkelen
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:13:08 #113
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_153975141
Ik zet ze ook altijd in de schaduw op de tegels als het zo warm is.. Bak water erbij en dan gaan ze er vanzelf inzitten
  Eindredactie Games woensdag 1 juli 2015 @ 17:22:04 #114
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_153982776
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 06:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wordt dat niet een bende zo'n bak water? Bodembedekking, drollen en hooi, vermengd met water? :D
ja, dat water moet je wel 2 keer per dag vervangen. Maar eerst moesten ze er niets van hebben, maar nu gaan ze toch pootjebaden. Het is bij mij ook 28 graden binnen...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 1 juli 2015 @ 17:56:53 #115
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_153983529
Okay, ik ga ze straks ook eens in een badje zetten. Hoe werkt dat met afdrogen? Moet dat wel of niet? :@
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Eindredactie Games woensdag 1 juli 2015 @ 18:21:37 #116
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_153983969
quote:
19s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Okay, ik ga ze straks ook eens in een badje zetten. Hoe werkt dat met afdrogen? Moet dat wel of niet? :@
ik zou ze niet helemaal nat maken, maar alleen met de pootjes erin. Misschien een beetje de zijkant met lauw water.

Daarna op een handdoek zetten voor 2 tellen en daarna terug de kooi in.

Soberso verschoon ik ze nu om de dag in plaats van om de 3 dagen. Ze pissen nu veel minder, maar ze drinken ook minder. Maar dat komt omdat ik ze teveel witlof en komkommer geef.

Ook heb ik een ventilator bij ze neergezet. Niet direct op hun gericht, maar zo dat hij langs de kooi blaast. Dan blaas je toch wat warmte weg. Dat scheelt toch weer een graadje.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_154009870
Ik had icepods besteld, die zijn nog onderweg, maar heb nu een fles water uit de vriezer in de kooi gelegd. Wat doen ze? Zitten ze die hele dop kapot te knagen. Ik hoop niet dat dat plastic schadelijk is. Domme mutsen, ga er gewoon tegenaan liggen ofzo, nu zitten ze zich nog in het zweet te werken ook.
Tap tap tap
  donderdag 2 juli 2015 @ 18:38:51 #118
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_154010788
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:01 schreef CherryLips het volgende:
Ik had icepods besteld, die zijn nog onderweg, maar heb nu een fles water uit de vriezer in de kooi gelegd. Wat doen ze? Zitten ze die hele dop kapot te knagen. Ik hoop niet dat dat plastic schadelijk is. Domme mutsen, ga er gewoon tegenaan liggen ofzo, nu zitten ze zich nog in het zweet te werken ook.
Cavia's zijn soms maar dom. Gisteren gingen ze ook rondjes rennen. Nu is dat wel een beetje wat ze doen, maar niet als het bijna 30 graden in huis is.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:53:08 #119
52016 Lyssa
music <3
pi_154012921
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:01 schreef CherryLips het volgende:
Ik had icepods besteld, die zijn nog onderweg, maar heb nu een fles water uit de vriezer in de kooi gelegd. Wat doen ze? Zitten ze die hele dop kapot te knagen. Ik hoop niet dat dat plastic schadelijk is. Domme mutsen, ga er gewoon tegenaan liggen ofzo, nu zitten ze zich nog in het zweet te werken ook.
Ik las dat de vriezer te koud is, dus ik heb de fles in de koelkast gelegd en dan tegen Liz aan. Tevens heb ik haar gekortwiekt, maar het is een oud besje, 6,5, dus ik zie aan haar dat ze t moeilijk heeft ;(
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 19:55:35 #120
155227 crew  Guppy
dus
pi_154012998
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:53 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Ik las dat de vriezer te koud is, dus ik heb de fles in de koelkast gelegd en dan tegen Liz aan. Tevens heb ik haar gekortwiekt, maar het is een oud besje, 6,5, dus ik zie aan haar dat ze t moeilijk heeft ;(
Arme meisje... hopelijk koelt ze zo lekker een beetje af na de regen :*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Eindredactie Games donderdag 2 juli 2015 @ 20:08:46 #121
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_154013398
wat ook helpt si een handdoek klein beetje nat maken en die in de freezer gooien. dat vinden ze ook fijn. Bij de icepacks zitten zet alleen met de voorpootjes op...

Maar ik zag wel dat ze het heel moeilijk hadden vandaag. Daarom heb ik ze maar nat gemaakt. Gelukkig leefde ze daar wel van op :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_154014294
Het is 29 graden binnen maar merk eigenlijk weinig verschil. Alleen Knofje lag vanmiddag languit. Dat doet ze anders nooit. Otje loopt nog steeds alles te slopen en ollie en Schaap hadden net hun gekke uurtje.
Tap tap tap
  donderdag 2 juli 2015 @ 23:55:09 #123
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_154019960
quote:
4s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:08 schreef donald_dick het volgende:
wat ook helpt si een handdoek klein beetje nat maken en die in de freezer gooien. dat vinden ze ook fijn. Bij de icepacks zitten zet alleen met de voorpootjes op...

Maar ik zag wel dat ze het heel moeilijk hadden vandaag. Daarom heb ik ze maar nat gemaakt. Gelukkig leefde ze daar wel van op :P
Dus een bevroren handdoek? Ga ik morgen doen! Goeie tip denk ik.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Eindredactie Games vrijdag 3 juli 2015 @ 00:07:55 #124
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_154020333
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 20:40 schreef CherryLips het volgende:
Het is 29 graden binnen maar merk eigenlijk weinig verschil. Alleen Knofje lag vanmiddag languit. Dat doet ze anders nooit. Otje loopt nog steeds alles te slopen en ollie en Schaap hadden net hun gekke uurtje.
jij hebt ook een Schaap _O_
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 3 juli 2015 @ 00:37:52 #125
62419 CherryLips
chocoholic
pi_154021260
quote:
4s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 00:07 schreef donald_dick het volgende:

[..]

jij hebt ook een Schaap _O_

De asperger O+
Tap tap tap
pi_154021402
quote:
4s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 23:44 schreef donald_dick het volgende:
Ik heb mijn cavia geknipt, vanwege de warmte..

[ afbeelding ]

en na de knipbeurt...

[ afbeelding ]

En ik heb een verfrollerbak nu in de kooi gezet zodat ze in inloop zwembadje hebben.
gaan ze daarin dan?
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
  vrijdag 3 juli 2015 @ 08:42:00 #127
52016 Lyssa
music <3
pi_154023858
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Arme meisje... hopelijk koelt ze zo lekker een beetje af na de regen :*
Het heeft niet mogen baten. Liz is helaas vannacht overleden ;(

Slaap zacht lieve oude dame O+ ;(

pi_154023899
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:42 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Het heeft niet mogen baten. Liz is helaas vannacht overleden ;(

Slaap zacht lieve oude dame O+ ;(

[ afbeelding ]
Ahwww sterkte met het verlies ;(
6,5 is een respectabele leeftijd!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 08:52:04 #129
155227 crew  Guppy
dus
pi_154023941
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:42 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Het heeft niet mogen baten. Liz is helaas vannacht overleden ;(

Slaap zacht lieve oude dame O+ ;(

[ afbeelding ]
Ach nee ;( sterkte!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 3 juli 2015 @ 08:55:42 #130
62419 CherryLips
chocoholic
pi_154023988
Ach gossie :'( Veel sterkte :*
Tap tap tap
pi_154024228
Ik moet Neuf knippen en ik zie er tegenop.. ik weet zeker dat Neuf er ook tegen op ziet.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 10:24:56 #132
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_154025287
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 08:42 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Het heeft niet mogen baten. Liz is helaas vannacht overleden ;(

Slaap zacht lieve oude dame O+ ;(

[ afbeelding ]
Aww, sterkte!
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:01:47 #133
62419 CherryLips
chocoholic
pi_154026046
Weten jullie misschien of je de icepods ook los in de kooi kunt leggen? Ik heb ze binnen, zonder hoesjes, want die hadden ze niet en die slopen ze er ook weer meteen af. er staat op de doos niet dat je er iets omheen moet doen.
Tap tap tap
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 12:10:14 #134
155227 crew  Guppy
dus
pi_154027682
Voor konijnen kun je ze zo in het hok gooien. Dus moet voor cavia's ook kunnen toch? Worden ze alleen een beetje vies
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 3 juli 2015 @ 12:17:25 #135
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_154027842
Of het de warmte is, ik weet het niet.. Onze oude beer heeft ook het loodje gelegd gisterenavond ;(
  vrijdag 3 juli 2015 @ 12:31:34 #136
52016 Lyssa
music <3
pi_154028132
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 12:17 schreef Mubassie het volgende:
Of het de warmte is, ik weet het niet.. Onze oude beer heeft ook het loodje gelegd gisterenavond ;(
Nee, ook nog zo'n zieligerd ;( Dikke knuf voor jou
  Moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 12:54:27 #137
155227 crew  Guppy
dus
pi_154028659
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 12:17 schreef Mubassie het volgende:
Of het de warmte is, ik weet het niet.. Onze oude beer heeft ook het loodje gelegd gisterenavond ;(
;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 3 juli 2015 @ 17:04:33 #138
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_154035203
He bah wat een nare berichten :( Niet leuk.

De mijne lijken er relatief goed mee om te gaan. Die handdoeken uit de vriezen zijn wel in de smaak gevallen en ik heb nu op het dak van de kooi een enorm groot koelelement liggen. Die geeft ook wat koelte naar beneden.

Zo in de kooi leggen durf ik niet vanwege knaaggevaar. Wil niet dat zo'n ding gaat lekken, dat is vast niet gezond voor ze.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Eindredactie Games zaterdag 4 juli 2015 @ 13:52:53 #139
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_154057317
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 00:43 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]

gaan ze daarin dan?
ja, soms. Maar het lijkt nu alsof ze aan de hitte gewend zijn. Ze zijn iig een stuk actiever dan op donderdag.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zaterdag 4 juli 2015 @ 13:54:49 #140
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_154057345
quote:
19s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 17:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
He bah wat een nare berichten :( Niet leuk.

De mijne lijken er relatief goed mee om te gaan. Die handdoeken uit de vriezen zijn wel in de smaak gevallen en ik heb nu op het dak van de kooi een enorm groot koelelement liggen. Die geeft ook wat koelte naar beneden.

Zo in de kooi leggen durf ik niet vanwege knaaggevaar. Wil niet dat zo'n ding gaat lekken, dat is vast niet gezond voor ze.
hoe groot is het koelelementen? Normaal wikkel ik hem in een handdoek, maar omdat ik geen handdoeken en theedoeken meer over heb stop ik ze in een oude sok. Op een paar hapjes na vinden ze het niet interessant genoeg om op te eten.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 4 juli 2015 @ 13:56:52 #141
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_154057402
Sterkte Lyssa en Mubassie.

Inmiddels woont Saartje samen met Lexie. :)

Ik gooi koelelementen in de vriezer en dan wikkel ik die in een klein handdoekje en leg die in de bak. Kunnen ze er lekker opzitten.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 17:41:01 #142
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_154064167
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 13:54 schreef donald_dick het volgende:

[..]

hoe groot is het koelelementen? Normaal wikkel ik hem in een handdoek, maar omdat ik geen handdoeken en theedoeken meer over heb stop ik ze in een oude sok. Op een paar hapjes na vinden ze het niet interessant genoeg om op te eten.
20 x 35 ofzo?

Maar knagen doen ze er dus ook niet aan? Dat doen ze hier regelmatig aan het huis als ze de hooi zat zijn namelijk.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 4 juli 2015 @ 17:46:41 #143
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_154064303
Nee, hier wordt er niet aan geknaagd.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 22:48:43 #144
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_154427978
Die Cavia/Peruvian Fluteband aflevering van South Park is weer op tv.

They are so furry! _O-



[ Bericht 27% gewijzigd door Notorious_Roy op 17-07-2015 23:01:08 ]
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_154431191
Die was van de week ook :D met de guinea bees en de guineasaurus rex :D
Tap tap tap
  zaterdag 25 juli 2015 @ 15:34:12 #146
52016 Lyssa
music <3
pi_154625317
Hallo,

na het overlijden van mn laatste caafje heb ik een boel spulletjes weg te geven, waaronder een 8 kilo hemperade, een halve zak cavia supreme voer, een hok, hooibal, drinkfles, voerbakjes, houten hokjes + houten bogen en een reismandje. (Volgens mij heb het dan wel). Dit alles is gratis op te halen in Arnhem en/of Bennekom.

Iemand interesse?
  Moderator zaterdag 25 juli 2015 @ 16:04:13 #147
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_154626248
Ik hoop dat je het niet vervelend vind dat ik het zeg maar veel asiels in nederland vangen noodgedwongen ook cavia's en konijntjes op, ik denk dat je die erg blij zou maken met de spulletjes.

Lief van je trouwens en sterkte met het verlies van je caafje :*
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 25 juli 2015 @ 20:57:09 #148
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_154632836
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 16:04 schreef senesta het volgende:
Ik hoop dat je het niet vervelend vind dat ik het zeg maar veel asiels in nederland vangen noodgedwongen ook cavia's en konijntjes op, ik denk dat je die erg blij zou maken met de spulletjes.

Lief van je trouwens en sterkte met het verlies van je caafje :*
^O^ :Y
  maandag 27 juli 2015 @ 13:38:31 #149
52016 Lyssa
music <3
pi_154672903
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 16:04 schreef senesta het volgende:
Ik hoop dat je het niet vervelend vind dat ik het zeg maar veel asiels in nederland vangen noodgedwongen ook cavia's en konijntjes op, ik denk dat je die erg blij zou maken met de spulletjes.

Lief van je trouwens en sterkte met het verlies van je caafje :*
Bedankt voor de tip! Ik ga de spulletjes deze week naar het lokale asiel brengen :)
pi_155120803
Niet gezien dat er al een cavia topic was, tot Valentijn101 mij er op wees.

Bij deze nogmaals dus :)



De linkse is Frodo en de rechtse is Luke. Net 7 weken oud en vanaf donderdag bij mij.
Het zijn 2 jongens. Mannenhuishouding :D
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:20:24 #151
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_155126401
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:29 schreef droppus het volgende:
Niet gezien dat er al een cavia topic was, tot Valentijn101 mij er op wees.

Bij deze nogmaals dus :)

[ afbeelding ]

De linkse is Frodo en de rechtse is Luke. Net 7 weken oud en vanaf donderdag bij mij.
Het zijn 2 jongens. Mannenhuishouding :D
^O^

Mooi he, een beetje leven in huis :)
pi_155126522
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:20 schreef Mubassie het volgende:

[..]

^O^

Mooi he, een beetje leven in huis :)
Jazeker, mijn oude cavia's waren overleden vlak achter elkaar ook nog :{ . Het was zo stil in huis, dat ik er niet van sliep. Nu weer 2 race monstertjes hier. Heerlijk. Gisteren likte ze al aan mijn vingers.

Heb trouwens ook alle andere foto's bekeken. Wat een leuke beestjes allemaal :D .
pi_155140195
Nou, Pietertje eet weer niet maar de dierenarts heeft niks geks aan de tanden gezien :( Hij keutelt niet dus hij zit weer aan de pijnstiller, een of ander darmstimulerend middel en dwangvoeding. Mormel ;( ;(
Tap tap tap
pi_155144714
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 07:57 schreef CherryLips het volgende:
Nou, Pietertje eet weer niet maar de dierenarts heeft niks geks aan de tanden gezien :( Hij keutelt niet dus hij zit weer aan de pijnstiller, een of ander darmstimulerend middel en dwangvoeding. Mormel ;( ;(
Arm caafje. Hoe oud is Pietertje? Dwang voeren is nooit leuk.
pi_155145371
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:29 schreef droppus het volgende:
Niet gezien dat er al een cavia topic was, tot Valentijn101 mij er op wees.

Bij deze nogmaals dus :)

[ afbeelding ]

De linkse is Frodo en de rechtse is Luke. Net 7 weken oud en vanaf donderdag bij mij.
Het zijn 2 jongens. Mannenhuishouding :D
Caafjes O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155145425
quote:
17s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Caafjes O+
Lief he :D . Ze zitten heel de dag te spelen samen. En veel knorren tegen elkaar.
pi_155145503
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:24 schreef droppus het volgende:

[..]

Lief he :D . Ze zitten heel de dag te spelen samen. En veel knorren tegen elkaar.
Ik 'gebruik' de caafs hier in huis wel eens als tv.. dan kijk ik naar het hok ipv de tv, want er in het hok is het net een soap O+ Altijd wel met een goed einde :D

quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 07:57 schreef CherryLips het volgende:
Nou, Pietertje eet weer niet maar de dierenarts heeft niks geks aan de tanden gezien :( Hij keutelt niet dus hij zit weer aan de pijnstiller, een of ander darmstimulerend middel en dwangvoeding. Mormel ;( ;(
Arme caaf.. probleem is dat bij caafjes het zo moeilijk is om precies erachter te komen wat het dan wel is.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155145674
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik 'gebruik' de caafs hier in huis wel eens als tv.. dan kijk ik naar het hok ipv de tv, want er in het hok is het net een soap O+ Altijd wel met een goed einde :D

Lol ja ze zijn wat betreft best avondvullende entertainment. Heb je dames of heren? Of beide kan ook. Merk altijd wel dat de dames toch echt dametjes kunnen zijn onderling. En de heren dan heel stoer eromheen, maar als ze schrikken als eerste weg.

Vond het ook leuk om met een beertje die ik vroeger had, zijn naam te roepen op een afstand waar hij me niet zag. En zoeken waar het vandaan kwam. Dan was hij wel door het dolle heen als je dan bij hem kwam. Helemaal happy.
pi_155146035


Dit was mijn eerste caaf. Heb ze allang. Ik kan ondertussen niet meer zonder.
Overigens zat dit beestje niet alleen hoor. Mijn broer(tje) had er ook een, maar die
beet.
pi_155146179


En zo wil je ze hebben :).

3 dames, Merry, Bo en Pippin. De laatste 2 zijn al overleden en de eerste is met mijn ex mee toen.
Ik weet wel dat ze nog leeft en het goed doet.

Let niet op de foute pyama :P
pi_155147192
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:34 schreef droppus het volgende:

[..]

Lol ja ze zijn wat betreft best avondvullende entertainment. Heb je dames of heren? Of beide kan ook. Merk altijd wel dat de dames toch echt dametjes kunnen zijn onderling. En de heren dan heel stoer eromheen, maar als ze schrikken als eerste weg.

Vond het ook leuk om met een beertje die ik vroeger had, zijn naam te roepen op een afstand waar hij me niet zag. En zoeken waar het vandaan kwam. Dan was hij wel door het dolle heen als je dan bij hem kwam. Helemaal happy.
Ik heb drie dametjes
Ze whieepen als ik thuis kom. Staan dan alle twee (de derde is een slome) voor de tralies om te kijken of er wat te eten in zit. Of een aai, dat is ook goed. Maar vooral eten.. want eten is belangrijk ...

Wat een schattige foto's !
Ik zal vanavond eens kijken of ik nog wat foto's heb
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155149371
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik heb drie dametjes
Ze whieepen als ik thuis kom. Staan dan alle twee (de derde is een slome) voor de tralies om te kijken of er wat te eten in zit. Of een aai, dat is ook goed. Maar vooral eten.. want eten is belangrijk ...

Wat een schattige foto's !
Ik zal vanavond eens kijken of ik nog wat foto's heb
Ja dat is heerlijk als ze dat doen. Echt een thuis komst. Grappig dat er een wat slomer is. Toch best mooi dat ze allemaal een eigen karaktertje hebben.

Dat was ook mooi om te zien toen ik nog samen woonde. Hield ze dan in de gaten als de ex thuis kwam. Dan werden ze ineens onrustig en druk en al lichtjes piepen. En een minuut later hoorde ik dan de sleutel in het slot gaan. En dan gingen ze helemaal af.

Die snoetjes zijn ook zo leuk als naar je whiepen voor eten. Geen eten bij hebben dan. Dat kan echt niet.

Het leven moet ergens om draaien he.

Ben benieuwd naar je foto's :D.
pi_155154441

Neuf (ai caramba)


Oreo die aandachtig de Ipad aan het bestuderen is (later probeerde ze een hapje te nemen)


Noir en Oreo delen een hangmat


Baby Oreo in een Curverdoos, toen had ik haar net opgehaald.


Groepsfoto, en blij dat ze allemaal waren.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155154676
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ afbeelding ]
Neuf (ai caramba)

[ afbeelding ]
Oreo die aandachtig de Ipad aan het bestuderen is (later probeerde ze een hapje te nemen)

[ afbeelding ]
Noir en Oreo delen een hangmat

[ afbeelding ]
Baby Oreo in een Curverdoos, toen had ik haar net opgehaald.

[ afbeelding ]
Groepsfoto, en blij dat ze allemaal waren.
Aawww wat een dotjes zeg. En je kunt niet vroeg genoeg beginnen tegenwoordig met Ipad training.
Hoe bleef dat hoedje trouwens zitten? Heel snelle foto?

Die groeps foto is echt heel leuk :D
pi_155155277
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:27 schreef droppus het volgende:

[..]

Aawww wat een dotjes zeg. En je kunt niet vroeg genoeg beginnen tegenwoordig met Ipad training.
Hoe bleef dat hoedje trouwens zitten? Heel snelle foto?

Die groeps foto is echt heel leuk :D
Dank u :@
Ja ehm.. dat is de slomere van het stel. :D Dus dat hoedje bleef urenlang goed zitten ;)
Wel handig, ik hoef haar maar op haar rug te draaien en ik kan gewoon de nageltjes knippen

Mijn ervaring is dat langhaartjes wat banger / slomer/ minder mensgericht zijn dan borstels.
Borstels zijn echt overactieve mormels en erg nieuwsgierig.

Het grappige was dat ik eigenlijk helemaal niet voor Oreo kwam.. ik kwam voor een zwart met witte, maar toen zag ik Oreo en toen had ik zoiets: DIE MOET IK HEBBEN
Fokker: oh wil je ze niet gelijk allebei ? ( willen wel, maar ik had er al 2 en 4 in een kooi vind ik net iets teveel)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 19:23:51 #166
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_155156216
Leuk weer wat nieuwe foto's!

Dit is Lexie die wel graag een druif lust, maar alleen als ik m vasthoud.



En Saartje in een tunnel waar ze eigenlijk niet echt comfortabel meer in past.

pi_155157707
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dank u :@
Ja ehm.. dat is de slomere van het stel. :D Dus dat hoedje bleef urenlang goed zitten ;)
Wel handig, ik hoef haar maar op haar rug te draaien en ik kan gewoon de nageltjes knippen

Mijn ervaring is dat langhaartjes wat banger / slomer/ minder mensgericht zijn dan borstels.
Borstels zijn echt overactieve mormels en erg nieuwsgierig.

Het grappige was dat ik eigenlijk helemaal niet voor Oreo kwam.. ik kwam voor een zwart met witte, maar toen zag ik Oreo en toen had ik zoiets: DIE MOET IK HEBBEN
Fokker: oh wil je ze niet gelijk allebei ? ( willen wel, maar ik had er al 2 en 4 in een kooi vind ik net iets teveel)
Lol dat is echt handig zo een slome, aan de andere kant ook wel fijn een beetje een lobbesje er tussen. Dat is wel met langharige lijkt het soms wel. En met borstels weet ik uit ervaring.
Deze jongen gehad:



Dat was echt een clowntje. Wou hem bijna ritalin geven :P . Die was druk, maar wel super lief. Ooit was hij zo bezig met rennen en springen en hoor in een keer keihard BOINK. Was hij tegen een kast aangerend. Dacht van uh-oh. Maar hij sprong een keer en ging gewoon verder. Nog niet eens geregistreerd.

Mis hem nog steeds.

Snap dat het liefde op eerste gezicht was, Oreo ziet er super leuk uit. Teveel in een hok is ook niet goed, of je moet iets gaan bouwen waar het in kan. Ze moeten kunnen rennen he :D.
pi_155157807
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 19:23 schreef NijntjesUk het volgende:
Leuk weer wat nieuwe foto's!

Dit is Lexie die wel graag een druif lust, maar alleen als ik m vasthoud.

[ afbeelding ]

En Saartje in een tunnel waar ze eigenlijk niet echt comfortabel meer in past.

[ afbeelding ]
Dat zijn ook leuke :D.

Grappig dat ze die druif alleen uit je hand pakt. Geeft wel een band dan he :).

En ze past er zo te zien ook echt net in. Je hebt er van die eigenwijze bij he. Onder het
mom van: Als ik daar door/in wil, dan ga ik dat gewoon doen.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 21:53:09 #169
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_155161301
Idd!

Lexie is nog jong en houdt dus van racen. Die is waarschijnlijk hard ergens tegenaan gebotst,want had een wondje op dr neus/lippen.. suffie.

Saar is wat ouder en snapt niks van al die drukte. Die kijkt ernaar met een blik van:"Moet dat nou?"

Leuke is dat Lexie mijn eerste cavia is die daadwerkelijk geluid maakt als ze een plastic zak hoort. Saar denkt waarschijnlijk:"Ik krijg toch wel, waarom zou ik moeite doen? " ;)
pi_155161365
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:58 schreef droppus het volgende:

[..]

Arm caafje. Hoe oud is Pietertje? Dwang voeren is nooit leuk.
Ruim 2,5. Ik was vandaag de hele dag weg en hield m'n hart vast voor wat ik tegen zou komen maar hij was er nog :') heb hem even medicijnen gegeven en laat dat even inwerken en geef hem zo dwangvoer. Het is een heel mak beestje, dat scheelt. Dierenarts kon ook goed in z'n bekkie kijken. Als ik ooit met Schaap naar de dierenarts moet mag iedereen een hazmat pak aan.
Tap tap tap
pi_155162325
Leuke fotos ^O^
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155162374
Ik googlde op hazmat pak en het eerste wat ik in grote letters zag was EBOLA

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155163078
Nou ja, dat komt oorspronkelijk ook van wilde dieren natuurlijk :')
Tap tap tap
  woensdag 12 augustus 2015 @ 23:49:55 #174
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_155165299
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 22:43 schreef CherryLips het volgende:
Nou ja, dat komt oorspronkelijk ook van wilde dieren natuurlijk :')
Onderschat zo'n cavia niet! Ik was vorige week bij de dierenarts met ze (niets bijzonders verder) en Kyo was zo aan het gillen en doen dat hij bijna groen werd en uit zijn vacht scheurde. Zijn bijnaam is nu Hulk. :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 13 augustus 2015 @ 00:14:58 #175
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_155166080
Whahahaha..

kmoet zeggen dat Oekie me idd lelijk toetakelde als ze in bad moest. Zat helemaal onder de krassen daarna (ging gelukkig steeds beter naarmate ze ouder werd).
  Eindredactie Games donderdag 13 augustus 2015 @ 00:22:33 #176
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_155166317
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:49 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Onderschat zo'n cavia niet! Ik was vorige week bij de dierenarts met ze (niets bijzonders verder) en Kyo was zo aan het gillen en doen dat hij bijna groen werd en uit zijn vacht scheurde. Zijn bijnaam is nu Hulk. :D
ik heb een keer meegemaakt dat mijn caaf een thermometer in zijn reet kreeg. Dat ding ging zo diep en hij krijste het echt uit. een hele lange whieeeeeeeeeeeeeeep. Ik had het echt met dat beest te doen ;(
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 13 augustus 2015 @ 06:51:50 #177
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_155170341
quote:
4s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 00:22 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ik heb een keer meegemaakt dat mijn caaf een thermometer in zijn reet kreeg. Dat ding ging zo diep en hij krijste het echt uit. een hele lange whieeeeeeeeeeeeeeep. Ik had het echt met dat beest te doen ;(
Dat soort thermometers is sowieso naar :X
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_155172247
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:53 schreef NijntjesUk het volgende:
Idd!

Lexie is nog jong en houdt dus van racen. Die is waarschijnlijk hard ergens tegenaan gebotst,want had een wondje op dr neus/lippen.. suffie.

Saar is wat ouder en snapt niks van al die drukte. Die kijkt ernaar met een blik van:"Moet dat nou?"

Leuke is dat Lexie mijn eerste cavia is die daadwerkelijk geluid maakt als ze een plastic zak hoort. Saar denkt waarschijnlijk:"Ik krijg toch wel, waarom zou ik moeite doen? " ;)
Saar klinkt als echt een gemakke. Lol, ja het komt toch wel naar me toe _O- .
Het blijft wel schrikken, maar gelukkig kunnen die race monstertjes wel tegen een stootje.
pi_155172348
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:55 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ruim 2,5. Ik was vandaag de hele dag weg en hield m'n hart vast voor wat ik tegen zou komen maar hij was er nog :') heb hem even medicijnen gegeven en laat dat even inwerken en geef hem zo dwangvoer. Het is een heel mak beestje, dat scheelt. Dierenarts kon ook goed in z'n bekkie kijken. Als ik ooit met Schaap naar de dierenarts moet mag iedereen een hazmat pak aan.
2,5 dat is nog erg jong. Hoop dat het snel beter met hem gaat dan. Iig heel veel sterkte.

Schaap gaat dus vol in de aanval. De ME ook al ingeschakeld? Krijg nu echt een idee van die bunny uit Monty Python's The search for the holy grail :P

Ooit Bolleke meegenomen voor nagels knippen, alle pootjes waren zwart met dito nagels. Later wel zelf gedaan. Maar de mevrouw die daar werkte en ook de cavia opvang deed, kwam binnen vragen of er een caaf gemartled werd.
pi_155172380
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:49 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Onderschat zo'n cavia niet! Ik was vorige week bij de dierenarts met ze (niets bijzonders verder) en Kyo was zo aan het gillen en doen dat hij bijna groen werd en uit zijn vacht scheurde. Zijn bijnaam is nu Hulk. :D
Hahaha lol. Een groene caaf. Ze kunnen het wel.
pi_155172427
quote:
4s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 00:22 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ik heb een keer meegemaakt dat mijn caaf een thermometer in zijn reet kreeg. Dat ding ging zo diep en hij krijste het echt uit. een hele lange whieeeeeeeeeeeeeeep. Ik had het echt met dat beest te doen ;(
Dat klinkt ook wel erg pijnlijk. Arm beestje. Het is natuurlijk noodzakelijk om het wel te doen, maar leg dat maar eens aan een cavia uit.

Cool commander Keen :D
pi_155172453
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 06:51 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat soort thermometers is sowieso naar :X
Ik denk niet dat we zelf ook op zo een thermometer zouden zitten te wachten. :{
pi_155189432


Vandaag.
  Eindredactie Games donderdag 13 augustus 2015 @ 21:02:41 #184
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_155190287
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:07 schreef droppus het volgende:

[..]

Ik denk niet dat we zelf ook op zo een thermometer zouden zitten te wachten. :{
nou, de anaalbuis van een cavia is heel diep. In vergelijking met ons, ongeveer 3 keer zo groot. Ik heb veel.dierenleed gezien, maar hier ging ik bijna van janken :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_155202835
3 keer zo groot. Ok dat wist ik niet. Dat is wel sneu voor het beestje dan. Hoop dat je het
dan niet meer hoeft mee te maken en je caaf zeker niet, want die is natuurlijk het meest de dupe dan.
  woensdag 2 september 2015 @ 20:24:44 #186
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_155768929
Mijn cavia's gaan binnenkort mee een weekendje weg en ik ben van plan om ze ook buiten te laten rondhuppelen aangezien er een tuin bij dat huis hoort. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten?

Het is een tuin die geheel bestraat is en ik heb een behoorlijke ren waar ze niet uit kunnen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator woensdag 2 september 2015 @ 20:28:36 #187
155227 crew  Guppy
dus
pi_155769046
Als er maar geen te groot temperatuurverschil is tussen binnen en buiten. En als ze maar niet in de volle zon komen te zitten zonder schaduwplekje. Ook moet je oppassen voor katten en andere roofdieren :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 2 september 2015 @ 23:10:53 #188
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_155774529
En als ze niet aan bestrating gewend zijn, zou ik iets zachts meenemen om de ren op te zetten, zoals een plaid ofzo. (Maar ik ben geneigd mn meisjes te verzieken haha)
  woensdag 2 september 2015 @ 23:32:44 #189
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_155775349
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:10 schreef NijntjesUk het volgende:
En als ze niet aan bestrating gewend zijn, zou ik iets zachts meenemen om de ren op te zetten, zoals een plaid ofzo. (Maar ik ben geneigd mn meisjes te verzieken haha)
Hee ze zijn niet van suiker he :P
  woensdag 2 september 2015 @ 23:59:00 #190
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_155776045
Die van mij wel.. ;)
pi_155778988
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 23:10 schreef NijntjesUk het volgende:
En als ze niet aan bestrating gewend zijn, zou ik iets zachts meenemen om de ren op te zetten, zoals een plaid ofzo. (Maar ik ben geneigd mn meisjes te verzieken haha)
Lekker over de bestrating laten rennen. Slijten de nageltjes van, hoef je ze niet te knippen.
Zacht plekje om te liggen na het rennen is natuurlijk wel fijn.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_155780143
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:42 schreef droppus het volgende:
[ afbeelding ]

Vandaag.
Kusjes geven *;

Mijn cavia's likken Neuf d'r oog.. Schijnt wel normaal sociaal gedrag te zijn, maar dan alsnog een heel raar gezicht.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155780576
quote:
17s.gif Op donderdag 3 september 2015 09:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Kusjes geven *;

Mijn cavia's likken Neuf d'r oog.. Schijnt wel normaal sociaal gedrag te zijn, maar dan alsnog een heel raar gezicht.
Mijn cavia's hangen regelmatig aan de lippen van Pieter te snuffelen. Geen idee waarom.
Tap tap tap
  donderdag 3 september 2015 @ 10:45:03 #194
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_155781046
Soms zijn cavia's gewoon raar.
Saartje pruttelt een beetje. :')
Ze eet als een bootwerker, dus ik wacht t even af.
Kan zijn dat ze straks een keertje hard kucht en dan is t over (doet ze wel vaker).
pi_155783722
Wel grappig dat ze die dingen doen. Ik zie ze hier ook aan elkaars oortje likken soms.
Ook grappig is als ze hetzelfde willen eten en gewoon gaan touwtrekken wie het
mag hebben.
pi_155804653
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 10:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Mijn cavia's hangen regelmatig aan de lippen van Pieter te snuffelen. Geen idee waarom.
Misschien heeft ie iets heel lekkers gegeten.
Hooi/ brokjes/ groente/ fruit of een keutel ;( ?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155805280
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Misschien heeft ie iets heel lekkers gegeten.
Hooi/ brokjes/ groente/ fruit of een keutel ;( ?
Lijkt me sterk, hij vist meestal achter het net met eten omdat het zo'n mietje is.
Toen hij een tijdje geleden aan de pijnstiller zat, zat junk Otje ook steeds aan z'n lippen te likken.
Tap tap tap
  Eindredactie Games vrijdag 4 september 2015 @ 00:13:32 #198
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_155806041
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Misschien heeft ie iets heel lekkers gegeten.
Hooi/ brokjes/ groente/ fruit of een keutel ;( ?
Toen een van mijn caafs aan de antibiotica zat, at hij de snoeppoepjes van de anderen op. Dus ja, dat gebeurt.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games vrijdag 4 september 2015 @ 00:14:12 #199
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_155806056
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:43 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, hij vist meestal achter het net met eten omdat het zo'n mietje is.
Toen hij een tijdje geleden aan de pijnstiller zat, zat junk Otje ook steeds aan z'n lippen te likken.
Daarom verdeel ik het eten altijd in kleine brokjes, zodat iedereen wat krijgt. Dat iemand dominant is en meer eet, dat voorkom je niet, maar het wordt zo wel eerlijker verdeelt.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_155809887
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:43 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, hij vist meestal achter het net met eten omdat het zo'n mietje is.
Toen hij een tijdje geleden aan de pijnstiller zat, zat junk Otje ook steeds aan z'n lippen te likken.
Gewoon kusje geven dan? Ze likken ook elkaars vacht, oortjes en oogjes. Dus waarom niet het bekje van een andere caaf?
pi_155809957
quote:
4s.gif Op vrijdag 4 september 2015 00:14 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Daarom verdeel ik het eten altijd in kleine brokjes, zodat iedereen wat krijgt. Dat iemand dominant is en meer eet, dat voorkom je niet, maar het wordt zo wel eerlijker verdeelt.
Merk dat ook wel, de dominantere eet meer. Luke is heel nieuwsgierig en rent veel rond. Frodo daarentegen zit zoveel mogelijk in een van de hutjes en komt er pas uit als ik niet langsloop. Dus met geven van voedsel duikt hij gelijk weg. Gooi nu maar ook wat in de hutjes zodat hij ook pakt.
pi_155810520
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2015 10:03 schreef droppus het volgende:

[..]

Merk dat ook wel, de dominantere eet meer. Luke is heel nieuwsgierig en rent veel rond. Frodo daarentegen zit zoveel mogelijk in een van de hutjes en komt er pas uit als ik niet langsloop. Dus met geven van voedsel duikt hij gelijk weg. Gooi nu maar ook wat in de hutjes zodat hij ook pakt.
Het is maar dat anderen alles uit z'n bek trekken en hij niet de moeite doet om het terug te pakken :') Voornamelijk groente. Ze moeten net zijn blaadje hebben. Het is zo'n ongelofelijke sul :')
Tap tap tap
pi_155812117
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 10:33 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het is maar dat anderen alles uit z'n bek trekken en hij niet de moeite doet om het terug te pakken :') Voornamelijk groente. Ze moeten net zijn blaadje hebben. Het is zo'n ongelofelijke sul :')
Ik vind dat ook altijd zo raar. Heb dat vroeger gezien toen nog met 8 dames en 1 heer thuis. En dan moeten ze inderdaad allemaal net dat ene blaadje hebben. Rare beestjes.

Sommige zijn inderdaad van die sullen. Ach ook wel lief eigenlijk, maar niet altijd handig.
pi_155860936
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 23:43 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, hij vist meestal achter het net met eten omdat het zo'n mietje is.
Toen hij een tijdje geleden aan de pijnstiller zat, zat junk Otje ook steeds aan z'n lippen te likken.
Ja die pijnstiller vinden sommige caafs lekker :')
Behalve de caaf die al eens pijnstilling hebben gehad, die herinneren zich vooral hoe vervelend het geven van de medicatie was
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155860942
quote:
4s.gif Op vrijdag 4 september 2015 00:13 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Toen een van mijn caafs aan de antibiotica zat, at hij de snoeppoepjes van de anderen op. Dus ja, dat gebeurt.
Ja hier had er eentje tandproblemen en kon zelf niet zo goed keutelen, dus die zat gewoon te wachten tot er een keutel werd gelegd. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 6 september 2015 @ 14:01:49 #206
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_155864043
:{ Kyo is vanochtend overleden.

Gisteren nog gewoon gegeten, al zat hij wat mokkend te knabbelen op z'n paprika. Vanochtend kwam hij z'n huisje niet uit toen ik met de zak andijvie aan kwam. Dat is al heel vreemd want normaal springt hij zowat de koelkast in.

Hij reageerde nauwelijks en met het optillen van het huisje zag ik al dat hij niet helemaal goed meer was. Hij probeerde een stukje te lopen maar viel eigenlijk direct om.

Heb nog wat andijvie en hooi proberen te geven, maar hij at niets meer. Heb hem daarna nog eventjes geknuffeld, m'n hart brak toen een beetje ;(

Na mijn ontbijt ging ik weer kijken en toen lag hij al verstijfd in de kooi.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_155864136
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
:{ Kyo is vanochtend overleden.

Gisteren nog gewoon gegeten, al zat hij wat mokkend te knabbelen op z'n paprika. Vanochtend kwam hij z'n huisje niet uit toen ik met de zak andijvie aan kwam. Dat is al heel vreemd want normaal springt hij zowat de koelkast in.

Hij reageerde nauwelijks en met het optillen van het huisje zag ik al dat hij niet helemaal goed meer was. Hij probeerde een stukje te lopen maar viel eigenlijk direct om.

Heb nog wat andijvie en hooi proberen te geven, maar hij at niets meer. Heb hem daarna nog eventjes geknuffeld, m'n hart brak toen een beetje ;(

Na mijn ontbijt ging ik weer kijken en toen lag hij al verstijfd in de kooi.
Nohhh ;(

Hoe oud was Kyo?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155864920
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 10:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja hier had er eentje tandproblemen en kon zelf niet zo goed keutelen, dus die zat gewoon te wachten tot er een keutel werd gelegd. :{
In een andere context zou dit echt zo raar klinken :).
pi_155864953
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
:{ Kyo is vanochtend overleden.

Gisteren nog gewoon gegeten, al zat hij wat mokkend te knabbelen op z'n paprika. Vanochtend kwam hij z'n huisje niet uit toen ik met de zak andijvie aan kwam. Dat is al heel vreemd want normaal springt hij zowat de koelkast in.

Hij reageerde nauwelijks en met het optillen van het huisje zag ik al dat hij niet helemaal goed meer was. Hij probeerde een stukje te lopen maar viel eigenlijk direct om.

Heb nog wat andijvie en hooi proberen te geven, maar hij at niets meer. Heb hem daarna nog eventjes geknuffeld, m'n hart brak toen een beetje ;(

Na mijn ontbijt ging ik weer kijken en toen lag hij al verstijfd in de kooi.
Dat blijft altijd rot. Heel veel sterkte.
  zondag 6 september 2015 @ 14:48:59 #210
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_155865046
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Nohhh ;(

Hoe oud was Kyo?
Hij was ruim een jaar toen ik 'm uit de opvang haalde. Dat is nu ruim tweeëneenhalf jaar terug. Dus 3,5 - 4 jaar.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_155865911
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 14:48 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Hij was ruim een jaar toen ik 'm uit de opvang haalde. Dat is nu ruim tweeëneenhalf jaar terug. Dus 3,5 - 4 jaar.
Is wel zo'n beetje de gemiddelde leeftijd ;( Sterkte met het verlies.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 6 september 2015 @ 21:13:01 #212
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_155878716
Onze dames. Heerlijk aanwezig en altijd trek 😎

Muffin




Punkie


Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_155878946
Leuke dames :). Dacht even dat ze op de zij lag :p.
  zondag 6 september 2015 @ 21:26:25 #214
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_155879370
Sterkte Roy!

Mooie dames, Sjechov.

Saartje pruttelt gelukkig niet meer!
  zondag 6 september 2015 @ 22:05:13 #215
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_155881393
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2015 21:18 schreef droppus het volgende:
Leuke dames :). Dacht even dat ze op de zij lag :p.
Ze mogen beide graag lounchen.
Metname Punkie mag graag heerlijk languit liggen 😍
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_155889454
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
:{ Kyo is vanochtend overleden.

Gisteren nog gewoon gegeten, al zat hij wat mokkend te knabbelen op z'n paprika. Vanochtend kwam hij z'n huisje niet uit toen ik met de zak andijvie aan kwam. Dat is al heel vreemd want normaal springt hij zowat de koelkast in.

Hij reageerde nauwelijks en met het optillen van het huisje zag ik al dat hij niet helemaal goed meer was. Hij probeerde een stukje te lopen maar viel eigenlijk direct om.

Heb nog wat andijvie en hooi proberen te geven, maar hij at niets meer. Heb hem daarna nog eventjes geknuffeld, m'n hart brak toen een beetje ;(

Na mijn ontbijt ging ik weer kijken en toen lag hij al verstijfd in de kooi.
Awww ;(
Tap tap tap
pi_155889505
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 15:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Is wel zo'n beetje de gemiddelde leeftijd ;( Sterkte met het verlies.
Nietes! De mijnes worden tien!

Alhoewel :') Was van het weekend even weg, zaterdagochtend tot gisteravond. Had de buurman gevraagd of hij zondagochtend even wat eten wilde geven, al was dat eigenlijk niet nodig. Kom ik gisteravond thuis, voerbak leeg, beesten in paniek toen ik thuiskwam :') Gristen het eten uit m'n handen. Kom op zeg :D Ik vind het dus wel heel jammer dat ik geen twee nachten weg kan zonder steeds de buurman te moeten vragen. Ik ga over een paar weken vier dagen weg en dan moet ik die halve stal verhuizen.
Tap tap tap
pi_155890315
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 22:05 schreef Sjechov het volgende:

[..]

Ze mogen beide graag lounchen.
Metname Punkie mag graag heerlijk languit liggen 😍
Niks beter dan lekker languit liggen toch :). Pootjes naar achteren.
pi_155890403
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 09:20 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nietes! De mijnes worden tien!

Alhoewel :') Was van het weekend even weg, zaterdagochtend tot gisteravond. Had de buurman gevraagd of hij zondagochtend even wat eten wilde geven, al was dat eigenlijk niet nodig. Kom ik gisteravond thuis, voerbak leeg, beesten in paniek toen ik thuiskwam :') Gristen het eten uit m'n handen. Kom op zeg :D Ik vind het dus wel heel jammer dat ik geen twee nachten weg kan zonder steeds de buurman te moeten vragen. Ik ga over een paar weken vier dagen weg en dan moet ik die halve stal verhuizen.
Had de buurman zijn taak nu wel of niet gedaan. Lijken me wel erg hongerig. Je kunt ook wat meer voer in het bakje doen als je weggaat en extra hooi geven. Cavia's stoppen met eten als ze vol zitten. Maar voor een aantal dagen meer wel iemand inschakelen voor de groente. Ken je niet iemand naast de buurman die dat wil doen?
pi_155890532
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:12 schreef droppus het volgende:

[..]

Had de buurman zijn taak nu wel of niet gedaan. Lijken me wel erg hongerig. Je kunt ook wat meer voer in het bakje doen als je weggaat en extra hooi geven. Cavia's stoppen met eten als ze vol zitten. Maar voor een aantal dagen meer wel iemand inschakelen voor de groente. Ken je niet iemand naast de buurman die dat wil doen?
Hij is er wel geweest, er zijn brokjes uit de ton, ik zie hooi op de grond liggen van het pakken, en hij had een briefje achtergelaten. Ik heb ze wel vaker een hele dag achtergelaten, twee nachten gaat me te ver, maar als het goed is, is hij er zondagochtend geweest en 's avonds was de bak leeg en vooral Pieter stortte zich erop, ook op de andijvie (waar duidelijk ook wat van de krop af was). Misschien verwen ik ze gewoon :')
Tap tap tap
pi_155890796
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hij is er wel geweest, er zijn brokjes uit de ton, ik zie hooi op de grond liggen van het pakken, en hij had een briefje achtergelaten. Ik heb ze wel vaker een hele dag achtergelaten, twee nachten gaat me te ver, maar als het goed is, is hij er zondagochtend geweest en 's avonds was de bak leeg en vooral Pieter stortte zich erop, ook op de andijvie (waar duidelijk ook wat van de krop af was). Misschien verwen ik ze gewoon :')
Ow ok, zou raar zijn als hij niet geweest was :). Heb nu hetzelfde met een kat van een vriendin op vakantie.

Het kunnen nogal snel verwende rakkertjes zijn. Heb er ook gehad die 10 na het op hebben van groente alweer alles bij elkaar piepen of dat ze net iets krijgen wat ze dan niet willen, er even naar kijken en dan denken van he, dat moet ik niet en weer vrolijk verder piepen. Het is natuurlijk ook wel grappig.

Een avondje moet wel kunnen id. Snap dat 2 avonden wat lastiger word al zouden ze dat wel overleven. Gewoon 2 bakjes droogvoer erin en niet van dat supermarkt spul, en extra hooi. Maar zou het niet te vaak doen en altijd kijken of er iemand is die even wat kan geven, toch?
pi_155891261
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:33 schreef droppus het volgende:

[..]

Ow ok, zou raar zijn als hij niet geweest was :). Heb nu hetzelfde met een kat van een vriendin op vakantie.

Het kunnen nogal snel verwende rakkertjes zijn. Heb er ook gehad die 10 na het op hebben van groente alweer alles bij elkaar piepen of dat ze net iets krijgen wat ze dan niet willen, er even naar kijken en dan denken van he, dat moet ik niet en weer vrolijk verder piepen. Het is natuurlijk ook wel grappig.

Een avondje moet wel kunnen id. Snap dat 2 avonden wat lastiger word al zouden ze dat wel overleven. Gewoon 2 bakjes droogvoer erin en niet van dat supermarkt spul, en extra hooi. Maar zou het niet te vaak doen en altijd kijken of er iemand is die even wat kan geven, toch?
Ik ga niet zo vaak een weekendje weg, maar de komende weken wel :') het buurmeisje van m'n ouders past graag op, maar het is altijd een heel gedoe om die beesten te verslepen. Bij m'n ouders staan twee traliekooien en ik denk dat ik ook maar extra huisjes, flesjes en voerbakken koop om daar neer te zetten, scheelt mij ook weer een tas. Dan moet ik twee reisbakken met cavia's meenemen, een bak met hooi, een bak met zaagsel en een ton voer. En dan de groente nog ;(
Tap tap tap
pi_155891677
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 10:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ga niet zo vaak een weekendje weg, maar de komende weken wel :') het buurmeisje van m'n ouders past graag op, maar het is altijd een heel gedoe om die beesten te verslepen. Bij m'n ouders staan twee traliekooien en ik denk dat ik ook maar extra huisjes, flesjes en voerbakken koop om daar neer te zetten, scheelt mij ook weer een tas. Dan moet ik twee reisbakken met cavia's meenemen, een bak met hooi, een bak met zaagsel en een ton voer. En dan de groente nog ;(
Lol, ik ga op reis en neem mee...

Maar dat is wel lastig idd. Kunnen je ouders geen groente halen als je daar geld voor geeft? Scheelt je weer wat slepen. En ook de hooi en zaagsel daar halen in de supermarkt. Hoef je alleen het voer en de cavia's te doen. Over hoeveel cavia's gaat het eigenlijk? Geen vrienden(innen) uit de buurt die het willen doen?
pi_155891937
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 11:14 schreef droppus het volgende:

[..]

Lol, ik ga op reis en neem mee...

Maar dat is wel lastig idd. Kunnen je ouders geen groente halen als je daar geld voor geeft? Scheelt je weer wat slepen. En ook de hooi en zaagsel daar halen in de supermarkt. Hoef je alleen het voer en de cavia's te doen. Over hoeveel cavia's gaat het eigenlijk? Geen vrienden(innen) uit de buurt die het willen doen?
5 cavia's, over twee kooien. Vriendinnen wonen een half uur hier vandaan, m'n zus heeft er geen zin in :P Die zou er misschien maar twee willen. Maar goed, daar had ik eerder aan moeten denken toen ik ze in huis haalde.
Tap tap tap
pi_155892366
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 11:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]

5 cavia's, over twee kooien. Vriendinnen wonen een half uur hier vandaan, m'n zus heeft er geen zin in :P Die zou er misschien maar twee willen. Maar goed, daar had ik eerder aan moeten denken toen ik ze in huis haalde.
Behoorlijke veestapel ;) . Half uur is ook wel een afstand om even op een neer te gaan inderdaad. Ach je hebt toch plezier verder van alle 5 :).

Nam vroeger mijn beer, gewoon mee naar mijn ex. Die had 6 dames lopen, dus dat vond hij niks erg en na een paar keer ook gewend. Hij vond al die aandacht onderweg ook wel leuk. Was best grappig.
  maandag 7 september 2015 @ 15:01:49 #226
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_155896528
Is er iets van speelgoed dat cavia's leuk vinden? Ik ben nog niet voornemens een nieuwe caaf te halen dus er zit er momenteel maar eentje.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_155898942
quote:
11s.gif Op maandag 7 september 2015 15:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is er iets van speelgoed dat cavia's leuk vinden? Ik ben nog niet voornemens een nieuwe caaf te halen dus er zit er momenteel maar eentje.
Vaak vinden ze hutjes leuk, of dingen waar je iets in doet, dat ze er moeite voor moeten doen. Wat hooi in een wc rolletje kan ook leuk werken. Maar echt speeltjes heb je niet voor cavia's. De meeste zijn voor hamsters en dergelijk, maar dat is niks voor een cavia. Zeker niet in zo een bal zetten waar ze mee door de kamer kunnen rollen, want dan kunnen ze hun rug breken.

Wat je zou kunnen doen is kijken bij de opvang of er geen leeftijdsgenootje zit. Ze zouden zeer blij daar zijn om een cavia te plaatsen. En je cavia heeft dan toch een vriendje. Maar zou er wel over nadenken, zeker als je niet wilt.
pi_155899288
Doolhoven aanleggen vol dozen en tunnels *O*
Tap tap tap
  maandag 7 september 2015 @ 17:34:10 #229
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_155900003
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 17:04 schreef CherryLips het volgende:
Doolhoven aanleggen vol dozen en tunnels *O*
Dat is best een aardig idee, ook redelijk gemakkelijk te maken met alle dozen die ik nog heb staan van online bestellingen :')
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_155900102
Dat werkt ook heb je gelijk wat aan dat oud karton. :)
pi_155900150
quote:
19s.gif Op maandag 7 september 2015 17:34 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat is best een aardig idee, ook redelijk gemakkelijk te maken met alle dozen die ik nog heb staan van online bestellingen :')
Gewoon een doos in de kooi vinden ze ook tof. Deurtje erin knippen. Ondersteboven met een pluk hooi erin is ook tof.
Tap tap tap
pi_155904769
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 09:20 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nietes! De mijnes worden tien!

Alhoewel :') Was van het weekend even weg, zaterdagochtend tot gisteravond. Had de buurman gevraagd of hij zondagochtend even wat eten wilde geven, al was dat eigenlijk niet nodig. Kom ik gisteravond thuis, voerbak leeg, beesten in paniek toen ik thuiskwam :') Gristen het eten uit m'n handen. Kom op zeg :D Ik vind het dus wel heel jammer dat ik geen twee nachten weg kan zonder steeds de buurman te moeten vragen. Ik ga over een paar weken vier dagen weg en dan moet ik die halve stal verhuizen.
Mijn beestenspul logeert nu gewoon bij "oma"
Ik vind een nachtje alleen laten al eng :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155904870
Mijn dames vinden wc rolletjes (al dan niet met hooi) helemaal tof :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155906266
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 20:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn dames vinden wc rolletjes (al dan niet met hooi) helemaal tof :')
Gaan ze zeker mee gooien :P. Vind dat altijd leuk om te zien.
  Eindredactie Games maandag 7 september 2015 @ 21:06:35 #235
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_155906445
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
:{ Kyo is vanochtend overleden.

Gisteren nog gewoon gegeten, al zat hij wat mokkend te knabbelen op z'n paprika. Vanochtend kwam hij z'n huisje niet uit toen ik met de zak andijvie aan kwam. Dat is al heel vreemd want normaal springt hij zowat de koelkast in.

Hij reageerde nauwelijks en met het optillen van het huisje zag ik al dat hij niet helemaal goed meer was. Hij probeerde een stukje te lopen maar viel eigenlijk direct om.

Heb nog wat andijvie en hooi proberen te geven, maar hij at niets meer. Heb hem daarna nog eventjes geknuffeld, m'n hart brak toen een beetje ;(

Na mijn ontbijt ging ik weer kijken en toen lag hij al verstijfd in de kooi.
;(
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_155907212
Heeft er iemand ook wel eens nestjes gehad?

Ik 2x. Een was van een cavia uit de dierenwinkel, waar ze het met op geslacht sorteren niet
erg nouw namen. Gevolg er 3 extra erbij, dat werd dus gelijk 7.



De 2de keer was wel gepland.

Hier net een geboren:


Hier met pappa (helemaal links) en mama (helemaal rechts) en de oma (midden).


Ze zijn dan echt mega klein. En verdomd moeilijk om te fotograferen. Ze bewegen nogal.
.
  Eindredactie Games maandag 7 september 2015 @ 21:34:41 #237
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_155907679
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2015 21:23 schreef droppus het volgende:
Heeft er iemand ook wel eens nestjes gehad?

Ik 2x. Een was van een cavia uit de dierenwinkel, waar ze het met op geslacht sorteren niet
erg nouw namen. Gevolg er 3 extra erbij, dat werd dus gelijk 7.

[ afbeelding ]

De 2de keer was wel gepland.

Hier net een geboren:
[ afbeelding ]

Hier met pappa (helemaal links) en mama (helemaal rechts) en de oma (midden).
[ afbeelding ]

Ze zijn dan echt mega klein. En verdomd moeilijk om te fotograferen. Ze bewegen nogal.
[ afbeelding ].
Jemig, wat zijn ze schattig _O_
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 7 september 2015 @ 21:40:54 #238
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_155907985
Haha, bij deze foto zag ik op mijn mobiel links alleen die kleine. Dat was erg verwarrend met de tekst erbij :D

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_155908372
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 20:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Mijn beestenspul logeert nu gewoon bij "oma"
Ik vind een nachtje alleen laten al eng :')
Ik was al bang dat ik de enige was :')
Tap tap tap
pi_155908403
Babycaafjes O+ O+ O+ Zo schattig!
Tap tap tap
pi_155908473
O ja, ik had de buurman gesproken, hij had ze zondagochtend gewoon een bak vol voer en witlof en andijvie gegeven, zoals ik had opgeschreven. De caafs ware helemaal blij geweest om ze te zien na een dag zonder eten :') Maar hij stond er echt van te kijken dat het nog geen 12 uur later allemaal weer op was _O- De bovenste kooi had nog niet alles op, daar zitten ze met hun tweetjes.
Maar de grote onderste kooi met de drie hooligans... :X
Tap tap tap
pi_155908738
quote:
4s.gif Op maandag 7 september 2015 21:34 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Jemig, wat zijn ze schattig _O_
Ja net van die mini koppies op pootjes en passen gewoon per 2 op je hand.

Ze komen er ook helemaal klaar eruit. Na een minuut of 5 drinkt het al melk en rend door de kooi heen. Die 2de worp was ook wel grappig want 4 beertjes. Allemaal een goed huis gekregen.
pi_155908824
quote:
19s.gif Op maandag 7 september 2015 21:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Haha, bij deze foto zag ik op mijn mobiel links alleen die kleine. Dat was erg verwarrend met de tekst erbij :D

[ afbeelding ]
Hahaha, dat lijkt me dan ook wel apart.
pi_155908981
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:52 schreef CherryLips het volgende:
O ja, ik had de buurman gesproken, hij had ze zondagochtend gewoon een bak vol voer en witlof en andijvie gegeven, zoals ik had opgeschreven. De caafs ware helemaal blij geweest om ze te zien na een dag zonder eten :') Maar hij stond er echt van te kijken dat het nog geen 12 uur later allemaal weer op was _O- De bovenste kooi had nog niet alles op, daar zitten ze met hun tweetjes.
Maar de grote onderste kooi met de drie hooligans... :X
Lol het zijn gewoon vreetertjes dus ;). En witlof en andijvie. Dat zijn behoorlijke hooligans dan :P. Ook wel grappig natuurlijk :D.
pi_155909731
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 22:02 schreef droppus het volgende:

[..]

Lol het zijn gewoon vreetertjes dus ;). En witlof en andijvie. Dat zijn behoorlijke hooligans dan :P. Ook wel grappig natuurlijk :D.
Wat ik ze zaterdagochtend had gegeven toen ik wegging, per kooi: 1 hele paprika, vijf bladeren andijvie, paar stukken komkommer en 1 stronk witlof.
:')
Tap tap tap
pi_155910097
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:20 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Wat ik ze zaterdagochtend had gegeven toen ik wegging, per kooi: 1 hele paprika, vijf bladeren andijvie, paar stukken komkommer en 1 stronk witlof.
:')
Lol hoelang ging dat mee?

Mijn vorige caafs aten samen die paprika al niet helemaal op. 2 cavia's waren dat. Toen met die 7 cavia's ging er wel de hele groente afdeling erdoor.

Bij mijn huidige 2 nog even kijken hoeveel ze vreten straks :P. Ze piepten vandaag voor het eerst toen ik de andijvie pakte. :D.
pi_155910325
Dit is zo grappig. Meneer Luke houd de wacht.
pi_155910333
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 22:33 schreef droppus het volgende:

[..]

Lol hoelang ging dat mee?

Mijn vorige caafs aten samen die paprika al niet helemaal op. 2 cavia's waren dat. Toen met die 7 cavia's ging er wel de hele groente afdeling erdoor.

Bij mijn huidige 2 nog even kijken hoeveel ze vreten straks :P. Ze piepten vandaag voor het eerst toen ik de andijvie pakte. :D.
Nou 24 uur later was het blijkbaar allemaal op. Incl. de hooiruif en de volle voerbak (voerbak voor honden). Alleen in de kleine kooi was de bak niet helemaal leeg.

De paprika leg ik er in z'n geheel in, al waren dit wel kleintjes. Maar ze gaan eerst voor de steel en de zaadjes en als ze dan hun kop erin steken, hebben ze rooie bekkies :')
Tap tap tap
  maandag 7 september 2015 @ 22:43:17 #249
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_155910395
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou 24 uur later was het blijkbaar allemaal op. Incl. de hooiruif en de volle voerbak (voerbak voor honden). Alleen in de kleine kooi was de bak niet helemaal leeg.

De paprika leg ik er in z'n geheel in, al waren dit wel kleintjes. Maar ze gaan eerst voor de steel en de zaadjes en als ze dan hun kop erin steken, hebben ze rooie bekkies :')
Mag dat trouwens wel? Hele paprika's?
Ik dacht altijd dat je de zaadlijsten eruit moest snijden
pi_155910441
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:02 schreef droppus het volgende:

[..]

Gaan ze zeker mee gooien :P. Vind dat altijd leuk om te zien.
_O- ja klopt
Zie je ineens een vliegende wc rol door het hok
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155910486
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2015 21:23 schreef droppus het volgende:
Heeft er iemand ook wel eens nestjes gehad?

Ik 2x. Een was van een cavia uit de dierenwinkel, waar ze het met op geslacht sorteren niet
erg nouw namen. Gevolg er 3 extra erbij, dat werd dus gelijk 7.

[ afbeelding ]

De 2de keer was wel gepland.

Hier net een geboren:
[ afbeelding ]

Hier met pappa (helemaal links) en mama (helemaal rechts) en de oma (midden).
[ afbeelding ]

Ze zijn dan echt mega klein. En verdomd moeilijk om te fotograferen. Ze bewegen nogal.
[ afbeelding ].
Omg so flufffy O+ O+ O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155910567
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 22:43 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Mag dat trouwens wel? Hele paprika's?
Ik dacht altijd dat je de zaadlijsten eruit moest snijden
Hier vinden ze de zaadjes het lekkerste 8)7
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155910586
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 22:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

_O- ja klopt
Zie je ineens een vliegende wc rol door het hok
Hahaha ja geweldig is dat. Wc rol voetbal.

Dat van die paprika, nooit problemen mee gehad, vinden ze juist harstikke lekker die zaadlijsten. Geef ze dat al zolang ik me kan herinneren.

Die rode bekkies zijn leuk dan :D.
pi_155910885
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 22:43 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Mag dat trouwens wel? Hele paprika's?
Ik dacht altijd dat je de zaadlijsten eruit moest snijden
Dat deed ik eerst ook tot ik ergens las dat ze de steel en zaadlijsten het lekkerst vonden :')
Tap tap tap
pi_155910898
Bananenschil is ook een succes trouwens.
Tap tap tap
  maandag 7 september 2015 @ 23:24:14 #256
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_155911663
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:59 schreef CherryLips het volgende:
Bananenschil is ook een succes trouwens.
Hier absoluut niet. Heb er ooit een in de kooi gelegd na het hier te hebben gelezen, maar dat was geen succes. Ook een stukje banaan niet.

Appelschil daarentegen wel. Zeker Kyo vond dat altijd geweldig, die stond net zo lang op z'n achterpoten totdat hij een stukje kreeg als ik appel at.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 7 september 2015 @ 23:28:37 #257
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_155911827
En ik maar denken dat die twee van mij zoveel eten.

Elke dag gaat er het volgende in (naast hooi en voer uiteraard): een puntpaprika, witlof, zes blaadjes (ongeveer dan) andijvie. En dan 's avonds op schoot gemengde sla, een druif (of aardbei of stuk appel, peer of ander fruit). En af en toe ook munt, peterselie of andere kruiden. En er ligt (als ze in het seizoen zijn zoals nu) een maïskolf in de bak. Het blad is altijd het lekkerst, rare wezens.
Hier duiken de dames ook altijd meteen op het steeltje van de paprika. :')

Die cavia baby's zijn zo schattig!
  dinsdag 8 september 2015 @ 00:09:07 #258
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_155912954
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:28 schreef NijntjesUk het volgende:
En ik maar denken dat die twee van mij zoveel eten.

Elke dag gaat er het volgende in (naast hooi en voer uiteraard): een puntpaprika, witlof, zes blaadjes (ongeveer dan) andijvie. En dan 's avonds op schoot gemengde sla, een druif (of aardbei of stuk appel, peer of ander fruit). En af en toe ook munt, peterselie of andere kruiden. En er ligt (als ze in het seizoen zijn zoals nu) een maïskolf in de bak. Het blad is altijd het lekkerst, rare wezens.
Hier duiken de dames ook altijd meteen op het steeltje van de paprika. :')

Die cavia baby's zijn zo schattig!
Haha das een hoop..

Oja over maïskolven trouwens ook.. Ik weet dat konijnen deze niet mogen (uit ervaring :'( )omdat het darmstelsel die vliesjes niet kan verwerken.. Is bij cavia's dus niet zo?
pi_155915154
Nee cavia's werken het zo weg. Behalve die van mij. Dát laten ze dan weer liggen. Het blad is inderdaad het lekkerst. Ik had een paar keer gedroogd blad gekocht bij Dierenkruiden.nl maar het is nu op ;(
Tap tap tap
  dinsdag 8 september 2015 @ 08:44:21 #260
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_155915670
Ik weet niet of je wel eens op een markt komt, maar vaak halen ze daar een deel van het blad eraf voor de presentatie van de maïs.
Als je het vraagt, kun je vaak zo een zak vol meekrijgen. ;)
pi_155915692
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 08:44 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik weet niet of je wel eens op een markt komt, maar vaak halen ze daar een deel van het blad eraf voor de presentatie van de maïs.
Als je het vraagt, kun je vaak zo een zak vol meekrijgen. ;)
Ik haal alle groentes op de markt, maar ze hebben er geen blad aan zitten ;(
Tap tap tap
pi_155915896
Vanochtend hebben ze andijvie en broccoli gehad. Vanavond paprika en witlof :).
Ze eten vaak op de zelfde tijd als mij.

Voor mij vanavond dus ook witlof :9.

Probeer altijd zoveel mogelijk blad mee te krijgen, want dat vinden ze lekker.
Net als bijvoorbeeld het loof bij bospeentjes.
pi_155916298
Ze hebben het altijd over honden of katten mensen. Tenminste dat hoor ik vaak van mensen
die, die dieren hebben. Zijn er ook typische cavia mensen? :)
  dinsdag 8 september 2015 @ 10:46:14 #264
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_155918113
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 08:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik haal alle groentes op de markt, maar ze hebben er geen blad aan zitten ;(
Kwestie van vragen, vaak gooien ze dat in kratten onder de kraam. ]
pi_155932525
Ik krijg de foto niet gedraaid zeg ik vast bij voorbaat.
  Eindredactie Games dinsdag 8 september 2015 @ 21:24:46 #266
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_155932922
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:26 schreef droppus het volgende:
Ze hebben het altijd over honden of katten mensen. Tenminste dat hoor ik vaak van mensen
die, die dieren hebben. Zijn er ook typische cavia mensen? :)
jup, die zijn er!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_155933092
quote:
4s.gif Op dinsdag 8 september 2015 21:24 schreef donald_dick het volgende:

[..]

jup, die zijn er!
Mooi ben ik niet de enige.
pi_155950728
Vandaag nog een beetje broccoli er in gegooid en witlof en paprika.
En dat laatste willen de heren blijkbaar niet :p. De vorige deden er een
moord voor.
  Eindredactie Games woensdag 9 september 2015 @ 18:39:12 #269
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_155953663
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 16:59 schreef droppus het volgende:
Vandaag nog een beetje broccoli er in gegooid en witlof en paprika.
En dat laatste willen de heren blijkbaar niet :p. De vorige deden er een
moord voor.
witlof natuurlijk als eerst. Dat wil iedere caaf!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 9 september 2015 @ 19:40:48 #270
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_155955439
quote:
4s.gif Op woensdag 9 september 2015 18:39 schreef donald_dick het volgende:

[..]

witlof natuurlijk als eerst. Dat wil iedere caaf!
Witlof en paprika zijn hier ook favoriet
  woensdag 9 september 2015 @ 20:14:31 #271
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_155956486
Hier is t wel een close call met andijvie...
pi_155956817
Peterselie gaat boven alles. En wortelloof.
Tap tap tap
pi_155957965
Hmmm hoe zou je caviamensen omschrijven ?

Heb altijd het idee dat mensen cavia's iets voor kleine kinderen vinden (oke, ik heb ze dan al vanaf 4 jaar), maar volgens mij zitten hier alleen maar volwassen mensen :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155958008
Maandag mijn monsters terug .. Het is opvallend hoeveel groenafval ik nu weggooi ipv in het caviahok :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 9 september 2015 @ 21:12:13 #275
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_155958225
Wortelloof is echt te min hier.
Dille daarentegen...
pi_155963154
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:14 schreef NijntjesUk het volgende:
Hier is t wel een close call met andijvie...
Andijvie werken ze erg snel erdoor heen inderdaad.
pi_155963364
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hmmm hoe zou je caviamensen omschrijven ?

Heb altijd het idee dat mensen cavia's iets voor kleine kinderen vinden (oke, ik heb ze dan al vanaf 4 jaar), maar volgens mij zitten hier alleen maar volwassen mensen :P
Dat idee is er inderdaad nogal snel. Aan de ene kant wel jammer, want kinderen kunnen snel ergens op uitgekeken raken en als de ouders er ook niet echt naar omkijken, dan zitten die beestjes daar maar.

Krijg ook wel eens te horen dat cavia's 'saai' zijn. Bij even doorvragen blijken degene die dat zeggen ze nooit zelf gehad te hebben.

Vanaf 4 jaar, dan heb je ze al vanaf jong af aan :).
pi_155977448
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 00:12 schreef droppus het volgende:

[..]

Dat idee is er inderdaad nogal snel. Aan de ene kant wel jammer, want kinderen kunnen snel ergens op uitgekeken raken en als de ouders er ook niet echt naar omkijken, dan zitten die beestjes daar maar.

Krijg ook wel eens te horen dat cavia's 'saai' zijn. Bij even doorvragen blijken degene die dat zeggen ze nooit zelf gehad te hebben.

Vanaf 4 jaar, dan heb je ze al vanaf jong af aan :).
Meest gehoord: "wat heb je aan een cavia?"
Ja eh hetzelfde als met een kat, alleen zit een caaf meestal in een hokje en loopt een kat vrij in huis..

Ja klopt, nooit een periode geweest dat ik cavia-loos was :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155977601
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Meest gehoord: "wat heb je aan een cavia?"
Ja eh hetzelfde als met een kat, alleen zit een caaf meestal in een hokje en loopt een kat vrij in huis..

Ja klopt, nooit een periode geweest dat ik cavia-loos was :P
Een kat is dan alleen iets meer stofzuigen. De kat die ik nu voer bij een vriendin laat zoveel haar achter, dat er makkelijk een nieuwe te bouwen is :P. En een kattenbak schoonmaken :r . Man wat stinkt dat. Verder lief beestje hoor, maar niks voor mij om te hebben :).

Non cavia-loos ^O^ .
pi_155978442
quote:
10s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:31 schreef droppus het volgende:

[..]

Een kat is dan alleen iets meer stofzuigen. De kat die ik nu voer bij een vriendin laat zoveel haar achter, dat er makkelijk een nieuwe te bouwen is :P. En een kattenbak schoonmaken :r . Man wat stinkt dat. Verder lief beestje hoor, maar niks voor mij om te hebben :).

Non cavia-loos ^O^ .
Hm ik was even het verhaar-gedeelte vergeten
Ik vind een kattenbak ook niet echt lekker ruiken. :{
Laat staan verschonen, vleeseters stinken meer dan wat caafjes produceren
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155979229
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hm ik was even het verhaar-gedeelte vergeten
Ik vind een kattenbak ook niet echt lekker ruiken. :{
Laat staan verschonen, vleeseters stinken meer dan wat caafjes produceren
Behoorlijk wat meer. Caafjes ruiken meestal een beetje hooi-achtig.
En dat stinkt niet.

Soms wel het idee, dat wilde dieren ook iets minder snel vluchten door die
cavia geur. Met zoveel contact moet dat wel afgeven. Eekhoorns, konijntjes, egels,
hertjes enz, blijven vaak gewoon staan, ook al ben ik heel dichtbij.
pi_155982015
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 18:47 schreef droppus het volgende:

[..]

Behoorlijk wat meer. Caafjes ruiken meestal een beetje hooi-achtig.
En dat stinkt niet.

Soms wel het idee, dat wilde dieren ook iets minder snel vluchten door die
cavia geur. Met zoveel contact moet dat wel afgeven. Eekhoorns, konijntjes, egels,
hertjes enz, blijven vaak gewoon staan, ook al ben ik heel dichtbij.
Ik vind caafjes lekker ruiken :@
Ben ik nu raar ?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155982278
Ik heb er anders een paar waar echt een putlucht afkomt. Stront.
Tap tap tap
  donderdag 10 september 2015 @ 20:41:30 #284
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_155982797
4Ever, nee, of ik ben het ook.
Als Saar op mn borst ligt, hang ik ook regelmatig expres met mn neus in dr haar...
pi_155983666
quote:
10s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik vind caafjes lekker ruiken :@
Ben ik nu raar ?
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:41 schreef NijntjesUk het volgende:
4Ever, nee, of ik ben het ook.
Als Saar op mn borst ligt, hang ik ook regelmatig expres met mn neus in dr haar...
Eh nee ik doe dat ook, bij Frodo op het moment, Luke zit geen moment stil.
Blijkbaar is het niet raar.
pi_155983822
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:24 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb er anders een paar waar echt een putlucht afkomt. Stront.
Dat is wel minder. Eigenlijk nooit een stinkende cavia gehad. Wel viezeriken, zoals Bolleke, een dame die toen ze los liep in het hoekje ging plassen en terwijl ik een emmer met sop maakte en mevrouw veel keuze had om ergens te liggen, ging ze terug naar dat hoekje om te liggen. :') .
pi_155983910
Of ze eten hun eigen kak op en geeuwen vervolgens in je gezicht.
Tap tap tap
pi_155983993
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:15 schreef CherryLips het volgende:
Of ze eten hun eigen kak op en geeuwen vervolgens in je gezicht.
Ok dat is best nasty :P . Er heeft er ook wel eens een. een scheet recht onder mijn neus
gelaten. Dat was ook geen feest.
  donderdag 10 september 2015 @ 22:17:00 #289
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_155986113
Dat flikt Saar idd ook weleens, is minder leuk. :')
pi_155991322
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:24 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb er anders een paar waar echt een putlucht afkomt. Stront.
_O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155991333
Oke gelukkig vinden meerdere mensen dit
Ik dacht overigens dat cavia's fysiek niet in staat zijn om te winden, boeren of overgeven
Maar misschien ben ik in de war met een paard

Cavia's en paarden.. Bijna hetzelfde toch ? :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155991985
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 08:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oke gelukkig vinden meerdere mensen dit
Ik dacht overigens dat cavia's fysiek niet in staat zijn om te winden, boeren of overgeven
Maar misschien ben ik in de war met een paard

Cavia's en paarden.. Bijna hetzelfde toch ? :')
Boeren en overgeven niet, maar dat komt omdat cavia's ook niet door de mond kunnen ademen.
Maar alles met een darmstelsel laat winden. Paarden, cavia's, zelfs vrouwen. Je had een een keer dat in Scandinavië de hele marine in opperste paraatheid was, omdat ze dachten dat de Russen er aan kwamen, maar dat het blijkbaar om scheten van Tonijn ging. _O-
pi_155992029
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:05 schreef droppus het volgende:

[..]

Boeren en overgeven niet, maar dat komt omdat cavia's ook niet door de mond kunnen ademen.
Maar alles met een darmstelsel laat winden. Paarden, cavia's, zelfs vrouwen. Je had een een keer dat in Scandinavië de hele marine in opperste paraatheid was, omdat ze dachten dat de Russen er aan kwamen, maar dat het blijkbaar om scheten van Tonijn ging. _O-
Cavia's zijn maar rare diertjes :P Zou ook niet zonder ze kunnen :D

Ooit wil ik mijn eigen nestje en dan mag iedereen blijven *O* eerst maar eens een caviaflat bouwen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155992221
Als cavia's niet door de mond kunnen ademen, waarom hebben ze dan wel steeds die bek op half zeven hangen :') Er zitten geen spieren in de onderlip ofzo _O-
Tap tap tap
pi_155992421
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Cavia's zijn maar rare diertjes :P Zou ook niet zonder ze kunnen :D

Ooit wil ik mijn eigen nestje en dan mag iedereen blijven *O* eerst maar eens een caviaflat bouwen.
Dat was ook met dat eerste nestje, iedereen bleef. Bij het 2de nestje, allemaal mannen. Werd een beetje moeilijk met een al aanwezige beer.
pi_155992446
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:23 schreef CherryLips het volgende:
Als cavia's niet door de mond kunnen ademen, waarom hebben ze dan wel steeds die bek op half zeven hangen :') Er zitten geen spieren in de onderlip ofzo _O-
Daar lijkt het wel op soms. Misschien om alles gelijk te kunnen opscheppen in het bekje.
Dat onderlipje is wel super kawaii :D.
pi_155992492
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:23 schreef CherryLips het volgende:
Als cavia's niet door de mond kunnen ademen, waarom hebben ze dan wel steeds die bek op half zeven hangen :') Er zitten geen spieren in de onderlip ofzo _O-
Hanglip :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:34 schreef droppus het volgende:

[..]

Dat was ook met dat eerste nestje, iedereen bleef. Bij het 2de nestje, allemaal mannen. Werd een beetje moeilijk met een al aanwezige beer.
Ja das lastig, of je moet ze allemaal castreren. Alleen kostbare zaak. Narcose is riskant en duur.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155992664
Ik heb trouwens vitamine c pilletjes gekocht, ook deels voor mezelf, maar ik kan me herinneren dat cavia;s die ook ontzettend lekker vinden. Maar ik heb suikervrije van Roter, daar zit sorbitol (??) in, mogen ze dat wel?
Tap tap tap
pi_155992811
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:47 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb trouwens vitamine c pilletjes gekocht, ook deels voor mezelf, maar ik kan me herinneren dat cavia;s die ook ontzettend lekker vinden. Maar ik heb suikervrije van Roter, daar zit sorbitol (??) in, mogen ze dat wel?
http://www.caviadokter.com/Spijsvertering/diarree.shtml
Ik lees hier dat ze er diarree van kunnen krijgen, zelf geen ervaring mee.
Ik geef ze zelf nooit suikervrij, maar dat is niet bewust.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_155993053
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hanglip :')

[..]

Ja das lastig, of je moet ze allemaal castreren. Alleen kostbare zaak. Narcose is riskant en duur.
Dat kostbare maakt me niet zoveel uit, of beter gezegd voor mijn beestjes heb ik goede zorg wel over. Alleen de narcose is inderdaad riskant. Mijn huidige beren kan ik ook wel castreren, maar zolang het goed gaat zo vind ik het niet nodig. Frodo geeft Luke wel eens een tik als hij te druk en opdringerig is, maar dan is het ook gelijk goed.
pi_155993108
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:47 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb trouwens vitamine c pilletjes gekocht, ook deels voor mezelf, maar ik kan me herinneren dat cavia;s die ook ontzettend lekker vinden. Maar ik heb suikervrije van Roter, daar zit sorbitol (??) in, mogen ze dat wel?
De gehalte aan groenvoer en caviavoer die je geeft lijken mij genoeg wat ze binnen krijgen.
Ik heb het een tijdje gedaan en inderdaad diaree, dus gelijk ermee gestopt destijds. Het blijven
toch pillen voor mensen.

Bij Baephar zit 1000mg vitamine C in en Hope farms zelfs nog meer, dat zou voldoende moeten zijn. Mensen hebben 80 mg per dag nodig, gebruik zelf ook 1000mg tabletten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')